Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Az Oscar-díj manapság minden, csak nem Oscar-díj. Akkor már inkább az Arany Pálma. Bár az is igaz, hogy az idei Oscar több szempontból meglepő volt.
előzmény: Gruden Gergo (#50)
Megjegyzem, ezért a filmért még csak nem is jelölték, szóval nem értem hogy került elő az Oscar díj. Amikor jelölték (és megkapta) akkor pedig megérdemelt volt.
Van aki egy művész megítélésekor a díjaknak hisz,van aki a sajat szemének...
előzmény: Gruden Gergo (#50)
Nem kommentalom, de egy Oscar dij csak egy Oscar dij :D
előzmény: The Cortez (#49)
A díjaknak ma már nincs sok értékük. Bale pedig semmi kiemelkedőt nem nyújtott. Itt is csak az bizonyosodott be, hogy az emberek nem azért dicsőítik minden egyes alakítását, mert olyan jó színész, hanem azért mert Bale.
előzmény: Gruden Gergo (#47)
Nyílván amit leírtam az a szubjektív véleményem és nem vitaindítónak szántam.
előzmény: Gruden Gergo (#47)
Azért ezzel a közepesnél jobb színészi teljesítménnyel nemigen tudok egyet érteni...
Bale azért elég jól játszott (Ha már díjat is kapott érte)...
De ha már díjak, a Las Vegas-i Filmkritikusok Szövetségének díját nem nagyon értem, főleg, hogy a Legjobb akciófilm kategóriában nyert :)
Azért nekem az akciófilm valami teljesen mást jelent
előzmény: Kempesbaba (#46)
Autó pornó azon Halálos iramban rajongóknak akiknek 90-nél magasabb az IQ-ja.
Túl hosszú,túl sok üresjárattal túl sok amerikai klisével és közepesnél nem jobb színészi teljesítménnyel.
2-től 4-ig bármilyen osztályzatot megértek. Nálam olyan 2,3, de csak egy világot megmentő néger hiányzott az 1-hez. A pro és kontra érveket már leírták előttem: @ #18; #21; #24 #25 #27 #32 #41
Nem moziban néztem.
Semmi gond. Legközelebb. :)
előzmény: kaamir (#43)
Sajnos közbejött valami, úgyhogy csak itthonról tudtam szurkolni :)
előzmény: Ágó (#42)
Öhöm...
előzmény: kaamir (#38)
Megtörtént eseményeket feldolgozó sportfilm, ami autópornó is egyben, és a versenyzés-száguldozás mellett, egy cégek közötti háborúról szól. A bő lére eresztett mozi sztereotip módon ábrázolja a különböző nemzetek tagjait: itt az angol az suttyó, az olasz hadoválva óbégat, az amerikai pedig a fejére baszott cowboy kalapban, idegbeteg stílusban rágózik. Bale alakítása a néhány idétlen grimaszolgatás, meg a filmbéli feleségével folytatott, brazil szappanoperába illő veszekedésjelenete ellenére is hiteles. Matt Damon biztos jól játszott, de szinte semmit sem lehet belőle látni a geci idegesítő kérődzésének köszönhetően.
Az alkotás legnagyobb érdemei: a sportverdákkal való repesztések, a 24 órás mérkőzés (igaz, ott azért elkelt volna pár hosszabb, FPS-nézetből fényképezett snitt), a classic férfias értékek közvetítése, valamint az erős marketingkritika.
Annyit tennék ehhez hozzá, hogy a Commendatore-t sose érdekelte az utcai autók gyártása, számára az csak a szükséges rossz volt. Ami ahhoz kellett, hogy a versenyrészleget fent bírja tartani. :D
előzmény: BonnyJohnny (#33)
Pedig a film bemutatja a motivációk emberi hátterét is. Más kérdés, hogy mennyire elcsépelten teszi ezt filmnyelvi szempontból.
