Tévésorozatok

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-08-20 09:39:38 Killjoy #3090

Teljesen egyetértek. Nagyon jól felépített, feszült és kőkemény sorozat volt, én is nemrég fejeztem be.

Az utóbbi időben még ezeket néztem végig, amik nagyon tetszettek:
13 Reasons Why - Egy lány az öngyilkossága után 13 kazettaoldalnyi üzenetet hagy azoknak, akik miatt odáig jutott, hogy megölje magát. Nagyon sok fontos dolgot feszeget, amikkel a mai tizenévesek naponta szembesülhetnek nálunk is a suliban.
Flesh and Bones - Egy vidéki lány prima balerina szeretne lenni egy balett társulatban. Az elsőre színes-habosnak tűnő világ részről részre visz bennünket egyre mélyebbre az egyre sötétebb mocsárba és egy pillanatig sem finomkodik, akár a kihasznált szexrabszolgák világáról, akár egy öngyilkosságról, vagy épp a homoszexualitásról van szó. Ráül az ember vállára és részről részre egyre mélyebbre nyom a sz@rba.
Orphan Black - Elsőre csak egy high-concept klónozós, nyomozós sorozatnak tűnik, de ahogy haladunk előre, egyre sötétebb és kidolgozottabb lesz az egész, Tatiana Maslany pedig zseniálisan hoz részenként 5-6 különböző figurát is. (Nem véletlenül halmozták el mindenféle drámai díjakkal az öt évad során.)

előzmény: kaamir (#3089)

2017-08-19 09:43:55 kaamir #3089

The Fall

Talán még soha a filmtörtenelemben nem láthattunk bele ennyire mélyen és realistán egy pszichopata elméjébe. Három csontig ható évad, zseniális minden pillanata.

2017-08-19 00:16:53 Mizi #3088

Nekem ez volt az első reakcióm a Trónok harca 6. része után:

Végre az Éjkirálynak is van egy sárkánya! >:)

2017-08-18 00:52:01 ChrisAdam #3087

Valamilyen érthetetlen mazoista okokból végignéztem másfél évadnyi Csak színház és más semmit. Na jó, a magyarázat, hogy számítógépen szöszmötölős melóm volt ma, ami mellett a második képernyőn bőven elfért a sorozat háttérzajnak. A kérdés persze, hogy hogyan találtam rá, már nem emlékszem. Ugyanazok a készítők, mint az Egynyári kalandnak, tulajdonképpen ugyanaz a séma, csak felnőtteknek szól. A nagy különbség inkább a minőség persze, míg az Egynyári kaland egy kellemes meglepetés volt, egy jóvágású nyári ifjúsági sorozat, igazán kedvelhető karakterekkel és környezettel, addig ez a sorozat inkább már egy Szomszédok-Életképek crossover, amely kapott egy jelentős restaurálást, normális színészeket és épkézláb sztorit, de még nem tud újat mutatni, amit nem láthattunk volna. Persze a sztori szappanoperás, de legalább nem nélkülözi a humort és tudja, hogy nem tud nagy drámát csinálni. Persze az egésznek inkább az a titka, hogy a helyszín a színház. Így aztán lehetne akár kamaradarabnak is besorolni, de lehetne akár egy színházi produkció is - megszokott, ugyanazon a helyszínen játszódik, sokszor egy épületen belül, s ez ad is egy jó hangulatot az egésznek - mint ahogy a Birdman is, csak itt nem olyan komolyak a dolgok. ;)
Persze az is fontos, ki hogy nézi. Lehet, annyira nem releváns a véleményem, mert sokszor csak hallottam és nem tudtam teljes egészében a "gyors", "kiszámíthatatlan" sztorira figyelni, de így pont jó volt. Ahogy tudtam, szórakoztam. Inkább ezt, mint a sok amatőr szart a kertévéken. De azért az is elmond valamit, hogy amint befejeztem a melót - a 2. évad 3. részénél, nem nagyon vettem rá magam, hogy tovább nézzem. (Na tessék, a Breaking Bad meg még mindig vár rám, ugye. És egyébként is, mi lesz a következő, a Holnap tali?! :D)

2017-08-17 19:05:03 Rorschach #3086

Én inkább örülök, hogy nem kell fél évadokat várni, amíg egy esemény révbe ér, lásd Tyrion hajókázása Danyhez. Most ha valaki csatába indul, legkésőbb a következő részben odaér.

Lehetne ezt a háborút három évadosra nyújtani, de mivel már a sorozat végét tapossák, természetes, hogy felpörgették a tempót és nem vacakolnak mindennel.

előzmény: necksprain (#3084)

2017-08-17 18:40:44 tomside #3085

Ahogy fogy az idő, szűkül a tér. És a karakterekre, az egyes döntések megindoklására jutó játékidő. Korábban akár egész részek szóltak egy karakter valamelyik döntéséről, itt már 10 másodpercek jutnak rá. Jogos az aggodalom. Bízom benne, hogy a készítők felismerték és szem előtt tartották a különbséget a sűrű és az összecsapott között. Ebben az epizódban voltak aggasztó jelek..., de bizakodjunk!

2017-08-17 17:46:00 necksprain #3084

ez a teleportálósdi engem is felbasz. és nem ez az első ilyen az évadban. meg a többi gazyizás is igaz, amit írtál. full meglátszik, hogy az írónak már nem sok köze van az egészhez. teszem hozzá, mindig jobbnak tartottam a sorozatot az elképesztő mód unalmas könyveknél, na de azért na.

előzmény: ChrisAdam (#3082)

2017-08-17 17:39:40 Rorschach #3083

A Benjen-dologban egyetértek, de a többi szerintem simán belefért, Gendry maratonja is, meg a hollózás is. Elvégre lehet, hogy az sokáig tartott, de a sárkányok köbö secperc alatt megjárják a távot.
Az effektek szerintem kibaszott jók lennének egy filmben is, nemhogy tévében, és amúgy sem ez volt a nagy sárkányok vs. mások harc, ez csak egy oda-vissza erőfitogtatás volt, nem kis katarzissal.

Abban egyetértek, hogy pöppet hollywoodi volt, főleg az utolsó pillanatban betoppanó sárkányokkal, de mivel nálam elérte a kívánt hatást, nem nézek a függöny mögé.
Nálam ott van Hardhome mellett (motherfuckig ice dragon!), de hát kinek mi :)

előzmény: ChrisAdam (#3082)

2017-08-17 11:09:04 ChrisAdam #3082

A jelenet, mikor Dany sárkányai megjelennek Északon, s legyakják a Mások seregét. Nekem ez nagyon gyenge volt, plusz az előtte való jelenet annyira filmes: Jonéknak már csak pár méter van hátra, aztán kampec, de hát persze, hogy hirtelen odaér a sárkány. Kérdésem, tud-e egy holló keresztül repülni egy egész földrészt egy délután alatt, hogy aztán Danyék megint fél nap alatt ott teremjenek. Szóval megint ott van ez az időzavar, aztán a legutóbbi sárkányos összecsapást mélységesen alulmúlva előteremtenek egy hihetetlen bénácska effektekkel teli (persze, mert itt nem tudtak megvalósítani semmit díszletekkel) sárkánypusztítást.
Meg egyébként tele volt ilyenekkel, ami már nagyon is filmes eszköz: Gendry eltanyál a hóban, láthatólag ott hal meg, erre kinyílik mellette a kapu, ez annyira... de annyira... Béna. És megint valaki vízbe kerül, aztán persze kijön - mondjuk ez poén volt talán -, de utána megint ott a kampec-pillanat Jonnak, erre felbukkan Benjen bácsi. What??! :D Épp arra lovagolt, vagy mi van? Szóval ezek a dolgok olyanná teszik az egészet, amikor már nem félsz semmitől, mert tudod, hogy éppen valaki be fog toppanni, aki megmenti a helyzetet. Pont ez nem volt jellemző a sorozatra régebben.


Na, de nem fanyalgok, volt itt azért katarzis rendesen, meg ami úgy kicseszett zseniális volt - Jon és Dany jelenete, de harcok meg minden egyéb ide-oda, az epizód csúcspontja Arya és Sansa jelenete volt (végre!).

előzmény: Rorschach (#3079)

2017-08-17 07:14:24 terika #3081

Én úgy érzem, ahogy halad előre a történet úgy válik egyre inkább egésszé a sztori. Van egy csomó kitekintés meg minden, de alapvetően azért, mert itt mindenki részese ennek az egész - nem is tudom minek. Mindenkinél van valami info és mi nézők részesülünk abban a kegyben, hogy tudjunk mindenről, a szereplők nem. :D
Nekem nem tetszett az első rész, mert egy nagy halom vérengzés volt. Egyszerűen sokkoló volt szerintem. Az ember képébe tolja azt a hullát, aztán meg leönt vérrel. Hatásos, de enyhén szólva is viszolyogtató.
Tehát ha valaki itt fogott hozzá a sorozathoz, annak szerintem esélye sem volt. :D

Amúgy én az olyan húzásain vagyok kiakadva, mint a mostani 14. részben is csinált. Elérik végre a 2:53-at, megtalálják a szemtelen csajt a 2.részből, aztán jön az örvény és kit visz magával? Na kit? Azt az idióta Andyt. Komolyan téptem a hajam. Elmondani sem képes majd, mit mondott neki az óriás. Aztán következő jelent, hogy Lucyvel szerelmesen néznek egymásra. A szemtelen csajt meg eldugják és kész. Az ilyenek a halálom. De persze biztosan van ennek is jelentősége, hogy miért pont őt vitte el az óriás.

előzmény: Mizi (#3077)

2017-08-17 06:02:14 dikalosz #3080

Szerintem az új évad az eddigi legjobb a háromból, mondom ezt úgy, hogy az első kettő is ámulatbaejtő.

előzmény: Mizi (#3077)

2017-08-17 02:51:19 Rorschach #3079

"kár, hogy a hét évada hőn várt jelenetet elbaszarintották"

Beg your pardon? Nem tudom, mit értesz ez alatt, én átéltem a teljes extázist, miközben néztem, többször is, mint azt be merném vallani.

előzmény: ChrisAdam (#3078)

2017-08-17 01:33:09 ChrisAdam #3078

Ez a kiszivárgott GoT epizód igencsak elkezdte varrni a szálakat, kár, hogy a hét évada hőn várt jelenetet elbaszarintották, de szerencsére akad olyan része, ami a sorozat abszolút legjobbjai közt van. Viszont összességében kiszámítható és sok meglepetést nem tartogat. Na jó, ezt a kiéhezett nézőtömeget se könnyű már meglepni, aláírom. Mindenesetre végleges konklúziót mondjunk egy hét múlva.

