Kritikák, elemzések
[www.origo.hu] Ez az a film, ami után évek óta ácsingózunk
Újra örülhetünk Karlovy Varyban, ahol a Tiszta szívvel múlt szombati nemzetközi premierje után csütörtökön délelőtt bemutatták Hajdu Szabolcs Ernelláék Farkaséknál című filmjét. A Fehér tenyér rendezőjének hihetetlenül alacsony költségvetésből, állami támogatás nélkül, családi-baráti vállalkozásban készített kamaradrámája egy olyan magyar film, amilyenre évek óta hiába várunk. Elgondolkoztató, szórakoztató és minden manírtól mentes. Az Ernelláék Farkaséknál ugyan nem hibátlan, de kit érdekel, amikor végre nem egy románban, hanem egy magyar filmben ismerhetünk saját magunkra, és a világra, amelyben élünk.
[www.filmtett.ro] Az ítélet: család (gringo)
A Délibáb sikertelensége nem keserítette el Hajdu Szabolcsot: színdarabot írt és rendezett, majd azt adaptálta ultra-alacsony költségvetésű filmmé.
[smokingbarrels.blog.hu] Ernelláék Farkaséknál (2016)
Nagyívű történetek, világmegváltó ötletek és virtuóz technikai megoldások nélkül is lehet kiváló filmet készíteni, amit remekül érvényesít gyakorlatban Hajdu Szabolcs legújabb alkotása, az Ernelláék Farkaséknál. Olykor mindössze néhány szereplő, egyetlen budapesti lakás, egy tanulókkal teletűzdelt aprócska stáb és paradox módon sok-sok hétköznapi, átlagos dolog is elegendő ahhoz, hogy mégis valami különlegeset, nem mindennapit láthassunk.
[www.movieaddicts.hu] A mindennapos kis pokol, ahol élünk
Összességében nagyon elgondolkodtató és fontos film, még ha nem is tökéletes. Tükröt tart nekünk, már családos embereknek és bizonyos értelemben a jövőt mutatja a még nem családos embereknek. Megnézése, ha nem is kötelező, de erősen ajánlott.
[www.kortarsonline.hu] Jelenetek két házasságból (Tenebra)
Merész állításnak tűnhet, de az Ernelláék Farkaséknál Hajdu Szabolcs eddigi legjobb filmje. A rendező elmondta, életében először igazán fel tudott oldódni a szó szoros értelmében családias hangulatú forgatáson.
[www.filmtekercs.hu] Családi körben
Hajdu Szabolcs Karlovy Varyban Kristály Glóbusszal díjazott kamaradrámája, az Ernelláék Farkaséknál két család nem minden feszültségtől mentes együttlakásáról mesél.
[hetediksor.hu] Rokonok
Hajdu Szabolcs szociokamarájában felnőttek és gyerekek, férfiak és nők, fiúk és lányok mondják el, miért nem jó úgy, ahogy van. Olyan az egész, mint amikor szúnyogriasztó nélkül ülünk ki este a tópartra a haverokkal. Beszélgetünk, iszogatunk, nézzük a naplementét, jól érezzük magunkat és csak otthon kezd el marhára viszketni.
[fidelio.hu] Kollektív déjà vu - Ernelláék Farkaséknál (Adam Taylor)
Hajdu Szabolcs filmje nem akarja megmondani a tutit, mégis félelmetesen pontos látleletet ad egy kapcsolat, egy család működéséről. Mindezt minimál stílusban, minimál pénzből, maximális profizmussal.
Interjúk
[nol.hu] Muszáj önmagunkba néznünk - Interjú Hajdu Szabolcs rendezővel
Örök dilemma, mennyire lehet egy privát témakört egyetemessé bővíteni, hogy ne csak Magyarországon és Kelet-Európában, hanem még a tengerentúlon is hiteles legyen. Talán sikerült megoldani, hogy a történet örök érvényű legyen: a gyereknevelés, a családi és a párkapcsolati válság létező ügyek. A részletekben kell megtalálni azokat az igazságtartalmakat, melyeket a néző be tud azonosítani.
[www.origo.hu] Ne az legyen, hogy mindig mást okolunk a bajainkért - Interjú a rendezővel
Nemhogy kis költségvetésből, de szinte csak lelkesedésből, barátságból és szívességekből forgatta le Hajdu Szabolcs a hetedik játékfilmjét Ernelláék Farkaséknál címmel, ami a jelenleg zajló Karlovy Vary-i filmfesztivál versenyprogramjában debütált csütörtökön. A történet először színdarab formájában kelt életre, majd hirtelen elhatározásból lett film belőle, amelyben Hajdu felesége, gyerekei, barátai és tanítványai, de még a személyes tárgyai is részt vettek, ugyanis a saját lakásukban forgatták le. Beszélgettünk a film vázát adó házassági és gyereknevelési problémákról, a Filmalaphoz fűződő viszonyáról, az utóbbi év traumájáról és arról, hogy milyen volt évekkel a Fehér tenyér után a Kiss László-ügyet figyelni.
[prizmafolyoirat.com] „Én vagyok a donor, ők az orvosok” – Beszélgetés Hajdu Szabolccsal
Minden a tehetségen múlik, ami nem tanulható. Meg lehet tanulni mindenféle technikákat, de tehetség híján a legjobb esetben is közepes lesz a végeredmény.
[mno.hu] Kőművesként dolgoztunk, mert minden tartalékunkat feléltük
Független ember vagyok, olyanokkal dolgozom roppant demokratikus rendszerben, akikkel kölcsönösen kiválasztjuk egymást, s ebben mindenkinek van felelőssége. Ez nem piramisrendszer. Sokszor hallottam színházban, hogy ott nincs demokrácia, mert a rendező mondja meg, mi legyen. Akkor viszont hogy várjuk el, hogy máshol, másban demokrácia legyen, ha saját magunk sem tudjuk megvalósítani a saját mikro közösségünkben, ha nem tudunk máshogy eredményt elérni, csak diktatórikus eszközökkel? Erről szól a Fehér tenyér című filmem is. Mi mást és máshogy csinálunk, nincsenek megmondások, utasítások, fegyelmezések. Jól felfogott felelősség van, kérdések, beszélgetések vannak, én pedig egy kör közepén állok, és nem egy piramis csúcsán. Ez pedig azért is jó, mert így bele tudok nézni az emberek tekintetébe – ha föntről nézek le rájuk, akkor nem annyira.
[index.hu] Egy prostituálttal ültem egy cellában
Egyéb oldalak
[index.hu] Lehet, hogy boldog vagyok, csak nem tudok róla
Andy Vajnán túl is van élet, méghozzá egyre élénkebb: sorra készülnek az állami pénzosztó rendszeren kívüli filmek, úgyhogy egyáltalán nem csodálkoznék, ha ismét egy olyan film nyerne díjat Karlovy Varyban, amihez a Filmalapnak és így a magyar államnak nincs is semmi köze. Az Ernelláék Farkaséknál ennek ellenére él és virul, a fesztiválon állva tapsolták meg a magyar filmet.