Tévésorozatok

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-03-17 17:17:35 VVega #3428

Love, Death & Robots: úgy képzeljétek el, mint kb az Animátrix és a Black Mirror keverékét. 10-15 perces, változatos stílusban gyönyörűen animált sci-fi, horror, fantasy történetek. Van néhány könnyedebb darab, de általában 18+ a tartalom. Nekem nagyon tetszik.

2019-03-06 13:32:11 St4nt0N #3427

„…réteg-sorozat mivolta csak az utolsó rész révén válik nyilvánvalóvá”
Ez nem hangik túl csábítóan. Két olvasata van: vagy nem sikerült kiszolgálni nem kevés néző igényeit, vagy félrepozícionálták a sorozatot. Ez utóbbi elég valószínűtlen, lévén a TD egy mainstream brand.

2019-03-01 09:21:33 caulfield #3426

Nem nagyon. Végülis neki is ugyanaz a baja, mint sok más bloggernek, egyszerűen nem teljesültek az elvárásai. Ez az évad nagyon más, mint az első volt például, ezt azért le kell szögezni.
De az, hogy a finálé rosszul van megírva.. hát arra nem tudok mit mondani. Elcsépelt szöveg, de az első évaddal ellentétben ez jóval messzebb van a fősodorbeli detektívsztoriktól. Azonban ez a réteg-sorozat mivolta csak az utolsó rész révén válik nyilvánvalóvá.

előzmény: ArmaGedeon (#3424)

2019-02-28 23:12:53 necksprain #3425

punisher második évada akkora egy hatalmas hányás. úgy a 6. résznél kb kínomban röhögve kinyomtam, nekem ennyi volt. az elsőt nagyon bírtam.

2019-02-28 22:18:30 ArmaGedeon #3424

Akkor nem értesz egyet a Geekzblog kritikájában leírtakkal? Mert ott pont a finálé esetlenségét emeli ki. Többek közt. Én meg még nem láttam, csak az első két évadot...

előzmény: caulfield (#3422)

2019-02-28 17:39:32 St4nt0N #3423

Hétfőn startol a Fleabag 2. évada.

2019-02-25 13:15:26 caulfield #3422

Hitchcockot idéző képköltészeti csúcs a True Detective legújabb szezonja, Nolan Mementójának is méltó párja lehetne. Minden amit egy sorozat adhat, tökéletes írás, rendezés, makulátlan alakítások, mesteri zenehasználat (a 7. rész éjsötét pillanatánál az aláfestés szinte már túlvilági). A finálé pedig a maga teljes egészében egy transzcendens élmény.
Tőlem most csak ilyen leg-ekre telik, nézzétek, be lehet lépni az emberi lélek kusza dzsungelébe.

(továbbá:)
Ritka az olyan bűnfilm, ami ilyen erővel, leleményességgel, valamint a legfőbb, hogy minden nemű hatásvadászat nélkül, giccsmentesen tud hiteles maradni végig és nem szerelmesedik bele saját kreativitásába. A finálé épp ezért nem kicsit volt izgalmas, mert az, hogy elszúrják és tovább mennek a tervezettnél átcsapva a történetet szemérmetlenségbe benne volt a dologban. Egyetlen egy rövidke jelenetet, vagy pici montázst leszámítva, mely nekem hangyányit erőltetettnek tűnt (igazából különben nem is számít) tökéletesen megtartották a maguknak kijelölt egyensúlyt. A készítők a hét részen át lassan építgetett hihetetlenül ambiciózus vállalásukat maradéktalanul beteljesítették a fináléval. Nagyon kevés krimi adja át ilyen eleganciával azt, hogy „az igazság odaát van”.

2019-02-23 18:17:19 ArmaGedeon #3421

Azon töprengek már napok óta, hogy mire hasonlít a Terápia főcímzenéje? Szerintem szintén egy sorozat nyitányára, de ha megfeszülök, akkor sem ugrik be, melyik az. Van valakinek ötlete?

2019-02-23 01:19:02 The Cortez #3420

Daredevil 3. évad

Az első 2 évadhoz hasonlóan sötét, véres és zseniális. A feszült történet, az ütős fordulatok, valamint a látványos, kemény akciók mellett, a szokásos elnyújtott, vágatlan, stílusos harcjelenetről sem feledkeztek meg az alkotók.
Charlie Cox az első pár részben kiválóan eljátssza a cinikus, hitehagyott, padlóra került, majd onnan felkelő embert. Fisk itt már hivatalosan visszatér, ennek megfelelően kavarja is a szart rendesen. Vele kapcsolatban jó sok gesztust tesznek a képregényrajongók felé a készítők, viszont a 3. szezon legnagyobb meglepetése nem ő, hanem a várva várt Célpont, akinek rohadtul erős karaktert, drámát + háttérsztorit sikerült írni.
Akadnak amatőrebb megoldások, a lezárás kiszámítható, a mellékszereplők közül Karen pedig egy teljesen felesleges special epizódot kap (10. rész), de ezek csak minimális negatívumok. Az egyetlen csalódás röhejes módon az, hogy sem a főhős, sem az új ellenség nem veszi magára a saját jelmezét.

9/10

2019-02-22 05:47:00 caulfield #3419

Próbálom nem túlmagasztalni így a vasárnapi finálé előtt a True Detective 3. évadát, ajnároztam már eleget, mindenesetre az utolsó rész több mint valószínű, hogy egyedülálló lesz a tévézés történetében. Ami igazán nagyszerűvé teszi ezt a szezont a sztori és a karakterek elképesztő kidolgozottságán és folyamatos izzásán kívül, az a nézővel való cicázás. Pizzolatto ezen ravaszsága szerencsére nem öncélú, hanem egy szívfacsaró dráma szolgálatában áll. Többször írtam már és talán fárasztó is, hogy innen nézve az egyes évad fénye szinte elhalványul. Ott ahhoz nem fér kétség, hogy Rust Cohle a nagybetűs True Detective, de az a figura - legalábbis Wayne Hays-hez képest - tömör és egyoldalú. Rust egy tank, megszállottan tör célja felé, illetve emellett egy intellektuális fenomén is. Persze Ali detektívje kapcsán a buldózer-alkatú hentes-zsaru még elemibb erővel üt át, főleg a hatalmas termetű fekete kopó 1990-es történetszálában, ahol eszköztelenségével párosuló megszállottsága egy kitöréséhez közeledő vulkánhoz teszi őt hasonlatossá. De az igazság az, hogy a valódi nyomozó Amelia. Kettejük kapcsolatát végig a Purcell-ügy árnyéka kíséri, vagy inkább kísérti. Szerencsétlen család, behálózva egy sűrű szövésű, dzsungel-szerű, megoldhatatlannak látszó rejtéllyel, amiből nem találnak kiutat - azaz valójában egy ösvényt egymáshoz. A veterán zsaru zaklatott elméjét a lezáratlan ügy kínozza és ködösíti, feleségével való viszonyát az irigység és magatehetetlenség keserves vegyülete mérgezi. Egy voyeurnek, a bűntényen - ergo rajta, a saját férjén - élősködő haszonleső karrieristának tekinti a nőt. Mikor a 6. részben Wayne visszatér a lepusztult Purcell házba és megérti mire szolgált a falban lévő lyuk, mely talányra ugyan a show sugalmazott egy terelő magyarázatot (akárcsak a dokufilmes Elisa a 7. részben az első évad szereplőinek beemelésével és a pedofil gyanú erőltetésével is szerintem csak az erdőbe hivatott bevinni a nézőt), mégis a szemérmetlen igazság kijózanító ereje tulajdonképpen csak 25 év múlva éri el a főszereplőt, amikor végre elkezdi olvasni halott felesége könyvét. A nő a lapokon keresztül üzen neki. Egy tisztább látású nyomozó munkája feszül a sorokban, mely soroktól, akárcsak a saját párjától és társától (illetve úgy tűnik, hogy saját lányától is), Wayne, az „igazi” detektív elfordult. Épp úgy hagyja sorsára végül saját elméje, ahogy elárulta Julie Purcellt.

2019-02-18 10:51:11 VVega #3418

Umbrella Academy

Hetedik résznél járok, és az Umbrella Academy számomra az utóbbi évek egyik legjobb szuperhősös bármilye. Gyönyörűen bontják ki a karaktereket, a zenék és a képi világ tökéletesek. Közben meg végig a családról szól, nagyon érdekesen.

2019-02-13 10:28:27 caulfield #3417

Kész kincsesbánya a True Detective új évadja a konteók számára. De a jellemábrázolások terén is nagyot megy. Például mikor a 4. rész vége felé a két nyomozó begyűjti a tinédzser suhancot, mert megtalálták az ujjlenyomatát a halott kisgyerek biciklijén. A kihallgatás során Wayne - pont ahogy a junkie nagybácsi jellemzi a gyerekek anyját is a 6. részben - egyszerűen túlfeszíti a helyzetet és itt ezzel a kölyök életét le is húzza a vécén (lásd az 5. részbeli konklúziót). Még ízesebbé teszi a jelenetet a főszereplő detektív finom rasszizmusa. Wayne már az évad elején kimutatja foga fehérjét, mikor a csűrben esnek neki a volt sittesnek, és nem átall később ugyanazzal a stílű fenyegetéssel menni a tinivel szemben (ekkor lehet látni a központi karaktert először nevetni, vagy inkább vicsorogni). Ha volt is megszerzendő infó az nem lett az övé, ellenben a zsenge lelkű srác lelkét végzetesen sikerült megtipornia - így készülhet talán a Trump-szavazó.. Ebből is látszik, hogy Wayne mennyire esendő (főleg Rusthoz viszonyítva, aki meg egy szuperhős hozzá képest, tökéletesen olvassa a gyanúsítottakat, a fűnyíróemberre is csak tőle független okok miatt nem figyel fel). Wayne viszont tényleg a zavarosban vadászik, mind kint, mind bent, de egyúttal iszonyúan eltökélt is, méghozzá annyira, hogy nem rest akár a betegségében rejlő „lehetőségeket” sem felhasználni időskori kihallgatása során (fura mód épp a dementiája lehet az adu a kezében, hogy megoldja az ügyet). Legkevésbé a transzparencia jellemzi őt, sejtelmesen összetett és ezért persze kiszámíthatatlan egy alak, aki így Gene Hackman Francia kapcsolat-beli brutalitását és Sidney Poitier Forró éjszakában-beli fennköltségét izgalmasan képes egyesíteni.

