Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
kedves mimóza! Szeretnék tőlled kérdezni valamit 1-2 filmel kapcsolatban,tettszik az adatlapodon irt bemutatkozás ahogyan te látod a filmek világát.
előzmény: mimóza (#44)
Az alábbi forrásban kétszáznál is több koreai filmet találhatunk a Koreai Filmarchívum jóvoltából.
(Angol felirattal, de bizonyára - talán - némelyikhez akad valahol magyar felirat.)
Itt böngészhettek bőszen
Sziasztok, keresem a Kaze no tengu (1971) (Az űzött szamuráj) japán drámát.
Köszönöm a segítséget előre is: dytte
Remélem sikerrel jársz!
Egyébként a Subtitle Edit sok mindent tud a frame igazításon túl is. Lehet közvetlenül a videóhoz igazítani (mondjuk ott kicsit meg vagy lőve, ha nem tudsz hindiül), vagy akár egy már passzoló más nyelvű felirathoz (pl. angol). Nem vagyok a cég reklámembere, de én sokat használom, mert nekem meg a koreai és a japán filmek a szenvedélyeim. Ott is előfordulnak furcsaságok.
előzmény: erahurka (#41)
Köszi majd rákeresek a hiányzókra!
Felirat igazgatáshoz én a Subtitle Workshop-ot használom, de sokszor hiába egyezne elméletben a frame rate, mégis elcsúszik a felirat. Ráadásul azt se tudom nézni hogy kb. hol jár mert egy mukkot nem értek hindiül, egy angol nyelvű filmnél ha látom a magyar szöveget utána simán felismerem hol mondja az ember.
előzmény: von Schatu (#40)
Próbálkozz itt, hátha segít:
http://www.bollywoodextra.hu/magyar-feliratok
Ha meg semmi sem segít, akkor töltsd le ezt a subtitle editort:
http://www.nikse.dk/subtitleedit
Én már régóta használom, elég egyszerű a kezelése, és keresztbe-hosszába tudod igazítani a feliratokat.
előzmény: erahurka (#39)
Sziasztok!
Indiai filmekhez honnan lehet jó feliratokat találni? IMDb TOP 250 daráláskor futottam bele többe is, szinkron sajnos egyikhez sincs és feliratot is alig találok. Ami meg van általában nem illik rá, csúszik stb.
Látom (filmkérő!) neked sikerült bejutni.
előzmény: nejmed (#36)
KÍNA KÖZELRŐL - Kínai Filmnapok 2012
2012 július 3-4 (jövő hét kedd,szerda) Uránia Nemzeti Filmszínház
Vetítések ingyenesek.
Esemény honlapja
Facebook event
megvan
előzmény: pimpi (#34)
helloka!
nincs valakinek meghívója ide: asiatorrents.com ?
előre is köszi
Utálom, hogy lemaradtam a koreai filmhétről:(
Akkor még nem voltam ilyen lelkes, azóta pár újabb csodát magam mögött tudhatok...
A harcművészeti filmekért érdeklődőknek! Rengeteg Shaw Brothers produkció megtekinthető youtube-on részletekben, többnyire angol szinkronnal vagy eredeti nyelven angol felirattal. A letöltéstől óckodóknak ez egy opció, megjegyzem a youtube-os minőség nem sokkal rosszabb, mint az ilyen olyan úton beszerezhető rip-ek minőségei!
Néhány film, amit nagyon érdemes megtekinteni a műfaj kedvelőinek:
A Shaolin 36 próbatétele
Visszatérés a 36 próbatételhez
Mérges Shaolinok
A legyőzhetetlen Shaolin
(ezek csak az első részek a következő rész általában az ajánlott videók közül a felső 5-ben van)
De ezeken kívűl még számos film fellelhető! A keresést azonban megnehezíti hogy egy filmnek több angol címe is lehet...
Bár nem egészen az, amire az emberek ázsiai filmek említése után gondolnak, de ha valakit érdekel, az alábbi linken szerény személyem rövid ismertetőit, kritikáit olvashatjátok a japán Godzilla filmekről. (Az első részben az első tízről.)
