The Shape of Water (2017) ☆

A víz érintése

(Guillermo del Toro)

amerikai dráma, fantasy, szerelmi történet, thriller

3,2
★★★☆☆
407 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2018-05-26 01:21:38 Ragemarci (4) #121

Ott sem, olyan nincs olyan dimenzijó :-)

előzmény: slawter (#120)

2018-05-25 21:13:11 slawter (4) #120

Egy másik dimenzióban biztosan.

előzmény: Malcolm X (#106)

2018-05-14 22:41:53 banana (3) #119

Amennyiben így van, az vajon a film érdeme vagy a 2017-es filmtermés kritikája? :)

előzmény: Malcolm X (#106)

2018-05-14 21:38:58 tomside (2) #118

Próbáltam összeszedni, hogy hogyan, tisztességtudóan, lelkiismeretesen, de a kommentnek az lesz a vége, hogy jogos a kérdésed, és hogy már le is pontoztam kettesre. :)

Arra gondoltam, azt próbáltam szeretni, hogy van ez, az alapvetően kedves hangulata és noiros, franciás milliője a filmnek, de sajnos ebben sem tudom fellelni az eredetiséget, mert erről is süt a megcsináltság. És ezt felőlem értékelheti pozitívumként a Nagy Hollywoodi Filmszakma, nálam visszatetszést kelt. És arra is gondoltam, hogy habár a kivitelezésével, a nyelvével és a megcsináltságával egy csomó gondom van, azért a Nagy Üzenettel még akkor is inkább tudok azonosulni, mint nem.

előzmény: Rorschach (#117)

2018-05-14 19:32:03 Rorschach (1) #117

Lejjebb több véleménnyel is szóról szóra egyetértek, így például a tiéddel is - szóval elég furcsának találom, hogy ez nálad elég volt egy hármasra. Megkérdezhetem, hogyan? :)

előzmény: tomside (#116)

2018-05-14 17:52:50 tomside (2) #116

Na, közben megnéztem, mert minél nagyobb volt körülötte a széttartó beszéd, annál inkább érdekelt.

Ez a film számos társadalmi témába bele-beleszól, de igazából nem beszél egyikről sem, egyikről sem mond semmit, különösen pedig semmi újat. Olyan érzésem van, a rendező azért feszeget ennyi témát, hogy a zsűri észrevegye ezeket, és együtt mondhassák el, szólt ez a színesbőrűek, a homoszexuálisok, és egyáltalán a mindenféle mások elfogadásáról. Ezt én értem is, de szerintem az egész nem szervesül, sőt helyenként kifejezetten öncélú.

Bizonyos szempontból pedig komformista a film, törzsközönségét ugyanis, a másságot fennhangon dícsérők táborát meg sem próbálja valamilyen féle cselekvésre, továbbgondolásra ösztönözni, kimozdítani a komfortzónájából. Érje be az ilyen néző azzal, és tapsoljon állva annak, hogy a néma lány a saját nyelvén szól be a nácinak, vagy hogy elvágják a náci torkát.

Szerelmi mese egy olyan köntösben, amely nagyon eredeti akar lenni, de semmi esetre sem az. Szerettem benne 1-2 kedves dolgot, de az Oscar-díját totálisan politikai döntésnek érzem, és biztos vagyok abban, hogy láttunk már, és fogunk is még látni hitelesebb filmet a másság elfogadásáról. Nekem ez álságos is volt, meg didaktikus is. Pont olyan, ami Hollywoodban díjat érdemel.

2018-05-10 16:36:10 tomside (2) #115

Ha Camus még élne, szerintem Az antiliberális pestis címen írná meg regénye XXI. századi folytatását. :D

Imádom ezt a kifejezést, jól elröhögök magamban.
(Amúgy üdv az oldalon! Mi itten a helyi szokásoknak megfelelően sem nem politizálunk, sem nem személyeskedünk. Remélem, jól érzed majd magad közöttünk. :) )

előzmény: Petra Schmidt (#23605)

2018-05-10 09:12:11 Ragemarci (4) #114

A racionalista fajvédők gyűlölik ezt a filmet ez már rengeteg kommentből kiderült lejjebbről. Amúgy intelligensnek nem nevezném ezer sebből vérzik és tényleg annyira émelygően liberális, hogy csak Del Toro naív, számomra szerethető mesevilága miatt harmatos4.

2018-05-10 07:30:47 oscarmániás (5) #113

Ráadásul hülye analfabétának tartja az átlagos nézőt. Például, amikor a néma lány mondókáját nem feliratozzák, hanem Giles hangosan elismétli.
Viszont ezt a pop-kulturális (van olyan '80 után született amcsi, aki tudja mi az amit lát?) utalásokból és módszeres profizmussal összelopkodott és újból összerakott légvár elért sikeressége kiérdemli az ötöst.
Őszintén Strickland és a film végi zene kifejezetten tetszett. Meg a macskás affér- amíg ki nem derült, hogy azt meg Alf-ból ismerős...

előzmény: Hannibal Lecter (#112)

2018-05-09 23:33:41 Hannibal Lecter (2) #112

Del Toro már rég aprópénzre váltotta a tehetségét, ezért nem meglepő, hogy ez a film csak egy álmosító polkorrekt tanmese. A direktor pedáns nebulóként mondja fel a kötelező leckét másságról, előítéletekről és a tolerancia fontosságáról, ám másra nem fordít időt: a cselekmény ólomlábakon halad előre, a karakterek semmiféle mélységgel nem telítődnek, a mondanivaló pedig nem egyszerűen a szánkba lett rágva, hanem komótosan elő lett rágva, s nekünk már csak fel kellene szürcsölnünk egy szívószálon keresztül a pépesített végterméket. A markáns képi világ ellenben üdítő, akárcsak Michael Shannon játéka, de ez még nem elegendő az üdvösséghez. Sőt. Egy hármashoz sem.

2018-05-09 23:20:57 Ugor (4) #111

A racionalitás az a havi gáz- és villanyszámla. Ez meg egy vízimutánsról szóló film.

2018-05-09 23:03:29 Malcolm X (5) #110

Az intelligencia nem egyenlő a racionalitással. Szerencsére.

előzmény: ZoLeEe (#109)

2018-05-09 18:47:17 ZoLeEe (2) #109

Szeritem arra gondolt amikor a takarítónő rendszeresen tojással eteti meg vígan lemezeket enged neki :D abból a jelenetből csak úgy süt a racionalitás

előzmény: kaamir (#108)

2018-05-09 16:27:24 kaamir (1) #108

Mármint az a film, amiben egy szupertitkos katonai bázisról el tudnak lopni egy féltve őrzött lényt azzal a mestertervvel, hogy elfordítják a kamerát és meghamisítanak egy jogsit?

előzmény: Malcolm X (#106)

2018-05-09 15:32:57 tomside (2) #107

Mostmár meg fogom akkor adni neki az esélyt, de attól tartok, hogy akkor nagyon gyenge év volt a 2017. :D

előzmény: Malcolm X (#106)

2018-05-09 15:05:46 Malcolm X (5) #106

2017 leginteligensebb filmje.

