Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
- 1
- 2
A Vetítést vita követte könyvben szerepel:
Egy filmnek eleve két változata készült, korhatáros és nem korhatáros.
Filmet lehetett vágási joggal is venni.
előzmény: Kempesbaba (#165)
Igen, de ezt a vágást a forgalmazó stúdió csinálta, elrontotta a filmet, de joga volt hozzá.
Ma már rengeteg filmnek van mozi, rendezői, bővített, vágatlan, végső vágás változata, átestek a ló túloldalára.
Régen, Hollywood fénykorában eldöntötték, milyen legyen a film, a többi anyagot kukázták, így nincsen a Casablancának alternatív befejezése vagy rendezői változata.
előzmény: budaik (#169)
Volt egy sztorim a Volt egyszer egy Amerika... film kapcsán. Ha jól tudom azt az USA-ban moziforgalmazásban időrendbe vágták. S akkor meg is bukott. Majd az európai verzió vissza szivárgott és az lett kultikus....
előzmény: critixx (#168)
Ami idehaza folyik, semmi ahhoz képest, ami például Amerikában megy, ahol a tévétársaságok a reklámidő miatt minden filmet és sorozatot megvágnak. Az USA-ban a mai standard egy egyórás sorozat esetében a 42 perc játékidő, 18 perc reklám, ezért a régi, például 50 perces sorozatepizódokból minimum 8 percet kivágnak, hogy maradjon hely a megfelelő mennyiségű reklámnak. Ezen senki sem háborodik fel (ami szomorú), teljesen természetesnek veszik, mint mondják: "ha a teljes, vágatlan verziót akarod látni, vedd meg DVD-n / BluRay-en / fizess elő streaming-re". Szomorú dolog, de mi kisiskolások vagyunk ehhez képest. Ennyit a "nemzetközi" szerzői jogokról.
Akkor ez újabb szög a lineáris televíziózás koporsójába. Le kell venni a polcról a Casino DVD-t,vagy blu ray-t,abba már bíztos hogy nem matat bele senki :)
előzmény: Xuja (#166)
Jogi akadálya szerintem nincs, emiatt nem szólhatnak. A művészeti alkotás csorbasága.. Szerintem ezt meg leszarják a stúdiók, megkapták a pénzt a jogdíjra oszt csá. A TV nézőket meg valószínűleg amúgy se tartják sokra. Szomorú, dehát ilyen világot élünk, ahol a Staropramen eladja a licenszet és nem érdekli, hogy egy vizes hányást csinálnak Bőcsön belőle :)
előzmény: Kempesbaba (#165)
De könyörgöm 2021 van! Ennél jóval kevesebbért is hőzöngenek, sőt perelnek a stúdiók, meg a rendezők. Vagy csak én élek egy kő alatt és ez a világban teljesen természetes és bevett gyakorlat?
Mindenesetre ha én filmes lennék, felháborítana a művem farigcsálása. Mintha megvenné valaki a Mona Lisát és tapétavágóval kivágná belőle a dekoltázsát, mert szerinte az erkölcstelen.
előzmény: csabaga (#164)
A mozikban lejátszott filmeket is mindenki kedve szerint vágta meg.
Pl. A németek a Casablancába durván belenyúltak még a 70-es években is.
A franciák a Vadnyugatból kivágták a farmra való kocsizást a vonattól és a kocsmai jelenetet is.
előzmény: Kempesbaba (#163)
Nem tartozik szorosan ehhez a filmhez amit kérdezek,de a nemzetközi szerzői jognak nem kéne szabályoznia ezeket a vágásokat? Vagy minden tévétársaság kénye-kedve szerint csonkíthatja meg ezeket a filmeket?
előzmény: Xuja (#162)
De legalább 18+-os karikával ment, ugye? Ez tényleg érthetetlen (azt még megértem - bár azt se helyeslem - ha 1-2 combosabb jelenet kivágásra kerül, hogy főműsoridőben mehessen valami, alacsonyabb karika mellett).
előzmény: Anonnim (#161)
Gebedjenek meg a Film Café szenteskedő cenzorai, hogy képesek voltak a film összes leszámolási jelenetét kivágni! (Pont ettől gengszterfilm az egész.)
