Kill Bill: Vol. 1 (2003) ☆

Kill Bill

(Quentin Tarantino)

amerikai akciófilm, dráma, harcművészeti film, krimi, thriller

4,1
★★★★☆
1673 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2017-08-11 20:40:01 csabaga (?) #126

Igen,vele szemben Leonét be kellett perelni,bár ő aztán durván koppintott.:)

előzmény: Ugor (#125)

2017-08-11 19:54:24 Ugor (5) #125

És ráadásul nem is tagadta.

előzmény: csabaga (#124)

2017-08-11 19:44:34 csabaga (?) #124

Tarantino rendre sokat merített máshonnan,itt is van bőven párhuzam.

előzmény: Ugor (#123)

2017-08-11 18:59:36 Ugor (5) #123

Nagyon más dolog, de én is lelkesen ajánlom!

előzmény: Mizi (#122)

2017-08-11 18:56:52 Mizi (2) #122

Köszi az ajánlást, akkor az lesz a kövi film!

előzmény: csabaga (#121)

2017-08-11 18:07:07 csabaga (?) #121

Esetleg próbáld megnézni a Menyaszony feketében volt c. Truffaut filmet...

előzmény: Mizi (#119)

2017-08-11 17:45:32 Ugor (5) #120

Értem. Rendben.

előzmény: Mizi (#119)

2017-08-11 17:44:03 Mizi (2) #119

Hát ennyi erővel az Ölve vagy halva című Seagal remeknek is súlyos mondanivalója van, és ráadásul még jobban is élveztem... mondjuk jobb osztályzatot is kapott. :)

előzmény: Ugor (#118)

2017-08-11 17:24:22 Ugor (5) #118

Nem emlékszem rá, hogy felületesen olvastam volna el, de ha azt mondod, akkor biztosan úgy volt. Súlyos mondanivaló meg hát tonnaszám van, egy tragikus erkölcsi válság a beépített rendőr megsebesülése okán az egyikben, a kinek az oldalára állunk és miért szintén, a másikban egy terhes nővel szembeni kíméletlen kegyetlenkedés utáni feltámadás és sorsszerű bosszú a rosszlányokra és rosszfiúkra, a harmadikban a náci-zsidó háborús vonal önmagáért durván komoly lenne, de a rabszolgatartás megaláztatásai is elég kemény fajsúlyos téma... a komoly mondanivalók megvannak. De valami ellenállhatatlan bájjal vannak összesöpörve valami filmes tudati káoszba úgy, hogy megmarad ez az érték is, meg az is... a borzadva szórakoztatás vagy fordítva. Nem is tudok más rendezőt, aki ennyire finomhangoltan tudja ezt az abszurd effektet kiváltani. De nem akarlak meggyőzni semmiről, csak a véleményemet mondtam el.

előzmény: Mizi (#117)

2017-08-11 16:54:36 Mizi (2) #117

Szerintem ha olvastad is itt az első kommentem, azt felületesen tetted. Írtam, hogy nincs mondanivaló, max közhely formájában, de utána azt is írtam, én ezen túlléptem, és mint szórakoztató filmként tekintettem rá, viszont engem nem szórakoztatott. Szóval nem kerestem én benne semmi mást, nálam, mint szórakoztatócélú film bukott meg.
Arra viszont kíváncsi lennék mi az a súlyos mondanivaló.

előzmény: Ugor (#116)

2017-08-11 16:25:21 Ugor (5) #116

49 ember szerint nézhetetlen a Kill Bill. De egy szóval sem gondolnám, hogy ez 49 hülye. Legfeljebb másevő vagy másnéző.

előzmény: Mizi (#114)

2017-08-11 16:22:47 Ugor (5) #115

Én nem állítom, hogy külön-külön hülye, aki a gulyást szereti vagy aki a gyümölcslevest... szerintem szabad bármelyiket nem szeretni és senki sem hülye ettől. Csak az egyikbe ne keressük a másikat, mert nincs.

előzmény: Mizi (#114)

2017-08-11 16:15:27 Mizi (2) #114

Tehát nem a film hibája, hogy én hülye vagyok. Értem. :)

előzmény: Ugor (#113)

2017-08-11 16:02:15 Ugor (5) #113

De hát egy karikatúrára sem mindig írják rá, hogy karikatúra... :o) A gulyáslevesre se mindig írják rá, hogy gulyásleves, de azért rájövünk, ha látjuk és eszünk belőle... De lehet, hogy valaki belekóstol a tányérba és azt mondja, hogy pfujjj, micsoda undorító gyümölcsleves ez, húsok meg krumpli meggydarabok helyett!

előzmény: Mizi (#112)

2017-08-11 15:50:08 Mizi (2) #112

Nem látom a műfajok között a paródiát, akkor kéretik felvenni! :)

előzmény: Ugor (#110)

2017-08-11 15:21:29 Ugor (5) #111

Azaz, hát dehogynem, persze, minden filmjének van komoly, súlyos mondanivalója is, csak közvetett módon... nem úgy, ahogy elvárnánk, ahogy megszoktuk. Más eszközzel.

előzmény: Ugor (#110)

2017-08-11 15:14:25 Ugor (5) #110

Nem igazán tudom, milyen "mondanivalót" kellene keresni egy Tarantino-filmben. Minden filmje külön-külön egy műfajparódia, a létező legnemesebb fajtából, a filmes aszú esszenciája... semmi, zéró mondanivaló, hacsak az nem minősül annak, hogy a karakterek szürreális módon ráerősítenek a mozis sztereotípiáinkra. Hátborzongató kacagás az egész... amikor borzadsz és mégis cinkosan együtt vagy és együtt vigyorogsz az elborzasztóval... szóval egy csoda. Ha akarom, tiszta hülyeség az egész, úgy ahogy van, mert egyetlen mozzanata sem reális, minden messze a realizmus határain túl mozog, de hát hál'Istennek, nemcsak a való világ határait lépi túl, hanem a fantázia határát is, és új dimenziókat tár fel, tovább tágítja a befogadni tudó képzeletet. Nekem nagyon szórakoztató és nagyon hálás is vagyok szinte minden filmjéért.

2017-08-11 13:33:06 guybrush (5) #109

Nekem pont azért tetszik, mert olyan random. :) Kivágni szerintem már csak azért is kár lett volna, mivel megtudták oldani, hogy fekete-fehérben is jól nézzen ki.

