Ad Astra (2019) ☆ 👁

Ad Astra - Út a csillagokba

(James Gray)

amerikai-brazil-kínai dráma, kalandfilm, sci-fi

3,1
★★★☆☆
423 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2024-01-13 18:38:07 4minute (2) #52

Már az elején gyanús lett amikor ezt a mondatot mint tudományos tényt közölték:
"A sugarak ereje egyre nő ahogy a Föld felé közelítenek a Neptunuszról." Aha, értem nem csökken, ahogy racinális lenne, hanem nő, debiztos... aha, és ezen már csak egy atom töltet segíthet?!... jaj várj kalózok a Holdon, majd a légüres térben egy gyilkos maki oxigén nélkül vidáman ugrál és marcangolja az embereket. Tudományos tények, világosabb a napnál! kösszépen.
Viccnek rossz, de talán valami áltudományos scifinek elmegy... meghát híres ember is van benne, az emberek imádni fogják!

2022-01-08 18:35:02 Anonnim (3) #51

Brad megirigyelte Sandra Bullockot, Matthew McConaugheyt, és Matt Damont, hogy ez nekik, mennyire jól megy és elvállata az első szerepet ami csak a témában jött.

2020-10-19 03:00:31 dittike (5) #50

Az apa-fiú kapcsolat kozmikus méreteket öltött.

2020-10-14 00:25:13 Kuz (3) #49

Az alapfelallas tetszett. Az apa komplexus szerintem jol mukodott. A legnagyobb problemam, hogy ennyi jatekidobe tobb dramat es kevesebb akciot jobban ertekeltem volna. A holdon garazdalkodo kalozoknak csak annyi hasznat lattam, hogy utana meg par percig vakartam a fejem, hogy megis ez hogyan mukodhet. A majomtamadast teljesen feleslegesnek ereztem, ami semmit sem adott a tortenethez, es hasonloan amikor "megszallta" az urhajot ami a Neptunra tartott.
Mintha nem mertek volna egy akciomentes dramat csinalni, feltek hogy a mai mozinezoknel ez nem menne el.. Ami sajnos jogos. De igy ugy jott ki, mintha veletlenszeruen beszurtak volna nehany akciojelenetet csak hogy legyen, es ez elegge lerontotta az elvezeti erteket szamomra.
Sokkal szivesebben vettem volna ha az apa fia talalkozasbol sokkal tobbet hoznak ki helyette. Vagy legalabb amikor bejutott az urhajoba, lehetett volna valami kevesbe eroszakos megoldasa a helyzetnek mint hogy rogton elkezdenek lovoldozni (ami eleg nonszensz btw).

2020-05-04 11:04:16 Ubul (4) #48

elég nagy blöffnek érzem a filmet, ellenben a hangulata elvitte a hátán a zenével számomra. De lehetett volna mélyebb is a drámája, az akció nem hiányzott (vagy épp elég volt, ami benne volt)

2020-04-15 01:08:58 Golyo (2) #47

Ez valami fájdalmasan borzasztóan rossz volt.

2020-02-22 18:48:31 csabaga (4) #46

Csak megnéztem, szerintem is a forgatókönyvíró sokszor látta az Apokalipszis most c. filmet...

Érdekes ,második nekifutásra valahogy bele tudtam élni magam a hangulatába is az osztályzatom is javult...

Bár nem értem, a események valódi felderítése helyett minek akartak egy ilyen drasztikus megoldást, esetleg egy ártatlan ember ellen.

Hogy mi is történt, négy részletben tudjuk meg...

2020-02-05 17:51:57 csabaga (4) #45

Ahhoz meg kellene néznem,de az itteni kritikák alapján nincsen kedvem megint elaludni egy filmen.:)

Az imdb osztályzat már reálisabb és megy lefelé, a rotten olvasóinál meg csak 40%, vagyis a kritikusokkal van szokás szerint baj, hiszen a Metacritic-en is 80-ra áll, akárcsak a hazai VOX magazinnál...
Kivéve a CinemaScore, ahol B-,ami egy gyönge közepes osztályzat, csak álcázva.

Talán egyszer rápróbálok.

előzmény: Dió (#42)

2020-02-04 22:21:36 ChrisAdam (3) #44

Én nagyon szerettem volna szeretni, és látszik, hogy a film is nagyon szerette volna magát szeretni. Meg szerették volna, ha szeretjük, és fordítva. Szóval mindenféle oldalról megpróbáltuk, de ez egyelőre pont olyan, mintha Pálfi György megalkotta volna a sci-fi témájú Final Cutját. Ami ilyen formában nem túl pozitív kritika. Viszont Brad Pitt baromi jó.

