Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Fiktív filmajánló a Kontroll című film 20. évfordulójára: KONTROLL 2 - Kísért a múlt
Szívesen vennék egy jó kis folytatást.
Nagyon szerettem ezt a filmet - emlékszem, első nézésre eszembe sem jutott, hogy Bulcsú lehet a gyilkos, teljesen megrökönyödtem, amikor itt arról olvastam, hogy akár csak lehetőségként felmerül :D.
Most már, jóval idősebb fejjel (atyavilág, 20 év!, hihetetlen...), másképp látom. Nem néztem ugyan újra (meg fogom tenni), de olvastam a kommenteket, felidéztem... És egyre erősebb a meggyőződésem, hogy maguk a szerzők (rendező, forgatókönyvíró, stb) nem gondoltak krimiként erre, és szándékosan vagy véletlenül (ezutóbbi esetben: hibaként) hagytak benne teljesen félrevezető, vagy épp túlságosan is egyértelmű jeleket.
Én nem szeretem, ha nem egyértelmű egy alkotás műfaja, ha nem tudom, hogy a fizika ismert és elismert szabályai szerint működik, vagy lehet benne természetfeletti. (Azt nem bánom, ha ez csak utólag derül ki, mint a totálisan elcseszett magyar című Nicole Kidman filmben). De utólag legalább derüljön ki. Nem a gyilkos. De az, hogy mi a műfaj.
Ha ez krimi, oké. Akkor Bulcsú nem gyilkos, hiszen vannak teljesen egyértelmű objektív bizonyítékok. Ember nem tud két helyen lenni egyszerre, stb.
Ha ez dráma, akkor oké. Ebben az esetben egyszerűen nem számít, hogy Bulcsú gyilkos-e, hiszen az ő belső utazása a történet lényege, és arról lehet/érdemes beszélni, mit jelképez a metró mélye, a gyilkosságok (bűn? bűnhődés?), a feljutás... stb.
Ha ez fantasy, akkor szintén működhet a dolog, csak akkor valahogy jó lenne ezt megerősíteni a nézőben...
De a három (esetleg több) műfaj keveredése, mindenből egy kicsi, még a szerző se tudja igazán, hogy mi... Az nem jó. Az én komfortérzetemet legalábbis rombolja :-D
Mindig is imádtam ezt a filmet, toronymagasan a kedvenc magyar filmem, viszont csak most az ezermilliomodik megnézésre jöttem rá valamire. Amikor Bulcsút jól megverik Gonzóék a legvégén..miután Béla bá lerakja a padra, mutatják a neoncsöveket és -puff!- azok kialszanak. Eddig ez valahogy nem maradt meg, pedig ez szerintem egyértelműen jelzi, hogy sajnos bizony Bulcsú itt meghalt ebben a pillanatban... :(
Pont most néztem újra amúgy, és a kabáton kívül se a cipő, se a nadrág nem egyforma. Akár lehetne a Bulcsú is a gyilkos, de szerintem nem ő az.
Lélektani szempontból. Mint megtudjuk Bulcsú egy rettentő sikeres életet hagyott maga mögött és borult totális apátiába. Néha felsejlett a múlt és olykor kikacsintott a jövőbe, de gyakorlatilag lebegett az egész film alatt a személyisége. Az elvonulás a teljes depresszív állapotot mutatta be, szerintem. Az üregben való mászás is a lelki nyomorúságot szimbolizálta, ami egyre inkább szorít és a végén beleszorul az ember, azt sem tudván mit talál ott. Bulcsút már úgy kapjuk a történet elején, hogy ebben az állapotban van. Az, hogy egy ilyen gyilkossal azonosította magát Bulcsú, szerintem az a legalsó szint, onnan nem volt lejjebb már neki sem. A futások is inkább a menekülést mutatták be, illetve azt, hogy képes megtenni dolgokat. De én nem hiszem, hogy ő volt az, inkább magára aggatta ezt a szerepet. Persze tényleg nagyon kétértelmű a történet, de melyik lelkibeteg, depresszív agonizáló ember azonosítja magát valami csodálatossal? Ha ilyen állapotban lennék, akkor lehet én is azt választanám, hogy egy gyilkos vagyok, a saját életemet öltem meg.
előzmény: Tenebra (#38)
Tegnap újranéztem 10 év után és én is ezen gondolkodtam. Bulcsúnak lényegében le kell győznie önmaga bűnös énjét, hogy feljusson a fenti világba.
