Szerinted melyik volt a legnagyobb tévedés az Oscar történelmében? 👁

kaamir kérdése, 2021. március 11.-2021. szeptember 17.

  •   20% (43) Alfred Hitchcock sosem nyert a Legjobb rendező kategóriában
  •   16% (35) Stanley Kubrick sosem nyert a Legjobb rendező kategóriában
  •   8% (17) Charlie Chaplin csak életmű Oscart kapott
  •   6% (14) A Hová lettél, drága völgyünk? nyert az Aranypolgárral szemben (1942)
  •   6% (14) Az angol beteg nyert bármivel szemben (1997)
  •   6% (12) A Rocky nyert a Taxisofőrrel és az Az elnök embereivel szemben (1977)
  •   5% (10) A Szerelmes Shakespeare nyert a Ryan közlegény megmentésével és az Őrület határánnal szemben (1999)
  •   5% (10) Glenn Close 7 jelölésből egyet sem tudott díjra váltani
  •   5% (10) Peter O’Toole sosem nyert színészi kategóriában
  •   3% (7) A Forrest Gump nyert a Ponyvaregénnyel és Remény rabjaival szemben (1995)
  •   3% (7) Az Az Argo-akció nyert a Zero Dark Thirty-vel és a Django elszabadullal szemben (2013)
  •   3% (7) Kevin Costner és a Farkasokkal táncoló díjazása Martin Scorsese-vel és a Nagymenőkkel szemben (1991)
  •   3% (6) Más, megírom kommentben
  •   2% (5) A Chicago nyert A zongoristával szemben (2003)
  •   2% (5) Roberto Benigni nyert Edward Nortonnal és Tom Hanksszel szemben (1999)
  •   2% (4) A My Fair Lady nyert a Dr. Strangelove-val szemben (1965)
  •   2% (4) Samuel L. Jackson még nem nyert Oscart díjat
  •   1% (3) Bob Fosse (Kabaré) nyert Francis Ford Coppolával szemben (A keresztapa) (1973)
  •   1% (2) Az Ütközések nyert a Brokeback Mountainnel szemben (2006)
  •   1% (2) Beatrice Straight nyert Jodie Fosterrel és Piper Laurie-val szemben (1977)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2021-07-10 21:54:35 bruce #39

A Titanic győzelme a legjobb film kategóriában 1998-ban a Szigorúan bizalmas kárára.

2021-06-29 13:24:22 csabaga #38

Igazad van.

Most nézem, Paul Newman is csak hetedik nekifutásra nyert, elmúlt már hatvan, és végül 9/1-gyel zárta le az életét.

Frances McDormand is pillanatok alatt háromszoros ( főszereplő) díjas lett, kedvelem őt, de neki három, másnak meg a semmi, ez nem igazságos.

És ott van Hilary Swank, aki 2/2...

"Fiút" játszani nyerő, kivéve, ha Glenn Close teszi, nála az sem.

előzmény: manuva (#36)

2021-06-29 09:04:13 budaik #37

Erről a díjról nem tudok,
nyilván a hőskorban még más volt az értéke a díjnak. De így utólag eléggé keményen kimaradtak ezek a rendezők. Színészekbe azért nem szeretek belemenni, mert rengetegen vannak és valahogy mindig az a sztori, hogy az akadémia utólag kapnak ilyen "uh basszus majdnem nem adtunk neki, de majd most"

előzmény: csabaga (#35)

2021-06-29 02:11:00 manuva #36

Peter O'Toole is 0/8.

előzmény: csabaga (#35)

2021-06-28 17:03:42 csabaga #35

Chaplin csak kapott egy különdíjat a Cirkusz c. filmért, beleértve a forgatókönyvet, színészi játékot és a rendezést.

