Drive (2011) ☆ 👁

Drive - Gázt!

(Nicolas Winding Refn)

amerikai akciófilm, dráma, krimi

4,0
★★★★☆
1155 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2024-03-05 09:48:33 IgazMondo1 (?) #281

Nem szeretnélek mégjobban felzaklatni, de ez nem remake. Itt sincs az adatlapon az "eredeti" feltüntetve. A film James Sallis 2005ben megjelent kisregényén alapszik, nem pedig a '78as The Driveren. Lehet látsz némi átfedést, de nem szerencsés számonkérni olyasmit a filmen(pl. hogy remake) amit a készítői soha, sehol nem kommunikáltak.
Ne mosd egybe az esetleg felmerülő szellemi örököst a remakkel. Nagyon nem ugyanaz.

előzmény: Boxer (#280)

2024-02-25 02:56:37 Boxer (1) #280

Borzalmasan pitiáner remake-je ez az eredeti, brilliáns kivitelezésű filmnek.
Minden képkockájában hazug, bárgyú, esetlen, hónaljszagú izzadmány ez, nem film.

Gosling, aki egyébként, a maga határai között egy jó szinész, ennek a trágyának kb. annyira hiteles főhőse, mint amilyen lenne egy, az iskola WC-jében nyakon b.szott, nyurga, harmadikos gimnazista.

Az a skorpiós dzseki is. Az olcsó igénytelenség ne továbbja, maga a pusztulat.
Így megcsúfolni az eredeti művet? Döbbenet!

2020-12-27 15:32:19 ender1112 (2) #279

Most már tudom, miért kapta meg Ryan Gosling a BR 2049 főszerepét xD
Ha az ízlésemhez jobban passzoló zenét választottak volna, annak nagyon örültem volna.

2020-09-04 00:32:04 Les Luck (5) #278

Nem mindenkinek való. Nálam az abszolút kedvencek közt! Egyáltalán nem szembetűnő finom képi elemek .
megfeszülő arcizom, mikor észreveszi a sofőr a fegyvert
hibátlan hangulat. De ami a leginkább megfogott az első alkalomtól kezdve és ez valószínűleg a saját beteg lelkem számlájára írható: egyetlen szó nélkül pontosan éreztem a főhős minden gondolatát és bele tudtam élni magam a bőrébe.
Talán épp ezért ami ebben a filmben sokaknak akikkel beszéltem "Gosling bambulása" az nekem tele van indulatokkal és érzelmekkel. Kis elrugaszkodással egy Taxisofőr a belső monológok nélkül.
Mégegyszer mondom: nem mindenkinek való a film.

2018-11-24 08:00:46 AlexanderTheGreat (3) #277

A zene kiváló, maga a film egy merő klisé-halmaz, de a javára írandó a szép fényképezés.

2018-09-30 23:31:37 The Cortez (5) #276

Refn legerősebb mozija egy igazán egyedi stílusbravúr. Különleges alkotás, amely valamiért hatalmas hülyeségek írására sarkall bizonyos nézőket. Nagy viták mennek arról, hogy vajon mi a szar lehetett az, amit 100 percen át bámult a nép: írtak már mindent a művészfilmtől kezdve, a midculton keresztül, egészen a trashig. Ha mindenképpen meg kell fejteni a jellegét, akkor azt lehet mondani, hogy ez egy igényes és trendi látványvilággal rendelkező artfilm, melynek főszereplője valóban a cowboy-okat, egyes sztorirészei pedig a westerneket idézik meg, de ettől persze még egyáltalán nem nevezhető neo-westernnek.
A tempó semennyire sem nézőbarát, ugyanis rohadtul vontatott, a rendezőre jellemző hosszú + néma jelenetek váltják egymást, igaz ezeket nagy ritkán megszakítja egy feszültebb szakasz, vagy éppen 1 rövid, ám kurva jól fényképezett autósüldözés. A mozit a zenei világ viszi el a hátán. A színvonalas szintipop betétdalok igen erős és sajátos, egyben elvont, kábult hangulatot eredményeznek. A direktor egyik másik védjegye, a nyers erőszak is fellelhető a filmben (a liftes jelenetben, a Visszafordíthatatlan hírhedt poroltós képsorát szerette volna felülmúlni). Mindezek alapján elmondható, hogy azt a stílust, amivel Refn a Bronsonban kísérletezgetett, azt a Drive-ban vitte a csúcsra, csak utóbbiban majdnem teljesen mellőzte a humort.
Ryan Gosling telitalálat a hallgatag, de vagány, skorpiókabátos sofőr szerepére, ráadásul végre legálisan azt csinálhatta, amihez a leginkább ért: bambulhatott. A többi színész is jól hozza a karakterét, és mindegyik megkapja a maga személyes drámáját a történetben. Az operatőri munka lenyűgöző, kiválóak lettek a videoklipszerű meg az éjszakai, nagyvárosi jelenetek. A Bronsonnal ellentétben ez nem vígjáték, viszont akad benne 1-2 poénos beszólás, pluszban a film eleji, rózsaszín betűs stáblista is igencsak vicces.
Egy gyenge 5-öst mindenképp megérdemel.

2018-01-20 05:40:45 dikalosz (5) #275

legalább látvány lenne, de az sincs

Bravó!

előzmény: Drug (#272)

2017-10-31 19:42:56 Norbert Simon (5) #274

Egyszóval gyönyörű! Szerintem ez egy nagyon gyönyörű film. Főként a hangulata az ami engem megfogott, drámai pillanatokban is bővelkedik. A zenét szintúgy kitudom emelni. Nekem nagyon tetszett. A benne lévő erőszak pedig nagyon stílusos. (Ha lehet így fogalmaznom.) Úgy vélem ez egy szép művészfilmnek is megállja a helyét.

2016-12-30 08:39:52 purplerain (5) #273

Azért a logikai ellentmondásai a filmnek engem érdekelnének ha nem gond :)

előzmény: Drug (#272)

2016-12-29 20:13:07 Drug (2) #272

Lapos történet, százszor látott klisé, giccses tálalásban. Ryan Gosling rejtélyes mosolyai próbálják kiemelni a filmet a tucatfilmek tömegéből, sikertelenül. A manapság már szokásos, szinte kötelező blőd, röhejes logikai ellentmondásokra már nem is próbálom felhívni a figyelmet, úgy látszik, ezek senkit nem érdekelnek. Azonban még csak egy jó autós üldözés sincsen a filmben, ha már gondolati tartalom, vagy eredetiség nincsen, azaz legalább látvány lenne, de az sincs.
A nagy, üres pislogások és hallgatások, a mély nézések mögött semmilyen kivehető mondanivaló nem rajzolódik ki, amilyen felszínes a mai világunk, olyan felszínes fércmű ez a film is.

