sleepingdancer

  • 1
  • 2
  • ...
  • 9
2018-10-17 22:45:46 Die 120 Tage von Bottrop (1997) sleepingdancer (4) #1

Paródia, farce, provokáció és hommage egyszerre, fókuszban a német újfilm és a német történelem. A kvázi-sztori szerint Fassbinder a Potsdamer platzon újraforgatja Pasolini Salóját. Kemény film, sokszor vicces, néha a fárasztóság határán, és azt hiszem, a kulturális, filmes utalások csak egy részét értettem. Viszont képileg és ritmusban annyira jól szerkesztett film, hogy nem okoz gondot jóízűen végignézni, nincs is túlnyújtva. 7/10

Szeretném kérni ezt is Ears, nose and throat Köszönöm előre is!

2018-10-17 20:36:45 Brüder der Nacht (2016) sleepingdancer (3) #1

Bolgár roma fiúprostik Bécsben. Hiába az érzékeny hozzáállás és az érdekes téma, a film annyira repetitív, mindig ugyanazt variáló, hogy jóindulattal sem tart ki a figyelem másfél órán át. Ennek a filmnek sokkal rövidebbnek kellene lennie. 5/10

Ezt a filmet nem akartam megnézni, de olyan jót beszélgettek itt róla, hogy kedvet kaptam.

Szeretném kérni, köszönöm előre is. Brothers of the night

Olyan "mű" az egész, egy szerencsétlen kis átlagember, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Típust rajzol, nem élő karaktert. Még az sem segít, hogy a mintául szolgáló ember is megjelenik. És nem jutunk tovább annál a felfogásnál, mint hogy az a siker mércéje , ha meghívnak egy tv show-ba. De egyébként itt ott mosolyogtató, helyenként ötletes, jó szándékú film.

2018-10-09 23:31:05 Playtime (1967) sleepingdancer (4) #1

Nagyon jó film, szellemében, ötleteiben, filozófiájában, egyéni stílusában, tatisságában. De gyakorlatilag azért szinte nézhetetlen is, nem tartja fenn folyamatosan a figyelmet.

2018-10-08 18:56:14 Napszállta (2018) / Sunset sleepingdancer (4) #110

Egyre inkább úgy tűnik nekem, hogy a sztorielemekből csomó minden jobban összeáll, mint ahogy gondoltam, ezzel kapcsolatban pl érdemes elolvasni a Literán megjelent kritikát. Ha igaz, amit itt-ott olvastam, akkor pl Írisz találkozik a testvérével, őt öli meg, (vagy hiszi, hogy megöli) a tavas-csónakos jelenetben, de aztán talán később is találkoznak . Szóval inkább egy megnehezítve elmesélt, részleteiben homályos, de nem teljesen inkoherens történetről van szó. Még egy dolog, szerintem egész másképp éli át ezt a filmet, aki semmit nem tud róla előre (ahogy pl én megnéztem), és másképp az, aki elolvasott egy két-kritikát, és felkészül arra, hogy szándékosan nehezen követhető, stb stb a film. Érik nálam egy újranézés.

2018-10-07 21:51:25 Eraserhead (1977) / Radírfej sleepingdancer (4) #40

Kemény film. Kellemetlen, undorító, értelmetlen. És mindezek ellenére jó. A későbbi Lynch ehhez képest mainstream, könnyen befogadható.

2018-10-04 22:20:50 Annihilation (2018) / Expedíció sleepingdancer (2) #108

csilivili gagyi

2018-10-03 21:59:10 Napszállta (2018) / Sunset sleepingdancer (4) #86

A történetek és érzelmek valóban korhoz kötöttek (csak a maguk korában tudnak pont olyanok lenni, amilyenek), bár vannak korfüggetlen, általános jellemzőik is. Ezért valóban rosszul kérdeztem. Azt kellett volna kérdezném, hogy a filmnek miért nem sikerül az elveszettség és kiútkeresés általános érzésén túlmenően a 20.század elejének egyediségét is közvetítenie, annak ellenére, hogy korabeli kulisszákat használ.

Pont ez az, hogy Írisz talán szimbólum, de nem hús-vér karakter. Pedig egyszerre kéne mindkettőnek lennie. Két órán át követ a film egy szimbólumot, aki úgy néz ki mintha egy fiatal lány lenne.

Amikor azt mondom, hogy a film pofon vág azzal, hogy nincs magyarázat, azt dicséretnek szánom, az érdemének tudom be. Szerintem itt nincs vitánk. Csak annyit fűzök hozzá, hogy a film úgy csinál, mintha egy szűk értelemben vett drámai történetet mesélne, mégsem teszi, ellentétben azokkal a filmekkel, amik hamar jelzik, hogy ne is keressük a drámai ívet, logikát. Ez tetszett benne.

