Kojot (2017) ☆

(Kostyál Márk)

magyar akciófilm, dráma, western

3,8
★★★★☆
111 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-02-17 23:11:16 Redzso (?) #46

Sajnos megbántam,hogy elkezdtem nézni!!!Szeretek mindent végigcsinálni,na de ebbe még bele is pörgettem!Őszintén sajnálom,de nekem /kollégámmal egyetemben/ egy szenvedés volt!

2018-02-16 00:26:56 slawter (4) #45

A verekedős részeket elképesztően jól megcsinálták. Amikor megláttam, hogy "magyar akciófilm", elég szkeptikus voltam, de most tényleg odatették magukat, mint annak a rendje.

2018-02-15 22:52:31 BonnyJohnny (4) #44

Hasonlóan érzek, mint a nemrég megtekintett Kút kapcsán, csak itt a film utolsó negyede nem felfelé húz, hanem lefele. Hasonló abban is, hogy a hangulat késsel vágható, a fényképezés, a vágás, a zene kiváló. A karakterek és a színészek nagyszerűek. Sajnos itt is pont a két főszereplőt éreztem a leggyengébbnek (bár ezúttal nem a színészek, hanem a karaktereik miatt), ami megint csak aláássa a filmet. Akárcsak a semmiből előhúzott Happy End, ami, nemcsak, hogy ügyetlenül odakent, de szerintem ellentmond a film addigi ívének, és megfoszt minket egy katartikus finálé lehetőségétől.
Ahogy a Kút kapcsán, itt is megmarad a gyenge négyes a film elvitathatatlan érdemeire való tekintettel, de számomra ez is csalódás kissé.
A néger svédek, meg az angolos nehézségeken jól szórakoztam. :)

2018-02-15 22:30:48 Tenebra (4) #43

Nagyon érdekes a film ebből a szempontból, mert amellett, hogy első film, kiérződik belőle egy izgalmas konfliktus a tökösség / re-maszkulinizáció és a karakterábrázolás / társadalomkritika között. Mivel nekem nagyon tetszett amúgy a film azért, mert ezt én első megtekintésre éreztem benne, így elolvastam pár interjút a rendezővel. Aki egyébként tényleg a vidéki, szerinte sokkal őszintébb mentalitást preferálja, és ugye amiatt utasította el a direkt politikai áthallásait a filmnek, hogy itt még az antagonisták is tökösek, nem úgy, mint azok, akikről azt hitték sokan, hogy mintázták őket (most direkt nem írok nevet, nehogy politizálásnak titulálják a modik... :'D).

Viszont én a Misi karakterén egyáltalán nem azt éreztem a film zárószekvenciájáig, hogy annyira ünnepelve lenne. Elég mélyre süllyed, és szerintem az alkotója nem mentegeti őt az utolsó jelenetekig. Ez pedig szerintem a jóllehet tényleg nem túl erős, de azért markánsan jelenlevő nő karakterén, illetve az apa figuráján keresztül érzékelhető. Mert az oké, hogy Misi felfedezi, hogy vannak értékek is a világban, nemcsak a pénz, így ezért áll ki makacsul az amúgy lepukkant, anyagilag szart sem érő telek mellett. Viszont ez a makacssága elmarja mellőle a kedvesét, és az apját majdnem meg is öli ezzel, hiszen az infarktusát nyilván a történtek, és nem a szál cigi miatt kapja.

Persze Lajos a lagzis verekedés és az összes verekedés alkalmával egyfajta mesetrfigura Misi számára, aki mint a Rockyban vagy a Karate Kölyökben vagy a Zsanklód Vandám-filmekben, kiképzi a fiatal zöldfülűt, hogy tudjon érvényesülni az életben. Azonban Lajos egyáltalán nem egy "bölcs mester", sőt. Számomra a "lányával" való, ki nem bontott kapcsolata is elég riasztó. Vagy csak én nem értem az utalásokat normálisan? Én úgy értelmeztem, hogy az tényleg a lánya, akivel viszont vérfertőző viszonya volt a fickónak. És elég szélsőséges figura is. Tehát nem egyértelműen szimpatikus, és azzal, hogy ő erősíti meg Misi maszkulinitását, ez a maszkulinitás egyáltalán nem áll stabil alapokon.

