Színház

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2018-10-12 23:06:05 Ugor #159

Köszönöm, rajta leszek!

előzmény: cucu (#158)

2018-10-12 23:02:48 cucu #158

Hasonloan letaglozo darab A mi osztalyunk a Katonaban. Masik nemzet, ugyanaz a szazad, de legfokepp ugyanaz a minden emberit megsemmisito univerzalis sotetseg.

előzmény: Ugor (#157)

2018-10-10 23:05:22 Ugor #157

Ha szeretnél nagyon szomorúan sokáig tapsolni, akkor nézd meg a Radnótiban az Egy piaci napot. Nehéz lenne írni róla.

2018-09-20 10:37:40 ryood #156

ascher tamás háromszéken
egy kis alternatív múlt, népi tanmese, "road-movie" erdélybe napjaink kortárs színházának három hatalmas alakjával, szerelmi háromszög tragikummal, sok elgondolkodtató kérdéssel színházról, életről, világnézetről, szerelemről, erkölcsről, kevesebb válasz ezekre és hát a szokásos pintér bélás arcpirító humorral, szókimondással és hát rengeteg öniróniával. valójában megrázó élmény eszméletlen színészgárda prezentálásában.
mindenkinek ajánlott.
(színházban való jártsság előny, de nem feltétel.)

2018-09-15 22:26:52 Ugor #155

Most jövök a Jurányi Házból (inkubátor ház), épp megnéztük a „Leszámolás velem”-et. (Nyilván sokan láttátok már.) És borzasztóan sajnálom! Méghozzá azt, hogy erre csak azok fognak elmenni, akiket érdekel a téma, akik esetleg szimpatizálnak is a melegekkel, de legalább befogadó módon kíváncsiak rájuk, és azok majd megint nem látják, akik beszáradt homofóbok. Mert őket nem érdekli, ők nem mennek majd el. Pedig de jó lenne! Ezt a vergődést, ezt a szenvedést, amin ezek a szerencsétlen srácok végigmennek, azért legalább látni, tudni kellene! Még egy fatuskóban is felébresztené az empátiát, azt gondolom. Mindenestere, nagyon tanulságos monodráma, nagyon jól rendezve, nagyon jól előadva Nagy Dániel Viktorral, szóval, ha jót akarsz, ki ne hagyd!

2018-07-27 23:25:18 caulfield #154

Manapság minden kortárs darab, ha modern témát taglal, akkor az szinte csak a másság lehet. Ami nem baj egy cseppet sem, hisz ez izgatja leginkább a társadalmat, főleg a nyugati, angolszász területeken. De azért el is lehet nyűni ezt a gender-, transz-témát. A West End kirobbanó sikerű musicalje, a Kinky Boots inkább erre ad példát, hogy a bejáratott paneleket nem eredetiséggel fogalmazza újra, hanem tovább koptatva azokat, - leszámítva pár briliáns mellékszereplőt, akik szépen el is lopják a showt - igen kiszámíthatóvá és erőltetetté teszi az előadást. A táncbetétek persze magas nívón állnak, de a dalok szövegei már bizony csikorognak, szerintem dőreség minden drámai fordulatot énekbe csomagolni, hiába musical a műfaj, a kulcsmomentumok így belevesznek a csili-vili zenés folyamba és hiába a szóló ereje, meg az ügyes rendezés: még a főszereplő legintimebb vallomása a tolószékes apjához is csak egy elmegy, letudtuk jelenetté silányul.
Persze a közönség imádja, a tolerancia, az elfogadás, mint örök érték nagyszerűen átjön. Frenetikus a társadalomkritikája és a sztereotípiákkal is okosan bánik, a nézőt pedig ha akarja, ha nem, még az elszórt sekélyessége és lagymatagsága ellenére is be tudja vonni. Hatása megkerülhetetlen.

2018-04-07 00:35:56 Ugor #153

De, úgy tudom, igen.

előzmény: Kalevala (#152)

2018-04-07 00:35:03 Kalevala #152

Nem ebből a darabból készült az Incendies - Felperzselt föld c. film??

előzmény: Ugor (#151)

2018-04-06 23:25:42 Ugor #151

Nem tudom, hogy láttad vagy nem, de ha nem, hát ki ne hagyd! Most jöttünk a színházból, Radnóti Színház, Futótűz…
Majd megpróbálok regenerálódni. És most nem akarok hazudni, mert sohasem akartam, hát, nem sokat tudtam róla előzőleg, mert nem szeretek tudni előre semmit, se színházat, se mozit, legyen az élmény friss és teljes! És még az is hozzátartozik, hogy ültem a karzaton, meg elálmosodtam, meg az első része néha még egy picit untatott is… De a végére! Úristen! Katartikus!! Mint egy forró, belső zuhany! Hullámokba tört rám, préselte ki a könnyeket az arcomra, nem akartam már semmi többet átérezni ebből, annyira megdöbbent, kifacsar, szembesít, széttépi a torkot, hogy alig találtam vissza az életbe a végén. Éktelen harag és tehetetlenség, hogy ez bárhol megtörténhet, amíg te talán nem is tudsz róla… hogy inkább a fejedre húzod a párnát, mert nem akarod tudomásul venni, mert nem segítesz ezeken, pedig néha talán még meg is tehetnéd… Ha nem láttad, nézd meg! Az én ajánlásommal.

2017-11-22 23:48:31 Ugor #150

Spirit Színház, Charles Laurence: Nagyon Nagy Ő
Mindenkinek ajánlom, nagyon jól szórakoztam ma este.

2017-11-18 05:14:50 caulfield #149

A West End repertoárjáról két show:

Ink
​A bulvárújságírás eredete, avagy hogyan, milyen morális dilemmák mentén kerültek fel azok a bizonyos cicik a The Sun oldalaira. Egészen pontosan a harmadik oldalra.
Az újságírás elbulvárosodása, lealjasodása ebben a Mad Men - Reklámőrültek hangulatát idéző darabban úgy kerül kitárgyalásra, hogy az egyszerre tud megmosolyogtató és drámai lenni. Miután a The Sunt frissen bekebelező médiacápa kinevezi a lap új főnökét, egy olyan tragikomikus folyamat veszi kezdetét, mely egyetlen célt szolgál: legyőzni a nagy piaci riválist, a Mirrort. Jon Hamm fizimiskájával és nikotin arzenáljával megáldott szerkesztő személyes revánsvágytól is fűtve (igazságtalanul menesztették a konkurens laptól) nem rest feláldozni semmit a növekvő lapeladás oltárán. A gátlások felszámolásával lassan a zsurnalizmus lényege hasonlik meg: a tudósítást felváltja a tudatosítás. A szerkesztő maga kezdi el ugyanis gyártani a tartalmat a lap hasábjaira, mellyel egy emberrablás kimenetelét is befolyásolja, s mely végül a harmadik oldalra kerülő fedetlen női keblek kipréselésével sokkolja le az akkor még igen konzervatív olvasóközönséget. Sokat mondó, hogy a híresen hagyománytisztelő brit sajtó volt a keltetője a mai kis színes magazinoknak, napilapoknak. A '60-as évek szexuális forradalma került nyomtatásba.
Magáról az előadásról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, a színészek brillíroznak, a hangok, a fények, a mozgó színpad használata mind a kreativitás csúcsát jelentik. A kor megidézése pazarul sikerül, a cigifüstbe burkolózó és írógépek zajától terhelt londoni szerkesztőség megelevenül a színpadon. A felvetett erkölcsi kérdések, a főszereplő drámája, valamint mára a nosztalgiával egyet jelentő '70-es éveket megelőző újságírói etika átformálódásának hatásos együttese aktuálisabb nem is lehetne.

Everybody’s Talking About Jamie
​Ebben a kortárs musicalben aztán végképp mai témák kerülnek kivesézésre. A kamaszkori identitásválság, a másság nemi, illetve vallási alapokon megfogalmazódó kérdésköre a modern brit iskolarendszer kiszámíthatatlanul hol liberális, hol konzervatív légkörében képezi a magvát a főleg vígjátéki elemektől hangsúlyos sztorinak. A tánc- és a dalbetétek élvezetesek, a második részben lévő drámai részek nem csordulnak túl - a tinédzser fiát kegyes hazugságokban dédelgető elvált anya szóló része pedig egyenesen szívszorító. A főszereplő (a ködös Albion Alföldi Róbertje) parádézik a tizenhatodik évében izzó, queer gesztusokkal megáldott, kívülálló, transzvesztita sármőr Jamiejeként. Bár előkerülnek valamelyest az eredetiségben pangást mutató motívumok: a hijabot viselő muszlim lány és a tesztoszteron túltengésben szenvedő fiúk által zaklatott főhős barátsága, vagy a cselekmény néhol kiszámítható fordulatai. Viszont jóízű polgárpukkasztása, mely nemcsak a brit munkásosztálynak, de például a genderstudy-nak is beint a maga finom módján, illetve a színpompás, szívvel-lélekkel megrendezett és előadott bája nagyszerű élménnyé varázsolja ezt a szellemes musicalt.

2017-10-06 19:36:02 ryood #148

Olyan díjat kaphat meg Mundruczó Kornél, amilyet magyar ember még soha
A Fehér isten rendezőjét Faust-díjra jelölték a Proton Színház Látszatélet című darabjának rendezéséért. A díjra eddig még csak egyszer jelöltek magyar alkotót: Bodó Viktort, 2014-es heidelbergi Übü király előadásáért.

