Life (2017) ☆

Élet

(Daniel Espinosa)

amerikai horror, sci-fi, thriller

3,3
★★★☆☆
406 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-06-10 22:16:57 dorothygale (2) #43

Nem bírom az ilyen filmeket, s azt hogy egy földönkîvüli lèny ekèppen lèp kapcsolatba velünk, szinte lerágott csont....

2018-01-03 16:00:04 Vitelotte (4) #42

Istenem, ezen a kompóton akkorát röhögtem, köszi x'D
Az, hogy hipergyorsan tanul, simán betudható a genetikájának, hiszen eleve a felépítése is teljesen next level, és sosem volt még ennyi ingernek kitéve azelőtt, de valóban érzékenyebbnek kellett volna lennie a környezetváltozásokra hogy legalább fenntartsa kicsit a reményt a nézőben hogy nincs mindenki halálra ítélve. Bár már akkor tudni lehetett hogy végződik mikor kiszkanderozta a botkormányt a nyomorult kompót kezéből, nekem tetszett hogy ilyen okos kis polipka. Csodálkoztam hogy nem találta ki földet érésig hogy szállja meg a testét hogy zombiként irányíthassa. Értékeltem hogy valóban kreatívak voltak a halálok, de azért egy utolsó vérengzés, hatalomátvétel az óceán élővilágában jól esett volna még a kis lelkemnek.

előzmény: Gruden Gergo (#22)

2017-12-06 13:02:52 Nordbright (5) #41

Nem a hozzászólásra gondoltam, hanem a rengeteg IQ-t megjelenítő "pontozásra", mert ha te pl. ezek alapján adsz egy 3-ast, az szerintem teljesen rendben van, na de ...

előzmény: slawter (#40)

2017-12-03 19:07:28 slawter (3) #40

Abban igaza van, hogy a sztori 2 mondatban összefoglalható. Engem az zavart, hogy láthatóan a színészek nagyon jól érezték magukat, jó kis buli volt, de úgy éreztem, engem nem hívtak meg...

előzmény: Nordbright (#39)

2017-12-03 17:32:35 Nordbright (5) #39

Gratulálok...!

előzmény: Herrberger Detonator (#38)

2017-11-29 19:43:16 Herrberger Detonator (1) #38

25-30 perc alatt vegigporgetheto, anelkul, hogy barmit veszitenenk a tortenet megertesebol. Gyenge, bugyuta es nem szorakoztato.

2017-11-05 18:35:35 adikaland (3) #37

Te kezdted a mondandód azzal,hogy ekkora hülyeséget ritkán olvasol, aztán megpróbáltam értelmezni a kérdésed és reagáltam, hasonló stílusban.
Te is értelmezhetnéd az én mondandómat! A legelején azt írtam,hogy ezek mirelit megoldások-fiókból ki a klisét azt szarni rá.
Nem látom továbbra sem az ellentmondást. Ezektől éppúgy hiányoltam a kedvelhető, vagy a görény szereplőket,ráadásul legyintésre késztetnek, nem együttérzésre.Főleg, mert annyira kéri ezt a film, nem pedig eléri.
Vedd ezt szubjektívnek, és örülj, hogy rád ezek hatottak! ..
A dialógusokat szajkózod, én egy szóval nem keveseltem, max azt írtam lehetnének jobbak, vagy inkább ne legyenek!
A játékidő meg ne legyen már mentség!
A 3as osztályzathoz pedig engem is írtó jó szándék vezérelt. Jah és bocs, hogy nem olvastam az első hülyézgetős kommented után a másodikat így nem érthettem, hogyan is pontoztad!

előzmény: Nordbright (#36)