Azt meg, hogy mi művészi és mi nem, hosszasan lehetne vitatni, de ha többek közt a Wiki által (is) felvázolt funkciókat vesszük figyelembe, akkor az én szememben közülük többnek is megfelel ez a film.

előzmény: Mizi (#108)

2017-08-11 12:38:43 Mizi (2) #108

Hát akkor már ki is vághatták volna azt a részt. :D

előzmény: guybrush (#107)

2017-08-11 12:20:38 guybrush (5) #107

Azért fekete-fehér, mert máskülönben NC-17-es besorolást kapott volna a film.
A színes, vágatlan változat csak Japánban jelent meg hivatalosan.

előzmény: Mizi (#106)

2017-08-11 11:52:02 Mizi (2) #106

Úgy néz ki Tarantino nem az én világom, és a Ponyvaregény csak egy szabályt erősítő kivétel volt.
Van baj bőven... Kezdjük ott, hogy ez csupán egy szórakoztató film. Mondanivalója nincs, persze hablatyolnak benne valamit a bosszúról meg az erdőkről, de az elhanyagolható. Szóval csak szórakoztató akciófilmként tekinthetünk rá, de nálam ilyen formában megbukott. Az elejét még úgy-ahogy élveztem, de a végére már marha unalmas lett a sok kaszabolás. Pozitívum lenne a sok érdekes vizuális megoldás, amelyek nagy része igencsak tetszett, de e téren is túlzásba esett a direktor úr, a vége-felé lévő fekete-fehér például totál funkciótlan és felesleges volt szerintem. Amolyan "én nagyon művészi vagyok, ezért kell bele ilyen is" alapon rakhatta bele Tarantino. Viszont ebben a filmben nem sok művészi van, esetleg harcművészi. :)

2016-12-19 17:09:51 Drug (2) #105

A szokásos mocskos, perverz, amorális Tarantino film, értelmetlen erőszakkal, durvasággal. Ami viszont viccessé teszi ezt a szemetet, az a harcművészeti vonal Uma Thurmannal. Uma Thurman a renyhe, sovány alkatával saját testsúlyát sem igen bírja el, miközben egy szuper harcművésznőt játszik, aki szamurájkarddal vagdalkozik
mindenki másnál hatékonyabban. Ez önmaga paródiája. Maga az alapötlet is - női bérgyilkos csapat - Tarantino beteg, vagy cinikus agyából jöhetett csak.
Önmagában semmi bajom az akciófilmekkel, a harcművészeti filmeket kifejezetten szeretem, ha szükséges a filmben, egy kis vér sem zavar, de Tarantino mindezt öncélúan, ostobán, szakszerűtlenül és életszerűtlenül keveri össze egy szörnyű katyvasszá.
Mindenki legyen tisztában, aki Tarantino filmet néz: a filmjeinek semmi köze a filmművészethez, és aki sokat nézi őket, azt lehúzza egy végtelenül mély, üres és cinikus mocsárba.

2016-11-14 12:57:46 Dezsmant (5) #104

Teljesen jó film, mondjuk a Django-nál és a Ponyvaregénynél gyengébb, de ígyis max pontszámot érdemel története, eseménydúsága miatt. Az egymás elleni harcok nagyon ott vannak a toppon.

2016-09-17 03:14:21 The Cortez (5) #103

Ez Tarantino legtúltoltabb filmje. Itt van a legtöbb a vér, durvulás, easter egg, őrült poén, kreativitás-művészieskedés, stílusos soundtrack. DE a megszokott, tök hasonló múvik helyett inkább egy látványos akcióorgiát gyártott. Köztudott, hogy a japán harcművészmozik előtt akart tisztelegni, de a western hangulat, meg még jó pár más műfajelem is tetten érhető ám. Látszik, hogy a korábbi munkáihoz képest rohadt sok pénzből készült, mivel hihetetlenül erős a vizualitása, színezése, van benne rengeteg trükk, ráadásul még egy anime jelenet is.
A sztori persze nem teljesen eredeti, de legalább fejezetekre darabolta, ahogyan azt kell.
Legnagyobb pozitívumok: Elle Driver jelenete, O-Ren Ishi jelenetei, A Finálé, A Finálén belül: The Bride vs O-Ren Ishi, Zenék!

2016-05-17 18:00:44 GabN (5) #102

Annak idején a Ponyvaregény nagy dumái és a Jackie Brown tempója után megmondom őszintén, hogy nem tudtam mit kezdeni a Kill Bill első részével. A második felvonás akkor sokkal jobban tetszett, de összességében nem voltam elragadtatva.

Több, mint 10 év után én viszont azt mondom, hogy zseniális az a rendező, aki leültet világszerte több millió embert egy japán harcművészeti vagy akár egy western film elé úgy, hogy (magamból kiindulva) a legnagyobb részük soha nem is nézett volna ilyen zsánerű filmeket.

Szóval ez a film nagyon ott van. Az anime, a zenék, a poénok, a brutál hosszú 40 perces akció az első rész végén és igen a rengeteg filmes utalás vagy ha úgy tetszik néhol nyúlás. Nem szép dolog a lopás, de QT mégis valahogy úgy illeszti be ezeket a saját a filmjeibe, hogy úgy érzi az ember, hogy valóban így állt össze kerek egésszé a tökéletes mű. Ha csak 1-1 dolog is hiányozna, amit a mester odaszánt, akkor már nem pont ezt kaptuk volna.

Szóval működik mind a két rész. Bár a második rész akciószegényebb, de ott is úgy elrepül a több, mint 2 órás játékidő, hogy észre sem vesszük. (Külön szerencse, hogy pont ugyanezt kaptuk a H8fulnál is.)

2014-07-12 20:18:52 flake (5) #101

És még fekete-fehér is van benne, úgyhogy már majdnem noir!!

Ugye, ezt te sem gondolod komolyan?

Na, de tényleg jó, van stílusa, és bár néhol túlhajtott, de csak annyira, amennyire az italowesterneknek is túlhajtottnak kell lenniük.

Amennyire egy japán animének túlhajtottnak(?) kell lennie.

Az erőszakorgia nekem sem jött be túlzottan továbbra sem, de ennek is olyan stílusa van, annyira parodisztikus, hogy végülis másképp el sem tudnám ezt képzelni.

Az erőszakorgia csak részben parodisztikus, és azért mert egyszerre idézi meg a chambara mozikat, a japán szamuráj filmeket, és nyomokban némi wuxiát is tartalmaz. Szerencsére Tarantino tudja, hogy ezt másképp nem lehetett volna megoldani.

