Suspiria (2018) ☆ 👁

Sóhajok

(Luca Guadagnino)

amerikai-olasz fantasy, horror, thriller

3,6
★★★☆☆
168 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-08-07 00:08:11 ryood (?) #49

nem láttam a filmet (nem is nagyon akarom) de ez a soundtrack az utóbbi évek legjobb zenéje!

Thom Yorke - Suspirium

2019-02-23 13:12:38 Rorschach (2) #48

Annyira "művészfilmes faszi elmegy horrort forgatni" szaga van a Suspiriának, hogy még mindig érzem a bűzét, pedig már majd' egy hete láttam.

Megvan a teljes pakk: két és fél órás játékidő, konstans rejtjelezés, teátrális nagyjelenet két órányi altatás után, és a kedvencem: társadalmi nagy üzenet és komoly témák megpedzegetése, hogy aztán bárminemű konklúzió nélkül elhagyják a szálakat a francba. "Én egy komoly ember vagyok, ez pedig egy komoly film, nem csak egy tucathorror" - szólhatott a Mester, kijelölvén a Művet meghatározó gondolatiságot.

Nem egészen értem, mi szükség volt egy boszorkánykultuszos horrorba RAF-ot meg holokausztot szőni, abban viszont biztos vagyok, hogy a csapat kreativitását használhatták volna jobb célokra is. Hiszen meg-megvillan a Suspiria vagy kétszer, de ez őrjítően kevés 150 percre.

E helyett mi van? A triviában nagyobb a kreativitás, mint a filmben (pl. Lutz Ebersdorf-agyrém). A filmben az ötlet ott megáll, hogy jól bezoomolnak párszor, mert ezzel korhűbb hatást kelt a film, mégiscsak '77-es az eredeti. Óvodás filmkészítés.

Most lehetnék én az a prosztó gyökér, aki bekommenteli, hogy "de legalább a csaj jó volt", hiszen az ingerszegény környezetben arra legalább figyelt a kamera, hogy jó szokszor vegye a melltartó nélküli Dakota Johnsont.

2019-02-09 12:46:11 The Cortez (4) #47

Az 77-es eredeti, Dario Argento-féle változat, minden idők egyik legtúlértékeltebb filmje, viszont a 2018-as remake fényévekkel jobban sikerült. A sztorit szinte teljesen más irányba vitték, az üresjáratokat száműzték a forgatókönyvből, a stábot pedig valódi színészekkel töltötték fel (Tilda Swintont 3-szor is kicastingolták!). A régi verzió legerősebb pontjának számító extrém vizualitást, inkább fakó színvilágra cserélték. Igaz, az előbbit akár meg is hagyhatták volna, de összességében nem lett szar a végeredmény, ráadásul a látványos, stílusos fináléban, valamint a rengeteg látomás- és villanásszerű képsor egyikében azért visszaköszön a klasszikus feeling.
A rendező legnagyobb érdeme, hogy nem csak művészkedik, hanem kielégíti a műfaj, illetve annak rajongóinak igényeit is. Az atmoszféra kellően nyomasztó, pluszban bőven akadnak durva, véres részek, melyek közül egy agresszív, egyben kreatív + zseniális kivégzés jelenet a legkiemelkedőbb.
A mozi további kellemes meglepetési közé tartozik, hogy a röhejes balett helyett, valami sokkal keményebb táncot kapunk, és hogy a Goblin hangulatgyilkos zenéitől sem kell szenvednünk.

2019-01-28 08:37:24 BonnyJohnny (3) #46

Rám nem nagyon hatott a film. Túlhúzott, unalmas, és (ahogy te is írod) széteső történet. Félelmetes talán csak egyszer, izgalmas párszor volt, de, ami nagyobb baj, hogy érdekes is csak rövid ideig, mert hamar elveszettet a film (főleg a fentebb ecsetelt hibái miatt). És ami a legnagyobb baj, hogy én pont a hangulatát nem érzem erősnek (főleg az eredetivel összehasonlítva).
Tilda Swinton és egy-két emlékezetesebb jelenet tartja a hármason innen. A csúcspont az a finálé lehetne (és egy ideig az is), de az is el lett rontva szerintem.
Gyenge hármas. :/

előzmény: magichorze (#45)

2019-01-27 11:09:45 magichorze (4) #45

Rohadtul tetszett, de nem tudnám megmondani, hogy miért.