2018-05-03 17:16:42 ZoLeEe (2) #105

Nem tudom megfogalmazni, hogy pontosan mitől ennyire rossz ez, mert a látványvilág,színészi játék jó, meg a cselekmény sem annyira vészes de egyszerűen kínosan és feszélyezve éreztem magam az egész film alatt. Van ebben minden, mégsem szól semmiről.

2018-05-01 17:01:13 kaamir (1) #104

Elliot megk*rta ET-t, ezt is megértük.

Arany Málna érdemes blődli.

2018-04-25 11:04:26 caulfield (2) #103

Azt hiszem William Blake egy mondata jól illik erre a filmre miszerint nem lehet általánosságban szeretni, mert az egy kifogás lenne csupán a csalásra, képmutatásra és hízelgésre. Tehát a másság önmagában való szépnek tartása porhintés. A Del Toro által megfogalmazott tolerancia-követelés visszás, álszent, mert túlzottan általánosít. Talán a gyíkember miatt van ez, mert például Amélie, vagy a Faun is extrémen különc figurák, de mégis feltárnak magukból valamit pusztán azáltal, hogy... hát ugye ők tudnak beszélni. Most banális, de ez van. Bár szerintem nem kritériuma egy jó filmnek, hogy folyamatosan pofázzanak a szereplők. A némafilmes választotta még pár éve ezt a klasszikus hollywoodi bázist magának ilyen nyíltan (meg a Kaliforniai álom tavaly) és az omázson, a hazatérésen kívűl alázatosan meg is tért, nem akart téríteni.
Meredeken hangzik, de Gibson Passiójához hasonlít ez a film (talán pont az a jobbos nemezise épp): mindkettő a hús, a test felől akarja elmondani az örökérvényűt. Jó hát felőlem oké, ez is egy megözelítés, amolyan titkos, guilty pleasure-nek el is megy, újhullámos pornó, de ez a díjeső..

2018-04-18 13:59:05 Ugor (4) #102

Ahogy itt olvasgatlak benneteket, mindig egy sor újabb dolog jut az eszembe és egyre jobban érdekel a film, meg az igazán megosztó lényege. Már szinte az OFF-ban járnak a gondolataim vele kapcsolatban. Van itt ez a kikarikírozott hidegháború, amikor folyik a harc a háttérben a hülyeségért, a semmiért, valaminek az uralmáért, meg az elv igazáért. Valahol összeér a kettő, a diktatúrák, akár konzervatív, akár szocialista, egyaránt rosszul viselik a másságot. mert eltér az elvárttól, az elképzelttől. Át akarják nevelni, táborba küldik, szabályozni akarják, kivonják a forgalomból. Az ok elég hasonló. Most, hogy ez a film azt hozta ennyi újraértelmezés után, hogy a két sötét oldal küzd a kedves, egyszerű, jóakaratú, stb. másmilyenek feje felett, azok meg menekülnek, bujkálnak, el akarnak lógni előlük valami misztikumba, egy másik létbe, mintha másképp emlékeznék a filmre is, igaz, az újragondolások megszépítik vagy elrútítják a valót, újra meg kellene nézni, azt hiszem. A mese áll, a mese szép, de a részletei, meg az üzente most kissé már kavarognak bennem. Lehet, hogy megérdemelte ez a széles közfigyelmet, tényleg.

előzmény: TomPowell (#101)

2018-04-18 13:42:18 TomPowell (5) #101

"A mese lényege, hogy úgy egyszerűsít le, hogy a mondanivaló lényege azért megmaradjon és átélhető legyen. Itt ez nem sikerült. Egyébként talán azért is, mert túl sok témába belekap: néma lány és vízi szörny románca, hidegháború és űrverseny, kormányzati kísérletezés és kémkedés, elnyomott nők és elnyomott melegek, mozi szeretete és festészet..."

Talán ott lehet a "baj" (tudom, hülye megfogalmazás, de most jobb nem jutott eszembe), hogy ezeket túlontúl elkülönítik egyesek és ezért nem áll össze sokaknak egésszé. Igen vannak némák, szörnyek, feketék, melegek, de ezek csak a kívülállókat jelképezik, azok sokszínűségét. Kb. mintha azt nehezményeznénk, hogy az X-Men mutánsai különböző képességekkel, háttér történettel bírnak. A közeg, a környezet ugyanez. A 60-as évek űrversenye együtt jár a kísérletezéssel és a kémkedéssel. Egyszerű ez szerintem továbbra is, pont ezért működőképes mese, ugyanakkor tálalásában kétségtelenül sokszínű is. Egyébként meglepő számomra,hogy mennyire nem tudunk mit kezdeni ezzel a filmmel, avagy mennyire megosztó. Külföldi fórumokon nem futottam bele ilyesmibe.

előzmény: MicaHiro (#98)

2018-04-18 10:10:42 qanic (1) #100

#86

előzmény: TomPowell (#94)

2018-04-18 09:01:27 MicaHiro (2) #99

:) Kíváncsian várom, egyébként számomra is ez a KT legnagyobb értéke.

előzmény: mimóza (#97)

2018-04-18 09:00:55 MicaHiro (2) #98

A mese lényege, hogy úgy egyszerűsít le, hogy a mondanivaló lényege azért megmaradjon és átélhető legyen. Itt ez nem sikerült. Egyébként talán azért is, mert túl sok témába belekap: néma lány és vízi szörny románca, hidegháború és űrverseny, kormányzati kísérletezés és kémkedés, elnyomott nők és elnyomott melegek, mozi szeretete és festészet...
Mind jó témák lehetnek külön-külön, de itt egyszerűen nem áll össze egy szerves egésszé, inkább egy "Fontos társadalmi kérdések, nyakon öntve Nagy Művészettel" című gyűjteménynek érződik.

A Faun labirintusával összehasonítva ott is voltak mesés elemek, de ott végig megvolt egy egységes hangulat és egy értelmesen használt történelmi háttér, amihez szervesen illeszkedtek a mesés elemek. Itt a mesés hangulatból kifejezetten kiránt egy durva/véres jelenet, a valóságból meg kiránt egy musical-betét vagy a karakterek ostobasága.

előzmény: TomPowell (#96)

2018-04-18 08:21:40 mimóza (?) #97

Kedves fórumtársak, még mindig nagyon új vagyok köztetek a pár hónapos "múltammal", és tíz év múlva is kiskorúnak fogok számítani hozzátok képest, akik voltatok annyira bölcsek, és a kezdet kezdetén, vagy akörül csatlakoztatok. Úgyhogy többnyire inkább csöndben maradok. :) De itt és most muszáj megfogalmaznom valamit, amit fontosnak érzek: a KT-n nem csak filmezni nagyszerű, hanem olvasni is. Elárulom, amikor épp időrésem van, nem csak filmeket nézek, de olvasok is itt... Sokat. Ennek az oldalnak rengeteg erőssége van (sőt, talán csak az van), de az egyik legnagyobb értéke épp a véleményformálás kultúrája. Higgyétek el, egy "külvilágból" idecsöppentnek nagy élmény beleásni magát az okosan érvelő, az alpári módszerektől óvakodó, a másikat tisztelő, de saját meglátását következetesen védő emberek eszmefuttatásaiba. Néhol olyan gyöngyszemeket találtam a "vélemények" fül alatt, hogy megszületett bennem a gondolat: egyszer toplistát fogok összeállítani a nézői értékelésekből. :) Persze filmek fognak benne szerepelni (mi más is szerepelhetne?), de a megjegyzések rovatban ott lesznek a komment-gyöngyszemeitek.
Azért ehhez a filmhez írtam, mert konkrétan ebből a vélemény-áradatból már több aranymondás is ott van a képzeletbeli listámon. ;)

