Megérdemelte-e az Oscart...

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-08-15 10:19:28 Vektor #10246

A Testről és lélekről bekerült a FIPRESCI Grand Prix Top3 legjobb filmje közé (ez az díj 2016-17 legjobb fesztiválfilmjének jár). Jelöltek:

Moonlight, Barry Jenkins
Toivon tuolla puolen (The Other Side of Hope), Aki Kaurismäki
Testről és lélekről (On Body and Soul), Ildikó Enyedi

2017-08-14 16:25:25 Vektor #10245

A Room és a Moonlight után ez a kis független dráma az A24 idei Oscar-esélyese: The Florida Project előzetes

2017-08-09 09:59:04 Vektor #10244

Pedig már mindenki felkészült rá, hogy Laura Dern lesz az elnök. Ebből a döntésből is látszik, hogy az öreg fehér férfiak még mindig jelentős többségben vannak az Akadémiában.

előzmény: limupei (#10242)

2017-08-09 09:30:07 Ágó #10243

Bárkiből lehet elnök? :) Vagy hogy megy ez? Jelölik egymást?

előzmény: limupei (#10242)

2017-08-09 08:38:35 limupei #10242

John Bailey operatőr - Groundhog Day, As Good as It Gets - lett az Akadémia új elnöke. Hát, hát...

2017-08-08 07:33:00 Dió #10241

Szerintem pedig Az állampolgárt kéne küldeni; elegáns húzás lenne az akadémiától, mert egy olyan, igen fontos és aktuális európai problémára reflektálna (menekültválság), amit a holokauszt, Aids, stb. témáktól eltérően nem használnak túl. De lehet pont ezért nem fogják. Pedig nem mellékesen messze a legjobb film is a lentiekből. De szerintem is a Testről és lélekről lesz, és azt sem fogom sajnálni.

Szerk.: ha már ezt a két filmet említettem, lehet tudni valamit dvd megjelenésről?

előzmény: Vektor (#10238)

2017-08-07 15:04:42 Ágó #10240

Szerintem azzal, hogy Enyedi Ildikót meghívta az Akadémia, el is dőlt a dolog.
Én szinte biztos vagyok benne, hogy a Testről és lélekről megy majd az Oscarért.

előzmény: Vektor (#10238)

2017-08-07 14:52:26 Ugor #10239

Nem lenne szerencsés az 1945, mert szükségtelenül rossz reakciót váltana ki, hogy a magyarok mindig csak holokauszt-témákkal jönnek... nem azért, mert nekem túl sok, mert nem sok, de ez a máshonnan másképp kinéző tény szerintem rontana a film megítélésén. Pedig nagyon fontos és nagyon jó film. A martfűi is nagyon tetszett nekem, de nem tudom, mennyire nemzetközi. Talán nem annyira. Az állampolgárnak is éppen az helyspecifikus aktualitása lenne az előnye meg a hátránya is. A Kincsem eléggé több sebből vérzik.. itt lehet "nagyfilm", máshol nem. A Jupiter holdja már egy kissé elvérzett a világ előtt. Ebből a mezőnyből szerintem a Testről és lélekről a legglobálisabb mondanivaló, ami mindenhol mindenkinél nagyot üthet.

előzmény: Vektor (#10238)

2017-08-07 11:25:39 Vektor #10238

A magyar filmek, amelyek közül az egyiket ki fogjuk küldeni az Oscarra:

JutalomJáték - 2016.10.27.
A martfűi rém - 2016.11.10.
Cop Mortem - 2016.11.24.
#Sohavégetnemérős - 2016.12.01.
Halj már meg! - 2016.12.01.
Nincs kegyelem - 2016.12.08.
Soul Exodus - 2016.12.15.
#Jézus - Apám nevében - 2017.01.12.
Dizájneren - 2017.01.26.
Az állampolgár - 2017.01.26.
Kojot - 2017.02.16.
Testről és lélekről - 2017.03.02.
Kincsem - 2017.03.16.
Brazilok - 2017.04.06.
1945 - 2017.04.20.
Lengemesék - 2017.04.27.
A tökéletes gyilkos - 2017.05.17.
Jupiter holdja - 2017.06.08.
Pappa Pia - 2017.08.15.
Salamon király legendája - 2017.09.28.

Én a Testről és lélekrőlt küldeném ki, de ők szerintem az 1945-öt fogják választani.

2017-08-01 19:44:12 Ágó #10237

Olyan érdekes. Az az érzés kerített hatalmába, mint amikor megnéztem a Gladiátor előzetesét még jó pár évvel ezelőtt. Amikor biztos vagy benne, hogy ez a mozgóképes cucc rengeteg díjat fog kapni.

Ez is sokat fog nyerni.

Csak kicsit változtak a dolgok a Gladiátor óta...

előzmény: Vektor (#10236)

2017-08-01 18:50:25 Vektor #10236

A Call Me by Your Name tesztelni fogja, mennyit számít az, hogy az AMPAS-ba behívtak sok külföldi szavazót, mert ez pont egy olyan film lesz, ami inkább Európában szokott jól szerepelni. Itt van az előzetese.