2020-02-04 22:04:59 tomside (3) #43

Sokadik olyan topik, ahová azért nem írok egy árva kukkot sem, mert egyetértek veletek. (Szívesszmálji)

2020-02-04 19:11:57 Dió (2) #42

Igen, többek között pont az Ad astra féle filmekre gondoltam az Általános topikban, amikor azt írtam, hogy a tengerentúli kritikusoknál az utóbbi években néha irtózatosan messze tud gurulni az a gyógyszer. Ahogy írod, a KT-n hál'istennek általában földreszálltabb az ilyen filmek fogadtatása (amúgy ha már erről beszélünk, akár osztályozhatnál is:).

előzmény: csabaga (#41)

2020-02-04 18:33:19 csabaga (4) #41

A film egyébként a Rottenen 84%-ra áll, és maradni is fog ezen...

Ilyenkor örül az ember, hogy van egy KT is.:)

2020-01-26 15:26:06 Dezsmant (3) #40

Ez a film igencsak csalódás volt, pedig be volt zengve, hogy mekkora jó film lesz, csak Brad Pitt és Tommy Lee Jones miatt adtam 3-ast a filmre és nem 1-est mint a gravitáció című filmre. A film második fele borzalmasan unalmas, próbálták utánozni a csillagok között-et de nem jött össze. Ha nincs saját ötlet hanem utánzat film készül akkor szar lesz és hát valljuk be hogy nem egy Nolan szintű a rendező készítette filmet.

2020-01-11 19:15:52 The Cortez (3) #39

Vontatott sztorivezetésű, meditatív, filozofikus, űrutazós road movie, ami rengeteget nyúl az Apokalipszis mostból, a Gravitációból, az Interstellarból, a 2001-ből meg persze Terrence Malick stílusából, mivel nem egyszer befigyelnek gondolatszerű képek, valamint rövidebb bölcselkedések a létezésről. Sőt, kis időre még egy pszichedelikusabb jelenetet is kapunk.
A kegyetlenül álmosító hangulatot, néhány izgalmasnak szánt űrkalanddal próbálták feldobni az alkotók. A mozi látványban és fényképezésben a legerősebb, ám mindkettőt sikerült párszor tönkrevágni a vágásokkal, a rendesen ki nem tartott snittekkel.
Az alkotásba egy kis tessék-lássék civilizációkritikát is beleszorítottak a készítők.

2019-12-25 18:32:47 hhgygy (3) #38

De nem úgy van, hogy minél kevésbé tudományos, annál inkább fantasztikus?
Amúgy meg az öreg McBride szerint:
"...Hogy megtaláljuk, ami a tudomány szerint nem létezik."
Hol állítja a tudomány, hogy nem létezik a Földön kívül élet?
Melyik tudomány állítja ezt?

előzmény: Hoqspok (#30)

2019-12-22 22:22:19 HejjaX (2) #37

Ennyi döbbenetes ökörséget tényleg ritkán látni sci-fiben. És még a Terrence Malick wannabe süketelést is hallgatni hozzá...

2019-12-22 00:01:05 Doc (1) #36

1) Bár a te emlékeid frissebbek, én úgy emlékszem, hogy belül mászott fel, a fúvókák felől. Tudod, a nagynyomású, forró, mérgező gázok és a pilótafülke közé törvényileg előírt ajtón keresztül :)
2) Semmi véletlen nem volt abban, hogy eltalálta - Amerika kapitány így tud célozni :)
Igazából az időzítés volt a lényeges, hogy előbb odaérjen mint a robbanás lökéshulláma, ami köztudottan gyorsabban halad légüres térben (mert nem bajlódik a törmelékkel)

előzmény: Dió (#35)

2019-12-18 16:32:00 Dió (2) #35

Tisztelettel kérdezném, hogy álmodtam -e, valami kalózkópiát néztem -e, vagy ez a két jelenet TÉNYLEG megtörtént -e az alábbi:
1) Brad Pitt kívülről felmászik egy induló(!), begyújtott rakétájú(?) űrhajóra, majd kívülről kinyit egy ajtót és felszállás közben bemászik rajta.
2) A Neptunusz aszteroida-övén egy szimpla ugrással "átszörfözik", miközben maga elé tart egy fémlapot, hogy arról komplett kisbolygók pattanjanak le, így védve magát. Végül többszáz kilométert vakon űrszörfölve "véletlenül" pont az űrhajójánál lyukad ki, amit még el is kap kézzel.


Azzal nyugtatom magam, hogy ezek, és a sok hasonló jelenet egyszerűen nem történhettek meg a filmben, pláne nem egy ilyen rendező tollából, és én néztem rosszul. Ha ez így lenne, egy érzékeny, egyedi stílusú sci-fit láttam volna (ami a második felére ezek nélkül is elszaródott volna, de legalább az első fele eredeti és gondolatébresztő volt). De félek, sajnos nincs így.

Vannak túlkapások, amin az ember "csak" szimplán felbassza az agyát, de ez már nem az a kategória. Ez már a nézőnek annyira hülyének nézése és a film szentélyének olyan szintű telibe szarása, hogy ezután James Grayt egy ideig kamera közelébe se engedném, és most még csak nem is túlzok. Hihetetlen, hogy 2019-ben egy jóízlésű, tehetséges rendező, vagy akár csak a stúdió megengedhetnek ilyeneket.

