Journal 64 (2018) ☆ 👁

A 64-es betegnapló
The Purity of Vengeance

(Christoffer Boe)

dán-német krimi, thriller

4,0
★★★★☆
242 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-11-16 09:41:13 ryood (5) #32

utálom ezt, hogy megfilmesítési jogok, meg szerződések így meg úgy, persze értem, de a néző, aki megkedvelte a karaktereket, akiért az egész van, az le van szarva, majd megszereti az újakat...

előzmény: Ninety-Four (#31)

2019-11-16 00:52:29 Ninety-Four (5) #31

Ez a cikk azt írja, hogy Adler-Olsen és a Zentropa igazgatója nagyon durván összevesztek, ezért az író a Nordisknek adta el a megfilmesítési jogokat. Elvileg a jogok már 2016-ban átmentek a másik céghez, viszont akkor gondolom még nem volt biztos, hogy a színészeket is lecserélik e.

előzmény: ryood (#27)

2019-11-15 21:21:20 Ubul (5) #30

nincs bajom Ulrich Thomsennel, Banshee-ben kedveltem meg igazán, csak ez az hogy nehéz lesz elvonatkoztatni, mert ugyanazt a karaktert játszák el csak nem remake, hanem folytatják a könyveket és a filmeket. Mert ha még remake lenne, akkor megértem

előzmény: ryood (#29)

2019-11-15 21:13:19 ryood (5) #29

amikor "lecserélték" a Híd c. sorozatban a dán nyomozót, Martin-t (akit a fantasztikus Kim Bodnia alakított) egy új, fiatalabb srácra, kissé csalódott voltam. aztán hamar megbarátkoztam az új karakterrel Henrikkel, és ő is kedvenc lett. persze ez más helyzet itt, hiszen ugyanazt a karakter fogja másik (amúgy remek színész) megformálni. nagyon a szívembe zártam Nikolaj és Fares párosát, és nagyon szomorú vagyok, hogy nem lesznek ők ketten többet Carl és Assad...de igyekszem majd szeretni az új filmet is...

előzmény: Ubul (#28)

2019-11-15 20:57:16 Ubul (5) #28

MICSODA? :| hát az előtt már én is értetlenül állok. az lehetetlen hogy őket lecseréljék :(

előzmény: ryood (#27)

2019-11-15 11:49:34 ryood (5) #27

érkezik jövőre a sorozat újabb darabja. magyar címen 'Hajtóvadászat' a regény, igazán remek alapanyag, kíváncsian várom Martin Zandvliet (a zseniális Under sandet rendezője) mit kezd vele.
viszont teljesen értetlenül állok az előtt a tény előtt, hogy a két szuper főhőst, Carlt és Assadot lecserélik Nikolaj Lie Kaasról és Fares Faresről Ulrich Thomsenre és Zaki Youssefre.
miért?

Marco effekten

2019-11-07 12:49:08 mimóza (5) #26

ˇˇNagyon-nagyon örülök, hogy végre sorra került, egész évben várólistán kuporgott ez a film. Veszettül zseniális az összkép, brutális a téma, amit feldolgoz... mondanám, hogy hajrá, emberiség, soha többé ilyesmit... de nem mondom... annyira már én sem vagyok naiv az idealizmusomban. Félelmetes, na, és nem javulunk. :(
Pici körben, talán, és ha sok pici kör alakul...
De itt csak a pont, pont, pont... szaporodik a mondatok végén.

ˇˇKét főszereplőnk most sem okozott csalódást, makulátlan alakítást nyújtottak, nekik köszönhetően szinte lélegzetvétel nélkül néztem végig több csúcsjelenetet. Köszönöm nekik, még ha soha nem is tudják meg.

ˇˇAz igaz történetek pedig, amiket lentebb megosztottatok, hozzátettek a borzongáshoz. Huh, nem is tudom. Vigyázzunk egymásra. Sokfelé rideg ez a világ.

2019-07-31 09:45:52 kaamir (3) #25

Ugyanolyan korrekt, profi krimi, mint a sorozat eddigi részei. Mély nyomot nem hagy, de igényesen szórakozol.

