Donnie Darko (2001) ☆ 👁

(Richard Kelly)

amerikai dráma, sci-fi, thriller

4,3
★★★★☆
1417 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2024-03-24 10:52:54 bumbayo (4) #88

Titokzatosan vicces, romantikusan érzelmes, tele meghökkentő gondolatokkal: a kisvárosi Amerika könnyed, ámde mégis nyomasztó világa. A Mad World című dal meg elkápráztató befejezése a filmnek.

Talán Donnie is valami olyanra vágyik, ami nem lehetséges: tudni akarja a jövőt, meg akarja érteni a dolgokat, megtapasztalni a szerelmet, és visszaszerezni az irányítást saját élete felett. És saját világában mindenhatónak lenni. Ne véletlenszerűen történjenek a dolgok, hanem legyen mindennek értelme. De amikor rájön, milyen ára is van ennek, úgy dönt, hogy nem kér ebből, és akkor már inkább a szabadságot választja. Felszabadítóan ismerős képekkel elmesélve, az együtt bemutatott lehetséges világokkal, és mégis, végig megőrizve meglepően újszerű hangvételét. Látomások, könyv az időutazás filozófiájáról, irodalomórák Graham Greene-nel, szatíra az amerikai kispolgári gondolkodásmódról, a szerelem és az egész világ rejtélye. Szóval, nem volt ez rossz.

2021-08-21 02:10:25 Malcolm X (5) #87

Kár, hogy csak 20 év után vettem rá magam, h megnézzem. Cím alapján azt hittem vm maffiás cucc, azokat meg rühellem. lol

2021-08-04 23:55:18 szandika99 (?) #86

Ebből a rendezői változat gyengébb. Ja, hogy ezt előttem már vagy öten is írták? :)

2021-08-04 18:27:08 Raul (2) #85

Még jó, hogy 2-est adtam, most magyarázkodhatnék... :)

előzmény: ryood (#83)

2021-08-04 17:20:06 mimóza (5) #84

Nálam majdnem stimmel! 5-öst adtam Donnie Darkora, imádom a filozófiát, kamillázni szoktam, és még nyuszim is van! :D

[Ezer bocs, nem hagyhattam ki!]

előzmény: ryood (#83)

2021-08-04 17:14:40 ryood (5) #83

ezek szerint csak a kt-n 764 füves filozófia szakos diák van. azért ez nem semmi!

2021-08-04 16:43:09 sptt (2) #82

Fél óra után jutott eszembe először, hogy megnézzem, melyik őrült rendezte ezt a filmet, első blikkre David Lynch jutott eszembe, aztán az, hogy a harmadik átszenvedett filmje után megígértem magamnak, hogy tőle egész biztos nem nézek meg a jövőben semmit, de akkor mégis mi ez? Mindegy, végigszenvedtem, és elhiszem, hogy a filozófia szakos hallgatók két füves cigi között piedesztálra állítják a filmet, a rendezőt, és ünnepélyesen megfogadják, hogy csak nyulat fognak tartani háziállatként, de akárhogy szeretném szeretni ezeket a beteg filmeket, egyszerűen nem megy. A végén szépen összeállt a történet, így egy plusz pont jár érte, de a tömény kétórás unalmat ez így sem tudja feledtetni. 3/10

2018-09-25 09:35:29 schankox (3) #81

A vélemények alapján sokkal jobbra számítottam. Hangulatra kicsit a Mulholland Drive-ra emlékeztet, de annál azért egyszerűbb és összeszedettebb.
50%

2015-10-18 10:50:02 Scytha (5) #80

Ez a film egy varázslat. Igazából az sem érdekel, hogy csak szemfényvesztés, mert bizonyos időközönként eszembe jut, hogy megint meg kéne nézni. Lehet vitatkozni, hogy a tartalom mennyire állja meg a helyét, de ilyen titokzatos, megmagyarázhatatlan, sejtelmes hangulatot talán csak David Lynch tudott hozni a filmjeiben. Nem mindenkinek való, nem mindenkihez jut el, de valahogy a világ megismerhetetlensége tükröződik ezekben a filmekben. És ezt így ábrázolni nem kis dolog. Ja és a zenéje, az minden idők egyik legjobb soundtrackje.

2014-06-19 11:30:01 Eddard Stark (3) #79

Most néztem meg a filmet.