2017-08-16 13:08:55 Mizi #3077

Nehéz róla írni. :) Én annak örülök, hogy úgy néz ki a 12. rész csak egyszeri botlás volt (Lynch annál az epizódnál kicsit elszabta az arányokat), a legutóbbi például Dougie nélkül is zseniális volt.
Egyébként én is szívesen olvasgatnék véleményeket, okfejtéseket, de sajnos a legtöbb nem szól másról csak fanyalgásról. Furcsák az emberek, most az a baj, hogy ez már nem az a Twin Peaks, de ha meg Lynch leforgatott volna egy ugyanolyan évadot, mint a régiek, akkor meg azért fikáznák, mert unalmas nosztalgiavonat, meg nincs benne semmi új.
Én nagyra értékelem Lynch bátorságát. Ez nem Trónok harca, itt nem lesz fanservice, és ez így van jól!

előzmény: terika (#3076)

2017-08-16 10:03:11 terika #3076

Mindig nézegetem, hogy ír-e itt valaki a Twin Peaksről, de sose látok különösebben sok kommentet erről a sorozatról. És arra jutottam, hogy én is inkább olvasgatni szeretem erről a véleményeket és okfejtéseket, mert van egy csomó WTF momentuma a sorozatnak. Van még 4 rész, hát várom nagyon, nagyon kíváncsi leszek mindenre. Mostanra olyan igazi TP feelingje van már a sorozatnak szerintem. Valószínű, újra is nézem, ha egyben lesz már a széria. Tetszik, hogy ilyen sokoldalú, kifinomult (érzik rajta, hogy tudatos minden rész, kicsit olyan, mintha visszafelé készítették volna el az egész filmet), de ki is idegel rendesen.

2017-08-15 20:51:58 ChrisAdam #3075

Spoilerveszély még fennáll.

A kevesebb néha több, szokták mondani, de ez most azt érzem visszafelé sült el. Éppen az volt a sorozat "bája" eddig, hogy nem volt összecsapva, hanem gondosan minden szálat bemutattak, minden haladt a maga tempójában, míg ki nem fröccsent a vér.

Igen, pontosan. És simán mutathatták volna 3 részen keresztül a keskeny-tengeri utakat, mert biztos vagyok benne, hogy Martin azt se hagyta volna csak turistamódiban, hanem lett volna pár kaland, miegymás, de a sorozat annyira a főszálra van már kihegyezve, hogy úgy érzi, mindig arról kell beszélnie és csak közvetlen az azzal kapcsolatos dolgokat kell mutatnia. Pedig aztán emlékszem időkre, mikor még nagyon sok minden kérdés volt és nagyon ritkán kaptunk válaszokat, épp ezért füleltünk és figyeltünk, most pedig épp átestek a ló túloldalára, minden sarkon ott egy olyan dolog, ami már előremutat a végkifejletre, így aztán már egy idő után semmin se esik le az állunk. Persze valamilyen szinten ez elkerülhetetlen, hiszen a végét járja a sorozat... akkor lenne ez másképp, ha lenne idő.

előzmény: Lacika83 (#3074)

2017-08-15 18:48:15 Lacika83 #3074

Jó fiú leszek: SPOILER! :)

Mint a Trónok harca nagy rajongója (könyvnek és filmnek egyaránt), engedd meg, hogy becsatlakozzam. Jómagam is azon a véleményen vagyok, hogy kissé összecsapták a készítők ezt az évadot, s félő, hogy az utolsóval is ez lesz a helyzet. Azt tudjuk már, hogy G.R.R. Martin felvázolta a történéseket a készítőknek, ám leírva az könyv formájában még nem vagyon, így gondolom sok minden kimarad majd a mellékszálakból a sorozatban.
A gyors tér-idő ugrások igencsak zavaróak, rengeteg fórumon olvasom ezt, és nekem a Vikingek c. sorozat negyedik évada jutott eszembe, ahol a készítők nem voltak restek dupla évadot készíteni, és 20 részbe foglalni a történéseket. Mert az a Vikingekben is van, bőven. Szóval jobbnak láttam volna, ha nem 7 részben, hanem minimum 15-20 epizódban adták volna ki a GoT 7. évadát. Ám azt sem feledem, hogy igencsak unalmas lenne azt figyelni 3 részen keresztül, hogy Havas Jon csónakázik a Keskeny-tengeren, Deres és Sárkánykő között. Ugyanígy a Hagymalovag és Gendry útja is eltarthatott volna 2 epizódig.
A kevesebb néha több, szokták mondani, de ez most azt érzem visszafelé sült el. Éppen az volt a sorozat "bája" eddig, hogy nem volt összecsapva, hanem gondosan minden szálat bemutattak, minden haladt a maga tempójában, míg ki nem fröccsent a vér.

Ami Cerseit és Jaime-t illeti, szerintem a királynő nem terhes, csak szeretne az lenni. Ám ismeri az átkot, így vélhetően be van egy kicsit rezelve. Tudja, hogy Jaime ezzel könnyedén sakkban tartható.
Amit baromira sajnálok, mert mint olvasót, nagyon megfogott Jaime jellemfejlődése, és nem rémlik,
hogy ennyire balfék lenne a könyvekben. Ha jól emlékszem éppenséggel kezd úm. öntudatra ébredni, függetlenedni a testvérétől, ám ennek jelét nem sokat mutatta a vásznon. Persze lehet, hogy rosszul emlékszem. Az említett gyilkosságot pedig én is várom már! (ebből is kitűnhet, hogy Jaime nem marad sötétben mint a gomba).


A női vonal úgy érzem egyébként, hogy kódolva volt a könyvekben, mintha a történések kezdetétől fogva valahol a sorok között ez kidomborodott volna. Emlékszem, miközben faltam a sorokat, arra gondoltam micsoda összecsapás lesz majd ha Dany, Cersei, és Catelyn Stark találkoznak végre, férjeik híján ugyebár csak ők maradtak, hogy megvívják háborújukat. Illetve van aki már nincs...

Ami számomra érdekes még, az a szereplőkkel való szimpátia. A könyv/film elején megtanultuk utálni a rosszakat, s mára mintha kifordult volna a sarkaiból Westeros, inkább szimpatizálunk velük, feledve mindazt amit eddig tettek. De ezért is egy übermadafaka sorozat a GoT!!!

2017-08-15 17:41:01 ChrisAdam #3073

A legújabb Trónok harca epizód kapcsán eszembe jutott pár dolog. spoilerveszély!

Az első, hogy rettenetesen feminista lett a sorozat. :D Ami nem annyira zavar, de mégis érdekes, hogy egy középkori időket idéző sorozatban, ahol a női egyenjogúság fogalma nem létezik még (feltehetőleg), minden trónon egy nő ül. Persze Daeny karaktere már régóta uralkodik, meg ott volt korábban Catelyn, Cersei se ma kezdte, de mégis ez évad közepére vált a sorozat világa totális nőuralommá. A két legnagyobb hatalom Cersei és Daenerys. Cersei a híres és nevezetes, jogosan rettegett hadvezért, magát a Királyölőt tartja a markában úgy, hogy az nyikkanni se mer (ezért egy kicsit mérges is vagyok, Jaime szegény nagyon félre lett téve, az utóbbi részekben eléggé kétdimenziós báb lett). A gyermek Sansa érett nő lett, s nagyon anyjára hajaz, kezdi komfortosan érezni magát Észak "királynőjeként". Ott volt még Yara, a Vas-szigetek úrnője, aki szintén határozottságáról híres, no meg kegyetlenségéről. Nem beszélve a Tyrell-ház bölcs úrnőjét, Olennát, béke poraira. S végül említést érdemel Arya is, aki hiába talált haza, s hiába újra Stark, ő még mindig "Senki", egy teljesen független "lány", aki önmaga ura. Szóval Jon Snow ide, Tyrion, Jaime oda, ez a háború a nők háborúja. Ami azért elég érdekesen veszi ki magát abban a sorozatban, ami a vérről, erőszakról és szexről híres.
A másik kérdés, amit felétek felteszek: Szerintetek Cersei terhes, vagy csak Jaime-t akarja sakkban tartani/magához láncolni? Annyira fogok örülni, ha Jaime öli meg Cerseit. Jajj, de örülni fogok.
A harmadik meg az idő múlása. Az előző részekben mindig szépen volt vezetve a sztori, az idő múlt, az utazások, habár voltak itt-ott kérdések, hogy meddig tartanak, kábé volt egy tendencia, ami szerint dolgoztak. Most viszont nagyon össze lett csapva szerintem ezekben az elmúlt részekben az idő múlása. Pl. a legújabban: egyik jelenetben Jon mondja, hogy a Falon túlra mennek, aztán következőben meg már rábeszélik a brigádot, a harmadik jelenetben pedig már szembenéznek a Falon túli hideggel, miközben lefogadom, hogy minimum 2-3 hét eltelt e jelenetek közt. Sárkánykőről a Falig utazni még az Orient Expresszel sem két perc. Régen ezt sokkal jobban tudták érzékeltetni. Azt is lefogadom, hogy az évad elejétől eltelt körülbelül 6-8 hónap, de ezt se érzékeli az ember. A válasz persze majdnemhogy egyértelmű: a hét részbe nem férnek bele a töltelékjelenetek, illetve már nincsenek mellékszálak, mindenki rohamosan halad a főszál irányába. De talán közrejátszik az is, hogy nincs egy alapanyag könyv, ami vonalán haladnak, amiből le lehet hámozni sztorit.
De ez persze elkerülhetetlen volt, hiszen közeleg a vég, nincs idő szarakodni, viszont nem vagyok teljesen biztos abban, hogy érdemes volt hét részre redukálni a mennyiséget, maradhattak volna simán a 10 résznél, így meg néha kapkodós, összecsapottnak hat.

