Predators (2010) ☆ 👁

Ragadozók

(Antal Nimród)

amerikai akciófilm, kalandfilm, sci-fi, thriller

3,1
★★★☆☆
681 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2022-08-06 11:43:01 Lorden (3) #118

Újranéztem a Préda után, első 50 perc nálam 4-es, viszont Fishburne szál 15 perce teljesen megtöri a filmet és a lendületét, hiába kapaszkodik vissza a jakuza párbajjal és a közepes fináléval.
Azért a Shane Black féle résztől még így is fényévekre van, gyenge 3-as.

2021-08-05 12:31:09 Norbert Simon (4) #117

Én eredetileg a filmet három csillagosra értékeltem akkor még csak magamban. Most újra megnézve még jobban bírtam ezt a filmet. A filmben sok érdekes karakter van. Részemről ezért adom meg neki a negyedik csillagot is. Vannak nagyon is izgalmas, és érdekes pillanatai. A Nimród Antalnak pedig külön nagy dicséret jár. Nagyszerű a rendezése.

2018-09-16 22:51:08 VVega (4) #116

Újranéztem és feljebb vittem négyesre az osztályzatomat, ez egy nagyon jó akciófilm és nagyon jó Predator-film. Hatalmas kár, hogy nem folytatták.

2017-04-11 23:46:27 Dangar (3) #115

Megjárja.
A magam részérõl nagyjából az elsõ AVP szintjére lõttem be, bár emlékeim szerint azon valahogy jobban szórakoztam - izgalmasabb, érdekesebb volt, pedig nem egy nagy lézerdurr az sem. A Predators elég jó alapokkal indít, de hamar elveszti a hangulatát, ritmustalanná, hullámzóvá válik az egész, majd félúton ki is fogy a nafta a produkcióból, s onnantól csak félgázos iparozás, biztonsági tili-toli megy.
Semmi extra, de a 3 csillagos mezõnybe - egyelõre -befér.

2015-07-13 11:45:57 Nordbright (4) #114

Én is azt mondom, hogy 20 évvel a 2. rész után nem volt baj, hogy folytatták.
Még ha kicsit gyenge is pár ponton, azért vissza is hozott az első rész rejtélyeiből, izgalmából. Vannak jól sikerült momentumai is. Igazából én sem tudom, hogy milyen befejezés lenne az igazi, úgyhogy ez elmegy egynek (mondjuk nálam meg épp az "ökölharc" ami nem hiányzik egy ilyen filmből, kissé nevetséges a fizikai különbségek miatt - nem véletlenül Schwarzi sem akart nagyon belemenni anno).

előzmény: BonnyJohnny (#110)

2015-07-10 16:42:03 Leo_Stotch (3) #113

:) :)
Én rejtélyes ok ól még azokat is szeretem, a Requiem is hármas, épphogy. De tény, volna mit rajtuk javítani, ha másnem azt, hogy lássunk valamit.
A Gloveres meg pont azért jó, mert elhagyták az erdőt, kicsit más így.

előzmény: Rorschach (#112)

2015-07-10 16:06:21 Rorschach (4) #112

"mégiscsak a filmtörténet egyik legvagányabb karakteréről van szó."
Nem túlzás ez? Jó volt Brody, nem azt mondom, de ennyire azért nem tartom klasszikusnak. :D

Amúgy nekem is megvolt újra egy-két hónapja, és most gondoltam csak bele, mekkora szükség volt erre a filmre, mint tisztességes minőségű hiánypótlóra a Predator univerzumban, hiszen - nevezzetek szentségtörőnek, de - szerintem a Danny Gloveres folytatás borzasztó rossz (sőt, akkor sem túloznék, ha azt írnám, kurva szar), az AVP-kről meg, ugye, ne is beszéljünk.

előzmény: Leo_Stotch (#111)

2015-07-10 10:41:07 Leo_Stotch (3) #111

Megérett az újranézés, nem rossz ez. Büszkék lehetünk hazánkfiára, jól odatette, az elejét. Izgalmas, visszahozza az első rész rejtélyességét, együtt fedezzük fel a szereplőkkel a bolygót, szép képekkel.
Aztán jön Fishburne és megáll az egész. Gyengusz, uncsi, ezen már a Yakuza harc és a finálé se segít.
Bár őszintén nem tudom, milyen lezárással lettem volna elégedett. Test test elleni harc kell, de nem jött úgy be, mint a 87-es, 90-es.
Örülnék egy folytatásnak, van még itt potenciál, mégiscsak a filmtörténet egyik legvagányabb karakteréről van szó.

2015-06-28 00:36:54 BonnyJohnny (3) #110

Egészen véletlenül újranéztem a filmet, és lesújtóbb véleménnyel vagyok róla, mint eddig.
Az eleje nekem továbbra is tetszik, bár minden tekintetben elmarad az első résztől. De aztán Fishburntől tényleg minden szaródik. Nemcsak Fisburn rossz, nem csak a film kezd kapkodni, de jól láthatóan a budget is elfogyott félúton, pont a látványosnak szánt részek előtt. Most már a finálé sem tetszik (csak a jakuza párbaj).
Úgy érzem a film kapcsán, hogy voltak ötletek, de azokat nem sikerült scriptbe önteni.
Összességében továbbra sincs szívem kettesre adni, úgyhogy egy gyenge hármas.

2014-08-05 15:27:13 Eddard Stark (1) #109

Ennyire egy béna, gagyi, rossz, förtelmes sci-fit már évek óta nem láttam.
Nincs semmi bevezetője a filmnek, csak úgy elkezdődik az egész. Össze-vissza rohangál néhány ember egy idegen bolygó dzsungelében, és szinte nem történik semmi.
A film címe: "Predators". Komolyan mondom, a Micimackóban vagy a Miki egérben több Predator-t látni, mint ebben a remekműben. Mellesleg a Predator-jelmez szerintem olyan gyenge volt, hogy még 23 évvel azelőtti elődjében jobb volt a jelmez.
Röviden: hatalmasat csalódtam a filmben, én többet vártam. Nekem az összes Alien meg Predator filmet együttvéve az AvP 2 tetszett legkevésbé. Ezután már azt mondom, hogy az AvP 2 egy Oscar-díjat érdemlő kiemelkedő alkotás ehhez képest. A Predator név megszégyenítése ez a film. 10/1

2014-04-13 00:46:18 Hicks (3) #108

Van egy ún. becsületkódexük, itt találhatsz róla bővebb információt:

http://avp.wikia.com/wiki/Yautja_Honor_Code

Csinálhatták volna azt is a Ragadozók , hogy amikor földet érnek az emberek, álcázva megszórják őket a plazmaágyúval.De akkor 2 percig sem tartani a film :)

Amúgy ha jól olvasom a filmbeli Ragadozók különböznek a korábban látottaktól, ők a Super-Predator klánból valók, és nem követik a "becsületkódexet".

Ennek ellenére a sasos Ragadozó mégis leáll kardozni a yakuzával, valószínűleg "játszásiból" vagy csak szimplán lenézésből.

előzmény: Manómaszat (#88)

2013-03-05 19:48:09 slawter (3) #107

annyira erdektelen ez a film, hogy az utobbi evekben, ha szobakerült az Alien es a Predator, egyszersem (!) jutott eszembe, hogy keszült Predators cimü film...

2012-10-11 07:05:40 ChrisAdam (2) #106

Tegnap néztem még meg a Kontrollt is, az után egy ilyen blődséget okádni... Nagyot csalódtam a rendezőben, bár véleményem szerint a producerek igencsak megkötötték a kezét. Színészek és karakterek nincsenek, történet már jó lenne, ha jól tudna bánni vele a forgatókönyv, ami egy nagy nulla. A párbeszédek eszméletlenül szarok, mint valami zs-kategóriás akciófilmben. A látvány néha nagyon gagyi volt, de összességében nem akarom lehúzni, főleg a zseniális operatőr miatt (aki magyar ugyebár). Ami a legjobb volt a filmben, az a zene! Hangulatot megadta a Predator-téma. Fishburne mifaszomot keresett ott? Ha nincs ott, akkor lehet, hogy meglenne a hármas... A vége már ér valamit, sőt egész jó, de csak attól menti meg a filmet, hogy ne adjak rá egy nagyon gyenge kettest. Így egy erős rossz.
Színészek: 20%
Rendezés: 60%
Forgatókönyv: 10%
Zene: 80%
Látvány, hang: 70%
Történet: 50%
A film: 45% Nagyon erős kettes.

A Predator mint, franchise nagyon távol áll... Film is béna, maga a predator is unalmas. Antal Nimród meg csinálhatna már egy jó filmet itthon.

