Tenet (2020) ☆ 👁

(Christopher Nolan)

amerikai-angol akciófilm, sci-fi, thriller

3,3
★★★☆☆
403 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2021-01-31 21:27:08 almaspite (2) #156

2 óra után kikapcsoltam a TV-t. Aztán gondokoztam egy órát, és befejeztem a filmet, hátha...
De nem, még mindig nincs értelme. Ez a Nolan bácsi csinált egy olyan filmet, amit ő maga sem ért.
Továbba azt sem értem, mit élveznek az emberek azon hogy nem értenek valamit.
Egyszer láttam egy interjút egy szürrealista kortárs művésszel, aki elmesélte, hogy korábban készített egy koporsót, feketére festette, és lyukakat fúrt az oldalába. És hogy végül annyira szürreális lett az alkotás, hogy még ő maga sem értette. Na, ez a film éppen ilyen volt ?
Mégis hogy tud valaki egy inverz időben "működő" emberrel beszélgetni. Hát előbb kell válaszolnai a kérdésre, mint ahogy a kérdést feltették...
Csak azért kapott 2-est, mert elgondolkoztatott. És mert végül végignéztem.

2021-01-31 13:02:01 tomside (5) #155

Én még most jutok odáig, hogy csávókám Denzel Washington fia. Most esik le, honnan volt ismerős ez a lajhárszerű járás. :)

2021-01-28 07:32:30 MicaHiro (5) #154

Ugye nem azt akarod mondani, hogy nem készülnek már lineáris filmek? Kérlek mondd, hogy csak én nem értem a poént...

előzmény: sptt (#153)

2021-01-27 23:05:19 sptt (2) #153

Azzal kezdem, hogy bár értékelem Nolant, ez a film egyáltalán nem tetszett. Zárójelben szeretném kérdezni, hogy a Lost után elképzelhető-e még a jövőben - érted, most kérdem, hogy a jövőben -, hogy látok egy olyan igényes filmet, ami elkezdődik "A" időpillanatban, folytatódik "B" időben (ami "A" után következik), majd befejeződik "C" időpillanatban? És egyáltalán nem ugrálunk előre-hátra, középkorba, jövőbe, csak megy az idő szépen, normálisan, mint a 24-ben. Megnéztem az IMDB korosztályos bontását a film értékelését illetően és látható, hogy míg a 18 mínusz éveseknél 8,1 ponttal áll, addig a 45+ 6,9 ponttal értékelt átlagosan. Ezek szerint én kb. 120 éves lehetek, mert akármennyire is sajnálom, nálam ez csak 4/10.

2021-01-21 17:07:50 The Cortez (3) #152

A Tenet – ami visszafele olvasva, stílszerűen megint csak Tenet – egy rettenetesen nehezen értelmezhető agymenés. Nolan legtúltoltabb filmjéről van szó, mivel itt nem a végén érkezik egy mindfuck csavar, hanem már az elejétől kezdve zavaros az 1000-el oda-vissza (de főleg vissza) pörgetett cselekmény, amelyben a szereplők amikor éppen nem búskomoran merednek maguk elé, akkor futnak-sietnek, csak éppen nem tudni hova és miért. A rendező az egyik karakteren keresztül még ki is szól a nézőnek, hogy nem gáz, ha nem érted, elég ha érzed. Köszönjük az útba igazítást...
Tehát történetmesélés terén nem, ám látvány szintjén remekül vizsgázik az alkotás, mert láthatóan abba pumpálták a legtöbb kreativitást. Az akciók, a zúzások meg a harckoreográfiák ütősek, vagányak, s kellően elborultak. Ezek mellett a szinte folyamatosan szóló zene a mű legfőbb erőssége. Az action sci-fi műfaj egyébként a kémfilmmel, némi heist movie-val, valamint egy kis házassági drámával keveredik. Denzel Washington fia kiváló, Pattinson korrekt, viszont Kenneth Branagh élete talán legszarabb, legunottabb alakítását nyújtja.
Lényeg a lényeg: Nolan a kompromisszummentes, jó adag széllel szemben való hugyozást éreztető Tenetben megcsinálta a saját James Bond értelmezését, illetve a maga David Lynch moziját.

2021-01-19 22:16:23 gybE (4) #151

Gyorsítás helyett tekergethetted volna oda-vissza, az úgy sokkal metább lett volna, és lehet megalapozottabb lenne a két pontod.

előzmény: ipartelep (#150)

2021-01-18 20:22:50 ipartelep (2) #150

Nagyon zavaros, mit zavaros, értelmetlen film. Fárasztó is, kicsit Jack Reacher-utánérzés (de az sokkal jobb). Rendkívül kitartó, és kíváncsi voltam, ezért több mint másfél órát néztem belőle folyamatosan. Utána már csak gyorsítva. Egyszerűen szólva, ez a film egy hülyeség.

2021-01-06 16:18:41 Calavera (?) #149

Ez így elég bonyolult. Mert ha azt mondom, hogy ebben az esetben Nolan, akkor biztos hogy megnézem és erősen tetszeni is fog. Ha azt mondom, hogy Philip Seymour Hoffman, akkor is nagy eséllyel megnézem. Ha Fincher, akkor is, de tessék, a Monk meg nem tetszett.
Persze, azért valahol nézem az imdb értékelést, de azért az is nagyon csalóka sokszor. Régen még ért valamit az Oscar, mostmár egyáltalán nem érdekel ez a mérce.
Egyébként visszafelé érdekesebb, hogy a régebbi filmeket, most "megtalálnom", akkor megnézem a rendezőt, itteni kommenteket, imdb pontozást, megnézem és döntök, hogy nekem mi tetszett.
Előzetest már nem nézek, mert gyorsan kiderül belőle sok dolog.
Ázsiai thriller/bosszúfilmekben még nem csalódtam, egyszerűen imádom, úgy is mint a skandináv krimiket és így tovább.
Szóval nálam a Tenet egy olyan agymunka, ami azért tetszik, mert úgy hagy ott a székben, mint egy (a jobbak közül) egy Black mirror rész.
de talán az all time favourite a Rain man és a Forrest Gump. Köszönöm a kérdezést.

előzmény: Gruden Gergo (#148)

2021-01-04 20:56:13 Gruden Gergo (?) #148

Érdekes hozzáállás...
Szóval azt mondod, hogy téged nem érdekel (ugyanis ha azt gondolod, hogy a Te véleményed nem releváns, akkor gondolom számodra sem értékes más/mások véleménye), hogy egy film 1000 értékelésből 1,8-as vagy 4.7-es (Ha KT-ből indulunk ki)?
Mi alapján döntöd el, hogy érdekel-e egy film? Előzetes? Leírás? Rendező? Színészi gárda? Műfaj? Gyártási év/hely? stb?

előzmény: Calavera (#147)

2021-01-04 19:36:26 Calavera (?) #147

Igen, jól játszik, de arra gondoltam, hogy ez a film nem az, hogy most fő,- mellékszereplőnek bármilyen díjat osztogassanak; mert nem ez a lényeg. Itt a téma és annak bemutatása az, ami lényeges.
Osztályozni nem akarok, mert ami nekem 1000pont, az lehet, hogy másnak egy nagy 0. Nem vagyok kritukus, nem tudok értékelni vagy nem is akarok.
Amikor elmesélem, hogy nekem mennyire bejött egy film, egy hét múlva azt kapom vissza, hogy mennyire egy szar volt, vagy pont fordítva.... mások vagyunk, más miatt tetszhet egy film.

előzmény: Ubul (#146)

2021-01-04 07:02:04 Ubul (?) #146

"Egy pillanatig sem érdekel senkit, hogy ki mit játszik, milyen a színészi játék, az alap történet a lényeg. Sírok."

fura, Pattinson pl meglett említve hogy jól játszott.

előzmény: Calavera (#144)

2021-01-03 13:03:22 Gruden Gergo (?) #145

Es 3 ujranezes utan meg most sem tudsz ertekelest adni ra? :)

előzmény: Calavera (#144)

2021-01-02 23:47:58 Calavera (?) #144

Baszki délután kettőkor nem az este felé, hanem a reggeli felé halad a napom és erről csinálni egy filmet, ráadásul Nolan? Legkevesebb GCI-al? Háttőőő, akkor azt hiszem, hogy jó filmet nézek. Már 3x láttam és mindig arra jutok, hogy "na akkor megnézem megint, hogy azt a dolgot mégjobban megértsem/felfogjam/átgondoljam.
Ha most invertálódom, akkor mehetek visszafelé annyi évet, ahány évet még a testem bír, aka visszamehetek 1990 környékére és onnan folytathatom... Mi a fuck?
Persze, sok időutazós film van, egyik jobb mint a másik...nade ilyen? Ilyen nincs hogy mellettem elszalad egy arc, de hátrafelé, mert ő nem "előre" halad az időben, hanem a reggeli irányába...
Nolan-nek kellett egy időutazós filmet csinálnia, azt hittem, ilyen "Vissza a jövőbe" kat. lesz, de hát nem, hanem ilyen "Lett egy 3asom a lottón, de az milliárdokat fizet" lett.
Egy pillanatig sem érdekel senkit, hogy ki mit játszik, milyen a színészi játék, az alap történet a lényeg. Sírok.

2020-12-28 11:38:56 oscarmániás (4) #143

Figyelemreméltó. Bekerült a top tízbe, nálam, ahol .... De komolyan, már kilencedikes korom óta vágom, hogy "ez" problémás, a Galaktika csordultig volt sztorikkal... Úgyhogy várom a Mester következő dobását, lépését.

2020-12-16 11:32:03 czeppelin (1) #142

Fizikusok helyett inkább dramaturgokkal konzultáljon Nolan legközelebb.