2019-12-11 10:03:41 Calavera (?) #34

diplomatikus válasz: mert trágár
egyébként mert így mégjobban kihangsúlyozódik:D

2019-12-11 09:59:01 Mario Brothers (?) #33

A szart miért kell spoilerbe tenni? :D

előzmény: Calavera (#32)

2019-12-11 07:40:49 Calavera (?) #32

Jaj az a magasságos ez mekkora egy határ szar volt
Pedig még annál a Holdon üldözős jelenetnél bizakodtam.
De még ha a történet olyan egyszerű mint a faék, bizadalmam volt, hogy mint űr-film legalább élvezetes lesz.
Nem sajnos. Rendezőnk nem tudja tagandi, hogysokszor megnézte az Interstellart és már az első pillanatban tudta, hogy olyat soha az életben nem tud leutánozni.

2019-12-10 23:23:59 Rorschach (4) #31

Szerintem az Ad Astra 2019 legegyedibb filmje.

Hihetetlen jó, optimista kicsengésű és életigenlő, mégis melankolikus Heart of Darkness átirat egy minden elvárásomat felülmúló Brad Pittel, pedig nem kis elvárásaim vannak vele szemben minden egyes filmjét nézve. Fantasztikusan játssza a rideg, gyakorlatias, mégis érzékeny melóst, öröm nézni az alakítását.

A látvány, a zene, a hangok, a világ, mind-mind csillagos ötös, példaértékű, hogy egy ilyen karakterdrámára ennyi pénzt adnak és cserébe még az arcunkba se tolják az űrhidat, holdbázist, mittudomén. Gyönyörű a Neptunusz gyűrűje, fantasztikus az OST (Max Richter, úristen), a holdjárós üldözés hangeffektjei nemkülönben.

De, ha már holdjáró, van egy igen vastag árnyoldala a filmnek, mivel a gyakorlati cselekmény tele van faszsággal. A holdkalózok és a vér-űr-majmok ezer százalék, hogy utólag lettek beleerőltetve a filmbe, egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy az alkotóban fogantak volna meg ezek az ötletek, annyira ponyva húzás mind a kettő. És akkor még nem is arról van szó, hogy mi a túrós ez a power surge meg miért van antianyag-bizgerátor szerelve a rég eltűnt kutatóhajóra, meg miért kell elmenni a Marsra üzengetni, miért nem elég felvenni a szöveget és elküldeni mp3-ban, meg hogy a nukleáris robbanás majd meghajtja az űrhajómat.

Hihetetlen baromságok történnek, de akkorák, hogy én zokszó nélkül megértem azt is, aki rácsapja a karót a filmre. Ha az intimebb, meditatív sík nem vett volna le a lábamról és nem lenne ilyen gyönyörűen lezárva, valószínűleg én is így tennék.

De mivel nagyon tetszett a film lényege, bátran merem ajánlani mindenkinek, aki hajlandó szemet hunyni mérhetetlen sok marhaság fölött, ha cserébe egy értékes és értelmes film a jutalma.

2019-12-10 20:07:58 Hoqspok (2) #30

sci-fi jelentése tudományos-fantasztikus mű Szóval ez a film az biztos hogy nem tudományos és ezért annyira nem is fantasztikus ...

2019-12-06 10:25:05 kilépett felhasználó (?) #29

"Számomra ott van 2019 legjobbjai között, sőt biztos vagyok benne, hogy évek múlva sem fog eltűnni a süllyesztőben, amíg lesz egy igényes közönség, ami értékelni fogja. 90%"

Erre azért sokat nem tennék fel. Bár, én mai ember vagyok és az igénytelen filmszerető közönséghez tartozom

előzmény: Benny Bug (#8)

2019-12-06 09:44:44 kovi1970 (1) #28

Elkezdtem én is, de rohadt unalmas. Félbe is hagytam.
Azt meg, hogy a Mars felé csak úgy megállnak útközben, mint a benzinkútnál pisálni az M1-esen, egy Expanse sorozat után, elképesztően amatőr húzásnak tartom. Ahogy a majmos jelenetet is. Vazzeg, ez már a XXI. század, a Pirx kapitány kalandjain már régen túl vagyunk. Nézzék hülyének a Hollywoodi nénikéjüket!

