Legfrissebb filmes kommentek (összes)

2019-06-20 23:05:03 I Am Mother (2019) Ragemarci (4) #1

Viszonylag kiszámítható, de baromi igényes és első filmnek több, mint biztató.

2019-06-20 23:01:56 Long Shot (2019) / Csekély esély dittike (5) #1

Nagyon üdítő és kellemes szórakozást nyújtó vígjáték felnőtt poénokkal végre.

2019-06-20 20:56:10 Toy Story 4 (2019) / Toy Story 4. Umberto (5) #1

Eszméletlen, köszönöm szépen az alkotóknak! Ezt a zseniális, minden tekintetben hibátlan trilógiát csak így volt érdemes folytatni. Akció, humor és érzelmek váltják egymást, de valami olyan emberfeletti precizitással megalkotva, hogy azt mondom, ilyen nincs. A gyerekek viszont nem igazán fogják érteni, miért szipogsz 5 percenként. Basszus, előbb-utóbb még a játékok is felnőnek, és ezt nem ússza meg szárazon a felnőttek szeme. Megrendítően gyönyörű film a Toy Story 4., mese nincs. Vagyis ha van, az csak a Toy Story legyen.

Oroszul láttam itt, egyébként pedig utánajárok, van-e valahol magyar vagy angol feliratos változat. :)

Oscar ide vagy oda.. nem lényeg. Tetszik, hogy nincs nagy csinnadratta. Egyszerű mozi, lélekkel, elejével, közepével, végével... két jó színészi alakítással.
Jó mozi.

Szia,
érdeklődnék, hogy hol lehet megnézni ezt a filmet?

előzmény: mimóza (#4)

Számomra ez értékelhetetlen mint vígjáték, még csak meg sem mosolyogtatott. Bugyuta, felszínes, és nagyon fárasztó, egy két-jobb pillanata volt csak.
Kicsit sajnálom is, hogy végignéztem, és nem hagytam abba, amikor éreztem, hogy ez nem az én világom...

Tarkovszkijon kívül nekem kicsit kafkai utánérzetem is volt, s mivel kiválóan be tudom lakni ezeket a tereket, percig sem tétováztam az értékeléssel.

Köszönet F. Gorensteinnek, hogy 1964-ben megírta egy regényben visszaemlékezéseit "A kupolás ház" címmel (és igen: ő a Solaris forgatókönyvírója).
Továbbá, a film megálmodásához különleges érzékenység, őszinteség és látás kellett, ez nyilvánvalóan együtt volt a rendezőnőben. Jó érzékkel válogatta ki a szereplőket, a két kisgyerek (kislány és kisfiú) már a jelenlétével is bevon a történetbe. A képi világ végképp elvarázsol, a hideg alattomosan kúszik át a képernyőn a szívedig. De, hogy ne fagyj meg egészen attól, amit látsz és átélsz közben, nos, ehhez kell az a néhány, nem evilági szempár és álomszerű világ, amit a kupolás ház és az ott lakók képviselnek.

Ez a film kiváló alá- illetve fölészálláshoz. (Oké, lehet, hogy ilyen szó nincs, de már van.)

Remélem tévedsz :-)
A feje semmi extra, az utcán sétálva egy óra alatt tucatnyi szebb nőt látok. Az alakja? Nem rossz, de "bármit" nem adnék érte, h olyan vagy feleolyan jó alkalom legyen :-) . És nem azért mert az enyém tökéletes. Ja, és ha vmi biztos nem kéne tőle: a szája... Az kifejezetten nem tetszik.
A film pedig gyenge, szerintem. Megy, szépen, mert viszik, de minek és hova...

előzmény: Kremy (#18)

2019-06-20 12:50:34 Calibre (2018) Rorschach (4) #6

Csak a lenti véleményeket ismételhetem.

Annyira erős film volt a végéig, hogy kb. vérig sértett a fantáziátlan, gyenge lezárása. Igazán nagy kár, hogy ott megbicsaklott az addigi minőség, mert a játékidő 85%-ában a Calibre egy székbe szögezően izgalmas thriller, amit teljes mellszélességgel ajánlok bárkinek.

(A végét meg majd úgyis feldolgozzuk valahogy.)

2019-06-20 07:01:01 Housewife (2017) hellcat (5) #1

Mind-blowing kategóriás alkotás!
Tetszik ahogy összemosódik benne a valóság és az álomvilág.

(Na igen, a tudatos álmodással nem árt óvatosnak lenni...)

2019-06-20 00:17:55 Chernobyl (2019) / Csernobil PG (5) #74

Le lettem hurrogva, amikor a film es a valosag termeszetes kulonbsegerol akartam szakmai vitat javasolni, most utoljara meg egyszer alahuzom ennek fontossagat, mert kozben talaltam egy nagyon jo es alig par perces osszefoglalot, hogy a sorozatban milyen elemek hogyan lettek megvaltoztatva (nem beszelve a vezenyloterem, stb. tenyleges kinezeterol)

Nos itt van, aki vegignezi, belathatja, hogy egy jo film erdekeben a dramaturgianak meg KELL valtoztatnia bizonyos elemeket, ha nem egy szaraz, unalmas dokumentumfilmet akar vegeredmenyul (kulonosen pl. a tobbek altal kiemelte jonak itelt filmbeli, illetve a valosagos (vagy altalanos) kommunikacios stilus eseteben.

UI: sajnos nem feliratos, igy angol szoveg hallas utani ertese szukseges hozza.
(Azert erdemes elolvasni az angol kommenteket is utana, ott is van par egymasnak eses.;)

A bemutatott Hollywood(land) kritika erős, és máig aktuális. De abból már láttunk párat. Ami különlegessé teszi a filmet, az abszurd karakterek és abszurd "poénok". De ahhoz szerintem túl hosszú és túlnyújtottak a jelenetek. A dráma ritka keserves de valahogy az is rendre feloldódik a játékidőben.
Kicsit őrültebb lehetett volna, amolyan Lynchesen.

