Willow (2019) ☆ 👁

Fűzfa
Vrba

(Milčo Mančevski)

belga-macedón-magyar dráma

4,3
★★★★☆
12 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2022-01-14 17:22:47 wien (5) #12

Igen, az esemény a Facebookon: https://www.facebook.com/events/3124654281194131

2022-01-14 13:32:40 hferi (4) #11

2022. január 21-én az Art+Cinemában látható a Blue Danube Film Festival keretében. Bővebb info

2021-05-16 22:32:17 Danesz99 (5) #10

Igen, én is meg akartam kérdezni a macitól, hogy mitől kimódolt álművészfilm ez? Meg aztán azt is hogy mit jelent ez pontosan? De tényleg csak azért, mert érdekel, semmi negatív fel/alhang!!

2021-05-16 21:21:51 Ugor (?) #9

Ezt nagyon köszönöm, jó hírverés volt! Imádom a macedón kimódolt álművészfilmeket! Feltétlenül meg kell néznem!

előzmény: bluegrizzly25 (#8)

2021-05-16 18:36:41 bluegrizzly25 (1) #8

Istenem, mikor lesz már vége a kimódolt (ál)művészfilmek divatjának?

2021-03-26 10:42:05 macready (4) #7

„Manchevskit a látszólag eltérő sorsok összecsengése foglalkoztatja: ahogy az Eső előtt non-lineáris struktúrája a háború, hovatovább a mindenkori erőszak értelmetlenségét nyomatékosítja, úgy a Fűzfa is alárendeli a szabálytalanul – bevallottan Escher, Picasso és Rauschenberg által inspirált – folydogáló időt a női perspektívának, de ennél tovább is képes menni. Összetett, rejtett érzelmekre, gesztusokra hagyatkozó formanyelvével ugyanis az aktuális Manchevski-film az apaság kérdését is boncolgatja: ugyanannyira hangsúlyt fektet az ún. female gaze, mint a férfiasság érzékeny kifejtésére. Lírai realista atmoszféraköltészet lép nászra a hétköznapi realizmussal – a Fűzfa e hangulati tartományok egymásra hatásával árul el rengeteget a karakterekben dúló belső viharokról, óhajtott nyugalmukról, csalódottságukról, bizakodásukról.
Dobos Tamás operatőr a szintén hármas tagoltságú, Bogdán Árpád jegyezte sorspuzzle, a Genezis után ismét hasonló narratívát szolgál ki felvevőgépével. Kontemplatív, már-már földöntúli tájat rögzít kecskepásztorokkal, babonákkal, veszélyes hiedelmekkel és alkukkal: az első fejezet csaknem Szergej Paradzsanov (Elfelejtett ősök árnyai) vagy Aleksandar Petrovic (Három, Találkoztam boldog cigányokkal is) legszebb pillanatait idézi.
Jóllehet, a Fűzfa testreprezentációs elmélkedésnek sem utolsó – a középkori vignettában balzsamozzák, a kortárs etapban orvosi tekintetnek vetik alá a női fizikumot –, de Manchevski nem horgonyozik le a feminizmus, a maszkulinitás vagy a tudomány szemrevételezésénél, inkább egyetemes, bárki által ismert helyzetek foglalkoztatják.
Sorsok fonódnak össze Krzysztof Kieslowski modorában (lévén a Fűzfa napjainkban ültet gyakorlatba tantételeket, nyugodtan definiálható a Tízparancsolat utózöngéjeként) 400 év távlatából, Andrej Tarkovszkij poézisével.”

„A giccs pengeélén táncol, de nem bukik el. Kompakt, non-lineáris narratívával egyetemes felvetéseken gondolkodó, folklórt és realizmust hibátlanul egyesítő, egyre intimebb hyperlink cinema. Üdv újra a klubban, Mr. Manchevski.”

2021-03-07 17:58:07 mimóza (?) #6

Nőnapi meglepetés, de mindenkinek ajándék: a Fűzfa ma este 20 órától a Távmozi műsorán. :)

2021-01-21 10:45:15 mimóza (?) #5

Végre! 41 napot kell várnunk, akik lecsúsztunk a december 20-i vetítésről, de a Távmozi 2021. január 30-án este 20:00 órai kezdettel ismét műsorára tűzi a Fűzfát.
Gyertek, akik szeretnétek látni! :)

2020-12-21 16:39:11 offerus (5) #4

Amikor a varázslat és a tudomány már nem segít.

Milčo Mančevski újabb filmjeit valószínűleg legtöbben az Eső előtt c. első filmjével fogják összehasonlítani. Bár azt a magasságot ez a jelentős magyar közreműködéssel készült film nem érte el, de azért ez is jó film! Főleg az első része, amely egy népballadának is tekinthető és amely a film legegységesebb és legszebben fényképezett része egyben. A második, a mai nagyvárosi dzsungelben (Skopje) játszódó, szokatlanul induló romantikus szerelmi történet. A két történet kifutása hasonló, a főszereplő párok megpróbálnak mindent megtenni a gyermekáldás érdekében. Mindkét esetben azonban kívülről várják a segítséget: a kornak megfelelően a mágiától és a tudománytól. De aztán valahol elrontják. A harmadik történet hősnője már lemondott róla, hogy saját gyereke lehessen, viszont mindent megtesz, hogy az örökbefogadott gyereke otthon érezze magát a világban. És ennél több talán nem is kell. (Az az autós jelenet nehezen feledhető…)

Mančevski elmondása szerint nem üzenetet szeretne közvetíteni. Nem is teszi direktben. De a történeteket összekötő finom utalásokkal, a történetek kifutásával számomra mégis elérte, hogy a lassú kihalásra ítélt társadalom felsejlő víziója után egy kis reményt adjon.

2020-12-18 18:09:21 offerus (5) #3

Még kaphatók jegyek a vasárnap esti előadásra :)

előzmény: mimóza (#2)

2020-12-10 12:31:53 mimóza (?) #2

Az új film trailere egyszerűen döbbenetes, zseniális! Az Eső előtt annak idején szavak nélkül hagyott, számát sem tudom, hányszor láttam, s hallgattam a zenéjét. Végtelen kíváncsisággal várom a rendező újabb alkotását. Különleges látásmódja és expresszív kifejezésmódja van; esszenciális, kikerülhetetlen témákkal dolgozik, nem kíméletes módon, bevonva óvatosan transzcendens tartalmakat. Sugárzó, nagyon-nagyon szeretem.

Azt javaslom, még írjuk be a távmozis bemutatót előtte 1-2 nappal is ide. :)

2020-12-10 10:28:12 offerus (5) #1

December 20-án 20:30-kor megnézhető a Távmoziban. Utána (táv)beszélgetés a rendezővel.