Tévésorozatok

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-06-21 21:28:08 kaamir #3013

Better Call Saul és Fargo s03

Ez a két sorozat még az amúgy is bivalyerős mezőnyből is messze kiemelkedik nálam. Elképesztő zenék, alakítások, fényképezés és történet. Anyám, a Fargo 8. részében az az üldözés az erdőben, a Saulban azok a kontrasztos, zöld-kék beállítások, teljesen le vagyok nyűgözve.

Amúgy is azt hiszem, hogy a filmezés egy új aranykorát éljük! Csak ma a kisképernyőn kell keresni a mesterműveket, nem a vásznon: Breaking Bad, The Knick, The Affair, Orange is the new Black, The night of, American Crime Story, Black Mirror, The Crown, House of Cards, True Detective (1. évad!) és még sorolhatnám. Micsoda színészek, micsoda dramaturgia megoldások, micsoda kreativitás! Nálam ezek a filmtörténet legnagyobb klasszikusaival egyenértékűek. Talán a '70-es években lehetett ennyire jó utoljára filmrajongónak lenni.

2017-06-17 01:04:54 Dió #3012

Új Silicon valleyt nézi valaki?

2017-06-12 12:55:35 St4nt0N #3011

Régi ismerősök, 25 évig nem találkoztak.

előzmény: terika (#3010)

2017-06-10 14:02:56 terika #3010

Cooper és a kávé között mi az összefüggés?

2017-06-10 13:53:16 miraculum #3009

Mondjuk általában másnap bele szoktam nézni a youtubeon a rajongói csatornákba ahol ömlenek a különféle konteók a történésekről, és az is hozzátartozik az élvezeti faktorhoz. Ha ezeknek a felvetéseknek a hatoda igaz lesz, akkor minden idők legjobban összerakott szériáját látjuk :)

2017-06-09 23:41:00 Olórin #3008

Jó, neked, én nem kattogok rajta, én leragadtam, a "most már történhetne is valami" szintjén. Az első három rész még elég erős és sűrű volt, de most már nagyon fellazult/felhígult. Remélem, nem ilyenekkel akarják kitölteni a 18 részt.

előzmény: miraculum (#3007)

2017-06-09 22:53:35 miraculum #3007

Szerintem továbbra is jó a műsor. Amikor felálltam a végén, azt mondtam, hogy most már történhetne is valami, de nincs igazam, mert azóta is kattogok a történeten és szinte mindent fel tudok idézni ami történt benne annyira intenzív élményt nyújtott. Szóval első pillantásra langyosnak is tűnhet, de bivalyerős még mindig.

előzmény: terika (#3006)

2017-06-08 22:27:22 terika #3006

Nekem még XP-m is van a gépen. :D Működik is! + vezetékes teló is.

TP 3/5.rész? Ki látta?

előzmény: kwzatz (#2989)

2017-06-02 02:29:11 ChrisAdam #3005

Befejezve a Twin Peaks első két évadát azt tudom mondani, hogy bizony, az egyik legjobb tévésorozat élményem. Még a Szomszédokat is lekörözte. Viccen kívül: tényleg elképesztő két évad volt ez, nem gondoltam volna, hogy ennyire szeretni fogom.

Mielőtt azonban pár sort írnék, kicsit az utolsó részről essen szó:
Mikor Bob elkezdett gyakrabban mutatkozni Coopnak, már felötlött bennem, hogy majd valószínű valami olyasmi fog történni, amiben Coop lesz Bob "hordozója". De nem is csavarként volt ez eladva, hiszen szépen fel volt vezetve a pirosfüggönyös alvilág történéseiben. Itt inkább tényleg az a "csavar", hogy milyen különleges, formabontó módon mesélték el. Egyszerre tudtam tőle irtózni, viszolyogni, hiszen a szappanoperát most messze dobva igazán nyers lett a Twin Peaks, s gondolom ezt a vonalat viszi tovább a harmadik évad. S egy időben tudtam szeretni és csodálni ezt az epizódot, mert valami olyasmit mutatott, ami se azóta, se előtte nem volt. Hihetetlen, hogy Lynch meg merte ezt csinálni a szappanopera, igénytelen sorozatzabáló néppel. Most már értem, miért helyezte új szintre a sorozat műfaját.
Borzongató, rideg érzés visszagondolni erre a részre. Egyben idegesítő persze ez a nyitott vég és hihetetlen negatív érzést hagy maga után. Hihetetlen milyen bátor Lynch. És így, kérdések közt marasztani az embereket 25 évig, nos hát. Well done. (Mi lesz Cooppal? Mi lesz Leoval? Mi lesz Nadinékkel? Mi lesz Shellyékkel? Mi lesz mindenkivel?


És akkor hát a sorozatról pár szót. Igen, ahogy mondtam, az egyik legjobb sorozatélményem volt. Valószínűleg jobb nála egy True Detective vagy Bron/Broen, de az a helyzet, hogy a Twin Peaks annyira egyedi kategóriát érdemel és birtokol, hogy nem lehet nagyon összehasonlítani más sorozattal, persze én nem vagyok sorozatokos. DE Twin Peaks, maga a hely, a környék és a benne levő szereplők valósággal külön világot alkotnak, a legérdekesebb pedig, hogy hiába van tele szürrealista, absztrakt elemekkel, az ember tökéletesen oda tudja magát képzelni. Pedig minden oka megvan az embernek, hogy utálja a sorozatot és kidobja a csudába - valószínű sokan meg is teszik -, hiszen olyan dolgok szerepelnek benne és olyan ellentmondások, történetbeli értelmetlenségek, amik totálisan szétszaggatnák az egész sorozatot és űznék a gyehennára. Szerencsére Lynch ügyesebb alkotó ennél, így szinte tökéletesen megoldja azt, hogy egymás mellett éljen tökéletes szimbiózisban a harsány szatíra és vígjáték a vérfagyasztó horrorral. Persze láttunk már erre példát, de akkor is, ennyire behatárolhatatlanul nem. Hiszen a Twin Peaks nem vígjáték, hanem bizony dráma és krimi és ennek ellenére Lynch és Frost úgy sakkoznak, hogy a harapható atmoszférában csak nőttön nőjön a kíváncsiságunk, a feszültség szinte folytonos, s a főszál mellett humoros, érdekes, sokszor pedig totál lényegtelen és unalmas mellékszálakat kapunk, de mindezt nézni élvezetes. Az abszurditás szinte folyamatos, maga az egész alapsztori ezen alapul, de Nadine vagy a Log Lady karaktere a totális "WTF". De ezek is zseniálisak, hihetetlen kreatívak.

Való igaz, hogy a második évad kilencedik epizódjától kicsit gurulni kezd lefelé a sorozat, de a helyzet az, hogy Earl karaktere már elég arra, hogy a korábbi misztériát folytatni tudja. Ez többek közt annak köszönhető, hogy az atmoszféra megmarad és mert számtalan kérdés van bennünk és mert Earl karaktere zseniális. Továbbá olyan szépen sikerül felépíteni Twin Peaks lakóinak karaktereit, hogy az utolsó mellékszereplőig mindenkit valamilyen szinten megszeretünk vagy éppen érdeklődünk felőle. Így hiába nézhet ki unalmasnak Bobby apja, a major, ha aztán őt hozzák egy izgalmas helyzetbe, mely során szinte kulcsszerepet kap. Aki pedig izgalmas, az mindvégig az, így Shelly, Audrey vagy Donna szálát mindig öröm nézni. Mondanom sem kell, hogy Coop azonnal a kedvenc tévés karakterem lett.

A sorozat nagy erénye az, hogy nem csak nézni lehet Twin Peakst, hanem beköltözni. Persze ez a szappanopera lényege, hogy a néző együtt éljen a szereplőkkel, de hiába néztem már több sorozatot, valahogy ennyire jól egyik sem sikerült. És ez pont azért van, mert totál nem sablonkarakterek vágtatnak a képernyőn, hanem mindegyiknek van valamije, ami miatt rendkívül érdekes lesz.

Visszatekintve pedig tényleg azt tudnám mondani, hogy nem nagyon találok kivetnivalót. Pontosabban dehogynem: rengeteg baromság van, amiket fel lehetne sorolni. De pont ezekért lesz jó a Twin Peaks. Ezekért lesz szerethető. És Lynch tudta ezt.
Eleinte rettentő módon idegesített a zene, a végére pedig már el sem tekertem a főcímet sem, pedig enyhén szólva nem a legkellemesebb melódia. A történet briliáns, a kreativitás határtalan, Lynch mesterien mosta össze a magas szintű mozi minőségű tévét a nép által áhított szappanoperával.

