Általános fórum 👁

(vissza a topikok listájához)

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2020-02-25 21:36:31 gaben #8274

A Nemzet Színésze Andorai Péter helyén Jordán Tamás.

2020-02-17 18:58:43 zéel #8273

...elég regisztrálni!

előzmény: oscarmániás (#8272)

2020-02-17 18:42:59 oscarmániás #8272

Vajon ha baltával megyek, kapok tiszteletjegyet ? :)

előzmény: zéel (#8271)

2020-02-17 18:38:32 zéel #8271
2020-02-04 20:39:28 MicaHiro #8270

Valóban pontosabb lett volna, ha azt írom, "ismert panelekből építenek fel egy új (ráadásul meglehetősen igénytelen) történetet, és közben semmilyen új értéket sem hoznak létre". (Az lehetett a baj, hogy a semmilyen új értéket sem hoznak létre kitételt a két remekmű esetén magától értetődőnek vettem)

előzmény: velvetgristle (#8269)

2020-02-04 19:09:58 velvetgristle #8269

"Eredetinek nevezzük akkor őket? Szerintem kár volna, hiszen ismert panelekből építenek fel egy új (ráadásul meglehetősen igénytelen) történetet." Azért ez a mondat másra enged következtetni.

előzmény: MicaHiro (#8266)

2020-02-03 20:59:23 bruce #8268

A Beverly Hills-i zsaru olyannyira nem volt újdonság, hogy jelölték a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriában Oscarra. Nyilván azóta azok a panelok amiből a film építkezik mára már elcsépeltnek hatnak.

előzmény: MicaHiro (#8262)

2020-02-03 18:46:43 BonnyJohnny #8267

Én az ízlést a műfajok, illetve jelen esetben az eredetiségétől független minőség szereteteként-élvezeteként értelmeztem. :D
Tehát arra reagáltam, hogy a lentebb leírt (majd ábrázolt) tendencia nem az emberek intelligenciájával, hanem ízlésének változásával függ össze. Bizonyos műfajok, és brandek előtérbe kerültek (mások meg eltűntek, hisz a közízlés korábban is preferált bizonyos műfajokat).

előzmény: ryood (#8263)

2020-02-03 18:32:07 MicaHiro #8266

Jokerbe hadd ne menjünk bele, szerintem minden meg lett beszélve azzal kapcsolatban már mindenfelé. (És amúgy is pont azt mondtam, hogy az egyes filmek megítélése nem különösebben érdekes) Tőlem bármilyen konkrét filmet tarthat bárki eredetinek vagy ötlettelen vacaknak is, mint ahogy jónak és rossznak is.

"Azzal is vitatkoznék, hogy ismert panelekből felépített filmeket nem lehet eredetinek nevezni."
Csak kérdés, kivel vitatkozol, mert én ilyet nem mondtam :) Hoztam példát olyan filmre, ami ismert panelekből építkezik ÉS szerintem nem eredeti, de valóban vannak filmek amik ismert panelekből építkeznek, DE eredetiek.

előzmény: velvetgristle (#8265)

2020-02-03 18:12:13 velvetgristle #8265

Én nem láttam a Jokert, szóval az én véleményem talán nem sokat nyom a latba, de amennyire én tudom egy egyszerű drámáról van szó, a hype az annyi, hogy ez a dráma történetesen egy képregény karakteré. "Úgy bánik azzal a karakterrel, mint előtte a mozivásznon senki." Ilyen hatást nem túlzottan nehéz elérni, már amennyire én gondolom. Ha a Joker nem a Jokerről szólt volna (értsd: forgatókönyv, szereposztás, rendezés ugyanaz, csak épp nem "képregényfilm") közel sem lett volna ekkora ájuldozás körülötte. És nem azért, mert nem jó a film (mégegyszer: NEM láttam a Jokert), hanem azért, mert egy képregény adaptációhoz KÉPEST meghaladta az elvárásokat. Szóval én holnap elkezdek leforgatni egy komoly drámát, nem érdekelne annyi embert, mintha holnap elkezdenék leforgatni egy komoly drámát - mondjuk - a Zöld Darázzsal a főszerepben. Nem mondom, hogy ez nem teljesítmény, de sokat elárul a közízlésről az, hogy ma már egy komoly drámát is csak úgy tudunk befogadni, ha belerakunk egy képregény-bohócot. Azzal is vitatkoznék, hogy ismert panelekből felépített filmeket nem lehet eredetinek nevezni. Ponyvaregény, Hetedik, 28 nappal később, akár még A hihetetlen család is. Eleve mit nevezünk "panelnek", ugye.

előzmény: MicaHiro (#8262)

2020-02-03 18:09:51 zéel #8264

én is meglepődök néha, hogy iszonyú intelligens emberek, milyen szarokért tudnak rajongani én az ilyen embereket nem gondolom igazán intelligensnek, legföljebb tanultnak, akár diplomásnak is, magas IQ-val és alacsony EQ-val

előzmény: ryood (#8263)

2020-02-03 17:40:20 ryood #8263

"intelligenciát az ízléssel, semmi köze hozzá"

ez nem feltétlenül igaz. vagyis sok esetben nagyon is van köze hozzá..
persze én is meglepődök néha, hogy iszonyú intelligens emberek, milyen szarokért tudnak rajongani. noha én magam is szeretem pl a trash filmeket...vagyis, az a bizonyos imdb bottom10...és nem tartom éppenséggel magamat hülyének...:)

előzmény: BonnyJohnny (#8261)

2020-02-03 17:08:41 MicaHiro #8262

Elismerve a belefektetett munkát, én azért egy kis szkepticizmust javasolnék azzal kapcsolatban, milyen következtetést is lehet valójában levonni ebből.