2016-12-22 23:07:13 angel (3) #271

A film vége utáni 3. percben a gondolataim:

ennek aztán a plot-ját könnyen felírhatták egy névjegykártyára, valahogy így: "A csávó mindenkit kinyírt, hogy megszerezze/kiérdemelje a csajt." Kábé ennyi a tartalma ennek az egész fárasztó alkotmánynak, számomra.

Ja, meg még annyi kérdésem van:

-ezért a nőért, aki egyébként különlegesnek is mondható, valóban ilyen félvilági alakok versenyeznek? Ez a színésznő, Carey Mulligan, arcocskájával inkább angol drámákba való.

- Ryan Gosling és Carey Mulligan is túlzás ebbe keretbe, történetbe. Mindkettőjük jóarcú, szofisztikált kultúrember -nem illik hozzájuk ez az eltúlzott gyilkolászós blődség, már bocsánat!

Nem tetszik, sajnálom. 3-mas.

2016-08-11 14:14:28 D0ndraper (5) #270

Az egyetlen egy film, amit képes vagyok havonta 7x megnézni, és semmit nem veszít a varázsából. A hangulat egyszerűen felülmúlhatatlan, megismételhetetlen. A történet maga pedig egy igazi Grimm mese (aki tudja mi a vége az még jobban érti, hogy miért). És ha már vége. Bár olvastam a rendező interjúját, melyben elárulja, hogy A végén Driver túléli, és mint a Grimm mesék hősei, újabb kalandok után néz. Az én értelmezésem szerint, Driver a "végső csatában a gonosszal" meghal. Nem pont egyből utána,de tudja, hogy itt a vége, és tudja, hogy elfog vérezni. És végül így, élete utolsó óráiban azt teszi aminek mindig is élt, amit mindig is szeretett: Vezet. Egyszóval Gyönyörű film. Nem nagyon szoktam új filmeket nézni, de ezt tényleg vétek kihagyni, mert ez a film biztosan nem fog hidegen hagyni. Lehet utálod majd, lehet imádod majd, de biztos, hogy nem lesz "semmilyen".

2016-07-04 01:45:46 kwzatz (5) #269

Ez zseniális. Már önmagában az nem kis dolog, hogy szintipop zenékre keressek rá egy film hatására... Ryan Gosling pedig úgy játszotta Steven Seagalt, ahogy az Steven Seagalnak soha nem sikerült. Nem olyan könnyű hozni ilyen szinten a "coolt", hiába gondolják ezt néhányan. :) Remek színész, eddig mindegyik filmjében tetszett az alakítása és látszik, hogy igyekszik változatos, jó szerepeket játszani. Még mindig van sok magasztalt mű, amit nem láttam tőle, azt hiszem ideje lesz pótolni néhányat.

Díjazom, amikor egy film annak ellenére tud valami megmagyarázhatatlan módon az elmémbe/lelkembe férkőzni, hogy szimplább már nem is lehetne. A Drive-nak ez kétségtelenül sikerült.
A rengeteg emlékezetes jelenet közül is tuti örökre beégett az, amikor a végén ül az autóban, majd hosszú idő után pislog egyet és elindul a zene... Most pedig ideje meghallgatni még egyszer A Real Herót. (félek, hogy valami tudatmanipulációs technika áldozata lettem)

2016-06-25 00:07:59 ryood (5) #268

na engem ezek a "szimbólum cuccok" már nem igazán hoznak lázba. számomra unalmas volt az only god..
viszont a pusher 3-ban egyetértünk!

2016-06-24 23:49:52 dikalosz (5) #267

"karcosságban" valóban. Egyébként a Drive nálam egy ilyen félguiltypleasure, élmények, na meg az audiovizuális gyönyör miatt (mégiscsak valahol közönségfilm, persze Refn többi munkásságához képest). Az Only God Forgives viszont igazi stílus-hangulat parádé, minden másodpercét szívtam magamba, baltaarcú Gosling ide, legitim értelmezési lehetőségek megkérdőjeleződése oda (hozzáteszem szinte végig egyértelmű szimbólumokkal teletűzdelve). Csodálatos!
Az sem másodlagos, hogy nálam a hangulat jobban tud mérvadó lenni, mint a legtöbb embernél.
Azt azonban aláírom, hogy egy bizonyos szempontból a Pusher-trilógia a csúcs (abból is számomra a 3 volt az abszolút top-top-top)

előzmény: ryood (#266)

2016-06-24 23:25:20 ryood (5) #266

valahogy ezek a filmjei már nincsen sehol "karcosságban" a pusherekhez képest...

előzmény: dikalosz (#265)

2016-06-24 23:16:10 dikalosz (5) #265

Huhú. Na az Only God Forgives... Rettentő megosztó film! Engem a végletekig lenyűgözött, elvarázsolt. Refn az én rendezőm, erre már rájöttem:)

előzmény: ChrisAdam (#264)

2016-06-24 23:04:41 ChrisAdam (5) #264

Nagyon kíváncsi vagyok rá, bár őszintén szólva, először az Only God Forgivest kell pótolnom. Ami késik, nem múlik, most van is motiváció az új film miatt. :)

előzmény: dikalosz (#263)

2016-06-24 22:55:56 dikalosz (5) #263

Ez igen! Micsoda hullámvasút!:) Remélem most már marad is így!
És azt is, hogy együtt dicsőítjük majd Refn mester új filmjét is.

előzmény: ChrisAdam (#262)

2016-06-24 21:41:29 ChrisAdam (5) #262

Jó kérdés, fogalmam sincs, tényleg. Már újra ötösön áll. :)

előzmény: dikalosz (#260)

2016-02-06 23:23:52 Modric (5) #261

Istenem...ez a film valami eszméletlenül jó minden részletében! A főcím,ahol Los Angeles-t lehet látni nagytotálban,és közben a Nightcall c. szám megy...csodálatos. No meg kiváló jelenetek is láthatók. Személy szerint a liftes jelenetet kedvelem a legjobban. A színészek is nagyon jók voltak,főleg Ryan Gosling. Albert Brooks-szal sincs bajom,de helyette elfogadtam volna Al Pacino-t,rá nagyon illett volna a szerep. :D

2015-06-02 00:17:17 dikalosz (5) #260

Megmosolyogtató egy-két ember osztályzat-változását megnézni így pár év távlatából. Szívesen meghallgatnám őket hogy minek a hatására vitték feljebb vagy lejjebb az osztályzatukat. Különösen ChrisAdam indokára lennék kíváncsi(:

2015-05-19 22:06:33 ifj. Ó. Posszum (3) #259

Szép, szép, de, valahogy kívül maradtam... erősebb lett volna, ha nem mutatja meg az erőszakot, csak érzem vagy tovább kell képzelnem... így csak gyönyörködtető, szomorkás trash. A Soundtrack viszont csodálatos!

