Wind River (2017) ☆

Wind River - Gyilkos nyomon

(Taylor Sheridan)

amerikai-angol-kanadai dráma, krimi, thriller

4,1
★★★★☆
452 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-05-26 17:36:31 Malcolm X (4) #38

Persze, hogy az FBI ügynök szerepére egy szőke "bimboo"-t kellett szerződtetni. Ezen az egy igénytelenségen kívül kifejezetten jó iparosmunka volt.

2018-04-30 21:22:55 BonnyJohnny (5) #37

az FBI szerepre én mást castingoltam volna... egyszerűen kilóg a képből...
Ez a karakter lényege. :) És, ha így érezted, akkor mind a rendező, mind a színésznő jól végezte a dolgát. :D

előzmény: Reaper (#36)

2018-04-30 15:28:45 Reaper (4) #36

Jó film, és az üzenete is a helyén van, de van pár hibája, ami mellett nem lehet csak úgy elmenni. A fényképezés csillagos ötös. A színészek is jók, hozzák az elvárhatót. Bár az FBI szerepre én mást castingoltam volna... egyszerűen kilóg a képből...

2018-03-31 16:11:31 Seymour Glass (3) #35

Benne volt a lehetőség ebben a filmben, csak kihasználatlanul maradt. A sztori, a történetvezetés, és leginkább a hangulat, és a fényképezés nálam 5-ös. Viszont a karakterek bosszantóan klisések, a párbeszédek meg rendszeresen oravecz nórai mélységű bölcselkedésbe torkollnak. Kár érte.

2018-03-30 22:06:50 Norbert Simon (5) #34

Én nem vagyok egyáltalán sem a Jeremy Rennernek sem pedig az Elisabeth Olsennek nagy rajongója. De úgy vettem észre mintha itt eddigi életük legnagyobb alakítását adták volna. Ahogyan életre keltették a karaktereket az véleményem szerint fantasztikus és igencsak valósághű. A gyilkossági ügy nagyon jól kitervelt. Valóban érdekes az is ahogyan ez a két egymástól idegen világ összetalálkozik egymással. Megható, nehéz film ez tény de nagyszerű. A történet nagyon helyén van. Ezek a képek és ez a téli hideg, (csontig hatoló) hangulat sokáig megmarad bennem ha nem örökké. Öt csillagos az alkotás.

2018-03-02 22:42:27 Fatupi (4) #33

Ezért jó filmeket nézni, ismét valamivel jobban megismertem kicsiny világunkat egy másik látószögből.

2018-01-22 08:07:24 CrazyBoy (3) #32

Ami jó: Jeremy Renner hihetően, keményen hozza a karaktert, a film hangulata erős, metsző hideg, tűéles képek. Ami rossz: Buktatók a történetben. A szerencsésebb sorsú Olsen lány egy gyenge Clarice Starlingot hoz, mint FBI űgynök teljesen hiteltelen (hiába kezdő). A rezervátumi nyomor kelet-európai szemmel értelmezhetetlen (tök új pick upok, rendezett porták, szobák stb... átérezhetetlen a reménytelenség amit át akar adni. Nem veszem végig a történetet, csak a buktatók amik zavaróak voltak: El bírjuk képzelni, hogy egy komplett magánzsoldos csapat egy totál ellenszenves társuk miatt, megöl egy embert, hagyják, hogy eme társuk megrépeljen egy lányt, ők nem teszik, de a lányt hagyják elfutni, utána teljes válszélességgel falaznak neki, az FBI-al, hatósággal szemben is, és az életüket adják érte, teljesen értelmetlenül? Ez a szintű droidság régi 2. vh.-us filmek náci katonáit juttatja eszembe. A feszült kb. 20 perces lövöldözős jelenet amúgy a film csúcspontja, pörgős. De ott is zavart mikor Olsen karakterét veszi elő a rendőr csóka, hogy milyen megdöbbentő, hogy nem vette észre, hogy a fegyveresek be akarják őket keríteni...minek erősítenek rá az amatőrségére feleslegesen, amúgy is az. Könyörgöm Olsen csúcspontja mikor látod a kerek seggét, nem a korházi ágyas jelenet, a kerek segge, hiteltelen, ahogy az egész lövöldözős jelenet is az mert értelmetlen, leírtam miért, egy jelenet is lehetne a Burn After Reading-ből. De szépen levezényelt. Valódi mélységek átadásához hitelesebb történet kell. Hitelesebb női karakter a fájdalom átadásához, a komolyan vételhez.

