Melyik soha el nem készült filmre lennél kíváncsi az alábbiak közül? 👁

Tenebra kérdése, 2014. május 26.-2014. július 16.

  •   14% (41) Guillermo Del Toro: Az őrület hegyei (Lovecraft regénye 3D-ben, R-besorolással)
  •   12% (34) Alfred Hitchcock: Kaleidoszkóp (film egy nőgyilkosról, végig a tettes nézőpontjának snittjeivel)
  •   8% (25) Paul Verhoeven: Crusade (ultrabrutális keresztes háborús kalandfilm Schwarzeneggerrel)
  •   7% (20) Stanley Kubrick: Aryan Papers (Holokauszt-dráma egy, a nagynénjével bujkáló fiúról)
  •   6% (19) Francis Ford Coppola: Megapolis (New York, mint paradicsomi utópia egy katasztrófa után)
  •   6% (19) Nicolas Winding Refn: Jekyll (A Jekyll-Hyde-sztori Keanu Reevesszel, tudományosan, napjainkban)
  •   6% (18) David Cronenberg: Az emlékmás (Philip K. Dick-hez hű adaptáció William Hurttel)
  •   6% (18) Terry Gilliam: The Man Who Killed Don Quixote (egy reklámszakember Don Quijote idejében)
  •   5% (15) Michael Cimino: Bűn és bűnhődés (Dosztojevszkij regények korhű adaptációja)
  •   4% (11) David Fincher: Mission: Impossible 3. (afrikai szervkereskedelem, kiöregedő Ethan Hunt, R-besorolás)
  •   3% (10) Vincent Ward: Alien 3. (Ripley egy fabolygón az idegennel, az ott élő szerzetesek az Ördögnek hiszik)
  •   3% (9) Tim Burton: Superman Lives (Superman halála és feltámadása, Luthor és Brainiac fúziójával)
  •   3% (8) Quentin Tarantino: Cím nélküli kung-fu film (végig mandarin nyelven, feliratosan)
  •   3% (8) Sergio Leone: Leningrád (egy amerikai fotós beleszeret egy orosz nőbe a II. világháború során)
  •   2% (7) Paul Greengrass: Watchmen (egy alternatív 2000-es évekbe helyezve kézikamerás felvételekkel)
  •   2% (6) Orson Welles: Moby Dick (saját, kétfelvonásos darabjából)
  •   2% (6) Sam Mendes: The Property of a Lady (Bond vs. Quantum, sertésinfluenza, femme fatale, M halála)
  •   2% (5) George A. Romero: Carnivore (A Wachowski fivérek korai szkriptje emberevő hajléktalanokról)
  •   2% (5) Steven Spielberg: James Bond 12 (Roger Moore 007-ese egy kínai pénzügyi mogul ellen)
  •   1% (4) Renny Harlin: Gale Force („Die Hard egy hurrikánban” egy rablást megakadályozó Stallonéval)
  •   1% (3) Kevin Smith: Superman Lives (Superman halála és feltámadása, Brainiac, Doomsday felvonultatása)
  •   1% (2) Joe Carnahan: Mission: Impossible 3. (globális fegyverkereskedelem, Reichstag, R-besorolás)
  •   1% (2) Roman Polanski: Gittes vs. Gittes (az öreg Jake Gittes 1968-ban egy autópályaépítő-összeesküvéssel)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2014-07-08 15:45:48 ChrisAdam #36

Valszeg Az őrület hegyei, de amúgy sok érdekes van. Ha ezeket elkészítik, sokkal előrébb járna a mozi :D

2014-06-19 09:51:24 zéel #35

2014-05-30 20:02:13 Tenebra
Nem csak a művészfilm fáradt ki, hanem a közönség is. Hogy durvábbat ne mondjak!
Még Woody Allen is finoman fogalmaz:
"Ez már a televízión nevelkedett közönség, amelynek lassan és módszeresen csökkentik a szellemi szintjét."
Egyébként Terry Gilliam-é a szavazatom. Őrült jó film lenne!

