Megérdemelte-e az Oscart...

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-06-01 18:24:23 ryood #10209

A Guardian újságírójának Xan Brooksnak is bejött. Bármi lehet.
Engem nagyon érdekel a film, és alapvetően pozitívan állok hozzá.
A sokak által lefikázott Fehér Isten pl tetszett.
Tény, hogy Mundruczó a színházban él istenigazán.

előzmény: desmond (#10198)

2017-05-30 16:29:06 Vektor #10208

Igazad van, megfeledkeztem Dern díjáról.

És közben megjelent a Victoria and Abdul előzetese, ami gyakorlatilag FFJ 2.0-nak tűnik, az idősebb szavazók imádni fogják. A Focus nem fog olyan filmekre koncentrálni, mint a The Beguiled, amikor ezerszer könnyebb dolguk lesz ezzel a filmmel és a Darkest Hourral.

előzmény: limupei (#10207)

2017-05-29 21:16:13 limupei #10207

Hát nem értünk egyet, de nem is szoktunk. Szerintem most más szelek fújnak, a Nebraska pedig megnyerte Cannes-ban a legjobb színész díjat.

előzmény: Vektor (#10199)

2017-05-29 18:50:55 Vektor #10206

Eh, tavaly se küldték el a legrangosabb fesztivál-díjjal rendelkező filmünket, mert a rendező nem a Filmalap pénzéből készítette a filmet, pedig a nulla hírverés ellenére is feltűnt Ernelláék Farkaséknál pár amerikai újságíró Top10-ében. Kétlem, hogy elküldenék Enyedit Hollywoodba kampányolni pont a választások előtti hónapokban, hogy aztán egy esetleges Oscar-jelölés után megint Orbán ellen emelje fel a hangját a sajtóban.

És nem kérdés, hogy a Testről és lélekről a legjobb választás, messze ennek a filmnek van a legnagyobb hype-ja a nemzetközi sajtóban, és a film korán sem annyira fura, hogy elidegenítse az AMPAS szavazókat, sőt...

előzmény: Ágó (#10204)

2017-05-29 18:31:36 miraculum #10205

A Testről és lélekről nagy kedvencem lett, de függetlenül ettől, szerintem egyik film sem jutna el a jelölésig se ezúttal. Enyedi filmjének talán nagyobb esélye lenne pont, mert egyedi a hangvétele a sztorija viszont univerzális. Az 1945 szerintem túlságosan nekünk, magyaroknak szól, nem érzem nemzetközi aktualitását, és a látásmódja sem olyan sajátságos mint mondjuk a Saul fiának volt. Nyilván drukkolok, de nem érzem az egyetemes átütő erőt egyikben sem.

2017-05-29 16:12:12 Ágó #10204

Szerintem pont nem az fog dönteni, hogy kiről mit nyilatkozott Enyedi Ildikó.
Abban egyetértek, hogy az 1945 és a Testről és lélekről között dőlhet el az Oscar-indulás kérdése, és hogy az 1945 a témája miatt jobb pozícióból indul. Enyedi filmje szerintem túl bizarr lenne az Akadémiának, aztán lehet, hogy rosszul gondolom...

előzmény: Vektor (#10200)

2017-05-29 16:12:00 Adam Taylor #10203

Azt, hogy nem való az Oscarra vitatnám, azt meg hogy közönségfilm nem való oda, még inkább.
Így elsőre a Mongol ugrik be, ami tök hasonló és Oscar-jelölést ért, de a Kon-Tiki sem áll olyan távol a Kincsemtől. Persze, nem tipikus Oscar-mozi, de egy gyengébb évben szerintem simán nevezhető lenne. Nincs benne annyi potenciál, mint a Szabadság, szerelem-ben volt, de nem is sajnálnám le.

előzmény: Vektor (#10202)

2017-05-29 15:42:54 Vektor #10202

Nem hinném, az inkább egy közönségfilm, nem való az Oscarra.

2017-05-29 14:13:22 Adam Taylor #10201

És a Kincsem?

előzmény: Vektor (#10200)

2017-05-29 13:59:20 Vektor #10200

Így, hogy a Jupiter's Moon nem szerepelt kiemelkedően Cannes-ban, szerintem az 1945-öt fogjuk küldeni az Oscarra. Vajna tudja, hogy a második világháborús filmeket szereti az Akadémia, és felülről szerintem szólni fognak neki, hogy Enyedi filmjét ne küldjék az anti-Orbán interjú miatt.

2017-05-29 12:19:23 Vektor #10199

A Focus nem nyáron mutatná be a The Beguiled-et, ha Oscar kampányt szánnának a filmnek. Kettőnél több filmért nem fognak kampányolni, az a kettő meg biztosan a Victoria and Abdul és Darkest Hour lesz, akkor is, ha közepes kritikákat kapnak.

