Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Itt, a megoszló vélemények tengerében, és, ha már locsog-fecseg akkor újra is néz, szóval, megint bevizsgálva, még mindig nagyon értékes darabnak tartom. Elképesztően jól megkoreografált harcművész-jelenetsorok vannak benne, annyira szellemes megoldások, hogy az ember nem is áll neki azon tökölni, hogy ha nyitott tenyérrel feltartóztat valaki egy regiment géppisztolyskulót a levegőben, akkor hogy lehet, hogy egy furkósbotot meg nem. Mert nem is érdekes... szóval, káprázatos látványosság ez, egy nehéz, hosszú kabátban ilyen műugrókat megszégyenítő Auerbach-ugrások nyitott bicska- meg csukamozdulatokkal, csak úgy, földről, háááá... de nekem meg Monica Bellucci sem egy kiszáradt múmia, hanem egy érett ékszerdoboz, Carrie-Anne Moss meg ht örökszerelem. Fekete latex dominaszerkóban, motoron, repülve, ágyon, bárhol. És hogy a zioni fekete csajokról már ne is beszéljek, burjánzó életjelenség, amiért érdemes megharcolni egy rakat olajos gépmonstrummal. A sztori itt-ott nyekereg, és nem minden követhető igazán logikusan, az Építész meg az Orákulum szövege meg aztán főleg nem, de a Kulcskészítő szerepe is erősen támadható száraz észérvek mentén, de bevallom, a fenét se érdekel. Mondjak a zioni hajóskapitányok meg a vének tanácsa kissé izé, szóval nem annyira, de belefér, na.
Azt hiszem igen. Igazából csak annyit tudok, hogy az eredeti sztori japán eredetű. Hogy a Reloaded konkrétan honnan merített, azt nem. :)
előzmény: manuva (#70)
Vagy Páncélba zárt szellem?
előzmény: manuva (#70)
Mit értesz japán eredeti alatt, az Animátrixot?
előzmény: Dangar (#68)
Kedvet csináltál hozzá.. lehet, hogy előveszem.
előzmény: Dangar (#68)
Ez is igaz. Ha már az elsőben megemlítették az utolsó várost, csak nem hagyhatták lógva a dolgot.
Hanem ez a Mátrix-világa, itt azért nem nehéz felülírni a dolgokat. :) Képzeld el pl. azt az eshetőséget, hogy kiderül, Zion csak egy legenda, vagy a gépek újabb trükkje. Esetleg tényleg létezik, de nem ilyen népes underground mad max placc, hanem csak egy föld alá süllyedt London vagy Tokyo vagy ilyesmi. És csaknem teljesen üres. Neo kiakad ("EZ, Zion? Ezért hagytam ott a jó kis melómat a mátrixban?"), de aztán felbukkan Niobe meg a többiek, ésatöbbi...mindegy, nem tervezem, hogy beállok harmadiknak a W tesókhoz :D csak az ő verziójuk valahogy nem az igazi...
Amúgy a japán eredetit nem láttam, talán ott is így oldották meg.
előzmény: Ugor (#67)
Az ember végiggondolja, hogy ok, itt van egy világraszóló sikerfilm, az első rész akkorát beütött, mint egy atombomba, igen ám, de hogyan tovább? Szóval, megvolt az alapkonfliktus, a szembenálló felek, és nyilvánvaló, hogy az első rész úgy végződött, hogy megvan az új csodafegyver, az igazi nagy Ő, aki majd képes lesz rá, hogy. És akkor hogyan folytatódjon? Mi legyen Zionnal? Ne legyen, vagy ne is mutassuk, mint Columbo feleségét, csak beszéljünk róla? Én megmondom őszintén, nem tudom, hogyan lehetett volna ezt jobban továbbvezetni... nekem így volt fogható, meg együttérezhető.
előzmény: Dangar (#66)
Szimplán a saját, s egyben az emberi faj (tudat) túléléséért küzdenek. A filmek tétje is nagyobb lenne, hiszen ha csak néhányan maradtak, minden elvesztett csapattag egy újabb szeg az emberiség koporsójába (márpedig kockáztatniuk kell, hogy másokat is felszabadítsanak). Nálam a Zioni sokaságban elveszett valami ebből a rideg, virtuális csatából.