2017-07-28 17:17:42 limupei #10235

A Hacksaw Ridge-nél jobbak a kritikái, és itt a gesztus is nagyobb/jobb/nemesebb/szélesebb körben támogatott :)

előzmény: Vektor (#10234)

2017-07-28 16:14:47 Vektor #10234

Legjobb esetben is csak addig jutnak el, mint tavaly a Fox a Deadpoollal. A film kritikái nem elég jók ahhoz, hogy az Oscaron bekerüljön a below-the-line kategóriákba.

előzmény: limupei (#10233)

2017-07-28 14:25:32 limupei #10233

Na mit mondtam?
WW

2017-07-28 00:07:23 Vektor #10232

A Paramountnak három filmje is a versenyprogramban van Velencében (mother!, Downsizing, Suburbicon), és az Amazon elfoglalta New Yorkban mind a három kiemelt vetítési időpontot (Last Flag Flying, Wonderstruck, Wonder Wheel). Látszik, hogy melyik forgalmazók gondolják komolyan ezt a díjszezont. :)

2017-07-26 23:50:56 Vektor #10231

És ahogy az várható volt a tegnapi bejelentések után, az egyik forgalmazó, az SPC felvásárolja Bening filmjét, a Film Stars Don't Die in Liverpoolt. Beningnek lehet egy újabb esélye arra, hogy megnyerje az Oscart.

előzmény: limupei (#10230)

2017-07-26 07:51:30 limupei #10230

Egészítsünk Torontóval:
The Mountain Between Us
Stronger
Kings
Woman Walks Ahead
The Wife
Film Stars Don't Die in Liverpool
The Current War
I, Tonya
Hostiles
Lady Bird
mother!
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Victoria and Abdul

előzmény: Vektor (#10229)

2017-07-25 20:01:24 Vektor #10229

A tégla 2006-os győzelme óta nem nyert olyan film legjobb filmet, amelynek nem fesztiválon volt a premiere, és Telluride után mutatták be. Ez alapján ezek a filmek jöhetnének szóba győztesként a főkategóriában:


Battle of the Sexes (Telluride)
Call Me by Your Name (Cannes)
Darkest Hour (Telluride)
Downsizing (Velence)
Get Out (Sundance)
Mother! (Velence)
Mudbound (Sundance)
Suburbicon (Velence)
The Big Sick (Sundance)
The Florida Project (Cannes)
The Shape of Water (Velence)
Three Billboards (Velence)
Wonderstruck (Cannes)

Halkan megjegyezném, hogy pozitív pletykákat lehet hallani a The Shape of Waterrel kapcsolatban, és a Fox Searchlight elviszi az összes filmfesztiválra.

2017-07-24 12:16:59 Ágó #10228

Ha már emlegetted Bigelow-t, bekezdett ő is.
Detroit

előzmény: Vektor (#10212)

2017-07-23 14:54:16 Vektor #10227

Enyedi Ildikó bekerült a Velencei filmfesztivál zsűriébe.

2017-07-20 16:03:56 Vektor #10226

Ha már tegnap megemlítettem a The Papers-t, akkor most hozzátenném, hogy elolvastam Liz Hannah forgatókönyvét, és valóban van rá esély, hogy ez lesz az első későn érkező decemberi film a Million Dollar Baby óta, ami elviszi a legjobb filmet. A kérdés az, hogy az AMPAS akar-e a Spotlight után ilyen hamar megint egy újságírókról szóló filmet díjazni. A forgatókönyv kevésbé fókuszál a nyomozásra, mint a Spotlight, kevésbé száraz, inkább a két főszereplő kapcsolatáról szól és rengeteg Oscar-jelenet van benne Hanks-nek és Streepnek.

Valószínűleg az általam elolvasott fekete listás, Liz Hannah által írt forgatókönyv átesett egy kisebb átíráson, mert Josh Singer felfogadták második írónak. Lehet, hogy ő kibővítette a nyomozásos részt, vagy esetleg írt pár jelenetet a Times szemszögéből (az eredeti forgatókönyv kizárólag a Washington Post újságíróiról szól, és a The Post volt a címe, nem a The Papers).

(a The Post/The Papers mellett a Roman Israel és a Darkest Hour forgatókönyveinek a korai változatait is elolvastam, a három közül szerintem egyértelműen a Liz Hannah forgatókönyve a legjobb)

2017-07-19 12:04:14 Vektor #10225

Lehet ezt gondolja Spielberg is, és ezért siet a The Papers elkészítésével. :)

előzmény: limupei (#10224)

2017-07-19 07:13:51 limupei #10224

Igen, messze van, nagyon is :) Amúgy van egy olyan érzésem, hogy ez most a nők éve lesz, minden arról szól mostanában. De tényleg minden és nem is baj :)

2017-07-19 00:24:52 Ágó #10223

Nem feledjük. :)

Nyilván most nagyobb esélyük van a Call Me by Your Name-típusú moziknak a főkategóriákban, de nem hinném, hogy Nolant mellőzni fogják. Maximum a technikai és a látványkategóriákban tarol.
De olyan messze van még ez.

előzmény: limupei (#10221)

2017-07-18 22:55:09 Vektor #10222

Greta Gerwig ezúttal rendezőként és íróként száll be az Oscar-versenybe, az első filmjét, a Lady Bird-öt az A24 fogja forgalmazni, őszi premiert kap, és természetesen ott lesz a fontosabb fesztiválokon is. És nem mellékesen a film egyik producere Scott Rudin.