2017-11-04 21:55:40 Nordbright (5) #36

A sértődés, személyeskedés, meg duzzogás helyett kicsit te is értelmezhetnéd rendesen a hozzászólást.
1. Ha elolvasnád és értelmeznéd látnád, hogy nekem nem 5-ös a film, csak utálom a nagyképű, cinikus és/vagy trollkodó bosszú lepontozást (nem a tiédről van szó), és itt most voltam olyan gyenge, hogy megengedjem magamnak a "bosszú-felpontozást".
2. A hozzászólásban lévő önellentmondásra hívtam fel a figyelmet, miszerint a filmben kevés a karakterek bemutatása, de pont azokat a részeket hoztad fel példának, hogy nem kellettek volna bele, amelyek épp (még ha kicsit is) is a karakterek hátterét célzottak bemutatni. Mi ez, ha nem ellentmondás? Pont ezeket a részeket lehetett volna még megtámogatni további részletekkel, vagy dialógusokkal, nem pedig törölni a filmből. És pl. a család bemutatása mióta tilos, mint karakter motiváció vagy háttér story? Akkor mi legyen? Csak és kizárólag beszélgethet két szereplő? És miről beszélgethetnek egymással? Mit szabad mondani és mi a tiltott téma, ami nem a karakter megismerését szolgálja? Egyébként talán a játékidő miatt is hiányozhatnak a hosszabb és egyben lassabb dialógusok. Ilyen filmek közel 2 órásak szoktak lenni, engem meglepett, hogy ez mennyire rövid film.

előzmény: adikaland (#35)

2017-11-02 05:24:22 adikaland (3) #35

Ha nem érted a kommentem, picit finomabban! De talán meg is válaszoltad a nyakatekert hülye kérdésed.. Pontosan!! az bizony nem segít, ha a mexikói forma skypeol egyet 20 másodpercben, vagy a főhős mesél egy mesekönyvről mert szenzítív fiú, attól még ugyanúgy színtelenek,szagtalanok maradnak. Max a törekvés izzadságszagú.."motivációk bemutatása"?? Ezek lennének azok? Meg mivan? Jah bocs Wtf??
-attól mert jaj nős, a másik meg tud olvasni még hullhatnak.Normális párbeszédek, valódi kapcsolatok és karakterek kellettek volna, nem ilyen foltozgatás, időhúzás.
De nem veszem sértésnek a kommented. Szerinted ilyen egy 5ös film.. "Lol!?!"

előzmény: Nordbright (#33)

2017-11-01 11:07:41 Nordbright (5) #34

Kifejezetten aránytalannak tartom a pontozásokat, még a leírt kritikák függvényében is.

Én nem számítottam világmegváltásra, mivel ilyen már évek óta nem létezik (de azért mindenki várja
az újabb és újabb bemutatókkal), így abszolút nem volt csalódás, sőt...
Ilyen hibát én is elkövettem, amikor vártam a csodát az Interstellár esetén és ahhoz képest kapott rengeteg blődség miatt végül a 4-es osztályzaton billegő alkotást inkább lefelé kellett rontani 3-ra.
Na itt épp az ellenkezőjét érzem és 4-ről inkább 5-re kell felemelni, azért is, mert sokan az általam megvetett "bosszú lepontozást" választották. Így most engedtessék meg az ellenkezője (még ha nem is kedvelem ezt a módszert).
* itt jegyezném meg, hogy az itt sokat emlegetett Cloverfield nálam simán 2-est kapott, de azt nem bosszúból, hanem mert ezzel ellentétben tényleg elég gyengének érzem. A kettő legalábbis számomra összehasonlíthatatlan kategória. Nem hogy folytatás...

Na de vissza az "életbe":
A hangulata nagyon jó, viszonylag gyorsan be is indul, a kivitelezése valóban a Gravity-t idézi sok helyen, de ennek ilyennek kell lennie. Miért, milyen legyen? Star Wars?

Az nyilvánvaló, hogy ezt a filmet se (mint egyébként sajnos SEMELYIKET se) azoknak gyártották, akik középiskolában mondjuk 4-es/5-ös fizika és matek jegyekkel rendelkeztek. Átlagember beveszi a kicsit meghekkelt fizikát és matekot, nem kezd el filozofálni, hogy hol a hiba :(
De még egyszer mondom, hogy NINCS másik film (sci-fi), ahol ugyanez ne történne meg.