Na, de remélem a következő két epizód aztán olyat mutat, amitől keresztülhugyozzuk magunkat, ami azt illeti apró kis baromságokat leszámítva (az időzavar, "vigyünk egy halottat a Királyvárba" was?, stb.) tartja a színvonalat.

2017-08-09 15:40:42 Mizi #3072

Igen, köszi a korrekciót!

előzmény: kajaktej (#3071)

2017-08-09 15:38:14 kajaktej #3071

Margaret Lanterman/Log Lady a szerep neve volt, a színésznőt Catherine E. Coulson-nak hívták.

előzmény: Mizi (#3068)

2017-08-09 15:31:27 Olórin #3070

De tudni - annyit, hogy pár éve visszavonult a színészettől, ezért nem vállalta ezt a szerepet sem.

előzmény: Mizi (#3068)

2017-08-09 15:11:49 tomside #3069

Ez valahol kényszerű.
Eddig évek álltak rendelkezésre, hogy megismerjük őket külön-külön, de itt már együtt vannak. Nincs idő és hely árnyaltabb karaktereknek, a játékidő nem engedi. Emlékezni rájuk, milyenek voltak az eddigi években, ez a néző feladata, mert bizony ők most is olyanok. :)

előzmény: Mizi (#3067)

2017-08-09 15:08:59 Mizi #3068

A TP fanok közül egyébként van, aki tudja, miért mellőzik az új évadból Michael Ontkeant? Fura, mert igazából rajta kívül minden fontosabb, még éppen életben lévő szereplőt mozgósítottak. Miguel Ferrer, Warren Frost, Margaret Lanterman is betegségük ellenére is részt vettek a forgatáson, legalább egy rövid jelenés erejéig. Ontkeanről meg nem tudni semmit...

2017-08-09 14:50:50 Mizi #3067

A legjobb volt ebből az évadból. Amúgy elég bosszantó, hogy épp Daenerys mellé hordta össze a szél a jófiúkat, akik természetesen lebeszélik arról, hogy bármit is cselekedjen, inkább csak üljön a popsiján és ne csináljon semmit. De végre csinált valamit! Izgalmas volt a csata, és nagyon jól megcsinálták technikailag.

Viszont azt észrevette más is, hogy míg egy "jobb" film esetében általában egy egysíkú karakterből lesz többrétegű - ugyebár ezt hívják karakterfejlődésnek - addig a GoT esetében épp az ellenkezője történt meg nagyon sok főkarakternél?

előzmény: ChrisAdam (#3064)

2017-08-09 10:31:58 BonnyJohnny #3066

Halálcsillagon? ... na de kérem... Starkiller Base. :) Semmi hasonlósága nincsen a Halálcsillag(ok)kal... :P

előzmény: Olórin (#3065)

2017-08-09 10:23:13 Olórin #3065

Amúgy szerintem látszik is a tüzeken, hogy igaziak - a lángok és robbanások animálásánál sokszor még ma is kilóg a lóláb. Főleg, ha egy filmben használnak igazi és CGI tüzet is, akkor nagyon kijön a különbség (pl. Force Awakens: iszonyúan látni, hol robbantottak fel tényleg valamit - mint amikor a TIE-ok támadják a falut -, és hol nem - mint a CGI-detonációk a Halálcsillagon).

előzmény: ChrisAdam (#3064)

2017-08-09 01:49:32 ChrisAdam #3064

Game of Thrones új része megint feltette a pontot az i-re, zseniális, ahogy tartja a színvonalat. Nem makulátlan, de pl. látványügyileg ez az új évad olyan mesteri, profi és nem csak a csaták, harcok, hanem úgy általában. Külön öröm, hogy ennyire ügyelnek arra, hogy ne minden CGI-jal legyen megoldva, hanem a lehető legtöbbet díszletekkel vigyék véghez. Tök meglepő volt ez a videó, amiben kiderül, hogy még a robbanásokat, a sárkány tüzét, az égő embereket se számítógéppel generált animációval oldották meg. Szóval well done. A sztori is izgalmas, bár vannak még kifogásolható dolgok, de szép, ahogy lehet érzékelni azt, ahogy összeérnek a szálak, közeleg a vég.
Izgalom pedig a köbön, adrenalin az égben. A himnusznak vége.

2017-08-08 13:04:28 kajaktej #3063

Szerintem nem azért lett Audrey karaktere ilyen, mert a femme fatale-lal szeretne leszámolni Lynch. A femme fatale több női szereplőre is ráhúzható, inkább ideiglenes póz volt a Twin Peaksben. Pl. Audrey mikor elkezd táncolni a Double R-ben, akkor eléggé zakkant femme fatale-nak tűnik, máskor meg védelemre szoruló kislányként viselkedik, Donna néha rózsaszín ködben élő szerelmes lány, néha meg úgy megy be a börtönbe James-hez mint egy romlott nőszemély. Josie is sokszor veszélyes, de amikor nem áll jól a szénája, akkor a sheriffet óvja magától, szóval valószínűleg szerette is.

Audrey-ra visszatérve, Lynch célja szerintem a bálványdöntögetés. Cooper minden idők egyik legszimpatikusabb főhőse, erre fogyatékost csinált belőle. Audrey vonzó, dögös csajszi volt, 25 évvel ezelőtt az utolsó részben eljátszották, hogy felrobbant, nemrég kiderült, hogy mégsem, de egy idegroncs feleség lett, aki már azt se tudja, hol van a bár? Vagy pedig nem is feleség, hanem pszichiátriai gondozott és csak az ő szemén keresztül látjuk a világot. Akárhogy is, Lynch "ráment" a régi kedvenc szereplőkre és mindnek egy kicsit nyomorba döntötte a karakterét. :D Kivéve talán Lucy és Andy, akik viszont még debilebbek lettek, mint voltak.

előzmény: agymosott09 (#3058)

2017-08-08 12:41:36 kajaktej #3062

Szerintem Leo motivációival nincs gond.
Shelley-t akkor is meg akarta ölni, amikor felgyújtotta a malmot, utána pedig megsérült az agya, és igaz hogy kómában volt, de valószínűleg éber volt, és látta, hogy a felesége az orra előtt hancúrozott a szeretőjével, stb. Szerintem ebbe a helyzetbe bele volt kódolva, hogy egyszer csak valamennyire magához tér, bekattan nála valami és utolsó erejével elkezd bosszút állni. Csak aztán az elmebeteg Windom Earle-lel töltött idő után valószínűleg felértékelődött benne a szadizmus fogalma és nem akarta, hogy a felesége ennek a pszichopatának a kezére jusson. Én ezt úgy értelmezem, hogy akkor még volt benne valami emberi érzés, ami kicsit komplexebbé is tette az egyébként elég egyszerű karakterét.

A Packardok hozzáállása viszont tényleg amatőr. :D

De érdekes, hogy mennyire lehúzzák a 2. évadot. Leland haláláig szerintem van ugyanolyan jó, mint az 1., utána pedig tényleg több a szappanoperás szál meg az egész kicsit erőltetett, de még így is nagyon színvonalas szerintem. Én is nemrég néztem újra, de azt hiszem 4-5 rész volt csak, ami kicsit leült, az utolsó két rész megint nagyon izgalmas, művészi és sokkoló. :)

Az új évad viszont nekem egyre inkább kezd leereszteni. Eleinte még lelkes voltam, aztán inkább kivártam, most a vége felé már inkább szomorú vagyok. A történet sajnos nem halad sehova. Hova lett az a feszes cselekményvezetés, ami a korábbi évadokra jellemző volt? Most olyan, mintha ezzel az új évaddal nem is egy történetet akarnának elmesélni, mintha a cselekmény csak valami szükséges rossz lenne, amivel el lehet adni a percekig történő kávézgatást, vagy azt, ahogy a szereplők egy fotelben ülnek, néha kimennek, majd visszajönnek, néznek maguk elé. Esetleg a sepregetést a bárban...

előzmény: desmond (#3061)

2017-08-08 08:26:51 desmond #3061

Le vagyok maradva, mert csak most néztem újra a Twin Peaks első két évadját, és úgy látom, hogy abban a pillanatban, ahogy Leland meghalt, az egész sorozat valami irtózatosan beleállt a földbe. Onnantól kezdve csak kétségbeesett kapálódzás volt a forgatókönyvírók részéről, hogy valahogy fenntartsák az érdeklődést. Ráadásul óriási dramaturgiai bakikat is elkövettek. Mint például Leo figurájának motívációi, aki mikor magához tér a kómából, ugye az első dolga, hogy egy baltával fegyelmezze Shelley-t. Pár résszel később akkor miért próbálja megmenteni Windom Earle-től? A másik a Packardok hozzáállása Thomas Eckhardt dobozához. Egy pillanatra sem jut eszükbe, hogy a halálos ellenségüktől kapták, tehát valami csapda is állhat a háttérben? Egyszóval, nagyon hiányzott Lynch...