Egyébként, hogy mennyire mást jelent nekem ez a film minden egyes más megnézést követően. Amikor először láttam 2007-ben, akkor kb a második fele egy katyvasz volt, ahogyan második nézésre is. Most 25 évesen viszont rá kellett jönnöm, hogy ez a film majdhogynem egy mestermű.
Persze már akkor is hatással lehetett rám, mert valamiért iszonyodom a metrótól így inkább megyek villamossal vagy busszal ha fővárosunkban járunk, bár ez nem biztos, hogy csak a film hatása.
Annyira profin van megcsinálva mint kevés magyar film, sőt nemzetközi szintű. Nem színészóriások játsszák a főszerepet (persze láthatjuk Kulkát, László Zsoltot vagy Cserhalmit) kisebb szerepekben, de szerintem Csányi vagy Pindroch is magukhoz képest kiválóak voltak.
Az első hetven perce az 10/10 és az utána lévő kissé szürreális elemek is hozzák a szintet amiért egy 10-es skálán 9-esre értékelném.
előzmény: AlexdeLarge (#46)
Le vagyok nyűgözve. Néhány gyengébb színészi alakítást leszámítva azt kell, hogy mondjam, megdöbbentően komplex és lehengerlő filmélményben volt részem. A frappáns párbeszédek, a kellemesen magyar humor, és maga a szimbolika is magával ragadó volt számomra. A párhuzamok, az élettel való összetéveszthetetlen találkozások mind mosolygásra, majd keserű magamba mélyedésre késztettek. Kár lett volna kihagynom ezt a filmet, végre valami, amitől büszke vagyok az országomnak eme művészi ágára.
tegnap megint megnéztem a filmet, mert számomra az egyik nagy kedvenc.
olvasom, hogy teljesen jogosan megy az értekezés arról, hogy most ki a gyolkos, a ruhájuk ugyanaz, de aztán mégsem egyértelmű.
amit én megfigyeltem: Bulcsú kapucnija piros, míg a Szabó Győzőé fekete.
Amikor kolbászol az alagútban és találkozik a Bélával és esznek, látunk egy flexelő manust, jól kivehető fehér-kék csíkos ingben. Ő is a Szabó Győző és biztos vagyok benne, hogy ez fontos.
Viszont, amikor álmában, a lány rámutat arra, hogy az alagút végén ott kuporog, ott egyértelműen a saját magában lakó "alteregójára" mutat rá a Macilány.
Az sem ellhanyagolható, amikor a Muki megvádolja, hogy szerinte ő a gyilkos, hisz ott felsorol mindent, amit mi nézők ugyanúgy gondolhatunk...vagy csak össze akar a készítő minket zavarni?
Bulcsó - a metróban - lökdösődéssel>megnyertem az Cluedot vagy kiestem :)
Még gimnazista koromban, kb. egy évvel a film bemutatója után a hármas metró valamelyik kijáratánál egy spontán ötlettől vezérelve megkérdeztem az ellenőrt, hogy látta-e a Kontrollt. Mire a hölgy széles mosollyal azt válaszolta, hogy igen, sőt, még videókazettán is megvette, annyira tetszett neki.
Biztos, hogy szubjektív.
Nekem az egész fából vaskarika volt, reális helyszínre helyezett groteszk, nálam sajnos nem állt össze. De a színészek jók voltak.
Most ez valamilyen szempontból szubjektív. :) Első önálló metró 3-mas utazásom során kérték a jegyet, több évvel ezelőtt. Tény, hogy azóta lent kábé háromszor láttam ellenőrt...
De Ugor arra akart utalni leginkább, hogy a filmnek nem is a hármas metró vagy a BKV a lényege, mint ahogy azt az igazgató is elmondja az elején. Elhelyeztek egy történetet, egy mondanivalóval teletűzdelt király sztorit a hármas metró vonalára. Amiben a történet, a szereplők és karakterek a fontosak.
előzmény: Sziez (#49)
Úgy érted, hogy csak ott forgatták?
De a helyszín akkor is túlságosan felismerhető és valóságos ahhoz, hogy elvonatkoztassak tőle. Engem zavart.