Egyébként láttad a filmet? ;-)

előzmény: saatonda (#80)

Nagyon szerethető film, a maga vállalt bénázásával együtt. Ha pedig dokumentumfilmként nézzük, akkor kifejezetten jó. Totálisan benne van a kor és az akkori pesti alternatív kultúra (vagy annak egy szelete).

2018-10-02 21:19:58 Napszállta (2018) / Sunset sleepingdancer (4) #76

Somogyi Réka hozzászólása inspirált még néhány megjegyzésre. Nekem a Saul tetszett, a Napszállta viszont sokkal kevésbé. Sok mindenbe bele lehetne kötni, de mondjuk pl. ami eléggé foglalkoztat, hogy mitől kap (kap-e) Írisz labirintusjárása történelmi vagy általános dimenziót. A szervetlenül a semmiből felbukkanó utolsó, háborús snittől? És ha nincs meg ez a dimenzió, akkor miért is lenne érdekes vagy fontos ez a labirintusjárás? Vagy akkor miért is kellett történelmi kulisszák közé helyezni ezt a "sztorit"?
Végül is a jó osztályzatot azért adtam, mert a történetmesélés módja sokáig, vagy talán végig azt ígéri, hogy összeáll végül valami épkézláb sztorivá ez az egész, megértjük Írisszel együtt, amit nem értünk, de végül pofon vág a film azzal, hogy nincs magyarázat. Szóval ez a becsapós narratív eljárás tetszett, és szerintem elég egyedi, Lynchhez, a magyarok közül Janisch Attilához hasonlít valamennyire (utóbbi egyébként odavan a filmért). De mindezzel együtt meg kell mondani, hogy nézőként eléggé szenvedtem, nem fogott meg a film, inkább utólagos racionalizálás az értékelés. Külön téma lehetne, hogy Írisz karaktere miért hagy szinte teljesen hidegen. Ha a főszereplőhöz kicsit közelebb kerülhetne a néző, sokkal jobban működne a film.

2018-10-01 23:35:23 Ordet (1955) sleepingdancer (5) #10

Nem nagyon lehet erre mit mondani. 10/10.

2018-09-22 20:23:47 Napszállta (2018) / Sunset sleepingdancer (4) #66

Majd írd meg, hogy tetszett, kíváncsi vagyok.

előzmény: saatonda (#65)

A rendező is 4:3 at mond az interjúban, de lehet hogy tényleg 3:2 igazából. Egyébként szeretem a nem szélesvásznú képarányt, szoktam ilyen filmeket nézni, látni, mostanában kicsit divat is. Ennek tudatában mondom, hogy nem volt ideális a kép az Art+Cinemában, szerintem.

előzmény: ryood (#19)

Hát nem tudom, ilyen szar vetítési arányt még nem láttam, a 4:3 nál csak oldalt szoktak kihagyni helyet, alul-fölül nem. Az egész egy bélyeg hatását keltette, a csetelést alig lehetett olvasni, pedig elöl ültem. Gyakorlatilag rosszabb volt a moziban, mintha otthon néztem volna dvd-n. Nálam semmi drámai közelséget nem adott, hanem drámaian távol vitte a filmet. Remélem, ez csak az én élményem, és más mozikban szerencsésebben oldják meg.

Ti is úgy láttáttok, hogy kis méretben volt vetítve, a vásznon minden irányban nagy üres terekkel vagy ez az Art+Cinema sajátos interpretációja csak? Egyébként jó film, nálam 7/10.

2018-09-21 20:19:55 Napszállta (2018) / Sunset sleepingdancer (4) #64

Igen, talán van egy olyan kép felrajzolva, hogy "a sok szépség mögött mindenütt (bár ez a mindenütt kérdéses) korrupció-züllés-bizonytalanság". Szóval a főhősnő megéli ezt a dekadenciát, de hogy ez a korszakra álralánosítható lenne, az szerintem a film alapján problémás. Csupán a legelső inzert és a legutolsó snitt helyezi történelmi dimenzióba a látottakat, a kettő között csak Iris egyéni kiútkeresése van, egy nyomozó-thriller szerű történet. Nem egy szokvány történelmi film ez, már ha egyáltalán történelmi filmnek nevezhető. De egyébként a sztori sem kaotikus szubjektív benyomások sora, hanem rendezett, de megfejthetetlen epizódokból áll, a Lynch-es mindfucking narratívák rokona. Hogy őszinte legyek, ilyen filmet én még nem láttam, valószínűleg azért, mert ez a narratív hozzáállás alapvetően nem működőképes, nem létezik, de Nemesnél valahogy a film többi rétege annyira erős, hogy elviszik az egész művet. Szóval tulajdonképpen valami lehetetlent próbált meg, ezért a bátorságért le a kalappal előtte. Ha azon gondolkodsz, hogy megér-e két órát az életedből, akkor azt mondom, természetesen igen, meg kell nézni.