Köszi az ajánlást, de láttam már. Az egy sokkal érdekesebb film szerintem. Mondjuk az érdekes, hogy pont azok a filmjei nem tetszenek Scorsesének, amik a legnépszerűbbek. :)
előzmény: Xuja (#159)
"Scorsese gengszterfilmjei viszont nem tetszenek, mert a tempó túl gyors, a filmek peregnek ezerrel, viszont pont ezért képtelenek a hatásuk alá vonni."
Akkor ajánlom az Aljas utcákat, abban nyoma sincs még ezeknek a pergős montázsoknak, hanem sokkal inkább egy földhözragadt léptékű, realista, lassú sodrású gengszterdráma. Ennél a filmnél simán jobb, de még talán a Nagymenőknél is.
előzmény: kekmedve32 (#158)
Szeretem a Keresztapát, a Sebhelyesarcút vagy a Volt egyszer egy Amerikát. Scorsese gengszterfilmjei viszont nem tetszenek, mert a tempó túl gyors, a filmek peregnek ezerrel, viszont pont ezért képtelenek a hatásuk alá vonni. A Nagymenőkkel is ez volt, a Wall Street farkasa pedig már kifejezetten irritált, amiért ilyen jófejkedve próbált ennyire ellenszenves karaktereket eladni a közönségnek.
A Casinóban is három órán keresztül csak szövegeltek a pergő képsorok alatt, ráadásul a fél film arról szólt, hogy De Niro és Sharon Stone hogy huzakodnak egymással. Ez Sharon karaktere miatt is volt baromi idegesítő, bár a színésznő jól játszott most is, a gond, hogy maga a karakter volt irritáló, főleg ilyen töménységben.
Közel három óra, de az úgy elröppen, hogy csak na és a film végén is az volt bennem, hogy simán tudnám még nézni egy órát legalább. A színészek, a hangulat, a dialógusok és nem utolsó sorban a zene, minden a helyén van. Joe Pesci zseniális elmebeteg (ahogy a végén sorsa beteljesedik az felejthetetlen), DeNiro itt is profi, Stone kisasszony pedig karrierje messze legjobb alakítását nyújtja (mondjuk ezen kívül nem sok értelmes filmben játszott). Bármikor megtudom nézni ezt a filmet, ott a helye a Nagymenők mellett.
November 14-én lesz 20 éves a film. Lesz valahol vetítés? :)
(Of course Szakácsi Sándor - Harsányi Gábor - Bási Juli trióval)
Igen, nagyon leromlott a képminőség. Valószínűleg kerestek gyorsan egy generic DVD-t, és arról nyomták. :D Mondtam is a partnereimnek, hogy végülis ennyi erővel akkor otthon lekaphattam volna nCore-ról egy BDRipet... Na, jó, azért a nagyvászon még így is ütős volt, nagy élmény volt ettől függetlenül.
előzmény: purplerain (#154)
Nem vagyok egy sasszem, de akkor jól láttam, hogy a leállás után látványosan romlott a képminőség? Annál a kimerevített jelenetnél a csajom is felszisszent, vicces volt :D :D
előzmény: Tenebra (#153)
Rendkívül jó film, mely tulajdonképpen akár a Wall Street farkasa előzményének is mondható. Témában legalábbis. Vagy mondjuk azt: minden Scorsese-film ugyanerről szól? :D Nagyjából.
Bár a főhős ezúttal szinte feddhetetlen karakter. Mármint morálisan. Ő azért mindent megtett, amit lehetett, és úgymond "igazságos" volt a maga módján. A felesége egy igazi, mocskos... nem folytatom, mi volt. De hát a szerelem bolonddá teszi az embert, ezért tartott ki mellette, amíg nagyon extrém dolgokat nem csinált.
A másik karakter, a kedvenc egyértelműen Nicky akit nagyon sajnáltam a végén. Hatalmas szövegei és megnyilvánulásai voltak, talán ez Joe Pesci legjobb szerepe. Az az igazi féktelen keménylegény, akinek azért van szíve és van értékrendje. Már, ha azt lehet annak nevezni, hogy VANNAK EMBEREK, akiket nem öl meg. :D
Egyedül a vége nem tetszett, nekem hiányzott az az igazi katarzis. Kicsit összecsapott volt. De amúgy összességében kiváló film, elrepült az a 3 óra.