Jóllehet, a film befejezése az szerintem is nagyon problémás, főleg így, hogy újranéztem (tudom, nem kellett volna, és meg is bántam, hogy a Megafilm trehány módon a YouTube-ra kozmált, ócska minőségű felvételét néztem - de mentségemre legyen szólva, hogy tavaly kétszer láttam nagyvásznon). Az sehogy sem magyarázható már meg, hogy az addig erkölcsileg totálisan lezüllő, Szojkáék szintjére süllyedő Misit a Kojot felmenti a cselekmény végére a kedvese által. A nő mintha mi sem történt volna, visszamegy a férfihez, szimbolikusan azután, miután szembe nézett a riválisával, és a lagzis próbaverekedés után rituálisan,
élesben is kiállt a maszkulinitásáért. Tehát átesett a "beavatási szertarátson", férfivá vált,
és utána már megkaparinthatja a nőt. A nőt, aki amúgy jogosan elhagyta őt korábban,
és érthetetlen módon visszatért. Mert amit Misi művel, az tényleg szexuális erőszak, még akkor is, ha ők "együtt vannak". A nemi erőszak kapcsolatban is működhet, ha az egyik fél nem egyezik bele. Márpedig a seggrészeg, korábban agresszív Misi erővel hatol be abban a bizonyos jelenetben. Ráadásul szerencsétlen csajt duplán megerőszakolják, hiszen előtte szimbolikusan a Kispali is a tejjel erőszakot tesz rajta. Ezek után pedig éppen olyan alárendelt szerepben tűnik fel a nő mint amilyennek Szojka titulálta korábban, mikor kijelentette, hogy nem egyezkedik nőkkel.
Nos, erre sajnos tényleg nincs mentség, és ezért valószínűleg soha nem fogom 5-ösre felvinni az osztályzatomat. Mert úgy gondolom, hogy ez egy szar értékrend, ami az erőszakot és az ellenerőszakot EGYSZERRE legitimálja, és amely szerint a férfiidentitás csak a nő elnyomása által jöhet létre. A vége ebből a szempontból nagyon félrement a Kojotnak.

Viszont a vidék, a düh, az oligarchák bemutatása és a film hangulata miatt valószínűleg még sokszor meg fogom nézni.

előzmény: Mizi (#39)

2018-02-15 19:39:38 necksprain (3) #42

.

előzmény: Mizi (#39)

2018-02-15 16:12:15 ryood (5) #41

ugyanerre gondoltam én is.

előzmény: katoband (#40)

2018-02-15 15:22:04 katoband (5) #40

"Ravaszsággal, ésszel" a hazai oligarchák, iparbárók, kiskirályok ellen? Ebben az országban?!

előzmény: Mizi (#39)

2018-02-15 13:43:02 Mizi (3) #39

Misi karaktere olyannyira ellenszenves (és csak egyre rosszabb lesz), ráadásul még példának is akarja beállítani a film (Nézzétek milyen tökös lett ez a faszagyerek!), hogy emiatt el kell még gondolkoznom, hogy egyáltalán a közepest megérdemli-e... Pedig nem lenne ez rossz film, legalábbis első filmnek.
Már akkor is totál szánalmas az elvileg pozitív főhős, mikor a polgárőrök félkézzel elintézik, majd utána a csajának meg az apjának kezd el izmozni. És csak ezután jön a nőverés meg a nemi erőszak.
Sokkal jobb lett volna, ha a főhős az erőszakra inkább ésszel, ravaszsággal válaszol, de Misi egy kőagyú tirpák, aki fejjel fut a falnak. De semmi baj, mert a lényeg, hogy leszálltak a tökei. Ez ám a faszagyerek! Ez így gáz...

2018-02-12 18:43:51 hohernungar (?) #38

Remélem nem lövök túlságosan mellé, de a film végére Misi szerintem azért is válik igazi felnőtt férfivá, mert nem csak küzdeni tanult meg, hanem mert képes volt elengedni azt is, ami már amúgy is védhetetlen volt. Elengedni, mégpedig úgy, hogy előtte mindent megtett, amit egy felnőtt férfi ez ügyben megtehetett.

Ex-felvidékiként pedig köszönet Bocsárszky Attila játékáért. Hála neki, erre a kb másfél-két órára belül egy kicsit ismét felvidékivé válhattam.