A legnagyobb logikai bukfenc, ami tényleg cseszte a csőrömet egyébként:
Egész végig a lény elpusztítása arra épült, hogy megvonják az oxigént és hibernálódik. Ennek ellenére legalább fél órát -ha nem többet- grasszált kint a nyílt űrben mindenféle kínlódás nélkül. Amikor meg 2 percre kiszívták a levegőt egy modulból, akkor a lény pánikszerűen menekült. Egyébként hogy a tökömben lehet egy fúvókán át bejutni az űrhajóba? Nem az üzemanyag tankban vagy a hajtóműben kellene találni magát a szerencsétlennek? Vagy egy jó adag csőrendszerben?

negatívumok:
- említett oxigénhiány anomália
- Prometheus + Covenant szintű lénybaszogatásról már a hülye is tudja, hogy nem szül semmi jót, nem kéne erőltetni minden filmben
- fentebb említett fúvóka
- fizika törvényeinek áthágása pár helyen

plusz pontok:
- J.G. ismét feláldozza magát az "emberiségért" és nincs happy end
- szép CGI, jó helyszínek, atmoszféra
- technológiai háttér viszonylag hihető, elfogadható, enyhén futurisztikus, de nem túlzó
- én a karaktereket is jónak találtam

Nincs ezzel a filmmel semmi nagy baj - semmi olyan ami BÁRMELYIK másik sci-fiben ne fordulna elő.

2017-11-01 10:24:01 Nordbright (5) #33

Bocsánat, de ekkora hülyeséget csak ritkán olvasok:
"Nem lett volna ez annyira rossz ha picit ráfeküdtek volna egy kis karakterizálásra meseköny, szíriai történet, skype szülés- mirelit fárasztás helyett..."
A KARAKTEREK privát hátterének behozása a történetbe, a származás, a család, stb nem éppen a szereplők megértését szolgálja, a motivációik bemutatását, a "karakterizálást"? Épp azt kéred számon túlzásként, amiből még többnek kéne benne lennie a kritikád szerint. WTF?!?

előzmény: adikaland (#21)

2017-08-24 17:28:38 HerrWagner (2) #32

Moralizálás középhaladóknak és erőszakmentes kommunikáció továbbképzés orbitális pályán, lágy és krémes wellness Hans Zimmer habfürdőjében. Izomagy viszont menő.

2017-08-01 14:22:54 noresz02 (3) #31

Kissé bugyuta, erősen kiszámítható és sablonos. Ma már ennél sokkal több kell egy erős filmhez, így viszont csak az egyszer nézhetőek táborát gyarapítja.

2017-07-28 09:21:00 Calavera (?) #30

nekem nagyon tetszett, rég láttam már jó kis űrhorrort. izgultam is, vártam hogy mi lesz hogy lesz, tényleg tetszett. sok volt benne a logikai bukfenc, ami egy kicsit megnehezítette a dolgot, de még így is jó volt, hisz nem sok vetélytársa van a mai világban.

Semmi nincs az űrben ami a hangot továbbítsa, szóval nem tudom, hogy hogy hallottuk az ütközéseket és a fúvókákat amikor beindultak, stb. szarvashiba

2017-07-23 17:30:52 Dió (2) #29

Ezzel nyilván egyetértek, csak arra gondoltam a kommentemmel, hogy a hozzászólásod szerint a hármas csak azt jelentheti, hogy nem szeretem a scifiket, pedig hidd el, az egyik kedvenc műfajomról van szó :)

Az én esetemben kb. eme lentebbiek miatt landolt mégis kettesen a Life - hogy a checklisteddel éljek:
-Atmoszféra: so-so
-Felépített karakterek: számomra egy tamponreklámban több a "felépített karakter", mint a Life-ban (ahogy erre a lentebbi kommentjeimben sorozatosan célozgattam is)
-Cgi/Díszlet: ez természetesen elképesztő
-Hatásos szörny: szintén kifejtve lentebb (a "zacskó megdugott egy polipot" kommentemben)
-Kis csavarosság: ebbe pedig bele sem szeretnék menni még egyszer :)

Szóval összességében nekem ebből csak a CGI marad talpon, csak attól pedig nem lesz jó egy film ugye. Persze megértem, ha neked a fentiek mindegyikéből jobban vizsgázott a Life, mint nálam, csak cserébe sztem jobb nem elintézni mindenki mást azzal, hogy "biztos csak rühellik a zsánert" :)

előzmény: Ragemarci (#28)