2018-01-14 05:11:30 caulfield (4) #31

​Megható dráma a város kontra vidék összeegyeztethetetlen ellentétébe szőve. Élesek a jelképei, mint például az urbanizált ember szűklátókörűsége, mely szerint a természet, a közeg nem is lehet tettestárs egy gyilkosságban - "nem én öltem meg, a golyó végzett vele"-szerű abszurd cinizmus perzsel a havas képek mögött. Ezzel szemben süt belőle a földbe ágyazott, hihetetlen erejű élni akarás és a fullasztó flaszter felé irányuló jogos ellenszenv is.
De az áldozat lány képénél torokszorítóbb nincs. Vele maga az ártatlanság van állandóan kitaszítva az élet köréből és akármennyire is szívet tépő ő mégis megpróbál menekülni, amíg a mindent hóként betakaró vadság az utolsó élő szikrát ki nem préseli belőle. A beláthatatlanul tágas vidéken egy talpalatnyi menekvés nem marad, mindenfelé csak a halál, a teljes kegyetlenség.
A Hell or High Watert és a Sicariot is jellemzi ez a fajta klausztrofóbia, a gazdasági lecsúszás, vagy a nemzetközi drogkereskedelem okoz pokoli vákuumot, amiben megtört hősök folytatnak elkeseredett küzdelmet valamiféle régen ismert egyensúly újrateremtésért. A Wind Riverben a téma köré épített közeg viszont még általánosabb kérdéseket érint, ezért jobban is hat, mint például a texasi bankrabló fivérek története, ahol azonban szerintem a karakterek, a rendezés és a cselekmény elemei precízebben illeszkednek egymáshoz.

2018-01-11 11:17:33 ChrisAdam (5) #30

Kegyetlen nagy ötös! Leesett az állam. Tűpontosan minden a helyén van és azon túl, hogy izgalmas és érdekes, valódi drámája is van, amiből remek mondanivaló sül ki. Én nem éreztem soknak a bölcselkedést, mivel pont, hogy indokoltnak gondolom - olyan fájdalmakat mutat be elég erősen a film, amik jogosan hozzák magukkal ezt a hangnemet - hála a kitűnő színészeknek is, Jeremy Renner és Elizabeth Olsen zseniálisak.
És tényleg az utolsó jelenet a hágón igazán sokkoló: amikor leesik TÉNYLEG, hogy basszus, micsoda életerő volt abban a lányban. Milyen sok is az a 6 mérföld. Ott legördült pár könnycsepp. Erős darab, egy kezemen nem tudom megszámolni, hány székhez szögező, libabőrös jelenet van benne, az egész atmoszférája már az első percekben bekebelez, a zene briliáns. Huh, megborított keményen és az is biztos, hogy nem utoljára láttam. Újraszabja a Vapiti-toplistát. 100%

2018-01-03 09:48:05 kaamir (4) #29

Néha egy remek filmhez nem kell több, csak egy korrekt történet, pár jó színész és egy nagy adag atmoszféra.

2017-12-29 09:56:12 Gameface (5) #28

a Sheridan-trióban elhelyezve: Sicariónál és Hell or High Waternél gyengébb rendezés, gyengébb operatőri munka, gyengébb zene, a verdiktnél mégis ez áll az első helyen. mik vannak...

mert rád telepszik, mélyebben vág a húsodba, nagyobb darabot hasít ki a szívedből, hogy a végén megtisztulva állj fel előle.

2017-12-03 22:50:05 Veronkah (3) #27

Szóról szóra ezt érzem én is.

előzmény: adikaland (#24)

2017-12-03 22:49:09 Veronkah (3) #26

Sokszor akartam félbehagyni a filmet, de nem tettem, mert néhány komment szerint az utolsó 30 perc kárpótol az elejéért. Szerintem nem. Kiszámítható, szájbarágós, okoskodó film, amiben maga a történet sem kidolgozott. Egy-egy jelenet jól van megcsinálva, de összességében gyenge.

Éreztem, hogy nem úszhatom meg kegyelemdöfésként a legvégén a Szomszédok-féle záró okoskodásokat, és lőn.

Annak ajánlom, akit vonz a jeges-fagyos hangulat meg a motoros szánok nézegetése. Aki a krimik izgalmait keresi, csalódni fog, mert sem rejtély, sem csavar nincs benne.

2017-12-03 19:27:33 cinemagi (3) #25

Tok jol felepitett film, a szuk mozgaster ellenere is izgalmas. A parbeszedeket viszont kar volt dramaira venni, es azokat a coelho eletmubol kiollozni.

