The Predator (2018) ☆ 👁

Predator - A Ragadozó

(Shane Black)

amerikai akciófilm, horror, kalandfilm, sci-fi, thriller

2,6
★★☆☆☆
297 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-10-02 16:58:14 skizo (2) #50

Végignéztem. Most belefért. A kedvenc jelenetem: hogy az ajándék nem a globalis felmelegedes ellenszere hanem csak egy (azaz egy) fegyver ami segít predatorokat lelőlni. Hát köszi. Maradtál volna inkább otthon.

2019-07-20 12:47:48 Ehun69 (4) #49

A vártnál jobban teljesített, úgy tűnik a ragadozóról még sikerült 1 bőrt lehúzni xD

2019-05-28 17:35:51 ChrisAdam (2) #48

Elképesztő, hogy milyen bődületesen Zs-filmet tettek össze, szinte fájt. Vannak pillanatai, amelyek elérik a közepes felső határát, de egyszerűen mindenben gyengélkedik. Technikai szempontból brutál összecsapott (néhány snitt felett nem tudok elmenni szó nélkül), forgatókönyv nincs, színészek sincsenek, és úgy látszik, Shane Black sincs. Legközelebb döntsék már el, hogy egy Hallmark családi filmet akarnak összeszuperálni, vagy pedig egy 90-es évek tökös soldier-moviet. Mert ez a film egyelőre úgy szaladgált a kettő között, mint a szívritmusom, mikor anyám a teljes nevemen szólít a konyhából.

2019-01-01 18:38:55 Bicycle Repairman (2) #47

A franchise gyalázása tovább folytatódik - külön fájdalom, hogy most Shane Black rúgott bele a földön fekvő ragadozóba. Az Asylum studiónak fel van adva a lecke.

2018-12-23 17:59:46 Kempesbaba (3) #46

A házimozis megjelenés kapcsán a stúdió kiadott egy kedves kis animációs filmet.
Én ezzel kívánok minden kt-s barátomnak kellemes karácsonyi ünnepeket :)
https://www.youtube.com/watch?v=rVrRjt69lhU

2018-12-18 11:06:43 tomside (3) #45

Ez a film buta és rossz, de élvezhető.
Az égő testű predatorra késsel ráugró... az űrhajóra felugró... aztán a hátulról a predator nyakába ugró... a mindenhova ugró. Ja, és a lobotómiásra lőtt, gazdaváltó spacedog. Hát... ezen csak röhögni lehet.
Viszont a vígjáték besorolás a legszorosabb értelemben kijárna.

2018-12-17 15:24:26 Kempesbaba (3) #44

Jaj,a legfontosabbat meg majdnem elfelejtettem! Olivia Munn egy istennő!! :))

2018-12-17 14:18:00 Kempesbaba (3) #43

De jó volna(szerintem nem lesz) egy olyan DVD,vagy blu ray kiadás amin valami rendezői változat szerepel.
Mondjuk ezen kívül is van még pár film,aminek várnék ilyen változatát...

előzmény: BonnyJohnny (#42)

2018-12-17 13:35:58 BonnyJohnny (2) #42

Azt hiszem, azt konkrétan lenyilatkozták, hogy a vége teljesen máshogy nézett volna ki. A legvégén (az "ajándék") több verzió is volt, és többet le is forgattak.

előzmény: Kempesbaba (#41)

2018-12-17 13:21:50 Kempesbaba (3) #41

Húú,ez egy kibaszott nagy nosztalgia bomba! Mintha megint a 80-as évek második fele lenne,amikor válogatás nélkül minden szart betoltam a videolejátszóba (természetesen hang alámondással),amihez csak hozzájutottam.
Aki a rendszerváltás után született,annak ez a filing nyilván nem jön elő,de engem teljesen elfogott ez az érzés.
Ami még megfogalmazódik bennem,az pedig az hogy ez egy hibrid film. Hibrid abban az értelemben,mintha Shane Black elkezdte volna ezt a filmet csinálni,aztán meg a stúdiós guruk egyre inkább beleszóltak hogy mi hogy legyen és ráerőltették az akaratukat a rendezőre.
Sok helyen érezem ezt a film közben,de konkrétan az utolsó kb 20 perc eredetileg biztos nem így volt elképzelve