2019-12-05 19:07:05 Emberke (?) #27

Nagyon vártam ezt, mint minden nem Marvell-es fantasztikus filmet. Előzetesen nagy hipe övezte ezt a filmet, melynek hullámára - eléggé balga módon - én magam is felületem. A hiba természetesen az én készülékemben van. A filmet tegnap néztük meg otthon. Ezt azért írom mert Moziban, nagy vásznon szerettem volna megnézni, sajnos nem úgy alakult. Úgy tűnik, hogy sokat nem vesztettem, ugyanis kevés látványos IMAX vászonért kiáltó jelenet van a filmben. Az is látszik, hogy nem ez volt a rendezői koncepció. Nem a látvánnyal, hanem a tartalommal szerette volna a direktor lenyűgözni az egyszeri filmfogyasztót. Amolyan filozofikus alkotás lett volna ez, kár, hogy a bölcselet csak sporadikusan vagy sehogyan sem jelenik meg a műben. Ha fel-fel tűnik egy-egy momentum erejéig, az is amolyan gang-, konyhafilozófia szintjén, és annak is a vulgár, szájbarágós színvonalán. Szóval eléggé lapos, unalmas filmecske ez. Amolyan felejthető alkotás. Brad Pitt a szokásos középszerű szinten alakítja a főhőst. A többi szereplő, karakter szóra sem érdemes. A külső nagy tripp mellett a belső, a pszichében utazás is nagyon, de nagyon elnagyolt. Részletes topográfia helyett csak max. kétdimenziós, felszíni, elkent képet kapunk.

2019-12-04 19:51:13 ryood (1) #26

régen volt ennyire hosszú és kínkeserves egy kétórás film...

2019-12-04 15:15:54 kilépett felhasználó (?) #25

Egyfajta űr Apocalypse Now is lehetett volna pl., de ebből semmi nem lett. Mély akart lenni, mint az űr, ahová McBride el akar jutni, de ez csak sekélyes műdráma és álfilozófia így. Túlzás nélkül, negyven percet simán lehetne vágni rajta.

"A Gravity két óra lihegés űrruhában" Ez így ugyan jól hangzik, de a Gravity nagy előnye, amellett, hogy nem akar több lenni, mint egy látványfilm(az Ad Astrával ellentétben)a 91 perces szikársága.

2019-10-06 17:45:02 BonnyJohnny (2) #24

Értem.
Amúgy számomra ez inkább az Utazókhoz rokonítható osztályzatban.
De nem vita miatt írom, csak, hogy én hogy látom. :) (Ha már hasonlítgatunk. :))

előzmény: Doc (#23)

2019-10-06 14:46:34 Doc (1) #23

Ha lenne nullás meg mínusz egyes osztályzat, akkor sem gondolkoznék a különbségtételen, számomra ezek pontosan ugyanannyit érnek.

Majd írok ehhez a kettőhöz is részletes véleményt, de a pármondatos összefoglalók:
Az Interstellar sokkal látványosabb, csilli-villi akció-scifi köntöst öltött, de ugyanúgy nincs semmi értelme mint az Ad Astrának. Negyedik dimenzió, fekete lyuk, időlassulás, kitelepülés a Földről - minden scifi hívószó benne van, de története, az nincs. Sokkal látványosabban habosítják a semmit, ennyi.
A Gravitáció, az nagyon mély. Annyira mély, hogy szinte fel sem tűnik, hogy a sztori lényegében ugrálás egyik műholdról a másikra. Itt a semmi nem látványosan van habosítva, hanem premier plánban.

Az Ad Astra tartalomtól való mentessége csak azért szembeötlőbb, mert gyakran B-filmes eszközöket használ. Egy kis jumpscare, egy kis utolsó pillanatban (számlálóval) véghezvitt akció, egy kis premier plános hatásvadászat. Ettől még a tartalma pont ugyanaz: a nagy büdös semmi.

Szerintem ezek teljesen és tökéletesen egyenértékűek, és méltóak az azonnali feledésre.
Nagyon szomorú, hogy még egy Utazók kategóriás popkorn-mozi is kényelmesen rájuk ver tartalom tekintetében.

előzmény: BonnyJohnny (#22)

2019-10-06 09:09:58 BonnyJohnny (2) #22

Megszólított reakciójára reagálva :D
Amikor a lentebb felsorolt filmekhez hasonlítottam, úgy értettem, hogy azok gyengébb verziója. Mintegy "B liga".
Tehát, ha "egyet értesz" hogy olyan, mint az Interstellar és Gravity, akkor nem értesz egyet velem. :P
Amúgy azt el tudom fogadni, ha valakinek nagyjából egy kategória ez azokkal, de ugyanazt az osztályzatot adni erre, mint azokra, szerintem tévedés.
Megértem, ha valakinegy egy kategória a Black Panther a Winter Soldierrel, de ugyanazt az osztályzatot adni rájuk, szerintem tévedés.

előzmény: Doc (#20)

2019-10-06 00:03:11 Doc (1) #21

Mellesleg kihagytad a Majmok bolygóját :)
Az is meg van idézve :)

előzmény: BonnyJohnny (#19)

2019-10-05 23:58:14 Doc (1) #20

Megszólítva érzem magam, úgyhogy válaszolok :)
A felsorolt filmekkel lehet hogy versenyben van, de nem "jó versenyző".
Apocalypse Now, Mad Max - nem ismerem
A 2001-et csak könyvben olvastam - annak a csizmája talpáig sem ér fel.