UI: Az amerikai kritikussal nem értek egyet, a Saul szerintem középiskolás szintű történelmi ismeretekkel érthető, és persze nem is fölösleges. Az én holokauszt-képemet pl alapvetően kibővítette, meghatározza.

2018-09-21 17:03:15 Napszállta (2018) / Sunset sleepingdancer (4) #62

Nem vagyok benne biztos, hogy kijön ebből valami "értelem". Legalábbis nem úgy, ahogy a filmek sokaságát értelmezni szoktuk. Inkább intuitív- asszociatív módon lehet értelmezni. (De az is lehet, hogy a zavaros labirintus mögött van egy tök koherens sztori, csak éppen jegyzetfüzettel kéne háromszor megnézni a filmet, hogy összerakjuk. Mondjuk ezt egyébként nem tartom nagyon valószínűnek.)

előzmény: saatonda (#61)

2018-09-21 00:01:08 Napszállta (2018) / Sunset sleepingdancer (4) #60

A fényképezés, a látvány felépítése ugyanolyan erős, mint a Saulban, egy kicsit vissza is köszönnek stíluselemek. A színészvezetés nagyszerű. A történet az tulajdonképpen nincs, bár sokáig úgy tűnik, hogy van, szóval a film engem behúzott a csőbe, sztorit próbáltam kiszűrni egy zavaros kavargásból, ez nem sikerült, ami frusztrált, és a film hibájának tudtam be, de a végén felül kellett vizsgálni a befogadói stratégiámat. A zavaros kavargás, a labirintus érzékeltetése szándékos, épp ez a lényeg. Nem lesz közönségkedvenc film, az biztos.

2018-09-17 23:17:19 Hasta La Vista (2015) sleepingdancer (4) #1

Ügyes, okos, szórakoztató és mértéktartó, mindössze 20 perc. Profi munka.

Ezt szeretném kérni, köszönöm előre is.
Matt Kazman: Hasta la vista

Nagyon furcsa, vicces, de komoly is - de valahogy nehéz igazán belefeledkezni. Az Ádám almái húsbavágóbb kérdésekről mesélt, sokkal jobban.

2018-08-30 22:48:43 Zuhanórepülés (2007) sleepingdancer (3) #12

Sajnálom, mert hitelesek a karakterek és a szövegek, erős az atmoszféra, de ez a film nem nagyon tud történetet mesélni, történetet érdekessé tenni. Mintha néha szerzői film, néha műfajfilm akarna lenni, de igazából két szék közt a pad alá. Novák Erik újabb filmje, a Fekete leves már jobban sikerült ennél.

Valószínűleg így van, bár az operatőri munkával kapcsolatban az tűnt fel, hogy nem találtam benne semmi föltűnőt - első nézésre annyira a történetet, a jeleneteket, a szereplőket figyeltem, hogy szinte észrevétlen maradt a kameramunka, de valószínűleg pont ez volt a cél. A szegényes miliőben, a kocsmai tömegjelenetekben az amatőrnek tűnő, zseniálisan összeválogatott szereplőkben, arcokban, a sodródó hősökben éreztem ezt a kelet-európaiságot.

előzmény: wurlitzer (#36)

Talán a leg-kelet-európaibb amerikai film, amit valaha láttam - ott van mögötte a cseh újhullám. És persze nagyszerű, a két főszereplő a színészmesterség csúcsán, minden pikareszk epizód, jelenet épít valamit az összképen. És örülök, hogy nem az lett a vége, amire számítottam. 9/10

2018-08-24 23:35:34 Cosmopolis (2012) sleepingdancer (3) #28

A film utolsó negyede kifejezetten jó lett, de odáig elég fárasztó az út. A szövegek, gondolom, azért olyan furák, mert DeLillo regényéből vannak kiemelve. Különös film, majdnem jó.