Nézzük például az 1984-es évet, ahol ezek szerint sok eredeti film volt.
A lista ez (ha világszinten nézzük)
1.Indiana Jones and the Temple of Doom
2.Beverly Hills Cop
3.Ghostbusters
4.Gremlins
5.The Karate Kid
6.Romancing the Stone
7.Police Academy
8.Footloose
9.The Terminator
10. Star Trek III: The Search for Spock

A fentiek közül én például hármat neveznék jó szívvel eredetinek, hetet semmiképp. Például a Footlose rendben van, hogy új karakterek új történetét meséli el, de ettől máris eredeti lesz valami? Vagy ott van a Romancing the stone, ami rendben hogy új történet, de egyértelműen sokszor használt panelekből építkezik. Ugyanígy nem látom a nagy újdonságt a Beverly Hills Cop-ban, a Police Academy-ben vagy a Karakte kid-ben sem.

Most viszont gyorsan szeretném felhívni a figyelmet, nem is az egyes filmek megítélése a fontos (számomra legalábbis biztosan nem). Azt akarom csak mondani, hogy az "eredetiség" fogalma első nekifutásra talán könnyen értelmezhetőnek tűnik, de ha kicsit jobban elgondolkozik rajta az ember, meglehetősen megfoghatatlanná válik. Számomra kicsit úgy tűnik, mindenki azt tartja eredetinek, aminek ő személy szerint nem ismeri az előzményeit, és/vagy ami rá személy szerint újdonságként hat. Ez pedig, remélem mondanom sem kell, rettenetesen szubjektív fogalom.

Ott van például a Joker. Critixx fogalmai szerint nem eredeti, mert sokszor használt karakter a főszereplője. Szerintem viszont nyugodtan lehet eredetinek nevezni, hiszen úgy bánik azzal a figurával, mint előtte a mozivásznon senki (mondom ezt úgy, hogy nem szeretem a karaktert).

Vagy ott vannak az olyan színvonaltalan vígjátékok, mint mondjuk a Bad moms vagy a Rough night. Mindkettőben olyan karakterek vonulnak fel, akiket még nem láthattunk olyan konkrét szituációkban, amiket még nem láthattunk. Eredetinek nevezzük akkor őket? Szerintem kár volna, hiszen ismert panelekből építenek fel egy új (ráadásul meglehetősen igénytelen) történetet.

De vissza az általánossághoz, mert az a fontos. Ki mondja meg, hogy egy régi karaktert új módon használó alkotás eredeti-e? Ki mondja meg, hogy egy régi világhoz teljesen új témafelvetéssel, vagy új stílussal közelítő mű eredeti-e? Ki mondja meg, hogy mikor lesz eredeti egy karakter, elég ha nem bukkant fel korábban máshol, vagy érdemes lenne más követelményeket is támasztani? Ezek a jó kérdések szerintem, és mind arra mutatnak rá, hogy az eredetiség "elemzésével" nagyon óvatosan kell bánnunk. Szerintem.

előzmény: critixx (#8248)

2020-02-03 17:03:05 BonnyJohnny #8261

Oké, de azoknál a filmeknél, amik korábban WC-be kerültek volna, ma meg az egekbe, akadnak rosszabbak, és azok bizony a tengerentúlon buknak, vagy küszködnek, vagy, ha még nyereségesek is, eső bevételi tenddnciát mutatnak az előzményeikhez képest, ellenben a világ többi része mdntőövet tud dobni neki. (A Resident Evil szériát konkrétan a non domestic bevetel tartotta életben.)

A nézői igények és az inteligencia között nincsen erős összefüggés. Az inkább a közizlés függvénye. Bár egyesek (nem te!) szeretik összevonni az intelligenciát az ízléssel, semmi köze hozzá. ;)

előzmény: Dió (#8259)

2020-02-03 07:29:37 Dió #8259

Az "ostoba" amerikai közönség, ami állítólag "mindent megeszik", sorra fordulnak el a kritikailag kevésbé sikeres filmektől
Ezzel ezzel a logikával azért nem érdemes védeni az amcsi közönséget, mert az utóbbi években pont az amerikai kritikusok magasztalnak rendre olyan filmeket is az egekbe, amik régen azonnal mentek volna le a wc-n. Szóval hogy mi sikeres kritikailag, azt hagyjuk. :)

E kapcsán engem inkább az érdekelne, hogy mivel az ilyen témák kapcsán egyre többször előjön az "ostoba" jelző meg a nép "elhülyülése", lehet -e valóban párhuzamot vonni a mai nézők eligénytelenedése és intelligenciája között. Gondolom nem igazán, bár mostanában (pláne citrixx lentebbi statisztikáját látva) egyre nagyobb a késztetés rá nálam is.

előzmény: BonnyJohnny (#8253)

2020-02-03 00:09:16 Ugor #8258

Valamikor volt olyan is, én még emlékszem.

előzmény: ryood (#8257)

2020-02-02 23:31:23 ryood #8257

és a társadalmi felelősségvállallóás? :PPPPP

2020-02-02 23:29:04 Ugor #8256

Én meg +1 BonnyJohnny vagyok. Így van!

előzmény: BonnyJohnny (#8253)

2020-02-02 22:55:25 zéel #8255

A nép kinyilvánítja mire vágyik, felmerül a kereslet, és ahhoz igazodik a kínálat.
Ez már csak a tankönyvekben van így.
A kereslet is irányított.

