Tévésorozatok 👁

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2021-03-30 19:17:43 agymosott09 #3928

"Hűen a Drót szellemiségéhez" - hát, valójában azért szerintem inkább pont eltérően a Wire szellemiségétől. A Wire-ban általában még az utolsó legalja dílerek is értelmes, tartalmas, szórakoztató, értelmiségi fejjel befogadható beszélgetéseket folytatnak egymással, és ilyen szempontból fake a film, hamis szórakoztatóipari termék. A Wire olyan szempontból realisztikus, ahogy a társadalmi alrendszerek működését bemutatja. De ahhoz, hogy ezt megtehesse, hogy ez nézhető legyen, csalnia kell. Marlo viszont valóban eltér az idealizálttól, ő egy igazi féreg, de szinte az egyetlen a sorozatban, akivel még egy gramm együttérzésre sem képes a néző. A valóságban a 90% az lenne.

előzmény: Olórin (#3927)

2021-03-22 11:06:24 Olórin #3927

Hosszú évek után újra elővettem a Drótot (tegnap fejeztem be a negyedik évadot), és már komolyan nem emlékeztem rá, hogy Marlo ennyire jó karakter... az egész film- és sorozattörténet egyik legvisszataszítóbb és így legjobb pszichopatája. Az ilyen figurákat általában felvértezik humorral, eleganciával, karizmával, vagány egysorosokkal vagy valami extravagáns dologgal, ami fogyaszthatóbbá/menőbbé/emlékezetesebbé teszi őket, Marlo viszont - hűen a Drót szellemiségéhez - egy humortalan, stílustalan, pragmatikus, érzelemmentes, slampos, szűkszavú emberhulladék, akivel minimális kapcsolódási pontot se lehet találni, és így valami félelmetesen hiteles. Tökéletes leképezése a sorozatban ábrázolt rideg, embertelen, bürokratikus drog-rendszernek (ami alatt nem csak a dílerek és drogbárók világát értem, hanem a törvényhozási és igazságszolgáltatási ágat is).

2021-03-17 14:34:04 Kempesbaba #3926

Tartok tőle hogy az a ,,felesleges mellékszál" lesz a második évad alapja. Ugyanis már berendelték a második évadot.

előzmény: Hanoi (#3925)

2021-03-17 13:07:00 Hanoi #3925

Láttam én is.
Az eleje tetszett, jó a felütés, de hamar kimerül, és egy idő után unalmassá válik. Ha a felesleges mellékszálakat mellőzik és a fő cselekményt feszesebbé, sőt érdekesebbé teszik - azaz ha kb 2-3 résszel kevesebb lett volna :) - akár még lehet, hogy tetszik is.

előzmény: Kempesbaba (#3922)

2021-03-17 08:52:38 Kempesbaba #3924

Én már három napja befejeztem,de nem vagyok képes eldönteni hogy tetszett-e. Kiváló alapötlet, nagy véres katyvaszban tálalva. Tényleg nem tudom hova tenni...

előzmény: Rituska (#3923)

2021-03-17 08:25:11 Rituska #3923

Én elkezdtem, de abbahagytam. Jó az alapötlet, de ellaposodik egy idő után, és engem nem sikerült lekötnie.

előzmény: Kempesbaba (#3922)

2021-03-16 20:57:23 Kempesbaba #3922

Valaki látta már A légikísérő című minisorozatot?

2021-02-22 10:09:43 kaamir #3921

Fargo S04

Kapott ez az évad hideget-meleget, és bár tény, hogy nem olyan mestermű, mint az előzők, azért így is kiemelkedő.

Ha a Coen-életműben kell elhelyezni, akkor viszont ez már a nem a Fargo, sokkal inkább a Halál keresztútján. Nagy ívű, epikus gengszterdráma, természetesen alaposan kiforgatva és parodizálva.

Ahogy a műfaj klasszikusaitól megszokhattuk, a szereplők rengeteget moralizálnak, nagy beszédeket mondanak, próbálnak a másik értelmére, érzelmére hatni. Csakhogy itt ennek a világon semmi hatása nincs. Talán ez az évad legfontosabb gondolata: nincs olyan, hogy gengszterromantika és gengszteretika. Hiába a nagy szavak, a végén úgyis csak az erőszak számít. Lehetsz akármilyen fennkölt, agyafúrt, elismert, nem ez oldja meg a dolgokat. Hanem az, hogy ki meri meghúzni a ravaszt, elővenni a kést stb.

Ahogy már Hawley-től megszokhattuk, a képi világ elképesztő, a történetmesélés játékos és a dramaturgia csapongó (jó értelemben). Külön érdekes a 9. rész, ami igazi szürreális coenes agymenés, szépen megidézve a
Barton Finket. (vizuálisan is az évad egyik legjobbja: egy fekete és fehér karakter menekülnek közösen, fekete-fehérben filmezve. Aztán amikor a fehér karakter meghal, a kép is színessé válik. Nagyon kreatív.)

Ami a negatívumokat illetti, itt sajnos visszaüt a műfaj. Lerágott csont a maffiafilm, amiben olyan igazán újat nem sikerült mondani. És hát rengeteg, de tényleg rengeteg a szereplő. A fele is elég lett volna, és akkor talán jobban el lehetett volna mélyedni.

A legnagyobb hiba azonban a két főszereplő kiválasztása. Jason Schwartzman még csak-csak elmegy olasz főnöknek, de Chris Rock epic fail. Köze nincs a drámához, annyira rossz, hogy az hihetetlen. Kettejük béna alakítását szerencsére remek mellékszereplők kompenzálják. Külön kiemelést érdemel Jessie Buckley az őrül nővér szerepében, és főleg Salvatore Esposito agresszív testvérként.

Értékelendő, hogy az alkotók három évad után most valami mással próbálkoztak, és természetesen az igényességre való törekvés a 4 etapban is tetten érhető. Csak talán jobban át kellett volna ezt gondolni, kicsit nyirbálni a sztorin (Ethelrida pl. narrátorként, kvázi főszereplőként is hót felesleges, ahogy a két szökött fegyencnő is, és a hébe-hóba megjelenő feltámadó halottak is inkább a wtf-kategóriába tartoznak).

A legnagyobb erénye viszont az, hogy két szinten is élvezhető: vérbeli gengszterfilmként és annak paródiájaként is.

2021-02-14 19:56:05 Joeker81 #3920

Telex kritika a Hannibal Lecter-univerzumban játszódó Clarice c. új CBS sorozatról:
Ezért nyugodtan hallgathattak volna tovább a bárányok

"Újabb sorozatot szült a Hannibal Lecter-univerzum, a középpontban viszont az elmúlt 30 évben először nem a kannibál sorozatgyilkos, hanem a sikerfilm FBI-nyomozója, Clarice Starling áll. Hannibal nélkül elég vérszegény a CBS-en induló Clarice kezdete, de egyáltalán nem menthetetlen a kényszerű csavarral készült sorozat."

