Kritikák, elemzések
[www.filmtett.ro] Veszedelmes viszonyok: Park Chan-Wook: The Handmaiden
A koreai kultrendező azzal okozza a legnagyobb meglepetést, hogy visszavesz az erőszakból és helyette még feljebb tekeri a suspense-t. Annak is tanúi lehetünk, ahogy a bűntudat-ábrázolás helyét átveszik a felszabadulás és a testi gyönyör képei.
Puskás Lilla írása
[smokingbarrels.blog.hu] A szobalány / Ah-ga-ssi (2016)
Chan-Wook Park is azok közé az alkotók közé tartozik, akik bármilyen témához nyúlnak is, egyedi felfogásuk miatt az mindenképpen különlegessé formálódik a kezük között. A szobalányról is éppen elégséges annyit tudni előzetesen, hogy a rendező markáns kézjegye tökéletesen felismerhető rajta, sőt, részben egyik legjobb munkáját testesíti meg. És sok más hasonló kaliberű kollégájával ellentétben a forma sem megy a tartalom rovására.
[amerikaiplan.blog.hu] A szobalány (Tenebra)
Az Oldboy nagysikerű rendezője, Park Chan-wook a dél-koreai nemzetközi sikersztorihoz jelentősen hozzájárult, sőt sokáig Kim Ki-duk mellett Dél-Korea „arca” volt Demilitarizált övezet és az említett kultikus bosszúfilmjének köszönhetően, s egy-két gyengébb alkotás után most ismét elemében van A szobalány című erotikus thriller-melodrámájában.
[www.movieaddicts.hu] Girl Power
Chan-wook Park neve szorosan összefonódott az Oldboy–jal. A „nem Tarantino által rendezett legtarantinósabb film” alkotója ismét megörvendeztetett minket egy kitűnő és izgalmas művel. A szobalány csavaros, feszültséggel teli dráma, mint az Oldboy. Az öncélú (?) erőszak viszont nagyságrendekkel kevesebb benne, de ezt talán sokan még értékelni is fogják. A koreai rendező a most mozikba kerülő alkotással megint nagyot alkotott. Viszont azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy A szobalány a részletek okán felejthetetlen, hiszen ha „lecsupaszítjuk”, akkor egy szájbarágós feminista tanmesét kapunk a nőket elnyomó, szexuális tárgyként kezelő férfiakról és a „girl power-ről”.
[hetediksor.hu] A szobalány
Park Chan-wook Szobalánya a Cannes-i filmfesztiválon debütált idén. A rendező legújabb filmjében a bosszút, mint önálló szereplőt, felváltja az erotika. A thriller tartogat érdekes megoldásokat, mert a szövevényes történetet több nézőpontból is megismerhetjük, miközben a japán kultúra erőteljes látványként tódul a néző arcába.
[hu.ign.com] SENKI SEM ISMER SENKIT IGAZÁN
Minden évben felpampog ugyanaz az ignoráns kisebbség: az, amelyik meg van győződve arról - és ezért világszerte hirdetnie kell -, hogy “a film halott”, a “filmek meghaltak”. Idén különösen hangosan zúgott a zárt osztály, egyrészről a digitális technikát istenítők üvöltöttek, hogy nézd, a markomban elfér az egész világ, másrészről pedig azok, akik egész egyszerűen a történetmesélés idejétmúltságának hamisságát hirdetik, merthogy a mozi vizuális médium.
Természetesen nincs igazuk. Évekkel ezelőtt sem volt igazuk, és 2035-ben sem lesz igazuk, amikor még mindig ezt kántálják majd. Az ilyen emberek a történelem rosszabbik oldalán vertek tanyát a gamergate-rajongókkal és sintérekkel egyetemben. A film él és virul. Szenzációs dolgok születtek idén, és a Park Chan-wook rendezőisten által dirigált A szobalány 2016 egyik korona-ékköve: csillogó-hamiskás, testnedvektől csatakos; romantikus-szadista, mint az igazi, lélek-kaparós szerelem.
[www.origo.hu] Az év legerotikusabb jelenetében nincs is szex
A zseniális Oldboy dél-koreai rendezője egy gonosz viccként értelmezhető hollywoodi kitérő (Vonzások) után visszatért hazájába, és egy túlbonyolított, de bámulatos látványvilágú ódát intézett a szerelem felszabadító erejéhez. Mindezt azonban egy csavaros szélhámosfilmbe csomagolta, így sokáig csak kapkodhatjuk a fejünket, hogy ki mit akar itt valójában. A szobalány után egészen máshogy fog tekinteni a fogcsiszolásra.
[index.hu] Egy gyönyörű erotikus thriller, amiről jobb minél kevesebbet tudni
Park Chan-Wook legújabb filmjére tényleg úgy érdemes elmenni, hogy semmit nem tudunk róla – mondjuk ezt figyelembe véve gyakorlatilag kár is minden szóért, ami ezután jön ebben a kritikában. A szobalány egy erotikus thriller a harmincas évek Koreájában, de ez kicsit olyan, mintha az Oldboyt úgy írnánk le, hogy egy börtönfilm. Két és fél órás, de még így sem merek belőle többet leírni, mint amennyi feltétlenül szükséges.
Interjúk
[magyarnarancs.hu] „Nőkkel akartam ismerkedni” - Park Chan-wook filmrendező
A Bosszú trilógia és benne az Oldboy világhírű dél-koreai rendezője új filmmel jelentkezett. A szobalányt csütörtöktől vetítik a mozik. Skype-oltunk vele.