Get Out (2017) ☆ 👁

Tűnj el!

(Jordan Peele)

amerikai-japán horror, thriller

3,8
★★★★☆
612 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-09-26 20:14:43 convar (3) #66

Ja, és a kérdésedhez annyit tudott hozzáfűzni, hogy igen, ez is egy komoly bug a sztoriban, az ilyenek miatt csúszik végül félre az egész film úgy ahogy van.

előzmény: dubag (#55)

2019-09-26 20:10:27 convar (3) #65

"Kiderül, hogy az első esti hipnotizáláskor csúszott valami félre, és a film során a legtöbb dolog valamiféle paranoid elferdítése a valóságnak. Valójában fokozatosan megőrül, és végül egy tök ártatlan családot mészárol le."

Ez tényleg sokkal jobb forgatókönyv lett volna, mert így végig "halálosan" komolyan lehetett volna venni a filmet, bármekkora képtelenségeket is látunk egyre inkább benne (hiszen az úgyis csak a srác fejében létezik).

Persze valszeg ilyen sztori is volt már a filmtörténelemben :)

előzmény: dubag (#55)

2019-09-26 20:02:45 convar (3) #64

Nem rossz nem rossz, de azért nem egy sebből vérzik a sztori. A legnagyobb képtelenség sztem az benne, hogy 2 ember a semmi közepén, egy kisszobában az agyátpakolgatásokat azt úgy megoldja maszekba :D

Meg aztán onnantól hogy felerősödött a survivor vonal jöttek a klisék is mondhatni menetrendszerűen: a betört tarkójú srác még 1x nekimegy a srácnak, mert hát az hogy kapott nem is egy akkora ütést vmi baszomnagy és kemény sárga golyó által az mi az neki, a karambolba hát persze hogy a néger nő=nagymama belehal, a srác meg term. nem, a nagypapa hát persze hogy csak hasbalövi a Jennifer Connelly hasonmásverseny 4. helyezett nőt, és aztán hát persze hogy fejbelövi magát is (miért is? az illető épp visszakapta a személyiségét! ennyire nem örült volna neki? miért nem?), ja, és eleve amikor a nagypapa fojtogatja a srácot, hagyjuk már hogy a fogyó levegő közepette is tökéletes lélekjelenléte van még ahhoz hogy kivegye a telóját és csináljon egy fényképet azért hogy általa működésre késztesse a vakut.

De visszább is pl. semmi nem magyarázza meg azt hogy a barátnő, aki akkor már hónapok óta tökéletesen játszotta a barinőt miért beszél a reptéri őrhöz úgy(=annyira 0 érzelmi töltettel, pedig ugye elvileg máris újra csábítani akarna!) mint egy GPS.

(Amúgy utáltam ezt a fordulatot, mert amíg nem derült ki hogy a másik oldalon áll a csaj, addig nagyon szimpi volt, én azt reméltem volna hogy közösen fognak menekülni mindenki más elöl.)

Apropó, amúgy az is elég béna megoldás volt ahogy a csaj kiléte/hovatartozása kiderült. Pont abban a szobában kellett tárolni azokat a fényképeket - de hamár ott is tárolták, nem kellett volna legalább bezárni azt a k. ajtót? De nem, még direkt nyitva is hagyták félig, szinte tálcán kínálva fel a srác számára hogy rájöjjön a turpisságra. De tényleg, olyan volt mintha vki direkt rá akarta volna vezetni a srácot az igazságra. De akkor meg miért nem volt utána semmi visszautalás erre?

Bár az is igaz hogy az viszont meg szenzációs, hogy ahova végül kifutott a sztori az egy csomó korábbi jelenetnek mennyire új értelmet ad (pl. szolgálólány/nagymama: "Biztosíthatom, hogy nem kell elszámolnom senkinek.", aztán a gondnok/nagypapa éjszakai futása, ugye fiatal="fehér emberkorában" olimpiai futó volt, vagy pl. az eltűnt jazzzenész véleménye arról, milyen érzés afro-amerikainak lenni, itt lényegében egy fehér ember válaszát halljuk, aztán szintén ő amikor fordul egyet maga körül, és látszólag a ruháját mutogatja, valójában meg az új testét, stb. stb. Szóval ezek miatt meg hatalmas pirospont a készítőknek.


Meg hát végülis maga az alapsztori, mint a cselekmény fő mozgatórugója, ill. maga a téma amit a rendező boncolgatni kívánt vele, amúgy nem volna éppenséggel rossz. Meg hát a színészek is egész jók, a fényképezés is, a vágások is, stb. stb. stb..........

............csakhát ott van a rengeteg baki ill. klisé is.... így hát hogyan is lehetne értékelni ezt a filmet? Hát pl. így, 3 csillaggal, ahogy én (is) tettem.


Viszont még ami biztos, hogy egy komoly tanulsága a filmnek: ha már túl vagy egy testcserén, akkor a fényképezkedés szigorúan tilos!!!!!!!!! :D

2018-11-11 18:59:02 GothMan (3) #63

Hú, ennek a filmnek azért baromira nagyobb volt a füstje, mint a lángja. A sztori egyszerű, mint a faék - ráadásul, az említett Titkok kulcsa ezt már sokkal jobban megcsinálta anno - az üzenet pedig teljesen eredeti... egy fekete rendezőtől... Még szerencse, hogy egyébként jól össze volt rakva, csillog, villog, szórakoztat. És még a vicces afro-amerikai fiatalember sem hiányzott belőle.
5/10

2018-07-17 22:18:49 Tenebra (3) #62

Végre sikerült megnéznem ezt is (eddig több kísérletem vallott kudarcot elalvás miatt :'D). Kisebb csalódás azok után, hogy mennyire ajnározták, és amúgy mennyire jól, okosan indított. A film a közepétől dramaturgiai és ideológiai szempontból is igencsak összecsapott és egyoldalú, leegyszerűsítő. Bár, ha azt nézzük, hogy a film annak idején vígjátéki kategóriában is indult díjakért, végülis ezt felfoghatjuk szatirikus túlzásként - csak én ebben nem a szatírát éreztem, hanem egy társadalmi horror-thrillert. Jól tudom, hogy Amerikában a rasszizmus új formákat ölt, de akkor is leegyszerűsítőnek érzem a sztori végkifejletét, és szerintem ez a film ugyanabba a hibába esik, mint a szintén agyonajnározott, és szintén középszerű 12 év rabszolgaság. Jóllehet, azért ez a film nem azért középszerű, amiért a 12 év rabszolgaság. Ebben van ötlet, kreativitás, abban a filmben ezeknek a szikrája sincs. :D