2021-02-13 11:44:55 Kempesbaba #3919

Ami viszont ebben az ügyben nagyon csípi a szememet, az az időzítés.
Ez a dolog nem egy szexuális zaklatási ügy, ami évekig rejtve maradt és most derült ki. Ez a hölgy sosem rejtette véka alá a véleményét, tudni lehetett miket gondol bizonyos dolgokról. Nem hiszem el, hogy a mikiegér gyárban nincs egy ,,HR-es” vagy valaki, akinek az lenne a dolga, hogy a szerződtetni kívánt művésznek közösségi média felületeire ránézzen és ott tisztába kerüljön a politikai és egyéb vélemény nyilvánításaival.
A disney valószínűleg mindennel képben volt, de úgy döntött, hogy félre néz. És ez a félre nézés nem volt más, mint egy gazdasági döntés. Viszont most jött el az a pont, hogy a sorozat szempontjából holt idő van (lement a második, de még nem forgatják a harmadik szezont), és így a legkisebb presztízs és anyagi veszteség árán szabadultak meg egy számukra kínossá vált problémától.
Ezzel nem is lenne gond, de hogy ezt a gazdasági döntést morális inkompatibilitásként kommunikáljak, az számomra undort keltő…

előzmény: franci (#3918)

2021-02-13 08:04:05 franci #3918

Máshol fejtettem ki, hogy én igyekszem külön kezelni a színészt, mint alkotót, és a színészt, mint embert. Ezért is néztem volna meg ugyanúgy Spacey-vel is az All the money in the World-öt, ahogyan Plummerrel tettem. Bírom Carano-t a vásznon, és ugyan a maszkellenességével nem értek egyet, még azt is csíptem valahol, hogy nem kért emiatt bocsánatot, és nem térdelt be, ahogy sokan, miután kritizálják az álláspontját. De az elmúlt napokban tett megszólalásai és IG story-jai után nem tehette meg a Disney, hogy nem rúgja ki. Ha megtart egy ilyen elvekkel rendelkező és a haláltáborokból viccet űző embert, azzal kiáll az értékrendje mellett. És van az a határ, ahol ezt nem teheti meg. Nyilván bánom, hogy Dune karaktere nélkül folytatódik a Mandalorian, de Carano nyilatkozatai után ez volt a helyes döntés. Azt nem tudom, mennyiben volt direkt provokáció, és mennyiben szimplán hülye...

2021-02-12 23:04:06 VVega #3917

Gina Carano egy elképesztően ostoba ember. Már a nyilvános megszólalásai alapján. Amivel nem lenne nagy baj, ha megtartaná magának, és nem hangosan kiabálná bele a világba.

előzmény: franci (#3915)

2021-02-12 14:56:08 Kempesbaba #3916

Rendkívül ambivalens érzéseim vannak az üggyel kapcsolatban. Egyrészt nagyon bírom az ilyen karakterű nőket-akár a magánéletben is-,jól is hozta a kemény csaj szerepét a Mandoban, érdekes ellenpontja volt a főhősnek, és ahogy lentebb is írtam nagyon szimpatikus hogy úgy hozza a girl power-t-nem csak a sorozatban, hanem más filmjeiben is- hogy attól nem tör rám a rosszullét.
Ugyanakkor jó ideje követem már a közösségi oldalain és az ottani megnyilvánulásai nagyon távol állnak az én értékrendemtől. Ezek szerint a disney-ékétől is.
Egyébként itt egy elég korrekt cikk a témában a telextől:
https://telex.hu/szorakozas/2021/02/12/gina-carano-mandalorian

előzmény: franci (#3915)

2021-02-12 12:51:48 franci #3915

Mit szólsz Gina Carano kirúgásához?

előzmény: Kempesbaba (#3908)

2021-02-11 12:38:18 franci #3914

A hasonlóságot már elengedtem egy ideje, Fassbender is jobb Jobs volt, mint Kutcher. Ha színészileg nézem, Pascallal mindenképp elégedett vagyok, Ramsey-t szerettem a GoT-ban, az esélyt megkapja. A játékadaptáció mivolttól félek igazából...

2021-02-11 10:59:26 Ubul #3913

én úgy vagyok vele, hogy ez egy feldolgozás, plusz színészet...ha utóbbit visszaadják a képernyőn, már előny

előzmény: BalaKovesi (#3912)

2021-02-11 09:21:13 BalaKovesi #3912

Meg is van a The Last of Us sorozat két főszereplője. Hát nem tudom... Nem akarom előre leírni, lehet csak azért vált ki belőlem felemás érzéseket a hír, mert nagyobb hasonlóságra számítottam. Remélem meglepnek.

2021-01-24 21:22:01 Edwest12 #3911

Úgy látom, nem írt még itt senki a Végítélet (The Stand) című Stephen King sorozatról. Mi a véleményetek róla?
Bevallom, számomra egy kicsit lassan és szétesősen indult. A könyvet nem olvastam, a klasszikus minisorozatot meg nagyon szeretem, így nálam eleve hátrányból indult, és a mi napig nem volt képes igazán megszerettetni magát velem. Pedig vannak nagyon jó dolgok benne, ez tagadhatatlan. A betegség például állati jól (állati gusztustalanul) van ábrázolva, és van pár, a klasszikus castingnál jobban eltalált karakter is. Ilyen például Tom Cullen (Brad William Henke), aki valószínűleg nem csak nekem vált egyik kedvencemmé. Az Owen Teague által játszott Harold Lauder kedvenc nyilván nem lesz, de szintén jól el van találva. És még sorolhatnám a színészeket sokáig, de igazából alapvetően mindenki rendben van, így nem hiszem, hogy túl sok szót volna érdemes erre a dologra pazarolni. Azt gondolom, egy kicsit több horrorisztikus elem bőven beleférne a sztoriba. Még van persze három rész, remélhetőleg Randal Flagg barátunk leveti végre konszolidált külsejét, mert egyelőre maximum szutykos volt, az meg nem elég hozzá, hogy sátáninak tartsuk. Nézem a sorozatot, nem túl lelkesen. Kitartásom sokkal inkább szól a klasszikus verzió által megszeretett történetnek, mint e feldolgozás érdemeinek. Sajnos minden igyekezete ellenére ez a sorozat unalmas. Egyszerűen hiányzik belőle valami, ami miatt az ember igazán várni tudná az új részt.

2020-12-20 21:00:34 Kempesbaba #3910

Végre valaki! :)

előzmény: Rorschach (#3909)

2020-12-20 20:45:40 Rorschach #3909

Teljes mértékben egyetértek minden szavaddal.

előzmény: Kempesbaba (#3908)

2020-12-20 12:22:20 Kempesbaba #3908

Még egy gondolat Mando témában.
Végre egy sorozat (nem mintha az ilyen témájú filmek tobzódnának), amiben úgy tolják a girl power-t, hogy az egyszeri férfiembörnek nem akar kinyílni a bicska a zsebében.

2020-12-20 12:18:28 Kempesbaba #3907

Bármi féle válasz helyett ide teszem a sorozatjunkie az évadról szóló topikját. Érdemes átböngészni a hozzászólásokat, ha van türelmed kiválogatni az ocsú tengerből az érett búzaszemeket, igen érdekes hozzászólásokat olvashatsz a témában pro és kontra:
https://www.sorozatjunkie.hu/2020/12/18/the-mandalorian-vege-a-2-evadnak/
Illetve még ide szúrom neked Viking komám yotube videóját, ahol kibeszélik az évadzárót:
https://www.youtube.com/watch?v=llWxTR5wgWE
Zárszónak még annyit, hogy a disney-nél beindult egy tanulási folyamat, egy gondolkodásmód váltás, aminek a vége remélhetőleg az lesz, hogy a legújabb kori trilógia végre oda kerül, ahová valójában való...
Ja és nálam a hét szava a rekanonizáció :)

előzmény: caulfield (#3906)

2020-12-19 23:37:24 caulfield #3906

A történetet végül a fináléban feloldó valakire gondolok, akinek a sorsát Johnson filmje meséli el. Szerintem érdemes onnan is nézni azt a végső érzelmi dúsulást, valamelyest más megvilágításba is helyezi a befejezést. (Bár emellett azért elszakadhatnának már ettől a száltól.)

