A martfűi rém (2016) ☆ 👁

Strangled

(Sopsits Árpád)

magyar dráma, horror, krimi, thriller

3,8
★★★★☆
465 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-03-16 17:32:52 betti (3) #31

Csalódás volt. A 3,8-as átlag és a pozitív kritikák miatt sokkal jobbra számítottam.
Jó színészek (Anger, a Rétit és a valódi gyilkost játszó színészek, Trill Zsolt) és - számomra - kevésbé "erős" szereplők szájába egyaránt végtelenül papírízű szavak lettek adva. Ezekkel a zárójelben szereplő színészek még vmelyest tudtak is dolgozni (de attól még így is rosszak, erőltetettek a mondatok), a többiek abszolut nem, felmondták a szövegeiket és annyi.
A gyilkosságok - szerintem - totál feleslegesen vannak minden esetben ennyire részletesen, de mégis szinte azonos módon bemutatva (mindig, mindegyiknél: mell, has, comb megmutatva, kb "kipipálva" - egyfelől borzalmas, másfelől sablonossá válik). Erre egészen egyszerűen nincs szükség, mert pont a sablonossá válás az, amit egy ilyen filmnek el kéne kerülnie. Értem és tudom, mi fog történni a 2., 3., 4. áldozattal, nyilván ami más (pl aki nem hal meg), ott mutatni kell h mi történik helyette, de pl a kislány esetében nagyon nem hiányzott h ott is végigmutassák azt az eseménysort, ami pontosan olyan, mint egy korábbinál, viszont még rosszabb érzés nézni. Ha pl ennél az esetnél kivágják magát a gyilkosság bemutatását, és vége van a jelenetnek ott, amikor a lány felkiált, hogy nem jó helyen vagyunk, majd folytatják onnan, amikor a gyilkos szólongatja, h Erzsike, akkor nem lett volna ilyen primer módon gyomorforgató, mégis erősebb, drámaibb...

És hát kevés volt minden vállalás terén. Úgy is mint egy nyomozást bemutató film (az 57-es esetben különönsen, de oké, ezt értem, arról később derülnek ki részletek), nem is filmet láttam szinte, hanem egymás után halmozott jeleneteket, amelyekből alapvető részletek hiányoztak, amelyeknek egy krimiben, thrillerben helye lenne. És hiányos volt úgy is, mint a korszakot bemutató alkotás.
A Citizen X-szel hasonlítanám össze: ott megvolt a nyomozás folyamata, totál átjött a korszak hangulata, a nehézségek, az abszurditása ennek az egésznek, és a gyilkosságok sem voltak feleslegesen, erőltetetten újra és újra részletesen bemutatva, de amikor kellett, akkor és annyira (de csak annyira) igen.

Ami pozitívum: a fentebb említett színészek játéka (ami nagyon fura: jó ideig azt hittem, hogy a vádlott és a valódi gyilkost ugyanaz a színész alakítja, még tetszett is, h milyen jól hozza a két különböző figurát). És az, hogy filmet kapott a történet. De egy kicsit jobbat érdemelt volna.

2018-10-19 20:17:35 dittike (5) #30

Kriminalisztika történeti különlegességként is felfogható ez a film mely valós eseteket dolgoz fel méghozzá igen hiteles és a maguk kegyetlen valóját bemutató formában kendőzetlenül és hitelesen szinte naturalista módon de mégis művészi megközelítéssel ami által befogadhatóvá válik ez nehéz gyomorforgatóan brutális és feszültségekkel teli történet.

2018-07-15 13:02:07 robertjordan (4) #29

Megbűnhődött az igazságért. A rendszer nem bocsátotta meg, hogy felgöngyölítette az igazságszolgáltatás tévedését. Szerintem erről szólt a film végi gázolás.

előzmény: project640 (#27)

2018-02-26 11:18:51 critixx (3) #28

A filmnek elég nagy része kitaláció.

előzmény: project640 (#27)

2018-02-26 10:58:34 project640 (?) #27

az ügyész elgázolása a végén kitaláció? mert sehol nem találtam rá? ha igen, akkor miért kellett?