2012-09-23 12:51:34 Victor Vance (3) #105

Az USA-ban épphogy visszahozta a gyártási költséget, mondjuk nemzetközileg már korrekten tejelt. De most Rodriguez a Machete és a Sin City folytatásán dolgozik, Nimród pedig a Metallica filmen, szóval nem hinném hogy a közeljövőben, vagy valamikor nekiállnának.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#104)

2012-09-23 12:43:14 [: Azuroo andrew :] (3) #104

A folytatásról vagy az esetleges előzményfilmről jó ideje nincs hír, pedig 2010 nyarán úgy tűnt, ilyen pénzügyi siker után jön az újabb Predator film (nem AVP)... mondjuk azt megértem, hogy stúdió nem akarta harcba küldeni ezen a nyáron...de hogy semmit nem tudunk az előkészületekről az furcsa, egy olyan film esetében amely a gyártási költség többszörösét hozta vissza, és a készítők is anno teleharsogták a sajtót azzal, hogy merre mehet majd tovább a történet.

2012-09-23 10:51:11 tomside (4) #103

nekem a küzdés, ahogy mindenki gyakott mindenkit. :)

előzmény: Lil Martin (#102)

2012-02-25 14:01:04 Lil Martin (3) #102

hejj, ezt még moziban láttam régebben. nem is olyan rossz, tetszett benne a yakuza csávó.

2011-07-26 11:13:38 morcosmedve (4) #101

Talán számomra is meglepő, de a CNN élő háborús közvetítései után gyilkológépeknek jellemet írni anakronizmus a számomra. Ettől még egy ilyen mese lehet akár jó is. Például egy-két évtizede még hihetőnek tűnt, hogy egy második világháborús főtiszt filozófiát olvas. Ma meg ki nem szarja le.

Egyébként én nem állítottam, hogy karaktereknek úgy általában jellemet írni anakronizmus, de végülis most, hogy így jobban belegondolok...

előzmény: gerbence (#100)

2011-07-26 08:43:12 gerbence (3) #100

Jellemet írni a karaktereknek anakronizmus lett? Ha így érzed, szerintem nagyobb merítésből válassz filmeket.

előzmény: morcosmedve (#98)

2011-07-26 07:30:51 Rorschach (4) #99

Szerintem meg pont jó, hogy nem hagyja magát beskatulyázni, és akcióhősként is ugyanúgy helytáll, mint a komolyabb hangvételű filmjeiben.

előzmény: gellert01 (#95)

2011-07-26 07:10:39 morcosmedve (4) #98

Lehet, hogy 25 éve egyéniesített gyilkológépeket ábrázolni még nem volt akkora anakronizmus. Bár erre azt is lehetne mondani, hogy aki nem akar hazudni, ne forgasson filmet.

előzmény: gerbence (#96)

2011-05-18 16:32:53 gellert01 (3) #97

Teljesen egyetértek, ettől jobban még nem fogalmazta meg senki azt a kritikát amit én is osztok.

előzmény: gerbence (#96)

2011-05-12 11:26:08 gerbence (3) #96

Állhatna az értelmező szótárban ez a film annál a szócikknél, hogy "közepes". Egyszerűen annyira közepes, hogy annál közepesebb nincs: se nem lett jó, se nem lett rossz; se nem örömmel üdvözölhető,se nem bosszantó; se nem szerethető, és nincs miért igazán utálni sem.
Még a trükkök átlagszínvonala is közepes: az igazén jótól a békategóriásig terjed. De igazából a film kiállításával nincs különösebb gond (bár a karaktert, az egyéniséget is nélkülözi) - a probléma az elnagyolt cselekménnyel van, meg azzal, hogy nincs egy darab szerethető figura sem a csapatban. Míg a tisztelgés tárgyául választott első részben a csapat minden tagja egyéniség volt (még ha bumfordi is), és a maguk módján szerethető figurák, addig itt csak felcímkézett papírmasékat látunk, akiknek semmilyen egyedi jellemvonásuk sincs, mind csak nagyon kemények akarnak lenni. Méghozzá borzasztó görcsösen és emiatt hiteltelenül. Egyszerűen róluk nem hiszem el, hogy "fasza gyerekek". Fájó hiányosság még a humor hiánya - igaz, ezen a ponton a 87-es eredetihez is sokat hozzétett a magyar szinkron, itt azonban ennek nyomát sem találjuk. Nincs semmi lazaság a filmben, emiatt a feszültség is ellaposodik, erőltetetté válik és egy idő után unalomba fullad. Nem szívesen írom le, de Rodrigueznek kellett volna dirigálnia a filmet, sajnos Antal Nimródból egyszerűen hiányzik az a coolság, amitől az ilyesfajta akciófilmek elsősorban szórakoztatóa mozik lesznek, nem pedig tucatmutatványok.
Természetesen az AvP filmek után még így is a Ragadozók feltámadását jelenti ez a film, de ez inkább azokat minősíti, mintsem ezt a darabot dícsérné. A forgatókönyv a fenti hiányosságain túl is bőséggel adagolja a bosszantó momentumokat, elkapkodott, kibontatlan ötleteket
(mint pl. Lawrence Fishbourn karakterének hirtelen pálfordulása, majd ugyanez a dokival, vagy épp az értelmezhetetlen befejezés)egyszerűen nem építi fel olyan hatásosan a feszültséget, mint az eredeti film, hanem egyből beledob és azután próbálja fenntartani. Nem sikerül, ahogyan a figyelmet sem, emiatt a film idővel csak saját maga után lohol, és menthetetlenül lemarad.
Érdekes, kidolgozott karakterek és élvezetes párbeszédek nélkül kábé akkora élvezet ilyen típusú filmet nézni, mint mondjuk a petárdázás - bár lehet, hogy a célcsoport egybe is esik.

2011-04-30 23:43:02 gellert01 (3) #95

Harmadjára nézem meg, de nem sokat változott a véleményem. Adrien Brody nem illik a képbe, hagyták volna inkább a saját szerepköréhez illő szerepben.(szegény zsidó zongorista, a Falu hülyéje. stb.). De az biztos, hogy nem egy ex-kommandós Moszad-felderítős gyilkos feje van. Kár a vezérszereplőért, jobbat is lehetett volna találni helyette.

2011-02-08 20:46:50 edi95 (?) #94

Hát lehet hogy az emberek többségének az avp sorozat a legrosszabb nálam ez a nimrod féle verzio lett a leggyengébb. Nem pont nimrodal van bajom szerintem a kontroll az egyik legjobb magyar film. Nálam a szinészek és a karaktereik akiket eljátszottak voltak nagyon gyengék. Unszimpatikus egytöl eggyig. Élvezhetetlen film egy kiszámítható "fordulattal" . 4/10

2011-01-03 13:12:44 walter gábor (3) #93

Olyan mintha a film elejét és végét lehagyták volna.
De a film többi része se volt valami szuper. Semmi csavar, semmi újdonság a történetben, egy kis ijeszgetéssel vagyunk kénytelenek beérni.
A szinészek jók.
Büszkék lehetünk a magyarokra (Adrien Brody, Antal Nimród), a rendezés és Brody játéka menti a filmet.

2010-12-25 19:56:43 Rorschach (4) #92

Közös érdek az életben maradás, márpedig ha mindenki konfrontálódik egy nyílt színen, akkor valószínűsíthetően ott halnak meg mindannyian. Miszerint viselkedtek? Nem emlékszem, hogy bármi utalás lett volna rájuk a párbajuk után. Mindenki ment tovább, a hardcore predatorral küzdeni.

előzmény: Manómaszat (#90)

2010-12-25 16:48:52 [: Azuroo andrew :] (3) #91



A 2010-es Antal Predators egyik érdeme hogy végérvényesen bebizonyította hogy a Ragadozók igenis rituálé, verseny, játék és megmérettetés szerűen vadásznak. Nem egy írás, esszé foglalkozott magyar filmes folyóiratban is azzal hogy a lények "játszanak" az áldozataikkal az elfogás és a levadászás kapcsán - mindezt csupán azért jegyzem meg itt, mert bizony a 87-es film KT-s adatlapján jó páran (sokukat egyébiránt kedvelem, tisztelem nagyon is a KT elérhető írásaik miatt) tagadták, cáfolták ennek a tényét, konokul tagadva hogy erről lenne szó a film bármelyik pillanatában.

Ez a film bevallottan McTiernan filmjének atmoszféráját, hangulatát, vizualitását és szabályait kívánta visszacsempészni a vászonra két rosszul sikerült AVP film után. Az hogy Rodrigezék is kétségtelenül az első rész levadászási módszereire reflektáltak úgy hogy még nagyobb teret engedtek a cselekményben a leendő áldozatokkal való játszadozásnak, csak megerősített a fentebb és a McTiernan film adatlapján taglalt véleményemben.

2010-12-25 16:28:35 Manómaszat (3) #90

"miért segítettek volna neki"
Közös érdek, hogy fogyjon az ellen.
"nem várták meg, míg kiderül"
Mégis aszerint viselkedtek.
A jók sem feltétlenül jók nyilván, igazat szólsz, de ebben a szituban már csak a besorolhatóság kedvéért is címkéztem.