2020-12-13 09:32:09 Gruden Gergo (?) #141

Ferfiasan bevallom, hogy nem teljesen ertettem a filmet es tul sok megvalaszolatlan kerdes maradt bennem a film utan.
Ugy gondolom, hogy nem lenne fair, ha ugy ertekelnem, hogy nem latom at tokeletesen az egeszet.
Esetleg lehet tudni, hogy lesz-e folytatas? Velemenyem szerint a vege tobb kerdest hagy fent, mint amennyit megvalaszol :/

2020-12-12 15:15:13 tomside (5) #140

Igen, Kristen is nagyon erős.
Illetve alig várom a Robert BATkinsont.

előzmény: BonnyJohnny (#139)

2020-12-12 14:28:03 BonnyJohnny (3) #139

Egykor DiCaprioval is így volt. Hiába az Ez a fiúk sorsa, vagy a Marvin szobája, ő a szépfiú maradt a Romeo és Júiából meg a Titanicból. Sokáig tartott, míg elismerte az átlagember. (Talán a Tégla volt a fordulópont.) Aztán azóta az egyik legnagyobb (és leghangosabban követelt) Oscar hiányzó maradt, és korosztálya legnagyobbjai közt tartják számon.
Pattinsonnak is kell az idő. De határozottan tesz érte. (Halkan jegyzem meg, néhe Kristen Stewart is.)

előzmény: Ubul (#138)

2020-12-12 13:08:02 Ubul (?) #138

az természetesen igaz, hogy ha egy film sz*r, attól még a színész odateheti magát, és hiteles/profi lehet a játéka
attól még az átlagnéző Pattinsont nem a játékával, hanem a korai filmszerepeivel azonosítják

előzmény: tomside (#137)

2020-12-12 11:42:02 tomside (5) #137

A vámpíros sztoriban is irtó profin végezte el a munkáját. Az, hogy ez a munka távol áll sokaktól - tőlem is -, jottányit nem von le abból, hogy Pattinson profi. Nálam már nagyon elől tart.

előzmény: Ubul (#136)

2020-12-12 11:30:56 Ubul (?) #136

"Viszont Pattinson meglepően jó."
Tegnap néztem a The Devil All the Time-t, ott is az. Egyre jobb ez a gyerek, nálam már a The Rover-ben eladta magát, elfeledve a vámpíros sztorijait :D

előzmény: opposition (#134)

2020-12-12 11:19:33 ender1112 (2) #135

A nyitány az jó volt, de már lehetett sejteni az eljövendő logikai problémákat amiatt, hogy egy néger csóka álcázta magát ukrán kommandósnak :)

2020-12-12 11:07:56 opposition (2) #134

Adtam neki még egy esélyt... De az eddigi problémáim mellé bejött az is, hogy ez a Washington gyerek szörnyű színész, ráadásul állandóan trükközni kellett, hogy ne tűnjön sokkal alacsonyabbnak, mint a többi szereplő. Hiteltelen az egész fickó.
Viszont Pattinson meglepően jó.
Na, majd pár hét múlva újra nekifutok :-)

2020-12-11 23:04:09 dikalosz (1) #133

Telem, zalom, medvény, nyadék.

Végeredményét tekintve gyakorlatilag bármelyik cím helytálló lenne az eredeti helyett. Egy fájóan rossz, majd egy számomra minden tekintetben üres film után még mindig képes voltam Nolannek esélyt adni, hátha. Nos, a mester úgy tűnik, a filmjeiben ragadt, az idő itt is máshogy működik: az ember azt gondolná, az évek múltával egy rendező bölcsebb lesz, stílusa kiforrottabbá válik, filmjeinek színvonala egyre inkább nő. Ám Nolan pályájának pazar kezdése után gyakorlatilag elérkezett oda, ahol már semmit nem tud mondani. Vergődése kínossá válik, erőlködése pedig méltóságán aluli. Nem is tudom, hol kezdjem. A Michael Bay-t, illetve Roland Emmerich-et megszégyenítő teal and orange színvilágnál (ahol még az emberek is bőrszínüktől függetlenül narancssárgák)? A késői Seagal-filmeket idéző dialógusoknál? A cápasrác és lávalány szintű karaktereknél (az a főgonosz, istenem)? Vagy mondjuk a minden elemében logikátlan, 'overthetop' alaptörténetnél, melynek tálalása közben azon gondolkoztam, ilyen érzés lehet az, amikor az embert arcon vizelik? Áh, inkább bele se megyek. Egy másodperce sem volt, ahol megmozgatott volna bennem bármit is.

Ez volt az utolsó alkalom, hogy a rendező úrtól bármilyen filmet is megnéztem. Két kifejezetten ígéretes (Following, Memento) korai film után Nolan eljutott oda, hogy a jelenkor egyik legnagyobb kóklerének tartsam, különösen az őt övező általános megítéléshez mérve. Brr..

2020-12-11 16:28:31 Bubu (1) #132

Ez valami rettenet volt...
Lehet, hogy egy elméleti fizikus azt mondja, a film jó, de egy programozóval nem konzultált Nolan, az fix. Azt látom, hogy mostanában az algoritmus szó az a filmeknek, ami a bifidusz miszinzisz volt korábban a joghurt reklámoknak: mindegy is, mit jelent, szép ismeretlen kifejezés, amit random be lehet dobni, a nép meg majd megeszi, hiszen fogalma sincs, miről is van szó. Biztos utánanéztek... Különben honnan vennének ilyen emeletes hülyeséget, mint, hogy nyolc különböző pendrive-on, amiknek ugye kiemelten furcsa szerkezetük van, eltárolunk egy algoritmust, amit beindít az, hogy ennek a piperkőc Tennet Brannagh-nak az okosórája aktivál, mikor leáll az, ami a fekete iszapot nyomja az ereibe - nevezzük szívnek - majd ez a nyolc pici algoritmusdarabka összeáll, mint egy kettétört medál, és minden bug és felhasználói tesztelés / elégedetlenkedés nélkül elindul (Hol is, meg hogyan is: felhőben? És ha az egyiknek nincs térerő? Amúgy nem lenne egyszerűbb kilőni a mobiltornyot a vinyók körül?), és megváltoztatja a fizika törvényeit... Na ja. Ez legalább annyira vicces, mint a Nyomás utána című filmben a bomba, ami eltünteti a számokat a fejekből, de legalább azt a filmet senki nem vette komolyan, csak szépen elsuttogtuk, hogy kár érte, kiváló ötlet lehetett volna...
Azt pedig külön kiemelték az elején, hogy nagyon korlátozott számban találtak ilyen inverz cuccokat, és még csak kutatják abban a pici laborban, ehhez képest hirtelen a világ minden táján megjelenik egy komplett arzenál itt-ott és senki sem zavarodik bele se elsőre, se másodjára, hogy ha minden visszafelé megy, hogyan és merre is kell mit csinálni.
Meg ahhoz képest, hogy az inverz golyó súlyosabb sebet ejt, a Washington gyereknek kihullik pár csepp vére a hangárban, megrázza magát és indul a golyó felé. Nem ám napokig problémázunk a nyílt, kezeletlen sebbel, neeem...
A maszk és a légzés: ha minden visszafelé megy, el kell kezdeni kifelé fújni először, nem azt mondani, hogy igenis egy olyan pici palackkal menetelünk fél napig. Ha meg mindenképp arcmaszk kellett, simán azt lehet mondani, egyszerűbb eltakarni az arcod, mint hogy a másik éned meglásson. (A keringés meg az emésztés visszafordulását meg hagyjuk is pl., mert a biológia az olyan egyszerű, nem is kell foglalkozni vele, elég egy perc és értjük is) Nem mindig minden ilyen rohadt bonyolult...
A technikai baki még nem is zavarna ennyire, ha ez a forgatókönyv tisztességesen meg lett volna írva: Nolan korábbi filmjei nagyrészt azért működtek, mert egyensúlyban volt a személyes dráma, a technikai csavar, az akció. Sőt, nekem személyes kedvencem A tökéletes trükk, ahol nem is volt szükség magyarázatra, hogyan is működik Tesla gépe, mert elhittem, hogy az öreg tud. Elég volt a feszültséghez a két főszereplő egyéni kicsavart gondolkodásmódja és elszántsága, személyes története. A küzdelmeik. Itt viszont annyira egydimenziósok a karakterek és sablonosak a párbeszédek és olyan szükségtelenül agyonbonyolított a cselekmény, hogy az botrány. Jelenetek sokaságát ki lehetett volna húzni, mert feleslegesek a történet szempontjából, és olyan személyiség nélküliek a szereplők, hogy abszolút nem tudott érdekelni, mit lesz velük. Teljesen érdektelen maradt így számomra az egész.
Attól pedig, hogy igazolja egy elméleti fizikus, hogy egy helytálló elméletet jelenített meg Nolan, még nem feltétlenül volt érdemes filmet készíteni egy ennyire elvont elméletből. Nem minden, ami tudományosan érdekes, mutat jól a vásznon. Lehet, hogy Nolan fejében jól nézett ki az egy sima, egy fordított, de helyenként szánalmas, de minimum furcsa jeleneteket produkált.
A vége pedig: "- Oh, bocs drágám, korábban elsült, de tudtam, hogy megoldod majd. Ugye? - Persze!" Mégis hogyan? Az nem lényeg, minden sima...
A visszafelé zene először poén volt, aztán már idegesített. Tennet Brannagh egy ripacs / anti filmszínész volt mindig, de most alulteljesített még önmagához képest is, Elizabeth Debicki bármilyen jó színésznő, itt egy tipikus BJH biodíszletté silányult, Robert Pattinson mintha végig be lett volna szívva. John David Washington pedig teljességgel jellegtelen volt, bár mit is lehet várni annyi utasítás után, hogy legyél egy nagyon komoly névtelen titkosügynök...
A film maga a tragédia, még azt az elvárást sem ugrotta meg, amit egy finom kis akciópornótól várna az ember... Szerintem.