A Wonderstruck jobban fog szerepelni szerepelni az USA-ban, mint Cannes-ban, és nem véletlenül kapott egy októberi premiert az Amazontól. És ott van még az Amazonnak Richard Linklater új filmje, a Last Flag Flying, egy Bryan Cranstonnal, akinek csak egy jó film kell ahhoz, hogy Oscart nyerjen, mert a szakma imádja. (plusz a film adaptált egy olyan évben, amikor a legtöbb esélyes eredeti forgatókönyvvel rendelkezik, úgyhogy ez egy nagy esély lehet Linklaternek is)

És gondolom te is tudod, hogy a Cannes-i díjak nem jelentenek semmit. A Nebraska se kapott semmit, aztán az Oscaron Top5-ben volt. A No Country for Old Men meg szépen bezsebelte a legjobb film díjat azután, hogy Coenék üres kézzel távoztak Cannes-ból.

előzmény: limupei (#10196)

2017-05-29 11:45:53 desmond #10198

Ami valószínűleg nem jelent pozitívumot. Sőt. :)

előzmény: ryood (#10197)

2017-05-29 08:14:07 limupei #10196

Pontosan nem tudom, mire gondolsz? Az Amazonnak van két filmje: Wonderstruck és Ramsay filmje. Az egyik kétszeres Cannes-i nyertes és nagyon jó a kritikusoknál, a másik nem nyert semmit és csak elég jó a kritikusoknál. A Focusnak pedig ott van Coppola, a második (1961 után második!) nő Cannes-i rendezői díjjal. Vele szemben jelenleg egy Victoria és Abdul van, no meg a Darkest Hour. Előbbiben van egy Judi Dench, utóbbiban egy nagyon esélyes Gary Oldman, viszont utóbbinak van egy nulla innovációra képes rendezője és egy ugyanilyen kaliberű írója.

előzmény: Vektor (#10195)

2017-05-29 01:13:27 Vektor #10195

Szerintem a versenyprogramból csak a Wonderstruck lesz esélyes jelölésekre és díjakra az őszi díjszezonban és az Oscaron (ha az idegen nyelvű kategóriát nem vesszük figyelembe). A többiek (Ramsay, Coppola, Lanthimos, etc.) az Oscar közelébe se fognak kerülni, mert a forgalmazóiknak vannak más sokkal ígéretesebb filmjeik.

Összességében két film lehet legjobb film-jelölt idén Cannes-ból: a Wonderstruck és a The Florida Project.

Utóbbi még eléggé kérdéses, amíg nincs premierdátumuk.

2017-05-28 20:17:02 limupei #10194

Hát az Arany Pálmánál mellényúltam, de azért ez sem váratlan :) Viszont szeretném felhívni a figyelmet amolyan Oscar értelemben, hogy Lynne Ramsay és Sofia Coppola ezzel jó úton járnak, és persze Nicole Kidman és Joaquin Phoenix is :)

2017-05-28 19:52:42 Ágó #10193

Eddig egész jól bejönnek a tippek. :)

előzmény: limupei (#10192)

2017-05-28 10:16:54 limupei #10192

A Cannes-i díjak megtippelése 2015-ben egész jól ment, tavaly viszont totál csődöt mondtam :) Idén sem túl könnyű a helyzet, de azért szerintem...

A három legfontosabb díj (Arany Pálma/A zsűri nagydíja/A zsűri díja) egyikét tuti megnyeri a BPM. Nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy ne így legyen, ez most nem tűnik egy széllel szembevizelő zsűrinek. A másik kettőre három tippem is van, vagy az ukrán A Gentle Creature vagy az orosz Loveless nyerhet egy nagyot, de ha nem, a Lovelessnek még mindig ott van a színésznői díj. Akárcsak a BPM, szerintem Zvjagincev filmje is tuti kap valamit. És persze ott van Lynne Ramsay és a You Were Never Really Here, ami a kritikusoknál simán top hármas cím, szóval simán megcsípheti az egyik fődíjat, vagy Ramsay megkaphatja a rendezői díjat, esetleg Joaquin Phoenix a színészit. Ha bármelyik sikerül (és szerintem sikerülni fog), akkor az Amazonnak megvan az idei Manchester by the Sea-je, lehet menni Oscarozni. Nagyjából ugyanez igaz Sofia Coppola filmjére, a The Beguiled simán viheti a rendezői díjat, de simán viheti a színésznői díjat is, és akkor a Focus Featuresnek is lesz egy Oscar-mozija a Victoria és Abdul mellé. Szintén itt, a rendezői díjnál (vagy a forgatókönyvíróinál) futhat be Ruben Östlund és a The Square, esetleg Lanthimos és a The Killing of a Sacred Deer. A forgatókönyves díjba beszállhat még Francois Ozon is (L'amant double), bár neki jobb esélye van Jeremie Renierrel a színészeknél. Persze a színészeknél Phoenix és Renier mellett nagyon ott van a most tényleg körülrajongott Robert Pattinson (Good Time) és Louis Garrel, aki Godard-t játssza a Le redoutable című filmben. Ahogy korábban írtam, a színésznőknél szóba jöhet a The Beguiled vagy a Loveless, de szóba jöhet a Wonderstruck vagy az In the Fade is Diane Krugerrel.