2018-02-12 17:22:16 acidphase (5) #37

nekem is a leviatán jutott eszembe a kojot-tal kapcsolatban! nagyon tetszett!

előzmény: caulfield (#30)

2018-02-12 16:34:41 MicaHiro (4) #36

Akként működik, ebben egyet tudok érteni.
De az 99%, hogy nem egy eltervezett dolog ez.

előzmény: ChrisAdam (#35)

2018-02-12 16:27:35 ChrisAdam (?) #35

Nehéz eldönteni, igen, hogy melyik... Szerintem zseniális marketing, mindenesetre akként működik.

előzmény: necksprain (#34)

2018-02-12 16:07:46 necksprain (3) #34

ezt az átlátszó, szánalmas dumát, ezt az undorító vergődést.

ezt a hvg cikk címet: Teljes zavar vagy zseniális marketing?

zseniális marketing, az..

előzmény: ChrisAdam (#33)

2018-02-12 15:42:46 ChrisAdam (?) #33

Még jó, hogy elhalasztottam a megtekintését a hétvégén, ugyanis a fordulat:

„Ezúton értesítjük, hogy a Megafilm Kft., a Kojot című Filmet a mai napon az összes magyar mozi részére felajánlotta 0 forintos kölcsöndíj ellenében.

A Filmet övező nézői érdeklődést gyártóként és forgalmazóként nagy örömmel fogadtuk.

Szeretnénk a Film számára minél szélesebb nézői platformot biztosítani, továbbá azt a lehetőséget, hogy a nézők, a Filmet mozivásznon tökéletes képi és hangminőségben tekinthessék meg, tisztelve ezzel nézőinket és alkotóink munkáját egyaránt.

Mindennek tekintetében fontos volt számunkra, hogy kölcsöndíjat ne kérjünk az üzemeltetőktől, mert a Film népszerűsítését és a nézői elérés lehetőségének megteremtését tartjuk elsősorban szem előtt.

A Film felajánlásával ma megkerestük a budapesti továbbá a vidéki mozikat egyaránt, természetesen az összes forgalmazói költség vállalása mellett.

Örömünkre szolgálna, ha a Kojot című Film mozikba történő felvételét és a nézői lehetőségeket jelen levelünk széles körű tájékoztatásával segítenék.”

2018-02-12 12:16:33 MicaHiro (4) #32

Ha akarom, mélyebb tartalma is van ennek, mint pusztán egy kisember vs Nagy Földesúr-harc. Tulajdonképpen Misi, a főszereplő életének egy korszakát zárja le, megtanul kiállni magáért és férfivá érik.

Csak kár, hogy ahhoz a bizonyos férfivá váláshoz kapcsolódó értékek erősen megkérdőjelezhetőek, és a film tempója is nagyon egyenetlen. Kicsit átgondoltabb és mélyebb mondanivalóval, jobb történetvezetéssel akár zseniális is lehetne.

2018-02-11 08:47:57 hhgygy (3) #31

Igen, a rendező pénteki FB-hozzászólásában említi is a hangot, mintha nem sikerült volna rátenni a filmre...

előzmény: zéel (#29)

2018-02-11 02:59:17 caulfield (4) #30

​Mintha az orosz Leviatánt keresztezték volna az amerikai Logannel. De mégsem annyira nyers, inkább mókás, azonban mégis képes hozni a magyar keservet. Hiába az öncélú túlpörgés - a kultúrörökségünk részét képező Bud Spencer pofonok is megvannak idézve talán - és hogy az elnagyolt karakterrajzok úszógumiként ölelik a filmet körbe, amely ezért rendesen meg is mártózik a giccsben, különösen a vége felé, mert mindez valahogy mégis jól áll neki. Nehéz haragudni rá, mert esetlensége ellenére szívvel lett összerakva. Látszik, hogy kezdő munkája, pláne érződik a reklámos múlt. De ha a későbbiekben sikerül kicsit írásban csiszolnia magát, akkor a magyar filmipar sokat nyerhet Kostyál Márkkal.