2015-02-12 19:29:12 Leo_Stotch (5) #258

Szövegkönyvvel nem lenne ilyen jó a zene meg a hangulat :)

2015-02-12 18:41:00 Bong (?) #257

A hangulat és a zene tényleg zseniális, de nem ártott volna neki egy szövegkönyv.

2015-02-10 16:46:37 BonnyJohnny (5) #256

Lehet, hogy csak blöff, de elnézve a film kritikai átlagát, bejött. ;)

előzmény: kova311 (#255)

2015-02-10 15:10:37 kova311 (1) #255

Ez egy rossz film, és semmi sem indokolja a magas átlagot.Egy blöff, ami nem jött be.Azért ,mert egy filmnek jó az OST-je , azért az a film nem jó.Ha zenét hallgatok , akkor felmegyek a youtube-ra.
Szóval nevetséges szinészi játék, nevetséges történet , indokolatlan agresszió, buta film.
De szépen helyre fogják rakni az imdb-is.
Tudom , hogy van ennek a filmnek egy hardcore rajongótábora, akik szerint ez egy hú de nagy film és , hú de nagy mondanivaló és mekkora filmnyelv.Egy zseni ez a rendező és mekkora ez a szinészi játék is, ahh hagyjuk már.

2015-02-10 11:36:32 St4nt0N (?) #254

Ez ilyen szabadkőműves jel, mint a titkos kézfogás.

előzmény: Leslie (#253)

2015-02-10 08:42:38 Leslie (4) #253

Ráadásul elipszilonnal küldi őket. :)

előzmény: tomside (#251)

2015-02-10 07:35:27 Ubul (5) #252

tehát azért adtál neki 1-est, mert túl nagy a pontszáma, és nem azért, mert szerinted annyit is ér :D (mert írtad is, hogy kiérdemelte a kettest :D)

korrekt :D

és ezt most nem azért, mert hú, én is 5-re pontoztam...nekem ennyire tetszett, és nem azért pontoztam ennyire, mert szerettem volna hogy több ponton álljon itt a szavazat :)

előzmény: kova311 (#250)

2015-02-10 07:02:00 tomside (5) #251

Szerencsére az erő mindig elküldi a megfelelő kiválasztottakat, akik ügyelnek arra, hogy meglegyen az egyensúly az Univerzumban. :)

2015-02-10 03:21:09 kova311 (1) #250

Természetesen ez a film kiérdemelte a kettest , tehát szimplán rossz , de mivel túlértékelt az átlaga muszály voltam neki megadni azt ami kijár neki.

2014-10-11 16:55:43 schwed49 (5) #249

Imádtam ezt a filmet. Annyira jó Ryan Gosling alakítása és az a hiteles lazasága. Egyszerre adja a "szépfiú" és "hidegvérű bűnöző" szerepet miközben a kisugárzása egyenesen a kedvességet árasztja magából. A liftes jelenet volt a kedvencem és hozzá kell tenni, hogy a filmben végig nagyon jó háttérzenék és trackek vannak. Nem tudnám megmagyarázni ésszerűen miért de "Csak Isten bocsájthat meg"-ben valamiért mégis jobb az alakítása. Amúgy ötös.

2014-01-02 23:57:16 Victor Alekszej (5) #248

Az atmoszféra mellett azt hiszem azoknak zseniális ez a film akik pszichológiailag is fel tudják mérni a Drive jelzőt.Mert az első félóra ahogy látom sokaknak unalmasnak tűnik de ha mélyen azonosulni tudunk a Sofőr magányával,szótlanságágval és dühével akkor azt hiszem látjuk azt ami ott belül feszíti és szerintem ez a figura lényege.
Drived by anger and loneliness.

2013-06-25 15:40:18 Corso666 (5) #247

Milyen 0 sztoriról beszéltek itt többen is? Megőrülök! :S :S :S :S

2013-06-03 00:59:35 GeryFlash (5) #246

Szerintem meg egyáltalán nem olyan jó, mint ahogy itt sokan írják. Meg van ennek a maga közönsége, és elismerem, sokkal másabb mitn a többi film, de hadd ne menjünk már el amellett, hogy a sztori az elég gyenge, a párbeszédek (tudatosan is ugyan) de semmitmondóak... Oké, hogy van egy hangulata, de ha úgy egészébe nézi az ember a filmet, akkor azért bőven tud unalmas lenni, ettől függetlenül minél több ilyen stílusú filmet, mert igenis ennek van egy magával ragadó stílusa, de ebből sokkal jbob filmet is ki lehet hozni, úgy mint például az Ádám Almái...
3-asnál erősebb, 4-esnél gyengébb, igazából szerintem igen réteg film, sok haverom mozi alatt ment ki

A kavinsky féle Nightcall zene az elején amúgy nagyon ütős, többször is berakhatták volna, mert nagyon passzol a filmhez.

6,5

2013-04-21 15:49:35 McCl@ne (5) #245

Elnézést, de annyira kibaszottul gyönyörű ez a film, hogy 5. megtekintés után sem találom rendesen a szavakat. Nem véletlenül került az All Time Top10 élére már az első alkalom után, szinte hipnotikus erővel taglóz le az egész újra és újra. Tudom, hogy kb. a nullával egyenlő a sztorija, de a stílus és annak a kohéziója, ahogy minden egyes elem tökéletesen a másik alá dolgozik, ahogy minden fogaskerék (színészek -minimalista- játéka, a világ legjobb ost-je, az eszméletlen fényképezés, ami fullHD-ben lélegzetelállító, a tonnás súlyként ránk nehezedő feszültség és a bombaként robbanó erőszak)a helyén van és dolgozik, és az ezek által feszesre kovácsolt összkép egyszerűen zseniális.
Kérdés nélkül beszippant egy pillanat alatt, akárcsak a többi kedvencem. Annyi különbséggel, hogy ez közben végtelenül cool is.

