A közelgő Noé c. film kapcsán te melyik híres bibliai történetet látnád szívesen a vásznon? 👁

ChrisAdam kérdése, 2014. március 28.-2014. május 18.

  •   23% (28) Alapból feleslegesnek tartom a vallási filmeket és a Biblia bárminemű adaptációját.
  •   22% (27) Lucifer bukása, a teremtés és a bűnbeesés
  •   11% (13) Nekem mindegy, csak ne 3D látványfilmeket készítsenek.
  •   7% (8) Inkább valami lelki tanításokkal teli filmre vágyok, aminek nem kell feltétlenül a bibliai időkben játszódnia.
  •   7% (8) Sámson története
  •   6% (7) A korai keresztények történetei és üldöztetései
  •   4% (5) Kain és Ábel, a kezdetek
  •   3% (4) A babiloni fogság és szabadulás
  •   3% (4) Felesleges és hülye kérdés.
  •   2% (3) A zsidó háborúk történetei
  •   2% (3) A zsidó királyok történetei
  •   2% (3) Inkább készítsenek filmet Mohamedről!
  •   2% (3) Meddig kell még várnom Transformers 4-re???
  •   2% (2) Jézus élete, halála és feltámadása
  •   2% (2) Nekem mindegy, csak jó látványos legyen és a mai ingerküszöbnek megfelelő.
  •   1% (1) Ábrahám és utódainak története (Izsák, József, stb.)
  •   Mózes és a zsidók vándorlása

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2014-04-22 19:11:42 Il Matto #58

Én a Jónás és Ninive témakört. Valami olyasmi irányból megközelítve, ahogy az Ádám almái tették a Jób sztorival.

2014-04-07 14:14:27 ChrisAdam #57

HejjaX: én is lemaradtam, héé :D

2014-04-04 18:26:59 Pete #56

A témák mind jók (naná, hiszen a Bibliából vannak), de a mozifilm műfaj szerintem némileg határt szab... szerintem egy mozifilmes megoldásra kitűnő Sámson története. nem túl hosszú, nem túl komplex, ellenben cselekményes, direkt, ütős, nem túl komplikált. Pl. Mózes története egy minisorozat keretei közt jobban kibontakozhatna. Nagyon jó kérdés amúgy!

2014-04-03 16:49:18 csabaga #55

Tenebra!

Mostanában van olyan tudományos vélemény,hogy a világegyetem mégsem tágul,hanem a vöröseltolódást más okozza.

Konkrét tapasztalatok híján voltaképpen csak találgatunk sok mindenben.

2014-04-03 14:21:57 HejjaX #54

critixx: A tudomány bebizonyította Isten nemlétezését? Ez mikor történt? Valamiről lemaradtam?

2014-04-02 22:15:00 Tenebra #53

Szerintem a tudomány ugyanúgy sötétben tapogatózik, csak a tudomány másfajta bizonyítási módszereket alkalmaz. Illetve a tudomány alkalmaz bizonyítási módszereket. Ám a tudományban ami egyik nap igazság, az a másik nap könnyen cáfolásra kerülhet. Például az említett feketelyukak. Sokáig úgy tartották, hogy az anyag úgynevezett "spagettizálódással" tűnik el a fekete lyukban. Ám nem is olyan rég ezt talán maga Hawking kezdte el cáfolni. Ha jól tudom. (Igazából csak hobbicsillagász vagyok, így csak el-elkapok ilyen információkat.)

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem léteznek fekete lyukak. Hanem azt, hogy a természetüket tekintve még alapvető információk is lehetnek teljesen tévesek. Vagy ott vannak azok az exobolygók (melyek létezését sokáig cáfolták...), melyek teljes mértékben felrúgják a fizika törvényeit. Pl. vaseső esik... Szóval nincsenek szilárd tények a tudományban, legfeljebb alapfogalmak, melyből ki lehet indulni. Számos vegyszerről megy például a vita, hogy rákot okoz vagy gyógyszer. :D A tudomány sem abszolút. Az semmit nem jelent, hogy bebizonyítja valaki valamiről, hogy ilyen vagy olyan, van vagy nincs. Másik nap teljesen mást mondhat egy másik tudós, más kutatási eredményeket felmutatva.

