Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Az A-kategóriás 39. Warsaw Film Festival-on 3 díjat is nyert Moldovai Katalin első nagyjátékfilmje az Elfogy a levegő!
1. Competition 1-2 (Kategória Fődíj)
2. FIPRESCI-díj (Nemzetközi Filmkritikusok)
3. Young FIPRESCI Award (Fiatal Filmkritikusok Díja)
A film november 2-től a mozikban!
Egy kifejezetten érdekes beszélgetés a cannesi filmfesztivál díjazási szokásairól: Mitől fesztiválsiker egy film? - / Csákvári Géza & Kovács Gellért / Mozinet Nagylátószög
21 filmmel bővítette ki az Európai Filmakadémia az Európai Filmdíjak idei játékfilmes jelöltjeinek shortlistjét: a listán Reisz Gábor Magyarázat mindenre című alkotása is szerepel.
A shortlist 40 címből áll, Reisz Velencében díjazott alkotása olyan filmek mellett szerepel, mint Justine Triet cannes-i nagydíjas Egy zuhanás anatómiája, Christian Petzold Tűzvörös égboltja és Elene Naveriani Rigó, rigó, szederindája, melyet Pákozdi Ágnes fényképezett.
A GG kapcsán sajnos valóban ez a legjobb hír eddig hosszú évek óta.
előzmény: Ágó (#11874)
Na pont ez az...
Mi volt a konkrét ok? Fogalmam sincs.
De abban biztos vagyok, hogy kb bármilyen újságírással kapcsolatos "bűn" megállna az esetében, az általános inkompetenciától kezdve a megvesztegethetőségen és plágiumon át az ízléstelen szolgalelkűségig.
előzmény: budaik (#11876)
Ott egyéni feljelentés ment egy svéd újságírónőtől, mert őt nem vették fel, s ha jól tudom Návait találta be. De nem tudom a pontos sztorit. De szerintem maximálisan nem kár Návaiért, a filmes újságírás freitamása....
előzmény: manuva (#11875)
Vajon mit követett el Návai?
előzmény: Ágó (#11874)
Nem mintha sokat számított volna az utóbbi időben a GG, csak mint hír:
Kizártak 3 embert a Golden Globe-szavazók közül. Návai Anikó is köztük van. A Deadline forrásai szerint a Hollywood Foreign Press Association magatartási kódexének megsértése miatt, kivizsgálást követően döntöttek így.
De jó!
előzmény: Ágó (#11868)
"A nemzetközi közösség elismerése a világot jelenti nekünk. Most még jobban, mint valaha. Amint talán tudják, a független filmesek és projektek valódi nehézségekbe ütköznek Magyarországon. Ezért ha megengedik, arra kérem önöket, kövessék a magyar tehetségeket, segítsenek nekik figyelmükkel" – mondta Reisz Gábor a köszönőbeszédében angolul. Magyarul is megszólalt, köszönetet mondott a stábnak, a magyar közönségnek pedig azt üzente: "Azt szeretném, ha elkezdenénk beszélgetni. Addig, amíg van kivel."
előzmény: Ágó (#11868)
Yorgos Lanthimos forever!
előzmény: Ágó (#11870)
Volt ám ma este egy másik magyar siker is Velencében. Az Arany Oroszlánt a Szegény párák nyerte, amit teljes egészében Magyarországon forgattak, nagy magyar stábbal.
Éljen! Nagyon várjuk!
előzmény: Ágó (#11868)
Szekciójának fődíját nyerte Velencében a Magyarázat mindenre!!
előzmény: ryood (#11857)
...ami eredetileg, ugye, Gárdos Péter filmje lett volna, de véletlenül Koltaihoz (a Lajos) került, mint anno a Sorstalanság, amelyik Szász Jánosé lett volna
előzmény: ryood (#11866)
Nincs bennem semmi kétség, hogy a Semmelweis Oscar jelölt lesz jövőre.
előzmény: critixx (#11865)
Általában az a konszenzus, hogy Lajos Tamás valamelyik filmjét küldik Oscarra, mert ő nyerte a nyelvhosszúsági versenyt. Ezért csodálkozom, hogy idén nem így történt.