De abban egyetértek, hogy így valószínűleg nem tudták volna kitolni a sztorit 4 filmre (igaz, a kritikákat ismerve talán nem is kellett volna...), plusz nekem sem volt bajom az új szereplőkkel. :)
előzmény: Ugor (#65)
Csak azt gondolom, hogy azért kell az a Zion... mert a maroknyi elszigetelt hős miért küzd emberfeletti erőfeszítéssel? Valami plusz motiváció, hogy az ott lapuló nőkért, gyerekekért, a maradék menekültért. Hogy bejöttek új, más típusú szereplők is más irányokból, hát nem baj, szerintem csak gazdagítja a történetet, talán ez az egyik kulcsa, hogy nem fullad bele valami kétpólusú unalomba a három rész, ha már ilyen hosszúra ki kellet nyújtani.
előzmény: Dangar (#64)
A Zionos részek borzalmasak. Szvsz az egész tömegjelenetes, vudupartizós, tanácskozós dolgot ki kellett volna hagyni, mert nullázza az első film elszigetelt, gépies feelingjét (mellesleg abszolút nem is illik a képbe). Sokkal erősebb, nyomasztóbb volt a két világ kontrasztja úgy, hogy a valóságban már csak egy maroknyi ellenálló küzdött a Matrix digitális végtelenjével. Azt sem értem (csak sejtem...), hogy a púdermúmia biodíszlet Bellucci hogyan, s miért került be a stábba, mert kb. annyira illik az egész M-univerzumba, mint Smith ügynök egy virágkötő tanfolyamba. Ha az ember kirakatcsöcsöket akar látni, nem egy filozófikus sci-fi-re fizet be.
Viszont az akciójelenetek tényleg parádésak! Látványosak, hosszúak, izgalmasak - pont ahogy kell.
Danke!
előzmény: BonnyJohnny (#62)
Vannak olyan különleges programok, mint a Kulcsmásoló, a Merovingi, vagy az Orákulum (amiknél ez nem működik). Talán régebbiek, mint maguk az ügynökök vagy valami magasabb szintű protokoll. (Beállítás kérdése, de) van, amihez a vírusírtónak is engedélyt kell kérnie.
előzmény: dikalosz (#61)
A semmiből felbukkant egy kérdés a fejemben a Mátrixszal kapcsolatban.
Az ügynökök ha jól emlékszem a programok 'teste' fölött tudják átvenni a hatalmat, egyik pillanatról a másikra. Ezért van az, hogy míg a főhősökbe nem, úgy a mátrixban lévő random 'emberek' bőrébe kényük-kedvük szerint beférkőznek, s ugyanígy el is hagyják őket. Ha ez így van, kérdem én, az autópályás jelenetnél miért nem szállták meg a kulcsmásolót? Ha emlékeim nem csalnak, ő is program, s nem élve, hanem holtan akarták látni (nem a már független Smith-ről beszélünk ugye, hanem a gépek oldalán álló ügynökökről, akiknek az egyetlen feladatuk megölni Neoékat, s megakadályozni mindent, amihez közük van). Sőt, gyakorlatilag bárki, aki nem plug-in-es hybrid (a zioni nyaklyukas csibészekre gondolok), az elméletem szerint egyszerűen megszállható lenne. Vagy mi ebben a logika?
Ha már felmerült bennem gondoltam a végére járok, bár lehet, hogy egy-két dologra rosszul emlékszem.
Az első részt vagy féltucatszor láttam már, de a folytatásokat teljes egészében eddig csak egyszer - azt is vagy hat-hét éve, mikor még a filmes tapasztalatom és érdeklődésem igencsak fejletlen volt zsenge tizenévesként. Még régi VHS kazettáról láttam a Reloaded-et is, aminek egyes jeleneteit persze sokszor meg-megnéztem újra, akkoriban nagyon tetszett oda és vissza voltam, főleg, hogy szinte az első igazi, komoly akciófilm volt a Mátrix-trilógia, amit láttam.
