Western

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-08-01 00:38:33 lizardking #91

A préri urai (Hell or High Water)
A harag tüze (Out of the Furnace)
Wind River - Gyilkos nyomon
Kojot
Fékezhetetlen (Lawless)

Ezeket ajánlanám még jó szívvel.

előzmény: Adam Taylor (#80)

2018-07-31 18:51:53 tibidi #90

helló!
új tag vagyok és semmim nincs a filmhez magyar szinkronnal szeretném megnézni már 30 éve keresem ezt a filmet 14 évesen ez volt a kedvencem dvd is el fogadom.
köszönöm

2018-07-29 20:22:57 Ugor #89

Talán segíthetne valaki, ha tudnánk, hogy mid nincs hozzá.

előzmény: tibidi (#88)

2018-07-29 19:16:30 tibidi #88

helló!
segítsen valaki hogy tudom meg nézni az álarcos lovas legendája filmet.
köszönöm

2015-08-11 23:20:58 zetor #87

Nagyon jó, mielőtt betettem A halál csöndjét elolvastam, most újra azt teszem. (Bár az pont egy olasz cucc)

előzmény: Hannibal Lecter (#85)

2015-08-11 21:06:20 BonnyJohnny #86

Marha jó írás. :)
Sok jó filmmel példálózva, amiknek egy részét nem ismerem, de, ha ugyanolyan jók, mint az általam ismert része, akkor ajánlásnak is jó. :)

előzmény: Hannibal Lecter (#85)

2014-11-26 12:03:01 VVega #84

No Country for Old Men, The Last Stand

előzmény: Adam Taylor (#83)

2014-11-26 11:40:32 Adam Taylor #83

Bocsánat, elfelejtettem említeni hogy kortárs dologra van szükségem, tehát az elmúlt max 10-15 évből, de ahogy látom ilyen is bőven akad a listán, úgyhogy köszönöm neked és Raul-nak is! :)

előzmény: Tenebra (#82)

2014-11-26 11:18:24 Tenebra #82

Red Hill (2011)
Bad Day at Black Rock (1959)
Becstelen Brigantyk
Az utolsó cowboy (1962)
Carpenter: Vámpírok (1998)
Arthur Penn: The Chase (1966)
Rancho Deluxe (1975)
Hozzátok el nekem Alfredo Garcia fejét (1974) - de kb. az összes Peckinpah-film tulajdonképpen western
(kivéve talán a Szalmakutyákat)
Walter Hill: Az utolsó emberig (1996)
Kuroszava: A testőr, Sanjuro
Takasi Miike: Sukiyaki Western Django (2007)
Sholay (1975)
Szomjas: Talpuk alatt fütyül a szél, Rosszemberek
Kardos Ferenc: Hajduk (1974)
Erőnek erejével / The Last Stand (2013)
Nincs bocsánat (a japán verzió - 2013)
The Dark Valley (2014)

De a legevidensebb a Délibáb, ugye.

Egyesek a Szegénylegényeket és a Sátántangót is bizonyos értelemben "western"-nek tartják egyébként... :D De az már durva. A fentiek viszont egytől egyig westernként működnek, csak éppen nem a Vadnyugaton játszódnak, sőt, sokszor kifejezetten kortárs közegben.

előzmény: Adam Taylor (#80)

2014-11-26 11:06:16 Raul #81

Kill Bill pl?

2014-11-26 11:00:52 Adam Taylor #80

Sziasztok, tudnátok nekem segíteni? Olyan filmeket keresek, amelyek nem kifejezetten westernek, tehát nem feltétlenül a vadnyugaton játszódnak ésatöbbi, viszont western-elemeket tartalmaznak, western-tematikára hajaznak. Remélem legalább nagyjából érthető hova akarok kilyukadni, előre is köszönöm :)

2013-01-14 21:13:22 Tenebra #79

A Vad banda is érdekes. Bár ugye ott szokás szerint (Peckinpah-módra) egyik oldal sem jó. Az üldözők genyók, de ugye a film elején a vad banda sem éppen jobb náluk. Meg végülis abban az utolsó jelenetben is hátba lőnek egy nőt. Egy klasszikus westernben ezt még akkor sem csinálják meg, ha a nő rálő a hősre. :D De igen, szerintem is felfogható egyfajta megváltásként.

Ez egyébként szerintem is sántít, hiszen a Nyugat az ígéret földje, mégis a Kelet a fejlődés? :D Erre világít rá a revizionista western az indiánfilmekben. Hogy a Nyugat az ígéret földje, a paradicsom (nem véletlenül lesz az ellenkultúra szimbóluma az indiánkultúra a hatvanas években), s olyan szempontból fejlődés, hogy levetjük az elkorcsosult civilizációt. Ez teljes mértékben igaz, ezért is szeretem jobban a revizionista westerneket. Hiszen a Nyugat a lehetőségek földje volt, és akármennyire is szopni kellett az ottani körülményekkel a valóságban, sok bűnöző is így menekült meg, hogy Nyugatra ment. :D Az akkori emberek nagy részének az "államosítás" sokkal inkább a Pokolot és a szabadság végét jelentette. A civilizációból meg senki nem kért, mert törvényeket és kötelezettségeket jelentett. :D Tehát a klasszikus western ideológiája ezért is teljes mértékben ellentmondásos. Mert az olyan pisztolylövészek, akiket bemutatnak, pont, hogy nem szerettek volna letelepedni, hanem egy szabadabb életformát akartak.

Ugyanígy az indiánok sem akarták kiirtani a fehéreket (sőt, mint tudjuk, az első telepeseket élelemmel segítették ki - erre alapul az amcsik Hálaadás ünnepe erdedetileg). Igen csekély esetről számolnak be, mikor indiánok nagy csoportban fehér karavánokat támadtak meg. Az apacsok agresszivitása csupán eredménye volt annak, hogy az USA elkezdte bekbelezni a területet és megkezdte a kontinentális vasútépítést. Csupán azért, mert az indiánok évszázadok óta éltek ott, míg a fehérek kb. 100-200 éve telepedtek le a keleti parton. Szóval az indiánok sem akartak soha fehérekre támadni, de a fehérek kényszerítették ezt ki. Nevetséges pl. a Hatosfogat vagy az Iron Horse azon jelenete, mikor végeláthatatlanul özönlenek az indiánok. :D Ilyen nagy seregben csak a 70-es évek indiánháborúiban támadtak, de akkor már teljesen jogosan, mivel egyszerűen a létük volt veszélyben.