2020-12-08 22:19:21 Majvaldo (1) #131

Tenet(ekintsd meg)! Annyira nézhetetlen, hogy kikapcsoltam a felénél kb. Soha nem hittem volna h egy Nolan filmnél 3-nál gyengébb pontszámot adok.

2020-12-07 13:35:08 Rice (2) #130

Megnéztem. Aludtam rá egyet. Még egyszer megnéztem. Megint aludtam rá egyet. De egyszerűen nem tudom szeretni ezt a filmet. Túl bonyolult. Elvileg minden szépen összekapcsolódik mindennel a végére, de nagyon hosszú percekig nem értettem mi történik a szemem előtt, és a végén sem tisztult le a kép. Nem jó az, mikor másodszor is úgy állsz fel a fotelből, hogy tulajdonképp akkor itt most mi is történt?

Alapból szeretem a nyakatekert sztorikat, a váratlan fordulatokat, az elgondolkodtató filmeket. De ez túl sok. Technikai bravúr, addig oké. De ezen kívül semmi. Csak a technika miatt nem 1.

2020-12-07 09:35:35 kaamir (1) #129

Zagyva, érdektelen és fárasztó James Bond-hommage. Amikor végre vége lett, úgy éreztem magam, mint akinek egy husánggal agyonverték az agyát. Mert iszonyat fárasztó két és fél órán át azt nézni, ahogy meg nem írt karakterek rohangálnak homályos célok miatt, nem létező motivációkkal. Biztos van a neten hatmillió teória, hogy mi történt, hogy történt, de kit érdekel, ha úgy érzem, hogy semmi közöm a történtekhez.

Hommage-t írtam, de lehet, hogy inkább paródiát kellett volna, úgy még talán értelmezhető a Tenet. Azon se lepődtem volna meg, ha a végén megjelenik Pinky és Brain, és csalódottan sóhajtanak, hogy ez a világuralmi tervük se sikerült.

Egyszerűen semmi nincs benne, ami legalább kettesre felvinné:
- A színészi játék ócska (Branagh-t vajon mivel zsarolta Nolan, hogy eljátssza ezt a kínos orosz-karikatúrát?)
- A dialógusok röhejesek és zsibbasztóan nagyotmondók, üresek
- Az akció ötlettelen (a Boeing ütközése kb. annyira látványos, mint egy koccanás a Körúton, a végén meg azt se tudod, ki kit lő és minek és egyáltalán)
- Az áltudományos hablatyolás idegesítő
- A néző állandó homályban tartása, az információk direkt elsunnyogása vérlázítóan primitív megoldás a történet lyukainak befoltozása (tiszta Westworld ebből a szempontból)

Óriási, hatalmas karó a Tenet.

2020-12-05 23:37:00 Seymour Glass (2) #128

Baromi érdektelen, személyiséget nyomokban sem tartalmazó karakterek szaladgálnak előre, meg vissza. Ez teszi ki a játékidő 80%-át. Sziporkázó párbeszédekre,vagy emlékezetes színészi játékra sem nagyon kell számítani a film során. Az alapötlet egyébként érdekes, meg ötletesen próbálja azt Nolan kibontani, de a jó filmtől ez azért messze van.

2020-12-03 23:39:52 MicaHiro (5) #127

Poe bácsi tudott valamit :/

2020-12-03 22:36:33 BalaKovesi (5) #126

(Irónia).

előzmény: acidphase (#125)

2020-12-03 22:22:41 acidphase (4) #125

egyszer??? baszki az az asztal az tele van C.N. remekmüvekkel mondhatni teljesen uralja a 2000-es évek filmmüvészetét.. o my god...

előzmény: ChrisAdam (#124)

2020-12-03 18:24:58 ChrisAdam (4) #124

Szerintem még ott se. Nolan nélkül el se készítették volna, csak azért adnak neki pénzt, mert egyszer valamit letett az asztalra... Azóta azt lovagolják meg. Tipikus.

előzmény: MicaHiro (#123)

2020-12-03 08:21:46 MicaHiro (5) #123

Ne túlozzunk, Nolan nélkül tuti csak pincében tartott diavetítéseken foglalkoznának vele, ott is maximum hajnal 2 és 4 közt.

előzmény: opposition (#122)

2020-12-03 08:06:10 opposition (2) #122

Ha ezt a filmet nem Nolan készítette volna, senki nem vitatkozna azon, hogy jó-e, vagy sem;
hanem a Film+-on menne este tízkor hétköznap...

2020-11-30 20:48:30 BalaKovesi (5) #121

Ezen aspektusokon felül mitől ér neked ez a film karót? (Nem kötözködésből kérdezem, tudom, hogy megosztó, én a másik végleten vagyok a gyenge ötösömmel).

előzmény: kovi1970 (#120)

2020-11-30 15:29:40 kovi1970 (1) #120

Még kb. fél óra maradt a végéből, addig pár idegesítő momentum.
1. Egyszerűen nem értem, hogy a maffiózó feleségével/től mit akar a "főhős"? Akit a maffiózó azzal zsarol, hogy megöli ha nem csinálja azt amit mond. Mivaaaan????
- Lelövöm a feleségemet, ha nem hozod el a plutóniumot.
- Lőjjed b+! Szevasz.
2. Ha inverz a világ, akkor nem CO2-őt kéne belélegezniük és O2-őt kilélegezni? Vagy 300, vagy nem tudom.
3. A légzőkészülékkel más probléma is van. Abból a kis pitsányi palackból kb. pár perc levegő nyerhető. Búvároknak nem kell magyarázni. Ezek meg fél napig futkároznak vele? Eh! Nyugodtan kihagyhatták volna, talán jutott volna idő tartalmasabban elkészíteni a filmet.
Jó, tudom, akkor nem kellett volna arcmaszk a hacukára, és nem tudott volna magával verekedni. Eh!

2020-11-23 10:36:21 s912 (5) #119

+1 :)

előzmény: Doc (#118)

2020-11-18 03:28:20 Doc (5) #118

Találtam egy logikai hibát - bár a dramaturgiai oka nyilvánvaló.
Amikor visszafelé haladnak az időben, akkor vinniük kell magukkal levegőt, mert a normált nem tudják belélegezni. Csakhogy amikor visszafelé haladnak, akkor az egész világ invertált a számukra. Azaz, ha megpróbálnak kilélegezni, akkor sikerülni fog belélegezni, és fordítva. Kicsit asztma jellegű helyzet, de határozottan működnie kellene.

Végre találtam valamit ebben a filmben, amibe bele tudok kötni :)
Helyreállt a világ rendje... :)

2020-10-16 09:50:36 s912 (5) #117

Az első freeportos (nomeg a második, inverz freeportos) jelenetben.. Miért is akarná lelőni saját magát?

Megválaszolom :)

Ugyanazért, amiért a fegyvert is arrébb-arrébb rúgja. Nem akarja magát lelőni. Csak szeretne a gépbe bemenni, hogy megfordítsa magát.

Kb. hasonlóan, mint ahogy a fegyvert is szétszedi Hogy a harmadik, inverz főszereplő ne tudja megölni saját magát.

Brilliáns !


Jöhet, többszöri otthoni megtekintésre a DVD.

2020-09-12 20:02:28 GabN (5) #116

A sok negatív komment már majdnem elvette a kedvemet a filmtől, de ne engedjétek, hogy megtegye...
Dőljetek hátra és élvezzétek ezt a dübörögő tempójú mozit.
Én azt mondom, hogy aki az Eredetet vagy az Interstellart fogta az most sem fog beakadni. Persze másodszorra biztos még tisztább lesz minden, de maga a történet szinte lineáris.
Engem a hang sem zavart, sőt... kifele jövet már kerestem is rá a soundtrackre.

2020-09-06 10:50:05 Dió (1) #115

Megfogadtam a megtekintés utáni sokk közepette, hogy várok egy hetet, és bosszúpontozást elkerülendően megnézem, lehiggadok -e, de nem sikerült. Ez nálam annyira alulmúlta az elvárásokat, hogy ez már maga az elégtelen, a mi-az-istent-szívtál-Nolan-féle fajtából. Természetesen ott kezdődik a dolog, hogy ahogy azt már a fél moziközönség leírta, egy megtekintés után és bármiféle utánaolvasás nélkül az átlag mozinézők egy jelentős része számára gyakorlatilag érthetetlen lesz a Tenet sci-fi része. Onnantól, hogy már az első 10 percben odanyögi az egyik szereplő a másiknak (valójában a közönségnek), hogy „ne akard megérteni, csak érezd”, már sejtettem, hogy nagy a baj. És lám... az egész time inversionre olyan kevés és/vagy kikezdhető magyarázatmorzsát ad a film az egyébként 150 perces játékideje alatt, hogy a „visszafele futok”, „visszafele verekszek” és „beleégek fagyok a kocsimba, mert inversed az egész shit” jelenetek egy része nem csak, hogy kikezdhető, de élvezhetetlen, sőt, némelyik még blőd és nevetséges is. Bár ezek miatt már a játékidő felénél szabályosan taszított az egész film, felállhattam volna a moziszékemből, és egy iskolatáblán egy markerrel nekiállhattam volna összefüggésekkel és nyilakkal levezetni Nolan agymenését, hogy legalább a felét megértsem. De ilyet nem szoktak moziban csinálni. Ugyanúgy, ahogy attól függővé tenni sem szokták egy nyári blockbuster élvezhetőségét, hogy Kip Thorne és a többi fizikus megerősíti -e, hogy helytálló -e a logikája, mert nem fizikaórára ülök be, hanem szórakozni. Ha közben el akarnak gondolkoztatni, az nem baj, de nagy a különbség az elgondolkoztatás, és az agyamnak a szemgödreimen keresztüli komplett megerőszakolása között.