előzmény: ryood (#11863)
Igen, az is.
előzmény: Adam Taylor (#11861)
A Hadik nem az?
előzmény: critixx (#11862)
Fura. Lajos Tamás produceri közreműködésével idén nem is készült film?
előzmény: ryood (#11858)
Nem beszélve a Háromezer számozott darabról...
előzmény: ryood (#11860)
Igen, és közben ott van két remek film, a Larry és a Hat hét, persze ezek a mai magyar valóságot mutatják meg...
előzmény: oscarmániás (#11859)
Bolsonaro pajtás engedélyével biztos....
előzmény: ryood (#11858)
Az Oscarra nevezi Magyarország a Kojot négy lelkét...
Az év legjobban várt filmje nálam. Hajrá-hajrá!
előzmény: Ágó (#11856)
Reisz Gábor harmadik nagyjátékfilmje, a Magyarázat mindenre bekerült a Velencei Filmfesztivál hivatalos programjába!! Nagy gratula!!!
Éljen!
Hohóó!! Buda Anna Flóra kisfilmje nyerte a Cannes-i Filmfesztivál rövidfilmes fődíját. Gratulálunk!!!!
A további nyertesek pedig itt.
Festival de Cannes 2023
Kezdődik!
A 444-es cikk a helyes, a négyből két kritériumnak kell megfelelni. Tartalmilag bármilyen film lehet jelölt a legjobb film kategóriában, ha teljesít másik két, stábtagokra/gyakornokokra/marketingre vonatkozó kritériumot. Ez az eredeti közlemény az Akadémiától.
Úgyhogy kb. az összes lentebb említett film is megfelelt volna a kritériumoknak. Pl. a Száll a kakukk:
- At least one of the lead actors or significant supporting actors is from an underrepresented racial or ethnic group: Will Sampson
At least two of the following creative leadership positions and department heads—Casting Director, Cinematographer, Composer, Costume Designer, Director, Editor, Hairstylist, Makeup Artist, Producer, Production Designer, Set Decorator, Sound, VFX Supervisor, Writer—are from the following underrepresented groups: Jane Feinberg (casting) és Lynzee Klingman (vágó)
előzmény: Ágó (#11850)
Itt:
https://www.oscars.org/awards/representation-and-inclusion-standards
előzmény: Ágó (#11850)
Közben én már összezavarodtam, mert az általad hivatkozott cikk már kicsit mást ír a kritériumokról, mint a 2020-as. Abból még számomra egyértelműen az jött le, hogy a készülő filmekhez tartalmilag nem kell hozzányúlni, elég, ha a stábban jelen vannak a Filmakadémia által hátrányos helyzetűnek vélt csoportok képviselői. Ebből az újból már azt olvasom ki, hogy dehogynem kell hozzányúlni a filmekhez. Most akkor mi számít feltételnek és mi a feltételrendszer? Az Akadémia eredeti közleménye erről elérhető valahol?
előzmény: ryood (#11849)
Lehet, de közben az elkészülő filmekben mégis rendre megvalósulnak a kvóta szerintii kritériumok a szereplőgárdák, témaválasztások, mondanivalók tekintetében is.
előzmény: Ágó (#11848)
Ebben a korábbi cikkben elég jól összefoglalták a változtatásokat, a négy új kritériumból kettőnek kell megfelelni, nem az összesnek. Az a kettő pedig vonatkozhat a stábra is, a filmhez nem is kell hozzányúlni. Jelentek meg itthon is olyan téves hírek, hogy pl. az Irishman nem kerülhetett volna az Oscar közelébe, ha pár évvel később lett volna a bemutatója. Pedig dehogynem. Ha elég "sokszínű a stáb", akkor simán. Ez nem pontosan szerepel a hivatkozott Telex-cikkben.