2017-08-08 00:33:45 Mizi #3060

No, a 13. TP epizód végre megint nagyszerű volt! :) Most egyedül csak a James-féle nyekergést nem tudtam igazán élvezni. :D

2017-08-05 02:38:53 dikalosz #3059

Anno én is így viszonyultam ahhoz, amit nem értettem. Azóta hála istennek ez változott.

ryood: Na hát aztán nekem nem kell bemutatni, mit jelent egy filmet érezni. Teljes mértékben egyetértek veled, mint az esetek 95%ban. Azért azt a Love Exposure 1-est nehezen tudom ennek ellenére elnézni :)

előzmény: agymosott09 (#3058)

2017-08-04 16:20:08 agymosott09 #3058

nem egészen értek egyet, bár értem, amit mondasz. kifejteném.

audrey maga a femme fatale, mármint a valóságos, létező femme fatale, akit mindannyian ismerünk. a valóságban pont nem attól lesz valaki femme fatale, hogy maffiózóknak dolgozik, kettős életet él és ravaszkodik. a femme fatale egy póz, ahol az úgymond "női észjárás", tehát a megmagyarázhatatlan, logikailag nehezen követhető, kiszámíthatatlan cselekvések, és egy jellegzetes "vamp" külső vegyül össze egy a kiszámíthatatlansága és vonzó mivolta miatt veszélyesnek tűnő karakterré. de a végzetes ebben annyi, hogy aki komolyan veszi, aki belelát mögé valamit, az nagyon megszívja, mert kap egy buta és kiábrándítóan közönséges nőt a végén. a femme fatale a gyakorlatban ennyi, nem több, és valószínűleg lynch is úgy gondolja, hogy le kell leplezni ezt a pózt, ezért látjuk azt, amit.

josie ehhez képest valóban az eszmei, elképzelt femme fatale megvalósulása. ő a film noirok hőse, aki a valóságban nem létezik, vagy ha igen, mi, a nézők jó eséllyel nem találkoztunk még vele. ő nem akar kiszámíthatatlannak tűnni, ellenkezőleg, nagyon kedves és szívélyes, ami a szépségével és a szintén meglevő vamp vonzerővel lenyűgözi a hétköznapi femme fatale-okon keresztüllátó férfiakat is, ráadásul tudatosan vegyíti a damsel in distress pózzal, a sebezhetőség, a gyengeség feltárásával, pont azért, hogy elfedje, hogy ő tényleg egy veszélyes nő - egy bűnöző. de persze, lynch művészetének része az, hogy az ilyesmi fogalmakon, tartalmakon és ellentétpárokon elgondolkodtatja az embert. ezzel semmi gond.

a gond az, hogy miért tart tíz (majdnem 11 percig) az a jelenet, ahol a fentit a fejünkbe belepüföli. szerintem igenis élvezi ezt a "rohadék". (csak, hogy a dikalosz által számomra ismeretlen okokból nekem megelőlegezett "mocskolódást" beteljesítsem)

előzmény: Tenebra (#3055)

2017-08-04 15:37:19 ryood #3057

hm..
én inkább érzem lynch filmjeit, vagy valami nagyon rendhagyó módon intuitíve dolgozom fel őket, és nem is tudatosul bennem vagy csak később kerül a felszínre valami...mindenesetre ez a valami semmi esetre sem az elmém által dekódolható, megérthető "információ". talán egy attitűd, egy fajta szemlélet...de most én is csak keresgélek szavakat, hogy körülírjam...
"

előzmény: dikalosz (#3053)

2017-08-04 14:55:30 dikalosz #3056

Mocskolódás helyett érdemes lenne saját magadnak utanánézned. Nem gondolod, hogy majd pont Neked teszek szívességet és kezdek el magyarázkodni :D

előzmény: agymosott09 (#3054)

2017-08-04 14:38:04 Tenebra #3055

Audrey mondjuk szerintem soha nem volt femme fatale. :D Ő inkább a tipikus damsel in distress, aki legfeljebb Hitchcock nőihez hasonlíthatók, akik megpróbálnak aktívak lenni, de végül mégis csak egy férfinek kell megmenteniük őket. Talán ezért is vált azzá a 3. évadra, amivé.

Szerintem a Twin Peaks igazi femme fatale-ja Josie volt. Ő aztán keverte a szart rendesen, és valóban veszélyes nő is volt, aki csak úgy játszadozott Trumannal és Cooperrel is (meg persze az öreggel is). Tette az ártatlant, közben meg olyan összeesküvésben vett részt, ami később Josie ellen fordult. Hát nem pont ilyen volt már A máltai sólyomban is Bogart párja?

Egyébként nem hiszem, hogy Lynch direkt szívatná a nézőket. Ha valaki ismeri Lynch képzőművészetét, akkor egyáltalán nem lepődik meg azon, hogy narratív szempontból ilyen a 3. évad.

előzmény: agymosott09 (#3054)

2017-08-04 14:31:43 agymosott09 #3054

most pl. mit írnak a fórumozók, mi értelme volt a mostani részben annak, amikor a lányok a bárban a "pasiügyeket" beszélik? és mi értelme volt az audrey visszahozatal-jelenet 10 perces elviselhetetlenségének, már azon kívül, hogy a varázslatos/elvarázsolt femme fatale-ból egy elviselhetetlen pain in the ass feleség lett? mert oké, ha ez volt a cél, akkor i ve got it, de ez nem olyasmi, amit jól esik nézni. szerintem ez szimpla szívatás, "hülye tévénéző, a szórakozás kéne, mi? edd csak meg a szappant, ahogy szoktad."

előzmény: dikalosz (#3051)

2017-08-04 14:04:50 dikalosz #3053

Viszont ha nem lenne 'baj', nem lennének ilyen filmek.

2017-08-04 12:57:29 ryood #3052

valaki okos mondta, hogy ha már érti az ember lynch filmjét (nem az elenfántemberről vagy a straight story-ról van szó) akkor ott baj van..

előzmény: dikalosz (#3051)

2017-08-04 12:18:13 dikalosz #3051

Abszolút tudatos koncepció része az új évad. Bevallom, szinte minden rész után elolvasok fórumokat, ahol kibeszélik, hogy mi történt, mi is lehetett a mondanivalója egy adott epizódnak. Viszont mindig össze áll a kép. Embere válogatja, kit bosszant az, ha komoly erőfeszítéseket igényel hogy megértsen egy adott művet. Én egyenesen élvezem, hogy egy ilyen újszerő dolog az életem része, megkockáztatom hogy az új évad még jobban tetszik mint az első kettő (amik persze kérdés nélküli 10/10-ek).

előzmény: agymosott09 (#3044)

2017-08-04 09:14:54 ryood #3050

Az utolsó pár részre veszített némelyest abból a frissességből, szokatlanságból, ami az első 5-6 részt jellemezte, de így is nagyszerű kis sorozat lett a The young pope
Egy erős négyes.

2017-08-03 16:05:26 Rorschach #3049

Igen, mondhatni az egyetlen hátránya, hogy egy délután alatt le lehet tudni. Viszont az a délután! :)

Jaja, a talkshow-s hetedik rész vitte a pálmát nálam is, hihetetlen, hogy Glover és társai milyen virtuózul bánnak az ötleteikkel (plusz Justin Bieber, kutyás poszter a lőtéren). Látszik, hogy csupa szív az egész, és gondos odafigyeléssel készült.

Viszont tényleg nagy kár, hogy az egész atyja most Landóval van elfoglalva, és ezért késik a szezon, mert csillapíthatatlan vágyat érzek további részek után, pláne, hogy így lett befejezve. Mondhatni, megkaptuk a kis betekintésünket mindenki életébe, de a sztori java csak most következne. Adjatok még részeket!

előzmény: Lénárd98 (#3046)

2017-08-03 13:28:57 Mizi #3048

Hát az eddigi epizódokban Lynch mindig épp annyira volt "agyzsibbasztó", hogy az én ingerküszöbömön ne lépjen túl (sőt voltak olyan zsibbasztó jelenetek, amik még tetszettek is, mert jópofák voltak). A mostani részben viszont igazából semmi érdemleges nem történt, egy lépéssel sem kerültünk közelebb a megoldáshoz, semmi nyom, még rejtvény formájában sem. Ez a bosszantó. A sheriffék sem indultak el még most sem oda, ahová már epizódokkal ezelőtt készültek. Így tényleg az az érzése az embernek, hogy simán lehetett volna ebből egy 10 epizódos évadot kreálni, ha kicsit jobban bánnak az ollóval.

előzmény: agymosott09 (#3044)

2017-08-03 13:21:15 Mizi #3047

Nehéz jól megfogalmazni. Egyszerre komikus, groteszk, érdekes és izgalmas. Kyle MacLachlan pedig egy zseni. Ha már itt tartunk szerintem a Mitchum fivérek is vannak olyan jópofák, mint a régebbi szezonokban a Horne tesók. :)

előzmény: kajaktej (#3043)

2017-08-03 13:11:26 Lénárd98 #3046

Ó, valaki aki látta...?
Én még januárban daráltam le, nagyon megszerettem, Donald Glover (aka Childish Gambino) nagyot nőtt a szememben.
Kár viszont a rövid hosszúsága miatt, hamar lemegy az egész és máris vágyik a folytatásra...
Nekem speciel a TV-show-s epizód jött be a legjobban,garantált nevetőgörcs (azok a reklámok :DD)
Szerencsére nem kaszálták el s idén folytatják is.

előzmény: Rorschach (#3045)