--> Arany Pálma-A zsűri nagydíja-A zsűri díja
BPM - You Were Never Really Here - Loveless -A Gentle Creature - Killing of a Sacred Deer
nem feltétlenül ebben a sorrendben

--> Legjobb rendező - Legjobb forgatókönyv
Killing of a Sacred Deer - The Beguiled - The Square - L'Amant Double - You Were Never Really Here

--> Legjobb színész
Good Time - Redoubtable - Loveless - L'Amant Double - The Meyerowitz...

--> Legjobb színésznő
Wonderstruck - Loveless - In the Fade - The Beguiled - Okja

2017-05-27 03:45:22 Vektor #10191

Az Oscar szempontjából Cannes talán legfontosabb híre: az A24 vette meg a The Florida Project forgalmazási jogait. Lehet, hogy megvan az A24 idei Oscar-filmje, a kritikák biztatóak.

2017-05-26 20:47:12 Vektor #10190

A filmkritikusok értékeléseit összegző oldalak alapján a Cannes-i filmfesztivál legjobb alkotása a... Twin Peaks 3. évadának első két része. :D Kár, hogy nem indulhat az Oscaron, mint a O.J.: Made in America.

2017-05-22 20:02:00 Mikkey #10189

Cannesból Ronin kolléga jelenti, hogy egy azon szent napon találkozott a 2 rendező fejedelemmel, a Haneke / Refn duóval. nem semmi élmények :)

2017-05-22 11:03:01 Vektor #10188

Persze, a zsűri mindig kiszámíthatatlan. De azért az meglepő, hogy a kritikusok mennyire negatívak idén. Lanthimos se hozott változást, az ő filmje is sok negatív kritikát fog kapni (és persze sok pozitívat is).

előzmény: limupei (#10187)

2017-05-22 07:34:49 limupei #10187

Na nem mintha ez bármit is jelentene, tavaly egyik nagy kedvenc (Toni Erdmann, Elle és a Paterson) sem kapott díjat. Sőt, a Cannes-ba kivezényelt újságíróknál például nem ment túl jól mondjuk A szobalány vagy Az ügyfél (lásd itt vagy itt), aztán később milyen szépen elboldogultak a világban (és a többi kritikusnál).

Azt pedig most elég nehezen tudom elképzelni (bár ez sem jelent semmit :)), hogy ez a zsűri ne találna utat Todd Haynesnek.

előzmény: Vektor (#10186)

2017-05-21 22:59:54 Vektor #10186

Eddig az összes Arany Pálma esélyes rendező visszafogottabb kritikákat kap a vártnál, Haneke, Östlund, Zvyagintsev, és Haynes is kissé csalódást okozott. Bong Joon-Ho hozta a vártat (ami valószínűleg kevés lesz a Pálmához), és talán Baumbach új filmje az eddigi legnagyobb siker a versenyprogramban, de az övé sem kap eget rengető kritikákat. Idén elég sokat kell várni a kritikusok kedvencére. Talán majd Lanthimos?

2017-05-21 17:46:47 csabaga #10185

Szépen mennek lefelé az Oscar jelölt filmek IMDB átlagai a kandidálás utáni felugrás után.

2017-05-21 15:35:39 ryood #10184
2017-05-21 14:11:22 Ágó #10183

Nem tudom pontosan, hogy ez milyen lista, de a pontszámok alapján eléggé megosztónak tűnik Mundruczó filmje.

2017-05-16 16:18:05 Ágó #10182

Nem is három, hanem öt magyar film lesz ott... vagy már én nem is számolom...
Holnap kezdés Cannes-ban!!

2017-05-16 15:54:44 Vektor #10181

Az első klip a nagy Oscar-esélyes, félig fekete-fehér néma, és félig színes hangosfilmből, a Wonderstruckból.

2017-04-25 23:01:31 Ágó #10180

Almodovar és zsűrije. - Cannes 2017

2017-04-18 14:03:38 Ágó #10179

Három magyar film Cannes-ban! És már csak egy hónap a kezdésig! Nagyon várjuk a híreket! :)

2017-04-13 22:32:48 ryood #10178

Ha fele olyan jó lesz a Kornél filmje, mint a legutóbbi színházi rendezése (Látszatélet) akkor már valami díj tuti az övé!

2017-04-13 18:38:12 limupei #10177

Hát ez most bivalyerős mezőny lett, és az Un Certain Regard is nagyon meggyőző. És azért vannak nagyon meglepő dolgok itt, például Hollywood még speciális vetítések között sem képviselteti magát, pedig oda mindig bekerült egy-két stúdiófilm... ezzel szemben az Amazon és a Netflix is a versenyprogramban landolt.