2018-02-10 23:47:56 zéel (5) #29

Akkor érthető, hogy a rendező nem igazán örül ennek az online elérhetőségnek. (Mert a moziban nem volt ilyen probléma.)

előzmény: hhgygy (#28)

2018-02-10 23:11:45 hhgygy (3) #28

Nem szeretem az ilyen überbrutál vérengzős filmeket, de a legnagyobb gondom technikai volt: szinte minden párbeszéd alatt megy valami westernféle zene és ettől a felét nem lehetett érteni. (Én az online változatról beszélek, moziban nem láttam.)

2018-02-10 14:10:53 Rorschach (3) #27

Aludtam rá egyet, és marad hármason.
Így visszagondolva semmi nem támasztaná alá, hogy morbid álca-happy end lenne a vége, direkt ilyen 'okosan' írva, feszültséggel és tisztázatlan kérdésekkel a háttérben.

Ez szimplán csak egy odaszórt sablon zárás, ahogy Olórin írja lejjebb, aminek viszont nem sikerült megágyazni, úgyhogy a semmiből jön, és teljes tónusbeli káoszt és felvont szemöldököket eredményez. Fúj.

Pietro: így, hogy helyretettem magamban a végét, szerintem arról van szó, hogy ritka pocsék egydimenziós karaktert írtak a lánynak, nem a színésznő hibája. Sőt, igazából egyik színészre sincs panaszom, ők becsülettel helytálltak - igaz, újabban ez már nem is ritka a jobban sikerült magyar filmekben.

2018-02-10 13:39:42 pietro (3) #26

Kis személyes kitérővel kezdeném, mert egyébként bizonyos szempontból felejthetetlen élmény volt "anno" a moziban. Az Allee egyik kistermében vetítették. Helyfoglaláskor még így is volt miből válogatni. A legmeglepőbb viszont az volt, hogy a kb. 15-20 emberből - akikkel még így is kongott az amúgy is kicsi terem - 10 ember a főszereplő volt és a családja, akiknek többsége akkor látta először. Ez már a premier hét után volt, egy-két héttel azt hiszem. Még a büfében is ők álltak előttünk, de akkor még bizonytalan voltam, hogy a főszereplő az, inkább csak gyanakodtam. Aztán bent még a főszereplő színész is eleresztett egy-két poént a hatalmas érdeklődéssel kapcsolatban. Érdekes élmény volt már önmagában ez is.

A film megállja a helyét a nemzetközi termésben, ami alapesetben azért nem túl nagy dicséret a kortárs filmeken végignézve. Pl. ez is azt csinálja (mint pl. a Dunkirk), hogy az igazán komoly és fontos kérdéseket végül szépen elmaszatolja és nyomul tovább valahová (amiről azt gondolja, hogy "előre"), mintha mi se történt volna. Ezenfelül kicsit infantilis, már-már primitív dramaturgiával tálalja a mélynek szánt, de tényleg fontos kérdéseket és mondanivalót. Viszont ezt a szintet remekül hozza, az egyszerűség sok erényével és hátrányával együtt. A környezet és a téma tehát hatalmas hiánypótlás. De a film magyarsága nagyjából ebben ki is merül. Kétségtelen erénye, hogy nem nosztalgiázik, nem a múltra reflektál, hanem a jelenre. Aktualitása és utalásai pedig elég egyértelműek. Csoda, hogy elkészült egyáltalán, a méltó terjesztés megakadályozása ezért nem is volt annyira meglepő. De csak erre fogni a sikertelenségét a mozikban, túlságosan egyoldalú lenne.

A lentebb kifogásolt kvázi megerőszakolásos jelenet ékes példája a felszínességnek, ahogy a befejezés is ezt erősíti, a bugyuta esküvői lagzi pedig már kifejezetten öncélú volt és ostoba úgy ahogy van, de tény és való az erőszakorgiák igazi bűnös élvezetek, nagyon hatásosak, ilyet magyar filmben eddig én még nem láttam, profin lett megcsinálva, stb, stb... (A női karakter egyébként itt is gyenge - felmerül bennem, hogy már maga a karakter is az, illetve a rendezői instrukciója vagy a színésznő hibája e ez?)