Glenn Close azóta 8/0, egyedül "rekorder" lett, megelőzve a 7/0-lal álló Peter O'Toole-t és a közkérdésben nem szereplő Richard Burtont.
Viszont Amy Adams már 36 évesen 6/0, még meglehet, előzni fog, a sokáig első Deborah Kerrt (5/0) már lehagyta.

előzmény: budaik (#34)

2021-05-29 07:45:01 budaik #34

Számomra egyértelműen a 3 rendezőóriás kimaradása a legjobb rendezés díjból (Kubrick, Hitchcock, Chaplin)

2021-05-28 22:26:15 tamas.s #33

Tarantino valoban tud hulyeseget beszelni, es bar messze nem a kedvencem Hitch-tol a Szedules - mind a korai, angliai erajabol, mind Hollywood-bol vannak szamomra szubjektive kedvesebb filmjei - de az a hangulatteremtes, amit ott bemutat, talan az osszes filmje kozul a legerosebb. Hogy csak sznobizmusbol mondhatna valaki azt, hogy tetszik neki, ez teljesen nonszensz.
Az Aranypolgar annyi mindenben megelozte a korat, hogy folosleges is belemenni. Egyertelmu valasztas is lenne, ha ismernem az ellenfelet, de mivel nem ismerem, igazsagtalan lenne ranyomni, igy Kubrick-ra nyomtam, akit egyertelmuen a vilagtortenelem egyik legnagyobbjanak tartok. Ha valaki, hat o megerdemelte volna nem egy esetben rendezoi dijat.
Egyebkent meg nagy tevedesnek tartom en bloc egyes filmek tulertekeleset a letezo osszes (de legalabbis nagyon sok) kategoria odaitelesevel; a legeklatansabb peldaja ennek termeszetesen a Titanic.

előzmény: Tenebra (#27)

2021-03-17 21:31:51 ender1112 #32

Engem Gwyneth Paltrow győzelme Cate Blanchett felett húzott fel a legjobban, annyira, hogy azóta semennyire nem tudom komolyan venni semelyik díjátadót.

2021-03-17 08:03:14 BonnyJohnny #31

Terhessége után otthon maradt pár évre gyereket nevelni, és ez volt egy nagy visszatérése. Klasszikus hollywoodi szépségekre hajazó filmcsillag (aki klasszikus hollywoodi csillagokra hajazó szépséget játszott), filmcsillag férjjel, gyerekkel... médiakompatibilis filmszínésznő volt akkoriban (kb. mint Jolie egy évtizeddel később).
Az alakítása meg megütötte a minimumot.
A filmet magát meg hanyagolták, valahol kárpótolni kellett.

előzmény: Mario Brothers (#30)

2021-03-17 07:21:49 Mario Brothers #30

Kim Basinger a Szigorúan bizalmasban nyújtott alakításáért Oscart kapott. De hogy mire, meg hogy miért vagy hogyan s miképp, azt senki nem tudja.

2021-03-16 22:29:19 adikaland #29

A hang és hangvágást odaszórták, mert zenés film. -Ez ugye nem erről szól
A vágás meg ilyen.
Ha ilyen a jó, akkor nekem a rossz tetszik.

előzmény: Xuja (#9)

2021-03-13 23:42:08 Radio Rebelde #28

1996-ban a Hetedik (!) jelölést sem kapott, helyette indulhatott a legjobb film (!!) díjáért a Babe (!!!).

2021-03-13 21:27:25 Tenebra #27

"Érdekesség: Tarantino azt mondta, hogy ő nemhogy nem élvezte a Szédülést, de nem hisz senkinek, aki azt állítja, hogy igen. Szerinte csak sznobizmusból/konformizmusból szeretik az emberek."