2017-07-23 17:13:08 Ragemarci (4) #28

Mitől lesz jó egy űrhorror? Atmoszféra, felépített karakterek, akikért lehet izgulni akár, Cgi/Díszlet, Hatásos szörny(ek), kis csavarosság. Hirtelen ezek jutnak eszembe. Ez tényleg nem megy csak 5-10 évente vagy akkor se ezeknek a filmeknek, vagy más a baj. Például, hogy nincs érdeklődés rá? Inkább csinálnak slashert tized annyi pénzből? Vagy?

előzmény: Dió (#27)

2017-07-23 16:41:15 Dió (2) #27

"pont ezért, mert nem szeretik a zsánert annyira"
Ezt a problémát sikerült egy kicsit leegyszerűsítened, nem? :)

előzmény: Ragemarci (#26)

2017-07-23 16:08:03 Ragemarci (4) #26

Ahogy Tomside írta, már van folytatása. "Ugyanakkor simán lehetne a Cloverfield előzménye mindenféle teketória nélkül. :)". Engem amúgy meglepnek ezek a horror/sci-fi 3.3-ak, mert nem igazán vagyunk elkényeztetve. Igaz, lehetséges, hogy pont ezért, mert nem szeretik a zsánert annyira. Utoljára talán a Pandorum volt ami, űrhorrorban, ilyen jó volt.

2017-07-23 15:55:16 BonnyJohnny (4) #25

Nem feltétlenül akar ez folytatást. A nyitott befejezés nem mindig jelent folytatást. Persze manapság igen, de "jobb helyeken" nem.

előzmény: Reaper (#24)

2017-07-23 15:20:21 Reaper (4) #24

Jó film, és készül a folytatás gondolom... :) a vége egyértelművé teszi. Olyan 8. utas a halál feelingem volt közben, csak itt a 7. volt. De ettől az áthallástól eltekintve pazar. Nagyon tetszett a tengericsillag-polipszörny, aki Kelvin :D

Gruden Gergo, egy olyan kis izé simán lehet erre képes. Pl az atka teste 1180-szorosát bírja el, ami olyan mintha egy ember 82 tonna súlyt cipelne.

2017-07-22 17:37:32 B-side (3) #23

Élvezhető kis Alien-utánérzés lett volna, de a befejezés nálam tönkretette.

2017-07-16 11:44:04 Gruden Gergo (3) #22

Engem csak az idegesitett, hogy kicsit túllőtték Kelvin erejét.... Ok, elmondták, hogy minden sejtje agy, meg izom, meg szem, meg minden, de akkor is. Egy akkora kis takony nem töri darabokra egy (izmos felsőtestel rendelkező) ember ujjait. Továbbá, Kelvin teljes megsemmisitése arra épül, hogy oxigén nélkül "hamar" meghal vagy hibernálja magát. Már nem emlékszem pontosan. Hááát, ahhoz képest elég sokat tölt légüres térben, a műholdon kivül.

A logikai bakikat leszámitva nekem tetszett. Kellemes esti mozi volt.

A vége nekem is úgy tűnt, hogy Gyllenhaal kezét tudatosan leveszi a botkormányról és ő kezdi el a Földre irányitani, de az már nem volt tiszta, hogy amikor landolnak, mi az a sok (jobb szó hiján) "cucc", ami a kapszulában van? Mintha fészket rakott volna, vagy Gyllenhaal-t el akarta volna tenni kompótnak :))

2017-06-26 16:09:29 adikaland (3) #21

Nem lett volna ez annyira rossz ha a film utolsó harmadát még párszor átrágják, meg picit ráfeküdtek volna egy kis karakterizálásra meseköny,szíriai történet, skype szülés- mirelit fárasztás helyett... de lehet csak a Covenant utánt tűnt ez jobbnak, mint amilyen, de egy kis délutáni borzongásnak megfelelt, akkor is ha kb 40percig tartott.