Tehát a Kelet, a civilizáció mindent jelentett, csak megváltást és fejlődést nem. Az indiánoknak rombolást, a törvényenkívülieknek és a telepeseknek meg inkább a szabadság végét.

előzmény: JeszKar (#77)

2013-01-14 20:13:34 wurlitzer #78

ez, hogy csupán két különböző nézőpontot különít el, evolúciós, illetve eszkatológikus, szerintem túlságosan is leegyszerűsíti a múfajt. nekem már ezzel is bajom van: "Az előbbinél nem nagyon akadok fel, semmin, mert nagyjából azt mondja, hogy itt a nyugat a múlt és a visszamaradottság megtestesítője, míg a kelet a béke és a rend világa." múlt és visszamaradottság? erre milyen példákat hoz a jegyzeted? nem pont a fejlődéssel, a vágyott jövőkép elérését megcélzó erőfeszítésről szól a Nyugat eredetileg? Mielőtt persze még elkezdték rombolni a mítoszt. Nyugat és múlt, ez így nekem nem áll össze. Nyugat és az igéret földje, ez már inkább.

2013-01-14 19:52:43 JeszKar #77

Közbe mondjuk beugrok még egy érdekes film.
Vad banda
Mindenképpen revizionista western, de a végén lévő döntés miatt eszkatologikus westernek is nevezhető.

előzmény: Tenebra (#76)

2013-01-13 22:25:41 Tenebra #76

Végülis Az ajánlatot lehet egyfajta "elégikus western"-nek titulálni. :D De amennyire emlékszem rá (vagy 3 éve láttam), a vége nagyon kiábrándító még így is. Egy klasszikus westernben azért megnyugszunk. PL. a Hatosfogatban is elege lesz a társadalomból Ringo Kidéknek, de számukra van remény az újrakezdésre. Az ajánlatban... Hát, nem tudom.

A Shane azért megváltás szerintem a hős számára is, mert ő reflektál magára. Belátja, hogy ő a civilizált világnak nem lehet része. El is mondja elég didaktikusan a kisgyereknek, hogy ő egy gyilkos, neki nincs helye itt, ő már a múlté. Egy revizionista westernben ilyen nem nagyon van, vagy, ha van is, a hős nem igen akar/tud mit kezdeni ezzel :D (pl. a Cable Hogue balladájának címszereplője sorsára gondoljunk :D egyszerűen elüti egy autó véletlenül :D. De esze ágában sem lenne a kis "illegális" szalonját felszámolni. Shane viszont ismeri a sorsát, belátja, és ezért lovagol el. Ő az abszolút jó. Ha nem eszkatologikus a sztori, akkor azért nem az, mert ő kezdettől fogva egy földre szállt isten. :D (Ugye már a film is úgy kezdődik, hogy az éteri hegyekből száll alá. ) Tehát neki végülis csak annyi a hibája, hogy embert öl, de más nem igen. Míg pl. Ringo Kid azért egy csavargó, bandita, s bár jogosan útonállóskodik, de azért mégis... :D Shane viszont egy nyálasan jó figura, nem hiába utálják sokan a filmet. (Én is csak Wilson miatt szeretem. )

Egyébként szerintem a Farkasokkal táncoló lenne egy nagyon érdekes eset. Na, azzal vajon mi van? Mert végülis a civilizáció ott is egy szutyok, de igazából ott a civilizációt az indiánok képviselik. Tehát eléggé ki van fordítva a film.

De a Kis Nagy Ember is érdekes, mivel bár a "múlt"-ban egyértelmű, hogy se fejlődés, se megváltás nincs, de ugye a hős 110 évesen meséli a történetet a jelenben... :D

előzmény: JeszKar (#75)

2013-01-13 22:09:41 JeszKar #75

Mondjuk az Ajánlatot nem én hoztam fel példának, hanem az anyag, de azért mindenképpen van valamennyi eszkatologikus jelleg tekintve
hogy a főhős belátja, hogy a végeznie kell a testvérrévvel, mert hogy már nem tűrheti az a kegyetlenkedést, aminek eddig ő is részese volt

Amúgy meg a példák, amiket írtál. A Shane-ben nem láttok megváltás történetet, pedig akkora klasszikus western mint ide a ház. Viszont, ha jól rémlik a fegyvertársak (de akár a Rio Bravo-t is ide lehetne sorolni.) végén a főhős megtalálja a helyét, és közben ugyanúgy klasszikus western mindkettő.

előzmény: Tenebra (#74)

2013-01-13 22:04:01 Tenebra #74

A klasszikus westernnél általában ugye az a klisé, hogy a nő megváltja a férfit, illetve a férfihős meg megtisztítja a Keletet a negatív elemektől. Így kölcsönösen jó, mert a hőst a vadbaromból civilizálttá teszik, a civilizáció meg haladhat előre. :D

Az ajánlat viszont pont, hogy egy revizionista western, ami szembemegy a trenddel. A revizionista westernben nincs megváltás, így ott nem működik ez az eszkatologikus. De az evolúciós sem, mivel a Kelet a revizionista westernekben nem a haladást, hanem a diktatúrát jelenti. "Túltársadalmiasult" - ahogy Király Jenő írja.

De pl. ha a Fegyvertársakat vesszük, ott meg ugye ez érvényesül -már, amennyire emlékszem rá, mert majd elaludtam rajta-, hogy a hősök képesek betagozódni, és a Keletet is megtisztítják. Ugyanígy az 1993-as Tombstone-nál: Wyatt Earp megtisztul, Ringo Kid és Doc, a két deviáns meg szépen "kivonul" a civilizáció útjából.
De ott a sokak által gyűlölt Shane, ami ennek legklasszikusabb példája. A hős felfedezi, hogy ő is egy vadbarom, így lőtt sebbel elvonul, de előtte persze kinyírja a gonoszokat, hogy a farmerek felépíthessék Amerikát. :D

A Nincs bocsánat meg szerintem egy köztes példa. Hiszen ott a hős úgy menti meg a civilizációt, hogy visszavedlik vadbarommá, és tulajdonképpen egy véres kezű gyilkosként tesz "igazságot". Végülis a civilizációt lerombolja, mivel a törvény őreit iktatja ki. De az igazság meg nem a törvény oldalán áll. :D A hős persze ezáltal megváltódik, de itt meg szerintem az evolúciós modell nem működik, mivel a civilizáció egy vadállatnak van beállítva.