Amúgy én hiszek a Fekete lyukakban, az UFO-kban és Istenben is. :D :P

2014-04-02 17:12:34 critixx #52

Szerintem a tudomány már eléggé bizonyította Isten nemlétezését, de persze ez egyénfüggő, hogy kinek mi számít bizonyítéknak.

2014-04-02 16:45:13 csabaga #51

Az egész univerzumot sohasem fogjuk megismerni,így bármit lehet mondani...

Tenabra!Ha valami nincsen,azt hogy kell bizonyítani?Benézünk minden sarokba,hátha ott bujkál?

A fekete lyukakról elég jó elméletek vannak.Az anyag nem tűnik le onnan,hanem ottmarad.Bár van szó az anyag "elpárolgásáról",de ez nagyon sokára fog elkezdődni.
Egy idő után a protonok is elbomlanak és az egész univerzum gyakorlatilag megszűnik.

Ha a Marsra odaküldünk egy embert,nem foguk többet megtudni,mint egy szondával.A Holdra is csak politikai okok miatt került néhány ember és mentek pár száz métert...

2014-04-01 23:55:55 critixx #50

"Ezek ugyanolyan emberközpontú szemléletből fakadnak, minthogy Isten a saját képmására teremtette az embert és a Föld körül forog az egész világmindenség."

Ugyanezt mondtam én is. Rendkívül nagy arrogancia azt állítani, hogy egy Isten a saját képére teremtett minket, miként azt is, hogy egyedül az ember az értelmes élet az egész hatalmas nagy univerzumban.

2014-04-01 21:54:08 Tenebra #49

Szerintem ezt nagyon könnyen rövidre lehet zárni: sem az UFÓ-k, sem Isten létezését nem bizonyították, sem pedig a nemlétezésüket. Amíg pedig egyikről sincs bizonyíték (kézzelfogható, látható, empirikus), addig mind a pro, mind a kontra érvek csak elméletek. A fekete lyukról is csak elméletek vannak, de fogalmuk sincs róla, hogy az anyag hová tűnik onnan. Ahogy arról sincs, hogy mi van a Marson vagy a szomszédos bolygókon, mivel eddig ember még csak a Holdon járt (vagy a konteók szerint: ott sem :D).

Mindkét témakörben csak a hit és a nemhit játszik szerepet. Bár egyesek szerint az 51-es körzetben van UFO. :D

2014-04-01 21:23:13 Dynast Grausherra #48

Hol vannak? Miért nincsenek itt?
Ezek ugyanolyan emberközpontú szemléletből fakadnak, minthogy Isten a saját képmására teremtette az embert és a Föld körül forog az egész világmindenség.
1. Fogalmam sincs ennek a statisztikájáról, de az élet keletkezését mindig földi körülményekre vonatkoztatva számolják. Az alapállás szerint az élethez ugyanaz kell, mint itt a Földön. (Lem munkásságát azért is szeretem annyira, mert ő éppen ezeket az állításokat tűzi pellengérre. Nem vagyok biztos abban, hogy léteznének, mondjuk 8000 Celsius fokon élő lények, de jelenlegi tudásunkat ez úgyis annyira meghaladja, hogy úgysem tudjuk elképzelni. Ők sem minket.) De nézzünk csak körül a Földön. Az óceánok mélyén olyan halak élnek, amely borzalmast nyomást képesek elviselni, vagy léteznek olyan baktériumok, amelyek 100 fokon érzik jól magukat. Univerzum szinten olyan óriási eltérések lehetnek, amit nem tudunk kiszámolni.
2. Ha léteznek valahol értelmes lények, és képesek is az utazásra, lehet, hogy semmi kedvük másokkal haverkodni. Az emberi kiindulás az, hogy aki elindul felfedezni, az rögtön megosztja tudását az elmaradott népekkel. A történelemben erre nagyon sok "szép" példát találunk. Ott volt például annak a kényszere, hogy a fejlett Európa mindenáron keresztény hitre akarta téríteni az összes pogány népet. Dél-Amerika szinte teljes őslakosságát kiirtották ennek szellemében. (Igaz, az arany is nagyon kellett, és vallásügyileg a maják is megérték a pénzüket.) Egy idegen kultúra lehet, hogy magasról tesz a többi értelmes lényre, akiket lehet nem is tart értelmes, így figyelemreméltónak sem. Ahogy mi tekintünk a csimpánzokra, egy idegen civilizáció ugyanígy tekinthet ránk. Nem hiszek az UFO-mítoszokban, de akár az is lehetséges, hogy idevetődött egyszer egy csapat felfedező, körülnéztek, "oké, itt van élet, hagyjuk békén, remélhetőleg soha többet nem találkozunk vele".
Az ember csak olyan kultúrát tud megtalálni a maga módszereivel, amely hasonló a miénkhez. Ennek viszont már tényleg nagyon kicsi az esélye, valószínűleg szerencsénkre, mert ebben az idegenekre ugyanaz vonatkozna, mint ránk.
Az emberiség ebben a kérdéskörben úgy gondolkozik, mint Donald Kessler a Támad a Marsban:
"Tudjuk, hogy fejlett technológiával rendelkeznek, amiből az következik, hogy békések a szándékaik. Egy fejlett civilizáció értelemszerűen nem lehet barbár."
Pedig de. Ezt szeretem a sci-fi műfaj "mi lenne ha" világában, mert kiválóan meg tudja csavarni azt a képet, amit a világról szeretnénk alkotni. Egyelőre ezekben a kérdésekben a tudomány nem tud értékelhető választ adni, miközben a sci-fi legalább szórakoztató.

