Legfrissebb kommentek (csak filmes)

2017-01-20 15:29:13 Pet (2016) noresz02 (3) #1

Tisztességes közepes színvonal, egy nem elcsépelt alapötlettel és néhol átvezetésként értékelhető tartalommal, már-már tetszetős fordulatokkal. Kellemes csalódás.

Sziasztok!

Csak egy apró megjegyzés: A Dizájneren című dokumentumfilm hivatalos országos mozis bemutatója végül csak január 26-án lesz.

Sziasztok!

Csekély módosítás: Az Under the Skin (A felszín alatt) című film nemcsak angol, hanem svájci és amerikai film is.

Műfajai pedig sci-fi, horror és dráma. IMDb

2017-01-20 14:40:13 Arrival (2016) / Érkezés hhgygy (4) #80

Igen, itt én is ellentmondást látok, valaki vagy látja a jövőt és nem tehet semmit ellene, vagy nem a jövőt látja. Az időutazás kedvelői ilyenkor bedobják a párhuzamos világok teóriáját, de én azzal sem tudok mit kezdeni, mert akkor meg miért pont azt látja a jövőbe látó a végtelen sok létező párhuzamos jövőből?

2017-01-20 13:51:30 The Thinning (2016) Ubul (?) #1

aki látta, valami vélemény? középszerű tini-s mentsük meg a világot?

2017-01-20 13:21:54 The Itching (2016) tomside (5) #1

Néhol azért horrorisztikus, valljuk meg őszintén.
Meg amúgy kapott ilyen mindenféle díjakat... - talán nem is alaptalanul.
Itt megtekinthető.

2017-01-20 13:21:10 Arrival (2016) / Érkezés Rorschach (3) #79

Én úgy vettem ki, hogy mivel látják a saját jövőjüket is egészen a halálukig, kvázi nem fölötte állnak az akaratnak, hanem pont hogy alá vannak rendelve a sorsuknak. Nem tudom, mi történne, ha mégis eltérően cselekednének - ha mondjuk nem áldozná fel magát egyikük, hogy a főszereplő párost mentse -, de ez a filmből nem is derül ki. Az sem, hogy ez egyáltalán lehetséges-e.

Így az én olvasatomban azért nem kommunikálnak, mert azt látják a jövőben, hogy az embereknek kell megfejteni a nyelvüket, hogy összefoghassanak, hogy majd segíthessenek a heptapodokon ezer év múlva (buuuuuuullshiiiiit).

Szóval a film sosem veti fel azt a kérdést, hogy tudnának-e kommunikálni (ezért sem kapcsolódik a macskás-latinos vita ide), és akármekkora ötöst is adtak egyesek, meg akármilyen korszakalkotó filmnek tekintik az Arrivalt, nem értem, miért épp egy ilyen vitában próbálják kimagyarázni az igazukat.

Azt viszont érteném, ha az eleve elrendelt időkép mozgatná meg a fantáziát, mert arról tényleg lehetne értekezni - pölö hogy mennyivel másabb lett volna az egész film a főhősnő megítélését tekintve, ha a kislányt ugyanaz sújtja, ami a novellában. Amit nem olvastam ugyan, de lentebb valaki írta, hogy ott más a gyerkőc sorsa, és szerintem a filmnek extra réteget adott volna, ha nem változtatják rákossá. Bár a film ezen része szerintem rendben volt így is.

előzmény: caulfield (#78)

2017-01-20 11:48:39 [Kritikus kód] tomside #1805

Aham! :)
Köszi!

előzmény: ChrisAdam (#1804)

2017-01-20 11:42:40 [Kritikus kód] ChrisAdam #1804

Az mutatja azt, hogy ki kommentálta a toplistáját.

előzmény: tomside (#1803)

2017-01-20 09:54:44 [Kritikus kód] tomside #1803

Mit jelent, hogy a felhasználói toplisták között egyesek vastagon vannak szedve?

2017-01-20 08:26:51 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9674

Nem szavaz mindenki az Oscaron. Első körben nem. Vannak alosztályok, azok döntik el a jelölteket: az operatőröket operatőrök jelölik, a vágókat vágók, a színészeket színészek, csak a legjobb film kategória jelöltjeit választják ki közösen, csak ott jelöl mindenki (és ott már a jelöléskor is a preferenciális szavazás szabályait követik, míg a többi kategóriánál nem).

Amikor megvannak a jelöltek, akkor szavaz mindenki mindenre. A legjobb filmet így választják ki, a többi kategóriában viszont mindenki csak egy jelöltre szavazhat, és az nyer, aki a legtöbb szavazatot gyűjti. Ez azt jelenti, hogy a legjobb filmhez 50%+1 szavazat kell, míg a többi kategóriában matematikailag elég a 20%+1 szavazat.

A BAFTA esetében nem csak a legjobb film, hanem a színészi jelöléseknél is mindenki szavaz, más kategóriákban viszont csak az adott alosztályok tagjai. A díjra mindenki szavaz (kivéve doku, animáció, külföldi film és brit film), itt a jelöltek közül mindenki egyet választhat, vagyis nincs preferenciális szavazás.

