Ah-ga-ssi (2016) ☆

A szobalány
The Handmaiden

(Park Chan-wook)

dél-koreai dráma, szerelmi történet

4,3
★★★★☆
246 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-07-17 00:26:05 erasto (4) #35

Ha szereted a gyönyörű, szemkápráztató snitteket, ha értékeled a zene és a jelenetek összhangját, ha igényed van arra, hogy igényes filmet nézz, akkor (is) kihagyhatatlan számodra ez a mozi...

Amikor megkérdezik tőlem, ki a kedvenc rendezőm, gondolkodás nélkül rávágom: Park Chan-wook! Amit az Oldboy Movie​-jal és a JSA-vel művelt a fazon, az valami kolosszális... Meg úgy egyébként is, az eddigi egész munkássága magával ragadó. Egyszerűen nincsenek rá szavak!

Nos, ilyen előzményekkel ültem le megnézni a The Handmeident...

Az első rész lassan indul, megismerjük a viszonyokat, felvesszük a hangulatot, kell az ilyen hosszú építkezés! Mert a második részben kapjuk az arcunkba az igazán komoly Park Chan-wook-ságot: a tempó némileg fokozódik, egyre inkább kezd összeállni a kirakós, hogy a végére megint kapjunk egy jó bosszúfilmet :)

Ezzel együtt nagyobb drámaiságra, tenyérizzasztó fordulatokra, sodróbb erejű tempóra vágytam... És ez volt a baj - hogy elvárásaim voltak a filmmel kapcsolatban. De ha egy kicsit is átgondoltabban készülök erre az egyébként zseniális két és fél órára, akkor most nem érezném azt, hogy nem kaptam meg azt, amit vártam...

8/10

2017-06-17 18:18:04 Tetovaltlany (4) #34

Erdekesen jo film volt,tetszettek a fordulatok is,s az is hogy nem tul beteges,nem tul nevetseges az egesz.Hajra csajok :D1 resz vegen en sajnaltam a szobalanyt de szerencsere nem csak ennyi volt a sztori :D

2017-03-05 17:09:01 adikaland (4) #33

Hasonló az élmény, mint a többi Park filmnél. Előnye a hátránya is, a stilizáltsága, a fordulatokhoz való ragaszkodás teljesen kettős érzést okoznak.
A szemnek nagyon szép film, egyébként kissé izzadságszagú is.
A 3.rész lett sajnos a legsúlytalanabb.
Mindenestre Girl Power!

2017-02-11 23:49:30 kfiro (4) #32

Valóban nagyszerű alkotás, felkorbácsoja a kedélyeket erősen, legalábbis nálam. :-)
Az egész cselekmény jó és izgalmas, az erotika............ az nagyon cool. :-)
Csodálom, hogy nem jelölték Oscárra a legjobb külföldi film kategóriában.

Jó szórakozást!

2017-02-08 09:42:58 Tenebra (5) #31

Az Ang Lee-filmet még nem láttam (kösz, hogy felhoztad, pótolni fogom), de szerintem te túl sokat vártál ettől a filmtől valami miatt (bizonyára a sok pozitív kritika miatt). Pedig ez nem több, nem is akar több lenni, mint egy stílusos bosszú- és felszabadulástörténet, jó, izgalmas karakterekkel. Park előző művei is ugyanezt a témát járták körbe, csak más közegben. Így én pontosan azt kaptam, amit vártam a rendező eddigi életműve alapján.

előzmény: agymosott09 (#30)

2017-02-08 09:12:32 agymosott09 (2) #30

Sajnos ez a film számomra a világon nem mondott semmit. És igazából leolvad az agyam, ha arra gondolok, hogy az Ang Lee-féle Ellenséges vágyak, ami azért úgy nagyjából egy hasonló alaptörténet, és hasonló környezetben, hasonló motívumok között játszódik, csak erőltetett művészkedés (bravúrosan szétfűrészelt cselekményszál, stb.) helyett VALÓDI mondanivalóval rendelkezik, durván alul van pontozva, ez a szemfényvesztés meg ilyen szinten felül. De lehet ez a dolgok rendje. Ami igazán jó, amiben van valami súly, az zavarja az emberek egy jó részét. Ami nem, az gyanús.

2017-01-28 10:38:09 noresz02 (5) #29

Tökéletes film, az első pillanattól beránt és nem enged el a végéig. Lehet bepótolok még pár filmet Park Chan-wook-tól. Amit eddig láttam az Oldboy és a Vonzások nagyon ász voltak, de a Cyborg vagyok, amúgy minden oké nálam hatalmas csalódás volt.

