sleepingdancer

Tapasztalat: 1159 film
Kompetencia: 4 film
Súly: 1259
Regisztráció: 2009. október 28. (13 év, 3 hónap)
Kedvencnek jelölték: 51 user

Bemutatkozás

Szerzői oldalam, többek között filmkritikákkal: schalkendrekornel.wordpress.com

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1969
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Heojil kyolshim
A titokzatos nő
2 2023-01-15 4,0
(89)
Larry
 
5 2022-12-26 4,5
(56)
Woman of the Year
Az év asszonya
2 2022-11-26 3,8
(33)
Othello Gyulaházán
 
4 2022-11-13 4,0
(31)
Brooklyn's Finest
Brooklyn mélyén
2 2022-09-02 3,3
(232)
Rimini
 
4 2022-07-30 4,0
(13)
Macskafogó
 
3 2022-07-10 4,5
(1637)
III. Richárd
 
4 2022-06-19 4,3
(42)
Memoria
 
5 2022-06-10 3,9
(22)
Peeping Tom
Kamerales
4 2022-06-06 4,1
(172)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Számomra ez kb. a nézhetetlen kategória volt. Egy percig sem kötött le, nem érdekeltek a szereplők, a szálak, nem tudtam rá rezonálni. De a hangulata rém nyomasztó, és az igazából tetszett, ezért 3/10

2022-12-26 20:51:53 Larry (2022) sleepingdancer (5) #6

9/10 Remek volt, egyenesvonalú, hibátlan, sodró. Olyan sokféleképpen el lehetett volna rontani, de ez most sikerült.

Mélységesen konzervatív, antifeminista üzenete miatt nem éri el nálam a közepest, egyébként helyenként vicces vígjáték. 4/10

A három (?) cselekményszálból egyet tudtam követni, a nyugdíj előtt álló zsaru történetét. A kesze-kusza film egy idő után azért is unalomba fullad, mert a jelenetek 80%-a egy kaptafára van felhúzva: egymásra ordibáló, egymásra fegyvert fogó, egymást ölő - túlnyomóan alsó osztálybeli, fekete - embereket látunk és hallunk. Rém fárasztó haddelhadd.

2022-06-28 21:21:40 Memoria (2021) sleepingdancer (5) #9

A film végéről kérdezett Réka egy másik platformon, talán nem baj, ha ide is leírom, ami eszembe jutott. Úgy gondolom, a film alapvetően poétikus, vagyis inkább asszociatív, mint logikus, nem feltétlenül lehet felfűzni egy(etlen) rendezett történetté, a végét különösen nem. A film vége szerintem kitágítja mindazt, amit előtte láttunk, valahogy tágabb perspektívába helyezi. Az idegen űrhajó hangrobbanása megyegyezik a Jessica (Tilda Swinton) által hallott hanggal - ez vagy erősen a múltba vagy a jövőbe visz (valamiféle emlékezés vagy jövőbe látás, a jövő vagy a múlt elérkezése, érzékelése a jelenbe(n), sőt akár a jövő és a múlt egyszerre látása - egyben látni az időt isteni képesség). A természeti képek ehhez hozzáteszik az idő intenzív érzetét a szinte időtlen állandóság bemutatásával. A kolumbiai táj, őserdő millió évekkel ezelőtt is nagyjából így nézett ki, a zörejei, hangjai ugyanezek voltak, lehet, hogy millió évek múlva is ilyen lesz. Mintha a személyes és történemi időérzetünket tágítaná ki a film vége a geológiai, csillagászati idők felé. (Ezt erősíti a földrengésről szóló rádióhír is a háttérben.) Én a halálba látogató férfiban is valami hasonló tágítást, léptékugrást érzek, egészen hétköznapi körülmények között történik meg a Csoda: (innen oda, onnan ide). Szerintem a film vége belehelyezi a szereplőket (és a nézőt) az Univerzumba. Hogy milyen érzelem vagy viszony alakult ki a két szereplő között a végén, arról újranézés nélkül nem mernék nyilatkozni. (Én elsőre szinte semlegesnek éreztem ezt a kapcsolatot, de kommunikatívnak, olyan felebarátinak, résztvevőnek, egymástól tanulónak. De lehet benne más is, nem tudom.)

2022-06-10 23:20:01 Memoria (2021) sleepingdancer (5) #1

Tarkovszkij lassú tempója Tati abszurditásával és Godard antinarratív technikájával vegyítve - ezek csak mind gyenge hasonlatok persze. AW a saját jogán, senkihez igazán nem hasonlító nagy mester, ez pedig egy emlékezetes, többször nézhető, gyönyörű film. 10/10

Fekete-fehér tévén nézve elvarázsolt gyerekkoromban, és most, 2022-ben a felújított, színes DVD-kiadás pont ugyanúgy. Közben eltelt 40 év. Örök klasszikus. 10/10

2022-05-22 23:32:41 A vád (1996) sleepingdancer (3) #7

Hatáseszközeiben erős, szívbemarkoló (bár dramaturgiai hibákkal tűzdelt, lásd Tenebra első hozzászólását) film. Egészében számomra már felbillen, egyoldalúvá válik, ezért eléggé kellemetlennek, hamisnak is éreztem. Schubert Gusztáv korabeli kritikája részletesebben és pontosabban fejteget hasonlókat.
https://filmvilag.hu/xista_frame.php?cikk_id=396

Remek hangulat, de a sztoriból egy szót se értettem.

Rémesen üres azt leszámítva, hogy kéjjel tocsog a vérben, esztétizálja a szenvedést és leönti hollywoodi effektekkel. 4/10

Összes komment...