2017-06-17 16:46:16 Dió (2) #20

Jogos amit írsz, épp ezért indult nálam is hármasról... csakhogy én nagyon sokat vártam a Life-tól, valószínűleg ennek tükrében csúszhatott rá végül inkább a kettes, de lehet, hogy felfele kerekítem majd ezt a kétharmadot egy ráalvás után. Nehéz ezzel a KT-s osztályzási rendszerrel :)

előzmény: BonnyJohnny (#19)

2017-06-17 16:31:21 BonnyJohnny (4) #19

Nem tudom. Én rosszabbat vártam, ahhoz képest pozitívan csalódtam. Moziban néztem, baráti társasággal... szóval ez az alapvetően közepes film valahogy nálam megütötte a jó szintet. Pl. nekem jobban tetszett, mint remek indulás után lejtmenetbe kezdő, a végére elszaródó Sunshine. Ami átlagban így is hoz egy erős közepest, és talán ez is az lenne, ha nem lepett volna meg pozitívan. (Mint ahogy talán az is négyes lenne, ha nem másra számítva nézem.)
De a Covenantnél biztosan jobb (ahogy ezt már a film megtekintése előtt megjósoltam, és megtekintése után is valószínűsítettem).
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy szerintem ez a film nem érdemel kettest. De persze nem akarlak meggyőzni, csak ezért reagáltam egyáltalán.

Mondjuk arra egyest adtál, szóval alapvetően hasonlóan látjuk a két film viszonyát. :D

előzmény: Dió (#17)

2017-06-17 13:51:24 Demóna (3) #18

Hát nem valami jó,és persze itt is polipszerű a lény.Uncsi

2017-06-17 13:46:49 Dió (2) #17

Az a muris, hogy Te egyértelműnek nevezed, és Téged emiatt zavar, hogy ettől átláthatóvá vált a csavar; míg számomra továbbra sem egyértelmű, viszont e logika mentén engem meg akkor pont nem kéne zavarnia, hiszen meg kellett volna lepődnöm. :) Csak egyrészt ez mégsem jött össze, másrészt ugye én magának a csavarnak a létezését találtam tök fölöslegesnek – és innentől már csak csipetnyi hab a tortán az, hogy hogyan volt rendezve. Amúgy lehet a Covenant hibája is az egész, mert szerintem a következő egy évben (vagy a tünetek enyhüléséig) minden allergiás rohamot vált majd ki belőlem, ami ahhoz egy picit is hasonló. :) Plusz nekem addigra már kicsit a dög intellekciája is túl lett tolva azzal, ahogy kitalálta mit akar Gyllenhaal és ahogy lehámozta a kezét a kormányról. Úgy látszik vagy a „fi” mércém van máshol (most jól használtam?:) vagy maga a dög kivitelezése nem tetszett (mintha egy polip megdugott volna egy zacskót… ettől én nem tudtam megijedni). Tán mindkettő.

De mint említettem, nem (csak) ezen úszik el, sőt. Az orosz kapitány utolsó erős jelenete után számomra lejtmenet a film, egyben megint egy koporsótöltelék-felvonulás. Alig vannak benne dialógusok, amik pedig vannak, azok olyan eszméletlenül langyosak és üresek, hogy ennek köszönhetően hiába a jó casting, ha a szereplők „nincsenek ott a vásznon”. Sci-fitől nem várok mélyebb karaktereket, mint amit anno a Sunshine megadott, de ennek még azt sem sikerült. Imádom Fergusont és Gyllenhaalt, de életemben nem láttam még őket ilyen sótlannak és nem létezőnek, és így a legkevésbé sem érdekelt, ki él és ki hal meg – és ezzel a potenciális drámai él is repült. Közben a látvány hiába jó, ha nekem a fentebbiek miatt a feszültségkeltés sem működött úgy, mint pl. ahogy az Event Horizonnál. Most persze jövök itt sok pozitív referenciával, amikre végig gondoltam a film alatt, pedig milyen messze álltak azok is a tökéletestől... szóval lehet, én is sokat akartam, de akkor legalább a fentebbi két film szintjére helyezett elvárásaimat hozta volna... Úgy látszik, istentelenül nehéz manapság jó sci-fit csinálni, de úgy látszik még a nagy többséget legalább valamennyire kielégítőt is.