Ez az agytranszplantáció - hipnózis számomra annyira zavaros volt, hogy önmagában ez hazavágta a film hátralevő részét. Mikor kiderült ez a baromság, nagyot csökkent a szememben a sztori komolysága. Persze lehet, ezt is szatíraként kéne felfogni... Valahogy nem ment. Talán a főhős társa szerencsétlenkedésein, és a rendőrségi feljelentésén röhögtem, de amúgy ebben semmi vicces nem volt. Azaz nem szatirikus stilizációnak éreztem mindezt, hanem horrorisztikus stilizációnak. Ekként nézve nem bocsáthatom meg azt a sok logikai bakit, amit a film elkövet a második felében. A zárlat még erős is lenne, de akkorra már abszolút nem tudtam beleélni magam a filmbe, csak feszengtem, és a fejem csóváltam, hogy hogy lehetett ezt így elcseszni.

2018-06-23 09:32:32 pelu (3) #61

Jó film, de azért az csúnyán levon az értékéből, hogy pofátlanul másolja a Titkok kulcsát. Ez jobban építkezett, több téren is profibb volt, viszont annak messze jobb és bátrabb a lezárása.

2018-05-03 00:59:49 paksiendre (5) #60

Az amit a filmben látunk az nem más mint csaj négerhusi begyűjtő módszere. A bátyja meg is jegyezte, hogy jól járt a főhős mert az ő módszere sokkal durvább. Azt láttuk a nyitójelenetben. Valaki így gyűjt be, valaki úgy.
Biztos vannak még filmek amikben a szereplők döntései megfelelnek a logikus döntéseknek és jobban fekszenek az inerciarendszerben, én azért nem kötök ennyire bele, mert nálam ez ütött ahogy kell.
Szóval csak azt tudom mondani, hogy nézz más filmet amiben nagyon okosan és felülbírálhatatlanul döntenek a karakterek.

előzmény: Manómaszat (#59)

2018-05-02 23:12:02 Manómaszat (3) #59

Ez a film arról szólt, hogy mindannak, ami történik, van értelme. A szereplők a saját világukban legalább logikusan kellene, hogy viselkedjenek. Amikor láthatóan nagy az igény a friss, ropogós négerhusira, akkor antihősnőnk hónapokat tölt el azzal, hogy falból becserkéssze főhősünket, holott alkalmatos fekete hapit minden bizonnyal egy éjszaka alatt is leakaszthatott volna, de napok alatt biztosan, inkluzíve azt, hogy eljön vele a házukba. Magad írod, hogy így jobban üt az egész. Most komolyan, a film szereplői azért (is) viselkedjenek valahogy (pl. logikátlanul), mert az majd jobban fog mutatni dramaturgiailag?
És a többi, és a többi, amiket alant soroltam. A film lehet elrugaszkodott fikció, de ha szereplői hús-vér emberek, akkor azoktól igenis elvárok némi racionalitást a saját szerepükben.

előzmény: paksiendre (#58)

2018-03-21 00:59:38 paksiendre (5) #58

Melyik történés nem volt koherens az inerciarendszerben?

előzmény: Manómaszat (#57)

2018-03-20 23:16:52 Manómaszat (3) #57

"A többi dolog is tök világosan el van magyarázva."- írod. Aztán azt, hogy ez egy természetfeletti filmecske. Nekem ez nem áll össze. Tudod, eszembe sem jut hümmögni, amikor Yoda mester kiemeli az x-szárnyút a mocsárból, de ez más kategória; itt a történéseknek legalább a saját logikai inerciarendszerben kellett volna logikusnak, koherensnek lenniük- nem voltak azok.

előzmény: paksiendre (#54)

2018-03-07 07:23:36 TheDriver (3) #56

Nagyon jól összefoglaltad miért is nem kiemelkedő ez a sztori, illetve azért van hibája rendesen. És ez a forgatókönyv kapott Oscart...

előzmény: dubag (#55)

2018-03-07 03:29:33 dubag (?) #55

Sajnos túl nagy elvárásokat támasztottak a díjak és jelölések, illetve az egészen magas nézői pontszámok.
Először elmondanám, mi is volt a gondom a filmmel, majd kérdéssel is fordulnék hozzátok.

Ahogy írtátok, a film elég erős atmoszférával rendelkezik, a beleélést pedig nagyban segítette, hogy számomra a főbb szerepekben és a mellékszerepekben is hiteles és jó alakítást nyújtottak a színészek.
A játékidő feléig a feszültség és izgalom jól fokozódott. Itt viszont elérkeztünk az első "hogyan?"hipnotizálás útjánkérdés magyarázatához. Itt az volt a fordulat, hogy nincs fordulat? Hisz gyakorlatilag az első este után, amikor az anyósjelölt hipnotizálja tudjuk, hogy ezzel játszanak, ráadásul a film során számtalanszor ki is mondják, amikor pedig a kalapos srác a vaku hatására kizökken a hipnózisbólteljesen egyértelművé válik.
Ezután jön a második, valós volrdulat, amely a miértre adja meg a választ. Ez viszont egy jobb Black Mirror epizód (gyenge-) közepesen bemutatott magyarázata. Illetve a két-három évvel ezelőtti nem túl nagy port kavart Önkívület című film is valami hasonlóval játszott. Szóval nem egy soha nem látott, eredeti ötlet.
És elérkezünk a végjátékhoz. Ennek kivitelezése pofásan sikerült, na de itt várná az ember a Nagy Fordulatot. De nem jön el. A film nézése közben egy csomó lehetséges lezárás lejátszódott a fejemben, ami bár megintcsak nem lenne eredeti, de legalább a film után gondolkodnivalóval, beszédtémával szolgálna. De nem. A film lineárisan, morális vagy bárminemű kérdéseket nem feszegetve megy az útján és egyszer csak vége van. Milyen lezárásokra gondoltam:

- Megpróbálja, de nem sikerül kiszabadulnia, végül elvégzik rajta a műtétet, és saját testében de egy másik tudat által irányítva magatehetetlenül szenved. Felveti azt, hogy amiről a film szól, valójában mennyire kegyetlen dolog, és így utólag visszagondolunk a többi rabulejtett tudatra
- Kiderül, hogy az első esti hipnotizáláskor csúszott valami félre, és a film során a legtöbb dolog valamiféle paranoid elferdítése a valóságnak. Valójában fokozatosan megőrül, és végül egy tök ártatlan családot mészárol le.
- Megmenekül, de kiderül, hogy az eljárás sokkal elterjedtebb, és rengeteg, műtéten átesett ember él a "külvilágban", akik elkezdenek rá vadászni. Oké, ez túl volna tolva, elismerem, de legalább a rendőrautóból kiszáló ember fején lenne meg a sebhely.