2014-04-01 16:49:25 csabaga #47

Egyszer egy tudós feltette a kérdést:"Hol vannak?"

Mármint a többi értelmes élet,ha tényleg létezik.Miért nincsenek már itt?

Vagy nem léteznek,vagy a távoli utazás lehetetlen(esetleg értelmetlen),vagy nem maradnak fenn(a civilizáció) elég ideig.

2014-03-31 20:47:45 critixx #46

Épp erre szokták mondani a vallásos emberek, hogy "ennyi véletlen egyszerűen nem létezhet!" Konkrétan ismerek olyat, aki ezzel magyarázza Isten létét.

2014-03-31 17:58:29 csabaga #45

Persze,hogy nem veszi észre.

Vegyük azt a lehetséges variációt,hogy a szemükkel érzékelnek.De pont abban a kis tartományban,mint mi?

critixx,én ezt majd akkor hiszem el,ha látom.
Egyes vélemények szerint az élet keletkezéséhez,de főképpen az értelmes élethez annyi véletlen kell,hogy a valószínűségi talán csak 1db.Ez vagyunk mi.

Bizonyíték az élet létezésére vagy az értelmes életre semmi sincsen.Tudósok gondolkoztak azon,ha értelmes élet van valahol és régóta,akkor az az egész nap(a saját csillag) energiáját felhasználja.
Ennek lennének észlelhető jelei,de egy ilyet sem találunk.
Hallgatódzunk is már régóta,de a nagy semmi az eredmény.

2014-03-31 09:09:37 Rhienne #44

Judit történetét szívesen megnézném.

2014-03-30 23:36:53 Dynast Grausherra #43

Pár oldal, érdemes elolvasni. Rámutat arra, hogy az ember nem is biztos, hogy észreveszi az idegenekkel való találkozást, de ugyanúgy arra, hogy az idegenek sem képesek megérteni az embert. Mindezt rengeteg poénnal.
"A hiperspaciális hajtóművel először nem tudtak mit kezdeni, de Jurek bácsi, a vén ezermester, átalakította pálinkafőzővé."

2014-03-30 23:27:01 critixx #42

Az "ufó-hit", ugyanúgy mint az összeesküvés-elméletek, stb. mind-mind egyfajta valláspótlékok szvsz. Miként a vallás maga is egyfajta hiányt elfedő pótlék, de ebbe most ne menjünk bele, ez nem a filozófiai diskurzusok helye.

Nem olvastam az említett Lem novellát.