2014-05-31 12:29:18 critixx #34

A magyar filmgyártásban remekül megfigyelhetőek a kortárs művészfilmes trendek. Egy csomó alkotó még mindig ott vergődik, hogy iszonyú lassú, iszonyú mélynek beállított filmeket csináljon, melyekben a szereplők tízperceként monoton hangon eldarálnak párszavas dialógokat. Általában a tehetségtelen, "nem tudunk mit mondani, de nagyon nagy dolgokat kell mondanunk" alkotók csinálják ezt, mint Jeles András fiacskája. Mundruczó Deltája is ezért volt egy mellényúlás, de azt ő is belátta, hogy abban az irányban nincs hová továbbmenni.

Ellenben az utóbbi tíz-tizenöt év legjobb hazai filmjei épp a midcult vonalból kerültek ki - Kontroll, Szalontüdő, A nyomozó...

2014-05-30 20:47:36 critixx #33

Dynast Grausherra: az általad felsoroltak többsége nem "igazi" művészfilm, legalábbis a szó szoros értelmében véve, a nagy részük midcult alkotás. Ez nem esztétikai ítélet persze! Ettől még a többségük jó film, ennek köze sincs a "besoroláshoz"!

Az a fajta művészfilm, ami az 60-'70-es években volt jellemző, mára kihalt. És ebben nem kizárólag Hollywood a "hibás", pontosan úgy van, ahogy Tenebra mondja: egy idő után minden irányzat kifullad, önismétlővé válik, lassan haldokolni kezd. Ugyanígy van ez a hollywoodi film "divatjaival" is, legyen szó a kosztümös történelmi eposzokról vagy a szuperhősfilmekről. Előbb-utóbb kifullad minden "sorozat".

2014-05-30 20:30:17 Dynast Grausherra #32

Most látom, hogy Tenebra lényegén megfogalmazta ugyanazt, amit én. Túl sokáig keresgettem példákat. Bár igaz, hogy ezeknek a nagy többsége nem forradalmi alkotás. De, ahogy írtam, ez minden művészeti ágban így van. A modern "festészetet" például ki nem állhatom. Különösen az ilyen zseniális irányzatokat: http://www.tate.org.uk/art/images/work/T/T01/T01513_10.jpg vagy http://4.bp.blogspot.com/-RvQuID92byM/Tx7dGtgVgRI/AAAAAAAAAew/hVni2kZVhds/s640/Yves+Klein_hacedordetrampas6.jpg

2014-05-30 20:25:14 Dynast Grausherra #31

Ne beszéljünk már úgy az amerikai stúdiófilmek átalakulásáról, mint a teljes filmművészet hanyatlásáról. Amerikán kívül elég szépen tartja magát a filmművészet, még napjainkban is. Lehet, hogy nem olyan, mint régebben, de ez minden művészeti ágban így van. Csak néhány példa az általam látottak közül, persze nem kell egyetérteni azzal, hogy ez mind jó film, de ilyen a művészet: Ördöggerinc, Dogville, Volver, In Bruges, Antikrisztus, Chihiro Szellemországban, Az ember tragédiája, A bőr, amelyben élek, A vadászat, A hét pszichopata, A házban, Holdfény királyság és még lehetne sorolni.

2014-05-30 20:02:13 Tenebra #30

Mindazonáltal nem hiszem, hogy a populáris kultúrában feltűnő erjedésnek bármilyen köze is lenne a művészfilm bagatellizálódásának. A művészfilm is egyszerűen kifáradt mára, a minimalizmuson vagy a giccses stilizáltságon, erőltetett lazaságon kívül nem tud felmutatni semmi újat az elitkultúra sem, jelenleg mind a tömegfilmben, mind a művészfilmben "új akadémizmusról" beszélhetünk.

2014-05-30 20:00:25 Tenebra #29

"aszt hiszem Jack Nicholson mondta hogy a filmművészet hanyatlása a Star Wars filmek megjelenéséhez köthető"

Jóllehet, akkor még nem tudta, hogy ehhez maga is hozzá fog járulni a sok fos vígjátékkal, amiben öregkorában szerepelt... :P :D

2014-05-30 19:35:21 bruce #28

Nem akarok hülyeséget mondani de aszt hiszem Jack Nicholson mondta hogy a filmművészet hanyatlása a Star Wars filmek megjelenéséhez köthető(az eredeti szériáról beszélünk) bár hallottam a Terminátoros verziót is döntse el ki-ki maga.