2019-06-19 23:05:09 Child's Play (2019) / Gyerekjáték ChrisAdam (3) #2

Szórakoztató horrorka, aminek akad pár jó jelenete, de folyamatosan ott lóg a levegőben, hogy lehetne sokkal több. Illetve odabiggyeszteném a vígjáték műfaját is. Ne is tessék komolyan venni.

2019-06-19 22:32:41 Chernobyl (2019) / Csernobil zéel (5) #73

Ezt a filmet nem tudtam csak filmként nézni. Itt történt a szomszédunkban, felénk is szállt a rádióaktív felhő. (Azért az 1986. május elsejei budapesti felvonulást nem mondták le.)
Magyar szinkronnal láttam, ami teljesen rendben van. Angolul nehezen vettem volna be ezt az orosz/ukrán történetet.

Pozitívak az első kritikák! A filmet zavarbaejtőnek, sokkolónak és semmi máshoz nem hasonlítható élménynek találtak a legtöbben. Úgy látszik, Ari Aster ismét kitett magáért. Metacritic 72, Rotten 100 (eddig).

Sokkal jobb, mint az első rész, több értelem, mondanivaló jellemzi és emberibb karakterek. A színészek kitettek magukért, a látvány is sokkal inkább egyben van. De vontatott, túlnyújtott.
Szerencsémre ez nem volt supercalifragilisticexpialidocious...

2019-06-19 16:07:30 Nineteen Eighty-Four (1984) / 1984 critixx (4) #40

Szerintem kevered a Sötétség délbennel, ott lövik agyon a főhőst a végén a vallatások befejeztével.

előzmény: kakrisz98 (#38)

2019-06-19 15:19:58 Chernobyl (2019) / Csernobil deathcode (4) #72

Először is ahogy tomasso kolléga is tette korábban, úgy én is: szívből ajánlom a Nehéz hetek krónikája című dokumentumfilmet, a lehető legautentikusabb felvételek miatt.
Számomra a harmadik kicsit leült, a negyedik már gyakorlatilag "csak" oké/elmegy, de az első kettő és a záró epizód nagyon jók. Uljana, de főleg Legasov előadása maga a tökély.

2019-06-19 14:02:55 Chernobyl (2019) / Csernobil schankox (5) #71

Persze hogy rányomtam az ötöst!
Nagyon jól visszaadta a rendszer hangulatát, a (szinte) katonai fegyelmet, a kisemberek tudatlanságát. Persze ez nem dokumentumfilm, de azért sok esetben jó lett volna a valósághoz jobban ragaszkodni, mert a széles tömegek (nem szakmabeliek) mind az ebben a filmben elhangzottakat fogják készpénznek venni.
A sok dicséret mellett azért megemlítem, hogy néhány jelenet túl "nyugatiasra" sikerült (pl. tárgyalás, vagy a helikopterben lejátszódó jelenet), és két szereplő is nagyon nehezen illett a miliőbe (főleg Stellan Skarsgård, és egy kicsit kevésbé Emily Watson). De Fomin és a KGB főnök játéka egyenesen zseniális szerintem.

Igazi tahó vígjátékot vártam és az első egyharmad meg is adta ezt az élményt. Valami különös oknál fogva úgy gondolták az alkotók, hogy nem elég az addigi őrület és elkezdik fullba tolni a kretént, iszonyatos ripacskodással elképzelhetetlen mélységekbe lökve a színvonalat. Pedig jól indult. Kegyelem hármas.

2019-06-19 13:45:05 Holy Motors (2012) Bogár Bence (1) #65

Hát jó, mondjuk hogy ez az egy. :D

előzmény: BonnyJohnny (#64)

2019-06-19 13:05:04 Nineteen Eighty-Four (1984) / 1984 csabaga (5) #39

Ott sem, csak elgondolja, hogy majd ez lesz...

előzmény: kakrisz98 (#38)

2019-06-19 09:43:35 Csernobil Öröksége: a Zóna (2011) Mifi (4) #1

Itt megtekinthető.

2019-06-19 08:26:29 Holy Motors (2012) BonnyJohnny (3) #64
2019-06-19 04:29:20 Isle of Dogs (2018) / Kutyák szigete Ugor (5) #15

Igen! Aki ennyire ért mindenhez, ami film, az mindegy, hogy élőszereplős vagy animált filmet készít, az fantasztikus! Érzelmekből mese, Wes Anderson! Talán ő is érik, meg én is érek, egyre közelebb kerül hozzám.

2019-06-19 01:24:39 Holy Motors (2012) Bogár Bence (1) #63

Jaj, jaj, jaj... Holy rosseb... Nem tudom, hogy mit láttam. Nem szabad keresni benne az értelmet, talán nem is lehet. De ez most nekem nagyon nem jött be. Bolond vagyok, hogy végignéztem, de igazából vártam arra, hogy legalább egy értékelhető pillanata lesz. Hát, nem igazán volt. S még mielőtt azt hinnétek, hogy a Michael Bay vagy Roland Emmerich féle akcióorgiákat bírom, hát ez közel sincs így. Imádom a művészfilmet, ami elgondolkoztat, kitolja a határokat, sokkol, meglep, vagy valami. Még csak nem is a történet a legfontosabb, ha a hangulat vagy karakterei elviszik a hátán. De ez két óra tömény kínszenvedés. Nem akart összeállni egy kerek egésszé, sőt külön-külön sem működik. Egyedi szerzői alkotást akartam látni, de csak végtelen mennyiségű értelmezhetetlen katyvaszt kaptam: története zavaros, tanulságot nem találtam benne, karakterei lényegtelenek, atmoszférája gyengécske. Ez bizony egy határozott egyes, el sem gondolkoztam a jobb értékelésen. Kerüljétek, mint mókus az erdőtüzet. :)

2019-06-19 00:46:00 Deadpool (2016) betti (5) #89

Marvel mozin ilyen jól még nem szórakoztam. Oké, lehet h Marvel mozin még egyáltalán nem szórakoztam :-)
Általában se bírom igazán a szuperhosoket, ami eddig tetszett, azt kb a kezemen meg tudom számolni: Batman, Watchmen. Hirtelen nem is jut több az eszembe...
De itt - a faék egyszerűségű történet ellenére - megvett kilóra a film. Sodort magával, élveztem a humorát, az iróniát, a kiszolasokat, a verekedeseket, a szerelmi szálat. A bosszuallos vonal mint dráma semmi, de a karakterek szuperek, a szoveguk király.