2017-07-18 18:12:42 limupei #10221

Azt azért most se feledjétek, hogy megint 1000 tag lecserélődött, és az bizony perdöntő lehet. És most már négy számjegyű azon tagok száma is, akik nem tagjai az amerikai szakszervezeteknek, ez újabb bizonytalansági tényező. Sok az ismeretlen na, meg kéne kérdezni Mészáros Mártát vagy Pataki Évát, hogy rohannak-e íziben Dunkirköt nézni :D

2017-07-18 17:16:52 Ágó #10220

Jó. :)
Csak a pénzt adták az amerikaiak. Jogos.

Vektor: Ez a forgatókönyv állandósulni látszik az Oscaron. Fontos film viszi a fődíjat, egy másikat pedig megszórnak.

előzmény: limupei (#10218)

2017-07-18 17:01:55 Vektor #10219

Pontosan ezért nem is fogja elvinni a legjobb filmet, azt egy "fontos" film fogja nyerni. Majd kitömik technikai díjakkal, és odaadják Nolannek a legjobb rendezés díjat.

Az ilyen gyengébb forgatókönyvvel rendelkező látványfilmeknek nem kedvez a legjobb filmnél bevezetett szavazási rendszer.

előzmény: limupei (#10216)

2017-07-18 16:24:15 limupei #10218

"Amerikai", amelynek minden producere brit, az író-rendezője brit, az operatőre holland, a vágója ausztrál és a főbb szereplők zöme sem amerikai.

előzmény: Ágó (#10217)

2017-07-18 15:36:52 Ágó #10217

Amerikai háborús film, amit nem amerikai katonákról készítettek? Ollé! :)

előzmény: limupei (#10216)

2017-07-18 15:31:04 limupei #10216

És már megint csak nagy nevekben gondolkodtok. Nem baj, csak nem szerencsés. Illetve nem feltétlenül. Amúgy a diverzitás zászlaja alatt egységbe verődött Akadémiának pont jól jönne egy film, amiben a férfi férfi háborúsdit játszat más fehér férfiakkal :D

2017-07-18 14:10:16 Ágó #10215

Igen, valószínűleg 2019-es lesz. Jövőre a Ready Player One jön tőle.

előzmény: Vektor (#10214)

2017-07-18 12:42:53 Vektor #10214

Talán 2019-es film? Spielbergnél sose lehet tudni, hogy a bejelentett filmjei közül melyik készül el. A The Papers-t például rekordidő alatt fogja gyorsan összedobni, hogy kész legyen az idei díjszezonra.

előzmény: Ágó (#10213)

2017-07-18 11:39:40 Ágó #10213

Nem ide tartozik, de ha már Spielberg...
Ő végleg letett az Edgardo Mortara-filmről vagy csak elnapolta? Mit lehet erről tudni?

előzmény: Vektor (#10212)

2017-07-18 11:07:41 Vektor #10212

Azért a 97 egy elképesztő pontszám egy akciófilmnek. A Fury Road hatalmas kritikai siker volt és "csak" 90 volt az átlagpontszáma. A Dunkirk konkrétan Gravity magasságokban van, tehát elvileg innét Cuaronhoz hasonlóan Nolan rendezés-díja sima ügy lehet. És mindössze egy film van a láthatáron, ami a Dunkirkhöz hasonlóan erős lehet látványban, a Blade Runner 2049. Spielberg nem fog rendezés díjat nyerni egy újságírókról szóló drámával, akkor se, ha a The Papers megnyeri a legjobb filmet, Bigelow filmjét meg könnyen megtámadhatják, ahogy minden feketékről szóló filmet, amit fehér rendező és író készít el.

(Oké, ott van még a The Shape of Water, fogalmam sincs, hogy az meddig juthat a díjszezonban)

előzmény: Ágó (#10211)

2017-07-18 09:19:22 Ágó #10211

97-en van 23 kritika alapján és ez még mindig nem sokat jelent - szerintem.
Sok van még az évből, sok nagy rendező jön még. (Bár néhány jelölés már most borítékolható, ez tény.)

előzmény: Vektor (#10210)

2017-07-17 23:47:30 Vektor #10210

Szóval egy bizonyos világháborús film 96-os átlaggal rendelkezik a Metacriticen 20 kritika alapján. Nem akarok én elkiabálni semmit, pláne nem amikor Nolanről van szó, de ezzel lehet, hogy megvan a főesélyesünk a legjobb rendezés díjra. A Dunkirk tökéletesen beleillene a Life of Pi, Gravity, The Revenant, és a La La Land közé. Valószínűleg nem fog se forgatókönyv, se színész jelölést kapni, és így a legjobb film még bőven nyitott lehet, akkor is, ha Nolan végigtarolja a rendezés díjakat.