2017-11-21 15:24:50 adikaland (3) #24

Lehet én lettem még cinikusabb- ezen gondolkodtam film alatt- ez nekem olyan erős közepes volt. Leginkább a sok egysoros bölcselkedés siránkozás,és szájbarágás miatt, és mindezek hatástalansága miatt.
Önmagában nem érzem a film létjogosultságát sem. Annyi jobb ilyen tipusú film van. Pl az Ígéret megszállottja, v a Hideg nyomon.
Talán a képei,és a hangulata most javít a helyzetén, de ez még lecsúszhat 3asra.

2017-11-14 17:01:25 tomside (4) #23

Kőkemény film, jó mondatokat hoz magával arról, hogyan éljen az ember az után, hogy nagy fájdalma volt. Nagyon tetszett, mert mindenféle populista lehetőséget elkerülve arra is rámutatott, hogy az egésznek az idő a kulcsa, és senki sem kap feloldozást, erőt a folytatáshoz egyik pillanatról a másikra.
Lehet neki ötöst adni, azt is megéri.

2017-11-14 06:33:13 BonnyJohnny (5) #22

Nyáron még ideálisabb. Ez a film jól érezteti a hideget. Megtekintése felér egy nyitott hűtőajtóval. :)

előzmény: ZoLeEe (#21)

2017-11-14 00:59:46 ZoLeEe (5) #21

A negatívumként felhozható, Hawkeye coelhót megszégyenítő bölcselkedéseivel meg az abszolút összefüggéstelen eltűnt indián nők szöveggel a végén is bőven megéri megnézni. Fagyos téli estékre ez pont ideális.

2017-11-12 11:38:34 BonnyJohnny (5) #20

Igazából, csak le akartam írni, hogy ez a film még mindig velem van (két hónap után), hogy érveljek a kiválósága mellett. :D
De egyébként engem nem zavart a a vége. Örülök, hogy el lett varrva a nyomozónő szála, és nekem a kerti jelenet is elfért a végén. Sírunk egyet (kifestjük az arcunkat), aztán az élet megy tovább.
A katarzist lehet, hogy rombolta. De ehhez hasonlónak tudnám mondani a Shawshank Redemption végét, ami nekem csak azzal együtt igazi, hogy Morgan Freeman szálát is lezárják, pedig a katarzis Tim Robbins történetéhez kötődik.

előzmény: Dió (#19)

2017-11-12 11:23:16 Dió (5) #19

Jó de ezzel a számszerűsítéssel az általam említett hibára is célzol, vagy csak hogy jó volt a vége?:) Mert igen, kétségtelenül az volt a legerősebb jelenet, lehet azért is lett volna valahol ott (vagy kicsivel azután) elvágni és aludni küldeni a nézőt, szerintem.

előzmény: BonnyJohnny (#18)

2017-11-12 11:03:00 BonnyJohnny (5) #18

Mikor a film végén látjuk, hogy mennyit megy egy életerős férfi mezítláb a hóban, és akkor felidéződött bennem, hogy a lány 10 mérföldet gyalogolt, nekem könny szökött a szemembe.
Renner szavai csengtek a fülemben. (Valami olyasmi, hogy "hogyan tudnám számszerűsíteni az élni akarást?")

előzmény: Dió (#16)

2017-11-12 10:55:58 BonnyJohnny (5) #17

Mindig az adott osztályozási rendszerhez kell mérni a dolgokat. Régen sokat lázadoztam a KT rendszere ellen, de ahogy öregszem, egyre jobbnak tartom. Manapság már az (általam régen preferált) százas (vagy százalékos) rendszert valahogy mesterkéltnek találom. Nem tudom, hogy egy művészeti alkotást meg lehet-e olyan pontosan ítélni. Illetve, egy adott pillanatban meg is tudnám, nem mozdulna-e el valamelyik irányba akár már másnap. (Ezt a fajta értékelést egy folyamatosan változó adatbázisban tudnám elfogadni leginkább.) Bár a tízest még jelenleg is jobbnak tartom, mint az ötöst (ott például kiderülne, hogy ez "csak" 9-es, míg a Se7en 10-es), de a KT rendszere is szimpatikus. Jelen példánál maradva pedig kifejezetten üdvös. Számomra mindkét film zseniális. És, hogy ezen a szinten belül melyik mennyire zseniális, tényleg annyira fontos? Én nem hiszem.