Az Interstellar és a Gravity más tészta - azokkal valóban versenyben van, mert szerintem azok sem érnek semmit.
Szerintem ez a három film két csoportnak szól:
- akik a látványtól elalélva nem észlelik hogy valójában semmi tartalmat nem kaptak
- akik bármilyen kellően formátlan, tartalom nélküli izébe képesek belülről belevetíteni valami értelmeset

A Gravity két óra lihegés űrruhában, az Interstellar meg egy marha nagy blöff.
És pontosan ennyit ér az Ad Astra is: nincs benne semmi, nem szól semmiről, nem jut el sehova.
Se tartalom, se belső logika, se új ötlet. Csak egy formátlan izé, egy tintapaca, amibe vetíthetsz valamit magadból, ha akarsz.
Hát ebbe én nem akarok.

előzmény: BonnyJohnny (#19)

2019-10-05 16:40:30 BonnyJohnny (2) #19

Egyetértek az előttem szólókkal.
Meg van itt idézve a 2001, az Interstellar, a Gravity, kicsit az Apocalypse Now, még a Mad Max is.
De valahogy egyik sem tud igazán lenni. Azt sikerül elérnie, hogy kellően hosszú és unalmas legyen. De nem tudja olyan hatással lenni, izgalmat okozni, intelligenciával vagy mélységgel ellátni, mint a fentebbi filmek.
Annyiba ellentmondanék viszont a lentebb íróknak, hogy a maga "gyengébb" módján igenis jó versenyző. A közepes szintet simán megüti. Kérdéses, hogy az elegendő-e.

2019-10-03 20:54:02 Jason13 (4) #18

Az idei év egyik ambiciózus sci-fijének ígérkezett az Ad Astra, melyet az a James Gray rendezett, aki eddig még nem alkotott ebben a műfajban, de korábbi munkái alapján egy kellőképpen érdekes és sokoldalú filmesként ismerhettünk meg. Nem mellékesen pedig igencsak remek színészeket nyert meg alkotásához, név szerint Brad Pitt-et, Tommy Lee Jones-t, Donald Sutherland-et és Liv Tylert.
Lássuk is, vajon a végeredménynek sikerült e felnőnie a magas elvárásokhoz.
Valahol a jövőben járunk, ahol az emberiség épp azon ügyködik, hogy értelmes élet jelét fedezze fel a világűrben. Főszereplőnk egy rendkívül tehetséges asztronauta, aki miután sikeresen túlél egy balesetet, új feladatot kap a feletteseitől. Rég eltűnt apja után kell erednie, akiről eddig mindenki azt hitte, hogy halott. Most azonban életjelet adott magáról és kulcsfontosságú felvenni vele a kapcsolatot, ugyanis egy olyan technológia birtokában van, ami akár az emberiséget is elpusztíthatja.
Amit először is érdemes megjegyezni a filmmel kapcsolatban az az, hogy ez nem egy agyatlan látványmoziként funkcionáló darab. Hiába akadnak benne nagyszerűen prezentált, akciódús jelenetek, a hangsúly nem ezeken van, hanem a történetbe ágyazott kérdéseken, melyek egyrészt a műfajból fakadnak, másrészt pedig az alapvető emberi érzelmeken.
Ilyen téren az Ad Astra elég sokat markol és végül emiatt nem is tud igazán kibontakozni. Egyrészt a cselekmény során a film sci-fi vonulata egyre jobban a háttérbe szorul, hogy a történet végül egy filozofikus tanmesévé avanzsáljon, ami olyan témákba kanyarodik el, mint például a főhős identitáskeresése, melynek során egy apa-fiú kapcsolat kerül kibontásra. Így önmagában ezzel nincs baj, hiszen ebben a műfajban már számtalanszor volt arra példa, hogy egy ígéretes alapötlet végül egy rendkívül emberi történetbe fordul át. A probléma abból adódik, hogy azokban azért a sci-fi elemek egyszerre működnek a személyesebb vonulattal, itt viszont nem.
A film ügyesen viszi végig Pitt figuráját a különböző kalandokon és végül logikusan oldja fel a történet során felvetett konfliktusait, azonban az alaptörténettel végül nem igazán tud mit kezdeni, leginkább csak háttérelemként használja fel az olyan témákat, mint például a földönkívüli élet.
A félreértések elkerülése végett, Gray alkotása nem egy rossz film, sőt, magasan kiemelkedik az egysíkú látványfilmek közegéből, hiszen fontos témákat érint, nagyszerű kidolgozásban.
A technikai megvalósítás például nagyszerű. Hoyte Van Hoytema operatőri munkáját leginkább a gyönyörű jelzővel lehetne illetni, csodálatos képekkel prezentálja Pitt utazását, ami hol a végtelen űrben, hol saját lelki világában zajlik. Muszáj még kiemelni Max Richter zeneszerző munkáját, aki visszafogott, mégis érzelmes és magával ragadó szerzeményeket készített a látottak aláfestéséhez.
Magával a cselekmény lendületével sincs baj, a film sose válik unalmassá, végig képes fenttartani a figyelmet és sose ül le. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a felvetett történetszálak egytől egyig érdekesek, legyen szó a világ megmentése érdekében indított expedícióról, vagy a főszereplő lelki vívódásairól.
A befejezést követően viszont már nagy hiányérzetünk lehet, ugyanis a film végül sci-fiként nem igazán tud újat mutatni, a már jól bejáratott sablonok pályáján mozog, azoktól nem igazán tér el. Egy érdekes karakter utazását, értsük ezt fizikai vagy lelki szinten, azonban nagyon ügyesen bemutatja.
Mindent összevetve, az Ad Astra egy olyan alkotás, mely érdemes a figyelemre, hiszen egy rendkívül igényesen elkészített darab egy olyan alakítással Brad Pitt részéről, mellyel nem mindennap találkozhatunk. Ennek ellenére viszont kissé csalódást keltő is egyben, hiszen sci-fiként nem igazán funkcionál jól, de emberi drámaként azért kellően erős.