2018-08-24 15:45:45 Mass for Shut-Ins (2017) sleepingdancer (4) #1

Nagyszerű film egy fiatal kanadai rendezőtől: az unalomról, a sodródásról, a bezáródásról, a semmiről, hogy mindez hogy jelenik meg egy hoszonegynéhány éves srác életében. A megközelítés egyéni hangú, leginkább a Budapesti Iskola doku-fikciós munkáira emlékeztet, egy kicsit korai tarr bélás beütéssel. Erős atmoszféra, evokatív képek. És végre egy film, ami nem másfél órás vagy kétórás, hanem annyi ideig tart, ameddig a téma kívánja és a figyelem nem lankad, ezúttal ez egy óra négy perc. 8/10

2018-08-21 23:11:58 Fúsi (2015) / Virgin Mountain sleepingdancer (4) #4

Nagyon szép film, féltem, hogy giccsbe hajlik majd, de nem... 8/10

Egészen kitűnő, nagyon jól felépített szórakoztató film. A végén az én ízlésemnek egy kicsit túl sok volt a fordulat, de ez inkább csak kötözködés.

2018-08-20 21:21:55 The Place (2017) / A hely sleepingdancer (3) #11

Valóban elgondolkodtató film, csak az a bajom, hogy maga a rendező szerintem nem nagyon gondol semmit (egy tv sorozat remake-jé a film), hanem letesz az asztalra egy érdekes, de belső ellentmondásokat terhelt, szerintem valódi müvészi állítás nélküli, rágnivaló koncot. Egy picit el is van nyújtva a film, nem tudom, hogy mi indokolja pont ennyi (nem több vagy kevesebb) és pont ilyen ember/sorshelyzet bemutatását. Persze a felvetett téma annyira egzisztenciális és fontos, hogy nem hagy nyugodni, de ez csak részben a film érdeme, valójában inkább a nézőé. 6,5/10

2018-08-19 22:54:52 Lourdes (2009) sleepingdancer (5) #2

Csoda ez a film (hogy stílszerű legyek): egy kis Ulrich Seidl-es sötét szatíra, ez kis kaurismakis szomorú mosoly, és közben finom, intelligens, egyszerűségében is összetett. 9/10

2018-08-18 23:41:52 Hrútar (2015) / Kosok sleepingdancer (4) #4

8/10. somogyireka hozzászólása mindent elmond, amit gondolok: tényleg nehéz belekötni, gyönyörű, hibátlan film, de szerettem volna én is, ha jobban megérint.

2018-08-16 19:22:15 Youth (2015) / Ifjúság sleepingdancer (4) #44

a végén hipp-hopp kijelenti a főszereplőről az orvos, hogy most kezdődik (folytatódik?) az ifjúságaez valahol persze szép, de egy idős embernél inkább parasztvakítás, aztán mégis elvezényli a királynőnek a müvet ezzel mintegy kinyílik, felülírja és felülmúlja korábbi önmagát, a lánya is kiköt egy új kapcsolatban, nekem ez egy kicsit túl szép, hogy igaz legyen - persze forgatókönyvileg magyarázza a változást a barátja halála, a látogatása a feleségénél, de mégicsak az az érzésem, hogy van ebben a filmben, a befejezésben, valami indokolatlan, hamis optimizmus

előzmény: ChrisAdam (#43)

2018-08-14 23:49:39 C.R.A.Z.Y. (2005) sleepingdancer (4) #11

Érdekes, hogy milyen megosztó film ez. Tény, hogy nem egy akciómozi és nem is egy Bergman-dráma, viszont jó arányérzékkel komponált, az érzelmességet humorral fogyaszthatóvá tevő családrege és felnövéstörténet. Egy kicsit túl hosszú, helyenként megbicsakló, de szerethető film. 7/10

A lelkes hozzászólások és a nagyon magas kt-s, imdb-s átlagok hatására megnéztem ezt a filmet. Olyan "kedves, aranyos különleges" (értsd: bárgyú, gyerekes, irreális és szentimentális), hogy csak beletekerve jutottam el a végére. Gondolom, álmodozó tinilányok pontozták föl.

2018-08-12 23:45:49 Youth (2015) / Ifjúság sleepingdancer (4) #42

Még több humort tettem volna bele, és kevesebb érzelgést. Vagy pontosabban: egy kicsit túl könnyen és egyértelműen kerül minden a helyére a végén. De még így is jó film azért.

Ezek közül a Válogatás letaglózóan jó, a Sípoló macskakő szimplán csak nagyszerű, a Bástyasétány nekem valahogy nem jött be, de láttam más munkákat tőle, azok nagyon jók. Gazdag Gyula az egyik legjobb magyar rendező.

