1917 (2019) ☆ 👁

(Sam Mendes)

amerikai-angol-indiai-kanadai-spanyol dráma, háborús film, történelmi film

3,8
★★★★☆
175 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2020-02-24 08:51:45 tomside (3) #57

Nem értettem, mitől esett el, amikor néhány órára kiesett? Mitől esett hátra? Lövedék érte? Ha igen, annak hol a helye? Mert az nagyon következetlen lenne, hogy a saját leadott lövése löki hátra, hiszen előtte láttuk, hogy profin lő. Azon pedig szerintem egy pillanatig sem gondolkodott el, hogy ott marad a nővel és a gyerekkel, mert pont azon a ponton válik nyilvánvalóvá, hogy őt is család várja otthon.

előzmény: acidphase (#55)

2020-02-23 20:04:13 raptor2000 (3) #56

A nyilvánvalóan gyönyörű képivilága és precízen megkoreografált jelenetei mellett sokszor életszerűtlen, művi és ízléstelenül érzelgős volt.
A főszereplőt követő kamera egyszer csak irányt vált, és ráközelítve végigpásztázik egy oszladozó holttestten, mintha erőltetetten artikulálva az arcodba nyomná: "a háború tényleg borzalmas!" Finomabb eszközökkel, a háttérben látszódó szörnyűségekkel szerintem erősebb lett volna.
Az ápolásra váró sebesültek jajgatását meg egyszerűen lekeverték, pont, mielőtt a két katona párbeszéde elkezdődött. Az a háttérzaj ne zavarja már a nézőt! Mi van, ha nem teljesen tisztán érti, mit mondott az egyik?! Tényleg, mint egy videójátékban.


Így a fotelben hátradőlve, a még éppen fogyaszthatóra kidekázott drámán és a háború poklán kényelmesen szörnyülködhet az ember, hogy aztán a teremből kilépve ne mozgasson meg benne semmit.
Egy érvényes és méltó háborús filmnek gyomron kell rúgnia, nem sekélyes krokodilkönnyeket fakasztania.

2020-02-18 16:13:56 acidphase (5) #55

jaja örülök hogy más is értékelte ezeket a dolgokat:) még további emlékezetes rész: a repülölezuhanós jelenet, meg amikor egy ellenséges katonával való összedörrenés után elájul és kis hatásszünet majd feléledés után eccer csak sötétedés és kint körülötte maga a földi pokol jelenik meg, a szintiszta káosz..és ezekután mintegy ellensúlyozásként az erdei éneklős szertartásos jelenet amibe becsatlakozik ö is már teljesen kimerülten, sokkos állapotban. gyönyörü jelenet. (itt ugrott be nekem Kubrick- dicsöség ösvényei zárójelenet, ami hasonló katarzis nálam..és persze amikor találkozott a növel meg a kisbabájával, és nyilván elgondolkodott hogy hagyja az egészet a picsába és ott marad velük, de aztán persze folytatta a misszióját, a parancsteljesitést, ami hát kérdéses hogy végül mennyire is érte meg.

Mégeccer mondom hatalmas film.

előzmény: Bala01 (#54)

2020-02-17 12:54:45 Bala01 (5) #54

Kimért, átgondolt, komoly, szörnyűen szép. A kategóriájában nagyon erős alkotás. Atmoszférát teremt, a "cselekmény" háttérbe szorul és ez így van jól, ugyanis éppen ettől lesz valóságos. Nincsenek heroizált karakterek, nincsenek nagy, világmegváltó tettek... Nyers, rideg és egyszerű. Két teljesen átlagos ember halad A pontból B pontba. Ha ebbe a filmbe egy összetett cselekményszálat akartak volna beleerőszakolni, akkor egy kusza katyvasz lett volna az egész. Nagyon örülök, hogy ez elmaradt.

A képi narratíva tökéletesen igazodik a cselekmény egyszerűségéhez. Különösen tetszett, hogy rejtett vágásokat használt a film, ezzel kifejezve azt, hogy nincs megállás, nincs pihenés, folyamatosan haladunk. A film végén nagyon kifejező volt az, amikor a karakterünk az arcvonal előtt szalad a támadás irányával merőleges irányba, szintén, amikor utalásként megjelentek a folyóban a barackvirágok. Ezek is finom, nem tolakodó jelzések a néző számára.