2018-04-18 00:32:29 TomPowell (5) #96

De ennek a filmnek pont ez a lényege, hogy leegyszerűsít, mivel egy mese. Felnőtteknek szóló mese rasszizmusról, testiségről, másságról, de attól még egy nagy mese és azért mert elhelyezi egy adott korban, annak társadalmi kérdéseit használja, még nem törekszik a valóságra, viszont reflektál arra. Az általad felsorolt filmek is teljesen relevánsak az adott kérdésben és megkerülhetetlenek, de a műfajuk, az elbeszélésmódjuk is teljesen más.

előzmény: MicaHiro (#95)

2018-04-17 17:40:10 MicaHiro (2) #95

Abban egyetértek, hogy lehet, sőt kell is filmeket csinálni minden fontos társadalmi kérdésről, így természetesen a kisebbségek elnyomásáról is. De nem ilyen filmet.

Miért? Mert ebből a filmből semmi igazán értelmes következtetést nem lehet levonni. Egyszerűen túlságosan leegyszerűsített az összes karakter és szituáció, pontosan lehet tudni ki a jó és ki a rossz (és azt is hogy mi fog történni). A valóság nem ilyen fekete-fehér.

Aki igényes, valós(nak tűnő) embereket bemutató és igazi problémákról szóló filmet akar nézni, annak ott van mondjuk a 12 dühös ember, a Gran Torino, a Szemet szemért, az Isten városa, a Ne bántsátok a feketerigót stb. stb.

2018-04-17 17:30:00 TomPowell (5) #94

Nem egészen értem, hogy mit értesz az alatt, hogy spontán kéne elő kerülnie a témának. Hogyan működik ez a spontán téma előkerülés? Abba az összeesküvés elméletbe meg bele sem megyek, hogy a rendező származása miatt kapott Oscart, mint ahogy a "vízbe folytásos" hasonlatba sem, mert egyrészt az évi több ezer filmből mennyi is foglalkozik a toleranciával, a másság kérdésével és ezek hány százaléka jut díj közelbe? Segítek: elenyésző. De akinek már ez is agresszív propaganda meg kompenzáció (tény, a nullához képest valóban agresszív kompenzáció minden ilyesmi), akkor az a büdös életben nem lesz toleráns semmivel sem az életben, akármennyire hajtogatja, hogy ezt lenyomják a torkán. Jah és ezt úgy írnom, hogy akármennyire is szerettem ezt a filmet, a főbb díjakat én is a Három óriásplakátnak adtam volna, vagy legalábbis a filmet, de amikor még mindig léteznek ilyen kommentek és amikor olyan botrányok vannak Hollywoodban, mint amilyenek tavaly is, azt hiszem teljesen elfogadható, hogy egy olyan filmnek adják a díjat, ami az esélyegyenlőségről és a kisebbségek elnyomásáról szól.

előzmény: qanic (#92)

2018-04-17 14:16:48 Ugor (4) #93

Rendben.

2018-04-17 14:09:25 qanic (1) #92

"Arra akarsz utalni" Reményeim szerint nem utalok semmire. Szabadon leírom, amit gondolok...
"sokkal nyitottabbak, megengedők a témák, amiket az Oscar-on díjaznak"
Ezt a mondatot már hallottam a magyar nyelvű közvetítés alatt és már akkor is kínosan hangzott.
Ha spontán kerülnének elő, szerepelnének ezek a témák és magas színvonalon, akkor az nem hiszem, hogy sokakat zavarna. Az irányítottság, kizárólagosság a probléma. Egyébként az óriásplakát is tartalmazott ilyen elemeket, de ott maga a film jó volt. Ha mexikói rendezte volna, akkor talán meg is nyeri, hiszen Trump meg az Ő kerítése kijelölte az idei nyomvonalat.

Kompenzáció?
Ha valaki sokáig megy a sivatagban és már éppen szomjan halna,
akkor nem az a megfelelő kompenzáció, hogy belefojtják abba vízbe, amit másoktól loptak el...

"elfogadóbb vagyok"
Az nem növeli az elfogadást, ha letolják az emberek torkán, megerőszakolják őket és még csak nem is tiltakozhatnak.

Elfogadásra és toleranciára hivatkozni jelenleg cinizmus.
Az "elfogaddó" nem fogad el magán kívül semmit, a tolerancia nem tolerál.

"nem vertem a fejemet a falba"
Miért is tetted volna? Ha az ember tudja mi hogyan működik a világban, akkor nem lepi meg, ha bejön a papírforma.

Nem szép dolog, ha valaki állatokkal szereti csinálni, de a propagálásért ne osszanak már Oscar díjat. Hol vannak az állatvédők? :)

előzmény: Ugor (#87)

2018-04-17 12:33:24 Reaper (3) #91

Már majdnem tetszett... majdnem. Bár számomra kimerítette az animál szex témáját is. Sok mindenre nem is ad magyarázatot a film, bár azt remekül megvilágítja, hogy nincs jól kezelve a fogyatékkal élők, a melegek, a kisebbségek társadalmi helyzete. Ugyanis mindenki, aki valamiben más, az pozitív karakter (a néma, a néger, a meleg, az ex-kommunista), míg a társadalmilag normálisnak tartottak negatív karakterek.

2018-04-17 11:58:47 Ugor (4) #90

De hát itt nem is arról van szó, hogy trendileg fúújoszkár, mert ugyan a fúújoszkározás évről évre erősebb, de ez a film nem csak Oscart kapott, hanem vagy 40 másik díjat is. Itt jöhetne valami világméretű összeesküvés-elmélet a klasszikus Homo Sapiens ellen, de én ezt nem érzem, azaz, valamennyire igen, de nem úgy hat rám. Csupán azt vélem, hogy változik a világ, meg nyilván változik az értékrendjei is, és miután nem vagyok fiatal, inkább egy korábbi generációhoz tartozom, riadtan figyelem magamon, hogy ez hogyan hat rám. Tudvalévő, hogy ez az alkalmazkodóképesség ugyanúgy romlik, mint a test, az idő előrehaladtával. Fura módon viszont azt veszem észre, hogy sokkal több, nálam fiatalabb ember nehezebben tolerálja a hozzáállás megváltozását, mint én. Hát akkor ehhez is hozzá kell szokni.