2017-10-23 17:22:06 The Cortez (3) #26

Erős atmoszféra és felkavaró jelenetek. A gyilkosságok valóban brutálisak (na nem hentelésekre kell gondolni, (mondjuk az is van, csak nem részletezik), ugyanis 1-2 képsor rohadtul megbotránkoztató, és simán kiverhetik a biztosítékot egyeseknél, ami egyébként komoly teljesítménynek számít 1 magyar filmtől. Tehát végre 1 merész alkotásról van szó. Műfajilag a krimibe és a thrillerbe sorolható, a horrortól épp 1 hajszál választja el.
A színészek vegyes alakításokat nyújtanak. A nyitójelenetben még fogtam a fejemet, de amikor elkezdődött a nyomozás, akkor 1 időre felcsillant a remény. Összességében elmondható, hogy a tanárnő a Mindenkiből, valamint a gyilkost meg a zsarukat megformáló színészek hitelesen, és nem szarul játszanak. Viszont az látszik, hogy az alkotók nemzetközi hangulatot akartak teremteni, csak mivel Joe Pesci és Timothy Olyphant túl költségesek lettek volna, ezért megfeleltek nekik a magyar hasonmásaik is, vagyis Anger & Bárnai Péter.
A sztori megtörtént eseményt dolgoz fel, bár feltűnő a hasonlóság az A martfűi rém, meg a hírhedt, orosz sorozatgyilkos története, módszerei és indítéka között. Nyilvánvalóan a sokkoló hatás kedvéért színeztek 1 kicsit az eredeti cselekményen.

2017-09-06 18:06:38 BonnyJohnny (4) #25

A 3-4 perc csak arra vonatkozik, ha mondjuk egy párnával zárják el a légzés lehetőségét, vagy víz alá nyomnak, és akkor is csak akkor, ha az adrenalintól nem használod el gyorsabban az oxigéntartalékodat (mondjuk rúgkapálással, bár szerintem már pusztán a gyorsabb szívverés is csökkenti az időt). A fojtogatás gyorsabb, mert ott sérülést is okoz. Bár lehet, hogy úgy is több, mint 20 másodperc... nem tudom... nem fojtottam még senkit halálra. :D

az ember egy-két percig magától is képes a lélegzetét visszatartani
Érdemes lemérni meddig tartod vissza a lélegzeted fekve, sétálva, futva, és bokszolva... más időeredmények fognak kijönni. ;)

előzmény: Charlie O'Brian (#24)

2017-09-06 13:59:36 Charlie O'Brian (5) #24

Mintaszerű thriller, magasra teszi a mércét. A jobbak között van, amiket láttam, talán a legjobbak között is!
Azt is mondhatnám, hogy remekül szórakoztam, de lelkifurdalásom lenne, mert mégiscsak megtörtént események nyomán készült...
Szinte teljesen élethű kivitelezés, nyomasztó hangulat, igazi borzalom.

Egy dolgot leszámítva élethű, Petrocelli óta tudvalévő, hogy egy ember megfojtásához 3-4 perc is kell. Logikus is, az ember egy-két percig magától is képes a lélegzetét visszatartani, ha fojtogatják, miért lenne 20 másodperc erre elég. Persze gondolom túl durva lenne egy ilyen szempontból is életszerű jelenet.

A thriller kellékek egész sorát láthatjuk itt, pl. ártatlanul bebörtönzött embert. Ami igazán hátborzongató az az, hogy a gyilkos nagyonis emberi lény, nem egy alien, nem egy predator, nem egy nyilvánvalóan elmebeteg, hanem nagyonis hétköznapi figura, sokan láthatják minden nap, az üzenet: a gyilkos köztünk jár, nap, mint nap. Ez az igazán félelmetes!

