Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Most már kijelenthetjük, hogy Gigor Attila jó történetíró. Persze messze nem éreztem tökéletesnek ezt a filmet, de nagyon sok jó pillanata van, emellett fordulatos és csavaros (még ha néha kiszámíthatóan is), két színész pedig olyat alakít, hogy nem lehet őket elégszer dicsérni. Tzafetás Rolandra és Trokán Nórára gondolok. Utóbbit már láttam szabadtéri színpadon, és ott is lenyűgözött. A két főbb szereplő tényleg kicsit halovány, de nem rosszabbak, mint a Testről és Lélekről amatőr főszereplői (akiket meg mindenki ajnároz).
A történet a történetben viszont zseniális! :)
Rosszul gondolom, hogy a kutyás sztori szegről-végről az Amores perros - Korcs szerelmek?
Dzsoni karaktere katasztrofális. Eleve rosszul megírt, de a színész még szét is ripacskodta (ha egyáltalán létezik ilyen szó). Nálam ő és a jelenetei egy egész pontot húztak lefelé a filmen. Nem mindenkinek mennek az ilyen tarantinós figurák, na.
Félreérthető voltam. Nem Dzsoni karaktere miatt indul be a cselekmény, hanem az ő megérkezése után, miatta. :)
előzmény: Olórin (#36)
Hát, ha nekem valami kilóg a filmből kicsit, az pont Dzsoni:) Messze ő a legmanírosabb figura, afféle kis tarantinós erőlködés, főleg az összes többi, abszolút életszerű, földhözragadt karakterhez képest.
előzmény: BonnyJohnny (#35)
A film utolsó negyede zseniális. Miután László Zsolt Dzsonija megjelenik röpködni kezdenek a jó szövegek (amiből azért addig is voltak jók), intenzívvé válik a cselekmény. Addig olyan sivár a film, mint a közeg amiben játszódik. Félreértés ne essék, a helyszín, a fényképezés a karakterek és a színészek (egy része) kiválóan festi meg ezt a sivár hangulatot. De pont a két főszereplő(?) az, akik a leggyengébbek, mind karaktereikben, mind színészetükben. Jankovics Péter enyhe autista alakítása konkrétan szétbarmolja a filmet, de Kurta Niké is halovány, pedig szerepe szerint tündökölnie kéne. Mikor ketten vannak a vásznon nem működik közöttük a kémia (ami pedig ugyebár a film mozgatórugója lenne), de mintha Gigor Attila is csak szöszmötölne velük. Jeleneteiknek nincs sodrása se mélysége, csak a "magyar film" legrosszabb hagyományai szerint természetellenesen felmondják a szöveget. Közben a mellékalakok, Horváth Csaba és Kovács Zsolt, de főleg Trokán Nóra és Tzafetás Roland (Oscart neki!) tartják felszínen a filmet. Amúgy a filmen végighúzódó történet és a vége alapján lehet, hogy Tzafetás Roland volt a főszereplő? Mindenesetre a film jobban jár, ha rá koncentrál, a két főszereplő(?) csak belezavart a dologba. Ennek a filmnek érzetre ötös járna (magyar viszonylatban profi munka), de még a hármason is elgondolkodtam, amit viszont nem érdemelne. Tekintetbe véve, hogy a mellékalakok felszínen tartják a filmet a fináléig, az meg húz rajta... egyezzünk ki egy gyenge négyesben.
Olórin ötöse után kissé csalódás a film, adikland véleményét osztom inkább... oké, elmegy ez "külföldiül is", de lehetne jobb. Amiben nem osztom adikland véleményét az a szerintem zseniális utolsó jelenet, aminél én éreztem az eufóriát, pont a lizardking által említett "csipetnyi öröm a kilátástalanságban" érzet miatt. Bármi, ami ennél több, rontotta volna a film utóérzetét.
Ez még a Nyomozónál is jobb volt. Gigor, az ég szerelmére, eszedbe ne jusson megint 8 évig váratni minket!