2010-12-21 13:40:52 Rorschach (4) #89

Talán SPOILER

Lejjebb már kivesézték a "vadászkódex" témáját, úgyhogy csak annyit fűznék hozzá, még szép, hogy lesből, alantasan vadásznak, viszont, ha a préda nem sunyít, hanem ki mer állni az üldözőjével egy az egyben, akkor párbaj lesz. Az meg a vadász részéről gerinctelenség, ha előveszi a zsebnukleáris flintáját (:D:D:D) és mikor szarul áll párbaj közben, azzal robbantja le az ellenfele fejét.
A "jók" meg miért segítettek volna neki? A yakuza döntött, a jók 2/3-a pedig volt minden, csak jó nem.
Arra speciel nem emlékszem, hogy a yakuza észlelte-e a Ragadozót, de nem nagy kunszt rájönni, hogy őket bizony üldözik, mikor ők a vad, könyörgöm.
Nem tudták, hogy a yakuza végzett-e a Ragadozóval, de nem várták meg, míg kiderül.

előzmény: Manómaszat (#88)

2010-12-21 09:09:35 Manómaszat (3) #88

Az a bajom, hogy minek kell ezt
a "csak mi ketten, szemtől szemben" sablont erőltetni? A gonosz hirtelen nem használja a hiper-szuper fegyvereit, a jók továbbállnak, holott segíthettek volna a japónak. Miért? Egy nemes és lovagias párbajt tuszkoltak bele egy olyan filmbe, ami mindenről szól, csak nem az egyenlő esélyekről és a fair play-ről. Aztán: jakuzatag barátunk miért áll meg a mezőn csupasz egymagában? Láttak, hallottak valamit? Tudták, hogy csimbókos barátunk közeledik? És ha igen, akkor egyedül? És mit szóltak volna a nézők, ha a szörny (vagy mindkét megmaradt darab) előrántja a kis zsebnukleáris flintáját, és seggbe durrantja kardozó hősünket iziben? Elvitte volna viccbe a jelenetet, mint ahogy tette nagyon helyesen az első Indiana Jones filmben a kairói utcai üldözés "párbajjelenete". Csak hát, ez nem vígjáték, ezt itt nem lehet, marad az életszerűtlen és közhelyes szcenárió. És még valami: a megmaradtak honnan tudták, hogy a japán kolléga végzett ellenfelével? Ha nem várták meg -márpedig nem, ha nem segítettek neki- akkor joggal hihették, hogy vége van, és így maradt még egy szörny.

2010-12-16 22:53:19 Rorschach (4) #87

Mi a baj a yakuzával?

2010-12-16 22:51:10 Manómaszat (3) #86

A Jakuza Féle Nagy és Végső Harc a film legüvöltőbb közhelye.
Nem látom semmi értelmét.
A zene és ezzel együtt az effektek minden ijesztő részletre reagálnak, így egy c-horror szintjét verdesik néha.
Fishburne felesleges, megjelenése és amit művel nélkülözik a logikát.
Egy filmnek jó.

2010-12-10 23:42:19 Dió (4) #85

Szép nagy ellentét az egész film, úgy ahogy van: zseniális indítás, a színvonal megtartása egészen kb a feléig, aztán lejtmenet, és végül a klasszik "leszarom" finálé. Először azt hittem, azon húztam fel magam, hogy a felénél elfogyott a popcorn, de aztán rájöttem, inkább a stábot kell hibáztatni, amiért egy sejtelmes, a feszültséget visszafogottan adagoló ám attól mégis duzzadó paratúrával indító első fél órát így letoltak a sárba olyan marhaságokkal, mint Fishburne egész karaktere vagy a teljesen felesleges tucatcsavar az egyébként is bénácska fináléba. Milyen jól indult pedig... azért a máskor ártatlan fejű, most viszont kaszabolóképű Brody-ért még így is megérte.

2010-11-12 23:15:41 Rorschach (4) #84

Tehát végül is ki lehetett volna hagyni a karaktert, nem tudom, te hogy vagy vele, de nekem tökmindegy, tudják-e, hány fajta ragadozó van. Én észrevettem a különbséget, meg ugye a kikötözöttnek is annyi szerepe volt, hogy faszául meghaljon. Amúgy nekem az a rész totál kiesett, mikor Fishburne a közszemlére tett cukiságról beszél, biztos van ilyen?

előzmény: morcosmedve (#83)

2010-11-12 22:41:21 morcosmedve (4) #83

Fishburne karaktere dramaturgiailag végülis indokolt, tőle tudjuk meg, hogy mi újság a kikötözött originál predator-ral, és hogy többféle van belőlük. Másképp adatbázisokat kellett volna találni, vagy "beszélgetni" a szörnyekkel, vagy nyakatekert módon kikövetkeztetni.

Nincs nagy baj a filmmel, de azért jóindulatú ez a 4-es, és főleg a nosztalgia-hangulata készteti. Egyébként ha már szóba került: a valódi kommandósok és felderítők (legköményebb alakulat) még Brody-nál is nyeszlettebbek és alacsonyabbak, vagy max Brody-típusúak. Amerikában arra kell az izomzat, hogy a közkatona bírja cipelni az 50-60 kilónyi hájtek túlélő stuffot, meg hogy tudja mutogatni a zuhanyzóban. A filmes klisék már csak ilyenek.

2010-11-07 17:32:59 [: Azuroo andrew :] (3) #82

de Fishburne

Részeben igazatok van. Szerintem saját nyitójelenetében jó, a rejtekhelyen azonban már igencsak túljátszott és megmosolyogtató több megmozdulása, és a szövege a színésznek.

Amúgy szerintem sokkal kritikusabb Fishburne teljesítménye az előző Antal filmben, a Szállítmányban, ottani játéka annyira lapos volt mint a Németalföld.

előzmény: BonnyJohnny (#76)

2010-11-07 16:10:44 Rorschach (4) #81

Így már értem a dokit, és ez tényleg szar így.Mit hitt, ha majd a ragadozók látják, hogy még a csapattársait is kinyírja, megkegyelmeznek neki?A női szálat boncolgató érveléseddel pedig egyetértek, azért idéztelek, mert tetszett az ok-okozati viszony :D

előzmény: BonnyJohnny (#76)

2010-11-03 15:17:23 BonnyJohnny (3) #80

Természetesen így jobb, ez nem is kérdés.

előzmény: JeszKar (#78)

2010-11-03 09:05:42 robertjordan (3) #79

Ez a film tudatosan kerül ki minden lehetőséget, amivel kiemelkedhetne az átlag popcorn-mozik közül. Szóra sem érdemes.

2010-11-03 08:34:51 JeszKar (3) #78

De így még mindig jobb, mintha szerelmi szálat vinnének bele.

előzmény: BonnyJohnny (#77)

2010-11-03 08:11:13 BonnyJohnny (3) #77

Legalábbis az egyik idézettel.
Mellesleg tartom a véleményemet: az, hogy a csaj csaj, semmi jelentőséggel nincs a történetre. Ha férfi lenne, ugyanúgy működne a bajtársiasság.
Csak nemi emancipáció, ami már az akciófilmekbe is befészkelte magát 1979 óta.

előzmény: Rorschach (#75)

2010-11-03 08:08:07 BonnyJohnny (3) #76

"A yakuza-predator harc pedig a film fénypontja volt, nem értem, mit kukacoskodnak a zenéjével, nekem például valahogy nem az a két hangjegy kötötte le a figyelmem."
Ezt én is így gondolom.
Brody szerintem is jó volt, és a színészekkel szerintem sem volt gond, de Fishburne mellé én a dokit is odatenném, mint idegesítő kivétel.
A doki nem pálfordult, hanem eleve egy sorozatgyilkos volt. Ezért is hozták a vadasparkba a predik. Nem azért, mert elkel egy orvos is a csapatba, mint, ahogy azt a film addigi része sugallja. A doki azért fedte fel magát, mert mindenki más meghalt (akkor még Brody karakterét is halottnak hitték), és ahogy egyedül maradt egy sebesült nővel, erőt vett rajta a bátorság, és hálaadási pulykának nézte a csajt.