2017-07-31 08:56:16 Leo_Stotch (4) #23

Ez de jó kis mozi volt!
Nincs "olcsó" szaga, a helyén van benne minden! Nagy gratula és csak ajánlani tudom mindenkinek.

2017-07-20 20:59:22 ChrisAdam (4) #22

Rendkívül erős atmoszférájú krimithriller, amiből tényleg árad ez a fülledt, borús, rémisztő hangulat. A történet (vagy a történelem?) is hihetetlen beteg, a film pedig itt-ott vérzik, de összességében igen nagy meglepetés volt. Kicsit ugyanakkor az zavart, hogy habár bemászik a bőröd alá ez a szockori krimihangulat, a feszültséget olykor hiányoltam a filmben. Szóval egyrészt a film első harmadában már tudtuk, ki a tettes, s a bűncselekmények jeleneteit sem éreztem olyannyira erősnek. Nagyon szívesen hasonlítanám a Zodiákushoz a filmet, hiszen valahol ugyanúgy épül fel és ugyanolyan erős atmoszférával szolgál, de pont ebben különböznek, míg ott egy ismeretlen arc, egy alak a gyilkos, akitől félünk, addig itt ismerjük és szinte a tettes szemszögéből nézzük végig az egészet. Ez pedig nem biztos, hogy szerencsés döntés volt, mert nem lesz benne izgalom, se igazi tetőpont. Így inkább egy dokumentarista stílusra hajazó krimithriller lesz. Azért is mondom ezt, mert egyetlen karakter sincsen közel engedve a nézőhöz, senki sincs igazán kibontva, tulajdonképpen főszereplő sincsen, vagy több főszereplő van. De a lényeg, hogy a krimi mellett még igazi drámára se jut idő (ha már Réti volt a végén kiírva, lehetett volna az egészet az őhozzá közeli szemszögből, rajta keresztül).
Egyébként viszonylag eseménydús, feszes film, a hangulatot megint fel kell emlegetnem, mert vetekedhet tényleg egy Zodiákussal (számomra), ahhoz képest, hogy fényes délután néztem, megnyomott, még ha éjjel néztem volna, kicsit bánom is, hogy nem úgy tettem. Az operatőri munkának is természetesen köszönhető, nagyon profi képekkel szolgál. A színészeket most nem emelném ki. Anger Zsolt tényleg olyan volt, mint Hollós Endre, csak rendőrben. :D De szerintem akaratán kívül volt ez, mert szegény nagyon bele volt lubickolódva az Aranyéletbe a forgatáskor, lehet vitte magával. Nem volt rossz, csak különösen különleges se. Többiek sótlanok, átlagosak, de ez a forgatókönyv hibája is, ahogy fentebb írtam, nem volt elég alapos karakterek terén.

Összességében baromi jó film A martfűi rém, fojtogató atmoszférájú, erős nosztalgiafaktorral is szolgál a szoci időkre. Itt-ott vérzik, de bizony, okoz majd lehet pár rossz álomképet éjjel.
70% Lányok, csak óvatosan az utcán.

2017-06-26 23:23:59 useless (4) #21

Az ügyész elgázolása biztosan fikció

Itt nyilatkozik az ügyész az akkori eseményekről:

https://www.youtube.com/watch?v=bOvoI6dMDlg

előzmény: fatbastard (#19)

2017-06-26 17:48:07 magichorze (5) #20

ez a két elem tudtommal csak kitaláció

előzmény: fatbastard (#19)

2017-06-26 13:29:53 fatbastard (4) #19

Mennyire egyezik a valósággal a fiatal ügyész elgázolása,illetve az,hogy a valódi gyilkos a saját feleségét is megtámadta? Ha így történt, az ügyész meg is halt?

2017-06-22 22:25:49 kfiro (4) #18

Nagyon jó kis film, teljesen beleborzongtam :-)

Jó szórakozást!

