Megérdemelte-e az Oscart...

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-05-20 14:36:47 von Schatu #10625

Ennek spec nagyon örülök!
Nagyon szeretem Koreeda munkáit. És ha díjat nyert, az azt jelenti, hogy van valami halvány esélye egy európai bemutatónak.

előzmény: tibbb (#10621)

2018-05-20 04:53:11 Ágó #10624

És ami minket még inkább érdekel:
Díjat nyert Cannes-ban Szilágyi Zsófia filmje!

2018-05-19 23:45:14 ryood #10623

nuri bilge ceylan "vadkörtefája" ahogy olvasom egy újabb mestermű a török zsenitől, de akáűrcsak a burning, semmilyen díjat nem nyert idén cannesban..

2018-05-19 22:27:01 Ágó #10622

A másik nagy esélyes. :-)

előzmény: tibbb (#10621)

2018-05-19 20:49:29 tibbb #10621

The Palme d'Or goes to ...Shoplifters!
(Hirokazu Koreeda)

2018-05-18 10:53:15 Ágó #10620

Már előzetes is van hozzá: Burning

előzmény: von Schatu (#10618)

2018-05-18 10:30:21 ryood #10619

a guardian szerint fantasztikus lett matteo garrone dogman c. filmje, és még hátra van személyes kedvencem, nuri bilge ceylan filmje is.

2018-05-18 09:58:14 von Schatu #10618

Na ja, az én érdeklődésemet felkeltette.
Lee Chang-Dong nagyon tud, ha akar (vö Oasis).
A távol-kelet konstans módon erős. Évek óta a frankfurti japán filmfesztiválon látom az adott év messze legjobb filmjeit. Csak sajnos valahogy a neves filmfesztiválokon alul vannak reprezentálva.

Apropó, most látom, hogy a második legmagasabb pontszámmal Koreeda rendelkezik. No igen...

előzmény: Ágó (#10617)

2018-05-18 09:44:04 Ágó #10617

Te jó ég...
A Burning-et azonnal látni szeretném.
Nem emlékszem ilyen átlagra Cannes-ból. A Távol-Kelet iszonyúan beerősített idén.
Cannes2018

előzmény: guybrush (#10616)

2018-05-13 16:08:12 guybrush #10616

Nemzetközi szinten azért jobb a helyzet:


A Cold Warnak már az Oscar-jelölést is számba vették.

előzmény: Ágó (#10615)

2018-05-13 15:23:01 Ágó #10615

Eddig nem valami fényes...
Cannes 2018

2018-04-13 19:49:48 Ágó #10614

Hát, én hallottam. Filmszakmában dolgozó ismerősök révén. De fontos hangsúlyozni, hogy vágatlan verziót láttak. Egybehangzó vélemény volt, hogy bár gyönyörű kiállítású film, nem fogja megismételni a Saul fia sikerét. Állítólag messze nem olyan átütő és a színészvezetést is kifogásolták. Hogy ez pontosan mit jelent, arról fogalmam sincs... meglátjuk a nyáron.
Mindenesetre most sok filmes fórumon téma, hogy bár a versenyprogramba várták a filmet, mégsincs ott. És hogy ez vajon mit jelent...

Azért bízom benne, hogy nem kell csalódnunk. :)

előzmény: Vektor (#10613)

2018-04-13 18:58:57 Vektor #10613

Nem tudom, hogy ti hallottatok-e valamit a Sunsettel kapcsolatban (limu-nak volt anno infója a Saul fia premiere előtt), ami elárulhatja azt, hogy miért nem jutott be a Cannes-i versenyprogramba. Sajnos az egyik nemzetközi fórumon az a hír járja, hogy nagyon gyenge lett, és ezért utasították el.

2018-03-16 18:48:47 Vektor #10611

Elolvastam az új Adam McKay film (Backseat) forgatókönyvét. Szerintem nem lesz olyan közel a legjobb film Oscarhoz, mint a The Big Short, de Amy Adams és/vagy Steve Carell nyerhet érte a mellékszereplők között. Christian Bale-t meglepő módon kevésbé érzem esélyesnek.

2018-03-05 21:36:01 Vektor #10610

Az elmúlt pár napban a Black Panther jelenléte olyan szintű volt a díjátadókon (Spirits és Oscar), amit korábban még nem láttam egy korai film kapcsán. A Spirit díjon Boseman adta át a fődíjat a Get Outnak, ami egy kicsit szimbolikus is volt, mert a Get Out egy éves útja az Oscarig ezen a hétvégén ért véget, a Black Pantheré, a következő filmtörténelmi fekete filmé meg elkezdődött. A Disney-nek nem is kell majd kampányolnia ezért a filmért, az újságírók és a filmes Twitter megoldják majd helyettük a dolgot.

2018-03-05 21:27:16 TheDriver #10609

Amennyiben a Black Panther tényleg Oscar jelölt film lesz akkor megérett világunk a pusztulásra!!! :D

előzmény: Vektor (#10608)

2018-03-05 21:12:43 Vektor #10608

Hogy egy kis szó essen a következő Oscarról:

Először is azt szerintem már most ki lehet jelenteni, hogy a Black Panther nagy valószínűséggel legjobb film jelölést fog kapni. Hatalmas kasszasiker Amerikában és 88-as átlaga van a Metacriticen. Simán lehet, hogy egy Fury Road szintű siker lesz egy év múlva az Oscaron, Ryan Coogler is jelölést kaphat a rendezőknél. Nem véletlen, hogy többször is megemlítették ezt a filmet már az idei gálán is.