2017-06-01 18:24:23 ryood #10209

A Guardian újságírójának Xan Brooksnak is bejött. Bármi lehet.
Engem nagyon érdekel a film, és alapvetően pozitívan állok hozzá.
A sokak által lefikázott Fehér Isten pl tetszett.
Tény, hogy Mundruczó a színházban él istenigazán.

előzmény: desmond (#10198)

2017-05-30 16:29:06 Vektor #10208

Igazad van, megfeledkeztem Dern díjáról.

És közben megjelent a Victoria and Abdul előzetese, ami gyakorlatilag FFJ 2.0-nak tűnik, az idősebb szavazók imádni fogják. A Focus nem fog olyan filmekre koncentrálni, mint a The Beguiled, amikor ezerszer könnyebb dolguk lesz ezzel a filmmel és a Darkest Hourral.

előzmény: limupei (#10207)

2017-05-29 21:16:13 limupei #10207

Hát nem értünk egyet, de nem is szoktunk. Szerintem most más szelek fújnak, a Nebraska pedig megnyerte Cannes-ban a legjobb színész díjat.

előzmény: Vektor (#10199)

2017-05-29 18:50:55 Vektor #10206

Eh, tavaly se küldték el a legrangosabb fesztivál-díjjal rendelkező filmünket, mert a rendező nem a Filmalap pénzéből készítette a filmet, pedig a nulla hírverés ellenére is feltűnt Ernelláék Farkaséknál pár amerikai újságíró Top10-ében. Kétlem, hogy elküldenék Enyedit Hollywoodba kampányolni pont a választások előtti hónapokban, hogy aztán egy esetleges Oscar-jelölés után megint Orbán ellen emelje fel a hangját a sajtóban.

És nem kérdés, hogy a Testről és lélekről a legjobb választás, messze ennek a filmnek van a legnagyobb hype-ja a nemzetközi sajtóban, és a film korán sem annyira fura, hogy elidegenítse az AMPAS szavazókat, sőt...

előzmény: Ágó (#10204)

2017-05-29 18:31:36 miraculum #10205

A Testről és lélekről nagy kedvencem lett, de függetlenül ettől, szerintem egyik film sem jutna el a jelölésig se ezúttal. Enyedi filmjének talán nagyobb esélye lenne pont, mert egyedi a hangvétele a sztorija viszont univerzális. Az 1945 szerintem túlságosan nekünk, magyaroknak szól, nem érzem nemzetközi aktualitását, és a látásmódja sem olyan sajátságos mint mondjuk a Saul fiának volt. Nyilván drukkolok, de nem érzem az egyetemes átütő erőt egyikben sem.

2017-05-29 16:12:12 Ágó #10204

Szerintem pont nem az fog dönteni, hogy kiről mit nyilatkozott Enyedi Ildikó.
Abban egyetértek, hogy az 1945 és a Testről és lélekről között dőlhet el az Oscar-indulás kérdése, és hogy az 1945 a témája miatt jobb pozícióból indul. Enyedi filmje szerintem túl bizarr lenne az Akadémiának, aztán lehet, hogy rosszul gondolom...

előzmény: Vektor (#10200)

2017-05-29 16:12:00 Adam Taylor #10203

Azt, hogy nem való az Oscarra vitatnám, azt meg hogy közönségfilm nem való oda, még inkább.
Így elsőre a Mongol ugrik be, ami tök hasonló és Oscar-jelölést ért, de a Kon-Tiki sem áll olyan távol a Kincsemtől. Persze, nem tipikus Oscar-mozi, de egy gyengébb évben szerintem simán nevezhető lenne. Nincs benne annyi potenciál, mint a Szabadság, szerelem-ben volt, de nem is sajnálnám le.

előzmény: Vektor (#10202)

2017-05-29 15:42:54 Vektor #10202

Nem hinném, az inkább egy közönségfilm, nem való az Oscarra.

2017-05-29 14:13:22 Adam Taylor #10201

És a Kincsem?

előzmény: Vektor (#10200)

2017-05-29 13:59:20 Vektor #10200

Így, hogy a Jupiter's Moon nem szerepelt kiemelkedően Cannes-ban, szerintem az 1945-öt fogjuk küldeni az Oscarra. Vajna tudja, hogy a második világháborús filmeket szereti az Akadémia, és felülről szerintem szólni fognak neki, hogy Enyedi filmjét ne küldjék az anti-Orbán interjú miatt.

