I Care a Lot (2020) ☆ 👁

Fontos vagy nekem

(J Blakeson)

amerikai-angol dráma, krimi, thriller

3,0
★★★☆☆
255 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2021-12-15 00:30:28 manuva (4) #45

Én a törpének szurkoltam:)

előzmény: ChrisAdam (#44)

2021-04-18 18:26:49 ChrisAdam (1) #44

Nem is tudom, mi borított ki jobban: a kiszámítható, mű fordulatokkal tűzdelt sztori, a felháborítóan amatőr, unalmas rendezés (láttak ezek már valódi thrillert?), a Facebook-kommenteket idéző "társadalomkritika", vagy a visszafelé elsülő, hörgő feminizmus. Utóbbi kapcsán fejtörést okoz, hogy mi is volt a cél. Mert a két főszereplőnő antihősök, de a végső röhejes "fordulat" - az, hogy a bevezetésben bemutatott csávó lelövi Marlát - mégis hőssé avanzsálja az áldozatot. Elégtételt érzünk, de az a torokszorító undor, ami a film elején bennünk van (két kézzel kikaparja belőlünk), a végére már lehet, hogy csak nyomokban érhető tetten, hiszen 1 órán keresztül két olyan szembenálló erőt látunk, ahol az egyik egy kétes törpemaffiózó, gyilkos, a másik pedig a két, hidegvérrel másokat kiraboló nő. Hova kapcsolódunk? Kinek szurkolunk? Önkéntelenül is a két nőhöz. Cseles. Szóval milyen üzenet is ez? Mert ez minden, csak nem womenpower. Miféle megvezetés? Miért akar a film szimpátiát kelteni egy ilyen ember iránt?

Minden tekintetben rossz film, amit minden bizonnyal nem is néztem volna meg, ha nem tolná az arcomba minden bejelentkezéskor a Netflix. #tudatosmozizóvagyok

2021-03-20 17:28:13 sajoferenc (4) #43

Érdekes, fordulatos.

2021-03-02 13:07:32 TheDriver (3) #42

úristen, hogy nézett ki... :D

előzmény: BonnyJohnny (#41)

2021-03-02 11:29:13 BonnyJohnny (2) #41

Vígjáték kategóriában. :D Mondjuk a díjátadó alatt viselt ruhája is arra utalt... :P

előzmény: Joeker81 (#40)

2021-03-02 09:36:39 Joeker81 (4) #40

Rosamund Pike megnyerte a Golden Globe-ot :D

2021-03-02 08:03:39 marcilu (3) #39

Valóban félreértettelek, a kevés tulajdonsággal megírt karakter és annak silánysága közötti párhuzamról beszélsz. Ebben sem feltétlen értek egyet veled, de nem is olyan artikulált a véleményem, hogy érdemes lenne leírni.

előzmény: Bubu (#29)

2021-03-01 20:03:50 macready (3) #38

Jelen esetben jól jött az a rossz tulajdonságom, miszerint már előre szoktam kicsit olvasgatni filmekről, néha a saját vitorlámból fogva ki ezzel a szelet, és nem egy újabb Holtodiglant vártam, hanem valami mulatságosat. :)
Teljesen megértem azokat, akik csalódtak.

előzmény: Joeker81 (#36)

2021-03-01 19:53:57 Joeker81 (4) #37

Így van :)

előzmény: Bubu (#35)

2021-03-01 19:52:54 Joeker81 (4) #36

Pontosan :) Ezt írtam én is korábban. Ez egy vígjáték, szándékosan vannak a karakterek eltúlozva, már-már szándékosan pikírt módon túlfeszítve a húrt, eltúlozva a karaktereket, sőt megkockáztatom direkt túltolják a PC-t (kigúnyolják azt?) tudván, hogy erre jó páran ugrani fognak. Így lehet a x@rt is párizsis zsömlében finoman tálalni. És mennyien komolyan veszik, te jó ég, mert az alaptéma nagyon is komoly :D

előzmény: macready (#34)

2021-03-01 19:49:28 Bubu (2) #35

Vágás, plusz megfelelő zene és egy kellemesen beteg kis szatíra lehetne. :)

előzmény: BonnyJohnny (#33)