előzmény: BonnyJohnny (#8253)

2020-02-02 22:20:13 ryood #8254

okos magyarok lol :)
ahol még mindig valami amerika hármak, kölcsönlakások, pappa piák és coming out-ok a legkelendőbb filmes portékák... :P (most csak a magyar kínálatra gondoltam persze)

előzmény: BonnyJohnny (#8253)

2020-02-02 22:13:15 BonnyJohnny #8253

Hollywood védelmében megjegyezném, hogy a producerek nem gonoszak, egyszerűen kapitalisták. Ha a kétezres években Woody Allen 20 millióból forgatott filmjei hoztak volna milliárd dolláros bevételt, akkor ahhoz hasonló projekteket támogatnának. De, hát nem. A nép kinyilvánítja mire vágyik, felmerül a kereslet, és ahhoz igazodik a kínálat. Ennyi.
Ha a vevő közönség diverzitást szeretne látni a filmjeikben, akkor kapnak orrba szájba, amíg meg nem fulladnak.

És egy másik tévhitet is eloszlatva. Az "ostoba" amerikai közönség, ami állítólag "mindent megeszik", sorra fordulnak el a kritikailag kevésbé sikeres filmektől, míg a világ többi része (az okos magyarokat is beleértve) továbbra is bőszen hoznak a rossz filmek konyhájára.

előzmény: Jereváni Rádió (#8251)

2020-02-02 21:35:59 velvetgristle #8252

Hát ez kib***tt elszomorító, köszi lol.

előzmény: critixx (#8248)

2020-02-02 18:46:43 Jereváni Rádió #8251

Ez kb. olyan mintha kimondanánk, hogy 10 éve megszűnt a kultúra. Hozzáteszem mainstream hollywoodi szinten, mert a kultúra - úgy un bloc - hálistennek nem szűnt meg. Viszont a mainstream Hollywoodot sosem szabad lebecsülni, még mindig óriási hatása van, ezért szomorú ezt látni, hogy mintha 10 évvel ezelőtt bezárták volna a boltot ihletettség és ötlet terén.

előzmény: critixx (#8248)

2020-02-02 17:52:52 Rorschach #8250

Amúgy eddig jó napom volt, nem értem, minek kell így elszomorítani...

De viccet félretéve köszi, hogy ezt így összeraktad és megosztottad (plusz köszönet ZoLeEe-nak a grafikonért). Sok tényező van, amiről beszélni lehetne az adatok kapcsán, viszont a számokkal nehéz vitatkozni.

előzmény: critixx (#8248)

2020-02-02 16:39:47 ZoLeEe #8249

a vizuális típusoknak:

előzmény: critixx (#8248)

2020-02-02 16:08:30 critixx #8248

Még régebben összeírtam egy kis számszerűsített statisztikát az elmúlt 40 év legtöbb bevételt hozott filmjeiről.

Az évszám után az adott év tíz, anyagilag legsikeresebb hollywoodi filmje, háromfelé bontva:
Az első szám az eredeti ötleten alapuló filmek száma.
A második a más médiumból adaptált filmek száma (regény, színdarab, képregény, musical, stb.)
A harmadik a folytatások, előzményfilmek, remake-ek, reboot-ok, tévésorozat-adaptációk, sorozathoz és univerzumhoz tartozó filmek számát jelöli.

(A megtörtént eseményeket alapuló és életrajzi filmeket (ha nem az adott témáról szóló regényen, színdarabon, stb. alapulnak) az első kategóriához számítottam. A Batman, Men in Black, Pókember, satöbbi, mint képregény-adaptációk a második kategóriába tartoznak, a folytatásaik azonban már a harmadikba. A Marvel-univerzum és hasonló "univerzumok" darabjai automatikusan a harmadik kategóriába kerültek, hiszen ezek - még akkor is, ha az adott képregény első adaptációi - már alapból az "univerzum" egy darabjaként születtek.)

1979: 3 - 3 - 4
1980: 4 - 2 - 4
1981: 7 - 1 - 2
1982: 6 - 2 - 2
1983: 5 - 1 - 4
1984: 8 - 0 - 2
1985: 5 - 2 - 3
1986: 7 - 0 - 3
1987: 5 - 2 - 3
1988: 6 - 2 - 2
1989: 3 - 2 - 5
1990: 4 - 3 - 3
1991: 2 - 5 - 3
1992: 3 - 2 - 5
1993: 3 - 6 - 1
1994: 5 - 4 - 1
1995: 4 - 2 - 4
1996: 6 - 1 - 3
1997: 7 - 1 - 2
1998: 6 - 1 - 3
1999: 5 - 1 - 4
2000: 6 - 2 - 2
2001: 2 - 1 - 7
2002: 3 - 1 - 6
2003: 3 - 0 - 7
2004: 2 - 3 - 5
2005: 2 - 0 - 8
2006: 2 - 2 - 6
2007: 1 - 1 - 8
2008: 3 - 1 - 6
2009: 4 - 0 - 6
2010: 3 - 1 - 6
2011: 0 - 0 - 10
2012: 0 - 0 - 10
2013: 1 - 1 - 8
2014: 1 - 0 - 9
2015: 1 - 1 - 8
2016: 2 - 0 - 8
2017: 0 - 0 - 10
2018: 1 - 0 - 9
2019: 0 - 0 - 10

2020-02-02 13:59:55 elzablues #8247

tomside Radírfejes hozzászólásából értesültem az eseményről utólag, na most bánom csak k*rvára, h nem vagyok elég aktív/figyelmes. Legközelebb.