Mindenesetre ha egy pici humorra, földhöz ragadt de hatásos akciókra és verekedésekre vágyunk, egy igazi tesztoszteronnövelő szórakozásra félresiklott, bár jó szándékú mondanivalóval, akkor érdemes ezt választani. Érdekes élmény, kicsit felrázza az embert, és tök jó (volt) az egot kicsit felhízlalva felállni a székből, de ez akkor sem több, mint önáltatás. Úgy is mondhatnám (utalva a film egyik marketinges fogására, amiben csípőst etettek a színészekkel, amolyan Jackass módra...), hogy attól még, hogy Erős Pistát teszünk a gulyáslevesbe, nem leszünk keményebbek, csak többet izzadunk. A pálinkától se leszünk férfia(sabba)k, maximum részegek. Szóval ez kőkemény önáltatás. Főleg hogy utána azt is látja az ember, ahogy a rendező is ugyanolyan tehetetlen a rendszerrel szemben, és hogy, rohadtul nincs ilyen - egyébként keserédes de a lentebb is kifogásolt okokból finoman szólva is megkérdőjelezhető - happy end, csak megy a tököst játszó töketlen önáltatás tovább és tovább 28 éve... Lesüllyedhetünk a másik szintjére, le is győzhetjük ott, de azzal, hogy lesüllyedtünk, már vesztettünk is.

A rendező egyébként nyilvánosan kiakadt azon, hogy felrakták a filmet az ő engedélye nélkül. Érthető módon. Mert ez nem meghátrálás volt a Megafilm részéről, hanem megalázás - a rendező reakciójából ítélve ráadásul sikeresen.

2018-02-10 02:31:29 ryood (5) #25

ennél jobb reklám nem is kell a filmnek!

előzmény: zéel (#22)

2018-02-10 02:27:51 Olórin (4) #24

Ez egy elméletben nagyon jól kitalált karakterív, aminek a megvalósítása sajnos valóban csúnyán meg-megbicsaklik.
Misi, a városi ficsúr elmegy vidékre, ahol a saját nagyapja is lenézte (ugye azzal a kísérőszöveggel kapja meg a telket, hogy ettől majd végre leszállnak a tökei), aki afféle legendás alak volt arrafelé. Szóval nyilván ég benne a bizonyítási vágy, faszagyerek akar lenni, aki semmiféle szart nem nyel le senkitől, egyenes gerinccel megveti a lábát stb. stb. De a nagy maszkulinitás visszaüt, mérgez, és ez leginkább - de nem csak - a nővel való bánásmódjában csapódik le. Innen kéne tényleg jönnie a bukásnak VAGY egy nagy megváltásnak/összeomlásnak-bocsánatkérésnek-megbocsátásnak, de minden ilyesmi elmarad, helyette oda van kenve egy komformista happy end, ami ráadásul túlságosan kerek és túlságosan nyugodt a film addig dühödt hangvételéhez képest.
Bár nekem még így is megvan a gyenge négyes (legalábbis amíg nem alszom rá párat).

előzmény: Rorschach (#23)

2018-02-10 00:03:59 Rorschach (3) #23

Szerettem volna szeretni, egy jó darabig sikerült is, de a vége nekem egész egyszerűen értelmezhetetlen.
Bajban szoktam lenni a filmekkel, amik nem kedveltetik meg a főszereplőjüket, de itt ezzel most nem volt gond. Misi szépen fel volt építve a világ legnagyobb tankönyvi barom állatjának, aki a folyamatos keserű és gyáva hübrisz-villogtatásával pont megérdemli az elkerülhetetlen bukását, majd a végén... írjunk neki happy endet? Mi a fasz?! A nő oldalán, akit fél órával korábban megerőszakolt, és aki amúgy - helyesen - rájött, hogy semmi keresnivalójuk egymás mellett?

Nem tudom értelmezni, hogy ez most boldog lezárás kéne, hogy legyen (mert ha igen, annak nagyon elbaszott), vagy direkt az a cél, hogy egy felszínen derűs-fátyolos hepiend mögött ilyen sick and twisted cucc lappangjon.

Alszok rá egyet, hátha kitisztul. Másmilyen utolsó húsz perccel erős négyes lenne, így viszont ez a kavarc lerántja hármasra.

2018-02-09 16:02:23 zéel (5) #22

Szóval meghátrált a Megafilm. Helyes!
Bővebben: ITT! (Benne egy interjú a rendezővel.)

