Szerepek (2,7)
Szerep | Film | Év | Rendező | Műfaj | Nézettség | Átlag |
---|---|---|---|---|---|---|
feleség | Bank |
2002 | Sinan Cetin | ? | 1 | ? |
a szexológus | Sexy Boys Szexi fiúk |
2001 | Stéphane Kazandjian | vígjáték | 16 | 1,9 |
Alma | An Amsterdam Tale |
1999 | Dorna van Rouveroy | dráma | 1 | ? |
Patron | Film 1 |
1999 | Willem Wallyn | dráma | 1 | ? |
Miss Pinky | Harry Rents a Room |
1999 | Hisko Hulsing | animáció, rövidfilm | 1 | ? |
Miep Visser | Gaston's War Gaston háborúja |
1997 | Robbe De Hert | dráma, háborús film, szerelmi történet, ... | 2 | ? |
Sylvia | Beauty School |
1993 | Ernest G. Sauer | vígjáték | ||
Emmanuelle | Emmanuelle à Venise Emmanuelle Velencében |
1993 | Francis Leroi | dráma, szerelmi történet | 1 | ? |
Emmanuelle | Emmanuelle au 7ème ciel Emmanuelle VII. - Virtuális valóság |
1993 | Francis Leroi | dráma | 1 | ? |
Emmanuelle (idős) | Emmanuelle's Love Emmanuelle szerelme |
1993 | Francis Leroi | dráma, exploitation, szerelmi történet | 12 | 1,9 |
Emmanuelle (idős) | Éternelle Emmanuelle Mindörökké Emmanuelle |
1993 | Francis Leroi | dráma, szerelmi történet | 13 | 1,8 |
Emmanuelle | Le parfum d'Emmanuelle Emmanuelle illata |
1993 | Francis Leroi | dráma, szerelmi történet | 2 | ? |
Emmanuelle (idős) | Emmanuelle's Secret Emmanuelle titka |
1992 | Francis Leroi | dráma, szerelmi történet | 5 | ? |
Emmanuelle (idős) | La Revanche d'Emmanuelle Emmanuelle bosszúja |
1992 | Francis Leroi | dráma, szerelmi történet | 5 | ? |
Emmanuelle | Magique Emmanuelle Emmanuelle varázsa |
1992 | Francis Leroi | dráma, szerelmi történet | 3 | ? |
Sylvia | Hot Blood Perzselő szenvedély |
1989 | Philippe Blot | krimi | ||
Vanessa | Dracula's Widow |
1988 | Christopher Coppola | horror, thriller | 1 | ? |
Maddalena | Casanova |
1987 | Simon Langton | vígjáték | 5 | ? |
Mata Hari | Mata Hari |
1985 | Curtis Harrington | dráma, háborús film | 13 | 2,3 |
Sofia | Red Heat Vörös börtön |
1985 | Ernst R. von Theumer - Robert Collector | thriller | 5 | ? |
Michelle | The Big Bet |
1985 | Bert I. Gordon | vígjáték | 1 | ? |
Sylvia / Emmanuelle | Emmanuelle IV Emmanuelle 4. |
1984 | Francis Leroi - Iris Letans | dráma, exploitation | 19 | 2,1 |
Lady Constance Chatterley | Lady Chatterley's Lover Lady Chatterley szeretője |
1981 | Just Jaeckin | dráma, szerelmi történet | 48 | 3,0 |
Nicole Mallow | Private Lessons Magánórák |
1981 | Alan Myerson | vígjáték | 7 | ? |
Brett Devereaux | The Million Dollar Face A milliókat érő arc |
1981 | Michael O'Herlihy | dráma | ||
34-es ügynök | The Nude Bomb A meztelen bomba |
1980 | Clive Donner | vígjáték | 14 | 2,4 |
Beatrice | Amore in prima classe |
1979 | Salvatore Samperi | vígjáték | 3 | ? |
nő az ágyban | Letti selvaggi Vad ágyak |
1979 | Luigi Zampa | vígjáték | 10 | 2,5 |
Isabelle | The Concorde: Airport '79 Airport '79 - Concorde |
1979 | David Lowell Rich | akciófilm, kalandfilm, katasztrófafilm, ... | 115 | 2,8 |
Maria Theresa | The Fifth Musketeer Az ötödik muskétás |
1979 | Ken Annakin | kalandfilm | 13 | 3,1 |