A "mesét" idézőjelbe kellett volna tennem. A mese heppiendje=a film vége... Az eufória mindenesetre engem messze elkerült. Hatásvadász feleslegnek éreztem és bántott. Jó, hogy valakinél ez működött, mert alapvetően szimpatikus film, amire még egy átnyálazás, pár milla forgatókönyv-fejlesztés elfért volna.
előzmény: lizardking (#32)
A vége az lehet sok minden, de semmiképpen sem happy end. Az csak egy aprócska gyöngyszem a mocsokban, egy csipetnyi öröm a kilátástalanságban és pont ettől lesz mégis eufórikus.
előzmény: adikaland (#31)
Talán csak a szalonna szag, meg pirospaprika húzza fel 4esre, nem tudom, de ilyen jöhet még... Vicces volt, western volt, hogy szerelmetes-e az jópofa, ahogy a kurvák is jópofák, a főhös meg hasonló, mint a nyomozó.Viszont még egyszer átnyálazva, valahova kifuttatva a karaktereket, a történetet talán igazán jó lehetett volna. Találni kellett volna egy katarzist is, mert a végére odabiggyesztett mesés heppiend nem volt az. Hasonló minőség, mint a Nyomozó. 4es ez külföldiül is. Csak azt az utószinkront könyörgöm azt ne, vagy legalább valahogy jobban!!
Ezt olvasva szerintem Te magad sem érted, miért nem adtál rá ötöst:) A vége pedig természetesen nem nyálas:)
előzmény: tomside (#29)
Nagyon szép film, szerelem ez nekem első látásra - ennyit azoknak, akik azért olvasgatnak itt, megnézzék-e a filmet.
Ezt meg azoknak, akik látták:
Nagyon korrekt, biztos kézzel dirigált munkát láttunk kiváló alakításokkal. Trokán Nóra az igazi magyar Salma Hayek/ Penelopé Cruz, személyes kedvencem a filmből, nagyon hitelesen tolta a flegmát. Ha valaki nyálasnak ítéli meg a végét, igaza van, viszont átadtam magam az érzésnek, nem akarom azt játszani, hogy kemény vagyok és nem hatott meg. Vallom, hogy az erős férfi igenis sír, csak a gyengék szégyellik kimutatni! :D
Na, nem mintha sírtam volna, de meghatott, és valahol elgondolkodtam a film kapcsán, miért utasítanak el sokan élből valamit, ha megható. A megható pozitív jelentéstartamú is lehet, a nyálas viszont mindenképpen pejoratív. De miért csináljuk azt, hogy a meghatót élből nyálasnak tituláljuk? Nem kellene. Csak van mindenkinek legalább egy olyan filmje, amitől bőg tizenhetedjére is, mégsem mondja nyálasnak... (Nekem is megvannak.)
A másik a film "mondanivalója", igen, leírtam a szót, az egyszerűség kedvéért így, kisiskolásan. A nyomorék mesélőnk, aki amolyan shakespeare-i figura, be-beszúr egy-két coelhós gondolatot, és nem is belőle indulnék ki, hanem a karakterekből. Van nekünk pl. nem túl intelligens Hajnink, aki él bele a világba, és mit neki a többi dolog?! Van Máriánk, aki szeretne szabadulni, de nem meri átlépni azt a bizonyos határt, és van egy nyüzüge fiúnk, aki szarik bármire, de akkor is "elmegy innen". Igazi emberi sorsok, a közvetlen környezetünkben felismerhető, nagyon is valóságos magatartásminták. Talán ez fogott meg a legjobban.
Na, ennyit erről, még azt akarom "mondani", hogy a filmvégi zene önmagában is atom, és hogy csatlakozva az előttem szólókhoz; várom a rendező következő filmjét. A Kút egy újabb olyan darab, amire jó úgy gondolni, hogy baszki, ez valami magyar, amivel egyszerűen csak jó egy közösségbe tartozni. Helyenként Tarantinót juttathatja eszünkbe - vicces, de én a magyar Steven Seagalt is felfedezni véltem - és amit, különösen a végével felidézett bennem, az a Korcs szerelmek.