Ehhh... úgy érzem a hozzászólás végi idézetekkel meg lettem szólítva... ;)

előzmény: Rorschach (#75)

2010-11-03 03:02:53 Rorschach (4) #75

Mit kell ezen magyarázni?El akarnak menni a picsába, távol a zajló eseményektől, lehetőleg haza, bár ez valószínűleg hiú ábránd marad. Maga a film amúgy nem volt rossz, de semmi különlegeset nem rakott a mítoszhoz. A yakuza-predator harc pedig a film fénypontja volt, nem értem, mit kukacoskodnak a zenéjével, nekem például valahogy nem az a két hangjegy kötötte le a figyelmem. Brody nagyon jól játszotta a karakterét, de Fishburne kivételével senkivel sem volt gond. Ő viszont nem értem, hogy jön a képbe. Egyáltalán hogy a francba sikerült neki tíz évet átvészelnie, mikor annyiból áll elkapni, hogy követed hazáig?
Valamint a doki pálfordulását sem nagyon értettem, de már késő van. Igazából akkor most mi volt vele?
Egyébként a film első fele bőven jobb mint ami azt követi. Szépek a képek (NAGYON!), van akció, van rejtély, van zene átemelve az eredetiből, és mindent látni. Sajnos itt is utolért a kedvenc ragályom, tehát a kültéri éjszakai jelenetekből szinte semmit nem látni, bár azért a helyzet jobb volt, mint a Jonah Hexnél.
Ja igen, az abszolút mélypont a forgatókönyv volt. Nem a sokat szapult párbeszédek miatt, baszki, mégiscsak akciófilmről beszélünk, egész egyszerűen azért, mert egy tákolmány. Ha meg már itt tartunk, a robbanásokat sem kellett volna erőltetni. Űrhajóra, plazmaágyúra meg élien-vadkanra van pénz, erre pont a robbanásokra nincs, nonszensz.

"A csaj azért kellett, mert csaj."
"Technikailag fejlettebbek vagyunk az őzeknél."
Imádok kommenteket olvasni :D

előzmény: THUGLIFE (#73)

2010-11-02 17:23:04 -senki- (2) #74

Nem érdekelnek tovább már Antal Nimród filmjei...

2010-10-24 00:23:13 THUGLIFE (3) #73

Nekem úgy ahogy tetszett a film, csak 2 dolog nem fért a fejembe.
1. a predatorok (az előző filmekből ítélve) arra vannak "beprogramozva", hogy mindenkit megöljenek, akiben vagy amiben prédát látnak (ezt az AVP-ben sem értettem)
2. a film befejezése. A hapsi legyőzte a predatorok vezetőjét, és amikor a nővel látják, hogy érkeznek újabb ejtőernyősök, akkor a hapsi annyit mond, hogy menjünk innen.
Ha valaki ezt el tudná nekem magyarázni, azt megköszönném.

2010-10-05 13:06:54 bali113 (2) #72

Ha volt ebben a filmben pozitívum, az Laurence Fishburne játéka.Ezenkívül sajnos nem sok. Bár az egyik ismerős megállapította: ,,Ezt a bolygót is elfoglalták a zsidók!" Ezen jót nevettem, sajnos máson nem nagyon lehet jól szórakozni e film láttán.

2010-10-05 12:36:30 Zsoca87 (4) #71

Szerintem ez a film semmivel sem rosszabb, mint az első rész. Sima akciófilm, ami -ha erre vágyi az ember - tök élvezhető. Megvannak a maga közhelyei, kliséi, de ezek az első részben is benne vannak

2010-10-04 18:15:07 Gasz András (3) #70

Jaja. Vessző, pont, paripa Kapitulatus. :)

2010-10-04 16:45:19 metal_face (2) #69

jaa!! :)) jó, ez így hirtelen nem esett le vessző nélkül. :)

előzmény: The Hungarian (#68)

2010-10-04 16:44:20 The Hungarian (3) #68

"Ragadozók, ahogy mi is" - mondják a filmben.

:)

előzmény: metal_face (#67)

2010-10-04 16:40:50 metal_face (2) #67

Ragadozók ahogy mi is mondják a filmben.

??

2010-10-04 15:27:33 Gasz András (3) #66

Ragadozók:

Ragadozók ahogy mi is mondják a filmben. Emberi ragadozók a földönkívüli félék ellen.
Merész vállalkozás volt Nimródtól egy gyenge AVP1-2 után, de hozta a Predators sorozat 2. legjobbját talán.
Hozta az 1-2. rész tipikus 80-as évekbeli akciózenéjét amely max. az átlagos szintet hozza, de az akcióknál kellően erősíti az eseményeket.
A rendezés a film első felében picit lassú és talán az akciókat is keveselhetjük, de amikor harc folyik az hűen idézi a régi részek színvonalát. A második felében több az akció és sajnos gyorsan elhullnak a jobb karakterek a végére pedig marad az egyik legrosszabbul megírt karakter az orvos hatalmas változása. Túl hirtelen jön és túl logikátlanul az addig látottakhoz képest, főleg az orvos film végi mondókájával együtt hogy miért s mit akar.
Szép fényképezés jellemzi a filmet Pados megint odatett a dzsungelek látványosan szép és félelmetes oldalát a sötét predatorokkal teli helyek félelemkeltő erejét is bemutatta.
A színészek terén Alice Bragat és Adrian Brodyt emelném ki, ők viszonylag állják a sarat mind karakterileg mind játékban de ne várjunk tőlük drámai hatású alakítást ide nem az kellett. A többiek vagy nem sokat szerepelhettek (vajon miért? :) ) vagy szarul megírt lett a karakterük. (pl orvos, japó, meg a börtöntöltelék).
A helyszíneken látszott leginkább a spórolás meg a hasonló jelmezeken. Kb. 3 helyszín kelhetett a filmbe, egy nagy dzsungel, egy kis erdő közepi tisztás, meg Noland hadiszállásához egy 'barikád'. Más nem nagyon volt látható de igen ezek szépen voltak lefilmezve.
Voltak a filmben, az Indiana Jones 4-hez hasonló túlzó furcsaságok, pl a 80 méter magas és 20 méter széles lángoszlop senkit se sebzett meg. Vagy említhetném a predatorok kék lövedékét, mely egyáltalán nem ölt csak megkarcolt maximum. Ez régen az első részben nem emlékszem hogy így volt. Ott ment a mészárlás ezerrel. (azért itt is van vér és lefejezés)
A film végi sokaknak meglepő 2 személyes harc engem annyira nem lepett meg, de egyébként nem volt rosszul koreografálva, ahogy a szinte már művészien lefilmezett a szél általi fű járásával kísért japó vs predator harc is jó volt.
Tetszett Swarzenneger 1987-es karakterének megemlítése is.
Szóval a film időtartamának kb. 60%-án át megütött az a bizonyos Predator hangulat és ezért gratula Nimródnak, viszont még mindig érződik a filmjén, - még egy akció filmen is - hogy a tempó, a karakterek, a forgatókönyv még nem igazán hatásosak. Megidézni viszont tud a mi magyar fickónk.

70%

2010-10-02 15:39:25 BonnyJohnny (3) #65

Ne felejtsük el, hogy a predatorok a galaxis legveszélyesebb "vadaira" vadásznak, és általában egyedül, vagy kis csoportban, nagy csoportok ellen. Ilyenkor bizony rejtőzködni kell. Uram bocsá láthatatlanná válni. Ilyenkor kell olyan fegyver, ami távolról öl... hát, hogy lézercélzós plazma fegyver, vagy távcsöves puska... igazából annyi a különbség, amennyit a technika is megad (elvégre űrutazók). De szinte mindig sort kerítenek egy egy az egy elleni összecsapásra (miután a férgesét már kilőtték), és olyankor puszta kézzel, karpengékkel, vagy lándzsával mennek neki a "vadnak". Ezek kérem profi vadászok, profi felszereléssel, és profikra jellemző becsületkódexszel. Asszem vannak olyan lények, amik ellen nem illik láthatatlanná válni, vagy plazma fegyvert használni. Hogy egy csapatnyi képzett, felfegyverzett ember nem ilyen... az szerintem egyértelmű.
Viszont becsületkódex ide, vagy oda a predátorok nem hülyék, és nem is kamikazék. Ha vesztésre állnak szerintem simán bevetnek valami trükköt, hogy nehogy már ideje korán térjenek meg őseikhez. Ha meg minden kötél szakad, és vége a műsornak, akkor garantáltan ne ússza meg sem a vad, sem a környék. Megjegyzem, ha engem halálra marna egy oroszlán, én örülnék neki, ha valaki kinyírná az oroszlánt. Elvégre csak egy préda.

2010-10-02 15:22:23 limupei (3) #64

És szerinted itt nyolcan rohantak egyszerre egy emberre? Szerintem nem, sőt, egy az egy ellen álltak ki ellenük (különösen lásd a jakuza esetét). Az pedig hogy technikailag fejlettebbek, egy más dolog. Mi is technikailag fejlettebbek vagyunk az őzeknél. A hobbivadászat már csak ilyen gerinctelen dolog, el kell fogadni.

előzmény: remington827 (#63)

2010-10-02 14:24:31 remington827 (3) #63

Itt a Földön kinézik maguk közül a vadászok (illetve, annak sem tekintik) azt, aki gépágyúval, RPG-vel, éjjellátóval és 10 főnyi rohamosztaggal rohan egy őzre.

