Arrival (2016) ☆ 👁

Érkezés

(Denis Villeneuve)

amerikai-indiai-kanadai dráma, sci-fi, thriller

3,9
★★★★☆
929 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2016-11-19 19:11:53 Rorschach (3) #37

Megint egy formailag tökéletes munka Döni bácsi boszorkánykonyhájából (mondjuk az Enemy után kevesebbel be sem érném), viszont ha benézek a függöny mögé, nem tudom kiverni a fejemből a gondolatot, hogy pusztán egy ügyesen előadott blöff az egész Arrival.

Baromi nehéz dolog egy két órás filmben úgy összehangolni a kozmikusan hatalmasat és az emberien intimet, hogy ezek megférjenek egymás mellett, ezért már maga az ambíció is elismerésre méltó. De sajnos az Érkezés nem jut tovább az ambíciónál. Ha a teljes képet nézem, sci-finek egész konkrétan silány ez a film. Baromi ígéretes volt az ötlet, az sem véletlen, hogy az egész reklámkampány erre az oldalra volt felhúzva, de a trailerek után a film már csak egyetlen nagy megfejtést kínál...
Az meg kizárólag azért van, hogy kiszolgálja az emberi drámát, azon túl üres cliffhangerkedés az egész. Majd háromezer év múlva ti fogtok segíteni nekünk, egyelőre legyen elég ennyi? Hát baszd meg, heptapod úr! A kínai tábornokos megoldás meg annyira gáz... Elintézek egy telefont, és az egész emberiség tartósan összefog? Na ne bassza már meg az élet, ez nagyon ciki. Bosszantó, hogy az addig adagolt rejtély és a felépített megismerés-bizalom-kommunikáció fontossága egy ilyen pillanatban csúcsosodik ki, ez így sok hűhó semmiért. (Az meg már egyéni problémám, hogy nem csípem az egész eleve elrendelt időfelfogást.)

De ha már egyszer vérpadra küldték a kozmikus szálat, hogy abból merítsen erőt a tearjerker emberi dráma, az legalább működik. Tényleg szívhez szóló, s szinte minden klappol benne, ami csak teheti: a színészek, a zene, a fényképezés, minden igyekszik kiváltani a hatást... Csakhogy a csavart percekkel előbb levágod, mintsem hogy a szádba rágnák, ez pedig sajnos nyilván ront az élményen.

Összességében azonban mégsem mondanám, hogy rossz filmet láttam, hiszen tényleg minden formai szempontból hibátlan az Érkezés - am nem hiába rámoltak a végére egy érzelem-túladagolást, mert csak az képes elterelni a néző figyelmét arról, hogy a tartalom milyen hirtelen és megalapozatlanul cseréli le az alappilléreit.

Szerintem a koncepció az lehetett, hogy ha egy, a film teljes hosszán át parlagon tartott mellékszálat végül behoznak a fókuszba, akkor az tuti átgondoltnak tűnik... véleményem szerint inkább csak erőltetetten hat.

2016-11-18 20:53:56 Corso666 (1) #36

Nem sértődök meg, de köszönöm védelmed, magam se tudtam volna jobban megfogalmazni, valóban saját véleményemen a hangsúly némi friss felindultsággal fűszerezve.
MicaHirot is megértem, én is nekimennék, ha valaki hasonló véleményen lenne mondjuk a "Drive"-ról. :D

előzmény: Ubul (#35)

2016-11-18 11:50:02 Ubul (4) #35

ezek a hsz-ek már nyilván offtopicba valóak - és valószínűleg át is lesznek téve - , de nem vitatkozok, csupán a cinikusságodra,szarkazmusodra reagáltam...mert attól, hogy igazad van az észrevételeddel kapcsolatban, kicsit gerjeszted is a feszültséget a hozzászólásoddal (abból meg ugye voltak már problémák itt nem egyszer -> nem a tieddel) - nem nálam, hanem ha esetleg magára veszi Corso666.