2018-02-09 14:18:48 TheDriver (4) #21

Este meg is nézem!! :)

2018-02-09 14:17:40 ChrisAdam (?) #20

BRÉKING!!!44 A gyártó Megafilm honlapján a teljes film elérhető HD minőségben február 11-ig.
ITT

2018-02-09 10:32:45 Tenebra (4) #19

Felháborító az egész. Kostyál Márk szerintem nem is gondolta volna, hogy neki ugyanazt kell átélnie majd a film után, mint amit a filmben átélt a Misi nevű főhőse. Tényleg az lesz, amit te írtál korábban, hogy ez valószínűleg már csak a körülötte kialakult botrány miatt is remélhetőleg egy kultfilm lesz, és majd talán évek múlva felfedezik ezt is, mint pl. Ted Kotcheff Wake in Frightját (ami mondjuk kicsit hasonlít is erre).

Érdekes egyébként a Kút és a Pappa pia-párhuzam is. :D A Kút ugye szintén a vidéki posványról szól, csak éppen az sokkal elvontabb, annak csak az volt a "hibája", hogy benne volt Kálomista. A Pappa pia viszont olyan, mintha a Kojot abszolút jobbos és kormánypárti verziója lenne. :D Abban is van egy fiatal, a gyökereihez visszatérő férfi, aki apja lepukkant csónakháza mellett áll ki, amire egy kőgazdag vállalkozó kiskirálynak fáj a foga. A lényeges különbség az a két sztori között, hogy a Kojotban a Szojkáék valóban veszélyesek, családokat és életeket tesznek tönkre azért, hogy a svéd befektetőknek eladják a földet, ugyanakkor viszont kőkonzervatív értékrendet szajkóznak, meg patrióta szólamokat löknek. A Pappa piában a Stohl Buci vállalkozója viszont egy önparódia, egy jellegtelen, értékrendnélküli figura, aki ráadásul egy idő után elkezd női ruhában járni. Tehát a Pappa pia gonosza egy nihilista, transzvesztita jegyekkel felvértezett karakter, akinek a transzi jegyeit leszámítva nincs politikai dimenziója. A Kojot gonoszában viszont abszolút felismerhetők a tipikus vidéki kiskirályok, én is ismerek párat itt, vidéken, személyesen is, ráadásul Szojka köpönyegforgatásában (konzervatív hazafias ideológiával takarózok, idegengyűlölő ellenségképet gyártok, közben meg svéd befektetőkkel egyezkedek) felismerhetők a jelenleg regnáló hatalom jellegzetességei is.

Szóval talán ezt megértették a hatalom képviselői is, ezért kell a Kojotnak eltűnnie. Mert ráadásul ez nem egy nagyon kifinomult film, ereje éppen abban rejlik, hogy az elsődleges, szinte ösztönös érzelmekre hat. A tavalyi, szintén (méltán) elkallódott Zéróra mondták, hogy dühös, anarchista film. A Kojot tényleg az, és a Zéróval ellentétben mindkét megtekintéskor bennem is felkorbácsolta a dühöt, főleg hogy vidékiként nagyon hasonló dolgokat tapasztalok, mint amik a filmben láthatók. Ha a Kojotot olyanra csinálják meg, mint a román "ikertestvérét", a Kutyákat (szintén elsőfilmes rendező műve, szintén a vidéki kiskirályokról és a birtok körüli konfliktusról szól), akkor valószínűleg senki le se szarja, mert a Kutyák inkább egy minimalista, lassú, éppen a dühös konfrontációkat kerülő film (nekem pont ezért nem jött be annyira, ezt a témát így már nincs értelme feldolgozni, főleg, ha cselekvő filmnek szánjuk a filmet). A Kojot viszont talán felrázná a nézőket, ez a "baj" vele.

előzmény: zéel (#14)

2018-02-08 22:53:28 critixx (?) #18

Még véletlenül se legyen olyan film terítéken, ami a mai valóságról szól. Jobb helyette a Kincsem meg a Pappa Pia. Ez mostanság a trendi. Nézzétek meg az MTVA Mecenatúra dokumentumfilmes (!) pályázat nyertes alkotásainak listáját. A legutóbbi tizenhat támogatott film közül három dolgoz fel mai, aktuális témát. (És legalább hat a "kommunizmus bűnei" témát dolgozza fel, de ez más tészta.)