Mindig is sejtettem, hogy egy másodszori megtekintés az évek múltán, érettebb fejjel csak átlagromlást okozhat a filmnek, de hát egyszer mindennek eljön az ideje. Annak idején, mikor a regisztrációm napján bőkezűen szórtam az ötösöket, természetesen a Reloadednek is zseniálist adtam. Aztán az évek múltával és az osztályzati módszereim változásával ez négyessé avanzsálódott, de most az újbóli megtekintés után ez egy harmatos hármas lett. (Majd kettes.)
Rettenetesen csalódott vagyok, mert a film szórakoztató, látványos, popcornmozi. Tényleg az. De csak ha az ember igyekszik nem figyelembe venni a rettenetesen megcsavart történetet, a sablonos sallangokat, amikkel bombázza a nézőt Morpheus és persze mindenki, aki szóhoz jut, vagy túlzó, logikátlan, hatásvadász jeleneteket, a kínosan rossz, gyenge finálét. Csak hát az a baj, hogy muszáj ezeket is figyelembe venni. Van néhány kitűnő, sőt zseniális jelenete a filmnek. Ilyen az Keymaker kiszabadítása utáni akció, az autópályás üldözésig, mert az megint túllő a célon és inkább lesz unalmas, mint feszültséggel teli.
Bár az egész filmre igaz ez a kijelentés és rájöttem arra is, hogy tulajdonképpen a hihetetlen szupererővel és többszörözéssel, miegymással elveszik a tét. Már csak egy látványosan, jól kinéző cucc lesz, amiben nincs izgalom. Hiába támad rá Neo-ra ezerkilencszázhetven Smith, ugyanolyan nyugodtan nyúlunk el az ágyon, mint előtte. A Mátrix világában alapvetően ezzel van probléma, ugyanakkor az elsőnek csak a végén áll fel ez a fejlemény. A szupererő és bármilyen más képesség túlzását persze nem csak itt tolják el, rengeteg film van, amiben így tálalják fel a szuperképességet, amit aztán persze egy egyszerű, buta megoldással semmisítenek meg. A fináléban szereplő Trinity feltámasztással pedig pont ezt erősítik meg. Bármi történik bárkivel, ha fontos szereplő - márpedig egy főszereplő az - akkor úgysem esik baja. Még fel is támadhat a halálból. Az hagyján, hogy az első részben történteket fordítják ki és gyúrják be újra, de olyan színtelen-szagtalan és ostoba az a jelenet, hogy majdnem kihajítottam a monitort. Se nem romantikus, se nem giccses, se nem megható, se nem katartikus, hanem esetlen és olyan, ami után erőteljes szemforgatások, szemöldökráncolások és mély sóhajok következnek.
Ugyanígy a stáblista előtti hirtelen izgalom: Neo kómába esik, vajh' mi történik vele? Hát hogy sokat nem aggódok érte, az hótbiztos.
Így száll hát sírba a tinédzserkor. Mátrix: Reloaded újranézés közepette.
Erős kettes. 40%
Én a harmadikkal együtt, egészében szeretem.. Bár nem ér az első, és az Animátrix nyomába. De izgalmas, érdekes, impozáns próbálkozás..sokszor láttam már.
A nézők egy részének, minden akciójelenet, legyen az akármilyen jó is, 2 perc után unalmas. A másik részének meg minden párbeszédes részre igaz ugyanez. Nem rossz film ez, de úgy igazán, önmagában s egészsében nem lehet szeretni.
Nem tetszett. Nem tudtam a parádés első rész folytatásaként (sem) értelmezni. 15-20 percenként mondtam magamban, hogy "na ez szuper volt", majd a végén úgy álltam fel a monitor elől, hogy elpazaroltam az életemből két órát. (A harmadik rész esetében ugyanezt éreztem).
Az autópályás jelenet menti hármasra.
De könnyen lehet, hogy bennem van a hiba. Lehet, hogy újranézés után javulna a jegy, de benne van a pakliban, hogy nem, sőt... tárgytalan, nem fogom újranézni.
Mikor az Építésszel találkozott, azt hittem egy Man in Black-féle csattanó lesz a rész vagy a trilógia vége, hogy az egész Mátrix csupán pár gyerkőc számítógépes játéka
Szerintem már csak önmagában a párbeszédek miatt is minimum közepes film :)
Ja, és Trinity feltámasztása a "hónap vicce".
