Kritikák, elemzések
[smokingbarrels.blog.hu] Elle (2016)
Paul Verhoeven alapvetően nem szerzői és nem művészfilmesként híresült el, hiszen a Robotzsarut, az Emlékmást vagy az Elemi ösztönt aligha aposztrofálhatnák másként, mint a színtiszta szórakoztató céllal született, leginkább a B-filmesen közvetlen erőszak- és szexualitásábrázolásukról elhíresült alkotások korszakának legtipikusabb képviselőit. Erre itt vagyunk durván 20-25 évvel később, és a rendező legújabb munkája Cannes és sok más fesztivál egyik ünnepelt darabja, amely nemcsak nyelvében és helyszínében, de koncepciójában is egy komor francia drámát idéz.
[www.filmtett.ro] Ő, A JÉGCSAP
Paul Verhoeven új filmje olyan, mint a csípőspaprika. Köhögtet, sajog a szád tőle, mégis imádod. Amikor az utolsó képkocka után kényelmetlen félmosolyra kényszerül az arcod, pontosan tudod, hogy kár lett volna kihagyni.