2017-08-04 20:50:22 ifj. Ó. Posszum #147

Félreértettél, vagyis akkor egy információ kimaradt. Én ezt teljesen kőszínházi darabnak tartom, szóval ezért írtam, hogy most egy ideig felesleges kőszínházba járnom, mert Keresztes bezárta egy időre a kapuit, amíg az élmény ki nem fakul. Úgyhogy marad(na) a progresszív darálás.

előzmény: ryood (#146)

2017-08-04 15:31:08 ryood #146

láttam én is, nagyszerű.

alapvetően hozzám is az alternatív, a független színház áll közel, viszont most mégis arra bíztatnálak, hogy menj kőszínházba is, mert elég fasza kis előadások vannak ott is.

nekem az előző idényben ami legjobban beütött az a martin mcdonagh által írt és gothár péter által rendezett hóhérok volt. brutális élmény, a második felvonásra egészen groteszk, morbidba haló humorral.
ezen kívül a katona kamrában a terror, ami egy roppant hatásos, nagyon aktuális témájú interaktív előadás, ill. az átriumban az 1,2,3 című molnár darab. "real-time szatíra".
az új évadban pedig a katonában jön az legújabb pintér béla darab!

előzmény: ifj. Ó. Posszum (#145)

2017-08-04 15:10:47 ifj. Ó. Posszum #145

Nem tudom, hogy szabad-e ilyet, ide, de megpróbálom. Májusban láttam az elmúlt 10 év egyik legfontosabb és leglenyűgözőbb előadását, a Gogol Egy őrült naplóját, Keresztes Tamással. Félelmetes, amit művel, ahogy minden ő egy személyben, mint színész, mint tervező, mint megálmodó és Bodó szerint háromnegyed részben önrendező is. Tényleg kiver a víz, mert igazi, vérbő színházat látsz.
Van két jegyem holnapra, Szentendrére, a második sorba, ahonnan igazán működik a darab és Keresztes, ha látod, rájössz miért, alig vártam, hogy megnézhessem megint, de sajnos mégsem tudom. Akit érdekel, írjon rám privátban. Köszönöm.
És, hogy ne offoljak ennyire, ez után a darab után még mindig úgy érzem magam, hogy felesleges kőszínházba járni egy ideig, mert olyan magasra ment a léc, hogy azt az egyik társulat se ugorja meg, jó ideig. Zsigeri, zseniális, méltó utódja a Darvas féle verziónak. Ja, és most eszembe nem jutna más helyében Magyarországon elővenni úgy 10 évig :)

2017-06-27 01:18:17 Ugor #144

Vasárnap de. Erkel Színház, A vágy villamosa. Balett. Kicsit huzigáltam a szám a szélét, hogy mi a fenét tudnak majd eltáncolni ezen... és tudtak! Hű, a végére már teljesen megfogott, füstöltem a lelkesedéstől! Micsoda érzések voltak kitáncolva, kipasszírozva ebben a darabban! Pazar koreográfia, mértékletes, de célratörő eszközhasználat, hangulatos színpadképek, remek zenék, igazán jó táncosok! Én Balaban Cristinával láttam, erotikus-akrobatikus szintre emelte Blanche szerepét!

2017-03-20 18:57:28 ryood #143

most volt szerencsém pintér béla társulatának "kaisers tv ungarn" c. darabját megtekinteni.
frenetikus élmény volt.
fantáziadús, "transzcendens" utazás, és a forradalmunk egy kicsit más szemszögből megmutatva, rengeteg humorral nevetéssel..
ami viszont elengedhetetlen a darab befogadásához: önirónia.
ha viszont utóbbi van, akkor felejthetetlen "trip" lesz..ezt arantálom...

2017-02-15 22:21:08 ryood #142

valamiféle színházi kísérlet, mely mellőzi a teatralitást, mindenféle színpadias gesztust, megnyilvánulást. ez a terror, dömötör andrás legújabb rendezése a katona kamrában. ja, meg persze sokkal több, hiszen az "ártatlan" néző ezúttal egy emberi sors felől dönthet. nem kis felelősség ez.
az ember, akit el kell ítélni vagy felmenteni, egy német vadászpilóta, aki lelőtt egy utasszállító gépet, fedélzetén 164 emberrel. ezzel viszont megelőzte a repülő valószínűsíthető müncheni olimpiai stadionba történő zuhanását, ahol 70000 ember kísérte figyelemmel az angol német meccset. a szemünk előtt zajló tárgyalás során felmerül több tényező, szempont, ami átbillentheti a embert egyik álláspontból a másikba. többféle szemszögből is megvizsgálhatjuk a dolgot, bőven van idő alaposan átgondolni, hogy aztán a végén felelősségteljes döntést hozhassunk, mikor be kell dobni a tárgyalás végén a ládába az "elítélem" avagy "felmentem" feliratú papírt.
a szürke bírósági bútorok bennem furcsán nyomasztó, klausztrofób érzést keltettek, melyhez a színészek precíz, realista játéka párosult.
gyakorlatilag kezdettől fogva a végéig megingathatatlan voltam abban, hogy felmentem az elítéltet, ám saját magamnak is érdekes volt a darab végén, a védőügyvéd beszéde alatt szembesülni azzal a ténnyel, hogy pont az a politikai oldal álláspontja ez, ami mindig is a lehető legtávolabb volt tőlem. de hát mégis csak ezt gondolom helyesnek.
a végeredmény egyértelmű felmentés lett 70:30 arányban.
ami már izgalmasabb, hogy berlinben 250:207, franfurtban pedig 240:230 a végeredmény.
a darab, csak akkor kezdődik el isten igazán, mikor véget ér..
ajánlom mindenkinek, aki valami rendhagyó élményre vágyik, és kipróbálná magát esküdtként egy ilyen fajsúlyos ügyben.

2017-01-30 12:35:08 Ugor #141

Egy sor esetben semmi kifogásom klasszikus művek modernizálása ellen. Van, amikor jót tesz a darabnak, más korba helyeződik el, áthallások vannak korok között, új értelmet kap vagy a régit felturbózza, azt egészíti ki vagy emészthetőbbé teszi a mai kor emberének, Ok. De ha modernizálunk, akkor vagy mindent, vagy semmit. Mert, hogy egy Aida előadásán annyit korszerűsít a rendező, hogy teljesen feleslegesen fasiszta egyenruhába öltözteti a katonákat géppisztollyal, fényképezőgéppel és fotózással, egyébként meg minden más klasszikus egyiptomi, az valahogy nem stimmel. Radamesz olyan, mint egy hétvégi telekről hazatérő fényező-mázoló, szürke tréninggatyában, bakancsban, de egyébként meg egyiptomi állatistenek a díszletek… és hát Aida… ööö, hát izé… egyetlen szóval nem mondom, hogy telt hölgyek ne énekeljenek! De, énekeljenek! A Pa-dö-döre sem mondanám, hogy fogyjon le! Annak az úgy jó! De hogy Aida egy fátyolruhába öltözött kredenc, az azért nincs rendben. Mikor azt éneklik éppen róla, hogy nincs még egy ilyen szép nő a földön, és virágból meg sugárból van fonva… pfff, hát izé…. éneklejen lemezre. Vagy valami duci szerepet. Kikapós korcsmárosnét. Meg az, hogy a király szépséges leánya, Aida vetélytársa kb. 60 éves, az apja meg kb. 30… Tegnap láttam az Aidát az Erkel Színházban.

2016-12-26 13:42:12 ryood #140

nyírség, tisza, tiszapart. családi örökség, civakodó testvérek, új vevő. mindenki olyan bájosan szánni való. aztán mihály az éjszakában nagy magányában harmadik típusú találkozásban részesül. menekülő ufókkal ismerkedik meg, akik szülőbolygójukra kívánnak visszatérni hosszú idő után. és hát mi más lenne a kiváló üzemanyag, mint a szesz? (ja igen, elfogyott az üzemanyag..) irány skócia, egy kis viszkiért. de álczáni kell az ufóknak magukat, így hát cigánylányokká válnak. és aztán sok-sok kaland vár még rájuk magyarországon, ausztriában egyaránt..
ennyi talán elég, hogy megjöjjön az ember kedve pintér béla árva csillag című darbjához.
remélhetúleg játsszák újra hamar.
ez a fickó valami hihetetlen, amit csinál. ír, rendez, és színész is a darabjaiban. shakespeare-hez tudnám hasonlítani. bizony hozzá! nem, hogy rossz vagy közepes előadást nem láttam tőlük, de mindegyik, amihez szerencsém volt fantasztikus volt.
(na jó, a titkaink az összes közül kiemelkedik azért...)

2016-12-24 10:59:05 hollyaudreyanne #139

A szőke ciklon a Játékszínben fergeteges és kreatív, tökéletes kikapcsolódást nyújt. Ajánlom mindenkinek, aki nevetésre vágyik!

2016-12-12 11:09:34 Ugor #138

Mondjuk, hogy közepesen tetszett. Bevallom, már kicsit halványan emlékszem, mik is voltak a problémáim vele. Az első része kutyamód unalmas volt, és nem tudom mi volt vele a baj, az, hogy a könyv meg a film annak idején teljesen lenyűgözött és többet vártam, vagy az, hogy nem ilyent vártam. Nem emlékszem szereplőkre, tehát külön nem hagyott élménynyomot senki, semmiféle alakítást nem tudnék kiemelni. Talán a Billy Bibbit, az volt jó... meg arra emlékszem, hogy ugyanazok a lányok az ápolónők, mint az éjszaka bejövő örömlányok. Azok így jól voltak, átváltozással együtt. A díszlet meg hát.. amolyan nagyon színpadias. Kerítéspanelek, és az ahhoz odaálló szereplők, mint egy irodalmi színpad a kultúrházban. De rossznak sem mondanám, szóval, az oké, elmegy-dolog ez.

előzmény: coles (#137)

2016-12-12 10:49:02 coles #137

Rosszul tehettem fel a kérdést. ;-)
S (hogy) tetszett?
A film (érdemes felütni a Fordulatokat) kb. tíz éve lenyűgözött (filmkatalogus.hu-s időszak...), aztán a(z egyik randin kiszúrt) könyv szippantott be (ugye, egészen más (vég)kifejlettel), s bár (sajnos) színházban alszom igazán jól (ahogy az egyik mozi antagonistája vallotta), a deszkás verzió sajátos értelmezése is megfogott. Apró hibái(?) ellenére (pl. Bromdem mellé miért választottak akkora ápolót?)...

előzmény: Ugor (#136)

2016-12-11 17:40:50 Ugor #136

Igen.

előzmény: coles (#135)

2016-12-11 17:39:27 coles #135

A Száll a kakukk fészkére színpadi (Belvárosi...) változatát láttátok?