Azt szokták volt mondani a Mátrix-trilógia kapcsán, hogy az első a születés, a második az élet, a harmadik pedig a halál.
Végtére is, majdnem. Az elsőbe sikerült belepakolni a születést és az életet, a halál már a második részben jelen van - már, ami a gondolatiságot, és a "filmszaki" dolgokat illeti. Anno, jó pár évvel ezelőtt, mikor még először láttam ezt a második részt, még tetszett is. Úgy látszik, azóta megértek dolgok idebent. Most, harmadszori megtekintés után tényleg katasztrofális - sajnos. Szánom-bánom, mert az első rész az egy tömény esszencia mind filozofikus (még, ha csent is légyen a japán anime-világból), mind filmkészítés szempontjából. Bár, a dialógusok abban sem, ebben sem a legkidolgozottabbak. Ez a film puszta látvány, ahol a parkban való bunyóban felfedezhető "Mortal Kombat"-féle video-játék-elemek, szerintem borzalmasak, de az autós üldözés tényleg nagyon rendben van.
A sztori pedig ... pffff ... ... megértem a készítőket, mert az egy dolog, hogy már akkor, amikor még az első rész készült, tudták, hogy lesz még kettő. Rohadt mód nem kellett volna. Azzal együtt hallani lehetett, hogy a forgatókönyvírók bajban vannak, mert rengeteg volt az ötlet. Ezek után kíváncsi lennék a többi ötletre. Ez valahogy nem AZ volt.
Egyébként némileg csodálkozom két dolog miatt is több véleményen, ami eredhet a filmes műveltségem hiányosságaiból is. Meg kell adni, hogy a folytatások messze nem lettek olyan egységesre csiszolva, mint az előzmény, ez szinte lehetetlen is lenne. Ugyanakkor a gondolatiságot teljesen hiányolni például a merovingi-jelenetek fényében furcsának hat, ahol a cyberpunk világban egy számítógépes program a dúsgazdag milliárdosok miliőjében francia akcentussal elmélkedik azon, hogy a nyelven káromkodni olyan, mintha selyempapírral törölné a seggét, majd kulinárisan felizgat egy barbit, hogy az passzióból leszopja őt az ultramodern vécében. A tökéletesen elgépiesedett világ (vagy ha úgy tetszik, futurizmus, modern világ imádat, fejlődés-fanatizmus) dekadenciáját és értelmetlenségét ilyen frappánsan bemutatva még nem láttam sehol.
A Kulcsember utáni hajsza fél órájának kiválóan koreografált akcióhalmazát (szellem-ikrestül) pedig se előtte, se azóta nem tudta senki filmen felülmúlni nálam. Hogy ezt lehet-e akkor korszakalkotónak hívni? Az én olvasatomban mindenképp.
Szerencsére ez sincs részletesen kifejtve a filmben.
Neo becsatlakozás nélkül hálózatra kerül, mert ő a helyi szupermen, és megteheti. Minden gép hálózaton van, amik nincsenek a Mátrixban, azok is. Szerintem így kapcsolja le őket. Mivel ez nem egy bejáratott eljárás, a világok között ragad a tudata, ami se nem a Mátrix, se nem a gépek hálózata, se nem a hétköznapi tudatállapot.
előzmény: simijohnny (#51)
Tudom, hogy sok helyen nem érdemes logikát keresni, de árulja már el nekem valaki, hogy hogy a viharba tudja megállítani Neo az őrszemeket a mátrixon kívül? Aszongya: "Valami változott."
Mellesleg azon elmélkedem, hogy az első részben több dolog történt, mint a két folytatásban összesen. Ez a második rész még viszi a pálmát... borzasztó.
Újranéztem sok-sok éve után. Fölkúszott 3-ról 4-re. Ki hitte volna? Most megnézem a Forradalmakat is. Kíváncsi vagyok, hogy elmozdul-e az 1-ről.