2018-04-17 11:31:47 Calavera (?) #89

Mióta az Életrevalók nem kapott Oscart, azóta tudom, hogy ez a köcsög Oscar egy fabatkát sem ér, csak a pucc és az amerikaiak vérlázító sz@rakodása.
A Foxcather sem kapott semmit, pedig Steve Carrell azért igen-igen jól hozta amit kellett. Bezzeg a Whiplashben egy ordibáló csávó eljátszásáért jár az Oscar és a 8.5.
Ez a vizes borzalom is. Mesének elmegy, de ahhoz túl erőszakos. Viszont komoly filmnek, meg túl bugyuta. Vagy nem tudom. De unalmas volt, nevetséges. A látvány jó volt, de ennyi.

2018-04-17 07:54:57 caulfield (2) #88

A kompenzáció pedig szerintem mindig baj. Sok jó nem sül ki belőle. Felszínességhez vezet. Lehet, hogy egy adott téma nyitottságot, megengedést követel, de önmagában ez még nem válik az adott film erényére.
Feljött, hogy az Elfújta a szél ma nem lenne díjazott, én ide venném még a Casablancat is - mindkettőben van egy-egy macsó vonásokkal rendelkező főhős, aki néhány, nem mellesleg kultikus pillanatban, mai szemmel nézve talán lekezelően szól a női partneréhez, vagyis a szerelméhez. (Az utóbbi tíz évből most talán csak Edward Norton karaktere jut eszembe a Birdmanből, aki hasonlít maszkulinitásában ezen elődökhöz - és ő is epizódszereplőként, illetve egyfajta karikatúraként van ábrázolva...)
Tehát a nyitottságot és toleranciát igénylő témák beemelésének örve alatt mintha némi prüdéria is éreztetné itt magát. Ebben a filmben, akárcsak az idei év másik győztesénél a chilei Fantastic Woman esetében is jelen van egy a témára túlzottan támaszkodó alkotói fakóság, a rendező mintha biztonsági játékot játszana. Nem olyan régről például a Saul fiát vádolták, hogy a témájával adatja el magát, pedig az épphogy a téma ellenében is tudott eredeti lenni. Del Toro viszont miután tökéletesen megalkotta a díszleteket, instruálta a színészeit, még a forgatókönyvet is lehet mondani, hogy jól írta meg, mert egy érdekes sztorit és karaktereket talált ki, szóval minden top minőség lenne, ha végül ő maga, mint rendező is jelen lenne. Nem érezni, hogy érdekelné ez az egész úgy, mint például a Faun esetében. Úgyis eladja ezt filmet a témája a határokat nem ismerő, szabadon szárnyaló, vagy úszó láv.

2018-04-17 00:07:14 Ugor (4) #87

Arra akarsz utalni, hogy sokkal nyitottabbak, megengedők a témák, amiket az Oscar-on díjaznak? Lehet. Gondolom, valami sok évi mellőzést akarnak kompenzálni vele. Nekem azzal tulajdonképpen nincs bajom, hogy mindenféle kisebbséget, másságot érintő témák is előkerülnek, és újabban sokkal többször. Ettől én nem lettem más, vagy kisebb, vagy kevésbé fehér, de talán elfogadóbb vagyok és ezt nem is bánom. Egyébként nekem sem ez volt a kedvenc filmem idén, de nem vertem a fejemet a falba, amikor nyert. Bár az óriásplakátot sokkal jobban szeretem volna a topon látni!

előzmény: qanic (#86)

2018-04-17 00:01:23 qanic (1) #86

Hát ha te ezt még egyszer meg tudod nézni, akkor gratulálok, de azt gondolom, hogy erre nincs szükség. A hozzászólásodból következtetve, úgy látszik elsőre is megértetted, hogy miről szól a film és miért készítették, csak talán magadnak sem (öncenzúra) akarod beismerni, mert az politikailag nem lenne korrekt. Légy szabad! Az Oscar "gála" manapság már egy szovjet pártkongresszus szintjére süllyedt. Középen ül vörösben a pártvezér és mindenki Őt figyeli, hogy mikor mi a teendő. Rettegnek, nehogy elrontsák az előre megírt koreográfiát, mert a párton kívül nem olyan vidám ám az élet. Dübörög a propaganda, mindenki hitet tesz. Élcsapat, pártkatonák és ideológiailag meghatározott díjazottak. Az Elfújta a szél nem hogy jelölt nem lehetne, de ha valaki el merné készíteni, akkor a létezését is tagadnák, az alkotóit pedig kirekesztenék.

előzmény: Ugor (#85)

2018-04-16 21:13:56 Ugor (4) #85

Hát nem is tudom... én amolyan fehér, hetero férfinek tartom magam, de egy percig sem éreztem úgy, hogy hú, itt aztán nagyon üldözve vagyok ám ettől a filmtől és a kis kialakult fehér világom omlik össze éppen. De a legközelebb majd megpróbálom úgy nézni, hátha nekem is bejön ez a fíling.

előzmény: qanic (#84)

2018-04-16 18:13:17 qanic (1) #84

Ha valaki úgy érzi, hogy nincs teljesen szilárd, kifejlett személyisége, akkor kerülje el az utóbbi évek "Hogyan romboljuk szét a világot kongresszus" Oscar-jelölt filmjeit. Egyre kártékonyabb világkép rajzolódik ki belőlük. Mostanra a fehér hetero férfi ellenes projekt eljutott odáig, hogy cseréljük azt le bármire, akár állatra is, mert még az is sokkal jobb. Ha a fentieket nem vennénk figyelembe, akkor is csak egy baromi unalmas film lenne, jó zenével, ami összességében megérdemelne egy kettest.

2018-04-15 17:32:23 Demóna (3) #83

Hát én nem szerettem bele ebbe a békaemberbe,fura egy film,a zenék viszont tetszettek de a többi nem igazán,nálam csak 3 as..

2018-04-12 22:04:42 o0o (2) #82

Hát, egy "érdekes" világképbe és valóságértelmezésebe engedett betekinteni ez a film, az biztos (a #41-es tökéletesen összefoglalta a probléma velejét). Mélységesen föl lehet rajta háborodni, vagy elalélni az ájulásig, attól függően. Az ilyet hívják megosztó filmnek?

2018-03-24 01:05:51 Herrberger Detonator (1) #81

Nezhetetlen.

2018-03-17 12:50:17 Szamár (4) #80

Jó videó, köszi!

Mondjuk kicsit furának tartom, hogy csomóan kritizálják del Torót, miszerint összelopott mindent, miközben Tarantinót például ugyanezért istenítik. Én kifejezetten kedveltem A víz érintésében a filmes idézeteket.

előzmény: macready (#79)

2018-03-17 09:24:09 macready (3) #79

Hasonlóságok más filmekkel:
https://vimeo.com/259453901

2018-03-08 22:55:21 miraculum (4) #78

Minden stimmel ezzel a filmmel, a rendezés, a fantasztikus operatőri munka, a zenék, a világ kidolgozottsága, Jenkins, Shannon, Hawkins is talán most először, de az egész nem marad más mint egy nagy-nagy blöff, mert a sztorija nem bonyolultabb mint egy ovis mese, és az égvilágon nincs semmilyen üzenete a felnőttek számára. (Az alapvető triviális dolgokon túl persze amik szintén egy oviban hangzanának újnak). A négyest megadom, mert rettentően profi munka, a 4 Oscarból kettőt nem sajnálok (a score és a production design), a legjobb rendezés kicsit remeg, de nem alaptalan, a legjobb film díját tartom egyedül rossz viccnek. Tényleg nincs mondanivalója már del Toronak?