2018-12-17 13:03:58 BonnyJohnny (2) #40

Szerintem pont egy Shane Blacknyivel jobb, mint at AvP. Más kérdés, hogy a humor(kod)os buddy feeling egyeseknél inkább ront egy Predator filmen. Ebben az esetben valóban nézhetetlen.

előzmény: Dorian Gray (#38)

2018-12-17 12:57:47 tomside (3) #39

Ha tényleg ilyen rossz, most már megnézem. :)

előzmény: Dorian Gray (#38)

2018-12-17 12:02:54 Dorian Gray (1) #38

Nos szerintem az összes predatoros film közül, egyedül az AvP2,ami ócskább ennél. Még az Avp1 is mérföldeket ver rá, az én szememben. Azt hiszem ezzel mindent elmondtam.

2018-12-17 01:11:57 lizardking (3) #37

Többé-kevésbé szórakoztató, buta B-film, ami mellesleg a Preadtor-franchise legújabb része. Azt hiszem újra kell néznem az Antal Nimród-féle Predatorst, fel fog értékelődni a szememben.

2018-12-15 23:52:07 bambusz11 (2) #36

izgalmas kellett volna legyen, helyette olyan volt, mint egy szomszédok és egy csillagkapu rész keveréke

2018-12-15 23:29:36 o0o (1) #35

Tekeréssel se bírtam menekülni az úgy félpercente bekövetkező, roppant kínos jelenetek, mozzanatok, gesztusok elől. Áldás volt, hogy végül elaludtam rajta.

2018-12-15 21:31:33 SSlayer (3) #34

Nem számítottam rá, hogy vígjáték lesz, de ha már ilyen viccesre vették a végén a ragadozó gyilkos lehetett volna egy hibernált Schwarzi.

2018-12-15 00:07:31 Gruden Gergo (3) #33

Szar, de szorakoztato. Ennek fenyeben kozepes.
Szerintem indokolni nem kell.

2018-12-06 13:52:05 kilépett felhasználó (?) #32

Itt valami elírás volt. Ez a film a Kód neve Merkúr 2. Rendezte: Alan Smithee

2018-11-28 20:21:26 nygaben (3) #31

Fuh, valami jóleső, ízig-vérig B-filmes élményre vágytam, kreatív elszállásokkal, halálvicces beszólásokkal, és a jobb pillanataiban tudja is ezeket szállítani a Predator, de az összkép mégiscsak lelombozó. Fogalmam sincs, mennyi szava volt Shane Blacknek a film készítése közben (eleve elszomorító, hogy a rendező szerepe és kontrollja korántsem evidens a filmgyártásban...), mindenesetre ezúttal messze elmaradt a tőle elvárt színvonaltól. Kevés pillanatát leszámítva unalmas, egysíkú, bénácska mozi.

2018-11-28 01:01:15 ender1112 (1) #30

Azt hittem, hogy az Alien ill SW franchise-nál durvábban nem lehet elbánni egy új folytatással xD
Ha azt írnám, hogy paródiája az első filmnek, akkor az sértés lenne a paródia fogalmával szemben. A Zs kategória legalja....

2018-10-22 14:30:55 GothMan (2) #29

Shane Black maradjon a vígjátékoknál. Persze, ez is az lett valahol, csak ez így baromira nem működik (de hát miért is működne?). Legutóbb a második résznél szenvedtem ennyit egy Predator filmnél.
4/10

2018-09-22 22:37:24 Benny Bug (3) #28

Hát szerintem meg rohadt jó lett. Szórakoztató és brutális, kellett is már egy kis vérfrissítés. Shane Black a király. :)