2019-02-10 10:52:10 Dió #3416

Tetszik, amit írsz, hogy mindegyik szál András lelki karakterfejlődéséhez hivatott valamit hozzátenni, még ha szerintem a két, általam lentebb említett gyengébb szál ezt a funkciót nem is látta el maradéktalanul (pláne a többihez mérten).

Ami a Laurás vonal elvarrását illeti: bár titokban annak szurkoltam, hogy legyen meg köztük a happy end, az odáig bemutatott, mindenben a korrektséget és a helyes utat kereső karakterhez ez valóban nem illett volna, úgyhogy végső soron passzolt az egészhez egy ilyen fájdalmas lezárás. Ettől függetlenül, odáig egyszerűen annyira aprólékosan mutatták be a két karakterben zajló lelki folyamatokat és járták körül gondolatban még az esetleges összejövésük minden kimenetelét is, hogy egy ilyen build-up minimális feloldozásaként legalább annyi pay-offot érdemelt volna a néző, hogy megmutatják, mi történt közöttük azután, hogy András kirohant a házból. Ezt egy az egyben kihagyták, és ez így nekem totál lóg a levegőben, elég sokat levonva az értékéből.

Én még csak az első évadon vagyok túl, de valóban, ha a második és a harmadik is ilyen jó lesz, akkor ez köröket fog verni az Aranyéletre (tekintve, hogy azt hogy elkúrták a végére). Köszi az infót a többi évadról, mindenképpen nekiugrok akkor:)

előzmény: dukyka (#3412)

2019-02-09 20:45:24 agymosott09 #3415

Egyébként azt hiszem, hogy arról van, arról lehet szó, hogy a "magyar valóság" ábrázolása a maga komplex történelmi hátterével túlmutat azon, amire a különböző művészeti formák eszköztárai alkalmasak, és ez nagyon sok alkotóból frusztrációt és görcsös ráfixálódást vált ki. És míg pl. az Aranyélet belecsúszik ebbe az erőlködésbe, hogy jól megmondja, milyen a társadalmunk, addig a Terápiában ez csak egy afféle háttérszövet, ami kellően diszkrét ahhoz, hogy ne vesszen el egyes önkényesen kinagyított és önmagukban állóan végső soron hazug részletekben, de ne legyen túl általános sem.

előzmény: dukyka (#3414)

2019-02-09 18:39:07 dukyka #3414

Egyetértek. :) Elég ritka, hogy egy magyar "film" ilyen erős színészileg és forgatókönyvre is, még akkor is, ha remake. Bár a 3. évad 5 szálából 2 teljesen magyar írás, amik semmivel sem maradnak el a többitől, sőt a többi 3 szál is valahogy ütősebb, mint az amerikaiban, pedig azt előbb láttam.

előzmény: agymosott09 (#3413)

2019-02-09 15:20:56 agymosott09 #3413

Én az Aranyéletet másfél epizód után lőttem ki, és órabérben lennék csak hajlandó nézni, a Terápia viszont nemzetközi összehasonlításban is a legfelső polcon van. Igaz, ez csak egy remake, de ez egyáltalán nem érződik rajta. Megdöbbentően jó.

András kifutása egyébként nekem is beütött, fájdalmas valóban, de így hiteles. Egy ilyen, a kényszeresség határáig tisztességes figuránál valahol szükségszerű is.

előzmény: dukyka (#3412)

2019-02-09 14:58:58 dukyka #3412

Nem lesz folytatása Laurának, említés szinten fog még szóba kerülni, megtudjuk mi lesz vele. Nekem teljesen életszerű volt ez a lezárás, bár fájdalmas.

Szerintem egyik szál sem lóg a levegőben, bár nyilván vannak gyengébbek köztük. A sorozat lényege, fő történése az András lelki utazása, harca saját magával, és rá mindegyik páciens nagy hatással van. A 3. évadban fog ez csúcsosodni, az már nagyon András-központú lesz.


A 2. évad gyengébb, mint az első, viszont a 3. az brutál erős. Összességében messze túlmutat az Aranyéleten.

előzmény: Dió (#3411)

2019-02-09 11:37:00 Dió #3411

TERÁPIA (magyar változat) - első évad

Erre nem számítottam, hogy van még olyan magyar sorozat, ami beéri az Aranyélet első évadát. Eszméletlenül jól megírt, egy helyiségben játszódó, 25 perces epizódokkal operáló sorozathoz képest egészen csavaros cucc, minőségi alakításokkal. Sajnos az 5 szál közül 2 (a házaspáré illetve az akrobata lányé) eléggé kilóg, mert nem sikerül belekötniük a fő történésekbe, és így nem értem a létjogosultságukat. Illetve az is nagyon fájt, hogy Laura szálát nem lehetett rendesen lezárni... iszonyat hanyag elvarrás volt ez. Ellenben odáig a Laurás cselekmény, illetve az iparmágnás szála, főként AZ az epizód annak az apjával, engem kilökött a székemből. Nem utolsósorban pedig a castingnak is megy egy dicshimnusz: Nagy Ervin, Marozsán Erika, legfőképpen pedig Mácsai Pál hatalmas választások ezekre a szerepekre.

Kérdés azokhoz, akik végignézték az összes évadot:
-Ez most komoly, hogy Laura szálát elvarrták ezzel, hogy a pszichológus kimenekült a lakásából az első évad végén, vagy lesz még folytatása a másodikban??
-A második évadot most kezdtem el nézni, és az első két epizódban bemutatott szálak (a felsővezető, aki személyében a pszichológus gondolom kap egy második esélyt, hogy a korábbi baklövést jóvátegye, illetve Péterfy Bori szála, aki gondolom jogi oldalról fog beszállni) már most telitalálat, és szervesen illeszkedik az első évadba és a fő konfliktusba, de a többi szál is fog?? Vagy megint tele lesz olyan szálakkal is, amik csak úgy lógnak majd a levegőben? Mert pl a harmadik epizódnál (az előző évadból megismert házaspár gyermeke) már most ez az érzésem.

2019-02-06 19:46:40 caulfield #3410

Eddig nekem jobban tetszik ez a 3. évad. (A 2. nálam viszont kimaradt.)
Persze az első se egy rossz valami, sőt, megkerülhetetlen a maga nemében, de szerintem mostanra érett be Pizzolattonál az, hogy miről is akar szólni a True Detective, a saját maguk után nyomozó zsarukról. Az 1. évadban ez a folyamat még nagyon elvált a sztoritól, ami kvázi másodlagos is lett a detektívek drámája mellett, Carcosa és a Sárga Király inkább csak díszlet volt, Rust pokoljárásához kellett, mint kellék. Itt viszont elődeikhez képest a két kopó jobban belevegyül a bűnténybe, elég csak ennek az évadnak a "dzsungel"-részét összevetni amazéval, hogy melyikben is zajlik valódi ütközet..
De Stephen Dorff alakítása Mahershala Ali oldalán az 5. rész végén simán kenterbe veri, mind írói, mind színészi szempontból az 1. évad végén lévő McConaughey-féle.. khm.. sírdogálást. (Basszus, amit Dorffék itt műveltek arra nagyon nehéz szavakat találni.)
Persze még három rész hátra van, az esély adott rá, hogy elszúrják.

előzmény: ArmaGedeon (#3408)

2019-02-06 13:04:52 ArmaGedeon #3409

Miután decemberben BD-n is kijött a The Shield, elkezdtem a legelejétől (anno ez kimaradt nekem); kérdésem, van-e olyan mocsokjó, mint pl. a The Wire vagy az OZ? Csupa jókat hallottam róla ezidáig, gondoltam, a Bluray-megjelenés jó apropó, hogy belekezdjek.

(A Kemény zsaruk cím vajon ugyanannak a fasznak az ötlete volt, aki a Sons Of Anarchy-t is képes volt Kemény motorosoknak fordítani?! Mindegy, úgysem szinkronnal nézem, nincs az az isten...! :D)

2019-02-06 13:00:22 ArmaGedeon #3408

Na, de most akkor van olyan klassz(ikus), mint az első? A 2. sem volt rossz a maga nemében (ha nem lett volna a kurva erős debütálás, akkor szerintem ennyire sem fanyalognánk), de remélem, a 3. lazán picsán veri.