2019-06-19 00:43:44 Nineteen Eighty-Four (1984) / 1984 kakrisz98 (1) #38

Borzasztóan szar film, a könyvhöz nem sikerült hozzáadni, de elvenni belőle annál inkább. Egy jó adaptált film önmagában is értékelhető, ez - a film végéig úgy gondoltam - nagyjából visszaadja a könyv hangulatát és egy felelevenítésnek, nosztalgiának jó, de viszont az, hogy a végén nem lövik fejbe Winstont,az a könyv meggyalázása és sárba tiprása. Aki nem olvasta a könyvet, annak semmiképpen sem ajánlanám, aki elovasta, annak ez meg már nem fog semmi többet hozzáadni.

2019-06-19 00:17:34 Cséplő Gyuri (1978) sleepingdancer (5) #10

Intim, hiteles, megdöbbentő. Életre kelt egy letűnt, mégis máig velünk élő világot.

2019-06-18 23:46:34 The Invitation (2016) / A meghívás SoZi (4) #36

Az egyébként kiderült konkrétan hogy a bulit idő előtt elhagyó csajt valóban kinyírták külön, vagy csak éreztették a nézővel? Amúgy tuti nem élte túl, de valahol ki lett ez mondva, láttatva konkrétan?

2019-06-18 20:11:35 Murder Mystery (2019) Ragemarci (3) #2

Sandler vígjátékhoz képest meglepően visszafogott, viszont ezt a sok termekelhelyezest bármelyik Bond film megirigyelne

2019-06-18 18:40:32 The Perfection (2018) VVega (4) #4

A zenéje valami tökéletes, még a film többi részéből is kiemelkedik, pedig minden fronton nagyon erős. Legalább tízszer ennyi szavazatot érdemelne.

előzmény: Ragemarci (#3)

2019-06-18 16:02:13 The Perfection (2018) Ragemarci (4) #3

26 szavazattal még lehet rá mondani, hogy ismeretlen gyöngyszem? Mindenesetre sokkal több van benne, mint gondolnánk, friss, dinamikus és a zenéje is odavág.

2019-06-18 14:14:32 Üres lovak (2019) dittike (5) #1

Egyedülálló kísérleti alkotás

2019-06-18 13:04:51 Lion (2016) / Oroszlán Rorschach (5) #22

Nagyon megkapó film, nem voltam rá felkészülve, hogy ilyen hatással lesz rám.

Mind a kamera előtt, mind mögötte remek teljesítményt nyújtott mindenki, a zeneszerző és a rendező külön dicséretet érdemelnek - a Lion tokkal-vonóval fantasztikus élmény volt. Hatalmas kár, hogy olyan nagyon nem robbant be a köztudatba, hiszen igényes és értékes film.

A kettő összekombinálása nem okozna összeférhetetlenséget...

előzmény: Interracial Facial Creampie (#2)

Vagy... "Jáva építőjáték - A FILM!"
https://jatekmuzeum.blog.hu/2018/04/05/java_epitojatek

És akkor itt most egy időre be is fejezem a filmezést.
Ez után szépen helyre kell jönni, vissza kell billenni és ki kell józanodni.
Meg lehorgonyozni a legközelebbi biztos parton.
Üdv mindenkinek!

„Got it.”

P.S. Ne hasson így senkire. SOHA. ;)

Ha már Lego és Playmobil, akkor egy rendezőpalánta láthatna fantáziát ebben is:
Schenk Kft
Jóféle retró doksi kikerekedhetne belőle, szocialista hiánygazdálkodás, rendszerváltó vadkapitalizmus; jogdíjak, nosztalgia, az egyedi "kalóz" hungarikum bemutatása. Ha már készült ilyen, akkor légyszi küldj infót róla... :)

2019-06-18 09:35:25 La Lettre (1998) / A levél mimóza (5) #2

Milyen csodás is a 13 évesek őszinte, ártatlan tisztasága!
Szép újraélni egy kicsit, s látni a szereplőkben a saját gyerekeimet...

„Én inkább egy jó kis földrengésre várok, ami kilapítja a sulit...” - akár a saját fiamat hallanám. :D

Okosan ábrázolt, helyes közelkép, nagyon-nagyon örülök, hogy rátaláltam!

Itt a nyár , irány a strandra :
duciknak is !

2019-06-18 07:48:34 Murder Mystery (2019) VVega (4) #1

Lehet, megártott már nekem ez a nagy meleg, de teljesen jól szórakoztam a filmen. Könnyed Agatha Christie paródia, Sandler és Aniston párosa működik, többször is felnevettem. Sokkal rosszabbra számítottam.