Kár, hogy a Puskinban annyi szarakodás volt a lemezzel. Beakadt, vagy mi... :D Vicces volt utána már, hogy a film egy bizonyos pontján ugye van egy képkimerevítés, ami alól kimegy a hang. Akkor a paranoiás közönség egyöntetűen azt hitte, hogy bizony megint a lemezhiba örvendeztet... :D S ráadásul akkor már láthatóan nem BD-ről, hanem DVD-ről ment a film, érezhetően szar volt a képminőség. De még így is megérte a jegy ára, mert nagy élmény volt moziban.
Mondjuk Scorsese-től számomra továbbra is a Taxisofőr és az Aljas utcák marad a kedvencem így együtt.
Az a jobbik eset. A Hitchcock-sorozat vetítései tudtommal DVD-ről mennek, ami mozivásznon már nem biztos, hogy jól mutat. Jó szórakozást!
előzmény: purplerain (#151)
Blu-ray vetítés, felirattal.
előzmény: St4nt0N (#150)
Blu-ray vagy DVD vetítés lesz?
előzmény: purplerain (#149)
Június 19, Puskin mozi, 18.00 óra ha valaki megnézné moziban így laza 19 év után :D Én ma hoztam el a jegyem, nem egy szar érzés, hogy a kedvenc filmem életemben először moziban megnézhetem!
Azért ne felejtsünk el még egy fontos szereplőt. "Ott volt neki Ginger, a nő akit szeretett" :)
Stone itt azért nagyon nem volt rossz, durván hozta az elmebeteg kurvát, szinte végigsöpör a filmen.
előzmény: Spirit (#147)
"egy pillanat sincs, amit igazán élvezni tudtam volna"
Remo Gaggi, Nicky Santoro, Ace Rothstein, Andy Stone, Philip Green, az a mormon phasz akinek a nevére már nem emlékszem, Artie Piscano, Bill Sherbert, Lester Dimond, Franky Marino. Ezek azok a _karakterek_, akik miatt egy pillanat sincs a filmben, amit nem tűkön ülve izgulok végig.
előzmény: lonecoyote (#146)
Nagyon szeretem akár a lassú tempójú gengszterfilmeket is, ha van hangulatuk, drámaiak, mint például a Sebhelyesarcú, a Keresztapa vagy a Volt egyszer egy Amerika, de ez a film szerintem iszonyatosan, elmondhatatlanul, leírhatatlanul U-N-A-L-M-A-S. Három órán keresztül "gengszterkednek" meg szövegelnek, nézhetjük az ezerrel pergő sztorit, a luxus képi világot és a folyamatos narrációt, de ez a sok minden itt már túl sok, és így egy pillanat sincs, amit igazán élvezni tudtam volna belőle. Ráadásul katarzis sehol. Tudom, hogy Scorsese, a színészek és a műfaj miatt népszerű, de szerintem attól még rossz film. 10/3
Újra nézve is nagyszerű, briliáns, unhatatlan, a legjobb szövegekkel, profi sztorival és szereplőkkel. Talán veri a Keresztapát nálam.
Oscar Goodman-nek - aki Anthony "Tony a Hangya" Spilotro ügyvédje volt a valóságban - szerintem két helyen is cameozik a filmben, egyszer mint "Ász" Rothstein ügyvédje a tárgyaláson, majd abban a jelentben mikor Santoro jön a bíróságról és átmegy az útesten, szintén ő meg mellette egy aktatáskával. Javítsatok ki ha nem így van. Thx
Eredeti nyelven néztem meg, és feltűnt, hogy Sharon Stone saját hangja sokkal kevésbé karakteres, mint amit szinkronban szokott kapni.