Én is úgy vagyok, ahogy ryood: Tarantino igen nagy baromságokat tud mondani. :D Illetve ebben az esetben csak azt állítom, hogy én biztosan nem tartozom az általa felállított kategóriába, mert a Szédülés őszintén tetszik, a kedvenc filmem Hitchcocktól, még a Psychónál és a Hátsó ablaknál is jobban tetszik, pedig ezeket is a kedvenceim között tartom számon. Első ízben egy egyetemi kurzus keretein belül tekintettem meg, gyanútlanul, mindenféle prekoncepció nélkül ültem be rá, és egy átlagos Hitchcock-filmet vártam. Ám nem azt kaptam, lenyűgöző az egész atmoszférája, és nagyon merész, mert van kb. egy 10 perces jelenetsor benne, amelyben semmilyen dialógus nincs, csak a hipnotikus zene és a képek - ez ma már lehet, nem akkora truváj, de az akkori túlbeszélt hollywoodi filmekhez képest üdítő volt (bizonyára a korabeli amerikai közönség ezért nem is szerette, mert nem rágottk a szájukba mindent :D). Ez az, amit én filmművészetnek tartok, amikor egy film szó szerint magába szippant, és átlényegít. Nem mellesleg szerintem ez hősábrázolását tekintve is sokkal inkább formabontó, mint a Psycho, mert ott "csak" főhősváltás történik, itt viszont a klasszikus hollywoodi hős deviáns, válságba került változatát látjuk. Ezért is illett az idősebb James Stewart a szerepbe. Szerintem ez is simán a kora előtt járt, és kiállta az idő próbáját is, máig frissnek, modernnek hat. Egy all time top 10-es listámra is jó szívvel felraknám.

előzmény: manuva (#19)

2021-03-13 21:14:26 Tenebra #26

Egyértelműen az Aranypolgár. Egy kora előtt járó remekmű, ami erősen hatott a hatvanas évek modernizmusát elindító rendezőkre. A kőkonzervatív Akadémia és Hollywood persze nem látta a zsenialitást Welles későbbi műveiben sem, miért is látta volna. A Hová lettél drága völgyünk? sem rossz film, nekem kifejezetten tetszett, de semmi érdekes nincs benne, ami miatt én díjat adnék neki. Számomra ez a "tévedés" a legékesebb, legszemléletesebb példája annak, hogy az Oscar nem az adott film színvonalának szól, hanem pusztán a témájának, vagy annak, hogy valamit csak azért se akarnak díjazni, inkább másnak adják az aranyszobrot. Számomra emiatt is komolyan vehetetlen ez az egész Oscar, és felesleges felhajtásnak tartom. Egyszer nem voltam hajlandó fennmaradni ezért hajnalig, és nem is nagyon szeretnék a jövőben sem. :D Tudom, egy szatócs filmkritikus / újságíró vagyok emiatt. :C

De most komolyan, a felsoroltakon kívül is: 12 év rabszolgaság? Zöld könyv?! A víz érintése?!?! Ezek mik? De igazság szerint a Casablancát is említhetném vagy az általam szintén kedvelt A keresztapát vagy a szintén nem rossz Forró éjszakában-t. Persze lehet, én értelmezem félre ezt az egész Oscart, csak nekem van egy koncepcióm egy filmes díjról, és ha valamit "a legjobb filmnek" nevezünk, akkor én nem arra gondolok, hogy "a legjobban reprezentál-e egy adott társadalmi csoportot", hanem arra, hogy milyen benne a színészi játék, milyen a rendezés színvonala, milyen formai vagy műfaji invenciók vannak benne, mennyire tér el a kliséktől stb. De hát a közönség valamiért majdnem 100 éve kíváncsi erre az egész színjátékra, úgyhogy "the show must go on". Persze az európai díjátadók meg a ló másik oldalát jelentik - Cannes, Velence, Berlin, én egyikért sem vagyok oda őszintén szólva, bár nem palástolom, hogy a Saul fia, a Testről és lélekről, a Mindenki és az 1945 sikerének is örültem függetlenül attól, hogy az Oscar és társai mennyire komoly vagy komolytalan díjátadók szerintem.

2021-03-13 12:15:42 csabaga #25

Én akkor az Egy lányról c. filmnek adtam volna a díjat.

előzmény: budaik (#24)

2021-03-13 08:54:02 budaik #24

Szerintem ez a választás két közepes film között zajlott... Nyilván minden évben ki kell osztani és ezeket nem lehet így összehasonlítani, de nekem a Bombák földjén sem volt túl jó film, az Avatar meg egyszerű volt, mint a barlangrajz...

előzmény: Ugor (#23)

2021-03-12 15:20:37 Ugor #23

Az én be nem gyógyuló sebem, hogy a Bombák földjén nyert az Avatarral szemben...