2013-03-18 21:02:29 Kalti (5) #244

Ott a pont, valóban zseniális az is, amit Cliff Martinez összehozott a filmhez, rengeteget ad az atmoszférához, szinte elemel a földtől.

előzmény: Jawad.Zairi (#243)

2013-03-18 20:47:13 Jawad.Zairi (5) #243

És az a legszebb, hogy az olyan tökéletesen eltalált zenék, mint a Nightcall, a Tick Of The Clock, az Under Your Spell meg a Real Hero, eltörpülnek a Cliff Martinez-féle rövid ambient-szeletkék mellett.

[link]
[link]
[link]

Közel 2 év távlatából már ki merem jelenteni, hogy ez minden idők egyik, ha nem a legjobb score-ja.

előzmény: Tenebra (#242)

2013-03-12 21:37:53 Tenebra (4) #242

Én magam punk/metalface vagyok alapvetően, de ennek hatására (ismét) megszerettem az electrót. :D
Egyébként, ha moziban nézem, lehet, nálam is 5-ös - ott minden más élmény. A kiváló letaglózó, a jó zseniális, a szar meg viselhető. :D

előzmény: Kalti (#241)

2013-03-12 21:33:55 Kalti (5) #241

Másfél éve nálam is egyfolytában pörög ez a szám, pedig aztán, aki ismeri a zenei ízlésem, az tudja, hogy sem a szintipop, sem a 80-as évek nem a szívem csücske :). Ez a szám viszont iszonyat adja.
Amúgy nálam nem tett igazán jót az újranézés a filmnek, majdnem visszahúztam 4-esre, de emlékszem anno a moziból úgy jöttem ki, hogy az év filmjét láttam, szóval érdekes, nagyon hangulatfilm.

előzmény: Tenebra (#240)

2013-03-12 20:58:48 Tenebra (4) #240

Komolyan szólva: szerintem ez azért jó, amiért a Blast of Silence. Persze nem ér fel annak magasságába, az azért jóval összetettebb film szerintem. De egy hasonló hangulatot és létállapotott ragad meg. Nekem Refn korábbi filmjei jobban tetszettek, ez a film kicsit "kompromisszum" mondjuk a Pusher-trilógiához képest. De még így is hangulatilag nagyon ott van, és szerintem benne van egy szép karakterfejlődés. Persze nem olyan látványos, mint más, drámaibb filmekben, de azért ott van. Ahogy ez a hideg, csak a munkát elvégző főhős megnyílik, és az érzelmek elkezdik vezérelni. S jön a vége, amit már nem puszta megbízásból hajt végre, hanem egy belső igényből fakad (azaz: megszeretett valakiket). Ezerszer elcsépelt sztori persze - de nagyon stílusosan van előadva. Kavinsky mindent visz valóban. :D (A zenére gondolok.)

Én is újra akarom majd nézni.

Szerk.: Kavinsky - Nightcall

2013-03-12 20:56:04 BonnyJohnny (5) #239

Én arra emlékszem (moziban néztem), hogy a lassú (de számomra egyáltalán nem unalmas) és csendes első fél után szinte robban a shotgun hangja. Akkor a vásznon szereplő emberek csak meglepetten bámulnak a nézők felé, a nézők pedig meglepetten bámulnak a szereplők felé, és elkezdődik... :)

előzmény: ChrisAdam (#238)

2013-03-12 20:49:06 ChrisAdam (5) #238

Igaz, már írtam korábban is, de ott - ahogy visszaolvastam - nem írtam le mindent, amit a filmről gondolok.

Számomra azért zseniális, mert lassúságával fenn tudja tartani a figyelmet, Nyugodt, ugyanakkor érezzük, hogy nagyot fog robbanni. És persze ott van Gosling, aki a hátán viszi a filmet, ő az aki a hangulatot sugározza. Aztán baromi nagyot robban, hirtelen, csak a semmiből és onnantól végig szinte az egekbe szökik az izgalomfaktor és mindezt úgy váltja ki, hogy még mindig benne van az a lomha nyugalom. A vége pedig akkorát szól, hogy jaj. :) Hatásos.
A lassításokkal pedig engem meg lehet venni kilóra.

Ugyanakkor érik az újrázás, de nagyon.

előzmény: Xuja (#237)

2013-03-12 20:42:24 Xuja (3) #237

Engem inkább az bosszant, hogy egyesek csak úgy beleböfögnek a vélemények közé, de a filmről semmi hasznosat nem lehet megtudni hozzászólásuk alapján. Unalmas, túlértékelt? Tessék megindokolni, érveket, szempontokat felhozni, aminek a mentén megindulhat egy diskurzus, lehetőleg mindenfajta személyeskedés nélkül.

És most a filmről: az első fele kissé üres, ráadásul a lassúságát is kifejezetten művinek éreztem. Szerencsére a második fele azonban nagyon is működik, kellően brutális egyszereplős apokaliptikus leszámolás, bár persze ugyanezt cirka 35 évvel korábban megcsinálta Scorsese a Taxi Driver-rel. A 80-as éveket megidéző szintizene pedig kicseszett módon eltalált.

2013-03-12 20:22:32 Tenebra (4) #236

Igen, ez egy nyilvánvalóan túlértékelt film, csak eddig nem mertem leírni, nehogy porrá alázzanak. És még a zenéje is szar, nem azt hallgatom megjelenése óta naponta. ( :D)

előzmény: BonnyJohnny (#235)

2013-03-12 16:53:54 BonnyJohnny (5) #235

Szerintem ez jobb, mint pár Kurosawa film. Az általam látottak közül kettőnél is jobban tetszett.
Igaz, én gyáva vagyok, mert bár felismertem, hogy egy többszörösen túlértékel film, nem merem megmondani az igazat. Vagy hülye, mert még csak fel sem ismertem. Megyek is, és megnézek egy William Wyler filmet. Bár nem tudom, hogy ő elég jó-e ahhoz, hogy kiérdemelje a zseniális jelzőt?

előzmény: Tenebra (#234)

2013-03-12 08:50:04 Tenebra (4) #234

Nyilván nem ér fel egy Kurosawa-filmhez. De ilyen alapon meg mondjuk ha Kurosawát Bergmanhoz vagy Tarr Bélához hasonlítjuk, hozzá képest meg Kurosawa egy kispályás, olcsó közönségfilmes (ezért a Pokolra jutok, és bocs Kurosawától - kedvencem amúgy ő is :D). Sőt, ilyen alapon az egész klasszikus Hollywood egy raklap fossal egyenlő, mivel közelébe sincsenek mondjuk Jean Renoirnak vagy Roberto Rossellininek.