előzmény: dikalosz (#8231)

2020-01-31 11:30:14 kaamir #8246

Illetve, amikor mégis közel kerülnek a tűzhöz, akkor szépen bedarálja őket a rendszer. Olyan kreatív függetlenfilmesek kaptak lehetőséget az elmúlt években nagy költségvetésű filmre, mint Juan Antonio Bayona, Taika Waititi vagy Marc Webb, de ugyanolyan tucatsemmit csináltak.

előzmény: Kempesbaba (#8244)

2020-01-31 11:26:29 MicaHiro #8245

Hiány szerintem sincs belőle, csak kevesebb energiabefektetés, ha nem használják.

előzmény: Kempesbaba (#8244)

2020-01-31 10:57:36 Kempesbaba #8244

Szürkeállományban szerintem most sincs hiány arrafelé,csak a kreatív elmék nehezen kerülnek közel a tűzhöz épp a minimális kockázat vállalás okán.

előzmény: MicaHiro (#8243)

2020-01-31 10:11:42 MicaHiro #8243

Én is ezt a nézetet támogatnám. A kockázatkerülés önmagában jó érv, és jól magyarázza a történéseket. Ha ehhez hozzávesszük azt a három dolgot, hogy
1, Láthatóan a kockázatkerülés (és ennek részeként a remake-készítés) nyereséges és
2, Nemcsak hogy nyereséges, de tartalomelőállítási-szempontból is sokkal könnyebb út (nem kell újat kitalálni, amihez némi szürkeállomány-használat kellene), sőt
3, A kultúrában is van evolúció, a különböző történetek legmélyebb természetéhez tartozik, hogy másolódnak. Az emberek pedig ősidőktől szeretik viszontlátni az ismerős történetekben az ismerős motívumokat.

Szóval ezt a három dolgot figyelembe véve szerintem teljesen érthető a jelenlegi helyzet. Mi, a közönség az 1-es ponton tudunk változtatni, akkor pedig borul az egész.

előzmény: Kempesbaba (#8241)

2020-01-31 10:05:01 kaamir #8242

+1. Sztem sincs emögött semmi más, csak jól átgondolt üzleti stratégia. Ha a döntési helyzetben lévő emberek tényleg nosztalgiával, szeretettel gondolnának a régi filmekre, akkor inkább békén hagynák őket.

Én pont az látom a remake-dömpingben, hogy nekik egy Memento vagy egy Halálos fegyver csak egy piaci termék, amiből ki lehet sajtolni még pár dollárt. Totál érzelemmentes hozzáállás.

előzmény: Kempesbaba (#8241)

2020-01-31 09:51:39 Kempesbaba #8241

Túlzottan is intellektuális irányból álltok a témához. Szerintem sokkal prózaibb okai vannak ennek a remake mániának,mégpedig a profit és a kockázat minimalizálás. Mindig is pénzemberek hozták a nagy döntéseket Hollywood-ban,de a múltban akadtak jó páran akik mertek kockázatot vállalni (akár művészeti,akár pénzügyi téren). Na ez a fajta kockázatvállalás halt ki szinte teljesen napjaink amerikai filmgyártásából és ebbe a ,,biztonsági játékba" jól illeszkedik ez a remake dömping.

előzmény: BonnyJohnny (#8240)

2020-01-31 06:54:24 BonnyJohnny #8240

Amit írsz, az beleillik abba, amit ChrisAdam is írt. A mai 40-es 50-esek (akik a mai fiatalok szülei korosztálya, tehát azok, akik a feltörekvő fiatalok "útjában állnak") úgy emlékeznek, hogy saját fiatalkoruk nagy filmje a Memento meg az Amerikai pszicho (ez utóbbi az akkori 20-as 30-asoknak kicsit generáció film (és könyv) is).

előzmény: velvetgristle (#8239)

2020-01-31 01:37:03 velvetgristle #8239

A gond az, hogy már olyan filmekhez is készülnek remake-ek, mint a Memento meg az Amerikai pszichó. Ezek közül egyiket sem láttam, szóval nem az a baj, csak nem bírom felfogni, hogy egy nem egészen 20 éves filmet minek újrafeldolgozni? Ott még annyira nem hiszem, hogy játszhatna a nosztalgiafaktor. A Nosferatunak 2 (két!) remake-je is meg fog jelenni az elkövetkezendő két évben. A Csupasz pisztolyt szintén feldolgozzák. Az egyik kedvenc filmemet, A bosszú urát szintén. De a legjobb, amit olvastam, az a The Blob remake-je. Kit fog az érdekelni, de most komolyan? El nem tudom képzelni, hogy 2020-ban valaki képes komoly arccal újraforgatni egy majd' 70 éves szörnyfilmet egy adag masszáról.

előzmény: ChrisAdam (#8238)

2020-01-30 23:34:22 ChrisAdam #8238

Volt egy tök jó cikk nemrég az Indexen a boomerekről, hogy pontosan miben is áll ez az egész jelenség (politika, gazdaság, társadalom), és minap volt egy röpke gondolatom, hogy tökre ugyanez jelen van a filmvilágban is, ahol a boomer, azaz a vagyont és az ipar feletti hatalmat birtokló bizonyos korosztály ezeket a csodás éveket úgy éldegéli, hogy nosztalgiázik a saját fiatalkorán és dicső múltján - a stafétabotot meg persze nem engedi át az esetlegesen kreatívkodni vágyó zsenge generációnak. És ezért gondolják, hogy amúgy baromi helyénvaló a sok remake, meg folytatás, Bad Boys meg Halálos fegyver, és a többi.
Na, persze ehhez az eszmefuttatáshoz egy fikarcnyi kutatást sem végeztem, nagyjából egy ujjmozdulatnyi scrollig tartott, és most ezzel az elánnal is okoskodom be ide, de aztán lehet, hogy van benne valami.

előzmény: velvetgristle (#8237)

2020-01-30 21:38:34 velvetgristle #8237

Most olvastam a listát, hogy 2021-ig mely filmekből akarnak remake-et csinálni. Valaki passzolja ide a borosüveget, de a nagyot és gyorsan.