De ehelyett gondolkozás nélkül kinyír mindenkit, és megmenekül. Elképesztően száraz megoldás.


Elképzelhető, hogy ezek a problémák mind teljesen irrelevánsak, hisz ez a film a rasszizmusról akar szólni. De egyszerűen nem látom, hogy többet mondana, mint a többi film ebben a témában. Ezenkívül pedig mégiscsak egy film, egy fordulatokra építő, okosnak látszó alkotás. Ezért én elvárnám, hogy ezekben is jeleskedjen.

Végül egy kérdés, melyre én nem találtam választ:

A film során megjelenő néger emberekről kiderül, hogy ők valójában más, öreg emberek tudatát hordozó testek. De akkor miért viselkednek ennyire furán? Demencia gyötörte az összeset, és úgy építették bele a tudatukat? Miért viselkednek végig úgy, mintha teljes agymosottak lennének, vagy hipnózis alatt állnának? Ha meg ennyire kis részben tudja az új tudat irányítani a testet ennyire kicsi az ő mozgástere, akkor az őneki is kvázi szenvedés.
Tehát azok az emberek mégiscsak egy erős hipnózis alatt állnak, de akkor az átültetett tudat mégis hova lett átültetve? Vagy ekkor egy testen két (egy domináns és egy elnyomott) tudat osztozik, de akkor meg mégis kinek jó ez?

2018-03-01 11:35:43 paksiendre (5) #54

Szerintem Bruce Willist anatómiailag nem láthatnák a halottakat látók! Azért ilyenekbe ne kössünk már bele egy film esetében, főleg, hogy ez egy természetfeletti filmecske.
A négy hónapos bemutatás szerintem teljesen normális, nekem az lett volna fura ha 3 hét után már viszi is, de nyilván így jobban is üt az egész.
A többi dolog is tök világosan el van magyarázva, a helyszín meg a videók a suspense hatás miatt olyan amilyen, ennyi erővel minek forgatnak filmeket.
Azt értem hogy nem tetszett, de ilyen dolgokat akármilyen film ellen fel lehetne hozni.

előzmény: Manómaszat (#52)

2018-03-01 08:30:52 NinaLys (2) #53

Hjajjj... de egyetértek! Nem is tudok hozzátenni semmit. Caleb Landry Jonestól a hideg rázott, Daniel Kaluuya és Lil Rel Howery viszont pozitív élmény volt, kizárólag miattuk néztem végig. Utóbbinál remek volt a magyar szinkron is, ilyen apróságok mentették számomra az egész filmet. Végig az volt az érzésem, hogy a nagyon misztikusnak beállított hangulat helyett, amit minden aprósággal erőltettek, Kaluuya játéka, a főszereplő személyisége volt inkább titokzatos. A higgadtsága, ahogy a fura konfliktusokat kezelte, a beszédes tekintet, mind-mind arra serkentett, hogy inkább azon gondolkodjak, ki ez a srác, semmint azon, mi a fene folyik abban a házban. Örülök, hogy vége, nekem ez a film valahogy nagyon nem esett jól.

előzmény: Manómaszat (#52)

2018-01-21 10:10:39 Manómaszat (3) #52

Mondanám, hogy jó az alapötlet, de nem az. Nagyon bugyuta sztori, és közel sem olyan jó a tálalás, hogy ne lenne kedvem feszegetni a műtétek anatómiai képtelenségét, azt, hogy mindez egy sufniműtőben történik, minden komolyabb tudományos háttér nélkül. Vagy akár az, hogy a középen elfűrészelt koponyából hogy lehet agyat kiműteni. A karakterek sem nyújtanak semmi eredetit számomra, biztosan nehéz valami egészen újat kreálni, de akkor is. A szokásos menetrend, a végére úgyis mindenkiről kiderül, hogy pszichopata.
Nem értem, hogy a lány, miért vár négy hónapig a bemutatással, amikor a pénzes vevők alig várják a friss testet.
Kimondottan erősítik a gagyi - fílinget az olyan részletek, hogy a vevők fekete kocsikon jönnek,
vagy Chris bezárásának körülményei; a nagy, üres helyiség, benne egyedül, középen, egy fotelbe szíjazva kell ülnie, a régi tévé, amin tök fölöslegesen, csak a néző miatt a nagypapi reklámfilmjét adják, persze az elmaradhatatlan hangyás képernyő után (lásd még Fűrész). Ugyanitt: minek kellett még a vak donorral is külön magyarázó filmet forgatni?

Se füle, se farka annak, hogy a vakura magához tér az eredeti test, mégis mi, a mellékvese,
a pajzsmirigy, a hajhagymák vagy a pitvar-kamrai csomó? Valamit persze mondanak az agy egy részének megmaradásáról, de ez rém vérszegény.


Ezekkel együtt ez harmatos, átlengi a hiteltelenség, amit semmilyen fikció nem engedhet meg magának.

2018-01-18 22:45:42 Hannibal Lecter (3) #51

Mivel komoly elvárásokkal ültem le elé, így jelentős csalódást okozott. Hatalmas svunggal rendezett tucatthriller, csak sajnos a lelkesedés kevés eredeti ötlettel párosul, míg a feszültségkezelés minősége hullámzó, a cselekmény pedig néhol durván akadozik. Az igyekezet persze megsüvegelendő, de hogy valójában mennyire egy elszalasztott lehetőség a Get Out, azt hűen példázza a lagymatag, sótlan és tökéletesen opportunista finálé. Kár érte, pedig némely pillanatában felcsillantja egy klasszisokkal jobb film reményét.