2017-08-03 12:17:10 Rorschach #3045

A nagy Twin Peaks-őrület közben félve kérdem meg, van itt olyan, aki látta az Atlantát? Úgy tudom, nem nagyon terjedt el nálunk (jellegéből fakadóan), de pölö én tegnap ledaráltam, és hihetetlenül tetszett, szívesen elbeszélgetnék róla... főleg a hetedik részről :)

2017-08-03 08:03:17 agymosott09 #3044

szerintem nem ez az első rész, amelyik ilyen idegesítő volt, hanem pont ilyennek indult a sorozat, csak most előzőleg egymás után volt 3 epizód (9,10, 11), amelyikben nem voltak a néző agyi lesorvasztását becélzó jelenetek, szóval most feltűnőbb a visszatérés a zsibbasztáshoz. biztos van valaki, aki érti, mit akar ezzel mondani a Művész, ha igen, elmondhatná nekünk, proliknak.

előzmény: Mizi (#3042)

2017-08-03 01:19:43 kajaktej #3043

Neked mi tetszik a Dougie-féle szálban? :)

előzmény: Mizi (#3042)

2017-08-02 21:51:19 Mizi #3042

Nekem nagyon tetszik az új évad. Vannak benne ugyan olyan idegesítő részek (jelenetek), amelyeknél azt érezni, hogy Lynch csak húzza az időt, viszont most ez a legutóbbi rész csak ilyen jelenetekből állt.
Amúgy a kedvencem a Dougie Jones-szál, szerintem az irtózatosan jó, erre most kaptunk belőle kb. 10 másodpercet. Hát köszi, Lynch!

előzmény: Edwest12 (#3041)

2017-08-02 19:53:36 Edwest12 #3041

Igen, ez most szerintem is visszalépés volt. Számomra Audrey és a férje beszélgetés is idegesítő volt. Fogalmam sincs, tudnom kellene-e valakiről a diskurzusban elhangzott nevek közül, hogy kit takar. Sokan majd elalélnak a gyönyörtől, hogy Lynch milyen jópofa, ahogy húzza a nézők idegeit, de nekem ez egyszerűen sok. Most kicsit azon a ponton vagyok, hogy kezdem elveszíteni a reményemet, hogy az egészből bármi ki fog sülni a végére. Nem mondom, hogy értékelhetetlen számomra az új évad, de kicsit olyan érzésem van... Nem is tudom: mintha az egész egy, az első két évadtól különböző sötét dimenzióban játszódna, ahol minden ki van fordítva. Elismerem a sorozat értékeit, de egyre kevésbé tudom szeretni az egészet.

előzmény: Mizi (#3040)

2017-08-01 23:38:37 Mizi #3040

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem az új TP 12. része volt az első, amire azt mondanám, hogy rossz volt. De ez most valahogy tényleg. Egy tapodtat sem mozdult előre a cselekmény. Mi lesz itt? Már túl vagyunk bőven a felén az évadnak, és még kaptunk egy tök új szálat is, amiről fingunk sincs, hogy hová vezet, vagy egyáltalán vezet-e valahová. Ezeknek a báros jeleneteknek meg amúgy van valami értelme? Mármint most tényleg azzal kell befejezni egy epizódot, hogy két ittas nő arról diskurál, hogy Clark kavar a mittudoménkivel, ráadásul hogyishívják háta mögött? Ki a fészkes fene az a Clark egyáltalán? A múltkori két kokós csaj legalább jópofa volt...
Pozitívum viszont, hogy végre feltűnt Sherilyn Fenn, aki még mindig kibaszottul dögös és remek színésznő.

2017-08-01 00:00:09 kwzatz #3039

Félelmetesen jó és érett sorozat a Justified, rengeteg meglepetéssel, idézhető szöveggel (van, hogy részenként 3-4 olyan kapunk az arcunkba, hogy egy életre megjegyezzük :D ). Talán a Wire-re hasonlít leginkább a realisztikusságra törekvésével, de annál egy picivel könnyedebb a hangvétele, köszönhetően a remek humornak. Elképesztő, hogy mennyire jól van megírva az egész történet, és a hat évad végén hiányérzet nélkül, egy kicsit elérzékenyülten dőltem hátra. Nem sok filmet láttam eddig Timothy Olyphanttól (és ahogy nézem, annyira emlékezetes filmekben nem is szerepelt), de Raylan Givens karakterét zseniálisan hozta, Walton Goggins meg már az Aljas nyolcasban is feltűnt, de most még inkább megkedveltem (remélem a készülő Tomb Raider filmben is teret kap a brillírozásra). Szóval ha valaki sorozatot keres és a western, dráma (de rengeteg poénnal ám) nem áll tőle távol, akkor ajánlott ellátogatnia Harlanbe.

2017-07-11 21:46:56 slawter #3038

Ha nem Sopranosozok, 42 filmet nézhettem volna meg az elmúlt kb. 2 hónap alatt... De kit érdekel, minden percet megért!

2017-07-11 08:40:20 tomside #3037

A Black Mirror kapcsán - Men against fire epizód, mostanában pótoltam.
Talán a legeslegdurvább az egészben, hogy vannak a semlegesek. Hogy a plebs, 1-2 kivételtől eltekintve, nem ellenzi a csótányok irtását. És hogy ez milyen durván rárímel a valóságra. Mármint, na, azt a politikai témát értem, hogy, na, hogy tudjátok melyiket, azt! Amelyikkel kapcsolatban mi is alig merünk megszólalni, amit alig merünk a nevén nevezni, inkább csak nézzük. Nagyon találó allúzió.

2017-07-11 08:24:09 Hanoi #3036

Szerintem pont hogy kellett a végére egy ilyen jelenet, különben olyan értelmetlen szagú lett volna a sorozat, végkifejlet nélküli. Még az utolsó rész utolsó perceiben is azt vártam, hogy történjen már valami drasztikus, vágjanak vissza, döntsék le ezt az álszent brutális diktatúrát. De nem történt ilyen, és aztán úgy éreztem, hogy ennek így kellett véget érnie. Elindult egy folyamat, és szépen lassan jön a változás :)

előzmény: kaamir (#3033)

2017-07-10 22:20:24 kaamir #3035

House of Cards S05

Igazából nagy baj nincs ezzel az évaddal, de 5 év után már nem tud meglepő, vagy különösebben izgalmas lenni. Láttunk már minden bűvésztrükkököt, ami Underwoodék tarsolyában van. Az is természetes, hogy még brutálisabbat, még sokkolóbbat akarnak mutatni az alkotók, és ez néha már inkább nevetséges (ahogy Claire megöli Tomot pl.).

Még egy évadra biztosan maradok, aztán meglátjuk.

2017-07-09 21:26:47 Dió #3034

Én is befejeztem időközben (aztán még egyszer megnéztem az egész évadot), és nagyjából egyetértek azzal, hogy már csak magukat ismétlik - pláne, hogy a végső csavarral gyakorlatilag visszatértek totál ugyanarra a pontra, ahol az első évad második részét elkezdték Richard visszautasítja Gavin ajánlatát. És ez nem jó, pláne ha azt is hozzáveszem, hogy a tíz részből összesen három volt igazán erős (a második ill. az utolsó kettő) - azok viszont nálam orbitálisat ütöttek. És e kapcsán - legalábbis erre a három részre vonatkozóan - egyetértek a Rotten istenítő kritikáinak azon részével, hogy ilyen vicces és feszült már nagyon rég nem volt a sorozat, és ilyen beleéléssel sem játszottak még a szereplők. Összességében több ilyen kellett volna bele, kevesebb önismétléssel, hogy ez lehessen a befutó évad. Így inkább:

Silicon valley SE01 10/8
SE02 10/10
SE03 10/8,5
SE04 10/7

Akárhogy is, nálam még mindig a Silicon valley a jelenleg futó legjobb sorozat, ami a Friends és a 24 mellett bármikor befér egy all-time top3-ba is.

előzmény: kajaktej (#3015)

2017-07-02 21:32:53 kaamir #3033

The Handmaid's Tale S01

Kevés fim vagy sorozat tudja úgy megragadni a diktatúra lényegét, mint ez: a gondolataidba hatoló, a zsigereidbe költöző elnyomást, ahol minden szavadat meg kell válogatnod, minden tetted a véget jelentheti. Külön tetszett, hogy nem topmodellek rohangáltak rongyos ruhákban, hanem valóban meggyötört, elkínzott arcokat láttunk. Ahogy az is remek volt, ahogy megmutatták, hogy egy ilyen világban a legnagyobb embertelenség is csak egy bagatell, átlagos hétköznapi esemény. Többször is elérték, hogy kinyíljon a bicska a zsebemben ettől az álszent, ostoba, könyörtelen és fanatikus világképtől, aminek azért elég komoly aktualitás is van, vagy legalábbis bele lehet látni. Elisabeth Moss pedig annyira hiteles, hogy az már hátborzongató.

Talán az utolsó részben rezgett csak a léc, ott kicsit beköszönt Hollywood, ezzel a kiállunk egymásért, egyesével eldobáljuk a követ jelenettel.