Továbbá elkezdtem olvasni Oscar esélyes forgatókönyveket. Eddig a legígéretesebb a First Man, amiért Damien Chazelle megnyerheti a második Oscar-díját. A film egyszerre lesz egy tradicionális Oscar-dráma, és egy Gravity-hez hasonló látványfilm izgalmas jelenetekkel. A Beale Street korai draftja is ígéretes, Barry Jenkins versenyben lesz megint az Oscarért, és Regina King is Oscar-díjat nyerhet ezért a filmért a női mellékszereplők között. És az Ad Astrára is érdemes lesz odafigyelni, ez lehet James Gray Arrivalje.

A legfurább forgatókönyv, amit elolvastam, az az Under the Silver Lake volt az It Follows rendező-írójától, ami nem lesz a következő díjszezon legnagyobb esélyese, de akár klasszikus is lehet belőle, annyira egyedi és fura. (de az is lehet, hogy katasztrófa lesz a vége, ki tudja, mi fog ebből az őrületből kisülni)

Ja, és elolvastam The Man Who Killed Don Quixote lassan 20 éves draftját is. Az se lesz egy egyszerű film, de szerintem ez senkit se lep meg, elvégre egy Terry Gilliam filmről van szó.

2018-03-05 20:11:38 hhgygy #10607

Szép, egyszerű, emberi történet.

előzmény: Prüstü (#10601)

2018-03-05 20:00:39 saatonda #10606

ugyanazokat, mint a te korábbi hsz-ed, amire válaszként ezt bemásoltam:)

előzmény: Ugor (#10605)

2018-03-05 19:51:55 Ugor #10605

De már bocsánat, ki a fenét érdekel? Te mindig mások véleményét nyomod ide a sajátod helyett? Az nekem nem bizonyíték, hogy találok egy szamojéd lapot, ami véletlenül nekem ad igazat és akkor azt lobogtatva rohangálok körbe-körbe... de nem is kell semmiféle bizonyíték, se mellette, se ellene semminek. Csak vissza kéne fogni az indulatokat, ennyi volt az elképzelésem. Ízlés kérdésekben meg nincs egyetemes igazság, nincs bizonyíték.

előzmény: saatonda (#10598)

2018-03-05 19:14:56 BonnyJohnny #10604

Ha már itt tartunk, a Lady Birdnek volt valami a kezében? Mert az Oscaron elég kishal maradt.

2018-03-05 18:53:08 Vektor #10603

Leginkább a SAG és a Spirits jelölések zavartak meg. Máig nem értem, miért nem kapott egy jelölést se a TSoW a Spirits-nél, amikor ugyanolyan költségvetése volt, mint a Birdmannek, és a lemaradása a SAG színészgárda jelölésről még furcsább, mert azért a TSoW nem egy La La Land vagy egy Gravity volt ezen a téren.

(és azért azt hozzátenném, hogy a Lady Birdöt tippeltem legjobb film győztesnek a filmkritikai díjak után BAFTA-jelölésekig, mert az hittem, hogy a női narratíva azt a filmet fogja segíteni leginkább, csak aztán végül egy gyengébb Boyhood lett belőle)

előzmény: limupei (#10602)

2018-03-05 18:07:37 limupei #10602

Én már azt sem értem, mi a francért nyergeltél át első körben :) Jobban belegondolva, az a film a Torontói Feszt eredményhirdetésétől az Indie Spirit jelöléséig volt frontrunner, utána max holtversenyben volt legalább egy, de leginkább két filmmel. Onnantól fogva viszont csak vergődés volt, az SAG-n kívül Amerikában, amerikaiaktól semmit nem nyert, így aztán szép lassan a forgalmazója is (akinek ott volt a kevésbé megosztó Shape of Water) kihúzta a dugót. És hiába próbálják itt páran másként látni, nem az Oscar ölte meg a Három óriásplakátot, hanem közösen mindenki, mert hogy néhány időske külföldi újságírón (Golden Globe) és egy rakás briten (Bafta) kívül semmije nem volt Amerikában, csak két népszerű színésze, akik viszont nyertek is.
Tanulság, és ebben benne van az elmúlt évek tanulsága is: érdemesebb úgy tenni, mintha a Golden Globe és a Bafta nem is létezne.

előzmény: Vektor (#10599)

2018-03-05 17:01:46 Prüstü #10601

Kíváncsi lettem erre a Fantastic Woman-re, így kiütni a nagyobb esélyeseknek tituláltakat.

2018-03-05 16:23:59 Gameface #10600

na legalább egy bölcs ember volt köztünk :-)

előzmény: Hannibal Lecter (#10597)

2018-03-05 16:22:33 Vektor #10599

A végén a TSoW-t tippeltem legjobb filmnek, nem a Three Billboards-ot, csak ide nem írtam be.

Szerencsére az utolsó héten még egyszer végig gondoltam, mi számít jobban: az elődíjátadó jelölések, vagy az Oscar-jelölések, és jól döntöttem a végén. Nem tudom, miért gondolták sokan, köztük én is heteken át, hogy a Three Billboards hiányzása a legjobb rendezőnél csak véletlen volt, mint az Argo-é 2012-ben. Fontos jelölések nélkül nem lehet legjobb filmet nyerni, a 3B-nek nem volt rendezői, a Get Outnak és a Lady Birdnek meg vágás-jelölése. (és mielőtt megemlítenéd a Birdmant, annál mindenki tudja, hogy egy speciális eset volt, mert alig volt benne vágás) Az Argo eddig az egyedüli kivétel 2009 óta, amit fel is használtak páran a Three Billboards védelmére, de ott ugyebár egyrészt az Argo végigtarolt mindent, másrészt Affleck hiányzásából előnyt kovácsoltak a végén. Idén senki se panaszkodott, hogy McDonagh nem kapott rendezés-jelölést (egy olyan filmért, ami látványosabb rendezéssel rendelkezett, mint a két évvel ezelőtti legjobb film díjas), ez önmagában mindent elárult a Three Billboards helyzetéről.