“7000 rpm-nél felteszed magadnak az egyetlen kérdést, ami igazán számít: hogy ki vagy te?” és erre a válasz: senki, semmi. Ez az emberi motiváció: száguldás a semmibe. Az a kérdés pedig, hogy kik is ezek az emberek úgy igazán, az ebben a válaszban tökéletesen ki is merül. Persze ez a “semmi” a Leo Beebe szerű fazonoknak, akiket csak a számok, az eladás, a profit és a felszín érdekel egy idézőjelek nélküli semmit jelent. Nekik üresen kong egy győzelem, mert az ő szemükben minden csak a mennyiség tükrében nyerhet értelmet.
Mikor Ford beül a Fordba, akkor kifordul számára a világ, Shelby lefordítja neki, hogy mennyire elfordult a Ford szellemiségétől, el is sírja magát. Ez a fordulat hiányzik a marketingesnél, aki a Fordban és a fordulatszámban csak a nyers tőkefelhalmozó erőt látja, ferde módon.
Ami szerintem az emberi háttér kapcsán konkrétan megjelenik az Shelby és Miles barátsága, mint fő motívum. Ebben az egyszerű, de nagyszerű viszonyban forr össze a film lényege, többek között.
előzmény: kaamir (#34)
Challenge Accepted :)
előzmény: Ágó (#37)
Érzelmi sivárság?? Na, jó... tessék jönni egy hét múlva Vapitire, ott megdumáljuk! :))
előzmény: kaamir (#36)
Valahol az erős kettes és a gyenge hármas között van, de emiatt az érzelmi sivárság miatt inkább lefelé húztam.
előzmény: BonnyJohnny (#35)
Értem.
Egyébként lentebb a karakterek és a mélységek dolgában nem is nagyon mentem bele... :P szóval valahol egyet is értek... ;)
De ettől már a rossz a film? Szerintem akkor még mindig lehetne egy közepes. Persze nem alkudozni akarok. :D Ha neked annyi, akkor annyi. De nekem már valahol a miliő is megéri a hármast. :)
előzmény: kaamir (#34)
Ezekben igazad van, tényleg bemutatja film ezeket a motivációkat. Csakhogy ezek sztem kizárólag szakmai motivációk (most csak a két főhősről beszélek). Engem az emberi háttere érdekelt volna jobban, mélyebben. 150 percbe bele kellett volna férnie. Főleg, hogy a film ezt ígéri már rögtön az elején. "7000 rpm-nél felteszed magadnak az egyetlen kérdést, ami igazán számít: hogy ki vagy te?" Na, ebből nem sikerült semmit megmutatni. Amit leírtál, az a film első 25 percében kiderül, az viszont soha, hogy kik ezek az emberek úgy igazán.
előzmény: BonnyJohnny (#33)
Azt kellett volna megmutatni, hogy mi generálja belülről ezeket a motivációkat
Shelbynél kezdődik a film. Nála egyébként kimaradt, hogy a Forma 1-ben a Ferrarihoz akart szerződni, de a Commendatore nem kért belőle, így csak sikertelen F1-es szereplés jutott neki, és ezért neheztelt az öregre, mindamellett, hogy természetesen (ahogy a film is megmutatja) tisztelte. Shelbynek egy Le Mans győzelem után kell feladni a versenyzést, és áll át konstruktőri oldalra (hogy a versenynél maradjon), mikor esélyt kap, hogy konstruktőrként is Le Manst nyerjen (ráadásul a Ferrari ellen), nem hiszem, hogy mélyebb motivációt kellene keresnünk. Látjuk kapcsolatát barátjával, a tehetséges, de forrófejű Ken Miles-al, aki a többre hivatott karrierje után hátat fordít a versenyzésnek, de kap még egy lehetőséget Shelbynek köszönhetően, hogy a csúcsra érjen. Nem tudom, mennyi idős vagy, illetve mennyire értesz az autóversenyhez, de mind a "többre hivatott" 45 éves férfi utolsó utáni lehetősége (ráadásul a film mutatja ez ügyben a vívódását is, a karrier és családja között), mind a Le Mans győzelem olyan motiváció (egy versenyzőnak), amit szerintem nem kell magyarázni.
II. Harry Ford motivációi ugye a presztízs, és valami megfelelési (belső) kényszer a "nagy" Harry Ford hagyatékának.
Enzo Ferrari motivációit szintén nem hinném, hogy magyarázni kellene. Ő a legjobb és legszebb autókat akarja gyártani, és mindenki számára egyértelműsíteni, hogy azok az autók a legjobbak és legszebbek, amelyeken az ő neve (és emblémája) díszeleg.