A többivel kb. egyetértek. Kivéve a fekete-fehér részt.

Megjegyzem, valami beteges módon imádom ezt a filmet, és a folytatást is. Minden alkalommal képes vagyok könnyezni rajta :)

előzmény: Tenebra (#100)

2014-07-12 19:55:29 Tenebra (5) #100

Tegnap-tegnapelőtt újranéztem ezeket, mert mostanában spagetti westernezek.

Igazából fasza film ez, feljavítottam 5-ösre. Most tetszett az egyszerűsége. Igazi véres, tökös, olaszos, japános szamurájwestern. És még fekete-fehér is van benne, úgyhogy már majdnem noir!!

Na, de tényleg jó, van stílusa, és bár néhol túlhajtott, de csak annyira, amennyire az italowesterneknek is túlhajtottnak kell lenniük.

Az erőszakorgia nekem sem jött be túlzottan továbbra sem, de ennek is olyan stílusa van, annyira parodisztikus, hogy végülis másképp el sem tudnám ezt képzelni.

Mert most így sokadjára kifejezetten figyeltem arra, h ogy milyen komolytalanságokkal teszi Tarantino viccessé az amúgy 70-80-as években tök komolyan vett mozzanatokat. Pl. mikor Oren Ishi "leszámol" az őt kritizáló yakuzafőnökkel, az egy 70-es évekbeli akciófilmben még tök komoly lett volna. De itt Tarantino láthatóvá teszi, hogy egy bábuból spriccel ki a művér zuhanyszerűen. :D

Ettől függetlenül persze a kardharcok elég szépen koreografáltak, de a nagy leszámolást képileg is ironikussá teszi a fekete-fehér váltással, vagy azzal, hogy direkt sztereotip módon ostobának mutatja be az ellenfeleket.

Szóval süt erről az egészről a tisztelettel vegyes irónia. Én azt mondom, ezt a vonalat kellett volna megtartania Tarantinonak a Brigantykban és a Djangoban is, és akkor azok is zseniálisak lehettek volna.

2013-07-21 01:48:38 Hannibal Lecter (5) #99

Néhány napja (de lehet, hogy megvan már egy hete is) újfent megtekintettem. Ugyan nem egy Kutyaszorítóban vagy egy Ponyvaregény, de nem sokat veszített frissességéből és lendületéből, bár hozzá kell tennem, már nem élveztem annyira ezt a féktelen erőszakorgiát, mint 8-9 évvel ezelőtt.

2013-04-27 10:56:03 Szaracén (5) #98

Imádom! :P "Túlreagáltam!" xD http://www.youtube.com/watch?v=KFSTi17tnxk ez a szám pedig mindig ellazít! :)

2013-01-12 23:36:13 Victor Vance (4) #97

Tarantino a kedvenc rendezőm, ha új filmje kerül a mozikba, az nálam mindig piros betűs ünnep. Kicsit elfogult vagyok vele szemben, és számomra még a Halálbiztos is nagyon ott van a szeren, pedig elismerem, talán filmográfiájának az a leggyengébb darabja. A Kill Bill is visszalépés véleményem szerint az olyan kultuszmozik után mint amilyen az első három rendezése volt, de igaz, hogy amíg ott végigbeszélték a karakterek a cselekményt, itt Tarantino főképp az akcióra és a különböző filmes műfajokra koncentrál.
Amit szeretek benne, hogy látszik rajta a régi alkotások, a személyes kedvencei iránti tisztelet, odafigyelés, az összes film amit látott, az összes jelenet, beállítás képkocka a fejében van, ezt a filmőrültek tudják igazán, hogy néha konkrét kamerabeállásokat utánoz le, itt pedig több műfajnak is adózik, spagetti western, csajfilmek, chanbara, „rape and revenge”, vagy a kung-fu mozik, és amennyire nem illik bele a Kill Bill Tarantino életművébe, legalább annyira logikus lépés hogy mégis elkészítette, hiszen ezeken az alkotásokon nőtt fel, szerette, ezek miatt választotta azt a pályát, amit, és ha még az első darab kiforratlan, akciódúsabb, kitörölhetetlen állomás az ex-videotékás munkái között. De attól hogy nincs minden karakternek saját, több oldalas monológja, azért a rendező stílusjegyeiből számottevő dolog felfedezhető, az időbeli ugrások, a nyers erőszak ábrázolása, egy kis lábfetisizmus, az eredeti karakterek, amik szintén ilyen-olyan művekből lettek „összelopkodva”, mégsem túlzó őket eredetinek nevezni, és az őket életre keltő színészek, akik sosem voltak annyira csúcsformában mint a Tarantino által rájuk osztott szerepekben.
Persze egy ilyen moziban elengedhetetlen az erőszak nyílt ábrázolása, a patakokban folyó vér, végtagok levágása, és amíg a legtöbb laikus ebben csak felesleges brutalitást vél felfedezni, nem veszi észre a mögöttes tartalmat, a tényt hogy ebben a filmben (és úgy Tarantino összes mozijában) több van, minthogy egy kómából felébredt menyasszony elindul hogy végezzen gyilkosaival és mindenhol levágott, vagy megcsonkított hullákat hagy maga után. Igazi művészet ez, a rendezés remek, főleg a harci jeleneteknél, az utolsó összecsapás a japánkertben, hószállingózással egybekötve pedig művészfilmes szintre emelik Tarantino agymenését.
Ütös film még mindig, ennyi újranézés után, de Tarantino mozijait egyébként sem lehet megunni, legalábbis számomra, mert mindig új dolgokat fedezek fel benne, s bár volt már ennél jobb rendezése is, emiatt sincs oka rá hogy szégyenkezzen, főleg nem, mert a jó első részt megfejelte egy még jobb másodikkal, amibe beletette azokat a dolgokat, melyek az előzményből hiányoznak.