2017-01-21 23:52:46 ChrisAdam (5) #28

Gyönyörűszép film, minden értelemben. A történet, legyen bármilyen fondorlatos és néhol véres, finoman érzéki és kellemes. Az egész játékidőt belengi egy különleges hangulat, amit csak a távol-keleti filmek adnak meg. És erről eszembe jutott, hogy bizony az utóbbi időben mennyire elhanyagoltam az ázsiai művészfilmeket.
Még ilyen fényképezést! Persze Park Chan-wooktól mi mást várhatna az ember, de ezek a színek, ezek a snittek, ezek a gyönyörű közeliek. Oda meg vissza vagyok. A zene! Micsoda zsenialitás. Behálózza az egész filmet, ritmust ad neki, melankóliát.
És az egész filmnek van egyfajta különleges lüktetése, az első perctől kezdve az utolsóig. Már az első rész levett a lábáról, de aztán a második rész a csúcspont, a tökéletesség. A vége pedig hasonlóan jó, a szexualitás is régen volt ilyen méltóságteljesen és őszintén a vásznon. Szeretem, ahogy nem elnagyoltan, hanem mindent precízen, apró kis dolgokra is szépen figyelve vezeti a történetet, több szemszögből és szálból felépítve. Pedig tényleg nem egy bonyolult sztori - ahogy visszanéz az ember, de ezt olyan kellő részletekbe menően adja elő, hogy az ember egyszer-egyszer bele is bonyolódhat. Például kicsit zavart, hogy a korról nem mond többet, meg kicsit bezárttá teszi az egész sztorit, nem biztos, hogy el tudjuk helyezni, bár feltehetőleg ez csak a buta nyugatinak van így. :) Ugyanakkor ez a bezártság jót tesz a hangulatnak.
Áh, mit mondhatnék. Komplex egy alkotás, tényleg filmművészet. Nem utoljára látom, s nem csodálkoznék, ha sok-sok év után úgy beszélnének erről, mint egy Oldboyról, vagy Szerelemre hangolváról - mert bizony a legjobb ázsiai filmek közt van.

2016-12-30 22:55:59 ryood (4) #27

engem főleg az zavart, hogy a korról, amiben játszódik, vajmi keveset mond el.

2016-12-30 22:17:57 gerbence (3) #26

GYÖNYÖRŰEN fényképezett, rendezett és eljátszott mozi, ugyanakkor már most biztos vagyok benne, hogy hamarosan nem sokra fogok emlékezni belőle, és nincs bennem a bugi sem, hogy újranézzem.
Esztétikailag nagyobb élmény, mint intellektuálisan vagy érzelmileg (és nem, itt most nem a leszbierotikára gondolok).
Formailag ötös, tartalmilag közepes; itt most szigorú leszek, mert nagy a rajongás, és úgy érzem, kicsit ellen kell tartanom, hogy helyére kerüljön a film értékelése. Aztán ki tudja, első nézésre az Oldboy-ra is 3-ast adtam, aztán csak felkúszott szépen... itt is, mint elsőre annál is, úgy éreztem, hogy amilyen gondosan kimunkált, annyira kimódolt is a film, a vége pedig kimondottan erőltetettnek hatott. Nehéz lenne visszafejteni például, hogy a végül állva maradó két szereplő miért is érdemli a "győzelmet", érdemlik-e egyáltalán. Persze ezen akár el is lehet filózni... de annyira meg nem érintett meg érzelmileg, hogy úgy érezzem, agyalni akarok rajta, rendezgetni akarom magamban. Nem esett nehezemre "elengedni" a filmet a vége után. Számomra hármas és négyes között van valahol, így elsőre maradok szigorú.

2016-12-27 14:23:52 Újpest Ostora (4) #25

Az idei termés legjobbja. Park úgy sűrít sok-sok jelentésréteget a sztoriba, hogy a végeredmény közben nem lesz zsúfolt, mert hagy időt elmerülni a részletekben. Sőt, kétszer is végigjárjuk a szereplők útját, ugye. Ezért indokolt a majd két és fél óra, amiben nincs is üresjárat. A négy fő karakter egyenként is kitölti a vásznat, de az igazi varázslat a köztük zajló hatalmi, szerelmi és még ki tudja milyen játszmák kavalkádja. A fő kapcsolatot az teremti a szereplők és a néző között, hogy sokáig egyik sem tudja, ki az üldöző, és ki az üldözött. Persze, ahogy azt a hasonló ázsiai filmektől megszokhattuk, kicsit mindenki mindkettő. Számomra az álgróf volt a legérdekesebb és a leglazább is. Gurguláztam a nevetéstől, amikor egyszerre szívja a három blázt a kocsiban. De jelentősége is volt ennek, hiszen így csak higanyos cigije maradt, amivel megölhette a nagybácsit és magát is. A forgatókönyv nagy erőssége, hogy hemzseg az ilyen apró, de annál ütősebb ötletektől.