Ez egy kicsit olyan, mint a vertikálisan záródó ablak az Astorián a Miniszter félrelép-ben. Nincs ilyen, nem csak az Astoria épületén, de egész Pesten sem. Ahogy ellenőrök sincsenek a pesti metrószerelvényeken :-)
előzmény: Ugor (#48)
De közben be is láttuk, hogy ez a film nem a valóságról, meg nem a budapesti metróról szólt, csak ott játszódik.
előzmény: Sziez (#47)
Én elhiszem, hogy ebben a filmben keverednek a szürreális elemek a valósággal, de akkor is a budapesti metróban játszódik, amitől elég nehéz elvonatkoztatni. Ezért engem a film során végig erősen zavart az, hogy a való életben a metrón az ellenőrök soha nem ellenőrizték a jegyeket a szerelvényeken!!! Soha, a több mint 40 év alatt, mióta a metrón utazok. Ezért ettől nekem a film annyira nem életszerű, hogy nem is igazán tudtam élvezni. Bár próbáltam. De kísértett az is, hogy folyton a Luc Besson-féle Metro ihlette ötletnek éreztem.
Ahhoz az elképzeléshez mit szóltok hogy ez a hely, a metró mondjuk a purgatórium és a végével, hogy legyőzte magát, továbbjuthat és elnyeri a megváltást? Csak egy elképzelés
Elgondolkodtatò, sokszor nyomasztò vagy poènos. Hullàmzanak az èrzelmek minden kockàban...
Huh, ma lehet egész éjjel fent leszek, ezen jól kialudtam magam...
Amint azt a mélyen tisztelt Aba Botond is elmondja a film előtt, az egész szimbolikus. Számomra arról szólt, hogy ha megrekedsz az életben, és felülkerekedik rajtad a sötét, arctalan, pusztító éned (mindenkiben lakozik egy sorozatgyilkos Szabó Győző), is van kiút, valamint sosem késő visszatérni a ringbe, és ilyesmi különböző nagy életigazságok.
Hm? Tetszik!
előzmény: Ugor (#41)
Miután az egész szituáció nem maga a valóság, így nyilván a (pl. jogi) következményei sem valóságosak. Egy alagútban élünk valamennyien, amíg nem találunk egy kijáratot, vagy valaki meg nem mutatja azt nekünk. Vagy csak egyszerűen felnyitja/felnyílik a szemünk más dimenziók felé is. Van, aki szerencsés, és van, aki örökre lent marad.
Nem biztos, hogy börtön vár rá, mert nem tudják rábizonyítani. Ha a vége nem csak képzelet, és nem is halál, hanem valóság, akkor menekülést jelent szerintem.
előzmény: zéel (#39)
Ghost trains and ghostly characters...mondja az IMdB ismertetője.
Szóval, szerintem, csak egy biztos, a bizonytalanság, a többféle értelmezés lehetősége. És ebből a szempontból tkp. mindegy is, hogy a film elkészülte után mit gondol a rendező (bár. érdekelne!), mert a kész film önálló életre kel, és mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja.
Egyébként kb. én is úgy értelmezem, ahogy te.
Annyit lehet tudni, hogy Bulcsú menekült a fenti (valós?!) világból, a végén pedig szeretne már oda visszajutni. De, ha ő a gyilkos, akkor bizony börtön vár rá fent. Nem csak a szerelem.
előzmény: Tenebra (#38)
Én még novemberben néztem újra moziban. És bennem is felmerültek dolgok sokadik megtekintésre.
Szerintem a vége az egy vízió. Én így értelmeztem. Bár, ha jól emlékszem, Antal Nimród személyesen mást mondott, de így konkrétan nem rémlik. Annyi bizonyos, ho gy nekem ez votl a feltevésem, de mintha ő meg azt mondta volna, hogy az valóság.
Mindenesetre eléggé álomszerűre sikeredett a leszámolás és a metróból kijutás. Hiszen a nagyjelenet előtt azt látjuk, hogy Bulcsú szétvert pofával elküldi a Bélát, és lefekszik, elalszik. Majd jön a metrós farsang - ami eléggé szürreális önmagában is. :D Utána meg az üldözés. Gyakorlatilag önmagát üldözi.
Mondjuk ez is, hogy ki a gyilkos, érdekes kérdés. Nem annyira egyértelmű, hogy Bulcsú. De persze ez a legkézenfekvőbb.