előzmény: ryood (#11842)
A
Esetleg ezek a filmek:
A víz érintése
Holdfény
Ütközések
Forrest Gump
Farkasokkal táncoló
Miss Daisy sofőrje
Esőember
Gandhi
Száll a kakukk fészkére
Éjféli cowboy
Forró éjszakában
80 nap alatt a Föld körül
Rakparton
Férfiszenvedély
Elfújta a szél
előzmény: BonnyJohnny (#11846)
Hát, például a Cápa (most Dreyfussról az jutott eszembe) nem.
előzmény: csabaga (#11845)
A korábbi győztesek közül hány film felelt meg a mostani kivánalmaknak?
előzmény: ryood (#11842)
A 70-es évek más volt. Akkor szinte minden jelölt egészen rendkívüli film volt, valahogy akkor sikerült a minőséget produkálni és díjazni egyaránt. Azóta zuhanás van.
előzmény: Xuja (#11843)
Egyrészt igaza van, másrészt ez sosem volt másképp, Hollywood (és az Akadémia) mindig is az éppen aktuális trendek alapján favorizált bizonyos filmeket / művészeket.
előzmény: ryood (#11842)
Richard Dreyfussnak hánynia kell Hollywood új sztenderdjeitől
Abszolút jogos.
Cannes-i versenyprogram 2023
Ken Loach, Todd Haynes, Wim Wenders, Jonathan Glazer, Wes Anderson, Aki Kaurismäki, Nanni Moretti, Alice Rohrwacher és Marco Bellocchio is versenyben. Ígéretes névsor.
Persze ez az egész dolog szubjektív! Angela Bassett-et csak azért hoztam fel, mert legtöbben rá és J. L. Curtis-re szavaztak szinte holtversenyben, végülis bejött a 2közül Curtis nyert!
előzmény: hollyaudreyanne (#11838)
A szavazatom Kerry Condonra ment volna. Voltak problémáim A sziget szellemeivel, de azt elismerem, hogy színészileg nagyon erős film.
Stephanie Hsu és Hong Chau győzelmének is tudtam volna örülni. Angela Bassett győzelme elmegy kategória lett volna számomra (pedig meglepően tetszett a A fekete párduc második része, de nem pont az alakítások miatt).
előzmény: Korben (#11836)
:)
előzmény: Korben (#11836)
Angela Bassett-nek adtad volna gondolom.
előzmény: hollyaudreyanne (#11835)
Ezzel így vagyok én is, csak nálam a legjobb női mellékszereplő az a kategória amivel nagyon nem értek egyet.
előzmény: Korben (#11834)
Én alapvetően elégedett voltam ezzel az Oscarral, kivéve azt h szerintem a Babylon-t illette volna meg a legjobb filmzene díja. Mely nagyobb komplexebb zene lett, Hurwitz 2 évig dolgozott rajta állítólag. Mondom ezt úgy, h a Nyugaton a helyzet változatlan zenéje is nagyon tetszik-nagyon jól szól a film alatt, de egy Babylon mellett akkor sem nyerhetett volna. Korábban szó volt arról h a Babylon-t nem véletlen mellőzik, túl kemény Hollywood kritikát fogalmaz meg, túl sok benne az extrém-szexualitást is tartalmazó jelenet, nyilván ez kicsapta a biztosítékot a konzervatív oscar bizottság előtt. De azért a zenét behúzhatta volna, sztem járt volna neki! De lehet, h a 'párhangos' Nyugaton a helyzet változatlan zenéje jobban megmaradt a (a nem annyira vájt) fülekbe is, így arra szavazott a többség, és ilyenkor hiába sokkal jobb is szakmailag a Babylon ez van, el kell fogadnunk. De legalább a Golden Globe-ot megkapta!
Score kategóriában számomra nevetséges, h John Williams bármit csinál jelölik, Gondolom sok rajongója van a bizottságban. Szerintem A Fabelman zenéje tök közepes, persze jól funkcionál a film alatt.
Míg Ahol a folyami rákok énekelnek score-ja szerintem valami gyönyörű! Hidegrázós a film alatt és külön hallgatva is. Legalább jelölhették volna. Persze a véleményem szubjektív, és lehetséges az is h egyedül vagyok ezzel a véleménnyel.