A többi filmakadémia is hasonlóan működik, szóval most nem fogom leírni az összeset.

előzmény: PG (#9673)

2017-01-20 07:26:21 Arrival (2016) / Érkezés caulfield (3) #78

​De végülis kommunikálnak és kapcsolatot is teremtenek a főhőssel. Nem? Ha az időt képesek úgy látni, mint mondjuk mi a horizontot, akkor azzal az akarat fogalmán is felül állnak, vagyis tökéletesen uralják azt. Mentesek a karmától, de a műveiket mégis nyílván okkal alkotják. Mi ez az ok?

előzmény: Rorschach (#76)

2017-01-20 00:21:37 [Vapiti 2016] ChrisAdam #33

Még erősen gondolkodom, de sajnos mindhárom nőszemély, kit jelöltem, nagyon megérdemlik, hogy a legjobb három közt legyenek. :) Saoirse ettől függetlenül örök szerelmem lesz, ahogy a Brooklyn is!

előzmény: Ugor (#32)

2017-01-20 00:13:51 [Vapiti 2016] Ugor #32

Saoirse Ronan kimaradt
Te is aztán vagy egy csélcsap.

előzmény: ChrisAdam (#31)

2017-01-20 00:11:09 [Vapiti 2016] ChrisAdam #31

Jelenlegi állás:

Arany

Room
La La Land
Arrival/The Revenant

Még gondolkodtam az Éjszakai ragadozókban, de sajnos éppen lecsúszott. A visszatérőt meg a héten nézem újra. Plusz ami még esetleg közrejátszhat, a Toni Erdmann, az is a hétvégén lesz abszolválva.

Női Ezüst
Amy Adams (Arrival)
Emma Stone (La La Land)
Brie Larson (Room)

Sajnos Saoirse Ronan kimaradt, pedig szívesen jelöltem volna.

Férfi Ezüst
Jake Gyllenhaal (Nocturnal Animals)
Ryan Gosling (La La Land)
Andrew Garfield (Hacksaw Ridge) / John Goodman (10 Cloverfield Lane)

Még hátravan egy-két film, de nagyon nem változhat, sajnos a férfi kategória elég híg. Ryan Goslingot se jelöltem volna, ha nem lett volt a The Nice Guys. Még gondolkodok DiCaprion vagy inkább Tom Hardyn. A hétvégi The Revenant újranézés dönt.

2017-01-20 00:09:58 [In Memoriam...] Ugor #2085

Miguel Ferrer meghalt.

2017-01-20 00:07:49 Split (2016) / Széttörve HejjaX (2) #24

Köszi, eddig én is eljutottam. Azt hittem, valami elkerülte a figyelmemet, de ezek szerint Shyamalan tényleg képtelen volt egy épkézláb befejezést összerakni. Leszámítva a Szörnyeteg Asylum szintű falmászásait és az égők egyenkénti kitörését a plafonon (ez mekkora szánalmas volt, te jó ég), meg a gyorsított faltól falig rohangálásokat a végén.
Azért remélem, nem "Kevin, the Beast vs. David Unbreakable Dunn" lesz a folytatás címe.

előzmény: GeryFlash (#23)

2017-01-19 23:54:11 Split (2016) / Széttörve GeryFlash (4) #23

Nem sok, alapvetően a rendező korábbi filmje, Unbreakablere való utalás illetve annak kinyilatkoztatása, hogy lesz folytatása a filmnek...

előzmény: HejjaX (#22)

2017-01-19 23:49:29 [Vapiti 2016] lizardking #30

Jelenleg így néz ki az állás (és nagy valószínőséggel marad is):

Arany:
Room (A szoba)
Bone Tomahawk (Csontok és skalpok)
A martfűi rém (Strangled)

Női ezüst:
Brie Larson - Room (A szoba)
Saoirse Ronan - Brooklyn
Kim Min-hee - Ah-ga-ssi (A szobalány)

Férfi ezüst:
Jacob Tremblay - Room (A szoba)
John Goodman - 10 Cloverfield Lane (Cloverfield Lane 10.)
Kurt Russel - Bone Tomahawk (Csontok és skalpok)

2017-01-19 23:28:06 [Megérdemelte-e az Oscart...] PG #9673

Csak annyit szeretnek megtudni, hogy hogyan megy a franciaknal, nemeteknel, stb.;)
Az Oscar se tiszta, rendben, mindenki szavaz es azt mondjak, hogy a top5 szamit.
Na es utana? Honnan tudni, hogy ujraszavaztak, vagy a top5-re adott szavazatok aranyaban adjak ki a dijakat?

előzmény: limupei (#9671)

Ja, a csalad pedig fennhangon kovetelte tolem, hogy felejtsem el, hogy a tv-ben azt lattam, hogy uvegbol iszik es utana tantorog. Azota is erre emlekszem a legjobban, foleg, amig segitett valakinek a rudugrasban.:-)

előzmény: BonnyJohnny (#2)

2017-01-19 22:48:39 Split (2016) / Széttörve HejjaX (2) #22

Valaki elmagyarázná, mi volt a csattanó a film végén?

Az erdélyi németek nagy része valóban szász volt, ők éltek Nagyszeben meg Brassó környékén, a Bánságba viszont svábokat telepítettek, és Reinholtzék ott éltek, még pontosabban Temesváron. A rendezőnővel még múlt ősszel csináltam egy interjút, és ő is svábként emlegette őket.

Legjobb tudásom szerint az erdélyi (romániai) német anyanyelvűek szászok és nem svábok.

előzmény: wurlitzer (#11617)

2017-01-19 19:45:09 The Brave (1997) / A halál ára Enigma1978 (1) #1

mocskos szar

engem is meglepett, a trailer lazán Boardwalk színvonal és ez a téma, ez a korszak... nem lehet kihagyni.

előzmény: ChrisAdam (#1)

És lőn!

előzmény: zéel (#11616)

2017-01-19 18:56:47 Paper Moon (1973) / Papírhold zéel (5) #22

Köszönöm!:)

előzmény: noresz02 (#21)

Ismertetőm forrása a Filmtett, az Erdélyi Filmes Portál.

előzmény: wurlitzer (#11617)

2017-01-19 18:25:19 Paper Moon (1973) / Papírhold noresz02 (5) #21

Köszi a véleményed, az keltette fel az érdeklődésem a film iránt, és hát lehidaltam a főszereplők természetes vadságán, zsigeri tehetségén. Remekbe szabott klasszikus!
Én lettem a jubileumi századik kedvencnek jelölőd.