Az pedig biztos, hogy bizony érdemes Twin Peaksbe költözni, mert ott minden lány szép. :) A sors szerencséje, hogy amerikai cimborám a forgatási helyszíntől alig 50 km-re lakik, Seattle mellett, így aztán bejelentkeztem hozzá a következő évre, hogy megnézzem, hogy van Annie.

100%

2017-06-01 23:13:07 ChrisAdam #3004

Talált. Süllyedt. :)

előzmény: dikalosz (#3003)

2017-06-01 23:12:16 dikalosz #3003

Deszka? :D

előzmény: ChrisAdam (#3001)

2017-06-01 23:10:17 dikalosz #3002

Bááázzeg, én is most nézem, és a második évad felétől egy picit tovább tartok. Ezek a véletlenek.. :D
Egyébként rohadt jó, persze!

előzmény: ChrisAdam (#2995)

2017-06-01 22:22:42 ChrisAdam #3001

Gyors játék: Mi a kapcsolat az Ed, Edd és Eddy és a Twin Peaks közt?

BonnyJohnny: Persze, hogy szeretem. Imádom, oda meg vissza. Ha lehet ilyet mondani. :)

2017-05-28 21:47:16 BonnyJohnny #3000

Mondjuk ez várható volt. Sokszor mutatják Leot korábban is, mikor valami történik körülötte. De igen, hogy konkrétan álmodtad is, az már olyan FBI sp.ag. Dale Cooperes. Apropó. Remélem, most már szereted a figurát. :)

Ui: A baglyok is figyelnek téged. :D

előzmény: ChrisAdam (#2998)

2017-05-28 21:13:04 miraculum #2999

Az emberiség kollektív emlékezetébe beleégett már ezek szerint a Twin Peaks. :D

2017-05-28 19:48:54 ChrisAdam #2998

Twin Peaks második évad spoiler.
Ma éjszaka azt álmodtam, hogy Shelly otthon van egyedül és elmegy az áram, majd mikor visszajön, Leo nincs a kerekesszékében, hanem hátulról rátámad. Erre ma a 13. részt megtekintettem és leesett az állam. Félnem kell? (Ma este valami lottós dolgot kéne álmodnom.)

Figyelem a baglyokat.

2017-05-27 19:33:26 ChrisAdam #2997

Az első három-négy részt kicsit vonakodva néztem, annyira nem fogott meg, aztán az első évad végén, az utolsó két epizódnál annyira elkapott, hogy azóta minden más helyett Twin Peakst választok, nem sok kell a végéig, aztán melegítem is a filmet. :)

Manapság meg így vagyok.

előzmény: miraculum (#2996)

2017-05-27 17:42:16 miraculum #2996

Na örülök hogy a döcögős kezdet után beszippantott, innentől már nem lesz negatív meglepetés az tuti. :) Tűz, jöjj velem megvolt már?

előzmény: ChrisAdam (#2995)

2017-05-27 17:21:03 ChrisAdam #2995

A Twin Peaks az egyik legjobb dolog, ami valaha a tévében történt. Most tartok a második évad felénél, de most muszáj volt ezt leírnom. (Még mielőtt lecsúszik, ahogy többen mondtátok.) :)

2017-05-27 06:03:52 caulfield #2994

Lynch inkább a pillanat művésze, míg Frost az aki az egészet, mint egy nagy képet látja. Sokan csak neki tulajdonítják az egész showt és megfeledkeznek Frostról. Pedig elsősorban ő alkotja meg az ívet, köti össze a szálakat, amiket Lynch, mint egy festő a maga módján kiszínez - ezzel tovább pörgetve Frost agyát valószínűleg..
Ha valami, akkor a Twin Peaks egy valódi punk cucc volt '90-ben: egy nem kevés kredittel bíró filmes fogja magát és tévésorozatot készít, ráadásul hozza és életre kelti, sőt, ki is teljesíti a saját alkotói karakterét. De Lynch önmagában, még a lehengerlő pedigréje ellenére, vagy épp amiatt sem lett volna elég a sikerhez. A Mulholland Dr. is eredetileg sorozat lett volna - Lynch már akkor is meg volt győződve arról, hogy a film halott, nem haldoklik, vagy gyengélkedik, hanem halott, pont, vége, ahogy szokta mondani, nincs fény az alagút végén, és a kábeltévé a Noé bárkája kb., vagyis az a platform, ahol lehet zúzni.
A tévé viszont más liga, amihez az öreg David alkotói habitusából kifolyólag nem igazán illik, hiába szívja zsákszámra a cigit, csak nem akar jönni. Bár kultfilm lett, én is szeretem, de azért eléggé kínos, hogy leforgat 2000-ben egy pilotot és végül a stúdió mozifilmet csináltat belőle. Jó még Oscarra is jelölték érte, meg Cannesban is dicsőítették, de akkor is.. Az Inland Empire meg amolyan Tarr-féle filmpusztítás - persze még ezt is szeretjük, szegény David meg talán kényszeredetten vicsorog ezt látva, mert majd megőrül, hogy nincs tere alkotni, de ezeknek az is tetszene, ha egy asztalra csinálna és lefilmezné, tiszta Picasso-effektus..
Szóval jött a telefonhívás ("Csörgött a telefon, Mark Frost volt az") és mint Laura Palmer Cooper ügynököt úgy engedte el/ ki Lynchet író társa. Ő meg végre garázdálkodhat, fogja is Frost agyát rávágja egy csupasz fa tetejére és beszélteti..

előzmény: Tenebra (#2977)

2017-05-27 02:20:22 paksiendre #2993

Én engem egyáltalan nem zavart volna egy mobiltelefon. Ráadásul konkrétan direkt egy olyat raktak oda amin kb az ÁVÓsokat hívták 56ban. Elég öncélú művészkedésnek érzem ezt az egészet, de nem ez az egyetlen hibája az új évadnak sajnos.
Egyáltalan nincs meg a kellemes kisvárosi twin peakses hangulata, pont hogy a nagyvárosi jelenetek roncsolják a sorozatot.
A párbeszédek iszonyat rosszul vannak megírva és indokolatlanul iszonyat lassúak, persze tudom aki nem bírja ne nézze. Csak az első részt néztem végig de óriásit csalódtam, és ahogy olvasgattam innen onnan a negyedik részben is ugyanott toporog a cselekmény, nem tudom ez mennyire van így.
Az évad végén egybe lepörgetős dolog lesz ez, pedig nagyon akartam izgulni hétről hétre.
(Amúgy a win7et nem úgy értettem, hogy elavult lenne, - én is azt használom-, hanem ellenben a telefonnal az majdhogynem egy aktuális rendszer a síkképernyős monitorral egyetemben. Ha az elmaradottságot akarják suggallni akkor a monitor is egy besárgult ósdi szörnyeteg legyen egy búgó felforrósodott elfektetett számítógépre helyezve.)

2017-05-26 23:39:20 Mizi #2992

:))))

előzmény: St4nt0N (#2990)

2017-05-26 23:27:33 Ninety-Four #2991

A vezetékes telefonok áramszünet esetén is üzemelhetnek, ezért ilyen jellegű hivataloknál mindig is lesz létjogosultságuk.

Állami szinten még rengeteg helyen alkalmaznak Win7-et világszerte, mivel még támogatott operációs rendszer, a felhasználók szeretik, hozzászoktak és a fenntartása sem vészes, mert aránylag stabil. Még a jelentősen elavult és support nélküli XP is elterjedt, ezért is lett nagy balhé a közelmúltbéli zsarolóvírus terjedéséből. Hogy pontosan mi az elterjedt az USA rendőrségeinél, nem tudom, de szakmai szemmel nézve nem meglepő a dolog.

előzmény: paksiendre (#2987)

2017-05-26 23:14:51 St4nt0N #2990

Call for help.

előzmény: kwzatz (#2989)

2017-05-26 21:51:52 kwzatz #2989

Van itthon vezetékes telefonunk és Win7 van a gépemen. Kezdjek aggódni? :D

előzmény: paksiendre (#2987)

2017-05-26 21:09:53 ChrisAdam #2988

Mert Twin Peaks, maga a hely le van maradva... :D El van dugva, távol mindentől - és persze gondolom, a hangulatát roncsolná a sorozatnak, ha 27 inches iMacen dolgoznának és Viberen értesítene mindenkit Lucy, hogy mi a helyzet. :)

előzmény: paksiendre (#2987)

2017-05-26 20:17:36 paksiendre #2987

Ez kicsit off lesz, de a twin peaksben mért vannak a vezetékes telefonok 2017ben a rendőrségen? A gépen is win7 volt. Vagy ez csak engem zavar? Nem hagy nyugodni a kérdés. :)

2017-05-26 13:46:09 dézi #2986

ez ááááá <3 (Twin Peaks 3/1 spoiler!)