2021-03-01 19:26:21 macready (3) #34

Az egész történet annyira röhejesen túltolt és valószerűtlen, hogy nem is érdemes "komoly" filmként foglalkozni vele, alapvetően a "gondoskodó" állam cinikus és kiábrándító gúnyrajzának kellene tekinteni. Viszont a készítőknek ügyesebben kellett volna bánniuk az arányokkal és akkor akár egy jó film is lehetett volna. :)
Pike piszok jól tudja hozni a pszichopatát, Dinklage-et pedig már az Állomásfőnök óta bírom, szerintem ők beletették, amit kellett. :)

előzmény: BonnyJohnny (#33)

2021-03-01 19:08:23 BonnyJohnny (2) #33

Amúgy minimális módosítással (vágással?) át lehetne alakítani vígjátékká. :D De jelen formájában annak sem jó. :P

előzmény: macready (#32)

2021-03-01 18:43:03 macready (3) #32

Érdemes lenne a műfaji besorolásokhoz még a szatírát (vagy vígjátékot) is felvinni.
Szerintem a bűnügyi/thriller dráma önmagában elég félrevezető lehet itt.

2021-03-01 18:18:45 Bubu (2) #31

"Cégünk mindig az ön rendelkezésére áll..."

előzmény: Kempesbaba (#30)

2021-03-01 17:57:57 Kempesbaba (?) #30

Imádok hivatkozási alap lenni :))

előzmény: Bubu (#29)

2021-03-01 17:49:00 Bubu (2) #29

Nem vitázni akartam, csak reagáltam egy általad feltett kérdésre, ami úgy éreztem, reakció volt az én egyik hozzászólásomra ("Nem a férfiakra írt szerepeket kéne nőknek osztani, hanem nőkre kéne írni szerepeket..." - Miért kell külön női szerepeket írni, mi volt ebben a szerepben, ami miatt feltétlen férfinek kellett volna játszania?)
Most meg úgy tűnik, nem érted, amit írtam. Nem azt mondtam, hogy a kisebbséghez tartozás és a kidolgozatlanság között van átkötés. Hanem azt, hogy ha egy karakter személyiségén annyira nincs nyoma a nemének, bőrszínének, magasságának, irányultságának, kultúrájának... stb., hogy ezeket ki lehet cserélni bármi másra, akkor az szerintem nagy eséllyel sekélyes karakter lesz. A kisebbség max abban a formában jön elő itt, amit Kempesbaba írt: "Ha mindegy hogy ki játsza, akkor nő fogja játszani, ha irreleváns a nemi identitása, akkor megteszik melegnek."

előzmény: marcilu (#28)

2021-03-01 17:26:35 marcilu (3) #28

Úgy tűnik, velem vitázol, hiszen nekem válaszol a kommented. Akkor vitázzunk. Nem értem a logikai átkötést a karakterek kidolgozatlansága, és a kisebbséghez tartozásuk között (tekintsük most a nőt akkor kisebbségnek). Szar volt a film sok helyen, akár abban is, hogy nem volt személyisége a szereplőknek. De ennek mi köze ahhoz, hogy nő vagy leszbikus? Honnan jön a gondolat, hogy "ki lett cserélve a neme"? Egyáltalán nem voltak férfi vonásai, ahogy női vonásai sem.

előzmény: Bubu (#27)