Szerintem a maga nemében ez egy jó film. Szerintem sem zseniális, mert rém egyszerű a sztori. Viszont azt kiválóan meséli el, igazi retro hangulatbomba. :D S ne feledjük: nem kell mindig eredeti sztorit vászonra vinni, a film elsősorban audivizuális médium/művészet. Ilyen alapon Wong Kar-wait is le lehetne szarozni, mert az ő történeteit is el lehet mesélni két mondatban. :D

előzmény: 1100101 (#232)

2013-03-12 07:02:15 ChrisAdam (5) #233

Én is ki merem mondani az igazat: zseniális! :)
Lehet, hogy neked nem tetszett, ennek ellenére tiszteletben kell tartani mások véleményét, ezt sose feledd!

előzmény: 1100101 (#232)

2013-03-12 02:08:29 1100101 (2) #232

Legközelebb hallgatok a megérzéseimre...
Végtelenül unalmas... Mintha behaluzott nyugdíjas székelyek készítették volna félálomban. A szinkron hibája lenne? Aligha ronthatott rajta. Ez a film, már a 80-as években is, kizárólag otthon nézhető C kategóriát sem elérő valami. Ha egy, a multiáruházakban kapható, pont útban lévő, ömlesztett akciós dvd szigetből előhalászható 199,- forintos dvd-n lett volna, még talán megérteném. De így...
Inkább csináltak volna a mozitekercseiből szilveszteri díszt.
Aki szerint ez "zseniális"* (sic!), inkább nézzen meg egy Kurosawa filmet.

*Ezzel a szóval nem szabad dobálózni, különben annyira értéktelenné válik, hogy sajnos nyugodtan alkalmazható lesz ilyen pocsék filmek minősítésére.

Köszönöm azoknak, akik felismerték, és kiállnak amellett, hogy erről többszörösen túlértékel filmről meg merik mondani az igazat.

2012-09-12 20:52:01 Ubul (5) #231

én azzal néztem alapból,de feltűnt már akkor is,és az már elég szar,ha az ember szinkronosan nézi először,és már úgy feltűnik :D

előzmény: ChrisAdam (#230)

2012-09-12 15:47:36 ChrisAdam (5) #230

Fúj, de rossz a szinkron....!

2012-09-12 15:05:23 kobretti88 (5) #229

Az elmúlt napban 3-sszor néztem meg, még mindig a hatása alatt vagyok. Ez egy zseniális film nagyszerű alakításokkal. Kiemelendő Ryan Gosling és Albert Brooks alakítása. Néhány évtized múlva ez a film igazi klasszikussá válhat. Hihetelen hogy az Oscar szinte teljesen mellőzték. 2011 legjobb filmje. Mindenkinek kötelező megnézni! Gosling karaktere emlékezetett Eastwood Névtelen Férfi karakterére. A zenék is nagyon jók.

100 %

2012-09-11 15:49:46 Tenebra (4) #228

"nemértem miért akciófilmnek van feltüntetve"



Hát pedig mi más lenne? Jó, ez nem az a fajta, amiben kétpercenként felrobban valami, de attól még igen is, ha minimalista is, de akciószcénák a film csúcspontjai. Azért, mert nem vágtatnak benne végig, még nem lesz valami "nemakciófilm" :D. Pl. most a Rambo jutott eszembe: majdnem a film feléig nincs is benne semmi, és utána is csak a végén válik igazán akciófilmmé. De attól még akciófilm. :D

Szerintem igen is vannak stilizált, naturális és minimalista akciófilmek. Ez Refn stílusához igazodva egy visszafogott, minimalista akciódarab. Az, hogy vannak benne még drámai részek, nem baj. Sőt. Ám ettől nem is válik művészfilmmé még. :D

2012-09-11 15:01:46 Ubul (5) #227

az akciófilm jelzőt én se értem,és ezen sokan fenn is akadtak,hogy hát ők milyen akciódús filmet vártak,és nem azt kapták,és hát így hót szar...megértem az ilyet is,és persze azt is ,hogy ha már van egy-két naturális akció jelenet,akkor már akár illik az akciófilm jelző is rá,de ugye kismértékben jellemzi szvsz a filmet. A vontatottságával részemről semmi gond nem volt,sőt még pörgősnek is mondanám

2012-09-11 15:01:46 Ubul (5) #226

az akciófilm jelzőt én se értem,és ezen sokan fenn is akadtak,hogy hát ők milyen akciódús filmet vártak,és nem azt kapták,és hát így hót szar...megértem az ilyet is,és persze azt is ,hogy ha már van egy-két naturális akció jelenet,akkor már akár illik az akciófilm jelző is rá,de ugye kismértékben jellemzi szvsz a filmet. A vontatottságával részemről semmi gond nem volt,sőt még pörgősnek is mondanám

2012-09-11 14:19:34 jackbau33 (5) #225

Lehet h csak én nemértettem a film mondanivalóját...ha volt neki 1általán de régen láttam már ennyire unalmas ..vontatott filmet..azt viszont nemértem miért akciófilmnek van feltüntetve ..

2012-09-10 11:44:57 Willy (4) #224

Természetes hogy mindenki másként reagál egy-egy filmre. Mindenki más-más beállítottságú. Vitatkozni ezen fölösleges. Nekem tetszett a film. Ami legjobban tetszett hogy elüt az összes hasonló stílusú filmtől. Nekem adott egy olyan hangulatot, amitől elvarázsolt. A zenék is nagyon jók. Bár volt egy kornyikálás egy jelenetnél (nem emlékszem melyiknél) amitől a fejem is megfájdult.

Nincs olyan film ami minden ember számára jó, mint ahogy nincs olyan nő sem, sem étel, sem semmi a világon.