előzmény: zéel (#7)

Ők svábok, nem szászok.

előzmény: zéel (#11616)

2017-01-19 18:23:19 The Visit (2015) / A látogatás tomside (4) #43

az én szememmel

Ezzel a kacsintóssal. ;)

előzmény: flake (#42)

2017-01-19 17:59:00 Sing Street (2016) hedike (5) #5

jó film, jó zenékkel! érdemes megnézni

Az Utazás apánkkal c. film főoldali történet-ismertetője több tévedést is tartalmaz.
Helyette ezt javaslom:
1968 augusztus, Arad. A főszereplők egy romániai szász család tagjai: a nagybeteg apa, William Reinholtz és két fia, akik közül az idősebb, Mihai orvos, míg öccse, Emil tanuló. Autóval Drezdába igyekeznek, ahol meg tudnák műteni az idős apát. Út közben Dubček Csehszlovákiáját épp megszállják a szovjetek és szövetségeseik tankjai. Az NDK-ban ezért lekapcsolják őket a határon.
Vagy a Port.hu részletesebb ismertetőjét: link!

2017-01-19 17:06:49 The Visit (2015) / A látogatás flake (4) #42

Én sem kedvelem (és nem is nagyon értem), de messze nincs olyan jó, mint a The Babadook. :)

előzmény: tomside (#40)

2017-01-19 16:53:48 The Visit (2015) / A látogatás dikalosz (?) #41

Hát most már kíváncsivá tettél. Főleg hogy még adok is az ízlésedre ugye.. :D Mindenesetre ha van olyan jó, akkor ennek is egy közepesen erős ötösnek kell lennie!

előzmény: tomside (#40)

2017-01-19 16:47:12 Split (2016) / Széttörve GeryFlash (4) #21

De szerintem ez irreleváns, hogy a kritikák hány %-a pozitív. 5 ember véleménye szerint akivel együtt néztem a filmet ötből öt azt mondta, hogy a film a vége előtti 15 percig zseniális volt, utána meg... Most az, hogy ez kit, mennyire zökkent ki az más kérdés. Mindenesetre lehetett volna sokkal jobb, és ez bosszantó. Szerintem a legtöbb embernek a 3-4 között fog mozogni az értékelése.

előzmény: Korben (#19)

2017-01-19 16:17:34 Split (2016) / Széttörve Olórin (4) #20

Az, hogy van egy ilyen (non-fiction) könyv, aminek az alapvetése hasonlít, nem jelenti azt, hogy az alapján készült a film. Mint ahogy nem is.

előzmény: GeryFlash (#17)

2017-01-19 15:57:47 Split (2016) / Széttörve Korben (?) #19

Sztem ez a film a Shyamalan-rajongóknak többnyire be fog jönni (valljuk be nekik készült, a többieknek meg úgyse fog tetszeni). Már az ezt megelőző filmje (A látogatás) is mérföldekkel jobb volt mint mondjuk A Föld után. Fokozatosan tér vissza. Persze legtöbben megint a legjobb filmjeihez hasonlítják, azokkal még nem ér fel azért. De a kritikák 70%-a pozitív, és ez a lényeg!

2017-01-19 15:21:58 Split (2016) / Széttörve tomside (?) #18

Magam is "csak" négyest adtam rá, de szerintem már az is mérföldekkel előrébb van a légcsavaros fiútól meg a földutáni matinétól.

előzmény: BonnyJohnny (#16)

2017-01-19 15:19:46 The Visit (2015) / A látogatás tomside (4) #40

Ööö... nem kedvelem az ilyenfajta összehasonlításokat, de ez a film az én szememmel bizony van olyan jó, mint a The Babadook. :O

előzmény: dikalosz (#39)

2017-01-19 15:14:04 Split (2016) / Széttörve GeryFlash (4) #17

Daniel Keyes: Szép álmokat, Billy!

előzmény: Olórin (#15)

Vajon mi lenne, ha megtudnák, Elek Judit anno A tutajosok forgatásán konkrétan felgyújtatott egy birkanyájat...

előzmény: ChrisAdam (#1)

Azt kihagytad,a régi változatban a mesterlövészek vezetőjét az orosz származású,egzotikus szerepeiről ismert Yul Brynner alakította.Vagyis csak fekete nem volt a filmben,ahogy más ismert westernben sem.:)

előzmény: BonnyJohnny (#3)

Csalódás ez a film, mert sokkal több volt a történetben. A Tim Burton-ra jellemző csodálatosan komor látványvilág mindig annyira bele tud vinni a történetbe az elején, szépen építkezik a film, aztán egyszer csak összeomlik az egész és lesz belőle egy gyerek-xmen (ahogy lentebb Killjoy és goromba is írta) és előbukkan a filmtörténet legszánalmasabb főgonosza. Egyszer úgy megnéznék ebben a díszletben egy normális történetet.

2017-01-19 13:03:46 [Filmek - régen és ma] csabaga #135

Hollywood képtelen leállni az örökérvényű klasszikusok remakeléseivel.Ben Hur,Hét mesterlövész,mi jöhet még?A My Fair Lady-ről letettek,de van még bőven választék.