2018-08-12 00:08:54 Sípoló macskakő (1971) sleepingdancer (5) #7

Újranéztem, négyesről ötösre javítom, nagyszerű film. Vicces és hitleles "ifjúsági" mozi, önmagában már ez is érdem, de persze a lényege a társadalmi-politikai szatíra és parabola. Alapkérdése a beletörődés vagy a lázadás értelme és mikéntje egy értlemetlen rendszerben. Sajnos ebben az országban korszakokon átívelően aktuális.

2018-08-11 19:49:39 Forró vizet a kopaszra! (1972) sleepingdancer (3) #5

A hangulat, a korfestés nagyon rendben, de a poénok és a történet lehetnének erősebbek, kicsit olyan idétlen vagy erőltetett néhány jelenet. Erős közepes, majdnem jó.

2018-08-10 23:35:15 La noche (2016) sleepingdancer (4) #1

Félig home pornó, félig minimalista artfilm, szóval elég izgalmas keverék. Annak ellenére felejthetetlen, hogy kissé túl hosszú.

Ezt szeretném kérni, köszönöm. Edgardo Castro La Noche https://www.imdb.com/title/tt5643398/?ref_=nm_knf_i1

2018-08-04 22:43:18 Leto (2018) / Nyár sleepingdancer (4) #1

Atmoszférában és persze zenében nagyon erős. Az egész valami mély, többrétegű szomorúságot tár föl (a fiatalság elvesztése és a szabadság hiánya fontos tényezők ebben) , ezért több mint egy zenés nosztalgiafilm. 7/10

2018-07-18 18:41:05 Kuro (2017) sleepingdancer (4) #1

Nagyon érdekes narratív megoldás, hogy megy egy szóban elmesélt, egyre sötétebbé, zavarba ejtőbbé váló váló szerelmi történet, amihez nem, vagy csak lazán kapcsodik egy nagy műgonddal és esztétikai érzékkel formált képi világ. Ez így együtt talányos, rendkívül költői, finom, ugyanakkor megdöbbentő filmet eredményez.

Ezt szeretnépm kérni, köszönöm:

https://www.imdb.com/title/tt6281886/

Joji Koyama, Tujiko Noriko: Kuro

Hol kell beállítási, hogy egy filmre adott értékelésem megjelenjen a Facebook oldalamon. Eddig működött ez a funkció, most valamiért nem.

Csak én nem látok ebben a filmben valódi tartalmát, vagy tényleg nincs benne? Mert felfújt, gyönyörű fekete fehér lufinak tűnik.

Gyönyörű film, ami igyekszik valahogy megragadni az emberi élet egészét, nem véletlen, hogy egy esküvő és egy temetés keretezi, és három generáció, három főszereplő nézőpontját váltogatja. Lassú, kanyargós történetvezetésre, nagyon szép fényképezésre, és egy kicsit lassan eltelő (háromórás) filmidőre számítson, aki megnézi. Némileg Ozu filmjeire emlékeztet, de akár az Élet fája is eszünkbe juthat róla - szerencsére annál sokkal visszafogottabban szép alkotás. 8,5/10

2018-07-04 19:09:31 For the Plasma (2014) sleepingdancer (3) #1

Egy erdőtüzek megelőzésére kamerás távfigyeléssel megbízott fiatal nő, aki a monitoron látott semmitmondó (?) képek alapján sikeresen megjósólja a tőzsde viselkedését, maga mellé vesz segítőnek egy fiatal lányt. A nagyon bizarr, low-budget film a kettejük lélektanilag alulmotivált viselkedésének bemutatása mellet olyan alapkérdéseket tesz fel, mint hogy mi a látvány, a kép, és ez hogyan része saját világunknak és egy nagyobb egésznek. Kár, hogy a felvetett, nehezen körülhatárolható témákkal a film nem kezd semmit. Abszurd, helyenként nonszenszbe hajló alkotás, de ez önmagában nem elég ahhoz, hogy igazán megérintsen.

Szeretném kérni, köszönöm előre is!:
Bingham Bryant, Kyle Molzan: For the plasma
https://www.imdb.com/title/tt3717236/?ref_=nv_sr_1

2018-07-02 18:45:36 The Odds (2011) sleepingdancer (4) #1

A rendező debütáló filmje - feszült, jó tempójú, nagyon jól fényképezett film, a színészek hihetőek. Az "ártatlan képű, de sokkoló életű tinik" filmek sorába tartozik, és az alaptémát ügyesen dúsítja fel egy krimiszállal.