2017-06-17 12:50:46 BonnyJohnny (4) #16

A computer elmenő pályáról vált visszatérőre. Így, szerintem, vágástól függetlenül is egyértelmű. A vágás fertelmessége már nem rémlik, de egyértelműen rendezői utasítás, hiszen egy nyilvánvaló csavart kell lepleznie. :)

előzmény: Dió (#15)

2017-06-17 10:36:25 Dió (2) #15

Most olyan kíváncsivá tettél, hogy újranéztem a jelenetet, lassítva. :) És még így is kivehetetlen, hogy konkrétan mi történik, számomra az a jelenet egy rosszul rendezett massza. Mert lassítva nézve sem tudtam teljes biztossággal kivenni, hogy melyikük komputere indul újra. Akkor Te azt mondod, hogy Gyllenhaalé? Mert ha mindenáron tippelnem kéne, akkor lehet pont Fergusonéra voksoltam volna. Az ő, mellesleg százszor rémültebb arcát mutatja a kamera az újrainduló komputerrel váltakozó snittekben, és ő az, aki elkezd sebtiben gombokat nyomogatni. Gyllenhaal karaktere a botkormányra tenyerel rá, azt feltételezve, hogy nála továbbra is működik a manuális override, és hogy le készül vinni az űrhajót a röppályáról.

előzmény: BonnyJohnny (#14)

2017-06-17 07:36:46 BonnyJohnny (4) #14

Az ütközés újraindította a computert, amitől az visszaállt az eredetileg betáplált irányba. Nincs itt szó sem véletlenül pont jó szögbe ütésről, sem lény általi korrekcióról. Csak elsiklottál az felett a szempillantásnyi képsor felett, mikor a film MUTATJA, hogy a gép visszaállt pályára.
Mondjuk ezek után nem értettem én sem, hogy miért akarja csavarként tálalni, hosszú percekig nem mutatni a teljes képet. De a mellettem ülő barátom sem vette észre. És úgy tűnik te sem. Bár, átlótszósága okán neked így se volt csavar, de ez már más lapra tartozik. :D

Na, akkor, mi a baj a fináléval?

előzmény: Dió (#13)

2017-06-17 00:47:53 Dió (2) #13

Espinosának van már filmje, ami csonk nélküli ötöst kapott tőlem, a szereplő-választás is telitalálat (kiváltképp Ferguson), és a trailer is tetszett (még úgy is, hogy megint belerakták a teljes filmet). Úgyhogy én a nagy szomjúságot oltólag ettől a filmtől megváltást vártam, pláne a Covenant után. Ezért is lepődtem meg, hogy ezek után pont ahhoz hasonló banánhéjakon csúszott el, a.k.a. koporsótöltelék-felvonulás és minimál-logika.

Pedig a látvány végig jó, a feszültség is nem egyszer tetőfokra hág, és vannak benne enyhén szólva is merész és okos húzások. Pont az egyik ilyenhez köthető a film tetőpontja is Reynolds brutális halála a harmincadik percben - erre ki gondolt volna... majd az orosz kapitány eltávozása. És akkor onnan már sajnos lejtmenet.

Azon még szívesen átléptem, hogy törpe robotkarral kapdosnak el százzal száguldó műholdat, meg azon is hogy a "tiszteletteljes" tudós teljes megfontoltsággal, kesztyűben nyomkod és "baszogat" egy idegen létformát (Covenant II). Azon már kevésbé sikerült, hogy a játékidő előrehaladtával az iménti WTF faktort tovább tekerve egyszerűen megint milyen szintén nézik hülyének a nézőt. Most nem részletezek mindent, ami zavart, csak a kedvencemet, ami pont az általatok istenített "remek" finálé:
Mit ad isten, "véletlenül" pont úgy ütközik a két kabin a roncsokkal, hogy a Föld felé tartó Fergusont kicsapja a pályájáról, Gyllenhaal karakterét pedig tökéletes re-entry pályára állítja. Most esélyeket ne latolgassunk, de ezt súlyosbítólag legalább ne próbálnák meg a Covenant dedósoknak szánt "who is who" fináléjához hasonlóan itt is csavarként eladni az ellenkezőjét (mert hát persze hogy Gyllenhaal kabinja érkezik le és nem Fergusoné - ja bocsánat, ezen meg kellett volna lepődnöm?). De a legjobban nem is ezen basztam fel az agyam, hanem hogy most akkor jól értem, hogy ez az újszülött "zacskó" konkrétan végrehajtott egy tökéletes re-entryt, azaz a zacskóagyával kiszámította a tökéletes szöget(?!), majd rákormányozta arra a hajót egy "kézzel", miközben a másikkal Gyllenhaalt baszkurálta?
Köszönöm, ezt nem.