Nálam eléggé mítoszromboló volt ez az alkotás, bár a lenti mondandó végső soron már az első részre is igaz, de a szereplők, a hangulat, a kor valahogy feledteti ezeket. Ott sem tetszett a finálé, amelyben a vadász röhögve megsemmisítette magát, mint a dedóban, "akkor is én nyertem, bibibibi". Gerinctelen, gyáva népek ezek a predatorok.

előzmény: limupei (#61)

2010-10-01 23:53:08 BonnyJohnny (3) #62

Ott a pont... :D

előzmény: limupei (#61)

2010-10-01 23:23:50 limupei (3) #61

Ja, mert az ember előbb gépfegyverrel szereli fel szegény őzikét, mielőtt a magasles rejtekéből jól fejbelövi.

előzmény: remington827 (#60)

2010-10-01 23:02:24 remington827 (3) #60

Ezek a predatorok igencsak perverz egyéniségek lehetnek... Összegyűjtenek egy rakat, náluk fizikailag gyengébb, halálra rémült idegent, akiknek senki semmit nem mond, majd elkezdenek rájuk egy - az emberek számára - teljesen idegen környezetben "vadászni", a high-tech cuccaikkal, energiafegyverekkel, és különféle "fényerősítős - érzékelős" segédeszközökkel. A prédának esélye nincs, pedig ha valóban vadászok, ezt nem lenne szabad engedniük. Ennyi erővel bealtatózott, ketrecekbe zárt nyulakra is lövöldözhetnének. . . bezzeg, egy felkészült, felfegyverzett, éjjellátós-automata fegyveres tengerészgyalogos-osztagot eszükbe sem jut elvinni játszani, hiszen azok darált húst csinálnának belőlük. Ennyit a nagy vadászokról :)

A film tisztességes iparosmunka, szóval semmilyen, a történet elég béna, a csapat 5 perc alatt összeszokik (vadidegenek), a szereplőknek túl egyértelmű minden, az akciók simák, félelem nincs, de egy-két jó jelenet igen.

2010-09-30 00:25:28 lizardking (3) #59

Ebben még akár igazat is adhatok,de honnan tudhatták a fiúk-lányok,h nem jönne be a sár?Nem azt mondtam,h ez megoldás lett volna,hanem azt,h a katonáinknak ez egy védekező lehetőség volt és nem használták ki,pedig ijedtükben-ha más miatt nem is-ezt kellett volna tenniük.Továbbra is azt kell mondjam:logikátlan volt.

előzmény: sands (#53)

2010-09-29 23:56:55 Hannibal Lecter (3) #58

Tömören összefoglalva: méretes csalódás. Antal Nimród harmadik hollywood-i játékfilmje ugyan tetszetős iparosmunka, de hogy sem a történetvezetés, sem a karakterkészlet, sem pedig feszültség-ökonómia tekintetében nem képes megugrani, de még meg sem közelíteni a klasszikus első részt, az is biztos. A forgatókönyv egyetlen izgalmas árnyalata a Brody képviselte kíméletlen pragmatizmus, egoisztikus ragadozó-mentalitás, de a csápos-nyálkás szörnyfalka és a maroknyi embercsapat közé tett egyenlőségjel - akármilyen erőszakosan rágja Antal a szánkba - nem spanyolviasz-gondolat. Amúgy épp forgatókönyv tekintetében a legdurvább a Predators hiátusa: a random módon összekerült hősöknek egy szörnyektől nyüzsgő dzsungelben kell rendet vágniuk - teszik mindezt koncepciótlan, sebtében összetákolt zúzás-dramaturgiára. A Predators csak helyszínrajzában kacsint össze a McTiernan-filmmel, részleteiben sokkal hanyagabb, elnagyoltabb. A ragadozók "megsokszorozódása" hamar sematizálja, hektikus vérengzéssé degradálja a cselekménymenetet. Kérdem én, hol van az első rész gyönyörűen felépített, mesterien adagolt feszültségmenete? McTiernan mozijában a kíméletlen földönkívüli - annak ellenére, hogy Schwarziék létszámfölényben voltak - meghökkentő szívósságával lassan beszaratta a nézőt. Ebben a változatban a derék ragadozók csupán jönnek-mennek, csoportosan tisztogatnak a humanoidok között, de valójában (épp azért, mert minden akció csapatjellegű) nem félelmetesek. Antal számára csak az fontos, hogy minél nagyobbat szóljanak a detonációk, mindent borítson be a művér, és velőtrázó halálsikolyok közepette lehetőleg hunyjon ki a rögtönzött különítmény szinte összes tagja. A szemnek kedvez is a film, de nagyjából ez az összes erénye. Nagy kár, igazi elszalasztott lehetőség a Predators. Kíváncsi lettem volna, mi sül ki belőle, ha maga Rodriguez rendezi, de ezt már sosem fogjuk megtudni. Így (egy korántsem stabil) 3-as.

2010-09-26 23:41:40 Magnificat (3) #57

jah, amúgy a CG sok helyen tényleg elég béna volt, különösen a tűznél...

2010-09-26 23:29:46 Magnificat (3) #56

egy megnézésre teljesen okés, nem váltotta meg a stílust, számomra nem ért fel az első résszel, de nem bántam egy percig sem, hogy megnéztem. Jobb, mint vártam... Bár nekem Adrian Brody továbbra sem egy rambo alkat, szóval az ő személyét néhol igen csak mosollyal fogadtam, de a többi maga nem volt rossz...
6/10

2010-09-24 09:58:48 BonnyJohnny (3) #55

Ahogy ronin07 is mondta: Számomra ez a második rész. A gyenge folytatás, a szar AvP és a gyakorlatilag filmnek nem is nevezhető AvP 2 után távolra szakadt hazánk fia visszanyúlt az első részhez, mind a film alapjában (kommandósok (pontosabban válogatott nehézfiúk és lány) a dzsungelben), mind hangulatában (a dzsungelben bolyongáshoz/meneküléshez még ráadásul egy kiskanálnyi szűk, sötét teres izgalom is belefért, ami tényleg inkább Alienes, de annyi baj legyen, nekem tetszett), mind stílusában (hamisítatlan old school akció). Sokan kritizálták, hogy a Zongorista mit kezd, ha egy szekérrúdnyi mordállyal ledobják egy idegen bolygó (egyébként hold) dzsungelébe macskaeledelnek... nos, szerintem Adrien Brody nem csak piszkosul ki lett gyúrva, de szerintem jól is hozza a lelketlen zsoldos szerepét (az, hogy nem csikart ki magából érzelmeket, szerintem jelen esetben nem hátrány).
A csaj azért kellett bele, mert csaj. 1987 óta ennyit fejlődött az akciófilmek egyenjogúsága. Amúgy a történet szempontjából kurva mindegy volt, hogy hány X kromoszómával rendelkezik. Ugyanilyen kapcsolat ki alakult volna akkor is, ha férfi. Ugyebár Brody ellentéte, aki lelketlen profi magánzó, ő pedig a "senkit nem hagyunk hátra", csapatjátékos hivatásos.
A doki kezdetben szimpatikusan játszotta a szerencsétlent, de a végén már, mikor nehezebb szerepet kapott a színészi véna kicsapta a vörös riadót. Nem eljátszotta az érzelmeit, hanem elmondta. Könyörgöm, ennyi erővel én is ott lehettem volna.
Az orosz, a néger, a fegyenc, a yakuza és a mexicói drogbáró bementek egy sörözőbe... :) Na jó, szóval a csipet csapat többi tagja (remélem nem hagytam ki senkit) jó karakterek voltak, mind hozták is a karakternek való színészi minimumot. Több színészet az első részben sem volt. Amit hiányolok, az a plusz, ami az első részben megvolt. Mindegyik karakternek volt egy saját személyisége, ami a cool dumák, viccek, jól megmondások közepette egyértelműen felszínre került. Itt én csak a fegyencnél éreztem hasonlót, senki másnál nem!
Egyesek szerint lassan indul be... szerintem pont megfelelő ütemben találkoznak és döbbennek le az újabb és újabb infókon. Sokan nem tudnak elvonatkoztatni tőle, hogy kívülről fújják a storyt, ezért nem ütnek a fokozatos döbbenetek, pedig szerintem jó. A "Help me" jelenet végén meg megborzongtam, bár az elejétől kezdve tudtam, hogy mi a poén benne, de akkor is. Jó ütemben lett tálalva.
Nekem sokkal inkább a film második fele nem tetszik. Úgy Larry Fishburntől semmi. Persze kellett egy ilyen "nagy öreg a börtönben" karakter, azt is értem, hogy hét-tíz "szezon" alatt nem lett éppen a buli közepe személyiség, de a kilépője előtti cselekedete szerintem nevetséges, a kilépője meg... hirtelen. Ahhoz képest mindenképp, hogy hét-tíz "szezonig" húzta, és megölt két-három predatort. Lehet, hogy az egykori Morpheusnak lett volna egy akciójelenete, csak amolyan "Segal-effektus" végett túl kövér volt, hogy képes legyen kivitelezni. Amúgy egész jó húsban volt a hosszú, kemény bujkálás ellenére. Tudom, hogy haver, na de, ha nem alkalmas a szerepre, akkor minek erőltetni.
A film vége előtti fordulatról meg az jutott eszembe, hogy minek ez bele... mintha az első részben kiderült volna a guetemalai csajról, hogy csúcskommandós, csak gondolta fogolyként kényelmesebb. Nevetséges, és a színészi képesség is kevés volt hozzá.
A film végi harcok viszont (a jakuzáé és Brodyé is) kurva jók. Brody jelenete számomra megidézte Schwarczi idevonatkozó jelenetét. Igaz, nem volt annyira előkészítve, nem volt annyira elhúzva az izgalom, és nem is volt olyan jól tálalva, és nem is volt olyan jól lezárva... de végül is ez egy másik szitu volt, itt sürgetett az idő. És ilyen rövid idő alatt Governátor sógorunk sem csinálhatta volna jobban.
Egyesek szerint túl sok az utalás (sőt másolás) az első filmre. Nagyon sok. A film zenéje gyakorlatilag egy az egyben az első részé, de szerintem az nem baj. Én úgy fogtam fel, hogy ez a predator theme... mint a Star Warsban, ahol a sithek jelenetei alatt mindig ugyan az (vagy hasonló) szólt. Amúgy meg jó. Csak egy szám hiányzik a filmből, de az felcsendül, mint vége főcím, és az már elég ahhoz, hogy mosolyogva nézzem a sötét vásznon kúszó fehér betűket.
A beállítások konkrét másolata nekem is feltűnt. Különösebben nincsen baj vele, de ez nagyon folytatás szagúvá degradálja a filmet, és ez bizony lehúzza.
Amit sokan kritizáltak még, a dialógusok. Hát tényleg nem acélosak, de vannak köztük nagyon cool dumák, amik nekem bejöttek. Valahol én is úgy érzem, hogy elmarad az első résztől(lehet, hogy csak annak a legenda mivoltja miatt), de nem süllyed le Lorenzo Láma(s) szintjére. Viszont minden más (értsd nem cool duma) nagyon nem jött össze a forgatókönyv íróknak. A szöveget épp az különbözteti meg a cool dumáktól, hogy nem két szóból állnak, hanem legalább két egymást követő mondatból. Nem sokszor volt olyan a filmben. Sokan írták, hogy tartalmatlanok a beszélgetések. Ilyen terjedelembe nem is lehet tartalmat vinni.
A robbanás tényleg elég low budget volt, ami érthető, de akkor minek kellett bele.