Az, hogy kinek adok a véleményére, az itt tartózkodásom alatt az elmúlt 7 évben már kialakult, mondjuk itt is lehetne félkövérre állítani a neveket, azoknál, akiket pl követek. (megj: én se tudom mindig megmagyarázni, hogy miért nem tetszett valami, és olykor nem is értem a hype-ot az adott mű körül :D )

2016-11-18 10:15:39 MicaHiro (5) #34

Mert én teljesen máshogy látom azt a hozzászólást, mint te.
Én rendes érvet nem láttam benne, csak szubjektív megállapításokat, amikről kijelentette, hogy úgy vannak. Ezzel még nem is lenne nagy baj, de a végén az utolsó mondattal kijelenti (újfent érvek nélkül), hogy ez egy "Hollywood maszlag" meg hogy ha valaki ezt máshogy látja, az nyilván figyelmetlen. Nekem ez már a nagyon unszimpatikus, párbeszédektől elzárkózó "megmondom a frankót"-hozzáállásnak jött le, ezért fordultam az irónia eszközéhez (amit alapból nagyon szeretek alkalmazni). Remélem, kielégít a magyarázatom, nem tudnék aludni, ha nem így lenne :P

"mert mostanság nem szoktam várni regényszintű elemzéseket pro/kontra témánál."
Pedig szerintem ennek van leginkább értelme. Nyilván nem "regényszintű", de legalább valamilyen szintű elemzés kell ahhoz, hogy tanuljunk valamit egy párbeszédből. Vagy akár egy kommentből.

előzmény: Ubul (#33)

2016-11-18 10:02:04 Ubul (4) #33

és ezt most miért kellett ilyen cinikusan? nem támadott senkit, és meg győzni se akart senkit se arról, hogy ez egy szar film, csupán neki nem jött be és leírta hogy részéről miért nem (kulcsszó=számomra). Bár lehet hogy azért se vettem fel, mert mostanság nem szoktam várni regényszintű elemzéseket pro/kontra témánál.

előzmény: MicaHiro (#32)

2016-11-18 09:52:37 MicaHiro (5) #32

Na, most teljesen felnyitottad a szememet.
Töredelmesen bevallom, eddig azt hittem, ez egy zseniális film, sőt talán egyenesen sci-fi mérföldkő. De elolvasva végtelenül bölcs, érvekkel teletűzdelt hozzászólásod, valóban látnom kell már, én voltam a figyelmetlen. Így utólag teljesen világos a dolog, de ehhez kellett a te éleslátásod.

Köszönöm, hogy megmutattad az egyetlen helyes utat!

előzmény: Corso666 (#30)

2016-11-18 00:44:22 Soltyk (5) #31

Az egyesen mondjuk csodálkozom, de kb. tényleg az összes osztályzatot meg tudom érteni. Az Enemy után a második filmje Villeneuve-nek, aminél nem értem hogy kapott rá pénzt.

2016-11-18 00:09:53 Corso666 (1) #30

Hát akkor én elsőként vállalom, kövezzetek meg, de életem eddig legnagyobb mozis csalódása. Baromira vártam már és baromi lelkesen ültem be, de ez szép lassan elfogyott és a végén már alig tudtam megmaradni a székemben. Kb. onnan temettem a filmet amikor a Discovery Channeles narrálással akarták áthidalni a történéseket, nem ez volt a fő ok, csak türelmem határa. Millió bullshit, kiszámíthatóság, számomra semmi karakterazonosulás vagy mondanivaló (értem én, hogy mi lenne, de nincs). (Hozzáteszem nem vagyok egy notórius hypefilm fikázó, se a lassabb művészfilm elemek ellenzője)
Ja,és kérlek ne védjétek, hogy végre nem egy Hollywood maszlag, mert az, csak nem tuszkolja az arcunkba, sunyin rágja magát a kevésbé figyelmes emberek agyába.
Köszönöm szépen, soha többet!

2016-11-17 18:00:09 HejjaX (4) #29

- Nincs emlékezetkihagyása, egyszerűen még nem tud róla. Tudom, hogy ez így talán értelmetlennek hangzik, de ha igaz, hogy az idő nem lineáris, akkor éppen lehetséges. (És mielőtt felmerülne, hogy "de mi volt a legelső alkalommal, amikor mindez megtörtént": nos, ez a lényeg. Nem volt első alkalom. Az idő egésze már készen áll, kb úgy, mint egyfajta térdimenzió.)
- Ami a hirtelen nyelvtudását illeti: látta a jövőt és ott már tudta a nyelvet, ezért onnan "letöltötte", hogy ilyen hülyén fogalmazzak.