2017-05-25 17:11:18 terika #2985

Két éjszakát akartam írni, nem tudom miért lett egy. :D

előzmény: TheDriver (#2983)

2017-05-25 16:49:45 St4nt0N #2984

A 4. epizódig elképesztően jó, a legkevésbé sem megúszós, nosztalgiavonatos. Ha tetszett a régi, bátran vágj bele. Ha viszont nem érted, mit eszik rajta a harmincasok, negyvenesek sokasága, akkor inkább ne kínozd vele magad, nézz valami mást.

2017-05-25 16:01:27 TheDriver #2983

Egy ejszaka alatt hogyan toltal le majdnem 30 órányi epizodot?? :D

előzmény: terika (#2982)

2017-05-25 15:52:20 terika #2982

Én gyerekkoromban láttam (!), természetesen nem értettem semmit sem belőle, felnőttként pedig azt hiszem egy éjszaka alatt ledúrtam az 1-2 évadot, mert egyszerűen nem bírtam ki, muszáj volt végig nézni. Aztán még újra is néztük közösen. Most meg itt ül már az első 4 rész a gépen és nem is tudom, várom hogy leguruljon a vörös szőnyeg és szépen nekifoghassak. Pontosan azt akartam kérdezni, amit Chris, hogy milyen? De mindegy is, hogy milyen, látni kell.

előzmény: Tenebra (#2976)

2017-05-23 20:40:51 banana #2981

Szerintem még a Halálos iramban filmeknél sincs értelme átpörgetni az előzményeket. Az olyan mint elmenni egy osztálytalálkozóra ahova az ember nem is járt, de azért gyors még belekukkantasz a gimis képeikbe :)

előzmény: Tenebra (#2976)

2017-05-23 19:15:57 Olórin #2980

Ó, nem. Ezen a "van egy gyilkosság" koncepción messze túllép a sorozat.

előzmény: Ubul (#2978)

2017-05-23 19:03:25 Mizi #2979

Egyébként ez már kicsit sem szappanoperás. Inkább a mozifilmhez hasonlítanám

Lynch azt is nyilatkozta, ha jól emlékszem, hogy ez az új évad tulajdonképpen egy 18 órás mozifilm lesz. :)

előzmény: Tenebra (#2971)

2017-05-23 18:32:29 Ubul #2978

ez ok, csak úgy értelmeztem új bűntény lesz. Vannak azért olyan sorozatok is, ahol évados bűntények vannak, és nem feltétlen kell az előző szezon hozzá...vagy antológia sorozatok :)

előzmény: Tenebra (#2976)

2017-05-23 18:27:01 Tenebra #2977

az első két évadban nem minden részt Lynch rendezett, talán ezért volt annyira erős az a szappanoperás báj, ez inkább a Tűz jőjj velem! vonalon van.

Na igen, elég jól lemérhető a különbség a két alkotó között. Lnychnek legfeljebb a Kék bársony című filmje hasonlít a Twin Peaks 1-2 évadjának vicceskedő, direkt gejl részeire, hiszen Lynch a Kék bársonyban is használta az andalító zenét és a szándékoltan idióta szereplőket, jeleneteket (pl. a tűzoltók integetése lassított felvételben). Viszont Lynchnél inkább az a jellemző, amit a Tűz jöjj velemben, a Lost Highwayban vagy a Mulholland Drive-ban látunk. Semmi melodráma, iszonyat nyomasztó az egész, de ettől még be-betör a humor. Persze ez inkább groteszk humor, semmint kedves, ironikus. (Pl. Lost Highway - mikor a gengszterfőnök elviszi a főhőst egy körre, és agyonver valakit, mert meg merte előzni - na, az egyszerre vicces és rémisztő jelenet.)

Meg érdemes megnézni a régi sorozat fináléját is. Amellett, hogy elég nagy trollodás, az inkább Lynches, mint Mark Frostos. A Twin Peaks nagy részén én úgy éreztem, ez inkább Mark Frost. Ezen az új évadon viszont eddig úgy érzem, szinte teljes mértékben Lynches. :D

előzmény: caulfield (#2973)

2017-05-23 18:21:31 Tenebra #2976

Szerintem ennél mindegy, hogy valaki Lynch-rajongó-e vagy sem olyan szempontból, hogy kell-e hozzá az 1-2 évad. :D Ez olyan, mintha bármelyik összefüggő sorozatnál bekapcsolódnál a 3-4. évadban. Egy kukkot nem értenél belőle, és egy csomó történetszál kimaradna. Én ezért nem is nézek meg már olyan sorozatot, amiből kimaradtam, de 6-7 évados, mert egyszerűen nincs már időm arra, hogy az elejétől a végéig végiglessem, hogy be tudjak kapcsolódni. A Twin Peaks mondjuk összesen vagy 30-35 rész, tehát nem egy nagy ügy ledarálni.

És ez azért nem az a kategória, mint a Halálos iramban XY, hogy simán végig lehet pörgetni a filmeket akár 4-8x sebességen is, mert úgysincs semmi értelme se a sztorinak, se semminek, ami azokban a filmekben van (bocsánat a rajongóktól - én irtó buta és erőltetett filmszériának tartom a Halálos iramban-filmeket :D). Itt ha nem tudja az ember, mi az a vörös szoba vagy mit jelent egy bagoly feltűnése a Twin Peaks-sorozatban, az lemarad a sorozat lényegéről.

előzmény: Ubul (#2972)

2017-05-23 17:36:48 ChrisAdam #2975

Köszi srácok! Úgy látszik, valahogy rá kell vennem, hogy megnézze az eredeti szériákat. :)

2017-05-23 16:53:35 banana #2974

Nekem mindig fura, amikor valaki valamiből úgymond megakarja úszni a korábbi részeket. Legyen az Halálos iramban, Star Wars, Marvel vagy épp Twin Peaks. :)
Ha valakit érdekel egy adott sorozat, akkor minél többet láthat belőle, annál többet "szórakozik" nem?
Haver 2 éve átpörgette a Halálos iramban 1-6-ot, mert a 7-et moziban akarta látni. :)

előzmény: ChrisAdam (#2969)

2017-05-23 16:42:07 caulfield #2973

Kell szerintem hozzá az első két évad akkor is. Bár ez már 21. századi Twin Peaks. A főcímet leszámítva az emblematikus téma fel sem csendül: végig zörejek, ambient effektek hallatszódnak (sound design by David Lynch). Látszik, hogy teljesen szabad kezet adtak neki, ami sokak szerint nem túl jó - az első két évadban nem minden részt Lynch rendezett, talán ezért volt annyira erős az a szappanoperás báj, ez inkább a Tűz jőjj velem! vonalon van. Bár az a Dűne után szerintem Lynch egyik legrosszabb filmje, mert érezni rajta, hogy nyomasztja a sorozat terhe. Itt viszont szó sincs ilyesmiről, teljesen elborult az egész. Megérte várni. Persze kell hozzá gyomor.

előzmény: Ubul (#2972)

2017-05-23 16:22:38 Ubul #2972

és aki David Lynch-en nevelkedett, de a Twin Peaks-et nem látta? :D

előzmény: Tenebra (#2971)

2017-05-23 15:27:34 Tenebra #2971

Ez a kérdés magában foglalja a választ: egyértelműen NE nézze. :D A 3. évad még radikálisabb, mint az 1-2 volt, és egyáltalán semmit nem értesz belőle, ha nem láttad a többi Twin Peakst. Ami a Vörös szobában történik, az egy Twin Peaks-szűz nézőt úgy kiborít már az első ilyen jelenetnél, hogy kikapcsolja a részt, és törli a gépéről örökre. :D

Egyébként ez már kicsit sem szappanoperás. Inkább a mozifilmhez hasonlítanám, annak a nagyon komor, nagyon nyomasztó hangulatát viszi tovább. Itt nincsenek negédes szerelmi, vagy sírós-rívós részek. Nagyon sötét és pesszimista az egész eddig, ráadásul szürreális jelenetekkel teli van.