Amúgy ennek az Ambrose Bierce-áthallásos Carcosa- és Sárga Király-utalásoknak mi is volt a szerepe? Most nem nézném újra, de ez kifejezetten érdekel a fent nevezett novellista és Lovecraft miatt, az emlékeim pedig elég homályosak már ezzel kapcsolatban.

előzmény: caulfield (#3405)

2019-02-04 12:46:49 VVega #3407

Hell yeah.

előzmény: Ubul (#3406)

2019-02-04 11:36:29 Ubul #3406

és megkapta a 2. évad berendelést is

előzmény: VVega (#3404)

2019-02-03 10:40:36 caulfield #3405

A harmadik évad felénél a True Detective továbbra is egy kínos aprólékossággal megmunkált zaklatott történetfolyammal hozza a tökélyt. Ez a szuperponálódó tört-én-et. Egyre meghasonultabbá válik az egész, ahogy halad a három síkon előre. Eszelőssége nem véres akciókban és aberrált képekben ölt testet, hanem többnyire csendes és lassú párbeszédekkel kúszik a bőr alá. A 4. rész vacsorajelenetének dialógusa külön díjat érdemelne. Immár a megmagyarázhatatlan eredetű árny rávetül szinte valamennyi figurára. Lélektani intrikussága amellett, hogy számtalan, folyamatosan felmerülő kérdéssel tartja lázban a nézőt, Wayne időskori lázálmait beteg lelkiismeretének lüktetésével hangszereli, ezen torzult rigmus pedig végigáramlik minden jeleneten. A vietkong kísértetek például jobban nyomot is hagynak, mint anno Rust látomásai, mert Wayne víziói szervesülnek a bűnténnyel, nem csak a sztori mellett futó delíriumtöredékek egy hiperérzékeny zsaru drogtripjéből.

2019-02-02 13:45:31 VVega #3404

Imádom a képregényt, de a sorozat tekintetében ezzel abszolút nem értek egyet. Szerintem érdemes egy esélyt adni a Kingdomnak, a harmadik rész már egyenesen zseniális.

előzmény: The Cortez (#3403)

2019-01-31 17:21:39 The Cortez #3403

A legtöbbet, amit a zombitémából ki lehetett hozni, azt a Walking Dead már kihozta.

előzmény: VVega (#3400)

2019-01-31 15:58:19 VVega #3402

Köszi a tippet!

A zombisból megnéztem az első részt, szerintem nagyon ígéretes.

előzmény: Ubul (#3401)

2019-01-30 14:15:43 Ubul #3401

csak az MMA-s Kingdomot láttam, az is jó :)

előzmény: VVega (#3400)

2019-01-30 14:15:16 VVega #3400

A Kingdomot nézi valaki? Állítólag nagyon jó. Frissen kezdődött koreai kosztümös zombis. https://www.imdb.com/title/tt6611916/

2019-01-27 17:50:56 The Cortez #3399

Iron Fist 2. évad

Az elsőnél sötétebb, durvább, egyben sokkal szarabb is. A harcjelenetek még mindig jók, de egyes képsorok B-kategóriás akciófilm érzést keltenek. Rengeteg az üresjárat, Davos gyenge főellenség (pedig lett volna benne potenciál), Joy motiváció meg továbbra is erősen sántítanak. A sorozat és a nézők megérdemeltek volna egy nagyívű összecsapást a fináléban, amit végül persze nem kaptunk meg, viszont legalább tágították a készítők a széria univerzumát, behoztak 1 új, viszonylag érdekes karaktert, Ward Meachumot a legszórakoztatóbb szereplővé tették, akadnak utalások, valamint a lezárás a Luke Cage 2. évadához hasonlóan megdöbbentőre + sok mindent felvezetőre sikeredett.

Legnagyobb pozitívumok: a rendhagyó 10 epizód, plusz a stáblista utáni jelenet.

6/10

2019-01-27 17:13:13 The Cortez #3398

Big Little Lies

„Pont ez a boldog házasság alapja, nem igaz?... Az, hogy jól tudunk színlelni”

Ismert nevekkel teletűzdelt, dúsgazdag nőszemélyekről, meg azok problémázásairól szóló sorozat a HBO-tól. Az alkotás kiválóan bemutatja a női, féktelen rivalizálást- és gátlástalan törtetést. Meglepő módon, Reese Witherspoon alakítása + bajkeverő-szarkavaró karaktere lett a legszórakoztatóbb.
A mindössze 7 epizódos széria több részig hiteltelennek tűnik, mivel egy ilyen cím, egy ilyen felszínes tagokból álló, óceánparti luxuskörnyezet, valamint egy ilyen karrierista anyuka (Witherspoon) mellett, elképzelhetetlen a félrebaszás intézményének hiánya. De nem kell aggódni, idővel ezt a szálat nemcsak hogy az arcunkba kapjuk, hanem emellett arra is rávilágítanak a készítők, hogy a normális, amúgy érzelmesebb palit csúnyán átkúrják-kihasználják, míg a pszichopatább alfához sokáig ragaszkodnak még a halk szavú, érzékenyebb feleségek is.
A fináléban kapunk 1 kis girl powert, aminek meglehetősen erőltetett a végkifejlete, de összességében nem nevezhető zavarónak a gigantikusnak szánt jelenet. A pilot kaotikusnak tűnhet a több, egymás után mutogatott szereplőnek köszönhetően, ám a sztori előrehaladtával, illetve az ismeretlen arcok cselekménybe való elhelyezésével, teljesen összeáll a kép.

7/10

2019-01-20 20:58:50 VVega #3397

Teljesen egyetértek, zseniális sorozat.

előzmény: cucu (#3396)

2019-01-20 20:09:42 cucu #3396

Sex Education, Netflix, egyetlen evad. Wow! Ha film lenne (vagy lehetne szavazni sorozatokra a KT-n!) eros 4-est vagy gyenge 5-ost adnek ra. Marha jo karakterek, normalis (ertsd: nem hatasvadasz) hozzaallas a tema(k)hoz, es baromi jol eltalalt soundtrack. Es peldaul a Masters of Sex-hez kepest nem huzzak el a vegtelensegig a szereplok a sajat hulyeseguket, mert 1) valaki szembesiti oket 2) kicsit tobb onreflexiojuk van, esetleg 3) a szerzok megelegedtek 8 resszel, nem pedig 4 evaddal.

2019-01-19 01:59:50 caulfield #3395

A True Detective: 3. évad az első két rész alapján simán hozza az elvárt magas minőséget. A veterán Wayne karaktere eredetiségében még talán az első évad Rustját is felülmúlja. Ugyanis kevésbé hatásvadász, érzékenyebb módon jön át rajta keresztül a roncs világtól való iszony, mint Nietzsche filozófiájával házaló elődje esetében. Sötét, Finchert idéző képeslap a rozsdás szűrőn át láttatott lepusztult Amerika vidékéről, amely bármilyen ridegnek, merevnek és bűnösnek tűnik mégis ragad, tapad, fojtogatva hálózza be a szereplőket, kikerekítve ezzel azt az elvágyódásból és élni akarásból fakadó fájdalmasan néma sikolyt, ami ott lakozik mindegyik karakterben. Újrakezdeni valahol, valaki másként..
Ha kellő igényességgel és átgondoltsággal végigviszik ezt akkor új klasszikus születik.

2018-12-29 18:20:46 Mikeee #3394

Eddig megnéztem a Discovery of Witches-t, egész jó várom a folytatást.
Végigdaráltam a The Fades-t, hát tűrhető volt, lehet jobban ki tudott volna bontakozni, ha nem kaszálják el.

Most a Witches of East End-et nézem, tetszik, érdekes a története is.
Köszi a sorozatajánlásokat, talán majd a többire is ránézek egyszer.

előzmény: Ubul (#3390)

2018-12-27 12:08:47 ChrisAdam #3393
2018-12-06 22:59:58 kwzatz #3392

A Daredevil 3. évad 4 részének közel 11 perces vágás nélküli jelenete... Elképesztő! Számomra teljesen felfoghatatlan, látván, hogy milyen elemekből épül fel. Van több, hosszabb harcjelenet (ráadásul milyenek), összekötve beszélgetéssel, rengeteg szereplővel, ami vágásokkal is nagyszerű lenne, így meg egyenesen rendkívüli. Úgy néz ki, hogy a Daredevilben továbbra sem kell csalódni a néhány középszerű netflixes Marvel sorozat után (a Punisher persze szintén szuper volt).

2018-12-05 09:24:02 kaamir #3391

Orange is the new Black S06

Ez volt az első olyan évad, ami nem rántott be annyira. És itt a hangsúly az annyirán van, mert amúgy ez az évad is szórakoztató volt, tartalmas és igényes, valahogy mégis kezdtem repetitívnek érezni. Jövőre utolsó évad, aminek itt is van már az ideje talán, az írók pedig jó labdákat dobtak fel maguknak a záráshoz. (Simán el tudnék képzelni egy olyan megoldást is, hogy akár évtizedeket ugorva az időben minden fontosabb szereplő sorsát végigkövetjük a szabadulásig).

2018-12-01 17:49:22 Ubul #3390

hát , szellemesben most a Haunting Of Hill House a nyerő.
Fantasy-ból a The Fades nagyon jó, csak sajnos 1. évad után kaszálták, de so-so azért lezárt. (junkie-n van róla kritika)

Discovery of Witches se rossz, és a mostani Sabrina is darkosabb lett.

Meg hát az egyik örök kedvenc a Penny Dreadful

Futottak kategória még a Witches of East End, Salem és pl Lost Girl.

előzmény: Mikeee (#3389)

2018-12-01 17:18:50 Mikeee #3389

Sziasztok. Elsősorban a fantasy, természetfeletti témájú sorozatok érdekelnek. Amiket eddig néztem:
Supernatural, Shadowhunters, Teen Wolf, The Vampire Diaries, The Originals, Legacies, Shannara Chronicles

Ezekhez hasonló lényes(vámpír, démon, szellem, vérfarkas,stb) sorozatokat keresek. Tudtok ajánlani néhányat? Köszi.

2018-11-26 09:41:29 hhgygy #3388

Na, ledaráltam az Aranyélet S03-at. Jó, hogy vége. Pont.

2018-11-25 22:16:04 Fonghi #3387

Elrontották az Ifjú pápa végét. Karácsonykor van, és mégis nyári képet tettek be a távolodásos sablonba a bolygóról...

Ezt muszáj volt. :D Mmuszáj!