2020-12-19 18:22:39 Kempesbaba #3905

Ezt fejtsd már ki nekem pár szóban kérlek.

előzmény: caulfield (#3904)

2020-12-19 18:14:31 caulfield #3904

Ennek a sorozatnak, mert eléggé kapcsolódik Johnson filmjéhez.

előzmény: Kempesbaba (#3903)

2020-12-19 18:09:07 Kempesbaba #3903

Minek az utolsó részét?

előzmény: caulfield (#3902)

2020-12-19 17:43:59 caulfield #3902

Nem láttad az utolsó részt?

előzmény: Kempesbaba (#3901)

2020-12-19 12:53:13 Kempesbaba #3901

A Johnson nevezetűt nagyon nem kéne ide citálni. Egyrészt a műve felettébb megosztó, másrészt-hála az égnek- (még?) nem kapcsolódik a tárgyalt szériához.

előzmény: caulfield (#3899)

2020-12-19 12:49:25 Kempesbaba #3900

Huhh, még egy nappal a záró epizód megtekintése után is a hatása alatt vagyok. Tökéletesen elvarrták a fő szálat. Meglepetést okozott, de ha végig gondoljuk, csak ez az egy ésszerű lépés létezett az ügy megoldására. Kíváncsi vagyok rá, innen hogyan folytatják majd a sztorit. Nekem az első szériával sem volt bajom, de a második talán egy szinttel még jobb volt. (Bár a második epizódot még mindig nem tudom megbocsájtani, de sokan vigasztalnak azzal, hogy ha majd darálva újra nézem, akkor majd könnyebben át siklók rajta, mint amikor hetiben néztem és volt rá egy egész hetem, hogy rágódjak rajta.)
A stáblista utáni jelenet pedig komoly meglepetés volt. Különösen az, hogy Bib Fortuna hogy megtokásodott. Úgy látszik a hatalom hizlal :D
Tűkön ülve várom 2021 decemberét. (és persze kíváncsian várom hogy a többi bejelentett tonnányi tartalomból végül mi és milyen minőségben fog majd realizálódni )

előzmény: ChrisAdam (#3897)

2020-12-19 11:28:35 caulfield #3899

Nálam is kiállta az erőpróbát. Az első néminemű satnyaságai után a második évadra nagyon eltalálták az egyensúlyt. Ilyen nívót látvány téren még nem képviselt szerintem egy sorozat se. De végre a Disney Favreau személyében hozott valakit (Johnson után ismét), aki tartalomban is tudott újat hozzáadni ehhez a világhoz, nem elégedtek meg azzal, hogy csak megcsapolás céljából hozzávarrjanak az egészhez valami szépet.

előzmény: ChrisAdam (#3897)

2020-12-19 07:46:24 VVega #3898

Én ugyanazt gondolom, amit eddig is: tökéletesen elszórakoztam rajta ezekben a heti bő fél órákban, kicsit tágult is az élőszereplős Star Wars univerzum, az akciójelenetek pedig szenzációsak. Habkönnyed matiné volt, ami nekem hiányozni fog.

előzmény: ChrisAdam (#3897)

2020-12-18 23:44:12 ChrisAdam #3897

Na, mit gondoltok a Mandalorianről, látva az egész sztorit? :)

(Láttátok a stáblista utáni jelenetet?)

2020-12-04 13:22:37 kaamir #3896

Alien Worlds

Annyira tukmálta a Netflix, hogy csak belenéztem, de egy rész elég is volt. Látszik, hogy sok pénzt költöttek rá, igényesek az effektek és a mai trendeknek megfelelően beutazták a fél világot vágóképekért és interjúalanyokért (helló, környezetvédelem).

Viszont nekem ez nagyon tudománytalan. Igazából azt se lehet megjósolni, hogy milyen lesz az élővilág itt a Földön mondjuk egymillió év múlva, nem ám azt, hogy más bolygókon (esetleg) mi a helyzet. Sajnos az Alien Worlds nem is igyekszik tudományos alaposságra, inkább megmarad a látványtervezők tech-demójának.

2020-11-29 21:20:30 critixx #3895

Röviden:

Saruból egész jó kapitány lett, tetszik az ív, amit az első évad óta bejárt. Burnham viszont kicsit irritáló, oké, hogy rebellis, nem tud a seggén megülni, satöbbi, de azért van egy minimum hierarchia egy csillaghajón, amit be kéne tartani. A 32. századi világ tetszik, végre egy olyan éra, amit eddig még nem ismertünk - érdekes felfedezni a Föderáció bukása utáni világot, sorban ellátogatni a korábbról jól ismert bolygókra, megnézni, mi lett velük - Föld, Trill, most legutóbb a Vulkán. Összességében a hibái ellenére tartja a színvonalat a sorozat, de Pike hiánya nagyon érződik, a második évadban ő volt, aki összefogta a szériát és most ez nincs...

Ja, bocsi, ez nem az...

előzmény: ChrisAdam (#3891)

2020-11-29 20:06:41 Kempesbaba #3894

Dehogy,arra vagyok fóbiás,ha visszaélnek a rajongásommal és a türelmemmel

előzmény: Xuja (#3893)

2020-11-29 19:53:10 Xuja #3893

Arachnofobia? :D

előzmény: Kempesbaba (#3892)

2020-11-29 19:46:26 Kempesbaba #3892

Alakul ez :)
Kezdik velem végre elfeledtetni az s2e2 pokos baromságát. Csak így tovább!

előzmény: ChrisAdam (#3891)

2020-11-29 19:02:56 ChrisAdam #3891

Mandalorian: mit gondoltok a legutóbbi részekről?

2020-11-14 21:43:19 ChrisAdam #3890

Lehet, hogy nem a Mandalorian lesz az, aki a legmélyebb karaktereket, legmeglepőbb fordulatokat, legnagyobb igazságokat szállítja a képernyőre, de basszus, úgy érzem, kezd összeforrni az a mély és gyógyíthatatlannak hitt seb, amit a kilencedik epizód okozott. A Skywalker kora óta nem nagyon néztem a Star Wars háza tájékára, pedig nagyon jól tudjátok, milyen volt mindig is a viszonyom ehhez a franchise-hoz.
Most pedig a Mandalorian minden hibája ellenére tökre hozza azt, amit annak idején a könyvek hoztak, ahogy az kell. Idegen világok, lények, akciók, sztorik, amik nem köthetők a fősztorihoz, mégis ott van ízig-vérig a Star Wars-hangulat. És most először érzem azt, hogy meg tudnám újra nézni a filmeket is.
Terápiás, na.

