Hollywood napjainkban - az álomgyár jelenlegi helyzetéről 👁

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2015-08-09 23:07:29 BonnyJohnny #56

Ez nagyon jó ötlet volt. :)

előzmény: critixx (#55)

2015-08-09 22:51:20 critixx #55

Konkrétan a két sorozatot ugyanaz a stúdió gyártotta ugyanabban az időben és ugyanaz volt a castingos. Ő pedig kitalálta, hogy úgy veszi rá a színészeket, hogy kevesebb pénzért is szerepet vállaljanak a sorozatokban, hogy olyan szerződést kötött velük, ami garantálta, hogy ha most szerepel az egyikben, X időn belül megkeresik a másik sorozat kapcsán is, ezért van annyi azonos színész a két sorozatban. :-)

előzmény: BonnyJohnny (#54)

2015-08-09 22:02:06 BonnyJohnny #54

Ha csak Nimoy lenne... :D
[link]

előzmény: csabaga (#53)

2015-08-09 21:52:34 csabaga #53

Az a csapat 5 egyformán fontos embert jelentett.Jó,hogy mondod,L.Nimoy is feltűnt.

előzmény: BonnyJohnny (#52)

2015-08-09 21:47:39 BonnyJohnny #52

Az M:I miatt írod ezt, de azt elfelejted, hogy az egy csapatról szól, aminek az összetétele a sorozatban is változott, és a két sorozat között is, majd a filmek között is. Bár pont a mostani megőrizte az előző részét.
Viszont a Columbo személyről szól, annak nem lehet más a főszereplője.

előzmény: csabaga (#51)

2015-08-09 21:18:52 csabaga #51

Talán ő lehetne a tettes,hogy ennek a sorozatnak is meggyalázzák az emlékét.

előzmény: BonnyJohnny (#50)

2015-08-09 18:12:01 BonnyJohnny #50

Már várom Columbo akció változatát.
Őszintén szólva meglep, hogy eddig még nem szedték elő... de még lehet, hogy megérjük :D

előzmény: csabaga (#49)

2015-08-09 18:06:11 csabaga #49

Ha meggondolom,hogy Kubrick fillérekből leforgatott Gyilkosság c. filmje mennyivel jobb a 80-as évek kasszasikereinél...


Hogy említsek egy jó sci-fi (angol)sorozatot,Alfa Holdbázis,első évad.

Mára már a kiváló krimisorozatokat is jól elrontották.Mission Impossibe,The Avengers.Már várom Columbo akció változatát.

előzmény: critixx (#46)

2015-08-08 16:46:25 critixx #48

A Star Wars vissza is vetette a műfajt az időben 30-40 évet. A '60-as, '70-es évekre végre elérkezett Hollywood oda, hogy a sci-fi nem a gyerekes űrkalandokat, hanem (legalábbis több esetben) komolyabb tartalmat jelentett. Twilight Zone, Seconds, 2001, Majmok bolygója, stb... Aztán jött Lucas és visszahozta Flash Gordont és társait. '79-ben az első Star Trek filmben még próbáltak ellene menni ennek a trendnek és egy valódi, gondolatigényes sci-fit alkotni. (Ettől függetlenül a Star Wars egy jó film, a maga kategóriáján belül - űrbeli fantasy, mesefilm - talán a legjobb alkotás. Ennek nincs köze ahhoz a szerencsétlen fordulathoz, amit eredményezett.)

előzmény: BonnyJohnny (#47)

2015-08-08 12:10:16 BonnyJohnny #47

A Star Wars és Indiana Jones bevallottan az '50-es '60-as matinéfilmek hatására készült. (plusz olyan korai előzményekére, mint Flash Gordon, Buck Rogers és Alan Quatermaine)

előzmény: critixx (#46)

2015-08-08 11:24:41 critixx #46

Az Oxford Film Enciklopédia írja, hogy a '80-as évek nagy kasszasikerei sztorijukat tekintve a '40-es '50-es években kizárólag B-filmekben meg gyerekeknek készült matinésorozatokban valósulhattak volna meg. A mai filmek többsége még azoknak is bugyuta lett volna.