Koherens történet? Na az nincs.
Félelmetes? Nem igazán, annak dacára, hogy ez egy horror volna.
Izgalmas? Egyáltalán nem éreztem annak.
Kiemelkedő a színészi játék? Inkább tisztes iparosmunka.

Viszont van hangulat, eredeti a rendezés, jók a zenék, a képek pedig remekbeszabottak.

2019-01-20 21:17:03 agymosott09 (2) #44

Az első egy órában csak a teljesen funkciótlanul beledobott RAF-vonulat zavart, meg az abszolút ide nem illő és önmagában is gyenge Thom Yorke szenvelgés, de egyébként egy ígéretes, önálló, nem az eredeti sikereiből élni kívánó, annál rétegzettebb, korszerű átdolgozásnak tűnt. Aztán a vége, ahogy az 10 esetből 8-szor lenni szokott manapság az ilyen természetfeletti horroroknál, gyakorlatilag lenullázta az egészet, de nem a szokványos módon, hanem egy iszonyat értelmetlen kavarással. Nem csak hogy maradt egy rakás elvarratlan szál, de még újabbak is lettek. És még a holocaust is előkerült. Kár érte. És főleg kár Tilda Swinton kiváló alakításaiért.

2019-01-17 10:25:15 mimóza (5) #43

Nos, hát, picit bővebben.
Úgy látom, legalábbis egyelőre, hogy egyedüli nőként fogalmazok meg valamiféle gondolatsort ezzel a filmmel kapcsolatban. Lányok, akik láttátok, vagy tervezitek megnézni, szívesen olvasnám majd, hogyan értékelitek. :)
A fejemben van egy „Férfifilmek” feliratú fiók. Pár alkotást gondolkodás nélkül oda csuktam be az évek során. Olyan filmek ezek, amik szerintem egyértelműen és kétségtelenül a férfiszemek számára készültek.
Ez a Suspiria remake mindenképp oda tartozik.
Teljesen megértem, ha a fiúk szuperlatívuszokban fogalmaznak róla.
Ezt a szálat tehát kihagynám, nőként nyilván csak elhúztam a számat, és vontam egyet a vállamon a vonatkozó jeleneteknél. Itt a pont. (S ezzel nem a táncokat húzom le, azok kiválóak és szuggesztívek.)

Most pedig a lényeg, ami miatt ötöst adtam rá: az erős történet, a kompromisszumokat nem ismerő, kemény utalások és megfogalmazások, a külvilág és a belső világ zűrzavarának bátor, mondhatni vakmerő ábrázolása. Nincs itt tündérmese, repülni nem lehet, a gravitáció leránt. A múlt kísért, de ki mondta, hogy a legrosszabb már a hátunk mögött van? (Ez idézet Susie-tól, biztosan emlékeztek.) A színésznők játéka végig fenntartja a kiváló szintet, a feszültség nem lankad, a két csúcsjelenet pedig iszonyú brutális. (Olga kivégzése a tánccal, és a végső, állati rituálé.) Az amish lány szerepeltetése médiumként, akiben tovább élhet a Sóhajok anyja, telitalálat. Helyes kis kontraszt.

A közeljövőben lehet, hogy kiszínezem az ötöseimet, mert valahogyan árnyalni kell... Ez az ötös nyilván nem ugyanaz az ötös, mint amit az Áldozathozatalra, vagy mondjuk... a Sörgyári cappriccióra adtam. A Suspiria legyen mondjuk a fekete ötöseim egyike, míg az utóbbi kettő lángoló vörös, illetve vidám citromsárga. :)

2019-01-16 23:44:19 VVega (5) #42

Tökéletes. Imádtam minden percét.

2019-01-16 14:24:03 mimóza (5) #41

Hmm... A Helena Markos Társulat specialitása. :)

Számomra ennek az előadásnak a megtekintése a komfortzóna legvégső elhagyását jelenti.
Nem tudom, fogok-e életemben még egy ilyen durván vakmerő lépést tenni.