2020-11-08 13:30:47 Olórin #3889

Most nem azért, de akiben a teljes első évad után még mindig nem tudatosult, hogy ez nem egy modern, fullösszefüggő narratíva, hanem legalább annyira dolgozik a klasszikus egy rész-egy eset struktúrával is, az valahol megérdemli, hogy még mindig értetlenül és duzzogva pislogjon.

előzmény: Kempesbaba (#3888)

2020-11-08 12:48:23 Kempesbaba #3888

The Mandalorian s2e2:
Nem szoktam ilyet, de most más tollával fogok ékeskedni.
Egy másik oldal komment szekciójában tökéletesen megfogalmazták azt, ami gondolat péntek óta bujkál bennem.
Köszönet érte Hurvinek-nek:
,,Én nagyon türelmes, sőt lelkes voltam a legutóbbi időkig, de itt a második évad második részénél eltört bennem valami. Amikor lefutott a stáblista is-imádom azokat a rajzokat-egy szó tört ki belőlem: alibizés.
Írnak erre mindent, hogy töltelék, meg filler epizód, de ez szerintem nem más mint a nézők (rajongók) megvezetése. Most hogy két rész lement már az új évadból is, vissza néztem az első évadra is futtában és ha egybe vesszük, az elérhető tíz epizódból 3-4 ilyesmi volt. Ennyi egy 24 részes évadnál talán még belefér, itt nagyon nem.
De ha vissza gondolok az első szezon utolsó része után milyen gondolatok motoszkáltak bennem, merre felé folytatják a sorozatot, ahhoz képest abból itt semmi nincs. Hangulat teremtés, fan service (de utálom ezt a szót), és ennyi. Ezt a tíz epizódot egy ügyes vágó össze tudná hozni egy 70 perces filmé és annyi.
Amikor tavaly elindult a széria, azt hittem hogy ez ad majd új lendületet a franchise-nak és főnixmadárként fog feltámadni hamvaiból, de egyre inkább azt érzem hogy a star wars halott és a The Mandalorian a gép ami mesterségesen ideig-óráig még életben tartja… "

2020-11-04 13:34:30 VVega #3887

Nagyon tetszett a Mandalorian új évadának első része. Elkezdtem nézni a Suburrát is, zseniális sorozat, imádom minden percét.

2020-11-04 11:25:35 Ubul #3886

most kezdtem pótolni a Dark utolsó szezonját, hát számomra csalódás, amit itt már összekavarnak. 1 rész van hátra, de amit eddig 2 évadon keresztül felépítettek univerzumot, nálam a 3. évaddal félrement, egyben untatott is az első 4 rész pl (ritka az mikor teljes képernyőn nézem pl monitoron az adott filmet/sorozatot, de a Dark 1-2. évadja ilyen volt, nem tudtam mást csinálni mellette)

2020-11-04 09:00:38 BalaKovesi #3885

Dylan Grazert én is nagyon kedvelem az Az és a Shazam miatt, ügyes a srác, van benne potenciál, viszont itt egyszerűen nem értem a kapcsolatát az anyjával, nem értem hogy miért van mindenki oda a Scorsese lányért, én legalábbis semmi kisugárzást nem érzek a részéről, valamint itt is érzem, hogy amolyan Guadagninosan akarnak valamit mondani a képek, érzékeltetni, csak hozzám nem jut ez el. Valamint ami még nagyon hiányzik a We Are Who We Are-ból, az a megkapó zene. Két olyan filmje után, ahol olyan tehetséges előadók (Sufjan, Yorke) hoztak olyan zenéket, mint a Mystery of Love, a Visions of Gideon, vagy a Suspirium, egyszerűen ennek eddig fájóan semmitmondó zenéje van. Mindezek ellenére mégis van benne valami, amitől újra meg újra folytatom, de nem tudnám megmondani mi az.

előzmény: elzablues (#3883)

2020-11-04 08:55:23 BalaKovesi #3884

Igen-igen, ezért is írtam, hogy nem kifejezetten a környezetvédelemre van kihegyezve. Viszont végiggondoltam az összes részt, és egyszerűen nem jutott eszembe egy sem, amiben ez lenne a központi téma, a mesterséges méhek viszont lehetnek kapcsolódási pontok. De a klímaválság témáját talán már koncepció szintjén ki is zárja a Black Mirror, mivel nagyjából minden rész arról szól, hogy technológiailag megoldottuk a problémáinkat, csak magát az emberi természetet nem tudtuk megoldani.

előzmény: Ubul (#3882)

2020-11-04 07:37:26 elzablues #3883

Így tudnám megfogalmazni én is. Az első rész utáni pozitív visszajelzések miatt nekikezdtem, 4 részletben néztem végig az évadnyitót... A Scorsese lány kifejezetten irritált. De Jack Dylan Grazer-ben van valami, ill. ugye Guadagnino, szóval nézem azóta is, a 2. résztől fog.

előzmény: BalaKovesi (#3878)

2020-11-04 07:17:13 Ubul #3882

igen, mesterséges méhek vannak benne, mert kihaltak az élők.
Viszont inkább a megfigyelésre és hackre megy a téma, mint környezetvédelemre/szennyezésre

előzmény: BalaKovesi (#3880)

2020-11-03 23:20:51 Umberto #3881

Köszönöm szépen, lecsekkolom! ;-)

előzmény: BalaKovesi (#3880)

2020-11-03 23:05:15 BalaKovesi #3880

A Hated in the Nationben megjelenik a méhek létfontossága. Nem kifejezetten a környezetvédelemre van kihegyezve, de azért a méheken keresztül meg van pedzegetve a téma azt hiszem, bár nem kristálytiszták az emlékeim. Remélem tudtam segíteni!

előzmény: Umberto (#3879)

2020-11-03 22:52:08 Umberto #3879

Sziasztok!

Van-e olyan Black Mirror-epizód, amiben a környezetszennyezésről vagy bármilyen ökológiai problémáról van szó?

Köszönöm a segítséget!

2020-11-03 21:54:43 BalaKovesi #3878

Nekem nem, mégis nézeti magát. Már az első rész sem tetszett, megfogni viszont annyira megfogott, hogy azóta is nézem. :D Guadagninot egyébként bírom alapvetően, mégha a Suspiriát nem is teljesen értem.

előzmény: elzablues (#3877)

2020-11-03 13:09:17 elzablues #3877

Nekem bejön Luca Guadagnino-tól a We are who we are.

előzmény: Xuja (#3875)

2020-11-03 13:07:51 elzablues #3876

A háttérnek és annak, mennyiben vesz részt az egészben, nem néztem után, csak egy másik kommentszekcióból fordultam ide. Majd legközelebbre tanulok hibáimból, a megjegyzések pedig jogosak, köszönöm.

2020-11-03 13:02:15 Xuja #3875

Kicsit OFF: Eleve szerintem majdnem minden sorozatra igaz, hogy ott elsősorban bérrendezés történik, nem véletlenül általános az, hogy az epizódokat különböző személyek rendezik rotációban.

De ha tudtok kivételeket, akkor ne tartsátok magatokban. :) Nekem így kapásból csak a Twin Peaks meg a Riget ugrik be, de ugye ezek eleve két emblematikus rendező munkái.

2020-11-03 12:46:16 ChrisAdam #3874

Szerintem hiba ennyire Favreau-t összekapcsolni a Mandalorian-nal. Egy ekkora produkció nem csak rajta múlik, hanem több tucat más emberen. Ő csak "elviszi a balhét", meg persze ámeneket mond, max. Szóval igen, ne ez alapján ítéld meg (főleg ne rendezőként, hiszen több rendező is közreműködik az évadok során). Egyébként én bírom a csávót, jó dolgokat csinált, de csak egy jófajta kisiparos.