2020-01-30 17:01:29 Danesz99 #8236

Két Vapiti-jelöltünknek is ma van a szülinapja (Christian Bale, Olivia Colman), ráadásul egyidősek. Ha valaki összefutna velük, adja át a jókívánságaimat. Köszi. :P

2020-01-20 15:55:51 MicaHiro #8235

Igen, ezzel egyet tudok érteni. (Bővebben talán később...)

előzmény: ZoLeEe (#8234)

2020-01-19 15:31:25 ZoLeEe #8234

Ez szerintem csak retrospektív módon működik: kár volt elkészíteni=szar lett a folytatás ergo ha jó lett volna akkor természetesen érdemes volt elkészíteni :D

előzmény: MicaHiro (#8233)

2020-01-19 15:05:33 MicaHiro #8233

A friss hozzászólásokat olvasgatva ötlött fel bennem az alábbi témafelvetés, amit jobb híján ebben a topic-ban vetnék fel. Hátha kijön belőle valami érdekes...

Szóval, a filmrajongók gyakran használják azt a kifejezést mindenféle fórumon, hogy valamit "érdemes elkészíteni". Jellemzően például ilyen-olyan folytatásokról szokták állítani, hogy kár volt elkészíteni. (Ritkábban, de persze olyat is lehet olvasni, hogy valamit érdemes lenne folytatni/remake-elni).

A kérdésem a következő: Tudunk mondani értelmes definíciót, vagy legalább kritériumokat arra, mikor "érdemes" valamit elkészíteni? (Saját válaszommal később szennyezem majd a diskurzust)

2020-01-08 22:17:00 manuva #8232
2020-01-08 14:17:56 dikalosz #8231

Sziasztok!

Mint azt többen tudjátok, belefogtam egy összművészeti projektbe, aminek a február elsején megrendezésre kerülő bulijára pályázatot hirdettünk. Kissé későn szólok tudom, de hátha érdekes lehet valaki számára.

Ugye a bulin három film lesz levetítve, ezalapján van adva három darab kulcsszó: (rém)álom, önvallomás, elgépiesedés. Ezeknek a kulcsszavaknak megfelelően várunk fotókat, festményeket, rajzokat, grafikai anyagot, nagyjából bármilyen képet, amiből a legjobbakat kiválasztva szavazást hirdetünk. A nyertes képe felkerül a buli flyerére, valamint megajándékozzuk egy páros belépővel, illetve egy "belsős" textil karszalaggal.

Úgy gondoltam, népszerű lesz ez a kezdeményezés eléggé ahhoz, hogy ne kelljen jómagamnak különböző platformokon lobbiznom, de sajnos úgy néz ki, az emberek még nem állnak erre teljes készen, vagy épp nem tudják értelmezni a feladatot.

A relevancia többoldalú, egyfelől kultikus filmeket vetítünk (annyi belsős információt elárulhatok, hogy többek között egy Fellini, illetve egy Lynch film is lesz vetítve elsején), másfelől pedig ezzel párhuzamosan megy egy filmklubunk is, ahol igyekszünk minél jobb, itthon keveset vetített filmekkel kiszolgálni a nagyérdeműt.

A határidő most vasárnap. Ha esetleg valaki érzi magában az erőt, vagy egyszerűen szeretne segíteni, várom a képeket a flyer@individuumbudapest.hu e-mail címre. Végtelenül hálás leszek mindenkinek, és előre is köszönöm.

A pontos menetről, illetve az előző flyerről ezen a linken találtok bővebb információt:
INDIVIDUUM presents Michał Wolski "X"

Tisztelettel,
Z

2020-01-04 15:06:39 BonnyJohnny #8230

2019 utolsó egész estés filmje, amit korábban még nem láttam a Freaks volt.
2020 első egész estés filmje, amit korábban még nem láttam a Yip Man 4 lett.
Egyik sem volt tervezve, így alakult. :)

2020-01-03 23:30:58 St4nt0N #8229

„Milyen szakmai terveid vannak?

Dolgozunk egy kisfilmen, amelyet a jövő év elején le szeretnénk forgatni. Plusz két nagyjátékfilmet párhuzamosan írunk, az egyik a
DVNA munkacímet viseli.

Ennek az előzetese volt a diplomamunkád, amely az üres Budapestet és a kiszáradt Dunát mutatja.