:)))
előzmény: ChrisAdam (#11822)
És már harmadszor másolnak minket. Hát, felháborító. :)
előzmény: ChrisAdam (#11822)
Én mindenesetre elég magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy McDonagh egyszer meg fogja kapni a forgatókönyv Oscarját. Kicsit emlékeztet Kenneth Lonerganre. Egyszerűen túl nagy név McDonagh ahhoz mind filmes, mind színházi körökben, hogy örökre forgatókönyv Oscar-díj nélkül maradjon. Csak akkor nem fog nyerni, ha inkább színdarabok írására fog fokuszálni a filmek helyett.
Én is sajnálom A sziget szellemeit, de végül is ez volt az ára annak is, amit lentebb talán pont te írtál: az elmúlt években inkább szétosztogatták a díjakat, most meg egy nagy tarolást láttunk. Érdekes kérdés, nem is tudom melyik a jobb, ha szétválik Legjobb film és rendezés vagy ha ugyanannak a filmnek jár. Idén speciel ha nem a Danielsék kapják akkor valószínűleg Spielbergnek ment volna, nem McDonaugh-nak - a forgatókönyvet viszont simán elvihette volna a Minden, mindenhol helyett.
előzmény: Vektor (#11829)
A Banshees nullázása nem azért fájó, mert 0/9, hanem mert szerintem ők voltak a másodikak a legjobb film kategóriában. Általában a második helyezett kap legalább 1 vigaszdíjat. Nagy pechük volt, hogy ugyanazokban a kategóriákban voltak erősek, ahol az Everything Everywhere tarolt (film, férfi mellékszereplő, női mellékszereplő, eredeti forgatókönyv).
előzmény: BonnyJohnny (#11828)
A sziget szellemei a Turning point és Color Purple (11), valamint az American Hustle, True Grit és Gangs of New York (10) után (tehát a TOP5-be éppen nem fért be) a hatodik legtöbb Oscar nominációval bír úgy, hogy egyet sem váltott díjra. :/
Szerintem is kár idáig leegyszerűsíteni a díjakat, hogy egy-egy jellemző miatt kapják azt meg az adott filmek. (Pláne hogy ezek igen vitatható jellemzők, én például az EEAAO-t különösebben nem is éreztem feministának)
Az összes szubjektív díj, mint az Oscar is, sok ember sok személyes szempontjának kaotikus együtteséből áll össze valahogyan. Pont ezért kár neki túl nagy jelentőséget tulajdoníatni, mert nem valamiféle egyetemes értékeket képvisel. Valószínűleg soha nem is volt ez a célja (ez probléma), és ha célja lett volna akkor sem tudta volna megvalósítani (ez pedig egyszerűen a fent emlegetett szubjektivitásból és az emberi természetből fakad, tulajdonképpen érthető).
A mostani eredménynek én egyébként örülök, szerintem az EEAAO egy karakteres, kreatív, érdekes és végeredményben okosan pozitív alkotás. De persze az én véleményemnek sincs nagy jelentősége ;)
Ugyan még nem láttam A bálnát, de a videóanyagokat nézve egyáltalán nem gondolnám, hogy az a legfontosabb cimke a filmmel kapcsolatban, hogy a főszereplője egy meleg férfi. Ha már valahol keresni akarjuk a miértet, kizárva, hogy Fraser pusztán az alakításával ki tudta érdemelni a díjat, akkor inkább feltételezném bűntudat-díjnak, de szerintem felesleges ilyen helyeken keresni a miértet, pláne a sminkesek győzelmét bevonva, amit abszolút megérdemelt a film (ahogyan a többi jelölt is megérdemelte volna).