Én mondjuk azt mondom, hogy az utolsó jelenet az színtiszta képzelet, az egész egy ál-happy end, Bulcsú valószínűleg nem tud kitörni soha. A gyilkosnak viszont inkább őt mondanám, mert olyan a ruhája, meg túl sok az olyan jelenet, mikor azt képzeli, hogy üldözi. Meg ugye a gyalogkakukk kinyírása is eléggé kétértelműen van megvágva. A néző sem látja 100%-ban, hogy mi történt.
előzmény: zéel (#37)
Újra néztem. Még jobb, mint elsőre. (Pedig úgy sem volt rossz.)
Jut eszembe (újra olvasva a hsz.-okat is): kissé meglepett, hogy az Árnyék/Bulcsű figurája, ill. a film befejezése nem kavart itt különösebb vitát. Pedig meglehetősen többértelmű a két (?!) figura, ill. a befejezés is.
Tegnap megnéztem moziban - talán még ütősebb volt, mint amúgy. Sajnos annak idején elmulasztottam megnézni vásznon, kár. Pedig így lett volna nagy élmény nézni. Magába szippantó, szórakoztató, vicces, elgondolkodtató thriller-vígjáték-dráma egyeveleg. Valami ilyesmit kéne csinálni! Csak be kellett volna ülnie pár filmesnek és nézni, figyelni a közönség reakcióit. Mindenkinek tetszett. Feszülten nézték a feszült részeket, röhögtek, ahol kellett, végig figyelemmel tartott mindenkit. Egy jó atmoszféra meg egy ötletes sztori kellene, meg persze érteni a rendezéshez, gondolok itt például az akciójelenetekre. De Antal Nimród még a sima beszélgetéseket is feldobta képileg is.
Mondjuk az is igaz, hogy ez a metró telitalálat volt. Mindenki ismeri, ugyanakkor egy olyan különleges, szürreális atmoszférája van, amit nem is kell különösebben alakítani. Legalábbis, aki már utazott éjszaka metrón, az tudja, milyen szürreális, mikor egyedül vagy max. 1-2 emberrel együtt várakozik a peronon, és hallja a neonok zúgását. Ez eléggé hátborzongató tud lenni. Meg persze a metró maga olyan, mint valami földalatti kazamata. Tehát ez tulajdonképpen egy "realista" film, mert csak igen csekély filmes eszköz kellett ahhoz, hogy valóban azzá válják a filmbeli világ, mint ami.
Többször láttam, most sem hagy nyugodni. Mindent elmond a filmről, h a sínfutást azóta élesben is kipróbálták. Remélem, Magyarországon egy kultuszfilm lesz, de talán még főáramú sikere is lehet. A frappáns poénok "adják el" sok szempontból, de Bulcsú személyét és a tehetetlen ellenőrök világát annyira közelien ábrázolja, (mégis olyan minimalistán, alig tudunk meg ezt-azt). A film hatására elhiszem h minden nap ez történik a metrón. Zseniális! A végkifejlet meg szimbolikus, mindenkinek ajánlom!
Alaposan ráült a lelkemre a film, megnyomta a vaskos, bezárt hangulat a gyomromat.
Nem gondoltam volna, hogy Antal Nimród ilyen zseniális filmet tud produkálni. Persze azért látszik, hogy nem itthon tanult. Rendkívül profin forgatja a kamerát, kiváló a rendezése, a színészekből sokat hoz ki és a látványt is nagyszerűen teszi lábunk elé. Külön ki kell emelnem a hanghatásokat.
És az egésznek a hangulata. Nagyon nehéz lerázni magunkról ezt a kemény, hideg, durva, bizonytalan érzést adó feelinget. A sötét komor jelenetek annyira nagy erőt adnak a filmnek - gondolok itt arra, amikor Bulcsú rátalál Árnyékra (álmában?). Az talán a film egyik tetőpontja. Zenéje is eszméletlen nagy... a film stáblistája alatt is megkövülve hallgattam.
Csatlakozok BonnyJohnnyhoz: a rendszerváltás óta a legjobb magyar film. Bár a Sose halunk meget még nem láttam, Hannibal. :)
100%
Sőt, IMDB-n régen volt (ma is van?) olyan, hogy "Movie of the Day" és egyszer a Kontroll is szerepelt benne.
előzmény: zéel (#32)
...és ahhoz mit szóltok, hogy közel 13000 szavazója van ennek a filmnek az IMDb oldalán!?