Mandalorianról: az utolsó snittnél felment a pulzus, igen. Főleg, hogy az egész rész elég magas fordulatszámon pörgött, baromi jó felütése volt így a második évadnak.

Egyébként pedig érdekesség azoknak, akik szeretnek a színfalak mögé látni: a Star Wars megint úttörő, és ezt baromira bírom.

2020-11-03 11:20:44 Kempesbaba #3873

Favreau egy bérmunkás a mikiegéréknél. Az így befolyt bevételeiből tudja finanszírozni az olyan projektjeit mint a Séf.
Aki pedig a Mando alapján ítéli meg ennek az embernek a képességeit, arra a helyedben nem is igen hallgatnék...

előzmény: elzablues (#3872)

2020-11-03 11:11:19 elzablues #3872

Hidegen hagy a SW úgy istenigazából, majd egyszer, talán megérik bennem, h megnézzem, más esetben is volt már így. Favreau-t stabil közepes rendezőnek tartom, de erre többen kb. esküdtek, h magasabb szintet képvisel, mint amit átlagosan produkál. De így akkor nem erőltetem, A séfre viszont ránézek majd, köszi.

előzmény: Kempesbaba (#3871)

2020-11-03 10:52:41 Kempesbaba #3871

Röviden válaszolva, nem.
Hosszabban kifejtve, ne ezzel a sorozattal kezd az ismerkedést a star wars univerzumával. Egy könyvet sem a közepén kezdesz el olvasni.
Ha meg Jon Favreau érdekel, inkább nézd meg a A séf című filmjét.

előzmény: elzablues (#3869)

2020-11-03 10:46:55 Kempesbaba #3870

Szívemből szóltál.
És az utolsó pár képkockától minden hardcore rajongónak megugrott a pulzus száma :))

előzmény: ChrisAdam (#3867)

2020-11-03 10:41:50 elzablues #3869

Jon F. kapcsán ajánlották más fórumon. Értelmezhető/élvezhető úgy, h az ember egyetlen SW filmet látott, és nem is tervez többet?

előzmény: ChrisAdam (#3867)

2020-11-03 09:49:27 manuva #3868

Az a Mandalorian?

előzmény: ChrisAdam (#3867)

2020-11-03 09:45:49 ChrisAdam #3867

A Mando új fejezete igencsak zseniális lett.

2020-10-28 14:58:02 dézi #3866

valakinek megvan esetleg a Rita 5. évada, vagy tudja, honnan lehet beszerezni? köszi.

2020-10-14 19:02:38 ryood #3865

említettétek már itt a Kalifat című svéd sorozatot. köszönöm, mert utánanéztem, és meg is néztem. és hát hú! nagyon beütött, mondhatni...és alig várom, hogy folytatódjon (a befejezés alapján ez erősen lehetséges). lehet ennél jobbat írni gy sorozattal kapcsolatban?
ja. valami nagyon mai, nagyon aktuális a témája, és azt hiszem objektív amennyire lehetséges.
persze a vallási fanatizmust, fundamentalista politikai iszlámot egyértelműen elítéli, nagyon helyesen, közben sikerül árnyalt képet mutatni a helyzetről, mindkét fél problémáját ábrázolván. valahogy így kellene ezt.
és iszonyúan feszült, érzelmileg is rettentő intenzív, az atmoszférája teljesen magával ragad, rátelepszik az emberre, nézőjére.
én mindenkinek csak ajánlani tudom.

2020-10-12 22:35:17 Rorschach #3864

A szétszórt nagyon jó szó rá. Ha lenyesnék a felesleget és ráfeküdnének az erősségekre, fantasztikusan jó sorozat lehetne belőle.

előzmény: ender1112 (#3863)

2020-10-12 13:05:16 ender1112 #3863

Ja, a The Boys második évad tényleg rosszabb lett: unalmasabb, logikátlanabb, szétszórtabb. Kár, mert az első évad szvsz jobb is lett, mint a képregény, ami azért elég ritka eset.

előzmény: Rorschach (#3862)

2020-10-12 00:58:29 Rorschach #3862

Raised by Wolves: Nagyon hamar berántott a sorozat, mert imádni valóan high concept és ekkora ambíciókat muszáj elismerni... aztán már rögtön a pilot végén kaptam is egy-két józanító pofont, nehogy túlságosan nekiálljak lelkendezni.

Nagyon nagy úr a kettősség. Beférnek olyan marhaságok két világbajnok ötlet közé, hogy nem is értem, hogy lehetett ezt így kitalálni. Viszont az érem másik oldalán elképesztően jól néz ki a sorozat, látszik rajta a production value rendesen - meg Ridley Scott rendezése is az első két részben, szinte már vártam, mikor találják meg az alien tojást. Plusz imádtam, hogy végre valami "eredetit" kapunk, még a marhaságok ellenére is vitt előre a roppant érdekes világ, amit teremtettek. Még akkor is, ha sok minden innen-onnan van kölcsönözve. Ja és az intrója mesés, nem is tudom, mikor láttam hozzá foghatót, fantasztikusan jó hangulatteremtő, egyszer sem tekertem át.

Aztán a hatodik résszel megtörténik, ami felé addig haladt a sorozat, és pont akkor esik szét az egész, amikor a leginkább a toppon lehetne. Iszonyatosan kisiklik az évad második fele, az utolsó négy rész közül egyik rosszabb, mint a másik. Egy helyben rostokol az egész, legszívesebben elordítottam volna magam, hogy "haladjunk már!" Ami pedig mégis történik, fúha...

Fogalmazzunk úgy, hogy egy ilyen utolsó rész után a második évadból már nem fogok kérni.


The Boys S2: Sajnos ezt se lehet kitenni az ablakba, arányérzék nélküli, jobbára elcseszett folytatás. Butácska, veszedelmesen túltolt évadot sikerült kiizzadni, nagyon kevés tényleg jó pillanattal. A legnagyobb baj, hogy olyan az egész, mintha egy ötéves írta volna; a szó legrosszabb, legegybitesebb értelmében amerikai a második évad. Tetszett tavaly az erőszak? Kaptok még dögivel, minden részbe rakunk legalább egy öncélú csonkolós jelenetet, jó közelről fogja majd venni a kamera. Tetszett Homelander beteg karaktere? Na majd most lesz csak igazán perverz. Tetszett a szatirikus humor? Tartjuk a görbe tükröt most is, de azért lényegesen leegyszerűsítve, hogy mindenki megértse az üzenetet.

Közben a karakterek elvesztek, a sztori meg tiszta röhej - mintha elfelejtették volna a fiúk, hogy mintegy mellékesen mi is volt az eredeti céljuk, és szuperhős-gyilkolás helyett egy drogkartellnél bámulják a tévét meg mellékküldetésre mennek emberrablósat játszani, már amikor nem ugranak egymás torkának.

Plusz le kell írnom, mekkora faszság volt úgy kiadni a sorozatot, ahogy: három részt egyben, a maradék ötöt meg hétről hétre, jesszuska. Annyira vánszorgós, ezerötszáz mellékszálon araszoló a történet amúgy, hogy nem bírtam nem darálva nézni, az első hármas után úgy döntöttem, ezt inkább megvárom és lenyomom egyben, mert különben beleőszülnék.

Nem tudom, visszatérek-e a következő évadra. A szereplőktől elidegenítettek, a cliffhanger hidegen hagyott, a számtalan mellékszál közül pedig szinte egyik sem érdekel. Sokkal több van ebben a témában, mint amennyit ezúttal kihoztak belőle.