2018-11-24 01:07:05 ryood #3386

de legalább a főcímdal hozzáférhető (choir of young believers-hollow talk) korábban már használta amúgy thomas vinterberg is a submarino című kiváló filmjében.

2018-11-24 01:01:01 kwzatz #3385

Befejeztük a Bron/Broen 4. évadát és így az egész sorozatot is. Fájó a búcsú, azt kell mondanom, hogy egy remekművet láttunk. Nagyon közel vannak egymáshoz minőségben az évadok, így már érthető, hogy miért más mindenkinél a sorrend. Nekem az első és a negyedik tetszett talán a legjobban, mert ott volt szorosabb kapcsolat a bűnügyek és a főszereplők között, ami miatt sokkal "teljesebb" volt a történet és elképesztően hatásos volt néhány jelenet.
Sofia Helinről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni (Saga Norén be is került a kedvenc karaktereim közé), de a legkisebb szerepekben is teljesen korrekt alakítások volnak, nyilván Kim Bodnia és Thure Lindhardt emelkedett még ki.

Hatalmas pozitívum, hogy rengetegszer meg tudott nevettetni, miközben nem éppen leányálom szinte egyetlen karakter élete sem a sorozatban (ennyi elcseszett dolgot... és közben félelmetes, hogy teljesen hiteles tud maradni a széria).

Egy dolgot sajnálok nagyon, hogy úgy látom, nem adtak ki semmilyen zenei albumot a sorozatban szereplő trackekkel, pedig ezen a téren is csak jókat lehet mondani róla. (nem tudtam nem észrevenni, hogy az egyikre elképesztően hasonlít a Prey című játék Alex Theme-je, amit szintén szeretek) Volt legalább 4-5 gyönyörű dallam ami rendszeresen visszatért, és pl. ami az 1. évad végi kulcsjelenetnél is van, az nekem libabőr...

Egy szó, mint száz, kötelező sorozat, 10/10, nehéz elképzelni azt, hogy valakinek egyáltalán ne tetsszen!

ChrisAdam: Mivel leginkább a te lelkes ajánlásod miatt néztem meg a sorozatot, és említetted pár hete, hogy még nem láttad a 4. évadot, akkor ha azóta még nem pótoltad, hadd ajánljam most én neked! A csalódástól nem kell félni, hiba halogatni. :)

2018-11-16 10:46:58 ryood #3384

ezt én is pont tegnap láttam :)
poén, de nem tűnik ez túl jó ötletnek..hacsaknem csinálnának vmi nagyon ironikus sorozatot arról, ahogy mondjuk a miklósi család jár közös terápiára dargai andráshoz :)

előzmény: ChrisAdam (#3383)

2018-11-16 10:43:44 ChrisAdam #3383

Megerősítést nyert az a vad elképzelés, miszerint a Terápia és az Aranyélet közös univerzumban játszódik - a bélyeget nézd! A besztvsorik.blog.eu szerint az HBO már tárgyal a crossover-sorozatról. :)

2018-11-11 21:00:58 The Cortez #3382

Luke Cage 2. évad

A gengszterdráma folytatódik, kiegészítve egy kis hiteles, ugyanakkor röhejesen előadott párkapcsolati drámával, amit szerencsére hamar elkaszálnak az alkotók. A főellenség a még versenyben lévő nemezisek mellett nem más, mint Bushmaster, aki egy jamaikai akcentussal szövegelő, nagyon csúnya néger. Érthető motivációinak meg a jól kidolgozott háttérsztorijának hála, a kezdeti unszimpátiát gyorsan felváltja a rokonszenv, ráadásul a végére a készítőknek még azt is sikerül elérniük, hogy neki, és még véletlenül se a főhősnek drukkoljon a néző. Részben ő a felelős az akciójelenetek dinamikusabbá válásárt (mivel Luke Cage a 2. évadban is csak 1 fekete Bud Spencerként funkcionál), továbbá a humoros részek is hozzá köthetőek, egyrészt a már említett szórakoztató kiejtés, másrészt a Mariah Dillard név Mariah Stokes-ra való rendszeres, viccesen kimondott kijavítása miatt.
Ha már Black Mariah-nál tartunk, akkor nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy Alfree Woodard továbbra is a Marvel egyik legrosszabb castingja (és a fejeseknek volt képük berakni az Amerika Kapitány: Polgárháborúba is). Kimondhatatlanul rosszul játszik, nem is értem a többi színész hogy nem röhögte el magát a vele való közös képsorok forgatása alatt. Az egyetlen rész, ahol valamiért hitelesen tud alakítani, az egy, a classic western filmeket megidéző jelenet.
Vannak vendégszereplések, melyek közül a legütősebb Danny Randé. A 10. epizódban Iron Fist együtt csapatja Luke Cage-dzsel. Útjukat lazaság + látványos, pörgős, vagány, kreatív verekedések tarkítják.
A 2. évad az előzőhöz hasonlóan súlyosan drámai, ám itt jobban mélyülnek a karaktereket, valamint helyenként egészen gyomorba vágóra sikeredett. A befejezést igencsak meglepőre kreálták, több új szálat is felvezet, és ha mindez nem lenne elég, még az A keresztapa első felvonása előtt is tiszteleg. A szezon zenei téren egyébként gyengébben muzsikál, mint az első: a rap, soul meg funky trackek, reggae dalokkal egészülnek ki a jamaikai szál végett. Ezzel nem lenne baj, de szólnak benne fájóan semmilyen számok, ráadásul még a borzasztó Night Nurse-t is képesek voltak lejátszani, ami kurva gáz, még akkor is, ha a szövege amúgy passzolt az adott jelenethez.

6/10

2018-11-11 15:51:43 Dió #3381

ARANYÉLET SE03

Minden le lett már írva lentebb, szóval max annyival tudnám összefoglalni, hogy tömény szenny és méretes hugy az egész. Ez vonatkozik mind a nyolc részre, de az utolsó kettőtől konkrétan már a pofám is leszakadt.
A legjobban az zavar, amit lentebb is írtam a karakterek kapcsán, hogy milyen durván nem tudott a realitás talaján maradni ez az évad. Az első szezon még pont azért volt szimpatikus és átélhető, mert teljesen hétköznapinak mutatta be a szereplőket, akik apró trükkökkel oldották meg a mindennapi problémáikat. Az ilyen apró trükkök helyét az utolsó évadban teljesen lehetetlen és végletekig elnagyzolt fordulatok veszik át, a szerethető karakterekből pedig olyan baromságokat csináló és lehetetlen végletekig elmenő elmebeteg idiótákat kreáltak a készítők (élükön az abortusz helyett a hasában növő gyermekét vérrel-verejtékkel megölni próbáló anyukával), hogy a szavam is elakad. A mai politikai helyzetet bátran bemutató sztori mellett még talán egyetlen pozitívumot tudok kiemelni (és ezt furcsállom is, hogy még senki sem említette), az pedig az operatőri munka. Ami az eddigi évadokban a csillogó Buda volt, az itt most legnagyobb örömömre a festői Dunakanyar lett, amit talán még természetfilmeken sem láttam ennyire szépnek. Tényleg lenyűgözőek a nagytotálban mutatott tájképek, illetve minden más apró megoldás, amivel az operatőrök dolgoztak. Természetesen az összképen ez semmit sem változtat, mert attól, hogy ezüst tortaszeletelővel próbálom felvágni a gőzölgő szarkupacot, attól az még szar marad.

Season 1: 10/8
Season 2: 10/6.5
Season 3: 10/2

Ehhez a mélyrepüléshez egyszerűen csakis gratulálni tudok, azt pedig külön "köszönöm" a készítőknek, hogy visszahozták azt az érzést, amit tavaly az Alien: Covenant premierjén éreztem.

2018-11-11 15:32:17 The Cortez #3380

Jessica Jones 2. évad

Erőteljes minőségromlás a színvonalas első évadhoz képest. Rengeteg az üresjárat meg a felesleges, unalmas, túlnyújtott karakterszál, és igencsak érződik, hogy ezúttal nincs egy karizmatikus főellenség (David Tennant csak 1 epizódban vendégszerepel).
A sztori izgalmasan indul, később is megy a nyomozgatás, valamint a múltban való vájkálódás, sőt még a főhős eredettörténetét is megkapjuk, de valahol a félidő környékén unalomba fullad az egész sorozat. A cselekmény több szempontból is hajaz az 1. évadéra, viszont a zaklató expali helyett, itt egy újabb marveles családi viszályt kapunk.
Jessica züllötteb, mint valaha, Trish karakterét meg keményen lezüllesztették, mert egy idegbeteg SJW-aktivistát csináltak belőle. A korábbi szezonban is akadt némi burkolt SJW-femináci üzenet, de ebben szinte már elviselhetetlen módon adagolják, méghozzá Trish-sel együtt: van hiszti + girl power, ráadásul még a MeToo-terrort is sikeresen megidézik.
Ami pozitívumként kiemelhető, az a továbbra is lenyűgöző képi világ- és neo-noiros hangulat.

5/10

2018-11-11 12:43:49 Ubul #3379

két du. alatt végül le is daráltam, és a rákövetkező 5 rész kicsit visszább vett, azért még így is maradandó alkotás, Flanagan egy állat. Viszont érződik az is, hogy eléggé egy kaptafára készülnek nála a horror filmek "elemei"
Oculus, ez, és Gerald's Game-ben is hasonló szellemek/szörnyek, világító szemekkel, stb...