Nem is volt rossz, ahhoz képest,hogy nem értettem az egészből semmit.Néhol ijesztő volt, például amikor Frank megjelenik. Az azért érdekes,hogy októberben játszódik a történet, és olyan volt az idő, mintha a legforróbb nyári nap lenne. A film elején levő zenék abszolút nem passzoltak a filmhez.Mellesleg a kép is olyan,mintha egy '50-es évekbeli kábeltévén néztem volna az egészet.Nem tudom, hogy szándékosan csinálták-e ilyenre (vagy csak én néztem meg rossz minőségű verziót),de szerintem nagyon irritáló.Végig röhögtem az egész filmet. Egyrészt a törpillás szöveg miatt (az jó poén volt) ,másrészt a szinkronhangok miatt. De a szinkron már nem a készítők hibája. A nyúl jelmezét viszont nagyon jól megcsinálták.

(Nem tudtam rájönni,honnan ismerős Donnie anyja,valamint Frank,aztán rájöttem,mindketten szerepeltek a Függetlenség napjában.)
Lényeg:nem tetszett annyira a film,de azért nem lett egy annyira pocsék alkotás. 10/5,5

2013-06-15 18:08:01 Lil Martin (5) #78

előzmény: reting1111 (#75)

2013-04-07 16:55:05 Ptrskay (5) #77

Nem rég játszottam végig a Bioshock Infinite nevű játékot. Szerintem a története(amely egy kicsit sem túlzás hogy a legjobb a játékok történelmében) egyértelműen utal a Donnie Darko-ra, és egy kicsit a Dellamorte Dellamore-ra is. Kétségtelen mestermű.

2012-07-27 03:50:03 vudielen (4) #76

úgy éreztem muszáj volt valamit írnom.
én a zenére különösen érzékeny szoktam lenni, de én itt semmi különöset nem éreztem, maximum az erőltetés és a hatásvadászat zenéje ütötte meg a fülemet.

ami kifejezetten nem tetszett (és röhögtem is tehetetlenségemben), az a jelenet amikor először bemegy az iskolába miután kiugranak az iskolabuszból. lassított felvétel váltva néha gyorrsal, valami irritáló zene, bemutatja azt a suli rossz fiúját (aki szintén borzalmas volt), és a többi diákot és a tanárokat. hát nem értem ez miért volt olyan fontos így bemutatni.

egyébként tetszett a film, de közel se annyira, mint amennyire mások dicsérik.

2012-06-24 16:04:45 reting1111 (1) #75

Lehullott levelek a csupasz ágú fák alatt vannak, kedves nagyvárosi barátom, nem pedig a telt, zöldlombúak alatt. Ez a film pedig még mindig szar. De szerintem újranézem majd egy csendes lerészegedés közben, hogy biztosra tudjam ezt mondani, mert így két év után már nem emlékszem rá annyira. Csak egyvalami maradt meg bennem kitörölhetetlenül - a film sokat emlegetett "feeling"-je: Ölni tudnék tőle.

előzmény: Lil Martin (#70)

2012-05-13 19:54:23 emx123 (2) #74

Ez a film teljesen alulmúlta a várakozásaimat az itt és az imdb-n kapott pontok alapján. Vontatott, unalmas és egy merő zagyvaság.

2012-02-23 21:01:56 simijohnny (5) #73

A neten találsz, google a barátod.

előzmény: Balint Reka (#72)

2012-02-23 20:51:04 Balint Reka (3) #72

Írhatna valaki egy elemzést erről a filmről, nagyon kiváncsi lennék mitől ekkora nagy kultuszfilm. A rendező későbbi alkotása a Doboz a maga komercségében is sokal jobb volt a számomra mint a D.D. Sajnos egész végig egy rossz tinifilm érzetét keltette némi következetlen fizikai és filozófiai hablattyal megspékelve. A szomorú az, hogy egyáltalán nem sikerült még egy kicsit sem borzonganom és ez szerintem nagy szó , mert alapvetően könnyü engem beijeszteni. Az elgondolkodtatásban is csak addig jutott, hogy mi a fene akar ez lenni? Egyszóval az én várakozásaimat jócskán alúlmúlta.

2012-02-21 21:05:37 Karesz84 (5) #71

Van egyfajta misztikus "varázsa", ami végigkíséri a filmet és a végével sem illan el, megnézése után még napokig kísér. A filmben végigvonultatott ötletek pedig jócskán hagynak agyalni valót is.
Az egyik "all time favorite" nálam. Megunhatatlan.