2013-01-12 18:55:46 Dynast Grausherra (5) #96

Nekem a Kutyaszorítóban kezdete után jutott először eszembe összehasonlítani Leone és Tarantino stílusát. A tartalomtól eltekintve azt mondhatnám, hogy a legfőbb különbség, hogy Leone tényleg egyetlen szó nélkül is tudott felejthetetlen jeleneteket alkotni, addig Tarantino hőseinek be nem áll a szájuk. A Kill Bill ebből a szempontból ki is lóg egy kicsit Tarantino filmjei közül, mert nincsenek benne igazi, Tarantinora jellemző párbeszédek, ami a filmjeit igazán egyedivé teszik. Minden más lopás innen-onnan, de a szövegek nem. Lehet, hogy ez most furcsának hangzik, de Tarantino két legjobban sikerült filmje a párbeszédek alapján a Ponyvaregény és a Halálbiztos. Utóbbiban tökélyre fejlesztette az üresség technikáját, önmagában elismerésre méltó, hogy a játékidő nagy részét ki tudta tölteni zagyva beszélgetésekkel.
Leone persze már az eredetisége miatt is teljesen más, mint Tarantino. Hiszen Leone nemcsak tartalmas filmeket alkotott, de lényegében egy új műfajt is létrehozott. Tarantino éppen a fordítottja, ő csak a már meglévő anyagból dolgozik, amit megspékel a saját stílusával. Mintha meg akarná mutatni, hogy elcsépelt műfaji klisékből is lehet jó filmet összehozni, lényegében jól készít el egy rossz filmet. A Kill Bill és a Halálbiztos teljesen ilyen, a Jackie Brown is nagyon hasonló, bár az erősen eltér a történet irányába, a Becstelen brigantik is aránylag beilleszkedik ebbe a sorba. A Ponyvaregény és a Kutyaszorítóban esetén inkább a párbeszédes bravúrok dominálnak.

előzmény: Simpleton Larry (#95)

2013-01-11 18:12:58 Simpleton Larry (2) #95

Érdekes, nekem is Leone jutott legtöbbször eszembe, nála kapni még ennyi stílust. De míg itt a szándékosan gagyi szövegek szállnak, nála ütnek az egysorosok is. (A 'Volt egyszer...' első néhány percében több 'cool' van, mint Hollywood elmúlt harminc évének termésében összesen se, s mindez szavak nélkül.) Nála valahogy működik, és talán azért mert ő a tartalmat se hanyagolta.

előzmény: Dynast Grausherra (#94)

2013-01-11 17:59:13 Dynast Grausherra (5) #94

Nekem is feltűnt (éppen a Kill Bill kapcsán), hogy Tarantino munkássága puszta felszíni művészet, belül pedig nincs semmi. A Kill Bill sem szól az égvilágon semmiről, van egy Menyasszony, aki kómából felébredve szisztematikusan irtja azokat, akik odajuttatták. Amikor először láttam, csak lestem, hogy ez most micsoda? Végignézve Tarantino munkásságát, arra jutottam, hogy nem nagyon lehet/szabad ebben elmélyedni, mert nincs miben, ezeket a filmeket csak nézni kell, mert olyan, mint a festészet (természetesen a festészetnek is lehet tartalmi mondanivalója, de Tarantino inkább olyan, mint a tájkép és csendéletfestők, ott egy szép váza, örüljünk neki). Nagyon hiányolom a hozzá hasonló rendezőket, mert nem nagyon találkoztam eddig olyanokkal, akik teljesen lényegtelen dolgokat is aprólékosan megrendeznek, mondhatni csendéletet alkotva. Tarantino mellett csak Leone filmjeiben láttam hasonlót. A legnagyobb festőnek pedig Tarkovszkijt tartom, de nála a festészet egészen másképp érvényesül, mert ott a képek már nagyban hozzájárulnak a mondanivalóhoz.

2013-01-11 17:37:08 Simpleton Larry (2) #93

Tizenévesen, alig-huszonévesen egyik kedvenc volt, de mára már hatalmasat kopott a füzetemben (három osztályzatot). Fájóan gagyi szövegek hangzanak el nevetséges karakterek szájából, roppant gyenge alakításokon keresztül. Attól pedig, hogy ha egy hiba szándékos, még hiba marad - hívják a rendezőt bárkinek, felróvandó (ha működik, akkor nem hiba, hanem eszköz - ha nem, akkor hiba, és ront az eredményen).
Az járt a fejemben közben amit írt valaki Tarantinóval kapcsolatban, "csupa stílus, semmi tartalom", és megállapítottam, hogy tartalom nélkül a stílus sem működik olyan hatékonyan, sőt.

2013-01-11 17:13:46 Dynast Grausherra (5) #92

Újranézve az tűnt fel, hogy ennyi hibát egy filmben csak szándékosan lehet ejteni. Nem akarom most sorolgatni, amúgy is több helyen olvastam erről különböző felsorolásokat. A Menyasszony kóma utáni gyors felépülése is elég megmosolyogtató, de arra gondoltam, hogy éppen ezek a marhaságok teszik igazán nagyszerűvé ezt a filmet.
A rajzfilmes résznél az jutott eszembe, hogy milyen lenne, ha Tarantino rendezne egy hasonló stílusú animációs filmet. Kíváncsi lennék rá.

2012-11-04 22:46:17 flake (5) #91

Mert az csak egy név. Nem az határozza meg a karakter jellemét. Funkcióját. Sokkal több van mögötte, több személyiség, de szerintem ezt a Vol.2 végén teljesen érthetővé válik számunkra. Igazából nem is tudjuk meg mi a "valódi" neve.

Illetve igazából végig halljuk azt a nevét, ami talán a legfontosabb a filmben, hiszen lefedi Bill és az Ő kapcsolatát. Sajnos ez a magyar szinkronban, fordításban elvész.

2012-11-04 21:58:46 THE (4) #90

Valaki tudja, hogy miért nem ejtik ki az elején a nevét a csajszinak?
Azaz csak ki van sípolva.

2012-08-09 13:38:26 ChrisAdam (5) #89

Illúzióromboló. :)

előzmény: Hannibal Lecter (#88)

2012-08-09 13:32:07 Hannibal Lecter (5) #88

2012-02-08 14:45:23 Lil Martin (5) #87

Vernita Green-ről van szó, bocsesz a fekáért. Intelligenciaszintemről meg nem árulkodik sem ez, sem ha niggert írtam volna, gondoltam ha valaki Tarantinot néz az nem akad ki ilyeneken.

előzmény: limupei (#86)

2012-01-29 19:36:36 limupei (5) #86

Mondjuk én kijavítottam volna, ha a magas intelligenciádról árulkodó "feka" szó helyett azt írod oda, akire ki kéne cserélni.

előzmény: Lil Martin (#85)

2012-01-29 19:28:59 Lil Martin (5) #85

nemtom az idézeteknél hogy lehet belejavítani, de a "kérsz kávét, ribanc?" és alatta egy másik idézet nem Elle Drvivertől származik, hanem a fekától.