Aztán a film a végén pedig ad egy jó nagy pofont, amikor az ezredes közli a bunkerben, hogy oké, ezt a támadást akkor lefújtuk, de teljesen mindegy, mert napok kérdése és úgyis új támadási parancsot kapunk, majd közlik emberünkkel, hogy hordja el magát. Ez a hiábavalóság és a reményvesztettség jól kimunkált kifejezése.

Ami nekem picit negatív volt, az a zene. Néhol olyan "gagyi akciófilmessé" vált.

Többször nézős, az biztos.

2020-02-13 18:25:50 acidphase (5) #53

hát ez vmi elképesztően komoly alkotás lett, hihetetlen élmény volt moziba nézni és átélni ezt. vetekszik a régi nagy klasszikusokkal.. Kubrick meg még egy kis Tarkovszkij feeling is beugrott, meg persze a Ryan közlegény.. egész biztos hogy többszörnézös darab!! nem is értem itt a kt közönség osztályozási átlagát, jelen esetben az imdb értékelést sokkkal reálisabbnak érzem.. az élösködök meg a joker után ez lett volna a 3.ik film aminek a legjobb filmes oscart adtam volna. ennyi remekmüvet egy év alatt, durva !! :)

2020-02-05 21:14:56 Havierez (4) #52

A Dunkirk ennél sokkal jobb film.
Ennél az alkotásnal hiányoltam az akciót, háborús jeleneteket. Helyette csepego negedes sztori. De mivel meghalt a kisfiús arcú főszereplő a film közepén esélyes hogy Oscar díjat kap legjobb film kategóriára.

előzmény: sissoko (#48)

2020-02-03 19:27:10 Dezsmant (4) #51

Amennyire be volt zengve, hogy milyen jó film lesz, hát nem ütött akkorát. Mint háborús film is jobbat vártam, de mivel dráma is egyben így egész jó volt azért is mert a kamera végigkövette az eseményt a főszereplővel és látványilag is jó volt.

2020-02-01 23:36:31 Ugor (3) #50

Van egy polcnyi világháborús filmem. A Dunkirk mégsem jutna eszembe, tízet-húszat tudnék mondani, ami előbb...

előzmény: tomside (#49)

2020-02-01 12:57:22 tomside (3) #49

Kivétel erősíti a szabályt. Ha nem látnád minden nap a borítójàt, neked sem jutna, lássuk be. :/

2020-02-01 11:24:38 sissoko (3) #48

Nekem rendszeresen eszembe jut a Dunkirk, mert itt figyel a polcomon a blu-ray steelbook, meg a digibook. :)

előzmény: tomside (#47)

2020-02-01 09:07:50 tomside (3) #47

Szép volt, és mindkét csavar a filmben, hogy a kistesó “váratlanul” meghal, valamint hogy a hősünk valójában családos ember.... szóval semmi meglepetés benne.

Szívesen néztem végig, de nálam ugyanolyan hamar fog a homályba veszni, mint a Dunkirk.
Tényleg, kimondta/ eszébe jutott valahol, valakinek, valamilyen kontextusban egyáltalán a Dunkirk az elmúlt egy évben? Nekem most pl. gondolkodnom kellett a címén. Pedig 2017-ben a csapból is az folyt.

2020-02-01 04:24:45 Channá (2) #46

Viszont a rendező annyira kiralysagos volt, hogy még azért korhuen egy indiait is vetett, szóval a drámai kategóriában is megerne egy Oscar... Kis humanitárius.
Arra is figyelt, hogy még véletlenül sem a britek tegyék meg az első lövést, ők mindig csak áldozatok voltak a jelenetekben...
Oscar esőt ennek a remekműnek. Amúgy meg tok hiteles véleményeket szoktam itt olvasni, olyanok, hogy tok jó volt a film... Hát amiatt igen csak kijar neki X Oscar, mert sikerült a technikával már odáig eljutni, hogy egy snittnek tűnjön a film.. Én meg a legjobb szeplot, meg mellékszereplő, és a kis francia csajnak a legjobb női szereplőt is megadnam. Aztán majd jöjjünk vissza kb 3 év múlva és nézzük meg, hogy hányan fognak egyáltalán emlékezni, hogy ez a remekmű melyik vh rol szólt?... Mondjuk a címet is be tudja nyogni