2019-09-27 23:44:01 Doc (1) #17

Nem volt az 2.5 óra hálistennek :)
Bár annyinak tűnt, sőt még többnek is... :)

előzmény: Bagira78 (#16)

2019-09-25 22:59:54 Bagira78 (1) #16

Óriási csalódás!
Röviden: kb. 6 perc látványos és izgalmas jelenet, a maradék 2.5 óra dögunalom. Reptéri regények szintjén bukdácsoló történet, Coelho mélységű filozófia, fantáziátlan dramaturgia és látvány. Minden jelenet mintha az utolsó lenne, a zenét már ezer ilyen hasonló unalmas filmben lehaknizták... Egyetlen értékes momentuma a produkciónak Brad Pitt, akit kár volt egy ilyen iskolai vizsgafilm szintű filmszerűségben elpocsékolni... Sosem volt még a galaxis ennyire érdektelen, és film ennyire gyenge.

2019-09-23 00:23:24 -senki- (2) #15

Jó lett volna a világa, eddig így nem láttuk még a benépesített naprendszert. De sci-fineknek ennyi blőd zöldséget belerakni, amik tudománnyal összeegyeztethetetlenek alapkérdésekben azért sok volt.

Pár darab
1. Mi a fenéért lehet jobban alient kutatni a naprendszeren kívülről mint a mondjuk Föld körüli pályán? Amúgy meg akkor már miért ment csak Neptunuszig a fater, ha az volt a sztori hogy a naprendszeren kívülről a jó.

2. Mi a fenéért kellett a Marsig szenvedni hogy onnan küldje Brad Pitt az üzenetet? Hogy a Holdra miért kellett közben leszállni azt nem is kérdem. Egyrészt miért kell lézerrel küldeni? A rádió vagy más is kb. fénysebességű. Másrészt ha nem tudták hol van az elveszett hajó akkor hogy küldték meg neki lézerrel...?

3.Arra sem derült fény, bár miért is derült volna - hogy miért kellett antianyag annak az űrhajónak, ha a többi is vidáman utána ment. Vagyis az antianyagosok voltak? Mindegy. Másrészt ha konkrétan felrobbantotta az miért nem okozott akkora vagy nagyobb kárt mint ami eddigi robbanás/szivárgás volt? Bár ez az antianyag hogy mennyire van tudományosan megalapozva azzal nem vagyok tisztában.

4. Mi a nagy biznisz hogy a Holdon lövik egymást mint a hülyék? Túl nagy fosztogatást nem lett a szétrobbant holdjárókból... A majmokat is hagyjuk.

5. Ellenben mi az már hogy nagyban fel vannak már gyorsulva a Mars felé , de egyszer csak megállnak fél úton? Azért az űrutazás nem így megy. Rendesen elfogó pályára kéne állni, és általában nem is úgy van üzem anyag hogy azután megint egy tök másik pályára meginduljanak.



Kb. ennyi jutott most eszembe, de volna még biztos. Az hogy amúgy művészi szempontból is semmitmondó volt végkép unalomba fulladt.

2019-09-22 21:58:41 largo (2) #14

Stílusos unalom. Az év egyik legnagyobb blöffje. Óriási csalódás.