Fun fact: Tőle származik az a mondás is, hogy az a Forma1-es autó a legszebb, amelyik a leggyorsabb. :D Azt hiszem az 1979-es Ferrariról mondta ezt, ami tényleg elég ronda volt... de megnyerte a VB-t, egy olyan évben, mikor a Ferrarin (és az akkor jelentéktelen Alfa Romeon) kívül MINDENKI MÁS Ford motorokkal ment.
Azt hiszem ez bizonyítja, hogy a Ford vs. Ferrari harc nem ért véget a film által tárgyalt korban. :)
előzmény: kaamir (#32)
Számunkra valóban nincs tétje
Akkor felmerül a kérdés, hogy minek nézzem? Ha nincs a néző számára átélhető tét, akkor semmi az egész (Ld. még Eredet, ahol egy vállalat feldarabolásán kéne izgulnom. Nope).
Amúgy ez nem két vállalat versengéséről szól, hanem az alkotók és a nagy cégek harcáról.
Igen, de erről annyit tud elmondani a film, h vannak a csúnya öltönyösök meg a derék versenyzők/tervezők.
Ferrarinak, Fordnak, Shelbynek és Milesnak is jól meghatározható motivációja van.
Igaz, jól meghatározott, de semmivel alá nem támasztott motivációik. Azt kellett volna megmutatni, hogy mi generálja belülről ezeket a motivációkat (talán második Henry Fordnál ez még sikerült nagyjából).
előzmény: BonnyJohnny (#31)
Két autóipari vállalat technikai versengése, aminek kb. semmilyen tétje nincs.
Számunkra valóban nincs tétje, de, hogy a két vállalat vezetőnek miért ilyen fontos, azt konkrétan szánkba rágja a film.
Amúgy ez nem két vállalat versengéséről szól, hanem az alkotók és a nagy cégek harcáról. Arról is, hogy mindkettőnek szüksége van a másikra. De végül egyértelmű, hogy ki fekszik le. Bár szerintem a film ebből nem is akar csavart vagy tanulságot kreálni. Shelby végig tisztában van vele, csak szeretne nyerni, lehetőleg a barátjával, mielőtt bedarálja a rendszer.
miért kéne itt nekem a Fordnak drukkolnom
Semmiért. A film főgonosza (már, ha feltétlenül ragaszkodunk az egyszerűsített terminusokhoz) a Ford és a gátlástalan üzletemberei.
Nincsenek motivációk
Ferrarinak, Fordnak, Shelbynek és Milesnak is jól meghatározható motivációja van.
érzelmek
Nekem voltak. De ez szubjektív.
odabiggyeszt a rendező egy könnyfacsarónak szánt epilógust, ami viszont így inkább szánalmas.
Ezzel egyetértek. :) Az szerintem is felesleges.
Én meg várom ennek (és a Rushnak) a mintájára a jó autóversenyes filmeket. Ha európai (gyökerű) témája lesz, akkor a valamelyik oldal a Ferrari lesz... :D
előzmény: kaamir (#30)
Talán megbocsátanám, hogy ilyen indokolatlanul hosszú, ha nem volna ennyire bénítóan érdektelen. Két autóipari vállalat technikai versengése, aminek kb. semmilyen tétje nincs. Egyáltalán nem világos, miért kéne itt nekem a Fordnak drukkolnom, mert ebben a filmben még a sportfilmek amúgy hálás underdog vs nagymenő dramaturgiája sem működik. Mangold semmilyen emberi dimenziót nem ad az egésznek, így totál céltalan és értelmetlen az egész. Nincsenek motivációk, karakterek, célok, mélységek, érzelmek. (Aztán a végén csak odabiggyeszt a rendező egy könnyfacsarónak szánt epilógust, ami viszont így inkább szánalmas).. A két főszereplő rutinos játéka miatt nézhető éppen, de még így sem éri el a középszert.
(Mindenesetre ennek a filmnek a mintájára alig várom a Persil v Ariel és a KIKA v IKEA filmeket, azok is biztos ultraizgalmasak lesznek.)