2017-04-13 12:46:34 Vektor #10176

Számítottam rá, hogy Mundruczó ezúttal bekerül a versenyprogramba, szeretik őt Cannes-ban, és a film különleges. Erős a mezőny, remélem a sok nagy név között nem fog eltűnni a magyar film (amihez persze az kell, hogy kiemelkedő kritikákat kapjon).

előzmény: Ágó (#10175)

2017-04-12 13:32:37 Ágó #10175

Magyar film Cannes-ban!!
Gratulálunk a szép sikerhez! :)

2017-04-07 21:45:58 Vektor #10173

Változás az Oscar szavazási rendszerében: az animációs filmeknél a jelölési fázisban is az egész Akadémia fog szavazni, nem csak az animátorok.

Szóval fel lehet készülni arra, hogy kevesebb idegen nyelvű/nem amerikai jelölt lesz az animációs filmeknél... Ebben a szavazási rendben pl. valószínűleg a Sing és a Finding Dory kapott volna jelölést a Red Turtle és a Cukkini helyett.

Úgy tűnik valakinek az AMPAS vezetésében nem tetszett, hogy pár kisebb animációs film kiszorított nagy kasszasikereket a kategóriából.

2017-03-29 12:44:13 Vektor #10171

A Paramountnak megint fantasztikus éve lehet: http://www.screendaily.com/news/cinemacon-paramount-teases-downsizing-annihilation-suburbicon-transformers-5/5116324.article?

A Downsizing sok jelölésre számíthat, ha Payne hozza megszokott kritikai elismeréseket. Payne csatlakozhat azon rendezők közé, akik elviszik a legjobb rendezés díjat egy decemberi filmmel.

2017-03-26 11:40:50 limupei #10170

Az AMPAS szabályai szerint nem is jelölhetné Németország, úgyhogy mindegy is, ebből a szempontból csak Franciaország és Ausztria releváns. És ha tippelnem kéne, egyébként is az osztrákok nevezésére tippelnék, a franciáknál egy rakás nagyágyúnak lesz idén filmje, teljes a bőség zavara: Polanski, Desplechin, Provost, Ozon, Hazanavicius, Benoit Jacquot és az Életrevalók rendezői is.

előzmény: Vektor (#10169)

2017-03-25 15:52:52 Vektor #10169

Haneke legújabb filmjét (Happy End) csak októberben mutatják be Németországban és Franciaországban, ami azt jelenti, hogy nem lesz versenyben az idegen nyelvű Oscar-díjért.

2017-03-07 19:17:51 coles #10166

...................ééééééééééééééés Vica (is):

http://ujszo.com/online/kultura/2017/03/07/magyar-filmhet-a-martfui-rem-lett-a-legjobb-film

2017-03-06 13:35:44 limupei #10165

Egy fokkal jobb helyzetben van azért, mint a Logan. A Universalnak legalább nincs belőtt Oscar-mozija (nem, nem abban az értelemben, amiben félre szokás használni, hanem az igazi értelmében), habár a Focusszal felesben ott van nekik a P.T. Anderson-Daniel Day-Lewis mozi, de azzal úgyis a Focus kampányol majd. Szóval igen, a kritikusokon múlik majd (és végső soron Jackson is).

előzmény: Vektor (#10163)

2017-03-06 01:24:49 Vektor #10163

A Fury Road sikere után semmi se lehetetlen, úgyhogy megemlíteném: figyeljetek oda a Get Outra.
Hatalmas kritikai és pénzügyi siker az USA-ban, továbbá rendelkezik társadalomkritikával, így nem tartom teljesen kizártnak, hogy ez a horrorvígjáték tényező lesz a díjszezonban. A film legnagyobb hátránya, hogy nem egy kisebb, díjakra szakosodott forgalmazónál van. Az Universal szerintem csak akkor fog kampányolni, ha a kritikusok elkezdik díjakkal dobálni a Get Outot az év végén.

Persze nem számítok nagy csodára, de egy forgatókönyv-jelölés összejöhet egy jó kampánnyal.

2017-03-05 15:48:51 hhgygy #10162

Az igen!

előzmény: redsovi (#10161)

2017-03-03 23:16:45 Ágó #10160

Jason Dietz ebben az évben is összeírt minden létező díjat, amit november vége óta adtak át. Főleg persze kritikai díjak, hiszen azok vannak a legnagyobb számban. Érdekes megfigyelni az összesített végeredményt, mindössze két kategória van, ahol máshogy döntött az Akadémia. (Mondjuk tavaly mindössze egy volt.)
BEST OF 2016

2017-03-03 09:14:45 banana #10159

A Gála legemlékezetesebb pillanata gyerekkönyvekkel prezentálva :)

2017-03-02 10:40:03 Vektor #10158

Szóval kiderült, hogy a két PwC könyvelő szimplán lefagyott, amikor Dunaway hibásan bejelentette a legjobb film győztest: http://www.thewrap.com/oscar-stage-manager-pwc-accountants-incompetence/

2017-03-01 09:06:15 Ágó #10157

Valóban, tévedtem. Igazatok van.
Azóta már utána néztem.