2019-06-18 03:04:52 Frances Ha (2012) Bogár Bence (4) #19

Kifejezetten érdekes filmélmény. Tökéletesen bemutatja, hogyan alakul a huszonéves generáció útkeresése, vagy éppen életstílusa. Persze a főhősnő közel sem egy átlagos figura, asszem főleg ezért kedveltem őt. Érdekesen volt, hogyan mutatták be az egyik napról a másikra élés stílusát, meg kell mondjam, azért ennek is megvan a maga hamisítatlan romantikája. Van az egésznek egyfajta "vudielenes" stílusa, az meg főleg tetszett, hogy végig fekete-fehér a film, ugyanis szerintem remek hangulatot adott az egésznek. Greta Gerwig elképesztően remek színésznő, nagyon érezte a szerepet, meg őt bírom egyébként is. Hát lehet nem kedvelni a Lady Bird rendezőjét? :)

Engem igencsak zavart ez az össze - vissza kamuzàs, mindenki, mindenről. Tapintatból? Plusz nincs ebbe ennyi, indokolatlan a majd 2 óra. Farhadi ezt követő filmjei sokkal komplexebbek

Nagyon fontos dologról mesél ez az epizód, öröm, hogy az efféle komolykodás trenddé kezd válni. Ugyanis közösségi média és maga az internet helyén kezeléséről szóló tanmese mellett baromi fontos dolgot boncolgat, mégpedig a kapcsolatfüggést. Komoly dolog, aktuális probléma. Sőt, még jobban izgalmas, hogy az elszemélytelenedő, énközpontú társadalom görbetükrébe van ez csomagolva. Éljen Ralph! Szeretem mikor a gyerek nincs hülyének nézve és mernek komoly témát feldobni egy szuperprodukcióban. Akár többet is egyszerre. Éljen, éljen!

2019-06-17 13:52:47 BumbleBee (2018) / ŰrDongó Rorschach (2) #17

Úgy érzem, mostanra lett elegem abból, hogy ezek a szenny Transformers filmek még a tudatosan béka segge alá rakott lécüket sem képesek megugrani.

Kettő dolgot kéne hozniuk: egyrészt sok és jól megkoreografált, látványos harcot, másrészt pedig olyan fillert ezek közé, ami nem gyűlölteti meg velem az összes karaktert. Egyik sem sikerül, már hatodik kibaszott alkalommal. Bántóan sok idő telik el két (amúgy jellegtelen és el se hiszem, hogy ezt írom, de halál unalmas) csörte között, amikor pedig nincs harc, a pofám leszakad, akkora cringe fesztivál zajlik humorizálás néven, és egy óra után már kb. minden színészt megvetek, aki ehhez asszisztál.

Kurva kínos film, az pedig a pofátlanság netovábbja, hogy aranyos 'kisállatos" - retro nosztalgia feelinggel próbálták eladni, karácsonyi premierrel.

Egyedül a szerepében lubickoló John Cena menti meg a karótól, és ez a mondat önmagában szerintem mindent elmond.

2019-06-17 13:47:47 Rubber (2010) Bogár Bence (1) #17

Nem terveztem. :D

előzmény: oscarmániás (#16)

2019-06-17 13:13:08 Babfilm (1976) mimóza (5) #3

Végre láthattam...

Ám ugye ez a történet bizonyára egy távoli galaxis x bolygójáról szól?!

2019-06-17 12:47:16 Hevi reissu (2018) / Heavy túra Kempesbaba (4) #3

A heavy metal ezen ága nem a szívem csücske,de a karakterek elhívatottságában maximálisan osztozom a műfaj iránt.
Lehet hogy valami rosszul van bekötve a kis fejecskémben,de ahogy néztem a filmet, sokszor a Fanboys ugrott be róla.
A kivitelezés félamatőr,a színészek szintén (vagy tán egészen) azok,de mégis üdítő élmény a sok hollywood műmájer szar után.
Az osztályzatom eggyel magasabb a témaválasztás miatt,mint amit a film érdemelt volna.
Ja és a szinkronnal se volt az égvilágon semmi probléma...

2019-06-17 10:09:16 Rubber (2010) oscarmániás (?) #16

Ezek után semmiféleképpen se nézd meg a dünnyögő paradicsomok vérszomjas, apokaliptikus ámokfutását :
:D

előzmény: Bogár Bence (#15)

Portos ajánló szolgai átmásolása volt. De ha átfogalmazod két-három mondatban, szívesen kicseréljük... és még meg is köszönjük a köz nevében :)

előzmény: desmond (#2)

2019-06-17 02:27:36 Rubber (2010) Bogár Bence (1) #15

Nem akarom elhinni, hogy ezt az emberiség ellen elkövetett bűntettet nem maradt örökre a dobozban. Az egész annyiból áll, hogy egy gumiabroncs ámokfutásba kezd. Ki lehetett volna ebből hozni egy guilty pleasure szintű valamit, de nem. Az egész úgy, ahogy van értelmetlen. Ennél még a falat bámulni is kreatívabb dolog. Már bánom, hogy nem nyomtam ki a francba pár perc után, mert számomra tényleg kimeríti a nézhetetlen kategóriát. Akkora szemét, hogy ennél nagyobbat talán az Asylum stúdió vagy Uwe Boll sem tudna gyártani... Karó, kérdés nélkül. Hogy ezeken felül még miért? "Csak mert."

2019-06-17 01:09:11 Edie (2017) / Edie dorothygale (3) #1

Sokat gondolkodtam ezen a filmen mit is akar mondani, kissé szájbaràgósan , és vontatottan. Talán azt :ne felejtsünk el mindíg önnmagunk lenni. Minden korban és időben.

Nagyon jók a zenek. Eredetileg én apple musicon a zenet ismertem meg hamarabb mint a filmet. Nagyon élvezhető, finom film, sok érzelemmel, szerelemmel. Mindkét színész , BC es LG is remekel.

2019-06-17 00:25:37 Unhinged (2018) Bogár Bence (?) #1

Ha valaki tudja, vegye ki a szereplők közül Mickey Rourkeot. Mégsem fog szerepelni a filmben, erről a színész imdb adatlapján is meggyőződhettek. Köszi!

Jaj, ez a leírás a főoldalon rettenetes...

Nekem ez nem tetszik. Megneztem. Nem nezhetetlen. De egy ertelmetlen szenvedos katyvasz , s ezen JL gyönyörű pofija sem segít. Nagyon tetszik nekem a csaj. De ez sem eleg....ahoz h felhozza a színvonalat.

2019-06-16 20:57:13 Süti (1984) mimóza (4) #2

A kis lázadó! :D

Annyira aranyos és ötletes film! Minden stimmel a nagymamám spájzából és konyhájából. Az összes emlékem felsorakozik itt, amit csak vissza tudok idézni. Nagyon jót mosolyogtam a sztorin, haláli! Legközelebb gyanakodva fogom szemlélni a pogácsatésztát.