A kommentek elején látom sokan fikázzák a filmet. Igaz hogy közel sem lett annyira jó mint az első rész. De számomra még ez is egy 4/5, Smith miatt:) Hatalmas szövegeket nyom Neonak:D
138 perces "levegőben lógás".
hm... én nem igazán tudom, sokaknak mi a bajuk a 2. és a 3. résszel. Ha csak nem az, h nem hatott az újdonság varázsával, mint az első. Van egy gyanúm, mégpedig az, hogy ha (nonszensz, de a mondanivalójára koncentráljatok) készítettek volna egyből egy 6 órás filmet, amiben benne lett volna mind3 rész, senki nem mondta volna, h az eleje minejó, a második része meg milyensz...r
Minden úgy jó ahogy van, még most megnézve is.
Mély párbeszédek, rendezés, fényképezés, vágás.
Ebből a részből sajnos csak egy közepes akciófilm lett. Kár.
Ne vedd zokon, de sztem kicsit túl bátran dobálózol olyan nagy szavakkal, mint pl. a korszakalkotó. A Sejt képi világa kétségkívül hatásos és egyedi, de korszakalkotónak nem mondanám. Azért a Mátrixnak nem kis hatása volt a filmek látványvilágára, egy évre a bemutatása után a legvackabb kis akcióizében is bullettájmoztak, a Sejt esetében nem emlékszem ilyesmire...
Jó, akkor legyen tökéletes:) Végülis valóban nem találok benne kivetnivalót, legfejjebb csak azt tudom mondani, hogy nem annyira briliáns, hogy 100%-osnak mondjam, de érvek szintjén nem nagyon tudok belekötni, mert szeretem minden pillanatát.
Még egy kérdés: Akkor a Sejt képi világa sem korszakalkotó?
Amúgy Olórin, az első résszel mi is a baj, ami miatt csak "majdnem" tökéletes?
Abban értünk egyet, hogy az adagolás lehetett volna jobb, úgy értem az utolsó 30 percben túl sok zúdul ránk, ezt valóban eloszlathatták volna korábban jobban is (bár még így sem zavart ennyire), de semmi olyannal nem értek egyet, hogy a második rész filozofálgatása felesleges lett volna... szerintem külön jó, hogy nem CSAK egy látványcentrikus film, és erőltetettnek sem érzem benne a filozofiai töltetet.
előzmény: Olórin (#40)
igen, Shakespeare is az egszerű nép körében volt a legnépszerűbb.
az a baj, hogy a popcorn mozi manapság valami szerencsétlen módon szinte a szinonímájává vált az ócska hollywoodi tucatfilmeknek, és ha valamiben van egy szemernyi gondolat, azt máris kiemelik ebből a fogalomból.
előzmény: deviant (#35)
"a második rész extrái közt miket meséltek..."
naná, hogy mindenféle félisteneknek elmondják magukat az alkotók az extrák közt, ne viccelj... ha ezeket mind komolyan vennénk, minden második popcornfilmet korszakalkotónak kellene neveznünk..
"elég hülyén nézett volna ki, ha az autópályás jelenet közepén meséltek volna a többi mátrixról."
valóban, de ki mondta, hogy kellett volna? az első részben a gondolatiság szépen volt felépítve, fokozatosan, egyenletesen, itt meg bénán ránkzódítják két óra ostoba akció után. Az egészet máshogy kellett volna.
:D
előzmény: deviant (#38)
"Egyrészt legközelebb több szerencsét a helyesírással..."
egy teljesen új, forradalmi szövegszerkesztővel írok, de még lehet, hogy nem tökéletes. :)
előzmény: Dió (#33)
Okés, mostmár azért leszek zavarban, mert már baromi régen néztem végig az első extra lemezét, csak arra emlékszem, hogy a második rész extrái közt miket meséltek... szóval beismerem h lehet h az első rész már ellőtt minden dolgot, de mivel a második látványban túlmutatott rajta, megkockáztatnám az ellentétét is.
DEHOGYNEM! Éppen ez az, hogy az első részben már használták azt a technikát! És pontosan csak az a különbség, amit írtál: a másodikban több Smith bunyózik, mint az elsőben.
előzmény: Dió (#33)
igen, popcorn jelző ma már abszólút pejoratív. ma a tömegkultúra és klasszzikus kultúra nem választható szét egyértelműen. de ez régen sem volt már így. például mozart a klasszzikus zene egyik legnagyobb alakja, mégis ő volt az első, aki eljutott az ún. pórnéphez, sőt egyes műveit a korban csak ezek az iskolázatlanabb rétegek hallották vagy azok, akiknem nem voltak annyira sznobok (mint salieri is az amadeusban).
előzmény: Olórin (#32)
"azért, mert egy filmben (a Mátrixban) van gondolat is az akció mellett, attól még nem lesz valamiféle "magasművészet"."