előzmény: Újpest Ostora (#17)

2018-02-08 21:33:35 Újpest Ostora (5) #17

Bármi is legyen a valódi ok, ez már a második undorító húzása Kálomistának a Kút ügye után. Én pl. nagyon bánom, hogy kihagytam, amíg még adták moziban, mert a trailer és a kritikák alapján elég ütősnek tűnik. Erre egy díjnyertes filmet elgáncsolnak. Bocs, hogy off, szívesen írnék én a filmről is...

előzmény: zéel (#14)

2018-02-08 21:26:03 TheDriver (4) #16

Nagyon szeretném már megnézni ezt a filmet, rohadt jó lenne ha így 1 év után lennének szívesek kiadni dvd-n...

2018-02-08 20:20:29 MicaHiro (4) #15

Na, szuper. Pedig én megnéztem volna. DVD megjelenésre van remény?
Kálomista messze-messze többet árt a magyar filmnek, mint amennyit használ, igazán eltakarodhatna már.

előzmény: zéel (#14)

2018-02-08 18:32:21 zéel (5) #14

Kostyál Márk alkotása megkapta a Magyar Filmkritikusok Díját a legjobb első film kategóriájában, Mátray Lászlót pedig a legjobb epizódszereplőnek választották. Alig vették át azonban az elismeréseket, amikor kiderült, az alkotás nem szerepelhet a most zajló 4. Magyar Filmhéten, mert a producerek megtiltották a vetítését.
Bővebben: itt!

2017-04-03 12:42:26 zéel (5) #13

Meglátjátok, hogy ez a ritka szókimondó film (a tűrés és tiltás határán) előbb-utóbb kult film lesz, filmklubok kedvence.
Jut eszembe: ma este az Urániában (Bp!:) Közelkép Filmklub, a Kojottal.

2017-04-03 11:17:32 ryood (5) #12

egyébként EBBEN az interjúban a vége felé szóba kerül ez a reklám téma, hogy az jár-e egy filmalap által megtámogatott filmnek, vagy adható...érdekes téma, meg amúgy is az egész beszélgetés sopsits árpáddal, ajánlom!

2017-04-03 10:49:59 ryood (5) #11

magyar filmenknél most már nem először van ilyen problémám, hogy szeretnék valahogyan hozzájutni a zenéjéhez, de egyszerűen nem lehet. külön soundtrack album nem jelenik meg..
az utóbbi években többször is jártam így.
kár érte..

2017-04-03 10:43:04 Tenebra (4) #10

Ha nem adtak volna rá pénzt, az rossz fényt vetett volna a filmtámogatásra. Így viszont tök jól el lehet lehetetleníteni valamit, hogy nem kap túl nagy reklámot. Ironikus, hogy Kostyál Márk éppen a reklámszakmából jön, a filmjének híre mégis alig jutott el a közönséghez, azaz nem reklámozták.

Meg mondjuk a magyar ember amúgy is inkább beül egy szuperhősfilmre vagy vígjátékra, mint egy magyar easternre. A Délibáb sem kapott túl nagy figyelmet a magyaroktól. Mondjuk az szerintem közel sem volt ilyen jó, mint ez, sőt. A Kojot sem tökéletes persze, de a benne feszülő düh és energia, és a tényleg jó színészek és karakterek bőven szerethetővé, átélhetővé teszik.

5-öst továbbra sem adok rá, de én nagyon megkedveltem, és ha netán kijön DVD-n, azonnal lecsapok rá. Na, meg az sem lenne rossz, a remek zenéjét meg lehetne szerezni valahonnan.

előzmény: zéel (#8)

2017-04-02 22:00:33 ryood (5) #9

igen. meglepően nyers, "szókimondó" film, és brutálisan reflektál a magyar valóságra. ugyanakkor én líraiságot is véltem benne felfedezni.
van ITT egy remek interjú a rendezővel.

előzmény: zéel (#8)

2017-04-02 21:53:05 zéel (5) #8

Úgy látszik a tényfeltáró, mondanivalós filmeket nem kívánják különösebben terjeszteni. Nekem az is csoda, hogy erre a filmre pénzt adtak.
Pedig milyen brutális, igaz történet. És mennyi nagyszerű (ismeretlen, nem elcsépelt) arc van a filmben.