2018-01-17 08:44:53 schankox (5) #50

Jó-jó, valóban láttunk már hasonló sztorit, engem mégis alaposan meglepett. Csak az első fél órát kellett túlélnem valahogy mert nem szeretem az ösztönökre ható ijesztgetést, de aztán szerencsére ezek elmaradnak, hogy átadják helyüket a lassan kialakuló rejtélynek. Jó film, amit talán másodjára is érdemes megnézni, hogy új megvilágításba kerüljenek a film eleji történések.
85%

2018-01-09 12:01:39 guybrush (4) #49

Ira Levintől A stepfordi feleségek is egy az egyben ugyanez a sztori, csak nem a rasszizmusról, hanem a feminizmusról szól. Ráadásul A titkok kulcsával ellentétben elég nagyot durrant a maga idejében, úgyhogy tényleg értetlenül állok a Get Out eredetiségét méltató kritikák előtt.

előzmény: macready (#48)

2018-01-09 09:50:16 macready (4) #48

Tényleg sok a hasonlóság a két film között. https://www.youtube.com/watch?v=LNl0MLGKil0 Bár ugyanaz a stúdió készítette őket, a Titkok kulcsa mégsem kapott ekkora figyelmet, nem lett ilyen sikeres, pedig nem volt rossz.

előzmény: jackbau33 (#47)

2018-01-07 19:44:15 jackbau33 (4) #47

SPOILERES:

Elég jó film de azért kicsit túlzónak tartom a körülötte lévő HYPE-ot.Nem túl egyedi az ötlet sem,a Titkok kulcsa című film nagyon hasonló tematikával dolgozik(szerintem arról koppintották részben,ráadásul abban is van 2 néger szolga) de ott Vudu szertartással történik a testcsere és sokkal jobb a kivitelezése valamint a feszültség is jobb benne plusz ott nem happy end a végkifejlet ami szintén plusz pont.Szóval nem egészen értem az amcsikat,mintha annyira korszakalkotó ötlet lenne ez ,holott már megcsinálták az előbb említett filmben sokkal jobb kivitelezéssel.

SPOILER vége

2018-01-04 15:39:53 GothMan (3) #46

kivételesen nem egy újabb rongyosra játszott alkoholista tinilányok mészárlását kellett végigbambulnom. Bárcsak így ömlenének a slasherek ránk manapság. :)

előzmény: Vitelotte (#43)

2018-01-04 13:17:52 kaamir (4) #45

Sztem ez a film se nem feketéknek, se nem fehéreknek készült, hanem mindenkinek, aki vevő a szarkazmusra, és képes nevetni egy kicsit saját magán.

előzmény: Mizi (#44)

2018-01-04 13:12:39 Mizi (2) #44

Ez a film eléggé rasszista. Vajon milyen fogadtatást kapna egy film manapság, ha minden fekete szereplője gonosz lenne? Naugye! De komolyabbra fordítva a szót: baromi lassan indul be a film, a közepén már bele is untam, aztán vége már izgi, de túl sima, és nem lehet az mellett elmenni, hogy egy baromság az egész, tele logikai hibákkal. A csavar még nem is lenne rossz, gyanakodtam valami effélére, de azért meg tudott lepni, viszont ilyen bénán tálalni... A fényképekre gondolok, amik nem hogy nincsenek kulcsra zárva, de még nyitva is van az ajtó. Olyan amerikai... Mint a szájbarágós magyarázat, amelynek az okát elintézik egy félmondattal, mármint hogy nagyobb az esélye a beavatkozás sikerének, ha az alany megérti a miértjét, de mind tudjuk, hogy csak azért magyarázza el a vakfószer a dolgot, hogy a néző is képbe legyen, így talán elhiszi, hogy van értelme az egésznek, pedig nincs. A fotós tehetségnek semmi köze a testi adottságokhoz. Aztán ott van a csaj, aki hónapokig képes eljátszani a jófej barátnőt hiba nélkül, de mikor a puhos feka felhívja, akkor meg úgy beszél, mint egy robot. Miért? A vége poént meg nem képesek ellőni? Ugyan már! Ez a fekete film a feketéknek készült, a fehér sznobok pedig tapsolnak. Kicsit furcsa ez, de furcsa világban élünk.

2018-01-03 23:54:58 Vitelotte (5) #43

Végre valami eredeti ötlet!! Üdítő volt hogy egy manapság is kínosan releváns témát fejősmalacként használva kivételesen nem egy újabb rongyosra játszott alkoholista tinilányok mészárlását kellett végigbambulnom.
Bár a végén eléggé előrelátható volt hogy a nője fogja levadászni ha életben hagyja, nem jó ötlet bepakolni az anyósülésre a gonosz fehérnéni tudatával megspékelt lányt, továbbá hasznára fog válni a gyengepontként felfedezett vakutrükk, viszont a rendőrautóban NAGGGYON nagyon féltem hogy Rodba már bele lett ültetve valamelyik vén geci, azért jön egyedül x'DD de reálisabb lett volna ha egész egyszerűen egy klasszik fehér zsaru száll ki, és klasszik fehérzsaru módon lelövi, mert.... hát igen. Az úttesten hagyott csaj kicsit emlékeztetett a film elején elütött szarvasra, még jobb lett volna ha ő is valami szenvedős bőgéssel tér át a túlvilágra, a Karma pedig lágyan mosolyog az égbolton. Ámen.