2016-12-11 16:09:48 Tenebra #134

Kösz, ez nagyon jó hír! Mondom is a haveromnak, hogy nincs minden vesztve. :D

előzmény: ryood (#133)

2016-12-11 15:33:30 ryood #133

március 20-21-22 a trafó honlapján is lehet már rá jegyet venni. :)
igen, talán a jéghez áll legközelebb..
persze az előbb lemaradt a kép, amire utaltam

előzmény: Tenebra (#132)

2016-12-11 14:59:32 Tenebra #132

A francba! Ezt elfelejtettem, ráadásul e hétvégén nem is lett volna időm megnézni, mert dolgom volt. :C Vajon tavasszal lesz még? Bár úgy láttam, már ez is egy második bemutató volt, mert áprilisban szerepelt a Trafó műsorán. Reménykedek, hogy lehet még látni, már a leírásod alapján is zseniális lehet. Azalapján olyasmi lehet ez, mint a Jég vagy a Demencia.

előzmény: ryood (#131)

2016-12-11 10:55:45 ryood #131

képzeljétek el, hogy ez a színpad, díszletestül körbeforog előttetek (itt már az "after" látható) dark ambient zenére, a lehető leglassabb tempóban..hát az a helyzet, hogy engem már egy ilyennel meg lehet venni, mint nézőt. persze, ami ezen kívül van az is döbbenetes mundruczó kornél legújabb előadásában, a látszatéletben. van itt még néhány további technikai, formai káprázat, illúzió, és egy brutális, hipnotikus helyzetjelentés állapotokról a mai magyar társadalomban, ami azért a humort sem mellőzi.
van olyan színi kritikus, aki szerint pl. a video nem fér bele a színházba, én meg úgy vagyok vele, hogy örülök, hogy vannak olyan művészek, alkotók, akik tágabban értelmezik a színház fogalmát.
az ember szeme láttára teljesen körbeforduló színpad persze már önmagában felejthetetlen élményt nyújt. ahogy kiszóródik, földre hullik minden, lebeg a mikrosütő, a kenyérpirító a levegőben, a súlytalanság állapotába kalauzol.

2016-06-04 07:56:51 ryood #130

első találkozásom a nézőművészeti kft-vel.
nem tudom, hogy kezdjek bele. olyasvalamit láttam tegnap a szkénében, amihez foghatót eddigi színházi élményeim során nem élhettem át. galamb narrálja végig a darabot szakaszosan, az ember történetét meséli el a kezdetektől a mai emberig. tudományos, ismeretterjesztő szöveg. közben látunk 3 férfit. hajléktalanok. isznak, kelnek, isznak, köhögnek, reggeliznek, táncolnak, énekelnek, isznak, esznek, mesélnek magukról, isznak, összekeverik a "neszkáfét" teával egy pohárban, megisszák, kiköpik, isznak, és hát, ünnepelnek! ünnepelnek!!!!!! mert hát születésnap van. és mi az ajándék? mi is az ajándék? persze, hogy egy kuka!!! egy kib..ttt kuka! honnét? naná, hogy a főzelékfalótól. úgy hozták el, hogy pedig közben vannak ott kamerák is. de mégis elhozták. és hát torkos csütörtök volt. s, hogy mit rejt ilyenkor egy kuka? kajamaradékot!!!! nem is akármilyet! és ennek bizony szaga is van! indulhat a lakmározás! bassza meg! ennél a jelenetnél egy pillanatra azt hiszem, ez már nekem is sok, de mégis azon kapom magam, rettenetesen szórakoztató az egész, három olyan színészóriás tolmácsolja csövesként ezt, mint mucsi zoltán, scherer péter és thuróczy szabolcs. látok mellettem egy lányt, hogy fogja a fejét, ledöbbent, de ő is nagyon neveti az egészet! fantasztikus! szenzációs! fergeteges! így bele a ember arcába a gusztustalant, az undorítót, amin már-már a földön fetreng a röhögéstől. pedig ez a kőkemény magyar riáliti..na jól van...ezek után kiderül, hogy a másik szál, ami megy a darabban, egy filmes művész, meg a progyúcer, akik csirkéknek készítenek filmet..szóval, hogy ezek a hajléktalanok, csak alternatív kezdések ehhez a filmhez. így már kicsit más megvilágításba is kerül az egész! és akkor már csak egy csirke kell, és rá egy szerelmi szál, vagyis valami megvilágosodás szerűség..csirke-szereplő válogatás...és ekkor kiderül, azok a csirkék, akik a célközönsége ennek a filmnek, azok mi, a kedves nézők vagyunk. mekkora fricska, FRICSKA!!! és itt már kicsit bevonódik a néző is, scherer bemászik egy levágott tetejű műanyag flakonnal, pént gyűjt, megdicséri a szemüvegem, igényt tartana arra is. aztán jön a kulcsjelenet leforgatása. nem sikerül...ja, megjelenik a színpadon egy élő tyúk is. lassan elvesztem a kontrollt az írás felett, de ez így van rendjén. aztán a végén jön egy tánc, egy búcsútánc, lájf íz lájfra a három fiú. scherer kevergeti a pénzt a flakonban hihetetlen forgással megspékelve.és bezárul a kör.
SZENZÁCIÓ! NÉZZÉTEK MEG KÉRLEK!!!!!!

2016-04-22 19:19:08 ryood #129

na, végre megnéztem én is a fácántáncot pintér bélától.
ez volt a 7. darabom a társulattól, és eddig egyszer sem okoztak csalódást, viszont ez a darab valahol abban a "dimenzióban" van nálam, mint a titkaink, vagyis a leg-leg-leg..
és itt aztán tényleg minden van, keveredik múltunk, jelenünk, jövőnk, jelen vannak az ororszok, az iszlám, a "groteszk magyarság" és még a "liberális" nyugat is. időkeveredés is van, és káosz persze, de amolyan kellemes bábel ez. érdemes "képben lenni" törénelemmel és az aktuális közélettel is, ha jobban meg akarjuk érteni egyes konkrét vagy akár metaforikus elemeit. persze a befejezésre jön el a "csúcs", ami olyan hatásos és félelmetes, amilyet színházban még eleddig nem tapasztaltam..
még pár szót ejtenék a színészekről is, mert megérdemlik.
csákányi eszter a hatalmától megfosztott, és ezt elfogadni képtelen "uralkodó" (aki mellesleg ironikus módon egy olyan titkos hangfelvételnek köszönheti bukását, amit az a lehallgató rendszer tett lehetővé, amelyet ő rendelt el, hehe..) roppant enegerikus, lenyűgöző alakítás.
thuróczy szabolcs a "janicsárfejű" gondnok, aki a háttérből mozgatja a szálakat. az ő karaktere tán a leggroteszkebb, legviccesebb, vagyis csak az volna, ha nem lenne ott stefanovics angéla, akibe már a titkaink című előadás alatt beleszerettem, hát most emlékeztetet rá angéla, hogy még mindig őt szeretem legjobban..semmihez sem hasonlító, imádni valóan rikácsoló felnőtt kamaszgyerek, olyan színpadi jelenlétte, amiuhez foghatót én még nem láttam..
tokai anderát kell még itt kiemelni, aki az előadás közepén "nemváltáson" megy keresztü, ami annyira döbbenetesen sikeredett, hogy először azt hittem egy új szereplő került képbe, egy férfi, aztán szép lassan rájöttem, hogy ez bizony andrea. elképesztő, hogy még a hangja is férfivá változott. egyébként meg pazar, amit művel.
nézzétek meg!l

2016-04-03 22:50:56 somogyireka #128

Pintér Béla: A bajnok
(aki még nem látta, de fogja, ne olvassa!!)
Talán megfér a nagy siker, a júniusig zsufolásig telt nézőtér mellett az én kevésbé hangos tapsom, csekélyebb lelkesedésem is. Csalódtam. Vagyis sajnos beigazolódott a gyanúm. Ha Pintér Béla kilép a megszokott kis színházából, ahol párnán ülve a színészek lélegzését is érzem, ahol a darab olykor magára a színészre van írva, ahol néha fellobban egy-egy szereplő, és én is lángot kapok, mert a művészet az így szokta...szóval ez a csoda ebben az előadásban nem volt jelen.
Mintha Pintér elveszett volna e nagy térben. Itt bizony a profizmus malmai őrölnek. Minden stimmel, mindenki makulátlanul végzi a feladatát, a munkáját. Hang el nem csuklik, lazán végigáriázza az összes színész ezt a közel másfél órát, pedig egyikük sem operaénekes, sehol semmi foszlás a darab szövetén.
Picit olyan,mintha holnaptól olajjal kéne festenem, hiába az ötlet, ez a furcsa-édes elcsúszás az agyamban, de ha nem a saját eszközömhez nyúlok nem fog sikerülni. Ne akarjak nagyobbat, mert az én pici színházam a legszebb e föld kerekén..
Mert a Pintér Béla Színház a színészeitől az, ami. Erre most jöttem rá, hogy láttam őt nélkülük.
Valami szerves egész ők, ahol rendező és színészek együtt égnek, és csak együtt tudják létrehozni azt, amitől izzik a műalkotás.
Itt nem volt izzás a színészek között. A lányszerelem sem volt élethű. Láttam, hogy szereplik csak a szerelmet, ők sem hiszik el, hogy igazi.. Volt egy szaftos-valós sztori, amin lehet csámcsogni, lehet rajta tűnődni, hogy jé, milyen csúnya emberek is a politikusok, hogy jé, kik is "irányítanak" minket, milyen mélységesen szerencsétlen alakok ezek, milyen tragikus sorsok valójában, meg jé, ezeknek is van feleségük, aki érez, meg, hogy szélesvásznon megy a hazudozás, amíg a szerelem be nem köszönt. Meg, hogy milyen roppant kínos ez a történet egy ilyen kirakatéletben, ahol pont a hasonló neműek közti szerelmet fújozzák. Na ők aztán megkapták telibe. Ja, itt lehet kárörvendeni, meg, hogy az isten nem bottal ver..
Már a legutolsó Pintér-darabnál is picit fancsalogtam,mert az is fuldokolt az aktuálpolitikában, ez meg már pont el is süllyedt benne, és sehol semmi napfény semmi pocsolyában. Persze láttatni kell ezt is, de ha már végigkínlódom azt, amit az életből ismerek, akkor egy pici valódi művészi katarzist is szeretnék..
Veszélyes dolog ennyire bevinni a mocskot a művészetbe,félő az előbbi diadalmaskodik. A művészet elég védtelen kis illékony valaki.