2017-01-19 13:01:41 The Visit (2015) / A látogatás dikalosz (?) #39

Huhh.. Azért a Babadook-ot egy kalap alá venni az általad említett filmekkel és társaikkal, hát basszus, fáj ezt látni.
Szinte, hangsúlyozom szinte semmi közös nincs bennük, valamint a minőségbeli különbség is óriási.
Azt látatlanban kétlem, hogy jobb film lenne a The Visit mint az ausztrál mestermű, de ez már ízlés kérdése.
Mindenesetre a napokban sort kerítek a megnézésére, ha már a Split úgyis aktualitás. Aztán majd nyilatkozom.

előzmény: Xaos (#17)

2017-01-19 12:58:25 Split (2016) / Széttörve BonnyJohnny (?) #16

Nem mindenki szerint volt az olyan jó film...

előzmény: tomside (#13)

2017-01-19 12:53:29 Split (2016) / Széttörve Olórin (4) #15

Milyen könyv? Sehol nem látom nyomát, hogy ez egy adaptáció lenne.

előzmény: GeryFlash (#14)

2017-01-19 12:28:22 Split (2016) / Széttörve GeryFlash (4) #14

Borzasztóan gyenge 4-es, igazából gyakorlatilag egy erős 3 film. Nem akarok spoilerezni de a film utolsó 10-15 perce az egészet hazavágja, pedig addig egy rendkívül jó film. Shyamalan szerintem egyáltalán nem jó rendező, csak kapott megint egy jó anyagot, amiből aztán megint nem hozta ki a maxot. Aki látta szerintem érti. Aki meg olvasta a film alapját adó könyvet az roppant mód dühös lesz a film végére.

Pozitívum, hogy a színészek nagyot mennek, Anna Taylor Joy korrekt, Mcavoy zseniális. A helyzetkomikumok nagyon poénosak (köszönhetően Mcavoy játékának is).

A XX. század Robinsonja úgy szakad el a társadalomtól, hogy habár benne él, ez veszi körül, mégis testileg-lelkileg elvtávolódik, elidegenenedik tőle, elszigetelődik a szó legszorosabb értelmében.
Mindenki a maga kis szigetén él, a lényeges kérdés csak az, hogy vannak-e hidak, amik az egyént összekötik a társadalommal. Micsoda abszurd, szinte nevetséges kép a felhőkarcolók gyűrűjébe zárt kóreai Robinsonunk, aki nem menekül, pedig a valós világ csak kéznyújtásra van. Vagy a négy fal között élő lány, aki kíváncsian szemléli a külvilágot, ahonnan kizárta önmagát.

Erre a tárasadalmi jelenségre Japánban figyeltek fel először, de azóta szerte a világon megfigyelhető: egyre többen zárkóznak el a külvilágtól hónapokra, néha évekre. A japánok az ilyen személyt Hikikomorinak (elzárkózottak) vagy becézve Hikky-nek nevezték. És egyre többen vannak.
Pedig az ember társas lény. Ok nélkül senki nem zárja ki magát a társadalomból.

Nagyon szeretni való film. Zseniális ötlet, ahogy a rendező szembe állítja a klasszikus robinzonádot e mai modern jelenséggel.
Mi lett volna, ha a lány nem éri el a buszt? Ez lett volna a méltóbb befejezés? A busz után futós jelenet alatt volt időm átgondolni ezt a lehetőséget is. De a néző igenis megérdemli a heppiendet, mert ez a két kizárt ember annyira szomjazott egy kis szeretetre, megértésre, együttérzésre, egy emberi társra, így hát kellett a csoda!

2017-01-19 11:53:26 Split (2016) / Széttörve tomside (?) #13

Az megkérdőjelezhetetlen, hogy legutóbbi munkáihoz képest megint elemében van.

Idézet a linkelt kritikából. A kritikus valószínűleg nem látta A látogatást...

előzmény: Tenebra (#12)

2017-01-19 11:16:46 Split (2016) / Széttörve Tenebra (?) #12

Engem például ez a kritika arról győzött meg, hogy bár érdekes a film, várjak még vele. :D Mert az alapszituáció sokkal érdekesebb, mint az utóbbi, félresikerült Shyamalan-filmekben, habár én igazából csak A sebezhetetlent szeretem a rendezőtől, sem a Hatodik érzékkel, sem a Jelekkel nem vagyok kibékülve (melyeket általában szeretnek tőle).

előzmény: dikalosz (#11)

2017-01-19 11:00:49 [Filmet keresek] Degec #2099

Sziasztok!
meg gyerekkoromban (ugy 20 eve) lattam egy filmet aminek a sztorija nem biztos de egy szorakozohely kore epult. a hely lezarasakent, vagy megemlekezesekent szerveztek egy nagy bulit ahova meghivtak minden olyan sztart aki korabban ott fellepett. az egyik egy gitaros csavo volt aki taxit hivott, de mivel nem volt meg az ihlete( ugy emlekszem) igy a taxival koroztek meg ki nem talalta a dalt, meg talan valami sivatagon is keresztul vagtak a taxival.

ha esetleg valaki enyibbol is tudja, illetve lenne otlete azt nagyon megkoszonnem!
tovabbi szep napot!

2017-01-19 10:31:03 Cinderella (2015) / Hamupipőke csewa (4) #10

Nem értem miért próbáltok logikusan megmagyarázni valamit,ami nem is létezik. Nincs üvegcipő,tökhintó stb,így lényegtelen és megmagyarázhatatlan,hogy miért nem változott vissza.Kár ebben szabályt vagy érthetőséget keresni.A mesét mindenki ismeri,igaz,szerintem a filmből kihagytak jellegzetes részeket,mint például a bál előtt a köles válogatása a hamuból.De még így is élvezhető és egy kislány számára biztosan varázslatos volt.Nekem ez jobban tetszett,mintha tele tűzdelték volna akcióval,ami végképp felismerhetetlenné tette volna az eredeti történetet.