2017-11-07 12:40:02 kwzatz (5) #42

Ez a film meglepett! Csak egy laza kis horror-thrillert vártam, ami kikapcsol, esetleg meglep a végén, de ez sokkal több annál! Akkor értjük meg igazán az egyes jeleneteket, amikor lelepleződik a csavar. Egyébként minden tiszteletem azé az emberé, aki hamarabb rájött, és őszintén kíváncsi vagyok rá, hogy miből.
Egyszerűen én végig azt gondoltam, hogy a gonosz rasszisták hipnózissal néger rabszolgákat kreálnak (nyilván a rendező célja is az volt, hogy ezt hitesse el velünk) és rohadtul nem azt, hogy ultra-liberális gondolkodású, istenkomplexusos, aberrált, beteg, elb*szott állatok agyátültetéses testcserét végeznek rajtuk. Engem az is elgondolkodtatott, hogy ki volt itt egyáltalán rasszista. Mármint Chris szemszögéből természetesen egyfajta "nice racism"-nek tűnik az, amit látunk a film során, és így jól érzékelteti, hogyan érezheti magát egy afro-amerikai csak fehér emberekkel körülvéve egy kieső helyen lévő birtokon, de a csavar után más értelmet kap szinte minden mondat. A barátnő például rasszista lenne? Vagy a nagyszülők, akik afro-amerikaiként élnek tovább? Esetleg a látássérült faszi, aki azt mondja, hogy őt nem érdekli a bőrszín, csak Chris látással kapcsolatos adottsága? Akiben én gyűlöletet éreztem a feketékkel szemben, az talán Rose fiútestvére volt egyedül. A többiek inkább úgy viselkednek, mint akik irigykednek a feketék adottságai iránt, és magukénak akarják azokat tudni. Tényleg nem tudom pontosan, hogyan értelmezzem ezt, ha rasszizmus is, mindenesetre nagyon eltér attól, amit általában rasszizmusként aposztrofálunk, és nekem például ez is nagyon tetszett, hogy nem standard, oktató jellegű, már-már elcsépelt dolgokról van szó. De az is vicces, hogy Chris barátja, Rod is rendelkezik faji előítéletekkel, nem véletlenül mondja Chrisnek, hogy ne menjen a fehér barátnője családját meglátogatni. :)
Nem sok film van a műfajban, amit érdemes még egyszer megnézni a rengeteg apró elrejtett utalás, foreshadowing miatt, amit közben nem vettünk (nem vehettünk) észre, mert nem értettük a lényeget, ez viszont olyan. Hiba nem átgondolni az egyes történéseket (vagy esetleg nem újranézni a filmet) egy másik szemszögből, mert tényleg nagy élmény, és nálam kapásból így lett a pontszám 4-esből 5-ös.
Pár ilyen csak röviden, amire gondolok:
1. A nagyapa/gondnok éjszakai futása. Gyakorlatilag az olimpián Jesse Owens ellen elszenvedett vereség motiválta az egész eljárás megalkotására.
2. Az eltűnt Andrew (a kalapos srác az idős hölgy mellett) véleménye arról, milyen érzés afro-amerikainak lenni. Itt lényegében egy fehér ember válaszát halljuk.
3. Az eltűnt Andrew amikor fordul egyet maga körül, és látszólag a ruháját mutogatja, valójában meg az új testét.
4. Ahogy mindenki más adottságáról beszél Chrisnek (a golfozó fickó, az idős nő, aki szexuális céllal érdeklődik a teste iránt, valamint a látássérült pali, aki végül megnyeri az aukciót)
5. Georgina, a szobalány összes jelenete, miután megértettük, hogy ő a nagymama.
Stb. stb. Tényleg, szinte az összes jelenet a filmben tartalmaz valami jelentéstöbbletet.

A poénok is tetszettek, az utolsón például bekönnyeztem a röhögéstől. A színészi játékot csak méltatni lehet, a kisebb szerepekben is minőségi alakításokat láthatunk.
Hibát nem is igazán tudok felróni, a fényképezés, a film tempója is nagyon rendben van, ment is a többi low budget gyöngyszem (Coherence, The Invitation, Take Shelter stb.) mellé.

2017-10-30 17:28:04 Norbert Simon (4) #41

Jordan Peele komikus de most debütált mint rendező a Tűnj el! című filmmel. Gratulálok neki! Ezt a filmet sok sok műfajban ellehetne helyezni. Horrornak kevésbé tudnám nevezni bár vannak olyan elemek is benne. Sokkal inkább egy thrillernek nevezném de a műfajt még nem fogja megváltani. Találunk még benne drámai fordulatos elemeket is. A film szerintem egy nagyszerű társadalmi szatíra. Kritizál elég rendesen. Nagyon is modern felfogásban közelíti meg a rasszizmus kérdését. Sajátosan tárja fel a témát! Sosem árt ha ezt a témát is feldolgozzák többféleképpen. Röviden: Van egy afroamerikai fiú aki összejön egy fehér amerikai bigével. és az elhívja a srácot az otthonukba. Ideges a srác mert nem tudja mi lesz. A környék eléggé előítéletes a feketékkel szemben. A srác érezni kezdi ,hogy valami nagyon nem kóser. (no spoiler)A fényképezés és a vágás nagyon jól sikerült. A színészek sem játsszanak rosszul. Összetett film! 18 év felett tudnám ajánlani!

2017-09-03 22:24:57 noresz02 (3) #40

Majdnem kettes. Úgy érzem új irányt vett hollywood a thrillerek terén, és ez nagyon zsákutca. Oké, hogy szinte megszűnt a jumpscare és próbálják a feszültséget folyamatosan fenntartani, de ez akkor működne ha a katarzis mindezek végén robbanna és nem pukkangatna. Mintha a "A Cure for Wellness"-t láttam volna másik köntösben. Szépen fényképezett már-már szép, de üres bugyuta film. Halálra unom magam közben, hogy a végén kiderüljön a semmi. A thriller műfaja nem erre lett kitalálva, hiába elcsépelt, de azért járunk moziba, hogy befossunk.

2017-08-29 11:34:17 MicaHiro (5) #39

A központi témája a rasszizmus, ezt én sem vitatom (nem is hiszem, hogy vitatná bárki). Még abban is igazad van, hogy ha van mondanivalója a filmnek az az, hogy a rasszizmus rossz.

A különbség köztünk talán az, hogy én nem éreztem, hogy ez a film valamiféle mondanivalóra lenne kihegyezve. Számomra azért adott sokat, mert komplex módon mutatja be a rasszizmus megnyilvánulásait, nem azért mert ezekről a megnyilvánulásokról valami komplexet mond. Ennek a komplexitásnak a meglétét bizonyítja például Killjoy lentebbi hozzászólása is.

előzmény: Reaper (#35)