Factory - Godzilla 1.
A magyar-koreai diplomáciai kapcsolatok felvételének 20. évfordulója alkalmából koreai filmhetet rendeznek június 22 és 26 között az Uránia moziban.
A program a következő:
Június 22. (hétfő)
Rejtett napfény (Secret Sunshine, 2007) 19:00, nagyterem;
Hazafelé (The Way Home, 2002) 21:00, kisterem.
Június 23. (kedd)
Sírfelirat (Epitaph, 2007), 19:00, nagyterem;
Erkölcstelen tudós (The Forbidden Quest, 2006), 21:00, kisterem.
Június 24. (szerda)
Augusztusi karácsony (Christmas in August, 1998), 19:00, nagyterem;
Maraton (Marathon, 2005), 21:00, kisterem.
Június 25. (csütörtök)
Mesterszakács (Le Grand Chef, 2007), 19:00, nagyterem;
A halál jele (Memories of Murder, 2003), 21:00, kisterem.
Június 26. (péntek)
Életünk legszebb pillanatai (Forever the Moment, 2007), 19:00, nagyterem;
Sztárrádiós (Radio Star, 2006), 21:00, kisterem.
A kisterembeli vetítések ingyenesek, míg a nagytermes előadásokra 690 forintért kapható jegy az Uránia Nemzeti Filmszínházban. A filmeket eredeti nyelven, angol felirattal, magyar szinkrontolmácsolással vetítik. Jegyelővétel kizárólag a nagytermes előadásokra lehetséges, a kisterembeli vetítésekre az aktuális napi pénztárnyitást követően lehet ingyenjegyet igényelni.
A filmekről bővebben az Uránia mozi honlapján olvashattok.
Rakd fel a képfeltöltés.hu-ra és add meg itt a linket.
IX.10-14 között az Örökmozgó Filmmúzeumban - Bp. VII. Erzsébet krt. 39 - ingyenes Indiai filmfesztivál lesz. Szerda-péntek esténként 1-1, szombaton és vasárnap 2-2 filmet mutatnak be. (Angol szöveg, magyar szinkrontolmácsolás)
Angolul rövid info itt olvasható:
[link]
Ha valaki elárulja, hogyan tudok képet küldeni, beszkennelem a 2 db A4-es prospektust a 7 film rövid magyar nyelvű leírásával és plakátjaival együtt.
Én is szeretem az ázsiai filmeket és Kitano-t is.
Kedvenc filmem tőle a Tűzvirágok és a Fivér de a többi filmjei is nagyon jók! meg is van mind (kivéve a nagyon korai alkotásai).
Üdv!
Látom, rég nem írt ide senki. Hozzám közel állnak az ázsia filmek, főként a japán filmek. Éppen Kitano-ról írom a szakdolgozatomat, szóval mondjatok véleményt róla! Én nagyon szeretem a filmjeit, egyik kedvencem a Tabu :)
Viszont Kitano miatt fedeztem fel Joe Hisaishi-t, aki mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Fájdalmasan szép filmzenéi fognak rászedni arra, hogy az élményt mozgóképpel is kiegészítsem, úgyhogy a helyzet nem olyan reménytelen.
előzmény: deviant (#22)
Kitano lehet, hogy neked hiányzik, de nekem nem. :)
Egy kezemen meg tudom számolni hány filmet nem néztem eddig végig, abból 1 van Kitano-tól (Zatoichi), 1 Ang Lee-től (Tigris és sárkány). Kitano legjobbjának a Tűzvirágokat tartom, de még az se jobb egy erős közepesnél. Nagyon távol áll tőlem a stílusa, talán egyszer majd rászánom magam a filmográfiájának megismerésére, de aki nekem 2 film után nem keltette fel az érdeklődésemet (sőt, inkább csak rossz élményeket okozott), azzal én egy jó ideig nem foglalkozok. Van pár mazochista jellem, de én inkább a jó filmeket részesítem előnyben vagy legalábbis a nekem tetszőket.
előzmény: deviant (#22)
rájöttem, hogy valaki nagyon hiányzik a listádról: kitano. kitano mestert egyáltalán nem szeretem, hogy ennyire melőzted a kedvenceid listájáról?
előzmény: Brumi (#12)
Gondolom vannak még rajtam kívül az ázsiai filmeknek rajongói, holnaptól 6 napon keresztül jópár nagyszerű koreai film kerül a mozikba. Bittersweet Life, Tae Guk Gi (Two Brothers at War) és Joint Security Area mondhatni kötelezőek, The King and The Clown és Sopyonje erőteljesen ajánlottak, This Charming Girl szintén jónak tűnik, a Bloody Tie és a My Generation pedig felejtősek. Bővebben a mozineten.
