BlacKkKlansman (2018) ☆

Csuklyások - BlacKkKlansman

(Spike Lee)

amerikai dráma, életrajzi film, krimi, vígjáték

3,7
★★★☆☆
289 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-03-15 15:21:33 revkri (1) #19

Ízlés kérdése, de szerintem, ennél még Adam Sandler is sokkal szórakoztatóbb, pedig az is pusztít, de rendesen. Nem találom szórakoztatónak az olyan filmeket, amikben megspórolják a történetet, a karaktereket, de a végén megkínálnak politikai propagandával ráadásul abból is a nagyon direkt, szájbarágós silány verzióból. A jó Spike meg sem próbált úgy tenni, mintha filmet akart volna készíteni. Tuti, hogy itt meg volt a film vége és készített hozzá 2 és fél óra alibit, hogy lehessen díjakra jelölni. Szívesen elolvasnám, hogy mit találtál szórakoztatónak ebben a filmben a személyeskedés helyett. Szerintem ez a film nélkülözte a mozgóképes alkotások alapjait (karakterfejlődés, struktúra, történetvezetés, feszültség teremtés, dráma, kreativitás stb.), valamint tele van ostoba logikai hibával. Ebben még annyi sem volt mint egy hétköznapi twitter üzenetben.
Mi értelme volt a film elején annak, hogy a feka zsaru elmegy a gyűlésre, azon kívül, hogy megismerkedik az afró csajjal, akivel egy súlytalan és felesleges szál indul el?
Miért nem nyomoznak tovább a párducok után, mikor nyíltan fegyverkezésre szólítja fel a népet a speaker?
Miért kezdenek a klán ellen nyomozni?
Mi értelme van annak, hogy a feka zsaru beszél a klánnal telefonon?

előzmény: nightrace (#18)

2019-03-14 07:12:13 nightrace (4) #18

Nem tudom, te mit néztél, de ez egy kimondottan szórakoztató film lett.

előzmény: revkri (#17)

2019-03-14 01:27:52 revkri (1) #17

És ez legjobb forgatókönyvet nyert? Már tavaly is ki voltam bukva a Get Out-on, de abban legalább történt valami, voltak benne karakterek, motivációk. Ennél semmilyenebb filmet is ritkán látni. Spike-nak volt egy két kiváló műve, meg jó néhány felejthető is, de ez a történés, karakter és feszültség mentes kivitelezés váratlanul ért.
A film vége borzalmas. A jó öreg Spike megint megpróbálta előhúzni a régen jól működő (Do the right thing, 25th hour) "arcodba tolom a zigazsságot" pillanatot, csak ezúttal teljesen súlytalan lett, köszönhetően annak, hogy előtte nem kínált semmit 2 és fél (!) órán keresztül. És akkor még primadonna módjára besérül mikor a Zöld Könyv nyeri a nagydíjat? Az ezerszer élvezhetőbb volt pedig az is egy nagyon gyenge film lett. Nem értem a hisztit, az hogy anno hanyagolták a Do the right thing-et nagy tüskét hagyhatott benne. De úgy néz ki ez egy járható út, kihisztizni az oszkárt ala Leo DiCaprio vagy Scorsese, bár ott nem volt hiszti csak furcsa volt, hogy egy elég középszerű munkáért nyert díjat, csak úgy mint Morricone.
Pedig idén is voltak kifejezetten jól sikerült darabok, amiket még mertek jelölni is (Vice, The Favourite)
Na mindegy is. #OscarSoLibtard részemről. Ez a film meg egy modern kínzóeszköz. Filmnek látszó tárgyal elkövetett súlyos szellemi csapás. Unalmas és sértő 10/10

2019-02-05 00:42:23 PG (4) #16

Igen, citrix "erdekessegekbe" irt kommentarja nem teljesen igaz, a film vegi jelenetek - jellemzo modon a kinaiak altal "Tuzes Majom"-nak nevezett evben - ujonnan megvalasztott elnok kampanyahoz kapcsolodnak, kar, hogy a dokumentumfilmes multu Lee ezuttal nem tudta oket jobban beilleszteni a filmbe - pl. az elnoki kommentart es sajtonyilatkozatokat is fel lehetett volna hasznalni es egy interjualany narratorkent szepen helyretehette volna a dolgokat.

előzmény: critixx (#8)

2019-01-27 09:14:46 silev (3) #15

Köszönöm

előzmény: Ágó (#14)

2019-01-25 20:37:23 Ágó (3) #14

Terence Blanchard

előzmény: silev (#13)

2019-01-25 19:58:34 silev (3) #13

Zeneszerzőt tudja valaki?

2019-01-17 11:36:11 Calavera (?) #12

Szerintem sem unalmas nem volt, érdektelennek sem nevezném.
Úgy látom, hogy remekül bemutatott egy történetet, amiről sajnos kevesen beszélnek, és ez most, a mai világban is igen nagy probléma, nem csak az USA-ban.
Az hogy szájbarágós, azzal semmi baj nincs. A Spike Lee úgy próbálja bemutatni, hogy mindenki felfogja és olyan értelemben egyszerűen értelmezhető legyen.
A végén lévő valódi felvételek nagyon erősek és ezáltal mintegy summázva, a néző beillszeti a jelenkorba.
Zene persze hogy jó, Terence Blanchard megint hibátlan hangulatot ad hozzá. Egy szám átkerült az Inside man-ből, ettől semmivel nem kevesebb.
John David Washington pont olyan az apja, jó öreg Denzel-papa, jó volt néha őt látni vissza fiatalon.