Szóval rég láttam ilyen szép és komplex szerelmi történetet. Mert szerintem a két nő egymásra találásának tisztaságán van a hangsúly. A lezárás is csak addig tűnt túl felhőtlennek, amíg rá nem jöttem, hogy ezt a filmet fontos üzenete(i) ellenére sem kell halálosan komolyan venni.

2016-12-13 20:13:37 dikalosz (5) #24

Rendkívül vicces volt nézni egyébként hogy a teremben lévő férfiak közül kb senki nem indult meg egyből a film vége után.. :D

Furcsa érzés ezt az alkotást moziban nézni, rendkívül egyedi élmény, az biztos. Ilyesfajta vibrálást nem nagyon érezni egy film után sem a levegőben. Király egy utazás volt, na!

2016-12-13 13:53:27 necksprain (5) #23

művészben mi is majdnem teli voltunk.

előzmény: St4nt0N (#22)

2016-12-13 00:07:19 St4nt0N (5) #22

A nagytermes vetítések egyre ritkábbak, de ne legyen igazam. Persze, hétfő volt.

előzmény: dikalosz (#21)

2016-12-13 00:01:04 dikalosz (5) #21

Mi vasárnap teltházas Puskin-vetítésen voltunk.

2016-12-12 23:54:57 St4nt0N (5) #20

Aki nagy vásznon akarja látni, siessen. Négyen ültünk a Toldiban.

2016-12-10 09:40:42 ydol73 (5) #19

Ritkán használjuk a szót, talán, mert nem nagyon van mire. Talán el is felejtettük már, mit jelent. Aztán időről időre -sajnos ritkán- érkezik, például egy Szobalány, ami eszünkbe juttatja. FILMMŰVÉSZET.

2016-12-03 22:30:30 flake (5) #18

Na megnéztem moziban is, és javaslom aki teheti tegyen ugyanígy. Hatalmas filmélmény.

2016-12-03 00:12:35 Ugor (5) #17

Na, akkor mit is láttunk… valami halvány sejtésem azért volt, de nem zavart semmit, hogy kb. tudtam, hogy itt valami fondorlat készült valaki ellen valami nagy pénz megszerzése céljából. Először csak szerettem volna kicsit többet tudni Korea japán megszállásáról, mert ez eddig valahogy kimaradt. Már, hogy hogy is volt és milyen viszonyban voltak a megszállók és megszállottak? Aztán egy kicsit totálkáosz volt az a ki japán és ki koreai kérdés, meg hogy ki igazi japán, és ki igazi koreai, meg, hogy ki mikor beszél japánul és koreaiul. Néha elveszítettem a fonalat, mert azt hittem, hogy ennek valami nagyobb jelentősége van és rákoncentráltam. Nem mentem vele semmire. De. Nagyon szépen felépített és nagyon szépen fényképezett film, nagyon érdekes fordulatai vannak, amikor azt hittem, hogy már nem fokozható, csak lehetett mégis tovább… nagyon ízlésesen volt érzéki és nagyon csak annyira, ami még belefért így is és úgy is, sejtető bujaság, tiszta érzelmek ázsiai arcokon, néha meg az érzelem hiánya ugyanott. Szerethetően szépek voltak a nők, ilyenkor mindig eszembe jut, hogy mennyivel elfogadhatóbb a széles közönség számára esztétikailag ez a párosítás, mint az ellenkezője. Igazi jó moziélmény, valami zseblámpán nézve biztos nem lett volna ekkora szívmelengetés. A kezdeti négyes érzésem a végére ötösre fokozódott.

2016-12-02 09:42:10 drav (5) #16

Nem sok kiemelkedő filmet láttam idén, de most még azok is eltörpültek emellett. A film első része is kimondottan tetszett, és szerintem nincs túltolva sehol. Kifejezetten vártam a brutalitás fokozását, de ez most nem erről szólt.