2020-02-01 04:18:44 Channá (2) #45

Oké, bocs, el rtam, mondjuk amint megkerdeztek, hogy nácik, leesett.. Tok mindegy.
De akkor legyen, tok jó volt a film, a németek mindig kis tündérek voltak ábrázolva, kicsit sem fekete meg fehéren volt az ábrázolás. Nem... Persze...
Mondjuk más fórumokon is láttam olyat, hogy erősen nscisnak akartak a németeket beállítani. Mindegy.
Az a jó, hogy szetoffolhatjuk a topikot, főleg olyanok, akik a filmet nem látták... Mindjárt felkeresek pár filmet, és odamegyek belekotni emberekbe, hogy mennyire nem hitelesek... Meg arra sem fogok figyelni, hogy láttam-e az adott filmet. Nem gond. A lényeg, hogy offoljunk :D
Amúgy más kritika nincsen az eredeti irasombol? Jah, hogy nincs? Nah, hat akkor ez legyen a legnagyobb gáz, hogy a jelentéktelen, a tucat háborús filmek történetéből is unalmasabb között, éppen folyamatosan elvitt az a gondolatom, hogy csak gyilkologepeknek állítja be a németeket. Az nekem meg a náci vonal...

2020-01-31 23:27:56 SoZi (5) #44

:DDDD Ugor, szakadok :DDD

előzmény: Ugor (#40)

2020-01-31 13:57:53 Channá (2) #43

Nem velem vitázol, nem én voltam a rendező, aki úgy állította be, hogy a britek csak kényszerből öltek, viszont a németek szívtelen kis dögök... Amit a rendező hoz élete tapasztalataiból, tehát abból, hogy a németek nácik.. Szivtelenek, kegyetlen gyilkosok, és hát már az első vh ban is látszik rajtuk... Legalábbis a rendező ezt akarta bellitani... Nem is adott más lehetőséget, mert mesélj, hol jelent meg, egyetlen német is, aki mondjuk féltette volna kezét, és nem támadott "hatba"? Jah, hát sehol. Szóval a demagogot, köszönjük meg a rendezőnek.. A két bit jevel...
A britek meg teazni vettek részt, és ők a jofejek, akik ott akartak segíteni, ahol tudtak. Csak hát a gonosz ellenség mindig meg akarta őket ölni, kénytelenek voltak maguk is ölni, hogy tuleljenek...
Ennel meg a Fegyvertelen katona is hihetőbb

előzmény: Kempesbaba (#42)

2020-01-31 13:49:17 Kempesbaba (?) #42

Bocs nem vagyunk egy platformon a nácizásod után,így nem is vitázom veled.(tudod,az egér meg az elefánt)

előzmény: Channá (#39)

2020-01-31 13:48:52 Channá (2) #41

Tudom, a gond, hogy hatasvadaszan a németeket, már erősen kegyetlen náciknak állítják be, már az első vh film alatt is... Lsd az összes olyan jelenet, ahol az úri britt segíteni akar, de hát a kegyetlen, a fúj, az ősgonosz németek, na azok mind szivtelenek, csak ölni tudnak etc. Semmi emberség nincs bennük... Nem kicsit demagóg a film... Szóval, jah, a mocskos nácik.. Na azok, azok embertlenek. Már az első VH ban sem kíméltek senkit sem

előzmény: Ugor (#37)

2020-01-31 13:47:00 Ugor (3) #40

Ez egyre nehezebb...

2020-01-31 13:45:57 Channá (2) #39

Köszi, ezekszerint nem írtam semmi sz.rt, ha ez az ossz kivetnivalód :D
Oké, leesett első vh, a nácik meg a második VH, viszont amit tett a repülős, nem náci feelinget akarna adni? Ne mondd, hogy ott kedves kis németnek akartak ábrázolni..

előzmény: Kempesbaba (#36)

2020-01-31 13:43:21 Channá (2) #38

Hozzateszem Az elnök emberei c sorozatot többször is megneztem, szóval a hosszú snitt jelenetek kb annyira utottek meg az ingerkuszobom, hogy semennyire. Csak eszembejuttatta, hogy ott a szerencsésebb szereplőknek nem kellett direkt nagyobb ívben eljutniuk Abol Bbe, hogy a látvány meglegyen. Meg Bryan közlegenyen is nohetett fel a rendező, mert abból is volt ismerős érzésem, kicsit a Zongorista feeling is bejott.
A Hollywood I rész, hogy pont van nála tejecske… Illetve a sok füstnel, a jelenet, „láttuk a repülőt, ahogy lezuhant, meg a füstöt” tényleg? Na hát, és melyik füstöt?
Illetve rejtozkodni a német repülök elől, de kiloni egy jelzopisztolyt… Szerencsére a nácik azt sem vették észre…
Ezt meg kihagytam

előzmény: Channá (#34)

2020-01-31 13:42:30 Ugor (3) #37

Ööö... nem nagyon voltak még az első világháborúban nácik.