2021-03-01 16:17:02 Bubu (2) #27

"Azt sem értem, ha van egy úgymond gender-semleges szerep, azt miért ne játszhatná nő? Miért kell külön női szerepeket írni, mi volt ebben a szerepben, ami miatt feltétlen férfinek kellett volna játszania?"
Én azt mondtam, szerintem az hiba, ha egy karakternek kicseréled a nemét (de ez ugyanúgy lehetne bőrszín, egészségügyi állapot, szociális vagy anyagi körülmények is), és ez abszolút nem változtat semmit a történetén. Mert mindezek hatnak az ember személyiségére, tapasztalataira. Azt mondani, hogy mindegy, hogy az adott karakter milyen háttérrel, egyéni vonásokkal rendelkezik, sekélyesebb, kidolgozatlanabb szerepekhez vezethet, ami amúgy ebben a filmben tökéletesen be is lett mutatva.
A kidolgozatlan karakterek könnyen válhatnak klisévé, üres vázlattá vagy egyszerűen egy listává, amin a szerző kipipált minden szükséges elemet a “sokszínű” történetéhez. És a néző könnyen megérzi, ha ezeket látja életteli, valósnak érezhető karakter helyett. Most őszintén, mi derült ki a főszereplő karakteréről azon túl, hogy nő, leszbikus, idősgondozásban dolgozik, és amúgy szociopata? Vagy akár a kisember karakteréről? Nem volt kidolgozott személyiségük, aminek csak egy része az, hogy a nemüket vagy magasságukat ki lehetett volna cserélni bármi másra.
A probléma, mikor a minőséget felülírja a mennyiség és mesterséges vagy sekélyes megoldásokkal próbálják polírozni a nevüket, mint haladó alkotókét, mint például a linkelt videóban említett kettős mérce. Ezért is említettem az egyik mai divathullámot, amiben korábbi filmek remake-jét gyártják le, kicserélve a főszereplők nemét, majd elégedetten hátradőlnek, mennyire haladó művet alkottak. Közben minden kreativitás nélkül leforgattak egy újabb filmet, amiben hallani lehet: "Ok, megvan a női, lmbtq, fekete, ázsiai, rokkant és még olcsóbb is lett a bérük, de hurrá, most már a forgatókönyvre sem kell sokat költenünk..."
De őszintén szólva az, hogy egy műben nincs kulturális sokszínűség, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy pocsék, ahogyan a diverzitás sem garantálja, hogy nem bukik el a történet minden másban. Van, akinek ez egy fontos szempont lehet, de az, hogy egy csoport reprezentálva van, még nem lesz feltétlenül pozitív hatású. Az adott történetet nem mindegy, kinek a szemszögén keresztül mutatják be, hogyan jelenítik meg. Szerintem leginkább eredetiségre és hitelességre kéne törekedni. Ezekben ez a film nálam megbukott.

előzmény: marcilu (#22)

2021-03-01 12:13:30 Kempesbaba (?) #26

https://www.youtube.com/watch?v=2wRhUeKxemA&list=UU3UX8a0QJFBvlQ74NCpKTkw&index=21
6:19-től érdemes nézni. Gyakorlatilag minden itt van amit gondolok erről a témáról...

előzmény: Mikkey (#25)

2021-03-01 12:05:38 Mikkey (4) #25

de mint tudjuk, a rendezők csak bábok egy felsőbb világrend szolgálatában !!44!4 :D

előzmény: Xuja (#24)

2021-03-01 11:53:38 Xuja (?) #24

Szerintem meg ezt döntse el a rendező / készítő, hogy a SAJÁT művében milyen nemű és identitású karaktereket akar bemutatni. Elég szegényes lenne a filmművészet, ha minden a mi korlátolt prekoncepcióink alapján készülne..

előzmény: Kempesbaba (#23)

2021-03-01 11:38:34 Kempesbaba (?) #23

Az aktuális tendencia vélemenyem szerint:
Ha mindegy hogy ki játsza,akkor nő fogja játszani,ha irreleváns a nemi identitása,akkor megteszik melegnek. Én még ott tartok,hogy ha egy filmbe bekerül egy homoszexuális karakter,akkor annak legyen dramaturgiai szerepe.

előzmény: marcilu (#22)

2021-03-01 11:30:14 marcilu (3) #22

Nem láttam a filmben, hogy miért is lenne feminista, vagy pc kiáltvány, mint ahogy lentebbi hozzászólásokban írják. Azt sem értem, ha van egy úgymond gender-semleges szerep, azt miért ne játszhatná nő? Miért kell külön női szerepeket írni, mi volt ebben a szerepben, ami miatt feltétlen férfinek kellett volna játszania? Ahogy Peter Dinklage szerepében sem utalt semmi arra, hogy törpenövésű, mégsem kritizálja senki az ő castingját. Ahogy Marla szexuális orintációja is lehetne bármilyen, ezért aztán tökmindegy, hogy leszbikus-e. Sőt, szerintem kifejezetten előremutató az, hogy egy törpe, vagy nő, vagy színesbőrű, vagy akárki úgy játssza el a szerepét, hogy ezen vonása teljesen irreleváns a szerep/sztori szempontjából. Bár igaz lehet, hogy a gyámság inkább női munkakör lehet még manapság is. A film nézése közben amúgy megfordult a fejemben, hogy van-e olyan mondanivalója, mondhatni PC-kritikája, hogy a nők a manipuláció fegyverével tudnak, és érvényesülnek is a patriarchátusban, ebbe az elméletbe azonban belerondított az idősotthon igazgatójának férfi karaktere.