Szóval nem mindegyik westernre igaz ez persze - de amire nem igaz, az általában vagy italowestern vagy revizionista. A klasszikusoknál én nem tudnék példát mondani, ahol nincs ilyen kölcsönös hasznos megváltódás és fejlődés.

előzmény: JeszKar (#71)

2013-01-13 21:08:23 Dynast Grausherra #73

Most örülök igazán annak, hogy csak mezei filmnéző vagyok, és békésen hátradőlve élvezhetem, ahogy a sheriff lepuffantja a rosszfiúkat, mindenféle eszkatologikus elemezgetés nélkül. Nem is sejtettem, hogy a kedvenc műfajomról így is lehet értekezni.

előzmény: JeszKar (#71)

2013-01-13 20:47:10 critixx #72

Ez a kérdés Tenebra kollégáért kiált.

előzmény: JeszKar (#71)

2013-01-13 20:44:24 JeszKar #71

Mostanában lesz az államvizsgám, és van egy tétel, ami így hangzik: Egy választott filmműfaj műfajelméleti szempontú bemutatása.

A westernhez van leginkább anyagom, de van egy dolog, amellyel nem egészen tudok egyetérteni, akármennyiszer is olvasom.

Mindegyik forrás/anyag (lehet, hogy azonos anyagból születtek) két nézőpontot különít el:
- Evolúciós
- Eszkatologikus

Az előbbinél nem nagyon akadok fel, semmin, mert nagyjából azt mondja, hogy itt a nyugat a múlt és a visszamaradottság megtestesítője, míg a kelet a béke és a rend világa.
A másiknál, viszont mindig az szerepel, hogy ott a kelet a gonosz, és a nyugat az, ami a főhős számára a megváltás jelentheti.
És ez valahogy nekem nem nagyon áll össze. Mert például az ajánlatot vesszük, akkor ott a nyugat semmivel se kevésbé kegyetlen, mint a kelet.

Nem tisztább az evolúciós illetve a revolucionista besorolása, amitől független az, hogy a film megváltás történet-e vagy sem?

2012-07-15 14:41:29 colossus of rhodes #70

Nagyon szeretem a westernfilmeket. Mostanában a klasszikus hollywoodi darabokat tekintem meg sorban. Teljesen mások, mint pl az olaszok. Nektek mi a véleményetek a Bend of the River címűről -legutóbb ezt tekintettem meg.

2012-06-21 12:25:56 BonnyJohnny #69

Nem is véletlen, hogy Jason Robards alakította, szerintem.

előzmény: Dynast Grausherra (#68)

2012-06-21 12:17:56 Dynast Grausherra #68

Hát igen, Peckinpah már más kategória. De most láttam például A magányos fegyveres című alkotást 1954-ből, igazi kliségyűjtemény, ha nem szeretném annyira a westerneket, azt mondanám, szörnyen rossz.
A karakterek jellemében én nem az összetettségre utaltam az olasz westernek kapcsán, hanem tényleg "emberibbek" és ezért emlékezetesek figurák. Ha már Peckinpah szóba került, Cable Hogue már sokkal jobban illene egy olasz westernbe. Nem makulátlan alak, nem tudjuk honnan jön, csak a sivatagban érzi jól magát, és nem akar beköltözni a városba. Ennyivel kész is a jellemzése. Ugyanígy Mortimer ezredesről annyit mondhatunk, hogy van stílusa, elszántan keresi a húga gyilkosát, közben csak úgy elintéz még egy-két rosszfiút. Egy klasszikus amerikai westernhősről pedig annyit lehet elmondani, hogy makulátlanul tisztességes.

előzmény: Tenebra (#67)

2012-06-21 11:36:42 Tenebra #67

Ez így van, köröket vernek a klasszikus amcsi westernekre. Viszont nem Peckinpah kései műveire. :D Azért egy Wild Bunch van olyan fasza, mint a Dollár-trilógia.

Viszont szerintem azért az olasz filmek karakterei sem valami összetettek. Viszont az tény, hogy ezerszer szimpatikusabbak, emberibbek még így is, mert nekik elhiszem, hogy átbasszák a város bandáit, hogy pénzt szerezzenek. Erről szól a "modern világ": aki ki tud baszni a másikkal, jól forgatja a kártyalapokat, az nyer. Ellenben pl. a számomra rendkívül unszimaptikus My darling Clementine-ban tökre hiteltelen, hogy erkölcsösen elvonul a főhős, a "tanítónő" meg csak lesi. Meg vár, hogy majd a Clantonokkal becsületesen elbánhasson... akik megölték az öccsét és a bátyját is... Számomra az a hihetőbb, ami a kicsit giccses Keomában látható: az apja halála miatt érzett dühből lassított felvételben nekirohan puszta kézzel egy egész hadseregnek. :D Lehet, hogy ez kevésbé realisztikus, de hitelesebb, mint az, hogy valaki faarccal ül egy tornácon és várja, hogy a Clantonok lépjenek...

előzmény: Dynast Grausherra (#66)

2012-06-21 10:32:33 Dynast Grausherra #66

Az atmoszférával kapcsolatban az jutott eszembe, hogy nemcsak a német indiánfilmekre vernek köröket, hanem hangulatban felülmúlják még az amerikaikat is. Nem akarom ezzel leírni az amerikai westerneket, mert rengeteg kiváló alkotás akad köztük, jóval több, mint olaszból. Viszont az amerikai westernek fehér lovon lovagló, fényes páncélú hősei kissé távolságtartó teszik a filmeket, míg az olaszok szakadt útonállóinak képe jobban megmarad az emlékezetben. Például a Délidőt nem is lenne szabad egy mondatban említeni olyan filmekkel, mint a Django vagy az Isten fegyvere, de Franco Nero koporsót vonszoló törvényen kívülije vagy Lee Van Cleef reverendás pisztolyhőse, hogy is mondjam, izgalmasabb alak, mint a tökéletes Will Kane. Ettől még ő még egy kiválóan bemutatott western hős, de ha valaki megkérne, hogy soroljam a legemlékezetesebb alakokat, akiket westernekben láttam, akkor Eastwood névtelenjei, Klaus Kinski fejvadásza, Mortimer ezredes, Django és társaik jutnának először eszembe.