Kukkantsatok be, az előző bejegyzésben szereplő link még működik.

Egy-két jó pillanata van, az is csak a nagy számok törvénye miatt. Hemsworth unalmas és önismétlő, a makkarcú gyalog egy az egyben szánalmas, egyedül Thomson játéka az, ami végig élvezhető. Méltán fog megbukni, még szerencse, hogy csak délutáni szájtátásra vágytam. Olyan 2,51-re értékelném.

2019-06-16 20:05:42 The Square (2017) / A négyzet Golyo (3) #37

Sok jó ötlet, de széteső történet. Kár érte.

2019-06-16 19:17:48 The Clovehitch Killer (2018) Ragemarci (4) #1

Csak egy újabb serial thriller, faék, d valahogy mégis bevonz. A horror, mint műfaj viszont több mint indokolatlan

Zavarban vagyok a kommenteket olvasva, hogy ennyi mindenkinek tetszett, én pont az ellenkezőjét éreztem. Semmi izgalmasat és eredetit nem találtam a filmben, egy pillanatig sem izgultam. Az összes karaktert, az összes szituációt, az összes fordulatot láttam már valahol. Csak azért néztem végig, és azért adok kettest rá, mert dél-koreai, és az egyedi hangulata valamennyire felhúzta. Ha ugyanezt amerikai filmként nézem meg, kikapcsolom fél óra után. Viszont ha magyar változatban megcsinálnák a mávval mondjuk Vonat Siófokra címmel, lehet hármasra értékelném az igyekezet miatt.

Mert akkor lehet, hogy egy valamire való színész lett volt Mr Bond :D

előzmény: BonnyJohnny (#46)

2019-06-16 09:42:44 I Need My Space (2016) mimóza (4) #1

Az ötlet frappáns, a kivitelezés picikét sántít... Én a végén valami trükkel azért lebegtettem volna a gyűrűt és a főszereplőt. Főleg, ha már ilyen szabad lett.

Egyébként ideje felnéznem a padlásra, ha már alagsorunk nincs. :D

Viccet félretéve: Isten őrizz, hogy valaha is ilyen szörnyű banyává váljak!

2019-06-16 08:08:27 Rocketman (2019) elzablues (4) #9

Pedig akár filmre vihetné ő maga, díjaznám. Persze érthetőek az okai.

előzmény: critixx (#8)

Ehh... Az első fél óra még tetszett is, de ami utána jött, az már nem annyira. Lehetett volna ebből egy érdekes pszichológiai művet kihozni, de ez abszolút nem sikerült. Sőt, még csak bűnös élvezetnek sem elég, hisz a film sok helyütt csak a felszínt kapargatja, nincs mélysége. Az utolsó 30-40 perc már nem több, mint gagyi és sablonos, B-kategóriás horror, rosszul előadva. Josh Brolin azért már akkoriban is elég jó színész volt, meg Kevin Bacon sem éppen rossz (már ha nem láthatatlan), de ettől még ez egy nagy csalódás, kihagyott lehetőség. A rendezőtől pedig főleg kevés ennyi.

2019-06-16 00:08:19 Pacsirta (1963) Sziez (5) #23

Teljes mértékben egyetértek!

előzmény: Bruce94 (#22)

Akkor miért nem lett Christian Bale az új Jamaes Bond? :D




:D

előzmény: critixx (#44)

2019-06-15 23:59:11 Gran Torino (2008) Sziez (3) #190

Banális történet rengeteg klisével, mégis nézhető.

2019-06-15 23:55:24 Sóbálvány (1958) Sziez (5) #4

Remek film arról, hogyan lehet (vagy nem lehet) feldolgozni a gyötrő bűntudatot. Páger Antal zseniális, valóban úgy játszik, mintha személyesen is érintené a történetben felvetett kérdés. De ő minden filmben képes volt hiteles alakítást nyújtani.

2019-06-15 23:48:05 Tegnap (1959) Sziez (?) #2

Szerintem meg érdekes.

Nofene, erről nem is tudtam. Érdekes dolgok ezek. :)

előzmény: critixx (#44)

2019-06-15 20:27:11 Első szerelem (2008) oscarmániás (4) #5

Aki még nem látta, nézze meg, érdemes. Az első hozzászólás linkje még mindig működik.

Konkréten mikor Roger Moore '82 környékén nyugdíjba akart menni, Brolin apja, James Brolin volt a producerek egyik kiszemeltje Bond szerepére. Még próbafelvételt is csináltak vele. Csak aztán jött a Connery-féle "ellenfilm" és úgy döntöttek, nem kockáztatnak, inkább marad Moore, ő már bevált a jegypénztáraknál.

előzmény: Bogár Bence (#41)

2019-06-15 17:49:44 Oldeuboi (2003) / Oldboy Danesz99 (4) #110

Amikor először láttam a filmet tavaly, akkor (kissé csalódva) rádobtam a hármast. Barátokkal néztük egy rögtönzött filmklub keretein belül, ahol azért erre a filmre esett a választás mert kábé két perc alatt kiderült (már nemtom hogy) hogy ezt még senki nem látta közülünk. (szép kis barátok!!) Megjegyzem hogy szinkronnal néztük és egy kis tütüke is bejátszott. Aztán nem hagyott nyugodni a dolog és másnap egyedül megnéztem eredeti hanggal. Ment is rá a négyes méghozzá az erősebbik fajtából. És nem tartom kizártnak hogy ha még eccer nekiveselkednék még egyet billenne fölfelé. Kitudhassa??