2012-02-11 13:17:59 Lil Martin (5) #70

már hogy lenne nyári napfény? legalább 10-szer kiírják a pontos időpontot, amely októberben van. az ősz, és a levelek ősszel hullanak. és amikor hullanak a levelek, akkor kell összeszedni vagy fújni vagy jóégtudja mit csinálni velük. 1-0 a film javára!:)

előzmény: reting1111 (#39)

2011-11-19 22:17:54 ChrisAdam (5) #69

Fantasztikus film.
Nem a mai filmeket idézi ez az alkotás, hanem a régi, lassú, de hátborzongató thrillereket és szorongató horrorokat. A Gyllenhaal-testvérek itt mutatkoztak meg igazán a világnak (inkább Jake, Maggie nem igazán csinált sokmindent). Jake sosem volt szimpatikus, de ez a film megszeretette számomra a színészt.
A zene annyira rááll a filmre, hogy ilyet talán csak egy-két filmnél észleltem. A bágyatag hangulatú zongora és a beatdalok igazán ráillettek a képsorokra. Kiváló a vágás, a gyorsítás, a hangkeverés. A forgatókönyv is tetszett, bár néhány káromkodást kihagyhattak volna.
És igen: a feeling. Jómagam is gimnazista és kamasz vagyok, s tudom mit jelent az, hogy valaki útálja a tanárát, valaki nem fél beszólni a felnőtteknek, valaki csak a saját hangjára hallgat és valakinek saját világa van. A lányok után futkosunk, vagy ha nem, akkor csak vágyódunk.
Sokféleképpen értelmezhetjük. Mivel nekem még friss, nem írom le, majd egy hét múlva, mikor már lejön az egész és át van gondolva az összes lehetőség.

Ja, és csodálkozva láttam: Daveigh Chase a Körből a kislány! Így teljesen más. :)

2011-10-29 09:33:30 drnagyi (5) #68

Egyértelműen utánozhatatlan hangulatú film. Nagyon kevés filmnél áll ennyire össze a soundtrack, a színészi játék és a gondolkodásra késztető történet. Ahhoz persze, hogy bejöjjön a film, bele kell hogy érezze magát a néző ebbe az amerikai kisvárosi gimnazista életbe. Szerepel itt minden, ami egy problémás gimnazista srác életében jelentős: a gyerekneveléssel nehezen megküzdő szülők, idióta tanárok, (jófej tanárok), egy rendszer, ami ellen lázadni lehet, és a szerelem, ami kiutat jelenthet.
Ezek mind önmagukban elvitték volna filmet a hátukon, de kaptunk ezen túl egy teljes egészében talán soha meg nem magyarázható időutazás-jövőlátás szálat is. Ez az ami miatt elgondolkodhat a néző a filmen, megnézheti többször, hogy magyarázatot találjon. És mivel a film hangulata ennyire jó, szívesen nézem meg többször, hogy rájöjjek a nyitjára. És lehet, hogy itt sem létezik valódi magyarázat,de az hogy magamtól, vagy másokkal beszélgetve kitalálunk egy elméletet nagy örömmel tud eltölteni és ez az ami halhatatlanná teszi a filmet.

2011-10-22 19:26:01 Xaos (?) #67

Ez nem igazán jött át...

2011-09-06 16:15:28 Horváth Szabolcs (3) #66

Hát nem tudom.... Egy kicsit talán szerintem is túlértékelt film ez. Mindenképpen jó, csak valahogy túl sok mindenbe vágott bele, és tulajdonképpen ami a lezárást illeti, összecsapott képsorok halmaza az egész. Hiszen az a másfél óra amíg bogozzuk a szálakat, és az utolsó kis részletre is próbálunk odafigyelni, nem ezt építi fel. Mintha az utolsó húsz percet csak odavágták volna nekünk, hogy nesztek aztán találgassatok miről is van, szó. Lehet ezt az egészet okosnak is látni, én szétesettnek tekintem.

2011-08-26 13:36:25 Kalti (5) #65

Ez a film a ritka kivételek egyik, ahol a rendezői változat gyengébb, mint a mozis, még a remek zenéket is felcserélték asszem.

előzmény: Tenebra (#64)

2011-08-26 00:40:55 Tenebra (3) #64

Megnéztem a DC-t. Hát, nem nyűgözött le. A Butterfly Effectnél jóval jobb film, sőt (itt legalább szimpatikus volt a főhős), de ezek a montázsszekvenciák, meg a barátnősdi nagyon idegesítőek voltak számomra. Továbbá én is úgy éreztem, hogy itt tulajdonképpen semmi mélység nincs, csupán művészieskedés folyik. Persze ebbe is bele lehet látni sok mindent.

Na, mindegy. Majd lehet, meglesem már a mozisat is, hátha az jobban bejön, mert eddig 2x láttam rendezői változatban (mivel azok sokkal jobbak a szar mozisnál általában, amit agyonvágnak a stúdióbarbárok).