2014-05-30 13:02:03 JeszKar #27

Komolyan már megint itt tartunk, hogy a Terminátor és Schwarzeneggernek köszönhető a filmművészet hanyatlása?

2014-05-30 00:06:38 critixx #26

Lásd: Csányi Sándor.

2014-05-29 18:44:14 BonnyJohnny #25

Az antiszinésszel addig nincsen baj, ameddig Tarzant, Conant, Terminatort játszik, mert ezekre a szerepekre nem kell színész, ellenben fontos a karizma (meg a színész karizma :D). A probléma ott kezdődik, ha ezeket családi vígjátékokba teszik... :P

2014-05-29 16:56:59 csabaga #24

Sokan a filmművészet hanyatlást ezzel az emberel és a T-1-gyel köti össze.Nem alaptalan a véleményük.

Antiszínész régen is volt,de ő csak annyit mondott:"Én Tarzan..."

2014-05-29 07:32:03 BonnyJohnny #23

A kilencvenes években mit nem terveztek Schwarczi főszereplésével? Sajnos ezek egy része meg is valósult. :P

2014-05-28 19:57:12 Jereváni Rádió #22

Hiányolom a listáról Milos Forman adaptációját, minden filmterve sikerült, egyedül a Gyertyák csonkig égneket nem tudta filmre vinni: Sean Connery, Klaus Maria Brandauer és Winona Ryder lettek volna a főszereplők. :(

2014-05-28 16:08:56 critixx #21

A '90-es években egy Majmok bolygója remake-t is terveztek Schwarzi főszereplésével.

2014-05-28 16:07:58 critixx #20

Akkor még jó, hogy Hitchcockot "nem hagyták", mert szerintem bármelyik filmje magasan jobb mint De Palma epigonjai. Az animéről meg ne is beszéljünk.

Abel Gance grandiózus Napóleon filmje is megbukott 1927-ben. A rendező viszont annyira rajongott Bonaparte-ért, hogy később még vagy kétszer megpróbálkozott életének filmre vitelével.

2014-05-28 15:26:57 bruce #19

Hiányzik a listáról de James Cameron Pókemberjét is megnéztem volna Arnold Swarzenegger mint Dr Octavius...

2014-05-27 22:30:52 Dynast Grausherra #18

Valamit elfelejtettem.
"Az is kiderült,ettől egy film sem lesz jobb." (mármint a meztelen nőktől)
Dehogynem, Jancsótól a Még kér a nép. Volt közben egy olyan érzésem, hogy ő maga is tudta, hogy "na, a közönséget éppen most készülök elveszteni, megpróbálom visszaszerezni legalább a férfiakat, ide bedobok néhány fedetlen keblű leányzót", és ezt alkalmazta óraműpontossággal a film végéig. A vizuális figyelemelterelés magasiskolája. :)
Kubrick pornója: A Tágra zárt szemek során állapítottam meg magamban, hogy egy jó színésznő meztelenül is színésznő, és nem díszlet. Nicole Kidman ruha nélkül (rendben, egy szinte teljesen átlátszó kombinét azért visel) is el tudja érni, hogy arra is figyeljünk, amit beszél, és ahogy játszik. Ugyanígy Glenn Close a Végzetes vonzerőben, Helen Mirren A szakács, a tolvaj, a feleség és a szeretőjében vagy Otowa Noboku az Onibabában.