Messi, C.Ronaldo, Zidane, Ronaldo, Maradona, Pelé, Puskás... tényleg fontos, hogy hol vannak egymáshoz képest az amúgy más korban tündöklő sztárok egymáshoz képest. Nem. Hozzám, és saját sportjuk legtöbbjéhez képest is félistenek. Ahol én ülök, nekem ennyit elég tudnom róluk.
De hozzuk be a "kisebb" sztárokat Ibrahimovics, Ronaldhino, Platini, Maldini, Van Basten, Albert Flórián, Di Stéfano... Most komolyan... ezek is félistenek. Nem tök mindegy mikor születik egy új Puskás, mikor még egy új Di Stéfano is ritka.

előzmény: Rorschach (#14)

2017-11-12 10:47:46 Dió (5) #16

Én is tegnap láttam, és gondolkodás nélkül rányomtam az ötöst, valószínűleg még ma is egész nap a film fog a fejemben járni az általa felvetett kérdésekkel és felborzolt témákkal együtt. Mert én igazából csak egy plain simple thrillert vártam, és ahhoz képest egy mocskosul sokba fogó és sokat markoló drámát (is) kaptam. Olsen oké volt, Renner lélegzetelállító (ezt a szerepet rá írták), a képek nemkülönben, az atmoszféra ezeknek és Nick Cave (insert szív emotikon) zenéjének hála hasít, a történet pedig... huh, nem is tudom, hol kezdjem. Talán csak egy dolog, ami - bár nem nagy probléma, de - egy kicsit zavart és csorbított azon a kövér ötösön. A vége: kb. szabályosan láttam a rendezőt a lelki szemeim előtt, amint ott áll a vágószobában az ollóval a kezében, hogy "ezt még hagyjuk benne... a fenébe, meg ezt is... meg ezt is." Annyira baszottul tökéletes volt a havas hágón a jelenet, hogy amikor láttam, hogy ott nem vágják el, a körmömet rágtam az izgalomtól, hogy be ne hozzanak még valami tök fölösleges szálat. És végül bár még húzták, mint a rétestésztát, nem rántották le négyesre, mert még az utolsó, kerti jelenetben is volt adalék; a legeslegutolsó snittet kivéve a "sajnáljuk az indiánokat" felirattal, ami nekem szájbarágóssá és kicsit demagóggá tette. A film ugyanis számomra a nihilről szólt, és arról, hogy egy ilyen környezet milyen szinten elő tudja hozni belőled az állatot: ezek a suttyók nem azért erőszakolták meg a lányt, mert sajnálnivaló őslakos indián háttérből jött, hanem mert nő volt. Szóval ezek után ez a filmvégi felirat nekem beleerőszakoltnak tűnt, csak hogy még egy ilyen fennhangot is adjanak a filmnek.

Szerk.: még a #15-ös kommenthez. Pont arra panaszkodok ugye fentebb, hogy kicsit szájbarágós volt, és amit Te írsz az nekem még szájbarágósabbá tette volna. Szerintem teljesen világos, hogy mi történt a lányával, nem kell ezt kimondani. Ha még azt is meglépték volna, akkor már tényleg nem tudnám megadni neki az ötöst.

2017-11-12 10:38:58 magichorze (4) #15

a Hetedik azért jutott eszembe, mert pusztán a film tartalma és felvezetése alapján valami hasonló élményre számítottam. Ehelyett kaptam egy korrekt, de számomra egyszer nézős filmet.

Az egyébként kifejezetten tetszett, amikor

idősíkot váltottak a konténernél


Ami viszont hiányzott:


azt hittem, hogy kiderül, mi történt a vadász lányával...

2017-11-12 10:25:28 Rorschach (5) #14

"Szerintem ugyanolyan jó (vagy szerintem jobb), mint a Se7en az elmúlt 129 évben jó, ha félszáz film készült. Úgyhogy feleslegesnek tartom a "mikor készült olyan?" kérdést. Mivel NAGYON ritkán sikerül olyan jól egy film."