Én azt mondom, ez kizárólag Twin Peaks-rajongóknak készült, és ezzel semmi baj nincs. De ha a haverod csak azért akarja nézni, mert most ez felkapott, és mindenki ezt nézi, akkor semmiképp ne kezdjen bele, mert csak szenvedés lesz számára. Nézze végig inkább az 1-2 évadot, döntse el, hogy hajlandó-e ilyet nézni, és akkor majd utána kezdheti a 3-mal. Különben is, a 2. évad fináléja nélkül már eleve azt nem lehet érteni, hogy mi történt Cooper ügynökkel. :D

előzmény: ChrisAdam (#2969)

2017-05-23 15:27:20 Olórin #2970

A régi szériákkal EGYÜTT is alig érthető:D De hát Lynch már csak ilyen:)
Mindenképpen kell hozzá a korábbi két évad, meg a Tűz jöjj velem is. De érdemes. Azt hiszem, ez az első felmelegített klasszik sorozat, ami nem okoz csalódást (bár eléggé más, mint a régiek, de ez így is van rendjén).

előzmény: ChrisAdam (#2969)

2017-05-23 15:22:47 ChrisAdam #2969

Aki látta már az új Twin Peaks részeket - mennyire nézhető/érthető a régi szériák nélkül?
Nem, nem, nyugi, én már végignézem az előző két évadot, viszont haveromat érdekelné, de mivel már leírtam neki a régiek szappanopera-szerűségét, ezért azokhoz nincs kedve. Érthető/élvezhető lenne számára?

2017-05-23 02:16:21 kajaktej #2968

Én most néztem meg az első részt az új Twin Peaks-ből az HBO Go-n. Amire csak ezért fizettem elő, szóval szerintem érződik, hogy mennyire vártam a folytatást :D

Egyelőre nekem túl sötétnek tűnik, a régi sorozatnak szerintem az egyik pozitívuma az, hogy az ijesztő részek mellett van egy olyan bája, amit az első részből kicsit hiányoltam most. Az viszont tetszik, hogy nem a nosztalgiából próbál megélni, ez egy teljesen új történetnek tűnik, kíváncsi vagyok, mi lesz belőle.

2017-05-23 00:25:40 miraculum #2967

Na most ment le az első két rész a friss Twin Peaks-ből és nagyon elégedett vagyok. Lynchet nem nyomasztotta ez a dolog, és úgy csinálja, ahogy jólesik neki, semmi erőltetettséget nem érzek, csak kapom bele az arcomba a szürrealizmust. Egyelőre sötétebb, komorabb és kilátástalanabbnak tűnik mint a régi évadok, a második rész végén a kocsmajelenet meg nagyon felültetett a nosztalgiavonatra. Egyelőre nagyon várom a továbbiakat, a két óra elsuhant, mint kevés film alatt.

2017-05-22 23:12:08 Mizi #2966

Nem vagyok nagy sorozatfogyasztó, de szerintem nincs a Twin Peaks-nél különlegesebb és összetettebb sorozat. Én akkor láttam, mikor pár éve a köztévé leismételte, és egyszerűen hihetetlen élmény volt.

előzmény: Tenebra (#2954)

2017-05-22 23:01:52 Mizi #2965

Az új Twin Peaks-ről vélemények? Senki?
Az első rész szerintem baromi jó lett. A szereplők hogy megöregedtek...

2017-05-22 21:34:56 The man who laughs #2964

Bates Motel

A Pyscho egy önmagában vett kerek egész film, amelynek nincs szüksége sem előzményre, sem folytatásra. Azonban, ha ettől sikerül elvonatkoztatnunk, akkor a Bates Motel személyében megtalálhatjuk az elmúlt évek legszórakoztatóbb ponyva-crime sorozatát. A markáns hangulatának és a két szenzációs főszereplőjének (Freddie Highmore és Vera Farmiga) köszönhetően a sorozat önállóan is teljes értékű alkotás. Ahelyett, hogy szárazan felvezetné a Hitchcock film eseményeit, inkább megteremti a maga - Twin Peaks jelegű - világát. Jól lehet, hogy a sok szál miatt az első évadok kissé fókuszálatlanok (főleg, ha valaki csak a Bates családra kíváncsi), ám a sorozat előrehaladtával (és Norman remekül felépített megörülésével) egyre izgalmasabbá válik.  Az 5. évad második felére pedig szépen bele is futunk a Psycho eseményeibe, ám az alkotók tökéletesen tisztában voltak vele, hogy nincs értelme szó szerint újrázni a klasszikust, és remek érzékkel épp annyit változtattak rajta, hogy a Bates Motel úgy váljon önálló lábakon álló sorozattá, hogy közben érezhetően kellő tisztelettel viselkedik az eredeti előtt. A film lezárása talán nem is illett volna a sorozathoz, hiszen - ellenben a vérfagyasztó Anthony Perkinssel - Norman  itt egy sokkal emberibb, esendőbb, tragikusabb figura. Bár a sorozat - leszámítva, hogy néha tán túl sok szálal zsonglörködik, amelyek azért többnyire szépen összeérnek - nincsen rosszul megírva, azért mégis csak egy - a szór nemesebbik értelmében vett - ponyva, amelyet főleg a kiváló színészek (főleg a két főszereplő, de mindenki más is) és a magával ragadó atmoszférája emel egy magasabb szintre. Nyilván az önmaga jogán nem válna a Hitchcock műhöz hasonló klasszikussá, ám  nem is "erőszakolja meg azt", egy tiszteletteljes, de kicsit más jelegű feldolgozás ez, ami talán egyben az egyik legjobb film alapján készült sorozat. (A végére ahhoz is megjött a kedvem, hogy valamikor újrázzam majd.)

2017-05-21 15:01:27 dézi #2963

pontosan, instant kultsorozat szerintem is. nekem még a Felicity jutott róla eszembe, a Teenage Dirtbag, ill. a Six Feet Under bizonyos vonatkozása (Claire és az ő története), ezek is egytől-egyig nagyon jó és hiteles tini / diákkori drámák. szerintem a 13RW egyáltalán nincs túltolva, Sixx meg az ő tapasztalatai / véleménye pedig kicsit sem mérvadóak. eleve itt lányokról van szó, ami a 13RW-ban különösen fontos, ahogy te is írtad. még azt is mondanám, hogy feminista kultsorozat lett, úgyhogy abszolút örülök neki.

2017-05-21 01:54:16 Adam Taylor #2962

13 reasos why

Na, végeztem én is a sorozattal - na nem azért húzódott idáig, mert nehéz lett volna letolni a részeket. Bár de, voltak kimondottan megterhelő pillanatok is. Mégis, amikor csak volt rá időm, alig vártam hogy folytassam - bár egy idő után már kevésbé a rejtélyek, inkább a sorozat aurája vonzott.
Barátaimmal beszélgettem erről, kérdezték hogy érdemes-e megnézni, jót-rosszat hallottak róla a nagy hype közepette. Nekik valami ilyesmit mondtam: mindenkinek van valamiféle takkja filmek terén - van akinek a westernek jönnek be, másnak az oldschool akciófilmes klisék. Nekem ez az egész gimis-coming-of-age-es-teen dramak. Kevés jó készül, de én már magáért a közegért meg a témáért is rajongok, és szerencsére van példa rá hogy baromi sok mindent ki is tudnak hozni belőle. Viszont egy idő után szinte kivétel nélkül az összes sorozat elkezd beállni a sorba, túltolni a drámát, túlcsavarni az érzelmeket és szépen klisésen elfolyni: Narancsvidék, Gossip Girl, még a Skins is.
És valami ilyesmi a baj a 13 reasons why-jal is - vagy legalábbis az írásokat és kommenteket olvasva nekem ez jött le. Ezt részben értem, mert voltak pillanatok amik engem is zavartak, részben viszont elfogadom, mert a célközönség, a szereplők, a közeg, szóval hogy ez egyszerűen ilyen játék. Sixx jelezte az indexes kritikájában, hogy neki baromira nem ilyen volt a gimis élete - van akinek viszont pont ilyen: minden nap érzelmi csúcs- és mélypontok, minden probléma a világ végét, minden öröm a világ tetejét jelenti.
Szóval ez ízlés kérdése, de vannak persze még idegesítő dolgok - abszolút nem reális, ahogy a szalagokat perceként leállítva szaladgál a főhős az érintettekhez, akik persze soha sem spoilerezik el a folytatást; néhány szereplő meg esemény elsikkad, másokat meg nagyon túltoltak. Mégis, a 13 reasos why egy jó sorozat - vagy legalábbis baromi jól sáfárkodik az értékeivel, mert a hihetetlen hullámzó színvonalú részek után összességében mégis azt kell mondjam, hogy nekem nagyon bejött. Amit pár kommenttel ezelőtt írtam - hogy mennyire szépen bemutatja a tinédzserkor érzelmekkel zsúfolt káoszát, ahol világvégeként éli meg az ember ha nem kapja meg a figyelmet a kívánt társaktól ésatöbbi - szóval ez kissé módosult, a történet pedig eléggé be is durvul, de a mondanivaló szerintem nem veszett el. Akiket nem kapott el a sorozat, persze egy tök sablonos sztorit látnak arról, hogy mindenkinek vaj van a fején, mindenki leszarja a másikat, és ebben a giminek meg életnek nevezett versenyfutásban akik nem bírják lelkileg, azokkal csúnya dolgok történhetnek. Viszont annyi remekül bemutatott apróság, jól elkapott pillanat van benne, amelyek mozaikszerűen egy nem hibátlan, de szerintem nagyon jó tablót adnak a sorozat által bemutatott világról, na meg arról, miért is ölte meg magát Hannnah Baker. És akkor még nem beszéltem jónéhány apróságról (a remek zenék, a szerepben tökéletes Katherine Langford) és nem is olyan apróságról (crying for help-jelenség, a szexuális zaklatást elszenvedő nők hogyan próbálnak megküzdeni a történtekkel és hogyan bánik velük a társadalom), ami miatt bőven megérdemli a sorozat az instant kult jelzőt.