előzmény: Tenebra (#64)

2012-06-19 13:49:06 Hannibal Lecter #65

Az élet vagy halálban emlékeim szerint csak Bud Spencer játszik. Amúgy tényleg egész jó kis darabok ezek. A Keoma nekem is nagyon tetszett, meg a Texas Adios is. Ezek tökéletesen megcsinált giccsek. A halál csöndje nekem túl lassú folyású volt és túl borongós, de el kell ismerni, az a finálé örök időkre belevési magát az ember emlékezetébe. Talán a legpesszimistább és legreménytelenebb befejezés, amihez valaha is szerencsém volt. Klaus Kinski a király.

előzmény: Tenebra (#64)

2012-06-19 11:59:58 Tenebra #64

Én is szeretnék majd egyszer sok italowesternt nézni (inkább nevezzük így, mert Morricone egyszer nagyon berágott egy interjún, amiért "spagettizték" ezeket a műveket :D), mert viszonylag keveset láttam még. Viszont azzal egyetértek, hogy a Dollár-trilógiát, és Leone alkotásait kevés film közelíti meg. Én talán még szintén a Djangot emelném ki, illetve nekem a kései Keoma is nagyon tetszett. De szvsz még az itthon "Bunyó húsvétig"-ként prezentált 1. Bud Spencer-Terence Hill western is tetszett - ebben még nem idiótákat, hanem kőkemény, nihilista figurákat játszanak. Meg az "élet vagy halál" (vagy mi a rák) is tetszett tőlük, amiben James Coburn és Telly Savalas is játszik. Illetve a Navajo Joe-t azért szerettem, mert a Kill Bill zenéjét innen szedte Tarantino. :D

Ja, és persze meg kell említeni a "Nagy csend" (A halál csöndje) c. elképesztően pesszimista darabot. Az szinte nem is olasz western, hanem egy modern művészfilm. De Corbuccié, szóval ide tartozik. Ahhoz képest Peckinpah elégikus westernjei vidám musicalek. :D

Amúgy az olaszok még azért működnek jól, mert képesek voltak egy saját atmoszférát teremteni, így még a legrosszabb, legklisésebb alkotások is jobbak, mint a német indiánfilmek. Azokon nagyon érződik, hogy csak fogták, "oszt rakjuk át" stílusban egyszerűen "újraforgattak" sztorikat.

Nálunk meg az volt a baj, hogy nem mertek tisztán műfaji alkotások lenni, pedig a Rosszemberek vagy a Talpuk alatt fütyül a szél simán lehettek volna kiváló betyárwesternek, hasonlóan sötét atmoszférával, mint az itt emlegetett művek.

2012-06-18 23:55:21 BonnyJohnny #63

Teljesen egyet értek. Bár én is szeretem a spagettiwesterneket, Leone filmjeihez és a Djangohoz egyiknek sem sikerül felnőnie. Valóban, a színészi alakítások ritkán kiemelkedőek, de a karakteres karakterek, a hangulat és a Morricone, vagy Morricone utánzat zene elviszi a filmet. Már azok számára, akiknek bejön ez a stílus.

előzmény: Dynast Grausherra (#62)

2012-06-18 23:12:39 Dynast Grausherra #62

Tartottam ma egy hosszabb western maratont, főleg olasz filmekkel (Companeros, Isten fegyvere, a Bosszú lovasa). Azt kell mondanom, nem volt könnyű leosztályozni őket. Ezek a spagetti westernek egészen szerethetők, annak ellenére, hogy egyik sem tekinthető filmtörténeti mérföldkőnek. Külön probléma, hogy ha olasz westernt látok, mindig eszembe jutna Leone filmjei, és azokhoz mérve a műfaj többi darabja fényévekre van. Általában "érzésre" osztályozom a filmeket (zseniális - ha valami olyasmit érzek, hogy "EZ IGEN"), de még egy rossz filmen is nagyon jól el tudok szórakozni. Valahogy úgy vagyok, hogy a legtöbb spagetti westernnek minimum egy jeggyel jobb járna. De ez legyen az én gondom.
Eltöprengtem kicsit a színészeken is. Érdekesnek találtam, hogy a nem túl kiemelkedő színészi alakítások is emlékezetesek tudnak lenni, ilyet szinte csak olasz filmekben tapasztaltam. Bud Spencer és Terence Hill sem Oscar-díjat érdemlő színészek (tegyük hozzá, Bud Spencer nagyon tisztességesen úgy nyilatkozott egyszer, hogy saját magát "karakternek" tartja, és nem színésznek), de a filmjeik hangulata ezt teljesen feledteti. Ugyanígy Franco Nero is egészen élvezhető alakítást nyújt például a Companeros során. (Sokat tesz hozzá a szinkron.) De a Kötél és arany című filmben, ahol Eli Wallach a partnere, már sokkal kevésbé kiemelkedő, bár szórakoztató.
Lee Van Cleefet is láttam ma két filmben, és azt kell mondanom, hogy sajnálatos, hogy így kárba veszett a tehetsége a Jóhoz és a Csúfhoz képest. Az eddig látott alakításai közül Mortimer ezredesként olyat nyújtott, amiért én személy szerint valamilyen díjat sem sajnáltam volna. Hozzátenném, hogy Sinkovits Imre szinkronja nagy szerepet játszott abban, hogy Mortimer ezreses a kedvenc western hősömmé vált. De Lee Van Cleef egyébként sem játszik rosszul, kár, hogy így beskatulyázódott a tapasztalt, vén róka szerepébe, amivel csak westernben jutott neki szerep. Az Isten fegyverében is egészen ígéretes a karaktere, de a film gyengeségei miatt ebből keveset tud érvényesíteni. Bár el kell ismerni, nagyon emlékezetes jelenetei is vannak.
Ha már olasz western, ki kell emelnem Morricone zenéjét is. A kiváló zene még nehezebbé teszi az értékelést számomra, mert nagyon sokat javít a hangulaton. A zene nélkül az olasz western talán sosem vált volna ilyen népszerűvé.