2017-06-10 20:46:46 magichorze (5) #17

Nagyon tetszett, de azért néhány apróbb kritikai megjegyzés:
- többen írták és szerintem is igaz az, hogy a színészek nem alakítanak valami nagyot
- a nyomozás részleteiről nem nagyon tudunk meg sokat, főleg az elején
- Martfű egy alföldi város, itt meg dombok voltak néhol a háttérben (magam is martfűn éltem sokáig)

2017-06-04 23:20:37 caeiro (4) #16

Érdekes volt nézni, milyen módszerekkel nyomoztak anno, volt szerencsém kriminalisztikát tanulni, egy-két fogás visszaköszönt. A főügyész indoklása, miszerint Réti bűnös, mert bevallotta (a kínzás hatására) a gyilkosságot, gyomron vágott. A rendezői és operatőri munka kifejezetten tetszett. Amit itt már többen említettek, nekem is a színészi játékokkal gyűlt meg a bajom, ezért nem kapott ötöst. Összességében az utóbbi idők egyik legjobb magyar filmje. Plusz piros pont a jelmez- és a díszlettervezőnek!

2017-04-02 22:52:44 ryood (5) #15


amennyire emlékszem a trill zsolt által alakított főügyész az, akinek lett volna rá oka (őt ugye áthelyezték valahová zalába, kisvárosba a végén. visszalépés, lefokozás a karrierjében. na meg ugye voltak is kemény nézeteltéréseik..)
viszont számomra mégis inkább az a valószerűbb, hogy a pártban, felsőbb utasításra megölették egy "arra való" személlyel...
amúgy meg az elmúlt években volt két eset is, ahol elég gyanúsak a halál körülményei.utoljára váradi andrás, göböljárási juhász, alcsútdobozi polgármester jelölt.

előzmény: somogyireka (#14)

2017-04-02 22:34:33 somogyireka (4) #14

A fiatal nyomozót ki és miért üti el a végén? Ha mondjuk a mai politikai helyzetbe kellene ágyazni a filmet, no mert a rendező bőven utal rá, hogy abszolút aktuális..akkor ki-kicsoda? Mert úgy tűnt nekem az elején, hogy a fiatal nyomozó a tipikus "ejtőernyős" kategória, akit ugye a párt fentről..aztán a végén mégis elteszik láb alól?
Elnézést, remélem, nem szegek ezzel kt-törvényt, nem aktuálipoltizálnék, csak, hogy értsem.

2017-04-02 22:31:23 somogyireka (4) #13

Szóval akkor itt a friss link a filmhez az alindás műsorból:https://www.youtube.com/watch?v=6cVgcPGOvvE

Fontos, okos riport ez a filmhez, talán inkább utána érdemes.

előzmény: ryood (#6)

2017-04-02 13:31:30 somogyireka (4) #12

Szombati matinéelőadás, szerencsémre még pont elcsíptem moziban, és megint azt érzem, a MOZI-t szentségtelenítem meg azzal, ha monitoron nézek itthon filmet. Mint pl. a kedvenc Klee-festményemnél, soha sem láttam(LÁTTAM) volna azt a képet ha csak albumban találkozom vele, s nem az eredetivel.
Az első filmkockáktól kezdve látszódott már maga az alap, amire a rendező az alkotását építi stabil, érett, erős. Nem tudom, ezt honnan lehet látni, de csomószor ilyen "kosztümös filmeknél" annyira izzad-küszködik a film, minden olyan művi, szinte még az operatőrt is látom, hallom a rendező instrukcióit, hangosabban lihengjél Lacikám. Vajon miért van ez? Talán mert a rendező tényleg annyira közel ment, szinte a sajátja volt, amit bemutat. És akkor azon gondolkozom, mégis hol tudott Sopsits Árpád e témához kapcsolódni, s az jut eszembe, talán a bűn kérdésénél.

Szélesvásznú rettenet a történet, sokszor a szemeim is becsuktam, füleim is bedugtam, épp eleget hallom magamtól is azt a sikítást, mely a földi élet sajátja úgy szimplán, amikor a lányokat...és hiába jöttem haza napfényes erdőn át, csak hátra-hátrafordultam, nem jön-e utánam épp..