Remek a 2018-as cikk!!

előzmény: limupei (#10154)

2017-02-28 23:33:41 redsovi #10156

Köszi szépen! Fel is tettem őket watchlist-re. Micsoda címek, micsoda nevek! Nem kis munka lehetett összevadászni a dolgokat :)

előzmény: limupei (#10155)

2017-02-28 23:11:11 limupei #10154

Honnan tudod, hogy meglenne? Ez hülyeség, nem tudhatod. Láttuk, hogy mi van akkor, ha az van: Braveheart, Gladiátor és társaik, azaz a kemény rajongói bázissal rendelkező filmek. Jó ez a preferenciális, nem kicsit jó. De ha ez megnyugtat (tudom, hogy nem), de eddig akárhány modellezését láttam a rendszernek, már az első körben kihullik a filmek egy harmada, szóval a második körbe már csak öt megy, akik teljesítettek kellő mennyiségű első helyes szavazatot.

Az idei modellezések (volt pár) például alig két-három kategóriában hoztak többséget a hagyományos szavazásnál, azok is csak majdnem mindig: Viola Davis általában mindig magasan nyert. Úgyszintén a La La Land zenéje, és szintén a Zootropolis. Más nem nagyon szerzett többséget.

Ágó: nem jó az összevetés, mert első körben teljesíteni kell egy bizonyos mennyiséget az első helyen. Nálatok ez nem így volt. Sőt, preferenciálisan ti meg is nyertétek volna az első körben, mivel megvan az 50%+1, de ezt már BonnyJohnny írta is.

2017-02-28 21:04:16 BonnyJohnny #10153

Konkrét ötletem nincs. De mondjuk az olyan győztesek, mint a Hová lettél drága völgyünk, Angol beteg, talán nem.

Amúgy, mivel megosztó filmek (legalábbis saját korukban azok voltak), a preferenciális szavazás valószínűleg nem segített volna sem az Aranypolgáron, sem a Túl a barátságonon.

előzmény: csabaga (#10152)

2017-02-28 20:49:42 csabaga #10152

Mire gondolsz konkrétan.Melyik film nem nyert volna?

előzmény: BonnyJohnny (#10151)

2017-02-28 20:22:50 BonnyJohnny #10151

Valószínűleg, szinte... Ilyennel nem számíthatnak a szabályalkotók. Egyszerű többség kell, vagy tényleges többség? Utóbbi sima szavazással valószínűtlen, hogy egy fordulóból meglenne. Újabb szavazás kéne úgy, hogy kizárják az utolsót, és így tovább... A preferenciális szavazás ezt a módszert egyetlen szavazáson belül letudja rendezni, köszönhetően, hogy sorrendben szavaznak a filmekre.

Szerintem kiváló módszer amúgy. :) Hiszen egyszerű szavazásnál tulajdonképpen mindenkinek a szavazata elveszik, aki nem az elsőre tette le a voksát. Preferenciális szavazáson mindenki szava érvényesül. Sok minden másképp történt volna, ha kezdetektől így szavaznak...

előzmény: csabaga (#10150)

2017-02-28 20:17:14 csabaga #10150

Szerintem,ha csak 5 filmet jelölnének,akár a relatív többség is elég lenne.Egy film szinte mindig 50% körül lenne,de egyharmad szinte biztos.

előzmény: BonnyJohnny (#10149)

2017-02-28 20:04:05 BonnyJohnny #10149

Nem teljesen olyan, mert, ha az első helyezések alapján megvan az 50%+1, akkor a további helyezésektől függetlenül nyer valaki. 10 szavazóval számolva 6 első hellyel lehet nyerni, hiába szavazta a másik 4 utolsónak a filmet. Ti nem nyertetek tízből hat első hellyel.

A pontrendszernek akkor van értelme, ha számítanak a helyezések. Ahol csak a győztes kell, ott jobb preferenciális szavazás, ami egyetlen szavazás alapján is mindenképp kihozza az 50%+1 eredményt, úgy, hogy fordulók helyett az egyetlen szavazáskor leadott sorrend helyezésein megy egyre lejjebb.

előzmény: Ágó (#10148)

2017-02-28 19:53:02 Ágó #10148

Így, ahogy mondod. Mintha pontrendszer lenne.

előzmény: BonnyJohnny (#10147)

2017-02-28 19:33:38 BonnyJohnny #10147

Pontrendszerben egyébként ez teljesen normális (bár 10 versenyből 6-7 győzelemmel elég valószínűtlen, de még úgy is lehetséges).

előzmény: Ágó (#10146)

2017-02-28 18:24:24 Ágó #10146

Emlékszem, amikor elkezdődött ez a "preferenciális szavazás", egy gimnáziumi történetemen keresztül magyaráztam meg (magamnak :)) a lényegét.
Volt egy egész éves verseny, minden hónapban egy forduló. Az összes osztály részt vett benne.
A 10 fordulóból azt hiszem mi nyertünk 6 vagy 7 fordulót, de azokban a fordulókban, ahol nem mi nyertünk, a mezőny hátsó felében foglaltunk helyet. Így is teljesen biztosak voltunk a győzelmünkben. Aztán kiderült, hogy volt egy másik osztály, akik folyamatosan második-harmadik helyen voltak és a végén megnyertek két fordulót. Összességében őket hozták hozták ki nyertesnek, nem minket. Volt is nagy felháborodás, azt hittük, hogy az első helyek száma számít majd... Nem így lett.
Most is így lehet a filmekkel.