Koreai Filmhét 2007
Az Uránia Nemzeti Filmszínházban 2007. május 24-től 29-ig. A filmeket eredeti nyelven, angol felirattal, magyar szinkrontolmáccsal vetítjük. Kedvezményes jegyár a filmhét minden előadására: 690 Ft, jegyek kaphatók május 15-től elővételben az Uránia pénztáraiban.
Program
Május 24., csütörtök
19.00 Harcosok szövetsége (Two Brothers in the War) - Zártkörű
21.00 Elbűvölő lány (This Charming Girl)
Május 25., péntek
19.00 A király és a bohóc (The King and the Clown)
21.00 My Generation
Május 26., szombat
19.00 Keserédes élet (Bittersweet Life)
21.00 A király és a bohóc (The King and the Clown)
Május 27., vasárnap
17.00 Harcosok szövetsége (Two Brothers in the War)
19.30 Véres nyakkendő (Bloody Tie)
21.00 Keserédes élet (Bittersweet Life)
Május 28., hétfő
19.00 Sopyonje - Panszori-énekesek
21.00 Összevont biztonsági övezet (Joint Security Area)
Május 29., kedd
19.00 Elbűvölő lány (This Charming Girl)
21.00 Véres nyakkendő (Bloody Tie)
A Bosszú-trilógiának ELVILEG őszi megjelenése van.
előzmény: Olórin (#19)
"A Fearless DC annyival más, mint kb. a Kingdom of Heaven DC a mozishoz képest."
ezzel a részével nem lettem okosabb:) De majd megnézem, ha tényleg ennyivel többet hozzátesz a DC..
IA3: nekem gigászi csalódás volt, azt nem mondanám, hogy nehezebben befogadható mint a korábbiak, hacsak úgy nem, hogy tele van ostobaságokkal, amennyire emlékszem több helyen ellentmond az első két résznek, és sokszor követhetetlennek, túl kuszának éreztem. Túlcsavarják a sztorit, nagyon ötletesek és fordulatosak akarnak lenni, de ami a korábbiakban úgy ment mint a karikacsapás, az itt borzasztóan izzadságszagú.
A Mr. Vengeance egy véget nem érő vizuális orgazmus (képileg sztem messze ez Chan-wook legjobb filmje - minden más szempontból meg az Oldboy az:), és briliáns már az alapkoncepció is (a bosszú bosszújának a bosszúja... stb) Lady Vengeance esetében nekem érik az újranézés, Titancion láttam tavaly, amúgy sztem elég kegyetlen és felemelő, gondolok itt főleg a briliáns utsó fél órára, ami képes rá, hogy a nézőt az érzelmek egy embertelenül hosszú és változatos skáláján rángassa végig. Csak nekem kicsit döcögős volt az odáig vezető út, de majd megnézem megint.
Tényleg, anno az Odeon ígérte, hogy a bosszútrilógiát kiadják egy díszdobozban (tavaly ígérték, méghozzá idén tavaszra, ha jól rémlik), de se híre se hamva...
A Fearless DC annyival más, mint kb. a Kingdom of Heaven DC a mozishoz képest. A rendezői változatba végre bekerült az általam hiányolt faluban játszódó rész 20 perccel bővített változata, ezzel megadva a rendes motivációkat Huo Yuan Jiának. Sokkal árnyaltabb és jobb film, tényleg kihozták a maximumot belőle. A harci jelenetek nem igényelnek különösebb magyarázatot, iszonyat jó a koreaográfia.