2012-05-24 23:55:30 critixx #61

Ha Cruise maga írná a forgatókönyvet, a sztori valahogy így nézne ki: A hét mesterlövész vezetője elmagyarázza a falusiaknak, hogy valójában bennük lakik a félelem, és ezt kell kiűzniük magukból. Ehhez L. Ron Hubbard tanításainak követése a legjobb módszer. Szcientológia sátrakat állíttat fel a faluban, és "megtéríti" a népet. The end.

2012-05-24 20:41:42 Olórin #60

Az nem remake, hanem adaptáció:) És Kurosawánál "tisztább" írót/rendezőt még a büdös életben nem hordott hátán a Föld:) (imho: a Hét szamuráj egy mestermű, a Hét mesterlövés egy jópofa westernke)

előzmény: Tenebra (#58)

2012-05-24 20:33:18 Tenebra #58

Ja, összekevertem. Nemtom miért Leonard ugrott be.

Egyébként az meg nem számít szerintem, hogy a Hét mesterlövész is remake volt - azért az még minőségi alkotásnak mondható. Viszont az utóbbi 10-20 év remake-jeitől szvsz jogosan fosik a nép. Főleg, ha még olyan mesterek is el tudják kúrni az eredetit, mint Herzog a Mocskos zsarut.
Kurosawa meg amúgy Shakespeare-t "remake"-elt, szóval ő sem "tiszta". :P

előzmény: Olórin (#57)

2012-05-24 20:33:18 Tenebra #59

Ja, összekevertem. Nemtom miért Leonard ugrott be.

Egyébként az meg nem számít szerintem, hogy a Hét mesterlövész is remake volt - azért az még minőségi alkotásnak mondható. Viszont az utóbbi 10-20 év remake-jeitől szvsz jogosan fosik a nép. Főleg, ha még olyan mesterek is el tudják kúrni az eredetit, mint Herzog a Mocskos zsarut.
Kurosawa meg amúgy Shakespeare-t "remake"-elt, szóval ő sem "tiszta". :P

előzmény: Olórin (#57)

2012-05-24 20:21:17 Olórin #57

True Grit és Elmore Leonard... mi?

Kicsit ironikus amúgy, hogy a nagy remake-ellenesség most (is) jön elő, amikor már a Hét mesterlövész is remake volt:) Mondjuk Cruise-zal tényleg nagyon kihúzták a gyufát.

2012-05-24 19:41:24 Tenebra #56

"The Return of Will Kane" :DDDD. Hát ezen a címen mindig szétröhögöm magam. Ugye, ha a készítők látták volna az eredetit, tudhatnák, hogy miért nem tér vissza Will Kane. Pont az a film lényege, hogy a töke tele lett, az utolsó utáni csepp is kifolyt a pohárból, és végleg elidegendett egymástól a város és a marsall. Ráadásul minden jobb érzésű ember elhagyta a várost, akiért még érdemes lenne másodszor is harcolni.

A Hatosfogat remake-je is "jó lehet" amúgy.

Egyébként ha már mélypontok: nem remake, hanem az összes legendát összegzi, de valami eszméletlenül gagyi szar aPurgatory. Szerintem az utóbbi 30 év simán legrosszabb westernje. Igaz, csak tévés. :D Ha valakit Wayne idegesített a körülötte levő pátosszal, akkor ennek a filmnek a vége után egyenesen a készítők fejét fogja követelni.

előzmény: Hannibal Lecter (#54)

2012-05-24 19:37:33 ChrisAdam #55

Az utóbbit nemrég adták az MGM-en. Én nem láttam a Délidőt, de nem volt rossz. Najó, rossz volt, de nem nézhetetlen. Nem osztályoztam, mert kb. 20-25 percet láttam belőle.

előzmény: Hannibal Lecter (#54)

2012-05-24 19:31:50 Hannibal Lecter #54

Hát igen. Mondjuk ez is durva lehetett. Meg ez.

előzmény: Tenebra (#53)

2012-05-24 19:23:11 Tenebra #53

Ja, a Liberty valance-ben is jó volt. Valahogy én is azon szerepeit kedvelem jobban, ahol nem azt a szokásos istenfigurát játssza, hanem emberből van. Ilyen szempontból viszont a The Shootist a leginkább megkapó. Addig a filmig én is eléggé szkeptikusan viszonyultam Wayne-hez, de valahogy ott meg is esett rajta a szívem, mert ugye tényleg rákos volt. (Bár azt meg magának köszönhette, hogy annyit vedelt meg szivarozott, de hát mégis.)

Liam Neeson, igen! Van egy-két olyan durva szerepe, ami még emlékeztet is Bronson karaktereire. Hogy mást ne mondjak, Taken. Ha jót akarnak, akkor vagy őt vagy Stathemet választják főszerepre.

Egyébként a világvége akkor jön el, ha valamelyik Clint Eastwood-westernhez merészelnek hozzápiszkálni. Na, az lenne az a kategória, amit nem lehetne megcsinálni, mivel Eastwoodot még annyira sem lehet pótolni, mint Bronsont vagy Wayne-t.

előzmény: Hannibal Lecter (#52)

2012-05-24 19:15:11 Hannibal Lecter #52

Igen, a Coen-életmű mércéjével mérve a True Grit egyáltalán nem kiemelkedő, de még így is százszor hangulatosabb és ironikusabb számomra, mint a '69-es átirat. Abban mellesleg Wayne valóban felülmúlta valamelyest önmagát, de szerintem korántsem nyújtott olyan tisztes alakítást, mint mondjuk a Liberty Valance-ban vagy A mesterlövészben. (Az utóbbi két szerep nagyon eltalálta.)

Statham valóban nem lenne olyan rossz választás, főként ha arra gondolok, hogy a Szalmakutyák remake-jében James Mardsen (te jó ég!) vette át Hoffman korábbi szerepét. Statham és Bronson között több átfedés lenne (alkatilag legalábbis mindenképpen), bár én előbbit nem igazán szívlelem. Ha tényleg lenne új Death Wish (azért reménykedjünk az ellenkezőjében, szerencsére még a világvége sem jött el, pedig sokan ígérték), szerintem oda Liam Neeson lenne a tökéletes választás. Ő legalább tényleg SZÍNÉSZBŐL van (így, csupa nagybetűvel), nemcsak egy rezzenéstelen buldogpofa.

előzmény: Tenebra (#51)

2012-05-24 18:50:50 Tenebra #51

Statham még a legjobb választás lenne szerintem. Legalábbis a mai felhozatalból. (Jó, mondjuk valami Refn-film főhős is lehetne akár, de hát ugye ő nem gagywoodi arc.)