Összességében azt hiszem, Nimród Antal (így írva is értelmes magyar név :)) ezúttal sem vallott szégyent a rendezésben, de a forgatókönyv ezúttal is rossz volt. Ez rossz jel, mivel azt hittem, ezzel a filmmel egyenesbe jön... de hát Hollywood kegyetlenebb hely, mint a Predatorok vadasparkja.
Adrin Brody nekem abszolút rendben volt... Larry Fishburne abszolút nem. A csipet csapat többi tagja hozza a minimumot, de a csaj (és talán a fegyenc) az egyetlen, aki karaktert kapott, pedig a többi is kapott karaktert, és megfelelő karakterszínészeket, de a forgatókönyv üresen hagyta őket. A doki árulásánál meg szerintem az is jobban játszott, akinek nem nyílt ki az ernyője... :)
A forgatókönyv a hibás az üresen hagyott karakterekért, a pár jó (legalább is nekem tetsző) cool dumán kívül tartalmatlan szövegekért, a borzalmas fordulatokért, amik nem csak, hogy feleslegesek voltak, de rosszak is. Ha nem lenne a film eleje (ami szerény véleményem szerint van olyan jó, mint az első részé... ha nem jobb), és a film végén pár jó jelenet (szintén megüti az első rész színvonalát, még ha másoknak nem is tetszik, hogy a "kigyúrt bölcsész" jobban leveri a predit, mint a governátor)... a maradékra kettest adnék. Így közepes. Üdv a második rész színvonalán! :(
Na jó... egy erős közepes, majdnem négyes... a második rész fölött, de az elsőtől még mindig messze.

Ja, amúgy a vége tetszett. Nem hiszem, hogy ez felkérés egy folytatásra. Nekem inkább az jutott eszembe, amit Fishburne karaktere mondott: Az első két-három "szezonban" még ő is hitt a menekülésben. De ahelyett, hogy lelkizni kezdtek volna, megindultak, és felcsendült a Long tell Sally...


Ui: ha valakinek a posztjából névtelenül (egyesek, mások, stb...) idézgettem, azt nem kell kihívásnak venni, inkább arról van szó, hogy tetszett egy-egy megfogalmazás, és azért használtam.

2010-09-19 10:27:36 Prüstü (3) #54

Vegyesek az érzéseim a filmmel kapcsolatban. Voltak kimagaslóan jó jelenetek, és persze felesleges, gyengén kivitelezett csavarok is. Gondolok itt a felesleges Morpheus-ra:D, vagy a beőrült Dokira. "Ne bánts én veletek vagyok"---ugyan már, annyira felesleges volt az a rész. Annyit elismerek , hogy lényegesen minőségibb mint az AVP 1-2., de nem közelíti meg a régi Predátor filmek fellingjét.

2010-09-12 00:44:48 sands (4) #53

nekem is nagyon bejött :) logikai baki nem sok volt benne, morpheus szerepe nem kelett annyira mert kissé hiteltelen volt: 1 elhízott tagtól hallgatni h évek óta milyen kemény élete van :P de a többi karakter simán jó volt :D Brody lazá hozta nekem a keményet, kár h el "amerikaisodott" a végére, a dokis fordulat sztem nem kelett volna bele de midn1... elfér ::)
amugy lizardking! a saras megoldás se jött volna be mert a pulzust is érzékelni tudják már pl amikor a végén brody elbújt 1 szikla mögé simány becélozta az egyik ragadozó :D, meg morpheus is mondta h idényről-idényre fejlődnek...
a látvánnyal se volt sok bajom...:) végre sikerült 1 jót összehozni, mondjuk avp is bejött de nem az igazi volt, az csak szórakoztatott, itt éreztem azt is h ha kijön dvd-n még anyum és megnézné esetleg... és az már 1 szint xD ja és a yakuzás fight adta nagyon... csak kisé látványosabbra számítottam :D de vlt bene feszültség rendesne:D
pár év és jön a következő ;)

2010-09-10 13:32:43 lizardking (3) #52

Tegnap sikerült megtekinteni a filmet.Hát az AVP-knél jobb.De azért többet vártam.Pl. kevés volt az akció.Ami alapvetően nem lett volna akkora baj,csak amikor nem volt semmmi esemény,akkor sem éreztem feszültséget,vagy izgalmat.A párbeszédek szerintem is elég gyengék voltak,bár szinkronosan láttam,nem tudom,h eredeti nyelven mit mutat.A robbanásos jelenetnél meg tényleg igencsak csúnyák voltak azok a lángok...Némi logikátlanságot is véltem felfedezni,mikor a csaj mondja,h '87-ben mik történtek és,h az egyetlen túlélő úgy úszta meg,h bekente magát sárral,mert ez megzavarta a Predator hőérzékelős látátsát,(mondjuk,ez az utalás azért jól esett a lelkemnek) szerintem az első dolognak annak kellett volna lennie,h mindenki meghempereg kicsit a sárban.Brody a végén megtette,de csak felületesen.Hogy mondjak valami jót is,a yakuza vs. Predator jelenet kifejezetten teszett.Meg a végén,mikor Brody úr körbe mindenhol tüzet gyújt és szaladgál valamivel a kezében,amivel jókora ütéseket mér a "raszta" szörnyre.Összességében nem rossz film,egy erős hármast érdemel,és mindenképpen javuló tendencia az AVP-k után.

2010-09-02 10:07:34 deathcode (2) #51

Már előtte könyörögtem magamban, hogy legalább a zene legyen jó vagy idézze az előzőeket. És tényleg, az elsőből egy-az-egyben átemelt traktusokat szépen tudtam dudorászni, de valahol a közepén megintcsak lecsukódgatott a szemem pár percre (kábé az utolsó 5 Cinema City-s filmen bealudtam - a Léghajlítón kifejezetten akartam) A párbeszédektől a hajam hullott és sóhajtozgattam egyfolytában.

2010-09-02 08:57:21 "L" (3) #50

A film felütése és első fele engem megvett kilóra, viszont Morpheus felbukkanásával a film veszít erejéből, de még így is bőven vállalható. Csak így tovább Nimród...