2014-03-30 23:15:46 Dynast Grausherra #41

Elfelejtettem már, hol hallottam, de nagyon igaz: Az ember a saját hasonlatosságára teremtette Istent.
Ugyanígy azt is elmondhatjuk, hogy az ember a saját hasonlatosságára földönkívülieket is teremtett.
Nem hiszek ilyesmikben, de a valóság sokkal közelebb állhat a Lovecarft által kitalált Azatoth-hoz és a Lem által elképzelt Solarishoz, mint a leginkább elterjedt képzetekhez.
Megjegyzem, a maga módján félelmetes a tudat, hogy sokan hisznek a Necronomiconban is. Ahogy Napóleon megmondta: "Az emberek mindent elhisznek, csak ne legyen benne a Bibliában." Legalábbis az emberiség egyik felére ez igaz. A másik a Bibliában hisz.
critixx: "DE abban nem hiszek, hogy földönkívüliek látogatnának hozzánk" Olvastad már Lem "Az aldebarán előőrs" című elbeszélését?

2014-03-30 20:32:55 critixx #40

Én hiszek benne, vagy legalábbis bizonyosabbnak tartom, hogy létezik más bolygón is élet, elég ha megnézzük az általunk ismert csillagrendszerek számát, képtelenség hogy ennyi milliárd bolygó közül egyedül a Földön lehessen élet. Plusz szerintem azt hinni, hogy mi, emberek vagyunk az egyetlen értelmes élet az egész univerzumban, legalább akkora önteltség mint azt hinni, hogy egy Isten a saját képére teremtett bennünket.

DE abban nem hiszek, hogy földönkívüliek látogatnának hozzánk, az ufó-hívőket és sztorijaikat pedig ugyanúgy blöffnek tartom mint csabaga. És abban is biztos vagyok, hogy ha léteznek idegen lények, egyáltalán nem hasonlítanak semmi olyanra, ahogy mi elképzeljük őket. Valószínűleg a mi földi tudásunkkal fel sem tudjuk fogni őket.

2014-03-30 19:08:38 Dynast Grausherra #39

flake: Szerintem Az ember tragédiáját Jankovics Marcell nagyon is tisztességesen filmesítette meg. Élőszereplősen látni sem akarom.
csabaga: Úgy érzem, hogy általánosságban megkérdőjelezed az egész fantasy műfajt. Miért ne lehetne bármilyen lehetetlen dologról filmet forgatni? Ezeknél általában senki nem várja el, hogy komolyan elhiggyük, hogy léteznek a sárkányok, vagy hogy bárki túlélve a radioaktív sugárzást őrjöngő zöld szörnyeteggé változna, vagy hogy egy messzi-messzi galaxisban egy kicsi zöld ember a gondolataival röptet vadászgépeket. Tudományosan ez mind vagy ostobaság vagy igazolhatatlan. A Biblia adaptációk abban térnek el, hogy rengeteg ember hisz bennük, és az ebből a témából készülő filmekre rányomja a bélyegét, hogy az alkotók is bele akarják sulykolni az igazolást a nézőkbe (hasonlóan mondjuk egyes földönkívüli témájú filmekhez, mint a Harmadik típusú találkozások, de igazából az is csak megerősíti az UFO hívőket.) Aki nem hisz a Bibliában, az a Noétól sem fog (ugyanez Spielberg filmjére, csak a földönkívüliekkel.)
Én is tudok arról, hogy valamiféle özönvíznek történnie kellett, túl sok kultúrában van meg a nyoma ahhoz, hogy kitaláció legyen. De ettől függetlenül, egy fantasy-katasztrófafilm, amely teljes pusztulást mutat be, ugyanúgy működhetett volna. Hiszen alapvetően a túlélésről, fajfennmaradásról szól. Annak alapján, amit olvastam, Aronofsky valami ilyesmit akart. Azonban ebben a történetben sokan hisznek. Ellenben például a Waterworlddel, ami ugyan nem jó film, de nem is kell hinni benne, pedig ott is meglehetősen sok víz hömpölyög.

2014-03-30 15:58:33 csabaga #38

Maradjunk az özönvíznél!

Ez fizikailag lehetetlen.Így nem csoda,hogy a nem hívők mosolyognak rajta.A tudomány ne legyen hit kérdése.
Ez nem csak a bibliai eseményekre értem,hanem akár a Földönkívüli életre is.Ebben is sok ember hisz,de bizonyíték egy szál sincsen,de akár még alapja sincsen.