De csak mielőtt valaki megjegyzi, hogy nem kéne sci-fit néznem (ami egyébként nem lenne fair, mert a Kapcsolat máig top 3 kedvenc filmem, de még az Eredetre is ötöst adtam), gyorsan hozzáteszem, hogy a fentebb írtaknál sokkal, de sokkal nagyobb a gond. Nem csak az inversion érthetetlen, hanem a sztorinak a sci-fi halandzsa melletti része, a szereplők motivációja, de néha még a rendeltetése is. Miért volt benne a filmben Caine? Mi volt Elizabeth Debicki karakterének a lényege azon kívül, hogy az agresszor férjétől való félelmében ötpercenként összekoszolta a csinos alsóneműjét? Miért kellett az elején egy szélerőműnél kirakni az ürgét? Miért kellett utána az a szarakodása a festménnyel? Egyáltalán mi hajtotta őt végig a fél filmen? Ki volt az ellenség és kire lövöldöztek a végén? Ilyen hangyagul még soha sem mesélt Nolan. Egyszerűen annyira telibeszarta a mozinak ezt az alapvető elemét, hogy még nevet sem adott(!) a főszereplőjének. Persze türelmesen vártam a végéig, hogy ez az anonimitás majd hátha kap valamilyen funkciót, de sajnos nem kapott, ami az én értelmezésemben azt jelenti, hogy Nolan mostmár tényleg nem akart semmi mást csinálni, csak dollármilliós repülőket robbantgatni és fizikaórát tartani. Hatalmas lyukak a sztoriban, az év egyik legkínosabb szerelmi szála, és olyan dialógusok, amelyek itt-ott még Seagal munkásságát is megidézték. És mindez ugyanattól az író-rendezőtől, akinek a Followingot és a Mementót köszönhetjük... érted?!

Persze, ott vannak az akciójelenetek… látványosak, mert egy valódi Boeing szalad bele egy valódi hangárba bla bla bla LESZAROM. Igen, nekimegy egy méretes utasszállító egy raktárépületnek, majd egy három másodperces koccanás után megáll. Ez lenne tényleg annyira látványos? Ezért kellett elrongyolni Románia éves költségvetésének felét egy jelenetre, hogy Nolan megvillanthassa az egóját? Mert a jelenet felvezetőjében elhangzó, az „ennél valami drámaibbra gondoltam” kezdetű direkt kikacsintás nekem szintén úgy csapódott le, hogy ez már a pali egójáról és büszkeségéről legalább annyira szól, mint a nézők szórakoztatásáról. Magam részéről talán csak a tallini autós hajsza alatt sikerült isten istenesen megmarkolnom a karfát, míg a többi akciószcéna szerintem sajnos nem volt annyira látványos. Ez hatványozottan igaz a fináléra, ahol ugyanazt a bakot lőtte el Nolan, mint Stallone az Expendables végén, ahol egy kihalt, már alapból rommá lőtt épületet lőttek még inkább rommá fél órán keresztül. Ahogy azt sem élveztem, ezt a sivatagi helyszín közepén lévő kies porkupacot sem találtam látványosnak, pláne hogy maga a sztori sajnos pontosan itt érte el a leglátványosabb mélypontját is. Hol van ez attól, amikor sínek nélkül száguld végig egy vonat New York autókkal teli sugárútján az Eredetben...

Szóval sajnos nem találtam a filmben se logikát, se sztorit, se akkora látványelemeket, mint amekkorákat beharangoztak, se épkézláb karaktereket vagy dialógusokat... ezen kívül teljesen mentes volt a Tenet még az olyan csipetnyi humortól, töprengésre okot adó magvasabb gondolatoktól, érzelmektől és emberi drámától is, amik legutóbb a nagyon hasonló Eredetet fogyaszthatóvá tették, vagy az Interstellar sci-fi halandzsáját kiegyensúlyozták. Összességében egyet kell értenem még a lentebb belinkelt 444 kritikusával is abban, hogy a Tenet nálam is bekerült életem legnegatívabb mozis élményei közé, kb. a Silent hill és a World trade center mellé, gyakorlatilag egy napra teljesen lenullázva az agyi kapacitásomat és élni akarásomat. Szóval javaslom, tartson szünetet Nolan, rakjon le egy fizikusi diplomát ha egyszer tényleg ez nedvesíti össze ennyire a térdkalácsait, nem utolsó sorban pedig az élet nagy kérdésein ne a kamera mögött, hanem a haverjaival egy sör fölött filozofálgasson. Persze a fejem teszem rá, hogy nem így lesz, mert a már párszor idecitált „nolanizmus” mára ehhez már túl naggyá nőtte ki magát, de hogy engem egy ekkora sznob blődséggel és egydimenziós blöffel még egyszer ebben az életben már nem fog fárasztani, azt most megígérem magamnak.

2020-09-05 10:57:50 goromba (?) #114

Valószínűleg újra kell majd néznem ezt a filmet, mert egyelőre egy közepesen stabil kettes. Egyszerűen blöff, abból sem az erősebb fajta.
Igazából, ha nem Nolan-aki azért tudna érdekes lenni-,
akkor 30-40 perc után befejeződött volna számomra, lelkiismeret furdalás nélkül.
Bánom, hogy nem így döntöttem.
Bízom benne, másodszorra majd találok benne valamit, ami nem ennyire elitistán bazári.

2020-09-05 10:02:39 BalaKovesi (5) #113

Nem tudom eldönteni, hogy ezt most az alapján jelented ki, amiket olvastál róla, vagy láttad is (nem osztályoztál, így nem tudom). De ugyanez igaz a "szar lett" kijelentésedre is. Ne érts félre, nem kötöszködni szeretnék, komolyan érdekel, meg én teljesen megértem ha valakinek nem tetszik a film, meg úgy unblock Nolan munkássága. Szerintem egyébként lehet rajta elmélkedni, nekem legalábbis szükségem volt rá, hogy felfogjam a filmet. De a magvas gondolatokat tényleg nem itt kell keresni.

Malcolm X (#112): én azért nem könyvelném el Nolan bukásának, szimplán csinált egy megosztó filmet. Azt hiszem innentől még izgatottabban várom a következő filmjét, valamit remélem, hogy elmegy egy Dunkirkösebb irányba, az idővel való játszadozást azt hiszem már kivéreztette (igaz, ott is szórakozott vele, de ott máshogy mint az Eredetben meg a Tenetben).

előzmény: Lady Ópium (#108)

2020-09-05 01:46:58 Malcolm X (2) #112

Az agyonsztárolt Nolan bukása. Egy alkalommal sem próbál nem fehér karaktereket rendesen felépíteni. Soha. Nolan a white supremacy hollywood-i privilégiumának terméke, azzal együtt, hogy 10-15 éve volt néhány megnézésre alkalmas rendezése.

2020-09-04 18:26:13 KicsiPeti (2) #111

Én személyszerint nagyon szeretem Nolan munkássàgát,és amikor megtudom mikor lesz a következő filmje már akkor elkezdem vàrni, független attól miről is szól. Így voltam a Tenettel is. De bevallom férfiasan nem tartom magam buta embernek,de ez nekem is rendesen megfeküdte a gyomrom, film nézése közben magamra voltam dühös hogy miért nem értem. Szóval ennek nem ülök neki mostanában másodszor, de ez viszon nem szegi kedvem továbbra sem Nolantól . Ez nem jött be , de a többi filmje nagyon is. Engem a hangeffektek nem zavartak,lehet rossz a fülem , de nem is éreztem hangosnak. De ami zavart a magyar szinkron,na az viszon idegesitett .
Amelett lehet szidni , de csak engem irritált Ifjabb Washington? Egyszerűen nem találtam alkalmasnak erre szerepre , sőt szerintem nem nagy tehetséggel megáldott "színész".

2020-09-04 18:16:59 Kempesbaba (2) #110

Azért ha Bélabát megtámogatnák 200 millió dodóval,hogy hozzon ki belőle valamit,arra a filmre azért beülnék :D
A dark az én gyomromat is megülte...

előzmény: kwzatz (#109)

2020-09-04 18:10:38 kwzatz (5) #109

Első mondatodban írod, hogy: Rétegfilm. Nem a széles közönség számára készül, többnyire kísérleti alkotás. Vagyis... "nem való mindenkinek". :D Lehet ezen persze rugózni, de az első mondatod abszolút érvényes a Tenetre. Nolan ezzel picit ilyen szempontból túllőtt a célon szerintem is. Még mindig messze van mondjuk a Primertől, ami elsőre teljességgel élvezhetetlen volt (olyannyira, hogy nem is lett belőle második megtekintés), pedig imádom az időutazás témáját. Az idén befejezett Dark című német sorozat is hasonló szinten és témában mozog, azon is kiakadtak sokan, pontosan ugyanezért.

A kijelentésemmel nem akartam felháborítani senkit, szerintem egyáltalán nem azt jelenti, hogy "túl buta valaki hozzá". Valójában szinte minden műfajra/filmre érvényes ez, csak az arányok mások. Tarr Bélát sem véletlenül nem eresztik rá a népre szombat este 8-kor az RTL Klubon.