2016-03-23 05:39:47 ifj. Ó. Posszum #127

Ez gyönyörű!

előzmény: ryood (#126)

2016-03-22 21:00:58 ryood #126

kitüntetett tüntető lenni munkanélküli után koraszülött osztály megszűnése. külseje nem elég szép, így csak takarítani mehet kozmetika. lenni atomrészeg főnök segítségére, mikor az esküvő előtt, és okád meztelenül a földön fekve. kislánya szeretni menni tengerpart, de ez túl drága családnak. idős "megalkuvó" anyuka megvakulni. 2.5 millió kell műtét münchen. eladni lakás. kislány menni apuka. exnővér szex főnökkel, lenni naív, elveszteni lakás ára fele. egykori tüntető társ nővér is lenni megalkuvó, válni gazdag üzletasszony sok örömteli szex tehetős férj. 17 éves kislánya menni firenze új "fiú" 57 éves miniszter. válni kis kurva. naív müncheni klinikának átutalt pénz vissza nem téríthető, hős naív nővér elvágni saját torok, jönni sötét és csend.
hát ilyesmi vágni húsba magyar valóság, klassszikus dráma, sorstragédia, kedv nem lenni örömködni darab vége, aztán mégis tapsolni színészek jutalma.
/fatih abdullah magyarországon tanuló szír diák élménybeszámolója/
Krétakör: A harag napja

2016-03-06 18:57:06 somogyireka #125

Menjetek színházba, már aki olyan szerencsés, hogy jut neki hely..én az voltam.
Pintér Béla:Fácántánc
Ha a világ pintérbélás lenne, mindig ébren szeretnék lenni, és csak nézni, nézni, inni be..Még akkor is, ha ez a mostani darab 100%, sőt 150..aktuálpolitika. Még akkor is, ha egyetlen rés remény sincs benne. Itt már csak a végítélet segít, ha van olyan..
Persze nem hiszem, hogy e földön valaha élni jobb volt, ám az biztos a 21.század Magyarországa elég vészes hely. Ennyi az én bátortalan hozzáfűznivalóm. Ám Béla nem ilyen gyáva, mint én ..és csak csodálom, hogy nem tiltották be még a színházát. Picit dejavu-m volt, mintha az 50-es, 60-as években már átéltem volna ilyet, ha éltem volna abban a korban..akkor lehetett ilyen a színház, ott lehetett burkoltan akár valami klasszikus mögé elbújva szólni, kiáltani, ordítani, ha már annyira szorított a cipő.
Egy keserűségem azért van, no mert szíven nem ütött, csak a gyomrom feszült végig. Szóval van még bennem valami olyan romantikus képzet, hogy a valódi művészet azért bármily sarat is mutat be, csak felemel, mondjuk legalább a koszos pocsolyában felfénylik a nap..na itt még ez sincs, már az sincs. Mi jöhet ezután, Pintér Béla még?
Vagy mégis? Fénylik nyelv, amelyet használ, a színészi játék, amellyel bemutatja. Mindegy is mi a sztori..Az Ahogyon van a hangsúly itt. Az meg ragyogó. Büszkék lehetünk, hogy ez a hang e kis földdarabkán csendül fel. Igen, maradok itt, és a sztorin meg nem kesergek..

2016-03-05 23:57:41 ChrisAdam #124

Tokaji aszút néztük meg ma este, itt Veszprémben. Az elmúlt pár évben egyenesen kiábrándultam az itteni színházból, nem sok értékes darabot láttam, a tavaly évi utolsó, Örkény Kulcskeresője egyenesen nézhetetlen, unalmas volt, bevallom, be is aludtam a közepén egy jó pár tízpercre, pedig nem is olyan rossz a darab, ahogy utólag elolvastam, de itt valami fertelmet sikerült kihozni belőle.

Aztán idén az Szabó Magda: Abigélt néztük meg januárban (amiben egyébként az osztálytársam játszotta Vitayt) és egészen le voltam nyűgözve és nem csak a főszereplő miatt, hanem az egész remekül össze volt téve, utána azt mondtam: az egyik, ha nem a legjobb színdarab amit a veszprémi színházban láttam. No és most itt van a Tokaji aszú, amire az Abigél ellenére elég mélyen az volt bennem, hogy egy újabb kínos színdarabnak leszünk szemtanúi, de aztán olyan jól szórakoztam, hogy nagyon.

(Szereposztás.)
Csarnóy Zsuzsanna egyszerűen fenomenális, zseniálisan alakít, de a többi szereplő se marad le mögötte sokkal. Fergeteges, pörgős, nagyon vicces vígjáték-musical, élvezhető betétdalokkal (pedig aztán ritkán tetszenek nekem) és tényleg olyan fordulatokkal és eszközökkel, hogy azt kell mondjam, régen vagy talán soha nem nevettem ennyit színházban. Ominózus jelenet, amikor elröhögik magukat az egyik poénon - Csarnóy és a Mókus bácsit alakító Nyirkó -, a közönség megtapsolja őket, hogy na, ne búslakodjanak, a legnagyobbakkal is megesik, aztán megyünk tovább, még mindig ott a pír az arcukon, szájukon a nevetés íze, mi meg mosolygunk, hogy na, ritkán látunk ilyet, aztán utána ébreszt rá az ismerősöm, hogy hát jól átcseszték a közönség fejét, mert az bele van írva a darabba. Szóval ilyenek. Kis apróságok.

Remek dolog a színház, gyakrabban kéne járni. No meg gyakrabban kéne minőségi darabokat színre vinni. Ámen, ámen.

2015-09-21 22:46:31 ryood #123

dollár papa gyermekei előadásának megtekintése után minden egyéb színházi produkció bohóckodásnak tűnik. ez volt a második alkalom, hogy őket néztem. nincsen semmi itt, ami felesleges: se jelmezek, se díszletek, semmi pirotechnika vagy audio-vizuális effektek. na és ugye a teátrális előadásmód is teljesen mellőzve van, az embernek olyan érzése van, mintha bepillantást nyerne egy család életének legintimebb pillanataiba. mintha saját magunkat nézhetnénk kívülről. nem tudom, hogy van-e ennél zavarba ejtőbb..
skandináv klasszikusokhoz (ezúttal august strindberg a pelikánjához) nyúlnak, az adja az alapot, amit aztán napjainkhoz igazítanak minden szempontból, a "színészek" pedig mind saját nevükön szerepelnek, így még személyesebbé válik az egész hangvétel. a történet az szinte mellékes, mintha évtizedek-évszázadok óta ugyanaz ismétlődne "szanszára" szerűen. a felállás úgy néz ki, hogy van egy anya, akinek egy hónapja halt meg a férje, és még bűzlik a holtteste miatt a lakás. van az éppen kéthetes prosztó félpanziós nászútról hazatérő lánya, annak a férje (aki persze az anyával is szexuális kapcsolatot létesített), és a semmire kellő feminim fiúgyermek, akinek nincs barátnője.
ami engem igazán megfogott az az előadás mérhetetlen őszintesége. ritkán találkozik az ember ilyennel manapság, még a művészetben is. a sok hétköznapi elviselhetetlenséget pedig képes pimasz humorral tálalni, ami egyébként nem jelentékteleníti el semennyire sem a darabban megjelenő problémákat. megoldás nincs igazán, vagyis ránk van bízva, hogy mindezzel mit kezdünk. épp elég erős élmény szembesülni saját magunkkal. volt egy rövid jelenet, ami rám akkora hatással volt, mint még soha egyetlen alkotás sem. mintha szó szerint nekem írták volna.. el is szégyelltem magam közben/utána..most persze kéne jönni annak, hogy mindez okoz-e valami változást bennem, a viselkedésemben..meglátjuk..
na, a végén mégiscsak van egy rövid "tanulság" azért. ezt azonban még ízlelgetem egyelőre..
október 12-én látható lesz még az otthon amiről most írtam) a trilógia harmadik darabját pedig, a szerelmet október 5-én tervezem megtekinteni (ha valakinek van kedve csatlakozni, szóljon!)
novemberben pedig jön az új darabjuk papáéknak, láng annmáriával és rába rolanddal!