...hm. Ne pontozzam át ötösre?
Rendkívül masszív atmoszférával bíró film, erős színészi játékokkal és jó forgatókönyvvel, a látványvilága jól fel van építve, de valahogy a film első fele mégsem áll össze, "nem érnek össze az ízek". Nem is nagyon tudott lekötni, nagyon álmos hangulata és tempója volt. Aztán a második felében szerencsére beindul (a tábortüzes muri után), méghozzá nagyon is, a finálé szekvenciája egyenesen zseniális, mintha Tarantino ugrott volna be a forgatásra, de aztán sajnos aztán nem sikerült időben lezárni a filmet.
Összességében szép kis stílusbomba a Kút, Gigor otthonosan helyezkedett el ebben a műfajban, a színésznők csodálatosak, mindig elmerengek, micsoda szépség Trokán "magyar Penelopé" Anna, aki egyébként a film egyik legerősebb pontja, Kurta Niké nem különben. László Zsolt is jól játszik rövid kis szerepében, Kovács Zsolt volt az egyik kedvencem, Zoli karakterét alakító Tzafetás Rolandot viszont nem tudnám kiemelni, kicsit sótlan volt. Jó kis film a Kút, amire emlékezni lehet és újranézni majd idővel. Reméljük, Gigor újabb filmjére nem éveket kell majd várni. 70%
Én kb. éppen egy éve láttam a Toldiban, talán hatan ültünk a nézőtéren...
előzmény: zéel (#26)
...hát, nem ment! Alig 9 ezer néző. Nem értem.
Pedig ez egy igazán közönség-barát műfaj (action, adventure, drama - ahogy az IMDB is írja), méghozzá remek kivitelben.
Sztori, képek, színészek teljesen rendben. Külön érdeme a filmnek, hogy nem az unásig szerepeltetett arcokat látjuk.
Szóval: a 8979 néző (Filmforgalmazók Egyesületének friss adata) kevés. Nem értem. Még jó, hogy a DVD viszonylag gyorsan megjelent.
szerk.
(ja, és ugye ebből a filmből kellett kivágni Kálomista Gábort; még jó, hogy a Nemzeti Dohánybolt maradhatott!:))
előzmény: ryood (#4)
Nagyon sokan nyomorognak, minden szétrothad körülöttünk, mi meg megpróbáljuk keretbe foglalni valahogy az értelmetlen szenvedést, parabolákat gyártunk, hogy valamiképpen megragadhassuk. Másfél órán keresztül rohadt jól szórakozta, aztán az utolsó (és talán egyetlen vidámnak szánt) jelenetnél majdnem elbőgtem magam. Lehetne ezzel a filmmel kötekedni, de nem látom értelmét. Én ezt most nagyon fontos mozinak érzem.
Nagyon gyenge 4-es, mert a történetet feláldozták a stílus oltárán. Utóbbi viszont a színészekkel együtt úgy-ahogy elviszi a hátán a filmet.
Azon kevesek táborába tartozom, akinek épp A nyomozó nem jött be túlzottan - a Kút viszont kifejezetten tetszett. Pedig itt is kicsit bicegnek az elején a dolgok, a túlságosan megírt párbeszédek mögött szinte hallom a pötyögést, az első, pólókon feltűnő folttól az utolsó márkátlan kóláig valahogy minden egy picit túl van tolva. Aztán nemtudom hol (ironikus módon lehet hogy épp a nevetségesen erőltetett tábortüzes jelenetnél?) kezdenek el működni a karakterek, kezdem elhinni nekik a kétszavas poénokat meg bazmegokat - mert a motivációik meg a gondolataik csak ezek után érdekelnek. És igazából tényleg ezer dologba bele lehet kötni: engem például nem a bűnvezér egysíkúsága zavart, mert László Zsolt konkrétan a telefonkönyvet is felolvashatná, szerintem azt is élvezném - sokkal inkább a főhősé. De ezt is elnézem, mert valahogy működött.
