Kritikák, elemzések
[telex.hu] A nő az ablakban: mintha lemásoltak volna régi thrillereket, csak közben elromlott a fénymásoló
A nő az ablakban (The Woman In The Window) annyira komolyan veszi a totális gyagyaságot, hogy ezért érdemes látni. A főszereplője nem pánikol, hanem PÁNIKOL, Gary Oldman nem színészkedik, hanem KÖPKÖDVE ORDÍTOZIK, a fények mint egy Technicolor-horrorfilmben a hatvanas évekből, mintha valaki temperával öntötte volna a lámpákat, falakat, függönyöket, amikor pedig megölnek valakit, az nem szimplán egy gyilkosság, hanem egy totális támadás minden lehetséges érzék ellen, ahol a vér nemcsak az áldozatból, hanem szinte a képből kifele spriccel. Néha nehéz megmondani, hogy a komolyság van elviccelve, vagy a vicc van komolyan vége: mint amikor Wagner-opera szól a Tapsi Hapsiban, vagy egy svéd szimfonikus zenekar játssza a Super Mario-játékok betétdalait. Amikor az amerikai thrillerek legjobb esetben úgy néznek ki, mintha tévésorozatok lennének, akkor az A nő az ablakban olyan, mint egy film.
[24.hu] Aki egy éve nem hagyta el a lakását, már a szomszédban is gyilkosságot szimatol
A Nő az ablakban az utóbbi évek egyik sikerregénye, amelynek szerzőjéről időközben kiderült, hogy beteges hazudozó. Ám ettől még a történet izgalmas: egy agorafóbiás nőről szól, aki azt képzeli, a szomszédjában megöltek valakit. A könyvből a Vágy és vezeklés és A legsötétebb óra tehetséges rendezője készített neonfényes, vérbő filmadaptációt, amibe nem sok ész szorult, de legalább Gary Oldman ordibál benne.
[hu.ign.com] Hitchcock majmolása: Nő az ablakban kritika (Tenebra)
Aki látta a Hátsó ablakot, annak ez a sztori nem lesz nagy újdonság, ha meg a Szédülést is ismeri, akkor végképp kiszámítható, kitalálható rögtön az első fél óra alapján, mire fog kimenni a játék. Ugyan a Nő az ablakban alkotói igyekeznek terelőutakra csábítani a nézőt, de még Hitchcock-fannak sem kell lenni ahhoz, hogy egy tapasztalt filmrajongó ellenálljon a kreatív csapdáknak, és kitartson legelső benyomása mellett. Legfeljebb azért bizonytalanodhatunk el, mert nem akarjuk elhinni, hogy már megint ugyanazt a kártyát fogják kijátszani a film készítői, és feszültek is inkább amiatt lehetünk, mert szorítunk, hogy ne, ne az történjen, amire Anna és a Russell-család első találkozásai alapján gondoltunk. Avagy hiába bonyolították túl a cselekményt, illetve a cselekményvezetést, attól ez a történet még elég közhelyes.
[promotions.hu] Nő az ablakban: unalmas szenvedéspornó, amitől csak mi szenvedünk igazán - kritika
Hiába pakolták bele fél Hollywoodot, a Nő az ablakban így is csak egy tonna aranymázzal nyakon borított ürülékhalom lett, amit kínszenvedés végigülni. Kritika.
[filmsor.hu] Nő az ablakban kritika (safranyn)
Végre valahára végre bemutatták a két éve fiókban tartott Nő az ablakban című thrillert, amelyben a magányos Amy Adams merlot-t kortyolgatva, tablettákat szedve és a szomszédok után kémkedve tölti napjait – egészen addig, amíg valami olyat nem lát, ami teljesen felkavarja a valóságát.
[marieclaire.hu] Még mindig nem hiszünk a mentálisan beteg nőknek
Az A. J. Finn 2018-as regényéből készült Nő az ablakban című film nem egy különösebben jó mozi, egy nagyon is létező jelenséget viszont meglepően jól be tudott mutatni: azt, hogy mennyire problémásan kezelik még ma is az emberek a mentálisan beteg nőket.