Lady Ópium: Ha a film (sőt, inkább történet, mert az túlnyúlik a filmen) teljes kronológiáját kellene felvázolnom, bajban lennék. És pont ez az, ami sok embert egyáltalán nem is érdekel, amit maximálisan megértek.

előzmény: Kempesbaba (#107)

2020-09-04 18:03:38 Lady Ópium (?) #108

Megértelek, bár nem tudom, hogy ezen a filmen mit kell elmélkedni :))

Amúgy rühellem Nolant.

előzmény: kwzatz (#106)

2020-09-04 17:48:23 Kempesbaba (2) #107

Egy erősen rétegfilm egy blockbuster költségvetésével és elsöprő marketingjével megtámogatva.
Engem is nagyon zavar amikor olyanokat jelentenek ki egy filmről, hogy nem való mindenkinek, meg nem kell mindent megérteni belőle. Én igenis azért ülök be egy filmre, hogy megértsem annak ellenére, hogy se filozófusi, sem elméleti fizikusi végzettségem sincs. Hát jelentem ebből a katyvaszból nem sok ragadt meg bennem-valószínűleg az én diplomám ehhez már kevés…
Az meg számomra teljességgel nevetséges hogy a szerint hogyan értékeled ezt a filmet , kapásból két ellentétes, teljesen szélsőséges csoportba sorolják be a népet. Nolan-nel nekem semmi bajom, nem utálom, nem imádom, csak egyszerűen ezt a filmjét nem tartom jónak. (Alapjáraton sem szoktam a filmek között a rendező alapján válogatni)
Ennyit a belbecsről. Ami a külcsínt illeti az operatőri munka kimondottan tetszett , viszont amit a hangkeveréssel műveltek az már nálam az elviselhetetlen határát súrolta (minek kell egy motorcsónaknak úgy üvöltenie, mintha egy űrrakétát lőnének ki?)
Végül a 102-es hozzászólásra reagálva, nem vagyok oda a 444-ért,nem igazán szoktam kritikákkal foglalkozni, de az említett írás-a mellett hogy kissé szélsőséges- őszintén és kendőzetlenül írja le sokak véleményét erről a túlértékelt filmről.
Utóirat: a két csillagot csak azért kapja meg, mert végig tudtam ülni (mondjuk igazából ez az én érdemem és nem a filmé)

2020-09-04 17:42:02 kwzatz (5) #106

"Na én meg attól a szövegtől tudom hullatni a hajam, hogy "nem való mindenkinek"!!"

Pl. annak, aki nem szereti a sci-fit, kémfilmeket, akciót, időutazós filmeket (ez utóbbit kiemelten) stb.
Nekem pl. a romantikus és a tipikus "családi" vígjátékok nem valók (néhány kivétellel), mert a falra mászok tőlük. :D Kicsit pongyolán fogalmaztam, úgy értettem, hogy ez nem mindenkinek lesz befogadható.

Azt nem tudom, hogy kik foglalkoznak vele éjjel-nappal, vagy hogy egyáltalán hogyan zajlik az pontosan. Ha arra gondolsz, hogy a film olyan, aminek a részletein el lehet gondolkodni, lehet róla elmélkedni, beszélgetni róla, akkor végül is az ráillik.
A népszerűség nyilván a rendező előző filmjeinek sikeréből ered.

előzmény: Lady Ópium (#105)

2020-09-04 16:55:00 Lady Ópium (?) #105

A divat film: mindenki ezzel foglalkozik éjjel-nappal, a legtöbben veszettül odavannak érte, súgnak-búgnak, írnak, blogolnak róla, ennél a filmnél én ezt látom, szinte kötelező látni.
Pedig nem jobb ez sem, mint a Tékasztorik amit nemrég láttam.:D
Érdekes, hogy az Új mutánsok-nál nem látom ezt a nagy bizsergést, pedig engem speciel az jobban felizgatott, hogy megnézzem, mint ezt.

Na én meg attól a szövegtől tudom hullatni a hajam, hogy "nem való mindenkinek"!!
Ez mit jelent, kinek nem való, barna vagy kékszeműeknek?
Vegáknak vagy húsfogyasztóknak?

előzmény: kwzatz (#100)

2020-09-04 16:43:01 Ubul (?) #104

ami amúgy is csak egy blog :D de amúgy igen

előzmény: Ugor (#103)

2020-09-04 15:59:05 Ugor (4) #103

...de szerencsére nem újságból nézünk filmet. :D

előzmény: Ubul (#102)

2020-09-04 15:05:04 Ubul (?) #102

na a 444 eléggé lehúzza :D

2020-09-04 12:08:52 Xuja (?) #101

Divat megnézni. Magyarul népszerű.. :D

előzmény: kwzatz (#100)

2020-09-04 11:48:12 kwzatz (5) #100

Megértem, hogy nem mindenkinek tetszik, nem is való mindenkinek, de "divatfilm"? Az mégis hogy? :D

előzmény: Lady Ópium (#99)

2020-09-03 16:27:43 Lady Ópium (?) #99

Egy újabb nyüzüge divatfilm Nolan-től, amit szinte sokan elvárnak, hogy szeretni kéne.
Szar lett, ahogy vártam, igy meglepetés sem ért.

2020-09-03 14:08:43 caulfield (4) #98

Az egyik szereplő útja iszonyúan bonyolult, hol előre, hol hátra halad a történet során, de emellett (nehogy ilyen egyszerű legyen) a film a történet elmesélésében is ugrál, vagyis nemcsak a szereplők mozgása nem lineáris, de ennek a mozgásnak az elbeszélése sem. Azonban mintha egy ponton ez már nem is számítana, és olybá hatna, hogy a fizikum a pszichikummal kerül egy síkra - bár nem biztos, hogy ennek a mondatnak így van értelme.

Egyébként az, hogy a film rendben van logikailag, illetve a magasabb elméleti fizika szerint is oké azt megint Kip Thorne erősítette meg.
Viszont a mozis hangkeverést, különösen a zene, a zajok és a párbeszédek viszonyát elkalibrálták. Mondjuk direkt, de ez most nem nagyon vigasztalja az amerikai-angol közönséget, amely a film nagyobb részében nem érti a szereplők szövegét. A nem angolszászok vicces módon hála a szinkronnak, feliratnak előnyt élveznek. Nolan nem elégszik meg a cselekmény szokatlan komplikáltságával, még így is megszívatja a közönségét. És még azt mondják, hogy ma már nincsenek punkok...

(ez egy válasz lett volna egy azóta törölt kommentre)

2020-09-02 18:56:28 caulfield (4) #97

Azzal, hogy a világ fontosabb mint Kat, vagyis az anyja, azzal Neil egyúttal magára is utal(hat). Hisz, ugye, a film végén(elején) feláldozza magát. Mikor elválik a Főhőstől az a barátságuk végét(elejét) is jelenti, ezt még meg is jegyzi. Mert aztán visszamegy kinyitni neki az ajtót és meghalni a világért...

előzmény: dr. caligari (#94)

2020-09-01 22:42:00 kwzatz (5) #96

Kreatív alapötlet és a hozzá illő megvalósítás, frappáns jelenetek. Igazán látványos akciófilm a Tenet, a lényeg abszolút érthető, az apró részletek miatt viszont egészen biztosan megér egy második (harmadik) megtekintést.

2020-09-01 01:25:42 balalev (4) #95

A MAX egy becézés. Eredeti név:
MAXimilien
maximiliLIEN ——— NEIL.

2020-08-31 01:16:02 dr. caligari (3) #94

Bármi lehet, de szerintem ez egy felesleges túlgondolása a dolognak, illetve
akkor hány évet kéne invertálva eltöltenie, hogy visszatérjen a gyerekkoráig? És azért ő mondogatta, hogy a világ fontosabb mint Kat (eszerint az anyja - jó, erre persze lehet mondani a bármely helyzetben használható "ennek így kellett lennie" dumát.

előzmény: Doc (#92)

2020-08-30 23:29:13 SoZi (4) #93

Fogalmam sincs hogy miért, de nekem is volt egy ilyen érzésem...

előzmény: Doc (#92)

2020-08-30 19:33:30 Doc (5) #92

Na, elolvastam a kommenteket - eddig nem mertem spoiler-veszély miatt.
Tényleg én vagyok az egyetlen, aki szerint a csaj-szál egyáltalán nem mellékszál?
Neil Kat gyereke (talán Max a neve) - csak felnőtt és visszajött a jövőből. Hozzá pedig a Katen keresztül vezet az út.

2020-08-30 19:13:52 Doc (5) #91

Hogy egy példával világítsam meg: A Jurassic Parkban nincs olyan, hogy kiderül, hogy a dínókat a jövő emberisége küldte vissza egy féreglyukon, aztán Malcolm belezuhan egy fekete lyukban, ahol kiolvassa a hiányzó DNS infóit, amit hóba pisilt morzelejekkel visszaküld a pelenkás Hammondnak egy 16 dimenziós Rubik-kockából.

Ha ezzel az Interstellarra céloztál, akkor telitalálat, a célpont halott...
Ha az Eredetre, a célpont akkor is sérült és harcképtelen - én meg nagyon röhögök...

előzmény: kaamir (#50)

2020-08-30 18:56:34 Doc (5) #90

Nem vagyok Nolan-rajongó, de ez csillagos ötös!
Féltem előtte, hogy a 2,5 óra hossz azt fogja jelenteni, hogy nem vágták meg eléggé, de így utólag azt mondom, nem tudnék 1 percet sem kivágni belőle úgy hogy az ne ártson a sztorinak.
Izgalmas, akciódús, látványos, és amennyire időutazós film logikus lehet annyira még sikerült is összehozni - legalábbis durva hibát nem sikerült kiszúrnom (pedig szokott sikerülni).
Nagyjából a film közepén összeraktam a sztori nagyját, beleértve azt is, hogy a fura fickó a csaj gyereke, el is kereszteltem John Connornak :)
Ami gyenge pont volt, az a magyarázat, hogy a jövőbeliek miért akarnak visszafelé jönni. De ez voltaképpen nem is olyan lényeges, plusz nem is szükségszerűen az az igazi magyarázat, amit a főhős hallott...

2020-08-30 16:42:24 dittike (5) #89

Inverzitás, párhuzamos valóságok, visszafelé folyó események, jövőből- múltba, múltból-jövőbe való ugrálás.

2020-08-30 11:47:44 caulfield (4) #88

Az szerintem biztosan nem igaz, hogy JDW = A Messiás, de ha mégis igaz, akkor bármelyik másik karakterre is igaz. A film nagy ambíciója pont a Főhős szerepének “megbuherálása”.
Valaki itt filmvászonra rakta Hamvas Karnevalját...

előzmény: s912 (#85)

2020-08-29 17:24:19 MicaHiro (5) #87

Az elején a Főszereplőt ugyanilyen fityegővel ellátott maszkos fegyveres menti meg...