Van még magyar film, amelyik ilyen sok szavazatot kapott volna?
A filmben egy rövid beszélgetés után rögtön jön az a snitt, amikor Pindroch Csaba karakterének arcát látjuk a kecsapba mélyedve.
előzmény: critixx (#30)
Ez a jelenet nem volt benne magában a filmben? Én úgy emlékszem, hogy igen. Habár nagyon régen láttam. És a DVD változatot.
előzmény: zéel (#28)
Lehet, hogy jókat mond benne, viszont nagyon didaktikus lett volna, szóval jó, hogy kivette belőle végül a rendező.
előzmény: zéel (#28)
Ez ITT ugyan csak másfél perc (állítólag) kimaradt jelent, de felér hattal!
előzmény: whiteman 01 (#16)
A legjobb magyar film, amit láttam eddig.
Egy vérbelien fasza film jut eszembe, de az rendszerváltás előtti: a Dögkeselyű c. fatalista antihős-tanulmány és "Hazám, hazám, te mindenem!" odavágás műfaji köntösben.
Vagy nem. :) Viccen kívül: jó film a Kontroll is, de Koltai 1993-as mesterművéhez mérhető magyar filmet én még nem láttam az elmúlt évtizedekben.
Vagy a Hukkle, vagy a Moszkva tér, vagy az I Love Budapest vagy a Taxidermia vagy a stb.:)
Azért ezt megkérdőjelezném, ott van pl. a Moszkva tér, a Hukkle, vagy Hajdu Szabolcs utóbbi három filmje.
előzmény: BonnyJohnny (#21)
"A legjobb magyar film a rendszerváltás óta."
Nem, nem, az a Sose halunk meg. :-)
előzmény: BonnyJohnny (#21)
A legjobb magyar film a rendszerváltás óta. Hovatovább, a normális költségvetésű magyar filmek közül az egyetlen jó film.
Ha a magyar filmet kellene képviselni, ezt vinném magammal.
Kb. 2 hete újra megnéztem a TV-ben, egyik legjobb magyar film, amit láttam. Itt még a színészi alakítással és a zenével is meg vagyok elégedve. A poénos jelenetek, beszólások, párbeszédek pedig nagyon jól el lettek találva. Korábbi véleményekhez hozzászólva, hogy ki lehet a gyilkos.. nos, én se tudom, de Bulcsúra se lehet mondani 100%-ra. Mégpedig azért, mert:
Első: 19. perc, második lelökés
A jelenet arról szól, hogy a mentősök szedik össze a maradványokat, Bulcsúék ott állnak és beszélgetnek, nézik, aztán jön Tibi is aki hány egyet stb.. Majd megjön a főnökség is:
-Kisfőnök: Hát ti?
-Bulcsú: Éppen szálltunk le a metróról..
-Kisfőnök: És, láttatok valamit?
-Bulcsú: Nem, csak hallottuk a kiabálást..
(Ha akkor szálltak le, hogy lökte volna le?)
Második: 81. perc, Bulcsú üldözi a gyalogkakukkot
A jelenet lényege röviden annyi, hogy Bulcsú üldözi a peronon a gyalogkakukkot majd az oszlop mögül kilép a kapucnis figura és belöki a sínekre és Bulcsú megdöbben ott áll egy helyben és semmit nem csinál. Ezután a kapucnis valaki lassan elkezd sétálni Bulcsú felé és meglöki a vállával. Kicsit később a nagyfőnökkel (Öltönyös) nézik azt a kamerás felvételt, amikor Bulcsú ott áll egy helyben, mondja is a főnöknek, hogy:
-Bulcsú: Ez egy marhaság! Kihagyták a felét, ezt maga is tudja.
-Bulcsú: Hogyha azt gondolja, hogy én öltem meg ezeket az embereket, akkor miért nincs itt a rendőrség? Miért nem tartóztatnak le?
-Öltönyös: Mindennek eljön az ideje..
-Bulcsú: Nem, nincsen bizonyítékuk, én nem leszek a maguk bűnbakja!
(Na most Bulcsú üldözi a gyalogkakukkot, a biztonsági kamera felvételéből látszik, hogy üldözi, majd hirtelen megelőzi, bebújik egy oszlop mögé, majd lelöki..)