Ez a téma sajnos egyre aktuálisabb, lassan már CGI sem kell hozzá… Eredetileg nem akartam filmet csinálni belőle, de az internet népe annyira felkapta az előzetest, hogy a mai napig ez a legnézettebb magyar trailer. Most azon dolgozunk, hogy hogyan lehetne ebből az ötletből egy olyan sci-fit készíteni, ami tartalmilag is minőségi, és természetesen az egyre égetőbb klímakérdéssel foglalkozik.”

https://marieclaire.hu/kultura/2019/10/21/a-ferfi-aki-bejon-nekunk-topolanszky-tamas-yvan/

előzmény: terika (#8228)

2020-01-03 23:20:36 terika #8228

Évekkel ezelőtt olvastam róla, hogy lesz film is, de most nem nagyon találtam semmit sem. ELVILEG nem kamu. Ezért kérdezném a nálam jobban értesülteket, hogy mit lehet tudni erről a magyar sci-firől, amely DUNA vagy DVNA címen készül(ne)? Vagy tényleg fake?

előzmény: St4nt0N (#8226)

2020-01-03 23:02:58 Danesz99 #8227

De az a kép hátborzongató.

előzmény: St4nt0N (#8226)

2020-01-03 22:05:40 St4nt0N #8226

Kamutrailernek tűnik.

előzmény: terika (#8225)

2020-01-03 20:43:44 terika #8225

Erről a filmről lehet tudni valamit?

2020-01-03 13:52:48 sissoko #8224

utolsó: Rodriguez nyomában (köszi a tippet ryood!)
első: The Farewell

2020-01-03 09:06:19 mimóza #8223

2019 - zárása: I Am Easy to Find
2020 - nyitása: Az élet szép (Benigni) - újra :)

2020-01-02 23:12:47 Jereváni Rádió #8222

12.31. Nagyfater elszabadul
01.02. Élősködők (ami egyúttal az Év filmje lett nálam)

2020-01-01 23:14:31 hhgygy #8221

12.31. Parasite - Élősködők
01.01. BUÉK (2018)

előzmény: Prüstü (#8219)

2020-01-01 18:39:17 Ugor #8220

Utolsó film, ami felkerült az óévben: Oscar, a gravitáció nélküli ember
Első film, ami felkerült az újévben: Le meilleur reste à venir

előzmény: Prüstü (#8219)

2020-01-01 18:20:31 Prüstü #8219

Utolsó film az óévben: Török Ferenc - Moszkva tér (2001)

Első film az új évben: Clint Eastwood - Nincs Bocsánat (1992)

2019-12-28 11:29:07 oscarmániás #8218

Úgy emlékszem sikerült szétoffolni, cucu lezárta, és minden jel arra mutat, hogy beolvasztotta az off-topikba?

előzmény: Danesz99 (#8217)

2019-12-28 11:14:55 Danesz99 #8217

Sziasztok, hova tűnt a dühöngő topic?
Mert ha megtalálom akkor kidühöngöm magam...
Tudom hogy nem kéne, de hogy a rossznyavalyába tudnak a valaha kreált legellenszenvesebb, leghitványabb karakterről még egy ki....ott spin-offot is készíteni. Kezdem teljesen elveszíteni minden optimista világba vetett hitemet. No igen, erről a szemétről van szó. És igen, azt is tudom hogy bárcsak ez lenne a legnagyobb gondom, na de mégis. A főszereplő telitalálat: ennél ellenszenvesebb 'színészt' aligha találtak volna.

2019-12-26 19:10:32 purplerain #8216

Mi a gond, nem tök mindegy? :)

előzmény: Xaos (#8215)

2019-12-26 19:04:43 Xaos #8215

A büdös k***a anyj***t !!

előzmény: zéel (#8214)

2019-12-26 18:53:52 zéel #8214

A Magyar Nemzeti Filmalap (NFA) 2020. január 1-jétől Nemzeti Filmintézetként (NFI) működik tovább, a filmszakmával kapcsolatos hatósági szerepkört pedig a Nemzeti Filmiroda látja el. A Nemzeti Filmiroda pedig a Miniszterelnöki Kabinetiroda alá, a Rogán Antal vezette kabinetiroda hatáskörébe kerül.
(Forrás: ATV)
Kellemes ünnepeket!

2019-12-24 21:27:07 BonnyJohnny #8213

2019-12-24 20:36:51 ichi #8212

Kellemes Ünnepeket és Nagyon Boldog Karácsonyt kívánok Minden Kedves KT tagnak! :)

2019-12-24 18:39:09 oscarmániás #8211

Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Ágó, köszi :)

2019-12-24 15:30:49 kaamir #8210

Kellemes ünnepeket mindenkinek!

2019-12-24 14:46:39 Ágó #8209

Boldog karácsonyt, szép ünnepet mindenkinek! :)

2019-12-24 13:45:49 MicaHiro #8208

(nem emlékszem, az ilyesmit hova szoktuk írni, azért talán jó lesz itt)

Boldog Karácsonyt az egész KT közösségnek! :)

2019-12-21 10:55:25 zéel #8207

66 film-csemege. Én most kiválasztok a 66-ból 6 nagy kedvencet.
Akinek van kedve, kövessen!:)
1. Ajándék ez a nap
2. BUÉK! (1978)
3. Örökbefogadás
4. Roncsfilm
5. Angi Vera
6. Csók, Anyu!

előzmény: St4nt0N (#8205)

2019-12-20 13:49:16 oscarmániás #8206

Pompás. Hetek óta várom, mi kerül a "fa alá".
A dokumentumfilmekre külön felhívnám a figyelmet.

előzmény: St4nt0N (#8205)

2019-12-20 12:44:40 St4nt0N #8205

http://filmarchiv.hu/hu/aktualis/hirek/66-karacsonyi-filmajandek

2019-12-11 10:57:12 PG #8204

Szuksegem lenne nehany rovid filmjelenetre, valaki tudna segiteni?

Pl. a "Kelly hosei"-bol kellene az a jelenet, amikor a tank vezetoje nagy nyugalommal kijelenti, hogy "en vezetem a tankot, hogy hogyan mukodik, arrol fogalmam sincs."