2019-07-14 10:25:08 peterhappy (4) #24

Feleségemnek mondtam épp tegnap, hogy ha már ennyire próbálják mostanság felfuttatni a magyar filmeket (és azért születtek is az elmúlt években jó, jobb alkotások), talán elkanyarodhatnának efelé is. Ott vannak a Rejtő Jenő könyvek. A Mattyasovszky Jenő-féle Hód könyvek. Üvöltenek a megfilmesítésért, ráadásul ezekkel a művekkel az idősebb generációt is simán be lehetne hozni a moziba. A Szüleim most lennének 57 évesek, de le merem fogadni, még Ők is jegyet váltanának pl. egy jobb Hód filmre.
Ezekhez ráadásul nem is kell brutális költségvetés, csak jó színészek és jó forgatókönyv, ami viszont többé-kevésbé már adott is.

A 64-es betegnapló volt az első, amit a sorozatból láttunk, de igen rövid időn belül pótolni fogjuk az elmaradásunkat. Mai mércével ez kiváló alkotás volt!

Ezek a dánok pedig valamit nagyon tudnak. Elég csak Mads Mikkelsen-re gondolnom, a Bron/Broen-re vagy a Bűnös-re, ami tavaly nálam talán az év filmje volt.

előzmény: Xaos (#20)

2019-07-07 11:41:01 somogyireka (4) #23

Mostanában többször is kísértetiesen az életem jelent meg a mozivásznon. Egy eltúlzott, felfokozott állapotában, kinagyítva láttam saját félelmeim..Óvatosabbnak kellene lennem a filmválasztással?
Vagy inkább csak jó lenne minden nagyon nehéz, de boldog pillanatban is tudni, hogy csak mozi ez meg film és ha hozzáérek kiderül, nincs is ott. Vagyis tudom, a tudás nem elég..
Nácizmus, modernkori Mengele, aki még ma is aktív, Dánia szőnyeg alá söpört története egy női sterilizáló-otthon kapcsán, Sprogø szigetén, ahova kezdetben csak azok kerültek, akik nem hozták 100 pontosan az árja magatartást, mai utóda, "leányvállalata" pedig már bevándorlók ellen szakosodott..
Nem gondoltam, hogy aktuális kínjaimat majd e kapcsán tudom kiönteni végre magam elé..hogy aztán szépen felszáradjon az, mint egy tócsa víz. Mert egy ideje bennem dúlnak és hiába beszélek róla, nem segít. Kellett ez a két óra tömény rettegés, amit ez a mozi okozott, mely által olyannyira felerősödtek a tünetek, hogy szembe kellett nézni velük.
Bonnban jártam a múlt héten, 18 éves kihagyás után. Ott szültem és most tértem először vissza. Félelemmel vegyes szégyen járt át, ahogy esténként a szállásomra mentem. Bonn és Bad Godesberg annak idején előkelő villanegyed volt, most helyenként alig láttam ott németet...Nem tudok mit kezdeni a helyzettel. Vagyis de, ám ez nem tett, csak egy érzés. Szégyellem magam megkülönböztető-magatartásom okán. A szállásadóm, aki echte német, na jó, német-svéd, szóval a filmben említett északi-germán típus tökéletes megtestesítője erre csak annyit mondott, igen, neked valószínű szembetűnő a változás, én inkább örülök, mert színesebb a táj.
De film leginkább egy extrém szigorú, "keresztény" német iskola miatti félelmem hangosította ki, mellyel az elmúlt fél évben kapcsolódom. Legrosszabb perceimben a filmbéli szigetet juttatta eszembe. Állítólag túlzok. Hát remélem. Már csak egy hét és vége, nyári szünet. Visszaszámolok. Erre pont itt a finishben nézek ilyen mozit..

2019-05-24 08:34:00 Ubul (5) #22

10 részesre tervezi az író a sorozatot, szóval remélem a filmek is utól fogják érni, és lesznek még ilyen kiváló nyomozós krimi filmek az elkövetkezendő időszakokban is. Nem érzem azt, hogy kifulladóban lenne a "sorozat"

2019-04-14 07:06:07 tomside (5) #21

Dehogynem kíváncsi.
Csurgó Gábor legutóbbi filmjét ugyanennyien látták a kt-n is, mint ezt. Pedig elvileg a kt egy szofisztikáltabb közeg. Mi lehet “odakint”?

előzmény: Xaos (#20)

2019-04-14 00:47:07 Xaos (5) #20

Nálunk a sokadik tucat limonádé vígjáték és alpári humor film készül, míg a dánok ezzel a zsenialitással rukkoltak elő.
Magyarországon miért erőltetik annyira a "limonádé" ostobaságot, holott a kutya sem kíváncsi rájuk?