2014-05-27 21:48:54 Dynast Grausherra #17

Végül Kubrick is megrendezte a pornóját. :) Még ha csak az utolsó filmje egy jeleneteként is.
A Marnie-ban pedig Hitchock sikeresen elhelyezte a nemi erőszakot. Az egyik legzseniálisabb szexjelenet, amit filmben láttam. Pedig csak a hullámzó tengert mutatja.
A meztelenség cenzúra eltörlése utáni újbóli visszaszorulásában azért talán az is szerepet játszott, hogy elég hamar elterjedtek az inkább tinédzsereknek szóló filmek (Star Wars, Indiana Jones, stb), és a merészebb ábrázolásra lehetőséget adó témák, ahol mindez nem csak látványelemként funkcionált volna, szépen háttérbe szorultak.
A régi cenzúra annyiban volt jobb, hogy akkor ténylegesen tilos volt bizonyos dolgokat megmutatni, most meg elvben bármit lehet, csak akkor a film már R-kategóriás. Bár ezt sosem fogom megérteni, már a Psycho-t is rengeteg gyerek látta, nálunk az általános iskola alsós osztályaiban is alig volt olyan gyerek, aki ne látta volna a Terminátort. A stúdiók korcsoportbizottságán meg a mindenre fanyalgó amerikai szülőegyesületen kívül törődik ezzel valaki? Akárhogy is, régebben mivel a filmeket nem a tinédzserekre tervezték, az alkotók kénytelenek voltak kicsit játszani a cenzúrával, mert mégiscsak felnőtt közönséget kellett szórakoztatniuk, most meg valószínűleg úgy vannak vele, hogy a tiniknek néhány mélyebb dekoltázs is elég lesz. Régebben ráadásul eleve úgy épült fel a film, hogy nem érződött a meztelenség hiánya, mert nem is kerülhetett bele olyan jelenet se, amelyben felmerülhetett volna. De mostanában gyakran láttam olyat, hogy elvben a férfi meg a nő szex után fekszenek egymás mellett, és az operatőr meg a színésznő szinte szenved azon, hogyan ne mutassanak meg semmit a nő testéből. Ennél Hitchcock hullámzó tengere sokkal jobb volt.

2014-05-27 18:43:12 csabaga #16

Igen,sok rendező régen ruhátlan nőket akart mutogatni,majd sikerült is neki,mikor már megöregedtek.Az is kiderült,ettől egy film sem lesz jobb.
Hitch másik vágya a nemi erőszak volt.A Bíró és a gyilkosban tervezte.

Kubrick meg pornót akart készíteni.

De Palma Hitch utánzatai nem igazán kedvelem.

A cenzúrának voltak hasznos oldalai is.Mikor megszűnt,az inga kilengett,de 10 év múlva az öncélú ruhátlanság már a második vonalbeli filmek jellemzője volt.

2014-05-27 18:09:27 Dynast Grausherra #15

Szerintem azokért az el nem készült filmekért kár, amelyek egy-egy nagy rendező álommunkái voltak, amelyeket évekig tervezgetett. Vannak persze olyan filmtervek, amelyek már címként is nevetségesek (találtam például ilyet - Indiana Jones and the Monkey King, idomított gorillaharcosokkal, vagy Zeppelin vs Pterodactyles 1971-ből, ami számomra leginkább az Asylum-féle Gyilkos óriáscápolip vs gigantocrocosaurus típusú filmeket idézi.) De ezekkel szemben ott vannak azok a filmek, amelyekkel valakik egészen egyedit szerettek volna alkotni, de elbuktak amiatt, mert a túl nagy lett volna a költségvetés. Dosztojevszkij Bűn és bűnhődése, Orwell 1984-e vagy Bulgakovtól A Mester és Margarita nem igazán létezhetne a mai formájában, ha az írók mögött ott gubbaszt egy producer meg egy stúdiófőnök. A cenzúra miatt A Mester és Margarita így se jelent meg a szerző életében, de legalább létezik. Van egy olyan érzésem, hogy voltak/vannak olyan rendezők, akiket nagyra tartunk, műveiket klasszikusok közé sorolják, de igazából sosem tudjuk, hogy mire lettek volna képesek szabadon. Hitchcock munkássága nagy részét a cenzúra árnyékéban töltötte, miközben ő maga sokat tett a felszabadulásért, és lehetőségeihez képest a határig merészkedett el, de mire olyan filmeket készíthetett volna, amilyet talán mindig is akart, megöregedett (Téboly), és már nem igazán tudott túllépni addigra már jól begyakorolt módszerén. Érdemes megnézni Brian De Palma Gyilkossághoz öltözve című filmjét és a Perfect Blue című animét, mert érzésem szerint ezek képesek megmutatni, hogy milyen lehetett volna Hitchcock, ha hagyják.

2014-05-27 17:02:59 csabaga #14

A korábbi és későbbi próbálkozások azt mutatják,Napóleonnal szinte csak bukni lehet.
Még a maga korában valami miatt sikeres Desiree is érdektelen filmmé vált.