2020-01-31 13:39:28 Kempesbaba (?) #36

Náci??? :D Egy ilyen kiszólással az egész irományodat a kukába küldöd

előzmény: Channá (#34)

2020-01-31 13:33:19 oscarmániás (4) #35

Remélem sosem tudjuk meg, milyen: éles helyzetben parancsot teljesíteni...

2020-01-31 13:27:54 Channá (2) #34

Hol is kezdjem…
Szeretem a háborús filmeket. Oké, más fajtahoz vagyok szokva, azt is belatom.
Viszont nekem ez a film komedianak tűnt, és abból is a rossz fajtából.
Kb mintha olyanokat küldtek volna a terepre, akik azt sem tudják, hogy eszik v isszák a dolgot. Meg azt meg is értem, hogy a halott ember látványa.. De most még egy döglött lonal is meg kell állni, és elmélkedni…. Az operatori munka, meg a rendezés, hogyha ott van egy darab aladaly/ház, akkor tuti, hogy a szereplők azon keresztül fognak atmenni, csak hogy villogtassuk tok feleslegesen (mert történetileg nem ad hozzá semmit, hogy at sétálnak a házon. Csak, hogy egy ideig a kamerán kívül legyenek)… És most így nincs kedvem felsorolni azt az önkényes sz.r dolgokat, amik semmit nem tettek hozzá, de látszik, hogy rohadtul ramerevedtek az Oscarra a pici pocokkel.
Konkrétan annyira nem tudtam komolyan venni, onnantol kezdve, hogy rohangál a puskával, aminek meg a szuronya sincs feltéve, ott lőnek rá, lőni nem lo, a szuronyt nem használja, de legalább amikor az elrejtőző kis francianal otthagyja a puskajat, majd kimenjen egy ajtón… Hadd ne kelljen folytatnom… Szerencsére a fejserulese nem lehetett komoly, mert a film végére, ami kb fel napot jelent a történetben, már nyoma sincsen… Amúgy meg… Hagyjuk…
Arról már szót sem merek szólni, hogy simán úgy néz ki, mintha vették volna 3-4 helyszínt, és mindent ott forgattak volna le, csak korbejartak volna. Lásd erdő etc
A mortalitás a hősünknel, az első nacit, a repulonel, ők látszólag ok nélkül, meg ott aksrta hagyni a francba, de amint megoli a barátját. A következő nacinal, már tok logikusan békén akarja hagyni
a részeg náci arra is képtelen, hogy felfogja, mi történik körülötte, de szerencsére célozni meg nagyon jól tud, mert nem olyan sokkal lo mellé a hősünk mellett

2020-01-29 20:03:54 Bogár Bence (4) #33

Technikailag abszolút mérföldkő, ilyen szempontból tényleg nem lehet hibát találni benne. Úgy keltették életre az első világégés poklát, hogy az valami elképesztő. Némely jelenet van olyan feszült, hogy azt bármely horror megirigyelhetné. Ugyanakkor vannak benne lassabb és melankolikus részek is, sőt mi több: azok is működnek. Igen, a cselekmény tényleg csak annyi, hogy “A-ból B-be”, de mégis, hatalmas élmény volt számomra. Nem ötös, de négyesnek határozottan erős.

2020-01-27 22:41:35 acidphase (5) #32

ööö én igy sem értem az összefüggést.. ugye a kommentelö annyival fejezte be hogy 'milyen csodálatos hogy ebben a mostani időkben élünk/how wonderful are the times we are living in (és nem pl száz éve a világháború idején). Szóval lehet én vaok a sügér hogy nem értem a te poénodat :/

előzmény: zéel (#31)

2020-01-27 19:15:32 zéel (3) #31

nem az volt a fő infó, hanem ez
how wonderful are the times we are living in
a kettő együtt meg poén
ill. annak gondoltam
tévedtem
komolyabban: én valószínűleg túl nagy várakozással néztem meg a filmet
talán ebből is adódhatott a közepesem

előzmény: acidphase (#30)