2017-05-20 09:45:28 dézi #2961

most, hogy végignéztem, azt gondolom, hogy az utóbbi évek legbátrabb és legfontosabb sorozata a 13 Reasons Why. remélem, sok fiatal, szülő és tanár megnézi, és lehetőleg beszélnek is róla, minél alaposabban. sok mindent ki lehetne emelni, úgyhogy csak két dolog: az egyik a tökéletesen válogatott (és önmagában is értékes) zene, a másik, hogy mindezt egyetlen sztárszínész nélkül sikerült összehozni, ez szinte bravúros. ott a helye a Thirteen, a We need to talk about Kevin, a Speak és a Trust mellett a sorban.

előzmény: dézi (#2948)

2017-05-19 15:19:13 Ragemarci #2960

Ash Vs. Evil Dead S2: Csodálatosan beteg :-D

2017-05-19 09:22:30 ChrisAdam #2959

Továbbnézem, igen. Most vagyok épp az első (pontosabban első a pilot után) rész közepén, de már visítok. :D Vattával a függönyt csendesítő nő meg a farönköt csecsemőként pátyolgató hölgy, WTF. :D Ahhoz képest, hogy azt hittem, ki fog ütni tömény feszkóval, olyan, mintha Family Guyt néznék.

2017-05-17 17:36:06 miraculum #2958

És igen, a második évad közepétől csak a karakterek szeretete tart csak a képernyő előtt. Viszont a zárás a legnagyobb mindfuck amit valaha láttam, az egész rész egészen elképesztően merészre lett megcsinálva, már azért megérte az egész sorozatot végigülni.

2017-05-17 17:31:01 miraculum #2957

Én az abszurd dolgokat is szerettem a Twin Peaksben. Tulajdonképpen az egész sorozat abszurd, hol nagyon, hol kevésbé. De nekem valamiért bejöttek az olyan elképesztő jelenetek is amikor James, Donna és Laura unokahúga leülnek szépen törökülésbe és előadnak elektromos gitáron egy mélabús nyálnótát. Pont azért, mert nem hiszel a szemednek. És tele van ilyen direkt abszurditásokkal mintha egy másik dimenzió határán lebegne az egész világ. Ray Wise mint Leland Palmer meg szerintem hihetetlen nagyot alakít az első évadban. A nyuszik és az őzikék is várják a majálist... :D

2017-05-17 17:27:18 Olórin #2956

Én mindenképpen biztatnálak, hogy nézd tovább - nem lesz más/jobb a sorozat (az első rész kb. a legjobbak közé tartozik), viszont hozzá fogsz szokni, mert úgy látom, most az elvárásaid okozzák a gondot. Ezt tapasztalatból mondom: én is az elmúlt pár hónapban néztem végig a sorozatot (korábban csak gyerekként láthattam max a felét/harmadát), és eleinte nekem is nagyon fura volt a szappanoperás hangvétele, nem igazán erre számítottam. Azt tudni kell hozzá, hogy ez nem valami időhúzás, lustaság, elbaszás stb. Lynchéknek egész konkrétan ez, vagyis egy tömény szappanoperába és fura karakterekbe csomagolt krimi volt a koncepciója. Ha ráérzel az ízére, jó eséllyel tetszeni fog:)
(Fair warning: a 2. évadban van egy hat-hét részes durva színvonalzuhanás, egy iszonyatos mélypont, plusz egy borzalmasan rossz antagonista - Windom Earle -, de ahogy írták, a vége kurva jó, meg az első nyolc rész is remek.)

előzmény: ChrisAdam (#2949)

2017-05-17 17:10:28 BonnyJohnny #2955

Csatlakozom Tenebrához. A második évad gyengébb. Nagyobb szerepet kap benne a szappanopera és a "felesleges" városi furcsaságok (pl. a nő, akinek nem tudnak ellenállni). Azért teszem idézőjelbe, mert egyesek szerint pont ezek adják a sorozat erejét. Számomra az már nem olyan jó. De, ha számodra már az első évadnál sem tetszik, akkor tényleg ne nézd tovább. És, ha nem lettél Federal Bureau of Investigation Special Agent Dale Cooper rajongója az első rész után, akkor pláne ne. Mert csak még olyanabb lesz. :) Bár pont ezért kapnak jelentőséget azok a jelenetek a második évadban, mikor kizökken.

előzmény: Tenebra (#2954)

2017-05-17 15:49:52 Tenebra #2954

A Twin Peaks jelentőségét szerintem csak akkor lehet megérteni, ha a '90-es évek sorozatai között szétnézünk. :D Mondjuk én nem hiszem, hogy a mai sorozatok mellett is elvérezne, elvégre annyi misztikum és feszültség van benne az ironikus hangvétel miatti humor és a nyálas melodráma mellett, hogy szerintem simán felér egy Hídhoz vagy True Detective-hez. Meg ott a The Killing, melyet ugye a Twin Peaks szellemi örökösének is szoktak tartani.

Csak hát ez David Lynch (és Mark Frost persze). A 2. évad zárórészén (azaz a sorozatzárón) érződik a leginkább Lynch hatása. Az a finálé egy akkora trollkodás, hogy azt kell mondjam, ha már a pilotot sem bírtad, Chris, akkor szerintem ne nézd tovább, felesleges. :D Főleg, ha nem tetszik ez a hangnemkeverés, mert a 2. évadban lesznek olyan epizódok, melyek egy ideig parkolópályára is küldik a thrillerszálat, és a városi életképekkel foglalkoznak. Annál én is küzdöttem a sorozattal, mert ott a vége felé tényleg elég sok a vígjátéki rész, és szinte minimális a misztikus thriller. Persze az utolsó két rész olyan ütős és kegyetlen lett, amilyen a True Detective 1. évadjának erőltetett happy endje annak idején nem tudott lenni.

Mondanám, ha kőkemény horrorra vágysz, akkor nézd meg az előzményfilmet, a Tűz, jöjj velem!-et, de az meg a sorozat ismerete nélkül totálisan érthetetlen. (Még a sorozat ismeretében is megdolgoztat) Viszont nincs benne humor. Vagy legalábbis nagyon kevés.

S amúgy igen, ehhez kell szeretni David Lynch-t, akiről el kell ismerni, hogy néha túlságosan is titkolózó. Ugye sokan az Inland Empire-re szoktak kiakadni, hogy az már totálisan befogadhatatlan és zavaros. Nos, Lynchről érdemes tudni, hogy vele csupa szürreális dolog történt életében (a Lost Highway alapszituációja például tényleg megtörtént - mármint, hogy valaki egy reggel becsöngetett hozzá, és azt mondta a kaputelefonba, hogy "Dick Laurant halott", majd mikor Lynch kiment, már nem volt ott senki), és azt a nemrég róla készült dokuban is elmondja, hogy már gyerekkorában sok megmagyarázhatatlan, groteszk sztoriban volt része. Pl. az óriást a Twin Peaksben valószínűleg egy gyerekkori élménye ihlette, mikor látott egy hatalmas embert a ködben. Szóval filmjei és a Twin Peaks is azért olyan néhol, mert ő a valóságot is pont ilyennek élte meg.

És hát ha végigtekintünk Lynch karakterein, akkor bizony csak ilyen elmeháborodott, szórakozott, félelmetes figurákkal találkozunk: a Radírfej főhőse, Frank (Kék bársony), Bobby Peru (Veszett a világ) vagy a Mystery Man a Lost Highwayből.

Nekem egyedül a melodrámai szálak nem tetszettek a Twin Peaksben. Ezek nagyon szappanoperásak. Pl. Leland Palmer az első évadban valami elképesztő módon idegesítő volt, persze ennek is meg van a funkciója, mint később kiderül. :D De a fiatalok szerelmi szálainál az andalító zene + az elég fos színészi játék (vagy csak a karakterek voltak elég bárgyúk) már nagyon necces volt néha, és nem jó értelemben. A Twin Peaks így akkor jó, ha Cooper van a vásznon vagy Bob. :D (Direkt nem írom le, ki ő - ha esetleg mégis tovább nézné ChrisAdam).