2015-06-14 12:50:36 zéel #122

...a legdurvább nemi erőszakokat, faszlengetést, szexorgiákat láthatjuk a lehető legnaturálisabb formában.
Lehet, hogy nagyon konzervatív vagyok, de nem csináltál kedvet egyik előadáshoz sem.
Ha modernizálás, akkor már inkább maradok a Hamletnél.
Schilling Árpád akkor még úgy tudott modernizálni, hogy még egy gatyaletolás sincs az előadásban. Viszont zseniális!
Majdnem olyan jó, mint a Ternyák féle Hamlet volt! (Pedig ott "csak" az eredeti darabot adták elő.)

előzmény: Tenebra (#118)

2015-06-14 12:35:46 ryood #121

a hamletet is "modernizálta" schilling, az nagyon működött. igaz, azt egészen más módon..

előzmény: critixx (#120)

2015-06-14 12:13:00 critixx #120

Sosem értettem miért kell klasszikusokat ilyen módon "modernizálni". Goethe forog a sírjában.

előzmény: Tenebra (#118)

2015-06-14 11:13:37 ryood #119

A szürrealista-(politikai)szatíra Revizor után egy hagyományosabb (de nem kevésbé humoros) kamara-(politikai)szatíra, az "Igenis, miniszterelnök úr" lett a szezon számomra befejező darabja. Vérbeli, merész angol-humor..és milyen jól működik itt is a sok áthallás Magyarországga! Most már látom, hogy ennél jobban nem is lehet kifigurázni egy rezsimet, mint egy másik nemzeten keresztül (akárcsak a Revizorban). Persze belekerült a darabba egy elég fontos (ám a darabban meg nem jelenő) magyar szereplő, vagyis olyan magyar, aki nem is magyar (ezt most nem magyarázom el, nézzétek meg inkább 19-én az Átriumban). Sőt, tulajdonképpen ő az egyik legfontosabb "szereplő", mint illegális bevándorló. Na meg a 16 éves szűz lánya, aki vagy meg lesz dugva egy közelkeleti miniszter által, és béke lesz Európában vagy nem, és nem lesz béke. Na, már ebből az egy dilemmából számos kérdés felvetül, amin el lehet gondolkodni, de szerencsére ezer más is van..Azok a bizonyos mocskos fogaskerekek a politikai gépezetben, gyilkos röhejességükkel, békés tüntetők, tepertős pogácsa, terrosita elhárítás angol-magyar módra, és még sorolhatnám..Örlök, hogy végre láthattam Alföldi Róbertet is, kegyetlenül őszinte és profi..
Szóval, ha akartok egy nagyot mulatni az illiberális államon, 19-én irány az Átrium!

2015-06-13 09:33:31 Tenebra #118

Megnéztem a Faustot a Katona József Színházban.

Nos, azért elég vegyes érzelmeim vannak. Ami kétségtelenül jó, az a díszlet. Rendkívül alaposan kidolgozott, kiválóan bevilágított volt a játéktér. Valóban olyan érzésem volt, mintha egy módosabb lakásban lennék, és este 8-9 óra körül fényes nappal lenne. Ezt jól megoldották.

Viszont az egész már annyira posztmodern akart lenni, hogy szerintem átcsúszott a ló túlsó oldalráa. Persze, hogy nem hű, hanem "kreatív" feldolgozást láthattam, és igazából egy komédia volt az egész. De sokszor már annyira többrétegűnek akart tűnni, hogy szerintem követhetetlenné vált. A szimbólumrendszer például elég érdekes. Mikor görög színen járunk, és a kortárs lakást idéző díszletbe sörrel a kezükben érkeznek meg a duhajkodó fiatalok az ablakon át. Hogy most akkor az ablakot ablaknak kell-e tekinteni, jó kérdés, ráadásul mindezt görög közegben... Hát, ez nekem már túl kacifántos volt. Mert van a káosznak és a spontaneitásnak egy olyan szintje, ami még nemhogy élvezhető, de egyenesen zseniális is - Mundruczó ezt volt képes megoldani eddig minden darabjában. De van egy határ, amit átlépve az egész zagyvaságba fullad. Na, ez a darab erre jó példa sajnos.

Mindennek tetejében az egész túlontúlc obszcén és hatásvadász. Érdekes módon Mundruczó úgy tudott mégis művészi és sokatmondó maradni, hogy a műveiben a legdurvább nemi erőszakokat, faszlengetést, szexorgiákat láthatjuk a lehető legnaturálisabb formában. Itt "csak" gatyára vetkőztek a szereplők, de az egész valahogy sokkal undorítóbb volt, főleg, hogy a szerencsétlen Mephistot nem volt elég transzvesztitaként ábrázolni, hanem még pedofil, aberrált állattá is kellett tenni... Ki más játszotta volna, mint a "comingoutolt" Kulka. Akit én amúgy nagyra tartok, és itt is nagyot alakít, de mikor megjelenik rózsaszín, mikiegérfüles szadomazo cuccban, az már azért sok volt. Egyszerűen gagyivá és taszítóvá tette az egészet. Pedig pont Mephisto volt az azonosulási pont szerintem, legalábbis én a szerencsétlen idióta öregemberként ábrázolt Fausttal nem tudtam együtt érezni egy kicsit sem. Ez a dráma inkább Mephistoról szólt.

Szóval ironikus módon úgy vittél túlzásba a szexualitást ebben, hogy még csak nem is voltak olyan naturálisak, mint Mundruczó. Én nagyon úgy éreztem, hogy ez az egész csak azért van, hogy megbotránkoztasson, hatást keltsen, és amúgy el lehetett volna mondani az egészet úgy, hogy megmaradnak Mephisto biszexuális beállítódásánál.

És persze meg volt itt is a kötelező "politikai kiszólás" Orbánékhoz. Ám míg mondjuk Mundruczónál a Demenciában ez a téma része volt, addig itt inkább erőltetett és izzadtságszagú volt ez az elem.

Egyedül a vége volt az, ami nagyon tetszett. Mephisto elbukik, és a bukását úgy mutatják be, h ogy elkezdik szétszedni a technikusok a díszletet, Mephistot pedig kirángatják a ruhájából, a szerepéből. Ez a totális hatalomvesztést kiválóan leírta. Hogy nemcsak a rangját veszti el, de a szerepét is, a jogot is, hogy tovább játsszon. Ez zseniális húzás volt.

Kár, hogy amúgy ehhez egy meglehetősen kusza, hatásvadász, az eredetit inkább meggyalázó, mintsem kreatíva továbbgondoló előadás volt. Azt kell mondjam, kár azért a 3000 Ft-ért...

2015-06-09 13:27:34 ryood #117

a trafo 2015-ös őszi műsorában egyelőre nem szerepel, de majd figyelem én is, szólok, ha látom, hogy lesz vhol. érdemes figyelni fb-n dollár papa gyermekei oldalát, ott biztosan kiteszik, ha/mikor lesz.

előzmény: somogyireka (#116)

2015-06-09 13:18:12 somogyireka #116

Akarom, akarom, akarom..de akkor most szeptemberig várnom kell. Ugye? Jól leírtad ezt, te!

előzmény: ryood (#115)

2015-06-09 12:41:25 ryood #115

gyermek (henrik ibsen nóra alapján)
ismét valami olyanba "botlottam" amihez hasonlót még nem nagyon láttam (igaz, nemrég kezdtem csak rendszeresen színházazni). röpke 70 perc az egész, de elég tömény..
hogyan nevelik ki belőlünk azt, amik vagyunk? mik/kik vagyunk valójában? mi a boldogság? mi szükséges az "egészséges" felcseperedéshez? többek között ezekre a kérdésekre kutatja a választ a színdarab, ami igazából nem is színdarab, hanem inkább egy realista film megelevenedve előttünk 4 csodás színész által. mondhanám akár azt is, voyeurista, hisz egy "boldog" házaspár legintimebb pillanataiba enged betekintést, mi pedig megfigyelhetjük életüket, egészen zavarba ejtő az egész..szeretem ezt a fajta kínosságot. a 4 szereplő pedig valódi nevén szerepel, ami kiváltképp személyessé teszi az élményt.

2015-06-08 23:39:34 ryood #114

valóban a megvalósítás a lényeg! tulajdonképpen ugyanígy voltam a másik kettővel is, amit láttam tőle (demencia, frankenstein) hogy persze érdekes történetet mesél, meg a verbálisan kifejezhető "közölni való" se rossz, de mindezeken túl bőven minden fölé tornyosul a kivitelezés, megvalósítás, amit tényleg nem lehet szavakkal elmesélni, hogy miért is olyan zseniális.
akkor ugyanazt láttuk mindketten, én is szombaton láttam :)

előzmény: Tenebra (#113)

2015-06-08 21:08:02 Tenebra #113

Én szombaton láttam, engem is lenyűgözött. Egy-két üresjárat volt csak benne, de amúgy meg felkavaró, brutális, meghökkentő, sokkoló, elgondolkodtató és felemelő egyszerre. A színészi játék, a színészválaztás csak a jéghegy csúcsa. Számomra ez a darab is bizonyította, hogy Mundruczónak a színházban a helye. Kiváló a rendezés, minden az utolsó díszletrészletig pontosan kiszámított, megtervezett, remekül működik. A fénytechnikáról is külön ódákat lehetne zengeni, az a fényjáték a második részben lenyűgöző erővel bírt. És mikor kihúnytak a fények, igazi transzcendens borzongás kapott el a fehér ruhába öltözött, feltartott karú színészek sziluettjétől. Mintha szellemek vagy földönkívüliek lettek volna.

A sztori maga alapjáraton nem annyira eredeti, sok helyütt találkozhatunk ezzel a tematikával (ha máshol nem, hát regényben az 1984-ben, filmben meg a Videodromeban vagy az eXistenZben, vagy éppen a Matrixban). Illetve az sem annyira hú-de mellbevágó állítás, hogy a nácizmus, a bolsevizmus és a "(neo)liberális demokráciá"-k, illetve a fogyasztói társadalmak bírnak közös nevezővel. Nyilván Szorokin művének sem ez a leghatalmasabb invenciója. A regénytrilógia és a darab esetében is a megvalósítás az, ami igazán mellbevág.

Ja, és persze az epilógusban látható "tv shopos" poén Sidney Lumet Hálózatát juttatta eszembe abból a szempontból, hogy tulajdonképpen a "jégkalapács" árucikké tételével annak komolyságát, súlyát vették el, amit a sztoribeli csoport művelt. Azaz a média semlegesítette a lázadást. Olyan volt ez, mintha mondjuk a Matrixban a zioniakat a robotok meghívnák egy tévéműsorba, és tévéshowt csinálnának a harcukból. (Mondjuk végső soron a Matrix 3. részének vége is ugyanerről szól, csak az ott nem médiakritika akart lenni sajnos.)