2018-03-07 00:28:48 Olórin (4) #77

Nem csak neked szól, de te említetted utoljára:) Én nagyon erőltetettnek érzem az E.T.-párhuzamot. Persze tényleg vannak konkrét cselekményelemek, amik megfeleltethetők egymásnak, de közben drasztikusan más a világ, a hangulat, a mögöttes tartalom és főleg a két főszereplő kapcsolata, márpedig ez utóbbiak teszik ki a film lényegét, nem az előbbiek. Rengeteg olyan típusú film van, ami ennél a kettőnél sokkal jobban hasonlít egymásra, mégsem szokás összekötni őket, mert azoknak (pl. bosszúfilmek) a toposzai jóval elterjedtebbek, így sokkal több film illeszthető bele a kategóriájukba. Az "ember szoros kapcsolatot alakít ki szörnnyel/idegennel" toposz viszont ritkább, kevesebb film van ebben a halmazban, így könnyű beleesni a felszínes hasonlítgatás csapdájába. De ettől még ez meg az E.T. nem lesz hasonlóbb, mint a nagyjából szintén ugyanazt az alapsztorit elmesélő John Wick és Blue Ruin.

előzmény: Tenebra (#76)

2018-03-06 20:58:53 Tenebra (2) #76

Abszolút ez a sztori az E. T. is. :D És akkor már leírom azt is, ami nekem a film nézése közben beugrott, csak eddig inkább elhallgattam: Szabadítsátok ki Willyt! :'D Azt hiszem, kb. minden kiszabadítós-szörnyes-szerelmes akciómelodrámát ide sorolhatnánk, annyira szabályosan ezt az alapsztorit meséli el a film.

A saját 4-esemet azzal magyarázom, hogy bár nem tetszett a romantika, de a korszak ábrázolása igen, illetve Michael Shannon alakítása feljavította az egészet gyenge 3-asról gyenge 4-esre. Zseniális színész és a karakter is kellőképp emlékezetes geci volt.

előzmény: MicaHiro (#73)

2018-03-06 17:49:35 Havierez (5) #75

Ma sikerült végignéznem ezt a lélekmelengető alkotást Guillermo del Toro ismét szép és értékes filmet alkotott melyben bőven van izgalom és kaland is. Különlegesen látványos, izgalmas történettel és karakterekkel megfűszerezett szerelmi történet lett ez. Külön kiemelném az ízléses látványvilágot a zöld amúgy is a kedvenc színem és a filmben végig ez a zöldes-kék dominált.

A filmet a főszereplő néma lány és a vizi lény kapcsolata vitte a hátán és a befejezés pedig megkoronázta az alkotást.

2018-03-06 13:53:30 ryood (1) #74

ebben a remek elemzésben minden potenciális "ihletforrás" szóba kerül (e.t. is).
A Jó, a Rossz és a Nézhetetlen #21 - A víz érintése

2018-03-06 13:42:08 MicaHiro (2) #73

Sőt tegyük hozzá (még mindig nem a teljesség igényével), hogy ha azt mondom; hogy a történet egy különös lényről szól, aki képes gyógyítani, és akit elkap a csúnya ügynökség, de megmenti őt egy ember, akivel mély kapcsolata alakul ki, akkor még nem lehet eldönteni hogy erről vagy az E.T.-ről beszélek :)

előzmény: Tenebra (#70)

2018-03-06 13:38:04 oscarmániás (5) #72

Na és ehhez a rövidkéhez mit szóltok?
Eel girl
deathcode linkje még jó, meg lehet nézni :)
Mikor láttam a A víz érintése trailerét, a fentebb linkelt horror jutott eszembe.

2018-03-06 12:25:19 critixx (?) #71

A '90-es évekbeli Outer Limits (Végtelen határok) sorozatnak van egy epizódja, amiben a vietnami háború idején egy katona, akinek a feladata őrt állni egy titkos katonai labor bejáratánál, folyamatosan női sikolyokat hall odabentről. Végül bemerészkedik és felfedezi, hogy a laborban egy rejtélyes (és elég csinos) fiatal nőn végeznek kísérleteket. Egymásba szeretnek, és a végén megszökteti a csajt és szexelnek egy raktárban miközben ott bujkálnak.

előzmény: Tenebra (#70)

2018-03-06 12:12:22 Tenebra (2) #70

Éppen az imént láttam egy videót, ami eléggé "vicces", ugyanakkor elgondolkodtató is. Legalábbis amikor én megnéztem A víz érintését, egyből eszembe vágott, hogy mintha lenne egy Tom Hankes film, amiben Tom Hanks ment ki egy sellőlányt. Ennek eddig nem jártam utána különösebben, mert úgy voltam vele, hogy elég lesz a kritikámban megemlíteni A fekete lagúna szörnyét mint a del Toro által is bevallott hivatkozási alapot. Aztán persze jött a plágiumbotrány, hogy egy 1969-es, amúgy szerintem nem annyira releváns darabot "másolt le" Guillermo del Toro. Viszont a Splash / A nagy csobbanás Ron Howardtól, 1984-ből szinte tényleg egy-az-egyben ennek az "elődje". Persze manapság rá lehet erre fogni jóindulatból, hogy posztmodern pastiche (főleg az utolsó jelenetek miatt). Ám ha már plágiumot emlegetünk, akkor inkább a Splasht emlegessük szerintem, mert a két film között tényleg nagy a hasonlóság.

Jóllehet, régen (kb. 12-13 éves koromban, a tévében) láttam Ron Howard sellős szerelmi sztoriját, de azért emlékeimmel összemérve Guillermo del Toro még így is sokkal jobb filmet hozott össze.

2018-03-05 10:21:07 ryood (1) #69

megkapta a díjat, amire legyártották.

2018-03-05 10:06:23 Ugor (4) #68

Hát én nem tudom, hogy kinek ad ez okot arra, hogy halálra dühkitörve, sikoltozva hanyatt vesse magát a szőnyegen és cipője sarkával kapálja a padlót... én sem tartottam ezt a filmet az év filmjének, szerintem is sokkal jobb a három óriásplakát, meg a szólíts a nevemen is, de hát ez kapta a bestet. Egészségére! Nem az én véleményem, de így döntöttek valahol valakik, valamiért. Rendben. Az ember feláll, még ha bosszankodik is, és gratulál a győztesnek. Nem nekiáll és litániákban becsmérli a győztest, meg a Oscar díjat, meg a gaz imperialistákat.