előzmény: limupei (#10139)

2017-02-28 17:23:10 Vektor #10145

Én nem is értem, hogy nyerhetett a Suicide Squad. Azt hittem, hogy vagy a két hasonlóan látványos munka közül a jobb kritikákkal rendelkező filmet fogják választani, vagy a leginkább oscaros jelöltre, a svéd filmre fognak szavazni.

előzmény: BonnyJohnny (#10144)

2017-02-28 17:03:51 BonnyJohnny #10144

Én például úgy gondoltam, hogy kevés szavazó nézi végig a nyolc órás OJ-t, és látatlanba meg nem szavaznak... Valamelyik feltevésem téves volt. :P Illetve nem gondoltam, hogy Oscar-díjat adnak a Suicide Squadnak. Ez két olyan hiba volt, amikor tudatosan nem az esélyesre szavaztam. Már ezzel a kettővel is dobogón lennék. Amellett meg ott van a két hangdíj felcserélése. Azokkal együtt meg már AdamTaylor nyakán lennék. :) De előrébb semmiképp: a többi esetben, mikor nem jött be a tippem, tényleg meglepődtem. :)

előzmény: ChrisAdam (#10143)

2017-02-28 16:54:22 ChrisAdam #10143

Valaki meg össze-vissza tippelt (én is sok esetben), aztán nyert. Ilyen ez az idei Oscar. :)

előzmény: Vektor (#10142)

2017-02-28 16:50:14 Vektor #10142

Uh, ennyire mellé még sosem tippeltem mind idén. :D
Kitartottam pár statisztika mellett (pl. a BAFTA győzelem jelentősége az animációsoknál, a BAFTA+BFCA kombináció a kosztümöknél), amelyek bedőltek idén.

előzmény: ChrisAdam (#10140)

2017-02-28 16:28:02 Adam Taylor #10141

Annyi minden volt amit "majdnem" eltaláltam, annyi kategória amit osszekevertem (hangkategoriak, film-rendezes), hogy ossze se számoltam hány talalatom van :)

előzmény: ChrisAdam (#10140)

2017-02-28 16:04:28 ChrisAdam #10140

...and the Oscar Predictions Award goes to...

1. Adam Taylor - 20
2. ChrisAdam - 19
3. Ágó - 17
3. Brumi - 17
4. wayage - 16
5. BonnyJohnny - 15
5. #zombysoad - 15
6. Vektor - 14

Részletesebben. Érdekes módon, senki se szavazott rajtam kívül a Moonlightra, pedig az volt a másik nagy esélyes, a Legendás állatokra meg egyáltalán senki (nem csoda).
Érdekes Oscar volt amúgy, végignézve, kicsit lenyugodva az eredményeket, mindenki jól járt. Moonlight legjobb filmre kapott, La La Land zene, rendező, Manchester forgatókönyvre, Affleck, mindenki tökéletesen kikapta a jussát. Meg persze a Mindenki. :)

Úgyhogy gratulálok Adam Taylornak, (minimum) egy sörre vendégem vagy a következő Oscar-díjátadón Kritikus Tömeg találkán! :)

Ui.: Ha valamit elszámoltam, Warren a hibás!

2017-02-28 12:49:43 limupei #10139

A szavazatok nem terülnek szét, éppen erre jó a preferenciális szavazás. Ha csak az első helyeket néznék, akkor szétterülnének, így viszont nem. Viszont el kell fogadni a tényt, hogy ma már minden hétre jut két díjátadó, sokkal gyorsabb és széleskörűbb az információáramlás, a függetlenek is könnyebben kommunikálnak, így elveszett a stúdiók hegemóniája az Oscar felett, a többnyire biztonsági játékot űző filmjeik helyett már mást választ a művészközönség.

A lényeg, hogy nem szabad saját szemszögből nézni. Attól még, hogy valami neked/nekem/akárkinek a kedvence, még nem biztos, hogy másnak is. A Birdman, a Moonlight, a Spotlight és a 12 Years is megszerezte a szavazatok több mint ötven százalékát, a riválisoknak nem sikerült. Ennyi.

előzmény: banana (#10137)

2017-02-28 11:37:31 ChrisAdam #10138

Ez tény, viszont ezzel nem foglalkozik egy kisember, aki csak a Facebookot tekergeti. Így viszont, hogy minden második lap három cikket szentelt neki a tegnapi nap, ha nem többet, kb. még a legutolsó emberhez is eljut az Akadémia híre. Persze ez még nem készpénz arra, hogy Európában fent fog maradni emiatt láthatóan több ember, hogy nézze hétfő hajnalban az Oscar-átadót jövőre. :)

előzmény: Vektor (#10136)

2017-02-28 10:58:51 banana #10137

Továbbá szerintem hozzájön még amit ChrisAdam is említ. A jelöltek kibővítése csak arra jó, hogy szavazatok jobban elterüljenek. Ugyanúgy 2, nagy ritkán 3 esélyes van, mint a Top5-ös időkben.
Egy szubjektív műfajban nehéz definiálni a minőséget.