A Sator-négyzethez egy idézet a wikiről, a nagyon érzékenyek kedvéért spoilerben:
Sator square, providing the film title, location of opening sequence (Kyiv Opera), and character or firm names (A. Sator; Arepo the Goya forger; and Rotas Security in Oslo Freeport)

előzmény: SoZi (#84)

2020-08-29 15:02:14 Zorkovics (3) #86

Alig egy órája jöttem ki a moziteremből és azt kell mondjam: értem is, meg nem is.
És amit értek belőle, azt valójában nem értem, és amit nem értek, azt teljesen megértem.
A megértésem az érthetetlennel szemben más számára érthetetlen/érthető, míg a meg nem értésem az érthetővel szemben más számára érthető/érthetetlen.
Választ keresni az érthetetlen-/érthetőre és az érthető-/érthetetlenre, értelmetlen. :D

Ezt még egy kicsit emészteni kell.
A képek szépek, a vágástól néha agyérgöcsöt lehet kapni, a zene szuper. Pattinson-ról üvölt, hogy DiCaprio-t akar játszani, Debicki szép, bár a karakterének nem láttam sok mélységet és ez Washington-ra is igaz, bár nagyon egyáltalán nincs is rá idő.

2020-08-29 14:28:56 s912 (5) #85

Sőt, Nolan bácsi saját magát invertálta, így került a 3-ik századba a Sator négyzet:)

És mivel gyakran fordul elő keresztény jelképként, ezért

JDW = A Messiás

előzmény: Ágó (#81)

2020-08-29 13:20:29 SoZi (4) #84

No igen, a fityegő. Felfogtam, hogy nagyon mutogatják, de ott a végén már annyira sűrű az ilyesmi, hogy képtelen voltam visszaemlékezni, hogy hol mutatták meg legutóbb.

előzmény: caulfield (#83)

2020-08-29 11:45:20 caulfield (4) #83

Szóval a végével kapcsolatban: most akkor fityegett a kisfiún valami, vagy sem?

előzmény: SoZi (#80)

2020-08-29 10:44:47 Ugor (4) #82

Nahát! :o

előzmény: Ágó (#81)

2020-08-29 10:24:33 Ágó (4) #81

Tenet, Sator... csak most ugrott be a Sator-négyzet. :)

2020-08-29 01:15:19 SoZi (4) #80

Nah, ez az köszönöm! És ezért inkább a Prestige, amihez ez közel áll. Figyelni kell, minden ott van. Ott ezzel indított a film: Jól figyelnek?

Nolan végig vezeti a nézőt, filmnyelvi eszközökkel kulcsot ad a nézőnek az elejétől fogva...ha figyel, nem csak néz. Pl észrevettem (talán túl korán is) egy "mesterkulcsot" az egészhez, amit ha észreveszel nem vagy annyira elveszve. Ez pedig a zene. Visszafelé szól a soundtrack (Inceptionben volt hasonló), ha az invertalt világ dominál a jelenetben. Előre, ha minden normális, és az a furcsa pulzáló ritmus az utolsó trailerből akkor, ha nem egyértelmű, melyik oldal a domináns éppen, (pl a bunyónál. ami amúgy az egyik dolog volt, amire elég korán rájöttem, hogy valszeg magával bunyozik) A zene = a szél pisálás közben, hogy tudd merre kell állni. :D Ha már ezt a hasonlatot használják a filmben is. Foglamam sincs megerősítette-e már ezt valaki az alkotók közül, de nekem működött. Akkor szúrtam ezt ki, amikor Pattinson legelőször megjelent, és ezzel konkrétan le is buktatta a film az ő valódi kilétét. Szóval így elég sokmindent lehet követni, és akár előre tudni "megérezni" dolgokat. Csomó dologra rá lehet jönni előre. Persze fejtörő még így is van bőven, de a film végig fogja a kezed. Sőt a zenén túl, még a piros/kék színeket is elhelyezi a filmben jóval azelőtt, mielőtt a katonai eligazításon elmondja a szereplőknek is. De még a csatával párhuzamosan futó hajós szál is piros markerekkel van tele. (Pont az eligazítás után vágják be a képet a hajóról amin a legénység ugyanolyan pirosban van, mint a katonák jelölői, és sztem a málna sem véletlen) Valamint az egész história az oxigénnel is csak azért van, hogy a maszk miatt tudd, hogy ki honnan jött És igazából valóban tökmindegy mitől repül visszafelé a golyó. Nagyon apróság. Az időutazós sztorik paradoxonait kikerüli, sőt ki is használja, hogy van, és ez még mindig jobb, mint legutóbb az Avengers vállrándítása a témára.

Nagyon önreflexiv a film az alkotó korábbi munkáira nézve. Itt tényleg mindent felhasznált egyszerre amit eddig külön-külön. Csak külsőségeiben (de abban nagyon) Inception és Dunkirk, sokkal jobban dominál szerintem a Prestige és a Memento. Az Interstellar meg a tudomány jelen állását kikezdő fizikai blablaival van jelen minimalisan.

Jah, és akkor amiért "csak" négyes: mert már iszonyatosan túl lő a célon. Az emmáhülyeség kategória határán lubickol. Vannak benne néha nagyon awkward vágások, amikor nem tudod hogy még ugyanabban a jelenetsorban vagyunk-e. (Ez lehet akár szándékos is, csak még nem értem) Meg tényleg vannak benne olyan kérdések, hogy mi a franc volt az a szélerőmű, ki is volt Michael Caine, meg kire is lövöldöztek a katonák tulajdonképpen? Nem láttam ellenséget. Mi is történt pontosan a végén a gödörben?
Amúgy még vártam hogy Pattinsonrol minimum kiderül hogy ő volt a kisfiú...


Ugyanakkor hogy a büdöséletbe lehet ilyet kitalálni??

előzmény: dr. caligari (#75)

2020-08-29 01:09:09 SoZi (4) #79

.

2020-08-28 16:57:14 bambula (3) #78

Sajnos számomra,tényleg Nolan legyengébbje lett ez a film.
Köszönhetően(legalábbis számomra) a fölöslegesen erőltetett női szál miatt.
És még,hogy nincs a filmnek humora?Elég csak Debicki és Washington(légyszí inkább folytassák a Ballerst,abban legalább jó)párosára/romantikázására(?) gondolni.
Pattinson viszont baromi jó volt.
Branagh meg mintha a Jack Ryan:Árnyékügynökbeli karakterét hozta volna.

Plusz a szinkron is írtó gyengére sikeredett.

Kiváncsi lennék,mennyi pénzt hozott volna,ha minden az eredeti tervek szerint alakul a mozibemutatóval.

(Egyébként Nolan nem látott véletlenül egy Tímár Péter filmet,onnan véve a visszafele lejátszás ötletét? :))))) )

2020-08-28 13:40:41 Locke(d) (4) #77

Voltak hibái a filmnek, de a legnagyobb mégis az, hogy
nem február másodikán mutatták be. :D

2020-08-28 11:10:04 dr. caligari (3) #76

Ja, és szerintem van humora a filmnek, legalábbis én sokszor nevettem (lehet hogy rajta és nem vele), egy-egy jelenet erejéig próbálják elvinni a Protagonistot ilyen James Bondos viccelődés felé, de Washington miatt ezek a beszólások inkább deadpan felé hajlanak.

2020-08-28 11:06:41 dr. caligari (3) #75

Megnéztem, és kicsit fáj a hype, főleg ami az elképesztő bonyolultságáról szól - nem (meg)érthetetlen, figyelni kell, de ha nem csak popcornt enni megy az ember a moziba, akkor ez alap. Egyszeri nézés után azt mondom, hogy értem.

Akció - vérprofi, átgondolt, 5*, volt olyan jelenet, ahol a szereplőkkel együtt önkéntelenül tartottam vissza a levegőt (ez mondjuk szokásom, ezért bírtam alig végignézni a 47 méter mélyent anno).

Dráma - na itt van bajom, semmi szikra nincs a Protagonist és Kat (Debicki) között. És itt nem egy romantikus összepillantásra gondolok miközben szól az orkesztra a háttérben, hanem egy pillanatnyi érzelemre az arcokon. Emiatt igazából teljesen hiteltelen lesz egy sor motivációs szál, és ez nagyon zavaró a filmben.

Inverzió - kitalál egy csomó mindent (ezeket Pattinson el is mondja, pl. hő), aztán a nagy része egy jelenet erejéig érdekli, azon kívül pedig a hátrafelé futással játszik csak (viszont azt előszeretettel). És hát ne hülyéskedjünk, ez az inverziós idő-hajtogatás nem olyan k*va bonyolult (pl. akinek nem esik le már először, hogy Debicki saját magát látja beugrani a vízbe, vagy az első Freeport jelenetnél hogy Pattinson a Protagonistról veszi le a maszkot, azért hagyja futni, az vagy túl sokat várt egy blockbustertől, vagy meg sem próbál gondolkozni a filmeken - rosszabb esetben ez az első film amit látott).

Ami szerintem izgalmasabbá tette volna a filmet (nem akció szintjén), ha legalább egy igazi csavar, árulás lett volna, pl. Pattinson vagy Debicki szerepében, de nem, ők végig jófiúk/lányok.