2020-01-27 18:28:09 acidphase (5) #30

ez egyrészt olvasói komment, másrészt összességében is ott van a film jelenleg a top50ben 8.5-el , szóval elég sokan vannak jó véleménnyel a filmröl.. (természetesen majd a saját szemeimmel szeretnék meggyözödni)

zéel köszi az infot már azt hittem hogy az óceán mélyén...

egyéb ?

előzmény: Ugor (#28)

2020-01-27 18:06:43 zéel (3) #29

how wonderful are the times we are living in
talán nem spoiler, ha elárulom, hogy a film jelentős része lövészárokban játszódik

előzmény: acidphase (#27)

2020-01-27 16:30:21 Ugor (3) #28

Én még ritkán vettem olyan DVD-t, amire kívülről ne az lett volna ráírva, hogy "Remekmű!", "Az év filmje!", "Fantasztikus élmény!", "Lenyűgöző színészi alakítások! Öröm nézni!", "Zseniális érzelmi hullámvasút..." stb. stb. De a marketing is egy szakma, persze. Aztán hiszel, akinek akarsz, vagy inkább később a saját szemednek.

előzmény: acidphase (#27)

2020-01-27 14:54:12 acidphase (5) #27

az itteni véleményekkel kicsit ellentétes az alábbi, amit imdbn irt valaki röviden:

'1917 is a poem. Is the most deep, impressive and realistic way of seeing what kinds of things happened in WWI. This movie made me leave the movies with tears in my eyes as if I have had a time travel experience to the World War I, and then waking up and realizing how wonderful are the times we are living in. 1917 is a must see movie for everyone.'

na mindenesetre már alig várom hogy megnézzem.

2020-01-27 13:12:18 MicaHiro (3) #26

Nekem a Dunkirk-öt juttatta eszembe. Technikai szempontból mindkét alkotás remek, sőt kimagasló, és az alapkoncepciójuk is érdekes. Viszont sajnos (jelentős részben a gyenge karakterek miatt) egyiknek sem sikerült bevonni a saját világába, egyiken sem tudtam igazán izgulni.

2020-01-26 15:11:41 Rorschach (4) #25

Rosszabbra számítottam.

A színészek egytől egyig nagyon jók, az pedig szent és sérthetetlen tény, hogy a 1917 minden egyes technikai díját meg fogja érdemelni.

De.
Sam Mendes nem tud akciót rendezni. A feszültségkeltés megy, Deakinsszel közösen a kamera mögött olyan jeleneteket hoznak össze, hogy a tíz ujjad megnyalod, de ha a tényleges akcióra kerül a sor, akkor többször, több különböző helyzetben is folyamat mellélövünk bazmeg négy méterről, és ne szívass már.

Plusz az összes német a sátán közvetlen leszármazottja, akikben semmi emberség nincs, csak a gyilkolás hajtja őket.

Továbbá, a film semmit nem mond a háborúról - főleg az imént taglaltak miatt sem. Van egy egyszerű, de szép mondanivalója bajtársiasságról és becsületről, az ártatlanság végetértéről, de a háború, mint olyan, nagyon keveset kap a filmtől, ez pedig 2020-ban kevés. Kapargatjuk a felszínt az odakent medál-párbeszéddel, meg a shellshockos faszival a végső offenzívában, de én ma elvárnám egy háborús filmtől, hogy a legszilárdabb humanizmussal keljen ki mindennemű tömeges vérontással szemben.

Ameddig pedig ez nincs meg, az ötös osztályzat szóba sem jöhet. Részben ezen bukja el a film, hogy maradandó élmény lehessen, részben azon, hogy a romvárosban játszódó részt én legszívesebben kihajítanám a francba. Az előbb említett szar akciójelenetek egytől egyig itt vannak, a timeline-t is ez töri ketté, plusz nekem azt is nagyon nehéz megmagyarázni, hogy egy síró csecsemőt hogy rejtegetsz el a támadó erők elől isten tudja mennyi időn keresztül.

2020-01-26 12:17:49 spieler (5) #24

Azért a mesterkélt ábrázolás, a stilizált cselekmény, a már-már giccses végkifejlet mellett ott a történelmi vonulata is a filmnek. Ha nem is pont ott, nem is pont így, de mindenképpen hasonló körülmények között szenvedte el rengeteg katona évekig a háború borzalmait. Mai ésszel felfoghatatlan, hogy emberek milliót belehajszolták ebbe a borzalomba. Ami pedig a legdurvább, alig 20 év múlva kezdték elölről az egészet. Ilyesminek soha többé nem szabad megtörténnie, ezért (is) látnia kell mindenkinek a alkotást. Nekem ez volt a film igazi mondanivalója.