2017-08-27 23:23:09 agymosott09 (3) #38

Egész sokáig hatásosan építkezik a film, aztán szépen eljelentéktelenedik az egész. Kamu. Súlyos logikai hibák egész sokasága jellemzi, összecsapott bénaság az utolsó fél óra. Például, hogy csomó ideig úgy tűnik,
hogy a hipnózis "szimpla" agymosás, és ez meg is magyaráz pár dolgot, így pl. a néger srácot, aki a banya szeretője (férje) lett. Ha viszont nem agymosás, hanem lélek-transzplantáció zajlik, akkor a banya testét miért nem cserélték le? Hasonlóképp, a galériatulajdonosnak miért pont az ő teste kell? Azt mondja előtte, hogy neki "nem volt szeme a művészethez" ebben a mondatban a szem az képletes értelemszerűen. De ha a srác testét elrabolja, akkor a srác "szemét" is elveszíti, mert az értelemszerűen nem fizikai adottság. Aztán a végén a fényképes doboz, a nyitott szekrényajtó mögött - nyilvánvalónak tűnt, hogy valaki fel akarja fedni a dolgokat, rá akarja vezetni. De utóbb erre semmi nem utal, hogy valaki direkt csinálta volna, csak teljesen véletlenül marad nyitva az a szekrény és teljesen véletlenül van ott a fotós doboz. A vége is túl sima egyébként, egyedül a pár perccel korábban agyalapi traumát elszenvedő betört fejű bátyó visszatérése okoz némi "izgalmat".
A gondolati/ideológiai anyag is elég zavaros, de erről már volt itt szó, Killjoy jól megvilágította a problémát. Ez a rasszizmus téma is, az elején még átérezhető, a rendőrnél különösen, aztán a partin már csak a faji irigykedés zajlik. Tudom, szörnyen traumatizáló lehet az is. Horror! Összességében nézhető azért a film, de semmi maradandó erénye nincsen.

2017-08-27 17:13:37 nightrace (4) #37

Ez a pozitív diszkrimináció :)

előzmény: Killjoy (#36)

2017-08-27 16:44:16 Killjoy (3) #36

Hát most lehet, hogy én értettem félre valamit, de a két "szolga" az az "elhunyt" nagypapa és nagymama voltak és az idős hölgy mellett a néger srác (akinél kiderült, hogy milyen hatása van a vakunak) a hölgy férje volt. Így nekem ennek a filmnek az üzenete inkább az volt, hogy "Minden csórikám fehér néger testben akar újjászületni, mert a négerek, ahogy el is hangzik a partyn, izmosabbak, kitartóbbak és még a gatyájukban is nagyobb a szerszám. Szóval ha itt valamilyen módon is felmerülhet a rasszizmus, akkor az szerintem inkább a fehérek lesajnálása volt. De lehet, hogy én néztem be valamit :)

2017-08-27 15:17:09 Reaper (3) #35

Számomra:

A film tanulsága számomra, hogy rámutasson a mindennapi rasszizmusra, és problémáira. Ha így ha úgy, de mindenképp különbözőnek tekintik a feketéket. Nincs egy olyan jelenet a filmben, ami nem ezzel foglalkozik foggal-körömmel. A feketék agymosása, és rabszolgasorba állítása, érzékeltetni velük társadalmi alávalóságukat (minden fehér gazdag a filmben, a fekete srácnak meg csak egy "tesója" van, és ő is csak a reptéren biztonsági őr). Úgy értettem az utolsó mondatot, hogy arra a tanulságra épül fel az egész film (végtelenül leegyszerűsítve), hogy a rasszizmus rossz! Ezzel szúrták el bántóan, mert annyi minden másra odafigyelhettek volna, ahelyett hogy az elejétől a végéig csak a feketék és fehérek konfliktusával foglalkozik.

előzmény: MicaHiro (#33)

2017-08-27 08:43:08 Killjoy (3) #34

Jó film volt, végig feszült, végig fenntartja az ember kíváncsiságát. Jól fel van építve, talán csak a kicsit suta lezárás zavart. Azért vártam volna egy "és akkor mi lett a közösséggel"-t, nem csak egy ilyen "ellovagolunk a naplementébe" lezárást. Szóval tetszett, mindenképpen ajánlom megnézésre mindenkinek, de azt gondolom, hogy a döbbenetesen magas értékelések mögött sokkal inkább a stílus utóbbi években látott elég gyenge felhozatala áll, amikkel összehasonlítva valóban üdítően másnak, ötletesnek és újszerűnek tűnik, de azért önmagában én nem éreztem annyira a zsenialitást. Kiemelkedik a tömegből, ez vitathatatlan, de azért mondjuk egy RT-s 99%-os filmtől én ennél nagyobb dolgokat várnék, még ha a saját stílusában is nézem csak.

2017-08-26 22:40:00 MicaHiro (5) #33

Én megnéztem, de nem értem :) Kifejthetnéd jobban, ha van kedved.

előzmény: Reaper (#32)

2017-08-26 22:23:52 Reaper (3) #32

Thrillernek üt. :) Horrornak gyenge, de már az elején megalapoz egy feszült légkört, amit a végéig meg is tart. Kár, hogy ha valaki odafigyel, már a film közepénél tudja mi lesz a végén a csavar. A film tanulsága számomra a legbutább része. Azzal rontották el az egészet. Főleg, hogy a konzekvenciára építették fel az egész filmet. Ez most így értelmetlen lehet, de ha megnézitek megértitek... :)

2017-08-26 17:14:52 Leo_Stotch (4) #31

Semmi különös, de végig körüllengi egy félelmetes légkör, valami fura beteg hangulat. Ezzel és a zenével meg is fogott.
A történet sincs túlbonyolítva, ide pont ennyi kellett..

2017-08-25 13:55:37 kaamir (4) #30

Üdítően friss, szellemes, végtelenül cinikus és maximálisan szórakoztató. Ritka, hogy egy filmen egyszerre lehet teli szájjal vigyorogni és idegesen markolászni a karfát.

Talán a csavarok egy kicsit kiszámíthatóbbak a kelleténél, emiatt nem max pont.

2017-08-04 02:00:38 adikaland (4) #29

Ez egy forma-gyakorlat..vagy inkább egy etűd. Több ilyen Lynches hangulatú horrort szeretnék. Itt már-már túl is magyarázták,azt ami hamar evidens volt, de az a pár meghökkentő jelenet bizony lúdbőrt okozott,ami nagyon ritka. A színészek a tesón kívül jók, pedig nem egyszerű a feladat. Hoszzú idő után az első horrorszerűség,ami gyűjteménybe mehet.

2017-07-10 22:36:21 Raul (1) #28

Hát ez egy sz@r.