Dany Kielland | Mysteries Rejtélyek |
1978 | Paul de Lussanet | dráma | 3 | ? |
Miep Algera | Pastorale 1943 |
1978 | Wim Verstappen | dráma, háborús film | 3 | ? |
Alice Carol | Alice ou la dernière fugue Alice utolsó szökése |
1977 | Claude Chabrol | dráma, fantasy | 4 | ? |
Emmanuelle | Good-bye, Emmanuelle Goodbye, Emmanuelle! |
1977 | François Leterrier | exploitation, szerelmi történet | 23 | 2,3 |
Diana | La marge Periféria |
1976 | Walerian Borowczyk | dráma | 22 | 2,8 |
Krista | René la canne Rene the Cane |
1976 | Francis Girod | dráma, krimi, vígjáték | 3 | ? |
Mathilde Leroy | Une femme fidèle A hitetlen asszony |
1976 | Roger Vadim | dráma | 1 | ? |
Emmanuelle | Emmanuelle: L'antivierge Emmanuelle 2 |
1975 | Francis Giacobetti - Francis Leroi | exploitation, szerelmi történet | 39 | 2,4 |
Diana Van Den Berg | Le Jeu avec le feu Játék a tűzzel |
1975 | Alain Robbe-Grillet | dráma | 6 | ? |
Emmanuelle | Emmanuelle |
1974 | Just Jaeckin | dráma, exploitation, szerelmi történet | 85 | 2,8 |
Andrea | Es war nicht die Nachtigall Julia |
1974 | Sigi Rothemund | dráma | 2 | ? |
Hannie Troost | Because of the Cats The Rape |
1973 | Fons Rademakers | dráma, krimi, thriller | 2 | ? |
Lilly Marischka | Naakt over de schutting |
1973 | Frans Weisz | thriller |
Rendezések
Film | Év | Műfaj | Nézettség | Átlag |
---|---|---|---|---|
Topor et moi Topor és én |
2004 | animáció, rövidfilm | 1 | ? |
Portré
Sylvia Kristel 1952. szeptember 28-án született a hollandiai Utrechtben. Modellként került a showbusiness világába, ahol a filmesek is hamar felfigyeltek rá. 1973-ban három filmet is forgatott – az egyikben még énekelt is! –, de egyik sem keltett különösebb figyelmet. A következő évben azonban megkapta az Emmanuelle (1974) című francia film női főszerepét. Az Emmanuelle Arsan botránykönyvéből készült erotikus produkció világsikert aratott, noha több országban kivívta a cenzúra haragját. A rendező, Just Jaeckin a divatszakmából hozott magával némi esztétikai igényességet, melyet ügyesen párosított a kor által megkövetelt és megengedett szexuális merészséggel, s némi felületes szexuálfilozófiával. Kristel egy csapásra erotikus idollá vált, akiért nemcsak a férfiak, hanem a nők is rajongtak. Utóbbiak főleg azt ünnepelték, hogy a Kristel megformálta hősnő a szexben is a nők egyenjogúságát, kezdeményező készségét hirdette, amely akkoriban még nem volt annyira elfogadott, mint napjainkban. Innentől kezdve kézről kézre adták a filmesek, s noha olykor igazán nagy nevekkel is együtt dolgozott, ritkán fordult elő, hogy rendezői nem vártak tőle egy kis meztelenkedést is a kamerák előtt (s talán mögött is?). A többféle címváltozatban ismert Julia (1974) magyar vonatkozású érdekessége, hogy Kristel egyik partnernője Tordai Teri aki állítólag e műben nyújtotta külföldi erotikus karrierje legmerészebb alakítását. A különös, nehezen befogadható filmjeiről ismert Alain Robbe-Grillet a Játék a tűzzel (1975) című filmjében bízott fontos feladatot Sylviára, de