Azért meg külön dicséret Gigornak, hogy milyen remekül érti és ismeri a midcult-ot: mindig ad valamit a közönségfilmes részlegnek, aztán csepegtet valamit azoknak is, akik kicsit többet várnak el.
Erős négyes, újra egy remek magyar film. Kitűnő a hangulata, jók a karakterek és a színészek némelyike is (Trokán Nóra forever!) Néhol visszaköszön egy-egy bevett klisé, de simán elnéztem ezt neki.
Jó karakterek, ötletes szituk és egyedi hangulat jellemzi a filmet. Ennek is jár a 4-es, A martfűi rémmel egyetemben. Jó látni, hogy az utóbbi években ismét magára talált a hazai filmgyártás. Egyedül a befejezés bizonyos elemeivel nem voltam kibékülve, viszont a zárójelenet szuper volt!
ez talán annak köszönhető, hogy mesterségesen fenn vannak tartva a bluray árai , illetve hogy itthon szűk ez a vásárló közösség sajnos.
előzmény: gyt (#19)
Az is elég érdekes, hogy 2017-ben sok film (ezt is beleértve) kizárólag dvd-n jelenik meg, blu-ray-en pedig nem. Ha már csak egy formátumot választanak, talán fordítva értelmesebb lenne...
Ezzel nincs baj, csak ha már csinálnak ilyen exkluzív kivitelt, nem ártana egy ilyen dolog is :)
Én alapvetően az interjúkat megnézem....
előzmény: Ugor (#17)
Azt hiszem, én eredendően bűnös vagyok... szinte soha nem nézem meg a DVD-ken az extrákat... :o(
előzmény: budaik (#16)
Ja, jó kiadás, de szerintem pakolhattak volna fel több extrát is.
Természetesen, mint gyűjtő meg fogom venni, mert tetszett is . De megérdemelt volna egy 2lemezes verziót. Én szívesen megnézegettem volna.
előzmény: gyt (#14)
Ezek szerint nem tudta senki, de most legalább tőled tudjuk, hogy megjelent. Köszönjük! :o)
előzmény: gyt (#14)
Köszönöm a részletes, kimerítő válaszokat. Ha valakit érdekel esetleg rajtam kívül, tegnap megjelent :)
Nem tudja valaki, hogy mikor jelenik meg dvd-n?
Nem szerettem a filmet, viszont alig hallok fanyalgást, maximum kritikai oldalról, mindenki örvend, megtalálta a magyar közönségét és ez szuper! Hajrá Gigor, hajrá KÚT, legyen akkor magyar kult!
Érdekes, hogy tegnap gyors egymásutánban megnézve két magyar filmet az első (Ernella) egy hatalmas csalódás lett, míg a második film, a Kút esetében egyenesen azt kell mondjam: Gigor Attila az új magyar Tarantino! Hihetetlen stílusérzékkel és magabiztossággal megírt, magyar filmhez mérten elképesztően csavaros, okos és egyben kerek történettel bíró thriller/dráma/vígjáték/stb. ugyanis a Kút.
Az egész kezdődik a poénokkal és a dumákkal, amihez nem árt kicsit debilnek lenni, de végül rendesen helyrerakják a néző rekeszizmait. Az operatőri munka és a helyszínválasztás olyan erős, hogy hazai filmgyártásban ilyet régen láttam. A vígjáték/dráma vonalon induló történet van olyan rejtélyes, hogy minden percében fenntartsa az érdeklődést, majd jön a fordulat a felénél: olyan mocskos magabiztossággal alakul át egyébként váratlanul brutális thrillerré, hogy csak lestem. Még paródiával is megpróbálva azt összefonni, ott már talán kissé megrezeg a léc, de végül mégis csak kicsúcsosítja az egészet egy olyan fináléban, hogy egyszerűen nagyítóval sem találsz benne elvarratlan szálat (arra konkrétan 5 perccel a végefelirat után jöttem rá, hogy mi volt a kutyás sztori jelentőssége, és hogy abban még a film eleji nagyi is kapott szerepet:) Végül még a könnycsatornák is majdnem kapnak egy torpedót az utolsó jelenettel. A hab a tortán pedig a színészi játék, amelyből Tzafetás Roland fog is kapni tőlem valszeg egy Vapiti jelölést, még pedig az egyik valaha látott legjobb fogyatékos eljátszásáért:)
Ez a two-thumbs-up kategória összességében, Gigor Attila következő filmjét pedig az eddigi sikerszériája után epedve várom! Sok ilyen magyar filmet még!!!