előzmény: limupei (#10572)

2018-03-05 16:20:26 saatonda #10598

egy fekete újságíró, szerkesztő

"as a fan of B horror films, “Get Out” is not that. “Get Out” is an exceptional piece of entertainment that uses devices that The Academy undervalues like __humor, action, horror__, and black people.
the Academy undervalues the first three not because they are easy things to do well in film (they are not), but these are creative languages that transcend class & are understood by everyone which undermines the elitism The Academy needs to keep the program exclusive.
I think black people are undervalued for similar reasons too: our voices, our bodies, our pain, our pleasure are universal and common because some of the first images of pain, pleasure, and desire in American film were either us or white folks portraying us. and now because of modern elitism, __the mere image of black folks and black centered narratives are challenged as “B” because we are still seen as common, the lowest creative and intellectual denominator__, lazy, B-class creators."

előzmény: Ugor (#10593)

2018-03-05 16:06:41 Hannibal Lecter #10597

Remekül aludtam az éjjel, baszkikáim! :) Oldman, McDormand és Rockwell díjának persze örülök, dicsőség nékik!

2018-03-05 14:56:54 Mizi #10596

Én csak az idegen nyelvű filmig néztem, kíváncsi voltam, hogy zsinórban háromszor is lesz-e magyar díjazott film. Akiknek örülök: Rockwell, Oldman, Deakins. Aminek nagyon nem: A kötelező kvóta-jelölt díjazása forgatókönyv kategóriában.

2018-03-05 14:52:19 Olórin #10595

"A döntéseiket nem idegeskedéssel és dühöngéssel, hanem egy vállrándítással kell elintézni."
Szerencsére itt vagy te, hogy megmutasd, hogyan kell ezt:)

előzmény: berto (#10585)

2018-03-05 14:46:49 MicaHiro #10594

Amióta van filmművészet, azóta beleszól a politika; nem 21. századi jelenség ez.

előzmény: saatonda (#10590)

2018-03-05 14:00:00 Ugor #10593

Kicsit kezd túltengeni a félig-meddig becsomagolt homofób, rasszista, intoleráns duma. Hát, talán nem kellene itt eljutnunk a libsizésig. Nem is fogunk, mert majd meg kell húzni egy határvonalat. Persze, mindenkinek lehetnek érzelmei, meg véleménye, majdnem minden Oscar után kitör ez a vulkán, és hol elmondja mindenki öreg, vén szaros, trottyos, alkalmatlan hülyéknek az egész Akadémiát, hol meg randa, szabadkőművesek gyülekezete, akik valami kártékony erkölcsi szabványokat akarnak rászabadítani az emberiségre. És lehet bárkinek ez a véleménye vagy az. Volt egy Oscar díjátadó megint, nyertek szeretett filmek meg nyertek nem szeretett filmek is, ennyi történt. Ha valaki szerint az Oscar egy rakás hülye tévelygése, annak nem kell ideírni újból és újból, elhisszük, rendben, neki ez a véleménye. Meg azt is lehet, hogy Csibe Józsika a róna szélén leül és karbafonja a kezét és azt mondja, hogy nem fogadom el az Oscart, mert az nem is díj, nem is létezik, csak a gaz amerikai imperialisták súlyos csapása a (nemzeti, szocialista, keresztény stb. bármilyen) kultúrára. Hát akkor ő most ott ül és duzzog, és valószínűleg megfázik előbb vagy utóbb duzzogás közben, mert kint éppen elég hideg van. De szabad neki ezt is, persze! Mi meg majd lehiggadunk szépen és megy az élet tovább, nézzük a filmeket és örülünk nekik vagy nem. Ahogy eddig.

2018-03-05 13:58:44 kaamir #10592

Szerintem meg sima idióták. Jómagam is "liberális PC elitista" vagyok (jelentsen ez bármit, igazából), de nem agyhalott.

előzmény: saatonda (#10590)

2018-03-05 13:52:23 saatonda #10591

igen, de nem az a lényeg, ezt írja

"2. Get Out is downright transcendent. Not just in terms of thematic coherency and how it tackles a new vein of racism that no one talks about, it's professional and so well-executed at every damn step. My only argument is with some color grading."

nem igaz. van benne számos pozitívum, vannak jó dolgai, meg kismillió hibája, jó eséllyel a kutya nem foglalkozott volna vele, ha nem feketék készítik és nem arról (is) szól amiről. mert más dolog azt mondani valamiről hogy nem rossz és vannak érdekes aspektusai, mint "transzcendens", minden szempontból tökéletesen kivitelezett, stb. mert hát rohadtul nem az.