2018-12-30 10:52:40 Adam Taylor (3) #40

Nagyjából úgy vagyok ezzel a filmmel, mint a THR (https://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/suspiria-explained-what-is-movie-trying-say-1157724) kritikusa: érteni vélem a szándékot, a kész művet viszont kevésbé. És az egész túl hosszú, és még annál is unalmasabb volt ahhoz, hogy én ebbe nézőként bevonódjak. Mert ha az megtörtént volna, minden más (pl. miért ott akkor és úgy történnek a filmben a dolgok) kevésbé érdekelne. Így viszont a linkelt cikkíróhoz hasonlóan én is úgy érzem, hogy a rendezőnek volt egy elképzelése, aztán a forgatókönyvíróval hazárdíroztak egy nagyot: bedobáltak mindent a kalapba, de azzal már nem fáradoztak, hogy ez a katyvasz egy koherens egészet alkosson, mert abban reménykedtek, hogy majd a hangulat, a vizualitás meg a megrázónak szánt jelenetek elviszik a hátukon a filmet.

2018-12-30 08:07:52 ChrisAdam (5) #39

Én is kijelenteném ugyanezt legszívesebben, de valószínű - remélem - még idén eljutok a Rossz versekre. :)

előzmény: Bogár Bence (#37)

2018-12-30 07:59:53 tomside (5) #38

Plusz egy, ugyanez, igazad van! :)

előzmény: Bogár Bence (#37)

2018-12-30 01:45:21 Bogár Bence (5) #37

Mivel már nem megyek idén moziba többet, ezért hivatalosan is kijelenthetem, hogy számomra ez az év filmje. Már több mint zseniális!

2018-12-16 20:17:05 GothMan (4) #36

Az eredeti Suspiria fanoknak, akik fanyalognak, ajánlom, nézzék meg. Tudom, mit beszélek, mert én is ilyen voltam. A két filmnek nem sok köze van egymáshoz, ezt pl. remekül jeleníti meg a színvilág is - Argentónál lüktető vörös és kék, itt meg halott pasztell színek. Igazi borzongás végig, a finálé - ezalatt az áldozat bemutatás jelenetet értem - teljes katarzis, és ha itt ért volna véget a film, menne is rá az ötös. De az epilógus számomra sokat rontott az egészen, sőt ha belegondolok, az egész vénemberes szálat hagytam volna a fenébe. Meg a politikai körítést, meg az aktuális áthallásokat. De ettől függetlenül igazi horror-art mozi, amit érdemes megnézni. Bár kétségtelen, kell gyomor (is) hozzá.
8/10

2018-11-22 13:55:58 pelu (3) #35

Elég zavarba ejtő film, és vegyes érzéseket hagyott maga után. Úgy mentem megnézni, hogy nem sokat tudtam róla, az eredeti Argento alkotást sem ismertem. Pazarul építkezett a film, tetszett helyszínnek a szétszakított Berlin, a színészek remekeltek, a zene magával ragadott. Magamban már tapsikoltam örömömben, hogy micsoda ragyogó alkotásra ültem be, és szépen bekerül majd az év filmje halmazomba, de végül nem így lett, és erről a film vége tehet. Pietroval értek egyet, a filmet záró katyvasz számomra kínos és kiábrándító volt. Guadagninonak születhetett egy látomása, vagy egy kép a fejében, amit vászonra akart vinni, csak nem sikerült köré filmet csinálnia. Egyszerűen hiányzik a sztori. Vagy, ami van, az nagyon gyenge, főleg a film más téren mutatott magas minőségéhez képest. Kimaradt ziccer. Kapufa.

2018-11-21 23:52:10 Korben (?) #34

"..érdemes ezúttal ezt a filmet a lehető legkevesebb ember közt megnézni, sőt, ha lehet, egyedül. "
Akkor én szerencsésnek érezhetem magam, 3an ültünk a terembe, rajtam kívül 2ember jó messze tőlem. 2nő volt, az 1ik az elején még ngyon rinyált vmit - legszívesebben beszóltam vna neki: 'ha nem bírod gyomorral, akkor ki lehet menni, ott rinyálhatsz!" Később viszont már síri csönd volt. Szuper volt! Bár ehhez sztem nagyban hozzájárult azis, h feliratosan ment a film. (Örökség c. filmnél viszont ngyon beszívtam, vihogó 17évesek a nézőtéren, a legírritálóbb dolog a világon)