előzmény: ryood (#7)

2017-04-02 21:03:59 ryood (5) #7

számomra érthetetlen, hogy gyakorlatilag semmi promója nem volt a filmnek.
pedig akár közönségsiker is lehetett volna!

előzmény: zéel (#6)

2017-04-02 19:10:07 zéel (5) #6

Nos, én elmentem Ceglédre, és megnéztem a filmet...és jól tettem!
Ez a film közönségsikert érdemelt volna, de persze ha eldugják (alig egy-két mozi vetítette) vagy gyorsan leveszik a műsorról, úgy aligha lesz sok nézője.
Pedig ennyire ütős mai magyar filmet még nem láttam. (Ütős a szó eredeti és átvitt értelmében is.)
Bizony, az az híres "erősebb kutya" most is üzekedik. Talán csak durvábban, mint korábban.
Nekem Sára Sándor Tüske a köröm alatt (1987) c. filmje jutott eszembe. Akkor még elvtársak üzekedtek, ma viszont már urak. Demokratikusan.
(Ja, és a svéd befektetők óriási poén.)

2017-04-01 19:44:12 zéel (5) #5

Ezt hamar levették a műsorról, de a szerencsés ceglédiek holnap 13.15-kor az Uránia moziban még megnézhetik.

2017-02-20 09:11:41 ryood (5) #4

nagyon kellemesen meglepett ez a film!
mivel első(játék)filmes rendezről van szó, semmilyen prekoncepcióm, elképzelésem nem volt, mit is várhatnék. a produktum egészen kiváló lett. végig lekötött, feszült izgalmas, tartalmas, remek alakításokkal, számomra teljesen ismeretlen színészektől (az egyetlen kivétel a csodálatos monori lili egy egészen mellékszerepben). a technikai részéből a vágást emelném ki, ami sokat hozzátett a film működéséhez, hatásához, szuggesztívvé tételéhez. a zene tökéletesebb nem is lehetett volna, benne az amerikai country stílusjegyeivel, néhol kicsit morriconés, de közben meg valahogy mégis olyan magyar (közép európai) is.
ami miatt nálam annyira telibe talált az egyrészt a kiváló casting. eszméletlenül jól eltaláták az egyes karaktereket. ezek a vidéki szakállas figurák, a "döbrögi" és a szűkszavú fia, zseniális!
ahogy tenebra írta korábban a nyersség, a brutalitás, amelyben valóban manifesztálódik az elkeseredett társadalom dühe, feszültsége, ugyanakkor ott van az a mindent átható, tipikusan magyar szervilizmus, behódolás, töketlenség, meghunyászkodás, nem csak a "kisemberek' részéről, de a hivatalos szervek, városvezetők irányából is. szóval van mondanivaló a társadalomról, és nem a legpozitívabb kép jelenik meg előttünk. ennek ismeretében viszont számomra nem igazán következik a producer személye, kálomista gábor..
végezetül annyit, hogy sajnálom, hogy szinte semmi promója nem lett a filmnek, és alig lehet róla tudni. nem várható sok néző (mi hárman ültünk a moziteremben) pedig ráférne sok ilyen film a magyar nézőkre!

2017-02-17 00:00:29 HejjaX (4) #3

Még néhány ilyen stílusos, biztos kézzel levezényelt alkotás, mint a Liza meg ez, és visszanyerem a hitemet a magyar rendezőkben és a magyar filmben.

2017-01-03 22:08:02 Tenebra (4) #2
2016-12-13 20:21:31 Tenebra (4) #1

Távol van még a bemutatója, ha jól tudom, februárban esedékes, de ez is egy figyelemre érdemes magyar film lesz, mely amolyan kortárs western, ami szó szerint kiordítja magából a magyar társadalomban felgyülemlett feszültséget. Kíváncsi vagyok, a mozibemutató után milyen visszhangja lesz. Én egy nyers vágást láttam, ami nem volt tökéletes, és valószínűleg a végső változat sem lesz az, de rendkívül brutális, nemcsak az elkeseredett, naturalista összecsapások miatt, hanem mert az utóbbi pár év magyar műfajfilmjeihez hasonlóan társadalomtudatos, kifejezetten dühös, frusztrált alkotás.