Szóval a bűnnél, a belénk égegett nagy sebnél, mely nélkül ebben a kultúrkörben felnőni nem lehet. Hisz mégha nem is követtünk el semmit akkor is, Éva óta bűnösnek mondanak minket. Persze, hogy én is ezen a vonalon indultam el, és jutottam el idáig, hogy a bűn, az, ha elzárva az "egésztől" énnek (testnek-léleknek) hiszem csupán magam. Ha kisajátom magamnak ezt az egészet, ha elhiszem, hogy megszülettem és meghalok. Hogy jár-e nekem ezért a börtön? Hát jár, és én is töltöm az életfogytiglanomat ebbe a testbe bezárva..
..amíg fel nem szabadítom magam, amíg nem jön valaki, és végre kimondja, ártatlan vagy!! Sosem voltál rész, te vagy az egész. Persze a film idáig már nem ér el, de végül is minden alkotásnak az a célja, hogy a szimpla történeten túlmutatva mélyen belém szúrjon, a legjobb,ha középre, és ennek az alkotásnak sikerült.
Hiábájának tartom viszont, amit itt lentebb Tenebra is írt a szereplőkkel kapcsolatban, olyan gyengusok, nem érnek a rendezőhöz fel. Talán Szamosi Zsófi tudott átváltozni, de a többiek csak ímmel-ámmal. Ők nem mentek ilyen közel a film "szívéhez", mint Sopsits Árpád.(miattuk a négy pont)

2017-03-05 22:28:04 Ugor (5) #11

És akkor itt van az elmúlt év magyar nyertese, a legfrissebb információk szerint! Gratulálok, megérdemelte!

2016-12-09 10:05:42 Killjoy (5) #10

Tegnap este néztem meg a kiskunhalasi moziban. Kifelé jövet nagyon nagy volt a csend. Mindenki kicsit magába fordult, szinte tapintani lehetett a feszültséget, azt hogy ez a film nem csak engem vágott gyomron, hanem mindenkit a moziban, legyen az fiatal vagy idősebb. Tipikusan az a film, ami komoly nyomot hagy az ember lelkében és agyában, de jóérzéssel fel sem merül a "tetszett" szó, amikor a filmről kérdezik. Tegnap este kérdezte egyik ismerősöm a film után a FB-on, hogy milyen volt. Ennyit írtam: "Kegyetlen. Olyan film, ami megragadja a torkodat, de végül rájössz, hogy az egész lényedet bedarálta. Most értem haza, de még mindig úgy érzem magam, mint akit gyomron vágtak."

A történetről, a rendezői megoldásokról már szinte mindent leírtatok, amit én is írtam volna. Úgyhogy én egy picit más dolgot emelnék ki, ami szintén a készítők odafigyelését jelezte számomra. Az pedig az egész akkori kor megidézése az apróságokkal. A Szikra gyufa, a zöld konyhaszekrény a nagymamám konyhájából, a kotyogós kávéfőző a polcon, a kézi kávédaráló a szekrény tetején, a füstszűrő nélküli cigaretta. És még ezer pici, apróság, ami tényleg tökéletes időutazássá varázsolta ezt az egyébként iszonyatosan nyomasztó, gyomorszorító és sötét történetet.

Nemrég néztem az Éjszakai ragadozókat, és azt hittem, hogy nem lesz már idén ennyire nyomasztó film a mozis programomban. De azt hiszem most ez a film nagyon keményen harcba indult az év egyik legmegrázóbb mozis élménye címért. És ahogy az Éjszakai ragadozókban is nagyon jó megoldásnak találtam, itt sem kapunk igazán feloldást, hiába szabadul ki az ártatlan és hiába akasztják fel a gyilkost.