2011-08-15 16:57:52 schwed49 (5) #63

Ha csak egy filmet kéne mondanom, ami a számomra az összes közül a legjobban tetszett eddig, akkor az a Donnie Darko egyértelműen. Zseniális film! A színészek, az operatőr, a rendező és a zenéről nem is szólva. Fantasztikus élmény végéig nézni és érdemes akár többször is! Ezt szerintem senki ne hagyja ki, akinek van lehetősége megnézni! Big like :)

2010-09-19 19:05:28 Prüstü (4) #62

Gary Jules - mad world...... örök klaszikus

2010-06-26 01:36:59 simijohnny (5) #61

... és újra!

előzmény: simijohnny (#60)

2010-06-21 09:52:17 simijohnny (5) #60

Végre megnéztem, szerintem még meg is fogom párszor, az utóbbi idők leghangulatosabb filmje (nekem).

2010-05-10 10:37:38 amorphka (?) #59

Teljes mertekben egyetertek veled! Pontosan ezek a gondolatok fogalmazodtak meg bennem is a film utan. Jo film, mert meg most is a fejemben motoszkal, de amit pl. ebben a kritikaban irnak az szerintem egy kicsit tulzas.

előzmény: a6notes (#55)

2010-04-22 12:22:49 Il Matto (5) #58

Donnie a film végén nem azért nevet, mert mekkora abszurd baromságnak tartja. Ennek, sőt az egésznek a kulcsa a moziban a Gonosz Halott mellett műsoron levő másik film.

előzmény: CrazyBoy (#56)

2010-04-22 12:14:47 Il Matto (5) #57

Nincs probléma a feltételezésedben:
mert Donnie valóban szuperhős. Nem csak szellemi értelemben, hanem fizikálisan is: alvajárás állapotában legalábbis emberfeletti erőt igénylő tetteket hajt végre, pl. balta beleállítása a tömör fémszoborba.

előzmény: JeszKar (#54)

2010-02-22 23:51:40 CrazyBoy (5) #56

A film végén újra elhangzik a Sparrow-nak irt levélből a részlet, hogy bla. bla.reméli álmában kapja meg a válaszokat. Amikor a film végén meghal előtte röhög, mintha egy (rém)álomból Ébredt volna, és ha vissza is ment az időben, csak egy álomnak fogja fel az egészet, ami annyira abszurd, hogy minek is hinné el, röhög hogy mekkora baromság, aztán befordul az ágyon és visszaalszik, aztán jön a hajtómű, bumm. Valszeg én se tennék másképp, ha belegondolok, hogy megálmodom a köv. 28 nap tragédiáját előre, akármilyen brutál lenne, nem változtatnék semmin.Aztán jönne a hajtómű bumm.:)

előzmény: JeszKar (#54)

2010-02-20 21:24:48 a6notes (4) #55

Nem tartom egy rossz filmnek, viszont a túlértékelt/túlmagyarázott titulust helyben hagyom, főleg ha hozzáveszem, hogy amennyire tudom a készítő(k) maguk sem igazán vannak tisztában, miről szól a film és/vagy, hogy az itt-ott feltűnő részletek, ellentmondásnak tűnhető apróságok megfejtése mi lehet. Legalábbis készítésekor még így volt - lehet, hogy azóta kitalálták, vagy csak kényelmesen elfogadták a rajongók által felkínált temérdek verzió egyikét.

2010-02-20 21:07:25 JeszKar (5) #54

Második megnézés egy kicsit javított, de még mindig nem tudom teljesen fenntartás nélkül kezelni.
Adva van úgy meglehetősen frusztrált, különböző pszichológia betegségben szenvedő srác, aki a képzelt barátjának köszönhetően túlél egy balesetet, de később emiatt olyan dolgokat tesz, amelyektől másoknak baja esik. Ezért amikor megnyílik a féregnyílás, visszamegy az időben, hogy meghalljon a balesetben, így vegye elejét minden későbbi cselekedetének.

Viszont két észrevételt kell tennem:
1. Elégé egy felemás megoldás, mert míg például Gretchen vagy az anyja túléli későbbieket, a húga meg fog halni (mondjuk az konkrétan nem derül, ki hogy a gép lezuhan-e, elméletileg ha leszakad egy hajtóműve, attól még szerencsés esetben letud szállni.) Viszont azt hozzátenném, hogy Cunningham mindenképpen megfogja úszni.
2. Azt kell feltételeznünk, hogy Donnie tényleg egy szuperhős, hogy látja előre (például, hogy a féregnyílás mikor fog megjeleni) az eseményeket, erre mondjuk többször utal a film, többek között avval, hogy Donnie olyan embereket lát előre, akikkel csak később találkozik.

2010-02-20 13:10:37 acidphase (5) #53

na sokadik megnezes utan megszuletett az osztalyzat.. megpedig a zsenialis !!!