2017-05-29 12:19:23 Vektor #10199

A Focus nem nyáron mutatná be a The Beguiled-et, ha Oscar kampányt szánnának a filmnek. Kettőnél több filmért nem fognak kampányolni, az a kettő meg biztosan a Victoria and Abdul és Darkest Hour lesz, akkor is, ha közepes kritikákat kapnak.

A Wonderstruck jobban fog szerepelni szerepelni az USA-ban, mint Cannes-ban, és nem véletlenül kapott egy októberi premiert az Amazontól. És ott van még az Amazonnak Richard Linklater új filmje, a Last Flag Flying, egy Bryan Cranstonnal, akinek csak egy jó film kell ahhoz, hogy Oscart nyerjen, mert a szakma imádja. (plusz a film adaptált egy olyan évben, amikor a legtöbb esélyes eredeti forgatókönyvvel rendelkezik, úgyhogy ez egy nagy esély lehet Linklaternek is)

És gondolom te is tudod, hogy a Cannes-i díjak nem jelentenek semmit. A Nebraska se kapott semmit, aztán az Oscaron Top5-ben volt. A No Country for Old Men meg szépen bezsebelte a legjobb film díjat azután, hogy Coenék üres kézzel távoztak Cannes-ból.

előzmény: limupei (#10196)

2017-05-29 11:45:53 desmond #10198

Ami valószínűleg nem jelent pozitívumot. Sőt. :)

előzmény: ryood (#10197)

2017-05-29 08:14:07 limupei #10196

Pontosan nem tudom, mire gondolsz? Az Amazonnak van két filmje: Wonderstruck és Ramsay filmje. Az egyik kétszeres Cannes-i nyertes és nagyon jó a kritikusoknál, a másik nem nyert semmit és csak elég jó a kritikusoknál. A Focusnak pedig ott van Coppola, a második (1961 után második!) nő Cannes-i rendezői díjjal. Vele szemben jelenleg egy Victoria és Abdul van, no meg a Darkest Hour. Előbbiben van egy Judi Dench, utóbbiban egy nagyon esélyes Gary Oldman, viszont utóbbinak van egy nulla innovációra képes rendezője és egy ugyanilyen kaliberű írója.

előzmény: Vektor (#10195)

2017-05-29 01:13:27 Vektor #10195

Szerintem a versenyprogramból csak a Wonderstruck lesz esélyes jelölésekre és díjakra az őszi díjszezonban és az Oscaron (ha az idegen nyelvű kategóriát nem vesszük figyelembe). A többiek (Ramsay, Coppola, Lanthimos, etc.) az Oscar közelébe se fognak kerülni, mert a forgalmazóiknak vannak más sokkal ígéretesebb filmjeik.

Összességében két film lehet legjobb film-jelölt idén Cannes-ból: a Wonderstruck és a The Florida Project.

Utóbbi még eléggé kérdéses, amíg nincs premierdátumuk.

2017-05-28 20:17:02 limupei #10194

Hát az Arany Pálmánál mellényúltam, de azért ez sem váratlan :) Viszont szeretném felhívni a figyelmet amolyan Oscar értelemben, hogy Lynne Ramsay és Sofia Coppola ezzel jó úton járnak, és persze Nicole Kidman és Joaquin Phoenix is :)

2017-05-28 19:52:42 Ágó #10193

Eddig egész jól bejönnek a tippek. :)

előzmény: limupei (#10192)

2017-05-28 10:16:54 limupei #10192

A Cannes-i díjak megtippelése 2015-ben egész jól ment, tavaly viszont totál csődöt mondtam :) Idén sem túl könnyű a helyzet, de azért szerintem...

A három legfontosabb díj (Arany Pálma/A zsűri nagydíja/A zsűri díja) egyikét tuti megnyeri a BPM. Nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy ne így legyen, ez most nem tűnik egy széllel szembevizelő zsűrinek. A másik kettőre három tippem is van, vagy az ukrán A Gentle Creature vagy az orosz Loveless nyerhet egy nagyot, de ha nem, a Lovelessnek még mindig ott van a színésznői díj. Akárcsak a BPM, szerintem Zvjagincev filmje is tuti kap valamit. És persze ott van Lynne Ramsay és a You Were Never Really Here, ami a kritikusoknál simán top hármas cím, szóval simán megcsípheti az egyik fődíjat, vagy Ramsay megkaphatja a rendezői díjat, esetleg Joaquin Phoenix a színészit. Ha bármelyik sikerül (és szerintem sikerülni fog), akkor az Amazonnak megvan az idei Manchester by the Sea-je, lehet menni Oscarozni. Nagyjából ugyanez igaz Sofia Coppola filmjére, a The Beguiled simán viheti a rendezői díjat, de simán viheti a színésznői díjat is, és akkor a Focus Featuresnek is lesz egy Oscar-mozija a Victoria és Abdul mellé. Szintén itt, a rendezői díjnál (vagy a forgatókönyvíróinál) futhat be Ruben Östlund és a The Square, esetleg Lanthimos és a The Killing of a Sacred Deer. A forgatókönyves díjba beszállhat még Francois Ozon is (L'amant double), bár neki jobb esélye van Jeremie Renierrel a színészeknél. Persze a színészeknél Phoenix és Renier mellett nagyon ott van a most tényleg körülrajongott Robert Pattinson (Good Time) és Louis Garrel, aki Godard-t játssza a Le redoutable című filmben. Ahogy korábban írtam, a színésznőknél szóba jöhet a The Beguiled vagy a Loveless, de szóba jöhet a Wonderstruck vagy az In the Fade is Diane Krugerrel.