Nem mindegy milyen, és mennyi gondolat van benne. A Mátrix első része - nekem úgy tűnt - túllépte a popcorn-korlátot ezen a téren.
A második finisében nem értünk egyet, annak a filozofisztikálásnak ott kellett jönnie, elég hülyén nézett volna ki, ha az autópályás jelenet közepén meséltek volna a többi mátrixról.
előzmény: Olórin (#32)
Egyrészt legközelebb több szerencsét a helyesírással, másrészt én technikákról beszéltem (a forradalmit pedig az autópályás jelentre mondtam, nem a filmet neveztem forradalminak), tehát pölö arról, ahogy az autópályás jelenet 1-2 szcénáját létrehozták. Aztán persze még kiderülhet, hogy volt ilyen, de a gyanúm fentáll...
Bottom line: nem attól korszakalkotó, hogy az eddigi 1234 Smith helyett most 1235 Smith van, hanem h korábban még nem használt technikákról van szó.
előzmény: deviant (#29)
De, beszéltünk már erről, méghozzá nem is egyszer. Attól meg nem korszakalkotó valami, hogy mondjuk mutatnak egy robbanást, ami nagyobb mindennél, amit eddig láthattunk. Az első a stílsuának, képi megoldásainak hála forradalmi, de ezeket a megoldásokat a második rész már csak ismételgeti, semmi újat nem talál ki, ahogy azt deviant is írta lejjebb.
"máshogy értelmezzük a "popcorn-mozit""
az lehet. a popcorn-mozinak nem feltétlenül kell butának lennie, és csak azért, mert egy filmben (a Mátrixban) van gondolat is az akció mellett, attól még nem lesz valamiféle "magasművészet". (És ezzel persze egyáltalán nem leszólni akarom) A Mátrix sztem egy intelligens popcorn-mozi, ennyi.
"az utsó 30 perce annak is elég tekervényes"
inkább zavaros és buta, pedig nagyon okosnak akar látszani. Olyan érzésem van, hogy a Wachowskiék a forgatókönyv kétharmadánál rájöttek, hogy eddig csak akció volt a filmben, és gyorsan bele akartak erőltetni valamit, ami nagyon magasröptűnek tűnik. Sztem szánalmas.
előzmény: Dió (#28)
ügi ki = ugrik ki
nem törökül akartam... :)
Ez gonosz volt:)
előzmény: deviant (#29)
akkor holnap építek egy 350 emeletes felhőkarcolót, és filmre veszem, ahogy egyszerre 1238 smith ügynök ügi ki a legfelső emeletről, köznben neo egy ütéssel leteperi őket. ilyen még nem láttunk, akkor most ettől már forradalmi filmet látnánk.
előzmény: Dió (#28)
Hú, erről épp most robbant ki egy jó kis vita :)
Vagy fogalomzavar, vagy csak máshogy értelmezzük a "popcorn-mozit". Sztem kár azon vitatkozni, h melyik értelmezése a helyes, nálam a popcorn-mozi egy túl sok mélységet nem mutató, a szemnek kellemes, az agynak inkább pihentető film. Hát, ezt nem mondanám az első részre :) A másodikra inkább, bár az utsó 30 perce annak is elég tekervényes, de abban még mindig inkább a látványon van a hangsúly. Az első részre ez utóbbit NEM mondanám.