2020-10-09 11:18:22 critixx #3861

Star Trek: Lower Decks

Sokan szkeptikusak voltak, mikor bejelentették, hogy a Rick és Morty egyik alkotója egy felnőtteknek szóló animációs vígjáték-sorozatot készít, ami a Star Trek világában játszódik. Az én szkepticizmusom hamar elillant, mikor rájöttem, hogy ez a sorozat nem más, mint egy hatalmas szerelmeslevél a Star Trek franchise-nak. Szinte minden képkockáján érződik, hogy a készítők vérbeli rajongók, akik százszor látták az összes epizódot és vaskos iróniával szeretnének tisztelegni a "Roddenberry univerzum" előtt. Természetesen szinte minden pillanatra jut egy apró kis geg, "easter egg", ami megidézi a korábbi sorozatok / filmek világát, de többségük nem tűnik üres fan service-nek, hanem okos, kreatív módon vannak elhelyezve. A készítők felteszik azokat a kérdéseket, amiket a rajongók fejében már régóta megfordultak, de sohasem merték őket megkérdezni (pl. tényleg mindenki szexelni jár a holofedélzetre? mi történik, miután az Enterprise felvette a kapcsolatot egy új fajjal, segített nekik, aztán továbbállt?). Gyakran humorizálnak a Star Trek mindenki által ismert kliséivel. Mikor a doktor véletlenül rossz hajóra száll és azt hiszi, egy alternatív univerzumba került... stb...

A sorozat legnagyobb érdeme, hogy nem paródia és nem is mindenestül vígjáték. Egy teljesen korrekt, a kánonba simán beleillő Star Trek széria, hajóval, legénységgel, akcióval, felfedezéssel - az új sorozatok közül ez az első, ami a korábbi, különálló epizódokra épülő "Star Trek formulát" használja -, egy kicsit viccesebben és főként ironikusabban tálalva. A hangulat nagyon "Star Trek-es", főként Az új nemzedék világát idézi meg (Riker, Troi és Q fel is tűnnek egy-egy epizódban). Aki a Discovery-ből és a Picard-ból a "Trekességet" hiányolja, az itt bőven megkaphatja.

A karakterek is jól eltaláltak, a főszereplő négy zászlós négyféle munkahelyi attitűdöt testesít meg. Mariner, aki a kapitány lánya, de titkolja a szabályokra fittyet hányó, "én vagyok az ász" típusú munkaerő, aki unortodox módon, de mindig megoldja a helyzetet. Boimler a lelkes törtető, akinek álma az előléptetés és szívesen nyalja a felettesek fenekét, de tapasztalatlanságával és önbizalomhiányával saját magának tesz keresztbe. Tendi a naiv újonc, aki számára minden feladat egy új kihívás, minden pillanat egy apró csoda. És Rutherford, akinek a legjobb barátja a térhajtómű és még szabadidejében is a munkára gondol, de tényleg szerelemből és nem önérdekből csinálja. A főtisztek kevésbé kidolgozottak, ők inkább egy-egy klasszikus Star Trek sztereotípiát személyesítenek meg (Ransom, a Kirk/Riker típusú macsó, T'Ana, a McCoy/Pulaski-féle zsörtölődős doktor, Shanxs, a mindent felrobbantani akaró biztonsági főnök), de jól eltaláltak és számos derűs pillanatot szereznek a nézőnek.

A legnagyobb gyengesége a sorozatnak, hogy olykor túlságosan is önismétlő - például szinte mindegyik részben ugyanaz a felállás (Mariner+Boimler, Tendi+Rutherford) -, és olykor nem bontja ki eléggé a karakterekben, illetve a köztük rejlő lehetőségeket. De ez egy tízrészes, epizódonként félórás rajzfilmsorozatban persze nehéz. Összességében egy vicces, szórakoztató és ízig-vérig "Star Trekes" produkciót kapunk Mike McMahan-ék műhelyéből.

2020-10-06 21:43:01 Rituska #3860

Északi krimi filmek kedvelőinek különösen ajánlom figyelmébe a Holtszél (Deadwind) című netflixen elérhető sorozatot. Az első évad igazán remek volt, most kezdem a másodikat :)

2020-10-03 11:38:34 elzablues #3859

Az AHS Apocalypse és a Cobra Kai kapcsán kérdezném, érdemes-e belekezdeni bármelyikbe is.

2020-10-03 10:34:10 caulfield #3858

Míg a Raised by Wolves tekintélyt parancsoló módon rajtolt az első részekkel, addig a későbbiekben mintha saját nimbuszának rabjává vált volna. Talán az emberi dráma színpadiassága jelzi ezt a legjobban, és így a merészsége is öncélúbbnak hat. A felmerülő talányok kapcsán is erősen öntömjénezőnek tűnik a sorozat. Bár kétségtelenül a maga nemében egy figyelemre méltó ego trip, vonzó képekkel, terebélyes (de némileg dagályos) jelképrendszerrel megspékelve.
Legalább a végére az kiderül a bolygóról, hogy egy kukacos alma.
Azok az ateisták viszont inkább antiteisták, bár nyilván nincs más választásuk minthogy fegyvert ragadjanak a hitükért, ha túl akarnak élni.

2020-09-18 09:54:04 ryood #3857

szept 30-án érkezik a South park egyórás covid-epizódja! :)

2020-09-15 22:25:34 tomasso #3856

A kalifátus

Érdekes, izgalmas, életszerű, aktuális, drámai, elgondolkodtató.

Intenzív svéd sorozat, üresjárat nélkül. Tökéletesen felépített hatásmechanizmussal robog végig a 8 rész, a befejező epizód ráadásul akkora gyomrost mért rám, hogy végül kiütéssel győzött.
Fókuszban az Iszlám Állam, és egy tervezett svédországi merényletsorozat, amit minden erővel igyekeznek megakasztani a rendvédelmi szervek, egy Szíriában ragadt svéd nő, Perin segítségével.

Nem túlzás, de számomra az elmúlt évek legjobb sorozata ez. A Netflixnek pedig jár a pirospont, a sok hulladék film között igazi kincsek is meglapulnak.

2020-09-14 08:22:52 agymosott09 #3855

Az elmúlt másfél évben összesen 1 db sorozatot néztem, mivel totál tele volt a hócipőm az egész műfajjal. A Raised by Wolves-ra egyrészt afféle katasztrófaturistaként voltam kíváncsi, másrészt Ridley Scott vizuális fantáziája vonzott, de abszolút kellemes meglepetésként értek az eddigi részek. Minden szempontból megállja a helyét, a színészi játék frenetikusan jó, a sztori ügyesen kikerüli a szokásos szappanopera-csapdákat, a vizualitás pedig bámulatos. (Több helyen visszautal a Metropolisra egyébként). Ez eddig közel hibátlan. Kíváncsi vagyok, mikor rontják el. Ha az évad végéig kitartana a szufla, az már csoda lenne.

előzmény: VVega (#3852)

2020-09-06 14:12:23 VVega #3854

Rendben van.

előzmény: BalaKovesi (#3853)

2020-09-06 08:10:50 BalaKovesi #3853

Nekem az előzetesben kicsit gyengének tűnt a CGI, a kész sorozatban milyen?

előzmény: VVega (#3852)

2020-09-05 23:54:08 VVega #3852

Raised by Wolves

Szenzációs. Az első két rész alapján nagyon ajánlom mindenkinek, aki szereti a sci-fit.