2018-09-22 10:59:49 Nordbright (2) #27

Hú... Nem könnyű. De nagyon nem.
(*előre elnézést és kérem nem moderálni a hozzászólást, ahol én is a film "nyelvezetét" használom)
Négyen néztük a moziban a filmet, de kijövetel után annyira tönkrevert csapat benyomását keltettük, hogy még annak is elmehetett az életkedve valószínűleg, aki ránknézett. Szó szerint 15-20 percig csak a "nem hiszem el", "ez mi volt", "aztak..va", "az anyámat" és még a "k" betűs szó különféle variáció ismétlődtek újra és újra. Túlzás nélkül.
Nem mondom, hogy mostanában nem divat a klasszikusok feltámasztása és meggyalázása, így várható volt, hogy rosszul is elsülhet a dolog. Az AvP-t köpködni ugye már-már elvárás, de egy franchise-t így szét..úrelni, hát az már valódi művészet. Ezt nem meggyalázták, hanem a már meggyilkolt és elásott filmet/történetet/franchise-t/stb ásta ki, gyalázta meg és temette még mélyebbre az alkotó.
Az csak egy csepp a tengerben, hogy egy maroknyi, effektíve dilettánsokból álló csapat, élükön egy szegény (és nem megbántásból) autista kisgyerekkel megmentik a galaxist, legyőznek űrlényeket, zsoldosokat, bárkit aki szembe jön. De emellett a történet semmi, illetve egy brutál erőltetett, összeesküvéseket kényszerűen egymásra hányt katyvasz. A humoros szál. Hát igen, az van valóban és egy Halálos fegyverben ez rohadtul jól is jön ki, de egy Predatorban az elejétől a végéig folyamatosan erre épülnek a karakterek. Hát jó. És az utolsó 2/3-ot elvileg újraforgatták. Milyen lett volna az eredeti? Erre már csak azért lennék kíváncsi, mert kb. onnantól kezdi teljesen elveszíteni a film az önkontrollt. Akkor eredetileg ez még "durvább" (értsd gagyibb) lett volna, vagy pont így cseszették el a rendezővel? Ezt már talán soha nem tudjuk meg.

És milliónyi hülyeség amit felsorolni is nehéz, ebből pár:

-az, hogy szemtől-szemben több ezernyi lőszerrel 5-10 ember szitává lövi a lényt, miközben még csak a vére sem fröccsen, majd a végén két pisztollyal halálos sebeket ejtenek rajta 3-4 lövésből... minimum szánalmas
-az űrhajón való szörfözés... :) EPIC
-egy kezdetben megszeppent tudós kiképzett akcióhőssé válik néhány perc alatt és azonnal mindent összefüggéseiben lát és ismer, mintha évtizedek óta ez már természetes lenne neki
-rettenthetetlen űrkutya-szelídítő mutatvány (a Jurassic Word mellette elbújhat)
-gyakorlatilag mindenki teleportálódik bárhonnan bárhová randomszerűen a filmben (kezdve kutyától, helikoptertől, kommandósokon át űrlényekig)
-természetesen minden filmbe kell egy nagyobbnál még nagyobb, még gonoszabb gonosz, még nagyobb űrhajó, még nagyobb-nagy-nagy akármi ... látványos nagyság mert az COOL. Hát anyádat!
-és még tucatjával lehetne sorolni és sorolni és sorolni, gyakorlatilag jelenetről jelenetre az égbekiáltó baromságokat


Már több kritikában megfogalmazódott és erősen hajlok én is a felé, hogy gyakorlatilag ez a film egy paródia. Méghozzá önmaga paródiája. Nem is akar sem komoly lenni, sem annak látszani, magát sem veszi komolyan, ezáltal a többi filmet sem. És ha így nézzük a jelenteket, valóban bele lehet látni, hogy miért van a hülyeség és logikátlanság ennyire kidomborítva. Így még az is megeshet, hogy egyfajta médiahack áldozatai vagyunk, és valóban ez volt a rendező szándéka??? Szeretném ezt hinni, de attól tartok mégsem erről van szó.

De a legnagyobb probléma, hogy ezek a filmek (és itt most fel lehetne sorolni az elmúlt 5-10 év akció - sci-fi filmjeinek nagy százalékát) azért jöttek és jöhetnek létre ebben a formában, mert valahol van rá igény... Van rá igény, és a nézők ezt a műfajt idáig juttatták, vagy ha úgy tetszik ilyenné tették.
Lövöldözős, értelem-, történet- és logika nélküli FPS játékokká butították azokat, ahol semmi sem fontos, sem a karakterek, sem a történet, sem az összefüggések, sem a fizika legelemibb törvényei, egyszóval semmi.... Igen, kedves nézők, ez a kritika Nektek is szól! Vagy egyszerűen ilyen "gyerekessé" vált a világ, egybitessé a gondolkodás, az igények pedig a béka segge alá. És végérvényesen el kell mondanunk, hogy Hollywood valahol megelőzte Bollywood-ot (aki érti tudja mire gondolok).
Persze, mi a bajod vele "hülyegyerek", tök jó popcorn mozi ez... hát az bmeg... igen, tényleg az....