Ezt szeretném kérni, köszönöm előre is:
Simon Davidson: The Odds
https://www.imdb.com/title/tt1783392/

Ezt szeretném kérni, köszönöm előre is:

Nico Casavecchia: Finding Sofia
https://www.imdb.com/title/tt4323572/?ref_=nv_sr_1

2018-06-27 23:28:27 Monanieba (1984) / Vezeklés sleepingdancer (4) #2

Részleteiben zseniális, összességében emlékezetes film, talán egy kicsit túl hosszú. Kétszer volt betiltva még a nyolcvanas években.

2018-06-22 23:58:09 Los ausentes (2014) sleepingdancer (4) #1

Lassú, szemlélődő, igazi slow cinema darab, szinte történet és párbeszédek nélkül, csak képekben, töredezetten mesél. De miközben nem történik semmi, azért folyamatosan meglep és elgondolkodtat.

2018-06-22 09:36:55 Nesio (2008) sleepingdancer (4) #1

A hivatalos leírás ne tévesszen meg senkit, könnyed történet helyett súlyos, sűrű atmoszférájú bűnfilmet, egyben felnövéstörténetet látunk két jobb sorsra érdemes fiatallal és egy igazán szutykos, sötét Mexikóvárossal a főszerepben. A film végkifejlete ugyan alapvetően kiszámítható, de azért nem teljesen, a hangulata, a karakterei viszont nagyon erősek.

Az első rész szerintem jobb, emberszabásúbb, ez már túl van tolva.

Sajnos nagyon gyenge lett ez a film, egyszerűen nem kel életre. se sztori, se humor, se karakterek, olyan közhelyes vagy közepes ötletekbe fullad az egész. A Brezsnyevet alakító színész jó volt, de egyébként miért kell ezt a cigány dolgot erőltetni, ha nem sikerül olyan színészeket találni, akikről el is hiszem, hogy cigány? Mosolyogni is alig lehet ezen a filmen, nemhogy nevetni, ráadásul egy csomó kép szimplán gusztustalan. Nagyon nehéz műfaj ez a fekete komédia, receptek alapján nem működik, ha valakinek nincs hozzá zsigeri érzéke.

2018-03-04 21:24:12 Les rendez-vous d'Anna (1978) sleepingdancer (4) #2

Ez megint egy antifilm, de kevésbé radikális, mint a je tu il elle, szóval amikor valaki úgy készít filmet, hogy nagyon idegenkedik a filmszerűségtől, a film "hazugságaitól" de egy kicsit mégis megadja magát nekik. Végigvisz pl egy vizuális koncepciót, keretes, szimmetrikus képek vannak majdnem kizárólag, a műfaj valahol mélyen egy road movie, de összességében inkább megint egy nem-film ez, inkább valami filmszerű vázlata, koncept-film. Kicsit Wenders korai munkáira emlékeztet, talán azoknál bujtatottabban közelíti meg a témáit: (önként vállalt?) otthontalanság a térben, a nyelvben, kapcsoltainkban, minderről tárgyilagosan, szemlélődve, filozofikusan szól.

2018-03-03 20:44:00 Je, tu, il, elle (1976) sleepingdancer (3) #1

Nagyon radikális antifilm, szinte nézhetetlen, mégse mondanám, hogy rossz, sőt. Végeérhetetlen jelenetek, beállítások, szinte teljesen események, mozgások nélkül. A film első egyharmadában a depressziósnak tűnő főhősnő (a rendező alakítja) a szobájában nem csinál semmit, a matracát rakja ide-oda, cukrot eszik kanállal egy zacskóból. A második egyharmadban stoppol az út szélén, megismerkedik egy kamionsofőrrel, együtt esznek egy vendéglőben, végül kézzel kielégíti, a harmadik egyharmadban egy nővel szeretkezik. Lehet mondani, hogy film az identitás- és önkeresésről, de már ez is túlértelmezésnek tűnik. Egyébként a címe jól illik a filmhez: száraz nyelvtani kategóriák, én, te, ő (hímnem) ő (nőnem) semmi és mégis valami.

Egy kicsit többet vártam - remek realista film persze, de némely jelenetet indokolatlannak éreztem, és érzelmileg sem fogott meg annyira, mert sem a szülőkhöz, sem a gyerekhez nem hagy/enged kapcsolódni a film. A politikai utalások, metaforika is kicsit lóg a levegőben szerintem.

nem jó film, de nem is akkora katasztrófa, mint amilyennek a hozzászólások alapján vártam. könnyű kis szórakoztató butaság, vannak helyzetek, amikor pont jólesik egy ilyen

2017-12-24 00:48:31 Pócspetri (1982) sleepingdancer (5) #2

nagyon erős film. Az új DVD kiadáson van magyar feliratozás is, így érteni a nyilatkozókat

2017-10-08 22:37:14 The Square (2017) / A négyzet sleepingdancer (4) #6

Nagyon jó film, Östlundtól a Lavina után ilyesmit vártam.