2017-06-28 18:43:34 Korben (5) #27

Ez csak a te szubjektív véleményed. Akinek tetszett a film, annak nem túlhájpolt. Sztem az év ínyencfilmje. Tavaly a Bone Tomahawk volt pont ilyen. Nem mindenkinek való.

előzmény: magichorze (#26)

2017-06-28 18:18:41 magichorze (3) #26

nézhető, de túlhájpolt. Az alapötletet sem láttam túl eredetinek.

2017-05-17 13:27:16 necksprain (2) #25

vagy pl az Under the Shadow, vagy a szintén tavalyi (bár fekete-fehér) The Eyes of My Mother.

na de a filmről: szerintem se füle se farka, lagymatag, mindenbe bele-bele csapó és belőle jól nem kijövő szösszenet.

előzmény: Mikkey (#23)

2017-05-17 12:56:41 dikalosz (2) #24

Én pl. csak hogy az újabb darabokat említsem: Babadook, The VVitch. Egyébként pedig ha úgy összességében a színes filmeket nézzük, jóval több akad. Ha pedig a fekete-fehéreket is, rettentő sok.

előzmény: Mikkey (#23)

2017-05-17 07:32:20 Mikkey (5) #23

hát akinek feszültségben ez max közepes, annak nem tudom hol van az ingerküszöbe, s mit tart pl kiemelkedőnek hasonló témakörben.

előzmény: fontana (#19)

2017-05-16 17:07:04 Ubul (3) #22

hol volt írva, hogy scifi?

előzmény: kovi1970 (#21)

2017-05-16 16:39:11 kovi1970 (4) #21

Nem SciFi, hanem horror.
Ott meg ugye elsiklunk olyan apróságok felett, hogy például az agycsere hogyan (nem) lehetséges.

2017-05-16 12:19:26 necksprain (2) #20

végre valaki! kb összefoglaltad, amit gondolok.

előzmény: fontana (#19)

2017-05-16 09:16:43 fontana (?) #19

1. Hangulat/feszültség (hatásvadászat döglött szarvassal, furcsa tekintetű alkalmazottakkal)- max. közepes
2. Sztori (kifejezetten együgyű, blődli agycserélés, jómódú idősek titkos társasága stb. lsd.: Martyrs:) ) - elégséges
3. Befejezés (összecsapott, mintha elfogyott volna az idő vagy az ötlet... biztonsági őrös poénkodás? nem is értettem mit akarnak a viccesnek szánt haver vonallal?) - max. elégséges
Összegezve: kezdetben felkelti az érdeklődést, majd letöri sima klisés olcsó sztorival és jelenetekkel a végére.

2017-05-14 18:29:33 slawter (4) #18

A fényképezés nagyon sokat ad ahhoz, hogy a filmet komolyan lehessen venni.

2017-05-13 22:36:15 miraculum (4) #17

Végig a 'Titkok Kulcsa járt az eszemben. De arra is négyest adtam, ez is megér annyit. Illetve ez talán gyengébb annyival, hogy ott a vége ütős igazán, itt viszont a közepe ránt magába brutálisan, szó szerint is. :D Az eleje langyos de nézhető. a vége kliséhalmaz. Azért tagadhatatlan a hangulata, de ez szerintem csak kevéssel emeli a tucatfilmek fölé.

2017-05-12 07:02:00 BonnyJohnny (4) #16

The Invitation tavaly.

előzmény: ChrisAdam (#15)

2017-05-12 01:17:25 ChrisAdam (4) #15

Nem tökéletes a film, messze nem az, de nem nagyon készült az utóbbi pár évben ilyen sötét, titokzatos atmoszférával átitatott film - vagy csak én nem nézek elég jól körül. Olyan szinten az, hogy tényleg szó szerint futkosott a hideg a hátamon és nem azért, mert a története hihetetlen meglepő, fordulatos, hanem minden egyes jelenet olyan bravúrosan van megrendezve, hogy egy sötét szobában ülve bizony felálljon minden egyes szőrszál a hátadon és nőttön-nőtt kíváncsiságod ne tudd csillapítani. A snittek, a történetvezetés mesteri, műfaján belül kis túlzással még iskolapélda is lehetne, ez pedig egy elsőfilmes rendezőnél bizony valami. Habár a nagy fordulat egy részét már az elején kitaláltam, a film van olyan ügyes, hogynem erre az egy fordulatra támasztja az egész filmet, hanem arra, hogy az atmoszférát megteremtse, pattanásig feszítse a feszültséget, a kíváncsiságunkat pedig továbbra se tudjuk kielégíteni.
Érdekes az, hogy sokan a humort, a fekete komédiát említették meg a film kapcsán, lehet, hogy nekem tért már nyugovóra a humorérzékem, de ez inkább a frászt hozta rám minden tekintetben, mint azt, hogy bármikor elmosolyogjak, vagy a humor csak eszembe is jusson.
Persze nem tökéletes a film, néhol kicsit átcsúszik a hatásvadászat túlsó felére, egy ideig jól áll neki, de olykor túlzottan a néző nyálát követeli, amit többé-kevésbé meg is kap. Szerencsére nem túl gyakran fordul elő. Ami kicsit talán még zavart, illetve csak felsejlett bennem, hogy túl hamar kiszabadult. Pikk-pakk meghalt az apa, elájult az öccs, meghalt a nagypapa (ami végső fordulat egyébként ütött), seperc 12 perc alatt kint is volt a rendőrautóban. Bár nem menekülős, hentelős horror, egy kis frászkarikát tolhattak volna bele még a végére. Plusz még egy dolog: az utolsó jelenettel sem vagyok kibékülve. A legjobb lett volna talán, ha még inkább ráhúznak egy fricskát, amikor is a rendőrautóból kiszálló rendőr fehér ember lett volna. Az utolsó snitt pedig az, hogy az officer ránéz a srácra, le a holttestekre, a srác vissza a rendőrre, majd vágás.
Huh, nem semmi kis filmecske, bezárt atmoszférája kimászott a képernyőn, még mindig itt van velem. Vannak igazán olyan jelenetei a filmnek, amiket még fel fogok emlegetni, amik kiverték belőlem a sz*art... (ezek többsége inkább a házvezetőnő grandma jelenetei, pl. az utolsó, ahogy ájultából felkel, majd eszeveszetten rátámad a srácra és ordítja: "You ruined my house." Hát azonnal, ott és akkor csináltam be.)