2010-08-28 23:49:36 Dorian Gray (2) #49

Sziasztok+
Most értem haza a moziból, és hát eléggé vegyesek az érzelmek, egyrészt nagyon vártam, akció szempontjából korrekt dolog. DE! Fishburne karaktere amikor megjelent akkor volt némi színészkedés is, oké hogy nem fantasztikus karakterszínészekkel töltenek tele egy ilyen filmet, de akor is. A másik párbeszédek.. halál komolyan mondom, olyan érzésem volt mint amikor belenézek egy mónikába vagy józsi barátba csak a téma volt más.. semmitmondó a beszélő által kőkeménynek - esetleg alázásnak - vélt félmondatok sorjáznak megspékelve komolynak határozottnak keménynek vélt arckifejezéssel és tekintettel. Amikor pl Brody evett illetve a végén felnézett és látta az ejtőernyőket azon gondolkodtam, hogy tud mást is mint lassan oldalra vagy felfelé nézni és valami "kemény" szöveget benyögni?:S Az akció és Fishburne játéka menti meg a filmet nekem a totális gáztól..azon kívül uram bocsá de a néger gyerekről meg a ruszkiról hiszem el hogy kommandós vagy ilyesmi.. a többiek, az eredetiben ezzel nem volt probléma. Valamint oké, hogy ott sem mély drámai, lélektani párbeszédekkel operáltak, de ezekhez a dialógusokhoz képest fényévekkel jobb volt. És a szereplők alakítása is Oscar esélyes ehhez képest....Sajnálom, pedig nagyon vártam ezt a filmet.

2010-08-25 01:49:42 teebchee (3) #48

Engem marhára idegesít,hogy az új(abb) Predator filmek teljesen aláássák a Predik nimbuszát...ez egy Ragadozó,basszus!Erre az AvP-ben lepaktál egy nővel,ebben a részben meg Bródy bátyánkkal,ráadásul,ami még bosszantóbb,az az volt, hogy egy jakuza egy-egyben lezúzza...ja Schwarzi a full izom gerillakommandós császár egyet vert be neki,kapott is rendesen,itt meg Brody leöklözi...nemá bazz ugyan

2010-08-22 22:45:48 deviant (4) #47

nem egy bonyolult film, de nem is akar annak látszani.

2010-08-22 22:25:45 [: Azuroo andrew :] (3) #46

Sajnos valóban érezhető. Valaki írtra hogy az is elég furcsa hogy Fishburne mint több éve ott vegetáló ember mégsem vékony vagy megviselt, sőt mintha magához képest is igencsak jó húsban lenne.

A másik kérdés, emlékeztek arra a jelenetre mielőtt felfedi magát ?

Akkor futkároz körülöttük az "ezüst" lény bogarakkal a testén a ketrecből,

őt pontosan mire használják a lények ?

miért terül el ? Fishburne lövi tán le, a csaj ugyanis elhibázza mert a faágat trafálja el

Utalásnak jó volt, rajongók imádják valószínűleg (én is) , de igen keveset látunk belőle; ha megfigyeltétek a testének csak egy részét láttatja a képkivágás, majd az operatőr hirtelen húzza balra-felfelé a kamerát el róla.

előzmény: limupei (#45)

2010-08-22 22:08:04 limupei (3) #45

Ó, hát ez meg is látszik.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#44)

2010-08-22 22:05:22 [: Azuroo andrew :] (3) #44

1. Az egész Fishburne szál. Hogy azzal mi a fenét akart? Mintha időközben döntötték volna el, hogy írjunk már bele még egy szerepet Larry-nek.

Erről bátorkodtam beszúrni egy kis infót, ha jól emlékszem így volt :

...a forgatás már ment pár hete amikor Fishburne csatlakozott a stábhoz. Ha jól tudom egy munka nem jött össze neki, így került a projektbe - amúgy előző közös filmjük kapcsán már összejárós barátok voltak Nimróddal.

előzmény: limupei (#43)

2010-08-22 21:01:06 limupei (3) #43

Csak vázlatosan...

- Hát ez nem annyira sikerült. Többször éreztem azt, hogy bizonyos jelenetek csak azért vannak ott, hogy teljék a játékidő, mert csak úgy lógnak a levegőben, de nem sok hasznukat láttam (spoiler 1). Némelyiknél pedig végképp nem bírtam rájönni, hogy mi a fenére volt jó, miért kellett ezt beletenni (spoiler 2).

- A látvány sem volt az igazi. Az effektus űrkutyák elég mókásan néztek ki, a nagy robbanás-jelenet lángeffektjei pedig arcpirítóan rondák voltak.

- Nem értem, miért a nő számolt be a '87-es eseményekről. Lehet, hogy rosszul emlékszem, de Schwarzenegger csapata nem az izraeli légierő kötelékeiben szolgált.

- Hab a tortán Brody, aki úgy néz ki, mint egy kigyúrt BTK-s. Szürreális.

Mondjuk azért akad benne egy-két jobb akciójelenet, és időnként egész hangulatos a film. De aztán tényleg ez minden pozitívum, amit elmondhatok. Csak azért nem kettes, mert akkor át kéne értékelnem az AVP-filmeket, és a második rész mínuszba menne át.


1. Az egész Fishburne szál. Hogy azzal mi a fenét akart? Mintha időközben döntötték volna el, hogy írjunk már bele még egy szerepet Larry-nek.

2. "Én igazából gyilkos vagyok". -> Na, erre nem találok szavakat. Felesleges hülyeség, méghozzá az ormótlan fajtából.

2010-08-22 20:40:50 Tams (4) #42

Én ma néztem meg, és nem is tudom, hogy tetszett vagy nem! 4-es, mert ami akció volt, az látványban, megkoreografáltságban és hangulatban ütős! Ami miatt csak 4-es, hogy soha nem szerettem a Predator filmeket...De ezt még párszor meg kell néznem, mert furcsa mód lekötött, érdekelt, és szórakoztatott, de néhol el is felejtettem, hogy miért is vagyok ott! Főleg a magyar rendezés miatt mentem el a moziba, és Antal Nimród keze-nyoma főleg a film elején meglátszott! (Úgy tudom, elég sok szabad kezet kapott) Felfedeztem a film hangulatában néhol egy kis Kontroll-os beütést!

2010-08-22 19:40:18 copeland (4) #41

A vége lehetett volna jobb is. Eléggé befejezetlen maradt.

2010-08-21 17:35:46 ronin07 (?) #40

Igazából akár az aláfestő zene, akár maga a jelenet szempontjából közelítjük meg, a zene is az, ami egy jelenetet jelenetté tesz, és nem volt ám olyan tolakodó a használata. Tudom, hogy ezt a szót nem használtad, de remekül alapozta a szcéna hangulatát, kifejezetten visszafogott, a harc intenzitását nyomatékosító taktusok csendültek fel.

előzmény: carmine (#39)

2010-08-21 15:13:39 carmine (2) #39

A yakuza vs. predator jelenettel önmagával nincsen gond. Remekül lett megcsinálva. Pusztán az aláfestő zene nekem valahogy nem illett oda.

2010-08-21 15:07:31 Sántha Orsolya (4) #38

Nekem azt adta, amit vártam (pedig nagyon vártam már hónapok óta!), jól szórakoztam és pont a sokat emlegetett yakuza vs. predator jelenet volt a kedvenc részem. Ha lehetne, 3.5-öt adnék, de nem lehet, így inkább felfelé kerekítem :)

2010-08-21 14:00:09 ronin07 (?) #37

"Bettához hasonlóan nekem is a yakuza vs. predator jelenetnél tűnt ez fel a legjobban."

Őszintén szólva, fogalmam sincs, mi a baj a yakuza vs. Predator jelenettel. Baromi jól mutat a csendessége, és semmilyen filmzenei hamisság nem rémlik. És a Ragadozót sem a ronggyá elemezhető szövegkönyve miatt szeretem, hanem a csendes feszültsége miatt, ami mai szlenggel "nagyon adja" az első nagyjából háromnegyed órában. Utána meg jólesik bámulni az összes akciójelenetet, mocsok jól rendezett mindegyik.

2010-08-21 10:30:13 carmine (2) #36

Hát szomorú lettem. Nagyon drukkoltam a filmnek. Egyrészt mert az első rész nálam alapmű, másrészt Nimród miatt is. Jó jelnek tűnt Robert Rodriguez neve is. Ám sajnos annyira rossz a forgatókönyv, hogy az hihetetlen. Én nem szoktam nagyon párbeszédeket elemezni. De itt még nekem is szemet szúrtak a gyenge dialógusok és a ciki egymondatos beszólások. Ez nem a rendező hibája. Amiben viszont vélhetően benne van a keze az a korábban már említett zene választás. Bettához hasonlóan nekem is a yakuza vs. predator jelenetnél tűnt ez fel a legjobban. De úgy az egész film nincs egyben. Egy-két korrekt akció jelent van benne, de semmi több. Nekem kicsit sok volt, mikor a hőérzékelő ugyanolyan melegnek érzékelte Brody testét, mint a lángokat. Illetve lehet, hogy már nem figyeltem annyira, de a szemüveges doki most akkor ki is volt és miért volt ott? Jobb mint az AvP 2, de nálam ez a film a második leggyengébb predator film.