2018-11-21 11:18:43 ChrisAdam (5) #33

Nehéz megszólalni egy ilyen film után, még négy nappal később is. Alapvetően olyan különleges moziélmény, amiből csak maréknyi jut rövid életünk során. A szuperlatívuszokat hagynám, olvassátok el újra tomside véleményét itt alább.
Ami viszont fontos: talán először mondom, de érdemes ezúttal ezt a filmet a lehető legkevesebb ember közt megnézni, sőt, ha lehet, egyedül. A nagyvászon ellenére a mozi közönsége, az, hogy emberek közt vagy, nem engedi beszippantani az embert teljes mértékben. Időnként éreztem, hogy egyes jelenet még jobban hatna, ha egyedül lennék mondjuk otthon, éjjel 2-kor. Úgyhogy a tervezett mozis újranézés inkább elmarad és összeszedek valami óriási tévét és hangfalat és otthon egyedül fogom újranézni.
(Onnan is tudom ezt, hogy alapvetően hasonló moziélményem volt tavaly pl. a Mother esetében, ahol a teremben hála égnek ketten ültünk haverommal, így az égvilágon semmi nem zökkentett ki. Itt, hiába a művészmozi, a csócsáló tömeg pont annyira volt zavaró, hogy olykor kivonjon a filmből. Kár érte.)

Viszont Guadagnino egy zseni, az biztos. Meg úgy a filmben mindenki... Na, de nem kezdem. Ötös, hatalmas.

2018-11-17 22:06:12 pietro (3) #32

Érdekes volt, de jóval szuggesztívebb alkotásra számítottam a hype és az előzetes után. (Az eredetit nem láttam.) Mondjuk egészen a csúcsjelenetig még a 4-esen is elgondolkoztam, mert egész jól beszippantott, de ott még a téboly jelenetben, amit a csúcsjelenetnek szántak, ami egyébként tényleg egész tetszetős volt egészen addig, amíg leleplezi magát a Sóhajok anyja és oda nem illő tingli tangli zenére elkezdett fejeket robbantgatni a kezével, azt én inkább éreztem kínosnak, már-már infantilis hülyeségnek, mint horrorisztikusnak... Ja és persze itt is a jók győznek, a csúf gonoszak pedig veszítenek. Kegyetlen és gonosz filmre számítottam, nem erre (ez persze nem a film hibája, mondhatnánk, de szerintem igenis annak volt megágyazva, nem ennek a végnek) és innentől kezdve számomra egyértelműen lejtmenet volt, még kettesre is lemehet emiatt. Az epilógusnál még egy átlagos Marvel film vége is depresszívebb. Totál indokolatlannak és kiábrándítónak éreztem a végét. Akkor most a Sóhajok anyja ilyen jóságos boszorkány?

Ami ugye még érdekesség, az Tilda Swinton mint öregember, csakhogy borzasztó erőltetett és illúzió romboló volt, mert folyamatosan látszott, hogy valami nem az igazi, a hangjáról nem is beszélve... A "normál" karaktere (Blanc) viszont azt hiszem az egyik legjobb színészi alakítás a filmben, de az idős nők castingja többüknél is telitalálat, ha nem mindnél. Annyira, hogy a film egyetlen ijesztő jelenete számomra az volt, amikor ketten közülük üvöltve letámadták az utcán a professzort. Persze próbálkozik a film a horrorral máshogy és máshol is, néhol akár még ötletesen is (táncjelenet), de elég erőtlenek, nem aknázza ki a saját lehetőségeit. Az általam ijesztőnek tartott jelenet is inkább csak az abszurditása miatt volt ijesztő, mert egyébként kontextusból kiragadva tulajdonképpen még nevetséges is lehetne.

A mögöttes mondanivaló - már ha tényleg volt ilyen, nem csak ilyen tessék-lássék módon - nekem nem jött át. Ha nem akart volna többnek látszani, mint ami benne van, akkor sokkal jobb lehetett volna egy horrorhoz méltó befejezéssel karöltve, és a professzor karakterét kivonva vagy újragondolva. A retro-Berlin tök érdekes az első kb. 1-1,5 órában (utána már nincs új helyszín) és a zene is (azt az egyet leszámítva, amit az első spoilerben említettem) nagyon jó. Ami még nagyon tetszett, azok az Ohio-ban készült tájképek, általában a díszletek (de nem általában pl. a porcelánok egyenesen zseniálisak), meg az, hogy vizuálisan is retro a képi világ. Ja és a tipográfia is, így pl. a vége főcím a zenével együtt egész meditatív volt... :)