--> Arany Pálma-A zsűri nagydíja-A zsűri díja
BPM - You Were Never Really Here - Loveless -A Gentle Creature - Killing of a Sacred Deer
nem feltétlenül ebben a sorrendben

--> Legjobb rendező - Legjobb forgatókönyv
Killing of a Sacred Deer - The Beguiled - The Square - L'Amant Double - You Were Never Really Here

--> Legjobb színész
Good Time - Redoubtable - Loveless - L'Amant Double - The Meyerowitz...

--> Legjobb színésznő
Wonderstruck - Loveless - In the Fade - The Beguiled - Okja

2017-05-27 03:45:22 Vektor #10191

Az Oscar szempontjából Cannes talán legfontosabb híre: az A24 vette meg a The Florida Project forgalmazási jogait. Lehet, hogy megvan az A24 idei Oscar-filmje, a kritikák biztatóak.

2017-05-26 20:47:12 Vektor #10190

A filmkritikusok értékeléseit összegző oldalak alapján a Cannes-i filmfesztivál legjobb alkotása a... Twin Peaks 3. évadának első két része. :D Kár, hogy nem indulhat az Oscaron, mint a O.J.: Made in America.

2017-05-22 20:02:00 Mikkey #10189

Cannesból Ronin kolléga jelenti, hogy egy azon szent napon találkozott a 2 rendező fejedelemmel, a Haneke / Refn duóval. nem semmi élmények :)

2017-05-22 11:03:01 Vektor #10188

Persze, a zsűri mindig kiszámíthatatlan. De azért az meglepő, hogy a kritikusok mennyire negatívak idén. Lanthimos se hozott változást, az ő filmje is sok negatív kritikát fog kapni (és persze sok pozitívat is).

előzmény: limupei (#10187)

2017-05-22 07:34:49 limupei #10187

Na nem mintha ez bármit is jelentene, tavaly egyik nagy kedvenc (Toni Erdmann, Elle és a Paterson) sem kapott díjat. Sőt, a Cannes-ba kivezényelt újságíróknál például nem ment túl jól mondjuk A szobalány vagy Az ügyfél (lásd itt vagy itt), aztán később milyen szépen elboldogultak a világban (és a többi kritikusnál).

Azt pedig most elég nehezen tudom elképzelni (bár ez sem jelent semmit :)), hogy ez a zsűri ne találna utat Todd Haynesnek.

előzmény: Vektor (#10186)

2017-05-21 22:59:54 Vektor #10186

Eddig az összes Arany Pálma esélyes rendező visszafogottabb kritikákat kap a vártnál, Haneke, Östlund, Zvyagintsev, és Haynes is kissé csalódást okozott. Bong Joon-Ho hozta a vártat (ami valószínűleg kevés lesz a Pálmához), és talán Baumbach új filmje az eddigi legnagyobb siker a versenyprogramban, de az övé sem kap eget rengető kritikákat. Idén elég sokat kell várni a kritikusok kedvencére. Talán majd Lanthimos?

2017-05-21 17:46:47 csabaga #10185

Szépen mennek lefelé az Oscar jelölt filmek IMDB átlagai a kandidálás utáni felugrás után.

2017-05-21 15:35:39 ryood #10184
2017-05-21 14:11:22 Ágó #10183

Nem tudom pontosan, hogy ez milyen lista, de a pontszámok alapján eléggé megosztónak tűnik Mundruczó filmje.

2017-05-16 16:18:05 Ágó #10182

Nem is három, hanem öt magyar film lesz ott... vagy már én nem is számolom...
Holnap kezdés Cannes-ban!!

2017-05-16 15:54:44 Vektor #10181

Az első klip a nagy Oscar-esélyes, félig fekete-fehér néma, és félig színes hangosfilmből, a Wonderstruckból.

2017-04-25 23:01:31 Ágó #10180

Almodovar és zsűrije. - Cannes 2017

2017-04-18 14:03:38 Ágó #10179

Három magyar film Cannes-ban! És már csak egy hónap a kezdésig! Nagyon várjuk a híreket! :)

2017-04-13 22:32:48 ryood #10178

Ha fele olyan jó lesz a Kornél filmje, mint a legutóbbi színházi rendezése (Látszatélet) akkor már valami díj tuti az övé!