2012-09-09 23:29:56 Ubul (5) #223

annyira zsöniális,hogy egymás után kétszer is megnéztem. soundtrack,képi világ,hangulat *5-ös. Ahogy eldurran Gosling agya... áh :D élmény ez a film

2012-09-09 18:55:12 Corso666 (5) #222

Valaki nem tud egész véletlen eladó standy-t, vagy posztert a filmről? :)

2012-08-28 03:58:50 gomez1000 (4) #221

>béna<

2012-08-28 03:58:18 gomez1000 (4) #220

Ennek a Johnny Bravonak jól áll ez a sármos gengszter szerep,de ez a bána skorpió ne lenne a dzsekijén. Az akciójelenetekben csak úgy tündököl a gyerek. A filmnek van egy érdekes vontatott stílusa, ami hol a javára válik, hol meg a kárára megy. Összességében a feszültség megvan, és így élvezhető. Viszont a srác jellemében vannak érthetetlen dolgok, mintha picit őrült lenne. Hatalmas visszafogottság jellemzi, és sokszor akkor sem szól egy szót sem, amikor várnánk töle, aztán meg bumm kirobban belöle minden. Érdekes.
Olcsó költségvetés, de egész jó mozi. Remélem a rendezőnek lesz még pár filmje és felfele fog ívelni a karrierje és mégjobb filmeket csinál,mert stílusban egész egyedi.

2012-06-29 22:29:47 Kakimatyi (3) #219

Én sem értem, mi ez a felhajtás.. kellemes 2 óra, semmi több. Ha a Bronson ötös, vagy a Half Nelson ötös, ez gyengécske négyes maximum.

2012-06-19 00:08:44 JeszKar (5) #218

"Nem úgy kell az álláspontodat védeni , hogy szinte semmilyen rendelkezésre álló adatból személyiséget formálsz a vitapartneredről aztán meg azt támadod."

"Tény ,hogy az emberek többsége nem tud objektíven értékelni"


Hümm-hümm.

előzmény: TheGod (#217)

2012-06-18 23:02:23 TheGod (4) #217


Nevetséges dolog a nicknevemet felhozni , semmi köze a témához.
Nem úgy kell az álláspontodat védeni , hogy szinte semmilyen rendelkezésre álló adatból személyiséget formálsz a vitapartneredről aztán meg azt támadod.
"Amúgy meg néz rá a főoldalra, ahol 249 zseniális vagy, ami lefedi a több százat (és most csak az itteni szavazatokat nézzük)."
Nyilvánvaló adat,olvasni mindenki tud.

előzmény: JeszKar (#208)

2012-06-10 16:52:51 wayage (5) #216

Pont most néztem meg extrákból a vele készült interjút és tényleg így gondolta:) a westernt a végén éreztem igazán, mikor véresen beült az autójába és elindult valahova. Akár egy cowboy mikor felül a lovára s vágtat a naplementébe. A képregényhős meg adott az éjjeli maszkos bosszúállásnál, meg van egy nagyon képregényes beállítás is. Mikor Carrey férje haza jön, megy a búcsúbuli, közben mutatják Ryant is, ahogy a lámpafény alatt bütyköl valami alkatrészt. Ahogy világít az a fény, tisztára szuperhősös.

előzmény: Kalti (#215)

2012-06-10 16:01:03 Kalti (5) #215

Refn mondja az extrák között lévő interjún, hogy a sofőr karaktere lényegében egy archetípust képvisel, aki valóban nagy részt az amerikai westernhős mítoszt testesíti meg, a szikár, szófukar, öntörvényű figura, akit egy váratlan szituáció kiszakít a maga kis világából és új célokat szolgáltat számára.

előzmény: wayage (#214)

2012-06-10 15:42:55 wayage (5) #214

Megvettem dvd-n, jó lett a szinkron is. Érdekes, de minden megtekintés után újabb műfajok jutnak róla eszembe. Pillanatnyilag romantikus szuperhősfilmnek tekintem, némi western beütéssel és elképesztően jó atmoszférával.Ilyen hangulatosan fényképezett modern nagyvárosi filmet, talán még még nem láttam (A shame-nek van még hasonlóan nagyvárosi feelingje). Ryan Gosling karaktere meg sokszor egy képregényhősre emlékeztet.

2012-05-06 23:24:06 deviant (5) #213

egyszerűen csak kurvára cinkes, hogy kiakadtok egy 8.0-ás szavazaton, miközben az illető 5-ből 4 pontot ad a filmre. ezek csak pontozások, nem kell komolyan venni. felőlem akár 1-eseket is tolhattok a filmre, de minden véleményt az imbd-hez képest relativizálni... értelme sincs.

2012-05-06 23:07:38 nandras (4) #212

"mindig jót röhögök, amikor 3 ember szembeszáll 100-zal, és elfogultságot kiállt!"
igazad van.
elvégre egymilliárd légy nem tévedhet... igaz?

előzmény: deviant (#203)

2012-05-06 22:18:28 HejjaX (4) #211

Érdekes, én még nem hallottam olyan emberről, aki objektívan tudna értékelni egy filmet. Azt úgy kell, hogy megtudsz róla néhány adatot (rendező, színészek, vágó, operatőr, díjak, kritikusok, pályatársak véleménye, a stábnak kávét főző kislány neve, méretei, a producer autómárkája, ilyesmik), aztán a tuti filmes egyenlet alapján kiszámolod az értékelésedet?
A legközelebb Bolond Pierrot állt az objektív értékeléshez, ami gyakorlatilag egybeesett az abszolút butasággal: minden filmre 1-est adott, ami nem francia film volt és nem a kedvence rendezett. Amit meg igen, az 5-ös.
Ja, meg még a robotok tudnak ilyet. A T-1000-es például kíméletlen, ámde objektív filmkritikus.

Amúgy Gosling príma színész (szerintem), noha ebben a filmben nekem sem jött be annyira a játéka, hiába a tudatosan használt érzelemmentesség, valahogy nem győzött meg. Albert Brooks-tól meg még kevésbé voltam elájulva, nem is értem a jelöléseket, totál átlagos volt (szerintem).
A film ettől még jó (szerintem). Refn ugyan szinte csak jobb filmeket készített a Drive-nál (szerintem), de azért ez sem rossz (szerintem).

előzmény: TheGod (#205)

2012-05-06 22:12:44 Tenebra (4) #210

mások Segalhoz hasonlítják... aki egyesek szerint isten.