2018-11-14 23:38:38 Ugor (5) #31

Hopsz, hát lett itt valami, ami iszonyatjól a helyén van! Hát igen... nem is érdemes rá sok szót fecsérelnem. A zene, a casting, a koreográfia, a helyszín, a hangulat, a feszültségfokozás, a kuszálás, majd magyarázat, minden a helyén. Ügyes az okkultizmust valós eseményekhez kapcsolni. Sejj! Kár, hogy itthon kisebb méretben már majd nem lesz ilyen lenyűgöző... mozis film, mindenképpen!

2018-11-13 10:35:12 dikalosz (4) #30

Azt a k..va. Egy lapon említeni a Goksung-gal!
Jól felcsigáztál most, nem tagadom. Lehet nem várom meg a netes tékákat, egy ilyen iromány után.

előzmény: tomside (#29)

2018-11-13 01:34:33 tomside (5) #29

Akkor beírjuk ide az idei év legnagyobb ötösét az évezred eddigi legnagyobb horrorjára.

Komplexitásában esetleg a Kokszongi siratót lehet egy lapon említeni vele, de semmi más nem jöhet szóba.

Miután minden egyes képkockája mestermű, vizuális orgia és mindenféle szuperlatívusz a négyzeten, javaslom, aki teheti, moziban nézze meg, mert utólag bánni fogja.

Kimondhatatlanul féltettem az eredetit a remake-től, de ha régi és új között mindig ilyen viszony lenne, ez a világ a filmek mennyországa volna.

A 18-as karika ezúttal viszont tényleg nem viccből van, tényleg csak erős idegzetűeknek. És olyanoknak, akik szeretik, ha - vagy épp kétkednek abban, hogy - horror és művészet összefér.

Nem nagyon hiszek abban, hogy számsorrendbe lehet szedni a kedvenc filmeket, de ez nálam biztosan TOP tízes.

Ha viszont tovább nyomatékosítanám a dolgot, már komolytalan lenne.
Szép álmokat kisanyáim!
(Elalváshoz pedig ajánlott egy kis Perturbator: Diabolus ex Machina hallgatás). ;)

2018-11-12 10:25:24 paksiendre (4) #28

Hát ez számomra közel sem volt szívlapát, a terror akciókat összedolgozták a sztorival, az anya meg a feminista kérdés meg az eredetiben is jelen volt egy szinten. Viszont a holocaustos sztorit én is körítésnek éreztem.
Ám, ha valami metoo meg PC stb. akkor csinálják így, mert nálam ettől rendesen kiszokott nyílni a bicska a zsebemben, de most egyáltalán nem éreztem ezt. A rendező előző filmjét nem láttam, de az se egy hétköznapi témát feszeget, szóval valamilyen szinten várható volt az efféle dolgok, ilyen formában való megjelenése.

2018-11-12 08:19:33 ifj. Ó. Posszum (5) #27

Sztem mindennek van keresnivalója mindenben, horror elemeknek egy szerzői filmben és szerzői gondolatiságnak egy horrorfilmben is. Ezzel sztem nincs gond. Azzal sem, hogy Guadagninot megfogta a Suspiria és csinált belőle egy saját értelmezést. Sőt, ez baromi jó. Én csak azt nem szeretem, amikor az üzenet bele van tolva az arcunkba, hogy "hé, eddig nagyon fontos dolgot akartam mondani, félek nem érted, úgyhogy most figyelj, mert most nagyon elmondom." Az epilógusban ez történik. Aki addig megértette, annak ez nagyon tanítóbácsis összegzés, akinek meg nem esett le, annak azután sem fog, és csak áll, mint Travolta, hogy ez most mi a búbánat volt. Lehetett volna ezt elegánsabban is.

előzmény: saatonda (#26)

2018-11-11 14:48:38 saatonda (?) #26

ezeknek így együtt semmi, de tényleg semmi keresnivalójuk nincs egy horrorban.
mondjuk nem is kap óriási mennyiségben pozitív kritikákat, szerencsére.

richard brody elmagyarázza:

"Sordid, flimsy Holocaust kitsch, fanatical chic, with all the actual political substance of a designer Che T-shirt.
art-house consensus: the application of political themes to movies like items on a checklist. “Suspiria” is full of disconnected, static, but attention-getting, details of vast historical import, and these adornments’ function is far more insidious than mere virtue-signalling or pride. "

előzmény: ifj. Ó. Posszum (#25)

2018-11-11 11:36:24 ifj. Ó. Posszum (5) #25

Persze :)
És most tekintsük el attól, hogy ez egy remake, és a rendező ahelyett, hogy a mai korban helyezné a sztorit, az 1977-es Berlint választja. És azon belül is a Baader-Meinhof csoport körüli eseményekre összpontosít, úgy, hogy jóformán kétpercenként ömlenek az infók valamelyik médiumból a terrorakciókról, történésekről. Hagyjuk, biztos fesztivál kompatibilissé akarta tenni a filmet. Tekintsünk el attól is, hogy az egyik szereplő egy idős pszichológus, és a filmben végig mennek a pszichoanalízises utalgatások. Freud, Lacan, stb. Egyszer kapunk is egy indokolatlan közelít egy a Pszichoanalízis című könyvről, Lacant meg a doki le is fitymálja az egyik jelenetben. Plusz az anya-kérdés végigfut a filmen, ugye az Anyák, amin a pszichoanalitikusok sokat szeretnek rugózni.... De ez is csak bölcsész-maszti, belemagyarázás. Azt se vegyük ide, hogy az öreg dokit szintén Tilda Swinton játssza, így egyszerre a filmben futó jó és gonosz megtestesítője is, ráadásul így nem is marad fontos férfi karakter a filmben egyáltalán. Ez is csak marketing húzás, meg agyonrágott meetoo. DE :)
Amikor a legvégénkiderül, hogy a doki felesége egy koncentrációs táborban halt meg, a majd Susie ül a doki ágyán, kitörli az öreg emlékeit, jól kihangsúlyozva, egy közelibe néz bele a kamerába, és azt mondja a dokinak és kvázi nekünk, hogy "a bűntudat és a szenvedés a mi dolgunk, neked ezzel már nem kell foglalkoznod"... Akkor ott már tényleg azt érzem, hogy szívlapát. Ugyanis ez a holokauszt irodalom és a holokauszt kutatás egyik lerágott fő kérdése.Nem tudok elmenni mellette, mikor ennyire erősen bele van téve egy horrorfilm feldolgozásába. Nekem ez már több, mint erős áthallás, és ez is ütötte ki a biztosítékot. És azt is hagyjuk, hogy az előbb felsorolt spoileres dolgok közt még összefüggés is van szerintem :D

előzmény: paksiendre (#24)

2018-11-10 12:09:03 paksiendre (4) #24

Esetleg ki tudnád fejteni bővebben, hogy mi volt ez a mögöttes tartalom amit szívlapáttal döngöltek?

előzmény: ifj. Ó. Posszum (#20)

2018-11-10 08:57:29 tomside (5) #23

Bp bárhol, korai előadás. De menjünk át üzenetre.

előzmény: RickSanchez (#22)

2018-11-10 08:35:22 RickSanchez (5) #22

Merre?

előzmény: tomside (#21)

2018-11-10 07:02:48 tomside (5) #21

Holnap van kedve megnézni vkinek?

2018-11-10 00:17:18 ifj. Ó. Posszum (5) #20

Rohadtul zavarba ejtett, mert gyűlölöm, ha egy rendező a pofámba döngöli, hogy mi a történetének a mögöttes tartalma. Guadagnino nem, hogy döngöli, hanem szívlapáttal veri szét rajtad a mondanivalót. De, olyan kurva erős ez a film, a szereplőgárda, a beállítások, a képek, a kamerahasználat, hogy most először nem tud zavarni. Tilda Swinton meg egy istennő.
Csak szegény Chloë Grace Moretz lógott ki a sorból, mint egy stúdiósnövendék hashajtókúra közben. Hogy lehet valaki ennyire modoros?
Egyszerre ötös és egyszerre egyes, viszont úgy beszakította a fejem, hogy röppent az ötös.

2018-11-09 18:23:16 paksiendre (4) #19

Na szóval.