Ez egy baromi jó film, bár Christian Bale és Matt Damon kettőse mögött azért nem sok bújik meg, de hát az ilyen színészekre támaszkodó filmeket már csak ezért is szeretjük.
Nagyon tetszett a film és leginkább azért mert nem volt benne esélyegyenlőségi biztosok által kötelezően néger, kínai, fogyatékkal élő, erős női (feminista) karakter csak egy tényleg nagy ritkán idegesítő feleség. Ritkaság, hogy tudnak még ilyen élvezes, humoros és látványos filmet készíteni Hollywoodban. Jobb mint az új Star Wars vagy bármely Marvel film. Remélhetőleg a Disney nem tudja majd bekebelezni készítőt. Az első mondatom miatt zseniális.
Sajnos illeszkedik az utóbbi évek filmjeibe, már olyan szinten, hogy igaz történetet, emberi sorsokat akar bemutatni, ezeknek viszont pont az egyéni volta veszik el a sablonos történetvezetéssel: a csiszolatlan gyémánt, aki nagyságra lenne ítélve, ha nem lenne lázadó / antiszociális. A szakember kiszúrja, de a gonosz kapitalista pénzéhes manager akadályozza. Majd jön a nagy meggyőző jelenet, a karrier felfelé ívelése az elmaradhatatlan munkamontázzsal, áldozathozatallal és kétdimenziós hősünk mennybemegy olyan szintű cukormázas pátosszal kísérve, ami már émelyítő. Az, hogy nem tudtam semmit ezekről az emberekről, sem a történetről, de a film kétharmadánál, nagyjából a cukormáz csúcsán fogadást kötöttem a férjemmel, hogy Bale karaktere nem éri meg a film végét, sok mindent elmond, és nem épp pozitív értelemben. Még mindig nem tudják ezekben a filmekben a valóságot megragadni, a kliséhegyektől távolmaradni. Valami rettenet, milyen szinten...
Christian Bale-től többet vártam, abszolút a szükséges minimumot hozza, bár a forgatókönyv nem igazán adott neki lehetőséget nagyot domborítani. Szerintem Matt Damon utoljára a Good Will Huntingban játszott jól (bár azt is annak tudom be, hogy jó hatással lehetett rá Robin Williams), itt viszont egyenesen szánalmas, ahogy próbál a rágózáson túl valami érzelmet kimutatni.
A díszletek, kocsik, ruhák, smink, egyéb kellékek nagyon jó hangulatot keltenek, megidézik az adott kort. De sajnos érzelmileg egyáltalán nem tudott magához vonzani a film, végig kívül maradtam és már előre láttam, mikor kellett volna könnyeket hullajtanom, szurkolnom vagy épp örömömben felkiáltanom. A film pedig szerintem jó tíz perccel hosszabb, mint kéne, a szájbarágás arról, hogy mekkora barátok voltak és hogyan küszködik Matt Damon a sírással (vagy inkább az érzelmi szorulással) már kifejezetten kínos volt számomra.
Sajnálom, az itteni leírások alapján többre számítottam…
Nem igazán Enzo-ra vagy a kocsikra gondoltam. Az öregről sokat olvastam, hogy a valóságban is ilyen cinikus, pökhendi zsarnok volt, a Ferrari verdák meg csodásan néznek ki és hasítanak is, ahogy kell. Inkább magával a szerelőcsapattal volt bajom: mint valami szedett-vetett, dilettáns csürhe, akik az egymással történő ordibáláson kívül nem is értenek máshoz. :D
Persze simán benne van, hogy tényleg ilyen fejetlenség uralkodott (már akkoriban is...) az olaszoknál, de én ezt túlzottan is karikaturisztikusnak éreztem, ami valahogy nem passzolt az egészbe.
"ez inkább egy Shelby és Ken Miles v Ford film lett"
Tökéletesen igazad van - csak ez így elég hülyén nézett volna ki a plakátokon. :)
előzmény: BonnyJohnny (#25)
Ferrarit magát szerintem nem kicsinyli le. Nagyságát többször is kiemeli a film. Ravaszsága (a felvásárlási kísérletnél) központi szerepet kap (mondhatni a cselekmény beindítója). Autósport szeretete és a (jó) versenyzők iránti tisztelete is bemutatásra kerül.