2020-01-25 09:56:19 Olórin (3) #23

Az én ízlésemnek kicsit túl lelkesen dobálózol nagyon erős szavakkal. Gyáva lett volna? Gyávaság, hogy nem akar kigyalogolni a szinte biztos halálba (ugye messze nem ő volt az egyetlen, aki nem hitte el, hogy tényleg elmentek a németek) teljesen értelmetlenül (BŐVEN volt idejük - a végén még úgy is odaért, hogy az éjszaka nagy részét eszméletlenül heverve töltötte), komplett jellemfejlődés, hogy öt perc alatt meggondolja magát a küldetést illetően stb. Mindegy, hagyjuk :)

előzmény: caulfield (#21)

2020-01-25 03:46:22 dittike (5) #22

Kalandos történet a lövészárokroadmovie.

2020-01-25 02:29:44 caulfield (4) #21

Az elején ott majrézott, amikor ki kellett mászniuk az árokból, győzködte a társát, hogy várjanak sötétedésig, miközben megmondták nekik, hogy a németek leléptek, nem is találtak mást csak patkányokat a túloldalon. Gyáva volt, ha rajta múlik, akkor ott dekkolnak estig és kifutnak az időből. A végén ez az akadály jelent meg előtte megint, érthető, hogy képtelen volt már várni. Ehhez jön még, hogy jóval kifacsartabb állapotban is volt.

előzmény: Olórin (#20)

2020-01-25 01:24:34 Olórin (3) #20

Karakterfejlődés??? Miféle karakterfejlődés? Semmi ilyesmi nincs a filmben. A karakter puszta hozzáállása változik a küldetéshez, az is kb. harminc perc után, hipp-hopp, egy csapásra. És még mindig nem érzem, hogy ennek bármi köze lenne az utolsó jelenetsor értelmezéséhez.

előzmény: caulfield (#18)

2020-01-25 00:16:17 Ugor (3) #19

Friss érzelmeim: nem, nem, ne nyerjen! Nagy rajongója volnék a háborús filmeknek, de azért ne ez legyen a pódiumra emelt készítmény. És határozottan rossz sem volt, meg erényei is vannak, de azért sokszor operettbe hajló, sokszor hatásvadász film ez. Számtalan ilyen-olyan kis eszközkével, ami filmnek film, nézhetőnek is nézhető, de az év zsenialitása nem ezen a vonaton utazik. Mintha valaki kiméregette volna valami patikamérlegen, hogy milyen kis beépített bonyodalmak lehetnek, és azt milyen szimfonikus zenére milyen mértékben oldja meg a pályán az aktuális versenyző. Néha valóban számítógépes játékra hajazott, romos labirintusban menekülni, minden sarkon lőnek, elesik, felkel, plusz 50 pontot kap, tovább fut… támolyog, meggyógyul, támolyog megint, önfeláldoz, utolsó tejét is odaadja az ismeretlen jócsajnak és a kiscsajnak, pontot kap megint, autót kiemel sárból (Jean Valjean), többször feltámad halottaiból (a Názáreti és Leonardo diCaprio), rafting-pálya terem hirtelen csendes, síkvidéki folyóból, majd vízesésbe ugrás (Jaguár Mancs és Jake Sully), ellenéges vonalak előtt keresztbe futás hősiesen (John Dunbar alias Farkasokkal táncoló) meg még ezer apró, szépséges momentum, időben való odaérés az utolsó pillanatban, nagy találkozás a keresett Ryan közlegénnyel, akarom mondani Blake hadnaggyal… szóval tetszett, tényleg, nem bántam meg, hogy megnéztem, és ajánlom akárkinek, aki szeret szép és szívszorongatós filmet látni.