2017-09-17 22:34:24 Hetedik alabárdos (2017) sleepingdancer (?) #2

Egész jó kb a háromnegyedéig, aztán a vége kicsit megoldatlan, talàn épp a túlgondoltsàga miatt nehezen követhető, mintha többször érne véget. De összességében nagyon is vàllalható, jó alapötletből sok jó szituációt és poént kibontó film. 3,5/5

2017-08-27 22:20:51 Pappa pia (2017) sleepingdancer (2) #58

sajnáltam a színészeket, tényleg nagyon gyenge film, de az is igaz, hogy azért túl lehet élni.

2017-08-26 21:37:12 Ménilmontant (1926) sleepingdancer (5) #1

Az egész film gyönyörű és nagyon modern, a pados jelenet pedig szívszorítóan zseniális.

Minden benne van, jó a koncepció, valahogy mégsem tudott megfogni igazán, nem tudtam belelassulni, beleszeretni a filmbe. De erős közepes, szinte már jó.

Baromi nagy film, aki nem látta még, futólépésben irány a mozi. Xavier Dolannál itt minden összeállt: fegyelmezettebb, mélyebb filmet csinált, mint amiket eddig láttam tőle. Abszolút megérdemelte a cannes-i Zsűri Nagydíját. És sajnos azt kell mondanom, hogy a koncepciójában hasonló magyar rokondarab, az Ernelláék Farkaséknál elbújhat mögötte, pedig az is egy jó film egyébként.

2017-03-09 22:15:35 A tüke fenomén (2010) sleepingdancer (4) #1

nagyon tetszett, okosan hülye film :-)

2017-02-20 22:45:25 [Vapiti 2016] sleepingdancer #75

nekem egyetlen jelöltem sem jutott tovább - az idén nem nagyon tudok szavazni

Nagyon jó, szuper színészi teljesítményekkel.

egy hajszálnyival többet vártam, de így is igazán remek!

2016-10-07 23:07:46 Nejem, nőm, csajom (2012) sleepingdancer (4) #8

Kicsit olyan Családi kör jellegű tanmesés beütés van benne, de ennek ellenére tetszett, nagyon jól elszórakoztatott egy fárasztó nap után. Mondjuk már az előzményfilmet, az Intim fejlövést is vállalhatónak és szerethetőnek tartottam.

Nekem tetszett, semmilyen filmhez nem tudom hasonlítani. De talán van benne egy kis sofia coppolás és lars von trieres íz is. Intim és vicces, unalmas és érdekes egyszerre.

2016-09-03 21:57:52 Gattaca (1997) sleepingdancer (2) #27

Nagyon giccses és valószínűtlen, szép képekkel, zenével.

1983, P. Mobil koncert az ifiparkban, de ez csak az apropó kellene hogy legyen egy dokumentumfilmhez. Döbbenet látni a zenekar mélynél is mélyebben vegetáló,részben sérült, deviáns, kriminális közönségét, ilyen fiatalok márpedig a szocialista Magyarországon nem lehetnek (nincsenek) , szóval érthető, hogy betiltották a filmet. Hagyni kellett volna a koncertfilmet a fenébe, és ráerősíteni a dokufilmes részekre, ezek nagyon jók.

2016-08-21 23:58:26 A birodalom iskolája (2003) sleepingdancer (4) #1

Intelligens, de érzelmeket is keltő, érdekes, jól megcsinált dokumentumfilm egy olyan témáról (iskoláról), amiről kevesen és keveset tudunk. Nagyon érdemes megnézni a film testvérdarabjait is az Eötvös Kiollégiumról és a Gorkij iskoláról, ez egész megjelent egy DVD csomagban.

2016-07-05 23:32:33 Opening Night (1977) / Premier sleepingdancer (4) #6

Évek után újranéztem, és ez még mindig alapvetően jó film, nem érzem, hogy változtatni kellene a 4-es osztályzaton.

Évek után újranéztem, és 3-asról 5-ösre javítom föl. Nagyon jó anti-kalandfilm, és nem is emlékeztem, hogy ennyi humor is van benne.