2018-03-05 09:21:38 MicaHiro (2) #67

Félre ne értsd, én aztán teljesen megértem ezt az Oscart. Volt benne minden, amit a rossz ízlésű szavazók szeretnek :P

De kicsit komolyabban: nekem teljesen mindegy, mi kapja a legjobb film díjat, ezen számomra semmi nem múlik. Annak meg örülök hogy sokaknak összeáll, de nekem attól még nem. Lentebb leírtam miért, nem ismételném meg, csak azért írtam egyáltalán újra a filmről, mert most láttam meg hogy nem reagáltam Ugor válaszára, és nem szeretek senkit válasz nélkül hagyni.

előzmény: Olórin (#66)

2018-03-05 09:12:28 Olórin (4) #66

Azért vagyunk páran, akiknek összeáll:)
Én is sokkal jobb filmre számítottam, amikor leültem elé, de az itteni utálata előtt legalább annyira értetlenül állok, mint ti az Oscarja előtt.

előzmény: MicaHiro (#65)

2018-03-05 07:45:45 MicaHiro (2) #65

Nem lehet, hogy esetleg előbb kéne megnézni; aztán örülni a nagyszerűségének?

@Ugor
Nincs azzal baj, hogy jók és rosszak vannak. A baj azzal van, hogy a többféle elem (vér, mese, kémkedés, romantika, kínzás, musicalbetét) nem áll össze egy működő egésszé.

előzmény: Havierez (#64)

2018-03-05 07:06:26 Havierez (5) #64

Szívből örülök hogy 2004 után ismét egy nagyszerű fantasy alkotás kapta a legjobb film díját! :)
Ma meg is nézem a víz érintését amelyik a legjobb film lett ezen az idei Oscaron! :))

2018-03-05 06:47:11 Rorschach (1) #63

"-Hogy mutassam be, hogy a főszereplő hölgyeményem a társadalom perifériájára szorult, szeretetre éhes és érzelmileg sérült?
-Hát csinálok róla egy montázst, ahogy minden reggel maszturbál a fürdőkádban!" - Oscarra érdemes filmművészet 2018. Botrány, moslék még mindig. Még hogy legjobb film bazmeg, a világ kibaszott szégyene.

És akkor meg is van az első, aki idén nekimegy a friss nyertesnek.

2018-03-02 18:43:48 Mikkey (4) #62

na megvolt nekem is, megértem a megosztottságát, de nekem mégis megadott egy ilyen klasszik mozivarázs élményt, mint pl az Amélie, a Hugo, vagy a Némafilmes. nem lehet elvitatni a tisztaságát, most ez valamely léleknek balzsamozás, másnak meg az utolsó kenet :)

2018-02-28 20:54:20 Ugor (4) #60

:o))) De hát a filmek túlnyomó többségében jók és rosszak vannak. A mesékben meg még jobbak és még rosszabbak. Nem baj az! Viszont az alternatív Hófehérkéd nagyon besikerült! :o))

előzmény: MicaHiro (#59)

2018-02-28 20:21:45 MicaHiro (2) #59

Nem akarok kéretlenül beleszólni, de a Hófehérkéhez való hasonlítás szerintem tök jó abból a szempontból; hogy ha leírjuk milyen lenne az A víz érintése stílusában újragondolt Hófehérke, akkor érthetőbb lesz talán, mi vele a bajom.

Szóval ha ezen film készítői újragondolnák a Hófehérkét, akkor vélhetően (biztonság kedvéért spoilerben)
1, a gonosz mostoha nem simán gonosz lenne, hanem rasszista, homofób, idegengyűlölő stb.
2, a törpék mind nagyon kedvesek és pozitív karakterek, egyikőjük meleg lenne, a harmadik egy másik erdő varázslójával dolgozna össze (a történet szempontjából tök lényegtelen módon), lenne köztük néger és féllábú és félszemű
Ez eddig nem is hangzik feltétlen rosszul. De jönne a herceg, aki
3, teljesen azonosulhatatlan figura lenne, aki ráadásul kifejezetten a terhére lenne a törpéknek (pl. megölné a kis vakondjaikat vagy valami), de a törpék erre nem azt reagálnák, hogy el kéne gondolkozni azon, hogy jó arc-e ez a srác, hanem azt hogy ő ilyen, fogadjuk el hogy megölte szeretett vakondjainkat, hiszen tud gyógyítani -no nem az igaz szerelem miatt, hanem attól függetlenül is, teljesen random.
4, a végső harc előtt Hófehérke még dalolna egyet, a körülötte szálldosó madarak közül a herceg megenne 1-2t, majd véres bosszút állna a hét törpe közül néhányat kegyetlenül lemészároló gonosz mostohán. A törpét természetesen senki meg nem siratná, a jó Hófehérke otthagyná a végén az egész bagázst a fenébe.

Szerintem az eredeti jobb, na.

2018-02-28 20:12:45 Bubu (2) #58

Nem is vettem kötözködésnek, vagy vitának. Máshogy látjuk, megbeszéljük. Erre van az oldal :)
Örülök, ha valakinek tetszett, különösen, ha meg tudja fogalmazni, miért, és el lehet gondolkodni egymás érvein...

előzmény: Ugor (#57)

2018-02-28 18:13:05 Ugor (4) #57

De én nem vitatkozni vagy kötözködni akartam ám, pláne nem egy ChrisAdammal, aki ezerszer felkészültebb és tévedhetetlenebb nálam, csak megmutatni az én szemüvegemet. Nekem azok a dolgok nem jutnak eszembe ilyenkor, neked meg igen. Én ki tudtam kapcsolna és belepancsolni magamat a vizes mesébe, nyilván te is szeretted volna, csak kint maradtál a parton. Kár. Neked nem jó, mert én viszont jól éreztem magam, és jól szórakoztam. Na, de sebaj, majd máskor ugyanazt látjuk! :o)

előzmény: Bubu (#56)

2018-02-28 17:17:41 Bubu (2) #56

Épp ez az, hogy ami más mesénél eszembe se jutna, itt igen. Mert nem tudtam beleélni magam. Mert ha tárgyiasítanak egy lényt, ne várják, hogy a néző majd szőke hercegnek lássa. Erre jó példa a Szörnyeteg, akinek látjuk, vannak érzelmei, gondolatai azon túl is, hogy a tojás finom, azonosulni tudunk vele, és Belle-el is. Megértjük, hogy ők megtalálták a közös hangot, megértik a másik érzéseit, és nem csak szükségük van egymásra. Egy jó mese ezt el tudja hitetni a nézővel.
Kezdhették volna pl. azzal, hogy nevet ad neki Elisa, és nem mindig csak "ő" vagy "az" lesz. Így a néző fejében sem lesz több.
ChrisAdam, köszönöm! Jobban örültem volna, ha azt írhatom le, milyen nagyszerű film...
U.i.: Amúgy az Amazonas édesvíz, szóval miért is kellett egy tonna só a kádba?

előzmény: Ugor (#54)

2018-02-28 15:25:40 ChrisAdam (2) #55

Szerintem nagy különbség van gyermekmese és felnőttmese közt. Ahogy a gyermekeknek való mesén nem kérjük számon a felnőtteknek való mesék jellemzőit, úgy nem megbocsájtható, ha a felnőttmese gyermekmese jellemzőit hordozza magában. Itt szerintem ez utóbbi történik - na és persze sok minden más -, Hófehérke egyszerűsége és A víz érintése felületessége szerintem nagyon nem ugyanaz a kategória.
Bubu, egyébként nagyon szépen leírtad, miért gyenge ez a film.