Ja, igen, a True Grit egy Elmore Leonard-regény alapján készült, de hát akarva akaratlan is Hathaway 1969-es filmjéhez hasonlítja az enber.
Egyébként a Wayne-filmnek szerintem van stílusa, és Wayne ebben nyútja a The Shootist mellett a legjobb alakítását. + A vége is valami elképesztően tökösre sikerült (a párbaj). Csak a kiscsaj kurva idegesítő benne, de nekem amúgy tetszett. Jobban, mint a Coenéké. Igaz, Jeff Bridges is tök jó volt, de akkor is többet vártam egy No Country vagy Miller's Crossing után.

előzmény: Hannibal Lecter (#50)

2012-05-24 18:34:21 Hannibal Lecter #50

Egyetértek, bár a True Grit egy regényadaptáció (ráadásul szerintem sokkal jobb, mint a John Wayne-film.)

A Death Wish főszerepét ma valószínűleg Statham játszaná. :P

előzmény: Tenebra (#49)

2012-05-24 18:26:22 Tenebra #49

Mi van, Hollywood kifogyott az ötletekből, hogy remake-eket akar nyomatni? Elmehetnek a francba. :D Total Recall, Robocop, A-Team, most meg ez... A True Grit sem lett egy nagy szám, de legalább azt Coenék csinálták.
Főszerepre meg miért nem egyenesen Shia LeBöfföt vagy valamelyik Nyállájt-"""sztárt""" szerződtették, még pofásabb lenne. :'D

A Death Wishez hozzá ne merjenek nyúlni! Látom, azt is tervezik. Bár annak legalább a témája aktuálisabb, sőt, sajnos még aktuálisabb, mint valaha, hiszen az akkori suhancok "utódai" csak még vadabbak és gátlástalanabbak lettek. De hát azt a filmet is Bronson emeli ki a középszerből, ma meg nincs egy ilyen karizmatikus színész. Ja, de, Tom Cruise... :S XD

2012-05-24 15:49:31 BonnyJohnny #48

Akira Kurosawa és John Sturges is.

előzmény: critixx (#47)

2012-05-24 15:34:19 critixx #47

Délelőtt már olvastam és szörnyülködtem is egy sort. Yul Brynner forog a sírjában...

előzmény: Hannibal Lecter (#46)

2012-05-24 15:32:00 Hannibal Lecter #46
2012-05-23 00:01:37 Hannibal Lecter #45

Én is kíváncsi vagyok rá, bár felettébb remélem, hogy Ramsay ezúttal más filmnyelvi eszközökhöz folyamodik, mint a Kevin esetében. És hát valljuk be, Portman sem igazán az a badass típus (a Your Highnessben megpróbálta, nem nagyon ment neki). Mindenesetre kíváncsi vagyok, mit hoznak ki az egészből.

2012-05-22 23:48:55 critixx #44

Hmmm. Érdekes. Ismerve Ramsay hátterét és eddigi filmjeinek közegét, felettébb kíváncsi leszek rá.

Jaj, de nem bírtam soha az Aerosmith-t.

2012-05-22 23:42:29 Hannibal Lecter #43

Akár rá is utalhat. Nekem mondjuk ez ugrott be a címről.

előzmény: BonnyJohnny (#42)

2012-05-22 23:20:17 BonnyJohnny #42

Jane got a gun cím vajon Calamity Jane-re utal? Mert ő női western hős.

előzmény: Hannibal Lecter (#41)

2012-05-22 23:17:56 Hannibal Lecter #41

A We Need to Talk About Kevint jegyző Lynne Ramsay "női western" rendezésére adja a fejét, a főszerepet pedig Natalie Portman játssza. Eléggé elborult ötlet, és az alapszituáció sem tűnik valami lebilincselőnek.

2011-10-21 17:30:18 Csende Kristóf #40

Mostanság szintén láttam pár western-remeket. Köztük egy kevésbé méltatott, ám annál zseniálisabb pre-pszihologizáló darabot, a WHEN THE DALTONS RODE (1940). A rendező az a bizonyos George Marshall (nem, nem aki a II. vh-ban az amerikai hadsereg vezérkari főnöke volt), aki egy évvel azelőtt forgatta a szintén zseniális DESTRY RIDES AGAIN-t Jimmy Stewart főszereplésével, aki mielőtt bevonult volna a hadseregbe, leforgatta korai karrierje talán legjobb filmjét (a fentebb említettet). A film, mint a címből is kiderül, a Dalton fivérekről szól. Arról, hogy hogyan vál(ha)t(t)ak bűnözővé, bemutatja tündöklésüket, és hogy miként érte őket utol a sorsuk, igen egyszerű, a rendező mégis fent tartja a (mai) néző figyelmét (is). Főbb szerepekben olyan színészeket láthatunk, mint Randolph Scott (mint a Dalton család régi barátja), Andy Divine (a bohókás Ozark szerepében) illetve Broderick Crawford (Bob Dalton szerepében). A cselekmény szépen keretbe foglalt, Edgar Buchanan mesél a vadnyugatról Randy Scott-nak, aki a film elején egyedül, a film végén viszont már feleségével együtt várja a postakocsit. A film alapjául szolgáló művet egy még élő Dalton családtag, Emmett Dalton írta Jack Jungmeyerel.

9,5/10!

2008-11-13 08:32:49 limupei #39

Hagyjuk már Wayne-t, kezdem unni, veszekedésnek meg semmi értelme ilyen hülyeség miatt. Más időben élt, az akkori normák szerint, felesleges hasonlítgatni. Biztos Chaplinnek sem tetszenének a mai vígjátékok, és még lehetne sorolni...de fölösleges.

2008-11-13 08:17:22 Duc de Richleau #38

"Ha még élne, le kéne szíjazni egy moziszékbe és végignézetni vele a Brokeback Mountaint. *gonosz vigyor*"
Na ebből látszik, hogy Te se vagy jobb nála.

előzmény: Jill (#37)

2008-11-12 20:49:57 Jill #37

A WASP díszpéldánya volt, szélsőjobbos, ultrakonzervatív és miegyéb.