Van pár apró kérdés, főleg az 5. rész durva vége is ide tartozik:


Nell meghalt. Látomások gyötörték, és a ház se engedte. Viszont az utolsó 1 percben látottak durván kihúzták a gyufát. Először csak megborzongatott, de most nem hagy nyugodni, hogy mitől történt időugrás a jelenből a múltba. Tehát, a fiatal Nell miért látta saját magát (tört nyakú nőnek), haladva a jelen felé, egyre többször. Nálam ez kicsit megmagyázatlan maradt, mert ütött a vége így is, hogy kiderült, ő a törött nyakú nő, nem is kicsit lettem libabőrös tőle, de nem hagy nyugodni, hogy mitől "ment" vissza az időben, hogy lássa a fiatal Nell az időset. Mert azt lenyelem, hogy gonosz ház, szellemek, de még időugrás is? Főleg, hogy ezen a jeleneten kívül semmi más nem indokolja, sőt, nem is hozta fel.

A házról se sok szó esik, mitől "gonosz" - ha gonoszként értelmezzük. Utolsó részben van pár elejtett szó, hogy a házban sok gyilkosság történt, és a szellemek ott maradtak. Abigail-re viszont nem gondoltam volna, hogy nem szellem, sok sorozatot/filmet láttam már, de hogy ezt hogy nem láttam előre...így durvábban is hatott a halála. Azt hittem Dudley-ék ??halva?? született csecsemője, bár ebből kifolyólag meg hülyeség, hisz a szellemek nem idősödnek :D.

Ezen kívül érdekes, hogy a házon kívül is voltak látomások a Crain-éknél, míg Dudley-ék is megmondták, hogy éjszaka nem szabad a házban tartózkodni a paranormális viselkedések miatt. Nap közben őket nem érte látomás (elvileg, bár erről mondjuk nem volt szó), vízió, szellemjárás.

Luke a végén beinjekciózta magát (persze csak közvetetten) a rágcsálóméreggel...hogy került oda a tű? :D ne hiszem, hogy azzal szaladgált Luke, még ha a víziója kívánta is a jelenetet.


előzmény: Ubul (#3377)

2018-11-10 16:03:46 ryood #3378

lenyomtam a terápia mindhárom évadját. hamar ment. egyszerűen nézni kellett nap, mint nap.
semmihez sem hasonlító filmélmény volt, mely beégett szívembe, tudatomba végérvényesen.
ez tulajdonképpen egy olyan feltáró tevékenység propagandája, ami minden ember számára fontos és hasznos lehet(ne) élete egy bizonyos pontján. ja, szóval propaganda alatt itt valami nagyon intelligens, érzékeny és szofisztikált bemutatását értem egy olyan folyamatnak, ami abban segítheti az embert -nemre, korra, szexuális hovatartozásra, vallásra stb való tekintet nélkül- hogy jobban megértse saját működését, felszínre hozza a mélybe letolt, elfojtott eseményeit életének, érzéseit, vágyait. hogy mindezzel szembenézhessen, feldolgozhassa azt, ami észrevétlenül gátolja, akadályozza életét vagy az abban való boldogulását bármilyen területen.
mácsai pált egyből imádtam, már a legelején. ahogy beszél, már azzal megnyert, levett lábamról. mintha egy valódi pszichológus lenne. hanglejtése, visszafogottsága, objektivitása, de közben kellőképp empatikus is tud lenni és szenvedélyes is. sőt, bizonyos pácienseknél túlságosan is. láthatjuk az emberi oldalát, magánéletét is, hogy micsoda törékeny, esendő ember ő maga is, és hát amiken ő megy keresztül, az is van annyira kemény, mint bármely páciense problémája. ami ugye a sorozat pikantériáját adja, hogy mindhárom évadban látható az ő terápiája, szupervíziója is párhuzamsan a páciensei kezelésével. mácsai hibátlanul, káprázatos beleéléssel formálja meg dargai andrást. mindkét terapeutája -csákányi eszter és balsai móni- tökéletes választás. de ez gyakorlatilag minden színészre/páciensre igaz. nagyon színes karakterek, nagyon árnyalt árbázolásban, nagyon sokféle problémával, nagyon a mai magyar valóságra reflektálva. öröm volt néni ezt a sok katarzist.
és hát igen, nem akárkik rendezék a három évadot. nagyon különböző stílusú rendezők (enyedi ildikó, gigor attila, nagypál orsi, schwetje mihály), mégis végig egységes volt minden epizód. és hát még az általam enyhén szólva nem kedvelt péterfi bori is lenyűgöző alakítást tudott nyújtani. el tudtam vonatkoztatni attól, ki is ő valójában...
szóval mindamellett, hogy egy remek tanulmány, és egészen kísérleti műfajú tv-sorozat a terápia, rettentő szórkoztató. persze bele kell adnia a nézőnek is valamit...nem is keveset...valódi intellektuális kihívás ez! hiszen itt nincs "látvány"...és akció, csak emberi, valódi történetek hihetetlenül hitelesen és precízen elénk tárva.
minden filmkedvelőnek meleg szívvel ajánlom, ha valami igazán szokatlan élményre vágyik! garantáltan nem fogja elfeledni..
nálam egyértelműen a legjobb valaha készült magyar tv-sorozat. köszönet érte a hbo-nak.

2018-11-10 00:11:57 Ubul #3377

hm, nálam pont fordítva volt, faltam a részeket.
Amúgy tényleg nagyon durva horror sorozatot tett le Flanagan. Az első 5 rész egyszerűen EPIC lett.

előzmény: necksprain (#3375)

2018-11-04 21:37:07 Dió #3376

Annyian írjátok már a "remek" karaktereket is, hogy muszáj reagálnom erre is. Ha az első évadról beszélnénk, valószínűleg ugyanis egyetértenénk, de erre a harmadikra, ahogy Olórin is írja, egyes karaktereknek szerintem egy olyan fokú kiherélése és meggyalázása ment már végbe, hogy ha lehetne osztályozni, lehet csak emiatt vágnám rá a kapát. Ez ugyanis gyakorlatilag a legnagyobb bajom az egésszel. A teljesség igénye nélkül:
-Van itt egy Mira, aki szűz kislányból különösebb átmenet nélkül profi gyilkológép lett. Aminek sem fizikálisan nincs értelme a negyven kilójával (ez az ugye, amit lentebb leírtam), sem pedig logikailag. Értsd: egy enyhén odamaszatolt magyarázattal (tehát hogy nem tetszik neki a barátnője halála óta, hogy prostikat futtatnak, vagy valami ilyesmi) prostinak áll, hogy lebuktassa őket, eközben több alkalommal kis híján kinyíratja magát, teljesen provokálatlanul végez ki egy megtermett pasit, saját életkoránál többszörösen öregebb családos férfit csábít el, szétveri a saját fejét az ajtófélfával, stb. Egyszerűen olyan látványosan képtelen vele mit kezdeni a forgatókönyv, hogy egyszerűen nem értem, miért nem lehetett akkor már inkább kiírni a filmből.
-Van egy Márk, akiről el kéne hinnem, hogy egyszerűen lehet akkora suttyó, hogy a saját, szeretett apját átbassza, szinte börtönbe küldi, csak hogy egy kicsit többet profitálhasson. A rendőröket gázoló barátnőjéről már ne is beszéljek.
-És akkor a kedvencem: van egy anyuka, aki abortusz híján hosszú epizódokon keresztül azon izmozik, hogy fáradtságos munkával megölje a saját gyerekét (!!!!!!!!!!!!), aki a hasában fekszik?!?!?!


Tehát vannak merész karakterek, meg a logikát és józan ízlést minden határon túlmenve sarokba állító karakterek. És ez már az utóbbi. Ehhez jön hozzá, hogy szerintem egyáltalán nem is játszanak jól a színészek (mármint persze fényévekkel jobban tolják, mint a színészek többsége pár Goda Kriszta filmben, de azért ez még szerintem mindig nagyon messze van a színpadiasságot mellőző, naturális színészi játéktól).

Az egyetlen karakter, aki eddig (ötödik résznél tartok) szerintem szimpatikus, LOGIKUS fazon, érthető és átélhető motivációkkal, sőt, normális színészi játékkal, az az apa karaktere. A többin úgy felhúztam magam így az ötödik rész után, hogy most egy kis kényszerszünet jön, aztán majd meglátjuk.

előzmény: ChrisAdam (#3374)

2018-11-04 21:16:47 necksprain #3375

most fejeztem be a The Haunting of Hill House-t, nekem nagyon tetszett. olyan, hogy egyszerre 2 résznél többet nem nagyon akaródzott soha néznem, megülte a gyomromat. paráztat is, meg közben nagyon kedves, szép is, és egyáltalán nem zavart a tv sorozat jellege. melegen ajánlom mindenkinek.

2018-11-04 19:53:08 ChrisAdam #3374

Jogos teljesen, hiszen értelmetlen, a csávó visszakézből hogy nem pofozza le a 40 kilós Mirát. Nekem alapvetően azért tetszett, mert egyfajta guilty pleasureként ért és a giallo/explotation műfaját idézte elég rendesen. Na meg volt benne azért egy adag feszkó. Viszont nem lepődtem meg, pont azért, mert az első évadtól már annyira durván messze ment, hogy a meglepetés erejét is kiölték ezzel.