Szóval na, ez is rendkívüli élmény volt, és hát nagyon sajnálom, hogy Mundruczó filmjeiben nem tudott így kibontakozni (legfeljebb a Johanna vagy a Nibelng lakópark mérhető a színházi előadásaihoz, de igazából ezek sem érnek fel a darabok zsenialitásához).

előzmény: ryood (#112)

2015-06-08 11:32:56 ryood #112

a jég - a történet se semmi, de igazából nem ez a legfontosabb az egészben, hanem, ahogy vizuálisan és hangilag megjelenik előttünk a múlt század közepétől egészen napjaikig nyúló sztori.történelem, ruszkik, nácik, jég, scifi, szatíra, dráma, komédia, realitás, szürrealitás, nyersség, vulgaritás, finomság és még sok egyéb keveredik olyan zsenik prezentálásában, mint rába roland, nagy zsolt, monori lili, tóth orsi, mucsi zoltán, schere péter, de igazából mindenki fantasztikus!
lement két óra, azt hittem vége, és akkor bemondta scherer, hogy 25 perc szünet, megcserélődik addig a nézőtér és a színpad. hát csak néztem nagyot, mikor visszamentünk szünetről, mert igazából itt érkezett amitől le esett az állam..erről inkább nem is írok semmit, nézzétek meg, ha újra programra tűzik! nekem meg mundruczó kornél lett a top színházi rendezőm..

2015-05-31 01:26:49 ryood #111

A Fényevők olyan emberek, akik elhiszik, hogy másoktól eltérően, nekik elégséges eledel lehet a fény. Különc embercsoportot alkotva, a szellemi táplálék fensőbbségét hirdetik - ám gyakran azoknak, akik szívesen ennének kenyeret. E darab hőseit is a művészet, a tudomány ügyei kötik le, a világ jobbításáról vitáznak, az egész emberiséget akarják boldogítani - közben kusza szerelmi viszonyaikban vergődve, éppenséggel nem sok jót tesznek a közvetlen közelükben élőkkel. Bizarr helyzetek, félreértések sora vezet a józanodásig...

2015-05-06 22:27:04 zéel #110

Két friss, filmhez kapcsolódó színházi élményem:
1. Ma este a Hajdu Szabolcs rendezte "Ernelláék Farkaséknál" c. előadást láttam, a Maladype (szoba)színházban.
Két 38-40 körüli házaspárról és problémáikról.
Előadás után beszélgetés az alkotókkal, színészekkel.
A téma miatt - csak felnőtteknek!
2.Vasárnap a Körhinta c. előadást láttam a Nemzet Színházban. Ez az előadás nem termelőszövetkezeti/társadalmi dráma, hanem "csak" két szerelmes ifjú harca a falu legszebb lányáért. Fergeteges, látványos, felkavaró.
Családdal is, (nagyobb) gyerekekkel is!
A VH kritikája itt: [link]!

2015-04-19 10:15:47 ryood #109

megvan már a jegyem, ott leszek!
(azért a bűzlés és bűzlés között is lehet különbség..)

előzmény: zéel (#108)

2015-04-19 09:52:27 zéel #108

"A hamlet.ws előadás az, amire azt mondom, hogy ezért lettem színész." (Rába Roland)
A Hamlet az az előadás, amely bemutatja, hogy csak a rendszerek/jelmezek változnak, de mindig bűzlik valami.
Ma este a MU Színházban: [link]!
Ja, és előadás után, aki akar ott maradhat még egy beszélgetésre is a színészekkel. (Ami legalább olyan érdekes lehet, mint az előadás.)

2015-04-17 10:37:34 ryood #107

május 21-én van még programon a vígben.
ja igen, az a dátum pont nem jó..

előzmény: somogyireka (#106)

2015-04-17 10:22:01 somogyireka #106

wow..ezt most elég jól leírtad..Még így is, hogy nem láttam, kedvet kaptam hozzá. Amolyan jó íze van ennek a szövegnek. Pont ma megyek én is színházba, akkor ez az előételem..De nem "kőszínházba"..

ajánlom azoknak is, akiket annyira nem érdekel a közélet vagy még álomba vannak ringatva, hogy tényleg jobban teljesítünk..

előzmény: ryood (#105)

2015-04-16 22:28:57 ryood #105

azért van előnye is annak, ha egy olyan velejéig rohadt, álszent kurzus alatt élünk, mint, ami ma magyarországon van..olyan szenzációs szürrealista komédiák születhetnék, mint a revizor bodó viktor rendezésében. mert ez valóban egészen kimagaslóan ötletes, színvonalas vígjáték. az elmúlt évek közéleti röhejeiből minden megjelenik valamilyen formában. a legviccesebb talán a barackfás pedofildal a kisrádióból, amit sehogy se tudnak elhallgattatni..a színészi alakítások hibátlanok, és a végére még egy jókora arculcsapós fordulat is beköszön. elég kemény, amikor a főszereplő polgármester kiáll a nézők elé, és kimondja: saját magatokon nevettek!el is halgatott hirtelen mindenki (én egy aprót azért kuncogtam még utolsóként..) ez a második bodó rendezés, amit láttam, de azt újfent megállapíthattam, hogy zseniálisan alkalmazza a hangeffekteket, zeneszámrészleteket.és egy-egy közös színészi mozuldatot is, együttmozgást..nagyon rendhagyó, nagyon különleges komédia, ajánlom azoknak is, akiket annyira nem érdekel a közélet vagy még álomba vannak ringatva, hogy tényleg jobban teljesítünk..nagyon sokat lehet nevetni, és még annál is többet, és ugye tudjuk, hogy az gyógyír mindenre, a vígszníház pedig nagyon szép (első alkalmam volt ott)

2015-03-30 11:23:46 ryood #104

tegnap egy 15 éves pintér béla darabot volt szerencsém látni, a sehova kapuját. tulajdonképpen semmit nem tudtam róla, az ismertetőben csupán egy filozófikus idézet van pintértől. ami viszont nagyon tetszett, és a darabban sem kellett végül csalódnom, sőt! egy fergeteges "szekta-paródiát" kaptam, megspékelve némi öniróniával (pontosabban a színháznak, színészetnek is egy kis fricska).
van kezdetben egy boldogtalan alkoholista, akit megtérítenek a metrómegállónál, és persze már a "beavatáson" szembetűnik a tagok és a vezető álbolodgásga, hiteltelensée. és hát aztán jön a külföldi kézrátétellel gyógyító mester, akinek az érkezéséből a darab legviccesebb jelenete is fakad..majd erdélybe mennek téríteni egy kis faluba, ahol pedig a falusiak vallásossága szintén rejt álszentséget, képmutatást, és ezek természetesen ismét humorforrások..mindezt úgy teszi röhejessé pintér, hogy nem sért meg senkit, bár lehet én alapvetően "túl toleráns" vagyok, és egy bigott szentfazéknál ez már nem férne bele, na dehát a színház nehogy már az "udvariaskodásról" szóljon! szóval a végén egy tévedésnek köszönetően mindenki "betép" a nemszokványos borvíztől, és végre megszabadul gátlásaitól egy frenetikus "bulijeneletben".
a darabnak keretet ad egy melankólikus dal, ami részben emlékeztet az első szerelemre, és a minden földi jelenségek illuzórikus voltára, így az emberi létezés végességére is, ezt pedig értelmezze mindenki úgy, ahogy akarja..

2015-03-10 18:22:24 ryood #103

én igazából nem bántam meg, hogy megnéztem, az első 20 perc eszméletlenül üt! csak utána...
most katonában megy faust schilling rendezésében, az vajon, milyen lehet?
na majd figyelem a hamletet akkor..a fekete ország film az nagyon bejött, meg pécsen láttam 2010-ben egy performanszukat, az is...
mostanában láttam dömötör andrástól az m/s-t az nagyon groteszk, kísértetiesen jó zenével, ajánlott..és hát a katona kamra hangulata..
és ami még ennél is jobb, mundruczótól a demencia, na az majdnem 10 pontos! ott is rába roland!!!
csütörtökön pedig szutyok pintér béla rendezésében a szkénében, majd jelentek erről is..

előzmény: zéel (#102)

2015-03-10 18:12:07 zéel #102

Kösz a tudósítást...akkor ezt tuti, hogy kihagyom!
Krétakörtől ajánlom továbbra is a Hamletet. (Lásd #93!) Az is Schilling műve, de ott még eszénél volt. Nagyon is!
És még mindig játsszák a MU színházban. Rába Roland mondta egy nem régi interjúban, hogy ez az az előadás, amiért érdemes volt színésznek állnia.
Ja, és az Örkény Színház Hamletje is nagyon jó (lásd #92!). Beválogatták az idei POSZT előadások közé is.

előzmény: ryood (#101)