A Scorsese-filmekkel is úgy vagyok mint a két gengszter-eposszal. Annyira jók hogy egyszerűen nem tudom eldönteni hogy melyik a legjobb. Egyszer majd rangsorolom a kedvenc gengszterfilmjeimet, de egyértelmű hogy az első helyet A keresztapa trilógia birtokolja, után pedig A sebhelyesarcú, a Nagymenők és a Casino talán fej-fej mellet haladnának:)
előzmény: BonnyJohnny (#141)
Nálam is a Nagymenők, és még csak nem is egy paraszthajszállal... legalább 5 paraszthajszállal... :)
De nálam a Nagymenők a legjobb Scorsese film, és a második legjobb gengszterfilm, így kevés film van, amit elé tennék.
Én előbb láttam ezt, majd a Nagymenőket, olyan 5-6 éve. Akkor úgy gondoltam hogy akármennyire is istenítik Scorsese 1990-es klasszikusát, nálam mégis Vegas a nyerő. Aztán most hogy megint megnéztem ezt a két remekművet, inkább a Nagymenők felé húz a szívem nekemis, de biztos állást egyik mellett sem tudnék foglalni. Mindkettő nagyon nagy alkotás.
előzmény: Csende Kristóf (#139)
Egy paraszthajszállal nálam mindig a Nagymenők nyernek. :))
előzmény: Victor Vance (#138)
Hosszú idő után újranéztem, és még mindig betonkemény az az ötös. Nem is tudom melyik tetszik jobban, a Nagymenők coolsága, a régi maffia hagyományok és szabályok enyhülése, vagy a '70-es, '80-as évek fényűző Las Vegas-ának bemutatása. Mindkettő nagyon nagy alkotás, a legjobb gengszterfilmek között van a helyük, de ezt már úgyis tudjuk:)
Mondom, ez csak egy történetmesélési eszköz, semmilyen dramaturgiai szabálynak nem kell megfelelnie - kivéve persze ha a szereplő azért narrál, mert a sztoriját közvetlenül egy másik karakternek meséli (pl. egy rendőrségi kihallgatás a keret, és az egész film egy flashback). De itt nincs szó ilyesmiről. Láttunk már olyan filmeket is, amiket egy "halott" narrál végig...
előzmény: deviant (#136)
ha egy belső monológként működik, mint például az őrület határánban, akkor nyilván nem, itt viszont egy picit kikezdhető, hiszen a stílus közvetlen, kicsit dicsekvő, folyton kikacsintó. tudatában annak, hogy mi lesz a karakter végzete, hát dramaturgiailag azért kifogásolható, még ha nem is óriási hiba. a nagymenőkben jobban megoldották, hogy egy karakter viszi végig az egész filmet. nem véletlen, hogy ott sokkal könnyebb is azonosulni a főhőssel.
előzmény: Olórin (#135)
Azért a narráció messze nem annyira kötött történetmesélési eszköz, hogy az ilyesmit dramaturgiai hibának lehessen felróni.
a narráció az egész filmben élményszerű és múltidejű ezért az nem mentség, hogy jókor szakad meg. :)
előzmény: padi(xpress) (#133)
Miért nem ?:)Akkor szakad meg a narrációja, amikor kell.
rájöttem valamire: dramaturgiailag nem helyes, hogy joe pesci is narrátor. egyébként továbbra is jó film, bár a BD képét csodálatosan elbarmolták, de ez nem ide tartozik...
Itt megtekinthető az eredeti szinkronnal: [Szakácsi Sándor Básti Juli és Harsányi Gábor nevével fémjelzett változat]. [link]
Nem tudnék választani a Nagymenők és E film között, mindkettő ritka nagy film!
Persze, hogy rutinmunka. De annak nagyszerű. Viszont nem egy Volt egyszer egy Amerika kaliberű mestermű.
Magához képest... Igen. Rutinmunka-szerintem. Kétségkívül nagyon profi.
előzmény: bruce (#127)
Rutinmunka?:)Szeretnék én rutinból ilyen filmet csinálni bár tény, hogy Scorsese nagyon ért a maffia filmekhez.
előzmény: puttancsospeti (#126)
Nos valóban. De újranéztem a Nagymenőkkel együtt és az is inkább egy nagyon erős négyessé vált nálam az idők folyamán. A Casino pedig-ahogy limuval egyetértésben állítottam; mégiscsak inkább egy nagyon jól kivitelezett rutinmunka.
előzmény: Cesare Gonzago (#125)
puttancsospeti: miért hármas a Casino? Ha nem tévedek, múltkor még jelesebb volt.
előzmény: puttancsospeti (#123)
Így igaz, pocsék színésznő.