Egyébként habár baromi mérges vagyok a sorozatra, mert elképesztő módon elcsűrte saját magát valami irdatlan gagyi szintre bizonyos értelemben, mégis ugyanakkor hálás vagyok - a karakterek brutálisan jók (én Mirát is bírtam, azért keresztül ment pár dolgon a csaj), van egy jó atmoszférája is (jó visszaemlékezni rá) és amit ryood mond: széles körben népszerű és nyíltan beszél és mutatja be, hogyan lopják szét az undorító mutyival ezt az országot.
Bár mindez nem biztos, hogy tesz is valamit a fejekben: a közeg ugyanis, amit a második és harmadik évad felvázol, olyannyira messze áll a közembertől és a tapasztalható Magyarországtól, hogy előbb raktározzuk el az agyunkban, hogy mindez fikció, mint valóság.
Plusz nem voltam elégedett a fináléval sem: Miklósiék megúsztak mindent, hiába hullottak mögöttük az emberek. Kivéve persze Márkót, aki talán a legkevésbé érdemli meg. Még Janka is sikeresen kiheverte a sztrókot, Mira is boldog anya, a kis panelélet meg nem büntetés... Szóval ez visszás. Valakinek a halálát kívántam, minimum Janka.

előzmény: Dió (#3371)

2018-11-04 19:07:41 Olórin #3373

Mirát szerintem már a második évadban elkúrták, amikor szende, naiv, félénk lányból nagyhirtelen csábító pózban konyhapultra mászó, családos apa fejét elcsavaró femme fatale-lá vált.

Összességében azért durván messzire jutott ez a sorozat az első évad hétköznapi ügyeskedéseitől, mutyizásaitól, kisstílűségeitől és a diszfunkcionális család ábrázolásától (mármint a lehető legrosszabb értelemben jutott durván messzire).

2018-11-04 18:56:29 ryood #3372

hát az első négy rész nekem még "úgy ahogy"..aztán az általad is említett ötödik epizód elég röhejes lett..nehezemre esett komolyan venni, de aztán jött a hetedik rész, ajaj...annyi -nevetséges- fordulatot, amit ott egy részbe beleerőltettek még egy sorozatban sem láttam, ráadásul az egész sötétben történik, alig lehet kivenni belőle vmit..szóval teljesen wtf...
összességében egy nagyon gyenge közepes osztályzatot adok neki mégis a professzionális kivitelezés miatt, a kiváló színészi alakítások miatt, na meg, hogy gyakorlatilag ez a sorozat az egyetlen szélesebb közönséghez is eljutó filmalkotás az országban, ami nyíltan bemutatja, hogy is megy napjainkban a korrupció, hogy fonódik össze a politikai hatalom gazdasági szereplőkkel, és teszi rá mindenre a mancsát, hogy születnek a milliárdos oligarchák, hogyan mennek a "közbeszerzések" vagyis, hogy hogyan lopják szét kis országunkat megválasztott vezetőink, hogyan veszik ki teljesen az erkölcs a társadalomból, és szavaz meg a nép a rendszerváltozás óta négyévente minden alkalommal kulturálatlan tahó bűnözőket.

előzmény: Dió (#3371)

2018-11-04 18:20:29 Dió #3371

Ha már Aranyélet és hetedik rész, én azt sem értem, hogy az ötödik rész végén miért nem tette fel eddig senki ugyanezt a kérdést, hogy ez most vicc volt -e. Én egyelőre még csak azt az epizódot fejeztem be, de ezt elnézve, amit Mira művelt, nem tudom, hogy érdemes -e egyáltalán továbbmennem. Láttam már magyar filmekben szarul megírt karaktereket, de ekkora arconfosást ritkán. Mégis mi a jó édes kurva élet Mira motivációja erre az egészre, amit művel? Azt értem, hogy oda volt a korábbi szezonban megismert csajért, aki csúnya halált halt, és kvázi őt akarja megbosszulni, de ez a csaj még mindig nem több 17 évesnél. Az még egy dolog, hogy önvédelemből megöli Kamarás Iván karakterét, de utána a másik srácot egyrészt minek (teljesen provokálatlan az egész - örülnie kellett volna Kamarás kinyírása után, hogy lyuk van a seggén, és eliszkolnia), másrészt hogyan?! Egy 17 éves, 40 kilós kiscsaj egy vödörrel fejbever egy metermett pacákot, majd hátulról megfojtja, mindenféle ellenállás nélkül? Nem tudom, jól értem -e, hogy Ti ezt a részt még dicsértétek, és innen lesz még lejjebb... mert ha igen, akkor lehet érdemes itt befejeznem, hogy ne rontsam el az előző évadok emlékét túlságosan.

előzmény: ryood (#3368)

2018-11-03 10:00:23 agymosott09 #3370

Channel Zero S01

Halloweenhez választott horror-sorozat. Hangulatilag eléggé erős, a képi világ kiváló és a színészek játéka is okés, a történet egy gyenge tákolmány, összevissza tátongó logikai hézagokkal, ehhez képest mégis kiszámítható befejezéssel. Persze antológiáról van szó, szóval ez nem meglepő, de az nekem sosem volt mentség, hogy a műfaj része a gyenge minőség.

5/10

2018-11-01 22:21:54 Dió #3369

Altered carbon SE01

Joel Kinnaman miatt kezdtem el nézni, illetve mert egy valamire való sci-fi kedvelőnek illik adnia egy esélyt az efféle cyberpunk jóságoknak, és végül nem bántam meg. Bár az alapötlet valami irtó baró, magát a sztorit és a fordulatokat elnézve nem egyszer volt egy olyan érzésem, hogy nem kerek a dolog, és több helyen is inog a logika. Viszont ha a látvány miatt marad ott előtte az ember, akkor szerintem nem bánja meg. Persze érződik rajta, hogy sorozat, de ettől függetlenül volt pár olyan képe, amit bármikor kiraknék a falamra, nem is beszélve pár igen jól eltalált akciójelenetről. Illetve, félretéve pár bárgyú fordulatot, néha nem várt drámát is tartogat a sorozat, amit szerintem a baromi szimpatikus szereplőosztásnak is köszönhet: Kinnaman mellett Martha Higaredát is nagyon felvéstem a listámra. Messze van a tökéletestől, de egyszer abszolút nézhető.

2018-10-30 13:20:13 ryood #3368

aranyélet 3. évad 7.rész valami vicc akart lenni?

2018-10-29 13:28:50 ArmaGedeon #3367

Egy Gyalázat Listát viszont könnyűszerrel össze lehetne dobni, élén Minden Idők Egyik Legbrutálisabb Foshalom Sorozatával, az Első generációval. (Igen, anno voltam olyan gyenge jellem, hogy egy darabig néztem. Na, ha másban nem, ebben az egyben jól teljesítettek.) Pedig hát az nem a bűnös élvezetek trash-munkája volt, hanem maga A Nyolcadik Főbűn, egy afféle mozgóképes ízlés-holocaust. És félek, az ehhez hasonló címekből sokkal több van, mint a jobbakból.

2018-10-29 13:09:24 ArmaGedeon #3366

Készítettünk-e már valaha értékelhető sorozatot itten magyarhonban? Nem olyat, ami a Szomszédok-Bariközi-vonalon nagy jóindulattal túllépett, hanem ami mindenfajta mércével mérve is valóban hibátlan, ne adj' isten, zseniális? Esküszöm, egy sem jut az eszembe. (Az animációt hagyjuk, abban tényleg jók voltunk egykoron...)

Nézem a MAFAB-féle mustrát, leszűrve a hazai címekre evör, de egyikre sem kaptam fel a fejem (persze egy rakás sorozatot nem láttam).

Emlékeim szerint a Tüskevár nagyon remek volt, de lehet, újra kéne néznem, és mást mondanék mai fejjel.

előzmény: ChrisAdam (#3364)

2018-10-29 11:30:49 kaamir #3365

+1

előzmény: Kempesbaba (#3363)

2018-10-29 11:08:47 ChrisAdam #3364

Végeztem hajnalban az Aranyélet 3. évadával, hát... valahogy várható volt ez a minőségbeli lejtmenet, már a második évad mutatta, hogy az alkotók nem tudnak igazán mit nyújtani, többet és jobbat, mást, mint amilyen az első évad zsenialitása volt. Akárki akármit mond, az ott kitűnő volt, egy új hang és lendület, amin csodálkoztunk és ámultunk. A hollywoodiasodott második szezon után harmadik évad vissza akart venni egy szolidabb, emberibb stílusra, ami inkább az intimebb, személyesebb drámával szolgál.

Ez nagyjából sikerült is volna és erősen érződik a szándék, sőt. Túlságosan is. Túlzsúfolt: drámai fordulatok, epikusnak szánt kulcsjelenetek, unalmas mellékszálak váltakoznak. Leginkább onnan érződik, hogy nem működik a dráma, hogy egyszerűen nem tud meghatni. Egy-két halovány kivétellel, ami megint inkább a színészi játéknak köszönhető és nem a forgatókönyvnek.
Bia halála majdnem az egyik legnevetségesebb fordulat, de azért Márk reakciója és helyzete eléggé átélhető, viszont ezt tényleg inkább csak Olasz Renátó zsenialitásának tudnám be.

Az egész évad nagy baja, hogy rettenetesen érződik Hollós Endre hiánya. Atti próbálja ezt a szerepet betölteni és Thuróczynak hála azért ez a próbálkozás nem eredménytelen, de azért az valami, hogy Anger Zsolt a videóüzeneteivel az epizódok csúcspontját adja bizonyos szempontból.
Ugye még ott lenne Gáll Feri, aki lehetne az új valaki, de egy-két momentumától eltekintve olyan sótlan és jellegtelen az egész, hogy egészen kiábrándító azok után, hogy milyen sejtelmesen felvezették a karakterét az előző évadban.

Amiért tényleg gyász a sorozat és amit nem nagyon tudok megbocsátani neki... sőt, igazából vígan lenyelném a sok gyászságot, ha nem gyalázták volna meg Hollós Endre holttestét. Izzadtak egy jó adagot az írók, hogyan ne hagyják békén a jó öreg Enosz jó emlékét és hogyan kiáltsa be valaki, hogy "Hollós él", hogy aztán egy cliffhangerrel magára hagyja a nézőt (még legalább 12 másodpercre, míg a következő részre kattint). De az, hogy teljesen értelmetlenül visszahozták egy olyan jelenet erejéig, aminek aztán szintén se füle, se farka, az egészen elképesztő. Ráadásul teljesen rejtély számomra, hogyan lehetséges mindez?! Tényleg ennyire hülyének nézik a nézőt? Pont örültem neki, hogy milyen frappánsan megoldották ezt az epizódok eleji vloggerkedést Hollóstól, ittam minden szavát és rezdülését, erre behozzák hullaként. Lefosom a bokám.
Katasztrófa.