2010-02-18 19:37:46 CrazyBoy (5) #52

Általában a szellemeket a szembe lövés nem zavarja.

előzmény: izmoskardviragillat24 (#51)

2010-02-18 09:16:09 izmoskardviragillat24 (2) #51

nézhetetlennek nem mondanám (hisz egyszer megnéztem végig, hajtott a kiváncsiság, h na mi lesz, mileszmár...), de, hogy az egyik legnagyobb filmes csalódásom,az egészen biztos.
soványka befejezés, semmilyen sztori...
"Hogy képes például valaki fantomként visszautazni az időben ha egyszer szembe lőtték..." - ezt az apróságot én sem értettem, a sok 5ös közül megmagyarázhatná vki, nekünk tudatlanoknak.
sokára néztem meg, nagyon féltem a csalódástól - nemhiába!

2010-02-04 20:19:47 Jereváni Rádió (2) #50

Kezeimet felteszem, oké, meggyőztél.

előzmény: myke7 (#49)

2010-02-04 20:15:59 myke7 (5) #49

Jogos a felvetésed, melyre egyszerű választ tudok felhozni. Az általam kritizált felhasználó/comment tartalmaz egy ilyen mondatrészt: "épphogy túl nem csordul a kliséktől".
Na ha ezt veszem, akkor logikátlannak tűnik ötöst adni, egy nagy klisére.

előzmény: Jereváni Rádió (#48)

2010-02-04 20:12:24 Jereváni Rádió (2) #48

Érdekes, hogy mostanában itt a KT-n is dívik az, ha valaki hangot ad abbéli véleményének, hogy egy film nem tetszik neki, akkor erre jön a kontrázás, hogy bezzeg nálad teljesen más jellegű filmek meg ötösek. Kérdem én, mi az összehasonlítási alap a Donnie Darko, az Avatar és a Brüno között? Az Avatar egy 3-D-s fantasy/sci-fi ,a Brüno meg egy vígjáték. Mind a kettő tök más kategória, mint a D.D., erre jönnek a bezzegezések, hogy az neked már miért pont ötös. Miért ne? Ha tetszett neki mind a kettő, miért ne adhatna neki ötöst? És ha azokra ad ötöst, akkor miért ne adhatna erre egyest?

előzmény: myke7 (#47)

2010-02-04 20:01:35 myke7 (5) #47

Bezzeg a Brünö meg az Avatar nálad 5 pontos. :D Pedig az A betűs film, nem kliséket tartalmaz, hanem 1 nagy klisé. Ellentétben ezzel, amely fura, mégis eredeti módon jeleníti meg az időutazást.

előzmény: reting1111 (#39)

2010-01-25 20:05:40 CrazyBoy (5) #46

A történet leírásában igazán megváltoztathatnák ezt a "nyúl az űrből" b@romságot, nem először olvasom. És olyan jó lenne, egy épkézláb elemzés róla, egy nagytudású embertől, biztos elolvasnám, persze tudom, hogy nem egyszerű.

2010-01-13 14:35:32 jesi (4) #45

Az utóbbi idők egyik legjobb amerikai filmje tele érzelemmel és értelemmel.

2010-01-13 13:59:13 Kalti (5) #44

Rád lehet, hogy szenvedést hozott, de ha rápillantasz az átlagra és a lentebbi véleményekre, akkor láthatod, hogy a nagy többségnek szerencsére egy kitörölhetetlen filmélményt.

előzmény: reting1111 (#39)

2010-01-12 14:55:29 inigo (1) #43

nálam is zéró ez a film. idegesítő, mély értelműnek tűnni akaró katyvasz és ködösítés.
(a másik ilyen újabb felkapott és bár eltérő okokból, de szerintem nulla film a requiem for a dream)

2010-01-12 12:46:15 JeszKar (5) #42

Butterfly Effect nem televiziós sci-fi.

2010-01-12 08:40:02 [: Azuroo andrew :] (5) #41

A Butterfly Effect és a Donnie Darko nem egy kategória - az egyik egy televíziós B sci-fi, a másik pedig az elmúlt évtized egyik legfilozofikusabb, legtitokzatosabb és legmelankolikusabb alkotása.

előzmény: Vajay Attila (#35)

2010-01-12 07:08:54 Jereváni Rádió (2) #40

Soha nem értettem miért ilyen nagy a kultusza ennek a filmnek. Shova sem tartó sztorija van, a befejezése is ilyen...semmilyen, se nem elgondolkodtató, se nem állkapocsleejtő, semmi. A 2001-es év nagy talánya ez a film, ugyanúgy mint a K-Pax, de az legalább valamelyest épkézláb történettel bír.