@Vektor: Szerintem egyáltalán nem volt meglepetés. Az utóbbi 5 évben egyedül a Birdman nem futott ebbe bele.

előzmény: limupei (#10130)

2017-02-28 10:50:50 Vektor #10136

Nem hiszem, az AMPAS-nak nem volt szüksége egy ilyen botrányra. Az a tény, hogy az LLL elbukta az Oscart, már önmagában hatalmas szenzáció lett volna. Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy mióta léteznek a szakszervezeti díjátadók (90-es évek eleje/közepe), ez volt a legnagyobb meglepetés. Gyakorlatilag új időszámítás kezdődik a Spotlight és a Moonlight után, az Oscar egy különálló díjátadó, amit a többi szervezet nem tud befolyásolni.

előzmény: ChrisAdam (#10134)

2017-02-28 10:50:40 BonnyJohnny #10135

Zseniális. :D

Amúgy akkor álljon itt az ügyben érintett műsorvezető reakciója is. :)

előzmény: Vektor (#10133)

2017-02-28 10:37:42 ChrisAdam #10134

Hát ez zseniális, rettenet nagy. :D

Köszi, ez így érthető. Kezdem tényleg azt hinni, hogy szándékos volt ez a baki, most aztán mindenki az Oscar után kutakodik és róluk beszél!

előzmény: Vektor (#10133)

2017-02-28 10:29:48 Vektor #10133

Conan-nek igaza van, ne bántsátok Beatty-t, nehéz dolga volt: https://www.youtube.com/watch?v=id7m_-zCM7k

2017-02-28 10:23:20 Vektor #10132

Egyszerű: az AMPAS nagyobb nézettséget akart, ezért növelte a jelöltek számát, hogy kapjunk pár nagyobb bevétellel rendelkező legjobb film-jelöltek. A 2000-es évek elején az AMPAS szavazói szépen lassan eltávolodtak közönségfilmektől a 90-es évekhez képest (vagy a minőségi közönségsikerek száma csökkent?), ezért akarták ezt meglépni. A terv jól láthatóan nem vált be, mert a nézettség évről évre tovább csökken.

előzmény: ChrisAdam (#10131)

2017-02-28 09:49:10 ChrisAdam #10131

Egyébként mi volt az, hogy a The Dark Knight miatt lett 10 jelöltes a legjobb film listája? Erről mit lehet tudni, leírná nekem valaki két mondatban?

2017-02-28 08:28:51 limupei #10130

Mert megbontották a szavazási eljárást. A rendezőknél még mindig elég az egyszerű többség, azaz matematikailag 20%+1 vokssal már lehet nyerni, míg a filmeknél preferenciális szavazás van, ahol muszáj elérni az 50%+1 szavazatot. Így lehet elkerülni, hogy a hirtelen népszerű filmek kisebb, de annál lelkesebb rajongótábora határozza meg az Oscart. Mert például az általad kialakított két csoportban nem minőségi, hanem népszerűségi a kérdés, illetve az lenne, ha megcserélnéd a Speechet és a Networköt. A többi ízlés dolga, nekem például a Gravitáció vagy a Network ugyanolyan maradandó élmény, mint a Moonlight vagy a Spotlight, míg mondjuk a Slave vagy a La La bőven elég volt egyszer is, a Revenant meg még egyszer is bőven idegesítő volt.

előzmény: banana (#10129)

2017-02-28 07:16:51 banana #10129

Én főleg ezekre gondoltam: The King's Speech, Argo, 12 Years a Slave, Spotlight, Moonlight.
Ezek szerintem "fontos" témákba kapaszkodó, közepes szintű filmek. A trend pedig az, hogy évről évre csak nő a számuk. A La la landből egy újabb Social Networkot, Pi életét, Gravitációt, Revenantot csináltak.
Már csak műfajukat tekintve is mennyivel változatosabb képet ad, ha 2010 óta csak a rendezői díjakat végig nézzük. Nem volt szerintem évtized, amikor ennyire sok esetben nem a legjobb rendezőé volt a legjobb film.

előzmény: BonnyJohnny (#10112)

2017-02-27 23:30:46 limupei #10128

Ne szomorkodj, ez az első markáns jele, hogy az Akadémia tényleg megmozgatta az állóvizet. Engem most kezd érdekelni, hogy mi lesz a vége 2020-ig :)

előzmény: ChrisAdam (#10127)

2017-02-27 23:19:48 ChrisAdam #10127

Hűha, internet nélkül voltam délután 3 órától, nem olyan egyedi eset, de az igen, hogy olyan hosszú idő volt elolvasni a kommenteket itt és a Mindenki topikjában, mint annak idején a Kőszívű ember fiait. Nagyon felrobbant az internet, helyes, helyes. Kezdem azt hinni, hogy az egész szándékos volt, reklám és marketing. :D

Rorschach: Egyetértek veled, el tudom fogadni azt, hogy nem a La La Land nyert. A szomorú inkább azért vagyok, mert a Moonlight nyert. Viszont azt, hogy Chazelle következő filmje milyen fogadtatású és várakozással teli lesz, az ígyis-úgyis eldőlt, Chazelle Oscarja miatt.