Egyébként így aludva rá egyet én jobban ki vagyok békülve az EEAAO tarolásával. Igen, túlhype-olt film volt, és egy jobb évben talán a top 10-embe sem kellett volna bekerülnie, de ez a tavalyi egy ilyen év volt, Vapitire is csak egy ötös filmet tudtam vinni, pedig magamhoz képest kifejezetten sok filmből tudtam válogatni. Vagy csak nem megfelelő filmeket néztem. Azért a Batman nagyon hiányzott a fényképezés és filmzene kategóriákból, az Aftersun pedig majdnem az összes főkategóriából (+editing), a Babylon-t is feltűnően mellőzték, de nincs bennem harag. Legalább az A24 már hivatalosan is a nagy stúdiók között van, ami azért hatalmas öröm.
előzmény: supernadal (#11824)
"Persze mindenkinek nem tetszhett, de hogy valami különleges, friss és új, azt akkor is be kell látni, ha épp nem jött be valakinek."
Én pont így vagyok vele. Nem tetszett, de nem bánom, hogy nyert. Legalábbis a legjobb film kategóriában, mert a színészi díjai a rossz vicc kategóriába tartoznak.
előzmény: Adam Taylor (#11823)
Na, összefoglalom az idei Oscart: tarolt egy feminista sci-fi családi kalandfilm, díjat nyert még egy másik feminista film is (Women Talking), 2 díjat nyert egy meleg férfiról szóló film, és főleg technikai díjakat egy pacifista német film az orosz-ukrán háború árnyékában (All Queit on the...).
Csak a szokásos PC.
Azért az vicc, hogy egyetlen díjat sem nyert A sziget szellemei vagy a Cannes-i filmfesztivál nyertese, A szomorúság háromszöge, vagy az Elvis például, de legalább a Fekete Párduc-nak is jutott egy díj, csakhogy a négerek is nyugodtan aludjanak.
Valljuk be, egyre nehezebben lehet ezt a díjat komolyan venni.
Évek óta nem fordult elő, hogy ennyire egyértelmű legyen, hogy melyik a legjobb/ legkreatívabb/ leginkább szeretett film. Persze mindenkinek nem tetszhett, de hogy valami különleges, friss és új, azt akkor is be kell látni, ha épp nem jött be valakinek.
Én kifejezetten örülök, hogy az elmúlt év pár nagy blamája (Zöld könyv, A víz érintése) után végre beindult valami változás, és egyre inkább kezdünk távolodni az "Oscar-film" terminustól: azaz mintha arrafelé menne az Akadémia, hogy már nem abból a 15-30, stúdiók előszűrte, díjszezonra kalibrált filmből választják ki a legjobbat, hanem - elvileg - minden nyelvű, műfajú, témájú stb. film játszik.
Tökéletes persze soha nem lesz a rendszer, lesz hogy teljesen figyelmen kívül hagynak zseniális filmeket, alakításokat, de én üdvözlöm a változást.
előzmény: ChrisAdam (#11821)
De azért az egy nagy vicc, hogy ez a film az EEAAO legyen.
De ahogy évek óta a többin is, ezen az Oscaron is csak mosolygok. :)
előzmény: Vektor (#11818)
Jamie Lee Curtis megérdemelte. Örülök, ha már a Vapitit nem is, legalább ezt megkapta. ;)
A "Kőbunkó" című film két színésze is nyert Oscart a mai napon.
Ezzel legalább kiderült, hogy az Oscaron még mindig lehetséges a nagy tarolás. Az elmúlt években azt hangoztatták, hogy az Akadémia megváltozott és a Titanic / Ben-Hur / Gyűrűk ura rekordja utolérhetetlen. Most kiderült, hogy Akadémia nem változott, egyszerűen nem olyan filmek jelentek meg az elmúlt évtizedben, amelyek képesek ilyen rekordokra. Csak a megfelelő film kell ahhoz, hogy az Akadémia gondolkodás nélkül odadobjon nekik minden megnyerhető díjat.
Ebből bizony tényleg tarolás lett, akkora, amekkorára nem számítottam.
előzmény: Vektor (#11816)
Everything Everywhere All at Once
Az Oscar történetének első filmje, ami legjobb film, rendezés, forgatókönyv és három színész díjat nyert.
Az All Quiet elbukta a legjobb adaptált forgatókönyvet és ezzel valószínűleg végleg eldőlt a legjobb film. Nagyon fura lenne, ha a német film rendezés és/vagy forgatókönyv díjak nélkül vinné el a fődíjat.