Réka, ahogy emlékszem, én is pontosan úgy értelmeztem, ahogy te, feltámadásnak, És pontos megfigyelés, hogy nem csodaként tételeződik a filmben, de közben mégis az.

előzmény: somogyireka (#4)

2016-06-16 10:05:15 Barry Lyndon (1975) sleepingdancer (3) #42

A regényhez képest csalódás volt, de a karakterek megjelenítése (smink, jelmez), és egyáltalán a képisége tetszett.

2016-06-06 22:33:47 Curdled (1996) / Vérfagyasztó sleepingdancer (2) #2

Nagyon béna, de meg lehet nézni.

Jó, nagyon jó, és minden, csak nem unalmas.

Nagyon finoman, mesterien formált film, az atmoszféraja pedig páratlan. Csupa érdekes karakter egy thrillerszerű drámában. Zseniálisnak nem mondanám de nagyon jó, szóval gyenge ötös.

Nagyon vicces és szomorú, igazi jó Coen-film!

Félórát néztem, egy büdös szót nem értettem az egészből, milyen drog meg milyen teherautó, milyen hajó, miféle magyar áldozatok Anerika kellős közepén, egyáltalán kik ezek a tök kimódolt karakterek, , honnan ismerik egymást, mi történt "tegnap" "ma" "hat hete", "holnapután". És nem tűnt úgy, hogy megérné az egészet agyban bogozgatni, összerakni, mert eleve miért kellett szétszedni, ha csak azért nem, hogy rejtvényfejtéssel szórakoztassuk a nézőt, de mondjuk engem az ilyen nem szórakoztat, hanem pont frusztrál, és nem érdekel. Bármit el lehet mesélni flashbackekkel meg forwardokkal, meg visszafelé, tényleg bármit, viszont ritkán van értelme azon túl, hogy elfedi,mekkora hülyeség az,ami el van mesélve. Már a Mementót sem szerettem a túlterhelt narrációs technikája miatt, de elviseltem az atmoszférája okán, azt végig tudtam nézni, de itt feladtam. Biztos megvan az oka, hogy sokan jónak tartják ezt a filmet, engem könyörtelenül lepattintott.

2016-05-01 22:38:23 Feldobott kő (1968) sleepingdancer (4) #3

Nagyon jó, micsoda képek, arcok!

rosszabbra számítottam, néhány sablonos megoldás ellenére össségében jó, hatásos, emberi -- nehezen felejthető karakterekkel

Mai szemmel kissé vontatott, többször abba akartam hagyni a nézését, de valami mindig továbblendített. Jók a színészek.

Nagyon hosszú, nekem elég lett volna egy okosan vágott verzió, de ettől eltekintve lenyűgöző, nagyon szép film.

2016-03-05 21:12:12 Memento (2000) / Mementó sleepingdancer (3) #78

Egyetlen dolog tetszett a filmben, ez a széttöredezett bizonytalan atmoszféra és narratíva, szóval ahogy érzékelteti a főhős kínlódását,na jó, és volt még néhány érdekes,bizarr jelenet. Ez maradandó emlék, amit magammal viszek a filmből, majd kiderül, mennyire hosszú távon :-) . Viszont tipikus gumicsontfilm is, mert hozzászólások tucajain át lehet találgatni, hogy ki kicsoda meg mi hogyan történt, de könyörgöm, minek? Mit ad, ha összerakjuk az elbeszélést:, egy tökéletesen hihetetlen, valszínűtlen, agyalmány sztorit, benne hihetetlen, motiválatlan figurákkal. Lásd csabaga 73. hozzászólásában. Ha pedig megpróbálunk mélyebb értelmet kutatva értelmezést adni a látottaknak, akkor nagyjából coelho szintű bölcsességekhez juthatunk, mint hogy mindenki az emlékeiből él, meg mi szőjük saját életünk történetét folyamatosan újra és újra stb. Nézőploitation ez a film, nagy, tetszetős lufi, tele üres levegővel. Rég dühített föl film ennyire.

Cukormázzal van leöntve, de nagyon jól megcsinált film, nagyon szerethető - majdnem jó. A főszereplő kisfiú elképesztő aranyos.

Megfelelő hangulatban nézve nagyon szórakoztató. A főszereplő fugura pedig akárhogyan nézve is zseniális.

2015-12-12 22:39:18 Actrices (2007) / Színésznők sleepingdancer (4) #2

rosszabbra számítottam, tetszett!

2015-11-28 22:15:25 Buffet froid (1979) / Hidegtál sleepingdancer (4) #2

Igen jó film, a feléig kicsit hullámzó, aztán feljavul.

Én ezen majdnem elaludtam, végignézni nem tudtam :-)

  • 1
  • 2
  • ...
  • 9