2017-01-19 09:05:47 Devil's Knot (2013) / Ördöglakat jesi (4) #4

Nem értek egyet, mert ennek a filmnek a lényege, hogy az igazságszolgáltatás mennyire nem akarta az igazságot, hanem valamiféle bűnbakot találva a saját igazságát hangoztatta nem figyelve az egyéb körülményekre (véres kés, vérző férfi stb)

előzmény: Killjoy (#1)

Itt az új link a filmhez YouTube-on, az előző már nem elérhető:
Zseniális vígjáték

2017-01-19 08:25:15 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9671

Hát ez már csak attól függ, mit akarsz meghallani és mit akarsz meglátni. A kritikusok és a zsűrik legalább az összes "rájuk bízott" filmet végignézik, az Oscar-szavazók pedig nem, inkább választanak abból a kevésből, amit mások már kiválasztottak nekik, és a "mások" bizony nem mindig érték alapon döntenek. Ehhez pedig vedd hozzá, hogy magukat a szavazókat is bőségesen befolyásolják külső tényezők (tengeren innen és túl).

előzmény: PG (#9669)

Aki teheti, egyedül menjen el megnézni!
Szigorúan moziban.

Sajnos mi négyen mentünk, olyankor kicsit oldottabb a hangulat... (- de cserébe legalább hárman is KT-sok voltunk. :)

Szóval nagyon szeretnivaló, és újra kellene néznem,
mert szégyenszemre nem tudtam eléggé elcsendesedni hozzá. Pedig mennyire érdemes rá!

2017-01-19 07:31:54 Split (2016) / Széttörve dikalosz (?) #11

Tanácstalan vagyok. Rohanjak a héten megnézni, vagy várjam meg, míg felkerül valami 'netes' oldalra, felirattal (gondolom moziban úgysem fogják vetíteni csak szinkronosan)?

2017-01-19 07:30:21 Ben-Hur (2016) peti0290 (2) #64

Ennél szebben én sem foglalhattam volna össze. A vége tényleg a no comment kategória: a verseny után 3 perccel Jézus már fel van zavarva a keresztre, további 3 perc múlva meg már az egész család Messalával kiegészülve borul össze egy undorítóan giccses jelenetben (az, hogy Messala életben maradt, megintcsak WTF, bár az eredeti regényt nem ismerem, így aki olvasta, talán kitud javítani, hogy abban is így volt, én csak az '59-es filmre tudok hivatkozni) Judah anyjának és testvérének leprás szála szintén 3 percet és két totál semmitmondó jelenetet érdemelt, pedig jóval hangsúlyosabbnak kellett volna ennek is lennie, dehát mit vár az ember attól a rendezőtől, aki Lincolnt is ráeresztette a vámpírokra. A kettes csak és kizárólag az önmagában valamilyen szinten ötletes tengeri csata, és a korrekt verseny (bár abban is van pár snitt ami nem kéne...CGI ló a nézőtéren) miatt kapja meg, egyébként ez még önmagában is borzasztó gyenge, ha pedig Wyler filmjéhez hasonlítom, akkor én szégyellem magam az alkotók helyében.

előzmény: Jason13 (#62)

Vasárnap délutáni Disney matiné. :)

előzmény: PG (#1)

Oh, gyerekkorom egy ude emleke.;)

2017-01-19 01:42:04 [Megérdemelte-e az Oscart...] Vektor #9670

Kezdődik a Sundance filmfesztivál, hamarosan kiderülhet, hogy melyik kis független film lesz 2017 Manchester by the Sea-je. Filmek, amelyekre érdemes lesz odafigyelni: http://theplaylist.net/30-exciting-films-sundance-2017-lineup-20170111/

2017-01-19 00:37:57 [Megérdemelte-e az Oscart...] PG #9669

Igen, a fesztivalokon a meghivott bizottsag dont, nem titkolva idonkent nagy vitak utan, mert a szimpatia/ellenszenv szamit. Az Oscar "top5" megoldasa mar valamivel jobb, de ott se tudni a vegen, hogy melyik mennyi szavazatott kapott. Az europai dijakrol pedig idonkent hallani eros politikai es gazdasagi befolyasolasokat es ott se tudni, mennyi szavazat volt es hogyan oszlottak meg.

előzmény: limupei (#9664)

2017-01-19 00:26:24 A Little Princess (1995) / A kis hercegnő PG (3) #3

Nekem a vagy tiz evvel korabbi teves verzio jobban tetszett, es a tortenete is jobb volt.

2017-01-19 00:19:45 Gravity (2013) / Gravitáció PG (3) #432

Ennek a veget is a producerek modositottak, vagy eleve ket verzioval keszult?

Ej, de sok a fikázás itt. Szerintem nagyon jól voltak vezetve a szálak, nem volt hiányérzetem, és egyáltan nem unatkoztam. Mélyen belemerültem Rachel lelkivilágába, ennyire még sose tudtam azonosulni egy alkoholistával.

Tényleg a leggyengébb. Nem is nyomozás, egyszerű hajsza. Nincs benne semmilyen kérdés, rejtély, misztikum, minden egyértelmű. A főhősök jellemrajza pedig nem bővült egy fél vonással sem. Lehetne rossz is, de nem, egyszerűen olyan semmilyen lett, ez a vallási vonal meg borzasztó unalmas és szétrágott csont benne.

2017-01-18 22:26:49 Ben-Hur (2016) BonnyJohnny (2) #63

Más eddig nem említette a végét. Tekintetbe véve, hogy milyen szürreális, mostanáig nem voltam biztos benne, hogy tényleg megtörtént. Köszi! :)

előzmény: Jason13 (#62)

Samuel L. Jackson már januárban elvitte az év legmókásabb nyitójelenetéért járó díjat.

Vin Diesel pedig tényleg komolyan gondolja, hogy ezt a szériát is feltámasztja hamvaiból. Ha az első film egy James Bond-átirat volt, ez a Mission: Impossible-re válasz. Hát, innentől minden csak a nézőkön múlik...