2018-09-21 19:53:22 gomez1000 (4) #26

Úgy kell ezt érteni, hogy hozza a 90-es évekbeli akciófilmek kemény szovegét, atmoszféráját, és a logikátlanságai ellenére annyira tokos, hogy az már jó. Nem úgy értem, hogy hibátlan film, de bevállal olyan dolgokat, amitol nem támad majmolás utánérzete az embernek.
Valami baj volt itt a rendezés alatt. A bemutató idopontját tologatták, nem készult el rendesen.
arra gondolok,hogy a producerek és a rendezok kozotti feszultség, vita miatt, vagy elfogyott a rászánt pénz, vagy egyszeruen nem merték tovább húzni a bemutatót, mert féltek, hogy az miatt jócskán esik a bevétel.
A kidolgozatlanság látszik benne, amitol logikátlan lett. Én nem hiszem, hogy Shane Black ilyet tud osszehozni, és ennél tobbre nem képes. Meg kell nézni a munkásságát. Valami probléma kellett legyen a forgatás alatt.
A poénok meg hol betalálnak, hol nem (egyesek szerint), viszont a film egyáltalán nem ul le, végig porog.
Szerintem az igazi hibája, hogy nem lett rendesen végig kidolgozva.
Ha létezik olyan ebbol, hogy rendezoi változat, arra vevo lennék.

előzmény: BonnyJohnny (#17)

2018-09-20 20:22:53 bambula (4) #25

Szerintem,ha a Fox nem értetlen tesztközönséget hív a tesztvetítésre,akkor egy teljesebb,érthetőbb filmet láthattunk volna moziban.
Azért remélem,hogy legalább a házimozis megjelenésre minden mindegy alapon a Fox részéről,a teljes film megnézhető lesz.

előzmény: Gameface (#24)

2018-09-20 18:52:51 Gameface (3) #24

így van, akkor tolják el még fél évvel. itt most alapvető hiányosságokról beszélünk ugyanis.

hogyan halt meg Sterling? Olivia hogyan teleportált a Predi nyakába? mihez kezdtek a megszelidített predoggal? ha a menekülő Predi jószándékkal érkezett, miért azzal kezdte, hogy megnyúzott egy kommandóst? lehetne sorolni...

előzmény: bambula (#23)

2018-09-20 14:26:59 bambula (4) #23

Fél évvel a premiert?Ennek a filmnek ez a szeptemberi bemutató,ha jól emlékszem a negyedik időpont.
Kb. egy évvel ezelőtt lett volna az első bemutató időpont,és utána volt még egy-két lehetséges időpont,de csak halasztották és halasztották,hogy végül ekkor és ezt bemutassák.
:)

előzmény: Gameface (#21)

2018-09-20 12:38:42 opposition (3) #22

Egy rendezői változat valóban ráférne...

2018-09-20 12:17:21 Gameface (3) #21

adorable clusterfuck... illendő lenne bejelenteni egy rendezői változatot, mert ez így... következetlenség a köbön. basszus, ilyenkor miért nem tolják el fél évvel a premiert?

2018-09-18 08:48:31 BonnyJohnny (2) #20

Tényleg olyan. :D
Az egész film lóg a levegőben. :)

előzmény: kovi1970 (#18)

2018-09-18 08:06:36 Locke(d) (3) #19

A Marvel ÉS a Disney. :D

előzmény: kovi1970 (#18)

2018-09-18 07:34:35 kovi1970 (2) #18

Ez valami sorozat előzményfilm akart lenni? Ki fogja megvenni a jogokat? A Marvel, Hasbro vagy a Disney?

