- 21% (38) A szikla - Michael Bay
- 18% (33) Casino Royale - Martin Campbell
- 16% (29) Féktelenül - Jan de Bont
- 13% (24) Die Hard 2 - Még drágább az életed - Renny Harlin
- 9% (17) Csillagkapu - Roland Emmerich
- 8% (15) Halálhajó - Paul W.S. Anderson
- 7% (12) A múmia - Stephen Sommers
- 5% (10) A vörös sárkány - Brett Ratner
- 3% (6) Más
Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Kövezzetek meg, de a Casino Royalt én nagyon jónak tartom, és szerintem kiemelkedik a többi James Bond film közül... beleértve a folytatását is... különösen a folytatását. Én arra szavazok. 8/10
A Féktelenül és a Szikla olyan filmek, amiket szeretek nézni, de igazából tisztában vagyok vele, hogy minőségileg nem képviselik az élvonalat. A Vörös Sárkány egy érdekes előzmény film, ami egyértelműen nem ér nyomába az elsőnek, de szerintem ugyan olyan egyértelműen kiemelkedik a sorozat másik két eleme közül. (Vagy egy eleme közül... a Hannibal születését nem feltétlenül vagyok hajlandó ide számítani) 7/10
A múmia könnyed kis darab. Igazából az is Jó... csak azt nem tudom, hogy 7/10, vagy 6/10. Valahol a kettő között, de a heteshez közelebb.
A Csillagkapu szerintem is Roland Emmerich legjobb filmje. Bár ez még nem nagy érdem. 6/10
Újabb kőzáporra számítok, de elmondom, hogy szerintem a Die Hard 2 a sorozat leggyengébb darabja, és nem kifejezetten tetszik. Gyakorlatilag unalmas film, gyenge színészi alakításokkal, köztük Willis papájéval is. Azon nagyon látszik, hogy nem John McTiernan rendezte. 6/10 (Jóindulattal a sorozat többi darabjára való tekintettel)
Jöhet az újabb kövezés, de nekem a Halálhajó egyáltalán nem tetszett. Lehet, hogy Paul W. S. Anderson legjobb filmje, de nálam így is max 5/10. Egyszer láttam, nem jött be, azóta sem néztem meg, lehet, hogy csak rosszol kapott el, de nem tűnt annak a filmnek, aminek adnék még egy esélyt. Nekem nem tetszett.
Szerintem mindegyik nézhetetlen., úgyhogy tartózkodom a szavazástól.
Igen, ez a másik, hogy úgy általában olyan otrombább, erőltetettebb humora van, mint az elsőnek.
A Halálhajó olyan, mint a piros hetes: mindent visz.
... és Lawrence aggságát úgy értettem, hogy félő, nem lesz már meg benne az aggodalmas Murtaugh-szerű komikus báj.
Lawrence: Naná. Hiszen ő a páros "I'm too old for this shit!" mentalitású tagja.
Nekem az a Bruckheimer-istállótól simán elment. De, ha már a negatívumoknál tartunk, lehet, hogy a tenyerembe kéne temetnem az arcomat a hullaházi jelenetért, mert azt mai szemmel roppant ízléstelennek vélem.
öhh, szóval...
Lawrence nekem már a második részhez is öregnek tűnt:)
Van az a jelenet a filmben, amikor Smith-ék eldöntik, hogy irány Kuba. És a következő öt perc azzal telik, hogy ők, meg a kommandósok jelentőségteljes pillantásokat váltanak lassítva, aztán jelentőségteljesen menetlenek a folyosón elszánt arckifejezéssel - naná, hogy lassítva. Na, az ott nekem betette a kaput, az egy vízválasztó számomra a filmben.
Persze az Armageddonban is volt hasonló, de ott nem arról szól az összes karakter, hogy "izmos-tökös-dühös-csúnyán néző-kőkemény faszagyerek vagyok", ezért ott teljesen másképp jött le. Lawrence
Ízlések és pofonok, én a kérdéses jelenetnél azt mondtam a cimborámnak: "Te, ezek a fickók még rosszabbak!", annyira élveztem, hogy Bay mindent (csók, fejlövés, robbanások, káromkodás, svungos dumák, "Hogyan jutunk be a drogcézár rezidenciájára?"-dilemma) becsomagolt. Valamiért jól sült el ott a nagyzolása és gyorsan elszállt az a 147 perc. Tényleg nem a legoptimiálisabb játékidő egy buddy cop movie-nak, de ha egyszer én meg épp itt éreztem azt, amit te az Armageddonnál, nem tudok panaszkodni. 2014, 2015 tájékára van ígérve a harmadik rész, és Bay nem is tagadja, hogy az ő és Will Smith összbére miatt húzós projekt lesz. És emiatt is, meg a fószer nagybani látásmódja miatt még jobban ott kísérthet a megalománia réme. Ja, és Lawrence meg Smith addigra durván kiöregszenek a kockahasú, tökös drogkopók szerepéből.
Igen, az az utolsó 20 perc nem kéne már. De amúgyis, ezen a filmen már nagyon érződik az a tipikusan bayes megalománia, amit nehezen viselek. Számomra az Armageddon az a filmje, amiben "tökélyre" viszi a stílusjegyeit és a hülyeségeit, úgy, hogy még nem esik át a ló túloldalára.
A Bad Boys 2. a kubai finálé tűzijátékstratégiájától gyengült meg?
Tény, hogy a Pearl Harborral elindult a lejtőn (mit elindult, majdnem rögtön az aljára zuhant - és csak azért majdnem, mert később még azt is alulmúlta), nálam már a Bad Boys 2 is ennek a része. Az első három filmje jó - sőt, abból kettőre nem szégyellem megadni az ötöst sem.