2020-08-27 15:31:43 Ugor (4) #74

Szóval, a leghelyesebb prefilm-magatartásnak azt tartom én is, amit tomside (a nők álma) kolléga említett lent, hogy semmit, de az égvilágon semmit nem tudni a filmről, csak izgatottan várni a végkifejleményt. Ravasz figura ez a Nolan, mindenre képes és annak az ellenkezőjére is. Mindenesetre komoly jelenlétet követel a film, azért, hogy sokszor megérts dolgokat és elég hamar, azért ahhoz edzés is kell. Nem tudom, az én agyam milyen gyors, de sokszor lemaradtam, nem lett volna szabad, mert kimarad valami lényeges, amit aztán nem tudsz hová tenni. Nagy bűvészkedés ez a néző filmes emlékein alapuló elvárásaival. Van benne egy különlegesen indokolatlan érzelmi szál, ami komolytalanná, súlytalanná teszi helyenként, amikor egy nő vagy egy gyerek talmi megmentése felülírhatná az emberiség megmentését is. Később ugyanez inkább fintorosan csavarosnak tűnik, olyan menet közben ide-oda lökdösősnek. Hogy leakadj rajta, ne figyelj a lényegre, vagy inkább elveszítsd az egyik lényeget a másik kedvéért. Ez az orosz maffiózó multimilliárdos vonal keveredik az indiai világuraló fegyverkereskedelmi bandával séma is túl komoly, meg komolytalan, meg túl hihető és hihetetlen is egyszerre. Szóval inverz, és nem tudjuk, mikor mi inverz meg mi nem. Szóval, nagyon filmes, nagyon kaland, nagyon mozi az egész.

2020-08-27 15:24:22 s912 (5) #73

OFF:
Isten ments, hogy ilyet gondoljak Önról/Rólad :) Mindenesetre újra látván az adatlapodat, ismét kiderült számomra, hogy nagy filmevő vagy és az igazság az, hogy moziban nem nagyon volt film mostanában /micsoda felismerés :)/.. Csak ugye jöttél a "szindrómámmal", azt hittem, hogy Te is egy Nolan-gyűlölő vagy, aki oszjta nekem az észt, hogy mégis minek irogatok, amikor még meg sem jelent a film..
Hiába volt tenet-baba váró számomra a film, még nem jutottam el megnézni. Mindenesetre Te már igen és ennek örülök :) Annak meg pláne, hogy milyen véleménnyel vagy a filmről.

előzmény: Ugor (#72)

2020-08-27 15:00:29 Ugor (4) #72

Húú, hát ennek többféle olvasata is van... van egy ilyen is, hogy "nem feltételeztük rólad, hogy megértsél egy többórás filmet"... :o))

előzmény: s912 (#71)

2020-08-27 14:18:53 s912 (5) #71

Nem gondoltam volna, hogy pont Te. Mindenesetre örülök :)

előzmény: Ugor (#70)

2020-08-27 14:09:16 Ugor (4) #70

Az egyik legszórakoztatóbb film, amit az elmúlt időkben láttam! Meghaladta a várakozásaimat.

2020-08-27 11:32:02 MicaHiro (5) #69

Lehet, hogy a Tenet csak egy blöff. Én ugyan meg vagyok győződve arról, hogy nem, de tévedhetek. Nolan már a Tökéletes trükkben utalt a bűvésztrükk és a filmkészítés közt meglévő igen erős párhuzamokra, így nála különösen nem lehet kizárni, hogy csak ügyes szemfényvesztőként átejtett minket.

Lehet, sőt kellően szigorú mércével mérve biztos, hogy gyengék benne a karakterek. Ez amúgy is egy gyakori hibája Nolannek, valahogy igazán érdekes figurákat ritkán ír, nem a kidolgozott karakterek viszik előre a cselekményt.

Az pedig szinte biztos, hogy logikailag nem hibátlan film a Tenet, (enyhén szólva) nem egy teljesen kikezdhetetlen szellemi monolit.

Mindezekkel együtt én mégis szilárd meggyőződéssel adok neki zseniális minősítést, és bíztatok mindenkit a mozis megtekintésre.

Teszem ezt egyrészt azért, mert bár valóban nem a világ legjobban megírt és legjobban eljátszott karaktereivel van dolgunk, minden színész becsülettel hozza, amit tőle elvárhatunk, Debicki és Branagh talán még többet is. És szerintem a nagyköltségvetésű látványfilm-karakterek mezőnyében mindannyian helytállnak, sőt talán ki is emelkednek.
Az időutazó filmek sokszor kihagyják azt a ziccert, hogy a különös időkezelésből könnyen adódó drámai helyzetek lehetőségét nem használják ki, itt szerintem Nolan ezzel az eszközzel, mint a drámát felerősítő sci-fi töltettel is ügyesen bánik.

Másik érvem a film mellett, hogy a cselekmény végig érdekfeszítő, vagy a látvány, vagy a történettel kapcsolatos kérdések, vagy a jól koreografált akciók mellett nagyon gyorsan telik el a több mint két órás játékidő, ami nem kis teljesítmény. Igazi, jó értelemben vett mindfuck film a javából, ami sok dolgot szerintem kifejezetten elegáns módon homályban hagy, de a cselekmény gerincét végig jól lehet követni, és közben öröm nézni, hogy mennyi vizuális apróságra figyeltek oda, hogy tényleg tudnak élni a máshol alig vagy egyáltalán nem látható ötletükből eredő lehetőségekkel.

De a legjobb érvem, hogy a Tenet igazi nagybetűs filmélmény. Én még most, több mint fél nappal a megtekintése után is a hatása alatt vagyok, pörgök az ilyen-olyan megválaszolatlanul hagyott kérdéseken, illetve kutakodok a film által felvetett irányokban olvasnivaló után. Az ilyen élményért járok én moziba.

2020-08-27 02:01:14 Rorschach (2) #68

Csalódottsággal vegyes megkönnyebbüléssel konstatálom, hogy nem én vagyok az első, aki ezt elsüti. :)

Leszögezném az elején, hogy nem vagyok egy ősnolanista. Nagyon szeretem emberünk legtöbb filmjét, ugyanakkor azt gondolom, hogy a vak Nolan-imádat bűnébe nem estem bele, hiszen az ő életművében is akadnak gyengepontok - ízlés dolga, plusz mind emberek vagyunk, ugye.

Mindezek után a Tenetet annyira vártam, hogy nagyon. Idén ugye moziban lófasz se, de ha őszinte akarok lenni magammal, korona nélkül ugyanitt tartanánk - WW84, Black Widow, Mulan, ilyeneken lennénk túl, amik a legeslegminimálisabban sem mozgatnak meg. Ezzel szemben itt van Nolan új filmje, ami ugye nem a magas művészet, viszont az eredeti, szerzői és minőségi blockbuster iskolapéldája kéne, hogy legyen.

És akkor a film: bevallom férfiasan, nem értem a Tenetet. Disclaimer következik: én fenntartom, hogy ha tudtam volna követni, ami a vásznon történik, és meglett volna a teljes engagement, lehet, hogy az élmény is meglett volna, ez teljesen egyértelmű. Ha képben lettem volna, simán benne van a pakliban, hogy más jegyet kap a film. Sajnos külhoniságból adódóan eredeti hang+értelmezhetetlen felirat kombó jutott, és baromi sokszor voltam elveszve a hangeffektek/soundtrack/Taylor-Johnson akcentus miatt, hiába használom az angolt az otthonomon kívül mindenhol. Újra is fogom nézni szinkronnal a teljes kép érdekében, hiszen így nem fair fikázni. De sajnos nem tudom nyugodt szívvel erre fogni az értetlenkedésem, mert szavak nélkül is produkált olyan wtf-eket a film, amiket egyszerűen nem tudok mivel magyarázni.

Ott van például a feltámadás utáni jelenetsor.
Faszikámat kirakják az északi-tengeren valahol egy szélerőműnél, hogy ott fekvőtámaszozzál, ellenőrizd a stukkered, vedd fel a jómunkás mellényt, várd a műszakváltást, menj be a városba, szivárogj be az egyetemre, bukj le a csaj előtt, mutasd neki a jelet és mondd hogy 'Tenet', és akkor megtudod, amit tudnod kell.

Már bocsánat, de mi a faszom ez?! Nem lett volna egyszerűbb, ha a kém bácsi aszondja, hogy "Mr. Bond, a következő küldetését a helyi egyetemen tudja felvenni a plotmagyarázó szőke kisasszonytól"?

Az egész első óra tele van ilyen flexeléssel, a Rise of Skywalkeren éreztem magam ennyire hülyére véve. Öt percenként ugrunk kontinensről kontinensre, mellékkarakterről mellékkarakterre, a néző fél óra után azt se fogja tudni, mi a kutya fája történik. Tanúsítom.

Az itt történt dialógusok 100%-át zokszó nélkül fel lehetett volna venni a négy fal között, de nem - én Nolan vagyok, és én, mint szerző, megengedhetem magamnak, hogy ilyen, amerikai szemmel kuriózum helyszíneken vegyem fel, ahogy a színészeim felböfögik a halál közhelyes expozíciómat. Mert ha egy tenger mosta talján sziklán látod, ahogy a karaktereim dumálnak, az mindennek ad egyfajta fellengzős modorosságot. És akkor talán nem tűnik fel, hogy A Király Ruháját nem azért nem fedtem fel a trailerekben, mert ilyen szépen szőtt három részes öltönyt még életedben nem láttál, hanem azért, mert a király nemhogy meztelen, de még a bőrt is lehántottam róla. A tovabbiakban fekete pontnak ott van csóró nőci, aki azért van benne a filmben, hogy a trailerbe lehessen vágni a sejtelmes magyarazátát, és belemondhassa film közben a néző pofájába, hogy "amúgy a logikát azt így most dobd ki a picsába, csak élvezd." Baszki, a Looper 2-re ültem be? Ne már. Csávó az Inceptiont meg a Prestige-t rakta le az asztalra. Tényleg ír egy karaktert azért, hogy a néző arcába tolja, hogy nem szabad gondolkodni?

Olyan, mintha valami jobb sorsra érdemes amatőr nekiállt volna Nolant majmolni.

Nem tudom. Szerintem így nem szabad filmet írni és rendezni.
Behozni egy női karaktert, akinek a teljes sztorija az, hogy a gazdag asszonyverő faszija nem engedi lelépni a gyerekkel? És Bondunk ezt magára veszi és fő küldetésének tekinti kimenteni őt a szarból? Annyira bosszantóan 2D, ami Nolantól felér egy arculcsapással. Bazki a BoJack Horsemannek volt igaza, because yes, there are women involved, but it's never about the women.