Bandiniről fest kicsit morózus maffiózó képet. Viszont ő tényleg egy visszafogott, célra összpontosító pilóta volt.
A verseny bemutatása valóban sokszor megy el a "váltás, gáz, előz" vonalon. Az ember meg kérdezi magától, hogy miért nem nyomták eddig? :D De vannak benne szép versenypillanatok is.
Jobb lett volna egy olyan Ford v Ferrari film, ami jobban foglalkozik a másik oldallal (bár elszórtan azért itt is csöpöktetnek Ferrari történelmet), de ez inkább egy Shelby és Ken Miles v Ford film lett. Ami amúgy szintén érdekes, tanulságos és ma is aktuális(abb mint valaha).
előzmény: Dangar (#24)
Nagyon bejövős mozi! Pár apróságot leszámítva (az olaszok "némileg" lekicsinylő ábrázolása, Shelby sportszerűtlen gonoszkodásai a boxban, az autós filmek szokásos "váltás, padlógáz, és egyből mindekit megelőzés" megoldásai) tényleg magával ragadó, izgalmas és drámai film, Damon és Bale pedig remek páros (inkább utóbbi viszi a show-t). Autómániásoknak kötelező, de a többiek sem tesznek rossz lóra (kocsira) vele.
Tehát összegezve, tuti a dobogós hely, noha a Rush pár tizeddel azért megelőzi.
Egyelőre.. :)
Két remekmű, amit 30 futószalagos Fast n' Furious együttvéve sem lenne képes akár csak megközelíteni.
csak mellékesen jelenleg a 150. legjobb film az imdb szerint... :)
előzmény: Interracial Facial Creampie (#8)
https://youtu.be/aZi9ucDHsvU
Na azért az utóbbi évek béna CGI - os tömegfilmjei után öröm látni, hogy egyesek még tudnak igazi mozit készíteni! Nagyon ajánlom azoknak, akik szeretik az autóversenyzős filmeket! Kb a Rush - hoz tudnám hasonlítani.
Az eredeti címet én sem értem, nagyon lecsupaszított, eléggé fantáziátlan... talán ezért is kapott más országokban kicsit furmányosabb címet, de az meg kicsit röhejes lett.
A sztori nagyon egyszerű, olyan amit nem biztos, hogy egymás után kétszer meg kell nézni, legalábbis nem rövid időn belül, viszont hihetetlenül jól építkezik, végig fenntartja a feszültséget, tele van humorral, és kíváló adrenalin löket! Komolyan megszerettem a Ford GT40-et!
Annyira éreztem a sebességet a moziszékben hogy hevesen kezdett el verni a szívem és az agyam is lüktetett a vezető pilótával egy ritmusban na ez az igazi élmény.
Remek film, egy másik korból...
Amikor még nem voltak kipörgésgátlók, klíma-hiszti, polkorrektség. A férfiak férfiasak voltak, a nők nőiesek, és még véletlenül sem keverték össze a dologat.
Mat Damon és Christian Belle zseniális.
Kiemelném még a filmben Ken Miles feleségét, Molly-t (Caitriona Balfe).
Manapság nagyon ritkák az ilyen nők...
Teljes odaadással szereti a férjét és kitart mellette jóban-rosszban. Manapság csak a jóban lehet számítani a hölgyek szeretetére...
(kinek nem inge, ne vegye magára)
Még akkor is őszinte szeretettel fordul a férje felé, amikor az közli, hogy teljesen földönfutók lettek, az adóhivatal lefoglalta a műhelyt, stb.
Hiába; más idők jártak a '60-as években.
Más erkölcs, más morál...
