Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Mostanában többször hallgattam Bartók Concerto zenekarra c. 1943-as művét, és elképesztő, mennyit merített John Williams ebből a műből a Star Wars zenéjéhez. Apróbb motívumokra, hangszerhasználatra, hangulatra kell gondolni, de a Baljós árnyak, A Jedi visszatér és Az ébredő Erő egyes trackjeiben konkrétan felismerhető a mű (még A Birodalom visszavág is halványan eszembe jutott) - nem hiába, Williams akkor tanult, amikor Bartók nagy sztár volt odakint (is). A kereső szerint nem csak nekem tűnt fel.
Érdekes, érdemes meghallgatni.
Ha már Morricone... ez is nagyon jó:
Omaggio a Morricone
előzmény: Ágó (#650)
Ha valaki esetleg szívesen bekapcsolódik:
Celebrating Ennio Morricone
Mindenki a Joe Cocker féle verzióval azonosítja a filmet :)
előzmény: kilépett felhasználó (#646)
De a filmben ez a verzió van. Vagy lehet rosszul emlékszem? Lehetséges.
Up! Jogos, akkor mégegyszer.
előzmény: bruce (#645)
Ez egy nagyon jó zene legalább is az eredeti! Nem a Joe Cocker féle verzió :)
előzmény: kilépett felhasználó (#644)
Életem legcsodálatosabb zenei élményét köszönhetem Morricone-nak.
16 évvel ezelőtt történt Győr városában.
Ez az ember egy csoda volt, bár még most is az, úúúgy szeretem.. ❤
előzmény: mimóza (#638)
Amennyiben az utóbbi napokban még nem hallgattátok ezt a csodát, ma este ne szenderüljetek addig álomba!
#mindszeretjukenniomorriconet
Morricone zeneisége meghatározó volt egész életemben. Szerencsésnek tartom magam, hogy négyszer is volt szerencsém színpadon látni a Maistrót.
Egy talán kevésbé ismert, de szerintem az egyik legszebb, legszívbemarkolóbb muzsikájával búcsúzom itt most tőle:
https://www.youtube.com/watch?v=sS1CbtbCcGo
Once Upon a Time in America
Emlékszem, hogy még gyerekkoromban apukám elmesélte a Volt egyszer egy vadnyugat történetét, és meghallhattatta velem a film zenéjét is. Ekkor sajnos még távolságtartó voltam a "régivel", nem foglalkoztam vele, eltaszítottam, de azt hiszem már akkor éreztem, hogy itt valami különleges virág nőtt ki a földből. Úgy igazán 15-16 éves koromban figyeltem fel Morriconéra, a nagy és minőségi filmfogyasztásom hajnalán, amikor akár napi 3 klasszikust is képes voltam megenni (a megemésztésük már nehezebb volt ilyen mennyiségben). Ekkor láttam a Dollár-trilógiát és a Volt egyszer egy vadnyugatot is, ebből utóbbi mai napig a kedvenc filmjeim szűkebb körét gyarapítja. Azonban bármennyire is kifacsarja a szívemet a Vadnyugat, bármennyire összerezzenek a harmónika szinte nem evilági hangjától a magányos pusztaságban, talán mindig is a Volt egyszer egy Amerika lesz az a film és az a zene, amihez leírhatatlan kötelék köt a filmek között. Múlt és jelen, barátságok, a visszafordíthatatlan idő, vétkek, félresiklott életek, és Morricone zenéje. Emlékszem ez volt a 600. megtekintett filmem (tudom itt nem nagy szám, nekem mérföldkő volt), de azelőtt talán végig se hallgattam ezt a szerzeményt. Azóta viszont folyton velem van, vagy inkább bennem, ez az az étel amit nem tudok megemészteni, de nem is baj. Egyszerűen gyönyörű. Ahogy számtalan zenéje. Tudom, borzalmasan pátoszos, de ha Ő el is ment, a zenéje örökre a filmtörténelem része, és velünk marad. Nyugodjék békében!
Akkor én is ide biggyesztem a kedvencemet a mestertől,ami a Dán filharmonikusok feldolgozása.