Na, ez kezd nagyon érdekes lenni, az All Quiet tényleg komoly kihívója lehet az Everything Everywherenek. Minden azon múlik, hogy mi lesz az adaptált forgatókönyv Oscarral, mert ha azt is megnyeri a német film...
Most, hogy a smink es kosztümöt se nyerte az Elvis, lassan elkezdek bizakodni.
előzmény: whiteman 01 (#11812)
*Brendan
Fura, hogy eddig az Elvis körül nagy a csend. Egyébként összességében szerintem ilyen erős mezőny évek óta nem volt.
előzmény: Vektor (#11811)
Brandon Fraser esélyei jelentősen növekednek ezzel a legjobb smink díjjal.
Külön öröm, hogy Curtis kiemelte a zsánerfilmeket, valamennyire egybevág Deakins napokban tett nyilatkozatával Greig Fraser mellőzésével kapcsolatban. Egyébként Curtis győzelménél csatlakoztam be. Sok mindenről maradtam le?
Ebből hatalmas tarolás lesz.
Nekem azért van még mit pótolnom( pl. Fabelman Család, Nyugaton a helyzet), de azért íme a tippjeim:
Legjobb Film: Minden, mindenhol, mindenkor
Legjobb Rendező: Martin McDonagh (A Sziget szellemei)
Legjobb Férfi Főszereplő: Brendan Fraser (A Bálna)
Legjobb Női Főszereplő: Michelle Yeoh (Minden, mindenhol, mindenkor)
Legjobb női mellékszereplő: Kerry Cordon (A Sziget szellemei)
Legjobb férfi mellékszereplő: Brendan Gleeson (A Sziget szellemei)
Legjobb adaptált forgatókönyv: Tőrbe Ejtve: Az Üveghagyma
Legjobb Eredeti forgatókönyv: A Sziget Szellemei
Legjobb operatőri munka: Nyugaton a helyzet változatlan
Legjobb vágás: Top Gun: Maverick
Legjobb eredeti filmzene: Babylon
Legjobb eredeti betétdal: Lady Gaga: Hold my hand (Top Gun:Maverick)
Legjobb hang: Top Gun: Maverick
Legjobb jelmez: Elvis
Legjobb díszlet : Babylon
Legjobb smink: Elvis
Legjobb vizuális effektus : Avatar: A víz útja
Legjobb animációs film: Pinokkió
Legjobb animációs rövidfilm: The boy, the mole, the fox and the horse
Legjobb nemzetközi film: Nyugaton a helyzet változatlan
Legjobb rövidfilm: Ivalu
Legjobb dokumentumfilm: Navalny
Legjobb rövid dokumentumfilm: Elephant Whisperers
Disney+: Abban biztos voltam, hogy stúdióbeszélgetést nem rendeznek a gála köré, de egyelőre szinkrontolmács sincs, legalábbis a vörös szőnyegen. Szerintem a show alatt sem lesz. Annyi előnye van a Pro7 adásával szemben, hogy ez legalább HD minőségű.
Idén is van magyar vonatkozás, Jamie Lee Curtis magyar származású.
Én. Most először életemben megnéztem az összes jelöltet a gála előtt, úgyhogy megnézem élő adásban. :)
előzmény: Korben (#11804)
KI fogja nézni éjjel??
Sajnos valószínű, A bálnát szemmel láthatóan nem nagyon szeretik, az Elvist viszont nagyon.
előzmény: BonnyJohnny (#11802)
Szerinted Fraser elbukja?