2010-08-21 05:20:58 macattila (?) #35

Antal nagyon szimpatikusan nyilatkozik - szinte mindig

előzmény: -senki- (#34)

2010-08-21 02:56:47 -senki- (2) #34
2010-08-21 01:59:39 betta (4) #33

nem szedem szét a filmet, csak egy dolgot emelnék ki, ami nagyon nem jött be, az pedig a zenei aláfestés...úgy 70%-ban egyáltalán nem sikerült eltalálni szvsz, a yakuza vs preadtor jelenetnél kifejezetten nevetséges volt :C

2010-08-20 22:56:38 [: Azuroo andrew :] (3) #32

Lehet hogy én láttam rosszul de az "eredeti-kezdeti" szörny is megidézésre kerül az első filmből amikor is mesterlövész "awesome ass" hölgyeményük mellé trafál, tudjátok ő az a lény aki az egyik ledobott kalitkából jön és kis lények mászkálnak a testén.

[link]

Ha lentebb kritizáltam a sokszor szolgai kopizást, akkor itt le kell írjam hogy ezt viszont jó idézetnek gondolom.

2010-08-20 11:57:06 slozi (3) #31

Teljesen egyetértek. Antal Nimród megint nem kapott igazán jó forgatókönyvet, és egyre inkább érzem azt, hogy ahhoz egyelőre nem elég jó rendező, hogy önerőből tudjon javítani az alapanyagon. Pedig volt potenciál ebben a filmben, az első bő fél óra például kimondottan erős, és, ha az első rész felvezetéséhez nem is ér fel, az mindenképp elmondható, hogy Nimród filmje ebben a szakaszban kerül a legközelebb nagy elődjéhez, ám ezt követően a sztori dramaturgiai íve máris lejteni kezd. Innentől kezdve üresjáratokkal, felesleges magyarázgatással, és néha egészen sután ható múltidézéssel (bár úgy fair, ha megemlítem, hogy az első részre vonatkozó utalások között van, ami tényleg ül) terhelt út vezet a befejezésig, az első részben oly kiválóan konzervált feszültség pedig itt fél óra után szép lassan szökni kezd a képkockák közül, és a finálé előtti percekre már alig marad belőle valami. Ami mindenképp a film erényei közé sorolható, hogy valamicskét sikerült átmentenie az első rész, meg úgy általában a 80-as évek akciómozijainak izzadtság -és tesztoszteronszagú hangulatából, de a Ragadozók nálam ezzel együtt is csak egy erős közepesre elég.

előzmény: Daemiaen (#30)

2010-08-19 22:20:38 Daemiaen (3) #30

Vaskos csalódás a javából... Óriási elvárásokkal érkeztem, mint véresszájú tisztelő és rajongó, akinek a Predator és mindaz, amit (akár korszakot, akár karaktereket, akár nosztalgiát) képvisel, mindig lúdbőrzéssel tölti el. Antal Nimród filmje pedig megfullad az ötlettelen forgatókönyvtől és attól, hogy ha nem Rodriguez rendez egy low budget Rodriguez-produkciót, akkor az bizony keményen látszik is rajta. A sok üresjárat szinte üvölt az első Predator szellemes dialógusai iránt (vagy ezeket is csak az idő és a rajongás teszi széppé?). Még így sem vészes a végeredmény, de a nevéhez teljességgel méltatlan.

2010-08-19 21:05:29 [: Azuroo andrew :] (3) #29

Nem úgy volt hogy a forgatás már ment pár hete amikor Fishburne csatlakozott a stábhoz ? Ha jól tudom egy munka nem jött össze neki így került a projektbe, amúgy előző közös filmjük kapcsán már ismerték is egymást Nimróddal.

előzmény: Karin (#21)

2010-08-19 21:01:05 [: Azuroo andrew :] (3) #28

Most jövök a MOM-ból. Az önmagában már nagy eredmény hogy most az előző AVP filmhez képest nem taposták két lábbal franchise-ot. Amúgy így elsőre közepes film, már-már túl sok idézettel, utalással (mi több utánzással, konkrét beállítás lemásolással) a 87-es filmből.

10/5-6

2010-08-19 18:35:38 ronin07 (?) #27

Számomra ez a második rész. Jó kis franchise lehet ebből, Nimród nem túlzott, mikor kamaszkori űrvadász-rajongását nevezte meg rendezői drive-ként, és valóban, a Los Angeles-i sületésű hazánkfia patikus precizitással átemelte a lassúdad feszültségépítést, ami naggyá tette a 23 éves eredetit. Szikársága, versláb-tömörségű sorai is növelik a tenziót. Adrien Brody nemcsak karakterként, de színészként is vezéregyéniség, amit Royce önző jelleme acéloz. Az első 45 perc "Hová a pokolba zuhantunk?"-dramaturgiája kiváló, ám én a többséggel ellentétben úgy gondolom, akciófilmként is jelesre vizsgázik, a yakuza és a szörnyeteg összecsapását ugyanolyan felüdülve bámultam, mint Royce és a Dühöngő Ragadozó utolsó, test-test elleni viadalát. És bár a csapattagok egyenrangúsága, és kisebb atrocitásai pompásak, az egetrengető árulás-fordulatokról van még mit tanulnia a forgatókönyvíróknak. Hibái ellenére a Ragadozók tisztelettel elkészített folytatás, a kurrens és vaskosabb dramatikát mellőző szériák között pedig egy ígéretes, feszes új hús.

2010-08-12 15:20:59 Hannibal Lecter (3) #26

Ha bármennyire is hasonlítani fog az 1987-es eredetire, már megéri megnézni.

2010-08-12 15:09:29 Olórin (3) #25

Kár hogy nem tudja tartani az első bő fél óra színvonalát. De így is tökös kis férfifilm lett belőle, és hát ideje volt már, hogy újjáélessze valaki ezt a döglődő franchise-t. Jöhet a folytatás.

2010-08-12 13:03:59 Zalaba Ferenc (4) #24

Másodszorra egy-két megmozdulás már megmosolyogtató volt, a magyar felirat készítőjének pedig kiosztanék egy-két körmöst.

"We triggered a dead man's trap." -> "Becsaltunk egy halottat a csapdába." WTF.

2010-07-22 23:48:23 limupei (3) #23

Mert az megtekinthető normális állapotban, ez pedig nem. Maximum külföldön.

előzmény: Esteban (#22)

2010-07-22 22:36:47 Esteban (3) #22

Hogy lehet az, hogy a Mr. Nobody-ra lehet szavazni, amikor azt is csak augusztusban mutatják be, erre pedig nem?

2010-07-20 15:38:40 Karin (3) #21

Macsétének örültem az elején, Laurence Fishburne-ön viszont meglepődtem.
Mi/mennyi vehette rá egy 20mondatos mellékszerepre?

Magáról a filmről már negyedórája a véleményemet próbálom összefoglalni, de nehezen megy. Semmi említésre méltó/emlékezetes nem történt ugyanis.

Hármas.

((((Egyébként eléggé offenzívnek tartom a kritikus tömeg hozzáállását a külföldön élő magyarokkal szemben, ami a -nem mutatták be Mo-n, tehát nem osztályozható- aspektust illeti.
Viszont én is tudom, hogy ez már végképp nem ide tartozik, szóval nem szívnám mellre, ha kimoderálná valaki, vagy büntit kapnék ezért a hszért.))))

2010-07-18 08:41:00 Zalaba Ferenc (4) #20

Igen, arra, habár szerintem az egy bánya volt, nem egy űrhajó. Mindenesetre a klausztrofóbiás folyosók erőteljesen eregették magukból a deja vu-t. :) No, meg aztán Kaurence Fishburne karaktere is olyan volt, mint Newt az ALIENS-ből, csak kissé jobban meg volt kattanva. :)

előzmény: Tinuszka (#18)

2010-07-16 23:27:53 [: Azuroo andrew :] (3) #19

Röhejes és felháborítóan gyenge érvek mögé bújt a forgalmazó amikor feltették a kérdést a bemutató időpontjának kapcsán...

Egy-két helyen olvasva az első impressziókat, véleményeket(most például Jamájét) a filmről még bosszantóbb hogy eddig eltolják...

De legalább sokadszorra olvasom leírva más és más forrásból, hogy a régi iskola nyomán készült a film, és most nem történt meg a legenda nevetségessé tétele...

  • 1
  • 2