előzmény: BonnyJohnny (#45)

2015-08-08 09:29:19 BonnyJohnny #45

Tegnap azon gondolkodtam, hogy Hollywood történetében voltak-e valaha is olyan antikrisztusok, mint manapság Zack Snyder, Michael Bay, Orci, Kutrzman és a többiek. Először arra gondoltam, hogy nem, majd felrémlett pár alak (Ed Wood, Russ Meyer, David F. Friedman...), de aztán nyugtáztam, hogy ők csak B (ZS) filmek forgatásán rontották a levegőt.
Aztán rájöttem, hogy manapság az a paradox helyzet állt elő, hogy az exploitation filmek váltak a mainstream filmgyártás fő alkotóivá. Persze PG-13-re butítva, de tulajdonképpen ugyanazzal az olcsó hatásvadászattal zsákmányolják ki (to exploit) a nézőt, mint régen. Az erotika legfeljebb fehérneműben mutogatott dögös csajokra szelídült, de ugyanúgy központi részét képezi a legtöbb fősodorbeli filmnek, akkor is, ha nincs lényegi szerepe (Emilia Clarke nagyobbított plakátmellei legutóbb). Az erőszak vértelen és alig mutatott lett, de helyette a gyakran abszurd szintig fokozott (ennek ellenére sokszor felháborítóan gyatra minőségű - khm Terminator:Genisys legutóbb) CGI jelenléttel próbálják becsalogatni a nézőt. A nézőközönség persze nem ugyanaz, sőt éppen ellenkezőleg, a felnőttek helyett a fiatalok... de mivel a gyerekkel úgy is megy a szülő is...

Egyetlen (elég lényeges) különbség, hogy az exploitation filmek nem csak olcsó eszközökkel operálnak, de konkrétan olcsóak is. Ami nem összeegyeztethető a manapság egyre jobban elszabaduló költségvetésekkel. Bár tény, hogy manapság a bevételek is egyre jobban elszabadulnak. Szóval arányaiban akár hasonló is lehet a helyzet.

2014-09-23 17:26:26 csabaga #44

Spielber sem akart realista lenni az elején sem?

Ha valaki a mai rendező ismeretében megnézi a Párbajt és a Sugarlandi hajtóvadászatot,aligha hinném,hogy őt tippelné rendezőnek.

előzmény: Ágó (#43)

2014-09-23 17:13:36 Ágó #43

Nekik nem is volt szándékuk a realizmus útján tovább haladni. És nem is tették tönkre.

előzmény: csabaga (#42)

2014-09-23 17:10:02 csabaga #42

Interjú Zsigmond Vilmossal:

A hollywoodi realizmus két tönkretevője,többek között G.Lucas és S.Spielberg.

2013-11-20 18:13:07 csabaga #40

Vagy már az ovisokhoz,kisiskolásokhoz,a temérdek animációs filmmel.Egy kaptafára.

Felnőtt poénokkal is,hiszen a kicsikkel ott vannak a szüleik is.Így lesz egy filmből kettő.

előzmény: critixx (#39)

2013-11-20 18:08:56 critixx #39

"Ő is a filmek gyerekességéről ír."

És nagyon igaza van. A hollywoodi filmek fokozatosan infantilizálódtak, sőt ezt jelen időbe kell tenni, mert folyamatosan tart ez a dolog. Jelenleg a hollywoodi filmek többsége a buta kamaszok vagy általános iskolások igényszintjeihez igazodik.

előzmény: csabaga (#36)

2013-11-20 18:08:39 csabaga #38

A másik,amit említ az a kép és hangeffektek túlzásba vitele.
A történet szinte már lényegtelen,írja.