Mire gondolsz?
A párra, aki többször sétál el ugyanabba az irányba?

előzmény: trei (#11)

2017-01-18 22:21:55 Ben-Hur (2016) Jason13 (2) #62

Viccnek is rossz, nem hogy Ben-Hur filmnek.
Azt azért érdemes megemlíteni, hogy a klasszikus '59-es verzió is remake volt, viszont egy hozzáértő stáb készítette, remek színészekkel, az összkép pedig még egy ma is teljes mértékben helytálló eposzi történet lett.
Ha a producerek már mindenáron hozzá akartak nyúlni a témához, összeszedhettek volna egy épkézláb rendezőt és egy viszonylag neves színészi gárdát, hogy a végeredmény legalább ne tűnjön hamar a feledés homályába. De ők inkább adtak több, mint száz millió dollárt annak a Timur Bekmambetov-nak, aki eddig igazán jelentős produkciót még nem igazán tett le az asztalra. Az ő keze alatt pedig elég ismeretlen fiatal titánok próbálkoztak életet lehelni karaktereikbe, de "húzónévként" azért beköszön Morgan Freeman is röhejes frizurával. Valaki azért szólhatott volna a stúdiófejeseknek, hogy ebből sok jó nem fog kisülni.
Sebaj, a végeredmény szép nagyot is hasalt kritikai és pénzügyi fronton is.
Bár, azt meg kell hagyni, nem azzal van elsősorban a baj, hogy meglehetősen ismeretlen arcok láthatók a főszerepben (de azért az itteni fickó Charlton Heston-nal még véletlenül se említhető egy lapon) és látvány inkább modern akciófilmeket idéz, mintsem egy kosztümös eposzt, hanem hogy a sztori elképesztő módon össze lett csapva.
Két órába sikerült belesűríteni rendkívül sok eseményt, melyek azt eredményezik, hogy a karakterek szinte mondatról-mondatra változnak meg pillanatok alatt. Így elég sok drámai helyzet inkább röhejes, mintsem érzelmes.
Maguk a mozgalmasabb képsorok se sikerültek valami jól. A tengeri ütközet még valamilyen szinten ötletes, viszont elég gyenge CGI-trükkökkel operál, míg a fogatverseny esetében az operatőr azt gondolhatta, a Halálos iramban legújabb részéhez készít felvételeket.
A befejezés meg már csak hab a tortán. Tömény giccs az egész, amihez még társul egy borzalmas modern popsláger is, ami tényleg nagyon illik a film stílusához.
Több szót nem is nagyon érdemel ez az alkotás. Egy elképesztően felesleges feldolgozás ez, összecsapott sztorival, jellegtelen színészekkel és közepes látvánnyal. Míg az '59-es verziót ma is elő lehet venni, ezt már most lehet dobni a süllyesztőbe.

A film megjelenése előtt több helyen is lehetett olvasni, hogy a végeredmény akár a Holtodiglan című Fincher mozi nyomába is érhet majd. Az előzetes láttán pedig én is elkezdtem várni a Lány a vonaton-t, hiszen egy kellően hangulatos thrillert vázolt fel, melyben a szereplőgárda is egész neves színészekből állt össze.
Aztán jöttek a negatív visszajelzések, melyek el is vették a kedvem az alkotástól. Sebaj, a napokban azért erőt vettem magamon és rávettem magam, hogy leüljek a film elé.
Így a végeredmény után pedig egyet kell értenem a lehúzó véleményekkel.
A lány a vonaton egy bitang gyenge eresztés, Fincher legutóbbi munkájával pedig nem is lehet összemérni.
Hiába az érdekes alapötlet, a sztori rendkívül hamar unalomba fullad. Ész nélkül kapjuk a visszatekintéseket a múltba, melyek rendesen megakasztják a jelenben zajló eseményeket. A legzavaróbb az, hogy a flashback-ek közül egyedül azoknak van létjogosultsága, melyek Blunt figurájához köthetők. Az ő karaktere ezáltal tényleg kidolgozottá válik, azonban az összes többi szereplő teljesen két dimenziós. A nagy csavar pedig rendkívül rosszul lett tálalva, hihetetlenül súlytalan az, amikor lehull a lepel a tettesről. Sőt, a film több szálon futó eseménysorozatát is szépen földbe döngöli, hiszen jól látható, hogy az időbeni ugrálással a készítők szándéka nem volt más, mint elrejteni szem elől a szinte már tévéfilmes fordulatot.
Színészek terén is csak Blunt az, aki érvényesülni tud, köszönhetően annak, hogy az ő karaktere ki lett dolgozva. A többiek szinte említésre se méltók, de ez nem az ő hibájuk. Egyszerűen nem volt miből dolgozniuk.
A filmből a feszültség is hiányzik, arról már nem is beszélve, hogy a tévéfilmes hangulatot nem csak a csavar, de az egész kivitelezés is erősíti. Rendkívül átlagos az egész látvány és hiába a magas korhatár besorolás, sehol egy véresebb képsor, esetleg egy fülledt szexjelenet. Pedig az előzetes ezeket is belengette, viszont a végeredmény simán elférne bármelyik nagyobb csatornán, fő műsoridőben.
Összegezve a dolgokat, ez egy elég gyenge darab lett. Pedig a sztori alapjaiban véve nem lenne rossz és a színészek se kutyaütők, de az esetlen rendezés és a rosszul bemutatott történetszálak rendesen aláaknázzák a filmet.

2017-01-18 21:45:30 War Dogs (2016) / Haverok fegyverben trei (?) #11

Sültkrumpli + sör párbeszéd az ernyő alatt 17. perc körül. Statisztákat a háttérben hogyan lehetett ennyire elbénázni? Besírtam. Összevissza minden mindegyik kameraváltásnál. De ez csak laikusként. Gondolom szakértőként fájdalmasabb.