2019-06-15 16:53:14 Oldeuboi (2003) / Oldboy mimóza (5) #109

Mára tehát 667, úgyhogy megnyugszik a lelkem. ;)

Most már elárulom, nem vagyok babonás, imádom a fekete cicákat, soha semmit nem kopogok le, stb., tehát semmi sötét félelmem nincs egy számmal kapcsolatban, de a poént, amikor a nap filmjénél, az Oldboy-nál megláttam a 666 zseniálist, egyszerűen NEM hagyhattam ki.
Másrészt pedig: természetesen szerettem volna, ha még nézők jönnek ehhez a filmhez. ;)

Amiről pedig - önmagam ellenére - mondom azt, hogy kegyetlenségei ellenére sem tartom "a gonosz" filmjének.

Padlóra csap ugyan, de okos alkotás.

Szerintem buta film, logikai hibákkal... tényleg sci-fi...

2019-06-15 12:59:45 Robin Hood (2018) VVega (3) #5

Én angolul láttam, szerintem egy közepes, szórakoztató limonádé, és semmiképp sem olyan rossz, mint a híre. Teljesen nonszensz, minimálisan sem korhű, de nagyon jól kinéző jelmezekkel és díszletekkel van tele a film, az akciójelenetek is megállják a helyüket, a keresztes hadjárat például olyan, mint Fallujah ostroma.

2019-06-15 11:54:28 Þrestir (2015) / Madárkák somogyireka (5) #11

Hát én ezt nagyon szerettem. Fájdalmas, gyötrő, kínos érzéseim közepette is. Persze biztos arról is szó van, hogy épp a téma, kamaszfiút nevelni érzékenyen érint, és ezen a helyen kétszeresen is fáj minden ellenük elkövetett gazság. Na mert, és a film a megint a legjobb példa arra, "gyermekünk lelkének makulátlan vásznát" igenis mi szülők rondítjuk el. Jólesik elfelejteni minden divatos tant előző életekről és ebben a pillanatban azt látni, fehér lap, amivel indítunk, és kimondhatatlan nagy a felelősségünk szülőként.
Végül is ebben a másfél órában csak az üvöltött bennem, hogy egy anya miként tud a fiával így elbánni, Afrikába költözni új loverrel, és a fiát magára hagyni..nincs mentség. Nyomorult, alkoholista apját, akinél új életet kell kezdenie még jobban megértem, aki már csak a mocskában fetreng..Őt az élet totál elintézte. Valahogy mindig teljes empátiával viseltetek azokkal a férfiakkal, akik a válás után magukra maradnak, és a gyerek megy az anyjával. Ez a magány ott és akkor őrjítő lehet.

Aztán arról is szó van, hogy vannak filmek, melyekben az egyes szerepek teljességgel lefedik a színészt, valami rejtélyes módon sikerül az eggyé válás az adott karakterrel. Ez nem valami bravúr, szerencsés csillagzat alatt kapott tehetség, ez nem a tanulható kategória, ilyet nem lehet gyakorolni. Az ilyen egyszer csak összejön, és a néző tudja, itt most "nem vágják" át, nem játszanak neki, a színész nem fogja lemosni a sminket az egyes felvételek után, mert nincs rajta. Meztelenségét, önmaga ártatlanságát fedi fel széles vásznon..Micsoda bátorság. És ilyenkor szinte mindegy is a történet, mert gyönyörűség egy másik ember ilyen közelről látni.
ja és az izlandi nyelv szépsége miatt pedig hallgatni, minden felirat nélkül is óriási élmény.

2019-06-15 11:36:55 Serenity (2019) / Vihar előtt kfiro (2) #2

Teljesen egyet értek, pont ezt írtam volna én is :-)

Jó szórakozást!

előzmény: tomasso (#1)

2019-06-15 10:31:15 Mother! (2017) / Anyám! unrealnoise (2) #78

Ez erősen túl lett tolva... Számomra élvezhetetlen, ostoba, művi az egész. Még azt sem mondanám, hogy különösebben emlékezni fogok rá... Egyesek azt hiszik, bocsi, úgy érzik, hogy milyen "mély" a film, a rendező zsenialitását dícsérik, miközben szerintem meg rohadt felszínes és öncélú az egész.

2019-06-15 09:17:09 Silent Love (2014) mimóza (5) #3

Ez a rendező véletlenül fimre vitte az önÉLETrajzomat.

2019-06-15 00:43:55 Black Mirror (2011) / Fekete tükör Rorschach (5) #120

Én nem fogom kijelenteni, hogy már a negyedik évad is szar volt és eleve leszállóágban van az egész sorozat már egy ideje, azzal viszont egyetértek, hogy az új eresztések mocskosul rosszak.

Gusztustalan gagyi mind a három rész kivétel nélkül, nincs itt más, mint egydimenziós okádék karakterek, ostoba, ostoba plotok, és arcodba tolt "társadalmi üzenet," amit idézőjelek nélkül le se mernék írni. Az első rész után az volt az érzésem, hogy Brooker felett eljárt az idő, és már nem érti a technológiát, amiről prédikálni akar.

Ha nem a Netflix siettette az évadot, akkor talán Brooker elszaporodó jelzáloghitelei lehetnek a háttérben, más magyarázat nincs arra, hogy az eddigi négyes-ötös sorozat miért hurcolja meg így saját magát, kábé GoT szinten.

2019-06-15 00:02:08 Chernobyl (2019) / Csernobil ipartelep (4) #70

Válaszoltam erre. Erre írtam, hogy nem, sem az esetleges további gőzrobbanás, sem az esetleges további gázrobbanás NEM pukkantotta volna el a többi reaktort. Annál nagyságrendekkel kisebb robbanások lettek volna azok.
A további robbanások súlyos következménye az lett volna, hogy még sokkal több radioaktív anyag került volna ki a reaktorból. De főleg nem a robbanás közvetlen hatása miatt, hanem a nagyon magas hőmérsékletű tűz miatt.
Tehát újra: ez(ek) nem voltak az atombombák robbanásának nagyságrendjébe eső robbanások. A csernobili baleset nem a robbanás közvetlen hatása miatt volt annyira súlyos, hanem az utána következő (10 napig égett a reaktor!) radioaktív kibocsátás miatt.
Ja, és természetesen a reaktorok NEM ugyanabban az épületben voltak.