Külön felhívnám a figyelmet Christine Nonbo Andersen csodálatos hangjára. Érdemes egyéb dolgaira is rákeresni.
https://www.youtube.com/watch?v=enuOArEfqGo
”... the last and final moment is yours...” - sajnos régóta készülök ezzel a zenével ebbe a topikba. Isten nyugosztalja a mestert!
The Machine avagy egy terminátorlány kalandjai a hangárban
A Waves vagy az Ocean Drive hangulatában. A kis sikerű Outback című ozploitation zenéje
2 rossz film jó betétdala:
Abgeschnitten
Guns Akimbo
Ha még valaki nem vette volna észre, James Newton Howard 16 év után ismét megcsinálta. Ezzel természetesen a Falura célzok. Ugyanaz a stílus, és (majdnem) ugyanolyan gyönyörű. Malickben továbbra sem bízok, de még ha ezt a filmet is megint elbasszarintotta, már csak emiatt a zene miatt is megérte leforgatni.
Valóban nem a legerősebb darab. :)
Nálam a szeretni akarás négyest adatott rá, pedig a film tényleg annyit ér, amennyit mellé írtUNK.
előzmény: idomtalan (#626)
Szerintem is kiváló. Kár, hogy erre a filmre pazarolták :D
előzmény: tomside (#625)
Ha lenne többféle Vapiti-díj, zenei kategóriában nálam a Dark Phoenix vitte volna a tavalyi díjat. 50-szer biztosan meghallgattam. :)
Ajánlom. Utazáshoz, edzéshez, meditációhoz és főzéshez is jó. :)
A hölgy eddigi munkásságába bőven bele illik de Bond főcím zenének borzasztó.
előzmény: JB007 (#623)
Néhány kedvenc track mostanában:
1917
A két pápa
Az ír
Mi
Joker
Kisasszonyok
Élősködők
https://youtu.be/-_fZDvxpXEI
Nálam is egy erősen közepes filmé a legjobb idáig:
https://youtu.be/NGBO1mq9gN0
előzmény: tomside (#613)
Meglehetősen kicsi a kompetenciám, mindössze 15 idei filmet láttam, de eddig a felejthető X-men hozta a legjobb filmzenét. Mondom ezt úgy, hogy egyáltalán nem vagyok egy Zimmer-fanatikus.
Kedvcsinálónak egy erősen közepes filmhez, amit önmagában a zenéje miatt is megéri megnézni.
Elég kemény az új Godzilla harcias japán kórussal felturbózott betétdala :D
De nagyon jó Bear McCreary score-ja is, például rögtön az őseredeti főtéma feldolgozása: Main Title
Most megy a Cinemusic a Klasszik Rádión.
Nem reklám, csak jó a mai műsor - aki esetleg filmzenét szeretne a háttérbe.
Pedig a "...0:50 másodperc és 1:10 között" stimmel.
Szerk.:
Oké, mindegy. Látom, nem ment át az üzenet.
előzmény: Prüstü (#608)
Nincs, és nem véletlen nincs.
előzmény: HejjaX (#607)
Most épp Bachról, és hogy hatott-e Beethovenre.
előzmény: HejjaX (#605)
Ti miről beszéltek amúgy?
Beethoven valószínűleg ismerte Bach művét (mikor még hallott), lehetséges, hogy hatott rá.
előzmény: Prüstü (#603)
https://www.youtube.com/watch?v=ApKI_FQ71w4
Amúgy tegnap ahogy keresgéltem Beethoven 5th Secrets című műve itt-ott kísértetiesen hasonlított Bach szerzeményéhez, majdnem bedőltem :) Itt a videóban úgy 0:50 másodperc és 1:10 között.
előzmény: BonnyJohnny (#602)
Én a klasszikus korszakot és onnan felfele jobban szeretem. A barokk nekem kicsit visszafogott. Modern zenében sem véletlen, hogy a rock és onnan "felfele" (a Heavy Metalig) szeretem. De igen... Bach sem véletlenül lett hal(l)hatatlan. :)
előzmény: Prüstü (#601)
Igen ez az, magamban gondoltam, hogy ha erről is kiderül, hogy Bach, akkor már nem kérdéses többé ki a kedvencem, ha komolyzenéről van szó.