Nem tudom, mikor volt rám film ekkora hatással, mint a Kút tegnap este... az utolsó jelenetet szinte megkönnyeztem :). A film első néhány párbeszéde nekem (is) túlságosan szaggatott és színpadias volt, nem igazán éreztem semmiféle ritmust, de aztán a tábortüzes jelenettől kezdve magába szippantott az egész. Aztán pedig az azt követő jelenetek brutalitása teljesen sokkolt. Érdekes volt ez a többszörös finálé, én tartottam tőle, hogy feleslegesnek fog hatni az újabb szál felvetése. Nem tudtam hová tenni a sok moralizálást, bár addigra már annyira felerősödött a paródiás éle a történetnek, hogy nem is nagyon kellett túlagyalni ezt - és végül is szépen kiteljesedett a történet. A legutolsó jelenetre abszolút nem számítottam, de gyönyörűszép volt, beleborzongtam, annyira meghatott.
A filmnek igazából nem is kellene rossznak lennie, de mikor véget ér, egy teljesen ambivalens hangulat lett úrá rajtam. Bár igazából nem is kettő tényező feszül egymásnak, sokkal több, és szerintem ez a baj.
Először is a film rengeteg jellegzetes rendező stílusából építkezik, ezeket keverve (Coen fivérek, Tarantino, Martin McDonag). Ezeket a rendezői stílusokat elképzelve egy nagyon jó filmet el lehetne képzelni, de két probléma van ezzel kapcsolatban:
1, nem sikerült a filmes eszközeiket a megfelelő minőségben átvenni (szerintem erre a legnyilvánvalóbb példa a maffia főnök bibliai története... ilyet ugye láttunk már kezdve Tarantinótól, hogy egy alvilági ember (bérgyilkos) a biblia erkölcseihez tartva magát, és azt idézi is, de ebben a filmben ez rendkívül kínosan hatott. A színész és a szerephez teljesen felépítettlenül, megalapozatlanul kapcsolódik, ráadásul a színész nem is maffia stílusban adja elő ezt, hogy működhessen, hanem egy teológiát végzett plébános előadásában)
2, nem sikerült eldöntenie, hogy mit akar: mert míg az említett rendezők tudnak egyensúlyozni a humor és az agresszió, brutalitás, és komolyság között (ez egyfajta speciális fekete humort alakít ki) addig itt inkább az eldöntetlenség érződik (a film rendkívül egysíkú karakterekből épül --- lehetne vígjáték, de ahhoz komoly. A film váratlanul brutális, és megdöbbentő fordulatra képes --- de ez a fajta váratlanság nincs kellőképpen felépítve, bár talán ez a leginkább sikerült dolog a filmben. Harmadrészt pedig komoly kérdésekről beszél: mi az élet értelme (film eleji mottó, a vicc), mi a szerelem (a kocsiban hallható szám szövege), de ezt egy magyar filmhagyományhoz illő leplezetlen művészkedésként adja elő (amivel nincsen baj, csak ahhoz az egész filmnek olyannak kell lennie, hogy működhessen, gondolok itt például Tarr Bélára) )
félreértés ne essen, ez nem jelenti azt, hogy bármelyik elemmel is baj lenne, külön külön jók, de nem képes egyensúlyt tartani, ezért inkább szétesettnek tűnik a film, és ez baj. Azt se gondoljátok, hogy a film rossz, mert nem az, jó élmény volt, de a végén nem adja meg azt amit megadhatna.