2017-01-18 20:34:10 [Tévésorozatok] dora87 #2896

The young pope valaki? Az első négy rész után vagyok és nagyon tetszik, ajánlom mindenkinek, akit nem riaszt el a lassú történetvezetés, a szimbolizmus vagy a hatalom mechanizmusába való betekintés az egyházi miliőben.

Rég nem jelentkezett már az ürge. Biztos lement sörért. :D (Amúgy 41 regisztrációját regisztráltam. :D)

előzmény: csabaga (#11614)

2017-01-18 18:17:30 Flaskepost fra P (2016) / Palackposta kfiro (3) #7

Én is az "éppen csak hogy közepes" - ek táborához csatlakoznék, csodálkoztam is, hogy ennyien magas értékelést adtak neki.

Több sebből is vérzik a film, annyira képtelen szituációk voltak már időnként, hogy nevettem azon, hogy ez most micsoda.
Persze nem kellene az előző két filmhez hasonlítani, de hát azokban életszerű cselekmények voltak, sokkal inkább valóságos volt. Ez már nagyon átmenet egy "meseszerű" thrillerbe, míg az előzőek valóságosan hátborzongatóak voltak.

Csak is a színészi teljesítményért, no meg a skandináv krimik szeretetéért kapja meg a hármast nálam.

Jó szórakozást!

A nevemet ellopó és kitíltott csabagawaok "hozzászólásait" nem lehetne az offba rakni?

2017-01-18 17:26:37 [Filmek - régen és ma] csabaga #134

A rekordokat nézegetve tényleg megdöbbentő,hogy a Gigi 9/9-et nyert,míg Wyler drámája, a Kis rókák 9/0...Ennyit a szavazók okosságáról.:)

előzmény: critixx (#108)

2017-01-18 17:09:52 Split (2016) / Széttörve Korben (?) #10

Az a baj szinte mindenhol magyar szinkronnal megy, vagy vetítik még eredeti nyelven magyar felirat nélkül! Nemigaz, h nem volt idő készíteni egy magyar feliratot! Bezzeg szinkronra volt idő, de attól nagyon félek, főleg egy ilyen színészközpontú filmben.

2017-01-18 16:58:23 Tegnapelőtt (1982) zéel (4) #4

Tíz évvel ezelőtt láttam.
Megérett egy újra nézésre (itt).
Kösz nap filmje!:)
(Micsoda remek plakát. Igaz, akkortájt még képzőművészek csinálták.)

2017-01-18 16:26:42 [Megérdemelte-e az Oscart...] Ágó #9668

Pont ezt akartam írni.
Én két másik elemzést olvastam, ott a Bon Voyage nemcsak hogy Top5-ös, hanem a végső győzelemre is esélyesnek tartják.
A Mindenki mellett a Timecode az, ami minden listán ott van a Top5-ben.

előzmény: Vektor (#9666)

2017-01-18 16:26:25 [Megérdemelte-e az Oscart...] tomside #9667

Ilyen elnök mellett nem csoda, ha nincs a TOP5-ben. Sima lobbi.

előzmény: Vektor (#9666)

2017-01-18 16:16:20 [Megérdemelte-e az Oscart...] Vektor #9666

Az Oscar-szakértőknél a GoldDerby-n benne van a Top5-ben, náluk jelenleg ez a sorrend:

1. Nocturne in Black
2. Timecode
3. The Way of Tea
4. The Rifle, the Jackal, the Wolf and the Boy
5. Sing

6. Bon Voyage
7. Graffiti
8. Ennemis Interieurs
9. Silent Nights
10. La Femme et le TGV

De ezeket a kategóriákat mindig nehéz megtippelni, bármi megtörténhet. Én például meglepőnek találom, hogy a Bon Voyage nincs náluk a Top5-ben, amikor a témája (menekültválság) miatt esélyesebbnek tűnik.

előzmény: Ágó (#9665)

2017-01-18 14:37:37 [Megérdemelte-e az Oscart...] Ágó #9665

Már csak 6 nap! Mit gondoltok, idén is szurkolhatunk magyar filmnek az Oscaron?
Szerintetek bekerül az ötbe a Mindenki?

2017-01-18 14:35:31 Zippo (2003) Ágó (3) #2

Köszi! Egész érdekes film volt. Egy megtekintést mindenképp megér.

előzmény: ahl033 (#1)

2017-01-18 14:33:30 Falak (2011) / Walls Ugor (4) #3

Megrázó, de tényleg. :(

előzmény: oscarmániás (#2)

2017-01-18 14:25:33 Falak (2011) / Walls oscarmániás (4) #2

Basszus ez egyre aktuálisabb :(
link

2017-01-18 14:19:24 Vakfolt (2017) / Blindspot Tenebra (?) #4

Én tényleg a legpozitívabban állok a magyar műfajkísérletekhez, és ez is izgalmasnak tűnt a leírások és a képek alapján, de amúgy rossz értelemben borzasztó amatőr film. :D Az effektek és a képi világ hagyján, hiszen amatőr, elfogadjuk, hogy nem volt elég pénz normális kamerára és effektekre. De a színészek csapnivalóan rosszak szerintem, a dialógusok úgyszintén nagyon cikisek, és a sztori kb. tényleg az Eredetet és még pár klasszikus thrillert koppintja. Így tökéletesen kiszámítható. Alig találtam pozitív dolgot a filmben. Talán a vágás az okés, emiatt úgy érzem, van potenciál Slemmer Ádámban, de egyébként meg jó volna, ha szerezne színészeket és legalább a sztenderd alsó határát súroló eszközöket. Ott van jó pár magyar film, amelyek nem is annyira drágák, pl. A vizsga, és látható, hogy nem kellene robbanások és percenként lövöldözés egy jó thrillerhez. Jó sztori kell és jó karakterek.