2019-12-11 01:08:35 zéel #8203

A KT azért is maradhatott hosszú évek óta a nyugalom szigete, mert a legvadabb pártpolitikai viták idején sem szerepeltek ilyen témák az itteni menüben. Én ugyan időnként nem bántam volna, de ma már egyáltalán nem hiányzik. Ugyanis minden, ami értékes, az a napi pártpolitikán túl van. A napi pártpolitikán már csak röhögni vagy sírni érdemes.
De aki mégis ilyen témákban akar vitázni, annak van lehetősége más fórumokon.
Mi vitatkozzunk filmekről. A komoly, mondanivalós filmeknél pedig (aki nem elégszik meg a színészek vagy a képi világ minősítésével !) itt is fontos megállapításokat tehetünk az ország-világ dolgairól, a társadalom helyzetéről.

előzmény: necksprain (#8202)

2019-12-11 00:12:48 necksprain #8202

egyebkent en ezzel is vitaba szallnek, hogy nem mondhatsz velemenyt ezzel kapcsolatban, meg ezzel egyutt a szabalyzat azonos pontjaval szeretnek birokra kelni. es itt nem a veresszaju gecizesre gondolok, hanem hogy annyi ertelmes embert ismertem meg itt, nyithatnek akar egy 'kulturharc oda es vissza' topicot akar a fejlemenyek ismereteben, mert mindenki visszatartja magat, nagyon helyesen, sot!!

de az, hogy amiatti félszünkben, hogy esetleg atmenne egymas sertegetesebe ( megis mi?? nigger? fideszgeci? ballibsi? uuutallak giallokurva, a te anyad te noirfan!!) a dolog, kerlek benneteket, hogy ebben a helyzetben, amibe kergetett bennunket az aktualpolitika(?), arrol akar hadd irjunk mar itt is bizonyos keretek kozott.

ha ez így nem kivitelezhető, akkor megbaszta a kt.

koszi

előzmény: Ugor (#8201)

2019-12-10 18:54:49 Ugor #8201

Hát, szóval ez, na... de én sem mondhatok itt semmit.

előzmény: zéel (#8200)

2019-12-10 18:34:52 zéel #8200

mai hír: létrejön a Nemzeti Filmintézet
hurrá!:) vagy ...?
Az egységes filmtámogatási rendszer létrehozásának célja, az indoklás szerint, a párhuzamosságok kiküszöbölése, a terjesztés egységesítése, de az is, hogy egységes szakmai kontroll álljon mind a tartalom, mind a forgalmazás felett.

2019-11-15 13:55:55 bruce #8199

Egy nagyon fontos kérdés! :) Nincs e meg valakinek ez a sorozat valamilyen formában? https://port.hu/adatlap/film/tv/a-kicsi-kocsi-ujabb-kalandjai--herbie-the-love-bug/movie-26270 Köszönöm a válaszokat :)

2019-11-15 11:16:09 mimóza #8198

Úgy tapasztaltam, vannak köztünk néhányan, akik szeretik a szép animációs filmeket.
Egy programajánló a kedvükért!

KISKAKAS MOME ANIM DIPLOMA PREMIER - Toldi mozi November 27. 21:00
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem animációs tanszéke bemutatja a 2019-es évi Master diploma filmeket.

Diplomázottak:
-Ászity Boglárka: Alvások
-Darabos Éva: Pá kis panelom!
-Debreczeni Zoltán: SOLA
-Győrfi Ágnes: Szélfogó
-Kádár Melinda: A Forrás és a Torony
-Korcsok Lili: HOMEOSZTÁZIS
-Natália Azavedo Andrade: Tövisek és szálkák
-Orosz Judit: Odakint
-Simon József: BIOM
-Szöllősi Anna: HELFER

(A Szélfogó c. helyes kis filmnél készséggel jelentem be elfogultságomat családi érintettség révén. :) )

Ízelítő

2019-11-13 23:05:11 dikalosz #8197

filmklub@individuumbudapest.hu e-mail címen kell helyet foglalni név és kedvenc film megjelölésével.
Az eseményben részletesebben le van írva minden.

előzmény: Hulla88 (#8196)

2019-11-13 22:10:10 Hulla88 #8196

Van valamiféle jelentkezési feltétel esetleg helykorlát vagy aki akar megy aztán jónapot?

előzmény: dikalosz (#8195)

2019-11-13 20:35:27 dikalosz #8195

Sziasztok!

Csinálunk egy filmklubot, ahol rejtett gyöngyszemek lesznek, tematikusan. Az első alkalom december 5-én kerül megrendezésre a Premier Kultcaféban, ahol az 1980-as csehszlovák vígjátékot, a Főúr, tűnést vetítjük magyar szinkronnal. Igazi szakadás és jókedv, megtisztelő lenne, ha minél többen jönnétek, hisz enélkül az oldal nélkül ez az egész nem is létezne.