A többi jogos, valóban klisés a film, de azért megvan a maga hangulata, ami miatt 4-es nálam. Talán másodjára majd feljebb megy, vagy ki tudja, nem látok a jövőbe :)

előzmény: Dió (#28)

2016-11-17 16:55:44 Dió (2) #28

Elfelejtettél szavazni. De amúgy ennek egy részével egyetértek. Akármennyire jó is a film, sajnos pont annyira foghíjas a logikája sokhelyütt, amennyire intelligensnek akar látszani. És ehhez (illetve a lentebb általam már leírtakhoz) még ezeket is hozzátenném:
-mindenki nagyon gálánsan átlépett a sablonok fölött, de nekem pl. afölött nem sikerült, ahogyan a kínaiakat bemutatta
-ha már kétdimenziós dolgoknál tartunk, meg kell jegyezni azt is, hogy Adams karakterén kívül mindenki csak papírmasé figura volt... Whitaker pl. egy nem elhanyagolható szereplő, ugyanakkor a karakterének mélysége egy papírszalvétáéval egyezik meg (és Renner is határeset)
-mókás volt, ahogy Adams megtanulta a nyelvüket: az egyik pillanatban még szuperkomputerek hada okád ki tucatnyi különböző variációt az idegenek teljességgel érthetetlen rajzairól, míg szó szerint egy perccel később Adams már folyékonyan beszéli az egész halandzsát - ha a kettő között a filmben elvileg eltelt valamennyi idő, azt sajnos nem sikerült érzékeltetni
-a finálé sajnos rohadtul összecsapott: 1., mit mondott Changnek?? (az egész fordulat ezen áll vagy bukik, úgyhogy örültem volna, ha ezt megmagyarázzák), 2., Adamsnek, mikor Chenggel találkozik, miért van emlékezetkihagyása? 3., Renner és Adams "mi egymásnak vagyunk teremtve" in-medias-res összeborulása komikus, mi több röhejes volt


Ezek miatt nálam mégsem érdemli meg a négyest. Majd talán egy újranézés alkalmával - mert továbbra is biztos vagyok benne, hogy a magas elvárások is benne vannak. Nem tudom, más is szokott e mostanában ebbe a kelepcébe esni vagy csak velem van baj?:) (amikor kedvenc rendezők új filmje az agyonhypolás miatt végül nem üti meg a mércét)

előzmény: Oszidavid (#27)

2016-11-16 15:06:53 Oszidavid (?) #27

Nekem nem volt igazán logikus:
1.: ha segíteni jöttek akkor miért nem kezdték ők kommunikációt? Idejövünk 12 űrhajóval, beszaratjuk a világot. De nem megtanítjuk a nyelvünket amivel elhoztuk a tutit hanem 18 óránként nyitunk egy ajtót hogy csak akkor mehessenek be kommunikálni a primitív emberek.
2.: minden filmben az van hogy az idegenek csidi-csudi intelligensek de egy basic english-t egyik sem tud 2 nap alatt benyalni [azért Louise helyében (meg az összed nyelvi korlátokkal küzdő sci-fi főszereplő helyében) az lett volna az első hogy ott hagyok egy képes/videós "könnyen gyorsan angolul" könyvet/videót az űrhajóban]. Az meg már csak hab a tortán hogy hepiend, világbéke és szerelem lesz a vége.

Egy szép köntösbe csomagolt klisé halmazt kaptunk újra.