Harmadik: Ha megnézzük a stáblistát, akkor Bulcsút és az Árnyékot két külön színész játssza. :D
Viccet félretéve, ezek sem kizáró okok, de nem is utolsó szempontok. :)
Tudni köll, mit szabad és mit nem! :-)))
előzmény: Hannibal Lecter (#18)
Igen, nekem is ez az egyik kedvenc mondatom. :-))))))))
előzmény: puttancsospeti (#17)
"A kutyára soha ne mutass!"
:D
Most láttam az IMDB-n, hogy németországban egy 6 perccel hosszabb verzió van elterjedve. Ez hogy lehetséges? Egyébként toronymagasan a kedvenc magyar filmem. Kár, hogy Nimród nem maradt itthon még több ilyet készíteni... :(
hm....akkor lehet, hogy nekem is kéne adnom egy második esélyt, mert nem jött be... de annyian dicsérik :D már nem bírom ki, ki kell derítenem, hogy miért jó:) azért anank öeülök, hogy van olyan valaki, akit elsőre nem fogott meg különösebben(talán nincs nagy baj velem:) ) meg, főleg, hogy te, Dió (mert általában tetszenek a hozzászólásaid-tárgyilagosak, objektívek...)
:)
előzmény: Dió (#8)
Magyarország le van maradva design terén. Nézd meg a (nem licensz alapján készült) magyar tv-műsorok arculatát vagy a kedvenc példámat, a könyvborítókat - sehol sincsenek az angolszász világhoz képest.
ez odafigyelés és igényesség kérdése.
Egyszerűen nem lehet, hogy ilyen sokan tartanák a plakátot teljesen lényegtelennek. A probléma tehát sokkal ijesztőbb: nincsen Magyarországon még kis számú színvonalas arculattervező sem. Mert az még rendben volna, ha - kommunizmus, popkultúra kimaradása, miegymás - csak az erős, nagy létszámú designer-generáció hiányozna. De nem ez a helyzet. Egy rohadt tehetséges arculattervező sincs. (Jó, nyilván van néhány, de igazából kevésnél is kevesebben vannak, hiszen nem feltétlenül van szükség óriási designer-rétegre a filmplakátok, könyvborítók tervezéséhez.)
Oroszországban hasonló a helyzet (bár a könyvborítók egész jók). A különböző minisztériumok sajtótájékoztatóin használt, amerikai mintára gyártott hátterek épp olyan szánalmasak, mint a moszkvai filmfesztivál színpadterve.
előzmény: Jereváni Rádió (#13)
Atyaég, most néztem meg, hogy milyen jó plakátjai van a Kontrollnak. Öröm nézni, főleg, amelyiken Csányi+Balla található. Első osztályú munka. Sajnos a legtöbb magyar film plakátjára ez nem igaz. Általában két fajta eset van. Az egyik a teljesen hupilila/kriksz-kraksz ábrákból álló művész(eskedő)film-plakát borzalom (a legjobb példa erre a Nincsen nékem vágyam semmi c. film plakátja, amin egy rajzolt nyúl látható egy rózsaszín lapon), a másik a totál gagyi-filléres rettenet, ami a vígjátékokra jellemző. Egyszínű háttér, mosolygó és/vagy idióta grimaszt vágó főszereplők, össze-vissza betűk (igen, sajnos az Üvegtigris 1. része akármilyen jó film, akkor is gagyi a plakátja). Tendenciákról van szó, nem minden filmplakát rossz persze. Egy film attól még lehet jó (legjobb példa: Portugál, ami az egyik kedvenc filmem, de valami okádék/macska-jaj copy/hulladék egy plakátja van), csak azért nem mindegy mivel reklámoznak egy filmet. Nézzük csak meg, bármely tök közepes vagy akár szar amerikai filmnek igényesebb plakátja van. Ez nem feltétlenül pénz kérdése, ez odafigyelés és igényesség kérdése.
Kiemelkedő magyar,de nem az egyetlen..
A Neo pedig olyan zenét csinált hozzá amihez hasonlót talán nem is tudnék említeni..Mármint..Illett a jelenetekhez a zene,hihetetlen hatása/hangulata volt.
Balla Eszteren kívül mindegyik színésszel meg voltam elégedve...