Kicsit fura olvasni,jobb sorsra érdemes rendezők milyen rémségeket terveztek.Talán jobb is,hogy semmi sem lett belőlük.Van így is éppen elég rossz film.

2014-05-27 16:48:28 BonnyJohnny #13

Raul: Szerintem erdőbolygó, mint az Endor hold.

2014-05-27 13:26:33 Raul #12

Őszintén szólva a leírások alapján egyikhez sem kaptam kedvet, sőt némelyik inkább viccnek tűnik (fabolygó...???), ezért Hitchcock-ra szavaztam, mégiscsak a kedvenc rendezőm.

2014-05-26 22:19:10 critixx #11

Kubrick azért nem csinálta meg a Napóleon-filmet, mert Bondarcsuk akkor készítette a Waterloo-t. A holokauszt filmet pedig azért nem, mert Spielberg akkor készítette a Schindler listáját.

2014-05-26 21:42:49 Dynast Grausherra #10

Kubrick Napóleonjáról meg is jelent egy vékonyka (kb 1100 oldalas) kötet, jegyzetekkel, tervekkel és hasonlókkal. Stanley Kubrick's Napoleon. The Greatest Movie Never Made (Bár a cím második részét még néhány film magának tudná követelni.)

2014-05-26 19:28:25 critixx #9

Tényleg, Kubrick Napóleon-filmje, címszerepben az ifjú Jack Nicholsonnal nem is szerepel a listán. Wellesnek is volt egy Don Quijote projektje, melyben a lovag és Sancho Panza a kortárs Mexikóban kalandoztak volna.

2014-05-26 17:41:35 csabaga #8

Fogalmam sincsen.

Nem lettem volna jó "olvasó" egy filmstúdióban.

Amúgy is minden fontosabb rendezőnek van legalább öt komoly filmterve,amiből semmi sem lett.

Pl.Kubrick:Napóleon
Hitchcock:A bíró és a gyilkos

Leone filmje Vörösök címmel,kicsit máshol és máskor megvalósult.
Gittes filmekből kettő is elég volt.

2014-05-26 17:25:25 Dynast Grausherra #7

Guillermo Del Toro Lovecraft filmje. Hátha fordul egyet a világ, és megrendezheti.
Igazából sok filmet megnéztem volna ebből a listából. Kubrick-tól, Leone-től, Hitchcoktól, Burtontől szívesen fogadok bármit. Spielberg Moore korabeli Bond filmje is jó lehetett volna.
A listából hiányolom Jodorowsky Dűnéjét, a látványtervek láttán megfájdul a szívem, hogy nem készült el. Szerintem sokat vesztett a világ, hogy nem láthattuk Salvador Dalít Padisah Császárként.

2014-05-26 16:43:06 critixx #6

John Cassavetes: Bűn és bűnhődés - A musical. Jó, ez csak vicc volt. Remélem...

2014-05-26 16:30:47 Tenebra #5

Sok jó van a listán, de leginkább engem a Moby Dick érdekelt volna, főszerepben Welles-szel mint megszálott őrült Ahab kapitánnyal. Rá aztán abszolút illett volna a szerep. :D

2014-05-26 11:06:26 ChYga #4

Del Toro és Hitchcock filmjeire tuti beülnék. Bár ezutóbbi egy sci-fi elkészítésén is gondolkodott, na arra lennék igazán kíváncsi.

2014-05-26 10:23:55 JohnnyJohnny #3

Tim Burton Superman feldolgozására. Egy Dc karaktert egyszer már sikeresen újragondolt és felélesztett, kár, hogy végül ezt a feladatot Bryan Singer kapta meg.
Ha 2006-ban egy jobb Superman film készült volna el, akkor talán mára már nem lenne ennyire egyértelmű a Marvel fölénye.

2014-05-26 10:17:25 BonnyJohnny #2

Guillermo Del Toro: Az őrület hegyei

És még nem mondtam le róla. De a lényeg, hogy, ha jól tudom, Del Toro sem.

2014-05-26 10:15:42 critixx #1

A Stanley Kubrick film operatőre Ragályi Elemér lett volna.