2017-07-01 23:19:23 kajaktej #3032


Laura elég ellentmondásos figura. Mivel az egész karaktert arra építették, hogy tele van titkokkal, a nyomozás során meg mindig kellett valamit csepegtetni a nézőknek, ezért egyre több tulajdonsággal ruházták fel, volt a mindenkinek segítő, idős néniknek kaját szállító ideál, szépségkirálynő, másrészről drogos, szadomazos csaj, aki megfordult a bordélyházban, ezenkívül titkos szeretőt tartó, furcsa álmai meg problémái miatt pszichiáterhez járó lány, akit a Tűz jöjj velem végén megvált egy angyal. Most meg kiderülne, hogy ő is egy angyal, aki céllal lett teremtve? Szerintem is kicsit erőltetett magyarázat.

előzmény: Edwest12 (#3027)

2017-07-01 23:05:39 kajaktej #3031

Ez a 8. rész tényleg zseniális volt, bár a zombihorroros jelenetek nekem rontottak az összképen. Viszont szerintem olyan, mintha egy teljesen különálló rövidfilmet néznék, nem egy részt a harmadik évadból. Akár hosszú mozifilmként, akár sorozatként nézem, ez szerintem nem jó jel.

előzmény: dikalosz (#3029)

2017-07-01 23:01:51 kajaktej #3030

Bizonyos szempontból meg szerintem ad a nézői elvárásokra. Pl. a Dougie-s szál szerintem azért van benne, mert régi Twin Peaks-es hagyományokat követve most is kell valami fogyatékos vagy besérült karakter (előző évadokban Johnny Horne, Leland, Ben Horne, Nadine, vagy a tehetetlen Leo..lehet kihagytam valakit). Az, hogy most az előző évadok vérprofi FBI ügynökét játszatja ebben a szerepben, őszerinte hatalmas poén, és hát biztos a nézők is élvezik majd az abszurd humort.

2017-06-30 21:52:56 dikalosz #3029

Eddig ebből az évadból a 6. és 8. rész volt a kedvencem. Isten ez a pali, méghozzá óriási. Komolyan mondom mintha álmodnám az egészet. A hideg is kiráz.

előzmény: kajaktej (#3016)

2017-06-29 12:52:59 Újpest Ostora #3028

Bár minden művész mindig látványosan tenne mindenféle nézői/hallgatói/olvasói elvárásra.

2017-06-29 11:38:11 Edwest12 #3027

Hááát... Laurának központi szerepe van, ez vitathatatlan, de úgy gondolom, hogy a történet szempontjából is előnyösebb, ha ő ezzé vált az események során, nem pedig elrendeltetett erre a szerepre, valamilyen magasabb erő közbenjárásával. De ez már tényleg ízlésbeli kérdés, szóval kár vitatkozni.
Abban igazad van, hogy nagyon jó dolog, hogy valaki szabad kezet tudott kiharcolni. Én nem hiszek abban, hogy ebben túl sok szerepe lenne a régi szereplők kiállásának vagy a rajongók elvárásainak. Vettek már le úgy sorozatot Amerikában, hogy sok százezer aláírás jött össze rajongók részéről a folytatásért. Szóval nagy szó, és teljes mértékig pozitív számomra is. Engem az zavar, ahogy Lynch látványosan tesz mindenféle nézői elvárásra. És tényleg azokat a dolgokat kifogásolom, amiket már leírtam. A "fogyatékos Cooper" nekem sem a szívem csücske, de valahol sejtem, vagy sejteni vélem, miért ilyen, és elfogadom.

Azt viszont nem teljesen értem, miért jó, ha egy régi rajongónak nem jön be az új évad.

előzmény: miraculum (#3026)

2017-06-29 09:44:33 miraculum #3026

Bobbal kapcsolatban valamennyire igazad is lehet, bár nem érzem hogy most kevesebb lenne ettől. Laura Palmerről viszont az a véleményem hogy nem megváltónak küldi le az óriás, hanem egy személynek aki mozgásba hoz és tart olyan eseményeket, amelyek során esély lesz Bob megállítására. Ez a folyamat még most sem ért véget, hiszen éppen most is az Coop feladata hogy valahol ráleljen Laura lelkére. Az óriás maga is sosem Bob ellentétének tűnt, tehát valami elemi jóságnak, hanem inkább egy olyan féknek, aki az egyensúlyra törekszik. Emellett tény hogy én is azt érzem hogy Laura tisztasága erősen túl van értékelve mind a sorozatban mind a rajongók között. A finanszírozásról meg azt gondolom, hogy le a kalappal hogy 2017-ben valakinek ennyire szabad kezet adtak csupán azért mert 27 éve volt egy jó sorozata, ami ugyan bedőlt két évad alatt. Ez megdöbbentő számomra, de a legkellemesebb csalódásom évek óta a mozival/tévével kapcsolatban, ahol mindenből ötszázadik részt meg moziverzumot rendelnek be, és a stúdió minden momentumnál belesikít a rendező dolgába. Azt gondolom, hogy ez a széria utat vág a sötétéségbe, és megnyíilik az ajtó pár kreatívabb, kísérletezőbb megoldás előtt, amire hatalmas szüksége lenne a mozgóképnek.

előzmény: Edwest12 (#3024)

2017-06-29 08:40:59 dézi #3025

hála égnek, hogy nem tetszik mindenkinek a régi rajongók közül, pontosan így kell ezt csinálni.

2017-06-29 08:12:04 Edwest12 #3024

Lehet, megkapom majd itt a magamét, de csak leírom a véleményem az új Twin Peaks-ről. Az első sorozat nagyon meghatározó élmény volt számomra, és ezt nem csak mondom. Ott figyel a polcomon eredeti kiadásban, mai napig a kedvenc sorozatom. Elfogult vagyok vele kapcsolatban, és ezen nem is akarok változtatni.
Számomra is nyilvánvaló volt, hogy az új évad nem lesz, nem lehet majd ugyanolyan, de nagyon vártam. És várok azóta is, valamiféle áttörésre. Mert eddig nagyon zavaros. Az Inland Empire óta tudom, hogy Lynch már nagyon messzire hajózott a köznapi ember számára emészthető filmezéstől, de abban bíztam, hogy Mark Frost majd jelent számára valami féket. Az utóbbi két részben viszont kezdem úgy érezni, Lynch szórakozik a nézőkkel, és nem jó értelemben véve. Miért van szükség arra, hogy percekig nézzek egy üres bárban söprögető embert? Miért kell végighallgatnom egy számomra élvezhetetlen számot? Még Julee Cruise andalító dallamait is megvágták, akkor ezt miért kell végigszenvedni? Akinek nagyon bejön, az majd megnézi a youtube-on. Szóval ez a nyolcadik rész: ígéretes kezdet, aztán... Hát most nem is tudom, minek nevezzem. Olyan történt velem, amit nem tudtam volna elképzelni: beletekertem. Aztán újra és újra, és akkor vége lett az epizódnak. Órák múlva újra nekiültem, mert én ilyen elhivatott rajongó vagyok, de szenvedtem. Nagy szerencse, hogy az évad már le van forgatva, mert ha folyamatában menne a dolog, biztos levennék a műsorról. Egyszerűen, mert a TV-sorozat nem az a műfaj, amibe az ilyesmi belefér. És hiába mondják, hogy ezt egy darab nagyon hosszú filmnek kell kezelni, mert bizony tetszik vagy nem, ez egy sorozat. Bosszant, hogy mindenki örömmel tapsikol, hogy mekkorát robbantott az öreg (képletesen is, meg valóságban is :D), holott szerintem bebizonyította, hogy magasról tojik a műve befogadóira. Neki volt egy olyan érzése, hogy hosszasan időzni a bombatölcsérben jó lesz, neki mindenképp, és akkor úgy lett. Szerintem amikor végül megadták neki a kisírt összeget, nem erre gondoltak. Itt nyilván nem azokat a pénzembereket kívánom védeni, meg ajnározni, akik úgy döntenek projektekről, hogy talán évek óta nem láttak mozgóképet, max monitoron futó bevételi adatokat. Lynch arra kapott pénzt, hogy csináljon egy új TP évadot a nézőknek. Nem magának. Mindegy, ugorjunk!
Az csak személyes véleményem, hogy mítoszrombolás a félelmetes és megmagyarázhatatlan gonosznak eredettörténetet adni, még akkor is, ha mindezt zavarosan tesszük. Laura Palmer piedesztálra emelése meg végképp nem jó ötlet. Ő egy diáklány volt, egyszerre romlatlan és velejéig romlott, akire nagyon vágyott az apjában lakozó gonosz démon. Nem megváltó volt, hanem maga is vágyott a megváltásra.

2017-06-28 23:11:25 dézi #3023

istenem, David Lynch <3 ha lehet, most még jobban imádom. egyébként szerintem is a végére fog összeállni a dolog, alig várom, mi lesz még itt...

2017-06-27 22:43:34 kajaktej #3022

Még ha filmként nézi is az ember, akkor is nekem zavaró módon heterogén az egész. Az első két évad ebből a szempontból nagyon koherens volt, sokan akik látták, a sztorira már nem is emlékeznek, csak az egész hangulatára - a cselekmény, a színészi játék, a karakterek, a látványvilág és a zene egy semmivel össze nem téveszthető összhangban állt, és ezt a stílust huszonvalahány részen keresztül stabilan tartani is tudták.

Azzal amúgy tök egyetértek, hogy így 2017-ben már a "régi hangulat" leporolásával max egy érdektelen, újat nem mutató nosztalgiasorozatra futotta volna, szóval nekem tetszik az, hogy változtattak. Inkább csak az nem tetszik, hogy a régi Twin Peaks hangulat helyett nem kaptunk egy új Twin Peaks hangulatot, szóval valami olyat, ami ugyan formabontó, de azért attól még összecsiszolt, koherens. Ehelyett kicsit úgy érzem, mintha hétről-hétre inkább valami Lynch-antológiát néznék, egymástól független, Twin Peaks-témájú rövidfilmeket vagy ilyesmi...