I can't say it's bad. I can say that I think 3 Billboard is deeply problematic on almost EVERY front and I can't understand how no one is talking about the problems with basic direction and cinematic language.I really really really don't like it."

igen, de pont ez a lényeg, hogy a get out-ban is ezer hibát lehetne találni, nem egy nagy durranás, nincs köztük akkora különbség mint amit itt a filmcrithulk nyomni látszik
vagy richard brody, aki először leírja hogy mekkora mestermű, a 21. század egyik legjobb eddigi filmje a quiet passion, majd a get outot még jobbnak tartja.

ja, a get out a 21. század legjobb pár filmjének egyike, hát hogyne.

előzmény: guybrush (#10584)

2018-03-05 13:43:12 saatonda #10590

ezeknek a "liberális pc elitistáknak" erről szól minden, jajacsúnyafehérciszheteróférfiaknakkedvezőpatriarchátus és a filmművészet is a politikai küzdelem terepe. igen, szomorú, de itt tartunk 2018-ban.
mondjuk ez amerika, nem magyarország

előzmény: kaamir (#10582)

2018-03-05 13:43:06 TheDriver #10589

Előzetes alapján.... :D :D előzetes alapján kb minden jó.... :D

előzmény: Havierez (#10588)

2018-03-05 13:37:27 Havierez #10588

Berto! Ez nagyon intoleráns szöveg volt. A transzexualisok alul vannak értékelve pedig betegséggel küszködnek Ők és mint ilyenhez elfogadással, tisztelettel és alázattal fontos viszonyulni!! A magyar filmnel ha erősebb volt a wonder woman akkor azt is fontos elfogadni!

A víz érintése meg szerintem jó film előzetes alapján szóval nem értem a felháborodás okát!!

előzmény: berto (#10585)

2018-03-05 13:32:20 St4nt0N #10587

Az még adott volna némi pluszt a filmhez, ha Marina szerepét egy férfi játszotta volna, de így, az erősen maszkulin jellegű Daniela Vega szerepeltetésével ezt az esélyt is elpuskázták.
De hiszen ő transznemű…

2018-03-05 13:29:22 TheDriver #10586

A szívemből szóltál!! Minden szavaddal egyetértek! Aki kicsit is otthon van a filmekben az tudja miről szól ez az egész Oscarosdi és egy vállrendítéssel lerázza.

Egyébként a legjobb filmek (Amerikai história X, Harcosok klubja, Hetedik, A sebhelyes arcú, Casino és még sorolhatnám...) még csak jelöléssel sem rendelkeznek ( a legjobb film, rendezés, forgatókönyv kategóriákban) , szóval nálam abszolút a vicc kategória az Oscar.

előzmény: berto (#10585)

2018-03-05 13:20:26 berto #10585

Nem és NEM! Ez a válaszom a topikban feltett kérdésre. Nagyon kíváncsi lennék, hogy milyen értéket láttak a díjazott Disney nívójú (és akkor még fel is értékeltem!), kerti törpe fejű rendező förmedvényében. Mese felnőtteknek? A rusnya női főszereplő (Sally Hawkins) és a mélységes undort és hányingert keltő vízi szörny szerelme a jó ízlés minden határát átlépte. Az ellenérzésem a legjobb idegennyelvű filmre is vonatkozik! Az az üzenete, hogy aki nem elégedett a saját nemével, az sürgősen operáltassa át magát? Lelke rajta, de ne tegye tönkre egy idős családos férfi életét! Az még adott volna némi pluszt a filmhez, ha Marina szerepét egy férfi játszotta volna, de így, az erősen maszkulin jellegű Daniela Vega szerepeltetésével ezt az esélyt is elpuskázták. Egy ilyen filmet a „Szeretet nélkül”, vagy a „Testről és lélekről” mellé állítani óriási baklövés, amely az Akadémia teljes alkalmatlanságát bizonyítja. A döntéseiket nem idegeskedéssel és dühöngéssel, hanem egy vállrándítással kell elintézni.

2018-03-05 13:17:24 guybrush #10584

Nyilván túloz, de a Get Out rasszizmus ábrázolása szerintem is sokkal érdekesebb, mert nem a Trumpista redneckek, hanem progresszív "liberálisok" elé állít tükröt.

előzmény: saatonda (#10580)

2018-03-05 13:14:06 kaamir #10583

Nem számoltam, de azt hiszem az elmúlt hetekben nagyjából fél tucat listázgatós cikk került elém, ami minden idők, vagy legalábbis az elmúlt 8-10 év Legjobb film győzteseit rangsorolta - mindegyiknél a Moonlight volt az első.

Hát, amilyen filmek nyertek az elmúlt 8-10 évben. Sztem nálam is top3-ban lenne.

előzmény: Adam Taylor (#10577)

2018-03-05 13:10:58 kaamir #10582

Őszintén sajnálok mindenkit, akinek a Three Billboards csak a rasszizmusról szólt, és nem látott mást egy ilyen csodálatosan sokrétű filmben.

Clint Eastwood-ot felemlegetni ilyen kontextusban pedig kegyetlen gáz. Csak fele annyi humánum lenne a mai filmekben, mint az ő legjobbjaiban.

előzmény: saatonda (#10580)

2018-03-05 12:52:11 Gameface #10581

pont ez a bajom a Shape of Waterrel és a Fantastic Womannel, hogy oké, a peremre szorultak megmutatják, remek vállalás. de nálam mindkettő vagy semmitmondó, vagy sarkított, vagy csak karcolgat.

a Get Out és a Three Billboards voltak a belemenősek, a viszketést okozók, a töprengésre késztetők.

előzmény: saatonda (#10580)

2018-03-05 12:22:31 saatonda #10580

ez egy szuper tweet
"Ed SheerTwin

The Shape of Water is just as much about our current social climate as Get Out or Three Billboards. You have almost every marginalized group represented in one way or another railing against white/cis/hetero patriarchy together. It's a deserved win."

vagy
FilmCritHulk

If 3 Billboards beats Get Out, it's an utter repeat of Driving Miss Daisy winning in the year of Do The Right Thing. These are white people who like movies that secretly make them feel BETTER about racism, not confront them in any way. Again. Disgusting.
More
Remember: Oscar voters are 94% White. 76% Men. And an AVERAGE of 63 years old. They are trumps demographic. And a lot of them secretly voted for him. The old guard of hollywood is not your progressive buddy. They're Clint Eastwood."
3 Billboards is not only a direction-less, hapharzardly directed film, it's just another movie that's secretly subconsciously designed to make white people feel better about racism. There's a reason black people are hating on it and white people are loving it."

na ezek azok a megnyilvánulások, amelyeket éppúgy nem tud a józan ész megérteni, mint mondjuk a niggerező-buzizó széljobbereket.