2016-12-04 10:20:02 ryood (5) #9

ITT van egy hosszabb, kifejtősebb beszélgetés a rendezővel, sopsits árpáddal. akit érdekel a film háttere, annak feltétlenül ajánlom a megtekintését! alinda műsora.

2016-12-04 00:35:03 Ugor (5) #8

Na, most az van, hogy hűűűaztazanyját! Csak az elismerésem, meg gratulálok! Ez aztán… pedig az elején még ott lapult bennem a betokozódott bumburnyák kis filmkritikus, hogy a hibákra kell ám figyelni, nem úgy van az, nézzük, mit fikázzunk, meg hát ilyen karakterek nem mondtak ilyeneket az ötvenes-hatvanas években, nem beszéltek ilyen hangon Martfűn, gyenge izé ez… aztán persze elérkezett, amitől kezdve elfejtettem, hogy egy zabot abrakoló ménes ül körülöttem és eszi hangos hersegéssel a jászolból a szárazanyagot, ezer hülye hód rágja csámcsogva a fákat az erdőben, és maradt csak a film, ami egyre erősebb lett, egyre komolyabb, egyre brutálabb, egyre igazabb, egyre szörnyűbb, érdekesebb, izgalmasabb, fájóbb, hihetőbb és mélyebb! Mint a folyó, éppen ott.

2016-11-15 22:25:34 Tenebra (5) #7

Mint pszichothriller és mint társadalomkritika remek alkotás Sopsits Árpád filmje. Érződik A martfűi rémen, hogy alkotója nemcsak jól ismeri a zsánert, de jól is bánik a karaktertípusaival, és a cselekménytípust mesterien illeszti össze a valós történésekkel. Persze ehhez kell kicsit fikciósítani az eredeti sztorit, de ez elengedhetetlen egy jó filmhez. És érződik a filmen, hogy Sopsits tényleg nagyon belevájta magát a témába, állítólag elolvasta a gyilkos 150 oldalas vallomását is. Le a kalappal a rendező előtt cselekményszervezés terén.

Nekem csak a karakterekkel volt amúgy bajom. Mármint az, hogy igazán egyikhez sem tudtam kötődni, és eléggé klisés módon építették fel őket. Anger Zsolt például olyan volt, mintha az Aranyéletben játszana, csak most egy geci gengszter helyett egy félgeci zsarut. Aztán a kis tenyérbemászó nyomozófiú is tipikus buzgómócsing volt, elég unszimpatikusnak is tűnt. A gyilkosnál meg úgy éreztem, hogy a kötelező antiszociális pszichopatát hozta, azaz kicsit Jokerből és nagyrészt Hannibal Lecterből merített, miután elkapták, addig viszont inkább egy sérült elme volt, engem A bárányok hallgatnak Buffalo Billjére emlékeztetett. Szóval úgy éreztem, mintha nem tudta volna eldönteni Sopsits, hogy milyen gyilkosként akarja értelmezni a fickót.

Ráadásul a motivációja is sántított. Most komolyan azért öl meg egy nőt, mert kinevette? Ha igen, akkor meg miért kell behozni a feleségével folytatott szar szexuális életét? Kicsit kusza volt.

Szóval a karakterek nekem nem jöttek be. De amúgy végig lekötött, az a 2 óra szinte elrepült, olyan izgalmas volt. Végre ismét egy jó magyar műfajfilm. Ja, és a havernőmmel beszéltük is a film megtekintése után, hogy az akciójelenetek is mennyire rendben voltak magyar filmhez képest (az más kérdés, hogy érződött ezeken a "posztszoc íz", de amúgy le a kalappal).

2016-11-15 19:05:06 ryood (5) #6

ITT a cikk, amiben részletesen írnak az esetről, ebben említik ezt az argentin filmet.
EMITT pedig egy tévés beszélgetés Sopsits Árpáddal és Trill Zsolttal.