természetesen az Emmanuelle második (1975) és harmadik (1977) része is elképzelhetetlen Kristel nélkül. A ma már csak jószerivel világhírű (ex)feleségei révén emlékezetes Roger Vadim A hitetlen asszony (1976) című drámájában bízta rá a főszerepet, majd az erotikus filmek egyik legkiválóbb alkotója, Walerian Borowczyk játszatta el vele az arisztokratikus természetű prostituált érdekes karakterét a Periféria (1976) című nyomasztó drámájában. Érdekes művészi feladatot jelentett Sylvia számára Claude Chabrol Alice utolsó szökése (1977) című filmjének főszerepe, ahogyan immár hazájába, Hollandiába is igényes feladatokra hívták vissza. A Pastorale 1943 (1978) című filmben egy kémnőt alakított: a mű kibővítve, tévésorozatként is forgalmazásra került. A goethei hangvételű Rejtélyek (1978) című szerelmi drámában hideg tartózkodásával a Rutger Hauer játszotta főhős halálát okozza, melyért aztán a férfi barátja vesz szörnyű elégtételt. A Vad ágyak (1979) című olasz szkeccsfilmben Kristel komikai oldalát csillogtathatta meg, míg Az ötödik muskétás-ban (1979) kosztümös szerepet alakíthatott, gyakran kosztümök nélkül. (Mindkét filmben Ursula Andress volt az egyik partnernője.) Az Airport '79 - Concorde (1979) című alkotással a katasztrófafilm műfajába is belekóstolt Alain Delon oldalán. A közönség kedvezően fogadta A meztelen bomba (1980) című komédiáját is, akárcsak újabb erotikus szereplését – ismét Jaeckin kamerája előtt – a Lady Chatterley szeretője-ben (1981). Utóbbiban nyújtott alakítását viszont a kritika elég lesújtóan értékelte, mondván, hogy a művésznő kiválóan ért a vetkőzéshez, de nem sokat konyít a színészi játékhoz. (Ez azért túlzás.) Kristel egyébként Hollywoodba is meghívást kapott, de tengerentúli működése nem sok hozadékkal járt: filmjei többnyire megbuktak, ő viszont a kábítószer rabja lett, amelyről csak Európába való visszatérése után tudott leszokni. Már szóba se jöhetett, hogy negyedszerre is ő játssza Emmanuelle-t: az Emmanuelle IV (1984) elején látható csupán, ahol egy plasztikai műtét után a szerepet Mia Nygren veszi át tőle. A Mata Hari (1984) címszerepe Sylviának való feladat lett volna, ám a részben Magyarországon forgatott film harmatgyengére sikerült. Érdekesebb vállalkozás volt a Casanova 1987-es tévés változata, melyben a címszereplő Richard Chamberlain mellett olyan elismert színésznőkkel játszott, mint Hanna Schygulla, Faye Dunaway és Ornella Muti. Kristel egy időben visszavonult a film világától, s nővére holland éttermében pincérnőként dolgozott. Férje biztatására azonban visszatért Emmanuelle szerepéhez egy többrészes tévésorozatban, a vetkőzést viszont már inkább ifjabb kolléganőjére, Marcela Walersteinre hagyta. 2002-ben állt utoljára kamerák elé. Saját bevallása szerint vannak (voltak?) benne leszbikus hajlamok is, s bár pornófilmben sosem akart volna játszani, de kacérkodott a gondolattal, hogy rendezőként részt vállal egy ilyen műben is. 2004-ben mindenesetre saját pályakezdéséről forgatott egy kisfilmet Topor és én címmel.