Remélem a végére valahogy sikerül összekalapálniuk a cselekményt, meg kialakítani a harmadik évad saját feelingjét, mert eddig posztmodern módon széttartó az egész, tényleg mintha egy atombomba robbantotta volna szét a stílust :)

Ettől függetlenül most a 8. részben tényleg volt pár zseniális jelenet. :)

előzmény: miraculum (#3021)

2017-06-27 20:51:52 miraculum #3021

Na jó, de az világos hogy nem sorozatot csinált, hanem egy 18 órás filmet, amit órás epizódokra darabolt tulajdonképpen. Szóval én azt várom hogy minden összeálljon az évadzáró végére. Amúgy mielőtt elkezdődött az új széria, a második évad zárórésze volt a legnagyobb WTf amit valaha tévében láttam. Aztán ez hamar megváltozott, mert itt a harmadik epizód teljesen leolvasztotta az agyam. Azt hittem, ezt már nem lehet fokozni, erre meg bamm, itt a nyolcadik rész. Amúgy ez a rész szerintem Bob születéséről és Laura Palmer életének valódi céljáról szól.

előzmény: kajaktej (#3019)

2017-06-27 18:04:24 terika #3020

A nagyon lassú részeket tekerve néztem és még akkor is lassabb volt, mintha normális sebességgel történetek volna a dolgok. Amúgy meg az egész rész is WTF?, nagyon sok kérdőjellel, némi megvilágosodással meg óriással. Nem tudok érdemben reagálni rá egyébként, kb. "sokkolt". Ez az ember vagy nagyon hülye vagy tényleg egy zseni, esetleg kisnyúl....
Egyébként meg végig az volt a benyomásom, hogy ez az egész az ősöreg jó és a rossz harcáról szól, csak nagyon cizellált módon. A gonoszság zsigeri dolog, kőkemény - a jóság meg csak úgy teng-leng, kevésbé megfogható.

előzmény: kajaktej (#3016)

2017-06-27 13:46:11 kajaktej #3019

Nekem az egyik kezemben kapa van, a másik kezemben meg díj. :D Nagyon jó volt ez a tegnapi rész, de sajnos félek, hogy ebből már nem lesz koherens sorozat.

előzmény: miraculum (#3017)

2017-06-27 08:02:39 Dió #3018

Nálam az utsó rész még hátra, úgyhogy ezt a spoilerest még nem olvasom el, de a többivel egyetértek, én sem tudom még eldönteni, hogy tetszik -e ez az évad.

előzmény: kajaktej (#3015)

2017-06-27 07:31:16 miraculum #3017

Láttam, én díjat adnék Lynchnek, de azon se csodálkoznék ha valaki kapával kergetné a falu végéig.

2017-06-27 02:15:29 kajaktej #3016

Na és látta valaki az új Twin Peaks 8. részét? :)

2017-06-27 02:14:44 kajaktej #3015

Én megnéztem, és szomorú vagyok, a következő évadban már nem fog szerepelni a kedvenc karakteremet, Erlich Bachmant játszó T. J. Miller. Mondjuk nem is csodálom, hogy kiszáll, szerintem már nagyon kezdenek kifogyni az ötletekből sajnos. Szerencsétlen Pied Pipert már annyit dobálják össze-vissza a forgatókönyvírók, és annyiszor menekül meg egyre hihetetlenebb véletlenekkel a küszöbön álló teljes csődtől, hogy ezzel szerintem már nagyon ismétli önmagát a sorozat (amellett hogy szakmailag hiteltelen is). A folyamatos csődbe-megy-e-a-cég téma helyett én sokkal szívesebben néztem volna egy fokozatos szervezeti fejlődést, ahogy a kis garázs startup bénázó nerdjeiből szép lassan egy érett nagyvállalattá, közben profi, dörzsölt szakemberekké fejlődnek.

előzmény: Dió (#3012)

2017-06-26 23:59:03 Ninety-Four #3014
2017-06-21 21:28:08 kaamir #3013

Better Call Saul és Fargo s03

Ez a két sorozat még az amúgy is bivalyerős mezőnyből is messze kiemelkedik nálam. Elképesztő zenék, alakítások, fényképezés és történet. Anyám, a Fargo 8. részében az az üldözés az erdőben, a Saulban azok a kontrasztos, zöld-kék beállítások, teljesen le vagyok nyűgözve.

Amúgy is azt hiszem, hogy a filmezés egy új aranykorát éljük! Csak ma a kisképernyőn kell keresni a mesterműveket, nem a vásznon: Breaking Bad, The Knick, The Affair, Orange is the new Black, The night of, American Crime Story, Black Mirror, The Crown, House of Cards, True Detective (1. évad!) és még sorolhatnám. Micsoda színészek, micsoda dramaturgia megoldások, micsoda kreativitás! Nálam ezek a filmtörténet legnagyobb klasszikusaival egyenértékűek. Talán a '70-es években lehetett ennyire jó utoljára filmrajongónak lenni.

2017-06-17 01:04:54 Dió #3012

Új Silicon valleyt nézi valaki?

2017-06-12 12:55:35 St4nt0N #3011

Régi ismerősök, 25 évig nem találkoztak.

előzmény: terika (#3010)

2017-06-10 14:02:56 terika #3010

Cooper és a kávé között mi az összefüggés?

2017-06-10 13:53:16 miraculum #3009

Mondjuk általában másnap bele szoktam nézni a youtubeon a rajongói csatornákba ahol ömlenek a különféle konteók a történésekről, és az is hozzátartozik az élvezeti faktorhoz. Ha ezeknek a felvetéseknek a hatoda igaz lesz, akkor minden idők legjobban összerakott szériáját látjuk :)

2017-06-09 23:41:00 Olórin #3008

Jó, neked, én nem kattogok rajta, én leragadtam, a "most már történhetne is valami" szintjén. Az első három rész még elég erős és sűrű volt, de most már nagyon fellazult/felhígult. Remélem, nem ilyenekkel akarják kitölteni a 18 részt.

előzmény: miraculum (#3007)

2017-06-09 22:53:35 miraculum #3007

Szerintem továbbra is jó a műsor. Amikor felálltam a végén, azt mondtam, hogy most már történhetne is valami, de nincs igazam, mert azóta is kattogok a történeten és szinte mindent fel tudok idézni ami történt benne annyira intenzív élményt nyújtott. Szóval első pillantásra langyosnak is tűnhet, de bivalyerős még mindig.

előzmény: terika (#3006)

2017-06-08 22:27:22 terika #3006

Nekem még XP-m is van a gépen. :D Működik is! + vezetékes teló is.

TP 3/5.rész? Ki látta?

előzmény: kwzatz (#2989)

2017-06-02 02:29:11 ChrisAdam #3005

Befejezve a Twin Peaks első két évadát azt tudom mondani, hogy bizony, az egyik legjobb tévésorozat élményem. Még a Szomszédokat is lekörözte. Viccen kívül: tényleg elképesztő két évad volt ez, nem gondoltam volna, hogy ennyire szeretni fogom.

Mielőtt azonban pár sort írnék, kicsit az utolsó részről essen szó:
Mikor Bob elkezdett gyakrabban mutatkozni Coopnak, már felötlött bennem, hogy majd valószínű valami olyasmi fog történni, amiben Coop lesz Bob "hordozója". De nem is csavarként volt ez eladva, hiszen szépen fel volt vezetve a pirosfüggönyös alvilág történéseiben. Itt inkább tényleg az a "csavar", hogy milyen különleges, formabontó módon mesélték el. Egyszerre tudtam tőle irtózni, viszolyogni, hiszen a szappanoperát most messze dobva igazán nyers lett a Twin Peaks, s gondolom ezt a vonalat viszi tovább a harmadik évad. S egy időben tudtam szeretni és csodálni ezt az epizódot, mert valami olyasmit mutatott, ami se azóta, se előtte nem volt. Hihetetlen, hogy Lynch meg merte ezt csinálni a szappanopera, igénytelen sorozatzabáló néppel. Most már értem, miért helyezte új szintre a sorozat műfaját.
Borzongató, rideg érzés visszagondolni erre a részre. Egyben idegesítő persze ez a nyitott vég és hihetetlen negatív érzést hagy maga után. Hihetetlen milyen bátor Lynch. És így, kérdések közt marasztani az embereket 25 évig, nos hát. Well done. (Mi lesz Cooppal? Mi lesz Leoval? Mi lesz Nadinékkel? Mi lesz Shellyékkel? Mi lesz mindenkivel?


És akkor hát a sorozatról pár szót. Igen, ahogy mondtam, az egyik legjobb sorozatélményem volt. Valószínűleg jobb nála egy True Detective vagy Bron/Broen, de az a helyzet, hogy a Twin Peaks annyira egyedi kategóriát érdemel és birtokol, hogy nem lehet nagyon összehasonlítani más sorozattal, persze én nem vagyok sorozatokos. DE Twin Peaks, maga a hely, a környék és a benne levő szereplők valósággal külön világot alkotnak, a legérdekesebb pedig, hogy hiába van tele szürrealista, absztrakt elemekkel, az ember tökéletesen oda tudja magát képzelni. Pedig minden oka megvan az embernek, hogy utálja a sorozatot és kidobja a csudába - valószínű sokan meg is teszik -, hiszen olyan dolgok szerepelnek benne és olyan ellentmondások, történetbeli értelmetlenségek, amik totálisan szétszaggatnák az egész sorozatot és űznék a gyehennára. Szerencsére Lynch ügyesebb alkotó ennél, így szinte tökéletesen megoldja azt, hogy egymás mellett éljen tökéletes szimbiózisban a harsány szatíra és vígjáték a vérfagyasztó horrorral. Persze láttunk már erre példát, de akkor is, ennyire behatárolhatatlanul nem. Hiszen a Twin Peaks nem vígjáték, hanem bizony dráma és krimi és ennek ellenére Lynch és Frost úgy sakkoznak, hogy a harapható atmoszférában csak nőttön nőjön a kíváncsiságunk, a feszültség szinte folytonos, s a főszál mellett humoros, érdekes, sokszor pedig totál lényegtelen és unalmas mellékszálakat kapunk, de mindezt nézni élvezetes. Az abszurditás szinte folyamatos, maga az egész alapsztori ezen alapul, de Nadine vagy a Log Lady karaktere a totális "WTF". De ezek is zseniálisak, hihetetlen kreatívak.