2020-01-24 20:25:17 caulfield (4) #18

De ha önkényesen megfosztod az előzményeitől és külön blokkban nézed a jelenetet, akkor persze hogy öncélúnak és hatásvadásznak fog tűnni. A karakter fejlődésének megértése szempontjából nagyon fontos számolni a korábbi eseményekkel. Nem hiába keretes szerkezetű például a film.

előzmény: Olórin (#17)

2020-01-24 19:05:57 Olórin (3) #17

A korábbiakon semmit nem változtat, de nem a korábbiakról volt szó. Most vagy "elszakadt benne a cérna" és "észszerűtlenség" és "semmi mást nem lát/hall" és hasonló hangzatos, de sem vizuálisan, sem zenével semmilyen módon meg nem támogatott (sőt, ellenkező irányba mutató) nagy szavak, vagy a kimerültsége, lestrapáltsága stb. ellenére türelmesen, racionálisan kivárta PONT a megfelelő pillanatot. A kettő együtt nem megy.

előzmény: caulfield (#16)

2020-01-24 18:18:17 caulfield (4) #16

Jó hát most, hogy mennyit várt mielőtt kirohant az árokból az mennyiben változtat azon, hogy korábban meg megjárta a poklot? Lehet pislogott hármat is, meg hezitált is, de végül elszakadt nála a cérna és kész. Érthető azok után, amiken átment korábban, úgy hitte kifut az időből és minden hiábavalóvá lesz. Őrültség a kirohanása, de hősies tett is egyben.

2020-01-24 17:05:43 Olórin (3) #15

"mást sem lát önkívületében, mint a küldetését és nem hallgatva senkire csak rohan előre.... katona ésszerűtlensége"
Ahhoz képest, hogy nem lát, nem hall, és totál észszerűtlen, meglepően észszerűen és racionálisan és hidegvérrel és türelemmel kivárja, hogy meginduljon a roham, hogy ne kelljen egyedüli célpontként futnia a csatamezőn - Newman full inspiráló, felemelő, heroikus, akár egy szuperhősblockbuster fináléja alá is beilleszthető zenéjében sem vélem felfedezni a háború őrületét.

előzmény: caulfield (#14)

2020-01-24 16:25:07 caulfield (4) #14

Van egy vád a filmmel kapcsolatban, hogy kvázi toborozni próbál. Mert a csúcsjelenetben, mikor a főhős kifut a lövészárokból, hogy kézbesítse a parancsot az egy erősen túltolt pillanat, hisz miért nem várja ki a roham megindulását, hogy aztán szépen besétálhasson a célba. Azért azt látni kell, hogy nem kevés adrenalin halmozódott fel a fickóban, aminek valamilyen módon ki kellett jönnie belőle, érthető, hogy mást sem lát önkívületében, mint a küldetését és nem hallgatva senkire csak rohan előre. Szóval ez egy lelkesítő, felemelő, akár ösztökélő pillanat - hangzik a vád -, de szerintem meg épphogy taszító, mivelhogy egyfajta megborultságot mutat be, a katona ésszerűtlensége inkább képezi le a háború őrületét, mintsem azt, hogy egy jó buli lenne a dolog. Azért ez mégsem egy videojáték.

2020-01-24 12:46:02 Bagira78 (?) #13

Zseniális technikai bravúr, azonban inkább egy profi videó játékot juttat eszembe, sem mint mozi filmet. Ez a szubjektív kamera mozgás egyetlen snit illúzióját keltve felülírta a tartalmat. Maradt tehát a forma, az viszont kevés egy jó mozihoz. A film zenéje pedig kifejezetten idegesítő és idegen ettől a "realista" törekvéstől. Ha már egy snit, akkor sokkal izgalmasabb lett volna pusztán az aktuális háttér zajokkal tarkitani a filmet, és akkor talán azonosulni is lehetett volna a szereplőkkel. Ez így viszont csak egy bravúros technikai mestermunka az Imax Mozik vidámpark effektusához. Szakmabelieknek viszont első osztályú ínyencség!