Akkor a Sóhajok anyja, újjászületett Susieban, gondolom ezért is mondta az anyja a halálos ágyán, hogy az utolsó gyereke egy bűn. És ezért kell megtagadnia őt Susienak a végén, hogy teljesen átvegye felette az irányítást?
Továbbá még most sem értem, hogy mért volt a pincében. Ráadásul ha Susie (teste) is ott van a rituálén, (aminek számomra még most se tiszta, hogy mi volt a fő oka, ennek ellenére még napokig velem lesz) akkor mért a démoni test gyilkolászik?


Valami szájbarágósabb írást szívesebben olvasnék. Aki tud ilyet ne tartsa magában. :)
Az eredeti annyiban tényleg emészthetőbb, hogy ott nem bonyolították túl a dolgokat sztori szempontjából.

előzmény: RickSanchez (#18)

2018-11-09 13:19:41 RickSanchez (5) #18

Remélem ez segít: https://www.youtube.com/watch?v=iDZbz0gfWCc

előzmény: paksiendre (#16)

2018-11-09 12:37:47 Mikkey (3) #17

hát nem egy matiné mozi lett, sok mindenért szerettem, mélyíti a sztori univerzumát, de iszonyat próbára teszi a nézőt, nekem ilyen mother meg possession szintű pokoli élményeim voltak alatta, és hát majd egy bővítetten megszakértett elemző cikkre vevő leszek :)

2018-11-09 12:32:48 paksiendre (4) #16

Valaki tudna nekem pár kérdésre válaszolni aki látta a filmet? Lehet, csak én siklottam át felettük vagy szimplán egy megtekintés után nem találtam rá választ.
Igazából a vége nekem félig meddig homály. Kezdve azzal hogy van a Blanc vs. Markos közti viszály. Az egész rituálé miértje az lett volna hogy Markoson segítsenek vagy azért, hogy a Sóhajok anyján, aki be volt zárva egy pincébe, számomra érthetetlen okok miatt?! Blanc valamikor mondta hogy bezárta vagy valami ilyesmi, de efelett a félmondat felett is átsiklott a figyelmem.
Továbbá a Sóhajok anyja, Susie testét-lelkét kihasználva erőre kap és megöli Markos követőit. Mért pont őket? Ő Blanccal szimpatizált? Már arra is gondoltam, hogy Blanc kelti életre a Sóhajok anyját. :D
Örülnék ha valaki találna erre válaszokat, mert neten még nem nagyon vannak spoileres cikkek.

Amúgy ez nekem nem sokat vont le az összeértékéből, rendesen bőr alá kúszó hangulata van, aki szereti az efféle dolgokat az kajálni fogja. Több jelenet is volt, amikor csak hüledeztem, szerintem ezek sokaknál befognak találni.
Negatívumként mondanám, hogy a pszichiáter vonala kicsit elnyújtott volt, de végülis azt is lezárták úgy, hogy senki se tud a boszikról már.

Azért a soundtrackbe ez a szám simán mehetett volna :)
https://www.youtube.com/watch?v=ICtUbPKqUTY

2018-11-09 09:45:38 RickSanchez (5) #15

Nagyon nagy bajban vagyok. Csak azért hogy megnézzem ezt a filmet átutaztam a szomszéd megyébe. És sajnos nem nagyon van a közeljövőben lehetőség erre megint, ugyanis ezt a filmet naphosszat tudnám nézni megállás nélkül.

Kicsit úgy érzem hogy ezt a filmet vagy nagyon gyűlölni vagy imádni fogják. Nekem az utóbbi lett. Eléggé féltem hogy Argento stílusa nélkül mi lesz ebből, bár a trailerek alapján elkönyveltem magamba hogy remek lesz. És Guadagnino kihozta a legtöbbet amit lehetett, úgy hogy ennek is meglett a saját stílusa ami van olyan nagyszerű az összképet nézve mint az Argentoé. A történet érdekes, a szereplők fantasztikusak, és a vége...

Tilda Swinton egyszerűen fantasztikus volt, de ez a többiekről is elmondható. Egyébként(nemtudom ez mennyire spoiler)De csak nekem nem tűnt fel hogy a Jozefet játszó valaki az igazából Tilda Swinton?

Ezt a filmet látni kell! Át kell élni ezt az utazás!

