Hurok (2016) ☆ 👁

Loop

(Madarász Isti)

magyar sci-fi, thriller

3,3
★★★☆☆
239 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2021-07-25 15:36:56 sptt (2) #31

Ez a film újraértelmezi az alternatív befejezés fogalmát, de engem a harmincadik perc táján már nagyon elkezdett idegesíteni és ez nem csillapodott a film végéig. Szerettem volna szeretni ezt a filmet, de nem sikerült. 4/10

2019-02-10 21:16:50 pilufrombp (4) #30

Közepestől egy picit jobb film, amit mindenképpen érdemes megnézni. Azért is mert magyar, és azért is mert nem csak “nyugaton” készülhetnek hasonló filmek.

2018-10-23 13:04:19 schankox (4) #29

Sokkal jobb volt a vártnál. Jók az újra próbálkozások, az "azonosítási ötlet", az egymásba csúszó jelenetek. Majdnem ötöst adtam rá, de azért valami kicsi még hiányzott hozzá.

2018-08-29 03:37:33 dittike (5) #28

Az egész film ahogy az élet is lehetőségek sorozatát mutatja be amelyeket vagy beváltunk vagy elbaltázunk az adott szituációban így ez a film mintegy kilépve a szokványos magyar filmes szcénából inkább az amerikai Looper vonalat erősíti.

2018-01-24 14:26:17 Dió (3) #27

Tényleg egész vállalható kis próbálkozás. Hogy miért nincs meg a négyes sem: én ezt már láttam. Mármint nem a Hurkot, hanem ezer más időutazós filmet, amiknek mintha valami csinos kis hommage projekt keretén belül szeretett volna fejet hajtani Madarász Isti. De ez önmagában nem ad létjogosultságot a film létezésére. Olyan ez, mintha egy nevenincs banda feldolgozná egy nagy együttes klasszikus számát, ugyanazon hangszereléssel, stílusban, az eredetit csak lekopizva, unottan. Egyszer nem fáj meghallgatni, de mit kezdjek vele? Pl. segíthetett volna a filmen, ha kicsit látványosabb, pörgősebb, vagy ha tudok mit kezdeni a még középszernek sem nevezhető központi szerelmi szállal, ha a női főszereplő legalább egy picit jobban játszott volna, stb. Rontva a helyzetet a rendező egyértelműen úgy építette fel a filmet, hogy sok lényeges dolog első nézésre át se jöjjön (pl. most akkor pontosan hol kezdődik és hol ér véget a hurok?), de nincs kedvem újranézni. Az az egy szem akciójelenet azért pofás, a befejezés meg elmés, csak kár, hogy azt meg az Inceptionből „vette kölcsön”. Szóval betonközép hármas.

2017-12-09 04:21:37 SoZi (4) #26

Az nem fél falióra, hanem egy napóra...

előzmény: Kaepernick (#23)

2017-03-01 18:57:51 kfiro (2) #25

Szeretem a Magyar filmeket, mivel magyar vagyok, de ez közel sem olyan jó film, mint azt mindenhol olvastam. Szóval nagyon nagy csalódás volt.

Ennél jobb még az alulértékeltebb Víkend is.

Az alapötlet amúgy nem rossz, de a megvalósítás szegényes, minden szinten.
Ugyan akkor ezt a témát már több film is feldolgozta, tehát nem egyedi.

Jó szórakozást!

2017-02-12 10:08:54 tomside (4) #24

:D
Szuper kedves!

előzmény: Kaepernick (#23)

2017-02-12 10:05:44 Kaepernick (5) #23

Nekem a fél falióráról egyből a Vissza a jövőbe városházi faliórája jutott eszembe :) utána olvastam egy cikket, hogy a BTF-es rendszám meg a Back To the Future-re utal..

előzmény: tomside (#15)

2017-02-05 15:05:30 kajaktej (4) #22

"Mert a magyar szimkron világszinvonalú"

...volt régen? :)

2017-02-05 15:03:11 BonnyJohnny (4) #21

Mert a magyar szinkron világszinvonalú, de a magyar filmekben valamiért ebből semmi nem látszik (hallatszik). Tisztelet a kivételnek!

előzmény: critixx (#19)

2017-02-05 15:01:52 ilozka (4) #20

Szerintem sincs baj a hanggal, de az élményen sokat javítana, ha a főszereplő nem hadarna ennyire.