2017-05-17 12:37:46 necksprain #2953

én végignéztem a miheztartás végett az egészet, és én sem értem, mitől ekkora kult.

előzmény: ChrisAdam (#2951)

2017-05-17 09:57:57 MicaHiro #2952

Nem vagy egyedül az értetlenséggel. Én is régebben bele akartam nézni az első részbe, de 15-20 percnél tovább nem jutottam. Pedig Lynch sok filmjét szeretem. Egyszer akarok még újra esélyt adni a Twin Peaks-nek is.

előzmény: ChrisAdam (#2949)

2017-05-17 09:40:17 ChrisAdam #2951

JA, az eredetit néztem, az új asszem még ki se jött. Amúgy nem mondom, hogy rosszul áll a humor benne, mert működik, elszórakáztam azon, hogy az egyik pillanatban még a Douglas fenyőkről ábrándozik az FBI ügynök, aztán komolyan kérdezi a következő mondatban, hogy hol láthatja a halottkém jelentését. (Néhol azért erőltetett.)

Szóval kicsit fura volt inkább, meglepett, azt hittem tömény feszkót kapok, de folytatni fogom, megnézem a sorozatot, felkeltette az érdeklődésemet.

előzmény: BonnyJohnny (#2950)

2017-05-17 06:17:14 BonnyJohnny #2950

A humor és a furcsa karaktetek az eredetinek is szerves része. Akár a paródiába illő határig, ha Lynch nagyothalló FBI főnökére és Duchovny transzvesztita DEA ügynökére gondolunk. Bár örökös nyugalmával és derűsségével a főszereplő is az... De mivel ez utóbbi ügyesen egyensúlyban volt tartva, zseniális karakter lett. De azt el tudom képzelni, hogy egy ilyen negyed évszázad után összerántott nosztalgiatrippben ez nem sikerült.

előzmény: ChrisAdam (#2949)

2017-05-17 03:37:31 ChrisAdam #2949

Twin Peaks Pilot részét megnéztem, kérdezném, hogy ez csak nekem hihetetlenül gagyi és nevetséges, vagy tényleg az és csak az idő emelte kultstátuszba. Persze gondolom összejön valami jó kis sztori (bár nem valami nagy szám egyelőre), de olyan döcögős a rendezés, életszerűtlen a forgatókönyv néha paródiába illő jelenetekkel, borzalmas színészekkel, hogy egy pillanatig elgondolkodtam, vajon nem csak úgy kult ez a sorozat, ahogy itthon a Szomszédok? :)

Adam Taylor: Nem hagyom figyelmen kívül a kommentedet, válaszolni fogok még rá!

2017-05-16 23:49:29 dézi #2948

eddig (4 rész után) nekem kifejezetten tetszik a 13 Reasons Why, a témája meg különösen fontos és aktuális.

2017-05-15 14:11:10 Adam Taylor #2947

"a tényleg szép, derűs, jó családi háttérből jövő Hannah Bakernek, akinek tényleg megvan minden feltétele maga körül, hogy az életet élvezze, nincsen olyan durván hiteles, nyomós oka arra, hogy megölje magát" - épp ez bizonyítja, hogy szükség van az ilyen sorozatokra. Ez annyira durván leegyszerűsítő, az emberi működés - nem beszélve a tinédzserkor súlyosbító tényezőjéről - sokkal de sokkal bonyolultabb ennél. Ha igaz lenne amit írsz, akkor Afrikában lenne a legtöbb depressziós ember, nyugaton pedig a legnagyobb életkedv és életszeretet. Mint tudjuk ez pont fordítva van.
Szerintem távol áll a tanmesétől, de épp így éri el a hatását, hogy komplexen - igaz kicsit túlbonyolítva, szappanozva - mutatja be a dolgot. Ha Hannah-t az anyja elhagyta volna, nem lenne mit ennie vagy fiatalkorában szexuálisan zaklatták volna, az egy sajnálatos, de nagyon is gyakori magyarázatot nyújtott volna, amivel az egyszeri amerikai tinik kevésbé tudtak volna azonosulni. Óriási viták is vannak egyébként a sorozat körül, a felnőttek többsége hibáztatja a sorozatot, mert az kézenfekvő megoldásként mutatja be az öngyilkosságot, aminek bármilyen ábrázolása mindig nagyon problémás etikailag. Erre pedig a tinik azt válaszolják, hogy pont a lényeg fölött siklanak el a felnőttek: a közegábrázolás, annak bemutatása, hogy attól, hogy minden adott egy szép élethez, ez nem feltétlen valósul meg, illetve hogy egyetlen apróbb csíny, szekálás, titok vagy hazugság hogy képes dominóként leborítani valakinek az önbecsülését meg a szociális kapcsolatait.
Még csak a 4. résznél tartok, de ha rohamosan romlani kezd a minőség akkor is kitartok a fentiek, illetve limupei véleménye mellett.

előzmény: ChrisAdam (#2946)

2017-05-15 10:14:49 ChrisAdam #2946

Igen, az tény, hogy ennek a témának ilyen széleskörű fóruma ezzel a sorozattal lett a fiatalok körében (is). De ugyanakkor meg ez mégis bonyolultabb képlet, azzal, hogy maga a történet igencsak hiteltelen - a tanárok, szülők, osztálytársak reakciója, viszonya, nem így működik a suli, nem így működik egy közösség és az, hogy tulajdonképpen a tényleg szép, derűs, jó családi háttérből jövő Hannah Bakernek, akinek tényleg megvan minden feltétele maga körül, hogy az életet élvezze, nincsen olyan durván hiteles, nyomós oka arra, hogy megölje magát, ami történetével 'tanmese' lehetne. Egy képtelen közeget állít fel a sorozat, amiből inkább a negatívum árad és alig van feloldás. Kíváncsi lennék, hogyan reagál a megtekintésére egy szuicid alkatú, depressziós fiatal. De erről még majd írok bővebben.

Adam Taylor: Nem tudom, hányadik résznél tartasz, de az első kettő epizódnál még nekem is működött úgy, ahogy. Bár talán inkább azért, mert vártam, hogy történjen valami és még kíváncsian tekintettem előre. Az elején van még egy nyomasztó érzésed azzal szemben, hogy Hannah Baker megölte magát és ez tényleg rátelepszik az első két részre, sőt még kicsit szurkolsz is, hogy ez a szép lány, aki az egyik legkedveltebb sorozatkarakter lehetne, ne haljon meg, de utána sajnos annyira elveszti ezt, annyira túl van magyarázva minden, hogy ezáltal veszik ki a dráma és amikor látod, mit tett magával Hannah, már csak ciccegsz egyet, ásítasz és köszörülöd a torkod. Nem hat meg. De nézd tovább, kíváncsi leszek a véleményedre!

Ubul: Igen, elkerülhetetlen. Úgy végződik, hogy legyen. Sajnos/nemsajnos. Szerencsére azért ez az a sorozat, ami nem sok vizet kavar és nem olyan szinten rossz, hogy bosszankodjon emiatt az ember, vagy bármi. Csak simán sótlan, unalmas, feleslegesen dramatikus és hatásvadász, de úgy elnézi az ember Jabbaként kifeküdve az ágyon esténként.

előzmény: limupei (#2943)

2017-05-15 08:46:56 Ubul #2945

és jön a 2. évad :D

előzmény: ChrisAdam (#2942)

2017-05-15 08:31:31 Adam Taylor #2944

Pont tegnap kezdtem bele, kicsit túl is húztam, ami az alvás rovására ment :)
Szerintem baromi jó, hangulatos, engem sikerült behúznia - igaz, már néhány rész alapján látszik hogy valószerűtlenül túl fogják húzni és pörgetni a rejtélyt meg a ki-kivel-mit-dolgokat, de egyelőre baromi jó, nincs nagyobb dramatizálás meg nyál, mint amit a megcélzott közeg és a téma indokolna.
Hirtelen a Pretty Little Liars jut eszembe, amiből azt hiszem másfél részt láttam, mire feladatam - arra viszont szerintem is abszolút illett a leírásod.

előzmény: ChrisAdam (#2942)

2017-05-15 08:21:22 limupei #2943

Én nem néztem végig, mert nos, na... Egy dolog viszont tagadhatatlan, ez a sorozat "trending", és jelen esetben szerintem ez a lényeg. A tizenévesek nézik, beszélnek róla (és tetszik nekik, lásd imdb), az indulása óta ott van a sajtóban. Szóval hiába a százszor jobb filmek és dokumentumfilmek, ezt a témát most sikerült először úgy a célközönség elé tárni, hogy tömegével odafigyeljenek rá.