Facebook esemény: https://www.facebook.com/events/3180728781968394/

Köszi a figyelmet! :)

2019-11-09 17:32:51 PG #8194

Lehet, hogy a reklam miatt?
Hirtelen az jutott eszembe, hogy egy akciofilmet Steven Seagall-al reklamoztak, azutan kiderult, hogy csak par perces feltunese volt.

előzmény: BonnyJohnny (#8193)

2019-11-08 06:58:50 BonnyJohnny #8193

Vagy a Forrest Gump. De még a Rogue One is jó példa, ahol Peter Cushing egy ikonikus szerepét vitték tovább. De a Halálos Iramban 7 és a Star Wars IX is elfogadható, hiszen a színész leszerződött a szerepre, csak sajnos elhunyt, mielőtt befejezhette volna. Ezért befejezik trükkökkel. Anno Brandon Lee is így járt, de éppenséggel James Dean is. (Csak ma már többet enged a technika.)
De most egy teljsen új szerepre szerződtetnek egy halott színészt.
Nem értem minek. Nem találtak az élők között?
Meg oké, hogy ott lesz az arca (bár megjegyzem Tarkin is sokszor elfordulva, félárnyékban látszott), de a hangja nem. Azt utánozzák (meg utómunkázzàk). De ami a legfontosabb, hogy nem lesz ott James Dean átütő színészi játéka.
Pont az hiányzik majd, amit James Dean lényege volt, a letaglózó jelenlét... mivel, hogy nem lesz jelen.
Szóval az sem jó válasz, hogy James Dean kellett a szerepre... mivelhogy őt így sem kapják meg.

előzmény: PG (#8192)

2019-11-07 23:53:09 PG #8192

Magában a technikában egyébként nagy lehetőségek rejlenek, csak tényleg az nem mindegy, hogy mire használják.

Amire, ugye a Zelig volt egy mintapelda.

előzmény: BalaKovesi (#8189)

2019-11-07 23:48:13 PG #8191

Angol nyelvlecke alapfeladat:
Mit is jelent a mondat? ;)

előzmény: BonnyJohnny (#8185)

2019-11-06 23:08:22 MicaHiro #8190

Szerintem ez mindenki beleegyezésétől függetlenül teljesen ízléstelen ötlet.

előzmény: BalaKovesi (#8189)

2019-11-06 22:41:42 BalaKovesi #8189

Magában a technikában egyébként nagy lehetőségek rejlenek, csak tényleg az nem mindegy, hogy mire használják. Az Irishmanben nincs semmi bajom a dologgal, hiszen ott csak fiatalítás történik. A Zsivány egyesben már hoztak vissza elhunyt színészt, és bár valahogy ki lehetett volna hagyni a karaktert, de érthető és indokolt döntés volt. Még az is egy fokkal árnyaltabb eset, ha mondjuk egy életrajzi filmben alkalmaznák a címszereplő minél pontosabb megjelenítése érdekében (bár azt sem tartom nélkülözhetetlennek, nem attól lesz jó egy biopic, hogy a színész külső jegyekben hasonlít az általa játszott karakterre), de erre már tényleg nem tudok mit mondani. Attól még, hogy a család beleegyezett, nem biztos, hogy Dean is beleegyezett volna egy ilyenbe.

2019-11-06 22:38:33 critixx #8188

És tegyük hozzá, hogy egy nagyon nyálasnak, cukormázasnak ígérkező kutyás-amcsi katonás projekthez "támasztják fel" Dean-t, ami olyan korban játszódik, mikor ő már nem is élt. Már az is épp elég az elborzadáshoz, hogy Diane Warren szerzi a betétdalokat... Csak emlékeztetőül.

előzmény: BonnyJohnny (#8187)

2019-11-06 22:29:10 BonnyJohnny #8187

Igen. Az idézett mondata a legundorítóbb a témában. Azt akarja elhitetni, hogy mindez a halottnak jó... véletlenül sem a jogok kezelőinek... :P

előzmény: critixx (#8186)

2019-11-06 22:18:05 critixx #8186

Alig várom James Stewart következő filmjét. De Gregory Peck-től is biztos várhatunk még kiváló alakításokat.

Ha már: "This opens up a whole new opportunity for many of our clients who are no longer with us"

előzmény: BalaKovesi (#8184)

2019-11-06 22:11:24 BonnyJohnny #8185

előzmény: BalaKovesi (#8184)

2019-11-04 00:55:31 Ugor #8183

Én kérek elnézést! :o)

előzmény: tomside (#8182)

2019-11-04 00:54:00 tomside #8182

Ez igen! :)

előzmény: Ugor (#8181)

2019-11-04 00:07:20 Ugor #8181

Ignorálnál, ha lehetne, s a topic menne a levesbe
Szerszámod legyen a kezedbe, mielőtt fejedet vered be.

előzmény: tomside (#8180)

2019-11-04 00:01:23 tomside #8180

A fű zöld,
a csikó lát,
ha tehetném,
ignorálnák.

2019-10-25 10:32:31 oscarmániás #8179

No akkor szívélyes figyelmedbe ajánlom ezen rövidet.
"keep calm and keep walking" :)

előzmény: tomside (#8134)

2019-10-25 08:56:10 tomside #8178

Jaja!
A filmhez is azóta nem értek, mióta KT-s vagyok. :D

előzmény: Doc (#8174)

2019-10-25 00:03:14 Doc #8177

Erre céloztál amúgy?
"A szókratészi irónia azt az eljárást jelenti, amikor Szókratész úgy állítja be, hogy érdeklődik beszélgetőpartnereinél valami iránt, hiszen ő nem tud semmit, de persze a beszélgetés során hamar világossá válik, hogy sokkal alaposabban átlátja a beszélgetés tárgykörét, mint azok, akikkel szóba elegyedik."

előzmény: critixx (#8175)

2019-10-24 23:52:05 Doc #8176

Hát, Szókratész bölcsnek hitte magát, úgyhogy elvileg ostobának kellene lennie :)

előzmény: critixx (#8175)

2019-10-24 23:32:19 critixx #8175

Ez akkor a fordított Szókratész?

előzmény: Doc (#8174)