Ha még élne, le kéne szíjazni egy moziszékbe és végignézetni vele a Brokeback Mountaint. *gonosz vigyor*

előzmény: Ganz (#36)

2008-11-10 12:45:47 Ganz #36

Ő hol volt egyáltalán rasszista?

előzmény: limupei (#34)

2008-11-03 21:54:48 azazell0 #35

Az lehet, de pár kivételt leszámítva ugyanazt az egy szerepet játszotta. és ne mondd, hogy Monsieur Verdoux akárcsak a legkisebb mértékben is hozzájárult ikonikus státuszához :-)

előzmény: deviant (#33)

2008-11-03 20:46:17 limupei #34

ő amerika egyik legnagyobb színésze

Az lehet, de nézd meg mikor. Ha ma egy színész olyan kijelentéseket engedne meg magának mint ő (vagy akárki), az már mehetne is a rács mögé. Azóta nem nagyon divat rasszistának lenni.

2008-11-03 19:49:54 deviant #33

chaplin bárkit el tudott játszani.

előzmény: azazell0 (#32)

2008-11-03 19:26:25 azazell0 #32

aki csak egyféle skatulyában tudott játszani

Igen, és ugyanezért utálja mindenki Chaplint, Bogartot, James Deant...

előzmény: Jill (#23)

2008-11-03 15:03:36 Olórin #31

"John Wayne egy rasszista, kövér seggfej volt"
Nem mintha az én véleményem ettől távol állna, de azért kicsit finomabban, ha lehet... (Ganznak nem mondok semmit, mert úgysem lenne értelme)

előzmény: Jill (#23)

2008-11-03 14:36:48 Ganz #30

A gynegébbek kedvéért ahol megtalálják a 25 klasszikus filmet!

[link]

2008-11-03 14:35:50 Ganz #29

érdekes, ő amerika egyik legnagyobb színésze. És mindenképpen a legjobb wetern színész/rendező!

[link] 25 filmjét adták ki... Nézzétek meg

előzmény: gringo (#28)

2008-11-03 14:26:58 gringo #28

John Wayne tényleg nem volt a legkorrektebb politikailag, nem csoda hogy az amerikai fekete közösségben a neve emlegetése felér egy káromkodással. De nézzétek meg az utolsó filmjét (The Shootist, 1976, r Don Siegel), amiben kvázi önmagát játssza: a kiégett, rákos, öreg pisztolyhőst. Ekkor esik le a tantusz...

2008-11-03 14:19:19 bengeeno #27

De Clint-et bírta :)

előzmény: Jill (#23)

2008-11-03 14:11:59 Ganz #26

Neked a fejlődésed 3 éves korodban abbamaradt. Ezért lehetsz ennyire hülye...

előzmény: Ivan/ (#24)

2008-11-03 14:11:09 Ganz #25

Te tzod mi vagy? Egy fikázó kis hülye, aki lenéz mindenkit. Jobb, ha nem is reagálok a szavaidra. Nem tudod, mit beszélsz...

előzmény: Jill (#23)

2008-11-03 13:18:04 Ivan/ #24

John Wayne egy rasszista, kövér seggfej volt, aki csak egyféle skatulyában tudott játszani.

Erre most inkább nem írok semmit...

előzmény: Jill (#23)

2008-11-03 13:14:51 Jill #23

John Wayne egy rasszista, kövér seggfej volt, aki csak egyféle skatulyában tudott játszani. A WASP mintapéldánya, utálta Leonét, utálta Peckinpah-t és utálta a Délidőt.

Az volt a szerencséje, hogy jó pár filmjében jó rendezőkkel dolgozott, de igen sok a vacak aközött, amit csinált.
Más a cél? Naná. Wayne Vadnyugatján fekete-fehér jellemek vannak, a jók békésen terelik a marháikat, irtják az indiánokat és megmentik a szép, szőke hősnőt, közben persze talpig becsületesek.

Peckinpahnál és Leonénál kicsit kevésbé idealizált a kép.

2008-10-29 21:03:51 limupei #22

Jim Jarmusch rendezte, de neked nem is kell tudni. Már majdnem 60 éves...

Olórin: Tényleg jó poén volt.

Jill: Felesleges minőségbeli kategóriákba belemenni, mert a kettő ég és föld. Más a rendezői attitűd, más a cél és más a (társadalmi, politikai és kulturális) háttér a kettő esetében.

2008-10-29 21:01:41 Ganz #21

egézségedre! :s

előzmény: Olórin (#20)

2008-10-29 20:56:09 Olórin #20

"Őt koppintotta le Zimmerman a Délidővel is... "
kellett egy jó röhögés így estére:)

2008-10-29 20:48:06 Ganz #19

Figyelj, én John párti vagyok. Mert szerintem ő alkotta a legjobb western filmeket. Őt koppintotta le Zimmerman a Délidővel is... Egyébként Peckinhaptól, egy filmet láttam.
De szeretem még a Halott ember filmet is. Azt nem tudom ki rendezte. De nagyon jó film az is...

előzmény: Jill (#18)

2008-10-29 20:45:51 Jill #18

Ha szereted az amerikait, próbálkozz meg Peckinpah-filmekkel, bár, aki John Wayne-eket szeret, annak általában túl jók...

előzmény: Ganz (#17)

2008-10-25 10:32:42 Ganz #17

Imádom a westernt! A Harcművészeti filmekkel eggyütt, a kedvenc műfajom. Egy dolgot szögezzünk még le a legelején. Utálom az olasz westernt. Én Amerikai párti vagyok. Azok közül, pl:. Unforgiven, Farkasokkal táncoló, Törvényen kívüli, A félszemű seriff, Rio Bravo, Halott ember, Chato földje, Winnetou, Az összes Defa indiánfilm, Apacsok nyila, Tom Horn, Volt egyszer egy gazember, The Cisco kid,

Komédiák közül, Három Amigó, Manitu bocskora, Luckie Luke és a daltonok.