Való igaz, hogy a második évad kilencedik epizódjától kicsit gurulni kezd lefelé a sorozat, de a helyzet az, hogy Earl karaktere már elég arra, hogy a korábbi misztériát folytatni tudja. Ez többek közt annak köszönhető, hogy az atmoszféra megmarad és mert számtalan kérdés van bennünk és mert Earl karaktere zseniális. Továbbá olyan szépen sikerül felépíteni Twin Peaks lakóinak karaktereit, hogy az utolsó mellékszereplőig mindenkit valamilyen szinten megszeretünk vagy éppen érdeklődünk felőle. Így hiába nézhet ki unalmasnak Bobby apja, a major, ha aztán őt hozzák egy izgalmas helyzetbe, mely során szinte kulcsszerepet kap. Aki pedig izgalmas, az mindvégig az, így Shelly, Audrey vagy Donna szálát mindig öröm nézni. Mondanom sem kell, hogy Coop azonnal a kedvenc tévés karakterem lett.

A sorozat nagy erénye az, hogy nem csak nézni lehet Twin Peakst, hanem beköltözni. Persze ez a szappanopera lényege, hogy a néző együtt éljen a szereplőkkel, de hiába néztem már több sorozatot, valahogy ennyire jól egyik sem sikerült. És ez pont azért van, mert totál nem sablonkarakterek vágtatnak a képernyőn, hanem mindegyiknek van valamije, ami miatt rendkívül érdekes lesz.

Visszatekintve pedig tényleg azt tudnám mondani, hogy nem nagyon találok kivetnivalót. Pontosabban dehogynem: rengeteg baromság van, amiket fel lehetne sorolni. De pont ezekért lesz jó a Twin Peaks. Ezekért lesz szerethető. És Lynch tudta ezt.
Eleinte rettentő módon idegesített a zene, a végére pedig már el sem tekertem a főcímet sem, pedig enyhén szólva nem a legkellemesebb melódia. A történet briliáns, a kreativitás határtalan, Lynch mesterien mosta össze a magas szintű mozi minőségű tévét a nép által áhított szappanoperával.

Az pedig biztos, hogy bizony érdemes Twin Peaksbe költözni, mert ott minden lány szép. :) A sors szerencséje, hogy amerikai cimborám a forgatási helyszíntől alig 50 km-re lakik, Seattle mellett, így aztán bejelentkeztem hozzá a következő évre, hogy megnézzem, hogy van Annie.

100%

2017-06-01 23:13:07 ChrisAdam #3004

Talált. Süllyedt. :)

előzmény: dikalosz (#3003)

2017-06-01 23:12:16 dikalosz #3003

Deszka? :D

előzmény: ChrisAdam (#3001)

2017-06-01 23:10:17 dikalosz #3002

Bááázzeg, én is most nézem, és a második évad felétől egy picit tovább tartok. Ezek a véletlenek.. :D
Egyébként rohadt jó, persze!

előzmény: ChrisAdam (#2995)

2017-06-01 22:22:42 ChrisAdam #3001

Gyors játék: Mi a kapcsolat az Ed, Edd és Eddy és a Twin Peaks közt?

BonnyJohnny: Persze, hogy szeretem. Imádom, oda meg vissza. Ha lehet ilyet mondani. :)

2017-05-28 21:47:16 BonnyJohnny #3000

Mondjuk ez várható volt. Sokszor mutatják Leot korábban is, mikor valami történik körülötte. De igen, hogy konkrétan álmodtad is, az már olyan FBI sp.ag. Dale Cooperes. Apropó. Remélem, most már szereted a figurát. :)

Ui: A baglyok is figyelnek téged. :D

előzmény: ChrisAdam (#2998)

2017-05-28 21:13:04 miraculum #2999

Az emberiség kollektív emlékezetébe beleégett már ezek szerint a Twin Peaks. :D

2017-05-28 19:48:54 ChrisAdam #2998

Twin Peaks második évad spoiler.
Ma éjszaka azt álmodtam, hogy Shelly otthon van egyedül és elmegy az áram, majd mikor visszajön, Leo nincs a kerekesszékében, hanem hátulról rátámad. Erre ma a 13. részt megtekintettem és leesett az állam. Félnem kell? (Ma este valami lottós dolgot kéne álmodnom.)

Figyelem a baglyokat.

2017-05-27 19:33:26 ChrisAdam #2997

Az első három-négy részt kicsit vonakodva néztem, annyira nem fogott meg, aztán az első évad végén, az utolsó két epizódnál annyira elkapott, hogy azóta minden más helyett Twin Peakst választok, nem sok kell a végéig, aztán melegítem is a filmet. :)

Manapság meg így vagyok.

előzmény: miraculum (#2996)

2017-05-27 17:42:16 miraculum #2996

Na örülök hogy a döcögős kezdet után beszippantott, innentől már nem lesz negatív meglepetés az tuti. :) Tűz, jöjj velem megvolt már?

előzmény: ChrisAdam (#2995)

2017-05-27 17:21:03 ChrisAdam #2995

A Twin Peaks az egyik legjobb dolog, ami valaha a tévében történt. Most tartok a második évad felénél, de most muszáj volt ezt leírnom. (Még mielőtt lecsúszik, ahogy többen mondtátok.) :)

2017-05-27 06:03:52 caulfield #2994

Lynch inkább a pillanat művésze, míg Frost az aki az egészet, mint egy nagy képet látja. Sokan csak neki tulajdonítják az egész showt és megfeledkeznek Frostról. Pedig elsősorban ő alkotja meg az ívet, köti össze a szálakat, amiket Lynch, mint egy festő a maga módján kiszínez - ezzel tovább pörgetve Frost agyát valószínűleg..
Ha valami, akkor a Twin Peaks egy valódi punk cucc volt '90-ben: egy nem kevés kredittel bíró filmes fogja magát és tévésorozatot készít, ráadásul hozza és életre kelti, sőt, ki is teljesíti a saját alkotói karakterét. De Lynch önmagában, még a lehengerlő pedigréje ellenére, vagy épp amiatt sem lett volna elég a sikerhez. A Mulholland Dr. is eredetileg sorozat lett volna - Lynch már akkor is meg volt győződve arról, hogy a film halott, nem haldoklik, vagy gyengélkedik, hanem halott, pont, vége, ahogy szokta mondani, nincs fény az alagút végén, és a kábeltévé a Noé bárkája kb., vagyis az a platform, ahol lehet zúzni.
A tévé viszont más liga, amihez az öreg David alkotói habitusából kifolyólag nem igazán illik, hiába szívja zsákszámra a cigit, csak nem akar jönni. Bár kultfilm lett, én is szeretem, de azért eléggé kínos, hogy leforgat 2000-ben egy pilotot és végül a stúdió mozifilmet csináltat belőle. Jó még Oscarra is jelölték érte, meg Cannesban is dicsőítették, de akkor is.. Az Inland Empire meg amolyan Tarr-féle filmpusztítás - persze még ezt is szeretjük, szegény David meg talán kényszeredetten vicsorog ezt látva, mert majd megőrül, hogy nincs tere alkotni, de ezeknek az is tetszene, ha egy asztalra csinálna és lefilmezné, tiszta Picasso-effektus..
Szóval jött a telefonhívás ("Csörgött a telefon, Mark Frost volt az") és mint Laura Palmer Cooper ügynököt úgy engedte el/ ki Lynchet író társa. Ő meg végre garázdálkodhat, fogja is Frost agyát rávágja egy csupasz fa tetejére és beszélteti..

előzmény: Tenebra (#2977)

2017-05-27 02:20:22 paksiendre #2993

Én engem egyáltalan nem zavart volna egy mobiltelefon. Ráadásul konkrétan direkt egy olyat raktak oda amin kb az ÁVÓsokat hívták 56ban. Elég öncélú művészkedésnek érzem ezt az egészet, de nem ez az egyetlen hibája az új évadnak sajnos.
Egyáltalan nincs meg a kellemes kisvárosi twin peakses hangulata, pont hogy a nagyvárosi jelenetek roncsolják a sorozatot.
A párbeszédek iszonyat rosszul vannak megírva és indokolatlanul iszonyat lassúak, persze tudom aki nem bírja ne nézze. Csak az első részt néztem végig de óriásit csalódtam, és ahogy olvasgattam innen onnan a negyedik részben is ugyanott toporog a cselekmény, nem tudom ez mennyire van így.
Az évad végén egybe lepörgetős dolog lesz ez, pedig nagyon akartam izgulni hétről hétre.
(Amúgy a win7et nem úgy értettem, hogy elavult lenne, - én is azt használom-, hanem ellenben a telefonnal az majdhogynem egy aktuális rendszer a síkképernyős monitorral egyetemben. Ha az elmaradottságot akarják suggallni akkor a monitor is egy besárgult ósdi szörnyeteg legyen egy búgó felforrósodott elfektetett számítógépre helyezve.)

2017-05-26 23:39:20 Mizi #2992

:))))

előzmény: St4nt0N (#2990)

2017-05-26 23:27:33 Ninety-Four #2991

A vezetékes telefonok áramszünet esetén is üzemelhetnek, ezért ilyen jellegű hivataloknál mindig is lesz létjogosultságuk.

Állami szinten még rengeteg helyen alkalmaznak Win7-et világszerte, mivel még támogatott operációs rendszer, a felhasználók szeretik, hozzászoktak és a fenntartása sem vészes, mert aránylag stabil. Még a jelentősen elavult és support nélküli XP is elterjedt, ezért is lett nagy balhé a közelmúltbéli zsarolóvírus terjedéséből. Hogy pontosan mi az elterjedt az USA rendőrségeinél, nem tudom, de szakmai szemmel nézve nem meglepő a dolog.

előzmény: paksiendre (#2987)