Infernal Affairs 3. részével kapcsolatban általában elég negatívak a vélemények, nálam a Memento formai bravúrjához hasonló remek film, ami önállóan is megáll a lábán. Egyébként mindhárom film más és más hangulatot és alapkoncepciót követ, az tény, hogy a harmadik a legnehezebben befogadható, ettől függetlenül nem ér kevesebbet az előző kettőnél.
Park Chan-wook nálam az ISTEN, a leggyengébb filmje is 9/10-es. Nekem a Sympathy for Mr Vengeance a legkevésbé favorit a trilógiából, de már megérett egy újranézésre. Az Oldboy után túl hamar néztem, ahhoz képest pedig minden gyengébb. Lady Vengeance meg az Oldboy után nagy váltás, Park teljesen más oldalról közelítette meg a történetet, kevésbé kegyetlen, sőt már-már felemelő. Érdemes többször megnézni!
előzmény: Olórin (#16)
huh jól teleszemetlem hibákkal az előző hozzászólást...:(
én sem láttam mindent, amiről írtál, de amit igen, azzal nagyjából egyetértek. Különösen Yimou gyönyörű Road Home-jával, az számomra is az egyik leggyönyörűbb szerelmi történet, amit valaha láttam (olyannyira, hogy számomra csak Lean Brief Encounterje veheti fel vele a versenyt). Az Infernal Affairs kapcsán az első két rész sztem is zseniális, de a harmadik valami borzadály, máig nem értem, ua a stáb hogy tudta így elrontani... Nálam egyébként John Woo és Zhang Yimou viszi a prímet, de a Chan-wook sem kizárt, hogy felemelkedik majd arra a szintre, ha nekem is tetszik az új filmje (sztem a Lady Vengeance a leggyengébb a trilógiájából, bár még az is nagyon jó).
A Fearless DC-je mennyire más? én a moziverziót láttam, az élveztes, korrekt film, de nem tartom olyan nagyra.
előzmény: Brumi (#12)
A hiányzókat feltétlenül pótold, nagy élménytől fosztod meg magad, ha ezeket kihagyod. Kezdjed Park Chan-wook-kal. :)
előzmény: Ivan/ (#13)
ja, ez tényleg egy helyes lista, már amit láttam belőle... talán a szigorúan piszkos ügyeket nem kedvelem annyira, főleg ha a trilógaként tekintek rá.
Szép lista:)
Mondjuk jópárat nem láttam belőlük, de igyekszem majd pótolni őket:)
előzmény: Brumi (#12)
Egy másik oldalon megy a nagy listázgatás, így összeszedtem a 15 kedvenc ázsiai filmemet:
Bin-jip (Kim Ki-duk)
Kim Ki-duk legjobb filmje egy egyedülálló szerelmi történet, aminek befogádásához nyitottnak kell lenni az új dolgokra. Dialógusszegényen is tökéletesen érthető a történet, bár nálam minden újranézés alkalmával új értelmet nyer. Egyértelmű bizonyítéka annak, miért is olyan nagy rendező Kim Ki-duk, ilyet Terrence Mallick-on kívül senki sem tudna alkotni.
Bittersweet Life (Kim Ji-woon)
Először nem szerettem, túlságosan Oldboyra hajazónak tartottam. Aztán lenyugodtam, megnéztem újból és rájöttem mekkora remekmű. A munkáját mindig tökéletesen végző érzelmek nélküli végrehajtóember elkövet egy kicsi, ám annál végzetesebb hibát, főnöke ezért megbünteti. De nem eléggé. Félreértések és ki nem mondott igazságok sorozata miatt elindul egy könyörtelen bosszúhadjárat a legjobb noirok és bosszúfilmek stílusában (sőt, akár szerelmi történetnek is nevezhetjük). Karizmatikus főszereplő, hibátlan képi világ és filmzene, kellemes humor és hatalmas befejezés.
Failan (Hae-sung Song)
A legszívszorítóbb történet, amivel filmen találkoztam. Choi Min-sik ismét megmutatja, miért is ő a legjobb ázsiai színész. Failan képében (és Cecilia Cheung játékában) pedig életre kel egy olyan női karakter, ami örökre nyomot hagy a nézőben (pozitív értelemben). Plátói szerelem és egy örök vesztes hányatott sorsának a találkozása, a filmtörténelem legerősebb jelenetével.