Pfff... hányszor fordult eddig elő, hogy 3 km-nyi autópályát építettek egy film kedvéért? Hány ilyen képi megoldás volt eddig filmen, mint amitől az autópályás jelenet hemzseg? Mivel sztem egy sem, arra akár mondhatom is, h korszakalkotó :) Amit arra mondtál, h miért nem tetszik az a jelenet (ezt is mintha most szoptad volna ki, mert h nekem eddig nem mondtad, az ziher), azt meg se hallottam, sőt, nem is értem.
előzmény: Olórin (#18)
Miről valószínűleg van, de értelme kevésbé. Bocs hogy erre még válaszoltam, én nem fogok többet off-topicolni.
nem fogok veled vitázni, mert nincs miről.
előzmény: -senki- (#24)
Ki mondta, hogy a LOTR elmélyültebb? Egyáltalán ki mondta, hogy ami elmélyültebb (akármire is célozz ezzel), az biztosan jobb is? Nekem az tetszik jobban, neked ez. De ha Te pl. beírhatsz a Mátrix 3hoz olyat, hogy felejtsük el az előző véleményeket, mert nem értesz velük egyet, vagy röhögsz a King Kongnál azon, akinek veled ellentétben tetszett, akkor igazán nem kéne ugrálnod, ha valaki anélkül írja le a véleményét, hogy másokat gúnyolna közben.
"ne fikázátok ennyire egy filmet amit lehet jobban meg se néztetek"
Öreg! már ne haragudj, de honnan a fészkes fenéből veszed, hogy mennyire néztük meg és hányszor? Az efféle kijelentésekkel nyugodtan spórolhatsz.
Na ne nevetesetek már hogy mindkettőtöknél mind a három Gyűrűk Ura film 5-ös.
Nem mondom hogy a három Mátrix a legjobb film a világon de a Gyűrűk Ura ennyivel véletlenül sem elmélyültebb film.
Annak nagy része is csak cselekmény, történet elbeszélés meg csata jelenet.
Ha tektek az az univerzum tetszett jobban akkor oké, de légyszíves ne fikázátok ennyire egy filmet amit lehet jobban meg se néztetek.
De ha jól esik tegyétek, nem szólok hozzá többet, ocsárolni baromi egyszerű.
ilyet szerencsére én nem olvastam, de tudom, hogy szegény JRRT haláláig tiltakozott azellen, hogy a LOTR egy világháborús allegória lenne Hitler-Szauronnal, Mussolini-Szarumánnal stb. stb, de amíg pár ember attól érzi marha okosnak magát, hogy mindenbe belemagyaráz mindenfélét... mondjuk az a baj, hogy megéri nekik, anno nem egy könyvesbolt toplistáján láttám előkelő helyen ezt a Mátrix-filozófiás vackot.
előzmény: deviant (#22)
egyszer olvastam egy ilyen tolkienről is. nem mondom, hogy rossz olvasmány volt, mert jól elderültem rajta, de olyan szinten nem volt semmi köze tolkien szelleméhez, hogy az már fájó volt.
előzmény: Olórin (#20)
jó, nekem negyedik már soknak számít. :)
Igen, az már egyenesen röhej, hogy könyveket adtak ki "A Mátrix filozófiája" és hasonló címekkel...
Forradalmak és sokadik nézés??? Borzalmasan hangzik:) Valami szörnyű bűnt követhettél el előző életedben:)
nem arról van szó, hogy popcorn vagy nem popcorn - még szép, hogy mindhárom popcorn! mi lenne az első, rétegfilm? haha. :) akkora kultusza volt (talán még van is), mint a ház. áltudományos mővek, belemagyarázós dokumentumfilmek sora jelent a mátrix mélységeiről. szerintem ekkor nem kezelték helyén a filmeket, ma már talán igen. mert hol is tartanak? az első a korszakalkotó akciófilm. nem több, mert közben belátta más is, hogy nem a mátrix az alfa és az omega. több film, regény, novella is rácáfolt arra, hogy a mátrix nem elsőként beszélt arról, amiről. azt viszont el kell ismerni, hogy újszerű, tetszetős csomagolásba pakolták. az első filmben nagyon jó arányban pofáztak értelmesen és lőtték egymást ritmusosan. a folytatásban már felborult az egyensúly, az okos szövegek okoskódóak és egyszerre végtelenül primitívek lettek, a látványos akciók céltalanok és véget nem érőek (a forradalmakaz sokadik nézésre sem tudom hova tenni!).