True dat. Nem kell Hetediknek lenni, hogy valami baromi jó legyen - hála istennek, akkor ugyanis nagyon kevés baromi jó film lenne :)
Nyilván a Wind River sincs annyira magasan, ettől függetlenül nálam stabil újranézős.

előzmény: BonnyJohnny (#13)

2017-11-12 10:11:40 BonnyJohnny (5) #13

Én például biztos emlékezni fogok rá.
Se7en kaliber alatt mit értesz? Csak thriller számít, mert akkor Suburra (2015). Bár az inkább politikai-alvilági vonal, nem krimis. Akkor az Üldöző (2008).
Persze az általam említett filmeket én sem tartom olyan jónak, mint Fincher mesterművét (bár, ha már így fogalmaztam, még Fincher filmográfiájában is van szerintem jobb film), de hasonló "kaliber".
Szerintem ugyanolyan jó (vagy szerintem jobb), mint a Se7en az elmúlt 129 évben jó, ha félszáz film készült. Úgyhogy feleslegesnek tartom a "mikor készült olyan?" kérdést. Mivel NAGYON ritkán sikerül olyan jól egy film.

előzmény: magichorze (#12)

2017-11-12 08:23:39 magichorze (4) #12

nem rossz, de 1-2 év múlva már senki nem fog rá emlékezni.

néha elmélázok, mikor született utoljára mondjuk egy Hetedik kaliberű film...

2017-11-10 00:14:54 slawter (4) #11

Nem úgy mint a volt felesége a főhősnek. Alig szerepelt, de bőven elég volt, hogy utáljam :P

előzmény: TheDriver (#10)

2017-11-07 10:18:35 TheDriver (5) #10

Mert hogy viselkedett a nyomozó csaj, ami miatt ennyire nem volt neked szimpatikus?
Szerintem egy teljesen szerethető karakter volt...

előzmény: Calavera (#9)

2017-11-07 09:34:39 Calavera (?) #9

végig imádtam, nem a sablonos szar nyálas klisés agonizáló fos.


reméltem hogy a csajt pofánb@ssza valaki, amiért ahogy viselkedik, de aztán maga az ottlét és a környezet megtette:)

2017-10-21 10:24:46 Trashman (5) #8

Fú, ez de jól esett!

2017-10-20 15:13:59 miraculum (4) #7

Túlértékeltnek érzem ezt a filmet, annak ellenére hogy egy gyenge 4-est nálam is összerakott. Tulajdonképpen mindent egy lapra tesz fel, és ez be is jön neki, a csontig hatoló, hideg atmoszféra és a szikár, kimért párbeszédek megteremtik azt a hangulatot amiért érdemes végigülni, és mivel ezek a kellékek közel állnak hozzám, ezért az osztályzatom. De ezen túl nem sok mindent nyújt sajnos, a történetvezetés és tulajdonképpen a karakterek is csupa kliséhalmazból tevődnek össze. A zene is tetszett, Renner is hozta amit kell, de semmi extra sajnos, többre számítottam.

2017-10-08 23:41:09 ChrisAdam (5) #6

De jó, hogy kommenteltél, meg is nézem a filmet. Bár az ismertetőt elolvasva azt hittem, a Twin Peaks sorozatának ismertetőjét olvasom. :)

előzmény: Rorschach (#5)

2017-10-08 23:35:34 Rorschach (5) #5

A Wind River utolsó fél órájában benne van minden, amiért filmet néz az ember. Addig is jó volt, de onnantól valami óriási élmény.

2017-09-17 13:57:20 Umberto (3) #4

Örülök, hogy másnak is feltűntek azok a bizonyos "filozófiai eszmefuttatások". Nagyon nem egy ilyen - realitásra törekvő - filmben lenne a helyük. A két főszereplő személyisége is kliséhalmaz, a történetvezetésben pedig semmi dinamika. A flashback rész viszont tényleg erős, az felhúzza a filmet egy gyönge közepesre.

2017-09-17 13:48:36 zozonagy (3) #3

A préri urai után ez sajnos jelentős visszaesés. Azt hittem, fejlődést fogok látni ha saját filmet csinálhat de nem.Sematikus tucatfilmnek is gyenge, hihetetlen, hogy ez az ember erre képes vagy az előzőek a véletlenek, nem tudom de ajánlani senkinek sem tudnám, jó szívvel. A helyszín szép de azon kívül minden gyenge a színészek is csalódás a sztori hm. A beleszőtt direkt bölcsességeket több mint kínos hallgatni, szóval ne nézd meg!! :-)

2017-09-11 15:04:05 TheDriver (5) #2

Valóban néha nagyon leül és többször elmélázik dolgokon, mint kellene, de az utolsó fél óra az bivaly erős. A két főszereplő abszolút csúcsformában játszik,valamint a hangulat és a környezet telitalálat. Meg kell az ilyen filmet becsülni.

2017-09-02 06:11:53 Adam Taylor (4) #1

Lassan építkező - és ilyenkor néha unalomba forduló - film, ami viszont egy ponton torkon ragadja az embert, és nem ereszti a végéig. Méltó párja a Sicario-nak.