2019-03-09 18:36:07 The Cortez (4) #18

Nem hát, ott sokkal durvább dolgok mennek.

előzmény: ryood (#17)

2019-03-09 15:34:09 ryood (5) #17

Hát nem ott megy epp3nseggel olyan plakatkampany és uszitas, amilyen nalunk..

2019-03-09 14:42:19 The Cortez (4) #16

„A filmben is megjelenítetthez hasonlo szélsőséges eszmék meg kis hazánkban is igen népszerűek..”

De ezek labdába sem rúghatnak a skandináv országok szélsőségei mellett.

előzmény: ryood (#15)

2019-03-09 14:25:50 ryood (5) #15

Ha jól emlékszem a film vegen is kiírják a Sprogø szigeti intézmény nogyújtó, sterilizalo tevekenyseget, ami valos, utana is lehet olvasni. Ez pedig egy fikcios tortenet, azert annyira nem erzem en ezt valosagtol elrugaszkodott elkepzelesnek, hogy egy ottani orvos folytatta aztán más módon ezt a melot..a rasszizmus el és virul váltózatlanul. A filmben is megjelenítetthez hasonlo szélsőséges eszmék meg kis hazánkban is igen népszerűek..

2019-03-09 14:03:35 The Cortez (4) #14

Leginkább Morckék asszisztensének voltak ilyen megnyilvánulásai, de szerencsére nem sok. A spoleres rész tetszett, de mint kiderült, mégsem teljesen eredeti.

előzmény: tomside (#10)

2019-03-09 11:26:49 oscarmániás (3) #13

Csak az olvassa el aki látta a filmet :
spoiler

2019-03-09 10:19:00 tomside (5) #12

Nekem tetszett. Mármint merész volt és eredeti az elképzelés. Visszanézve az emberek csoportos, gázkamrákban történő kivégzése is baromságnak tűnik. Kár, hogy az történelem, és nem fikció.

előzmény: SSlayer (#11)

2019-03-09 09:47:24 SSlayer (3) #11

Lehet a háttérben meghúzódó titkos muszlim sterilizáló náci összeesküvők csoportjára gondolt, ami azért elég nagy baromságnak tűnik.

előzmény: tomside (#10)

2019-03-09 08:34:35 tomside (5) #10

Mit értesz “burkoltan előadott hülyeségek” alatt?

előzmény: The Cortez (#9)

2019-03-09 04:05:20 The Cortez (4) #9

Sötét tónus, nyomasztó hangulat, lassú, de nem unalmas történetvezetés, jól működő, főszereplők közötti kémia, kiváló színészi játék – vagyis a Q-ügyosztály 4. kalandja, még mindig tartja a korábban megszokott szintet.
A sztori izgalmas, néhol humoros, időnként kiszámítható (főleg a vége felé), helyenként hollywoodias, valamint ezúttal határozottan politikai jellegű. A világot felkavaró balhékra reflektáló cselekmény több része, fordulata feltűnően ismerős lehet, de nem feltétlenül a regényből, hanem az egyik legerősebb francia thrillerből, a Bíbor folyókból.
A bűnösben megúsztuk, viszont ez nem az a dán film, így sajnos nem mentes a burkoltan előadott hülyeségektől. Az alkotás nem is a Spotlight, ezért az a fajta stáblista előtti üzenet, ami hatásos volt ott, az inkább kínosan hat itt.

2019-02-03 20:20:19 ryood (5) #8

írd fel egy listára!
én általában felváltva olvasok szépirodalmat és lektűrt.

2019-02-03 19:27:48 tomside (5) #7

Köszönöm az ajánlást, az előző hozzászólásodból is világos, hogy így van, de nem fog menni.
El vagyok maradva olvasással, és nemhogy ez a mostani kettő, de a következő kettő is olyan, amit másnak ígértem meg, hogy elolsvasom. (Ráadásul az egyik most megint 2000 oldalas, és nem ponyva...) Én már nem emlékszem, milyen csak úgy kiválasztani, és elolvasni egy könyvet. :D
Pedig ezt (IS!) olyan jó lenne. :)

előzmény: ryood (#6)

2019-02-03 18:33:21 ryood (5) #6

olvasd el a könyvet!
ez a legjobb a sorozatból, és maradjunk annyiban, hogy lesznek meglepetések..:)

előzmény: tomside (#5)

2019-02-03 15:19:57 tomside (5) #5

Fuh.
Óriási meglepetés, szuper, egyszerűen szuper.
Amikor összeállt, hogy mi van, a hátamon felállt a szőr előző este egy vacsora keretében ugyanis egy iráni csaj épp azt is kifejtette nekem, hogy miért nem merne Magyarországon szülni.
Ennyi érzékenyítéssel együtt belecsúszik az ötösbe.