2018-09-17 21:37:55 BonnyJohnny (2) #17

Nem elvárásokkal kell megnézni egy filmet!
Már ne is haragudj, de ezzel mit akarsz mondani?
A te logikád alapján nem kéne lehúzni egy rossz filmet azért, mert rossz film, ha amúgy is rossz filmre számítottál, vagy mégis hogy?

Leszögezném, hogy én is jobb filmet kaptam, mint a lehúzó kritikák után számítottam. Pergős, szórakoztató film volt, sok poénnal, véres harcokkal.

DE

Rosszra számítottam, és (számomra) megütött egy gyenge közepes szintet, azzal annyit ért el, hogy a gyenge közepest megadom neki. Nem fogom osztályozni a pozitív meglepetést. Vagy szerinted kellene?

PLUSZ

Vagy talán van, aki úgy gondolja, hogy egy franchise negyedik bőrt lehúzó része jobb lesz, mint az eredeti első?
Ha egy film a Predator franchise-ba pozicionálja magát, akkor igenis lehetnek magas elvárások. És igenis le lehet húzni, azért, mert nem ér fel a nagy elődhöz. Ha nem tetszik, nem kötelező ebben a franchise-ban (vagy inkább filmes univerzumban) mozogni.
Lásd még Ridley Scott két legújabb Alien mozija. Jár értük a pofon, mert egyrészt rosszak, másrészt a nagy elődök (többek között Scott sorozat indítójának) legendájába rondít bele. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy mindkét film jobb lenne, ha nem (vagy nem ennyire) kötődne az Alien filmekhez, de hát ugye kell a franchise név adta plusz bevétel. De azzal együtt jár a plusz elvárás is. A kritikai fogadtatás pedig olyan, amilyen. Nem kell ezt bizonygatnom.

Leo_Stoch:
A Predators minőségét nem üti meg, AVPR szint.
Bevallom, nekem az AVP is erős kettes szint, ez a film valóban ugyan az a minőség, csak egy Shane Blackel több annál, ami nálam átdobja a hármas határon.

előzmény: gomez1000 (#15)

2018-09-17 20:35:07 Leo_Stotch (2) #16

De ha ennyi egysoros poén félremegy, akkor ott nagy gond van...
Nem volt nagy elvárás, de pont Black-től sokkal jobb is lehetett volna.

A Predators minőségét nem üti meg, AVPR szint..

előzmény: gomez1000 (#15)

2018-09-17 20:31:42 gomez1000 (4) #15

Nem olyan rossz film ez, mint ahogy a lehúzó kritikák után számítottam arra. Nem értem a sok hőbölgőt. Vajon mi lenne a tökéletes? A poénos egysorosok helyett Intellektuális párbeszédek egy Predator filmben ?
Akkor meg az lenne a gond!
Vagy talán van, aki úgy gondolja, hogy egy franchise negyedik bőrt lehúzó része jobb lesz, mint az eredeti első ?
Nem elvárásokkal kell megnézni egy filmet!

2018-09-17 20:14:55 Ubul (3) #14

Jobb az előző résznél?

2018-09-16 19:47:25 KicsiPeti (3) #13

Iszonyatosan B-film ,erre nincsenek jobb szavak,annyira gagyi,hogy néha már élvezhető is,de azért másra,jobbra számítottam.
Már vizuális effektekkel is nagy bajom volt az elején, a közepén,és a végén is,egy robbanás olyan volt,hogy azt még zsírkrétával is jobban megcsináltam volna. Szereplők,kellően lazák,keményfiúk,dobálják az egysorosokat,ami hol betalál,hol nem. Történet harmatgyenge. Nosztalgiafaktorként ,kapunk ismerős aláfestőzenéket,pár ismerős képet,még a végső üldözéses jelenetről ugrott be a 87 -es film. Kis főgonosz űrlényünkben sincs semmi meglepő,maradunk az erősebb,nagyobb útvonalon,komolyan amikor mozgott,olyan érzésem volt,hogy Predatorunk 2 évet edzett folyamatosan éjjel nappal a Cuthlerban. Ha ez a film nem lett volna kellőképpen véres,biztos dühös fejjel jöttem volna ki a moziteremből,így csak nyugtáztam,hogy láttam a vásznakon egy film+ os filmet.De kövezzetek meg,én tegnap Az apácát jobban élveztem,mint ma a Predatort.
Számomra elmegy...gyenge 50%

2018-09-15 21:11:40 erahurka (3) #12

Mondjuk hogy a film elején ne egyetlen lövéssel, véletlenül terítsék le a Predátort amit Schwarzi másfél órán keresztül gyakott. És hasonlók.