Mindezek ellenére, hogy véleményem igencsak pozitív, úgy gondolom, nem érdemli meg az ötöst. Tudom, olykor nagyon könnyen rányomom az ötöst a filmekre, de a horrornak nekem nagyon le kell nyűgöznie. És habár ez lenyűgözött, de talán épp a Black Mirror miatt már alacsony az ilyesfajta sztorik miatt az ingerküszöböm, de hát mindenesetre egy erős négyest megérdemel, ami jó. Sőt. 80%

2017-05-07 13:46:16 Tetovaltlany (5) #14

Nekem is Black Mirror epizodjai jutott eszembe a filmrol..milyen eredeti sztori,,,nem tudom spoiler/e ha ezt irom mondjuk eloszor nem mertem elhinni tenyleg igaz,azt hittem a srac kepzeli be..:D

2017-05-02 18:03:55 Korben (5) #13

Nekem semmi gondom nem volt a filmmel:
1. nem láttam az előzetest
2. film előtt megnéztem egy jó kritikát (videodrome), melyben pontosításra került a film műfaja (szatirikus thriller, horror elemekkel fűszerezve) Tehát: aki klasszikus horror/thriller-t vár tuti csalódik, ez annál több inkább társadalmi szatíra thriller köntösbe, horrorral fűszerezve. Mindenesetre ínyenceknek kötelező!

előzmény: oscarmániás (#11)

2017-05-02 12:52:16 tomside (4) #12

Pedig ez maxi pure horror! :)
De amúgy a trailertől én sem voltam elájulva.

előzmény: oscarmániás (#11)

2017-05-02 12:06:31 oscarmániás (4) #11

Kettő gond van vele csak:
1.Poéngyilkos az előzetes, aki még nem látta meg ne nézze!!!!
2.Mivel horror a műfaji besorolás, mást,többet vártam,és az előzetest látva, nem alakult ki a rettegés nálam, mint korábban látott filmeknél.(De valószínűleg magasabbra került az ingerküszöböm.)
Ennek ellenére egy igazi csemege a filmrajongóknak !

2017-05-01 19:58:39 yahooboi (?) #10

Nem csak miatt, de nekem amúgy is a Black Mirror jutott eszembe. Kicsit utopisztikus, kicsit "jövőízű". Fogalmam nincs, hogy hányast adjak rá. Társadalomkritikának jó, horrornak kevés, thrillernek megint jó, a vígjátéki vonalat pedig egyszerűen értelmezni sem tudom.

előzmény: Slow Fish (#5)

2017-04-30 14:34:48 tomside (4) #9

Nagyon jó volt!
Az egyik legeredetibb próbálkozás az elmúlt évekből ezen a fronton.

2017-04-25 22:30:37 Yuriko-chan (3) #8

Szerintem baromira túl van értékelve. Fordított Titkok kulcsa, szóval újat se nagyon mutatott... Számtalan hangulatosabb és/vagy félelmetesebb horrort/thrillert láttam ennél.

2017-04-23 19:00:52 Rorschach (5) #7

Őrületesen vagány egy film.

Peele elsőfilmes létére baromi jól kezeli a feszültséget és a karakterekeit, a két főszereplő igen-igen jól játszik (egy élmény volt a legjobb Black Mirror-rész főszereplőjét jó filmben látni, hát még hogy így meg is állja a helyét), a film en bloc így simán odafér a Cabin vagy a What we do in the shadows mellé.

Konkrétan arról van szó, amit eggyel lejjebb is írnak, gyönyörűséges arany középút a Get out, fantasztikusan lavírozik a hangulatok között. És mindezt egy elsőfilmes rendezőtől, aki amúgy humorista... beszarás.

2017-04-22 23:27:07 paksiendre (5) #6

Ez a film jóval komplexebb mint egy B kategóriás izé, de kinek mi. Rég láttam ennyire egyedi hangulatú és atmoszférájú filmet moziban (vagy még soha). Napokkal a megnézése után is sokszor merengtem a film különböző jelenetein, és mindig arra jutok, hogy annyira passzol itt minden mindenhez, hogy az valami elképesztő. Itt nem csak a csavar a lényeg, az utolsó kis párbeszédnek is nagy jelentősége van, ami egy esetleges újranézés során még jobban rögzül az emberben.
Nem csap át vígjátékba, de nem is egy feszült thriller, (de mégis kurva izgalmas) ez a film megtalálta az aranyközéputat a műfajában.

előzmény: Slow Fish (#5)

2017-04-22 14:08:00 Slow Fish (4) #5

Tema jo, a film jo, az afrot ismerjouk a black mirror-bol ,ott is itt is hatalmasat alakit ,nekem megis van egy olyan "B" kategoriás ize. 10/8

2017-04-22 11:00:41 dorothygale (?) #4

Elèg kemèny filmnek hangzik. Valòszînû hogy sok pontot kap.

2017-04-18 21:58:58 Mikkey (5) #3

na nekem megugrotta az ötöst!! direkt nem tájékozódtam előre, csak mertem remélni, hogy itt tényleg valami nagyra készülnek.
beszippant, frászt hoz rád, felold, felemel, hogy érezd az élmények spektrumát :D
nagyon egyben van az egész, végig kézben tartják a gyeplőt. drukkoltam neki nehogy a végén eresszen le, vagy magyarázzák túl a dolgokat, de rendben volt minden.
rám az ilyen típusú feszültségkeltés hat, maxxx szintekig táncolva az idegeimen
ha szereted a műfajt, menj el, ülj be a moziba, első nézésre garantált élményként fog elkísérni :)

2017-03-22 14:09:22 Timon (4) #2

Masszív rendezői debütálás Jordan Peele-től. Ami a műfajt illeti, inkább pszichothriller fekete komikus elemekkel, a végére vált át survival horrorba. Az egekbe magasztaló kritikákat kicsit túlzónak tartom, mert ugyan erős társadalomkritika a rasszizmusról eredeti és okos ötlettel, néhány meglepetéstől eltekintve -pl. a nagyszülők kiléte- ki lehet sakkozni, h. mire megy ki a játék. Bevallom, én egy csavarosabb, durván mindfuck horrorra számítottam, de az élmény így is bőven átlag feletti.

2017-03-02 18:22:18 Umberto (3) #1

UIP hivatalos közleménye:

Get Out – hazai bemutató: 2017. április 20.

A hivatalos magyar cím pedig: Tűnj el!