"végre 1 magyar dolog amire büszkék lehetünk"
nem túlzás ez egy kissé?eleve annyi "dolog" van, amire büszkék lehetünk...meg annyi film...az is igaz, hogy a Kontroll nagyon jó...de vannak jobbak is...régiek közt főleg, de meg merem kockáztatni, hogy az újabbak között is...
végre 1 magyar dolog amire büszkék lehetünk
Ja, remek a csavar is, de hol látsz itt több értelmezést?
Bulcsú lökdösött be mindenkit a metró elé. Többször is utalnak rá, és nem emlékszem ez ellen szóló érvekre, ami több értelmezést is kínálna.
előzmény: Semprini (#7)
Elsőre nem szerettem, de érdemes újranézni, ráébred az ember pár elsőre nem is olyan szembetűnő dologra... például, h magyar filmben soha nem láttam még ilyen erős kezdést, vagy h a Neo és az operatőr együtt néha olyan hangulatot képesek teremteni, amit magyar filmben még szintén nem. Az elütős jelenetek baromi jól vannak megcsinálva, magyar filmtől eltérően most végre színészi játék is akad, a Neo néha kicsit túloz, de néha meg nagyon jó.
A gondjaim, h néha leül kicsit (legalább 4-5 jelenetet tudnék mondani, ami teljesen felesleges). Ahhoz képest, h ez az a fajta film, amiben elférne pár karakterábrázolás, nem viszik nagyon túlzásba. Az utolsó negyed óra pedig sztem felesleges: olyat ragoznak, ami teljesen egyértelmű, plusz én unalmasnak is találtam már. De a zárókép gyönyörű.
Az utóbbi évek magyarjait nézve tényleg kiemelkedő.
A Kontroll az utóbbi év(tizedek) egyik (ha ugyan nem A) legsikeresebb magyar filmje: hirtelen nem is tudom megmondani, hány különböző fesztiválon nyert díjakat (néhányat alább felsorolzam). Amerikában is bemutatták; a VOX-ban olvastam, hogy elég szép sikerrel szerepelt ott IS!, az átlag közönség és a szakma nagy része igencsak elismerően vélekedik a filmről.
A szereplők nagyon jók, a sztori többféle értelmezési lehetőséget kínál, a képi világ egyéni és ütős, a zene nemkülönben.
Szóval ez a film lassan kultuszfilmmé váló alapmű, amit kötelező ismerni.
100%
nem kommunikál velünk...
Pedig egy fórumon néha ez se árt...
Már én is kérdeztem tőle, de nem kommunikál velünk...helyette permanensen ráfekszik valamelyik billentyűre, hogy legyen belőle sokkkkkkkkkk:Đ
előzmény: Ivan/ (#4)
Miért nem írtál és akkor máris lenne már?
előzmény: mohás eszter (#3)
tényleg fura hogy nincs vélemény.
Egyet? Akkor etgy kis válogatás a tucatnyi díjból:
2004 - Magyar Filmszemle-díj - a legjobb operatőr (Pados Gyula)
2004 - Magyar Filmszemle-díj - a leglátogatottabb magyar film (Hutlassa Tamás)
2004 - Magyar Filmszemle-díj - a legjobb elsőfilmes rendező Simó Sándor-díja (Antal Nimród)
2004 - Magyar Filmszemle-díj - külföldi kritikusok Gene Moskowitz-díja (Antal Nimród)
2004 - Magyar Filmszemle-díj - Mozisok Országos Szövetségének díja (Antal Nimród)
2004 - Európai Film-jelölés - a legjobb rendező (Antal Nimród)
Az viszont ledöbbentő, hogy még senki nem írt véleményt az utóbbi tíz év egyik legjobb magyar fiulmjéről! :-P
előzmény: Kovacsadam889 (#1)
1 díjat kapott,és pont egy Aranycsirkét?:D
Számomra - első megnézés után - egyértelműen egy lelki folyamat zajlik le a filmvásznon, Bulcsú először megöli az életet élvező, gondtalan, részeg énjét, utána egy öltönyös embert (utalnak rá, hogy feladta a karrierjét, ezáltal lényegében az énjének ezt a részét ölte meg), majd egy játékos, pimasz karaktert - ami után jóval komorabb lesz a film hangvétele. Nem igazi gyilkosságok történnek tehát, hanem a főhős lelkében zajlik le egyes személyiségjegyek "meggyilkolása".