Vissza az özönvízhez.Lehetett volna egy valós filmet készíteni.Ez egy óriási földrengésről szólt volna,ami megnyitotta a Boszporuszt és a Fekete tóból Fekete tengert csinált.
Ez volt az özönvíz,ami végleg elöntötte a tóparti településeket.A nyomai megvannak a tenger fenekén.

2014-03-30 12:21:20 flake #37

Filmesítsék meg inkább tisztességen Az ember tragédiáját.

2014-03-30 11:31:09 Dynast Grausherra #36

csabaga: Nem értem miért ne lehetne a kitalált történetekből is filmet készíteni. Nem az a lényeg, hogy megtörtént-e, mert mindegyiknek van valami üzenete, ami érdekes lehet, ugyanúgy, ahogy minden mitológiai történetnek. A mítoszok sem ostoba gyerekmesék, bármennyire szeretné is a Biblia annak beállítani őket. Más kérdés, hogy Hollywood Trója vagy Héraklész történetében csak a látványelemeket látja.
ChrisAdam: Kíváncsi lennék, mit szólna a keresztény közösség, ha készülne egy olyan Noé film, amelybe beleveszik Atlantiszt, ahol arany repülőgépek szelik az eget és robotseregek lesik az elkorcsosult népek minden óhaját. Noé meg közben a világ végén az esőerdő utolsó fáiból próbál összeácsolni egy bárkát, miközben mindenki kiröhögi, mert nekik Titanic méretű hajóik vannak. Ebből nagyon jó film lehetne, de nem mernének belevágni, és pénzt adni hozzá. Drága és nem felel meg a közönség minden rétege számára.
A vallási témájú filmek kicsit olyanok, mint a szuperhősmozik. Ha változtatnak valamit, egyből felháborodásba ütköznek (nagyon jó példa erre a Krisztus utolsó megkísértése, ami persze már indításban nagyon provokatív, ahogy Jézus keresztek ácsolása közben ábrázolja. Ezt magam is túlzásnak tartom, mint szándékos provokációt, de ettől eltekintve zseniális film, ami azonban nem követi szolgai módon a Bibliát.) Visszatérve a változásokra, az ilyeneket sokszor nagy felháborodás kíséri, mert a mélyen hívők számára a Biblia szövege szent, ahogy a képregényrajongók is nehezen tűrik el, hogy Mandarin nem Mandarin, vagy hogy mit követ el Superman az Acélember végén. A nagy különbség, hogy A: a képregényrajongók sokkal kevesebben vannak, B: nem hisznek Pókemberben és Zöld Lámpásban, C: nincs egyházuk és pápájuk, akitől David S. Goyernek audienciát kellene kérni, hogy adja áldását a filmre. (Ahogy ezt megtette Russel Crowe a Noéval. Ferenc pápának szerencsére van annyi esze, hogy nem megy bele ilyesmibe.) Ugyanígy nincsenek nagy szervezeteik, akik acsarogva kántálnák, hogy "Tiltsák be, tiltsák be!", ahogy ez gyakran megtörténik, mint a Da Vinci-kód vagy a Harry Potter esetén.
Amíg Hollywood folytatja a mindenkinek megfelelni vágyás politikáját addig nem valószínű, hogy jó filmeket fog készíteni a bibliai történetekből. Olvasgatom a kommentháborúkat a Noé kapcsán, és szinte nevetséges látvány a hívők és nem hívők szembenállása.
Hívők: az ateistákat tartják bigott szemellenzősöknek, akik nem látják az igazságot az ostobaságuktól, és remélik, hogy az ateisták egyszer majd meglátják az isteni fényt, és megértik az igazságot.
Nem hívők: a hívőket tartják ostoba szemellenzősnek, akik bele vannak pistulva a Bibliába, és remélik, hogy egyszer észhez térnek, és felismerek a Biblia ellentmondásait.
Ráadásul egyik sem meggyőzhető, mert bármikor bármilyen bizonyíték adódik egyik vagy másik oldalon, az ellentábor szilárdan hisz abban, hogy az akkor sem igaz.
Én nem vagyok hívő (köszönhetően a hittanóráknak), de szeretem a jó, vallási témájú filmeket, mert a kereszténység önmagában nagyon szép elvekről szól. Szeretem a Ben Hurt, a Quo Vadist (figyelemreméltó, hogy egyik sem bibliai adaptáció, mint ahogy általában a legjobb vallási filmek nem azok), mert nem akarnak megtéríteni, csak mesélnek a keresztényekről. Az ilyen filmeket örömmel fogadnám.