2016-11-15 16:56:08 The man who laughs (4) #5

A jegyzőkönyv szerint egy argentin filmet nézet. Most nem jut eszembe a címe, pedig a rendező mondta is a sajtó vetítésen. De annak filmnek a jogait nem kapták meg a készítők, így leforgattak egy jelegében hasonló (de azért túlzóbb) jelenetet, mint ami anno elmondása szerint annyira felizgatta Kovács Jánost, hogy elkövesse az első gyilkosságot.

előzmény: necksprain (#4)

2016-11-15 12:04:36 necksprain (4) #4

egy valamit nem értettem, mikor nézi a tv-ben az ütlegelős pornót, majd ráránt. az 50-es, 60-as években gondolom nem volt ilyen magyar csatorna (azt hiszem, most sincs), és valószínűleg a vhs sem robbant még be (ha egyáltalán létezett). szóval akkor mi ment a tv-ben?

2016-11-11 05:23:21 ryood (5) #3

az impotencia nehéz ügy, egy férfinak..ha nem kemény, aminek keménynek kellene lennie, akár bele is lehet bolondulni. ilyenkor, hogy ki mivel próbálkozik, milyen eszközökhöz folyamodik a nemes szerv merevvé tételéhez, esete válogatja, számos lehetőség van. már nagyon nagy a baj, és nagyon késő, amikor valakinek egy kettéhasított női fej, és a belőle csorgó vér látványa hozza el a régóta várt, hőn áhított merev állapotot, de hogy hol is indulhatott el ebbe az irányba a dolog? azt nem tudni. a valós sztoriban állítólag egy argentin film hatására... 1957-ben, egy martfűi cipőgyári sofőrrel ez volt a helyzet, és persze egy ilyen élmény után nem lehet leállni..jöttek az újabb áldozatok, az utolsó a sorban egy kislány volt..a sors ironiája volt, hogy egy alkalommal "hősünk" saját feleségére is rátámadt, akit csak azért nem ismert meg az éjszakában, mert paróka volt rajta, ugyanis a szeretett nő, ezzel próbálta volna izgatóbbá tenni saját magát, férje számára..az új külső, túlságosan is kívánatos lett, ám szerencséje volt, túlélte az esetet.
nos..ennek a "problémának" az igen őszinte, merész, és igazán mélységesnek mondható boncolásával kereszteződik sopsits árpád legújabb filmjében, a szocialista magyarország bűnüldözésének, igazságszolgáltatásának, működésének teljes csődje. egy valóban fullasztó vízió, sötét ez. nem esik jól nézni, de muszáj.
közben még betekintést kapunk arról is, hogy a tévesen letartóztatott, és elítélt réti ákos élete, hogyan megy tönkre egy évtizednyi börtönélet hatására.
és nem csak az ő élete megy tönkre..
mindezt kiválóbbnál kiválóbb, népszerű, és teljesen ismeretlen, színészek és színésznők tolmácsolásában.
ami pedig még inkább egy másik dimenzióba viszi a filmet, az a nagybetűs FILM csodájának köszönhető a valamint lenyűgöző operatőri munkának. örülök, hogy nemes jeles lászló után egy másik magyar film-alkotó is úgy gondolja, hogy ennek a "kémiai csodának", a filmnek a segítségével tudja csak közvetíteni, amit akar. mert ez valóban egy zsigeri élmény, a hangok, zajok, és színek, formák összessége, celluloidon megelevenedve előttünk, előttünk a vásznon. egy súlyos "gyomros", amiől jó pár órán át nem bírtam felocsúdni tegnap este a moziból haza felé jövet az éjsakában. aludni is alig bírtam. én az ilyen élményekért jérok moziba, nézek filmeket.
bár még van pár izgalmasnak tűnő alkotás hátra az éves programban, nagyon úgy fest, számomra az idei év legnagyszerűbb filmalkotása, a martfűi rém.

2016-11-10 17:58:56 zéel (4) #2

Nagyon beteg történet/film. (Erős társadalmi, szociálpszichológiai háttérrel.)

2016-09-28 16:04:50 Ugor (5) #1