2010-01-12 01:16:55 reting1111 (1) #39

Ez a film a világ egyik leg...(hmm, milyen eufemizmust ismertek a sz*rra?)...rosszabb filmje. Eltekintve attól, hogy már a nyitójelenet önmagában egy abszurditás (nyári verőfényben lehullott leveleket fújni); attól, hogy a film épphogy túl nem csordul a kliséktől; azoktól a vérlázítóan erőltetett okoskodásoktól - még mindig talán nem mondanám azt, hogy ez a filmnek gúnyolt pénztemető veszélyesen (hmm...) rossz. De a tény, hogy ezeket az összefüggéstelenségeket, amik a filmben előfordulnak mások még dícsérik is egyszerűen a leggyűlöltebb filmnek bélyegzett celluloidpazarlásommá tette a világon.
Hogy képes például valaki fantomként visszautazni az időben ha egyszer szembe lőtték, ami mögött köztudottan valami lényegtelen szerv foglal helyet. Vagy miért mászkál Carter doktor egy időutazásról szóló könyvvel az iskolába? Vagy miért nem tud Jake Gyllenhaal egy aligátornál több arckifejezést használni? Miért nem tud a főszereplő soha valami értelmesről beszélni és ezt a ondolatot folytatva - hogy vannak egyáltalán barátai?
Összegzésként annyit mondanék csak, hogy ennek a filmnek (sic) a költségvetéséből (tudom, nem volt "nagy" - $4.5m) egy fejlődő ország éves éhezését oldották volna meg. Hozzátenném, hogy ennek a filmnek a puszta látványa azonnali depresszióba taszította volna a Lumière testvéreket azzal a tudattal, mennyi szenvedést hoztak a világra a találmányukkal.

2009-07-20 22:56:28 jo21 (5) #38

Már nagyon érdekelt ez a film! És sokkal jobb, mint amire számítottam. Majdnem minden percében olyan fura érzéseim voltak, mintha valami földöntúli erő irányítaná az egészet. Ez lehet hülyeség, de ezt éreztem. A durvább jeleneteknél a frász jött rám. Na és a zene, egyszerűen zseniális és hátborzongató. Méltán kijár neki a kult státusz!! Alig várom, hogy mégegyszer lássam!!!
10/10

2009-07-07 13:52:21 ronin07 (?) #37

A megkisértés sajátos parafrázisa.

2009-06-24 14:30:18 sapgabor (5) #36

Butterfly Effect: Donnie Darko for Dummies :)

Talán az IMDB-n írta valaki, nem én találtam ki - Viszont egyetértek vele látva azt is ...

2009-06-14 08:47:01 Vajay Attila (4) #35

A film nézése közben nekem nagyon olyan hangulatom volt mint a The Butterfly Effect (ezt láttam előbb) nézése közben. Csak ez szerintem nem volt olyan jól kidolgozva. Nekem az egészből Donnie pár monológja marad meg.

2009-03-03 11:10:58 sapgabor (5) #34

Még egy érv a dvd mellett: a filmzenék végig feliratozva vannak !

Már rögtön az elején miközben biciklizik le Donnie a hegyről ami szól - mesés...
Bár ez a szám pont olyan ami akkor töltődött fel jelentéssel miután már láttam a filmet, elsőre nem üt úgy mint például a végén a Mad World.

Engem abszolúte nem zavar, hogy nyitott kérdések maradtak a többszöri megnézés után is.
Nekem nem az ennek a filmnek az értéke, hogy megdönthetetlen(?) logikával felépítetenek egy időutazásos sztorit.

Eltelik pár hónap, leülök elé és nézek nagy szemekkel másfél órán át és közben olyan érzés mintha maszíroznák az agyamat. Itt az ideje megint, egy éve nem láttam.

2009-03-02 21:23:02 Marla Singer (5) #33

Nekem muszáj megvennem azt a dvd-t! Az elmúlt 3 évben nem volt olyan film , ami ekkora hatással lett volna rám. Egész nap ez jár a fejemben és megnyugtat, hogy nem csak nekem sok a nyitott a kérdés.

előzmény: Umberto (#32)

2008-12-16 17:01:11 Umberto (3) #32

Mindenkinek, akinek tetszett a film, nagyon ajánlom a DVD-változatot. Mindössze 990 forintért olyan Donnie Darko-DVD-t kapsz, aminek extrái között ott van a teljes rendezői (és színészi) audiokommentár. Jónéhány érdekes és tanulságos dolog kiderül az extrákból.

2008-08-28 15:39:48 GothMan (2) #31

Pedig lehet. ;)

előzmény: mchn (#30)

2008-08-28 15:15:12 mchn (5) #30

Nem lehet nem imadni.