2015-03-10 17:21:10 ryood #101

lúzer, a remény színháza
ez az első krétakör színdarabom. nagy várakozással ültem be rá a trafóba..
most annak "kéne" jönni, hogy "de sajnos"..és igen, sajnos csalódás lett, vagyis jobban mondva bosszankodtam/bosszankodom utána..peidg minden adva volt: teltház, és kettővel mellettem ascher tamás..remek vasárnap esti hangulat.
és hogy mi a bosszantó benne?
több mint zseniálisan indul az egész. az első húsz perc valami fantasztikusan jó!
ott áll schilling árpád rendező/szereplő egy szoborral a hóna alatt a színpadon. elkezd beszélni a közönséghez. tragikomikus az egész, amit előad a mai magyar valóságról. politika baszki...de totál hiteles és szórakoztató..real sztori..ott van mellette a felesége is, ő is bekapcsolódik. és akkor eljutunk oda, hogy mit is tehet az "értelmiségi"? milyen is a magyar értelmiségi? egyszer csak lerakja a "dédelgetett" szobrot és elkezd levetkőzni meztelenre. és íme: előttünk az értelmiségi: egy egyre nagyobb pocakos, kedves férfi. elővesz egy filcet, és kéri a közönséget: üzenjen a magyar értelmiségnek! írjon a testére! jönnek is a jelentkezők, ráírnak árpádra. még külföldi is jön! aztán megjelenik "tamás" és beszól schillingnek, hogy miért pazarolja el tehetségét, mekkora bohócot csinál magából..ordibálás lesz belőle, veszekedés, kirohannak. ledöbbentem, hogy én ilyet még nem pipáltam színházban...(de máshol se) mi jöhet még ezután? és innentől jött a csalódás..láng annamari társalgása schilloing feleségével. ő is a valóságról beszél, hogy berlinben két szülés utáni testét meg tudta szeretni..aztán schilling felesége is levetkőzik meztelenre. ő se túl vékony éppenséggel..és akkor ezután nekem szétesik az egész darab..különféle dalbetétek, éneklés, pinanyalás, faszverés, schilling nyűglődik a feleségével ordibál (kis életképek) terhes sándor az anyag esszenciájáról beszél, az ételről, ami belénk kerül. megjelenik egy filmes a filmtervével a bizottság előtt, egy halott buzi története doku.és a végén valami időkapu..nekem ez így ebben a formában zavaros már túlságosan, kaotikus..persze azért volt pár jó momentum, meg remekelnek a színészek is, szórakoztató, de mégse áll össze, sőt...persze érzem az öniróniát is, de azt már nem igazán, hogy schilling mit is akar velem közölni pontosan
kár érte...6-7/10 körül vhol...

2015-02-05 14:20:12 manuva #100

Toni Servillo áprilisban a Mitem keretében Budapesten fog játszani saját rendezésében.

2014-11-10 22:49:33 somogyireka #99

mi van? már láttad?

előzmény: ryood (#98)

2014-11-10 22:24:47 ryood #98

pintér béla - bárkibármikor
mi történik ha apa és (fogyatékos) fia ugyanabba a szalonképtelen rendhagyó masszázstechnikát alkalmazó gyógymasszőrbe szeret bele, akit két színésznő felváltva alakít?
és az apa anyja pedig megkattyan, noha az orvosok szerint kutya baja sincs?
és az apa még jól be is lucernázik és haluzik?
menjetek el az átriumba és megtudjátok!
a sok nevetés pedig megint csak garantált..

kritika itt [link]

2014-06-24 12:32:31 ryood #97

propaganda pintér bélával
[link]
és záróra
[link]

előzmény: somogyireka (#96)

2014-06-24 10:23:53 somogyireka #96

"én is szerelmes lettem belé"..vagy hogyan.
Egy ideje csak Pintér Béla Színházat nézek.

előzmény: ryood (#95)

2014-06-24 00:39:12 ryood #95

ez a darab életem legnagyobb színházi élménye volt. stefanovics angélába meg szerelmes lettem, tejóég..muszáj lesz még pintér béla darabokat látni!

előzmény: ryood (#94)

2014-05-08 10:52:10 ryood #94

június 23-ra kaptam jegyet, majd beszámolok..

előzmény: somogyireka (#90)

2014-05-04 23:40:34 zéel #93

A változatosság kedvéért ma este is a Hamlet volt nálam műsoron.
Ezúttal is egy bravúros előadás, értelmezés: most a felnőtté válás problémáiról. Három kiváló színész (Gyabronka, Nagy Zsolt, Rába Roland) szuper előadásában. Az előadás után beszélgetés a színészekkel!
Ha igaz, a következő színházi évadban is lesz Hamlet, a MU színhátban.

2014-03-20 00:17:34 zéel #92

A Hamlet-ről eddig úgy tudtam, hogy dráma/tragédia, de ma este az Örkény Színházban egy fergeteges abszurd komédiát láttam.
Le a kalappal a rendező, Bagossy László előtt!

2013-12-01 23:54:34 somogyireka #90

Pintér Béla: Titkaink
Kötelező darab!
("nagyon keményen diktál a fasz,nem szabad azt lebecsülni"..és így tovább majdnem két órán át...ezt most nem szeretném kiheverni..aki látta,majd írjon)

2013-11-08 23:33:55 Ugor #89

Mindenkinek nagyon lelkesen ajánlom a Mephistót a Vígszínházban, ma este láttam, nem szabad kihagyni!

2013-08-22 11:46:49 Ugor #88

Nem csak kis magyar zászló, hanem kisöregek, kistáskával, kis Trabanttal... :o)) és nem véletlenül! Ide most nem passzolt volna az eget-földet betöltő, csattogó lobogó. A Királydombon még (emlékszem) Nagy Feró egy Polski Fiat (biztos?) tetején vagy motorházán ült, onnan lengette a zászlót, a végén meg az egész dombgerinc egy nagy zászló lett! Más idők, más kor, más üzenet...

előzmény: zéel (#87)

2013-08-22 11:01:08 zéel #87

...igen, meg nem kötelező nézni, tudom.
Kb. a felénél ki is kapcsoltam a tévét, amikor Nagy Feró és Varga Miklós szerencsétlenkedett a kis magyar papír zászlócskával.
A városligeti bemutatón, a közönség hatalmas ovációja közepette, még egy hatalmas magyar lobogót hoztak be a táncosok.

2013-08-22 10:53:45 Ugor #86

...de sajnos kereskedelmi csatornán volt, az meg hát...

előzmény: zéel (#85)

2013-08-22 10:40:54 zéel #85

Ha már...ne hagyjuk szó nélkül azt a borzalmat, hogy egy színházi közvetítést(?) reklám-blokkokkal szakítanak meg. Ez számomra teljességgel elfogadhatatlan.
Ha Alföldi már a reklámokat is beépítette volna az előadásba, az lett volna az igazi kór-szerű, aktuális.

2013-08-21 22:49:55 miraculum #84

Én nagy rajongója vagyok az eredeti műnek, gyerekkoromban szinte ennek a szövegkönyvén tanultam meg olvasni, kívülről fújom az egészet, rettentő fontos alkotásnak tartom. A csíksomlyói feldolgozás is tetszett pár éve, libabőrt kiváltó jelenetekkel. A tegnapi előadás formaisága, merészsége tetszett. Szerintem nem torzította el az eredeti koncepciót, csak kihangsúlyozott olyan részeket, amelyek az eredetiben ugyanígy ott voltak, csak az ember hajlamos volt kicsit elsiklani felettük. Alföldi tehát szerintem érti, szereti az eredeti darabot, és ezért bátran mert egy kicsit mást is megmutatni belőle. Kicsit hiányzik belőle a fennköltség, a magasztosság, de ez teljesen elfogadható egy modern koncepció részeként, hiszen a mindennapjainkból is hiányzik (persze lehet, hogy pont emiatt lenne a művészet feladata visszacsempészni ezeket). SZóval érdekes és szórakoztató darab volt, de én is egyetértek azokkal, akik a zenei és ének-részeket szidják, az ugyanis széteső volt sajnos. Egyedül Tompos Kátya volt képes az énekével katarzist előidézni, a többiek a mégoly erős és hatásos jelenetekben sajnos hangi adottságaikkal nem tudták egy magasabb szintre emelni az összhatást. Én egy közepest adnék ennek az előadásnak, és azt gondolom, hogy pont a mű nagyszerűségét és időtállóságát jelzi, hogy akár ilyen feldolgozások is elkészülhetnek belőle.

2013-08-21 22:14:45 Ugor #83

Néztem, néztem, és nem tudtam ezzel az újjal azonosulni. Valahogy nem fogott meg a dolog, főleg az elején. És akkor jött Nagy Feró meg Varga Miklós, és rájöttem, hogy a vén rókák is benne vannak a játékban! Tudják, ők is tudják, és ott vannak és jelzik! Hogy gyere, mi is csak bámulunk, hogy ez itt egy másik! És benne voltak nyakig! :o) És kezdtem figyelni, hogy mibe is vannak benne? Hát egy feldolgozásban. Az üzenet nem ugyanaz, az már elhangzott egyszer, azt nem lehet felülírni, kitörölni, überelni. Nem is kell. Nem is akarta senki. Adott egy másik szemüveget, nézzük most azon. Hát érdekes.. nem lesz a kedvencem, de nem is tudnám bőszülten fikázni. Az a világháló kinti oldala. Mi meg maradjunk meg itt bent, és beszélgessünk tovább, ha van miről. :o)

2013-08-21 21:54:16 carmine #82

Engem is meglepett, hogy itt még nem került szóba. annak tudtam be, hogy értelmes emberek nem nagyon kommentelték máshol se a darabot, itt meg nagy többségében szerencsére értelmes ember van. Először is én nem vagyok egy nagy István, a király fan, de elismerem a jelentőségét és vannak benne kiváló dalok. Főleg Koppány, Laborc és Torda előadásában. Ezt csak azért mondtam, hogy nem vagyok elfogult.
A mostani verzió tetszett nekem, ha most csak a rendezést és az újragondolást vesszük figyelembe. Nem mondanám, hogy jobban tetszett, mint a 30 évvel ezelőtti, inkább máshogy. Korábban is lenyilatkozták már, hogy kortárs felfogásban készül a darab és így volt értelme ezt szerintem a mai világban ezt megcsinálni. Egy másolatnak semmi értelme nem lett volna. Nyilván nem lesz belőle klasszikus, bár ha ezt 10-15 évvel korábban csinálják meg az akkori kornak megfelelően és nem létezne az eredeti darab, akkor kult lehetett volna, a remek zenék és a fiatalos, modern megvalósítás miatt. Vannak benne szélsőségek és talán még ebben a felfogásban sem odaillő dolgok, de ez teljességgel várható volt Alfölditől.
Gondolom most azért választottak inkább színészeket, mint rock énekeseket, hogy a színészi játék jobban előjöjjön. Ezzel nem is volt baj. De tény, hogy valahogy az egész erőtlenül szólt. Mert ha egy-két ének gyengébb az előfordul. de itt szinte mindenki gyengén és fáradtan énekelt. Lehet, hogy Alföldi túlzásba esett a próbákkal és az előadásra elfáradtak. de összességében tv-n keresztül az egész hangzás zeneileg és énekileg is elég rossz volt. Szóval a technika vagy a technikusok sem voltak a toppon.
A világhálón mocskolódó névtelen kommentelők meg igazából saját magukat minősítik.