2017-04-13 18:38:12 limupei #10177

Hát ez most bivalyerős mezőny lett, és az Un Certain Regard is nagyon meggyőző. És azért vannak nagyon meglepő dolgok itt, például Hollywood még speciális vetítések között sem képviselteti magát, pedig oda mindig bekerült egy-két stúdiófilm... ezzel szemben az Amazon és a Netflix is a versenyprogramban landolt.

2017-04-13 12:46:34 Vektor #10176

Számítottam rá, hogy Mundruczó ezúttal bekerül a versenyprogramba, szeretik őt Cannes-ban, és a film különleges. Erős a mezőny, remélem a sok nagy név között nem fog eltűnni a magyar film (amihez persze az kell, hogy kiemelkedő kritikákat kapjon).

előzmény: Ágó (#10175)

2017-04-12 13:32:37 Ágó #10175

Magyar film Cannes-ban!!
Gratulálunk a szép sikerhez! :)

2017-04-07 21:45:58 Vektor #10173

Változás az Oscar szavazási rendszerében: az animációs filmeknél a jelölési fázisban is az egész Akadémia fog szavazni, nem csak az animátorok.

Szóval fel lehet készülni arra, hogy kevesebb idegen nyelvű/nem amerikai jelölt lesz az animációs filmeknél... Ebben a szavazási rendben pl. valószínűleg a Sing és a Finding Dory kapott volna jelölést a Red Turtle és a Cukkini helyett.

Úgy tűnik valakinek az AMPAS vezetésében nem tetszett, hogy pár kisebb animációs film kiszorított nagy kasszasikereket a kategóriából.

2017-03-29 12:44:13 Vektor #10171

A Paramountnak megint fantasztikus éve lehet: http://www.screendaily.com/news/cinemacon-paramount-teases-downsizing-annihilation-suburbicon-transformers-5/5116324.article?

A Downsizing sok jelölésre számíthat, ha Payne hozza megszokott kritikai elismeréseket. Payne csatlakozhat azon rendezők közé, akik elviszik a legjobb rendezés díjat egy decemberi filmmel.

2017-03-26 11:40:50 limupei #10170

Az AMPAS szabályai szerint nem is jelölhetné Németország, úgyhogy mindegy is, ebből a szempontból csak Franciaország és Ausztria releváns. És ha tippelnem kéne, egyébként is az osztrákok nevezésére tippelnék, a franciáknál egy rakás nagyágyúnak lesz idén filmje, teljes a bőség zavara: Polanski, Desplechin, Provost, Ozon, Hazanavicius, Benoit Jacquot és az Életrevalók rendezői is.

előzmény: Vektor (#10169)

2017-03-25 15:52:52 Vektor #10169

Haneke legújabb filmjét (Happy End) csak októberben mutatják be Németországban és Franciaországban, ami azt jelenti, hogy nem lesz versenyben az idegen nyelvű Oscar-díjért.

2017-03-07 19:17:51 coles #10166

...................ééééééééééééééés Vica (is):

http://ujszo.com/online/kultura/2017/03/07/magyar-filmhet-a-martfui-rem-lett-a-legjobb-film

2017-03-06 13:35:44 limupei #10165

Egy fokkal jobb helyzetben van azért, mint a Logan. A Universalnak legalább nincs belőtt Oscar-mozija (nem, nem abban az értelemben, amiben félre szokás használni, hanem az igazi értelmében), habár a Focusszal felesben ott van nekik a P.T. Anderson-Daniel Day-Lewis mozi, de azzal úgyis a Focus kampányol majd. Szóval igen, a kritikusokon múlik majd (és végső soron Jackson is).

előzmény: Vektor (#10163)

2017-03-06 01:24:49 Vektor #10163

A Fury Road sikere után semmi se lehetetlen, úgyhogy megemlíteném: figyeljetek oda a Get Outra.
Hatalmas kritikai és pénzügyi siker az USA-ban, továbbá rendelkezik társadalomkritikával, így nem tartom teljesen kizártnak, hogy ez a horrorvígjáték tényező lesz a díjszezonban. A film legnagyobb hátránya, hogy nem egy kisebb, díjakra szakosodott forgalmazónál van. Az Universal szerintem csak akkor fog kampányolni, ha a kritikusok elkezdik díjakkal dobálni a Get Outot az év végén.

Persze nem számítok nagy csodára, de egy forgatókönyv-jelölés összejöhet egy jó kampánnyal.

2017-03-05 15:48:51 hhgygy #10162

Az igen!

előzmény: redsovi (#10161)

2017-03-03 23:16:45 Ágó #10160

Jason Dietz ebben az évben is összeírt minden létező díjat, amit november vége óta adtak át. Főleg persze kritikai díjak, hiszen azok vannak a legnagyobb számban. Érdekes megfigyelni az összesített végeredményt, mindössze két kategória van, ahol máshogy döntött az Akadémia. (Mondjuk tavaly mindössze egy volt.)
BEST OF 2016

2017-03-03 09:14:45 banana #10159

A Gála legemlékezetesebb pillanata gyerekkönyvekkel prezentálva :)

2017-03-02 10:40:03 Vektor #10158

Szóval kiderült, hogy a két PwC könyvelő szimplán lefagyott, amikor Dunaway hibásan bejelentette a legjobb film győztest: http://www.thewrap.com/oscar-stage-manager-pwc-accountants-incompetence/

2017-03-01 09:06:15 Ágó #10157

Valóban, tévedtem. Igazatok van.
Azóta már utána néztem.