Köszi.
előzmény: BonnyJohnny (#600)
Erre gondolsz? Bach Cello Suite No.1
előzmény: Prüstü (#599)
https://indavideo.hu/video/NCIS_4evad_8resz_-_Aki_egykor_hos_volt
Helo!
Bocsi valaki meg tudná mondani ennek az NCIS epizódnak az elején felcsendülő zenének a címét?
Már jó pár filmben hallottam, de soha nem kerestem rá, most meg egy film sem ugrik be amiben szólt, hogy könnyebben rá tudjak találni.
Aki az előző években lemaradt volna, most pótolhatja:
Ennio Morricone ismét Budapesten ad koncertet!
A mai napon 75 éves Vangelis!
Ez a nap már nem lehet rossz, ha ilyen zsenialitásokkal kezdem.
Hát, valóban nem nyert.
De az az igazság, hogy egyáltalán nem sajnálom a Coco-tól. :)
előzmény: ChrisAdam (#592)
Wow! Erről nem is tudtam.
Nagyon csábító!
előzmény: Ágó (#593)
De ha már zene... ezt nagyon-nagyon várom.
Tornatore Morriconeról:
Lo sguardo della musica
Én is köszi, hogy összeszedted, Sufjan Stevens számán kívül nem hallottam egyiket se még. Persze, miután végigzongoráztam ezeken, meg is tudtam miért: mert egyik sem kiemelkedő. A This is Me véleményem szerint borzalmas giccs, ömlik belőle rendesen a genny, el is ment a kedvem a filmtől. A többi úgy oké, elmegy, de semmi extra - bár lehet, a filmben jobban fekszik, a Mystery of Love pedig természetesen zseniális, fülbemászó és gyönyörű. Szóval tuti nem az fog nyerni... :)
előzmény: Ágó (#586)
Köszi, hogy ilyen jól összeszedted, én is meghallgattam őket.
Nálam a This Is Me vezet (pedig szerintem messze nem a legjobb dal a Greatest Showmanből). A többség egész jó, kivéve a Stand Up For Something-et, ami valami ritka igénytelenül használja a ritmusszekciót.
Hangszerelés szempontjából is a This Is Me a legösszetettebb. Viszont egyik dal mixelésével sem vagyok kibékülve.
előzmény: Ágó (#586)
Nekem is bejön. 6-ost adtam rá. :)
Csak jobban örülnék, ha bármi más nyerne.
előzmény: Gameface (#589)
bezony :-(
viszont a This is Me nekem bejön. a filmben még nem tudom, hogy hangzik, de amit a próbán lenyom Keala,
az falrengető. lehet banális dal, de emiatt a vibráló energia miatt engem elragadott.
https://www.youtube.com/watch?v=XLFEvHWD_NE
előzmény: Ágó (#588)
Ne is mondd... az Akadémia legrosszabb döntése ebben az évtizedben. Az összes kategóriát figyelembe véve.
előzmény: Gameface (#587)
legalább most nem egy NULLA pontos nyer (Sam Smith)
előzmény: Ágó (#586)
Na, lássuk (halljuk) végre azt öt Oscar-jelölt dalt. :)
Nálam:
This Is Me (The Greatest Showman) - 10/6
Stand Up For Something (Marshall) - 10/7
Remember Me (Coco) - 10/7
Mighty River (Mudbound) - 10/8
Mystery of Love (Call me by your name) - 10/8
Tehát melyik fog nyerni? A This is me. :)
Talán azért mert a Dunkirk-nak jobb a zenéje mint a Blade runner 2049-nek! Ezt hagyjad szerintem a bíráló bizottság tagjaira hogy ők eldöntsék melyik a jobb filmzene, lehet hogy jobban értenek hozzá!!!