A Film+2-n jó helye lesz, hulláját meg boncolja fel az Anger. Viszont ritka magyar filmek egyike, amiben a színészek, mint filmszínészek is működnek, és nem, mint arcok. Mindenesetre nagy visszafejlődés ez a Nyomozó után.
a fogyi csávó és a sztorija kurvára felesleges, ebből kifolyólag a vége nyálas mint a *szom.
Is, meg nem is. Magyar eastern, és jól is indul, aztán valahová lecsendesedik. Kicsit sablonos karakterek jönnek elő, kicsit szaggatottak a párbeszédek, kicsit túl irreális a helyzet, kicsit láttunk már ezt is, azt is valahol... idétlenül kilóg néha egy-egy szöveg, túl értelmiségi a jelmezhez. De nagyon jó figurák is vannak, a magyar fogyatékkal élő már kötelező kellék a társadalom és a helyzet áttételes ábrázoláshoz, de nem volt bántóan rossz, a párhuzamosan és szakaszosan elmesélt történet nem volt elég erős, hogy a film gerincét megtartsa. Aztán a végére mégis besűrűsödött, többet nyomott oda a korábbiaknál, érdekessé, izgalmassá is vált helyenként. De nem lett maradandó remekmű. Trokán Nóra viszont csúcs!
Nagyon szerettem volna négyest adni a filmnek,de ez sajnos csak egy erős hármas lett.
A karakterek és színészek nagyon jók(főleg Tzafetás Roland és Trokán Nóra)
László Zsolt karaktere lett a leggyengébb számomra.Valahogy olyan papírízű lett.
Plusz amikor csak Mária és Laci voltak a színen,nem tudom miért,de majd lecsukodtak a szemeim,annyira gyengék/unalmasak lettek a közös jeleneteik.
Ezek ellenére sem bántam meg,hogy moziban néztem meg a filmet és nem vártam inkább egy DVD megjelenésig.
teljesen rendben van ez a film.
kellenének még nagyon az ehhez hasonló sajátságos miliövel rendelkező, igényes szórakoztató filmek.
remélem a közönség is menni fog rá.
örülnék, ha nem kellene újabb nyolc évet várni gigor attila következő filmjére.
Kicsit aludva rá, lehet veled tartok (még ha nem is teljes erővel)... Nem sok magyar filmet láttam egyelőre, nem nagyon merem futtatni őket sehol, akkor se ha tényleg tetszenek, mert a fene tudja, alapból szkeptikusan ülök be rájuk (és mivel keveset nézek magyar filmeket, nem igazán tudom hova lőjem be őket. Nyilán nem egy hollywoodi produkcióhoz kell mérni, de sok kapaszkodóm még nincs)... Viszont ezt a Kút mozit a szívembe zárom, mert rajta vagyok a stáblistán :-):-)
előzmény: Tenebra (#2)
Szerintem fasza film volt ez, bár A nyomozótól elmarad. Sok volt a lezárás, szám szerint is. Viszont a hangulata elsőrangú, jók a bizarr poénok benne, és Gigor Attila szerintem ezúttal is kiválóan egyensúlyoz a dráma és a műfaji játékok között. Az első finálé pedig zseniálisan nyers, hirtelen és brutális, magyar filmben nem is tudom, láthattunk-e már ilyet korábban. Szerintem nem nagyon.
Én egy erős 4-est mindenképp adni fogok rá.
Hát ez olyan átlagos izé volt igy hirtelen...
Szépen felépített, meglepően jó film. Sokkal többet adott, mint amennyit vártam. Számomra nem voltak unalmas részek annak ellenére, hogy lassan indult be a film. Trokán Nórának megszavaztam egy kis magyar mellékszereplői Oscart, szenzációs volt az alakítása. 7/10