2017-02-05 14:56:02 critixx (?) #19

Miért is kéne? Harminc éven keresztül pontosan így készültek a magyar filmek, aztán szerencsére a rendszerváltás után beszivárogtak hozzánk a nyugati filmkészítés használta módszerek, és rájöttek arra, hogy sokkal életszerűbb, ha a forgatáson felvett hangot használják, nem pedig utószinkronizálják az egészet egy steril hangstúdióban. A színészi alakításból is sokkal több megmarad.

előzmény: BonnyJohnny (#18)

2017-02-05 14:11:24 BonnyJohnny (4) #18

A film értékelésétől függetlenül, abban egyetértek, hogy a magyar filmeket úgy kéne gyártani, hogy leforgatjuk, majd mint egy külföldi filmet újraszinkronizáljuk, akár szövegeket is átírva (mint fordításnál).
Tisztelet a kivételnek: Martfűi, Saul, Liza...

előzmény: kovi1970 (#17)

2017-02-05 12:36:26 kovi1970 (1) #17

Fél óráig bírtam annyira kínos volt.
Az még hagyján, hogy a főhős(?)nek annyi agya sincs mint egy növénynek a szerepe szerint, de mimikája még annyi se. Aztán ott a tipikus, magyar filmes hiba. Miért nem lehet egy normális utószinkront csinálni?
Ami szöveget meg a film elején a rosszfiú lenyomott! A falat kapartam tőle kínomban, már majdnem akkor lekapcsoltam.
A kézi kamerának is megvan a maga helye, szerintem nem itt.

2017-02-04 16:21:06 Rituska (4) #16

Minden elismerésem. A kivitelezés szerintem világszínvonalú, egy hajszál választja el az ötöstől. Valami hiányzik hozzá, de hogy mi, arról fogalmam sincs.
Nekem többször beugrott közben a Memento. Szeretem az ilyen csavaros történeteket, napokig eltudok agyalgatni rajtuk.
Száraz Dénesnek nagyon jól áll el az a szakma.

2017-01-30 19:29:23 tomside (4) #15

Okos, bátor és még szép is, ez bizony rendben van.

Vannak reminiszcenciái, igen, emlékeztet bizonyos filmekre, de ez egyáltalán nem megy az élvezhetőség rovására, mert a legkevésbé sem epigon, hanem minőségi, és jó irányokba mutat vagy kérdez. A kerete rendkívül intelligens, a végén, a metrón sokkot kaptam. Nem, nem öncélú mindfuck befejezés ez, ott kerül a helyére a film vezérmotívuma, a möbius-jel. A vége-csavar lényege, hogy igen, megy az ismétlődés, csak nem ott vannak a ciklushatárok, ahová eddig hittük. Magyarán a film szerkezete nem egy szimpla hurok, hanem (legalább) egy hurok a hurokban. És ez implikálja a frusztráló végső kérdést is; vajon hány hurok rétegződhet egymásra a film valóságában? Lehetséges egyáltalán kijutni, vagy minden egyes szabadulás csak egy újabb, tágabb hurokba vezet?
Volt 1-2 nagyon tetsző apróság, amilyen a baleseti helyszín tere, amely a fél faliórájával, és a zárt, kamaraszínpadi hangulatával nagyon frusztráló és nagyon jelentéses tudott lenni. Tetszik a metaforikus felépítettsége, amely szerencsére nem torkollik egy egyenes feloldásba.

Még ilyet!

2017-01-22 21:25:44 van zan (4) #14

Kicsit olyan érzésem volt mintha a Lé meg a Lola magyar változatát nézném de amúgy egész jó lett.