2018-02-28 15:20:48 Ugor (4) #54

Amúgy igen, teljesen igazad van, sok-sok dologban. Ezeket kérném én is éppen számon a filmen, ha ez egy realista film lenne, de... Már abban a pillanatban eldönt mindent, a mese felé billen a mérleg nyelve, hogy ez egy humanoid mutáns! Keze van, meg lába van, meg arca van, mint egy embernek. De ha hal, tarajos gőte vagy szalamandra, akkor egy halnak vagy egy békának nincsen mimikája, meg érzelmei. És nem él meg az Amazonasban, nem keletkezik a semmiből, meg ugyanúgy nem él meg a marék konyhasóban, meg az északi tengerben is... és a Hófehérkén sem kérem számon, hogy mi a bánattól szeretett bele az idegen királyfiba, amikor csak épphogy kiköpte a mérgezett almát, meg a Csipkerózsikán sem, hogy mi az, hogy álmában egy ismeretlen hímsoviniszta csak úgy lesmárolja... ilyen eszembe sem jutott.

előzmény: Bubu (#53)

2018-02-28 12:34:47 Bubu (2) #53

A film remek atmoszféra teremtéssel indul. A zene, a képi világ nagyon hangulatos. De aztán ezt is sikerül agyoncsapnia. Untam, pedig az idei mezőnyből ez nagyon is érdekelt, annak ellenére, hogy már az előzetesből kiderült számomra, hogy ez a A Szépség és a Szörnyeteg, az X-program (1987), és a Szabadítsátok ki Willy-t egyvelege lesz.
A legnagyobb probléma szerintem, hogy a lényt nem tette kicsit sem emberivé, olyanná, akibe bele lehetne szeretni. Összehasonlítva a Szörnyeteg és Belle kapcsolatával, ezek ketten alig kommunikálnak egymással. A "kapcsolat" szinte azonnal átmegy testiségbe. Ez, kiegészítve Elisa reggeli rutinjával, bennem nem a szerelem érzését keltette, hanem úgy éreztem, ez a nő olyan elkeseredett, hogy bárkivel elmenne (fű, fa, bokor, vízilény). Másrészt el nem tudom képzelni, hogy megcsókoljak egy lényt, ami pár órával korábban megette a legjobb barátom macskáját. Pfuj... A lényeg, hogy nem beszélgetnek, sem kézjellel, sem mással, és Elisa utána ugyanúgy ott ül vele szemben, csendben mint a többi emberrel. Pont nem azt láttam, hogy a lányt látja, hanem a megmentőt. A kimentésben is inkább emberséget éreztem, nem vonzalmat. A szerelem nem annyi, hogy szükségem van a másikra.
Ráadásul túlnyújtott film lett, tele üresjárattal. Strickland családi élete pl. teljesen felesleges szál volt, mikor bőven látszik a munkahelyén, milyen ember ő. Csak tovább húzta a filmet, de ha már mindenképp ki kell tölteni két órát, Elisa és a lény kapcsolatát kellett volna kapcsolattá tenni.
Még a problémám, hogy műfajilag egy katyvasz a film: mesének / fantasy-nak túl valóságos, sci-finek nem elég konkrét, szerelmi történetnek nem elég romantikus, thrillernek nem elég komor és mély. Kicsit minden akart lenni, és semmi sem sikerült neki. Az akadémiai agyonnyomott polkorrektségének meghekkelésére jó, hiszen, ha ezt a filmet nem szereted, rasszista, szexista vagy, és méltatlan az egyemes filmművészetre... A király új ruhája hasonlat tökéletes!

2018-02-26 22:51:33 ryood (1) #52

te kérted ki magadnak első körben valakik nevében, hogy már pedig aki szerint ez a film rossz, az csúnya. szóval neked szabad kikérni a fogyatékkal élőkre hivatkozva, másnak nem, mondjuk ízléstelenség okán (sem), és érezze magát rosszul, mert meri szarnak vélni az alkotást.

előzmény: dittike (#50)

2018-02-26 18:40:44 Ágó (2) #51

Ezen nem fogunk összeveszni, és nagyon örülök annak, hogy számodra ajándék volt a film.
Csak ez nem mindenkire áll. Számomra például nem volt az.

előzmény: dittike (#48)

2018-02-26 18:36:44 dittike (5) #50

És mégis kivagy te valami ítész?

előzmény: ryood (#49)

2018-02-26 09:36:37 ryood (1) #49

én meg az jó ízlés nevében kérem ki, hogy ez a film jó. haha

előzmény: dittike (#48)

2018-02-26 06:23:25 dittike (5) #48

A fogyatékosok nevében kikérem magamnak hogy ez a film rossz sőt ez a mestermunka nem hasonlítható csak a Kétéltű emberhez amit régen láttam gyermekkoromban végre egy film mely újra előhozza a halembert aki érzelmes és szerethető is egyben. Richard Jenkins által alakított karakter is fontos a filmben igazi apapótlék a lány számára.
Számomra ez a film ajándék.

2018-02-25 22:20:39 Ugor (4) #47

Hogy is mondjam… hát, nem az év filmje, voltak, vannak, lesznek (remélem) erősebb filmek is ennél, de szerethető! Jó kis mese! Szeretem. Nem giccs, az egy másik kategória. Ez filmművész által gyártott érzelmes történet, mindenféle plusz beleüzenettel, apró kis plusz javakkal, díszecskékkel ajándékocskákkal. De nem csillámpóni! Politikai poénok, kis maró öngúny a szuperhatalmak hidegháborújának, kis tükröcske, hogy mekkora seggfejek is csinálták azt jobbról meg balról, kis zamatos gyümölcs a szeretet erejéről, a fogyatékkal megélt életen való felülemelkedésről, a másságról, az előítéletekről, az elfogadásról egy kicsit mindez másképp, mint máshol. Szóval, puszi, meg négyes! Sally Hawkinsnak külön több puszi meg simogatás, de Octavia Spencernek is puszi, köszi lányok, ezentúl majd jobban fogok vigyázni, ha csípőre tett kézzel brunzolok a tetthelyen!