2008-06-19 16:12:23 Darrokh (5) #29

ez az a film amire aztmondom hogy a tökéletesség határát súrolja...én ehhez mérem a filmeket amiket nézek mert én komolyan el woltam kápráztatwa tőle. nincs mégegy ilyen.nekem 5/5 ...és ez még enyhe wolt. kedwencfilm

2008-06-07 16:00:54 nejmed (5) #28

Régebben nagyon sokszor megnéztem, és most hogy idekeverodtam, elgondolkoztam, hogy valyon éri-e még az ötös, amit adtam rá.
Aztán elkezdtem olvasgatni az idézeteket, és szerintem maradhat az osztályzat. Annyit sajnálok csak, hogy a mai napig nem találtam meg a film megoldását. Kicsit zagyva az egész, amit lehetetlen fölgöngyölíteni, de lehet hogy nem is kell.

2008-06-07 15:16:34 zsyraf (4) #27

hát nem is tudom. különös keveréke a kísérleti gyilkosság, a harcosok klubja meg a rhinoceros eyes hangulatának.
négyest kap, mert angolul néztem és nem volt egészen tiszta most a szöveg. amúgy is többször kéne nézni. ha megvolt a magyar verzió, ötöst fog kapni.

2008-04-01 16:13:24 szőke noémi (5) #26

Tegnap megint megnéztem (már századszorra:) és csak most tűnt fel,hogy mikor Donnie hazafelé bringázik a film elején, elmegy mellette Frank a piros kocsijával.Az ilyen finoman kidolgozott részletek miatt imádom ezt a filmet.No meg a fantasztikus zenéje se semmi!!

2008-02-09 15:12:57 Mikkey (5) #25

besírok!! ez túltesz a filmezés határain. egyértelmű h. újra kell nézni, de mindig maradnak nyitott kapuk.

2008-01-31 11:51:12 sapgabor (5) #24

Többször láttam de minden alkalommal utánna csak nézek ki a fejemből.
Teljesen elvarázsol - egyetértek, hogy a feeling adja el a filmet nem pedig a történet - egy audiovizuális költemény számomra ha nem jön ki túl bután, hogy ilyet mondok rá.

2008-01-29 09:15:12 GothMan (2) #23

Jól van, nekem ez csalódás a javából. Vártam volna egy jófajta "elgondolkodtató", szürrealista hangulatú filmet (a la Brazil), és kaptam egy teljesen primitív történetet, amin a befejezés nemhogy nem javít, de ront is rendesen. Időutazás? P*csába...

2008-01-21 16:24:27 deviant (5) #22

hát 990 ft-ért (vagy t'án még annális kevesebbért) ne várjon senki ilyet. amikor megjelent a donnie darko 5 ezer ft-ba került.

2008-01-21 16:01:16 Ivan/ (5) #21

Ez a MÓKÉP hülyesége. Az első szériás DD kiadványok mind tartalmaztak füzetett, de a többi széria már nem. Ami nem baj, csak hát akkor egy új borítot csinálhatak volna már...

előzmény: Balint (#20)

2008-01-21 15:42:17 Balint (5) #20

megrendelte barátnőm interneten a dvdt, amihez elvileg járt volna egy kiskönyv is, ami segít elvileg hogy megértsük a filmet. nem volt semmilyen könyv hozzá, pedig még a tokra is rá van írva hogy mellékelve van...
amúgy egyik kedvenc gilm, de még most sem értek benne pár (sok:) ) dolgot.

2007-11-25 01:34:01 ThomYerk (5) #19

hú gondolom jó későn írok :D de velem is így volt, elmentem a kiadóhoz v mihez, és kértem és adtak :)

előzmény: Kovacsadam889 (#12)

2007-11-23 20:48:29 Kremy (5) #18

Miért is?

előzmény: Kovacsadam889 (#17)

2007-11-23 18:05:12 Kovacsadam889 (5) #17

ember te beteg vagy :D

2007-11-23 16:02:38 Kremy (5) #16

Megnéztem már a ,mozikba kerülő' változatot is ,nem egyszer(= Csak a dc verzióval szoktam kezdeni...

2007-11-22 19:51:33 deviant (5) #15

érdekes, hogy ezt mondom. főleg annak tükrében, hogy a szájbarágósabb dc-t nézted.

előzmény: Kremy (#14)

2007-11-22 19:36:18 Kremy (5) #14

Alapból a rendezői változatot néztem meg..Általában minden filmmel így teszek...És persze felirattal..Mert nekem az eredeti hang nélkülözhetetlen...
Jake G.-t mindigis imádtam és a jó színész jelzőre a Donnie Darkoban is rászolgált..
SZám szerint 18szor néztem meg(legutóbb az imént) és gondoltam leírom ami valszeg sokakban megfogalmazódott(ahogyan lejjebb is láttam):A sztori nekem is kicsit kusza...Talán értem,de nem tudnám elmondani miről szól ha megkérdeznék..Ez valami olyasmi mint a Matrix...Ezt másképpen kell érteni mint egy ,,egyszerű" filmet...