Korszakalkotó? Ajjaj, érezted Te, hogy emiatt bizony le fogunk ugatni:) Az első rész, az igen, az korszakalkotó volt. Ebben van egy látványos autópályás jelenet, azon lehet vitatkozni, hogy kinek mennyire tetszik (nekem nem igazán, mert bár vannak nagyon jó pillanatai, borzalmasan műízű és öncélú az egész), de semmiképpen nem korszakalkotó. De amúgy ezúttal is Te vagy az, aki nem a helyén kezeli a filmeket, már bocs:P. Azt mondod, hogy ez a folytatás popcorn mozivá butítja az első részt - miért szerinted az első mi volt, ha nem popcorn mozi? Az első is az, a második is, csak utóbbi szar, előbbi meg (szerintem) közel tökéletes. Úgyhogy nyugodj meg, mindenki úgy kezeli a Mátrix 2-t, ahogy kell, vagyis popcorn moziként:)
A harmadik mondatodba olyan szívesen belekötnék, mint a nyíl, de ezt a vitát most inkább lespórolnám :)
előzmény: deviant (#16)
én helyén kezelem az összes mátrixot. utálom mindhárom filmet. :) az viszont tény, hogy az első egy korszakalkotó akciófilm (semmi több!). a folytatásokban már nem található semmi forradalmi, csak az első vizuális effektjeit ismételgetik és hatványozgatják benne. nagyon gyorsan elkoptak ezek a filmek, már senki sem beszél róluk, mint annó az első rész után.
az animátrixot viszont továbbra is nagyon szeretem.
Ebben még csak véletlen se reménykedj :)
Amúgy a "szar" filmekben általában nem szerepelnek korszakalkotó autósüldözések és hasonló szinten koreografált verekedéses jelenetek. (És lehetőleg ne ugassatok le emiatt a szó miatt, hanem előbb gondoljatok bele:)
A másik meg h elég gyakran kapom azt, ha egy filmhez beírok valamit, hogy nem a helyén kezelem az adott alkotást, és ezért formálok téves véleményt róla... hát tessék, itt az én élő példám, a Mátrix 2-t a helyén kell kezelni: egy korszakalkotóan látványos, baromi szórakoztató popcorn-movieként. Onnantól, hogy az első rész végefőcíme legördült, már bőven lehetett (volna) sejteni, hogy ez a filozófiai mélység és innovativitás egy folytatás keretén belül egyszerűen NEM ismételhető meg. Épp ezért kell popcorn-movieként kezelni a reloaded-ot... az más kérdés, hogy van, aki nem hajlandó feldolgozni, hogy az első részt kicsit lebutították popcorn-szintre, én ezt készséggel el is fogadom (mármint h egyeseknek ez fáj), de egyesek pedig elfogadhatnák, hogy ezt elég sokan nagyon szórakoztatónak találják :) A közepe sztem ez picit leül (nem az akciójelenetekre gondolok), de az utolsó 30 perc sztem egyszerűen fenomenália.
előzmény: Ivan/ (#12)
Én igen, bár nem is önálló film mivel több részes ugye. Azért ne felejtsük el vana akinek tetszett. Csak ennyi.
ezt nem nevezném filmnek.
Még pár nézés, és belátod a többségnek igaza van:) Szar film ez a javából:)
előzmény: Dió (#10)
Végre:) Így már nyugodtan alhatok:)
előzmény: Dió (#10)
Viruljatok, újranézve visszavettem négyesre :) Annyi kellett hozzá, h közvetlen egymás után nézzem az első és a második részt.
Ez pedig csak azért jobb nála egyetlen fokkal, mert azt már nem lehet alulmúlni.
előzmény: [: Azuroo andrew :] (#8)
A harmadik rész szerintem is ilyen
előzmény: deviant (#7)
céltalanul látványos, bűnrossz film.
Baromira látványos, közepes film
Baromira látványos, de amugy bűnrossz film.
Az idézetet amit felírtál, sztem a harmadik részhez akartad írni :)
Ennek a filmnek semmi sem jött össze.
Ha egyszerűen nincs már mit mondani, akkor nincs már mit mondani. Le kell állítani a kamerát, és továbbállni. Ez az, amit Wachowskiék nem értettek meg.
Az autópáyás jelenet ér a legtöbbet!
Jajj!!!!
Itt a pont.
előzmény: Tinuszka (#47)