2014-03-30 00:07:57 Ugor #35

Van Joseph Hellernek egy kitűnő könyve, az Isten tudja. Az elég érdekes, azt szívesen látnám filmként feldolgozva, persze Heller humorával, ha lehet. Remélem, lehet a témához így nyúlni. Igazi bibliai téma (Dávid király), és nagyon vászonra való!

2014-03-29 21:31:03 ChrisAdam #34

De amúgy a "Nekem mindegy, csak ne 3D látványfilmeket készítsenek." válaszlehetőséget ikszeltem be, mert bárminemű adaptációra kíváncsi lennék ami nem 3D látványfilm.

2014-03-29 21:29:23 ChrisAdam #33

Ja, és amúgy én a az özönvíz előtti időkre lennék kíváncsi. Mivel a Noé már nem elégítheti ki ezt a vágyamat. :) Mert ezerszer másabb világot képzelek én oda. Fejlettebbet.

2014-03-29 21:28:07 ChrisAdam #32

"Tényleg, vajon hány bibliai történetből készült már pornó változat?"

jaaaj. mindenfajta válaszokra fel voltam készülve... erre nem :P :D

Amúgy lentebb Tenebra mondta, hogy egy Jelenések könyvét szívesen megnézne. :D Gondoltam rá, de aki ismeri, tudja, hogy milyen nehéz lenne egy kisebb részletét is a vászonra vinni. De érdekes lenne. Csak nagyon könnyen el lehetne rontani.

(Szomorú, hogy a legtöbb szavazattal bíró válaszlehetőség az alulról a negyedik.) De összességében rosszabb és provokatívabb hozzászólásokat vártam. :D Persze Hannibal azért nem hagyta ki, hogy valakibe ne kössön bele. :)

2014-03-29 21:17:08 JeszKar #31

Gondolom, hogy női vágyakat mutatnak be. Amúgy kezdünk nagyon elkeveredni az eredeti témától. Javaslom, hogy folytassuk az OFF-ba.

2014-03-29 21:14:46 critixx #30

Sőt, volt egy hölgy csoporttársam, aki a (nem vicc!) feminista pornófilmekből írta a szakdolgozatát. Bár tudnám, mitől lesz feminista egy pornó.

2014-03-29 21:11:53 Ivan/ #29

gondolom az is nagyszerű lehetett:)

2014-03-29 21:10:54 JeszKar #28

Egyrészt nem mutat semmit, kikockázza a dolgokat. Másrészt ezeknek olyan elképzelhetetlen baromság a története, hogy nem nehéz belőlük poént csinálni. Most, amit leírtam nehogy már ne hangozzon röhejesnek, de van rengeteg más pornó spoof, amiket bemutat, amik szintén épp a röhejességük miatt jó alapanyagok. Másrészt, több körülütök lévő botrányból, és amerikai prüdériából is gyakran poént lehet csinálni (és ez nem csak a pornófilmekre, de exploitationök is igaz).

2014-03-29 21:09:37 critixx #27

Nyugi, volt már pornófilmes kurzus is az ELTE filmszakon.

2014-03-29 21:03:22 Ivan/ #26

nekem nem baj, de a véleményem megvan róla. egyébként abban mi a vicc, ha bemutatsz egy pornót? ja és félre ne érts, szeretem én a mókát, amig az a jóízlés határain belül marad. ez látatlanban is ritka ízléstelen és igénytelen valami lehet...

2014-03-29 21:00:17 Ivan/ #25

mondjuk az már más kérdés, hogy az se normális, hogy ilyenre is van igény...

2014-03-29 20:59:11 JeszKar #24

critixx: Nyilván ezzel keres pénzt.
Ivan/: Miért baj, ha valamiből viccet csinál valaki, és ebből keresi a kenyerét? Tényleg szörnyű világ.