2019-09-22 19:16:29 Doc (1) #13

Előrebocsátom: szeretem az okos, visszafogott, gondolkodó sci-fit.
És éppen ezért kapott tőlem "nézhetetlen"-t ez a fostenger.
Láttam már rossz filmet, de komolyan kutatnom kell az emlékeim között, hogy ennél rosszabbat találjak.
Ez nem is scifi, inkább valami nagyon vacak road-movie az űrben.
A sztori szinte teljesen hiányzik: a fiú űrhajós lett, mert az apja az volt, aztán most elmegy az apja után mert találkozni akar vele? Valami ilyesmi...
A dramaturgia gáz: a fickó annyira zseniális, hogy megmenti a holdjárót a kalózok (!) támadásakor, az űrhajót a leszállás közben leálló gépektől - és mindezt pusztán azzal, hogy átveszi az irányítást. De az, hogy életének mi értelme van, arra nem jött rá. Viszont mindig alacsony a pulzusa - egy igazi hidegvérű űr-James Bond.
A technikai részletek siralmasak: a Holdon az emberek/járművek mozgásán nem látszik a kisebb gravitáció. Ez a James Bond az indulni készülő rakétába a fúvóka felől jut be - bár nem tudom milyen elmeroggyant tervez ajtót a meghajtás (=mérgező gázok) és az utastér közé. A rakéta amivel a Marsra érkezett, máshonnan indul mint ahova leszállt. A rendszeres űrközlekedés korában a maiaknál rosszabb rakétákkal közlekednek - minimum ionhajtóműveket vártam volna el. A Neptunus gyűrűjén egy borítópanelből készült pajzzsal jut át - Amerika-kapitány a köbön! Az űrbeli atomrobbanás akkora lökéshullámot kelt az űrben(!), hogy megtolja az űrhajót - szerencsére a gyűrűbeli törmeléket nem :)
És mindezt A-listás színészekkel, szóval akár jó is lehetne - de nem az.

2019-09-22 18:57:30 iiglo (1) #12

Rettentő ócska, bugyuta film. Komolyan mondom, akinek ez tetszik - mivel felfoghatatlanul blőd az egész - annak milyen film nem? Meg ne nézzétek, vagy ha sci fi rajongók vagytok, akkor majd ingyé, ne támogassuk a dilettantizmust, borzalom.
Nevetséges történet, nevetséges szöveg, nevetséges főhős. Majmok, kilövés közben felmászó hero, na meg az forgó radarról elugrós jelenet :D A holdon rendesen plázák vannak, de ha át kell gurulni a hátső felére akkor nyitott kis roverrel hasít mindenki, a holdkalózok is :D :D :D holdkalózok, pjí pjí - és már repülnek is a lassított fotonok az űrrevolverekből :D ha nem aludtam volna be rajta, és van nálam egy hatalmas rakéta, lehet, hogy még vígjátéknak elment volna... Most amúgy csak kínomban nevetek. 1600Ft. Kétszer. (JA, nehogy félreértsétek, nem azért nem minősítem A story-t, mert elfelejtettem, hanem mert nincs,értettem a film történetét, meg értettem, min volt az ami nem sikerült, de miééért, miért hitte a feleségem hogy megéri nem felállni. Most szpojlerezek, állj fel ha először ez felmerül benned, nem maradsz le semmiről).

2019-09-22 10:41:53 KicsiPeti (2) #11

Elolvasva a véleményket ,nagyon kíváncsi lettem a filmre,a rendező 2 filmjét láttam eddig,erös közepesek voltak számomra,de Az Ad Astrának az trailere is lenyűgözött,a hozzászólások,meg mozgatnak....:)))

2019-09-22 09:49:42 TheDriver (4) #10

Apokalipszis mostból is merít bőven...

előzmény: levior (#9)

2019-09-22 00:19:05 levior (3) #9

Pár nap után lefokozom hármasra. Egy kis Gravity, egy kis Interstellar, Moon, sőt egy icipici Majmok bolygója is van benne, mégsem méltó a négyeshez, pont a szétszórtsága miatt.
Szóval csütörtök óta az a jelenet jut az eszembe leginkább, amikor Pitt úr arcán folyik lefelé a könnycsepp, miközben súlytalanságban lebeg.
Nem szoktam ilyesmin fennakadni, de ez most kivétel. Azért mégsem gagyi sci-fi kategória, talán azért vár el tőle többet az ember.

2019-09-21 20:14:00 Benny Bug (5) #8

Nagyon csodálkozom azon, hogy én adom az első ötöst, de hát valakinek ezt is el kell kezdenie. Akkor én leszek az... :D
Ez a film ugyanis simán megérdemli. Abszolút az a sci-fi, ami nem a giccses látvánnyal és végtelen akcióval akar lenyűgözni, hanem azzal, hogy okos, gondolatébresztő. Gyönyörűszép, letisztult képi világgal, igazán egyedi atmoszferaval és egy jócskán filozofikus cselekménnyel bír. Ilyen szempontból nagyon nem a mai ember filmje, sajnos előre látom, hogy a legtöbben nem fogjak nagyra értékelni. Tényleg hasonlít az Apokalipszis mostra és a 2001-re is, de eszembe jutott a nézése közben Az élet fája (amúgy is eléggé “Malickos” mozi), de még a Blade Runner 2049 is. Ha nem tudom, ki rendezi, lehet kérdés nélkül rávágom, hogy Villeneuve. Legalább annyira művészfilm, mint blockbuster, szerintem pazarul találták meg az arany középutat. Kiváló rendezéssel, James Gray eddigi legjobbja szerintem. Pitt meg mekkorát játszik már! Erősen az ő éve az idei. Érzelmek széles skáláját mutatja meg nekünk, nem is akárhogyan. A műfajban nagyon ritka egy ilyen erős mozielmeny, ami inkább személyes utazás és karakterportré egyszerre. Okos, visszafogott, a gondolkodó sci-fi kedvelő filmje. Számomra kérdés nélkül zseniális. Annyira boldog vagyok, hogy a sok tucattermék között még manapság is lehet ilyen gyöngyszemekre bukkanni. Köszönöm mindenkinek, aki részt vett az elkészítésében! Számomra ott van 2019 legjobbjai között, sőt biztos vagyok benne, hogy évek múlva sem fog eltűnni a süllyesztőben, amíg lesz egy igényes közönség, ami értékelni fogja. 90%