Talán a vége az megható, az volt az egyetlen emberi megnyilvánulása a főhősnek, amit ott tett. Amúgy sajnos tényleg a karakterek is papírmasé figurák, és nevettem, hogy még egy klisés szexjelenet is volt a filmben. Amit nem sajnáltam annyira, hiszen a bérgyilkosnőt játszó lány szemrevaló. :D De neki is ennyi a pozitívuma, durván túljátszotta néha a szerepét, máskor meg csak elhadarta a szövegeit.

És egyébként az egész mozira jellemző, hogy "elhadart". túl gyors a tempó, alig tudsz megállapodni valakinél, és a karakterek is csak eldarálják a dialógusokat, sokszor affektálnak és manírosak.

Az önirónia néha-néha érződik a sztorin, és vannak benne poénok is, melyek működnek (talán az Attila nevű főhős orvosbarátja az egyetlen, aki szórakoztató és szerethető karakter), de leginkább a Vakfolton és nem a Vakfolttal nevetünk. És vicces persze, hogy mindenkit kora huszonévesek játszanak. De ennyi a pozitívuma ennek. és állítólag sok köztük a színésztanonc. Nos, van még BŐVEN tanulnivalójuk, az biztos, mert ez a színvonal kb. a Barátok köztben megy el, de az ugye olyan is, amilyen.

Szóval nem. Sajnos nem. Ez a film amatőr, minden értelemben. Nagy szerencséje van Slemmernek, hogy felkarolta őt Osvárt Andrea, és így megadatik talán számára a lehetőség, hogy rendezzen egy jó filmet.

előzmény: Mifi (#1)

2017-01-18 14:16:05 Vakfolt (2017) / Blindspot tomside (?) #3

Ezt. Biztos. Hogy. Megnézem. :)

2017-01-18 14:04:42 Vakfolt (2017) / Blindspot Ágó (?) #2

A Budapesti Metropolitan Egyetem végzős turizmus-vendéglátás szakos hallgatójának (Slemmer Ádám) filmje. :)
A sajtóanyagból ez a mondat keltette fel leginkább az érdeklődésemet: "A rendező a forgatókönyv írása közben egyik kedvenc alkotásából, Christopher Nolan Eredetéből igyekezett ihletett meríteni."
Hoppácska! :)

2017-01-18 13:56:38 Vakfolt (2017) / Blindspot Mifi (?) #1

A trailer alapján ugye ez valami vicc akar lenni?

2017-01-18 13:51:56 Arrival (2016) / Érkezés hhgygy (4) #77

Abszolút egyetértek, de szerintem át kéne mennünk az OFF-ba, mert rengeteg érdekes témát vet fel ez a film.

előzmény: csabaga (#74)

2017-01-18 13:36:11 Arrival (2016) / Érkezés Rorschach (3) #76

Csak annyit tennék hozzá az egyébként szerintem felesleges rugózáshoz, hogy a heptapodok látják a jövőt. A nagyon-nagyon távolit is. Szal, ha akarnának, kurvára tudnának kommunikálni, szimplán arról van szó, hogy nem akarnak.

2017-01-18 13:32:25 Arrival (2016) / Érkezés tomside (5) #75

(Szerintem nem jobb vagy rosszabb a példám, mert nem egy kategória a kettő. Én a kérdéshez kapcsolódva civilizációkról elmélkedtem, te fajokról. Apróság.)

BTW nagyon Off-vonalon vagyunk mindahányan az egész témával, de ez jelen esetben rendkívül izgalmas, élvezhető és hasznos. :)

előzmény: Olórin (#65)

2017-01-18 13:03:44 Arrival (2016) / Érkezés csabaga (?) #74

Csak megkérdezem:A sajátunk kivételével egyetlen civilizációt sem ismerünk (vélhetően nem is fogunk,lehet hogy nem is létezik), így erről honnan tudnánk bármit is?Emberi fejjel találunk ki idegen lényeket,generálunk konfliktusokat.Fogalmunk sincsen a tudomány határairól,lehet hogy nagyjából elértük már,vagy mégsem.Könnyen lehetséges,hogy a csillagok közötti utazás lehetetlen vagy a hosszú idő miatt értelmetlen.A kommunikációra is csak földi példáink vannak.Egy a farkasok viselkedését kutató tudós "falkatag",sőt falkavezér lett az állatok viselkedésének "kommunikációjának" utánzásával.

2017-01-18 12:31:20 Arrival (2016) / Érkezés hhgygy (4) #73

Tkp. ott kezdődik, hogy van-e fejlett civilizáció "fejlett" kommunikáció nélkül. Szerintem nincs, tehát a definícióban benne kellene lennie, hogy valamiképpen kommunikál. De mi csak emberi fogalmakban tudunk gondolkodni, szerintem - mivel a mi maximális teljesítményünk eddig a holdraszállás (ja, meg valami űrszonda, amely eljutott a Naprendszer "szélére"), továbbá eléggé pontos fogalmunk van arról, hogy sok fényévnyi távolságra kb. hogy néz ki az univerzum - egy teljesen idegen civilizáció Földön való megjelenése azt feltételezi, hogy nálunk jóval fejlettebb (abban az értelemben, hogy át tudta valahogy hidalni ezt az irdatlan távolságot). Persze magában a filmben is rávilágítanak arra, hogy mi emberek csak nagyon korlátozottan ismerjük a világot, hiszen például nem értik, hogy miért nem sugároz semmilyen jelet a 12 egység egymás között és általában miért nem sugároznak semmilyen energiát.