2016-11-23 16:27:28 Tenebra (5) #15

Elég durván jó film volt ez. Az első fele alapján azt hittem, hogy valami közepesen jó cucc lesz, de aztán a második rész mindent más meglátásba helyezett. Park Chan-wook még mindig tudja, hogyan kell igazán komplexen elmesélni egy látszólag szimpla konspirációs sztorit. hát úgy, hogy jó szokásához híven a második felétől bosszútörténetbe vált az addigi elég nyilvánvaló, logikai bakikkal teli cselekmény. Legalábbis látszólag, hiszen Park úgy helyezte el a sztoriban a "kihagyásokat", hogy azt ne lehessen észrevenni, sőt hibának tűnjön. :D

Néhol amúgy persze durva, de egyébként visszafogott, és akkor szabadul csak el főleg az erotika, és nem annyira az erőszak, mikor tényleg indokolt. És egyébként inkább jó értelemben erotikus, nem obszcén film A szobalány. Tényleg buzog az érzékiségtől bizonyos jeleneteiben.

Ja, és szerintem ez kicsit a "koreai Duke of Burgundy".

Egyedül a végét éreztem kicsit irreálisnak, de ilyen is kell néha. :D

2016-11-12 00:35:51 sztich (4) #14

Szerintem néhol kicsit túlhúzta, de tetszettek a meglepő fordulatok, a képek gyönyörűek. Egy kis humor itt-ott. Van stílusa a filmnek.

2016-11-06 16:30:15 sztich (4) #13

Nov. 11. 20.30. Sugár Mozi. ;)

2016-09-29 07:52:58 tomside (4) #12

Ha megteszed, elveszem a következő söröd! ;)

előzmény: necksprain (#11)

2016-09-29 02:16:16 necksprain (5) #11

én kurvára le fogom tölteni és jól idespoilerezek nagybetűkkel

2016-09-28 23:32:24 von Schatu (5) #10

Egyetértek ryooddal! Magyarországon legalább még az idén bemutatják, a németeknél - a fejlett nyugat, ugye - se híre se hamva a bemutatónak. Pedig én is tűkön ülve várom!

előzmény: ryood (#8)

2016-09-28 23:26:04 Singularity8 (5) #9

+1 a mozis táborhoz :)

előzmény: ryood (#8)

2016-09-28 22:19:46 ryood (4) #8

ne legyetek már ilyen gyengék...

2016-09-28 21:41:57 dikalosz (5) #7

Én biztos, hogy nem..

előzmény: Szabó Dániel (#6)

2016-09-28 19:30:17 Szabó Dániel (5) #6

Nem tudom, hogy kibírom e a december 1-jei vetítésig...

2016-09-25 21:04:13 ryood (4) #5

köszi.
meg fogom nézni moziban, ugyanis csodák csodájára van magyar forgalmazója a filmnek!

előzmény: flake (#4)

2016-09-25 09:05:31 flake (5) #4

Mit mondhatnék? Esszenciális Park Chan-wook mozi, nekem mint a rendező egyik leghálásabb rajongójának pontosan azt adta, amit előzetesen felépítettem a fejemben vele kapcsolatban. Iszonyatosan jól áll Park rendezési stílusának ez a mozi, sőt nekem személy szerint ez vált a 3. kedvenc mozimmá tőle, amit csak az Oldboy meg a Bosszú Ura előz meg. Tökéletesen felépített jelenetek sora, egyedi feszültség építés (a The Invitation óta a legjobb idén), nagyon okos, de nem giccses narratív megoldások (itt nagyon meglepő dolgokat is lehet látni ám) plusz olyan szexuális izzás van jelen, amit már nagyon régóta szerettem volna látni filmben. :)

Tulajdonképpen pontosan azt kaptam, amit vártam, csak jobban, szebben, pontosabban fogalmazva :)

előzmény: ryood (#2)

2016-09-24 09:53:10 acidphase (?) #3

azt hittem a teniszezöröl szól a film a cim alapján :P

https://www.libri.hu/images/upload/cimkep/andre_agassi.jpg

2016-09-24 08:48:20 ryood (4) #2

ahhoz képest elég szűkszavú vagy :)
(természetesen csak ösztönözni szeretnélek egy hosszabb beszámolóra a filmről, mert engem is érdekel!)

előzmény: flake (#1)

2016-09-24 07:02:24 flake (5) #1

Hát, nálam eddig simán az év filmje.