Egy totál felszínes szerepben működött. Testhezállóan.
előzmény: Hannibal Lecter (#122)
Stone - főleg a többi alakításához képest - egyáltalán nem volt rossz ebben a filmben (bár Oscar-jelölést és Golden Globe-ot nyilván nem érdemelt volna érte). Azzal meg, hogy idegesítő a karaktere, egyetértek - azon egyszerű oknál fogva, hogy ez egy ilyen figura: a "femme fatale" hektikus, kokainszívó, billenékeny reinkarnációja, aki csak bajt hoz a főhős fejére, és egyetlen szeretetreméltó tulajdonsága sincs.
Nekem is jobban tetszett a Nagymenők.
Sajnos Sharon Stone karaktere hihetetlenül idegesítő volt, folyton szurkoltam, hogy lője már le valaki!! Meg persze Stone alakítása fájdalmasan rossz volt...
"Sőt, mondok valamit: nekem Pesci karaktere ebben jobban is tetszett."
Nekem is. Érettebb, kiforrottabb alakítást láthattunk tőle, igaz, a megformált gengszter, Anthony Spilotro, (1938-1986) a való életben is összetettebb, ha úgy tetszik, disztingváltabb személyiség lehetett az egyszerű gyilkológépként ismert Tommy DeSimone zárt osztályról szalajtott figurájánál, aki a Nagymenők Tommy DeVitóját ihlette.
előzmény: Hannibal Lecter (#119)
Saját magától lopott. Hűha, most mi lesz? Amúgy badarság, a Casino önmagában egy remekmű, akkor is, ha van némi átfedés a Nagymenőkkel. Sőt, mondok valamit: nekem Pesci karaktere ebben jobban is tetszett.
Lop a Nagymenőkből? Mindkettőt Scorsese rendezte...
előzmény: Denny (#116)
világbajnok.amúgy 1995év milyen jó is volt....
Csak azért 4-es, mert túlságosan hasonlít a Nagymenők-re, több helyen is szinte másolja. Jó film, de az előbb említett sokkal jobb.
Azért a Nagymenők szerintem sokkal jobb.
Bazz, mit hagytam ki eddig:/ Zseniális.
egyetértek de szerintem Végvári De Nironak a Jackie Brawnban nagyon jó választás
előzmény: JeszKar (#110)
De Szakácsi zseniális volt De Niro hangjaként-is.
előzmény: JeszKar (#110)
Bíró Kriszta, színésznő: Valaha, huszonhárom éve, amidőn először szinkronizáltam, ez még úgy működött, hogy a film főbb szereplőinek hangjait beültették egy vetítőbe a Pannónia szinkronban. És megnéztük a filmet. És a szinkronrendező instruált, bezony. Elmondta, miért ikszet vagy ipszilont választotta az adott archoz, az adott hanghoz. És több napba telt, amíg egy kilencven perces mozit összehoztunk. A szöveg gondozott volt, finom, mondható.
Fentiekből sejthető, ez máinapság nagyon nem így működik. Mondjuk, nyilván nem kellene elmélyülni egy hatszáz részes nyálfolyamban. De az azért elég elkeserítő, amikor azt sem tudom, mi a szituáció, amit látok a monitoron. Hiszen van neki előzménye, utázmánya.
előzmény: JeszKar (#110)
Pedig Végvári és Józsa is tehetséges szinkronszínészek, csak nem De Nironak és Pescinek. Az a baj, hogy még most is vannak nagyon jó szinkronszínészeink, de általában a szöveget és/vagy a szereposztás elcseszik.
előzmény: Cesare Gonzago (#109)
Egyetértek. A DVD-kiadáson hallható Józsa Imre nyomába sem ér Harsányi Gábornak. Szerencsére a Speier Dávid-féle magyar szöveget meghagyták.
előzmény: [: Azuroo andrew :] (#108)
Pesci hangjaként Harsányi valóban óriásit villant
Nem is tudod mennyire egyetértek ezzel, minden idők 10 legjobb magyar szinkronhang szerepe közé sorolandó Harsányi munkája
Én úgy tudom van még egy szinkron
Robert de Niro hangja Dörner György
Pesci hangja Maros Gábor
Nekem valahogy jobban tetszett a Nagymenőknél de azért az is remek film
előzmény: Hannibal Lecter (#97)
Húú...ilyen kemény káromkodásokat még nem hallotam filmben.Persze ettől még kiváló az alkotás.