Bay-t sosem kedveltem, össz-vissz egy jó filmre emlékszem tőle, és legyen akármilyen állat leejtő, de az a Bad Boys ultrapörgős, ultrakönnyed, ultraadrenalindús, ultravicces és ultrabrutális második része, méghozza a szinkron miatt: fuldokoltam, miközben 7 éve először láttam. De nem ez a lényeg, hanem az, hogy attól függetlenül, hogy egy jellegtelen videoklip-esztétikát soha meg nem haladó átlagmunkásnak tartom, a Bad Boys 1-2. és A Szikla demolícióit mintha nem ugyanaz a Bay rendezte volna, mint a Transformers-éit. És az autórobotokból egy percet se láttam, elég volt már az alapötlet infantilizmusa, hogy a büdös életben ne legyek rájuk kíváncsi. A Pearl Harbor, amit viszont nem tudtam elkerülni.... az megagiccs, és innentől hagyom is.
Hát jól van, sosem fogom megtudni:)
Nem. Mert úgyis az lesz, hogy írsz rá egy cinikus félmondatot, 'oszt jóvan.
Hogy ki a tököm beszélt legfelsőbb körökről, azt sem tudom...
De mi, elárulnád? Minden felrobban, aztán bambulnak a naplementébe.
Azért meg külön elnézést, hogy nem sorolom őt a látványfilmrendezők legfelsőbb köreibe.
Attól, hogy szar rendezőnek tartod, még el lehetne ismerni, hogy van egy felismerhető stílusa (még manapság is), mert azt a vak is látja. Na mindegy.
Hát nem tudom, hogy te miből tudtad? Szerintem akármelyik hasonló kaliberű rendezőt odaültették volna, ugyanúgy megcsinálta volna. Bár ha arra gondolsz, hogy ugyanazt a 6 beállítást használja, amit ismer, akkor igazad van, abból tényleg rá lehet jönni:-)
Nem azt mondtam, hogy egy zseni, és hogy a seggét nyalta szakma. De megbízhatóan jó közönségfilmeket csinált anno - és igen, a stúdiók ültették oda, de megnéztél egy jelenetet valamelyik filmjéből, és abból tudtad, hogy az Bay.
A Bad Boys egy stúdiófilm, Bay-t odaültették, megcsinálta. Akiket felsoroltam, azokat viszont nem odaültették... és pláne nem az MTV-ből érkeztek. És Bay soha nem is fog eljutni arra a szintre. Legalábbis én nem vettem észre, hogy szakmailag nagyon elismernék a filmkészítés bármely más területén, ami nem effektus és ami nem hangrobbanás-vágás. Gondolok itt olyasmire, hogy vágás, operatőr, esetleg forgatókönyv vagy egy-egy színész.
Igen, a Bad Boys audiókommentárjának a fele a szűkös költségvetésről szól, és arról, hogy hoztak ki abból ilyen látványos filmet. Szórakoztató közönségmozikat csinált, amiknek volt saját stílusuk. Különben de, a kreativitása okán figyeltek fel rá - csak épp a reklám-, nem a filmszakmában:)
A Wynorski párhuzamok meg baromi unalmasak már - és nem is igazak. De erről már beszéltünk párszor.
Az egész elméleted ott bukik, hogy azért ő se egy nagy költségvetésű filmekkel kezdte a pályáját. A Bad Boys-nak kifejezetten alacsony volt, de a Sziklának se volt több száz milliós költségvetése.
Egyébként pedig a legdrágább filmje a leggyengébbek (Pearl Harbor, Transformers 1-2)
Szerintem Wynorskinak is van, de ebbe ne menjünk bele. Csak azt akartam mondani, hogy egy jó rendezőnek vannak rétegei. Bay-nek nincsenek. Ő nem a saját erejéből került oda, ahova. Nem alulról kezdte, nem a kreativitása okán figyeltek fel rá, mint mondjuk sok, ma már százmilliós filmeket rendező rendezőkre (Spielberg, Nolan, Cameron, Jackson stb.), hanem rögtön beállt iparosnak és szállította a pénzt. Viszont a filmjeiben csak az értékelhető, amihez sok pénz kell, minden más nagyon rossz.
Bay valóban egy kicsit kakukktojás, de tényleg nem valami jó rendező (ilyen szempontból talán Emmerich is jobb), de ő azért a 90-es évekbe le tett egy-két szórakoztató filmet az asztalra. És azt azért tegyük, hozzá hogy ellentétben Wynorskival, neki van jó filmje.
Még akkor sem. Annak talán jó, ami (szerintem még annak sem, vannak nála százszor jobbak), de ő sok-sok pénz nélkül még a sokat szapult Wynorskinál is rosszabb lenne, mert se öniróniája, se humora nincsen.
Csak volt:) Még a '90-es években.
hééé, Bay jó rendező! ;)
a múmia 5/10
a szikla 6/10
red dragon 7/10
casino royale 6/10
csillagkapú 5/10
die hard 2 8/10
féktelenül 7/10
halálhajó 4/10
A Csillagkapu szerintem korrekt sci-fi és bőven kilóg Emmerich bűnrossz filmjei közül.
Itt se láttam mindet, de Paul W.S. Anderson soha nem fog még egy olyat rendezni, mint a Halálhajó.
Innen magasan a Casino Royale. Ahogy Campbell a sok átlagmunka közül kidugja a fejét, úgy Bond is még közelebb jut a szívemhez a gyarló ábrázolattól.
A Féktelenült választottam, tinédzserkorom egyik kedvenc akciófilmje volt. Bay-től én inkább a Bad Boys első részét választottam volna (tinédzserkorom másik kedvenc akciófilmje), de hát ízlések és pofonok.
A Halálhajó nagyon rétegfilm, nem is csodálkozom rajta hogy nem tetszett...