2018-08-29 20:43:19 Ugor (5) #14

:o)) Ok, köszi, értem...

előzmény: guybrush (#13)

2018-08-29 20:31:54 guybrush (5) #13

Arra próbáltam kicsit gúnyosan utalni, hogyha Argentós stílusú filmet akar nézni, akkor esetleg nézzen Argentót. Ugyanazt számon kérni Guadagninón nem sok értelme van szerintem, már csak azért sem, mert nem törli el az eredeti művet, továbbra is bármikor elő lehet majd azt venni.

előzmény: Ugor (#11)

2018-08-29 20:24:05 ChrisAdam (5) #12

Igen, a fakó színvilág feltűnő, ez is mutatja, hogy nem egy hagyományos értelemben remake lesz, inkább újragondolás. Amit tárt karokkal várok.

előzmény: VVega (#9)

2018-08-29 20:18:08 Ugor (5) #11

De a megjegyzésből épp az derül ki, hogy megnézte.

előzmény: guybrush (#10)

2018-08-29 19:31:31 guybrush (5) #10

Akkor nézd meg a '77-es változatot!

előzmény: VVega (#9)

2018-08-29 17:58:54 VVega (5) #9

Én csak a sokkal élénkebb színeket hiányolom.

2018-08-29 00:46:21 ChrisAdam (5) #8

Jó lesz ez. Nem sok, de elég, hogy lássuk, nem koppintás lesz és jó kezekbe került.

2018-08-24 08:28:51 tomside (5) #7

Én is azt vártam, hogy Chloe-é lesz a főszerep, sokkal jobb arca van hozzá... mármint, tudom, ez erősen szubjektív, de én, ha becsukom a szemem, nem tudom a Dakota arcát felidézni, a Chloe-ét viszonyt nyitott szemmel is látom. :D

előzmény: Ubul (#6)

2018-08-24 07:44:12 Ubul (?) #6

nem tűnik rossznak. Dakota Johnson mondjuk engem eléggé irritál, remélem nem rajta múlik a film sikere

előzmény: GothMan (#5)

2018-08-23 19:27:28 GothMan (4) #5

Az új trailert nézve, azt hiszem, elásom a csatabárdot... s u s p i r i a

2018-06-04 20:03:16 ChrisAdam (5) #4

Én nagyon is reménykedtem abban, hogy Argento stílusát elhagyják. Ahhoz Argento értett, minden más - főleg egy remake/újragondolás esetében - csak olcsó másolat lenne. Így újragondolva egy nagyon jó horror lehet, amit nem kell majd minden jelenetében az eredetihez hasonlítgatni. Szerintem ezt csak így lehet megcsinálni jól; mint például a Blade Runner 2049 - merően más stílusú és folyású, mint az eredeti, új utakat vág magának és mégis tiszteleg az első film előtt. Reménykedem, hogy Guadagnino filmje is így tesz. :)
(És egyébként nekem tetszik az új látványvilága így ebben a 2 percben, van egy markáns, hideg atmoszférája, ami nagyon "európai", számomra "creepy", simán üthet, csak máshogy, mint Argento filmje.)

előzmény: GothMan (#3)

2018-06-04 19:56:30 GothMan (4) #3

Érdekes, amit mondasz, mert eddig szinte csak pozitív véleményeket olvastam. Nekem az előzetes alapján egy olcsó, kamaradráma benyomását kelti, amitől általában a hideg ráz. És nem jó értelemben. Persze lehet, hogy az a bajom, hogy egy grandiózus feldolgozásra számítottam, ami a látványával (is) a földbe döngöl, vagy legalábbis megpróbálja.

előzmény: ChrisAdam (#2)

2018-06-04 19:50:23 ChrisAdam (5) #2

De már a trailerből is kiderül, hogy a történet több lesz (talán komolyabb is), mint az eredeti esetében. Valószínűleg rájöttek ők is, hogy vizualitás nélkül kevés, így rágyúrtak még kicsit. Persze csak tippelek és reménykedek. Én várom, bejött az előzetes.

előzmény: GothMan (#1)

2018-06-04 19:42:46 GothMan (4) #1

Itt a trailer. Vélemények? Nekem úgy tűnik, a rendező egy az Argentóitól teljesen eltérő stílust kíván képviselni, ami kurvára meg fogja bosszulni magát. Mert ha a Suspiriából kivesszük a mesteri vizualitást és zenét, nem sok minden marad, legyünk őszinték. Lásd a trailert.