2020-08-30 20:16:06 Ubul #3851

hopp, ez nem az amire gondoltam ,sry :) (kár, hogy nem lehet hsz-t törölni)

előzmény: kaamir (#3850)

2020-08-27 08:37:12 kaamir #3850

The End of the F***ing World S01

Jól indul, az első pár rész hatalmas élvezet, miközben még tartalmasnak is mondható. Aztán sajnos egyre több a sablonmegoldás, ellaposodik a sorozat, hogy az utolsó részre összekapja magát. Írói szempontból felemás: néha brutál jó mondatokat adnak a szereplők szájában, néha viszont csak úgy tudnak kimászni egy helyzetből, hogy túltolják a két főszereplő kommunikáció-képtelenségét. Ellenben mindvégig maximális empátiával állnak az outsider hőseikhez, és ez igazán szimpatikussá teszi a sorozatot.

Az már nem annyira, hogy csak nehezen tudták megtölteni a nyolc részt. Gondolom ezért is kellett, mintegy időhúzásként a két nyomozóhölgy, akik viszont sokat nem tesznek hozzá. Nem úgy a két főszereplő - miattuk bőven megéri végignézni.

Még nem tudom, hogy kap-e egy esélyt a második évad, én ezt így kereknek érzem. Nem hiszem, hogy bármi értelmeset hozzá tudnának még tenni.

2020-08-15 10:57:41 Kempesbaba #3849

Ez tipikusan az a sorozat (ide sorolom még pl az Agymenőket is),aminek az alap sztorijában nincs több 3-4 évadnál. De a pénz nagy úr,nehéz neki ellenàllni.

előzmény: kaamir (#3848)

2020-08-15 10:23:37 kaamir #3848

Modern Family

Az első 3-4 évadot imádtam anno: friss volt, vicces és még szerethető is. Aztán, ahogy lenni szokott, átment az egész rutinba, kiszámíthatóságba. El is kaszáltam valahol a 7-8. évad között, de most megnéztem az utolsó két évadot (igen, néhány évad így kimaradt, de igazából nem maradtam le semmiről :D).

Nagy meglepetések nem értek, mindenki (színész, rendező, forgatókönyvíró) csuklóból hozza a kötelezőt, és persze csak semmi újítás, kockázatvállalás. Kár, mert sok helyen lehetett volna borítani a status quo-t, és új irányba vinni a dolgokat. Mivel ez nem történt meg, megmaradt kellemes, semmi extra néznivalónak.

Nem bántam meg, hogy végül végignéztem, de megkönnyebbültem, amikor végre vége lett.

2020-08-15 10:03:36 kilépett felhasználó #3847

Nem akarom alapjaiban aláásni, az amúgy gyenge lábakon álló kijelentéseket a sorozatról, viszont emlékeim szerint nem volt feminista propaganda a kampányban, de ha volt is valamelyest(ami azért nyilván nem lenne meglepő a mostani médiahangulatban) a sorozatra ne fogjuk már rá megint, hogy feminista, mert női kulcsszereplők is voltak benne gazdagon. Voltak, de kapták az erőszakos jeleneteket (ide írnám a példákat, de aki látta a sorozatot annak kapásból eszébe jut fél tucat epic jelenet), valamint a női praktikák és negatív jellenvonások ugyanannyira és kendőzetlenül lettek bemutatva. Persze, a sorozat színvonalcsökkenésével egyenes arányban a szappanbuborékok felbüfögése lett inkább mérvadó.

előzmény: agymosott09 (#3846)

2020-08-14 22:45:44 agymosott09 #3846

Jó, hát ha azt vesszük feministának, hogy valaki elfogadja, hogy a nők is lehetnek árnyalt karakterek, nem pedig együgyű háziállatok, akkor igen. De nálam a feminista azt jelenti, hogy a napjainkban népszerű neo-marxista konteót népszerűsíti a patriarchális elnyomásról. Ilyesmiről meg szó sincs a Twin Peaksben. A női karakterek nem áldozatai a nemi szerepeknek, hanem élnek és visszaélnek a nemiségük adta lehetőségekkel, még a gyengeségüket is fegyverként használják a játszmákban, amelyekről általában jóval többet tudnak, mint az egyszerűbb és könnyebben kiismerhető férfi-karakterek. Erre jó példa Truman sheriff és Josie viszonya, valamint Audrey egész karaktere. Érdekes módon amúgy a feminista kritikáknak nem ezzel van baja, hanem azzal hogy "esztétizálja", sőt, "fetisizálja" a nők elleni erőszakot.

Ami a Trónok Harcát illeti, az például egyértelműen feminista propagandaalkotás lett, a könyvekben is van ugyan érezhetően szándékos female empowerment (ezzel nincs is baj egyébként), de a sorozat minden finomkodás nélkül a mainstream médiából egyébként is ömlő ideológiát közvetíti, eléggé vulgáris formában, erőszakot téve a könyv mélyebb és igazabb megközelítésén. Vicces módon itt is az volt a feminista kritika tárgya, hogy a nők elleni erőszakot a szórakoztatás tárgyává teszi, holott a sorozat jó 90%-a a férfiakkal szembeni erőszakot teszi a szórakoztatás tárgyává.

előzmény: dézi (#3839)

2020-08-14 17:52:00 dézi #3845

ezekről a filmekről még nem tudok nyilatkozni, de 1-2 tervben van közülük.
az On Becoming... is érdekel, még nem ismertem, köszi! a GLOW-t elkezdtem, nem tűnt rossznak, de nem folytattam még, lehet, arra is rászánok még egy kis időt, a Mildred Pierce viszont nem fogott meg, de azzal is lehet, hogy még próbálkozok, mert sokan ajánlják. az Euphoria szintén nem fogott meg egy rész alapján.

előzmény: guybrush (#3844)

2020-08-14 14:19:28 guybrush #3844

Annyi észrevételem lenne, hogyha valamiről a marketingje azt állítja, hogy feminista, akkor egy valami egészen biztosan kijelenthető vele kapcsolatban: nem feminista. Ilyen a Black Christmas (2019), Mary Queen of Scotts (2018), The Nightingale (2018), a The Other Lamb (2020) + a woke Disney úgy általában.

Komplex, többdimenziós női karakterekre viszont a Westworld nagyon jó példa (az első két évad, a harmadikat elcseszték) + Ezeket is ajánlom: On Becoming a God in Central Florida (nekem most ez a kedvencem), Mildred Pierce (2011), GLOW (az első két évad, később szerintem egy kicsit túltolták a népnevelést), Fleabag, Euphoria.