De Niro karaktere Frank "Lefty" Rosenthal, Frank Sinatra-val[link]
Pesci
A Joe pesci által játszott, valós karakter, Anthony Splitoro[link]
Nem túl megnyugtató a feje!
Meggyőző!:-)
Nekem a Casino jobban tetszett, mint a nagymenők. Talán mert ezt előbb is láttam, de alles zusammen erősebb és mélyebb nyomot hagyó filmnek tartom a nagymenőknél.
Utánérzésnek lehet nevezni, de nem egyértelműen, mert ez is igaz történet alapján készült, akár a Nagymenők, tehát objektív a dolog. De a színészválasztás és a karakterek hasonlóak, Pesci szinte 1/1.De Niro már nem igazán. Szerintem semmiképpen sem gyenge a Casino, de én is inkább Nagymenők párti vagyok.
előzmény: VVega (#100)
Régebben láttam, akkor úgy tűnt, hogy elég sok minden. A felemelkedéstörténet, a karakterek, a hangulat, a stílus.
Bár lehet, hogy egy újranézést megérne :)
De Nirón és Pescin kívül mi az utánérzés?
Jóval gyengébb és unalmasabb Nagymenők utánérzés.
Pesci hangjaként Harsányi valóban óriásit villant, ő maga is szívesen emlékezett vissza erre a szinkronra egy interjúban. Sajnos az új DVD-kiadáshoz csináltak egy második szinkront, amiben Józsa Imre (Pesci) és Végvári Tamás (De Niro) eléggé bénák, persze ez nem az ő hibájuk, inkább a csapnivaló szereposztás sara.
A film mindenesetre sokadik újranézés után is kiváló, az egyik leghangulatosabb koridézés. Szellemesebb, pörgősebb, mint a Nagymenők.
Kedélyes zenélgetés:Joe Pesci, Frank Vincent, Muzzy, & Arlene Carol 1990[link] :-)))
A National Geographic csatornán Ned Kellyről is volt hasonló doksifilm is. elég fikázósra sikerült, a csatorna szellemének megfelelően. :-)
előzmény: Cesare Gonzago (#94)
Nem, sajnos még nem olvastam, de a National Geographic csatornán sugároztak egy érdekes sorozatot: A maffia története. Feldolgozták mind a Nagymenők, mind a Casino történetét. Megszólaltak a még élő, valóságos szereplők is. Megdöbbentő élmény volt. A Casino DVD-kiadásának extra lemeze is szolgál némi háttértörténettel, kis "tévéjátékban" elbeszélve a cselekményt.
előzmény: puttancsospeti (#92)
Nicholas Pileggi
Látom elmerültél Nocholas Pileggi alkotásában is! :-)
A Nagymenőket is olvastad?
előzmény: Cesare Gonzago (#91)
Nagyon tetszett, hogy megszakad a narráció... A valóságban is így esett meg a dolog. Tony és fivére holttestét egy kukoricaföldön, Joseph Aiuppa birtokának tőszomszédságában találták meg.
előzmény: puttancsospeti (#90)
Ez nagyon kemény. És nagyon nagy spoiler.[link]
Jó, jó, persze... ;)
előzmény: puttancsospeti (#88)
Na látod. Akkor ki a moralizáló? :-))
előzmény: Cesare Gonzago (#86)
"És küldjön át egy jó palack pezsgőt jéggel..." [link]
Minden filmjéből sugárzik katolikus neveltetése. Leginkább talán az Aljas utcákból. A megváltás élményének kutatása uralja a főhős életét. "A bűneidet nem a templomban teszed jóvá, hanem az utcákon."