Csak "fedősztori" van,sok logikátlansággal.

előzmény: Hannibal Lecter (#35)

2013-11-20 18:01:22 critixx #37

A közönség ízlése mindig változik és az adott műfajok, tematikák is ehhez igazodnak. Például a western a némafilmkorszak nagyon kedvelt műfaja volt, majd a hangosfilm beköszöntével - technikai okokból is persze - a B-filmek közé csúszott, egy évtizedig nem készült jelentős sikert elérő nagy költségvetésű vadnyugati film. Majd a Hatosfogat sikere folytán a western újra jelentőssé vált, sőt, a '40-es, '50-es években az egyik legpatinásabb hollywoodi műfaj lett. Aztán meg ugye ismét eltűnt és ma ott van, ahol.

2013-11-20 18:00:36 csabaga #36

Idézhetném Roger Ebert gondolatait,nagyon elkeseredett a mai filmek miatt.

Ő is a filmek gyerekességéről ír.

előzmény: Hannibal Lecter (#35)

2013-11-20 17:57:22 Hannibal Lecter #35

Nem az a baj, hogy van egy szemléletmód, miszerint hasonló filmeket kell gyártani, trendeket kell teremteni, majd ezekhez következetesen ragaszkodni - ebben nincs is semmi újdonság. Engem az zavar, hogy a mai Hollywood abszolút kiskorúnak tekinti a nézőt. Azt feltételezi, hogy a néző a látványért cserébe majd a film összes többi súlyos fogyatékosságát megbocsátja. És meg is bocsátja. De ezért nem a néző a hibás, a nézőt bármilyen szintre le lehet rángatni, minden azon múlik, mit tesznek eléjük.

2013-11-20 17:54:03 ragyagatyo #34

előzmény: critixx (#26)

2013-11-20 17:51:43 csabaga #33

Ez viszont azt mutatja,a stúdiórendszer hanyatlása nem a filmek nívója miatt jött el.A mozizási szokások változtak meg,és felnőt egy új generáció.

Akik már nem is hallottak a cenzúráról.
Így nem tudtak a sorok között olvasni,a régebbi filmek avíttnak tűntek számukra.A mai huszonéveseknek is magyarázni kell,1940-ben egy csók mit is jelentett.
Nem értik,miről van szó.

előzmény: Tenebra (#30)

2013-11-20 17:51:09 Olórin #32

Ja, a szuperhősök: ők most népszerűbbek, mint valaha, pont a filmek miatt, de ez a hullám is elvonul egyszer. El már sose fognak tűnni, de nem lesz örökké az a helyzet, mint most, hogy minden harmadik nyári film szuperhősfilm. Lényegi változás mégsem lesz, mert majd ugyan átveszi ezeknek a helyét valami másik trend, de a mögöttes gondolkodásmód, marketingszemlélet stb. marad ugyanaz.

előzmény: Tenebra (#30)

2013-11-20 17:47:27 Olórin #31

Dehát pontosan erről beszéltem :)

előzmény: Tenebra (#30)

2013-11-20 17:46:20 Tenebra #30

Azért van némi hasonlóság a 60-as évek és a "ma" között, de egy markáns különbség mégis van, ami miatt nem hiszem én sem, hogy megismétlődik a stúdiórendszer válsága: a világhatalom. Azért a hatvanas években még közel sem volt olyan helyzetben Hollywood, mint ma. Akkor a stúdiókat megvásárolták ugyan amerikai nagyvállalatok, de nem világvállalatok. És akkor még közel sem ilyen marketingstratégiával dolgoztak. Ráadásul nem volt se videó, se videojáték, tehát a "többedleges" piacok sem léteztek. Azért ezek megmenthetnek egy-egy bukást, hiszen lehet, sokan a DVD-megjelenésre várnak. Persze ott a letöltés...
Esetleg a 3D-technológia "domesztikálása" hozhat némi izgalmat, bár nem tudom, hogy ez megvalósul-e. (Bár vannak próbálkozások - de egy tévéképernyő, vagy otthoni vászon sem adhatja vissza azt az élményt, mint az IMAX. Még.)