2012-01-06 21:48:13 BonnyJohnny (5) #84

Azért az vicces, mikor ti ketten diskuráltok a gyerekkorról... marha öregnek érzem magam miattatok.
Választ OFF-ban kéretik, nem ide!

Amúgy ezt a filmet én is 17 évesen láttam, és nekem akkor nagyon bejött. Pedig akkor még nem is értettem a filmes utalásokat, a stílusparódiát. Azóta jobban tetszik. Vagy legalábbis jobban megtudom magyarázni, hogy miért tetszik.

2012-01-06 21:38:51 ChrisAdam (5) #83

Úgy látszik a Taranto-filmekre buknak a kisgyerekek. :) A hugom tizenegy évesen látta a KB Vol. 2-t és a Sin Cityt (tudom, nem QT, de hasonló kaliberű). Én a Kutyaszorítóbant láttam 10 évesen, bár nem emlékszek semmire. És még tudnék mondani egy kettőt.

előzmény: Rorschach (#82)

2012-01-06 21:26:15 Rorschach (5) #82

Kisgyermek voltam, mikor láttam (tíz éves körüli), akkor nagyon nem tetszett - Tarantino nyilván nem ennek a korosztálynak címezi a filmjeit. Tegnap este megnéztem, és anyám... Ez aztán a film. A sok szürke akciófilm között ez a vérgőzös, néhol egészen sokkolóan ocsmány film olyan stílusos felüdülés, amilyenre csak a legritkább esetben van példa. Tökély.

2012-01-05 11:18:56 Dynast Grausherra (5) #81

Tarantinot én nagyon nehezen tudom elhelyezni. Megértem azokat is, akik szerint a filmjei értéke egyenlő a nullával, mert igazából ez tényleg így van. Olvastam egyszer a képregényekről szóló könyvet (A képregény felfedezése), ott írta le Scott McCloud, hogy a készítők több lépésben alkotják meg a művüket (gondolat, forma, stílus, struktúra, technika, felszín). Aztán több irányból lehet végigjárni ezeket. Tarantino szerintem egyértelműen a felszín művésze, belül szinte semmi sincs, de ettől még, amit alkot, nagyon látványos, és nagyon jól össze van rakva. Lehet sokallni a vért a filmjeiben, de szerintem ahhoz kiválóan ért, hogy művészi hatást érjen el vele. Ha Tarantinot kárhoztatjuk ezért, akkor azt is mondhatjuk Artemisia Gentileschi (1593-1652) szerintem mesteri festménye a Judit és Holofernész is csak egy vérben tocsogó mázolmány. Nem kívánom hasonlítani őket, csak illusztráltam, hogy én mit tartok Tarantino munkáiban művészinek. Nem sok filmjét láttam még, de tervbe vannak véve, mert nagyon megtetszett. Annak ellenére, hogy egyértelműen érzem, hogy nem igazi nagy rendező, hanem valami, amit nem tudok magamban megfogalmazni. Nem normális fickó, de hát a normális fogalma csak egy átlaghoz viszonyított statisztikai érték.

előzmény: ChrisAdam (#78)

2012-01-04 16:52:00 ChrisAdam (5) #80

:D Jó, akkor félisten.

2012-01-04 16:28:05 Victor Vance (4) #79

Miért ne lehetne az? Számomra Isten, őrült, zseni, állat, géniusz, mindenható, megváltó, stb. :)))

előzmény: ChrisAdam (#78)

2012-01-04 16:23:47 ChrisAdam (5) #78

Szerintem Tarantino őrült, én kijelentettem magamban. Mert aki ilyen filmeket csinál az csak őrült, vagy isten lehet. Mivel az utóbbi nem lehet, ezért marad az első.
Ennyire véres filmet, még őszintén szólva nem láttam. Nem véleményezném különösen most a filmet, mert tudom, hogy Vol. 2 elengedhetetlen folytatása.
De így 100%

2011-08-07 09:24:09 Tenebra (5) #77

Mostanában néztem újra. Bár túl nagy mélységei így önmagában nincsenek, de egyszerűen élvezetes, és tele van Tarantino-poénnal. (Pl. a Buckos-Pussy Wagonos rész az annyira rá vall... :>). Meg persze a Crazy 88-as mészárlás valami mocskosul ütősre sikeredett.

2011-02-21 18:17:15 aero2zero (5) #76

Második újranézés után (mindkettőt egymás után, ugye ez egy film, csak a hossza miatt lett elnyiszálva) revideáltam a 4-est 5-re. Nincsenek jelzők Tarantinora. Ha csupán ezt a mozit rendezte volna, nálam már ezzel legenda lenne. És szerencsére nem így van!

2011-02-09 18:50:55 edi95 (?) #75

Az előbbi komot javítva nem japán alkotás hanem japán kultúra.....

2011-02-09 18:11:39 edi95 (?) #74

Hétfő előtt csak egyszer láttam már meg van vagy 3 éve és bevallom nem sok mindenre emlékeztem belőle a lényegesebb részeket kivéve . Nah mindegy a lényeg végülis az hogy így újranézve nagyon tetszett ami nálam nagy szó ha szamurájos ,kungfus ,japán alkotásokról van szó ,így izmos 7/10 nálam ami egy jó kis 4esnek megfelel ......

Tarantino 4ever ;)

2010-07-18 21:11:11 Masni (5) #73

"...amely végtelenre növeli az újranézési faktort, egyszerűen mindig felfedez benne az ember valami újat."
Ezzel teljes mértékben egyet értek. Egyszerűen nem lehet megunni. Ez is egyik jellegzetessége a Tarantino mozinak, hogy egyszerűen nem fordul elő (de persze lehet hogy csak nálam nem) hogy a könyökömön jöjjön ki a sztori, mert megunhatatlan. Persze sokat dob rajt, hogy nem egy idősíkban játszódik.

előzmény: Kalti (#72)

2010-07-18 20:52:06 Kalti (5) #72

Nagyjából jól összefoglaltad, amit én is írtam volna. Rossz úton jár, aki a történetben keresgél bármiféle mondanivalót, mert nem fog találni, de enélkül is lehet egy film jó, sőt. Talán valóban téves kifejezés, hogy érteni kell a Kill Bill-t, valóban nincs mit rajta érteni, inkább átérezni. A spagetti western és a japán szamuráj filmek zsánereit alapul véve gyúrt össze valami olyan lehengerlő stílusegyveleget, amit csak ő tud, ehhez hozzáadva a hamisítatlan QT-s fekete humort és egy adag ultradögös zenét, amelyet mindig jó érzékkel válogat. Plusz annyi kis miniatűr utalást, poént rejtett el a filmben, amely végtelenre növeli az újranézési faktort, egyszerűen mindig felfedez benne az ember valami újat.