2014-03-29 20:57:33 critixx #23

Nagyon sok szabadideje lehet az illetőnek.

2014-03-29 20:46:39 Ivan/ #22

Érdekes figura lehet, ha pornóbemutatókban (is) utazik... Te jó ég mivé fajul ez a világ...

2014-03-29 19:30:04 JeszKar #21

Nem előzetes, bemutatót. Van egy férfi az interneten, aki régi b-filmeket, exploitationöket és pornókat mutat be.

2014-03-29 18:51:38 Ivan/ #20

nem tudom én személy szerint pornóelőzeteseket se szoktam nézni... meg el se tudom képzelni, hogy lehet egy ilyen előzetesben csak úgy "belebotlani"....

2014-03-29 18:46:05 JeszKar #19

Én is csak bemutató láttam belőle, nem nagyon akartam megnézni.

2014-03-29 18:43:30 Hannibal Lecter #18

Ivan, ott a pont! :D :D

2014-03-29 18:37:28 Ivan/ #17

ha így van, hát így van. sose voltam nagy pornórajongó, én ugyanis inkább csinálom, mint nézem...

2014-03-29 17:22:26 JeszKar #16

Pedig létezik, pontosabban egy Wayne imitátorral, magát istent játssza, aki pedig egy asztronauta majom. Nem viccelek. Ez tényleg létezik.

2014-03-29 15:56:36 csabaga #15

A Bibliában valódi és kitalált dolgok is vannak.

A biztosan kitaláltakról(Lucifer,Káin és Ábel,Sámson stb.)szerintem kár filmet készíteni.Valami valóságalap kell,hogy legyen.

A többiről szinte mind lehet filmet találni,gyakran egész jókat.

A kérdés nem felesleges csak a film lenne az.

2014-03-29 00:31:37 HejjaX #14

Igen, én is szívesebben néznék valamit az apokrif iratok közül, azok megfilmesítése izgalmas lenne, különös tekintettel Júdás evangéliumára, de biztos sok finomság van még közöttük, amikre vevő lenne a nép.

2014-03-28 23:30:32 Dynast Grausherra #13

Ádám és Éva története érdekes lenne (nem pornóváltozatra gondoltam), de ilyen filmet úgysem fognak készíteni, érthető okokból. Pedig volna benne lehetőség: férfi és nő kapcsolata, a szexualitás felfedezése, az ember és a természet viszonya. Ráadásul ehhez milliós költségvetés sem kellene, a jelmeztervezőt is meg lehetne spórolni, csak egy színész, egy színésznő, egy erdő és technikai felszerelés szükséges.
Nem szorosan ide tartozik, de éppen ma láttam azt az epizódot a Maffiózókból, ahol egy hittérítő azt ecseteli, hogy ő elmagyarázta a gyerekeinek, hogy a dinoszauruszok nem több millió éve éltek, hanem egy időben az emberekkel, mivel a világot csak hatezer éve teremtették. Jött is a filmben a reakció: "Egy T-Rex a Paradicsomban? Az durva lett volna!"
Van egy olyan érzésem, hogy egy amerikai blockbuster képes lenne elmenni ilyen irányba. Kígyó helyett egy Velociraptor venné rá az első emberpárt a bűnbeesésre. Részleteiben rá sem merem képzelni, mert belegondolni is borzadály.

2014-03-28 22:56:37 Ivan/ #12

Amugy meg egy Judás életét feldolgozó filmet megnéznék. Márha nem vetnék el, hogy a Júdás evangéliuma létezik...

2014-03-28 22:53:03 Ivan/ #11

"Kain és Ábel: Ezt is láthattuk már részleteiben, az egész történet nem ér meg egy filmet."

Azért az Édentől keletre szerintem végig erről szól, mégha modern köntösbe is bújtatták...

"Sámson: Erre nem emlékszek, de ilyen sztori más kultúrákban is volt már."

C. B. DeMille, Nicolas Roeg, A. Wajda. Csak három "jelentéktelen" rendező aki foglalkozott a témával....

2014-03-28 22:25:07 Hannibal Lecter #10

Biztos abból is van kismillió. :D

2014-03-28 22:18:55 critixx #9

Tényleg, vajon hány bibliai történetből készült már pornó változat?