Tehát egy egységes, világszintű Hollywood-undor kéne, hogy a stúdiórendszer meginogjon. Az meg nem biztos, hogy lesz. Ráadásul a szuperhősök majd 80 éve töretlen népszerűségnek örvendenek, szóval az sem biztos, hogy ezeknek le fog áldozni.

előzmény: Olórin (#11)

2013-11-20 17:45:58 csabaga #29

És még szegény Bolond Pierro-t kitiltották innen...

2013-11-20 17:45:28 Olórin #28

Srácok, ne válaszolgassatok neki, mert még tízszer regisztrálja magát.

2013-11-20 17:44:22 csabaga #27

Nézek filmet a 60-as évekből...Szerencsére nem vagyok rászorulva napjaink francia művészfilmjeire.
Inkább a régiek.

előzmény: awakenings (#12)

2013-11-20 17:41:57 critixx #26

Megvetted már a doboz sört? :)

előzmény: ragyaman22 (#17)

2013-11-20 17:41:36 Tenebra #25

N,e,k,e,m,m,i,é,r,t,n,e,m,í,r,t,á,l,s,e,m,m,i,t,s,é,r,t,v,e,é,r,z,e,m,m,a,g,a,m,:,C,

előzmény: ragyaman22 (#21)

2013-11-20 17:41:33 ragyaman22 #24

nézétek,inkább,a,szupermen,vs,betmen,6-ot

2013-11-20 17:41:14 ragyaman22 #23

2013-11-20 17:40:46 ragyaman22 #22

2013-11-20 17:39:38 ragyaman22 #21

2013-11-20 17:39:03 ragyaman22 #20

meg,szidjátok,az,1982-es,néma,düh-t?mire,fel?

2013-11-20 17:38:35 ragyaman22 #19

vagy,az,éjféli,cowboyt,nem,ti,művészfilmeket,néztek,azthiszitek,
akkor,inteligensek,lesztek

2013-11-20 17:38:08 ragyaman22 #18

a,magadfajta,gyökerek,miatt,van,enyi,szuperhősös,film,
mer,becopod,ahejett,hogy,az,1959-es,benhurt,néznéd,
vagy,a,francia,kapcsoaltot

előzmény: Hannibal Lecter (#16)

2013-11-20 17:37:33 ragyaman22 #17

jaj,nejázdmár,a,hüjét,te,homár,tudod,teis,hogy,nem,
azér,ez,a,nickem,mer,felébredtem,hanem,az,1990-es
ébredések,című,film,miatt,

utoirat:sz.op,dle,apád,lyo?

előzmény: purplerain (#14)

2013-11-20 17:34:55 Hannibal Lecter #16

Majd lesz megújulás, ha már minden Marvel-hős, illetve minden Marvel-hős aranyere megkapta a maga külön filmjét. :)

előzmény: Adam Taylor (#6)

2013-11-20 16:53:12 Olórin #15

Örömében alhat egyet:) Ne sajnáld, úgyis látjuk még:)

előzmény: purplerain (#14)

2013-11-20 16:39:38 purplerain #14

Ne bántsd már, szerintem örült, hogy "felébredt" :D

előzmény: Olórin (#13)

2013-11-20 16:32:38 Olórin #13

Hé'hééé, hát üdv újra itt! És viszlát:)

előzmény: awakenings (#12)

2013-11-20 16:31:51 awakenings #12

tecsak,neoszd,az,észt,a,60,as,évekbeli,filmekről,csabaga,temeg,nézzél,akor,francia,művészfilmeket

előzmény: Olórin (#11)