2017-01-16 14:56:51 noresz02 (4) #13

A film közben eszembe jutott a Predestination és a Timer Lapse
Igen jó példa mindkettő, bár nem tudom mostani fejjel hogy osztályoznám itt ezeket, mert akkor még csak IMBD-n pontoztam, 7 és 6-ost nyomtam rájuk. Valóban egy halmazba tartoznak és a Hurok tényleg egyenrangú fél közöttük. Ami azért nem kis dicséret.

előzmény: BonnyJohnny (#12)

2017-01-16 13:20:32 BonnyJohnny (4) #12

igényesen elkészített magyar munka
Nemzetiségtől függetlenül is egy igényesen elkészített alacsony költségvetésű film. Ha már a magyar mivoltát is belevesszük, akkor a műfaji úttörési próbálkozásért is jár a respect.
Amúgy, lehet, hogy csak hármas lenne, de egyszerűen érződik rajta a tehetség és a lelkesedés, és ez kerekít a filmen. A film közben eszembe jutott a Predestination és a Timer Lapse (nem a konkrét story, csak az idővel babrálós thriller mivolta miatt), amelyek egyike sem tudta (paradoxon nélkül) kitölteni a filmidejét. Ellenben ez végig pörög.

előzmény: noresz02 (#11)

2017-01-16 12:31:51 noresz02 (4) #11

Igazából csak hármas, de nálam minden igényesen elkészített magyar munka +1 osztályzatot kap, ennyi részrehajlást talán megengedhetek magamnak. Kevés a helyszín, de azok nagyszerűen felépítettek és jól fényképezettek. Közepétől van egy erősebb kifulladás a sztoriban de elnéztem neki. Az összecsipegetett forgatókönyv nagyon szépen összeállt egésszé, megint jó érzés volt magyar filmet nézni.

2017-01-14 18:52:40 BonnyJohnny (4) #10

Az arcából ítélve nem csak keresi, meg is látja. ;) Mellesleg ugyanazok láthatóak körülöttük, mint az elején.)

előzmény: The man who laughs (#7)

2017-01-09 11:07:04 MicaHiro (4) #9

Ez egy nagyon jó irány, csak így tovább. Érdekes, elég értelmes, izgalmas és kicsit még merész is. Ha minden évben lenne egy ilyen magyar film, nagyon boldog lennék.

2016-11-30 13:52:47 Ágó (4) #8

Öööö... ha ez szélsőjobbos üzenet, amit a film közvetít, akkor nagyon nagy baj van a világgal.
Egyébként igen, egyetértek Tenebrával. Ez szerintem is egy konzervatív üzenet. Teszem hozzá korrekt, normális üzenet.

A film maga üdítően hat a mostanában készülő magyar filmek között, messze van a tökéletestől, de bátor próbálkozás.

előzmény: cinemagi (#6)

2016-05-06 19:38:07 The man who laughs (4) #7

Mert felháborítja, hogy a koszos csöves beszennyezi az adófizetők és jegyvásárlók számára fent tartott metrót :D

Viccet félre téve:

A film nyitójelenetében ugyan ez a csöves van, akinek éppen ő adja oda a kenyeret, aki aztán azt ugyanígy fogyasztja majd el. Nyilván azért ez maga után rossz szájízt, mert fél, hogy még mindig a hurokban van. Ezért is néz ki oldalra, keresi saját magát. Amúgy szerintem is kicsit ilyen slasher filmes "legyen még a végén egy kisebb csavar, hogy a néző semmiben se lehessen biztos" érzete van, de nem véletlen, hiszen az ilyen filmek általában hasonló kétértelműséggel érnek véget.

Amúgy tetszett a film. Igaz, hogy a hasonló amerikai filmekhez képest tényleg nincsen benne túl. Ám a kivitelezése szerintem, nem csupán hazai, de világszinten is teljesen korrekt. Feszült, jól csavarja az idősíkokat - bár a teljes tisztázáshoz szerintem kell egy második nézés, amit örömmel ejtek majd meg, amikor a rengeteg "időutazós-filmes" utalásra is jobban tudok majd figyelni - a színészek is abszolút jók (bár a dialógusok azért néha nem az igaziak). Zene, vágás, minden a helyén van. Semmivel sem marad el egy olyan amerikai direct-to-DVD darab mögött, mint a Predestination (bár az a tapasztalatlan nézőnek szerintem nagyobbat üt.) Színtiszta, letisztult thriller, ami bárhol készülhetett volna. (Bár sokakat zavarhat, hogy nincsen "magyar hangulata", nem reflektál a társadalmunkra, de szerintem ilyen filmekből (is) kell tőbb, mert ezekkel lehetne vissza nyerni a nyugati könnyed, zsáner darabokhoz szokott nézőt. Legalábbis eddig ezt hittem, sajnos a nézettségi adatok alapján, úgy néz ki nincs igazam.)