előzmény: slozi (#66)

2010-07-18 20:30:15 Masni (5) #71

Ponyvaregény, Kutyaszorítóban, Jackie Brown....

előzmény: JeszKar (#69)

2010-07-18 20:28:04 Masni (5) #70

Ezzel olyan szinten én is egyet értek, hogy a Kill Bill utáni filmjei közül nehéz lenne olyan kalibert találni, mint a 2004 előttiekből. Bár bevallom, a Brigantikot még nem volt alkalmam megnézni :(

előzmény: JeszKar (#67)

2010-07-18 20:27:53 JeszKar (4) #69

Én úgy vélem, hogy vannak olyan filmjei amelyben elég jól találja el a kettő arányát (Ponyvaregény, Becstelen Brigantyk)

előzmény: slozi (#68)

2010-07-18 20:16:52 slozi (5) #68

Szerintem ez QT-re általánosan igaz, mert amit mond, az sosem olyan fontos, mint ahogy mondja. Azzal persze egyet értek, hogy vannak filmjei, amikben a tartalom-stílus mérleg közelebb áll az egyensúlyi helyzethez, mint máskor, de a stílus mégis mindig fontosabb.

előzmény: JeszKar (#67)

2010-07-18 20:03:54 JeszKar (4) #67

"Tarantino teljes munkássága a stílus diadala a tartalom felett"

Azért azt nem mondanám, hogy minden filmjére igaz, de a Kill Bill első részére kétségtelen.

előzmény: slozi (#66)

2010-07-18 20:00:40 slozi (5) #66

Tényleg nem nehéz érteni, nincsenek rejtett összefüggések, bonyolult szimbólumok, nincs mély üzenet, ennek a filmnek az erejét egyszerűen nem a sztoriban kell keresni. Lentebb biztos sokan megfogalmazták már azt az axiómát, mi szerint Tarantino teljes munkássága a stílus diadala a tartalom felett, ez a film pedig, azok szerint akik szeretik, valóságos stílusbravúr (akik nem szeretik, azok számára mondjuk stíluskatyvasz), és mi azt élvezzük benne, ahogy a képek, a zene, és a szerkezet összeáll egy meggyőződésünk szerint fantasztikusan szórakoztató és utánozhatatlan egésszé. Téged láthatóan nem ragadott magával a film "bája" és hangulata, nincs ezzel semmi baj, hisz az már nem axióma, hogy QT-t márpedig szeretni kell, de ha tényleg meg akarod érteni, hogy másoknak mi a pláne benne, hát szerintem valami ilyesmi. De ebben egyébként Hannibal Lecter elemzése is segítségedre lehet.

2010-07-18 19:29:07 diglett (1) #65

Így igaz és én pont ezért kérdeztem rá, mert mindenki csak azt mondja, hogy ,,nem értitek..." de senki sem fejti ezt ki bővebben. Mégis mit olyan nehéz ebben érteni?
Egyébként Truffaut eredetijét sem tartom egy hú de nagy filmnek, de ennél szerintem klasszisokkal jobb.

2010-07-18 19:12:46 Masni (5) #64

Pont erre céloztam azzal, hogy "Sokan nem értik". Mert aki érti (ergo, értelmezi, átéli, azonosul a film mondanivalójával) az nem kérdezi ezt meg. :)
Részemről a téma lezárva.

előzmény: diglett (#63)

2010-07-17 18:43:22 diglett (1) #63

És mi benne a pláne? :)

2010-07-17 17:51:28 Kalti (5) #62

Azt kell mondjam, valóban sokan nem értik, hogy mi benne a pláne, ezzel nem a "magasröptűségére" utalva, mert sztem senki sem tartja annak, de mindegy ebbe ne menjünk bele. Mondjuk abszolút tolerálom azt, hogy valakinél kiveri a biztosítékot, de a trágya, szemétrevaló jelzőkkel nem tudom miért kell ingerelni itt a többséget.

előzmény: diglett (#61)

2010-07-17 17:39:50 diglett (1) #61

,,Persze nem sokan értik"

Azt én is gondoltam, hogy ez egy annyira magasröptű, rendkívül mély műalkotás, hogy mi -akik nem tartjuk zseniálisnak- valójában képtelenek voltunk megérteni. :)

előzmény: Masni (#60)

2010-07-02 22:58:45 Masni (5) #60

A kedvenc filmem... imádom. Minden egyes kockája úgy jó ahogy van, nagyon kitalálta az egészet Q. Persze nem sokan értik, de hát nem is baj :)
Ha mindenki mindent szeretne, hol maradna ez egyén, és a szabad véleménynyilvánítás :)

2010-07-01 20:07:00 Jereváni Rádió (5) #59

Puttancsos, keresed a magasművészetet? Vedd már észre, hogy az egész egy hatlmas poén, egy ragyogó tiszteletadás olyan filmek iránt, amelyek sohasem taroztak a magas művészetbe. Helyén kell kezelni Tarantinot, ne várj el olyat tőle, amit ő soha nem vállalt.

előzmény: puttancsospeti (#58)

2010-07-01 18:40:57 puttancsospeti (1) #58

Há'mer nem érted a magasművészetet! :-D A jelenet, amikor abban a műteremszerűségben vívnak és hullik a műhó naggyon megindító.
Tarantino a B filmes elemek roncstelep világának kozmonautája. ;-)
"...és istenhulladékot,
istendarabkákat
keresgél."

előzmény: kecske (#57)

2010-07-01 15:26:36 kecske (1) #57

Sosem fogom megérteni, hogy mit esznek ezen a filmen oly sokan. Számomra egy tűzrevaló, nézhetetlen vacak - mindenidők egyik legtúlértékeltebb darabja.

2010-02-16 18:37:30 JeszKar (4) #56

A Becstelen már valóban megközelített azt az irányvonalat, amit én képzeltem, de azért ne feledjük, hogy a két Kill Bill-en túl még volt egy Death Proof is.
egyensúly, pont aaz, amely némely pontban megbicsaklik, igaz nem sokszor, nem is nagyon, de azért kicsit zavaró.
Bár legalább Tarantino elhivatottan csinálja ezt a stílust ebben a filmben, nem csak így ímmel-ámmal, mint az általam napokban látott Zatoichi.