2013-11-20 16:27:57 Olórin #11

Minden évben vannak ilyen nagy bukások, akkor is voltak (Green Lantern, Cowboys & Aliens). De minden évben vannak óriási sikerek is. Ezért nem vagyok egyáltalán biztos abban, hogy Spielbergnek és Lucasnak igaza van, amikor azt prognosztizálják, hogy ez a rendszer hamarosan összeomlik. Nem a '60-as, '70-es években vagyunk, egész másképp működik a filmek finanszírozása, mint akkor, egyszerűen már nincs olyan, hogy egy stúdiót megrengessen egy-két nagy bukás. Főleg, hogy biztonsági játékot játszanak, amire ugyan olykor keményen ráfaragnak, általánosságban mégis bejön nekik. Elég sokáig elmuzsikálhatnak így. Ha majd egyszer ráunnak a nézők pl. a szuperhősfilmekre? Jön majd valami más. Mindig jön valami más, de ez a más csak a műfajt, a tematikát érinti, a rendszer marad ugyanaz.

előzmény: BonnyJohnny (#5)

2013-11-20 16:24:03 BonnyJohnny #10

A '60-as években meg a '40-esekbe vágytak. stb...
De ezt már Adam Taylor és Woody Allen említette... ;)

előzmény: csabaga (#9)

2013-11-20 16:22:22 csabaga #9

Valóban nem sok.

Én szívesen élnék és moziznék a megfáradt 60-as években...

Ma már szinte nem is érdekelnek az amerikai filmek.

előzmény: Olórin (#4)

2013-11-20 11:54:44 Adam Taylor #8

Hogy nem tud elmenni az Oscar gálára mert épp fellépése lesz. Minden alkalommal. Az éjfélkor Párizsban-ban pedig hogy hiába gondoljuk, nem feltétlenül volt jobb a múltban és nem érdemes oda menekülni. És ezzel valószínüleg a film egyik legvekonyabb es banalisabb értelmezését adtam. :D

2013-11-20 11:49:49 manuva #7

Mit mondott Woody Allen?

előzmény: Adam Taylor (#6)

2013-11-20 11:48:07 Adam Taylor #6

Én mindig nagy ellenzője voltam az ilyen "régen minden jobb volt" és "a mai szar" monológoknak, és hát Woody Allen össze is foglalta mit gondolok erről. De tèny, Hollywood elérte az ipari filmtermelés és sztenderdizálás olyan szintjét, ahonnan nem tudom hova tovább. Főleg mert pénz, siker, csillogás így is van, szóval minek lèpnének bármerre. Szerintem 10-15 èv múlva ez a 3D-Imax lufi is kipukkad és akkor jön más. Addig is a surranópályát a Pi èlete-Gravitáció vonal jelentheti. Na meg szökőèvenként egy-egy Eredet. Szóval jó filmek és remek blockbusterek vannak és lesznek, de a 6. Marvel-kör környèkère én várok valamiféle megújulást.

2013-11-20 11:41:41 BonnyJohnny #5

Annyi változott azóta, amit említettem, hogy idén sok trendinek szánt, és elvileg bevételbiztos film bukott meg.

előzmény: Olórin (#4)

2013-11-20 11:27:13 Olórin #4

Ezt két és fél éve írtam a témában. Nem változott semmi azóta.

2013-11-20 11:11:30 Tenebra #3

Erről Varrónak van egy feltevése, amivel egyet is értek. Hogy ez a mai Hollywood tulajdonképpen elérte újra azt az állapotot, amit a régi Hollywood, vagyis helyreállt a vertikális integráció, ami most már globálisan vertikális. Így betonbiztos helyzetben van, mert mindenhonnan mindent elszív, mindenhová kiterjeszti hatalmát. Tehát működik a marketinggépezet, ráadásul ez most egy technológiával is párosul, amit zabál a nép. Így Hollywoodnak nincs más dolga, mint íratni egy alibiszkriptet, és ezt tálalni a legszebb formában. Tehát olyan most Hollywood, mintha a McDonalds megpróbálná a szendvicseit ugyanolyan állagúvá tenni, mint amilyennek a képeken látszik - ám a tartalom ugyanaz marad: egészségre káros szemét. :D

Persze nem tartom azt, hogy minden, ami hollywoodi, szar. De az tény, hogy nagyrészt újrahasznosításból, képregényadaptációkból és 3D-s, üres látványfilmekből áll a hollywoodi termés. Most hirtelen eszembe se jut olyan cím, ami valamennyire eltér ezektől.