előzmény: Adam Taylor (#11801)
Egy rövid animáció és egy rövidfilm kivételével sikerült az összes jelöltet megnéznem, úgyhogy íme a tippeim (és zárójelben a vágyaim) a hajnali díjátadó elé:
LEGJOBB FILM: Minden, mindenhol, mindenkor (Minden, mindenhol, mindenkor / A sziget szellemei)
LEGJOBB RENDEZŐ: Danielsék - Minden, mindenhol, mindenkor (Danielsék - Minden, mindenhol, mindenkor / Martin McDonagh - A sziget szellemei)
LEGJOBB FÉRFI FŐSZEREPLŐ: Austin Butler - Elvis (Brandon Fraser - A bálna)
LEGJOBB NŐI FŐSZEREPLŐ: Michelle Yeoh - Minden, mindenhol, mindenkor (Michelle Yeoh - Minden, mindenhol, mindenkor)
LEGJOBB FÉRFI MELLÉKSZEREPLŐ: Ke Huy Quan - Minden, mindehol, mindenkor (Ke Huy Quan - Minden, mindehol, mindenkor)
LEGJOBB NŐI MELLÉKSZEREPLŐ: Jamie Lee Curtis - Minden, mindenhol, mindenkor (Jamie Lee Curtis - Minden, mindenhol, mindenkor / Kerry Condon - A sziget szellemei)
LEGJOBB ADAPTÁLT FORGATÓKÖNYV: Nyugaton a helyzet változatlan (Nyugaton a helyzet változatlan)
LEGJOBB EREDETI FORGATÓKÖNYV: Minden, mindenhol, mindenkor (A sziget szellemei / Minden, mindenhol, mindenkor)
LEGJOBB DOKUMENTUMFILM: Navalnij (All the beauty and the bloodshed / A szerelem tüze)
LEGJOBB ANIMÁCIÓS FILM: Pinokkió (Pinokkió / Csizmás, a kandúr: Az utolsó kívánság)
LEGJOBB NEMZETKÖZI FILM: Nyugaton a helyzet változatlan (Nyugaton a helyzet változatlan / Közel)
LEGJOBB ANIMÁCIÓS RÖVIDFILM: A kisfiú, a vakond, a róka és a ló (A kisfiú, a vakond, a róka és a ló / My year of dicks)
LEGJOBB RÖVIDFILM: An Irish goodbye (The red suitcase / Le pupille)
LEGJOBB RÖVID DOKUMENTUMFILM: The elephant whisperers (Halout / Stranger at the gate)
LEGJOBB OPERATŐR: Nyugaton a helyzet változatlan (Nyugaton a helyzet változatlan)
LEGJOBB VÁGÁS: Top Gun: Maverick (Minden, mindenhol, mindenkor / Top Gun: Maverick)
LEGJOBB LÁTVÁNYTERVEZÉS: Elvis (Babylon)
LEGJOBB JELEZTERVEZÉS: Elvis (Babylon / Mrs. Harris Párizsba megy
LEGJOBB HANG: Top Gun: Maverick (Top Gun: Maverick)
LEGJOBB SMINK: A bálna (A bálna)
LEGJOBB EREDETI FILMZENE: Nyugaton a helyzet változatlan (Babylon)
LEGJOBB BETÉTDAL: RRR (RRR)
LEGJOBB VIZUÁLIS EFFEKTUSOK: Avatar: A víz útja (Avatar: A víz útja)
Na, ahogy olvasgatom a külföldi online Oscar-esélylatolgatásokat, a Minden, mindenhol és az All quiet on the western front fog tarolni, a többinek is jut majd néhány lepattanó.
Mármint úgy értettem, h élőben fordítaná vki ami elhangzik a gálán.
előzmény: BonnyJohnny (#11797)
Nem értettem, hogy miért van nekünk egy órával előbbre rakva az Oscar, mint amikor kellene lennie az amerikai időpontokhoz képest, aztán rájöttem, hogy Amerikában pont ezen a hétvégén váltanak nyári időzónákba, két héttel Európa előtt.
Szóval idén egy órával korábban kezdődik a gála Magyarországon, nem a szokásoskor (hajnali 2), hanem hajnali 1-kor.