2018-03-05 12:22:30 Gameface #10579

+++ Roger Deakins! és a lazasága
++ Jordan Peele
+ Frances, Allison, Gary, Sam
+ Dunkirk és BR49 díjai
+ Icarus

- Desplat: most tudatosult bennem, hogy kiráz a hideg a Shape zenéjétől.
- A Fantastic Woman. semmitmondó film.
- The Shape of Water: az akadémia ismét tökön rúgta magát. Faun-Amélie wannabe.

2018-03-05 12:16:57 saatonda #10578

ízlésesebben a fenét, a három óriásplakát az egyik legízléstelenebb film amit oscarra jelöltek ebben az évszázadban. hálistennek nem nyert.
get out mint legjobb forgatókönyv, szintén vicc
akkor már inkább ilyen biztonsági pc mese

mondjuk a "quiet passion-cynthia nixon" mellőzés miatt nem sokan sírtak, ahogy láttam, pedig legalább a jelölést megérdemelte volna...

előzmény: revkri (#10573)

2018-03-05 11:45:44 Adam Taylor #10577

A Moonlight mint elfeledett film?
Én még nem láttam ennyire propagált győztest, a No country is messze lemaradva követi ebből a szempontból. Mai napig jönnek a dícsérő elemzések és a jelenséget megfejteni próbáló okoskodások, hogyan nyerhetett - szó szerint zászlajukra tűzték a mozit, ezután az este után pedig főleg a Holdfénnyel fognak jönni, mert látható, hogy egyszeri eset volt. Nem számoltam, de azt hiszem az elmúlt hetekben nagyjából fél tucat listázgatós cikk került elém, ami minden idők, vagy legalábbis az elmúlt 8-10 év Legjobb film győzteseit rangsorolta - mindegyiknél a Moonlight volt az első.
Én az elmúlt egy évben egyre inkább megkedveltem ahogy újranéztem, és bár a La La Landnak adtam volna, simán együtt tudok élni azzal, hogy nem az nyert. Mopst nagyjából olyan érzésem van, mint a King's Speech esetében - egyszerűen győzött a gyáva középszer.

előzmény: ChrisAdam (#10568)

2018-03-05 11:16:45 acidphase #10576

uhh az általam nem látott del Toro filmje legyőzte pl az utóbbi évek egyik legremekebb filmjét a három óriásplakát..-ot? akkor lehet h az évtized/évszázad filmjéröl van szó... sürgősen pótolnom kell.. :)

amúgy számomra már akkora jelentösége van ennek az oscardijazásnak hogy most hireket olvasva tudtam meg h tegnap/ma adták át:)

2018-03-05 10:12:09 kaamir #10575

az általuk propagált perverz, rasszista szélsőséges ballib véleményt

Ezt pontosan eddig volt értelme olvasni.

előzmény: revkri (#10573)

2018-03-05 09:53:23 limupei #10574

Ne aggódj, amíg így röpködnek a lenéző "szélső balos" és "feka" jelzők, addig Hollywood nem felejti el a Tűnj elt vagy a Shape of Watert. Sőt, addig gyártja őket, ha még nem esett volna le.

előzmény: revkri (#10573)