Összességében hármas osztályzatú film létére sok érdekes kérdést felvet bennem, akár azzal is, hogy miért olyan sz*r bizonyos aspektusaiban, miért van agyonhasználva benne a zene, miért kell a végén a hülye amerikai fegyverhasználatot, és a "bármikor lelőhet Ordinary Joe az utcán" szcenáriót pozitív szerepbe hozni, miért kerül sokkos állapotba a rutinos maffia-mama egy bírósági végzéstől és egy negédesen mosolygó szélhámostól. Jó is lehetett volna, de nem lett az.

2021-02-27 19:46:32 Dió (1) #21

Azt hiszem, kezd megérni az emberi faj egy istenes világégésre. Mutassunk be egy A-tól Z-ig romlott, az erkölcstelenség alfa és omegájának számító emberi pöcegödröt teljes pompájában, majd ezt ünnepelve csináljunk belőle HŐST. Eddig csak simán szar filmeket csinált a Netflix, de ezzel már az eddigi mélyrepülésüket is új szintre emelik. Ez már káros.
Hasonló üzenettel azt hiszem utoljára csak a Joker tudott ennyire felbaszni. De minden, ami ott legalább kóser volt, az itt még egy banális, rosszul írt és rendezett katyvasz is.
A #7-es kommentben már leírt feminista mellékvonal pedig már csak hab a tortán.

2021-02-25 16:19:33 Bubu (2) #20

Igen, én is erre vártam, pont azért is, mert a szociális ellátó rendszerben általában nők dolgoznak. De akkor egy jó alapötlethez passzolt is volna a megvalósítás. Lehet, ezért is volt ekkora csalódás ez a film...

előzmény: kaamir (#19)

2021-02-25 15:57:14 kaamir (3) #19

Nem a férfiakra írt szerepeket kéne nőknek osztani, hanem nőkre kéne írni szerepeket...

Ebben a filmben amúgy pont benne lett volna ennek a lehetősége. Gondoskodás, idősápolás, odafigyelés - ezek pont olyan értékek, amiket hagyományosan a nőkhöz társítunk. Megannyi lehetőség lett volna ezzel játszani, kiforgatni, variálni (ahogy a film az első 30 percben meg is teszi).

Aztán sajnos terminátort csináltak Marlából...

előzmény: Bubu (#18)

2021-02-25 15:34:01 Bubu (2) #18

Meg úgy általában mennyivel jobban járna a közönség, ha az "erős" női karaktereket felváltanák az erősen megírt karakterek?
Nem a férfiakra írt szerepeket kéne nőknek osztani, hanem nőkre kéne írni szerepeket... (Nem azt mondom, hogy egyáltalán nem írnak ilyet, de sajnos az a ritkább) A Gone girlben pl azért is bírtam Amy karakterét, mert egy női pszichopatát mutatott be. Itt egyetlen félmondat árulkodik csak arról a forgatókönyvben, hogy ez egy nő (egy férfit általában nem szoktak nemi erőszakkal is fenyegetni, bár ez sem kizárólagos). Ha azt a mondatot kihúzzák és egy férfi játsza el, nem változik a film. És ez öreg hiba. Nem mintha ez megmentette volna a filmet, mert több sebből vérzett, de ez jó kezdet lehetett volna.
De leszokhatnának, hogy az erő, fizikai erőt jelent. Pl Clarice Starling sebezhetőségében, Erin Brockovich a problémamegoldásban erős és szerintem nagyon izgalmas, jól megírt, tényleg erős nők.

előzmény: Calavera (#16)

2021-02-25 15:18:43 BonnyJohnny (2) #17

Bizony. :|

előzmény: Calavera (#16)

2021-02-25 09:37:45 Calavera (?) #16

Mennyivel többet kaptunk volna nézők, ha ezt a sok felesleges szarakodást itt a nemekkel, meg a nők férfiak harcával, stb elhagyják és maradunk az alaptörténet kibontásánál, majd a végén a megfelelően megbűnhődő főhősnővel zárul a film.