2010-02-16 18:26:34 Kalti (5) #55

Valahol egyfajta stílusparódia is a Kill Bill, szóval nem véletlenek az eltúlzott, felnagyított elemek, én mindig hatalmasakat szakadok rajta, sztem a vígjátékot is simán hozzá lehetne dobni a fenti műfaji besoroláshoz. Mégis egyben az elődök iránti maximális tisztelettel közelít a műfajhoz, képes megőrizni ezt a kényes egyensúlyt, emiatt is nagyszerű.

Az utolsó mondathoz annyit, hogy a Becstelen brigantykkal sztem Tarantino visszatért az általa korábban lefektetett alapokhoz, a Kill Bill valóban egy kis kitérő volt, de baromi jó, kell az ilyen is, persze ha választani kéne, akkor én is amellett tenném le a voksom, hogy inkább komolyabb filmeket készítsen.

előzmény: JeszKar (#54)

2010-02-16 16:55:01 JeszKar (4) #54

Már említettem korábban, hogy Tarantino nem tartozik, a legkedvencebb rendezőim közé, de gondoltam, hogy most ennek a filmnek adok még egy esélyt, de hát maradt a négyes.
Nem rossz film, sőt néha kifejezetten erős (máskor viszont olyan érzésem volt, mintha egy bitang rossz filmet néznék.) A legnagyobb baj, hogy van olyan pillanata, ahol hihetetlenül stílusos, máskor, amikor Tarantino átesik a ló túlsó oldalára, akkor meg inkább nevetséges.
Egyébként én sajnálom, hogy Tarantino erre az ösvényre lépett, szerintem ha sikerült volna egyesíteni a Ponyvaregény egyedi stílusát,a Jackie Brown-féle komoly-felnőt történettel, akkor igazán nagy filmek kerülhettek volna ki a kezei közül.

2009-08-21 18:30:58 puttancsospeti (1) #53

Én nem élcelődtem csak ez az "anyaság"-duma borított meg! :DDDDD

előzmény: simijohnny (#50)

2009-08-21 16:34:58 simijohnny (4) #52

"(mindig egyben a két részt és mindig szinkronnal!)" Igen, úgy a jó. :) A Jackie nálam egy jó film, a Kutyaszorítóban-t pedig még nem láttam. a Ponyva az évek alatt veszített nálam az értékéből, de ezt már leírtam a topikjában is. Lényeg a lényeg, a Kill Bill mesteri és nagyszerű szórakozást nyújtó film.

előzmény: Semprini (#51)

2009-08-21 16:22:15 Semprini (5) #51

Szerintem inkább a Jackie Brown meg a Kutyaszorítóban túlértékelt, a Ponyvaregény és a Kill Bll kultstátuszával viszont messzemenőkig egyetértek. Konkrétan a Kill Bill a kedvencem tőle, annak ellenére, hogy kifejezetten kerülöm a harcművészetes filmeket, ez mégis nagyon bejött és csoont nélkül rányomrtam az 5-öst. Legalább 5ször megnéztem (mindig egyben a két részt és mindig szinkronnal!) és még nem unom.

előzmény: simijohnny (#50)

2009-08-21 16:17:48 simijohnny (4) #50

puttancs: Felesleges élcelődnöd egy kultrendező rajongóival. Én is tartom magam ahhoz, hogy a fickó túlértékelt, különösen a Ponyvaregény, de a Kill Bill-ek történetesen nagyon élvezetes filmek. Persze az említett anyaság, meg ilyeneknek közük nincs a filmhez. :D Egy élvezetes alkotás, mely nagyszerűen ötvöz különböző stílusokat, itt látszik talán legjobban hogy Tarantino videotékában is dolgozott és mindent megnézett. Imádom a Kill Bill-t, de nem szavad komolyan venni.

2009-08-21 15:51:22 wayage (5) #49

Ha ez így történt volna, akkor most lenne egy "álneves" elsőfilmes rendező, akit nagyon sokan imádnának és várnák a következő filmjét:)

előzmény: ilozka (#48)

2009-08-21 15:48:14 ilozka (1) #48

Tarantino meg kellett volna tréfálja a jónépet, s álnéven adja ezt a filmet. Akkor valószínűleg nem 3,97 pontot kap, hanem 1,07-et, IMDB-n meg egy kis lendülettel akár kettőt is...

2009-08-20 23:54:16 puttancsospeti (1) #47

Elnézést a kis floodért de ez óriási-szerintem. :-)))

"Te Tarantinot mióta tartod komolynak, illetve a filmjeit mióta tartod komoly filmeknek?"

Én aztán nem tartom komolynak, mint már jeleztem volt, de nemrégiben egy ismerősöm olyan véleményt formált a Kill Billről, hogy rögtön eszembe jutott ez a kérdésed!

Íme:"Ez a film csodálatosan szép megjelenítése az anyaságnak!"

NA! NA! Ez még viccnek is merész de ő roppant komolyan mondotta volt.

Meg, hogy : "Azt is nagyon mélyen bemutatja, hogy a különböző kultúrákat összeköti az erőszak."

Ez egy jó meglátás, de szerintem a Kill Bill nem mutatja ezt be. :-)

Talán ettől a fiatalembertől kéne ezt megkérdezned JR! ;-D

Az anyaság....

Hát igen!

előzmény: Jereváni Rádió (#30)

2009-07-10 15:12:43 puttancsospeti (1) #46

Nekem a műfordítás lényeglátása is tetszik. :-)

előzmény: osi (#45)

2009-07-10 15:01:40 osi (5) #45

"My name is Buck, and I came here to fuck!"

Azért így jobban hangzik...

előzmény: puttancsospeti (#44)

2009-07-10 14:44:28 puttancsospeti (1) #44


"Buck az én nevem

És a faszom most beteszem"


Szép vers!
Frappáns kis rigmus! :D

2009-07-07 20:49:31 aero2zero (5) #43

Így van, a második részben nyerünk magyarázatot a kérdőjelekre, ezért mindkettő megnézendő.

előzmény: morcosmedve (#42)

2009-06-06 00:56:04 morcosmedve (5) #42

A másik, h a szerző intenciói szerint a két részt (vol 1-2) egyként kell kezelni, akkor is, ha technikailag több hónapos eltéréssel került vetítésre. Egy folytatólagos egység, eltérő stílusjegyekkel. Fel lehet vetni, h egyik fele jobb, mint a másik, csak minek.
Ráadásul az első fejezet a 2-ik nélkül lényegében értelmetlen, lezárhatatlan, nincs is.