Élő adásról?
előzmény: Korben (#11796)
Azért egy magyar feliratozás lehetne!
előzmény: Vektor (#11795)
Szerintem is csak átveszik a képet Amerikából. Az HBO ugyanezt csinálta a 2010-es évek elején, élő adás kommentár nélkül, nulla körítéssel.
előzmény: ChrisAdam (#11794)
Ha tippelnem kéne, akkor ez egy az egyben az amerikai műsor sugárzása lesz (talán reklámok nélkül), meglepetés lenne, ha erre külön összegereblyélnének egy stúdiónyi embert. (Üzletileg nem megérős…) Speciel én örülök, hogy nem kell Dudás Viktort hallgatnom.
előzmény: Korben (#11792)
Na, pont azon agyaltam az elmúlt évben, hogy miért nincs a Disney+-on az Oscar. :) Legalább most kipróbálom ezt a streaming szolgáltatást is.
előzmény: Leslie (#11791)
És azt lehet tudni, h a korábbi szakértők (Dudás Viktor, Szöllőskei Gábor) is meg lesznek hívva a műsorba?
előzmény: Leslie (#11791)
A Disney+ fogja élőben közvetíteni az Oscar-gálát Magyarországon.
Itt az is számít, hogy egyszerűen nincs Magyarországon egy külföldi kézben lévő kábelcsatorna, amely pl. megvenné a közvetítési jogot Közép-Európában. Egy ideig az HBO-n volt az Oscar Magyarországon, mert ők megvették több európai országban is a jogot egyszerre. De mostanra az HBO teljesen kiszállt ebből és nem lépett a helyébe senki.
Érdekes módon az AMC például megvette az Emmy-gála jogát Közép-Európában, ezért 2021 óta az a fura helyzet áll fenn, hogy Magyarországon élőben lehet nézni az Emmy-gálát, de az Oscart nem. Korábban ez fordítva volt.
Persze ez nem csak az HBO/AMC/stb hibája. Az osztrákoknál például évtizedek óta az ORF adja a gálát. Az MTVA-tól is elvárható lenne, hogy az ORF-hez hasonlóan leközvetítsék. Csak sajnos a nálunk a közszolgálati média tudjuk, hogy milyen állapotban van... Tavaly még magyar Oscar-díj is volt a Dűne sikerének köszönhetően. Szégyen, hogy ez nem volt a Saul fia és a Mindenki Oscar-díjaihoz hasonlóan élőben közvetítve a Dunán.
előzmény: Korben (#11789)
POnt ezt akartam kérdezni énis! Talán a magyarnak nincs rá igénye?! persze néhány filmrajongót kivéve..
előzmény: Vektor (#11788)
Megint nem fogja egyik magyar csatorna se közvetíteni az Oscar-gálát? Azért az elég kínos, hogy gyakorlatilag az összes európai ország élőben közvetíti, csak a magyar nem...
Történelmi tarolás a színészek gáláján, az Everything Everywhere elvitt 4 díjat. A színészgárda, Michelle Yeoh, Ke Huy Quan és Jamie Lee Curtis is nyert.
És bizony a színészdíjak nagyon érdekesen alakulnak, nagyon nyitott a verseny az Oscarért. Butler és Fraser küzd a férfi főszereplődíjért, Blanchett és Yeoh a női főszereplődíjért, a női mellékszereplő meg ki tudja, hogy fog alakulni.
Az valóban sok változás indukálója volt az Akadémiánál.
Még úgy is, hogy a Brokeback Mountainnak nem volt se a vágók, se a színészek céhétől díja. Egy tonna más helyről meg igen. Egyértelmű favorit volt. De hát hány ilyen nagy favoritot előzött be másik film az utóbbi időben...
előzmény: BonnyJohnny (#11785)
Anno a Brokeback Mountain - Crash esetében hogyan volt? (Mármint a meglepő elvesztés.)
Meglesz nekik a PGA+DGA+SAG+WGA+ACE kombó, ha nem történik valami váratlan a színészeknél ma este.
Csak két film tudta eddig elvinni mind az öt fontos szakszervezeti díjat: az Argo és a Slumdog Millionaire. Ha az Everything Everywhere csatlakozik hozzájuk, akkor a legjobb film elvesztése az Oscaron a díj történetének egyik legnagyobb meglepetése lenne.
előzmény: Ágó (#11783)
Európai Filmdíjra jelölték a Műanyag égboltot és a 27-et.