2013-08-21 21:25:18 Ugor #81

Nos, ha sorrendbe kellene állítani az István, a királyokat, persze mondhatnánk, hogy a harminc évvel ezelőtti eredeti, de hát ahhoz 30 évvel ezelőtt befogadóképes felnőttnek kellett lenni! Aki akkor az volt, ma már öregember. Én többször láttam 1983-ban, egymás utáni napokon. Aki a Koltay-féle filmből ismeri csak, az azt hiheti, hogy az a gyalázat volt az ősdarab, amit az a szétbarmolt film mutat. Hát nem! Az egy korszak nyitánya volt, egy lélekfelszabadító csoda! Azután a csíksomlyói darab jön (nem időrendben!), az meg szívmelengető, megható, megsirató, beleborzongó élmény volt. Azután a régi szegediek, a fergeteges tánc, szilaj színpadkép, kórusok és az égreordított dal. Majd talán ide jön a 25 éves díszdarab a sorba, nagyon előkészített, túlrendezett, tehetségkutatóra épülő, majd feledésbe hulló valami. Ahogy az Iglódi-féle esztergomi is. Erőtlen. De hová jöjjön akkor az Alföldi darab? A nagyon öregemberek, akik látták az eredetit, fel tudják dolgozni az öltönyös-autós csavart? Talán fel. Talán nem azt gondolják, hogy a koncepció beton és nem repeszthető. Kicsit ellenérzésekkel kezdtem nézni, azután volt annyi plusz benne, hogy ottmarasztaljon, egyre kevesebbet fanyalogtam és egyre többet figyeltem. Igen, voltak jó ötletek, és igen, a hangok gyengék voltak. De más volt, új volt, gondolkodtató volt, talán másokhoz is szólt, nem hozzám. Azért is kérdeztem.

2013-08-21 21:00:29 Ágó #80

Csak egy szempont, ami számomra hazavágta: szerintem már-már tragikus volt a zene. Egy rockoperánál a zenei megvalósítás fő szempont. A zenei minősíthetetlenség számomra lehúzott szinte mindent. Egyik ismerősöm szerint -aki mint újságíró a főpróbán is ott volt- az előadáson jóval gyengébbet produkáltak a muzsikusok, mint a főpróbán. Rockoperát rockzenészekkel, rockénekesekkel lenne jó előadni. Én ezt most nagyon gyengének éreztem. Maga az előadás pedig szerintem - bár voltak benne ötletes, érdekes elemek - összességében inkább elhibázott próbálkozás volt.

2013-08-21 20:21:52 Ugor #79

Szerintem ha elég ügyesek vagyunk, megúszhatjuk, hogy politizáljunk ennek ürügyén. Nem kell mindenfélét belelátni. Egyszerűen csak összehasonlítjuk a régivel. Nekem mondjuk mérsékelten tetszett.

2013-08-21 20:18:31 Leslie #78

Szerintem azért, mert marha nehéz róla politika nélkül beszélni. Gyakorlatilag aktuálisabb, mint valaha. Egyébként még nem láttam, de tervben van.

előzmény: Ugor (#77)

2013-08-21 19:51:29 Ugor #77

Miután az egész internet aktuálisan recseg és ropog az István, a királytól, érdekes, hogy itt nem született vélemény róla. Látta valaki az új felfogást?

2013-02-28 21:56:40 ChrisAdam #76

Oliver!

Gyorsan kiolvastam tegnap meg tegnapelőtt Dickens könyvét, hogy valami ismeretem mégis legyen a színdarabról. Kár volt, ugyanis ezért nem tetszett.
A musicalből ugyanis hiányzott a fél könyv, rengeteg fontos karakter és esemény. Mintha egy lebutított változatot néztem volna. Monks, Rose és Maylin-né sem volt benne, ezt a szálat teljes egészében kivágták.
A színapadkép viszont nagyon jó volt, sőt a legjobb látványú volt, amit eddig színházban láttam. Kicsit a noir-t idézte.
A bajom még az volt a musicallel, hogy a fél színészcsapat nem tudott énekelni, maga Twist Olivér pedig szinte alig-alig szólal meg, ha énekel, az se valami nagyon hűű. Az egyedüli Halas Adelaida (Nancy) volt, aki nemcsak szép volt, de jól énekelt. Na meg Kőrösi Csaba (Fagin) sem volt rossz. :)))

Annak ellenére, hogy nekem nem tetszett, szerintem érdemes megnézni, mert látványos és hangos. :) Csak előtte ne olvassátok a könyvet.

Ha osztályoznom kéne, akkor kapna egy gyengébb 3-t.

2013-01-10 13:25:07 Elluin #75

Frankenstein

Danny Boyle kicsit modernebb színházi átirata , amivel a két főszereplő Benedict Cumberbatch és Johnny Lee Miller megnyerte a 2012 Oliver-díjat<i></i>...
Nálunk az Urániában adták.
A darabot két szereposztás szerint játsszák, felváltva, így mindkét színész volt Frankenstein doktor és Lény is :D














Nagyon jó előadás! Bámulatos. :) Nekem mind Victor ként mint lényként is Ben jobban tetszett,de Miller sem volt annyira rossz . Megéri megnézni! :D

2012-12-20 19:36:56 ChrisAdam #74

Adáshiba.

Jó volt látni Eperjest és Revickyt. Eperjes valami eszméletlen jót ad, de az utóbbi sem marad le. Maga a mű pedig hóbortos élvezet, ugyanakkor nagyon-nagyon sok igazságot mond ki. Úgyszolván a lényegre tapint!

2012-03-30 12:10:04 critixx #73

Anno Szakácsi arra a kérdésre válaszolván, hogyan képzi a hangját, valami olyasmit nyilatkozott, hogy "napi három doboz cigaretta és megvan az eredmény". Egyébként szó szerint élete végéig dolgozott, még komoly betegen is. Ahogyan Végvári is. Pár hónappal a halála előtt láttam őt színházban, nyilván beteg volt már, mégsem látszott rajta. Frenetikus alakítást nyújtott, az előadás végén pedig vidáman biccentett a közönségnek, nevetett.

előzmény: Hannibal Lecter (#71)

2012-03-30 01:10:51 Hannibal Lecter #72
2012-03-30 00:45:20 Hannibal Lecter #71

Az IMDb szerint Szakácsi gégerákban halt meg. Egyébként végül tényleg nagyon megváltozott a hangja.

előzmény: critixx (#70)

2012-03-30 00:30:17 critixx #70

Jó, egyébként meg kell jegyezni, hogy mindkettejük esetében tulajdonképpen önmaguk tehettek arról, hogy idejekorán távoztak. Nem kell rászokni arra a sz.r cigire, ennyi!

előzmény: Tenebra (#69)

2012-03-29 22:06:27 Tenebra #69

Azahang... Nagy kár, hogy az ilyen nagy emberek mennek el olyan hamar. :C

előzmény: Hannibal Lecter (#66)

2012-03-29 21:35:21 Hannibal Lecter #68

Szakácsinak a tipikus magyar sors jutott osztályrészül: jóformán csak a halála után derült ki, hogy milyen sokan is szerették. Nem volt bulvárhős, nem volt idomítható marcipánfigura, egyszóval nem felelt meg a kor követelményeinek. Ellenkezőleg: nehéz természetű, magányos alkat hírében állt, aki gyűlölte a hazugság bármely formáját. Az ilyen egyéniségek pedig nem mindig "kelendőek." Kvalitásai alapján ugyanakkor bőven rászolgált volna a Kossuth-díjra. Egyébként Végvári is.

előzmény: critixx (#67)

2012-03-29 21:10:59 critixx #67

Zseniális! Ahogyan Végvári Tamás is az volt, és díjakat is alig kapott, mindenki csak szinkronhangként ismerte (amiben persze szintén hatalmas volt). Szakácsit sajnos nem, Végvárit viszont még volt szerencsém színpadon látni.

előzmény: Hannibal Lecter (#66)

2012-03-29 21:07:38 Hannibal Lecter #66

Részlet a La Mancha lovagjából. Szakácsi egy valóságos zseni volt. Nagy kár, hogy életében sokszor méltatlanul kevés figyelemben részesítették, pedig a legnagyobbak közé tartozott, semmi kétség.

2012-02-19 10:57:17 zéel #65

Színházi előadás tévés feldolgozása.
[link]!
Ma este 21.30-kor , Duna 2.
Ajánlott hivatali nagykutyáknak és jövendő nagykutyáknak.
Gyomorszorító félelem és gátlástalanság. Talán A Grönholm-módszer c. filmhez tudnám hasonlítani.

2011-10-15 14:12:49 Cesare Gonzago #63

Feltételezem, hogy némi naftalinnal is rendelkezésre állnak majd mindazok számára, akik farkaskacagányukat vagy mentéjüket is el kívánják helyezni a ruhatárban.

előzmény: Hannibal Lecter (#62)

2011-10-15 14:04:37 Hannibal Lecter #62

Csurka írja a Magyar Fórum című lapban, hogy az Új Színház ruhatárában "majd a kabátok mellett a kardokat is le lehet tenni, ha hoznak." Ez azért megnyugtató, nem? :-) (A találatért köszönet Cesare-nek!)

2011-10-12 16:20:43 Cesare Gonzago #61

Aczél.

előzmény: zéel (#59)

2011-10-12 16:18:33 deviant #60

kizárásos alapon ki lehet következtetni. :)

előzmény: zéel (#59)

  • 1
  • 2