előzmény: Dorian Gray (#69)

2019-06-14 23:56:00 The Thirteenth Floor (1999) / 13. emelet Mizi (5) #14

Én ezt anno még gyerekként láttam és sokáig úgy emlékeztem, hogy a főszereplői Nicolas Cage és Charlize Theron voltak. :D Meg is lepődtem pár éve hogy ilyen no name színészek vannak benne.

előzmény: tomside (#13)

2019-06-14 23:52:57 Chernobyl (2019) / Csernobil Dorian Gray (5) #69

Várj,várj. Valamit félreértettél, én nem mentem abban bele, hogy mennyire reális a 3-4 megatonna. Én csak arra reagáltam, hogy Egy gőzrobbanás nem veszélyeztetné fél Európát. Erre írtam, hogy ott nem is a gőzrobbanás önmagában lett volna, baj, az lehet akármekkora, az "csak" letarol egy adott méretű területet sugárzás nélkül (ahogy a fúziós is, hiszen ott is a teljes felszabaduló energiának minimális része csak a veszélyes hasadóanyag...lehet ez a fél mondat okozta a félreértést a kommentemben), a fő probléma az lett volna azzal a gőzrobbanással, hogy elpukkant még 3 reaktort (szerintem), figyelembe véve, hogy egy épületben voltak, és ugye nem kell feltétlen fizikailag rögtön felrobbannia, bőven elég baj, ha "csak kellő mértékeben" megsérül ...persze az is lehet,hogy annak idején az egyetemi Energetika prof felnagyította a problémát.

előzmény: ipartelep (#68)

2019-06-14 22:23:13 Hevi reissu (2018) / Heavy túra kocz (4) #2

Miia szinkronja bődületesen fos. Azért kezdtem szinkronnal nézni mert általában ha nem angol vagy német filmet nézek akkor zavar hogy nem értem legalább egy részét a hangnak. De aztán kénytelen voltam váltani eredetire (finnre), mert idegesített. És milyen jól tettem. Egyrészt maga a finn nyelv is tök vicces. Másrészt marhára illik a karakterekhez, utána sírva röhögtem a filmen :)

2019-06-14 22:12:23 Chernobyl (2019) / Csernobil ipartelep (4) #68

Nem, és nem. (Mivel nem a filmről szól, hanem a valóságról ez nem spoiler.)
Csernobilban volt egy gőzrobbanás, és rögtön utána (kb. 2 mp-el) egy gázrobbanás (hidrogén, levegő, széndioxid, metán(?). Mivel ez a kettő időben ennyire közel volt egymáshoz, nem lehet szétválasztani a hatásukat. De valószínűleg a gőzrobbanás volt a kisebb, a másik a nagyobb - mert az első robbanás még csak a reaktorban lévő hűtőcsatornák vizét használta fel - az meg nem olyan sok, hogy ekkorát pukkanjon.
Na most, ezeknek a robbanásoknak az ereje köszönő viszonyban sincs egy kisebb atombomba (mondjuk a 15 kilotonnás hiroshimai) erejével sem, nem ám egy 3-4 megatonnás (a "mega" ezerszerese a "kilo"-nak) elég nagy hidrogénbomba erejével. És egy további, feltételezett gőzrobbanás egyszerűen (de bonyolultan sem) tud akkorát pukkanni, mint egy atombomba. Egy kémiai robbanás meg csak akkor, ha ahhoz elegendő anyag van ott - de az ott közel sem volt. Fissziós, pláne fúziós robbanásról meg egy atomerőműben szó sem lehet, olyat azok nem tudnak.

Tehát: a veszély egyáltalán nem az volt, hogy egy további robbanás megrongálja, vagy pláne elsöpri a másik három reaktort. Mert azok messze voltak, és mert ekkora robbanás nem lett volna lehetséges. Hanem a veszély az volt, hogy egy új robbanás, és az azzal járó újabb tűz, megint nagyon sok radioaktív anyagot juttat a külvilágba. Mivel a reaktor akkor már teljesen nyitott volt, egy ilyen robbanás nem is lett volna lefojtva (mint az első robbanásé), de Csernobilban nem is maga a (z első kettő) robbanás közvetlen hatása (mint egy atombombánál a hőhatás, a lökéshullám, és a sugárzás) volt a nagy baj okozója, hanem a begyulladó reaktorból (a grafit égett) kiszökő rengeteg radioaktív anyag.

Na ennyit röviden erről. Ezt a filmet fizikában laikus emberek készítették, akik nyilván lelkiismeretesen tanulmányozták a forrásokat, megnézték a Csernobil-dokumentumfilmet, és/de hozzáértés híján mindent el is hittek. Így azt a feltételezett 3-4 megatonnás robbanást is , amivel a dokufilmben is riogat egy szereplő - és ami persze teljes képtelenség.

De én erről ennél többet nem magyarázok, nagyfiúk vagytok már, tudjátok használni a keresőt is, ha tájékozódtok, magatok is rájöhettek a tényekre.

előzmény: Dorian Gray (#67)

Az a baj, h csodára vártam, a film noire kiralyara. Ehelyett kaptam egy elég jó filmet, Orson Welles pazar játékával, korrekt szereplőkkel - de nem állt el eléggé a lélegzetem, ebben a műfajban pedig az ötöshöz az kell.

Elég gyakran küzdök sajnos ADHD-s negyedikosztályos szindrómával, kb az élet minden területén, így még az egyébként nagyon tetszetős, de lassú filmek esetében is szoktam azon kapni magam, hogy elkalandozok.