Fearless Director's Cut (Ronny Yu)
Jet Li utolsó wushu filmje méltó befejezése a remek karriernek, színészileg is rendesen odatette magát. Mérföldekkel jobb a vágott mozis változatnál, igazi harcművészeti eposz. Szigorúan piszkos ügyek trilógia és a Sha Po Lang mellett az utóbbi jópár év legjobb HK-filmje.
Grave of the Fireflies (Takahata Isao)
Méghogy az anime nem képes érzelmek közvetítésére? A háború borzalmainak bemutatása két ártatlan gyermek szemén keresztül minden jóérzésű emberből kihozza a szélsőséges érzelmeket, végtelenül szomorú, ugyanakkor gyönyörű alkotás. Vigyázat, instant top 10-es anime!
Hero (Zhang Yimou)
Kína elsőszámú rendezője elkészítette a mozgó festményt. Minden képkockája arany, ugyanakkor a történet sem marad el a látványtól. Makulátlan színészi játék (Jet Li, Tony Leung Chiu Wai, Donny Yen, Zhang Ziyi, Maggie Cheung, Daoming Chen), világbajnok operatőri munka (Christopher Doyle), gyönyörű filmzene (Tan Dun) és erőteljes rendezés. Sajnálom, hogy kimaradt moziban, ha lesz még rá lehetőségem mindenképp bepótolom.
House of Flying Daggers (Zhang Yimou)
Ismét Yimou, megint egy gyönyörű wuxia, újra Zhang Ziyi. Ezúttal Andy Lau és Takashi Kaneshiro csatlakozott a gyönyörű színésznőhőz, a csavaros és utolsó pillanatig meglepetéseket okozó történet most sem okoz csalódást. Shigeru Umebayashi gyönyörű filmzenéje a harangjátékkal az élen pedig tökéletesen kiegészíti az operatőr munkáját, igazi audiovizuális orgia.
Il Mare (Lee Hyun-seung)
Gyönyörű romantikus film remek alapötlettel és hibátlan megvalósítással. Az amerikai korcs változat sajnos a mozikban, de ez csak mégjobb fényben tünteti fel a hibátlan eredetit.
Infernal Affairs 1-3 (Wai Keung Lau - Siu Fai Mak)
Park Chan-wook bosszú trilógiája mellett a második kedvenc trilógiám. Legtöbben csak az első részért vannak oda, én egyszerűen nem tudom szétválasztani a 3 filmet, nekem együtt alkotnak tökéletes egészt. A rendőrségbe beépült triádtag és a triádba beépült rendőr macska-egér játéka a legjobb Hollywood-i filmeket is kenterbe veri, végig izgalmas és fordulatos. Az allstar színészgárda (Andy Lau, Tony Leung Chiu Wai, Eric Tsang, Anthony Wong, Edison Chen és még sokan mások), a magyar kórussal dúsított remek filmzene (2. résznél) és a nagyszerű forgatókönyv mind hozzájárulnak a tökéletes végső képhez. Igazi vérfrissítés a Hong kong-i filmgyártásnak, rájuk is fért rendesen. Hivatkozási alap lett a bűnügyi filmeknél, nem mellékesen Scorsese és ennek köszönheti Oscar-díját.
Joint Security Area (Park Chan-wook)
Park már szélesvásznú debütálásával kasszát robbantott és gyorsan letette a névjegyét Koreában. Észak- és Dél-Korea ellentétét 4 katona szemszögéből a barátságon keresztül mutatja be, filmje hadüzenet az otthoni ellenségeskedésnek. A két tábor katonái között nem tesz különbséget, az egységes Korea eszméje kerül a vászonra. Politikai-thriller és dráma nagyszerű elegye, az egyik legjobb háborúellenes film.