Ágó: Mindjárt össze is számolom, kik voltak a legsikeresebb tippelők. De lehet, hogy holnapra halasztom, mert kicsit agyhalott vagyok. De ami késik, nem múlik! :)

2017-02-27 23:16:22 limupei #10126

Dehogy veszekszek, pont így szeretem eltölteni a hétfő estéket :D
Azt viszont most már mindenki érti, miért vonultam vissza 10%-ra díjszezon ügyben. Tizenöt évig ugyanez nagyon sok volt :)

2017-02-27 23:10:38 HejjaX #10125

Easy srácok. Nehogy már ezen a baromságon összevesszetek.
Szerintem állati jó poén volt ez a baki. Atom nagy facepalm, persze, de azért feldobta a show-t rendesen.

2017-02-27 23:08:45 BonnyJohnny #10124

Szerintem az érvelésnek vége, csak személyeskedtek. MicaHirot idézve, kérdéses, hogy érdemes-e...

2017-02-27 23:05:17 csabaga #10123

Csak komolyan magyarázom a dolgokat,ahogy te tetted nekem.:)

előzmény: limupei (#10119)

2017-02-27 23:02:08 limupei #10122

Hát most mit mondjak :D

előzmény: BonnyJohnny (#10121)

2017-02-27 23:00:14 BonnyJohnny #10121

Jelen vitára értettem (hogy nehéz köztetek), de oké.... :D

előzmény: limupei (#10120)

2017-02-27 22:58:44 limupei #10120

Hajjaj, én ma még egy harmincas évekbeli filmtől sem mentem el. Ég és föld vagyunk :D

előzmény: BonnyJohnny (#10118)

2017-02-27 22:57:47 limupei #10119

Most már nehéz felfogású vagyok, jaj de jó :) Mondjál még ilyeneket drága mester, aki szerint túlzó elvárás eligazodni négy szó között.

előzmény: csabaga (#10115)

2017-02-27 22:57:44 BonnyJohnny #10118

Attól még olvasni tud. Esküszöm ti ketten a két véglet vagytok. :D

előzmény: csabaga (#10115)

2017-02-27 22:56:45 BonnyJohnny #10117

Szerinted. ;)

előzmény: Rorschach (#10113)

2017-02-27 22:56:08 BonnyJohnny #10116

Őneki másra nem kell figyelni. A felolvasónak igen. Majd fel kell olvasnia. Szerintem kisebb a felelőssége. Bár attól még lehetne gondolkodni olvasás előtt... Ezt eddig sem tagadtam. Csak szerintem (szerintünk) nem IQ kérdése, ennyi.

előzmény: limupei (#10110)

2017-02-27 22:54:54 csabaga #10115

Akkor még egyszer a nehéz felfogásúaknak,ha valakinek egy film díját kell átadnia,egy filmcímet keres.

előzmény: limupei (#10110)

2017-02-27 22:54:49 HejjaX #10114

Mondjuk az a rendszer eleve szar, ahol az egyik ember adja az egyik borítékot, a következőt pedig a másikat. (Ugye az elsőtől már kiment a legjobb színésznő boríték, tehát a másik kellett hogy adja a legjobb film borítékot, hiszen nála volt még egy legjobb színésznő boríték, amivel összekeverte.) Nem értem, minek cserélgetnek. Ha csak az egyik adja, kisebb a hibalehetőség. Nem kizárt a hibázás akkor sem, de kisebb az esélye. Az egyik a borítékosztó, a másik a kontroller, ugyanazokkal a borítékokkal.
Na mindegy, gondolom ők is csak emberek, hibáznak, fáradtak voltak, etc. Shit happens.

2017-02-27 22:54:24 Rorschach #10113

Mondjuk ebben a listában azért van gyenge láncszem (bőven :)

előzmény: BonnyJohnny (#10112)

2017-02-27 22:53:10 BonnyJohnny #10112

Közepes drámák? Hurt Locker, Artist, Argo, Birdman?

előzmény: banana (#10109)

2017-02-27 22:53:00 dézi #10111

:D :D

előzmény: kaamir (#10097)

2017-02-27 22:47:17 limupei #10110

Biztos a borítékot osztó ember is automatikusan adta a következőt? Vagy ő nem lehet automatikus csak a hírességek?

Egyébként így néz ki az a lap, csak a Jane Doe helyett ott Emma Stone volt, alatta idézőjelben pedig La La Land. Mi nem egyértelmű ezen? Remélem azért a villamos művek humoránál lesz és jövő hónapban Warren Beaty-nek kézbesítik Stone villanyszámláját. Majd automatikusan be is fizeti :) Na de mindegy, túl van ez ragozva.

előzmény: BonnyJohnny (#10099)