Egyébként azt írod számodra nem is mérvadó, de egyébként teljesen korrekt az IMDb pontszáma. Jelenleg 7.9 , de lehet még több is lesz. ;)
előzmény: bambusz11 (#17)
Nagyon jó film! Mondom ezt én, akiról tudni lehet, hogy nem vagyok egy nagy kocsibolond, a különféle versenyzős adásokkal meg - ha nem is a világ végéig - de a szomszéd szobáig simán el lehet engem kergetni. :) De ez a mozi, kérem szépen, úgy pazar ahogy van: teljesen a hatása alá kerültem. Mangold bizonyítja, hogy lehet ezt így is, Damon és Bale pedig kiválóan játszanak. Lehet, hogy klisékből (is) építkezik, de mégis, minden elemében macsó, drámai, izgalmas és csupa szív alkotás született. Még egy kult-kategória is kinézhet neki a jövőben. Részemről bitangerős négyes. 85%
Imdb nekem nem mérvadó. Ez egy jó film.
Jah... leesett!
Én tényleg a teszkós ruhákra gondoltam, mert az a másik teljesen a horizontomon túl van. :D
előzmény: Dangar (#15)
Az egy másik autós franchise - és minőségileg inkább az a teszkós...
előzmény: tomside (#14)
F&F, a teszkós ruhamárka!
Jesszum...akkor inkább visszavonok mindent! :D
előzmény: Ubul (#12)
az aszfalt betyárjai talán jobb lett volna :D :D
Balenek azért tavaly is befigyelt egy Oscar jelölés, nem mondanám azt hogy nincs magasan a csillaga. James Mangold meg kiváló rendező. A rottentomatoes és metacritic pontszámok pedig egy jó filmről árulkodnak.
előzmény: Interracial Facial Creampie (#8)
Egyetértek, kínosan snassz a magyar cím. A sztori viszont jó, egykor igen sokat foglalkoztam a Ford GT40 történetével, tulajdonképpen ez az álomautó számomra. :) Remélem nem cseszték el a filmet.
előzmény: Dangar (#7)
Kíváncsian várom a filmet. Matt Damon jó színész szeretem remélem ebben az alkotásban is magas színvonaluan teljesít
Óvatosan az optimizmussal, a jelenlegi 7,7-es kezdő IMDb-pontszám manapság nem számít túl jónak. Na meg Bale és Damon csillaga sem jár épp magasan.
előzmény: Dangar (#7)
Ford vs Ferrari
Le Mans '66
Az "Aszfalt Királyai" szvsz baromi panel, fantáziátlan cím. Úgy hangzik, mint valami lo-budget Film+ műremek. Nem probléma csak megjegyzés.
De ez legyen a legnagyobb baj a filmmel.
Ford a Ferrari ellen, hát ez tényleg remekül hangzik.
Amúgy nem árt tudni, hogy általában a címeket jóvá kell hagyatni a gyártó stúdióval, szóval az nem úgy van, hogy a magyar fordító/forgalmazó csak úgy kitalál valamit, és az lesz. Még az se kizárt, hogy a Ford v Ferrarit és annak magyar verzióit (bármi okból) megtiltották a tengerentúlról.
előzmény: Dangar (#3)
Esküszöm,nem értem a problémádat. Nem tetszik a magyar cím? Emlegesd az eredeti címen.
Ez ugyanaz,mint amikor a sok agyoniskolázott barom a szinkront szidja,pedig meg van a lehetősége az eredeti nyelven való megtekintésre is. Irígylem némelyeknek hogy ilyen gondjaik vannak...
előzmény: Kempesbaba (#2)
Sztem is gagyi, de valszeg nem magyar találmány, mert több országban is ezzel a címmel kerül majd mozikba.
előzmény: Dangar (#1)
Az eredeti például?
előzmény: Kempesbaba (#2)
Tolj már valami alternatívát
előzmény: Dangar (#1)
A magyar cím kiötlője szokás szerint kitett magáért...
Borzasztóan szomorú ez a film.Ott a két főszereplő: Shelby,aki már nem versenyezhet többé,illetve Miles,egy romlatlan faszi,aki angol létére egy amerikai cég dicsőségre tesz fel mindent.Elég örökérvényű a történet,simán el lehet vonatkoztatni az autós környezettől,és szinte bárhova beilleszthető a két főszereplő és a cég konfliktusa.
A legborzasztóbb,hogy Miles rengeteg munka és hatalmas kockázat árán lenyomja a Ferrarit,de a dicsőség nem az övé és Shelbyé,hanem a háttérben ügyeskedő dilettánsoké és az inkompetens cégvezetőé.