“Kedvencem” a doki, aki ugyanolyan odaadàssal van a szociáldemokrácia irànyában, mint ahogy a demokráciában is megteremti a saját elméletét. Csak ölhessen.

Nem olvastam egy könyvet se, de nagyon szeretem a sorozatot. Azt viszont sohasem gondoltam, hogy lesz majd egy rész, amire ötöst adhatok. Tök jó!
Megéri moziba menni.

2019-01-12 20:58:09 Ivan/ (5) #4

Az előző szinte tökéletes részekre is sikerül jócskán rápakolni, így számomra egyértelműen ez lett a sorozat legjobb darabja.

10*/10

2019-01-10 17:08:57 ryood (5) #3

mesteri thriller/krimi/bűnfilm.
régóta vágytam már egy ilyen élményre (a kairói eset óta konkrétan, amiben szintén főszereplő fares fares)
moziban. ismervén a regényt, amely alapján készült (na meg az eddigi Q-ügyosztály adaptációkat) nagy elvárásaim voltak, és nem kellett csalódnom szerencsére. chritoffer boe rendezői székbe ültetése meglepett mondjuk, ő inkább szerzői fimes, de nem okozott neki gondot egy feszült szánerfilm levezénylése.
a skandináv krimiknek régóta rajongója vagyok, és ez talán olsen eddigi legjobbja. ugye bőven túlmutatnak ezek a történetek a "who-done-it" bűnügyi rejtélyeken, és megfogalmaznak valamiféle komoly társadalomkritikát, reflektálnak aktuális konfliktusokra, alaposabban, árnyaltabban ábrázolják hőseiket pszichológiailag, mint a legtöbb hasonló műfajú regény, és nem riadnak meg kényes politikai vélemények artikulálásától sem. főhőseik rendre igazi antihősök, különcök. így van ez carl mörck esetében is, akinek arab társával minden idők egyik legkülönlegesebb nyomozókettősét alkotják 8itt is van refelxió akutális társadalmi ügyre).
a 64-es betegnapló részint mementó dánia egy sötétebb korszakára, amikor még olyan borzalmas intézmények működhettek, mint a filmben látott "leányotthon", másfelől egy figyelmeztetés is a valóban mintaértékűen működő északi demokráciák alappilérei közé tartozó humanista értékek, társadalmi normák komoly veszélybe kerülhetnek, ha.. abba az irányba megyünk tovább, amerre sajnos egyre több nagyhatalom vezetője kíván vinni minket.
és az egész persze végig egy izgalmas, lebilincselő évtizedekre visszanyúló bűnügyi rejtély kibontásának lehetünk tanúi. ez a "csomagolás". nincsenek igazából nagy meglepeések a történetben, de mégis működik a dolog, sőt! nem akar parasztvakítani megdöbbentő fordulatokkal, amit viszont ad, az nagyon élő, igazi, feszült. érdemes viszont elolvasni a könyvet is, ugyanis ott a befalazott "múmiák" odakerüléséről is van egy cselekményszál, ami viszont az egyik legerősebb twist, amihez életemben volt szerencsém.
ott van a szokásos fanyar dán humor is, a színészek pedig egytől egyik hibátlanul formálják meg karaktereiket.
ennél jobb évkezdet a moziban nem kell.

2018-11-15 11:29:50 ryood (5) #2

"Először a Skandináv Filmfesztiválon mutatják be Magyarországon A 64-es betegnapló-t, a Q-ügyosztály negyedik történetét. A film, mely néhány hete debütált hazájában, minden idők legsikeresebb dán mozibemutatója. Ez a thriller most hónapokkal a magyar premier előtt tekinthető meg."

Lars von Trierrel és Q-ügyosztállyal borzongat a skandináv filmfesztivál

2017-09-14 18:34:01 ryood (5) #1

lám-lám!
christoffer boe rendezi ezúttal. a rekonctrukció nagyon jó volt, remélem minőségi javulás lesz.
már csak azért is, mert a hajtóvadászat mellett, ez a 64-es betegnapló a legjobb regény a sorozatban.