Az utolsó előtti rész lehetett volna még egy nagy-nagy, méltán emlegetett epizód, mert megvolt benne a potenciál. De olyan mívesen elcseszték, hogy az már művészet. Nem tudtam, hogy nevessek, vagy sírjak. Annyit fordul a sztori, az érzelmek, meg ellenségek, meg úgy minden, hogy egy idő után olyan súlytalanná válik, mint Jurij Gagarin ceruzája. Az abszurd helyzetekben nincs tét, mélység. Nincs igazi játszma. Mindent el lehet intézni, mindenből ki lehet bújni, mindent megoldunk - csak pár tíz perc kérdése és valamelyik ilyen ügyész, olyan nyomozó, emilyen oligarcha fizet pár misit és csókolom. Tudom, hogy éppen erről szólna a történet, ahogy a valóság is sokszor, de ez egy mozgókép, ami elé azért ültünk le, hogy ne csak a tokánkba süllyedve pislogjuk az epikus jeleneteket, hanem hogy egy egybefűződő sztorit kapjunk egy okos történettel. Mert egyébként a legérdekesebb az, hogy harmadik évadra olyan magasságokba értünk el, amikor bármi történhet a karaktereinkkel, mivel szeretjük őket és tényleg szívünkhöz nőttek, megnézzük, folytatjuk. És ezért csak akkor válik teljesen nevetségessé az egész, ha az ember mondjuk kimondja magában, hogy mi is történt éppen: Miután Márkó felbérelte nagybátyját, Tibit, hogy ölje meg apját, Attit, Tibi el is megy, hogy megtegye, miközben anyja, Janka éppen szül a nappaliban, akinek Atti segít, de aztán a barátilag érkező Tibi mégis rátámad a szülés kellős közepén a testvérére, hogy aztán megbánja és összeverje inkább Márkót és aztán mindenki egymást, miközben Janka haldoklik és sztrókot kap. A kérdés: számold ki a ház alapjának területét és becsüld meg a tégla vastagságát! Kábé mint egy matematikai fejtörő. Mégis egy trenddel válaszolnék.

Tehát már nagyon messze sodródtunk attól az Aranyélettől, ami életszerű volt, kihívással teli és volt tétje. Az új évadban már nincs olyan nagy létjogosultsága az életnek, hullanak az emberek, mint a pinty és nem is olyan nehéz ölni sem. Ez már nagyon Hollywood, de annak is a gagyi oldala.

Pedig egy-két jelenet igazán megér egy misét - Mira önálló akciója a pornóiparban kiváló volt, zseniális. Pont azért, mert éreztük azt, hogy Mira olyan területre tévedt, ahol nem védte senki. Volt tétje annak a jelenetnek. Na meg persze stílusa. Az már más kérdés, hogy mennyire életszerű az, hogy egy Döbrösi Laura leteperjen két ilyen pasit. Haladjunk el felette. Ugyanígy zseniális jelenet Janka beszéde a Mátyás-napokon. Azért Ónodi Eszter tud.

A harmadik évad legjobb pontja pedig egyértelműen az, hogy a színészek változatlanul zseniálisak. Thuróczy, Ónodi, Döbrösi, Olasz... ők örök favoritok, a szívünkbe zártuk őket. Talán Ónodi most játszik a legjobban, persze muszáj is volt neki, Janka karaktere még több dimenziót érintett. Thuróczy is jóval több, mint az első két évadban, nagyon jól adja Atti karakterét, aki már nem valaki "kutyája", egy erős valaki, aki nem csak a szélben száll, mint trágyaszag tavasszal. Olasz Renátónak habár az előző évad utolsó részeiben olyat művelt, amit talán nem tudott túlszárnyalni, ennek az okozója inkább a forgatókönyv, valahogy úgy éreztem, benne lett volna több, de amit nyújtott, perfektó. És végre Döbrösi Laura is megmutatja a foga fehérjét, nagyon büszke vagyok a kiscsajra.

Amin itt elbukott ez a befejező széria, az a gyenge forgatókönyv. Csak be kell látnunk, hogy nem vagyunk Hollywood, ami a szkriptet illeti, nincs szükségünk olyan megalomán sztorikra. Pont ezt szerettük meg az Aranyéletben és aztán vesztettük el a fordulathalmazok rengetegében, túltolt dráma és történetszálak labirintusában, amit maguk az írók sem bírtak el.

Persze jó nézni, mert technikailag még mindig profi, a történet azért visz, meg úgy el lehet nézegetni és jó szórakozás, szeretjük a színészeket, és mégis, ez a minőség egy jó irány, a minőségi sorozatgyártás igazán beindulhat most itthon, amik kicsiszolhatják ezeket a gyermekbetegségeket... de azért ez kevés egy olyan sorozatnál, ami egyszer fel tette azt a bizonyos lécet igen magasra. A végső stáblistán nem marad más, csak üres hiányérzet, hogy valami nagyon nem sült el jól.

Pedig a legnagyobb fájdalmamat még nem is mondtam el, amit egyszerűen nem hiszek el. Nem térek magamhoz. Miklósi Márkot tényleg kerekesszékbe tették. Ő, aki folyamatosan veszített, embert, célt, lelket és életkedvet... lebénul. Mégpedig olyan nevetséges módon, hogy az elképesztő. Ilyet egy normális író nem csinál. Értem én, hogy kellett valami, ami miatt a néző majd várhatóan néma csöndben üli végig a stáblistát, ami még utoljára fejbe kólintja, de édes rozmaringfaág, hát ennyi erővel Hollós Endre is feltámadhatott volna cet formájában a Fekete-tenger vad habjai közt. Bosszantó húzás, ráadásul úgy,
hogy Márkó az egyetlen, akivel kapcsolatban el tudnék képzelni egy spin-offot mondjuk.


Így lett tényleg gyász, már nem csak Enoszt gyászoljuk.

10/5.

2018-10-28 17:32:05 Kempesbaba #3363

Ezt a felvetést én is támogatnám

előzmény: ArmaGedeon (#3362)

2018-10-28 16:49:41 ArmaGedeon #3362

Aktuális kedvencek:

- Mindhunter - az S01E7-nél járok, zseniális!
- Trust - még csak 2 epizód ment le, de egyelőre impozáns!

(És kanyarban a The Haunting Of Hill House, na, azt már tűkön ülve...! A Mr. Robot-ot azonban az első évad a 2. része után elengedtem, egyszerűen nem kötött le, jóllehet nem volt rossz, amolyan 3/5-ös. Ebben a 4-5/5-ös dömpingben kurvára szelektálni kell, na. ;))

***

Más (vélhetően volt már róla szó, de nem olvastam vissza emiatt tengernyi kommentet): a KT-n nem lehet bevezetni a sorozatoknak is külön posztokat? Főleg, hogy vannak, amelyek megkapták már az őket megillető helyüket, mint pl. a Polip. (Megérdemelten persze.) Kicsit követhetetlen ebben a topikban, miután ömlesztve vannak a címek...

2018-10-28 12:39:19 Kalti #3361

Én pedig épp a 3. évadot befejeztem be, és azokkal értek egyet, akik szerint évadról évadra egyre kiválóbb a sorozat, a 2. évad tökéletes befejezése után ezt én is nehezen hittem volna. Egyetlen dolog zavar, bár a zseniális összképet nem rontja le, hogy a 2. és 3. évadban is iszonyúan túlbonyolítottnak tartottam bűntényeket és a nyomozást, a végére persze nagyjából összeáll a dolog, ugyanakkor rájössz, hogy jó néhány mellékszálnak szinte alig volt jelentősége, vagy szimplán csak figyelemelterelésre szolgált.

előzmény: kwzatz (#3360)

2018-10-28 10:43:26 kwzatz #3360

Tegnap befejeztem a Bron/Broen 2. évadát is, és ez megint lenyűgöző volt! 1-2. rész után azt gondoltam, hogy ez egyszerűen nem lehet jobb az 1. évadnál, de a következő 3 epizód után már láttam benne a potenciált. Még így is egy hajszállal talán az 1. évadot mondanám erősebbnek, de az utolsó rész annyira kegyetlenül jó volt, hogy nagyon elgondolkodtató a dolog.

2018-10-25 08:16:11 Dió #3359

Hát ezzel aztán meghoztátok a kedvem:)

előzmény: Olórin (#3357)

2018-10-24 23:33:40 TheDriver #3358

A híd sorozatból számomra az utolsó, a negyedik volt a legerősebb...csak ajánlani tudom minden krimi-rajongónak!

előzmény: kwzatz (#3345)

2018-10-24 22:56:09 Olórin #3357

Mindenképp nézd végig, mert az utolsó két részre még sokkal szarabb lesz!

előzmény: Dió (#3355)

2018-10-24 22:11:46 TheDriver #3356

Valóban a leggyengébb a 3-ból...én befejeztem már...

előzmény: Dió (#3355)

2018-10-24 21:23:42 Dió #3355

Az Aranyélet harmadik évadát befejezte már valaki? Mert a felénél járok, és ez eddig szvsz egy gyász...