Amúgy a jobb oldali üzenet nekem nem tűnt fel. Számomra inkább (figyelembe véve a végső csavart), inkább a drog/függőség/bűn okozta végtelen spirálról szólt, amiből baromi nehéz kilépni, és hiába akarsz neki véget vetni, az úgy is vissza ránt, újra, meg újra.

előzmény: Tenebra (#1)

2016-04-17 23:26:00 cinemagi (4) #6

ez a szuper tévéfilm kategória inkább, de a szép képi világ miatt remek volt moziban nézni. és száraz dénesnek is nagyon jól áll a vászon.

a szélsőjobbos üzenet felvetéséről - engem is zavart, hogy mennyire butaság bevállalnia két exdrogos-exdílernek itthon a "semmibe" azonnal egy gyereket :D , de nálam ezt túlzubogta az egész naiv, kedves romantikája

2016-04-16 15:04:23 sokol (4) #5

Összességében tetszett a film,jó volt a képi világ,a zene,a vágások,rendben volt a színészi játék is.

Annyit nem értek,hogy miért kellett többször lefuttatni a történéseket agyerek szemszögéből,és mit akartak ezzel szemléltetni?

előzmény: Danesz99 (#4)

2016-04-16 13:22:16 Danesz99 (3) #4

Ez a sokat markol (túl sokat), keveset fog tipikus példája. Sajnos egyetlen önálló gondolat sem fordult elő benne, tehát tényleg kb. egy tucat (hálivúdi) produkcióból lett összenyesve. Ennek ellenére nem rossz, sőt én imádom az ilyen típusú filmeket, de talán pont ezért nálam ez most csak egy erős közepes és volt az tegnap este is miközben sétáltam ki a moziból.

2016-04-15 22:33:01 ryood (4) #3

és újrázni is érdemes lesz..

előzmény: ryood (#2)

2016-04-15 22:23:53 ryood (4) #2

teljesen rendben van ez a film.
a kiváló előbb-utóbb c mozija miatt nagyon reménykedtem benne, hogy jól sikerl a nagyfilmje is madarász istinek, aminek igen hasonló a tematikája.
tulajdonképpen se nem több, se nem kevesebb, mint egy remekül fényképezett, elsősorban vizuálisan elmesélt thriller, közönségfilm, ami még kísérletezik is. egyedi ötlet, egyedien elmesélve, időkavarás, misztikum (szerencsére nem akarja megmagyarázni a történteket (pedig jódarabig úgy éreztem a végén majd ez lesz)
az időkavaársnak, ill. "karakterduplázásnak" pedig drámai, metaforikus jelentése is lehetséges.
tetszettek a színészek (persze megint anger zsolt vitte a pálmát) a ritmus, a feszültség, ill. amit még mindenképp kiemelnék az a zene, ami többek között lucio godoynak köszönhető, aki a zseniális Aura zenéjét is szerezte.
gondolkodtam, hogy négyes vagy ötös, végül utóbbi mellett döntöttem. az a helyzet, hogy végig a székembe szegezett, és úgy szórakoztatott, úgy kötötte le a figyelmemet, ahogy magyar filmnek eddig nem is sikerült. ez nagy dolog!

2016-04-14 16:15:16 Tenebra (4) #1

Na, ez egész jóra sikerült. Eleinte húztam a számat, hogy mi ez, de Madarász Isti egész jól kijött a logikai buborékokból. Szó szerint. :D Bűn lenne erről a filmről amúgy bármit is írni, mert akkor csavarja igazán ki az agyad, ha magad próbálsz rájönni, mi is volt ez. :D

Kérdésem lenne viszont azokhoz, akik már látták:

1. Csak szerintem közvetít ez egy erősen jobbos-konzervatív üzenetet? (Aka: nem elmenekülni kell Magyarországról, hanem maradni és harcolni a "szebb jövő"-ért.)

2. Az utolsó képet nem telejsen fogtam fel. Ki volt az a hajléktalan a metrón, és miért hagyott rossz szájízt maga után a film ezzel a momentummal, hogy a fickó beleharap a bagettbe, és a főhős arcára rémület ül ki?

Amúgy a vége kicsit olyan volt, mint a slasherek -avagy hozzunk még pár csavart... :D