Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Ez a film jól megmutatja milyen szoros a bűn és bűnüldözés közötti kapcsolat...
Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Ez a film jól megmutatja milyen szoros a bűn és bűnüldözés közötti kapcsolat...
Franciaország magához nyúlt.
Végre.
A francia filmtörténelem kalandfilmekben bővelkedő, mára a múlt ködébe veszett fénykorát (hatvanas-hetvenes évek) idézte meg. Tisztelgett egykori saját magának, ezzel a zsánerfilmmel.
Készült már Vidocq-ról nem egy portré, de ilyen, mint ez, még soha. Nem is igen fog. Ez a film gyönyörűen kidolgozott. Merem állítani, hogy ebben a tekintetben a valaha készült kosztümös filmek között az első hely illeti meg.
A történet ismert, legalábbis azok számára, akik Vidocq, mint történelmi figura személyével képben vannak. Ennek ellenére, még számukra is sok meglepetést, izgalmat tartogat a film. Párizs bűzét, mocskát, alvilágának sajátos szerkezetét valóságosan közelivé, tapinthatóvá, érzékelhetővé teszi ez a naturalisztikus képi világú, pazar mű. Akinek a parfüm c. film hangulata tetszett, az ettől be fog ájulni!
Vincent Cassel, Fabrice Luchini, Denis Lavant, Olga Kurylenko (!) kiegyensúlyozott szinészi játéka, a rendező (Jean-François Richet) professzionalizmusa teszi még élvezetesebbé ezt a, minden mocsokban meghempergetett, és, talán ettől igazán szép alkotást.
Mint filmélmény, ez bizony csillagos ötöst érdemel!
Ennél realisztikusabb* kalandfilmet még nem forgattak, ennél kardozósabb filmet még nem készített senki. Ráadásul, ez úgy kardozós film a javából, hogy tulajdonképpen, nem is kardozik benne senki, ami, ki kell mondjam, csak előnyére válik ennek az alkotásnak.
* Vidocq személye alaposan idealizált, de, mivel mégis csak a történelem sokadik mellékszereplőjéről van szó, én ezt nem éreztem történelemhamisításnak.