2016-11-14 21:27:17 Jason13 (4) #26

Denis Villeneuve elég erőteljesen dolgozik azon, hogy korunk legfontosabb rendezőjévé váljon (igaz, lehet már most is az). Legutóbbi három filmje más-más műfajba tartozott, de mindegyikük kifejezetten erősre sikeredett és most itt az Érkezés, amely a sci-fi zsánerébe tartozik.
Az Érkezés egy elég sokszor felvetett témát dolgoz fel, azaz hogy fajunk hogyan venné fel a kapcsolatot idegen lényekkel. De ezt nem úgy teszi, mint sok nyári popcorn matiné, tehát itt ne számítson senki látványos városrombolásokra és csúnya szörnyekre.
A sztori próbál földhözragadt maradni és úgy bemutatni ezt a találkozást, hogy az hihető legyen. Emiatt a film cselekménye kifejezetten lassú, de ennek ellenére sose ülnek le az események. Az információkat szép lassan kapjuk kézhez, miközben a drámai szál is kellő mértékben ki lett dolgozva. Igaz, az ehhez kapcsolódó fordulat számomra kissé kiszámíthatóra sikeredett, de itt nem is ezen volt a hangsúly. Hanem inkább azon, hogy együtt tudunk e érteni a hősnő végső döntésével, vagy nem?
Ahogy a rendezőtől már megszokhattuk, a vizualitásra és az atmoszférára itt sem lehet panasz. Az operatőri munka egyszerűen remek, rendkívül sok a lélegzetelállító beállítás. És ugyan akadnak CGI-effektek is, de azok okosan vannak alkalmazva.
A zenei aláfestés is parádésra sikeredett, Jóhann Jóhannsson tételei nagyon jól illeszkednek a látottakhoz. A kedvencem az a rész volt, mikor a főszereplők először lépnek be az idegen űrhajóba. Az ott hallható dallamoktól a hideg futkosott a hátamon, persze jó értelemben.
A színészek játékával sincs baj. Amy Adams szokásához híven kiváló alakítást tett le az asztalra, ehhez pedig Jeremy Renner kellően alázatosan asszisztált.
Összevetve a dolgokat, visszafogottsága ellenére az idei év egyik gyöngyszeme ez a darab, amely ugyan nem váltja meg a világot, de kellően magabiztos ahhoz, hogy saját koncepcióját bökkenők mentesen végigvigye.
Az igazat megvallva, nem ez lesz a kedvencem a direktortól (inkább a Fogságban-t vagy a Sicario-t hoznám ki győztesen), de panaszra így sincs okom.
Akiknek már elegük van az egy kaptafára épülő, pusztításpornókká degradált sci-fikből, ki ne hagyják ezt az alkotást.

2016-11-14 10:28:10 Ubul (4) #25

ja, igen, nem tudtam értelmezni a kérdést
eléggé mutatták nekünk azért, hogy az illető katona/katonák egy csoportja volt, + az, akit tomside is megemlített - valamilyen szinten már várható is volt ,hogy lesz egy ilyen ember a tömegben, akinek elege lesz, és ki akarja őket füstölni...az, hogy az idegen hogy tudta ezt értelmezni, hogy az egy bomba, és fel fognak robbanni, már más kérdés, meg az idő telése is, a 10 mp 1 perc volt, de ez már tényleg szőrszálhasogatás

2016-11-13 21:39:06 tomside (5) #24

Nem, így is rendben van. A lényeg, hogy nagyon szolidan van kommunikálva az a szál, és ez tökre Villeneuve-i. :)

előzmény: St4nt0N (#23)

2016-11-13 18:00:24 St4nt0N (?) #23

Az a fiatal katona konkrétan látható a kis csapat élén.
(Öhm, ha így neked kevésbé zseniális a film, akkor sorry…)

előzmény: tomside (#22)

2016-11-13 15:38:45 tomside (5) #22

Igen, ez egyértelmű. És zseniális, hogy nincs arc rendelve a zendülőhöz, mégis szinte biztosra vehető, hogy az a fiatal katona áll mögötte, akinek hallhatjuk a feleségével folytatott telefonbeszélgetését, amelyikben elhangzik valami olyasmi, hogy a kisgyerekük attól fél, hogy az űrlények megeszik apát vagy hasonló. Valami olyasmi is elhangzik, hogy nekünk kell először lőnünk. Ez a fiatal ffi utána össz-vissz 1-2 alkalommal látható, de egyszer pl. nézi Louise-t, és abban a tekintetben minden benne van: "minek ide ez a punci tudós, csak akadályoz minket, lőjük már ki a szörnyeket." Zseniális.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#21)

2016-11-13 15:09:42 [: Azuroo andrew :] (4) #21

A katonák egy kisebb csoportja (még talán neve is van az osztagnak a filmben), akikre későbbi utal is az egyik orvos: "túl sokat néztek tv-t"

előzmény: sokol (#19)

2016-11-13 14:10:26 Mikkey (4) #20

hát ott már több országban indultak zendülések az űrhajók ellen, ez is része lehetett de ez csak feltételezés :)

előzmény: sokol (#19)

2016-11-13 13:16:32 sokol (4) #19

Ki csempészte fel,mikor,milyen szándékkal?