Most nem. Ennél tetszetősen lassúbb filmhez nem sokszor volt még szerencsém, és teljesen beszippantott. Gyönyörű. Tökéletes a tempója, a dinamikája, minden szépsége. Nagyon tetszett a furcsa humora az egész lepedős megoldásnak, vagy a másik szellemmel való kommunikációnak. Szerintem egyébként semmiképpen sem azt kellett ezekben keresni, hogy így ebben a formában ennek van e értelme, hanem csak magát a cselekvést/történést: a szellem létét, a kommunikáció létrejöttét, a forma oly' mindegy, hiszen éppen ezt is próbálta szerintem átadni... másik síkon létezik időben-térben bármit is jelentsen ez, minden megnyilvánulása amit mi"érzékelünk" a filmben lehet akár csak szimbolikája is magának a létezésének, megnyilvánulásainak. Vagy nem, és tényleg egy lepedős, papírrafirkálósanbeszélgetős másvilágra számíthatunk a rendező szerint... :)
Külön zseniális volt, hogy nagyon jókor törte meg kicsit a semmitörténést a házibulis monológ arról,hagyunk-e bármi nyomot a világban. Ahogy a végén felgyorsul az idő, hogy aztán ugráljon, visszafele-előrefele, és végül visszaérkezzen a kiindulóponthoz. Szerintem itt van az egyetlen "elcsépelt" fordulat, amikor kiderül hogy a film elején mellesleg mutatott zajokat ő maga okozta.
Remek volt a legvégén a hirtelenség, ahogy megtalálja amit keresett, és szívszorítóan beteljesül az ittléte, aztán huss.
Nagyon szépen fényképezett volt minden, magára a balesetre való ráközelítés is nagyon tetszett. Ez mondjuk egy ilyen eszközökkel operáló mű esetében nagyjából gondolom elengedhetetlen az atmoszféra megteremtéséhez.
Igazából szinte bármelyik aspektusát ki tudnám ennek a filmnek ragadni és dicsérni (például a gyásznak azokat minimalista de szívszorító megnyilvánulásait amivel Mara örvendeztetett meg minket), annyira rezonált velem az egész, de ehhez kellett a megfelelő hangulat is szerintem, hiába lépett ez most elő az egyik kedvencemé, furcsa mód megértem az 1-es értékeléseket is. : )

Két apróság még: a lejátszóm, ha végigért automatikusan újrakezdi a filmet, így esett meg, hogy a szellem eltűnése és a stáblista után véletlenül rögtön meghalgattam mégegyszer Rooney Mara mondókáját a költözésről és a hátrahagyott cetlikről. Nagyon érzelmes és hatásos elő-utó szó lett így számomra belőle. : )
Valamint nem lehet szó nélkül elmenni a piteevés mellett úgylátom, és ahogy ennyien megreklamálták, visszagondoltam rá és csak borzasztó szerencsésnek éreztem magam, hogy a megfelelő lelkiállapotban sikerült megnéznem ezt a művet, mert nekem szinte elrepültek azok a percek is, pedig így utólag belegondolva nem is értem miért nem kaptam ettől agyfszt. Mint mondtam, ebben a filmben valahogy minden működött, még ez is.

2019-06-14 19:25:07 Oldeuboi (2003) / Oldboy Ugor (5) #108

:o))

előzmény: mimóza (#107)

Kérdés: a mozis változatban is minden történet végén van egy stáblista? Mert én valami extended változatot töltöttem le kölcsönöztem ki és néztem meg, és ott van benne 3-4 stáblista, valamint a Willises sztori van a legelején, és utána jön csak a tetős szösszenet a film címével.

2019-06-14 18:40:55 Oldeuboi (2003) / Oldboy mimóza (5) #107

Ez nagyon kedves tőled!
Tudtam, hogy számíthatok rád!

előzmény: Ugor (#105)

2019-06-14 18:39:26 Oldeuboi (2003) / Oldboy mimóza (5) #106

Igen, ez világos számomra.
De holnap is jó lesz az. :)

előzmény: Danesz99 (#104)

2019-06-14 18:10:51 Oldeuboi (2003) / Oldboy Ugor (5) #105

Akkor majd én visszaveszem ötösről négyesre, hogy a Sátán száma megmaradjon. :o)

előzmény: Danesz99 (#104)

2019-06-14 16:53:10 Oldeuboi (2003) / Oldboy Danesz99 (4) #104

Az holnap hajnalig 666 marad. ;)

egyetértek hogy elfáradt a végére, de azért nagyon király volt :D

Én egészen apró voltam mikor láttam, és teljesen magával ragadott. (Akkoriban szerintem többször is láttam, mert gyanúsan részletesen emlékszem rá.) Valahol itt kezdődött a sci-fi rajongásom, kiváltképp a hasonló témák (Mi tesz minket emberré? Mivé fejlődhet idővel egy A.I.?...stb.) iránti vonzalmam.
Évekkel később olvastam csak a könyvet, és hát igen, nem összehasonlítható.
Szóval, emlékszem én, hogy giccses. Hogy -főleg, a könyv után- teljesen értelmezhetetlen az a szükségtelen szerelmi szál, és hasonlók.
De! Gyermeki lelkemnek anno ez egy végtelenül jó, és maradandó élmény volt. Nem hiszem, hogy valaha megnézem újra, így szeretnék emlékezni erre a filmre, és köszönöm Columbusnak az élményt. : )

2019-06-14 14:46:32 Primer (2004) / Találmány captain_b (4) #25

Zseniális film, igazi logi-sztori... : ) Egyedül azért kap részemről 4-est, mert elsőre tényleg azt sem tudtam milyen rendezvényen vagyok, alig értettem (ami persze a saját intellektuális szegénységi bizonyítványom is lehet, de valahogy nem tudom szégyellni magam ezért, főleg miután ránéztem a 9 timeline-os ábrára), második nézésre volt olyan igazi az élmény, amikor már azért volt az elejétől 1-2 kapaszkodó, hogy mire kell figyelni.
Harmadszorra is meg fogom nézni az biztos, akkor talán megkapja az 5-öt is. : )
Shane Carruth pedig igazi példakép, egy ilyet kigondolni, és megvalósítani pont azon a vékony vonalon táncolva ami a totális érthetetlenséget elválasztja egy ilyen kalandos, koncentráció-követelő élménytől. Nem hiába matematikus. Jöhet az upstream color!