A Dunkirknak olyan erős a zenéje hogy végig libabőrt okoz hallgatás közben. Talán ezért ez a filmzene kapott Oscar jelölést ;)
előzmény: ChrisAdam (#582)
Leordítás semmiképp, maximum nem értek egyet. Azt viszont nagyon. :)
Egyébként igen, zenében szerintem is erősebb a Blade Runner 2049.
Örültem volna, ha ezért kap jelölést Zimmer.
előzmény: tomside (#583)
Mert a Dunkirk sokkal rosszabb film, mint a Blade Runner 2049, és próbálják ezt minden szarral kozmetikázni. Többek között a filmzenelobbyval az Oscaron.
(Fejleordítós vélemény, "hogy merek ilyet állítani?!"-témában érkezik....3....2...1....)
Azt tudja valaki, miért nem a Blade Runner 2049-ért kapott a Dunkirk helyett Hans Zimmer Oscar-jelölést?! Most hallgattam végig (jelentem először) mindkét albumot, előző mérföldekkel jobb.
Csak meg ne lepődj! ;)
előzmény: Újpest Ostora (#580)
A Smiths-szel amúgy nehéz mellélőni borús angol környezetben. (Nem láttam, de gondolom, nem napsugarasak az új részek sem. :D) Morissey énekhangja a brit nihil precíz popzenei leképezése szerintem. Én legutóbb a This is England '88 minisorozatban futottam bele ebbe. Atom főcím a Thatcher-éra pillanatképeivel, annak minden tragikomédiájával.
előzmény: tomside (#579)
Nagyon, nagyon jó volt... Hangulatos, varázslatos, változatos. Nyilván nem minden szám volt kedvemre való, de kellett már egy ilyen nekünk is, ahol eljön egy igazi hollywoodi zeneszerző a műveivel... Én nagyon élveztem.
előzmény: Ágó (#577)
Milyen volt tegnap James Newton Howard? :)
Ma pedig már Michael Nyman ad koncertet. Igazi kánaán van. :)
GoT koncert jövöre, nálunk, Djawadival :)
http://www.budapestarena.hu/program/game-of-thrones-featuring-ramini-djawadi
Akit érdekel...
Kedvencek mostanában (part IX)
Master And Commander - The Far Side Of The World
Dunkirk
The Best Offer
Silence
Moonlight
Legend of 1900
Wind River
Üzenem minden kedves Hans Zimmer rajongónak, akinek a csütörtöki pesti koncertre jegye van, hogy a Wonder woman élőben nem kicsit szól nagyot.
Az új zeneszerzők számomra legbefutóbbika azt hiszem most, ezzel a számmal emelkedett zimmeri magasságokba. Max Richter: War anthem
Így egy hónap után reagálok bocs :D v
Ben-Hur, Elbűvölve, Julius Caesar. Három Oscar-díj, tizenhat jelölés.
Ez azért így becsapós felütés, mert a Julius Caesar-ért nem kapott Oscart, ellenben A Double Life-ért igen :)
előzmény: ChrisAdam (#567)
Fúú, köszi! :)
előzmény: banana (#568)
Váá!! :))
Köszi, hős vagy!! :))
előzmény: banana (#568)
La La landeseknek:
https://www.facebook.com/events/1912421309030193/
Újra és újra elmondom, sosem elég:
A Ben Hur a filmtörténelem legszebb filmzenéje, Rózsa Miklós egy tündöklő zseni.
Azért kicsit erős a felvezetés, legalább árnyaltad volna egy picit egy 'egyik' szóval vagy valami :D igaz egy hetet késtem vele, hogy meglássam :D
előzmény: ChrisAdam (#564)
A győrit meghallgattuk. Nem volt rossz, de nyilván nem egy kategória az eredetivel. A jegy is kb fele annyiba került, mint a tavalyi Hans Zimmer koncertre. Két dolog. Lisa Gerrard elképesztő! 3 számot énekelt, Mission Impossible 2, Gladiátor és meglepetésemre a Pearl Harbort. Én a Black Hawk Down-t vártam volna harmadiknak. Egyébként a legismertebb dalok voltak, de a Rush-ért jár a piros pont, az tavaly kimaradt. Fura módon nekem a egészen addig működött a dolog, amíg a fúvósok be nem kapcsolódtak egy dalba. A vonósok teljesen rendben voltak, de a fúvósoknál azonnal megtört a varázs. Plusz kicsit hiányoltam az erőt, pedig a hely akusztikája rendben volt. Tavaly sokan hiányolták a kivetítőt, itt a dalok többségénél volt, ahol nem, ott fogalmam sincs miért nem. Összességében, bár viszonylag rövid volt az előadás, megérte. :)
előzmény: Ágó (#549)
A valaha élt legnagyobb filmzeneszerző 85 éves.