2021-02-24 21:48:34 useless (5) #15

Nem biztos, hogy minden filmben a mögöttes propagandát kell keresni, sőt, ugyannyi érv van amellett, hogy ez a mozi szembemegy a PC-vel. Ugyanis az egyik főgonosz testi fogyatékos, a másik kettő pedig homoszexuális, és a színesbőrű bíró sem feltétlenül az éleslátáslátásáról marad meg emlékeinkben.

előzmény: magichorze (#14)

2021-02-23 18:58:09 magichorze (2) #14

Nehéz eldönteni, hogy ez most mi akart lenni, feminista vagy antifeminista propaganda :) Valószínűsítem, hogy az erős, független nők mítoszát akarták erősíteni, de olyan szájbarágósan, hogy ez a szóösszetétel konkrétan el is hangzik. Az, hogy a forgatókönyv átment valami femináci kezén, a bírósági tárgyalást követő kifakadáson érhető tetten. A sztori egyébként jó is lehetett volna, az elején 4-esen gondolkoztam, a vége előtt nem sokkal 3-ason, majd a befejezés visszapofozta a pontszámomat 2-esre.

2021-02-22 22:27:22 BonnyJohnny (2) #13

Egyet értek pár előttem szólóval. Rosamund Pike ismét remekül hozza a Holtodiglanban is mutatott gyönyörű, jéghideg, pszichopata zsenit. A film eleje remekül használja őt, hogy felépítse a "bicska nyitogató" hangulatot.
Aztán elindul a lejtmenet, jönnek a butaságok, hiteltelenségek, a végével pedig az egész megy a kukába. (Pontosabban, ahogy kaamir is írja: először felcsillan a remény, aztán vágják pofon a filmet.) Szokásos Netflix. :/
És igen, a befejezés miatt kettes. Addig csak túl hosszú volt, ami a kezdeti érdekes filmből, egy langyos thrillerkébe torkollott, de a sötét, cinikus, és sajnos nagyon is valóságos, korkritikus végével együtt megadtam volna a közepest, és egy legyintés kíséretében menne a szokásos Netflix polcra. Ráadásul azzal a mejegyzéssel, ha marad a valós problémáról szóló thrilleres vonalon négyes is lehetett volna. De ehelyett hármas, amit a befejezés kettesre ront.
De komolyan... a befelyezés kb. olyan, mintha a Jedi visszatér végén az uralkodó úgy halt volna meg, hogy (miután megöli Luke-ot) ráesik egy állvány. Meglepő lett volna, de nem semmiből előhúzott, hanem előre felépített csavar, ráadásul tanulságos (siettette az építkezést, és nem volt biztonságos a Halálcsillag). De "jaj, nemááár" érzést hagyna maga után. Hát itt is azt hagyott.
Ismétlem, értem én: fel is lett vezetve, tanulságos is. De miután felcsillant a remény, valami jóra, valami emlékezetesre, ez pofáncsapás. Az meg nem érv, hogy attól még a "sötét, cinikus, és sajnos nagyon is valóságos, korkritikus vég" ott van, mert nem érdekel, mert a film elbaszta. És anélkül is legfeljebb hármast adnék, szóval sokat nem változtat nálam.
Részemről mehet a kettes.

2021-02-22 16:04:54 kaamir (3) #12

Nagyon jól indul, az első 30 percben csak úgy nyílik a bicska az ember zsebében, és még úgy is tűnhet, hogy ez a film szólni fog valamiről. Aztán viszont egyre nagyobb butaság válik belőle, és egyre hihetetlenebb lesz a sztori.