2007-05-30 13:18:27 -senki- (2) #13

Megette a nyúl... :)

előzmény: Kovacsadam889 (#12)

2007-05-30 12:27:00 Kovacsadam889 (5) #12

baz.megvettem a dvd-t és rávolt írva h füzet is van benn,de nincs.grrrr

2006-10-08 23:31:12 Kovacsadam89 (5) #11

most néztem másodszor.


100001%

2006-05-25 23:19:45 deviant (5) #10

az időutazás a filmekben mindig vmilyen ellentmondásba ütközik, így nem lehet számonkérni a dd-n, hogy a "sztorija nincs jól megírva". igazából nem is értem, hogy ez alatt mit értetek. szerintem a donnie darko több egy egyszerű stílusgyakorlatnál, de tény, hogy abban is nagyon erős.

2006-05-25 07:41:46 Dió (5) #9

a "bizonytalan" jelzőn valszeg elég sok fan megsértődne, de szerintem sem lett elég jól kidolgozva, ezen kívül a "fílingessel" is egyetértek

előzmény: Creeplideath (#8)

2006-05-24 21:42:23 Creeplideath (5) #8

sztem ezt a filmet inkább a "feeling" viszi...a sztori érezhetően kissé bizonytalan lábakon áll

2006-04-20 11:42:59 Dió (5) #7

Most, így h kb ötödször néztem meg, kettős érzések keringenek bennem, egyrészt még mindig marha jó filmnek tartom (mindig si annak fogom), de ez is abba a kategóriába tartozik számomra mint a legutóbbi élmény a holtak útja, ahol nem a sztori okozza a legnagyobb örömet, hanem az egymásra felfűzött zseniális jelenetek, amik mindegyike eszméletlenül ki van dolgozva. A sztori itt épp hogy fejfájdalmakat okoz, első nézésre nem értettem, persze aztán jöttek a szokásos átbeszélések, infokeresések, 80%ban megértettem, és most h sokáig nem vettem elő, ötödik megnézés után megint bazi nagyok a kérdőjelek, nem áll össze. Ez mondjuk sokat segített:
http://href.hu/x/1b3g (lények a jövőből, marha jó!)
De még így is, ha képes lennék az egészet pár mondatba összefoglalni, ótvar nagy gikszerek tátonganának benne. Hát, ezt a filmet se a sztorija miatt szeretem.
Azért a 85% még így is megvan, de a sztori bosszant.

2005-06-07 16:43:32 Creeplideath (5) #6

hát...
ezek után talán kedvem se lenne megismerni a rendezői változatot...

megjegyzés....a magyar szinkron eléggé közepes lett, főleg Donnie-é lett sztem elrontva

szal előszőr (első pár alkalommal:D) érdemes angol nyelven nézni

2005-05-30 21:38:44 azazell0 (5) #5

Ismeritek a rendezői változatot? Jóval gyengébb az eredetinél, túl van magyarázva, az új jelenetek közül néhány csak az időt húzza és a feltuningolt CGI sem hoz semmi pluszt. A számok többségét is lecserélték! (Pl. a főcímzenét is, a Mad Worldöt szerencsére nem.)

2005-05-30 02:48:04 Creeplideath (5) #4

Ave!

megvallom, kedvenc filmem....
most fejeztem be.....sztem kb. 7.-8. megnézés már
és még mindig odab*szott, elnézést a kifejezésért
Kelly miért nem ilyen filmeket művel inkább? most vmi romantikus vígjátékot csinál egy ideje

azért az is szép, hogy ez a 2001es film emlékeim szerint 2003/2004re érkezett meg a magyar mozikba...

2004-05-10 12:26:01 dor3po (5) #3

Ha nem olvastam volna a DVD-hez mellékelt Időutazás filozófiája című füzetecskét akkor életem végéig gondolkozhattam volna a megoldáson, ami persze nem lett volna baj, a film mindenképp zseniális!

2004-05-10 00:19:03 klala (5) #2

Szerintem meg éppen az benne a jó, hogy több megoldást kínál, és lehet rajta gondolkodni.

2004-04-09 19:45:05 azazell0 (5) #1

www.donniedarko.com - nagyon hangulatos, formabontó oldal, van benne pár tipp is, érdemes felfedezni.