Nem arról van szó, hogy jelenetfüggő, mi mikor megy előre, és mikor hátra. Nem arról van szó, hogy mi a brant az az algoritmus, kire lövöldöznek a végén Csecsniában, meg mi az a bomba, amit meg is kell akadályozni meg nem is, meg hogy most tényleg egy harmat gyenge, fake akcentusú Kenneth Branagh a főgonosz, hanem arról, hogy... többet vártam.

Nolantől még a Dunkirk után is többet vártam, de a Tenet inkább Dunkrink, mint bármi azelőttről, én azt a filmet se értettem. Ott például nem értettem, hogy a bakák mi a bánatért állnak egyfős sorban nyakig a tengerben fulladozva kimentésre várva, mikor ott van mellettük a móló, ahova a megmentő hajó jön. Nem értettem, hogy ha egy ostrom alatt álló hajó gyomrában rekedtek, hogy a picsába nem lő rájuk senki, amint feljönnek a hajó belsejéből.

Itt pedig nem értem, minek kellett északi-tengeri szélerőműben kirakni a hősünket, miért kellett indiai szálat hozni a filmbe (amihez és amitől egyébként úgy ugrálunk jelenetenként, mintha nem egy fél világgal arrébb lenne), meg honnan tudták, hogy a golyó összetétele alapján indiai - van itt egy hírszerzés a háttérben, aki infókat csorgat a főhősnek? Ha már itt tartunk, mi a túrósért nincs neve A Főhősnek? Azért ez nem egy Fight Club. Miért kellett az oxigénmaszk? Teljesen arbitrális, ilyen alapon ha a reverse oxigént nem fogadja be, a szíve miért nem áll meg a visszafelé dobogásban, vagy a nőci sebe miért nem visszafelé sebesül, tudom is én...

Ami nagyon fáj, hogy Nolant a brutál fanok körében nem egyszer hasonlították Kubrickhoz, hát... Most hencegek itt a karantén alatt bepótolt filmekkel, viszont Kubricktól láttam én már relatíve sokat, hideget ugyanúgy mint meleget, de ő mindig akart mondani valamit. Nem feltétlenül csempészett társadalmi megfejtést a fimjeibe (ami nagyon, nagyon hiányzik Nolantől), de ha az egyén problémáiról akart is regélni, sikeres volt. Ami Nolannek ugyanúgy ment pl. egy Inceptionben, Prestige-ben, Dark Knightban - mi van a Tenetben? Semmi. Ebbe a filmbe semmi mondanivaló nem szorult a világunk, vagy a világunkban elő egyén gondjairól, ami, nevezzetek sznobnak, de szerintem óriási nagy hiba. Nem lehetsz óriási rendező úgy, ha levezényelsz egy korrekt heist filmet. Hát még ha azt se sikerül, mert már a gimmicknél ezer meg egy ponton kilóg a lóláb.

De mindezek után hangsúlyozom, hogy ez egy olyan csalódás, amiből még egy rendesen megértett újranézés után akármi lehet.

előzmény: kaamir (#27)

2020-08-27 00:05:43 Gasz András (3) #67

Érdekes nálam a Dunkirk moziban még 4-es volt, tetszett, de itthon már láttam a negatívumait aztán hármasra raktam. S most kb e filmmel egál, bár szerintem ennél az is jobban tetszik ma is! Nem éreztem néha a feszültséget már és sokszor ha fogalmazhatok így unalmasnak hatott ami egy 100 perces háborús filmnél meglepő. S sokszor önismétlő volt pl. a repülős részek a végére szinte ásításra ösztönöztek. Pedig nagyon vártam őket főleg hogy rendben valóban felvett jelenetek voltak. Mondjuk, hozzátenném, hogy a témaválasztása predesztinálta hogy milyen lesz kb a film. Itt viszont tényleg egy katyvasszal állunk szembe, ahol Nolan, már mintha nem is akarta azt elérni, amit más filmjeiben elért számomra. Érzelmi faktor és látvány - Interstellar, Eredet : Izgalom, akció egyéni módra és elgondolkodtatás, Prestige - Rivalizálás és a sikerért mindent + dráma és misztikum. Ja s érdekes karakterek, szerethető egyedek, se voltak itt, vagy idézhető egy sorosok, dúdolható témák a zenében stb. Sajnálom mert az Eredetet, Csillagok között-et, Batmaneket, Tökéletes trükköt máig imádom. Ez a sok halandzsa, s a zagyva áltudományozás is itt már sok volt. Fordított antrópia? Ne filózzunk, érezzük a dolgokat? Pont Nolantól? Legközelebb csinálhatna szerintem egy horrort, egy klasszikus krimit, kalandfilmet, életrajzi filmet valami mást mint thrillert legfőképp pályája során. Talán egy stílusváltás hozna jót újra! Dunkirk is thrilleri háborús film. Bár nálam mondom 2-3. ára már sokkal kevésbé éreztette a feszültséget a felétől kb. amikor önismétlővé vált. De hát ez volt valójában is kb. ott, s nem adhatott többet, nem inverzálhatott! :D Branagh viszont mindkét filmben nagyot alakított!

2020-08-26 21:01:50 caulfield (4) #66

Aidórap gye szége za lohalav, romuh előleb kiznyáih gyohed.

2020-08-26 20:13:11 Benny Bug (4) #65

Gazdára talált az év legambiciózusabb-filmje díj. Rendezés, feszültség és felépítés tekintetében hibátlan, mint majd az összes Nolan-mozi. Hazudnék, ha azt mondanám, 100 százalékban értettem, szerintem szinte nincs ember, aki elsőre összerak itt mindent. Tetszik, hogy Nolan mer kísérletezni, vannak ötletei és nem az unalmas kliséket nyomja. Kicsit talán az Eredetre hajaz a rendező többi filmjéhez viszonyítva, ilyen jellegű moziélményem viszont még nem volt soha. Washington most is remek, Debicki csodálatos, mint mindig, Pattinson pedig ismét bizonyítja, hogy remek színész. Mondjuk a “srácok” esetében sok karakterépítés nincs, a film száguld, mint a (visszafelé süvítő) pisztolygolyó. Igazi adrenalin-fröccs, de mellé okos is.
Most erős négyes. Egyszer még legalább megnézem valamikor újra. Akár felfelé is mehet utána az értékelés, lefelé aligha.

2020-08-26 18:13:09 elzablues (3) #64

Nem láttam se az Eredetet, se az Interstellar-t, ha láttam volna se viszonyítanék, de itt az első gondolatom a vége után az valahogy a bullshit volt. Ha túlleszel rajta, kíváncsian várom majd, te hogy látod.

előzmény: Dió (#63)

2020-08-26 18:08:08 Dió (1) #63

Nyilván egyszerűbb lesz erre válaszolnom, ha már láttam is a filmet, de ezzel csak arra céloztam, hogy Nolan már az Inceptionnel felült a bullshit hullámvasútra (ott még úgy tettem, ahogy Te most írod, azaz a nagyítót a sarokba dobva ötöst adtam rá), ezt követően kimaxolta a bullshitet az Interstellarral (ott ez már nem ment:), és hogyha most a remek és minden értelemben földre szállt Dunkirk után megint ezt a vonalat viszi tovább, szerintem mostmár agyon is verem a nagyítóval. :-)

előzmény: tomside (#61)

2020-08-26 18:03:54 elzablues (3) #62

Köszönöm, igazából megvolt, de nálam ez most így frissen csak egy 3-asra elég. Átrágom még rajta magam a napokban, aztán meglátjuk, mozdul-e felfelé.

előzmény: tomside (#49)

2020-08-26 17:02:57 tomside (5) #61

Igen, tudom.
És? :D

A film felállít egy szabályrendszert, és ezen belül nagyjából szabálykövető marad. Akinek nem lesz jobb dolga, minthogy belekössön, az veszi a nagyítót meg a mikroszkópot, és biztosan bele fog tudni kötni. Továbbmegyek, lehet, még igaza is lesz. De aki azért ül egy sci-fi elé, hogy logikátlanságokat keressen benne, hát... kiváncsi volnék, az olyan ember mivel tölti a napja többi részét. :D

Nekem egy sci-fi esetén a látvány, a szórakoztatás és esetleg az elgondolkodtatás a fő szempont. Ez a film mindezen szempontok szerint első osztályú. Nem adok ötöst olyan sci-fi-re, amely a saját maga által felállított törvényszerűségeket LÁTVÁNYOSAN nem tartja be. Ez a film betartja. Persze, ha mikroszkóppal mész neki, és egy függvénytáblázat kíméletlen precizitását kéred számon rajta, akkor el fog bukni. Viszont ebben az esetben meg nem hiszem, hogy a filmben van a hiba... :)

előzmény: Dió (#60)

2020-08-26 16:51:31 Dió (1) #60

"Természetesen ezer helyen bele lehet kötni a cselekményvezetésbe, ezért tedd meg magadnak azt a szívességet, hogy még a vetítés előtt eldöntöd, nem fogsz szőrözni."
Ugye tudod, hogy ez pont az a fajta komment, amitől sok mozinéző már az első trailer óta fél? :-)

előzmény: tomside (#41)

2020-08-26 16:46:33 caulfield (4) #59

A kétértelműsége miatt.

előzmény: Olórin (#58)

2020-08-26 16:41:15 Olórin (3) #58

Nem is kell egyetérteni, de ettől függetlenül engem érdekelne, hogy a Batmant miért tartod mindfucknak :)

előzmény: caulfield (#57)

2020-08-26 16:34:17 caulfield (4) #57

Abban, hogy a Batman vége mindfuck-e (szerintem az) nem fogunk egyet érteni, de ez így szép.

előzmény: Olórin (#56)

  • 1
  • 2