2018-10-20 23:53:29 ryood #3354

ja, én az erősödésre gondoltam, de amúgy igazad van, jobbra kacsacsőrrel kellett volna írnom

előzmény: dikalosz (#3353)

2018-10-20 23:52:03 dikalosz #3353

Nem forditva?:) Csak mert ez ellent mond az evadrol-evadra egyre erosebb kijelentesednek.

előzmény: ryood (#3352)

2018-10-19 15:02:04 ryood #3352

egykettőháromnégy :)

2018-10-19 13:17:24 flake #3351

Hasonló az én sorrendemhez: 2,1,3,4 :)

előzmény: dikalosz (#3350)

2018-10-19 12:39:25 dikalosz #3350

Véleményem szerint az évadok erősségi sorrendje: 2,3,1,4. Persze a 4. is 10/10.

előzmény: ChrisAdam (#3349)

2018-10-18 22:21:11 ChrisAdam #3349

De örülök! És promózom is, amikor lehet, szóval nézzétek! :)
És igen, évadról-évadról egyre jobb. A negyediket még nem láttam, de pont azért, mert a harmadik olyan tökéletes, hogy félek, csalódnék, illetve: jó tudni, hogy még van Bron/Broenból, amit nem láttam. :) De hamarosan jönnek a hideg, szürke vasárnap délutánok, szóval szerintem újranézem az egész szériát.

előzmény: kwzatz (#3345)

2018-10-18 22:15:24 ryood #3348

számomra így volt.
és csodálatosan zárták le a történetet.

előzmény: kwzatz (#3347)

2018-10-18 21:38:07 kwzatz #3347

Így a friss élmény után ez elég hihetetlennek tűnik, de ha így van, ennek csak örülök. :)

2018-10-18 21:25:14 ryood #3346

évadról évadra egyre erősebb.

előzmény: kwzatz (#3345)

2018-10-18 21:06:52 kwzatz #3345

Most fejeztem be a Bron/Broen 1. évadát és hát akármilyen is lesz a maradék 3, emiatt a 10 rész miatt már megérte. Gondolom más is dicsérte már, de ChrisAdamnek külön köszönet, mert ő szokta rendszeresen promózni itt a topicban, így figyeltem fel rá. :) Ennyire jól átgondolt, szépen végigvezetett nyomozós sztorit ilyen fináléval rég láttam már.

2018-10-16 15:39:39 Ubul #3344

utolsó két részt nem néztem meg, addig tűrhető volt, de valahogy az utolsó két részre már elfogyott a kraft számomra...ettől függetlenül nem rossz

előzmény: ArmaGedeon (#3343)

2018-10-16 15:37:28 ArmaGedeon #3343

A 2017-es The Sinner eléggé megosztotta a nézőket, ahogy olvasom az akkori kommenteket/kritikákat. Gondoltam, nekilátok a pilotnak, hátha... Nézte valaki közületek?

2018-10-10 09:41:10 kaamir #3342

Better Call Saul S04

Ez még mindig egy teljesen más kávéház, mint az összes többi sorozat. Ez az évad talán még a korábbiaknál is lassabban építkezik, a végére viszont eljutunk oda, ahol megszületik a szörnyeteg, akinek semmi sem szent, és aki a saját érdekeiért átgázol mindenen és mindenkin.

Ó, és Werner telefonja a feleségével csodálatosan rímel Walter utolsó beszélgetésére Skylerrel. Egyszerűen briliáns.

2018-10-09 19:25:21 ryood #3341

elkezdtem nézni a terápiát. egyelőre öt epizódon vagyok túl (közte az a rész is, amikor a terapeuta megy el egy "konzultációra" régi barátjához)
hát mit mondjak. eddig szenzációs. teljesen autentikusnak hat, és közben érdekfeszítő is tud lenni, szóval szórakoztató is. persze nem mindegy kinek milyen szórakozás kell..(számomra azért is nagyon érdekes, mert hamarosan magam is egy terápiába kezdek "páciensként")
alig várom, hogy folytathassam. még, hogy az aranyélet minden idők legjob magyar sorozatja..

2018-10-08 10:06:54 kaamir #3340

This is Us S03

Ez két rész után kasza. Már az előző évad ultragiccsével is rezgett a léc, de ez most már csak egy sok pénzből készült, remek színészekkel előadott szappanopera.

5 perc nincs egy részben, hogy ne kapnánk valami gitárral alátámasztott lélekfröccsöt. A szereplők a szemölcsről beszélgetnek? Hopp egy flashback, hogy húsz éve apa lábán is volt, és az milyen jó volt. Aztán flashback a flashbackban, aztán flash forward a flashback közben.

Mindez azért, hogy a sorozat emelkedettnek és mélynek tűnjön, de valójában csak ostoba felszínességét palástolja ezzel. Sajnos az van, hogy ha három percenként - erőszakosan és primitíven - meg akarnak hatni, akkor én csak röhögök.

Saját stílusának áldozata ez a sorozat.

2018-09-22 22:11:16 Ragemarci #3339

Ash vs Evil Dead
Daredevil
The Expanse
American Gods
The Deuce

előzmény: paksiendre (#3325)

2018-09-20 09:18:11 kaamir #3338

Rákaptam esténként a Vészhelyzet nézésre az utóbbi időben, talán az 5. évad megy most az M3-on. Azt kell mondanom, hogy ez a sorozat mai szemmel is megállja a helyét. Tele van energiával, nagyon koherensek a karakterek, technikailag pedig kimagasló, főleg a kamerakezelés és a vágás.

Viszont ez még a régi iskola, 20+ részes évadokkal, ami azért sok üresjárathoz, fiiler részhez vezet. Emiatt az évadon átívelő történetszálak sem elég feszesek.

Érdekes azt is nézni, hogy mennyi, később befutott sorozatszínész bukkan fel egy-egy részben, jó fiatalon :)

2018-09-18 13:04:52 ArmaGedeon #3337

Köszi, rárepülök.

Más: a Mr. Robotról kinek mi a véleménye?

előzmény: PG (#3336)

2018-09-17 21:27:46 PG #3336

Elvileg itt van minden resze lengyelul, de lehet, hogy csak kamu, hogy reklamokat vetithessenek:
https://vod.tvp.pl/website/ekstradycja-i,36399020

előzmény: ArmaGedeon (#3335)

2018-09-15 13:22:11 ArmaGedeon #3335

Ezer éve láttam - talán a jobb létre szenderült M2-n vagy a Dunán - a lengyel Kiadatás krimisorozatot, akkor is csak egy-két epizódot, az alapján viszont egy komor bűnügyi drámára emlékszem valahol a Polip/Drót/36 modorában. Azóta keresem égen-földön, de sehol nem találom szerte e netkerekségen, pedig kell lennie egy magyar feliratos kópiának (legalábbis mintha anno nem szinkronnal ment volna). A lengyel Michele Placido, azaz Marek Kondrat a főszereplő, őt amúgy is csípem. Tud erről a sorozatról valaki valamit?

https://kritikustomeg.org/film/79182/ekstradycja-kiadatas-1995

2018-09-14 23:04:57 Olórin #3334

Nekem azért lóg ki, mert rengeteg benne a többnyire érdektelen töltelékepizód (a klasszikus egy rész/egy eset), és azért, mert szinte végig kriminálisan van megrendezve. De jó rendezőkkel, fele ennyi epizódban, töltelékek nélkül nekem is kedvencek közt lenne:)

Én hozzátenném a THE AMERICANSt a többiek által már említett címekhez - nekem az szökött fel szinte a Breaking Bad és a Drót magasságába.

(De amúgy egyre háklisabb vagyok a sorozatok hosszára. Nekem az amúgy tényleg tök jó Sharp Objects is bőven elég lett volna négy részben nyolc helyett - vagy akár egyetlen feszes egész estés filmben.)

előzmény: kwzatz (#3329)

2018-09-14 13:23:45 Dió #3333

Castle rock - SE01

Teljes időpocsékolás. Igaza volt mindenkinek, aki az Abrams istállót bullshittel vádolta, mert ez megint nem hoz újat e téren. Rácsap az asztalra egy rakás misztikumot meg szálat, tekeri velük a nézőt 10 részen át, majd bebassza az egészet a sarokba, és széttárja a karját, mintha soha nem is akarta volna normálisan elvarrni azokat. Megy a Westworld és a Dark mellé.

2018-09-14 10:27:00 ArmaGedeon #3332

Neked is ajánlom a BBC 2011-es The Fades c. miniszériáját. Sok sorozatot láttam már, de olyat még nem, ahol ilyen gyönyörűen fonódnak össze különböző műfaji elemek, úgymint a fantasy, a dráma, a tini-vígjáték, a horror, a szatíra, a thriller - és a geek-gegek.

előzmény: paksiendre (#3325)

2018-09-14 10:12:29 VVega #3331

Szerintem is, igazi mestermű minden pillanata.

előzmény: ArmaGedeon (#3330)

2018-09-14 09:53:26 ArmaGedeon #3330

Sharp Objects.
Az.
Utóbbi.
Évek.
Egyik.
Legkiválóbb.
Sorozata.

Nem akarok komoly fejtegetésekbe fogni, csak annyi, hogy ez bizony tényleg a bőrödbe vésődik, beleférkőzik és a csontokig hatol... Hogy stílszerű legyek.

2018-09-13 22:29:04 kwzatz #3329

Nekem az összes apró bugyutaságával, hibájával együtt is a kedvencem. Tény, hogy ez a legkönnyedebb az 5 közül, de nem érzem úgy, hogy ettől minőségileg kilógna. Nekem olyan volt, mintha egy okos sci-fibe oltott Die Hardot néznék drámával, humorral, tökéletesen kiválasztott zenékkel és több igazán emlékezetes jelenettel/epizóddal 100 részen keresztül. Emellett személy szerint ennek a témáját tartom a legérdekesebbnek (a Black Mirror mellett, bár ott részenként változó azért), szóval nálam ez is nagy plusz.

előzmény: Olórin (#3327)