2020-08-14 11:06:40 dézi #3843

a Westworld is olyan, hogy sok feminista szereti (nekem nem tetszett annyira az első rész), de egyébként a Trónok harcáról is nagy viták mentek korábban, hogy feminista-e vagy sem... szóval feministák közt sincs éppen egyetértés, hogy mit is nevezünk feminista sorozatnak / filmnek. de igen, nálam kb ez, amiket leírtál már elég (+ ha tetszik is).

előzmény: caulfield (#3842)

2020-08-14 10:52:48 caulfield #3842

Ha jól értem itt azok a sorozatok játszanak, amelyek rendelkeznek komplex női karakterekkel, akik fontosságukban felnőnek a férfiakhoz. Plusz gondolom az sem árt, ha ezek a nők beszélgetnek egymással női dolgokról. Így szinte valamennyi sorozat megfelelhet - az összetettség és a fontosság eleve emancipatórikusságot tükröz. Inkább úgy tűnik, hogy csak az ízlésen múlik az egész.
(Simán beférhet olyan “fiús műfajú” cucc is, mint például a Westworld.)

előzmény: ender1112 (#3841)

2020-08-14 00:59:38 ender1112 #3841

A Fleabag marhajó, szvsz nem feminista (mer ugyi attól nem lesz feminista egy film, mert nő a főszereplő).
Éppen ezért nem feminista sem a Twin Peaks, sem a Gilmore Girls.

előzmény: caulfield (#3836)

2020-08-13 23:35:28 kilépett felhasználó #3840

Ugyan ilyen spam kommentet lejtett a Revengere is: (fogjuk rá). Szóval ez az újabb bullshit is pont ennyit ér. Valamint, minden izmus lsd. feminizmus szintúgy

2020-08-13 23:10:49 dézi #3839

miért "szegény"? hát úgy, hogy pl. az alapsztori igencsak feminista téma (a régi sorozatra gondolok), azon kívül pedig komplexek a női karakterek, ugyanolyan fontosak, mint a férfiak stb. számomra inkább feminista, mint nem az, de persze bele lehet kötni (de kb minden sorozatba, ha már itt tartunk).

előzmény: agymosott09 (#3837)

2020-08-13 23:05:18 dézi #3838

abból szintén csak 1 részt láttam, nekem nem jött be, de tudom, hogy sokan (feministák is) szeretik.

előzmény: caulfield (#3836)

2020-08-13 22:40:51 agymosott09 #3837

Szegény Twin Peaksből hogyan lett feminista(barát) sorozat? Az angolszász feministák Lynch fejét követelik már évek óta.

előzmény: dézi (#3833)

2020-08-13 22:35:53 caulfield #3836

A Fleabag is kimaradt, vagy nívótlan?

előzmény: dézi (#3835)

2020-08-13 21:05:52 dézi #3835

azt nem láttam, 1-2 részt láttam belőle talán, de ide lehet érteni valóban (bár nekem az a pár rész nem annyira jött be). ja, amúgy nyilván nem teljes lista, csomó mindent nem láttam még, csak tervben vannak, ami később felkerülhet (pl. Killing Eve, Bancroft, Good Girls, Good Girls Revolt stb.)

előzmény: BonnyJohnny (#3834)

2020-08-13 20:45:16 BonnyJohnny #3834

Jól láttam, hogy hiányzik a Gilmore Girls? :O

előzmény: dézi (#3833)

2020-08-13 19:18:08 dézi #3833

itt van pár listám, ha valakit érdekel:
feminista(barát) sorozatok + minisorozatok; legjobb vígjáték sorozatok

2020-08-06 00:21:10 Rorschach #3832

Black Earth Rising

Nagyon erős a Black Earth Rising felütése: a ruandai népirtás felelőseinek perbe fogásáról szóló, főként európai-afrikai sztori, egy leheletnyi John Goodmannel, hogy azért egy kellemesen ismerős amerikai vonal is legyen.

Ami még jobb, hogy nem csak a markolás volt nagy, de hellyel-közzel rá is fog a sorozat a témáira, már egy nyolc részes minihez képest. Ezer százalékig biztos vagyok abban, hogy mélyebben, húsba vágóbban is bele lehetett volna menni Ruanda/DRC helyzetébe, de nagyon tetszett az is, amit ehelyett végül kihoztak a sztoriból az oldalakon túlmutató korrupcióval. Plusz tetszett az is, ahogy a sorozat a végére levetkőzi a fekete-fehér jellegét, bár a sárga boríték tartalma valami elképesztően kiszámítható volt az ötödik perctől kezdve, és az utolsó előtti rész végéig húzni a nagy felfedést, hát, finoman szólva nem volt egy okos ötlet.

De ezzel együtt sem bántam meg a darát - az első két rész fantasztikusan jó és bár a sztori kisebb-nagyobb mértékben megbicsaklik később, a színészek pont olyan piszok jó munkát végeznek a maradék részek alatt is, mint a történet elején. Kis túlzással már ezért is megéri megnézni a Black Earth Risingot, a főszereplővel az élen szinte minden színésznek alkalma nyílt nagyon nagyot játszani, és éltek is vele, e fronton baromi erős a sorozat.

Akinek bejött Az elszánt diplomata (vagy bejött volna, ha a párkapcsolati szálat nem erőltetik annyira a politika ellenében), az bátran tehet ezzel is egy próbát.

2020-07-16 08:39:42 kaamir #3831

After Life

Nem annyira ismertem korábban Ricky Gervais munkásságát, csak pár stand-up láttam tőle. Volt, ami vicces volt, akadt, amelyik nem. De hogy ekkora szíve van a csávónak, azt nem gondoltam volna. Mert az After Life nem egy különösebben vicces sorozat, sőt igazából akkor a leggyengébb, amikor Gervais-ből előtör a stand-upos. És akkor a legjobb, amikor nem történik a világon semmi, csak nézzük ezeknek az imádnivaló figuráknak az életét, mindennapjait. Mindenki olyan angolosan hóbortos, különc, emberi.

Jobbnál jobb jelenetek, pazar színészgárda, életszagú melankólia, szívmelengető pillanatok - megéri tenni vele egy próbát.

2020-07-13 11:26:53 Xuja #3830

Pár sori amihez mostanában szerencsém volt:

Handmaid's Tale S03

Érezhetően gyengült a színvonal, de azért még nézős, ráadásul az utsó 2-3 részre azért sikerült felpörgetni a dolgokat.

I'm Dying Up Here S01-S02

Ez egy elég kellemes meglepetés volt, kár hogy csak két évadot élt meg. A 70-es évek stand-up palettáját mutatja be pár feltörekvő humorista (és egy klubtulajdonos) szemszögéből, és az egész nemcsak baromi hangulatos, hanem kiváló humorú is (nagyszerűen egyensúlyozva a tahóviccek és a kifinomultabb popkulturális utalások között), mindezt abszolút szerethető karakterekkel. Elég hangsúlyosak a drámai szálak is, itt már azért kicsit bele-beletörik az alkotók bicskája, de nagy gond nincs vele. És az a befejezés.. Nem egy remekmű összességében, de bátran ajánlom (HBO GO-n már csak a második évad van fent sajnos).

Twilight Zone S01 (1959)

Ez egy igazi klasszikus, ennek ellenére nem "szerettem" azonnal bele, de pár rész után sikerült ráhangolódnom. Nagyon dióhéjban: arról szól hogy hétköznapi emberek kerülnek cseppet sem hétköznapi helyzetekbe, és erős a sci-fi (de sokszor ink fantasy) vonal, emellett az alkotók kiválóan adagolják a drámát és a plot twisteket is. Sok esetben a csavar előre látható (de a csavarhoz vezető út attól még szórakoztató) és a részek színvonala is erősen hullámzó, de az élmény összességében így is erős, továbbra sem tervezek részeket kihagyni :)

2020-07-09 09:48:28 Ubul #3829

és akkor ott a Better Call Saul...sokak szerint "tökéletesebb" :) :) :)

előzmény: BalaKovesi (#3828)