2017-06-08 11:54:32 ChrisAdam (4) #12

Szerintem elég jó film lett. Egyszerű és nagyszerű. Nem túlcsavart, inkább, mint a bot, de épp ez a jó benne. Persze, nem lesz úttörő, sem mestermű műfajában, hiszen vannak hibái és hiányosságai bőven és sok eredetiséget nem mutat fel. Azaz de, tök jó, hogy végre földközelbe tudtak hozni egy ilyen tragédiát, azaz nem egy távoli galaxis, távoli idejében játszódik a horror, hanem ma, a Föld orbitális pályáján olyan műszerek és eszközök közt, ami ma is létezik. Valahogy ez ad a filmnek egy különleges pikantériát, egy plusz izgalomfokozót és hangulatot. Egyébként pedig persze, Gravitáció és Alien szerelemgyereke lehetne, de szerencsére szerelemgyerek, nem pedig holmi unalmas gyalázás. Tök rendben fel van építve a film, nincs benne egy rakat felesleges vagy unos-untalan végigzongorázott sablonos karakter. A szörny tök jól néz ki, undorító, fenyegető, érdekes. Ryan Reynolds halálának jelenete különösen jó, mert ahogy tomside, úgy nekem sem kedvencem a srác, de maga a jelenet megér egy ötöst simán már onnantól kezdve, hogy árammal lesokkolják a nyavalyást, elkapja a kezét, nagyon szépen össze van rakva.
Igazából tényleg nem sok újat láttunk - habár az ISS fedélzetén még nem hajkurásztunk szörnyeket, ha jól tudom, de a kissé kiszámítható sztori ellenére tök jó szórakozás, mert a film baromi korrektül van rendezve. Izgalom van bőven, a hangulat sem száll tova, nem lesz se giccses, nyálas. A finálé pedig szintén kiszámítható, de jól meg lett oldva és egy kicsit sokkoló is, ha az ember továbbgondolja. És basszus, tomside: tényleg szó nélkül lehetne a zseniális Cloverfield előzménye. :)

Mindent egybevetve azt mondanám, hogy emlékezetes film, emlékezetes pillanatokkal. Persze a műfaj szerelmeseinek, akinek minden jöhet ami űrös és szörnyes, mint jómagam, ez különösen jó szórakozás. Egy remek felvezetés után kitűnő thrillert kapunk, amit egy igen jó lezárás követ. Ja, és tök kreatívan haltak meg a szereplők. Nem csak csupán belezés volt, sőt. Ez plusz pont. Úgyhogy tőlem egy erősebb négyest mindenképp kap. 75% Ja, hogy elvitte a Covenant elől a "legjobb űrszörnyes film az évben" címet? Jahogy.

2017-06-08 11:11:52 hhgygy (3) #11

Érdekes filozófiai kérdés, hogy ha Hollywood Magyarországon lenne, azaz egy "landlocked"országban, az idegen lények akkor is minden egyes kicseszett sci-fi-ben polipszerűek lennének?

2017-06-06 21:51:17 erahurka (3) #10

Pont így vagyok vele én is. Egyszerűen nem tudom hova tenni. Olyan semmilyen. Nálam még a feszültségteremtés sem működött valahogy. A befejezés viszont tényleg jól ki lett találva.

előzmény: Bogyó (#2)

2017-06-05 08:05:04 Edwest12 (5) #9

Nagy erénye a filmnek, hogy ténylegesen képes volt feszültséget teremteni. Sokban hasonlított a megvalósítás az Alienhez, de én nem éreztem ezt koppintásnak. Vagy ha az volt, akkor minőségi; bár minden koppintás ilyen élvezetes lenne! Amit én nagyon hiányoltam, az a színészi játék. Mindenki tette a dolgát, mondta, amit kell, de igazából nem volt senkinek sem karaktere. Voltak igazán horrorisztikus jelenetek (például mikor a lény csendben eszegette a néger fickó lábát). Mindent összevetve talán mégsem érdemelne öt csillagot, csak négyet, de annyira aránytalannak érzem a lepontozást, hogy maradjon csak meg az öt csillag!