2016-11-13 12:51:52 St4nt0N (?) #18

Mert mindig raknak piros számjegyes visszaszámlálót az időzített bombákra.

előzmény: Mikkey (#17)

2016-11-13 12:46:36 Mikkey (4) #17

szerintem ott 1 ilyen felcsempészett robbanóanyag volt a középpontban, mutatták is ahogy lepereg a visszaszámláló óra

előzmény: sokol (#16)

2016-11-13 11:58:39 sokol (4) #16

Mármint mitől mentette meg az életüket?

előzmény: Ubul (#14)

2016-11-13 10:34:51 Ilith (5) #15

Női Isten-Jézus történet (is) ... nagyon tetszett!!!

2016-11-13 09:02:02 Ubul (4) #14


2.-ra : az idegen lökte ki őket (talán Costello :D ), megmentve ezzel az életüket, ha jól értelmeztem a látottakat (és ha erre irányult a kérdés)

előzmény: sokol (#12)

2016-11-13 09:00:15 Ubul (4) #13

lentebbi hsz-ben olvashatod spoilerben

előzmény: hegi2016 (#9)

2016-11-13 02:04:25 sokol (4) #12

Nem volt rossz film összességében,bár számomra hagyott néhány megválaszolatlan kérdést.
Miért érkeztek az idegenek a Földre? Mitől robbant ki a csajszi a csávóval együtt az űrhajóból amikor felmentek még egyszer kommunikálni az idegenekkel?

Ráadásul volt még egy helyesírási hiba a feliratozásban,"beszélni akaR" helyett "beszélni akaT" volt.
Ez mondjuk nem éppen precíz ellenőrző munkáról árulkodik.

2016-11-13 01:19:15 MicaHiro (5) #11

Nagyon nem értek egyet. Az Interstellar sokkal szentimentálisabb film, már az elejétől kezdve dominánsabb az érzelmi töltete az egésznek, és ez az érzelmi töltet sokkal tolakodóbb is, pláne a végén. Témájában is elüt a kettő, hisz annak például fontos része a környezeti katasztrófa, ami a bolygót végveszélybe sodorta, míg az Érkezésben a legmarkánsabb téma a kommunikáció, de emellett előkerül sok más is, például a nyelv és a gondolkodásmód egymásra hatása, vagy az idő érzékelése.

A Függetlenség napjához pedig végképp nincs köze, max annyi, mint a szürke vízilónak a szürke egérhez.

De szerintem kár hasonlítgatni ezekhez, az Érkezés egy önmagában megálló zseniális mestermű.

előzmény: dorothygale (#10)

2016-11-13 00:13:51 dorothygale (3) #10

3 pont, mert a forgatòkönyv/ rendezes semmi ùjat nem tud.... Interstellar es kicsit a Függetlenseg napja egyveleg. Tel klisékkel... az Interstellar utan olyan volt a film kissé, mintha az annak alapjait kicsit àtírtàk volna, hogy mégse legyen teljesen ugyanaz...

2016-11-12 21:17:01 hegi2016 (?) #9

Volt egy magyar történelmi vonatkozású mondat a filmben, de valahogy lemaradtam róla. A CIA-s csávó mond valamit a sátortáborban a németekről és a végén odaszúrt egy mondatot a magyarokról. Valakinek sikerült értelmezni? Ha igen, kérem ossza meg. Köszönet.

2016-11-12 19:56:37 drav (5) #8

Sok hozzáfűznivalóm nincs, csak ennyi:

https://www.youtube.com/watch?v=tGjAxmypt6Y

Ja igen, még annyi, hogy azért a kommunikáció is fontos... ;)

2016-11-12 09:58:43 tomside (5) #7

Ha egy óvatlan pillanatban áthúzom ötösbe, nem fogok meglepődni.
Tényleg Zemeckis Kapcsolata mellett a helye. Volt 1-2 mondat, ahol úgy tűnt, Müller Péter is beszállt a szövegkönyvbe, de ez itt nem hiba, hiszen a film megteremtette hozzá a kellő lassúságot. Márpedig intim dolgokat csak lassan, halkan, méltósággal. Úgy, ahogy itt. Ha ffi lennék, bevallanám, hogy majdnem sírtam a filmen, de nem teszem, mert csak egy taknyos kölyöknem éreztem magam.
Louise személyes története, drámája nekem még a Never let me go üzenetére is rímel - igaz, én elég könnyen gondolok arra a filmre -, minden esetre nekem kicsit nemcsak könnyebb, de érdemesebb is élni az Arrival után.
El is fogytak a nagy szavak, szerzek akkor sört.