2018-02-25 11:46:20 BonnyJohnny (3) #46

Vice versa: A lentebb általad kifogásolt tulajdonsága miatt nem emelném piedesztálra az alkotást. Én inkább filmként nézem... annak meg nem jött be... :)

2018-02-25 11:46:03 ryood (1) #45

nem csak ez a gond a filmmel..
de már önmagában ez a hazug világkép gusztustalan..
én mondjuk az általad említett filmekért sem rajongok.

előzmény: BonnyJohnny (#43)

2018-02-25 11:44:20 ryood (1) #44

hát...
bújjon el valahol nagyon messze az az ember, aki valaha a csodálatos faun labiritusával ajándékozott meg minket...és most ezt sikerült produkálnia...
és valami irdatlan nagy giccsparádé is még

előzmény: Ugor (#42)

2018-02-25 11:44:08 BonnyJohnny (3) #43

A Birth of a Nationben meg a déli konzervatívok és egy fajgyűlölő gyilkos brigád a jófiúk, miközben a nők hülyék, a négerek meg gonoszak.
A Stagecoachban az indiánok szintén gonoszak és/vagy segghülyék, a nők ábrándos tekintetű biodíszletek (bár Claire Trevor karaktere még így is a legkompetensebb női karakter John Fordtól a Grapes of Wrath mamáját nem számítva... :P)
Csak ezért én egyik filmet sem húznám le... de te tudod.

előzmény: ryood (#41)

2018-02-25 11:42:09 Ugor (4) #42

Ennyire realista a film? :o Ó, pedig azt hittem, valami fantáziavilág...

előzmény: ryood (#41)

2018-02-25 11:22:12 ryood (1) #41

jók: fogyatékkal élő naív lány, fekete takarítónő, homoszexuális, üldözött kommunista és a halember
rosszak: gonosz fehér rasszisták

2018-02-19 23:33:51 TheDriver (3) #40

Bizony ízlések...én az általad említett két filmet (Spotlight, Moonlight) ki nem állhattam... :)

előzmény: Ágó (#39)

2018-02-19 22:28:25 Ágó (2) #39

Na! :)
Azért itt szerintem kiváló filmekről beszélünk. Én se a Spotlight-tól, se a Moonlight-tól nem sajnáltam a díjat.
A víz érintése a kitaszítottak, elesettek védelmében akar szólni. Ez a tematika - különösen napjainkban - szerintem totál releváns.
Számomra egyszerűen nem állt össze, mint film. Nem vonzott be, kívül maradtam. Érdekes, hogy többen a Fantomszálnál említették ezt a problémát. Nekem pl. az nagyon bejött. :) Ízlések...

előzmény: TheDriver (#35)

2018-02-19 22:26:25 TheDriver (3) #38

DelToro megfogja kapni, a legjobb film pedig az Óriásplakát lesz...ebben majdnem biztos vagyok. Ahogy abban is, hogy McDormand, Oldman és Rockwell is tuti győztes lesz.

2018-02-19 22:08:26 banana (3) #37

Itt ugyanaz a helyzet mint az elmúlt években sok esetben (Moonlight, 12 év, Spotlight), hogy a mondanivaló fontosabb, mint, hogy milyen a film. Érdekes mód itt nem érzem, hogy ez a film a legjobb film díjára veszélyes lenne. GDT-től alapvetően nem sajnálom a rendezői díjat, azt sajnálom, hogy ezért fogja megkapni.

előzmény: TheDriver (#35)

2018-02-19 20:45:30 dukyka (2) #36

Ebben tök igazad van, de minden évben reménykedem, hátha majd idén szorul beléjük némi ízlés.

előzmény: TheDriver (#35)

2018-02-19 20:37:07 TheDriver (3) #35

Jajj, hagyjuk már ezt az Oscar hülyeséget...évek óta olyan szutyok filmek nyernek mint pl a Holdfény és társai...ki veszi azt még komolyan??!

előzmény: dukyka (#34)

2018-02-19 20:25:09 dukyka (2) #34

Szerintem az lenne méltatlan az egyetemes filmművészettel szemben, ha ez vinné el a legjobb film díját az Oscaron, a Három óriásplakát helyett.

2018-02-19 20:11:33 MicaHiro (2) #33

Én is lefelé húznám az átlagot.

Guillermo del Toro már a Bíborhegyben sem tudta elhitetni velem, hogy valóban szerelmesek vannak a képernyőn. Most meg azt kéne elhinnem, hogy mindent elsöprő szerelem bontakozik ki egy nő és egy vízi szörny között. Hát nem sikerül.

Nincs is kedvem sokat írni róla, teljesen működésképtelen polkorrekt katyvasz az egész film, Michael Shannon teljesítménye miatt jár egyedül a kettes.

2018-02-19 16:42:59 Ágó (2) #32

Jól megkaptam már kollégáktól, hogy milyen konzervatív vagyok, hogy nem tetszik ez a film.
Egyébként nem hiszem, hogy ezen múlna.
Valóban nem tetszik, ellentétben a faunnal, ez egyáltalán nem szippantott be. Sematikus, bántóan kiszámítható film, amit inkább találtam művészieskedőnek és unalmasnak, mint érdekesnek.
Igen, mese. És ezerszer inkább előveszem a faunt, ha ilyesmire van szükségem. :)

2018-02-19 12:31:04 Rorschach (1) #31

"nagyon gyengének", "rossz viccnek", vagy "olcsó posványnak" bélyegezni szerintem egyenesen méltatlan az egyetemes filmművészettel szemben."

Azzal szemben valóban méltatlan lenne.

előzmény: mrfaktor (#28)

2018-02-19 10:05:44 ryood (1) #30

hízelgő a 3.2 a filmre nézve.

2018-02-19 09:50:10 TheDriver (3) #29

Egyetertek veled, szerintem is tulzas amit ezen a forumon kap a film. Noha nalam azert nem ötös, de egy negyest mindenkeppen megerdemel!

előzmény: mrfaktor (#28)

2018-02-19 00:29:50 mrfaktor (5) #28

Teljesen érthetetlen számomra az az ellenszenv, ami itt a fórumon tapasztalható a film körül. Abban lehet egyet, vagy nem egyet érteni, hogy megérdemli-e a sok díjat, jelölést a film, de "nagyon gyengének", "rossz viccnek", vagy "olcsó posványnak" bélyegezni szerintem egyenesen méltatlan az egyetemes filmművészettel szemben. A film egy igazi felnőttmese, szerelemről ami olyan köntösben van tálalva, mesteri rendezéssel, amit rég nem láthattunk a nagyvásznon és leír róla, hogy olyan ember készítette, aki szereti és tiszteli a mozgóképet. Egy mese van előadva, remek színészekkel, díszletekkel, cselekménnyel, filmzenével. Nem tudom mit vártatok tőle, de bátran oda lehet állítani a Faun labirintusa mellé.

A 3,2 meg egy vicc.....

2018-02-17 10:49:36 Lanie (4) #27

Nekem bejött, valóban egy felnőtt mese ez, minden perce elüt a realitástól, de nem is képzeltem magam elé semmi mást mint egy fordított dark kis hableányt.

2018-02-15 13:28:53 ChrisAdam (2) #26

Premier előtti vetítések, az országos bemutató jövő csütörtök. :)

előzmény: Umberto (#25)

2018-02-15 13:15:34 Umberto (2) #24

Csak mert Szegeden mától vetítik...

2018-02-15 12:28:56 ChrisAdam (2) #23

Mától egy hétre.

2018-02-15 12:23:15 Umberto (2) #22

Ezt a filmet mától vetítik a mozik, ugye?

  • 1
  • 2