2018-12-23 17:07:40 kaamir (2) #11

Azt még elviselném, h unalmas, érdektelen, humortalan és nulldimenziós figurákat mutat, de a demagógia ilyen szintje már sértő.

Na jó, igazából már a karaktereken elbukik az egész. Itt nem emberek vannak, hanem beszélő politikai szócsövek. Kit érdekel, mit csinálnak és miért. A főhősről 135 perc alatt annyi derül ki, h fekete és rendőr. Ezt az első percben is tudtuk. A többiek meg nála is egysíkúbbak.

2018-12-15 21:09:22 necksprain (2) #10

magamnak sem feltétlenül tudtam meghatározni, miert nem tetszett. tok jol leírtad, kosz.

előzmény: saatonda (#9)

2018-12-15 18:46:44 saatonda (?) #9

persze, nem annyira rossz, de én úgy vagyok ezzel hogy ha már "nagyon korszerű, nagyon nagy üzenetet" akarnak nekem átadni, akkor vagy legyen egy tömegeknek szóló dráma, most mutatták be újra a schindlert ugye, vagy legyen beleszőve egy rendesen megcsinált szórakoztató filmbe (ilyen lehetett volna a fekete párduc), vagy legyen rendesen kidolgozott, művészi alkotás, amit lehet hogy kevesen néznek meg, de attól esztétikai értéke van (rémlik pl. a george washington még 2000-2001 körülről, de régen láttam).
de ez a szórakoztató film is vagyok, meg rendhagyó is vagyok meg nagy üzenetem is van csúnyafehérek rasszisták vagytok-kevercs nekem nem igazán jön be.
(mondjuk a témát is hanyagolom a továbbiakban, láttam nem kevés "fekete" filmet, újabb már nem kell)

előzmény: critixx (#8)

2018-12-15 15:32:16 critixx (3) #8

Egyetértek, a filmvégi montázsért simán kettes járhatna neki. Amúgy nem olyan rossz film, csak ne lenne ennyire szájbarágós.

előzmény: saatonda (#7)

2018-12-15 13:29:52 saatonda (?) #7

így ennek semmi értelme, nem húzom le feleslegesen, de attól még így van, műfajok kevergetése, egyszerű, bárgyú, de szórakoztató történetet téve tönkre, miért is? a semmiért. a végén arcba tolt közhelyes üzenetért
lehetett volna egy egyszerű, de jól felépített, sallangmentes krimit csinálni és annyi.
az alakítások jók

2018-11-30 01:18:13 unrealnoise (4) #6

A zenei aláfestés valóban jó, kár, hogy az egész szinte egy az egyben Spike Lee egyik korábbi filmjéből, az Inside Man-ból lett átemelve...

A film és a mondanivaló (meg a politika) nem taszít, sőt... Ellenben nem tudnám azt mondani, hogy mennyire zseniális, mert annak azért nem az. Lehetett volna feszesebb, feszültebb... Mondanám, hogy sem nem erős dráma, sem nem erős vígjáték, és számon kérhetném, hogy miért nem döntötte el Spike Lee, mit is akar, de hát az élet is ilyen, a drámai sorok közé sokszor becsúsznak félmosolyok, viccek, vagy van amin már csak nevetve tudunk túllépni...

Jó kis film lett, és teljesen aktuális ismét... Sajnos...

2018-11-18 17:15:04 slawter (5) #5

Nagyon erős a film körítése, kiváló a kamerakezelés és a zenei aláfestés is.

2018-10-11 23:55:43 Batyu (3) #4

nekem nem igazán jött be, mintha direkt rosszul lenne vágva valahogy, minden jelenet kap egy 4-5 másodperces utó zöngét... emiatt nekem unalmas lett, a viccek nem viccesek, az oltásokat nem értettem (pl. a végén)
Illetve karakter fejlődés nincs igazán, vannak a nyomi gonoszok meg a szuper csávók akik az elejétől mindent jól csinálnak és szinte sose ijednek meg.

Persze lehet tényleg így volt, csak nem volt szórakoztató.

2018-10-01 19:50:06 zéel (5) #3

Igen, így pontos: szatíra. Remek szatíra.

előzmény: manuva (#2)

2018-10-01 19:40:19 manuva (4) #2

Még inkább szatíra.

előzmény: zéel (#1)

2018-09-30 15:43:25 zéel (5) #1

A dráma, életrajzi film, krimi, thriller mellé nyugodtan odatehetjük még, hogy vígjáték (is).
Éppenséggel ez a film egyik legnagyobb erénye is, hogy komoly és aktuális témáról (rasszizmus, idegengyűlölet) milyen könnyedén, minden álszent komolykodás és képmutatás nélkül tud beszélni.
Több mint két órán keresztül. És egyetlen percét sem untam!