Ki az az elb...vetemült? :D

Szerintem a Drive egy tök jó hangulatú, stílusú film, tök jó hangnemváltással az utolsó 20 percben - gyenge/visszafogott színészi játékkal. (Ez vagy-vagy, mivel a rendező véleményét kellene erről megkérdezni. Én persze bele tudnám magyarázni, hogy ez a minimalizmus Refn stílusa is + a filmbeli elidegenedettséghez köze van, amiből a rideg főhős éppen kitör a történet során. De ez megintcsak egy szubjektív benyomás.) Van, akit ez nagyon magával ragad, és 5-ösre osztályozza, van, aki nem nézi el a színészi játék problémáját, és 4-est oszt rá, van, akinek meg abszolút markáns karakterek kellenek, és ezért ad rá 3-2-1-et.

előzmény: BonnyJohnny (#209)

2012-05-06 21:33:51 BonnyJohnny (5) #209

Lehet objektív szempontok/kritériumok alapján értékelni egy filmet, de, hogy ezeknek az objektív szempontoknak mennyire felel meg az adott film, az szubjektív véleményen alapszik.
Egy példa:
Objektív mérce lehet egy filmnél a színészi játék. Jelen esetben Ryan Goslingé. Egyesek istenítik, mások Segalhoz hasonlítják... aki egyesek szerint isten. :)
Ennyit az objektív értékelésről. :P

előzmény: TheGod (#205)

2012-05-06 21:27:24 JeszKar (5) #208

De nyilván te egy felső tudat vagy (egy isten, ahogy a nevedből tűnik), úgyhogy te tudod, hogyan kell objektíven értékelni, míg mások nem, ők szubjektívek és elfogultak.
Amúgy meg néz rá a főoldalra, ahol 249 zseniális vagy, ami lefedi a több százat (és most csak az itteni szavazatokat nézzük).

előzmény: TheGod (#206)

2012-05-06 21:23:41 caulfield (5) #207

Az emberek többsége szubjektíven értékel, ami természetes.

2012-05-06 21:05:19 TheGod (4) #206

Különben a szavazatok átlaga 4,10 (ami tökéletes erre a filmre) úgyhogy mégsem több százzal állunk szemben.

2012-05-06 21:03:07 TheGod (4) #205

Tény ,hogy az emberek többsége nem tud objektíven értékelni

2012-05-06 00:35:25 iiglo (4) #204

Nem lehet hogy a stúdió megvágta egy picit, mert nekem végig az volt az érzésem, hogy nincs megalapozva a karakter. Sok volt az első 50 perc, de nem volt ahhoz elég, hogy meghökkentő legyen a brutalitása. Valami nem stimmel, sokkal jobb is lehetett volna. A maffiózós vonal nagyon klisés volt, egy maffiózókban jobb karakterek vannak...

2012-05-05 23:33:38 deviant (5) #203

mindig jót röhögök, amikor 3 ember szembeszáll 100-zal, és elfogultságot kiállt!

2012-05-05 22:48:35 THE (3) #202

Gosling arcjátéka hajazza Steven Segalt :)

2012-05-03 23:02:29 TheGod (4) #201

Ennyi a drive igaz de ez még mindig nem érdemli meg ezt az értékelést amit ti adtok. nem max pont imdb 8.0án is meglepődtem. Elfogultság: level 9000.

2012-05-03 13:18:27 robertjordan (5) #200

Szerintem ez a film egyáltalán nem akar mély lenni, de legfőképpen átvágni nem akar senkit. Egy érzelmileg egysíkú sofőrről szól, aki vazallusi lojalitással viseltetik az általa kiválasztott és oltalmazott személyekkel. Száraz, tényszerű, beteges, de legfőképpen cool. Ennyi a drive.

előzmény: nandras (#193)

2012-05-03 12:50:09 Leppard (2) #199

Ennek a filmnek se eleje nincs, se vége. A semmitmondó üresjáratokat néha megszakítja egy kis durvulás - és ez elég egy 4-es fölötti átlaghoz... A fene se érti ezt.

2012-05-02 20:02:31 TheGod (4) #198

Nem volt rossz film ,de aki szerint 5 az túlértékeli ,azért ,mert ez egy nem "durrbelebumm" stílusú film. Annyira azért nem kiemelkedő alkotás.

2012-04-28 23:00:48 Pingi (1) #197

Szerintem egy semmit mondó, unalmas film nagyon rossz színészi teljesítménnyel, igazából nem is voltak teljesítmények, párbeszédekről nem is beszélve, mert nem volt benne nagyon sok és a monológok, valami katasztrófa és a zenéről ne is beszéljünk! 1 óra 40 percet vett el az életemből, bánom, életem egyik legunalmasabb és legrosszabb filmje volt!

2012-04-26 23:46:28 miraculum (5) #196

Anno a mozi után bevágtam neki az ötöst, és a kiváló zene, és a színészi játék, illetve pár jelenet maradt meg bennem elsősorban. Most második nézésre még mindig ötös, csak most már volt időm lenyűgöződni a rendezői és operatőri munkától is.

2012-04-25 22:58:35 Jereváni Rádió (3) #195

Tökéletesen egyetértek veled, nekem is ez a véleményem. "Fecseg a felszín, hallgat a mély" - itt paradox módon úgy, hogy a főszereplő alig szólal meg egyáltalán. Valóban profin kivitelezett, csak hát a mondanivalója csekély, a pszichopátia határán táncoló főszereplő meg nem vált kedvencemmé, a karakterrel finoman szólva sem tudtam azonosulni (függetlenül attól, hogy jól játszott a fiatalember a filmben).

előzmény: nandras (#193)

2012-04-25 22:43:41 Kalti (5) #194

Mondjuk sztem senki nem állította és a film sem sugallja magáról, hogy itt elképesztő drámai mélységekről van szó, a lassú tempónak se feltétlen ez a célja, de ígérem nem okvetlenkedek ide ezredszer is, így is már eleget reagáltam a kommentekre :).

előzmény: nandras (#193)

2012-04-25 22:25:53 nandras (4) #193

lenyűgöző!
kolosszális!
fenimenális!
azaz... ööö... álljunk csak meg, mit is láttam az imént..?
azt gondolom, hogy egy nagyszerűen, kíválóan, zseniálisan kivitelezett blöfföt. olyannyira zseniálisra sikeredett, hogy majdnem bedőltem neki. majdnem elhittem, hogy szól is valamiről a film, majdnem elhittem, hogy mély gondolatokat ébresztő, már- már sexpíri(sic!) mélységű drámát sikerült a rendezőnek vászonra álmodni, miközben a létező legbanálisabb közhely körül járja lassú és mélázó -bár, időnként vadul ámokot futó- táncát a szereplőgárda.
ez az igazi trash mozi, nem a brazil sorozatok.
egyetlen őszinte kép van a filmben, amikor
a főszereplő felveszi a maszkot,
hogy, "nehogy elhidd ezt a sok baromságot, amit le akarok a torkodon gyömöszölni, miközben a könnyzacskóidat masszírozom, hiszen, amint látod,
én nem én vagyok, ez a film nem "az" a film
miért adok mégis négyest?
mert ilyen pofátlanul -és profin...- még nam akartak átvágni, és ezt értékelni kell.