2018-03-05 09:43:57 revkri #10573

Szívemből szóltál, ami a víz érintését illeti. Rettenetesen nagy blöff volt. Del Toro tuti biztosra ment idén. Semmit nem bízott a véletlenre. Kinyalta az akadémia és Meryl Streep ülepét, azzal, hogy az általuk propagált perverz, rasszista szélsőséges ballib véleményt állította a disney mesék színvonalát mélyen alulmúló filmjének középpontjába. Ezt még becsomagolta a mindig hálás 60-as évek látványába, mert lássuk be, sok célt nem szolgált az hogy a filmet ebbe, az amúgy, nagyon érdekes és izgalmas történelmi pillanatba rakta (szabadságjogi mozgalmak, rakétaválság, hidegháború stb.), de csecse díszletek közé helyezhette és elragadó kosztümöket aggathatott a másfél dimenziós karaktereire. Kész is a best pic contender film a'la 2010's. Szánalmas. Ez a túltolt aktuálpolitikázás azt a kevés értékét is kiradírozza az alkotásnak. A Moonlight egy fokkal legalább eredetibb akart lenni, akart valamit, még ha az is sokszor nevetségesen hazug volt, de legalább film volt. Az akadémia most Del Toro-t felhasználva a saját ülepét nyalta fényesre. Eddig nem értettem, hogy az az ember, aki megalkotta a fantasztikus faun-t, hogy volt képes egy Hellboy vagy egy Pacific Rim szintű förmedvényre. A kérdés most már az, hogy aki képes volt a Víz érintésére, a P.R-re és a Hellboyra, hogy tudta kipréselni magából a csodálatos Faunt?
De nem csak a Vízi izével volt gondom. Ott volt a Get Out féle blödli. Hogy a csudába jelölhették azt a filmet bármire is? Nemhogy még díjazzák is egy igen is, nagyon fontos kategóriában. A Mad Max technikai jelöléseit megértettem (nagyon is), a legjobb filmet már a legkevésbé sem. Ugyanez a helyzet a Dunkirk-kel. Na de a Get Out? Könyörgöm! A film egy B kategóriás direct-to-DVD film színvonalát sem nagyon éri el. Hasonló filmeket lehetett kikukázni a nagy műszaki áruházlánc szemeteskukáiba ömlesztve 299-ért, hogy aztán pár sör és némi burgonyaszirom társaságában nagyokat hahotázva szörnyülködjünk trash-estéken. Félelmetesen gagyi volt. De ugye jól volt tálalva. Belenyomták az USA-ban mindig kellő bűntudatot generálni képes feka témát és már ott is voltak a jelölések. Meg egy díj. Nem is akármelyik, hanem egy fontos kreatív kategóriában. A best pic és director mellett a legfontosabb (Szerintem).
Ez az álnok politikai kurzus elérte, hogy azok a filmek legyenek fontosak és kimagaslóak, melyek nem rendelkeznek univerzális mondanivalóval, csak az viheti valamire is, ami az aktuális (szélső balos) ügyeket instant kiszolgálja. A Három óriásplakát is politizált, de mennyivel ízlésesebben, mint a fenti két film és közben nem feledkezett meg valami egyetemesről sem (pofára is estek a készítők). Mellesleg filmként is jobban funkcionált.
Az én favoritom idén még sem ez volt (ellentétben szinte mindenkivel) hanem a Fantomszál, aminek már a jelölései is megleptek, hiszen PTA egy kivételes, egyedi filmes zseni, őket meg az akadémia szereti rendszeresen hanyagolni (Kubrick, Welles, Lynch stb.) A filmnek valós mondanivalója van, technikailag is mesteri, művészi igénnyel készített alkotás: nesze neki a kosztüm díj! De így most ez a film is csatlakozhat, az Apokalipszis Most-hoz, a 2001 Űrodüsszeia-hoz, a Mullholland Drive-hoz, a Psycho-hoz, a There Will Be Blood-hoz, a Taxisofőrhőz, a Volt egyszer egy vadnyugathoz, A Harcosok Klubjához, A John Malkovich menethez stb. - azt hiszem érthető, mit akartam mondani. A Fantomszálat 20 év múlva is meg lehet majd tekinteni és egy másik politikai klímában is érthető, afelett álló alkotás lesz. Ez nem igaz viszont a Víz érintésére (vagy a moonlight-ra vagy a get out-ra), amiről meg már a szezon után két héttel a kutya nem fog beszélni. Mondjuk így belegondolva a Fantomszálról sem. Mert azt meg alig nézik meg.
Ha ez így fog folytatódni hamarosan készülhetünk az Asylum project oscar várományos filmjeire vagy a Brazzers is előrukkolhat egy igényes díszletbe helyezett interracial filmmel. Biztos az univerzum bölcse képében tetszelgő Streep kisasszony felállva tapsolna, mutatva a követendő fényt a "suttyó tömegnek". Ha JCVD vagy Seagal most élnék fénykorukat és szétcsapnának a dél-texasi örök suttyók közt hogy megmentsék a mindig nemes lelkű csikánó és afro-amerikai honfitársaikat, már biztos hozzájuk vágtak volna pár szobrocskát. Kb itt tartunk most, vagy már itt sem.

A Testről és lélekről nem nyerése miatt sem fogok álmatlanul forgolódni. Bár (még) nem láttam a kategória többi jelöltjét, sem a díjazott filmet, de azt majdnem biztosan kimerem jelenteni, így látatlanba, hogy sokkal rosszabbak nem lehettek, Enyedi Ildikó álművész parasztvakításánál. Borzalom volt minden egyes perce. Az (itt is) agyon hype-olt Borbély Alexandra Robotzsaruból merített alakításával együtt.
Viszont ami pozitívum, hogy Deakins papa végre megkapta az elsőt, abból a minimum 10-ből, ami már járt neki. Nagyon örültem, és annak is hogy nem kezdett alávaló hálálkodásba, hanem karakteréhez méltó lezserséggel fogadta. Mr Oldman-nek is nagyon örültem, bár már neki is korában kijárt volna. Ja és a program végi Jetski-s poén is ült, bár Jimmy Kimmel halovány volt, azért egy jó Matt Damon poénra futotta.
Na ennyi. 'Aszem kellően kidühöngtem magam egy teljesen felesleges ceremónia miatt. Pedig megfogadtam pár éve, hogy soha többet nem nézem meg, de mivel majdnem az összes nagy díjvárományost láttam már és ott volt PTA is, gondoltam: miért ne? Hátha csoda történik. :)

előzmény: ChrisAdam (#10568)

2018-03-05 09:18:26 limupei #10572

Ha nem volt ellenfele, akkor miért álltál még egy nappal is a 3B mellett? :)

Nem erről volt szó, inkább arról, hogy a 3B sokkal megosztóbb* volt nála, és úgy tűnik, horrorsága okán a Get Out is.