2021-03-12 15:05:39 tomside #22

Igen, ahho' a listáho' is jó sok kokaint kellett az ítészeknek felszíjniok! :DDD

előzmény: csabaga (#15)

2021-03-12 14:24:27 csabaga #21

Szerintem az a lazább szerep nem illett volna hozzá.
Grant is kiöregedett utána, a Madarakban neki való szerep van, de már más játszik.
Bár, ott az Amerikai fogócska, igaz, tele van a korára tett utalásokkal.

Most nézem, Chaplin legalább kapott a 28-as Oscaron egy különdíjat, mint a Cirkusz írója, rendezője és főszereplője.

előzmény: critixx (#18)

2021-03-12 14:01:03 ryood #20

QT-nak a filmjei érdekelnek, a véleményei kevésbé. mondjuk ha felidézem a kedvenc filmes listáit...hát inkább hagyjuk...szóval ennyire kell foglalkozni azzal, mit mond akár a Szédülésről, akár más klasszikusról. persze biztos vannak, akik egyetértenek vele, és persze legyenek is ilyenek.

előzmény: manuva (#19)

2021-03-12 13:12:58 manuva #19

Érdekesség: Tarantino azt mondta, hogy ő nemhogy nem élvezte a Szédülést, de nem hisz senkinek, aki azt állítja, hogy igen. Szerinte csak sznobizmusból/konformizmusból szeretik az emberek.

2021-03-12 13:07:30 critixx #18

Ez a kérdés sokakban felvetődött már. :) Amúgy Stewart nagyon lobbizott azért a szerepért, de Hitchcock - a Szédülés bukása miatt - nem adta neki.

előzmény: Xuja (#17)

2021-03-12 12:54:13 Xuja #17

És egy évvel később CG nem volt öreg neki? :)

előzmény: critixx (#16)

2021-03-12 12:39:23 critixx #16

A Szédülés a maga idejében megbukott Amerikában. Se a nézők, se a kritikusok nem értették, túlságosan elvont, túlságosan "művészfilmes" volt nekik. Hitchcock maga is kudarcként értékelte. Szerinte James Stewart túl öreg volt a szerepre, ezért nem működött a film. Soha többet nem dolgozott vele.

Ezzel szemben Európában, ahol akkoriban éledezett a filmes modernizmus, a fiatal kritikusok (Truffaut és barátai) a kezdetektől fogva mesterműként tekintettek rá. Hitchcock meg is lepődött rajta.

előzmény: csabaga (#15)

2021-03-12 12:35:05 csabaga #15

Igen, ott van a Szédülés, ma már minden idők egyik legnagyobb filmjének tartják, a maga idejében semmire sem jelölték.

Érdemes megnézni az AFI top 100-as listáit.

előzmény: budaik (#14)

2021-03-12 11:55:14 budaik #14

Amúgy ezek a felvetések, szinte mindig csak a jelöléseket veszi figyelembe. Nyilván nincs kapacitás arra, hogy az ember mást vizsgáljon, de tudjuk jól , hogy rengeteg film jelölésig sem jut, miközben ott van a világtörténelem legjobbjai között...

2021-03-12 11:53:25 kaamir #13

Meh.. Nem is értem, A víz érintését hogy hagyhattam ki. Minden idők egyik legrosszabb győztese.

2021-03-12 11:44:57 budaik #12

Chaplin, Kubrick, Hitchcock nem kapott rendezői Oscart.
Al Pacino, Scorsese, Glenn Close stb... esete az Oscarral.
Morricone is zseniális.

A rengeteg azért kapott Oscart, mert már ideje volt... is eléggé kiszámítható és komolytalan...

2021-03-12 11:10:26 mimóza #11

A platform, ahol Andrej Tarkovszkij nem kaphatott helyet, számomra utolsó leheletemig érdektelen.