2007-09-09 12:47:16 Ivan/ #16

Szerintem nyugodtan szerezd be külföldről. Nem hinném, hogy mostanság ezek itthon kijönnének, pláne nem így.

előzmény: Jill (#15)

2007-09-09 11:13:00 Jill #15

Költői kérdés: vajon kijön-é nálunk vvalaha is a Giu la testa (Egy marék dinamit/Volt egyszer egy forradalom) abban a szép díszkiadásban, vágatlanul (!), duplalemezesen, ahogy kijött a németeknél, vagy menjek és vegyem meg a sógoréknál? Mert ott megvan, és kb. 8 euró...

2007-04-24 11:52:41 Olórin #14

Az Alfredo Garcián kívül azért még jöhetne egy Szalmakutyák is...

2007-04-24 11:21:44 Jill #13

Vedd meg, ember, Peckinpah egy zseni volt. .) Csak jönne már az Alfredo Garcia is dvd-n...

Jah, a Délidővel kapcsolatos szörnyűség: a tv-ben újabban 2x is ment, KISZÍNEZVE! Könyörgöm! Az egy FF film volt, és olyan csiricsáré színeket adtak neki, hogy a fejemet fogtam. Grace Kelly rózsaszín ruhában! Szentségtörés!

2007-04-18 17:45:08 osi #12

Egyre jobban a megvétel felé hajlok. Bár most a tégla és a külföldről érkező 2 film miatt karcsúbb vagyok, de köv. hónapban lehet bevállalom az eg. dobozt.

2007-04-18 10:12:05 Olórin #11

Bizony, remek díszdoboz, zseniális filmekkel (ok, a Major Dundee csak simán jó, de a többi...), szép kivitelben, értékes extrákkal. Tuti vétel.

2007-04-18 08:57:04 bengeeno #10

Kihagyhatatlan. 7 felejthetetlen DVD-t kapsz, ezért az összegért. Ha engem kérdezel, szerintem hajtsd fel;)

előzmény: osi (#9)

2007-04-18 00:22:47 osi #9

Szerintetek a Peckinpah díszdobozra mennyire érdemes beruházni?
A vad bandát úgyis megvenném.
A másik 4 film milyen?
Nincs sok pénzem, így nagyon vacilálok. Pedig 11.500 nem sok érte...

2007-04-17 23:52:02 osi #8

Gyerekkoromban sok western-t néztem, de főleg NDK-s indiánfilmeket.
Újabban kezdtem el ismét felfedezni magamnak a műfajt.
Leone filmjeit imádom. Nekem a Pár dollárral többért a kedvencem.
Az "utóbbi időkből" a Nincs bocsánat és a Farkasokkal táncoló, amiket szívesen nézek újra.
Peckinpahtől a Vad bandát láttam, az is nagyon tetszett.
Jelenleg a John Wayne szereplésével készült westerneket hajtom. A Rio Bravo-t már megvettem, az Aki megölte Liberty Valance-t és Az üldözők beszerzés alatt. A többiről később döntök.
A Butch Cassidy és a Sundance kölyök c. filmet is megvettem, és nem is csalódtam benne.
A Délidőt felvetettem kazira, de megnézni még nem volt időm.

2007-04-17 11:57:40 Jill #7

Peckinpah ám, ezerrel. "If they move... kill 'em!"
Istenem, mindig elszorul a szívem, mikor Pike-ék elindulnak a végső nagy gyakásra...
A Pat Garrett meg olyan fájdalmasan gyönyörű film... :'( a végén, mikor James Coburn a tükörképére lő, félelmetes.

Viszont az agyontömjénezett Délidőt nem látom olyan jónak. Talán, ha a végét nem csapják agyon a happy enddel... van benne feszültség és baljóslatúság. Csak hát 52-ben nem lehetett megcsinálni, hogy Gary Cooper meghaljon a vásznon, mert kitört volna a parasztfelkelés... pedig az lett volna jó, ha ő is halálos sebet kap a banditák elintézése közben, és kileheli a lelkét Grace Kelly karjaiban. :D

2007-04-17 10:20:14 Olórin #6

Western? PECKINPAH!!!
méghozzá magasan!

Ezenkívül Leone (sztem a Pár dollárral többért is nagyszerű még tőle), Ford (Liberty Valance és Hatosfogat miatt), Eastwood (Josey Wales és Nincs bocsánat miatt, de a Fennsíkok csavargóját is meg kell említeni, mert valahol egészen egyedi a maga módján) és Mann, akinek azonban három zseniális filmjére jut három gyengébb is.

Én is kiemelném még a Ben Wade és a farmert (Davestől azonkívül láttam még a Cowboyokat, ami viszont tökéletesen semmilyen), a Fegyvertársakat, és a fél mezőnyt tönkreverő, briliáns Texasi krónikákat.

2007-04-17 09:35:37 deviant #5

leonétől igazából a vadnyugat és a jó, a rossz... nagy filmek, a tobbi westernje felejtős. az utóbbi pár évből a fegyvertársak a kedvencem, mert egyszerűen ritka jó western.

2007-04-17 09:25:10 Ivan/ #4

Hozzám is inkább Daemi által képpviselt rendezők állnak közelebb. Bár én két nével mindenképpen kiegésziteném azt a listát.

Andrew V. McLaglen (erősen alulértékelt rendező, pedig csomó jó kis western jegyzett)
Delmer Daves (nem mondanám westernrendezőnek, de a Ben Wade és a farmer mindent visz)

2007-04-17 09:15:29 andrásy #3

Phil Karlson rendező Egymillió dolláros zsákmány
c.filmje krimi a Mask of the Avenger)c.film kaland
A kóristalányok c.film zenés aThey Rode West (1954
c .film western a Kid Galahad elvis presley film
zenés stb sorolhatnám egy jó rendezőtől sokminden függ hogy milyen produkciot nyújt

2007-04-17 08:53:51 Daemiaen #2

Én odább vagyok a westernért, de nem az olaszért, ezért sem Leonét, sem Corbuccit nem szeretem.

Amúgy Ford, Hawks, Mann és Eastwood mindent visz.

2007-04-16 18:38:10 Jill #1

No, emberek. Talán csak vannak még, akik odavannak ezért az állítólag halott műfajért...

Én nagyon, méghozzá legjobban azokért, akik temették.

Leone
Peckinpah (aki egyszer cameózott is mint koporsókészítő)
Corbucci
Anthony Mann