*könyörgöm, az a film Amerikában amerikaiaktól kábé semmit nem nyert az SAG díján kívül.

előzmény: Vektor (#10565)

2018-03-05 09:04:10 Havierez #10571

Csak szólok hogy a Dunkirk is történelmi film! Amúgy meg a Darkest Hour véleményem szerint nem érdemelte most meg az arany szobrocskat legjobb film kategóriában! Viszont Gary Oldman parádés szereplése annál inkább! Megérdemelten kapta a legjobb férfi főszereplő díjat!

előzmény: ChrisAdam (#10570)

2018-03-05 08:46:06 ChrisAdam #10570

A Darkest Hournak, mert az történelmi film.

előzmény: Havierez (#10569)

2018-03-05 08:43:47 Havierez #10569

Szerintem a Víz érintése üdítő változás az eddigi megszokott utóbbi években csak drámakat díjazott filmekhez képest! Szerinted kinek kellett volna nyernie Guillermo Del Toro fantasy filmje helyett?

előzmény: ChrisAdam (#10568)

2018-03-05 08:10:24 ChrisAdam #10568

Tulajdonképpen azért is zavarbaejtően bosszantó ez az idei Oscar, mert tényleg olyan film nyert, ami esetében már megérteni se tudom a díjazást. Azért tavaly a Moonlight tényleg egy egyedi film volt, sok-sok pozitívummal és habár személy szerint engem nem ért el a film, közepest is adtam rá, meg tudom érteni, aki magasztalja. Előtte évben hasonló volt a Spotlight, bár az már nálam is 4-esen áll, de hasonló a helyzet: nem túl kiemelkedő, bár jó film, a "legjobb"-ra mégse méltó. És lám, így 1-2 év távlatából be is igazolódik az mindkettő esetén, hogy hiába lettek legjobb filmek - főleg a Moonlight -, szépen elmerültek a feledés mocsarába és sose lesznek hivatkozási alapok, klasszikusok.

És idén meg jön ez a blöff, A víz érintése, ami esetén még megértem, ha valaki ellötyögött rajta, mert van szerethető oldala és meg tudom azt is érteni, hogy valaki szerette, de hogy 2017 legjobbja legyen... Egy vicc.
Valahogy el lett feledve, hogy a "legjobb" szó nem biztonságpolitikai szempontból megfelelő alkotást jelenti, hanem az adott év (egyik) legjobb filmjét. A legjobb film pedig az az alkotás, ami aktuális témáról eredeti módon mesél, ami valamilyen szinten megújítja a filmtörténelmet, hozzátesz ahhoz, amire majd lehet hivatkozni később és a többi... Nem csak "meselófasz". (by Tarr Béla) A mesét élvezzük és szeretjük, de nem dobáljuk meg olyan díjakkal, amit nem érdemel meg.

De nem a legjobbak vannak díjazva. Az Akadémia totálisan gyáva (lett). Hány és hány film tarolt le gálákat régen, 20-30, 50 évvel ezelőtt. Most pedig patikamérleggel ki vannak számolva a díjazottak, ki vannak osztva a porciók. Ha az kapja azt a díjat, akkor ennek kell ezt a díjat, nehogy az Akadémia bőrére legyen sütve, hogy csak a feketék/melegek/fehérek/bármik mellett/ellen van, kapjon mindenki díjat, menjetek haza és nem lesz bajunk, nektek se lesz.

A víz érintése pedig lehet a legjobb egyesek szerint és nem is kelnék ki ellene, ha egy szál egymagam állnék a pusztaság közepén a kettesemmel, a többiek a másik pusztaságon sokasodnának az ötösökkel, négyesekkel. De nem, a népes számú kedvenceim szerint 2.6, az összátlaga is csupán 3.3... Azért ez elmond valamit. Szóval nem a(z anti-)PC, a sznob, vagy a direkt fanyalgó szólal belőlem, hanem a filmrajongó. Egy kiszámítható, unalmas, de persze szép csomagolásban felszolgált blöff kapta idén a legjobb díját, ami egy végtelen egyszerű, felületes és kifejezetten bátortalan történet, persze egy kötelező, átlagos, ám messze nem helytálló aktualitással.
Kiakasztó ez a jelenség. De ez trend már, jövőre lehet tippelni, mik nyernek.

2018-03-05 07:57:57 TheDriver #10567

Újfent szégyen volt ez az Oscar díj...na de mást nem is vártam, győzőtt a giccs és a pátosz...

2018-03-05 07:38:23 BalaKovesi #10566

Még így látatlanban is nagyon csalódott vagyok, amiért a Víz érintése nyerte a legjobb filmet meg rendezőt... A rendezőt legalább adhatták volna Nolannek. Most csakazértis meg fogom nézni ezt a víziszörnyes izét, mert felcseszett... :D Viszont Deakinsnek, és a Három óriásplakát színész-díjainak rettentően örülök! :)

2018-03-05 07:36:10 Vektor #10565

Ugyan, szerintem a TSoW volt annyira megosztó film, mint az LLL, csak nem volt egy Moonlight kaliberű ellenfele, és nem kellett hónapokon át megvédenie az első helyet, mint az LLL-nek. A Fox Searchligh nagyon ügyes volt, nem hagyták, hogy egy percig is legjobb film főesélyesként kezeljék a filmet.

Az elmúlt pár hétben már elkezdtek megjelenni azok az érvek a TSoW ellen a Film Twitteren, amiket tavaly az LLL is megkapott, de ezúttal ez az ellenkampány túl későn érkezett.

előzmény: Ágó (#10561)

2018-03-05 07:33:44 Mikkey #10564

főbb kategóriákban 6/6 tippem ült, nem nagyon voltak nagy meglepetések :D

2018-03-05 06:26:24 limupei #10563

És közben Ágó már beírta :)

2018-03-05 06:26:05 limupei #10562

Pont, hogy nem ez történt, szerintem.

előzmény: Vektor (#10560)

2018-03-05 06:25:21 Ágó #10561

Nem. Csupán annyi látszik belőle, hogy A víz érintése kevésbé megosztó film, mint a La La Land. :)

17-et találtam el végül a 24-ből. Kinek hogy jöttek be a tippek?

előzmény: Vektor (#10560)

2018-03-05 06:20:27 Vektor #10560

Na, egy évvel később megkaptuk a La La Land győzelmet. Ebből is látszik, mekkora bravúr volt a Moonlight legjobb film díja tavaly.