2016-11-12 08:50:51 Dió (2) #6

Nekem kicsit vegyesek az érzéseim. Ez már úgy látszik tendencia, hogy a kritikusok minden belassított, bebonyolított mindfuckot körbehódolnak. Nolan után ugyanis Villeneuve is kezd beállni a sorba: az Arrival kicsit olyan, mintha az Interstellar hátulról megerőszakolta volna a Contactot. Emellett azonban egy valóban érdekes, a lassúsága ellenére érdekfeszítő, meglepően bátor filmről van szó, ami szembe mer menni minden, egy idegeninváziós filmmel szemben támasztható elvárással. Épp ezért sajnáltam, hogy a lezárással végül közben fejet hajtott a fentebbi tendenciának, de összességében egy intelligens, érzékeny sci-fi ez, ami bár a hype tükrében csalódás, egy kegyelemnégyesre egyelőre érdemes.

2016-11-11 17:36:59 Mikkey (4) #5

Aki nagyon Sci-fi akcióra számít, annak lehet lassú lesz meg nem fog tetszeni .. :)
.. majdhogynem filozófikus dráma .. nekem nagyon átjött a dolog
Amy Adams meg ffuu, annyira tiszta személyiséget árasztott, tisztára úgy jöttem ki a teremből, hogy áá csoda dolog az Élet, meg hogy a világ tényleg jó hely is lehetne, ilyen megtisztulás érzés volt
a párbeszéd karakter ábrák meg szimplán a legmenőbben néznek ki, tuti tetkó téma lesz a jövőben :D

2016-11-11 00:08:50 -senki- (4) #4

Hát egy összetett szót kicsit erősnek érnek erre, de rendben.

------------------

Az Érkezés jellemzően moziban történő megnézésre való, vagy ha majd úgy otthon ki tudunk zárni mindent hogy együltőhelyünkben nézzük végig. Különben, részletekben könnyen érezhetnénk akár unalmasnak, mert a hatása hosszan alakul ki, úgy mondt jelentése nehezen megfogható, leírható.
Számomra egy szóban összefoglalva: az állandóság. A halált nem másként élni meg csak úgy mint állandóság egy pillanatként, akár az élet vagy a születés.

Felejthetetlenné téve Max Richter: On the Nature of Daylight c. zenéje által.

Érdemes figyelni a Sapir–Whorf-hipotézisre, ez adhatja meg a kulcsot a megértéshez, ezen aspektusa furcsamód hasonlatos az Interstellarhoz, ám annál sokall jobban tetszett itt, kevesebb hókuszpókkal hihetőbbnek, természetesebbnek hatott és jobban sikerült a lelki oldalhoz közel kerülnöm.

Ezeken kívül még a Kapcsolat c. filmhez lehet még hasonlítani, aki azt szerette vagy közelebb áll a művész filmekhez annak ajánlhatom. A Függetlenség napja vagy más hasonló akció filmet ne várjunk tőle, vagy hogy megmondja milyenek az ufok - hisz míg nem láttunk egyet valóságban ez lehetetlen vállalkozás bármelyik filmnek. És ez a film se elsősorban erről szól, hanem amit sokall jobb ismerhetünk és kell is ismernünk: magunkról.

előzmény: Zalaba Ferenc (#3)

2016-11-10 23:30:05 Zalaba Ferenc (5) #3

Szalámitaktika

előzmény: -senki- (#2)

2016-11-10 21:22:42 -senki- (4) #2

Mi az a szó amire azt mondták a magyaroknak van rá...?

2016-11-08 06:59:53 -senki- (4) #1

Azért jó volt amikor még volt egy lista a főoldalon a közelgő bemutatókról - az Oldal Fejlesztése előtt.
Jó miután ezt beírtam rájöttem hogy a menüben kéne keresni, de csak mert az átlaghoz képest nagyon ügyes felhasználó vagyok.