előzmény: puttancsospeti (#85)
Igen. Ez nagyon súlyos! A kissebbreendűségi érzéssel küszködő, törpe gyilkolászó ember, aki egy leállíthatatlan erőgép! De aztán ő is méltó véget ért a gödörben a kukoricaföldön. Az nagyon keményx jelenet. Megsajnáltam azt a gecit... :-( ez az érdekes Scorsese filmjeinek jórészében. a végső kérdések gyakran merülnek fel bennük. A hívő mivolta nagyon benne van ebben szerintem...
előzmény: Cesare Gonzago (#84)
Kedvenc jelenetem: [link]
előzmény: puttancsospeti (#83)
Harsányi Gábor telitalálat választás volt! :-)
[link] Spoileres.
előzmény: Cesare Gonzago (#82)
Imádom ezt a karaktert és a hangját is: az eredeti szinkron: [link]
Ahogy mondod:D
És mindkettő egy szédületes, abszurd ingerhalmaz, maró iróniával és kritikával.
előzmény: bruce (#79)
Hát igen ez egy örök vita fog maradni.Casino vagy Nagymenők.Egy darabigg magam se tudtam hogy melyik a jobb de hozzám a Casino története közelebb áll.A Casino szerintem csak a tények felvázolásának módjában hasonlít egymásra és persze abbanis hogy mind a két film a maffia életétt mutatja be.
Kicsit olyasféle érzésem volt a Casino-t nézve, hogy
"Nagyon jó, de épp azért tud ilyen nagyon jó lenni, mert a Nagymenők utódja, még ha bizonyos dolgokban túl is szárnyalja az elsőt."
"érettebb"-bocs
Talán "értebb" Casino mint a Nagymenők, de szerintem az utóbbi vitathatatlanul elementárisabb. De a Casino is nagyon jó persze.
Nehéz választani. Nekem a Nagymenők az "igazi", de megértem a fordítottját is...
előzmény: bruce (#75)
Hát igen a Nagymenők sokkal gyorsabban bontakozik ki mint a Casino sokkak számára ezért unalmas a Casino de sztem a hosszáságára kárpótlásul ottvan a film vége ami mindenképp zseniális.
"Ma Vegas olyan, mint Disneyland." Ez a mondat tökéletes összegzése a Casino hangulatának és üzenetének. Sok helyen kifejezetten tragikus és felkavaró gengszterdráma, nem olyan pörgős, mint a Nagymenők, bár én azt is imádom. Mégis inkább a komorság az, ami miatt Ász történetét előbbre helyezem Henry Hill-énél.
Igen légyszi kiváncsi vagyok a véleményedre :D
- 1
- 2
Scorsese Gangsta-tetralógiájának 2. gengsztereposza. A elsőhöz meg a harmadikhoz hasonlóan ebben is pörgős a rendezés, dinamikus a sztorivezetés, hangulatos a zenei összeállítás és csúcsra van járatva a stílusosság, az elegancia + a coolság.
Az üresjáratmentességének, valamint az őrült tempójának köszönhetően, szinte észre sem lehet venni a 180 perces játékidőt – akár az A Wall Street farkasa című másik kokaintripben. Az állandóan szóló retro track-ek (itt megint csak felcsendül a Gimme Shelter) hatására kissé olyan hatást eredményez a mozi, mintha egy 3 órásra nyújtott videóklipet néznénk. A folyamatos narrációt nem egyszerű követni, mivel egy csomóan pofázzák egyszerre az eseményeket.
Az alkotásban rengeteg a trágárkodás, a durvulás, illetve a vérengzés. A legerősebb rész a finálé, ami hasonlít a testvérfilmjeinek befejezéseihez, de mind közül talán ez a legmenőbb, mert az egész meg van spékelve a House of the Rising Sunnal. Joe Pesci ugyanazt a Nagymenőkből ismert agresszív, erőszakos szerepet játssza el még egyszer, ám itt sokkal viccesebb, szórakoztatóbb módon tálalva, mint ott. Scorsese a Las Vegas-i maffia felemelkedés-bukás története mellett, Sharon Stone karakterével a gold diggerkedés intézményét szintén tökéletesen bemutatja.