előzmény: ChrisAdam (#2942)

2017-05-15 00:14:04 ChrisAdam #2942

13 Reasons Why 1. évad

Sok elnyújtott sztorit láttam, hallottam, olvastam, de Hannah Baker és kisvárosi "barátainak" története mindet lekörözi. Tizenhárom ok, amiért egy csodaszép, derűs, arcpírban gazdag és pattanásban szegény tinédzser a kádban végezte. A halála után a sorozattörténelem legesetlenebb és ebből fakadóan legkevésbé azonosulható főhőse próbál utánajárni a dolgoknak, s miközben körülötte már mindenki tud mindent, ő 13 részen keresztül tapogatózik a sötétben, miután aztán több héttel később rájön az igazságra, s általa mi is megtudjuk, miért ölte meg magát Hannah Baker.
A melodramatikus monológok sora váltja egymást, világmegváltónak hitt mélységekből merítik ki az igazságot, a főszerepló Hannah Baker pedig drámakirálynőként azt próbálja elhitetni velünk 11 részen keresztül, hogy azért küldte magát a gyehennára, mert volt egy lány, aki nem akart vele barátkozni, a másik csávó meg nem jött össze vele, meg aztán ráírták a sulis listára, hogy neki van a legjobb feneke és hát ugye emiatt azt gondolják, hogy könnyelmű... Mígnem az igazi okot a fináléban tudjuk meg, amire már lehet azt mondani, hogy oké, ebből már lehet valamit kezdeni.

A sorozat hibája nem is igazából azt, hogy melodramatikus nyáladzás (mert az), hanem hogy rendkívül gondolatébresztő és hatékony anyag lehetne. Az iskolai bántalmazások a mai tindédzsertársadalmunknak egyik legveszélyesebb eleme, a szociális média és az, hogy a szexualitás és élvezeti cikkek rendkívül erősen jelen vannak ebben a korosztályban igen alapos táptalajt adnak ennek. Az öngyilkosság pedig valóban nem ritka sajnos, különösen Amerikában, de itthon is számtalan esetről hallottunk már.
A sorozat topikja, amit szépen ki próbál bontani, rendkívül hasznos és céltudatos. Lehetne. Sajnos annak ellenére, hogy a sorozat kapcsán rendkívül sokat lehet beszélni erről, mégis olyan bután és esetlenül bontja ki azt, hogy szörnyű nézni. A túlzott drámaisággal elúszik a mondanivaló, az utolsó két részben is - melyek talán az egyetlenek, amikre azt lehet mondani, hogy helytállnak - a potenciális dráma elveszik a hatásvadász jelenetek sorozatában és azon túl már inkább a nézőn múlik, hogy mennyire érinti meg a dolog.
Rettenetesen életszerűtlenek a karakterek, ahogy alább írták, a közeg mindegyike ápolt és tiszta, példamutató családi élettel, mintha ez az igazságot takarná, az öngyilkos Hannah Baker pedig - akinek szintén szerfelett szerető családja van - olyan melodramatikus picsogást tol le olykor a narrációban, hogy egy-két pillanatig azt hiszed, egy energiaáramlós nyugdíjas, kelet-pakisztáni buddhista jézus követők Facebook csoportjának bejegyzéseibe fulladtál, ám mégis megjelenésében és cselekvéseiben bizony meg lehet kedvelni - ez az egyik vézna előnye a sorozatnak.

Miért is lehet akkor haragudni erre a 13 szófosásra? Van egy rettenetesen nagy hibája, mégpedig az, amit másképp nem lehetett volna csinálni... De hogy micsoda, azt majd a következő napokban megírt kisebb cikkemben fogom elmondani. Mert igen, a sorozat téma megér annyit, hogy beszéljen róla az ember akár több ezer karakteren keresztül is.

De hogy mennyit ér? Hát jó szívvel 40%.
De hogy miért néztem meg? Lóf*asz tudja.

2017-05-09 10:28:16 St4nt0N #2941

(°×°)

2017-05-07 21:36:51 ChrisAdam #2940

Lehetséges, de nem önszántamból kezdtem el: rosszkor voltam rossz helyen, amikor az első két epizódot láttam, aztán akkor jött az ötlet, hogy ebből igen kreatív kis kritikát lehetne írni, a téma, amit fel próbál dolgozni a sorozat (sikertelenül), amúgy is érdekes és lehet róla beszélni. Úgyhogy így folytattam, lépésről lépésre. :)

előzmény: Rituska (#2939)

2017-05-07 20:19:53 Rituska #2939

"serkenő szakmunkás-bajusz" - nagyon tetszik ez a jelzős szerkezet
valóban kifejezetten ocsmány sorozat,
legalábbis az első részből én is erre következtetek
tovább nem is jutottam vele
ChrisAdam kissé mazochista vagy :) már alig várom az elemzést

előzmény: kaamir (#2937)

2017-05-07 13:42:22 ChrisAdam #2938

Hetedik résznél tartok és alig várom, hogy vége legyen és jól lehúzzam egy bő kritikában a vécén. Pedig meg lehetett volna benne a potenciál a témája és a története miatt. Engem nem is az zavar, hogy túl "szép" amerikai közeget mutat be, hanem az, hogy pofátlanul hatásvadász, életszerűtlen és nevetséges. Dráma nulla, melodramatikus nyáladzás tíz, történetvezetés kusza, szóval igen... enyhén szólva gyenge.

előzmény: kaamir (#2937)

2017-05-07 12:47:17 kaamir #2937

13 REASONS WHY

Azt hiszem, nekem ebből egy rész elég is volt. Tipikus amerikai középiskolás mű-világ: sehol egy pattanás, egy serkenő szakmunkás-bajusz, egy nyakigláb kamasz, egy túlsúlyos/túl vékony gyerek. Ellenben mindenki vadiúj verdával közlekedik, és úgy néz ki, mintha egy divatmagazin címlapjáról szalajtották volna. Ebben a miliőben minden hiteltelen lenne, ez a melodramatikus nyáladzás pedig különösen.

2017-04-23 11:44:32 Ragemarci #2936

The Expanse: Mindenki nézze, mert nem mostanában volt ilyen igényes tu-fa a porondon. Az alapanyag könyv és a látvány is pöpec, egyedül a semmilyen színészek akik rontják az élvezési facktort.

2017-04-21 22:09:49 Ragemarci #2935

Jó ez a Vikings csak kimegyek sörért és eltelt tíz év. Olyan ez mint most, a húsvét után egyből tél lett.

2017-03-31 18:23:50 manuva #2934

Ki fenyegette meg?

előzmény: Ubul (#2933)

2017-03-31 06:57:37 Ubul #2933

hát már kb két éve volt, de emlékeim szerint meg lett fenyegetve a bíró

előzmény: manuva (#2932)

2017-03-31 05:10:42 manuva #2932

Aki nezte A sebeszt, arulja mar el, a biro miert mentette fel Harry novert?

2017-03-30 20:20:57 ChrisAdam #2931

Az új GoT teaser:
Annyira, de annyira túltolják már a hatásvadász-faktort, hogy képtelen vagyok lenyűgöződni. Összességében ez persze nem csak a GoT-ra jellemző, a filmek és sorozatok többsége manapság ezt tolja az előzetes esetében. Semmi lényeges, csak az, hogy jól nézzen ki, legyen epikus, csorgassa a nyálat. Sajnos a hatodik évad több jelenete erre is ment rá. Kár, hogy ilyen sok rajongója van a sorozatnak, az elvárt lenyűgözés és a hype miatt nem tudnak egy valamirevaló, sima, csupán mezei előzetest kidobni. Elérték azt is, hogy ne legyek izgatott miatta.

2017-03-19 18:27:50 Simpleton Larry #2930

Iron Fist
Az eddigi leggyengébb Marvel-Netflix sorozat - ami nem feltétlen jelenti azt, hogy rossz, hanem inkább, hogy már háromszor látott formula kibontakozását látjuk újra. Tudjuk, hogy hol jönnek a fordulatok, tudjuk, hogy a hetedik epizódba lesz valami erősebb, váratlanabb, etc. És Danny Rand, a nagyranőtt gyerek találkozása a nagyvilággal bár Finn Jones által hihetően van előadva, mégsem olyan érdekes, mint egy vak árva a szerethető barátaival, vagy egy erőszak miatt PTSD-ben szenvedő nő, vagy egy golyóálló fekete fickó. Ami leginkább leköti ezúttal a nézőt, az a Daredevil-ből már megismert, titokzatos Hand, ez az amiről mégtöbbet szeretnénk tudni. De ismétlem, nem egy rossz sorozatot látunk, csak az eddigieknél kicsit kevésbé érdekes karaktert látunk egy már ismert formulán végighaladni. Talán újítani kellett volna ezúttal Marveléknek.