2017-06-04 19:57:14 tomside (4) #8

Egészen lekötött, nagyon élveztem.
Nálam valahol az Europa Report párja.
Ugyanakkor simán lehetne a Cloverfield előzménye mindenféle teketória nélkül. :)
Ryan Reynolds halála baszott jól volt megcsinálva, és én külön örültem neki, mert amúgy nem szeretem őt, szóval szerencsére hamar kiesett.

2017-06-04 18:39:52 Rorschach (1) #7

Iszonyú gagyi, komolyan vehetetlen zsák szar. 2017 nagyon nem a sci-fi horrorok éve.

2017-06-04 09:43:55 Lanie (3) #6

Az, hogy a vége nem hepiend az az egyetlen olyan benne ami kicsit is megfogott, egyébként erősen végig ásítoztam az egész filmet. Ahhoz képest, hogy tudom, hogy jó színészek vannak benne, nem kezdtek velük az ég világon semmit sem.

2017-03-30 20:26:01 Jason13 (4) #5

Gravitációba oltott Alien.
Röviden így lehetne összefoglalni az Élet című sci-fi-horrort. A Deadpool és a Zombieland forgatókönyvíró párosa ugyanis ebből a két remek alkotásból ollózta össze a sztorit, melyet aztán megfűszereztek még egyéb sablonokkal is, melyek jellemzik a zsánert.
Ez alapján arra lehetne következtetni, hogy a Life csak egy jellegtelen utánzat, amit könnyen ki lehet hagyni.
Pedig egy nagyon szórakoztató produkcióról van szó, ahol a bot egyszerű történetet ügyesen fogta össze a rendező, míg a színészek két dimenziós karaktereiket tudták feltölteni élettel.
A cselekmény igencsak gyorsan zakatol előre, miközben a feszültség is végig jelen van a jelenetek alatt. Hiába kiszámítható a karakterek halálozási sorrendje, így is bőven van min izgulni.
Látvány szempontjából sok kivetnivalót nem lehet találni. Az űrállomás kívülről és belülről is pazarul fest, maga a szörny pedig kifejezetten kreatív külsőt kapott. Az operatőrnek köszönhetően pedig remek beállítások segítségével követhetjük nyomon a főszereplők kálváriáját. A kezdő vágatlan képsor meg egyenesen lélegzetelállítóra sikeredett.
Ahogy említettem, a színészek is jó munkát végeztek. Senki ne számítson Oscart érő alakításokra, de az alapvetően koporsótöltelékeknek szánt figurák még így is sokkal emberibbek, mint más hasonló mozikban.
Vér is folydogál, de én azért elviseltem volna még pár húzósabb képsort, bár azért a vérszomjas idegen így is kreatívan tizedelte a legénységet.
A befejezés viszont nagyon tetszett. Egy idő után mondjuk már lehet rá számítani, de azért örülök, hogy meglépték ezt a készítők.
Összegezve a dolgokat, közel sem a zsáner legjobbja az Élet, de így is egy szórakoztató, igényesen elkészített darab, amit a műfaj rajongóinak csak ajánlani tudok.

2017-03-29 23:01:54 -senki- (2) #4

Hamar unalmassá válik amikor minden ötlet kifut. Az igazán nevetséges az hogy egy robot karral elkapnak az űrben egy műholdat... Ahhoz képest hogy az elején húde fejlődik vártam volna még pár alakot. Legalább a vége nem happy end.

2017-03-29 12:40:36 kovi1970 (1) #3

Nagy bátorságra vall ilyen filmet készíteni és bemutatni, amikor éppen a The Expanse sorozat megy.
Komolyan gondolkodtam a 2-esen, de az a rész amikor a kis takony az elektromos ösztökét kettétörte és kibökte vele a kesztyűt, kiverte nálam a biztosítékot. Ennyire azért nem kellene hülyének nézni a nézőt. Tanulás nélküli eszközhasználat, persze Pityuka...

2017-03-24 19:41:57 Bogyó (3) #2

Nem igazán tudom hová tenni a dolgot, látványos, helyenként izgalmas, mégis hiányzott valami, talán némi saját ötlet.

2017-03-23 21:08:11 BonnyJohnny (4) #1

Már a trailer után azt mondtam, hogy ez jobb Alien filmnek tűnik, mint a készülő Alien film... De még ahhoz képest is kellemesen csalódtam. Sima négyes.