Oldboy (Park Chan-wook)
A FILM. Kedvenc filmem, ázsiai filmek iránti rajongásom ezen remekművel kezdődött. Film rám még ekkora hatással nem volt, leírhatatlan élmény. Minden ízében mestermű, ettől jobban öszerakott filmmel nem hiszem, hogy valaha találkozni fogok. Nem mellékesen pedig Choi Min-sik az új évezred (sőt megkockáztatom, hogy a filmtörténelem) legjobb alakítását nyújta.
Road to Home (Zhang Yimou)
Másik kedvenc romantikus filmem, ezúttal Yimou mestertől. Két ember szerelmét ettől szebben még vásznon nem ábrázolták, a színes múltért és a fekete-fehér jelenért pedig külön pirospont jár. Zhang Ziyi már itt is imádnivaló, Yimou-nak érdekesmód nem kellett főszereplőjét ágyba küldeni, de még egy csók sem csattan el. Ilyen az igazi romantikus film.
Sha Po Lang (Wilson Yip)
Hong Kong ismét magára talált és készítettek egy durván jó akciófilmet. Donnie Yen olyan harcijeleneteket koreografált, hogy a film után gatyacserére volt szükség. A történet is nagyon rendben van, a drámai szálnak is van súlya, a játékidő pedig pont tökéletes. Sammo Hung még 50 fölött is uralkodik, de az igazán említésre méltó teljesítményt Donnie Yen és Wu Jing (a feltörekvő fiatal tehetség) nyújtják.
Spring, Summer, Winter, Fall... and Spring (Kim Ki-duk)
Kim Ki-duk 4 évszakot átívelő, az élet körforgását nagyszerűen bemutató filmje szintén nagy kedvencem. Fiatalkori ártatlanság, tinédzserkori kíváncsiság, szerelemből adódó féltékenység és felnőttkori bölcsesség a 4 lépcsőfoka a koreai rendező buddhista fejlődéstörténetének. Sokszor jó lenne minden problémától és a nagyvilágtól távol egy hasonló kis házikóban élni.
Sympathy for Lady Vengeance (Park Chan-wook)
A trilógia záródarabját nagyon vártam, első nézésre is jónak tűnt, azonban az igazi ereje többszöri újranézés után jött elő. Képi világa gyönyörű, a filmzene pedig az Oldboy mellett nagy kedvencem. A bosszú íze itt a legédesebb, fekete humor és líraíság a hibátlan Park-féle stílusérzékkel kombinálva letaglózó elegyet alkot.
Amik nélkül nem teljes a toplista: Appleseed (Shinji Aramaki), A Tale of Two Sisters (Kim Ji-woon), Bullet in the Head (John Woo), Ghost in the Shell (Oshii Mamoru), I'm a Cyborg, but that's OK (Park Chan-wook), Kung Fu Hustle (Stephen Chow), Memories of Murder (Bong Joon-ho), Sympathy for Mr Vengeance (Park Chan-wook), Tae Guk Gi (Je-gyu Kang), The Killer (John Woo), Three Extremes (Takashi Miike, Friut Chan, Park Chan-wook), Time and Tide (Tsui Hark), The Host (Bong Joon-ho)
Nah, hogy tovább népszerűsítsem az ázsiai filmeket ismét itt egy nyalánkság ínyenceknek...:)
Végre rászántam magam, testi és lelki erőmet összegyűjtve és megnéztem a Tian bian yi duo yunHuncut felhőcske című filmet!Vagyis csak azt hittem hogy kellőképpen felkészültem rá, de erre nem lehet felkészülni!
Már a címből is lehetett sejteni, hogy nem mindennapi filmről van szó!Az a legszebb az egészben, hogy ez a rémálom több díjat is bezsebelt Berlinben a Filmfesztiválon, bár nem értem hogy miért is!Láttam már pár érdekes filmet, de ez valami fantasztikus, eszméletlen milyen elvont!
A legelső képben egy aluljárót mutatnak kb 5 percig(nem történik semmi), majd a következő pillanatban egy meztelen, terpesztő nőt láthatunk akinek a lába közé egy félbevágott görögdinnye van helyezve!Megjelenik a főszereplő srác és elkezdi nyalni, meg ujjazni a dinnyét majd megdugja a csajt!
