Film | Év | Rendező | Műfaj | Nézettség | Átlag |
---|---|---|---|---|---|
Pusher Frank, a kispályás díler tetemes összeggel tartozik Milónak, a szerb keresztapának. Miután a pénz visszaszállítását célzó ügylet balul sül el, és hősünket lekapcsolja a rendőrség, Frank nyaka körül szorulni kezd a hurok. |
1996 | Nicolas Winding Refn | dráma, krimi | 311 | 4,1 |
Pusher II
A börtönből frissen szabadult Tonny megtudja, hogy gyereke született, és eladósodott apjával, Koppenhága legelvetemültebb gengszterével szemben. Az Elátkozott város első része a drogdíler Frankre koncentrált, míg a folytatás egykori partnerét, Tonnyt követi nyomon. A film egy rokonszenves karakteren keresztül ábrázolja az igazságtalan és öncélú brutalitást. Ebben a filmben minden kendőzetlenül a néző szeme elé tárul. Szex, drog, erőszak. |
2004 | Nicolas Winding Refn | dráma, krimi | 216 | 4,2 |
Pusher 3 A kortárs európai filmgyártás egyik legambiciózusabb vállalkozását jelentette Nicolas Winding Refn Pusher-trilógája, amely 1996-ban indult, majd a 2004-es folytatás után a következő évben lett kerek. A koppenhágai alvilág legmélyebb bugyraiban játszódó széria megfordítja a szokásos sorozatlogikát: minden egyes része érzelmileg egyre összetettebbé válik. A trilógia nyilvánvalói előképei Scorsese Aljas utcák című drámája és Coppola Keresztapa-sagája, de felépítésmódjában felfedezhetők Shakespeare királydrámáinak halvány nyomai is. Ezek a filmek egy olyan világban játszódnak, ahol mindent a fogyasztás irányít, és a pénz jelenti az egyetlen értékrendet, amely csupán a legalapvetőbb emberi vágyak megnyilvánulására ad lehetőséget. Családi érzések, részvét, hűség és empátia jobbára ismeretlen fogalmak itt - csupán az árulás és a bosszú vezérli az emberi cselekedeteket. |
2005 | Nicolas Winding Refn | dráma, krimi | 185 | 4,3 |