Tehát szerintem ez a trend jódarabig marad - míg az emberek rá nem unnak. Vegyük az ötvenes éveket párhuzamnak. Ott ugye az volt, hogy míg meg nem jelentek a kertvárosok és a tévé, addig Hollywood nyeregben volt. Ám, mivel az emberek alternatív, más szórakozási formákat találtak, így elkezdett szarba kerülni az Álomgyár. Aztán bevetették a 3D-t akkor is, meg a szélesvásznat, és jöttek a gigantomán látványfilmek. Melyek egyre unalmasabbá váltak, és Hollywood majdnem csődb ment. Szerintem szükségképp el kell, hogy jöjjön ez is. Én kb. olyan 5-10 évet adok még ennek a mániának, de aztán még a legkommerszebb néző is megunja a CGI-t és a 3D-t, és valami újdonságra fog vágyni.

Persze lehet, bevetik a "holofilmet" (mikor már nemcsak a szemed előtt suhannak az űrhajók, hanem a nézőtéren fog játszódni a film :D), és akkor nem lesz művészi megújulás, "II. Hollywoodi Reneszánsz". Meg ugye ott van a tény, hogy Hollywood Globowood, vagyis hatalma globális, megtörhetetlen.

Ilyen körülmények között tehát nincs kreativitás-kényszer, mert az emberek nem kreatív dolgokra vágynak, vagy nem is tudom. Tehát úgyis beül mindenki a szuperszemétre is, ha ott áll mögötte egy képregényes brand vagy azzal hirdetik, hogy 3D, vagy 4DX.

2013-11-20 11:06:30 BonnyJohnny #2

Megjegyzem, egy év eleji közkérdés alapján kiderült, hogy a fórumon sokaknak a tavalyi év az utóbbi idők legjobb éve volt. Igaz, a legtöbbeknek semmi különös, de csak kevesek számára gyenge.
(Persze, lehet mondani, hogy ez a manapság jellemző éveket minősíti inkább le.)

Az idei év eddig (díjszezon elején) valószínűleg az utóbbi idők leggyengébbjeként fog megmaradni. Amit csak fokoz a várt "sci-fi éve" dolog, amiből azt hiszem nem lett semmi. Az egyetlen, ami beváltotta a várakozásokat, meg nem sci-fi. :P

A trendiségnél szerintem nagyobb hiba, hogy visszaesett a filmkészítés minősége. És ez most nem azért, mert régen minden jobb volt. Egyébként a két dolog valószínűleg összefügg. Jelesül arra gondolok, hogy manapság elég, ha egy film trendi (brand, színészek, téma alapján), és akkor már eladja magát. Nem kell minőséginek lennie.
Bár, jegyzem meg, hogy az idei évek hatalmas bukásai, amik éppen azért buktak meg, mert csak a trendekkel akarták eladni (főképp twilight klónok, és tucat sci-fik, de a bomba biztos Karib-tenger a vadnyugaton ugyanúgy megbukott), elgondolkoztathatnák Hollywoodot, hogy lehet, hogy más is kellene.

2013-11-20 10:48:09 Hannibal Lecter #1

Felteszem, sokan vagyunk, akik nem úgy fogunk visszaemlékezni napjaink Hollywoodjára, mint az Álomgyár történetének legdicsőbb és legszebb periódusára. Válság van? Nincs válság? Megcsappant a kreativitás, megszűnt az új ötletek felé fordulás természetes igénye vagy csak egyszerűen minden kornak megvan a maga trendje, s a ma szükségszerűen a gigantikus látvány- és képregényfilmekről (stb. stb.) kell szóljon? Mondd el a véleményed!

Ja, és persze az elmaradhatatlan mondat: elindult a fórum, várom a hozzászólásokat.