Isten éltesse még sokáig, mennyi témát, gyönyörű melódiát írt nekünk, s remélem, még van a tarsolyában egy-két meglepetés. Tegnap éjjel nézegettem az AFI életműdíjátadóját, nos, elképesztő milyen szerénységgel, alázattal van a munkája iránt.
Bátyám cikke a Fidelion.
Van esély, hogy bárkit érdekel egy Tangerine Dream koncert az A38-on ma este? Előre 7, helyszínen 8 a jegy, ami tényleg nem kevés, de a barátaim nem igazán értik, kik ezek, én meg egyedül nem mennék. :(
Valaki?
Mindjárt pótolom. :)
előzmény: Dió (#561)
Ja ok, így már rendben:) Bár az Infernot még mindig nem látom egy listán sem:), nálam igazából az volt a tavalyi numero uno.
előzmény: Ágó (#560)
Öhöm... Vess egy pillantást az enyémre. :)
előzmény: Dió (#559)
Elképedve látom, hogy senki filmzenés listáján sem szerepelt egyetlen Zimmer sem... Nálam mindkét 2016-os kedvenc címét ő nyeri: egyrészt a Batman vs Superman utolsó száma, a Men are still good az a 2:30-tól induló rész után szvsz Zimmer valaha írt egyik - igen - legjobbja. Egy olyan istentelen rollercaster ride, amire ritkán van példa.
A másik kedvencem pedig az Inferno volt - jogos a vád, hogy kicsit "zörejes" néha, de ezért kárpótol az első felének a hátborzongatóan sötét hangulata, ill. a második felének a gyönyörűsége.
Hmm lemaradt még Martinez Neon Demon-ja, az is jófajta :)
előzmény: purplerain (#555)
Azok, amiket te felsoroltál, plusz még hozzáadnám a listához az alábbiakat.
Nocturnal Animals
The Handmaiden
Jackie
És a filmzenék mellett volt pár emlékezetes betétdal is:
Sing Street
Sausage Party
Moana
Swiss Army Man
És persze: La La Land
előzmény: Ágó (#554)
Ezzel sajnos egyetértek! Nem adnak elég időt a zeneszerzőknek, aztán persze, hogy gyenge lesz a film zenéje. És még csodálkoznak. A Zsivány egyesre pl. 4 hete volt a zeneszerzőnek. Fantastic Beasts... meg állítólag azért lett olyan jó, mert ott már a rendező a zeneszerzőt direkt a projekt legelején bevonta a munkákba, több mint fél éve volt a komponálásra. Meghát J. N. Howard egyébként is nagyon tud, főleg ha engedik kibontakozni. Ha minden rendező-producer így tenne, lenne idő a komponálásra, milyen gyönyörű zenék születhetnének!
előzmény: purplerain (#555)
La La Land, Arrival, The BFG, Fantastic Beasts... Hirtelen ennyi, ezek amiket úgy tényleg meg is hallgattam. Viszonylag erős év volt filmzenében, legalábbis a végére kikerekedett leginkább a Fantastic Beasts-nek köszönhetően. Amúgy meg továbbra is mostohagyerek a filmzene Hollywood-ban, legalábbis én így érzem...
előzmény: Ágó (#554)
Nektek mik voltak a kedvencek tavaly?
Én ezeket hallgattam legtöbbször:
A vörös teknős
Érkezés
Hell or high water
Batman Superman ellen - Az igazság hajnala
Aljas nyolcas
A visszatérő
Kaliforniai álom
Örömteli karácsonyt! :)