Na már itt gondoltam, hogy a film végére teljesen kikészülök!
Fantasztikus, hogy a filmben még énekelnek is!Kedvenc éneklős részem mikor egy férfi WC-ben egy faszi fején egy hatalmas pénisz található és rengeteg nő próbálja őt elkapni WC pumpával a kezében!
Sok értelmét nem láttam a történetnek!Annyi biztos, hogy az egész film a sex, ásványvíz, görögdinnye hármasa körül forog!Ugyanis az országban nem áll rendelkezésre elegendő ivóvíz és a dinyne olcsóbb mint az ásványvíz, ezért mindenki zabálja a dinnyét hogy meglegyen a napi folyadék!Épelméjű ember ilyet nem talál ki!
Kedvenc jelenetem mégis amikor a főszerepőlő nő jön fel a lépcsőházban, a pulcsija alá egy hatalmas görögdinnye van berakva, majd hirtelen megáll, lefekszik a lépcsőház közepén eljátsza ahogy megszüli a dinnyét!
Összefüggéstelen érthetetlen a történet, bár valamennyit sikerült leszűrnöm!Siang-Chyi(nő) és Hsiao-Kang(férfi) régi ismerősök és rég nem találkoztak!A férfi korábban órákkal üzletelt, ám később áttért a sokkal kellemesebb pornószakmába!A lány erről mit sem sejt!Randizgatnak, volt egy összemelegedősebb jelenetük!
A legvége a legfenomenálisabb mégis!A lány a liftben talál egy ájult csajt, a faszi a kollégái segítségével becipeli egy szobába és már elő is kerül a kamera!Indulhat a felvétel!
A srác elkezdi kúrni az eszméletlen csajt, közben a kollégája tartja!A lány szemtanúja az egésznek, elkezd sikoltozni, a srác teljesen beindul, majd mielőtt elsülne félrelöki a kábult csajt, odarohan Shiang-hoz megfogja fejét és beleélvez!A csajnak kicsordul a könny a szeméből és itt véget is ér a történet!
Egyszerűen nem bírom eldönteni, hogy sírjak-e vagy nevesek...
Nem baj:) Minél többen mondanak róla szépeket, annál többen kapnak hozzá kedvet:)
előzmény: Scarpa (#9)
Bocs:)
Észre se vettem, hogy erről már írt valaki...
előzmény: limupei (#8)
Igen, ez nekem is tetszett, de bővebben a #4-es hozzászólásban:)
előzmény: Scarpa (#7)
Hát látom rég nem írt senki ebbe fórumba, de én azért csak megpróbálkozok vele hátha érdekel valakit a téma!
Én nagyon szeretem az ázsiai filmeket, bár sajnos még nem sok alkotáshoz volt szerencsém!
mostanában láttam egy filmet, a címe Shinobi!
A történet elég egyszerű, élnek a Shinobik akik a föld legjobb harcosai és emberfeletti képességekkel rendelkeznek!Két falu él elrejtve az országban, akik az uralkodót szolgálják, de szívből gyűlölik egymást!Természetesen a két falu vezetőjének a gyerekei szerelmesek lesznek egymásba!És titokban találkozgatnak!
Az uralkodó magához hívatja mindkét falu vezetőjét és harcot hirdet!A vezetőknek 5-5 harcost kell kiválasztaniuk, hogy azok megküzdjenek egymással!Természetesen a két csemete is köztük van!Az életben maradt falu harcosai a győztesek!És megkezdődik a küzdelem!
A Shogun célja az, hogy a teljes békét megteremtse a birodalomban, de ez nem jöhet létre amíg a Shinobik élnek!Ezért is rendezte a "versenyt" és míg a harcosok küzdenek, ő a teljes seregével megindul a két falu elpusztítására!
Végül csak a lány marad életben!
A lány megtudja, hogy miért is volt az egész verseny, ezért elmegy a vezetőhöz könyörögni hogy állítsa le a támadást a két falu ellen!
A lánynak a "pusztító tekintet" nevezetű képessége van és miután a Shogun szeme láttára kinyomta a saját szemeit megkönyörül rajta és leállítja a támadást...