A felvetett probléma, a tehetetlen idősek kizsákmányolása teljesen háttérbe szorul, kapunk helyette bárgyú macska-egér harcot. Ahhoz viszont se nem elég cinikus, szatirikus, pláne nem elég komoly a film, hogy elviselje, hogy minden szereplője erkölcsi hulladék vagy nettó pszichopata. Egy idő után már csak azt vártam, hogy öljék meg egymást, aztán menjen mindenki a dolgára.

A végén aztán újra előjön a cinikus hangnem, és itt megint felcsillan a remény, hogy legalább egy gúnyos befejezést kapunk. De nem, a film mindenképp igazságot akar szolgáltatni...meh...nagyon bátortalan.

2021-02-22 14:46:17 Calavera (?) #11

Nagyon jól kiemelted ezt a részt, és azt hiszem, emiatt vártam, hogy "Legyen már vége":
Amikor a gyémántot elviszi felméretni, ott is egy nő dolgozik és ővé a bolt, de ahogy az öccse szóbakerül, máris negatív hangvételbe fordul át.

Az rendben, hogy a nők viszik a filmet és ők a jók és így tovább, ezzel nincs baj, azzal van baj, hogy a férfiakat úgy állítja be, ahogy te is leírtad. Végre odamegye egy nagymenő ügyvéd, aki rendet akar tenni, jó a duma, befenyíti, a csókát a bíróságon meg a nő 3 mondattal lerendezni. Pont mint az első bírósági ügyben.

Most hogy így belegondolok, lehetett volna olyan hangulatú, olyasmi film, mint a "A Simple Favor " de valahogy csak egy ilyen erős színekkel dolgozó, netflix pucc lett.

előzmény: LibernyákBuborékPukkasztó (#7)

2021-02-22 12:45:37 LibernyákBuborékPukkasztó (1) #10

Ezt mind azok hiszik, akik az utóbbi években már átestek a ló túloldalára. Amiről beszélsz, az meg legkésőbb '79-ben véglegesen megváltozott a mozikban.

előzmény: gretaplaneta (#8)

2021-02-22 12:16:10 Joeker81 (4) #9

Azért az elgondolkoztató, hogy mennyire komolyan veszitek. Ez még mindig csak egy komédia, annak szánták. Abban a kategóriában is jelöltették Golden Globe-ra Rosamund Pike-ot, mint legjobb színésznő - mennyien fognak a kardjukba dőlni, ha meg is nyeri :). De egyre erősebb a 4-esem (még ha a film kivitelezése nem igazán érdemli meg), hiszen ha ennyire megoszt másokat ez a film, akkor érdemes róla beszélni, kulturáltan vitatkozni, tehát elérte célját: beszélnek róla és a témájáról. Hajrá KT! :)

2021-02-22 11:17:21 gretaplaneta (4) #8

Mert az elmúlt évtizedekben nem módszeres patriarchális agymosás zajlott a mozikban azzal, hogy mindig a férfiak az alfák? A nők meg lehettek mellettük szerelmesek, gondoskodók, baszhatók, butácskák, esetleg viccesek, ha kövérek. (Ja és nem mintha vége lenne ennek az időszaknak..)

Tök jól megfogtad, nekem kb egyedül emiatt volt szórakoztató a film, mert ennyire felcserélte az általában leosztott nemi szerepeket. Így már feltűnik, hogy milyen bosszantó a létezésük? Nahát! :D

előzmény: LibernyákBuborékPukkasztó (#7)

2021-02-22 09:38:26 LibernyákBuborékPukkasztó (1) #7

Ez a film is beleillik az elmúlt időszak hollywoodi liberális agymosásába. Nézzük csak meg az összes női karaktert. Céltudatosak, kemények, okosak, de ha arról van szó, tudnak szeretni is, és véletlenül kit: naná, hogy egy másik nőt. A ferfiak ezzel szemben ostobák, gyengék, karikatúraszerűen viccesek, szánalmasak. Kezdve a sötét bíróval, a keménykedő, aztán jól beégő ügyvéddel és az összes gengszterrel. Egyedül a törpe boss ér valamit, de persze őt is lehengerli a penge szájú feminista amazon. Ja, és még az egyetlen profinak tűnő bérgyilkos is nő. A film elején és végén felbukkanó, az anyjáért jogosan aggódó férfi, pedig még véletlenül sem szimpatikusan van megmutatva. Elhízott, ápolatlan és trágár, így talán nehezebb vele igazi rokonszenvet érezni. Egy újabb tipikus Netflix.