Remek a 2018-as cikk!!

előzmény: limupei (#10154)

2017-02-28 23:33:41 redsovi #10156

Köszi szépen! Fel is tettem őket watchlist-re. Micsoda címek, micsoda nevek! Nem kis munka lehetett összevadászni a dolgokat :)

előzmény: limupei (#10155)

2017-02-28 23:11:11 limupei #10154

Honnan tudod, hogy meglenne? Ez hülyeség, nem tudhatod. Láttuk, hogy mi van akkor, ha az van: Braveheart, Gladiátor és társaik, azaz a kemény rajongói bázissal rendelkező filmek. Jó ez a preferenciális, nem kicsit jó. De ha ez megnyugtat (tudom, hogy nem), de eddig akárhány modellezését láttam a rendszernek, már az első körben kihullik a filmek egy harmada, szóval a második körbe már csak öt megy, akik teljesítettek kellő mennyiségű első helyes szavazatot.

Az idei modellezések (volt pár) például alig két-három kategóriában hoztak többséget a hagyományos szavazásnál, azok is csak majdnem mindig: Viola Davis általában mindig magasan nyert. Úgyszintén a La La Land zenéje, és szintén a Zootropolis. Más nem nagyon szerzett többséget.

Ágó: nem jó az összevetés, mert első körben teljesíteni kell egy bizonyos mennyiséget az első helyen. Nálatok ez nem így volt. Sőt, preferenciálisan ti meg is nyertétek volna az első körben, mivel megvan az 50%+1, de ezt már BonnyJohnny írta is.

2017-02-28 21:04:16 BonnyJohnny #10153

Konkrét ötletem nincs. De mondjuk az olyan győztesek, mint a Hová lettél drága völgyünk, Angol beteg, talán nem.

Amúgy, mivel megosztó filmek (legalábbis saját korukban azok voltak), a preferenciális szavazás valószínűleg nem segített volna sem az Aranypolgáron, sem a Túl a barátságonon.

előzmény: csabaga (#10152)

2017-02-28 20:49:42 csabaga #10152

Mire gondolsz konkrétan.Melyik film nem nyert volna?

előzmény: BonnyJohnny (#10151)

2017-02-28 20:22:50 BonnyJohnny #10151

Valószínűleg, szinte... Ilyennel nem számíthatnak a szabályalkotók. Egyszerű többség kell, vagy tényleges többség? Utóbbi sima szavazással valószínűtlen, hogy egy fordulóból meglenne. Újabb szavazás kéne úgy, hogy kizárják az utolsót, és így tovább... A preferenciális szavazás ezt a módszert egyetlen szavazáson belül letudja rendezni, köszönhetően, hogy sorrendben szavaznak a filmekre.

Szerintem kiváló módszer amúgy. :) Hiszen egyszerű szavazásnál tulajdonképpen mindenkinek a szavazata elveszik, aki nem az elsőre tette le a voksát. Preferenciális szavazáson mindenki szava érvényesül. Sok minden másképp történt volna, ha kezdetektől így szavaznak...

előzmény: csabaga (#10150)

2017-02-28 20:17:14 csabaga #10150

Szerintem,ha csak 5 filmet jelölnének,akár a relatív többség is elég lenne.Egy film szinte mindig 50% körül lenne,de egyharmad szinte biztos.

előzmény: BonnyJohnny (#10149)

2017-02-28 20:04:05 BonnyJohnny #10149

Nem teljesen olyan, mert, ha az első helyezések alapján megvan az 50%+1, akkor a további helyezésektől függetlenül nyer valaki. 10 szavazóval számolva 6 első hellyel lehet nyerni, hiába szavazta a másik 4 utolsónak a filmet. Ti nem nyertetek tízből hat első hellyel.

A pontrendszernek akkor van értelme, ha számítanak a helyezések. Ahol csak a győztes kell, ott jobb preferenciális szavazás, ami egyetlen szavazás alapján is mindenképp kihozza az 50%+1 eredményt, úgy, hogy fordulók helyett az egyetlen szavazáskor leadott sorrend helyezésein megy egyre lejjebb.

előzmény: Ágó (#10148)

2017-02-28 19:53:02 Ágó #10148

Így, ahogy mondod. Mintha pontrendszer lenne.

előzmény: BonnyJohnny (#10147)

2017-02-28 19:33:38 BonnyJohnny #10147

Pontrendszerben egyébként ez teljesen normális (bár 10 versenyből 6-7 győzelemmel elég valószínűtlen, de még úgy is lehetséges).

előzmény: Ágó (#10146)