A filmet nézve eléggé X-men életérzésem volt, bár aki az ilyen stílusú történeteket szereti annak biztos bejön a film!
Nagyon látványosra sikerült megcsinálni a filmet, nagyon szépek benne a képek és a szereplők mintha csak egy animéből léptek volna elő...
Egybevéve az egészet jó kis filmet sikerült összehozniuk...
Két maradandó ázsiai moziélményen a múlt évezredből: ONIBABA
KOPÁR SZIGET
Azumitól messze van sztem, de valóban nem volt rossz. Mondjuk néhány karakter már kicsit röhejes volt (vicsorgó majomember), a hókusz-pókuszból is lehetett volna kevesebb, és több helyen is azt vettem észre, hogy akarva/akaratlanul, de a Hősre hajaz (a szerelmesek sorsának beteljesülése, önfeláldozás a békéért). Amúgy viszont látványos, érdekes, izgalmas és végig leköt, többnyire érzelmileg is működik.
70%
filmzene tényleg nem illett alá, csávó példát vehetett volna Shigeru Umebayashiról (Repülő Tőrök)
előzmény: limupei (#4)
Shinobi
Harcművészeti film és romantikus dráma. Előbbinek első osztályú, utóbbinak már nem annyira, de még így is bőven az átlag fölé emelkedik.
A történet III. Hattori Hanzo uralkodása idején játszódik, amikor a hatalmon el akarja tüntetni a föld színéről a shinobikat, akik különleges harci tudásukkal veszélyesek lehetnek a békére. Csakhogy a két nagy shinobi törzs vezetőinek gyermekei (illetve unokái) egymásba szeretnek, így a végső harc sokkal több puszta túlélésnél.
Ezt a történetet hihetetlenül ízlésesen vitték filmre. A látvány (mint az ázsiai filmek esetében legtöbbször) most is szemet gyönyörködtető, a dráma tényleg drámaként hat, így még a rettenetes amerikai típusú filmzene sem rontja le nagyon az összképet, mert tényleg igazi érzelmek állnak mögötte.
A harcjelenetek szintén jól sikerültek, ezek kivitelezése és stílusa talán az Azumi-hoz áll legközelebb, szóval akinek az tetszett, az ezt se hagyja ki.
Mostanában kaptam rá az ázsiai cuccokra, és csupa gyöngyszemre akadtam:) Mondjuk legutóbb éppen a 2009: Lost Memories c. borzalmas akciófost láttam. A jövőben Korea Japán uralom alatt áll, a történetben két bartátból, egy japán és egy koreai zsaruból válik ellenség. Az akciójelenetek gyalázatosak (már szinte azt is lassítva mutatják, ahogy valaki fogat mos). A végére időutazást is bekevernek. De akkor már amúgy is mindegy.
Holnap este lesz a TV-ben (hátha valaki kedvet kap hozzá):
Ni neibian jidian (És ott hány óra van?)
/22.00-kor kezdődik a MTV2-n/
Gondoltam legyen egy ilyen topic is, mert egyre többen szeretik a távolkeleti filmeket és ezekről nem nagyon van info a nagy magazinokban (csak ha az amerikaiak lenyúlnak egyet).
Szóval, ha valaki látott valamit, ami jó, érdekes (vagy rossz), az írjon róla pár sort, amolyan ajánló féleségnek.
Elkezdem:
Christmas in August (Palwolui Christmas)
1998 - rendezte: Hur Jin-ho
Szomorkás szerelmi történet egy fényképészről és egy rendőrnőről. Lassú, de érdekes filmecske, ami kicsit leül a közepén, de az utolsó 20 perce az utóbbi idők legjobb fináléja, amit ebben a műfajban láttam.
Hahó Budapest, Debrecen, Szeged, Pécs!
12. Koreai Filmfesztivál e négy helyszínen, időpont: 2019. október 25-31.
Nagyszerű filmek láthatók majd négy szekcióban (Friss, Arcok, Fókusz, Extra), ha csak tehetitek csemegézzetek! :)
Mindent az eseményről itt: 12. Koreai Filmfesztivál