2014-03-28 22:16:48 Hannibal Lecter #8

"Szóval, na is a tartalommal volt a bajod"

Na, pont erről beszélek. :)

Amúgy a tartalommal is van, igen. Például sosem hallottam még John Wayne szereplésével készített Ábrahámos pornóról... :D

2014-03-28 22:05:29 JeszKar #7

Szóval, na is a tartalommal volt a bajod, hát ezért tényleg felesleges volt billentyűt ragadni.

2014-03-28 22:00:08 Hannibal Lecter #6

Te meg írhatnál normálisabban, mert néha elég nehéz eligazodni a hozzászólásaidon. (Tudom, most nyelvnáci leszek, de ilyenkor, az esti órákban egy-egy "Élte fája" és "szintbe tünteti fel" tényleg fárasztó tud lenni.)

2014-03-28 21:37:41 JeszKar #5

Egyébként, ha normálisan szólnál hozzá, azt megköszönném.
Talán nem szólt az Élet fája a teremtésről, talán nem készült kismillió Jézus film eddig?

2014-03-28 21:24:30 Hannibal Lecter #4

Huhh, ez kemény. "Élte fája", "Ábrahámos pornó John Wayne-nel", "Jézus: zzzzzz", "perzsákat normális szintbe tünteti fel" - csak néhány ok, hogy miért is fárasztott le az első hozzászólás. :D

Egyébként nem tudom, ki hogy van vele, de nekem egyáltalán nem hiányoznak az efféle feldolgozások.

2014-03-28 21:22:01 critixx #3

Volt film a Királyok történeteiből, például egy gyengébb peplum Yul Brynnerrel az '50-es években. Az Agora inkább arról szólt, hogy a vandál és primitív keresztények elpusztítják a tudományt és a kultúrát. Egyébként készült az üldöztetésekről is több film, a leghíresebb minden bizonnyal a Quo Vadis.

Egyébként pedig Mohamedről is készült már film.

2014-03-28 21:14:53 Tenebra #2

Szerintem mindegyik nagyon érdekes, a Biblia már csak mint "mítoszgyűjtemény" is nagyon izgalmas könyv, illetve könyvek gyűjteménye. Jézus élete szerintem "túlreprezentált", bár nagyon sok az unalmas fos film a témában. Mint amilyen a legközelebbi lesz.

Én a "mindegy, csak ne 3D látványfilm legyen" kategóriára szavaztam. Mert úgy gondolom, egy lélektelen produkció inkább blaszfémia. :D Biblia-filmet csak úgy szabadna csinálni, ha annak van valami "mélysége" is, lényegi tartalma is, nemcsak a csihipuhit és a látványos fantasy-t fogják fel belőle a pénzhajhász producerek.

Egyébként én hiányolom kicsit a listából a Jelenések könyvét. Szerintem egy kiváló pszichedelikus fantasy-t vagy disztópiát lehetne belőle csinálni, és rendkívül aktuális lenne, mivel nagyon sok jövendölés beteljesedni látszik. Sőt, még egy kreatívabba, a jelennel érintkező feldolgozás jobb lenne!

2014-03-28 20:44:18 JeszKar #1

Ami még nem készült, de olyan nem sok van.
- Teremtés: Ha nem is egy az egyben, de különböző filmekben láthattuk már (Élte fája, Noé)
- Kain és Ábel: Ezt is láthattuk már részleteiben, az egész történet nem ér meg egy filmet.
- Ábrahám: Ebből még pornó is van John Wayne-nel az egyik szerepben :)
- Mózes: Most készül, és már volt is.
- Sámson: Erre nem emlékszek, de ilyen sztori más kultúrákban is volt már.
- Királyok története, háborúi: Ezek összefüggenek, és talán ezekből még nem is nagyon volt film.
- Babiloni fogság: Leginkább ez, mert jó lenne már egy film, ami perzsákat normális szintbe tünteti fel (téged nézlek 300).
- Jézus: zzzzz.
- Üldöztetések: Az Agora nem erről szólt?