2018-03-05 05:58:39 Ugor #10559

Mese forever! Végül is... álmodni ülünk a vászon elé, meg csodálkozni.

2018-03-05 05:53:56 ChrisAdam #10558

Egy pillanatra azt hittem, egy rossz poén, aztán javítja az öreg, de nem volt olyan bátor... :)

előzmény: Ágó (#10557)

2018-03-05 05:52:14 Ágó #10557

A végére most befért volna egy baki. :)

2018-03-05 05:51:16 Adam Taylor #10556

Látom magam előtt a Rolling Stone/Indiewire/AV club/Variety szokásos évi visszaemlékező cikkeit: "Mikor a változó idők közepette lehetőség lett volna valamiféle kinyilatkoztatást tenni, az Oscar inkább A víz érintését díjazta" illetve "Az év legkiemelkedőbb/legnagyobb hatású filmje, a Geti out helyett egy mesét díjaztak"

2018-03-05 05:49:21 ChrisAdam #10555

******** Oscar, ******. Hányok. Vicc az egész. Évek óta. Beállhat szépen a sorba... el se hiszem.

2018-03-05 05:49:20 limupei #10554

Most mondanám, hogy megmondtam, de annyira mégsem mondtam meg :)

2018-03-05 05:47:38 Ugor #10553

Ez azért meglepi volt, meg nem is...

2018-03-05 04:53:46 ChrisAdam #10552

Ez a This Is Me szörnyű, te jó ég.

Ágó: Pontosan. :)

2018-03-05 04:53:02 Ágó #10551

Deakins győzelméért már megérte fenn maradni. :)

2018-03-05 04:49:25 ChrisAdam #10550

Deakins!!!!!!!!!!!!!!!!

2018-03-05 04:40:57 flake #10549

Eddig ez a legjobb az egészben :)

előzmény: ChrisAdam (#10548)

2018-03-05 04:37:56 ChrisAdam #10548

Azannya, Get Out.

(Mégis maradtam. :)

2018-03-05 03:57:43 Ágó #10547

13-ból 10 találat eddig.
Jó éjt Chris! :)

2018-03-05 03:33:55 Ugor #10546

Jó éjt!

előzmény: ChrisAdam (#10545)

2018-03-05 03:28:00 ChrisAdam #10545

Megyek is aludni, sziasztok.

2018-03-05 03:26:27 Ágó #10544

Ohh...
Így is gratulálunk!! :)

2018-03-05 03:24:56 Ugor #10543

Hát sebaj... ez van! Gratulálunk a győztesnek!

2018-03-05 03:24:42 ChrisAdam #10542

ÓÓÓÓÓÓÓÓÓ.

2018-03-05 03:04:31 BonnyJohnny #10541

Azzal már megbékéltem. :)

előzmény: flake (#10539)

2018-03-05 03:03:18 Ágó #10540

6/4 :)
A Víz pedig most fogja vinni az elsőt.

2018-03-05 03:02:32 flake #10539

A rendezőit szinte biztos, hogy behúzza.

előzmény: BonnyJohnny (#10537)

2018-03-05 03:01:56 BonnyJohnny #10538

Dunkirknek külön örülök.

2018-03-05 02:59:39 BonnyJohnny #10537

SoW eddig mellőzött... remélem így is marad...

2018-03-05 02:53:42 flake #10536

Hajrá Baby Driver!

2018-03-05 02:47:49 Ágó #10535

Közben az oroszok "megkapták az elsőt".
A magyar műsorvezetés pedig sajnos valóban gyenge.

előzmény: ChrisAdam (#10534)

2018-03-05 02:37:25 ChrisAdam #10534

Komolyan mondom, ilyen dilettáns, buta, ostoba stúdióasszonyt... kinek a rokona volt? Köszi az angol linket.

2018-03-05 02:36:56 flake #10533

Az IGN kitette a sorrendet. Ha valakit érdekelne:

- Legjobb dokumentumfilm
- Legjobb hangvágás
- Legjobb hangkeverés
- Legjobb látványterv
- Legjobb idegennyelvű film
- Legjobb női mellékszereplő
- Legjobb animációs rövidfilm
- Legjobb animációs film
- Legjobb vizuális effektusok
- Legjobb vágás
- Legjobb rövid dokumentumfilm
- Legjobb rövidfilm
- Legjobb adaptált forgatókönyv
- Legjobb eredeti forgatókönyv
- Legjobb operatőri munka
- Legjobb eredeti filmzene
- Legjobb eredeti betétdal
- Legjobb rendező
- Legjobb férfi főszereplő
- Legjobb női főszereplő
- Legjobb film

2018-03-05 02:34:21 Ugor #10532

Ügyes vagy...

2018-03-05 02:33:29 Ágó #10531

Eddig 3/3. :)

2018-03-05 02:18:44 BonnyJohnny #10530

Éljen! :)

2018-03-05 02:06:53 BonnyJohnny #10529

Ez akadt, de találtam ezt:
link

előzmény: flake (#10528)

2018-03-05 02:01:44 flake #10528

Talán próbáld meg ezt:

http://www.livenewschat.eu/the-oscars-live-stream/

Ha nem megy, lődd ki az adblockert, ha van :)

előzmény: BonnyJohnny (#10526)

2018-03-05 01:57:53 Ugor #10527

Hát... izé... nagyon nehéz átvergődni ezeken a semmilyen riportokon.... BonnyJohnny, igyál fokhagymás pálinkát!

2018-03-05 01:52:21 BonnyJohnny #10526

Angol nyelvű stream-et tud valaki?

előzmény: flake (#10525)