2020-01-22 23:15:20 Tenebra (4) #12

Pár hülyeségtől eltekintve, ami csorbított kicsit a realizmusán, és a filmszerűség irányába tett engedményekként értelmezhetők, ez egy igen intenzív és jó film. Nincs túlbonyolítva az egyenes vonalú, életszagú sztori, de pont ez a jó benne, ehhez kellett a "hosszúbeállítás". Ami kiválóan működik itt is, bár azért nálam A visszatérő szintjét nem érte el, ott tényleg a bőrömön éreztem mindent. Gyönyörű pillanatai vannak, meg nagyon sötétek is, és a vége az maga a jutalom szerintem. :D Az a kétségbeesett futás az idővel, meg a kiugrás a lövészárokból elég ütős, ha már kicsit giccsbe is hajlik. De végig ott lüktet mögötte az őszinte, megható emberi dráma, hogy ennek a katonának ez személyes és becsületbeli ügy egyszerre, és ha utálni is fogják érte, de le kell állítania a rohamot minden áron. Biztos sokan fogják ezt is utálni, mint A visszatérőt, amit sokan oltottak a "figyelemelterelő" hosszúbeállításos forma miatt. Viszont én akként néztem ezt, ami: egy "egysnittes" ami valójában legalább két snitt, plusz ugye azok a vágások, amiket trükkökkel rejtettek el tisztelgés a 100 éve elesett, illetve a háborút túlélt átlagember-hősök előtt.

2020-01-10 23:02:05 caulfield (4) #11

Profi munka, kétségtelen. Bravúros képekkel illusztrálva mondja fel a leckét - Roger Deakins operatőrt szinte külön karakterként kellene értékelni, mert ahogy együtt mozog a színészekkel az a filmes fényképezés (és steadicam) megdicsőülése, illetve ahogy az éjszakai részben a fényeket, mint karmester szólítja játékra… éteri élmény, persze csakis nagy vásznon. Ehhez jön még Newman zenéje, mely pont a megfelelő pillanatokban tud emelkedett lenni ahhoz, hogy átemelje a nézőt a film káoszába. Amely káosz tehát profi munka, de a profi itt nekem mégis inkább pejoratív kicsengéssel bír. Mert Mendes történelmi mementója kifogástalan, átadja a harctér őrületét, sőt, katarzis is pislákol a film végén, ahogy kell, de mégis - hasonlóan Inarritu Visszatérőjéhez, Cuarón Ember gyermekéhez, vagy épp Nemes Jeles Sauljához - adós marad a néző teljes beemelésével. Hozza amit kell, de ki tudja, talán az eredetiség, vagy a személyesség hiánya miatt az a fajta nézői bevonás, ami mondjuk Coppola és Klimov, vagy Stone, de akár Kubrick opusait is jellemzi az ennél a háborús kalandfilmnél elmarad.
De egy díjat nem lehet tőle sajnálni.

2020-01-09 08:12:13 elzablues (?) #10

A 23-ai premier ellenére itt Fehérváron kedden és tegnap is volt egy este 8 órai vetítés... Nem tudom, országosan mi a helyzet, én eléggé meg voltam lepődve.

előzmény: ZoLeEe (#1)

2020-01-08 19:16:07 Livcsy (?) #9

Alig várom!

2020-01-07 19:18:45 Kempesbaba (?) #8

Igazad van,nincs semmi jelentősége

előzmény: kaamir (#7)

2020-01-07 19:12:09 kaamir (?) #7

Hát jó, én tényleg nem értem, miért probléma ez. Az összes nagy filmfesztiválon Velencétől Cannes-on át Berlinig olyan filmeket díjaznak, amiket még nem láthatott a nagyközönség.

előzmény: Kempesbaba (#6)

2020-01-07 10:23:32 Kempesbaba (?) #6

És többek között ezért van egyre kissebb értéke az ilyen díjaknak az olyanok szemében mint én...

előzmény: kaamir (#5)

2020-01-07 10:20:21 kaamir (?) #5

Inkább irreális elvárásnak mondanám, h ez szempont legyen.

előzmény: Kempesbaba (#4)

2020-01-07 09:23:34 Kempesbaba (?) #4

De az ugye nem nagy elvárás hogy olyan filmeket díjazzanak,amelyeket már legalább bemutattak?

előzmény: kaamir (#3)

2020-01-07 09:08:38 kaamir (?) #3

De az is furcsa lenne, ha ezt figyelembe vennék.
"Nekem ez a film tetszett a legjobban, de nem erre szavazok, mert átlagpista még nem látta."

előzmény: ZoLeEe (#1)

2020-01-07 08:52:48 Kempesbaba (?) #2

Ott a pont...

előzmény: ZoLeEe (#1)

2020-01-07 01:57:47 ZoLeEe (?) #1

Mi értelme díjakat osztogatni egy fimnek mielőtt még bárki(átlagember) megnézhetné? Legalábbis nekem nagyon furcsa hogy nyert, de lényegében senki a közönségben nem tudja "miért" :D Persze reklámnak meg hype-nak ideális.