Amúgy tényleg jó kis szórakoztató akciófilm, csak nem kellene Predator filmnek lennie.

előzmény: VVega (#11)

2018-09-15 20:15:23 VVega (2) #11

Amit hoz Shane Black, az a B-filmes hangulat és fordulatok, jó karakterek, vicces egysorosok és véres akció a dzsungelben. Mi kell még? Kurvára szórakoztató.

2018-09-14 14:19:46 bambula (4) #10

Nálam csak ennyi.
Mindenestre az biztos,hogy egy ilyen filmet nem minden évben nézhet meg az ember moziban. :)

előzmény: Umberto (#9)

2018-09-14 13:54:58 Umberto (2) #9

Bárcsak ennyi hibája lenne csak a filmnek!

előzmény: bambula (#8)

2018-09-14 13:51:02 bambula (4) #8

Az csak nekem volt furcsa,hogy a kocsiban arról beszél a titkosügynök,hogy már 87-ben és 97-ben is jártak itt a Ragadozók,utalva az első két részre,de mégis amikor a laborban a tableten nézi a korai Ragadozókról a képeket az elsőnél 1987 az évszám,viszont a második képnél 1990(tudom,hogy akkor készült a második rész,de viszont az 1997-ben játszódik).

2018-09-14 12:55:40 bambula (4) #7

Aztakurva!
Ennyire szétszabdalz(szétszabott) filmet én még szerintem nem láttam moziban.
Hogy volt képe valakinek a Foxnál ezt igy moziba engedni.Remélem azóta az illető már valahol utcaseprő.
Mindemelett viszont semiképpen sem mehetek el a film időnkénti számomra baromi szórakoztató mivolta mellett.A 2-es csoport egyértelműen Black-i agyszülemény.Viszont néha úgy,hogy valaki más is bele-bele írogatott,gondolpm ez volt Dekker,néhány történés számomra annyira kilógott a filmből.
Nálam egy négyest mindenképp megér a film és nagyon reménykedem benne,hogy a házimozis forgalmazásban a teljes Shane Black-i agyszüleményt a nézők elé tárja a Fox nemcsak ezt a csonkolt nyomorék verziót.

2018-09-13 23:23:37 Umberto (2) #6

A víz érintése óta nem szenvedtem ennyire moziban. A rendező a Rendes fickók stílusában akarta lenyomni a torkunkon a Predatort. Egyetértek az előttem szólókkal: bugyuta, vicceskedő baromság, aminek egy ideális világban azonnal a Film+-on kellett volna landolnia, nem a mozikban.

2018-09-13 18:00:15 Leo_Stotch (2) #5

Húsz poénból 1(!) volt vicces, erőltetett lazaság, borzasztó gyenge főszereplő apa fia páros.
Rendesen kellemetlen volt nézni :(

2018-09-13 16:32:37 drav (2) #4

Nagyon közel a nézhetetlenhez.

2018-09-12 20:45:57 Ubul (3) #3

eléggé közepesnek ígérkezik az elnézett szavazások,kritikák alapján, ami Shane Black renoméját viszont csorbítja, de a Predator széria szempontjából nem vitte le még mélyebbre a szívonalat, mint mondjuk az Aliennél a legutóbbi film (számomra).
Sajnos ez is otthonra fog maradni, pedig reménykedtem benne, hogy Shane Black tud valami újat is mutatni a szériában.

2018-05-11 17:56:31 Hannibal Lecter (2) #2

Elképesztően gagyi, fröccsöntött B-mozinak néz ki, néhány geek alsóneműje persze biztosan át fog ázni tőle (már csak a rendező személye miatt is), de nem értem, miért kell egy százötvenhetedik erőszakot is venni a '87-es kultklasszikuson.

2018-05-10 21:00:54 GothMan (2) #1