2012-03-24 10:46:46 dudaskoko (5) #192

Én is épp most olvastam ezt a remek hírt! :)

előzmény: nightrace (#191)

2012-03-24 09:48:30 nightrace (5) #191

Április 24-én megjelenik a film DVD-n és BD-n :)

2012-03-23 21:15:17 Kalti (5) #190

"A film szüzséje meg nagyrészt önreflexív, ha úgy tetszik direkt klisés."
Igen, ezt már korábban én is hangoztattam, az hogy valami direkt klisés, egyfajta kifogás keresésnek is tűnhet, de tényleg nehéz jobban megragadni. Az irónia is elég hangsúlyt kap azért itt, pont ettől bravúros, hogy mennyire jól el van találva a kényes egyensúly, komolytalanná, eltúlzottá se válik az egész, de azért folyamatosan érzed, hogy mennyire játszik, egyensúlyoz a szélsőséges elemekkel a Refn, és ebben rejlik a válasz arra is, hogy miért kapta a legjobb rendezés díját.

előzmény: caulfield (#189)

2012-03-23 20:40:11 caulfield (5) #189

Bizonyos értelemben Gosling figurája a modern sztoikus filozófia letéteményese is lehetne. Valóban kirí a mainstreamből ez a rezignált, minimalista hős. "Alulírottsága" a lázadása. A film szüzséje meg nagyrészt önreflexív, ha úgy tetszik direkt klisés. Negédes idealizmussal és romantikával operáló neo-noir egy jó adag misztikummal felvértezett, pikírtre írt főszereplővel, ki a végletek alakja - egyszerre késztet azonosulásra és idegenít el. Vagány stílusgyakorlat. Magával ragadóan felkavaró annak, ki hajlandó felülni a hullámvasútra.

2012-03-22 20:11:31 Rorschach (5) #188

Tényleg nem vársz sokat, egyszerűen csak mást.

előzmény: reting1111 (#187)

2012-03-22 19:49:57 reting1111 (1) #187

Először is, köszi az első értelmes választ. És valahol igazad van. Most az itt olvasottak hatására nekiálltam nézni a Valhalla Risingot, és habár még visszavan egy kb. fél óra, valahogy erről a filmről sem gondolom, hogy egy kettesnél jobbat megérdemelne. És nem a játék miatt, mert ez egy harcos film, hanem a meggondolatlanságai miatt. A Bronson viszont tetszett Refn-től. Tehát ez a film (a Drive) tényleg olyan, amihez kell egy magas monotonitás-küszöb és akkor talán élvezhető. De én úgy vagyok vele, hogy ha már egy klisés, ezerszer megírt történetet dobnak elém, akkor abban legalább legyen benne az amerikai hadi költségvetés összegének jelentős hányada és az effektek szögezzenek a plafonra; valamint legyen a film végén egy elcsépelt, a keményvonalas férfiasság becsületét méltató tanulság. Úgy érzem nem várok sokat... :)

előzmény: Rorschach (#185)

2012-03-21 17:25:18 Corey (5) #186

"de ebben a filmben egy Húsvét-szigeteki fej is jobb mimikai játékkal kecsegtetne."

Milyen mimikai játék? Nem szónokot játszik. A szerepe 90%ban átlagos, de nézd meg, milyen arcot vág a liftes jelenet végén, vagy milyen a testbeszéde, amikor kalapáccsal a kezében telefonál.

előzmény: reting1111 (#182)

2012-03-21 16:37:37 Rorschach (5) #185

Gosling játéka zseniális, de minimum nagyon jó. Értem én, hogy van, akinek a színpadias játék a bejövős, amikor a delikvens arcára minden apró érzése kiül, itt viszont pont az ellenkező volt a cél. Ebben a filmben a rendező az elsődleges közlő, a fény/árnyék hatásokkal, hangulatzenékkel, kamerabeállításokkal és lassításokkal teremti meg azt az atmoszférát, ami ellensúlyozza az - egyébként tényleg - közhelyes történetet. Innentől a színésznek semmi szüksége látványos produkcióra (nem is illett volna a filmbe), a nézőt jó esetben leköti az a rengeteg inger, amit a rendező intéz felé, még jobb esetben pedig még el is varázsolja. A Drive maximálisan hangulatfilm, ami szépen folyamatosan vagy beszippant, vagy nem, ettől még a főszereplő játéka nem rossz és nem elhanyagolható - csak tökéletesen simul minden más eszköz mellé.
Stílusgyakorlat.

Direkt nem akartam már beleszólni, de az Istenért sem bírom megállni.

előzmény: reting1111 (#182)

2012-03-21 09:15:31 acidphase (5) #184

legalább baromságokat ne irkálnál.

előzmény: reting1111 (#178)

2012-03-21 09:09:46 BonnyJohnny (5) #183

Épp azért "istencsászár", mert minimális mimikával is érzékletes és kifejező tudott lenni.
Hogy te ezt nem érzékelted, az egy dolog. De a többség igen.
Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy hajolj meg a többségnek, vagy a díjaknak, csak tényeket közöltem. Van hogy valamiben elütsz a többség véleményétől, akár olyanokétól is, akikkel amúgy hasonló az ízlésed. Mindenkinek vannak ilyen különbségei, nekem is.

előzmény: reting1111 (#182)

2012-03-21 08:28:54 reting1111 (1) #182

Ugyan már. Ha nem erre kapott volna díjat, akkor megkapta volna a Cannes-i 120.000 díj valamelyikét, mondjuk a DVD-design-t. Szerintem minden díj ugyanúgy szubjektív emberek szubjektív véleményein alapul, tehát ezeket referenciának használni olyan mint ha azt mondanám, hogy "a haverom is úgy gondolja, hogy jó - pedig ő aztán ért a filmekhez".
Egy érv a rendezés vagy a forgatókönyv mellett egy érv, nem pedig egy hivatkozás. Sokkal jobban élvezném, ha nem a díjak persztizsén kellene nyammogni, hanem helyette pro és kontra érvek hangzanának el.
Tehát: szerintem a forgatókönyv egy ezerszer megírt, elcsépelt, B-kategóriás kliséhalmaz. És lehet, hogy ez a Gosling a színészcsászár, de ebben a filmben egy Húsvét-szigeteki fej is jobb mimikai játékkal kecsegtetne.

előzmény: EstiKornél (#181)