2019-09-21 13:05:16 saatonda (?) #7

James Gray (sajnos) sokkal inkább stilisztaként érdekes, mint filmjei tartalmát tekintve, persze mindet érdemes megnézni.
Ezt is.
Viszont akár izgalmas űrkalandot, akár mély és intim drámát, akár újszerű filozofikus meditatív sci-fit vár valaki, jó eséllyel csalódni fog.
az idei átlagból kiemelkedik, de nem egy remekmű és hát igen, brad pitt sem a legszebben öregszik
gravitáció, interstellar, ad astra, egyebek---most egy darabig nem kell efféle filmből több:)

2019-09-21 07:52:40 miraculum (4) #6

Nálam ez most csak egy gyenge négyes, talán majd újranézve... nem is tudom. Szerintem azzal nem vállalok nagy kockázatot, ha kijelentem, hogy azok a klasszikusok amelyeket a film kapcsán emlegetni szoktak (Apokalipszis, Űrodüsszea, Solaris, netán Interstellar) nincsenek azonos súlycsoportban ezzel a filmmel. Összességében nekem inkább az amerikai Solaris jutott eszembe, ami nem túl jó hír, bár nem is feltétlenül rossz. A legnagyobb problémája, hogy nem találok benne igazi mélységet, a folyamatos monologizálást, mint eszközt alapvetően kedvelném, de itt egy idő után egyszerűen nem működik. Egy roadmovieban, mint ahogy szerkezetileg tulajdonképpen ez is az, a szereplő utazása során személyiségváltozáson megy keresztül, ez itt teljesen kimarad, ebből a szempontból például kifejezetten rossz ötlet az Apokalipszist idecitálni példaként, mert ebből a szempontból az klasszisokkal jobban teljesít. Az a baj, hogy a film hangulata olyan, mint a főszereplő karaktere, alapvetően kiábrándult, kedvetlen, csalódott, és ez nem is változik a film alatt sem, sőt, mire vége a filmnek, én magam is az lettem. Tagadhatatlan viszont hogy technikailag jó a film, és az atmoszférát nagyon keményen megteremti, kár hogy ezzel igazából nem kezd annyit, amennyire lehetőség lett volna. Még utoljára egy random zavaró dolog jutott eszembe: a film legerősebb mondatait TLJ mintegy csípőből veti oda, annyira előkészítetlenül, hogy mire eljutnánk addig hogy fel is fogjuk hogy mennyire fájhat amit mond, addigra már tovább is léptünk szinte a szituáción. Összességében megvolt a filmben az ambíció, hogy klasszikus legyen, de csak egy közepesnél kicsit jobb meditatív-filozofálni próbáló mozit kaptunk, és ez biztos hogy nem Brad Pitten múlt.

2019-09-19 22:59:46 ChrisAdam (3) #5

Volt egy osztrák zeneszerző, Udo Friedrich Koch, a 18. század közepén próbált érvényesülni, tucatjával írta a versenyműveket, szimfóniákat, operákat, nagy hatással volt rá kortársa, Mozart. Mikor be akarta mutatni darabjait, volt, hogy Bécs lovaskocsijai közt apró kis ízelítőt adott a népnek, de a közönség fáradt legyintéssel csupán annyit mondott: "Á, ez is kottába írja a hangjegyeket, meg ebbe is áriáznak, ráadásul ő is osztrák..." Szegény nem is lett híres, az első világháborúban halt meg, pisztolytáskájába gyűrve Spotify-lejátszási listáinak linkgyűjteményeit. :(

előzmény: hhgygy (#4)

2019-09-19 20:56:34 hhgygy (3) #4

Megnéztem a trailert, tök Interstellar, nézem, a zeneszerzője is német, hát...

2019-09-19 09:22:01 ChrisAdam (3) #3

Aki látta: milyen a szinkron? Az IMAX miatt, valamit fel kell áldozni.

2019-08-29 23:40:22 saatonda (?) #2

( legalábbis the yards/kis odessza, two lovers/két szerető, the immigrant/idegen földön, kicsit persze túl mai és itt-ott unalmas, de azért nézésre érdemes filmrendezőről van szó aki mainstreammé is válhat, mert sci-fit rendezett)

előzmény: Benny Bug (#1)

2019-08-29 22:19:16 Benny Bug (5) #1

7 kritika alapján 91 pont a Metacriticen, azt a mindenit! Tudom, hogy ez mehet lejjebb, de akkor is nagyon jó kezdés. Lehet, hogy 2019 Brad Pitt éve?