2021-02-22 07:27:03 Calavera (?) #6

Az eleje nagyon tetszett, maga az ötlet a csalással, de utána már átfordult egy ilyen tipikus lingyi langyi netlixes szarrá, hogy azért minél nagyobb korosztály megnézhesse.

Ha az alapötletet egy rendes rendező nem a netflixre készítí, tehát nem egy futószalagos fröccsöntött kutyagumi lenne, hanem ahogy mondjuk a Gone Girl-ből sem egy X részes HBO minisorozat lett, ami a 3. évadnál tart, hanem Fincher egyik gyöngyszeme, itt is lehetett volna valami hasonló. De nem. Netflix lett és ilyen lett. Egynek (sem) elment.

2021-02-21 15:48:52 Rorschach (1) #5

Az első fél órában csúnya igazságtalanságok történnek, hogy kellő érzelmi reakciókat csaljanak elő a nézőből. Fortyogó dühvel kell utálkoznod, hogy működjön a hook.

A gond ott van, hogy J Blakeson egy kibaszott amatőr, és nem a szereplőit vetem meg jobban minden egyes jelenettel, hanem a személyét, illetve magamat, amiért erre a filmre szánom az időmet. Az I care a lot az a kínos-feszengős két óra, amiben a gagyi ponyvát megpróbálják komoly, tanulságos thrillerbe csomagolni. Értékelhetetlen.

Értem én, hogy kell a tartalom Netflixre, de holy fucking shit.

2021-02-21 14:54:45 Joeker81 (4) #4

Igen, de akkor lehet, hogy már túl erős lett volna az átlagos nézőközönségnek, mert egy pillanatig sincs kétségem afelől, hogy ez a film inkább a tömegeknek szól. Muszáj volt feloldani valahogy azt a feszültséget amit a film első fele keltett, amit Benny Bug is írt, hogy ökölbe szorul tőle az ember keze és felfordul az ember gyomra. Ráadásul, ha ezt az erős társadalmi-és rendszerkritikát/témát nem enyhítik az alkotók, még a végén magukra ismernek néhányan a létező "Grayson-vállalatok" vezetői közül és abból lenne csak aztán a balhé. A legnagyobb baj tehát, hogy nem is biztos, hogy "sci-fi" a másik fele, hiszen az összes karakterre találhatnánk élő példát, még az is lehet, hogy nagyon meg sem kell erőltetnünk hozzá magunkat sajnos. Csak hajíts el egy követ...

előzmény: VVega (#3)

2021-02-21 13:16:12 VVega (3) #3

Én sokkal jobban örültem volna, ha azt a film első nagyjából 30 percében látott hétköznapi horrort viszik végig, bontják ki tovább, amit ezek a szönyetegek művelnek. A második felére gyakorlatilag átvált sci-fibe, annyi plot hole és mindenféle baromság történik.

2021-02-21 00:19:21 Benny Bug (4) #2

Elég erős társadalomkritikát fogalmaz meg, de thrillernek sem utolsó. De utaltam Rosamunda Pike karakterét, te jó ég! Kiváló alakítás, de többször is ökölbe szorult a kezem, pedig ilyen sem gyakran történik velem. Amúgy meg jól felépített, izgalmas-érdekes és egy percig sem erőltetett. Leszámítva persze az előző kommentben már említett PC-dolgokat, nem volt rájuk sok szükség, de szerencsére elég kis arányban van jelen. A vége lehetett volna zsigeribb, de így sem rossz az összkép, sőt. Ja, Peter Dinklage minden perce aranyat ér, de tényleg!

2021-02-20 16:43:34 Joeker81 (4) #1

Úúú, de gyűlöltem Rosamund Pike Marla Graysonát! Nagyon vártam a "happy endet", és... szerencsére megjött, az kapta, amit megérdemelt he-he... A karma egy ribanc! :D Leszámítva a Netflix PC-s baromságait egész nézhető volt.