2017-03-02 18:22:00 redsovi #2929

Nem tudom miért és hogyan, de még mindig nézem a Walking Dead-nek csúfolt borzalmat. Biztos, hogy Lennie James a fő oka a bűnténynek, ugyanis a sokak által egekig magasztalt Negan (alias Jeffrey 'Zac Snyder cimborája' Dean Morgan) iszonyú ripacskodásokat dobálgat a néző felé. Ja és folytatódott a sorozatgyártás egyik leggyengébb és legminősíthetetlenebb évada. Ha valaki esetleg ki akar(t) szállni pár évad után, megkímélné magát a borzalmaktól és az AMC szégyenfoltjától. Máskülönben nem éri meg belekezdeni a 7. évadba, a 2 rommá vert delikvens nevét úgyis kívülről fújja már még a piramisok alatt tevékenykedő zsidó gyíkemberek polgári társadalma is. Az írókat sem ártana Lucille gondjaira bízni. Ez a 9.,10. és 11. rész mintha nem lett volna olyan gyatra, mint az ezelőttiek, de így is bőven messze állnak az ajánlottól. Osztályozni pedig nem is érdemes. Aki még nézi, annak sok erőt és kitartást. Aki meg bele se kezdett, vagy időben kaszálta, az talán élete egyik leggyümölcsözőbb döntését hozta meg. "It’s because you got no guts."

2017-03-01 21:05:56 dézi #2928

a Flashpointot hogyhogy nem ajánlotta senki? hát pedig úristen de zseniális! pont ilyet kerestem.

előzmény: dézi (#2910)

2017-02-26 00:35:12 redsovi #2927

Aztamocskos tyűha! Még épp fel kell dolgoznom az utóbbi évek egyik legerősebb és legcontentdúsabb pilotját. A Legion kétségkívül a szürrealista és szuperhőssorozatok mekkája. Az audiovizuális ingerek meg nem csak az agyat tornásztatják nonstop, még a lelket is terhelik. Nyomokban David Lynch, Wes Anderson, Kubrick, no meg Noah Hawley (Fargo S1-2-3), lévén, hogy ő felelős a sorozatért. Nem tudom utoljára mikor kellett ennyire kapkodnom a fejem a folyamatos mindfuckok és plottwistek után, de amit ezalatt az egy rész alatt nyújtani tudott, azt tanítani kéne. Más átlagseries ennek a talapzatát sem képes verdesni 4-5 évad során. Még pár nap biztos, mire teljesen képes leszek megemészteni, ezáltal egyáltalán nem tartom darasorozatnak. Ugye 8 rész, egy rész 1 chapter, így azért elég nagy teret és időt kaphat az (eddig sem hétköznapi és nem könnyen értelmezhető) eseményhalmaz. Vagy pár perc alatt megimádod, vagy kinyomod 2 perc után. Az FX az új Netflix? Méjbi. 10/9,5

2017-02-20 21:19:21 Dió #2926

Én most a The Leftoversről beszéltem :-) Arra pl. emlékszek, hogy három epizód után még mindig nem volt fogalmam sem, hogy kik pl. a fehérköpenyesek, amire a film valamennyi konfliktusát(!) felfűzték ugye, és mivel itt már 180 percnél jártunk, nekem annyi elég volt a stop gombhoz. Lehet később beindult és ezek meg lettek válaszolva, de én ennyi idő alatt megnézhettem volna két teljes játékidejű rendes filmet - és erre mondtam, hogy az ilyen sorozatokat nem nekem találták ki :)
A Westworld ugye meg már más kategória, ott ez a cseszett cliffhanger-mánia háromszorosan jelentkezett... szóval ahhoz képest a Leftovers még elviselhető :)

előzmény: kwzatz (#2925)

2017-02-20 13:11:52 kwzatz #2925

"miért akarnak ilyen sokan minden kérdésre választ kapni"
minden kérdésre???... :)

Ahogy írtam, nem láttam a Westworldöt, valószínűleg jövő hónapban nézem majd meg. Így nem tudom, hogy milyen mennyiségben vannak benne a megválaszolatlan kérdések - szavaidból ítélve nincs híján :D -, csak én úgy vagyok vele, hogy 1 évad után még nem zavar ez, ha messze a vége.

előzmény: Dió (#2924)

2017-02-20 00:31:38 Dió #2924

Lehet hogy korábban indult, én bevallom csak mostanában kezdek sorozatokat nézni, úgyhogy lehet ezért kezdi az egész csak most kiverni nálam a biztosítékot :)

"miért akarnak ilyen sokan minden kérdésre választ kapni"
minden kérdésre???... :)

előzmény: kwzatz (#2923)

2017-02-19 23:06:23 kwzatz #2923

"a Westworld által kijelölt újkori sorozatos csapásvonalba, ahol is attól lesz jó egy sorozat, hogy minden részt cliffhangerekkel szórunk tele" A Westworldöt még nem láttam, de ezt a cliffhangeres dolgot "kicsit" régebbre datálnám. :) Bár megmondom őszintén, azt sem értem, miért akarnak ilyen sokan minden kérdésre választ kapni egy olyan sorozat első évadában, amit már elvileg előre elterveztek 5 évadra.

előzmény: Dió (#2921)

2017-02-19 22:09:16 redsovi #2922

Elég szubjektív a dolog, én speciel a Westworld-öt utólag lepontoztam. A Leftovers International Assassin epizódja, a Hannibal évadfináléi, és a Lost cliffhangerei szerintem le is festik a televíziós élmény teljes kihasználását. Persze rengeteg a közepes és vérszegény színvonalú modern sorozat, de azért akad pár átlagon felüli is.

előzmény: Dió (#2921)

2017-02-19 21:10:11 Dió #2921

The Leftovers, mint legjobb? Örülök, hogy van, akinek ez tetszett, de én inkább az ellenkező pólust megcélzó jelzőkkel tudnám illetni (és akkor itt meg is állok:) És emiatt bele is "simul" a Westworld által kijelölt újkori sorozatos csapásvonalba, ahol is attól lesz jó egy sorozat, hogy minden részt cliffhangerekkel szórunk tele, anélkül, hogy kicsit is érdekelné a készítőket, hogy a kérdésekre válaszokat is keressenek... legalább a vér/cici vonalat nem tolták túl benne, ahogy ezt szintén szokás, és szintén pozitívum, hogy egyébként technikailag színvonalasan volt megcsinálva. Ill. maga a kezdés még konkrétan történetileg is tetszett... hogy utána 200 percet elb...tam rá, annak már kevésbé örülök :)

előzmény: redsovi (#2909)

2017-02-19 18:07:46 kwzatz #2920

Nyilván. :)

előzmény: flake (#2917)

2017-02-19 16:12:07 dézi #2919

köszi, a Glue-t még nem láttam, de tervben van, a másik kettőt igen, tényleg kiválóak. angol sorozatok közül már nagyon sokat láttam, azért nem is említettem. egyébként a Line of Duty még kiemelkedő (és méltatlanul ismeretlen) szerintem a műfajban.

előzmény: limupei (#2918)

2017-02-19 15:15:30 limupei #2918

Ajánlanám neked a Broadchurch, a Happy Valley és a Glue című angolokat, kiváló mind.

előzmény: dézi (#2915)

2017-02-19 14:07:32 flake #2917

Root? :)

előzmény: kwzatz (#2914)

2017-02-19 12:52:06 dézi #2916

még amiket példának mondanék, a Southland, Animal Kingdom, The Divide. na ezekhez hasonló (színvonalú) is lehet.

2017-02-19 12:41:06 dézi #2915

azt még nem próbáltam, leírás alapján nem jönne be annyira, de lehet, hogy adok neki egy esélyt. (a Bechdel-teszt konkrétan nem kritérium, de tény, hogy jobban érdekelnek / jobban is tetszenek azok a sorozatok, ahol a nők nem csak biodíszletként funkcionálnak.)

előzmény: kwzatz (#2914)

2017-02-19 12:30:32 kwzatz #2914

A Drót esetén kell egy kis idő, mire belerázódik az ember, de idővel maximálisan megtérül. A feltételeidnek az új személyes kedvencem, a Person of Interest is eleget tesz. (és mivel a fórumos tevékenységből, hsz-ekből emlékszem, hogy fontos számodra, ezért kiemelném, hogy a PoI könnyedén átmegy a Bechdel-teszten is, a legkevésbé sincs híján erős női karaktereknek, olyannyira, hogy az egyikük számomra abszolút kedvenccé is vált)

előzmény: dézi (#2913)