2009-06-06 00:40:44 morcosmedve (5) #41

"Egy filmrajongó filmkészítő, aki főleg a már látott és megtetszett momentumokból turmixolja össze a filmjeit." - akárcsak Shakespeare (most nem veled akarok vitatkozni, sem T-t felmagasztalni). Nem tudom, hol áll a jelenlegi kutatás, d egy eredeti ötlete sem volt, még a nevét is lopta, és totál kispolgárként élt. Ez mit von le a művei értékéből? Ki tud egyet is említeni bármelyik drámájának eredetijeiből? Eltelt 400 év.
Az avantgard azt sugallta, csak az eredeti ér valamit. A posztmodern szerint meg "minden csupán egy másolat másolatának a másolata".
Azért az esztétika ismeri a reminiszcenciát, idézetet, utalást. A "halmazati lopásból" T-nál pedig sosem lett ócska remake, mindent minőségileg fogalmaz újra. Aztán hogy ez mennyit ér, azon már lehet vitatkozni.

2009-02-13 16:39:32 largo (4) #40

A The Untouchables nyíltan másolja a patyomkint, ez tagadhatatlan, gyakorlatilag ugyanaz a jelenet, csak önkényesen és hatásvadász módon bemutatva. De Palma filmjei mind nyúlások sorozatai. Főleg Hitchcockot másolta agyba főbe.
tarantinot pedig sztem nem kell komolyan venni, ahogy a filmjei is ezt sugalják mind. Egy filmrajongó filmkészítő, aki főleg a már látott és megtetszett momentumokból turmixolja össze a filmjeit.

2009-02-13 14:45:18 critixx (1) #39

A Patyomkin páncélos említett jelenetét mint homage-t nagyon-nagyon sok film felhasználta, elég pl. Terry Gilliam Braziljára gondolni, de Huszárik Csontváryjában is van az elején egy babakocsi elgurul motívum az álomjelenetben, bár ez nem tudom mennyire szándékos.

2009-02-12 15:50:26 puttancsospeti (1) #38

A babakocsis jelenet a The Unthoudchables című alkotásban például totál a Patyomkin páncélosból lopott, és még csak annyira be sem ismerten. Ehhez képest Tarantino tényleg a szórakoztatóipar világának popkulturális kozmonautája...

2009-02-12 15:40:48 Leslie (5) #37

"Végre valaki, aki művelt: igen, én már évek óta terjesztem, hogy a Kill Bill Truffaut filmjének a "lenyúlása","

Ha-ha :) Ehhez mióta kell műveltnek lenni? Tarantino mindig is "lopott" és mindig is elismerte. Egy-egy filmjéhez (mint ehhez is) sok más filmből vesz ötleteket. De ez az ő érdemeit semmivel sem csökkenti. Amit összerak a "kölcsönzött" elemekből az mindig egy új film, ami általában ismertebb és sokszor jobb, mint az ihletforrás. Minden filmje egy popkulturális egyveleg, tele utalásokkal.

2009-02-12 15:27:47 puttancsospeti (1) #36

semmit

2009-02-12 15:27:28 puttancsospeti (1) #35

Nem igazán tartom komolynak, de a Ponyvaregényben voltak számomra elgondolkodtató dolgok, de csatlakozom jesihez. Újra megnézve több év elteltével, már feleannyira sem volt ütős. Tarantinora én nagyon senmmit nem tudok mondani. Szélhámosság amiket csinál, de azért nem is teljesen. Engem olykor szórakoztat...

előzmény: Jereváni Rádió (#30)

2009-02-12 15:13:08 jesi (3) #34

Amióta tudom, hogy az alapötlet nem Tarantino-é kevésbé tartom jó ötletek atyának: sok vér kell a nézőnek

2009-02-12 09:48:36 critixx (1) #33

A menyasszony feketében volt (1968). Francois Truffaut filmje Cornell Woolrich regénye nyomán Jeanne Moreau főszereplésével.

Azt hallottam, most Godard is perli a stúdiónév miatt, amit a ő filmje után (Külön-banda) nevezett el (A Band Apart).

előzmény: largo (#32)

2009-02-12 09:34:38 largo (4) #32

Melyik Truffaut film az?
Tarantino pedig nylítan lop, ez evidens. A Kutyaszorítóban miatt perbe is fogták:)

előzmény: critixx (#31)

2009-02-12 09:20:15 critixx (1) #31

Végre valaki, aki művelt: igen, én már évek óta terjesztem, hogy a Kill Bill Truffaut filmjének a "lenyúlása", ami mellesleg Cornell Woodrich regényének adaptációja. A Kutyaszorítóban és a Ponyvaregény az elmegy kategóriába tartoznak, nézhető film mindkettő, bár egyiket sem tartom a filmművészet csúcsainak. A Kill Bill-el kezdődően sajnos Tarantino nagyon aláadta, voltaképpen önparódiává züllesztette filmjeit.

2009-02-11 19:49:09 Jereváni Rádió (5) #30

Te Tarantinot mióta tartod komolynak, illetve a filmjeit mióta tartod komoly filmeknek?

előzmény: puttancsospeti (#28)

2009-02-11 15:19:11 jesi (3) #29

Tarantino-t régen nagyon szerettem, de egyre inkább azon a véleményen vagyok, hogy messze nagyobb a híre mint amit megérdemel. A Ponyvaregény-t amikor először láttam odavoltam, de pár hete megint megnéztem és nem nyújtott akkora élményt. A Kill Bill meg tele van bakikkal és amúgy is A menyasszony feketében volt (François Truffaut) új változata [link]

előzmény: puttancsospeti (#28)

2009-02-11 15:13:35 puttancsospeti (1) #28

Tarantínonak nagyobb a füstje, mint a lángja énszerintem. ez a film egy B filmes brutál-frázisokból összeállított valami ami valahogy vicc is akar lenni, meg azért nem is teljesen... Nem tudom. Ez má' naggyon magasröptű művészet nekem! Viccenek azért egyszer jó...de tényleg csak viccnek. Alkotásként számomra gyenge.

előzmény: critixx (#27)

2009-02-11 12:14:35 critixx (1) #27

Legalább nem én vagyok az egy, aki nem szereti Tarantino úr "művészetét".

  • 1
  • 2