2021-03-12 10:19:05 slawter #10

"A víz érintése győzelme a Három óriásplakáttal szemben (2018)"

Tökéletes példa.

előzmény: Ágó (#1)

2021-03-12 10:17:11 Xuja #9

Az Aranypolgár zavar a legjobban, bár valamennyire megértem a döntést, az a remekmű túl revizionista volt a maga korában. Ezen kívül Hitchcock és Kubrick Oscar-mentessége megmagyarázhatatlan a számomra.

@adikaland

Mi volt a probléma a Bohém vágásával és hangjával? Szerintem egy baromi jól megcsinált, technikailag közel kifogástalan, de üres film.

2021-03-12 10:12:21 tomside #8

Kemény. Van egy 9(!) oscaros film, aminek most olvastam először a címét. Ez akkor is sokat elárul a film valódi kanonizációjáról, ha amatőr filmes vagyok.

előzmény: csabaga (#4)

2021-03-12 10:05:03 Adam Taylor #7

Ami nekem a legjobban fájt:

Sean Penn győzelme Mickey Rourke helyett
A király győzelme a Social Network helyett
Birdman a Sráckor helyett
12 év rabszolgaság a Gravitáció helyett

Nyilván azért inkább a közelmúlt, mert ezeket követtem szorosabban.

2021-03-12 07:40:30 adikaland #6

Zöld könyv
Csodálatos elme
Tégla
Víz érintése
Bohém rapszódia vágása, hangja
Jennifer Lawrence
A zenei díjak úgy 80%-a
...így hirtelen

2021-03-12 07:16:16 Dió #5

Hogy Di Caprio azért nyert Oscart, mert egy darab zöldségként végigkúszott egy értelmetlen filmet.

És igen, az a Shape of water dolog is elég erős volt...

2021-03-11 23:00:19 csabaga #4

A Gigi 9/9 Oscar díja, majd egy év múlva az Egy apáca története 8/0.

Hogy Richard Burton sohasem (7/0) kapott díjat.

Hogy Donald Sutherlandet, Alan Rickmant, John Goodmant még csak nem is jelölték soha.

Hogy egy generációs bálványnak, Paul Newmannak túl a 60-on adtak végre díjat a saját nagy filmje, a Svindler folytatásáért.

Hogy Michelle Pfeiffer is legfeljebb életműdíjat fog kapni.

Hitchcock, O'Toole és Glenn Close is kapott szavazatot.

Az Angol betegben több kedvenc színészem is szerepel és van magyar vonatkozása.

A Szerelmes Shakespeare, mint történelmi komédia a kedvenceim közé tartozik.

2021-03-11 22:42:43 Danesz99 #3

Az, hogy a Forrest Gump, a Ponyvaregény és a Remény rabjai ugyanabban az évben indult, az a sors nagy tévedése.

2021-03-11 22:37:55 ryood #2

Sydney Lumet sosem nyert rendezői Oscart.
az utóbbi évekből a legkínosabb a Víz érintése győzelme.
az Angol beteg életem egyik legborzalmasabb és egyben legunalmasabb, leggiccsesebb filmélménye. döbbenetes, hogy egyáltalán jelölték ezt a pocsék "filmet"...és az, hogy nem a Fargo nyert, szégyen...

2021-03-11 22:21:54 Ágó #1

Bevallom töredelmesen, hogy akárhány hasonló listát látok a neten, mindig a fenti címek és nevek szerepelnek rajta, úgyhogy most inkább elgondolkodtam, hogy az utóbbi években mik voltak azok az alkalmak, amikor személyesen engem sikerült felidegelniük egy-egy döntésükkel. Ezekre emlékszem:

Táncoló talpak győzelme a Verdákkal szemben (2007)
Robert Richardson győzelme Emmanuel Lubezkivel szemben (2012)
Sam Smith és Jimmy Napes győzelme bárkivel szemben (2016)
A víz érintése győzelme a Három óriásplakáttal szemben (2018)
Rami Malek győzelme Christian Bale-lel szemben (2019)